verbetering, alleen beetje matrix-ripoff
.. Referentie?
Verwijderd
nee, helemaal uit me bolle hoofd getekend.
ik wou eerst trinity maken, maar dat hoofd mislukte, en ze is veel te lang
@DarkX: idd haar is me nummer 1 todo, en over dat lichaam... pfff zit er denk niet in
, ben nog wel wat van plan met de achtergrond. Als het ooit afkomt post ik resultaat wel
F*ck, ik zag haar en ik wist gewoon dat ik dr moest tekenen. Ik heb mn wacom er bij gepakt en haar in 3 lagen in Photoshop na zitten tekenen. Photoshop werkt trouwens lekker, dit is de eerste keer dat ik serieus er wat mee teken sinds Painter Classic.Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 18:07:
[afbeelding]
Ik vind het echt supermooie poppetjes, alleen jammer dat ze zo duur zijn.
Eerste laag was het model, tweede laag waren de outlines en derde laag bevatte de shading. Pfff ik haalde mn vingers van de pen af en ik had me toch KRAMP!
http://www.stylite.nl/my/portfolio/2003/lucidique.jpg
Hoop dat jullie dr mooi vinden
de knie klopt niet maar die hangt er een beetje aan, onderkant papier - helaas geen kettinkjes - shading hoofd klopt niet helemaal
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
True, Trin heeft een rothoofdVerwijderd schreef op 10 november 2003 @ 21:06:
nee, helemaal uit me bolle hoofd getekend.
Bewijs
And so at last the beast fell and the unbelievers rejoiced. But all was not lost, for from the ash rose a great bird. The bird gazed down upon the unbelievers and cast fire and thunder upon them.
Verwijderd
wat snelle schetsjes (oefeningen). wel allemaal met ref. ongeveer 5 minuten per figuur. c&c welkom

* XangadiX schopt xen
nee ff serieus, ziet er goed uit hoor; kvraag me alleen af of het van een echt model of van foto's komt. Deze oefening moesten wij ook altijd doen op de academie, alleen werdt ons er ook nog bijverteld dat we een deel van het lichaam moesten tekenen. Dus alleen de schouder, of alleen de hals. Op die manier heb je net even wat meer tijd voor je schaduwen, die er nu af en toe een beetje naast zitten. Maar voor de rest puik werk
nee ff serieus, ziet er goed uit hoor; kvraag me alleen af of het van een echt model of van foto's komt. Deze oefening moesten wij ook altijd doen op de academie, alleen werdt ons er ook nog bijverteld dat we een deel van het lichaam moesten tekenen. Dus alleen de schouder, of alleen de hals. Op die manier heb je net even wat meer tijd voor je schaduwen, die er nu af en toe een beetje naast zitten. Maar voor de rest puik werk
Stoer; Marduq
Verwijderd
foto's, ben namelijk een beetje te jong om naar een academie te gaan, misschien komt dat later wel
ik post misschien straks nog wat meer, scannen = vermoeiend
ik post misschien straks nog wat meer, scannen = vermoeiend

Verwijderd
net gedaan, geen ref:

edit:

dijen zijn verkloot
edit:
dijen zijn verkloot
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2003 07:36 ]
Verwijderd
tijde stil geweest hier.....
en ik vond het weer eens tijd om iets te posten.
commentaar is uiteraard welkom

het stelt trouwens een volleybalster voor (zonder volleybal
)
en ik vond het weer eens tijd om iets te posten.
commentaar is uiteraard welkom

het stelt trouwens een volleybalster voor (zonder volleybal
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2003 16:03 ]
Ben net begonnen met Illustrator CS aan te zwengelen, aangez 10 nogal rot liep hierzo. Loopt wel prettiger nu 

Vind de zonnebril wel styly design zo

Creatief met schaduwtjes

Vind de zonnebril wel styly design zo

Creatief met schaduwtjes
[ Voor 21% gewijzigd door DarkX op 16-11-2003 16:09 ]
"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!
Znorro: Ziet er niet verkeerd uit qua stijl en highlights enzo hoor, maar qua natuurgetrouw is het een beetje vreemd 
(Bedoel die rechterhand; vreemde positie, gezicht is nogal raar, voeten zitten in een oncomfortabele bocht gevouwen)
DX: Leukig, blues-broertje van TheCoQ?
(Bedoel die rechterhand; vreemde positie, gezicht is nogal raar, voeten zitten in een oncomfortabele bocht gevouwen)
DX: Leukig, blues-broertje van TheCoQ?
And so at last the beast fell and the unbelievers rejoiced. But all was not lost, for from the ash rose a great bird. The bird gazed down upon the unbelievers and cast fire and thunder upon them.
Znorro: haar arm lijkt wel uit de kom en dat komt door haar borst, die daar aanvast zit. Je zou eigenlijk die schaduw aan de rechterkant van haar arm nog net een stukje naar beneden moeten doortrekken waardoor je een soort scheiding tussen arm en borst krijgt. Dan zie je beter dat de borst vóór haar is, en de arm naast/achter haar.
DarkX: ik vind hem echt koel worden, en nu die hoed... als je bij de hoek van de hoed telkens het donkere schaduwtje nog een punt naar links zou meegeven, zou je meer het idee hebben van een ronde rand. Dus op het verticale gedeelte van de hoed een punt naar links, een donker vlak over een lichter vlak heen, overlappend.
DarkX: ik vind hem echt koel worden, en nu die hoed... als je bij de hoek van de hoed telkens het donkere schaduwtje nog een punt naar links zou meegeven, zou je meer het idee hebben van een ronde rand. Dus op het verticale gedeelte van de hoed een punt naar links, een donker vlak over een lichter vlak heen, overlappend.
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Verwijderd
Ik heb sinds kort ook een WACOM. Dit is echt vet beter als met een muis klooien.
Mijn eerste out-of-the-blue-creatie (nog niet klaar, heb nog geen echt idee wat ermee te doen, misschien een hengel in de handen, turend naar een dobber
)
Mijn eerste out-of-the-blue-creatie (nog niet klaar, heb nog geen echt idee wat ermee te doen, misschien een hengel in de handen, turend naar een dobber
Leuke stijl! Doet me sterk denken aan de manier waarop Quinten Blake altijd in de boeken van Roald Dahl tekende... als je daar wat van opzoekt, bijv. Mathilda, de Heksen, de GVR enzo... je tekent toch weer anders, meer comic achtig, maar het heeft er wel iets van weg
PLAK!alsof het uitmaakt 
omdat een vriend van me fanatiek zat te tekenen pakte ik ook maar es een blaadje en een potloodje om ff wat te krabbelen, en zie hier het resultaat;

