Zuil luidsprekers met goede (en massive!) laagweergave kopen

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 4.941 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Zelfbouwe man :p

Over nieuwe modellen kan ik je niets meer vertellen dan jij uit boekjes kan halen. Maar waarom kijk je niet eens 2e hands.

Paar Matrix 803 speakers.

Afbeeldingslocatie: http://www.hear.nl/2003/classifieds/upload/26374.jpg

Vraagprijs: €1200
Daar lul je nog 200 af en je hebt voor €1000 euro 2 speakers die vele malen beter zijn als wat je tot nu toe hebt gehoord (in mijn ogen dan, relatief dus)

Veel mensen willen steeds het nieuwste hebben en moeten dan hun oude luidsprekers wegdoen, dat ze daar dan wat op verliezen vinden ze meestal niet erg omdat ze echt weg _moeten_ dus daardoor heb je een goede onderhandel positie. :)

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Wat Play daar voorstelt is inderdaad een koopje !!!

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:36

JT

VETAK y0

Topicstarter
Zit nog steeds te dubben :X waar ik het meest tegenop kijk zijn de filters
Over nieuwe modellen kan ik je niets meer vertellen dan jij uit boekjes kan halen. Maar waarom kijk je niet eens 2e hands.

[afbeelding]

Daar lul je nog 200 af en je hebt voor €1000 euro 2 speakers die vele malen beter zijn als wat je tot nu toe hebt gehoord (in mijn ogen dan, relatief dus)
Leuk idee :)
Veel mensen willen steeds het nieuwste hebben en moeten dan hun oude luidsprekers wegdoen, dat ze daar dan wat op verliezen vinden ze meestal niet erg omdat ze echt weg _moeten_ dus daardoor heb je een goede onderhandel positie. :)
Ja, had zelf ook al gekeken voor 2e hands, maar kon in mijn richting alleen 603S3 vinden, geen 604 of andere speakers waar ik interesse in heb.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Kijk eens rond op Hear.nl, Hifi.nl, dat zijn de meer hifi georienteerde 2e hands verkoop kanalen. Beter geschikt dan een marktplaats bijvoorbeeld.

Dit is natuurlijk maar een voorbeeld, alhoewel al erg geschikt voor jou oren/wensen denk ik zo, audifiel en echt veel bas potentie. :)

• stekkel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-12 10:55
Zelf heb ik ooit 2e hands Visaton Atlas "zuil" luidsprekers gekocht voor fl 850,- per stuk en nooit spijt van gehad.

De laag weergave is geweldig (net als midden en hoog), maar dat mag ook wel met 15" woofers. Daarnaast helpt een 4 cm dikke MDF frontplaat en het gebruik van spikes en betonnen onderplaat natuurlijk ook :)

Enige nadeel is dat ze 65 kg per stuk wegen en dat ze lastig te verhuizen zijn.

Maar eigenlijk is de weergave van laag minder belangrijk dan de weergave van midden en hoog. Wanneer midden en hoog scherpt klinkt dan heb je niks aan je goed klinkende lage tonen.

• HaZee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-12 13:39
Ook al gekeken naar de Quadral Ascent en Aurum serie?

Mooie zuiltjes, strakke prijs en mooi neutraal van heel laag tot heel hoog!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
stekkel schreef op 15 oktober 2003 @ 21:52:
Maar eigenlijk is de weergave van laag minder belangrijk dan de weergave van midden en hoog. Wanneer midden en hoog scherpt klinkt dan heb je niks aan je goed klinkende lage tonen.
Zo kan ik het ook andersom stellen (met holle bonkende bas heb je niks aan een goed mid en hoog) en stellen dat bas belangrijker is.
Verwijderd schreef op 15 oktober 2003 @ 21:36:
Kijk eens rond op Hear.nl, Hifi.nl, dat zijn de meer hifi georienteerde 2e hands verkoop kanalen. Beter geschikt dan een marktplaats bijvoorbeeld.

Dit is natuurlijk maar een voorbeeld, alhoewel al erg geschikt voor jou oren/wensen denk ik zo, audifiel en echt veel bas potentie. :)
Op hifi had ik al gekeken, en op Hear heb ik niks gevonden :? Waar heb jij die Matrix 803s vandaan ?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-12 11:43

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

De service is perfect.

Mijn Center-ACE had problemen nadat ik een nieuwe versterker had aangeschaft.
Ondanks dat de garantie verlopen was mocht ik langskomen om te kijken wat het probleem was.
Mijn Center-ACE werd getest en er bleek iets mis met een spoel die er in zat.
Geen discussie over hoe/wat/waarom, hij werd kostenloos vervangen.
Ook mijn Street Gold's werden even nagekeken, kreeg nieuw speakerdoek en Hepta logo's voor nop.

Klasse!

