Verwijderd
@ XangadiX
Beertje vind dat geweld niets oplost >>> Beertje vindT .......
voor de rest toppie !
na een mislukte post op pagina 15 hier toch nog even het resultaat:

wickedman rood
Het eindresultaat (bijna 1,6 mb groot)
Beertje vind dat geweld niets oplost >>> Beertje vindT .......
voor de rest toppie !
na een mislukte post op pagina 15 hier toch nog even het resultaat:

wickedman rood
Het eindresultaat (bijna 1,6 mb groot)
Verwijderd
stouterd, hier en in het 2D topic posten
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2004 20:12 ]
Verwijderd
ja ik vond het zelf een beetje een grensgevalletje, omdat er naast het tekenen met m'n tabletje ook veel gedaan is met de muis. (kan je tekenen met een muis??)vandaar die post hier en in het 2d-topic (of mag dat niet??)

Het borrelglas was vierkant met afgeronde hoeken; het lijkt nu net een mislukt rond glas
Oh ja, materialen gebruikt: Wit krijt, wit potlood en zwarte fineliner
[ Voor 13% gewijzigd door sdomburg op 06-01-2004 18:03 ]
Mooi!sdomburg schreef op 06 januari 2004 @ 18:00:
[afbeelding][afbeelding]
Het borrelglas was vierkant met afgeronde hoeken; het lijkt nu net een mislukt rond glasVoor de rest vond ik het wel aardig gelukt. De eerste en tweede zijn nagetekend van een bestaand glas, de derde is zelf "bedacht". Foto's met mobieltje gemaakt, sorry
Ik heb die stijl nooit gekund, zo, kijken naar licht en naar donker in een glas. Het lijkt me dat als je begint met tekenen, je gewoon nog niks kan onderscheiden en dan houdt de lol van zo'n tekening voor mij al snel op als ik niet gauw 'een beeld kan vormen' van wat ik teken.
Toch.... zou ik het nog wel een keer willen leren
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
hij heeft het ook gisteren pas geleerd hoorDark Blue schreef op 06 januari 2004 @ 19:47:
[...]
Mooi!
Ik heb die stijl nooit gekund, zo, kijken naar licht en naar donker in een glas. Het lijkt me dat als je begint met tekenen, je gewoon nog niks kan onderscheiden en dan houdt de lol van zo'n tekening voor mij al snel op als ik niet gauw 'een beeld kan vormen' van wat ik teken.
Toch.... zou ik het nog wel een keer willen leren
Verwijderd
dit vind ik dus echt geniaal, simpel en zeer doeltreffend met een paar enkele lijntjes een gezichtsuitdrukking weergeven echt TOP!
-Z-
als je daarvan houdt zou ik zeggen kijk little gamers eens door, die zijn daar echt masterlijk in, paar kleine dingen aan de ogen veranderen en je begrijpt wat ze denken/voelenVerwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 19:25:
[...]
dit vind ik dus echt geniaal, simpel en zeer doeltreffend met een paar enkele lijntjes een gezichtsuitdrukking weergeven echt TOP!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
-Z-
Wacom oefening, W.I.P., NIET foto-referenced:

...hij moet wel erg veel over die weg hebben lopen ijsberen voordat hij daadwerkelijk sprong, of velen zijn hem voorgegaan...
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Misschien wordt die klif wel als grote duikplank gebruiktDark Blue schreef op 09 januari 2004 @ 00:02:
...hij moet wel erg veel over die weg hebben lopen ijsberen voordat hij daadwerkelijk sprong, of velen zijn hem voorgegaan...
Verwijderd
Is dat niet een beetje rare manier van springen?Larixk schreef op 08 januari 2004 @ 23:43:
[afbeelding] klikbaar
het eindproduct, kga niet verder, het resultaat heeft een dramatisch kantje gekregen.
Verder erg mooi!
Verwijderd