Dit na een vijf minuutjes. Daarom zijn de ogen ook prut, is de bovenlip niet echt fantastisch en doet de neus nou ook niet gezellig mee. Maar goed... op naar nummero twee;

Omdat hij handen zo *** vond om te tekenen, ff een snelle pic met m'n brakke spycam gemaakt om een beetje stabiele referentie te hebben, en na te krabbelen. Mijn grootste punt van de schets is dat de vingers niet in de juiste lengte zijn in verhouding... bladiebla, ik loop m'n eigen gekladder af te kraken en daar heb ik jullie immers voor
C&C = welcome();
-- en alvast omdat ik nu weet dat dark blue het gaat vragen, speedyhowto hand: --
1) bedenk hoe je de hand wilt hebben en houd je hand zo
2) maak er een pic van, en zorg dat ie ruim en breed in beeld is op uwen projectie-apparatus
3) ik ben begonnen met de duim, en dan de wijsvinger. Kwam vanzelf de tweede vinger tegen dus die begonnen met tekenen, en zo loop je de vingertoppen af
4) pink af? restanten vingers af? inschatten hoe breed de pols is (denkbeeldige lijn onderkant pols naar pink) en vanaf daar naar de pink tekenen
5) waarzeggerslijntjes tekenen
6) indien men niet lui is, schaduw toepassen. Dan ziet het er prolly ook een stuk minder brak uit dan dat hierboven
omdat een vriend van me fanatiek zat te tekenen pakte ik ook maar es een blaadje en een potloodje om ff wat te krabbelen, en zie hier het resultaat;

Dit na een vijf minuutjes. Daarom zijn de ogen ook prut, is de bovenlip niet echt fantastisch en doet de neus nou ook niet gezellig mee. Maar goed... op naar nummero twee;

Omdat hij handen zo *** vond om te tekenen, ff een snelle pic met m'n brakke spycam gemaakt om een beetje stabiele referentie te hebben, en na te krabbelen. Mijn grootste punt van de schets is dat de vingers niet in de juiste lengte zijn in verhouding... bladiebla, ik loop m'n eigen gekladder af te kraken en daar heb ik jullie immers voor
-- en alvast omdat ik nu weet dat dark blue het gaat vragen, speedyhowto hand: --
1) bedenk hoe je de hand wilt hebben en houd je hand zo
2) maak er een pic van, en zorg dat ie ruim en breed in beeld is op uwen projectie-apparatus
3) ik ben begonnen met de duim, en dan de wijsvinger. Kwam vanzelf de tweede vinger tegen dus die begonnen met tekenen, en zo loop je de vingertoppen af
4) pink af? restanten vingers af? inschatten hoe breed de pols is (denkbeeldige lijn onderkant pols naar pink) en vanaf daar naar de pink tekenen
5) waarzeggerslijntjes tekenen
6) indien men niet lui is, schaduw toepassen. Dan ziet het er prolly ook een stuk minder brak uit dan dat hierboven
zo dan van mij ook even een plaatje. is met de hand getekent, en dan vorig jaar zomer... ergens.. keerje ingescand.. maar verder teken ik bijna niet meer...
het moet een "storm-ram" voorstellen...zoiets

brul maar wat je er van vind
! sorry voor layout
het moet een "storm-ram" voorstellen...zoiets

brul maar wat je er van vind
[ Voor 6% gewijzigd door Dutchie! op 17-11-2003 01:02 ]
Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
Znorro: ik kan zelf helemaal niet tekenen hoor, maar wanneer ik een simpel storyboard moet tekenen ofzo dan gebruik ik een houten tekenpop. Deze kun je in alle standen zetten en de anatomie daarvan klopt gewoon altijd prima!
Misschien handig om aan te schaffen? Het is (voor mij in ieder geval) net dat beetje hulp om het wat geloofwaardiger te laten zijn.
Misschien handig om aan te schaffen? Het is (voor mij in ieder geval) net dat beetje hulp om het wat geloofwaardiger te laten zijn.
Zoeh, Thecoq heeft eindelijk een beetje de 'don't fuck with me' blik die ik zocht 

Trouwes... Blues versie? Hoezo dat? Zonnebril+hoed? Dat had ie toch al?