Zie dat jij ook de smaak te pakken hebt, veel plezier en spaar ze!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:38

Exirion

Gadgetfetisjist

stekkel schreef op 15 October 2003 @ 21:52:
Toch is niets zo kritisch en moeilijk te bereiken als goed laag ;) Het heeft namelijk alles te maken met het design/materiaal/systeem van de behuizing en dergelijke. Problemen met hoog/midden zijn veel simpeler op te lossen door units te vervangen, of het filter aan te passen (aan de akoestiek van je kamer). Een bass-speaker vervangen kun je niet zomaar doen omdat de hele behuizing erop afgestemd is.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Gaaf man, een dynamische topictitel, elke keer als ik kijk issie anders. :+

Welke mod heb jij in je Icq lijst staan JT? ;)

Die Hepta Frontier vind ik persoonlijk een erg mooie speaker. Ik heb alleen als een merk standaard DIY drivers gebruikt dat ik het ook kan maken, en wel goedkoper. :X

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 October 2003 @ 10:13:

* JT is |337 |-|4X0R (8>

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 October 2003 @ 10:13:

Die Hepta Frontier vind ik persoonlijk een erg mooie speaker. Ik heb alleen als een merk standaard DIY drivers gebruikt dat ik het ook kan maken, en wel goedkoper. :X
Idd :X en misschien ook nog wel beter ;)

Verwijderd

Dat laatste vind ik wel moeilijk om te zeggen. Filters ontwerpen is echt een ingewikkeld proces, een fabriukant die een behoorlijk budget heeft kan heel goed experimenteren totdat hij de perfecte luidspreker heeft, maar dat laaste is het hem nou net, het is allemaal relatief.

Een vlakke frequentiekarakterstiek is geen garantie voor een mooi geluid, en wat een mooi geluid is, is dus relatief. Misschien kan ik een luidspreker maken die beter bij mijn wensen past, maar een luidspreker die over de hele linie beter "is" is denk ik niet te doen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 oktober 2003 @ 03:27:
Dat laatste vind ik wel moeilijk om te zeggen. Filters ontwerpen is echt een ingewikkeld proces, een fabriukant die een behoorlijk budget heeft kan heel goed experimenteren totdat hij de perfecte luidspreker heeft, maar dat laaste is het hem nou net, het is allemaal relatief.

Een vlakke frequentiekarakterstiek is geen garantie voor een mooi geluid, en wat een mooi geluid is, is dus relatief. Misschien kan ik een luidspreker maken die beter bij mijn wensen past, maar een luidspreker die over de hele linie beter "is" is denk ik niet te doen.
Als jij een speaker kan maken die jezelf beter vind, dan is die toch ook beter over hele linie :). Fabrikanten moeten een goede speaker ontwerpen die ook nog goedkoop is om te maken en bij een breed publiek in de smaak valt. Als je zelf iets maakt, hoef alleen jij het mooi te vinden. Het ontwerpen van filters is idd moeilijk, maar dat roep ik al een tijdje. (Wilde jij geen 3-weg maken met Seas :D).

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Goede fabrikanten winnen het vaak op details van de DIY's.....maar dan bedoel ik echt goede fabrikanten waarbij de speakers ook een lieve duit kosten. Dat komt omdat zij vaak de drivers zelf modificeren en goed matchen en alle onderdelen in het filter goed matchen etc.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Het wordt tijd om weer eens een lompe baspijp voor iemand te bouwen met een Raveland of Tonsil 12" >:)

Verwijderd

Check de Totem series even :)

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Wekkel schreef op 17 oktober 2003 @ 10:16:
Het wordt tijd om weer eens een lompe baspijp voor iemand te bouwen met een Raveland of Tonsil 12" >:)
Magnat Xecutor 12", 3,2cm p-p xmax voor 79 euro >:)

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Heb je daar ook een website van ? inc. prijzen.

• JvS
  • Laatst online: 21:04

JvS

Ik heb hem zelf ook

Bedoel je niet het merk totem? Die hebben wel mooie speakers ja, maar ik weet niet of JT dat zoekt. Het zijn simpele twee weg speakerzuiltjes met een vrij laag rendement.

http://www.joenit.com/Dis/UK/Totem/Index.htm
hier heb je alle totem speakers. De Forrest vind ik altijd heel mooi in het raam bij een audiozaak in Utrecht staan en kost 2000 euro :P. De arro vind ik ook mooi, een superslank zuiltje, maar heeft niet de kwaliteiten die hier gezocht worden:
Maximum sound level: 103 dB from a pair at 2 m in average room
Dus leuk om mee te spelen, maar alles behalve "massive".

[ Voor 20% gewijzigd door JvS op 17-10-2003 13:39 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
103dB ? Kan je dat dan nog horen :? :+

Ecodan warmtepomp

• JvS
  • Laatst online: 21:04

JvS

Ik heb hem zelf ook

103 db is onaangenaam hard in een woonkamer, ik zou met die speakers prima kunnen leven, maar als je zo hard speelt (al is het maar 95db), dan wil je al snel dat het laag 10db harder speelt (zo is het meestal gemixt ook, zeker in electronische muziek / bonkabonkabonka bende is het laag zeker 10db luider dan de rest, gelukkig, 110db laag is aan te horen, 110 db 5Khz is gillend wegrennen), dus zit je snel over de limiet heen van wat een speaker kan.

Ikzelf speel over het algemeen niet zo hard (man 90db is echt al onwijs hard spelen), dus ik zou er in principe prima mee wegkunnen, maar zelfs ik vind dat een klein beetje beperken van het dynamisch bereik.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Ja, weet ik ook wel, was ook maar een geintje :P

HMH is trouwens ook goed te doen met 115dB aan bas >:)

[ Voor 42% gewijzigd door JT op 17-10-2003 14:07 ]

Ecodan warmtepomp

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:00
Je zou eens naar chario (syntar T 200 bijvoorbeeld) moeten kijken, die hebben zeker een goede basweergave, als je dat belangrijk vindt.
Ikzelf speel overigens met driade, deze blijven ook zeer rustig en hebben een goede basweergave. Je zou eens kunnen kijken naar de D70 of D80
Piega heeft overigens ook een goede basweergave, zou je ook nog naar kunnen gaan luisteren en zijn ook nog eens erg stijlvol :).
Hoe rustig een speaker blijft, hangt overigens ook af van de aansturing ervan.