WIPje van mij...
D'r komt nog een moederbeest bij, die d'r kuiken een schedel van een eenhoorn of iets dergelijks voert.
Zal nog wel een tijdje duren voor ie helemaal af is, maargoed.
Ja het is vooral in de diepte storten, omdat het anders te veel op duiken leek.Verwijderd schreef op 09 januari 2004 @ 01:07:
[...]
Is dat niet een beetje rare manier van springen?
Verder erg mooi!
Verwijderd
ziet er erg goed uit, maar ligt het aan mij, of is ie een beetje wazig?Verwijderd schreef op 09 januari 2004 @ 03:11:
[afbeelding]
WIPje van mij...
D'r komt nog een moederbeest bij, die d'r kuiken een schedel van een eenhoorn of iets dergelijks voert.Over de achtergrond ben ik nog niet helemaal uit.
Zal nog wel een tijdje duren voor ie helemaal af is, maargoed.
Grappig, op welke dag zit jij? Mijn 3e is ook zelf gemaakt, en ook brak gefotografeerd. Ik doe een minor IO.sdomburg schreef op 06 januari 2004 @ 18:00:
[afbeelding][afbeelding]
Het borrelglas was vierkant met afgeronde hoeken; het lijkt nu net een mislukt rond glasVoor de rest vond ik het wel aardig gelukt. De eerste en tweede zijn nagetekend van een bestaand glas, de derde is zelf "bedacht". Foto's met mobieltje gemaakt, sorry

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl
dan doe ik ook wel mee ^_^mercarra schreef op 09 januari 2004 @ 16:45:
[...]
Grappig, op welke dag zit jij? Mijn 3e is ook zelf gemaakt, en ook brak gefotografeerd. Ik doe een minor IO.
[afbeelding]

ook een brakke foto, geeneen zelfgemaakt
de meest rechter was een beetje een verkeerd begin, die voet begon ik in perspectief
Een snelle schets van een blikje Red Bull:

Een tekening van een Ford GT (nagetekend van een foto, ik kom zulke auto's namelijk niet zo veel tegen in het wild):

Beide tekeningen zijn gemaakt met een gewone blauwe balpen op een stukje kladpapier. De tekeningen heb ik in photoshop wel een beetje een andere kleur gegeven en het contrast verbeterd.

Een tekening van een Ford GT (nagetekend van een foto, ik kom zulke auto's namelijk niet zo veel tegen in het wild):

Beide tekeningen zijn gemaakt met een gewone blauwe balpen op een stukje kladpapier. De tekeningen heb ik in photoshop wel een beetje een andere kleur gegeven en het contrast verbeterd.
Verwijderd
Lijkt misschien zo omdat ie zo pluizig is... Maar dat wordt waarschijnlijk minder als ik hem straks op een donkerdere achtergrond zet.Verwijderd schreef op 09 januari 2004 @ 16:34:
[...]
ziet er erg goed uit, maar ligt het aan mij, of is ie een beetje wazig?
Verwijderd
Erg mooi, dat kuiken en wat het nog meer allemaal mag zijn, ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat.
Die glazen zijn ook knap getekend, je moet het maar kunnen.
Ik ben een beetje uit vorm de laatste tijd, maar hier is toch nog een (gefotografeerd) schetsje.
Ik ben een beetje uit vorm de laatste tijd, maar hier is toch nog een (gefotografeerd) schetsje.