Trouwes... Blues versie? Hoezo dat? Zonnebril+hoed? Dat had ie toch al?
Gezicht van deze lijkt wat smaller als 't origineel. Daarom broertje, hoed en zonnenbril had ik heus niet overheen gekeken 
Maar hij ziet er een stuk beter uit nu. Die smile paste niet zo goed bij 'em
Maar hij ziet er een stuk beter uit nu. Die smile paste niet zo goed bij 'em
Nah, en smile en kin waren idd fout
Nu is z'n kop wel ongeveer even breed, alleen is zijn hoed te hoog, waardoor je nogsteeds beetje smal lijkt.
Verwijderd
zow, lijkt wel een eeuw geleden dat ik hier geweest ben... had een saai hoorcollege en heb dus maar es lekker zitten kladderen.. sorry voor de onoverzichtelijkheid, maar had alleen een blauwe pen bij..

comments en critics zijn natuurlijk altijd welkom ( behalve op de letters aan de zijkant
ben er op dit moment best wel bewust van dat ik daar beter mijn best op had mogen doen... lol..)

comments en critics zijn natuurlijk altijd welkom ( behalve op de letters aan de zijkant
Tja. Graf is niet zo mijn ding to be honest, en ik vind zo'n oogjes iets te gedrogeerd overkomen, maar geheel ziet er wel zeker stoer uit
Volgende keer zou ik die letters trouwens helemaal weglaten, het is dan minder chaotisch en je dude komt dan ook beter over.
Mgoe, thecoq wipje dan maar
Mgoe, thecoq wipje dan maar

Verwijderd
lol, had al spijt van die letters toen ik eraan begonnen was... misschien kan ik em in kader van school wel een keer digitaal overtrekken ofzo.. wie weet.. maar heb ondertussen weer een dummy in de tas.. dus er komt nog wel wat meer aan denk k...DarkX schreef op 17 november 2003 @ 16:01:
Tja. Graf is niet zo mijn ding to be honest, en ik vind zo'n oogjes iets te gedrogeerd overkomen, maar geheel ziet er wel zeker stoer uitVolgende keer zou ik die letters trouwens helemaal weglaten, het is dan minder chaotisch en je dude komt dan ook beter over.
edit:

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2003 16:26 . Reden: dag graffiti :) ]
Verwijderd
Hey kerels (en dames), na een heel tijdje afwezig ben ik er weer. De laatste maanden heb ik heel weinig getekend. Maar toen ik dit topic weer zag kreeg ik er meteen zin in.. Hier 4 mini-draws. De eerste 3 zijn wat ouder, dat laatste prul is van vandaag.

comment is welcome.. niet nodig

comment is welcome.. niet nodig
Dat je kapsels oefent, okay, maar waarom zo'n Jim kapsel 
Maar vette shit hoor

Maar vette shit hoor
Hm, dit doet me sterk denken aan ons gespreksonderwerp van gisteravond Rens. --> Note theDarkX schreef op 17 november 2003 @ 19:12:
Dat je kapsels oefent, okay, maar waarom zo'n Jim kapsel
Maar vette shit hoor
Tja, ik vind het echt jouw stijl, SnowBlind, je tekent strak en zo te zien ook wel redelijk zeker van je zaak, te zien aan die paarse.
De kracht zit in de vastberadenheid van je tekening. Toch vind ik je soms iets te hoekig worden. Dat hoofd van die krullebol ertussendoor is dan weer heel anders, losser, meer ontspannen getekend, zo lijkt het.
[ Voor 3% gewijzigd door Dark Blue op 17-11-2003 22:02 ]
DB> Mja? Ik hoop toch dat duidelijk is dat dat geen kritiek is maar een sarcastische opmerking 
Snow> Is het trouwens allemaal @ wacom?
Snow> Is het trouwens allemaal @ wacom?
[ Voor 20% gewijzigd door DarkX op 17-11-2003 19:49 ]
@Snowblind : heeft enorm veel weg van Interstate 76 en 82 mannetjes
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Verwijderd
- yep alles is Wacom.
-Interstate 76 ken ik niet. Ik zal eens een kijkje nemen op internet. Ik geloof best dat er meer mensen tekenen in dezelfde stijl.
Ik vind het al tof om te horen dat ik een 'eigen'stijl heb. Daar was ik me nooit echt van bewust.
-Interstate 76 ken ik niet. Ik zal eens een kijkje nemen op internet. Ik geloof best dat er meer mensen tekenen in dezelfde stijl.
Ik vind het al tof om te horen dat ik een 'eigen'stijl heb. Daar was ik me nooit echt van bewust.
Ik zou heeeeeeeel graag commentaar en vooral tips van mensen krijgen...R4NCOR schreef op 10 november 2003 @ 19:14:
Een iets serieuzer werkje.. nog niet groots, veel van m'n dingen zijn bedoelt om aan dat ding gewend te raken
Maar graag tips!Was ik iets te gretig met de filter(s)?
Niet om te zeuren hoor, maar tis zo lekker om aan tips te werken
Tis m'n 4e wacom werkje ofzo..
Tja, ik ken interstate ook niet, ik vind je stijl wel heel herkenbaar worden eigenlijk. Zou het iig hier op GoT niet snel met iemand verwisselen. Bepaalde arcering en combi van hoekige en vloeiende lijnen die wel herkenbaar is imo.
Weird is dat eigenlijk, ik zie bij mezelf haast nooit een bepaalde stijl door mijn tekeningen heen, terwijl ik ook wel steeds vaker te horen krijg dat mijn tekeningen vrij herkenbaar zijn. Ik denk dat dat net zoiets is als dat ze zeggen dat je op je broertje of je neefje of je vader of je oom of weet ik het lijkt, dat zie je zelf meestal ook niet
Weird is dat eigenlijk, ik zie bij mezelf haast nooit een bepaalde stijl door mijn tekeningen heen, terwijl ik ook wel steeds vaker te horen krijg dat mijn tekeningen vrij herkenbaar zijn. Ik denk dat dat net zoiets is als dat ze zeggen dat je op je broertje of je neefje of je vader of je oom of weet ik het lijkt, dat zie je zelf meestal ook niet
Mijn eerste indruk is: helemaal niet gek. Zeker voor je eerste Wacom werk vind ik dat je er iets moois neer hebt gezet. Ik kan zelf een boom wat betreft de kruin niet zo realistisch tekenen. Maar zo mooi als jij de kruin maakt, zo simpel zijn de wortels. Als je daar nou dezelfde techniek op had toegepast ipv. lange halen te tekenen, zou dat gewoon perfect zijn!R4NCOR schreef op 18 november 2003 @ 13:57:
[...]
Ik zou heeeeeeeel graag commentaar en vooral tips van mensen krijgen...
Niet om te zeuren hoor, maar tis zo lekker om aan tips te werken
Tis m'n 4e wacom werkje ofzo..
Dan nog een puntje van kritiek. De gloed rondom de strop, heb je die bewust zo gemaakt of is die gekomen door het gummen?
Je bent goed in kleine details, zoals dat pietluttige takje wat aan de boom uitsteekt. Het gras heeft ook zo'n lief piekje, maar dat had net iets grauwer/bruiner gemogen, gras is naar mijn inschatting niet zo groen op zo'n naargeestig heuveltje.
Je zou ook eens een hand moeten proberen van een foto (op Google zijn er vast genoeg) of een leren stoel ofzo, iets met lekker veel bolling en toch veel naden, randjes en kloofjes.
[ Voor 3% gewijzigd door Dark Blue op 18-11-2003 18:14 ]
Verwijderd
Ha mensen, ik heb genoten van dit topic want ik heb hem al van het begin af aan gevolgd. Ik hem ook maar eens mijn potloden en papier gepakt en weer eens begonnen (3-puntsperspectief)
Hierover heb een vraag, hoe kon je ook alweer precies een kus tekenen in perspectief en om later een bol van te maken. Mijn nieuwe project is namelijk om de vioolsleutel in perspectief te gaan tekenen
Ben de steden een beetje zat namelijk. 
Eventueel sites, boeken etc
Alvast bedankt :-) Marco
Hierover heb een vraag, hoe kon je ook alweer precies een kus tekenen in perspectief en om later een bol van te maken. Mijn nieuwe project is namelijk om de vioolsleutel in perspectief te gaan tekenen
Eventueel sites, boeken etc
Alvast bedankt :-) Marco
Verwijderd