Nog iets vergeten, om het niet al te scherp te laten worden, zou ik niet een speaker nemen met een metal dome tweeter, maar met een soft dome, die klinken over het algemeen minder scherp

[ Voor 17% gewijzigd door fisherman op 17-10-2003 17:47 ]

• Hellhound
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-12 21:29
Verwijderd schreef op 15 October 2003 @ 20:51:
Zelfbouwe man :p

[afbeelding]

ja heb die ad ook gezien , maar volgens mij zijn dat geen matrix 803 , maar matrix 804 speakers (check de b&w site maar bij de manuals , de 803 heeft 2x laag units) , ben zelf op zoek naar matrix 802s3 :9

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Kijk trouwens eens naar een tweedehands Tannoy D500 of 1 die in de aanbieding is in een winkel. Die kun je namelijk goedkoop krijgen tegenwoordig en die willen wel in het laag. Of een setje Canton Ergo RC-L...heel betaalbaar en staat bekend om het strakke laag......voor de rest ook erg goed, maar een beetje 'standaard' design, maar daar zou ik me niet zo aan storen.

Afbeeldingslocatie: http://www.hifi-edition.de/foto/rcl.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door zimbab op 18-10-2003 09:11 ]

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Zelfbouwen moet je alleen aan beginnen als je er echt zin in hebt (en tijd en gereedschap).

Dit is overigens een heel mooi ontwerp: http://www.webgeekdesign.com/guide/ (maar wel al 1000 euro/box aan onderdelen).

Voor een (tweede hands) 803 of 804 heb je ook een hele knappe versterker nodig (bv een Bryston van 4000 euro) anders is het zonde.

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• MM
  • Niet online

MM

was: m.m

JT schreef op 17 October 2003 @ 12:13:
[...]

Magnat Xecutor 12", 3,2cm p-p xmax voor 79 euro >:)
Die 3,2cm is de beperking van de surround ("rolrand") niet de Xmax/Xmech, die zullen waarschijnlijk (beide!) lager liggen.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:38
Deze KEF Q7 zuilen heb ik laatst gekocht (had al twee Q1's) en klinken echt perfect en kunnen ook heel laag. Zeer muzikale luidsprekers.

Afbeeldingslocatie: http://www.kef.com/products/qseries/images/qseries7_image_big.jpg

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
m.m schreef op 18 October 2003 @ 19:26:
[...]

Die 3,2cm is de beperking van de surround ("rolrand") niet de Xmax/Xmech, die zullen waarschijnlijk (beide!) lager liggen.
http://www.magnat.de/car/...ail=115112&area=2&lang=de

En check 'besonderheiten' :P

Ecodan warmtepomp

• Flarrestein
  • Laatst online: 24-12 14:40

Flarrestein

Superworm Jim

Ik heb zelf de Visonik E602, in zwart.

Afbeeldingslocatie: http://www.baakbeeld.nl/visonik/getimage.php?id=12

Erg strak geluid, kan met alle soorten muziek wel goed overweg.

Ook een aanrader:
Hepta Spring

Afbeeldingslocatie: http://www.hepta.nl/producten/spring_klein.jpg

Erg goede speaker.

HIER !!! PAK AAN

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Flarrestein schreef op 19 October 2003 @ 18:08:
Ook een aanrader:
Hepta Spring

[afbeelding]

Erg goede speaker.
Die heeft mijn buur en echt hard kan die niet als er een beetje bas in de muziek zit (voor mij dan :P )

Ecodan warmtepomp

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-12 11:43

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Flarrestein schreef op 19 October 2003 @ 18:08:
Ook een aanrader:
Hepta Spring.
Beter nog, de Hepta Fortune.

Verwijderd

JT schreef op 19 October 2003 @ 18:19:
[...]

Die heeft mijn buur en echt hard kan die niet als er een beetje bas in de muziek zit (voor mij dan :P )
volgens mij zit je nog in de bass puber fase, niks op tegen hoor. misschien een 3e hands pa setje wat voor je?:)

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 October 2003 @ 10:05:
[...]

volgens mij zit je nog in de bass puber fase, niks op tegen hoor. misschien een 3e hands pa setje wat voor je?:)
Bass puber fase ? Dat slaat nergens op :/ Ik draai gewoon harder dan zo een beetje iedereen die ik ken en die Hepta's gaan gewoon niet zo hard. Ken genoeg speakers die harder gaan. Sterker nog, de B&W DM600S3 die ik heb staan gaan nog harder.

PA niet, speakers als B&W DM604 zijn wel wat. Alleen die is zo verrekte duur :P En ik wil weten wat voor alternatieven er zijn.

Edit: misschien verklaart dit wat voor de vraag naar bas: ik draai het meeste hardcore, soms nog hardstyle. Ik draai ook andere muziek, zoals gitaar enzo, maar hardcore is #1.

[ Voor 14% gewijzigd door JT op 20-10-2003 12:13 ]

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Dus een goede meerweg speaker, zoals eerder al aangegeven misschien Canton iets voor je?