Ik dinsdag. Grappig dat jullie het gekleurde vlak erachter hebben getekend, bij ons hing dat ding expres extreem links, zodat je enkel wat (in mijn geval blauwe) gefleksies had.
Verwijderd
Hey. Het leek me wel leuk om met nijn digicam wat kleine filmpjes te maken van snelle tekeningen. (60 seconden-> de tijd die mijn digicam kan opnemen)
De kwaliteit is niet super. (scherm flikkering en het geluid...) Maar misschien toch interessant om te zien. Het lijkt mij namelijk heel leuk om ook anderen snel te zien tekenen. Om te kijken hoe anderen gezichte bijvoorbeeld opbouwen. Iedereen werkt weer anders en volgens mij kan iig ik hier iets van leren.
Voor degene die geinterreseerd is, wil kijken hoe ik teken of die zich gewoon een aap verveeld zijn hier alvast wat filmpjes:
Filmpje 1
Filmpje 2
in totaal zijn het er 6.. de rest is nog aan t uppen.
De kwaliteit is niet super. (scherm flikkering en het geluid...) Maar misschien toch interessant om te zien. Het lijkt mij namelijk heel leuk om ook anderen snel te zien tekenen. Om te kijken hoe anderen gezichte bijvoorbeeld opbouwen. Iedereen werkt weer anders en volgens mij kan iig ik hier iets van leren.
Voor degene die geinterreseerd is, wil kijken hoe ik teken of die zich gewoon een aap verveeld zijn hier alvast wat filmpjes:
Filmpje 1
Filmpje 2
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2004 11:46 ]
Lijkt mij wel leerzaamVerwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 11:46:
Hey. Het leek me wel leuk om met nijn digicam wat kleine filmpjes te maken van snelle tekeningen. (60 seconden-> de tijd die mijn digicam kan opnemen)
Filmpje 1
Filmpje 2
Edit: cool om te zien hoe je zo snel iets maakt man, kan ik nog veel van leren.
Maar kan je scherm trouwens niet op een hogere refreshrate ofzo? Misschien dat die flikkeringen dan wat minder worden...
Verder: welke software en instellingen gebruik je hiervoor? Ik neem aan sowieso een wacom, maar verder?
iig thx voor de filmpjes
[ Voor 16% gewijzigd door DocB op 13-01-2004 12:02 ]
Verwijderd
Leuk om te zien, die filmpjes. Je gaat ook compleet anders te werk dan ik, bij gezichten (op papier) begin ik 95% van de gevallen met een cirkel of een ovaal. Misschien moet ik toch maar 'ns wat vaker op de computer gaan tekenen, maar persoonlijk vind ik dat er niks boven een stuk papier gaat om mee te beginnen

Vanavond na het journaal om etenstijd getekend.
Er komt nog wat van me aan, iets minder maatschappij gerichts, maar ik heb nu even geen zin om die te tekenen. Ik teken eerst met potlood om alle verhoudingen en perspectief goed te hebben, en daarna ga ik er met fineliner overheen.
Niet echt veel tijd meer om echt te tekenen, heb alleen vanaaf ff snel begonnen aan een fotootje te vectorizeren. Vingeroefening in o.a. transperancy voor shaduwen en wet shirt en in het eenvoudig houden van gezicht. Ik wil nog wel eens 1000 schaduwvlakjes enzo erin verwerken, en dat is ook wel es mooi, maar de kunst van het weglaten heeft ook zeker wat 

Waarom gelijk als icoon? Ach, ik werd hyper van spongebob, en vond 'r als icoon wel geil kijken

Waarom gelijk als icoon? Ach, ik werd hyper van spongebob, en vond 'r als icoon wel geil kijken
[ Voor 11% gewijzigd door DarkX op 15-01-2004 01:21 ]
"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!
Beetje klote truitje wat ze aanheeft, maar goed. Gedaan in photosoep 6.

Nederlander in het enge Florida
Licht rond haar en neus/lippen is erg vet gedaan! Haar blijft imo altijd moeilijk, heb het geduld gewoon niet meestal. 
Vind het geheel wel erg wazig trouwens.
Als je mensen wilt zien tekenen, probeer dan eens OekakiBBS / PaintBBS (zoals hier. Met dat (online) programma kan je al je handelingen opnemen en later afspelen. Kijk maar naar de naderen en klik op "animation": dan kan je juist zien wat iemands tekenstijl is.
Sowieso is Oekaki wel kewl
Weet van alles een beetje en van een beetje alles!
Ik teken blijkbaar sneller dan jullie erop kunnen reageren, maar hier toch nog een wipje van mijn vectordinky 

Jammer genoeg gaat de abstractie enigzins ten koste van de herkenbaarheid van deze actrice, maar het geheel ziet er toch wel styly uit imo. Ben niet ontevreden over het resultaat tot nu toe

Jammer genoeg gaat de abstractie enigzins ten koste van de herkenbaarheid van deze actrice, maar het geheel ziet er toch wel styly uit imo. Ben niet ontevreden over het resultaat tot nu toe
Nou, dat is nog wel duidelijk te zien hoor, tis Ally McBeal aka Calista Flockheart. Ik vind haar echt mooi getekend, vooral die dunne doorschijnende blouse. Je zegt zelf dat ze wat abstract is door het weglaten van veel details maar ik vind het juist ontzettend mooi. Je tekenstijl ook qua andere figuren is zo, en hierbij komt het heel goed uit. Maak je dr nog eens eentje?
Ik zie r beetje cameron diaz achtig iets in.
Good judgement comes from experience, and often experience comes from bad judgement.
Niet slecht gezien
Cameron Diaz dan, geen Ally McBeal (bah
) 
Sorry, DB, je gaat niet door voor de koelkast.