Mijn eerste poging om iets in te kleuren.
Is het een beetje gelukt? En is de tekening zelf realistisch want daar heb ik dikwijls problemen mee?
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2003 20:26 ]
SmowBlind, geniaal weer, je laatste is iets minder (IETS klopt er niet helemaal in dat gezicht), maar vooral die 4 haircuts is erg mooi.
Dat 'hoekige' wat bij iemand anders een punt van kritiek was, vind ik juist erg mooi en bij die 4 haircuts realistisch overkomen.
Ga alsjeblieft door met posten hier, je bent een bron van inspiratie.
Dat 'hoekige' wat bij iemand anders een punt van kritiek was, vind ik juist erg mooi en bij die 4 haircuts realistisch overkomen.
Ga alsjeblieft door met posten hier, je bent een bron van inspiratie.
Heb net 20 min. mijn eerste Wacom Graphire binnen, iemand nog tips en tutorials ofzo ?
'K heb dit topic al een hele poos gevolgd en ben van plan weer es wat meer te gaan tekenen.
'K heb dit topic al een hele poos gevolgd en ben van plan weer es wat meer te gaan tekenen.
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
Die hand ziet er wel strak uit, maar de rest.... is een beetje afgeraffeld volgens mijVerwijderd schreef op 21 november 2003 @ 15:26:
snel wacomwerk uit verveling... Comments are most welcome![]()
[afbeelding]
Verwijderd
ja: geef 'm aan mijHydraulik-Phunk schreef op 21 november 2003 @ 18:20:
Heb net 20 min. mijn eerste Wacom Graphire binnen, iemand nog tips.
/me wil een wacom maar moet nog aardig wat bijsparen..
Een Volito heb je al voor 50 eur zag ik, valt mee toch ?
Ik heb btw een Graphire 1, maar prima om het te leren volgens mij.
Ik heb btw een Graphire 1, maar prima om het te leren volgens mij.
Verwijderd
Ook een snelle frutsel..
Waarschijnlijk is er wel iets herkenbaars te zien 

Ik vond het wel een leuk idee om een bestaande tekening te tekenen op mijn manier, met het origineel als exacte basis. Vandaar deze hybride. Een stukje van mij en een stukje van Cyrus.
Eigenlijk vind ik dit wel een heel leuk idee om verder te gaan proberen. Een stijl van 2 mensen in 1 tekening. Een andere tekening pakken en er een andere touch aangeven. Niet om te kijken wie beter is, maar om jezelf te ontwikkelen. Zo kun je bijvoorbeeld bepaalde arceringen of anatomie van anderen leren...
ideetje??

Ik vond het wel een leuk idee om een bestaande tekening te tekenen op mijn manier, met het origineel als exacte basis. Vandaar deze hybride. Een stukje van mij en een stukje van Cyrus.
Eigenlijk vind ik dit wel een heel leuk idee om verder te gaan proberen. Een stijl van 2 mensen in 1 tekening. Een andere tekening pakken en er een andere touch aangeven. Niet om te kijken wie beter is, maar om jezelf te ontwikkelen. Zo kun je bijvoorbeeld bepaalde arceringen of anatomie van anderen leren...
ideetje??
Verwijderd
WOW, die is er wel een stuk op vooruit gegaan!! Ik ben het helemaal met je eens dat dit een gaaf idee is! Hier kan ik in ieder geval meer mee dan met een paar regels commentaar! Openen we hier een nieuw topic voor?Verwijderd schreef op 22 november 2003 @ 00:08:
Ook een snelle frutsel..Waarschijnlijk is er wel iets herkenbaars te zien
[afbeelding]
ideetje??
Verwijderd
wel een idee, dat openen v/e nieuw topic, maar op dit moment is het in dit topic al dood. Dus ik denk dat dat andere topic helemaal een zachte dood zal sterven. gewoon nog ff wachten.
Verwijderd
en om toch bij dit onderwerp te blijven, 2 schetsen die ik vandaag en gister heb gemaakt. (werktijd bij beiden ong. 10 minuten met wacom in painter7)