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Ja, die serie staat ook zeker op de luisterlijst :)

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Voor zuilen met een goed gescheiden geluid en een flinke bas-weergave kan ik de Dali's aanraden;
die heb ik uiteindelijk zelf gekocht.

M'n ouwe speakers (wharfedale) gave in m'n huis amper bas - ik denk door 't laminaat en de inrichting moest ik alles op m'n versterker afstellen om er zoveel mogelijk bas uit te krijgen - en dan klonk het net normaal.

Met die Dali's klinkt het perfect, zelfs nog een beetje aan de zware kant (wat ik persoonlijk lekker vind).

En als ik er bas *bij* ga draaien - arme buren! ;)

Verwijderd

JazzySOB schreef op 19 October 2003 @ 17:07:
Deze KEF Q7 zuilen heb ik laatst gekocht (had al twee Q1's) en klinken echt perfect en kunnen ook heel laag. Zeer muzikale luidsprekers.

[afbeelding]
Ze zien dr wel erg liev uit. Vind de vrouw ze ook mooi :p

• Flarrestein

Flarrestein

Superworm Jim

JT schreef op 19 October 2003 @ 18:19:
[...]

Dan mag je buurman wel eens een goede versterker kopen.... |:(

HIER !!! PAK AAN

• Flarrestein

Flarrestein

Superworm Jim

JT schreef op 20 October 2003 @ 12:12:
[...]

Edit: misschien verklaart dit wat voor de vraag naar bas: ik draai het meeste hardcore, soms nog hardstyle. Ik draai ook andere muziek, zoals gitaar enzo, maar hardcore is #1.
Voor hardcore kan je ook Conrad zelfbouw spul gebruiken.

8)7 :r

HIER !!! PAK AAN

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-12 20:55

Blamm

Niet meer Smart

Flarrestein schreef op 20 October 2003 @ 17:50:
[...]

voor klassieke muziek ook.. het KAN
Maar waarom zou je voor hardcore/-style nou geen goede set kunnen neerzetten? Het is ook muziek en klinkt op een stel goede luidsprekers heel wat beter dan op conradspul ;)

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Inderdaad....ik heb best een aardige set al zeg ik het zelf en een stukje techno (ik houd niet van Hardcore) kan er echt wel mooi op klinken hoor. Je hebt niet die galm en "overdreven" bassen van zo'n feest en de orenverknetterende schelle hoge tonen. Je hebt mooie ronde strakke bassen en lekker hoog....alles lekker helder. (Kan op een feest ook wel, maar jullie begrijpen wel wat ik bedoel.)

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Flarrestein schreef op 20 October 2003 @ 17:48:
[...]

Dan mag je buurman wel eens een goede versterker kopen.... |:(
Nah, zal het niet aan liggen. Woofers in een speaker hebben meestal niet een hoge xmax en daarnaast zijn het maar 16cm woofertjes. Die blaas ik er zo uit, die krijg ik in no-time aan z'n maximale uitslag.
[...]

Nee, ik hoor hier vooral geen gebrek aan respect voor andermans smaak en ik hoor hier ook geen vooroordelen :X

Ecodan warmtepomp

• TomSwinnen
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

[...]

Veel mensen vinden metal ook lawaai .. maar het klinkt toch nog zooveeel mooier op mijn speakers :9

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
TomSwinnen schreef op 20 October 2003 @ 19:31:
[...]

Veel mensen vinden metal ook lawaai .. maar het klinkt toch nog zooveeel mooier op mijn speakers :9
offtopic:
Speedmetal is uitermate goed te mixen met snelle hardcore/speedcore :9

Ecodan warmtepomp

• Flarrestein

Flarrestein

Superworm Jim

JT schreef op 20 October 2003 @ 18:04:
[...]

Nah, zal het niet aan liggen. Woofers in een speaker hebben meestal niet een hoge xmax en daarnaast zijn het maar 16cm woofertjes. Die blaas ik er zo uit, die krijg ik in no-time aan z'n maximale uitslag.

[...]

Nee, ik hoor hier vooral geen gebrek aan respect voor andermans smaak en ik hoor hier ook geen vooroordelen :X
JT schreef op 20 October 2003 @ 19:50:
[...]

offtopic:
Speedmetal is uitermate goed te mixen met snelle hardcore/speedcore :9
OK, sorry... ik neem het terug.
Was inderdaad meer smaak gerelateerd. O-)

Maar dat van die goede versterker is zeker waar. Vriend van me heeft die Hepta's met een of andere ongelooflijke Denon versterker en dit beukt alle ramen eruit. En nog zuiver ook.

[ Voor 33% gewijzigd door Flarrestein op 20-10-2003 20:42 ]

HIER !!! PAK AAN

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Flarrestein schreef op 20 October 2003 @ 20:41:
[...]