Sorry, DB, je gaat niet door voor de koelkast.
[ Voor 70% gewijzigd door DarkX op 16-01-2004 18:44 ]
LoL ik wou al zeggen, daar zie ik Ally McBeal totaal niet in. 
Cameron Diaz lijkt er idd meer op. Mooi gedaan. Ik zou nog wat beter naar het gezicht kijken, wat karakteristieke dingen van haar gezicht erin proberen te krijgen.
Cameron Diaz lijkt er idd meer op. Mooi gedaan. Ik zou nog wat beter naar het gezicht kijken, wat karakteristieke dingen van haar gezicht erin proberen te krijgen.
Is dat geen Heidi Klum ofzo?
Anywayz, zeer mooi gedaan. Petje af. Ik vind dat vector veels te moeilijk want ik weet niet waar te beginnen
edit: Iets te snel met lezen en replyen
Anywayz, zeer mooi gedaan. Petje af. Ik vind dat vector veels te moeilijk want ik weet niet waar te beginnen
edit: Iets te snel met lezen en replyen
[ Voor 14% gewijzigd door Senzuboon op 16-01-2004 20:05 ]
Petje af DarkX
Een goed lijkend vectorportret (en dat is dit) is niet eenvoudig. Zeer fraai getroffen shading ook. Dat vind ik het lastigste in vectorplaatjes (en kan ik zelf dus ook helemaal niet
).
Ehhh... BTW, zo gecharmeerd van Cameron Diaz dat je die arme Nyx en Kwok helemaal vergeet
Ehhh... BTW, zo gecharmeerd van Cameron Diaz dat je die arme Nyx en Kwok helemaal vergeet
Weet nog steeds niks.....
Voor school (Game Design & Development aan de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht) heb ik een stripverhaal moeten maken van een bestaand tekstfragment. Ik heb gekozen voor de eerste paar pagina's van George Orwell's 1984. Ik heb het met balpen op papier getekend, ingescand en in Photoshop netjes in kaders gestopt en wat samenvoegingen gedaan van achtergronden en karakters (alleen op de eerste pagina).
Doel van de opdracht was om vooral op het scenario en de uitwerking van het verhaal te letten. Tekenkwaliteiten en stijl waren minder van belang en dat is mooi, want ik ben geen tekenheld.
De docent was er wel mee in zijn nopjes, want die ga me er een 9,5 voor. Het hoogste van de klas.
De drie pagina's zijn hier te vinden:
Pagina 1
Pagina 2
Pagina 3
Doel van de opdracht was om vooral op het scenario en de uitwerking van het verhaal te letten. Tekenkwaliteiten en stijl waren minder van belang en dat is mooi, want ik ben geen tekenheld.
De docent was er wel mee in zijn nopjes, want die ga me er een 9,5 voor. Het hoogste van de klas.
Pagina 1
Pagina 2
Pagina 3
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Dank je. Die wazigheid was niet echt de bedoeling, maar ik had ook geen zin om hem verder af te maken. Was namelijk ->DarkX schreef op 16 januari 2004 @ 00:43:
Licht rond haar en neus/lippen is erg vet gedaan! Haar blijft imo altijd moeilijk, heb het geduld gewoon niet meestal.