Verwijderd
hmm i like this snowblind 
erg cool.
Ik heb mn potlood er ook maar even bij gepakt. (wacom, ps or whatever potloodje blijft toch altijd lekker
)
Ik weet niet of dit het idee was, maar ik heb er in ieder geval wel veel lol mee gehad

leuk om zo aan de slag te gaan.
c&c welkom.
erg cool.
Ik heb mn potlood er ook maar even bij gepakt. (wacom, ps or whatever potloodje blijft toch altijd lekker
Ik weet niet of dit het idee was, maar ik heb er in ieder geval wel veel lol mee gehad

c&c welkom.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2003 18:55 ]
wat een talent hier boys, ben onder de indruk, errug leuk om te zien.
mocht vroeger ook graag tekenen maar het komt er niet echt meer van
maar, ga vooral zo door dus
mocht vroeger ook graag tekenen maar het komt er niet echt meer van
maar, ga vooral zo door dus
tijd voor verandering.
Verwijderd
YESS !! VET!@ Dit is inderdaad wat ik bedoel.. Leuk om te doen toch? En het resultaat is ook goed, je ziet het origineel nog goed, maar hij is totaal veranderd in jou stijl. Dat is echt kick om te zien..Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 17:53:
hmm i like this snowblind
erg cool.
Ik heb mn potlood er ook maar even bij gepakt. (wacom, ps or whatever potloodje blijft toch altijd lekker)
[afbeelding]
c&c welkom.
Een nieuw topic hiermee, zodra het drukker wordt zou ik zeggen
Verwijderd
Het gevaar van een nieuw topic is natuurlijk wel dat iedereen zijn tekeningen erin gaat dumpen, en dat het in no-time onoverzichtelijk wordt... Ik heb misschien wel een ideetje.
topicnaam: Wacom evolutions
regels:
- Er mag alleen werk gepost worden dat afkomstig is uit "Algemeen tekentopic (handgetekend / wacom only)" en vervolgens bewerkt, afgemaakt of verbeterd is door iemand anders.
- Bij elke post eerst het origineel, dan de verbeterde versie, zodat ook duidelijk te zien is wat er is aangepast.
- Bij voorkeur wat tips, technieken en commentaar erbij, zodat de oorspronkelijke tekanaar er maximaal van kan leren.
- nog andere regels?
Laat maar even weten wat jullie ervan denken.
regels:
- Er mag alleen werk gepost worden dat afkomstig is uit "Algemeen tekentopic (handgetekend / wacom only)" en vervolgens bewerkt, afgemaakt of verbeterd is door iemand anders.
- Bij elke post eerst het origineel, dan de verbeterde versie, zodat ook duidelijk te zien is wat er is aangepast.
- Bij voorkeur wat tips, technieken en commentaar erbij, zodat de oorspronkelijke tekanaar er maximaal van kan leren.
- nog andere regels?
Laat maar even weten wat jullie ervan denken.
Verwijderd
Het is in ieder geval een erg cool idee, maar ik zie het eigenlijk meer als een soort 'extended c&c' waar je eindelijk 's echt wat aan hebt 
wat mij betreft dus geen nieuwe topic... maar wel cool!
wat mij betreft dus geen nieuwe topic... maar wel cool!
Ik vind het altijd zo lullig om letterlijk dingen van anderen te gaan afmaken of corrigeren, maar het is an sich wel een goed idee om de spanning er een beetje in te houden hier
snowblind --> Jouw stijl vind ik echt super mooi, echt mooi strak en stijlvol, ik wou dat ik zo kon tekenen
Heb je nog meer?
Cyrus> Nja, zo zit je een beetje met dat je niet echt toestemming vraagt oid aan diegene die z'n werk hier post, en dat het toch een beetje een onorigineel topic wordt. Het is best leuk om met elkaars tekeningen te werken, maar als je het georganiseerd wilt doen moet het toch ietsje anders denk ik. Beetje een combi tussen de ouwe Sequence (niet Cartoon sequence, die andere) en Battle topics misschien? Dus dat iemand begint, en de volgende er mee verder gaat enz? Kan wel geinig zijn, mits een beetje goed geformuleerd.
Of gewoon weer eens een Battle topic, maar dan meer teken-gericht ipv filtergericht wat de vorige battle topics waren
DCJones> Ja okay, maar ik denk dat dat op zichzelf niet veel bestaandrecht aan een nieuw topic geeft, dan moet het principe toch iets meer body hebben denk ik
Of gewoon weer eens een Battle topic, maar dan meer teken-gericht ipv filtergericht wat de vorige battle topics waren
DCJones> Ja okay, maar ik denk dat dat op zichzelf niet veel bestaandrecht aan een nieuw topic geeft, dan moet het principe toch iets meer body hebben denk ik
[ Voor 13% gewijzigd door DarkX op 26-11-2003 22:13 ]
Verwijderd
ik heb in totaal zo'n 150 tot 200 tekeningen op mijn pc staan, wat gewacomde foto's en zo'n 70-tal gephotoshopte matrialen.da_rippah schreef op 26 november 2003 @ 20:09:
snowblind --> Jouw stijl vind ik echt super mooi, echt mooi strak en stijlvol, ik wou dat ik zo kon tekenenHeb je nog meer?
-Latest 'snow'-news: Ik ga voor een landelijk merk. (accessoires voor mobiele telefoons, dat sinds kort ook ringtones, sms voor €0.05, mms en wallpapers verzorgd op de website -en beloofd heel groot te worden-) De wallpapers verzorgen !@! joepie. (dit is nu voor 90% zeker, pas als het zeker is meld ik welk merk.)
Nu zit er toch eindelijk schot in de zaak en kan ik beginnen echt iets te doen met mijn ontwerpen. (had ik maar een grafische studie afgemaakt
Verwijderd
Ik doelde eigenlijk meer op het "leer-element". Volgens mij vind echt niemand het erg als een tekening verbeterd of aangepast wordt door iemand anders. Het is toch een beetje ego-strelend, en je leert er gewoon meer van dan bij een battle of een sequence, omdat er daar doorgeborduurd wordt op je werk, en niet specifiek commentaar geleverd wordt.DarkX schreef op 26 november 2003 @ 21:48:
Cyrus> Nja, zo zit je een beetje met dat je niet echt toestemming vraagt oid aan diegene die z'n werk hier post, en dat het toch een beetje een onorigineel topic wordt. Het is best leuk om met elkaars tekeningen te werken, maar als je het georganiseerd wilt doen moet het toch ietsje anders denk ik. Beetje een combi tussen de ouwe Sequence (niet Cartoon sequence, die andere) en Battle topics misschien? Dus dat iemand begint, en de volgende er mee verder gaat enz? Kan wel geinig zijn, mits een beetje goed geformuleerd.
Ook een heel gaaf idee dit! Wacom-battle...Of gewoon weer eens een Battle topic, maar dan meer teken-gericht ipv filtergericht wat de vorige battle topics waren
Ik teken altijd vrachtwagens zal wel eens een paar scannen en hier posten.