[...]
Maar dat van die goede versterker is zeker waar. Vriend van me heeft die Hepta's met een of andere ongelooflijke Denon versterker en dit beukt alle ramen eruit. En nog zuiver ook.
Kep net speakers gehad van Tannoy, 90dB gevoeligheid en 4 6'5" woofers ipv 2. Nee, dat was niet genoeg :X

Ecodan warmtepomp

• Corona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-12 22:36
Wat mij opvalt nu in dit topic is dat men "hard" als kwaliteit bepaald.In mijn optiek moet een speaker een zo natuur getrouw geluid hebben,dus als er bv een triangel in een nummer zit,dan wil ik die horen.Zo ook bv een snaar die bespeeld wordt.Dire straits bv,mark knopfler kan heel goed een akoestisch gitaar bespelen.Ik wil dan dit horen,en goed ook.
Nu blijf ik zeggen,geluid is heel erg persoonlijk.Ik hou bv van een warm,maar toch helder geluid.B&W maakt bv zeer goede speakers,maar toch mis ik daar wat.Ik kan er niets aan doen,maar ik zweer echt bij Hepta.Ten eerste,tis een nederlands merk,ten 2e,de afwerking is zeer mooi,en last but not least,de support is echt top.
Wat mij ook opvalt is dat bv de Hepta spring door heel veel mensen(en reviewers in tijdschriften) zeer hoog gewaardeerd word.
Wat ook vaak vergeten word is dat een speaker op de soort muziek moet worden gekozen.Draai je house e.d,koop dan een JBL of zo,hou je van metal,koop dan een ander merk,dus geen JBL.

Nogmaals,een speaker is zeer persoonlijk,ga goed luisteren,neem je eigen cd's mee( en het lliefst je versterker en cd) en ga naar een goede HiFi winkel,waar ze heel veel verschillende merken hebben.Dan pas kan je goed gaan vergelijken.

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Corona schreef op 20 October 2003 @ 22:08:
Wat mij opvalt nu in dit topic is dat men "hard" als kwaliteit bepaald.
Nee....de topicstarter wilt gewoon een speaker die niet zo gauw in ademnood komt en dat is heel wat anders. En LP's (en helemaal House-LP's) hebben het nu eenmaal flink dik in het laag zitten. Dat merk je wel als je je speakers eens aan die dekjes hangt....ik heb het wel eens gedaan bij een vriend van me die voornamelijk progressive en techno draait.....nou dan moeten de speakers wel wat meer werken dan bij de meeste CD's kan ik je vertellen.
In mijn optiek moet een speaker een zo natuur getrouw geluid hebben,dus als er bv een triangel in een nummer zit,dan wil ik die horen.Zo ook bv een snaar die bespeeld wordt.Dire straits bv,mark knopfler kan heel goed een akoestisch gitaar bespelen.Ik wil dan dit horen,en goed ook.
Dat wilt natuurlijk iedereen.....ook de verstokte house-liefhebbers.
Ik kan er niets aan doen,maar ik zweer echt bij Hepta.Ten eerste,tis een nederlands merk,ten 2e,de afwerking is zeer mooi,en last but not least,de support is echt top.
1. Niet echt een rationele reden hè?
2. Er zijn niet zo veel serieuze merken waarbij de afwerking slecht is.
3. Zo vaak heb je niet support nodig bij speakers en als je een beetje importeur hebt is dat ook bij de andere merken wel goed. Het zou voor mij geen reden zijn om voor een speaker te kiezen.....hoe vaak heb jij wel niet gebruik moeten maken van hun 'support' vraag ik me dan af.....zijn ze zo vaak kapot gegaan? Lijkt me niet hè....
Wat mij ook opvalt is dat bv de Hepta spring door heel veel mensen(en reviewers in tijdschriften) zeer hoog gewaardeerd word.
Dat geldt voor een heleboel andere speakers ook....en de meeste reacties komen uit Nederland trouwens, terwijl merken als B&W over de hele wereld goede recensies krijgen.
Wat ook vaak vergeten word is dat een speaker op de soort muziek moet worden gekozen.Draai je house e.d,koop dan een JBL of zo,hou je van metal,koop dan een ander merk,dus geen JBL.
Onzin als je het mij vraagt. Voor mij is een speaker pas een goede speaker als hij alles goed weergeeft. En een heleboel muziek-liefhebbers houden ook van meerdere genres.
Nogmaals,een speaker is zeer persoonlijk,ga goed luisteren,neem je eigen cd's mee( en het lliefst je versterker en cd) en ga naar een goede HiFi winkel,waar ze heel veel verschillende merken hebben.Dan pas kan je goed gaan vergelijken.
Nou....daar zijn we het dan weer wel over eens en ik denk iedereen wel. ;)

• Corona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-12 22:36
zimbab schreef op 20 October 2003 @ 22:28:
[...]

Nee....de topicstarter wilt gewoon een speaker die niet zo gauw in ademnood komt en dat is heel wat anders. En LP's (en helemaal House-LP's) hebben het nu eenmaal flink dik in het laag zitten. Dat merk je wel als je je speakers eens aan die dekjes hangt....ik heb het wel eens gedaan bij een vriend van me die voornamelijk progressive en techno draait.....nou dan moeten de speakers wel wat meer werken dan bij de meeste CD's kan ik je vertellen.

[...]

Dat wilt natuurlijk iedereen.....ook de verstokte house-liefhebbers.

[...]

1. Niet echt een rationele reden hè?
2. Er zijn niet zo veel serieuze merken waarbij de afwerking slecht is.
3. Zo vaak heb je niet support nodig bij speakers en als je een beetje importeur hebt is dat ook bij de andere merken wel goed. Het zou voor mij geen reden zijn om voor een speaker te kiezen.....hoe vaak heb jij wel niet gebruik moeten maken van hun 'support' vraag ik me dan af.....zijn ze zo vaak kapot gegaan? Lijkt me niet hè....

[...]

Dat geldt voor een heleboel andere speakers ook....en de meeste reacties komen uit Nederland trouwens, terwijl merken als B&W over de hele wereld goede recensies krijgen.