Nederlander in het enge Florida
Erg goed gemaakt. Ik waan me weer helemaal in het boek zo.Oogst schreef op 17 januari 2004 @ 12:30:
Voor school (Game Design & Development aan de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht) heb ik een stripverhaal moeten maken van een bestaand tekstfragment. Ik heb gekozen voor de eerste paar pagina's van George Orwell's 1984. Ik heb het met balpen op papier getekend, ingescand en in Photoshop netjes in kaders gestopt en wat samenvoegingen gedaan van achtergronden en karakters (alleen op de eerste pagina).
Pagina 1
Pagina 2
Pagina 3
Nah, dit is ff quick er tussendoor, heb het serieus behoorlijk druk momenteel, dit is het eerste wat ik maak in een maand ofzo wat voor de lol is.Lex_van_H schreef op 16 januari 2004 @ 23:47:
Petje af DarkXEen goed lijkend vectorportret (en dat is dit) is niet eenvoudig. Zeer fraai getroffen shading ook. Dat vind ik het lastigste in vectorplaatjes (en kan ik zelf dus ook helemaal niet
).
Ik had al iets gezegd van dat ik wel weer bij zou houden als ik tijd had om er echt energie in te steken, maar dat is nog niet voorgekomen. Dan kan ik wel wat loze replies plaatsen ('ga zo door'), maar dat helpt ook niet echt.
DB> Kijk, dat is het origineel idd
[ Voor 38% gewijzigd door DarkX op 17-01-2004 16:13 ]
Verwijderd
Ongeacht de tekenkwaliteit heb je het inderdaad goed uitgewerkt. Toevalligerwijs ben ik vorige week begonnen in het boek (erg goed boek overigens!) en vooral het laatste panel spreekt tot de verbeelding, goed werk!Oogst schreef op 17 januari 2004 @ 12:30:
Dit filmpje moet je zeker eens bekijken!
Verwijderd
@wvbesien:
leuk! Eigenlijk best wel knap, hoe snel hij dat doet met alleen zand en een beetje licht. Ook de overgangen zijn echt cool! Zal wel veel geoefend hebben....
leuk! Eigenlijk best wel knap, hoe snel hij dat doet met alleen zand en een beetje licht. Ook de overgangen zijn echt cool! Zal wel veel geoefend hebben....
Wow, hij is echt ontiegelijk goed met zand zeg. Heel knap. Maar vooral ook knap dat ie mij met zoiets 9 minuten lang weet te boeien.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Verwijderd
idd.. normaal had ik allang afgekapt.. maar dit filmpje heb k meteen maar ff gesaved ..Oogst schreef op 19 januari 2004 @ 12:07:
Wow, hij is echt ontiegelijk goed met zang zeg. Heel knap. Maar vooral ook knap dat ie mij met zoiets 9 minuten lang weet te boeien.
leuk filmpje inderdaad 
Zeg, is het niet een idee om eens iets te organiseren als het 3D Contest, alleen dan voor ons?
Lijkt me heel leuk, en blaast ook weer iets leven in dit 'onderdeel' van W&G
Zeg, is het niet een idee om eens iets te organiseren als het 3D Contest, alleen dan voor ons?
Lijkt me heel leuk, en blaast ook weer iets leven in dit 'onderdeel' van W&G
Ghehehe, we kunnen het klassieke 'teken mooie vrouwen' topic waaruit dit topic is ontstaan terughalen
Ik zou iig voor iets concreters gaan dan bijv. interface, je zag dat zoiets bij de 2d contest weinig response uitlokte.
Zolang het geen auto's oid wordt wil ik er best proberen om mee te doen
Zolang het geen auto's oid wordt wil ik er best proberen om mee te doen
Ja inderdaad, niet iets te vaags ofzo.. 
Maar ook iets wat een beetje publiek trekt zeg maar..
Eerste ingeving was de Nintendo-game Zelda... Leuk om daarover te tekenen. Maar goed, dat moet ook maar net leuk gevonden worden
Of we volgen het 3D Contest, 1001 nachten
Maar ook iets wat een beetje publiek trekt zeg maar..
Eerste ingeving was de Nintendo-game Zelda... Leuk om daarover te tekenen. Maar goed, dat moet ook maar net leuk gevonden worden