had niks te doen...

had niks te doen...

[ Voor 68% gewijzigd door MoietyMe op 27-11-2003 17:23 ]
Speel volgende keer eens wat met contrast oid, nu is het op mijn scherm erg slecht te zien, grijs is te lichtGood Fella schreef op 27 november 2003 @ 16:28:
Ik teken altijd vrachtwagens zal wel eens een paar scannen en hier posten.
[afbeelding]
had niks te doen...
[afbeelding]
Verwijderd
Hoi,
Ik heb een aantal tekeningen online staan. Dit is er één van. Ik weet het, de ogen zijn niet even groot, maar hey! Het gaat om het haar
Ik heb een aantal tekeningen online staan. Dit is er één van. Ik weet het, de ogen zijn niet even groot, maar hey! Het gaat om het haar
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2003 19:15 ]
Zoiets heb ik gezien op cgtalk (dacht ik), 1 iemand begon, maakte geen plaatje.. Maar maakte een zin.. Daar reageerde iemand of meerdere mensen op met een gewacomde tekening die dan weer een volgende titel verzon. Kwamen mooie dingen uitOok een heel gaaf idee dit! Wacom-battle...
Verwijderd
Een snelle schets van wat een XENA moet gaan worden
of wel een Warrior Princess

En natuurlijk de voor mij allom bekende en favo combinatie
Rood haar en groene ogen
of wel een Warrior Princess

En natuurlijk de voor mij allom bekende en favo combinatie
Rood haar en groene ogen
Verwijderd
ff bezig geweest in photoshop

het is nog een WIPje, maar commentaar is natuurlijk welkom

het is nog een WIPje, maar commentaar is natuurlijk welkom
edit:
kut, de layout verneukt
kut, de layout verneukt
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2003 17:41 ]
Verwijderd
Hello peoplez, hier zijn wat concepten en ideetjes voor quest4games.com (hij is under construction, weinig te zien nog).
het oorspronkelijke idee:

vervolgens deze schets gemaakt:

en toen tot dit gekomen.

Met de laatste wil ik dus verder gaan.
Ideetjes zijn zeer welkom (kleine dingetjes als die paddestoeltjes op de boom, misschien een boomstronkje ergens, je weet wel - dat soort dingen
)
Als je nog inspiratiebronnen hebt (schetsen van huizen?), graag... En kritiek is natuurlijk ook welkom... barst los!!
greets
-DC.
het oorspronkelijke idee:

vervolgens deze schets gemaakt:
en toen tot dit gekomen.
Met de laatste wil ik dus verder gaan.
Ideetjes zijn zeer welkom (kleine dingetjes als die paddestoeltjes op de boom, misschien een boomstronkje ergens, je weet wel - dat soort dingen
Als je nog inspiratiebronnen hebt (schetsen van huizen?), graag... En kritiek is natuurlijk ook welkom... barst los!!
greets
-DC.
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2003 19:26 . Reden: layout was wat vern3uk7 ]