[...]

Onzin als je het mij vraagt. Voor mij is een speaker pas een goede speaker als hij alles goed weergeeft. En een heleboel muziek-liefhebbers houden ook van meerdere genres.

[...]

Nou....daar zijn we het dan weer wel over eens en ik denk iedereen wel. ;)
-Wat ik bedoelde met hard,lees maar een paar postings hier boven,daar stond wel degelijk hard.
-sorry,ik ben een beetje chauvinistisch,met afwerking bedoelde ik hoe de speaker eruit ziet,bv de hoogglans versie is bekleed met laminaat (zeeeer mooi!),en support,ik werk bij een internationale express vervoerder,en daar heb ik toch wel vaak topmerken gezien waarvan speakers kapot waren.
-Hepta is helaas alleen maar bekend in nederland,ik geloof niet dat ze echt willen exporteren.En natuurlijk heb je gelijk,B&W (en andere topmerken) zijn zeer goede luidspeakers,maar ja,smaken verschillen (gelukkig maar)
-Ook hier heb je gelijk in,een speaker moet alles aankunnen,maar vaak is dat onmogelijk,Een fabrikant moet vaak dan concessies maken qua geluid (of je moet wel over heel veel geld beschikken).
-gelukkig maar :P

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik vind dat mijn Visaton zelfbouwspeakers een goede diepe bas hebben. Wellicht is onderstaande model iets voor jou? Hoef je in ieder geval niet zelf een filter te ontwerpen, alleen weet ik niet of het makkelijk is een plek te vinden waar je ze kunt beluisteren (luidsprekers met dezelfde tweeter en middentoners zijn wel weer makkelijk te vinden).

Afbeeldingslocatie: http://www.visaton.com/bilder/fotos/klein/experiencev20.jpg

http://www.visaton.com/english/artikel/art_567.htm

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Corona schreef op 20 October 2003 @ 22:08:
Wat mij opvalt nu in dit topic is dat men "hard" als kwaliteit bepaald.
Ik doe dat zeker niet, maar een speaker die niet zo hard kan qua laag is voor mij per definitie al waardeloos. Daarnaast wil ik gewoon strak hebben ook en bas is voor mij het belangrijkste. Niet zozeer alleen om hard te gaan met house, waar het overigens ook gewoon strak moet klinken, maar ook bijvoorbeeld met bas gitaren. Dat moet gewoon _strak_ klinken. Aan de andere kant, als ik vette hardcore draai, dan wil ik ze echt HARD kunnen laten spelen zonder dat ze over hun nek gaan.

Ik zoek dus geen speaker die hard gaat omdat dat 'beter is' want dat is het niet.
Ik zoek geen speaker die gewoon echt goed netjes laag geeft.
Ik zoek een speaker die VEEL druk kan genereren, die je ook echt VOELT en daarbij nog de 2 bovenstaande eigenschappen. Want ik luister dan wel het meest hardcore, maar niet alleen.
In mijn optiek moet een speaker een zo natuur getrouw geluid hebben,dus als er bv een triangel in een nummer zit,dan wil ik die horen.Zo ook bv een snaar die bespeeld wordt.Dire straits bv,mark knopfler kan heel goed een akoestisch gitaar bespelen.Ik wil dan dit horen,en goed ook.
Das logisch en dat kan toch heel goed samen met een heel goede laag weergave die echt hard gaat wanneer gevraagd ?
Nu blijf ik zeggen,geluid is heel erg persoonlijk.Ik hou bv van een warm,maar toch helder geluid.B&W maakt bv zeer goede speakers,maar toch mis ik daar wat.Ik kan er niets aan doen,maar ik zweer echt bij Hepta.
Verschil in smaak he :) Bij mij is het precies andersom: ik voel niks bij de Spring, maar dat kan overigens ook aan de amp liggen van degene waarbij ik ze heb gehoord. Maar hij gaat zowiezo niet hard genoeg.
Ten eerste,tis een nederlands merk
Dat kan me echt niks verotten, het klinkt niet beter ofzo OMDAT het NL is.
,ten 2e,de afwerking is zeer mooi
Ben er niet weg van. Design van B&W spreekt me erg aan, Kef ook wel net zoals Mission.
,en last but not least,de support is echt top.
Dat kan idd een reden zijn, echter, voor mij geld hij niet zo heel erg aangezien je de support niet vaak nodig hebben.
Kan ik ook wel zeggen van andere merken :P
Het blijft ook gedeeltelijk subjectief welke speaker jij het best bij welke muziek vind passen :) Ik vind het bij B&W bijvoorbeeld ERG fijn dat de speaker z'n rust houd ten aller tijden hoe hard je ook speelt, dattie niet aggresief word of wat dan ook en das niet alleen voor hardcore fijn :) En nog wat andere dingen.
Heb ik al gedaan, zie beginpost.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Uit alles wat je post kan ik wel opmaken dat je echt _heel_ erg hard wil draaien. Ik weet niet hoe een 604 klinkt op z'n max maar dat zal dan wel heel hard zijn. ;)

Alle speakers die je tot nu toe hebt gehoord voldeden niet aan je eisen, en dat waren al heel serieuze concurrenten. Nu mag je denk ik wel gaan concluderen dat het voldoen aan je eisen met 2 goedbetaalbare zuilen niet gaat lukken.