Of we volgen het 3D Contest, 1001 nachten
Zelda vind ik dan weer iets TE smal gekozen, buiten dat ik het een suf spel vind
Doe dan gewoon computer games of Game Helden oid 
Of gewoon Helden, mag je zelf weten of dat voor jou Mario, Legolas of Batman is
Helden sounds great to me!..DarkX schreef op 20 januari 2004 @ 15:03:
Zelda vind ik dan weer iets TE smal gekozen, buiten dat ik het een suf spel vindDoe dan gewoon computer games of Game Helden oid
Ik wil wel een mooie startpost maken + overleggen met een modje..
edit: Startpost ligt klaar!
Nu is het wachten op goedkeuring van crisp.. Mail ligt in z'n box.
[ Voor 12% gewijzigd door R4NCOR op 20-01-2004 16:21 ]
Verwijderd
Yesssss! Mijn wacom doet het weer! (Pen was kapot). Meteen even een nieuwe krabbel gemaakt natuurlijk. Ik weet dat de linkerarm niet klopt, maar ik heb nu geen tijd meer om het te fixen. Commentaar is welkom natuurlijk.
De woorden "Gemeente Amsterdam" vind ik te strak..
Zou wmb mooier zijn als je ze zou tekenen
Zou wmb mooier zijn als je ze zou tekenen
Hehe. Geinige tekenstijl, alleen lijkt Rob Oudkerk niet echt op Rob Oudkerk, zonder tekst had ik niet geraden waar het over ging 
Dan is karikaturiseren uiteraard ERG moeilijk, maar daarin oefenen is toch wel belangrijk als je meer van dit soort dingen wilt doen. Ik vind het altijd een stuk sterker wanneer een beeld zonder de tekst spreekt zegmaar, dan wanneer het op de tekst leunt.
Ah. Ik zie nu welke foto je gebruikt hebt. De grote lijnen kloppen an sich wel, maar net omdat de details rond de ogen, mond en neus niet kloppen lijkt het niet. Wenkbrauwen zijn stuk zwaarder, ogen staan dichter onder wenkbrauwen, neus is iets smaller, mond is breder en heel anders van vorm e.d.
Dan is karikaturiseren uiteraard ERG moeilijk, maar daarin oefenen is toch wel belangrijk als je meer van dit soort dingen wilt doen. Ik vind het altijd een stuk sterker wanneer een beeld zonder de tekst spreekt zegmaar, dan wanneer het op de tekst leunt.
Ah. Ik zie nu welke foto je gebruikt hebt. De grote lijnen kloppen an sich wel, maar net omdat de details rond de ogen, mond en neus niet kloppen lijkt het niet. Wenkbrauwen zijn stuk zwaarder, ogen staan dichter onder wenkbrauwen, neus is iets smaller, mond is breder en heel anders van vorm e.d.
[ Voor 28% gewijzigd door DarkX op 22-01-2004 15:27 ]
Verwijderd
het probleem waar ik telkens met wacommen tegenaan loop is dat verwerken van details. Ik zat bij die Oudkerk-tekening veel te veel met pixels te klooien. Maken jullie een tekening op een hogere resolutie om hem dan vervolgens te resizen naar een web-formaat? Of zijn er andere truukjes?
Nah, ik werk altijd in een hogere resolutie als wat de final moet worden, werkt gewoon prettiger.
Verwijderd
Wel leuk die man met het zand. Maar ik heb om eerlijk te zeggen het idee dat mij dat ook nog wel gaat lukken. Gewoon even het matriaal onder de knie krijgen en weten wat je gaat tekenen voordat je het zand gaat strooien.
Mijn tekeningen zijn ook altijd snel opgezet, en weet altijd wel een goede lijn te zetten. Ik zeg.. dit kan ik ook.
(Ik ga het ook proberen ook.. en ik zal zeker laten weten of ik het ook echt kan of niet
. Eerst eens oefenen met zand en papier.)
Mijn tekeningen zijn ook altijd snel opgezet, en weet altijd wel een goede lijn te zetten. Ik zeg.. dit kan ik ook.
(Ik ga het ook proberen ook.. en ik zal zeker laten weten of ik het ook echt kan of niet
Omdat Cameron zo eenzaam en verlaten op mijn background staat, ben ik maar begonnen aan een tweede vingeroefening met een andere foto
Je hoeft niet te raden wie het is, ik weet het eik ook niet.