In mijn SOG tijd bezig geweest met een mecha, vooral weer geinspireerd door het zien van the matrix.
Ben bezig geweest met potlood, bij het inscannen is heelveel niet te zien. Met
photoshop ben ik bezig geweest met markeren. Maar de bedoeling is nu dat ik het origineel ga finelinen en daarna op papier te markeren. Dus het is nog WIP.
Klik voor iets groter.
* nop, geen reference. Ik merk dat als ik iets na ga tekenen het veel langer duurt en dus snel verveeld. Ik ben bij deze ook begonnen zonder een opzet te maken. Dus eerst rechter arm en zo een voor een naar andere delen van het geheel.
[ Voor 19% gewijzigd door HyPeRSTiLe op 03-12-2003 23:44 ]
veeet! vind em niet zo goed lijken hoor
, maar je ziet wel dat je er door geinspireerd bent. netjes
@DCJones: mooi man, vooral die bovenste en onderste, de middelste mag je wel ff een gum doorheen halen. Maar ik vind persoonlijk de bovenste mooier als de onderste. ;P
@HyPeRSTiLe: zeer vet, is dit gedaan met referentie? zo niet, dan vind ik het nog beter. Je perspectief en houding enzo zijn goed.
En nu ik maar:
had er al een wip van laten zien, het is niet helemaal geworden wat ik wou. Het is nu een of ander tribal achtig iets
, het lijkt meer iets voor het 2d topic. Maar het gezicht en de vrouw zijn echt begonnen op papier met potlood. 
@HyPeRSTiLe: zeer vet, is dit gedaan met referentie? zo niet, dan vind ik het nog beter. Je perspectief en houding enzo zijn goed.
En nu ik maar:
had er al een wip van laten zien, het is niet helemaal geworden wat ik wou. Het is nu een of ander tribal achtig iets
Met twee vrienden samen op een vel zitten jammen en dit zijn wat fragmenten waar ik dan een grote rol in had:

Ziet er tof uit, het zijn foto's en geen scans of wel ?
Foto's ja.Hydraulik-Phunk schreef op 05 december 2003 @ 16:49:
Ziet er tof uit, het zijn foto's en geen scans of wel ?
Whahaha, ik las ff fout ofzo, maar wou echt enorm gaan lopen kankeren dat dit op sommige stukken wel enorm van Nozzman geript is
Sorry nozz, maar je stijl lijkt echt enorm op die van Nozzman 
Maar phatte shit nonetheless

Maar phatte shit nonetheless
Ik zie erg mooie dingen hier, wou dat ik zo kon tekenen
.
Dit gemaakt tijdens wiskunde (
), het is niet iets bijzonders. Ook nog beetje onscherp van de foto (Geen scanner). Ik wou hem nog overtrekken in Photoshop ofzo
. Maargoed:

Boor me niet meteen de grond in
Dit gemaakt tijdens wiskunde (

Boor me niet meteen de grond in
[ Voor 8% gewijzigd door Pelle op 18-08-2005 10:52 . Reden: op verzoek ]
ipv aanpassen zou je ook je hele eigen versie van een tekening kunnen maken. Dat je alleen de houding etc. overneemt, maar wel van scratch een eigen tekening maakt. Dat lijkt me ook wat boeiender dan ook steeds tegen dezelfde tekening aankijken in een verbeterde staat.CyrusTheVirusNL
regels:
DCJones, die concepten voor quest4games.com zijn erg leuk
Heb zelf ook maar weer eens wat gemaakt

Misschien dat ik er nog wat gasten omheen ga bouwen en een soort superhelden plaat ala marvel etc. ervan maak
Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin
For shozzle my nozzle! Die bommen zijn echt vet! En die laatste vind ik ook erg mooi. Verkoop je die schilderijen ook? Heb nog wat nodig voor aan m'n muur...Nozzman schreef op 05 december 2003 @ 01:07:
Met twee vrienden samen op een vel zitten jammen en dit zijn wat fragmenten waar ik dan een grote rol in had:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
respect!
Idd Nozzle, vooral die laatste zou ik wel graag een (breedbeeld) wallpapertje van willen hebben.
Schnarfel!

Nederlander in het enge Florida
Is niet zo duidelijk als de echte tekening, heb hem moeten verkleinen en de bestandsgrootte een beetje moeten verlagen. Gaat helaas wel een beetje ten koste van de details.

Zal morgen eens wat tekeningen scannen en ook hier posten. Het zijn overigens gewone potloodtekeningen.

Zal morgen eens wat tekeningen scannen en ook hier posten. Het zijn overigens gewone potloodtekeningen.
[ Voor 28% gewijzigd door waterkoud op 09-12-2003 00:41 ]
Verwijderd
Nou, gewoon is anders. Ziet er verdomd goed uit! Post 's wat meer zou ik zeggen.waterkoud schreef op 09 december 2003 @ 00:30:
Zal ik zeker doen en dan zal ik deze ook even beter scannen, heb het nu even snel gedaan. Denk dat ik hier zeker nog zo'n 15 tot 20 tekeningen heb liggen. Kan ook even kijken of ik nog echt oude tekeningen heb, waarmee ik zo'n beetje begonnen ben. Waren vooral striptekeningen die ik natekende. Heb hier vast nog wel ergens een paar Joop Klepzeiker tekeningen liggen. Die moest ik vroeger op school altijd bij iedereen in hun agenda tekenen. Ga nu pitten.
Die olifant is prachtig!
Wat een details zeg.
Daar zit wel een paar minuten werk in. Zou een linkje naar een highres-versie kunnen neergooien?
Meer!
Hmm, ik moet ook maar eens wat meer tijd aan de wacom/potloden gaan besteden. 't schiet er een beetje bij in de laatste tijd
Wat een details zeg.
Daar zit wel een paar minuten werk in. Zou een linkje naar een highres-versie kunnen neergooien?
Meer!
Hmm, ik moet ook maar eens wat meer tijd aan de wacom/potloden gaan besteden. 't schiet er een beetje bij in de laatste tijd
Mmmmmmmm als je die olifant mooi vindt dan zal ik eens op zoek gaan naar een steenarend die ik hier nog ergens moet hebben liggen. Je zult wel moeten wachten tot morgen, want ik verrek van de slaap.
Heb een periode gehad dat ik veel bloemen heb getekend en dan voornamenlijk rozen.