Waarom kijk je dan niet eens naar een serieuze subwoofer. Deze hebben tenminste wel een fatsoenlijke Sd en kunnen dus serieus veel lucht verplaatsen. Dat is waarnaar jij zoekt. Als je dan maar 6,5inch woofertjes blijft beluisteren en tot de conclusie komt dat het niks is, kijk dan beter naar de alternatieven.

Een mooi hoog/mid (goede 2-weg, misschien Je B&W's dan) gecombineerd met een massive subwoofer. Daarmee doel ik dan op 2x15(12)inch (Grote Xmax) in een grote bassreflex box.

Een goed voorbeeld zijn 2 shiva's in een Massive gepoorte behuizing. Wat je op dit grafiekje ziet is dus de maximale SPL die je eruit kunt halen. Voordeel, erg hard, erg laag. Nadeel: Heel veel vermogen nodig. Je kunt er gerust 600 watt in kwijt bij 30hz.

Gevoeligheid ligt dan wel op 90db, maar jij wil echt hard, en deze combo kan dat, nergens onder de 118db maximaal dus. 8)7

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~bohtl000/Got/2xShiva.JPG

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 October 2003 @ 13:15:
Uit alles wat je post kan ik wel opmaken dat je echt _heel_ erg hard wil draaien. Ik weet niet hoe een 604 klinkt op z'n max maar dat zal dan wel heel hard zijn. ;)

Alle speakers die je tot nu toe hebt gehoord voldeden niet aan je eisen, en dat waren al heel serieuze concurrenten. Nu mag je denk ik wel gaan concluderen dat het voldoen aan je eisen met 2 goedbetaalbare zuilen niet gaat lukken.

Waarom kijk je dan niet eens naar een serieuze subwoofer. Deze hebben tenminste wel een fatsoenlijke Sd en kunnen dus serieus veel lucht verplaatsen. Dat is waarnaar jij zoekt. Als je dan maar 6,5inch woofertjes blijft beluisteren en tot de conclusie komt dat het niks is, kijk dan beter naar de alternatieven.

Een mooi hoog/mid (goede 2-weg, misschien Je B&W's dan) gecombineerd met een massive subwoofer. Daarmee doel ik dan op 2x15(12)inch (Grote Xmax) in een grote bassreflex box.

Een goed voorbeeld zijn 2 shiva's in een Massive gepoorte behuizing. Wat je op dit grafiekje ziet is dus de maximale SPL die je eruit kunt halen. Voordeel, erg hard, erg laag. Nadeel: Heel veel vermogen nodig. Je kunt er gerust 600 watt in kwijt bij 30hz.

Gevoeligheid ligt dan wel op 90db, maar jij wil echt hard, en deze combo kan dat, nergens onder de 118db maximaal dus. 8)7

[afbeelding]
Mjah, 118dB is een beetje matig he :/

:+

Nee, de 604 voldeed wel, maar 600 euro per speaker is toch wel erg veel geld.

Het idee wat jij hebt 2 Shiva's, zat ik zelf ook al mee in gedachte :o Alleen dan 2 subs, om phaseproblemen enzo te voorkomen. Wat dan mijn plan was, is 2 kisten maken: 35 breed, 70 hoog en 60 diep. En dan daarboven op kan ik dan die B&W's zetten, hetzij op aparte stands die over de subwoofer gaan, hetzij op de sub zelf. Dat probeer ik dan wel uit. En dan gewoon een setje 601 erop ofzo. Dat is een optie die ik zeker in mijn achterhoofd heb :)

Ecodan warmtepomp

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10 20:14

FFF

ik zou ook kijken naar een subje erbij, ik daar op B&W N805's gaat heel hard en klinkt geweldig, laag is mooier dan uit me eerdere zware fronts.

Nu ga ik er misschien nog een subje bij halen, maar sensation klinkt echt al geweldig.

Verwijderd

Lijkt me eerder dat je baat hetb bij gesloten kasten, die klinken het meest strak en over het algemeen komt house, hardcore (jaja, die goede oude tijd :)) en techno niet erg veel onder de 40 á 35Hz, dus dat moet makkelijk met een gesloten kast te redden zijn. Een gesloten kas is ook nog het makkelijkst te bouwen.
Ik zou dan gewoon 2 kasten maken met een hoogte dat als je je 2-weg ful range speakers er op zet (met spikes er tussen natuurlijk ;)) er op zet de hoogte van die speaekr presies goed is. Dan is je sub je speakerstand en je hebt aan elke kant een dik SPL monster er bij :o.
Je kan dan de sub even breed of iets breder maken als je 2-weg speakers, of natuurlijk zo breed dat de sub er presies naar voren gericht in past wat wel het mooist zou zijn.

Naast de adrire shiva is misschien de peerless XLS-12 (of 10?) wellicht een optie (of het veel goedkoper is weet ik niet, ik weet neit wat de shiva kost), maar de shiva is natuurlijk wel het meest bruut :).

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Tis ook voor HT en de 10" Peerless kost 40 euro meer dan de 12" Shiva :P

Ecodan warmtepomp

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

JT schreef op 21 October 2003 @ 19:21:
Tis ook voor HT en de 10" Peerless kost 40 euro meer dan de 12" Shiva :P
[off-topic]

Waar heb je dat dan gezien? In Duitsland zijn de Shiva 12" en de Peerless XLS 12" vrijwel even duur namelijk.....zo'n 200 euro.