Ik ben een beetje aan het experimenteren in PS met tekenen. En dit is het eerste wat er uit is gekomen 

Wat los tekenwerk waar ik tegenwoordig op mijn site een hoekje voor heb gereserveerd:

Ghihihi, die spongebob is vet 
Wat is dat onderste btw? Gollum met een helm?
Wat is dat onderste btw? Gollum met een helm?
Verwijderd
Ziet er cool uit Nozzman. Die dodo doet me denken aan ice age :)!
Ikke ook weer ns mn tekenspulletjes gebruikt dit weekend:

Emmalaan 41 in Utrecht!
Wit potlood, typex pennetje en 3 donkertinten marker op bruin papier.

Emmalaan 41 in Utrecht!
Net niet heroic genoeg om voor de contest te doen dus doe ik hem hier:

offtopic:
...van mij had Tom Cruise dat laatste paardenritje niet hoeven overleven...
...van mij had Tom Cruise dat laatste paardenritje niet hoeven overleven...
edit:
*ballpoint op cheapass recyclepapier en zwartwit ingescand, verder no reference..
*ballpoint op cheapass recyclepapier en zwartwit ingescand, verder no reference..
[ Voor 18% gewijzigd door HyPeRSTiLe op 27-01-2004 02:58 ]
ik heb geen zin om te scannen, daarbij zijn het nog wipjes:

degenen die de refs erbij kunnen vinden krijgen een lekkere dampende kop koffie van me

degenen die de refs erbij kunnen vinden krijgen een lekkere dampende kop koffie van me
Stoer; Marduq
Nou Xanga, de references zou ik niet kunnen vinden (bonasses misschien?XangadiX schreef op 27 januari 2004 @ 22:19:
ik heb geen zin om te scannen, daarbij zijn het nog wipjes:
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar als ze in de zelfde serie als haar onderbuuf hoort... dan denk ik niet dat het zij was die poseerde (ze kan meer verdienen dan dat soort klusjes, I guess
Erg mooi getekend weer
nee ik ben lid van de HK 2.0 en het 'lekkere jonge wijven topic' puur voor de referenties
Stoer; Marduq
Verwijderd
Heel mooi.Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 19:10:
[afbeelding]
Emmalaan 41 in Utrecht!
Ik moest een tijdje terug voor school een aantal gebouwen natekenen, en ben erachter gekomen dat dat best wel moeilijk is. Zelfs als je het overtrekt.
Verwijderd
Doe 's even normaal man! Dacht dat 't gewoon een oude prent was die je uit oma's foto-kistje had geplukt en ingescand. Blijkt 't een tekening te zijn..Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 19:10:
[afbeelding]
Emmalaan 41 in Utrecht!
Mad, mad & nog 's mad. Als ik zo zou kunnen tekenen, zou ik toch maar 's wat vaker die tekenspulletjes pakken. Dope.
Dat is techniek he. Zulke dingen leer je alleen in een opleiding of als erg fanatieke zelflerende tekenaar.
He darkX vind deze echt goed, zijn er misschien tutorials hoe je het best zo'n vector art tekening kunt maken?DarkX schreef op 23 januari 2004 @ 19:02:
Omdat Cameron zo eenzaam en verlaten op mijn background staat, ben ik maar begonnen aan een tweede vingeroefening met een andere fotoJe hoeft niet te raden wie het is, ik weet het eik ook niet.
[afbeelding]
Uhm. Vast wel. Persoonlijk heb ik het mezelf aangeleerd, dus ik zou het niet weten. Je moet de pentool van Illustrator goed onder de knie krijgen, daarna is het gewoon goed kijken waar je schaduwen zitten, hoeveel schaduwlevels je wilt gebruiken e.d. Clipping masks zijn ook handig om te leren trouwens, dan kun je vormen precies binnen andere vormen laten vallen.idioteque schreef op 29 januari 2004 @ 12:01:
[...]
He darkX vind deze echt goed, zijn er misschien tutorials hoe je het best zo'n vector art tekening kunt maken?
Maar google en de illu help zijn je vrienden
Ik heb van dat vrouwtje d'r gezichie trouwens mijn helding gemaakt, dus volgende wips van haar staan in het contest topic
Klik maar op de laatste versie hieronder en je zult veel meer leuke tekeningen zien, o.a. Clay's Caped Darth Wolvermaul en Cyrus' Bierman