en nog een beeld van een engel, plus weer een vogel

en nog een beeld van een engel, plus weer een vogel

[ Voor 27% gewijzigd door waterkoud op 09-12-2003 10:57 ]
@ Waterkoud: zeer fraai! Ben gek op gedetailleerd potlood- en zwart/wit werk
Kun je iets meer vertellen over de materialen en/of technieken die je gebruikt?
Kun je iets meer vertellen over de materialen en/of technieken die je gebruikt?
Weet nog steeds niks.....
tsk respect hoor, dit ziet er zeer gedetailleerd uit.
Heb je referenties gebruikt?
Ik gebruik eigenlijk alleen normale potloden en van die vulpotloden met een puntje van 0.5 mm. Zet eerst de tekening heel dun op met een normaal potlood, zodat alle verhoudingen een beetje kloppen. Dat wil dus zeggen de contouren en 'belangrijke' onderdelen zoals ogen en dergelijke. Daarna begin ik de details in te vullen met een o,5 mm vulpotlood, waarvan ik de punt op een stukje papier ook nog een spits maak. De hardheid is meestal gewoon HB. Maak veel gebruik van vegen met mijn vinger en een klein gummetje. Verder niks bijzonders, ik heb ook nooit tekenles gehad, dus is gewoon op gevoel.
Ik gebruik het liefst foto's met veel details. Kleur of zwart/wit maakt me niet uit. Voor die tekening van Kennedy heb ik een foto gebruikt uit een portfolio van Karsh, een hele beroemde fotograaf. Kom ik dan tegen als ik in de bibliotheek op zoek ben naar iets om te tekenen.willem169 schreef op 09 december 2003 @ 11:00:
tsk respect hoor, dit ziet er zeer gedetailleerd uit.
Hey, Eric Schreurs! Ik heb toen ik een jaar of twaalf was mezelf ook helemaal blauw getekend aan Klepzeikers en andere figuren van hem. Eg leerzaam!waterkoud schreef op 09 december 2003 @ 11:36:
En dit zijn die striptekeningen waarmee ik eigenlijk zo'n beetje begonnen ben.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ja, veel mensen vinden zijn tekenstijl helemaal niet mooi, denk omdat ze nogal druk zijn, maar om te leren tekenen zijn ze geweldig.
waterkoud> AAARGH! Screw you and you pencil skillz! * DarkX jaloers
Geweldig hoeveel detail je met een potloodje kwijt kunt, doe ik je in geen 100 jaar na 
Alleen je JFK plaat zie ik iets aan. Z'n ogen zijn volgens mij te groot en wat te hoog in z'n hoofd, weet het neit zeker. Klopt 'iets' niet aan. Maar weer super geshade!
Eric Schreurs is idd wel vet (mogelijk familie? Kweenie), hou wel van die drukke stijlen. Vind persoonlijk Hein de Kort nog iets stoerder, die durft echt een kliederboel in te leveren
Voorbeeldje:
Alleen je JFK plaat zie ik iets aan. Z'n ogen zijn volgens mij te groot en wat te hoog in z'n hoofd, weet het neit zeker. Klopt 'iets' niet aan. Maar weer super geshade!
Eric Schreurs is idd wel vet (mogelijk familie? Kweenie), hou wel van die drukke stijlen. Vind persoonlijk Hein de Kort nog iets stoerder, die durft echt een kliederboel in te leveren
Voorbeeldje:

[ Voor 10% gewijzigd door DarkX op 09-12-2003 14:25 ]
Leraar tekenen op het atheneum vond mijn tekeningen dus helemaal niks. We moesten eigenlijk altijd van die abstracte dingen maken, waar ik geen reet aan vond. Dan zat ik in de les een beetje te tekenen wat ik zelf leuk vond, strips en beetje realistisch. Zoiets als Dali vind ik ook mooi. Maar wat niet helemaal goed te zien is op de scans, is dat ik ook al is het niet nodig, meestal met een heel fijn potloodje een strakke lijn om de tekening trek. Is misschien wel een afwijking van me overgehouden aan het striptekenen. Dat kon dus echt niet zei die leraar altijd. Vond dat dus totaal gezever van die vent, met al zijn abstracte shit, is gewoon mijn stijl en dan zei ik tegen hem dat bij iets wat echt moet lijken altijd wel iets te vinden is wat niet perfekt is, maar bij die abstracte zooi is het natuurlijk altijd goed. Die lijntjes zijn gewoon mijn stijl.
Ik denk dat ik trouwens wel weet wat je ziet aan JFK. Heb het orgineel nog eens vergeleken met mijn tekening en verhoudingen kloppen allemaal ( JFK zag er werkelijk beroerd uit, enorme wallen onder zijn ogen, maar hij schijnt ook een hele slechte gezondheid gehad te hebben. Omdat ie een wat boller gezicht heeft valt de mensen dat niet op en zegt men al snel, zo die heeft een een gezond koppie) Maar goed, op de scan zijn de shades iets minder subtiel dan op de echte tekening. Vooral de shade onder zijn linkeroog komt donkerder over en daardoor lijkt het alsof zijn oog te ver terug ligt, te diep in zijn hoofd zeg maar.
Ik denk dat ik trouwens wel weet wat je ziet aan JFK. Heb het orgineel nog eens vergeleken met mijn tekening en verhoudingen kloppen allemaal ( JFK zag er werkelijk beroerd uit, enorme wallen onder zijn ogen, maar hij schijnt ook een hele slechte gezondheid gehad te hebben. Omdat ie een wat boller gezicht heeft valt de mensen dat niet op en zegt men al snel, zo die heeft een een gezond koppie) Maar goed, op de scan zijn de shades iets minder subtiel dan op de echte tekening. Vooral de shade onder zijn linkeroog komt donkerder over en daardoor lijkt het alsof zijn oog te ver terug ligt, te diep in zijn hoofd zeg maar.
[ Voor 29% gewijzigd door waterkoud op 09-12-2003 15:18 ]
Dit topic is gesloten.