[ Voor 24% gewijzigd door DarkX op 29-01-2004 14:18 ]
Ik ga eens zoeken op google
Ik heb nu ook sinds gisteren een wacom graphire 3. Eerst een paar oefen tekeningetjes gedaan ('t is toch een stuk anders dan potlood en papier
), maar ik ben nu begonnen aan m'n eerste 'echte tekening'.
Hier is alsvast de schets:

Ben nog niet helmaal tevreden met z'n hoofd, dus die wordt waarschijnlijk nog anders
commentaar natuurlijk welkom
Hier is alsvast de schets:

Ben nog niet helmaal tevreden met z'n hoofd, dus die wordt waarschijnlijk nog anders
commentaar natuurlijk welkom
[ Voor 22% gewijzigd door Tonio op 29-01-2004 22:24 ]
D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro
Character design voor een online cartoon ofzo:

testje voor cartoon
zo moet die shit dus worden
maar dan grappig

@estupendo: Jouw tekenstijl vind ik echt
[ Voor 13% gewijzigd door flashin op 01-02-2004 00:44 ]
Verwijderd
Thanks flashin, maar er gaan inmiddels ook alweer een flink aantal jaartjes gekloot aan vooraf
Ik ben zelf in het bezit van een Tablet PC en het programma Sketchbook Pro is een populair programma voor een Tablet PC.
Zij hebben nu ook een contest en de inzendingen zijn erg mooi.
Zie http://www.sketchbookpro.com/contest/
Werkt iemand van jullie met deze software?
Zij hebben nu ook een contest en de inzendingen zijn erg mooi.
Zie http://www.sketchbookpro.com/contest/
Werkt iemand van jullie met deze software?
Ik meestal wel, maar ik weet ook dat mijn pics het niet halen bij de gesubmitte pics 
Zat echt wel goed spul tussen.
Zat echt wel goed spul tussen.
T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.
*schop*
Ik was weer lekker aan het kliederen

Als iemand hier een gevoel bij krijgt, moet die het ff melden, dan weet ik of ik goed bezig ben of niet
C&C natuurlijk ook welkom.

Als iemand hier een gevoel bij krijgt, moet die het ff melden, dan weet ik of ik goed bezig ben of niet
Verwijderd
Ik krijg medelijden met hem....Senzuboon schreef op 04 februari 2004 @ 21:10:
*schop*
afbeelding
hmm volgens mij bloeden beide 2d topics een beetje dood op GoT of ligt dat aan mij?
die sketchbook tekeningen zien er inderdaad nice uit... kun je niet eens een trial downloaden?
die sketchbook tekeningen zien er inderdaad nice uit... kun je niet eens een trial downloaden?
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Verwijderd
Ik moet echt flink poepen nuSenzuboon schreef op 04 februari 2004 @ 21:10:
Dit is natuurlijk vragen om onzin
net begonnen aan een nieuwe tekening, kben van plan om bij deze tekening eens echt door te zetten en niet af te haken voor ik met de details kan beginnen.
Wacom Graphire 3, PS CS werk

ik heb nog hele plannen met dit portret, maar eerst maar eens een realistisch gezicht tekenen
Ow en kleurgebruik is idd erg grauw gehouden, past bij de sfeer die ik bedoel.
Wacom Graphire 3, PS CS werk

ik heb nog hele plannen met dit portret, maar eerst maar eens een realistisch gezicht tekenen
Ow en kleurgebruik is idd erg grauw gehouden, past bij de sfeer die ik bedoel.
bedankt voor de tip, ik heb in hidden layers ook al het gezicht geschetst, het is nu vooral een kwestie van licht en donker. Ik was bezig in "Het teekenen van de mensch" van Hatton & Cohen uit 1916, en had hierin net het hoofdstuk over het oog afgerond, ik wilde tliefst mn vers verworven technieken het eerst toepassen 
meteen maar mn 2e wip
meteen maar mn 2e wip

[ Voor 15% gewijzigd door Larixk op 05-02-2004 08:17 ]
Dit topic is gesloten.