[/off-topic]

Verwijderd

Bij S&C is de XLS-10 140 euro en de XLS-12 190 euro (prijslijst 2003). Dus dan zou de XLS-10 wel goedkoper zijn, maar wel een stuk minder bruut >:)

Verwijderd

de shiva kost echt wel minder als 200 euri hoor. dan zou ie niet echt meer interresant zijn.

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Verwijderd schreef op 21 October 2003 @ 19:57:
de shiva kost echt wel minder als 200 euri hoor. dan zou ie niet echt meer interresant zijn.
Nou...hier kost ie 199 euro (De MKIII versie, maar ik neem aan dat je die nu wel overal krijgt). Waar kan je hem dan voor (veel) minder dan 200 euro krijgen?

Verwijderd

ik heb er 140 ex verzendkosten voor betaald in combinatie met de pr15 en de dt300 bij lautsprechershop.de

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Aha....daar kon ik al geen Adire vinden op de site......

• fisherman
  • Laatst online: 22:00
Als je speakers wilt die veel SPL leveren zou ik niet voor hifi speakers gaan. Hifi is immers niet gemaakt om erg hard te spelen.
Ga voor PA dan ben je al een heel eind op weg naar de (volgens mij voor jou) goede speaker.

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
fisherman schreef op 21 oktober 2003 @ 23:06:
Als je speakers wilt die veel SPL leveren zou ik niet voor hifi speakers gaan. Hifi is immers niet gemaakt om erg hard te spelen.
Dat kan het zeker wel zijn: B&W DM604S3 bijvoorbeeld.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

je zou ff kunnen gaan kijken bij Stassen (venlo) daar hebben ze echt veel speakers om te luisteren. Ik heb daar zelf 2 IQ L60 speakers gekocht. Een heel onbekend merk, maa rvoor mij was het de ultieme luidspreker

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2003 23:39 ]

Verwijderd

offtopic (sorry)
@walter.ppk
wat is die lautsprechershop.de een slechte website zeg ik zit ook al een tijdje te kijken waar ik een mooie adire sub+pr kan kopen, maar ik kan gewoon niet op die site vinden waar ze staan. Heb je voor mij de directe link of weet je waar ik moet kijken

Verwijderd

Op welke tijdstippen ga jij eigenlijk luisteren?

Veel winkels kunnen het vast niet waarderen als jij even een stel zuilen met wat Hardcore beats tegen hun X-maxen aan helpt. ;)

Over gesloten Shiva's, ik denk dat JT de gain van de poort best wel kan gebruiken. Direct vergeleken Shiva kisten;
Resp. Gesloten B-R:
40hz-116db-120db
30hz-111db-118db
20hz-104db-117db

Net het beetje extra om een groep vrienden misselijk naar huis te laten gaan na een filmpje. :p

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Ik denk dat de beste keus toch die Cantons zijn die ik een stukje terug heb gepost (Als je geen sub zou willen bouwen). Heel betaalbaar en heel goed....lees eens wat tests van Canton....o.a. te vinden op hun site. Kijk eens naar gebruikerservaringen van de RC-L hiero:
http://audioreview.com/Ma...L/PRD_119270_1594crx.aspx

Om ook even wat te illustreren....de 604S3 heeft twee laagunits die even groot zijn als de middentoner bij de Canton (check het plaatje nog eens)....de B&W heeft tweemaal 7" en de Canton tweemaal 9".

Hier een Duitse pricewatchlink: http://www.preissuchmasch...nd/main.asp?produkt=17502

Er zit trouwens ook een 'room-compensation-unit' bij.

Het is alleen wel de vraag of ze matchen met de apparatuur die je hebt, maar dat is bij andere speakers ook de vraag.

[ Voor 8% gewijzigd door zimbab op 21-10-2003 23:50 ]

Verwijderd

Dat is zo Play :) Hoe is de delay tussen de 30 en 60Hz ongeveer?

• Jag
  • Laatst online: 21:58

Jag

fisherman schreef op 21 October 2003 @ 23:06:
Ga voor PA dan ben je al een heel eind op weg naar de (volgens mij voor jou) goede speaker.
Ik sluit me hier wel een beetje bij aan. Als ik jou was zou ik ook voor een setup gaan die wat meer richting PA gaat. Iets van een efficiente tweeter, dubbele 6"5 midbass en dan dubbele 12" eronder ofzo.
En dan natuurlijk actief, om nog maar eens het voordeel van actief te benadrukken (zeker voor jou): Benifits of bi-amping

[ Voor 15% gewijzigd door Jag op 21-10-2003 23:59 ]

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Shiva is 12" en daarvan wil ik er 2 :P En dan idd actief, lekker 2x300 erachter ofzo.

Ecodan warmtepomp

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
*kickje*

Denk dat ik toch overga op mijn plan met de Shiva's. En ik heb vandaag even kort oppervlakkig de Klipsch Reference serie gehoord. Zo, dat klonk goed zeg ! Die ga ik zeker nog een keer beluisteren op afspraak !

Die gasten dealen alleen geen Yamaha en HK :/ De 2 hoogst geplaatsten op mijn luisterlijstje :( Dus....wie weet een dealer die Klipsch Reference heeft staan en Harman Kardon en Yamaha ?

[ Voor 35% gewijzigd door JT op 23-10-2003 00:22 ]

Ecodan warmtepomp

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

JT schreef op 22 oktober 2003 @ 23:35:

Die gasten dealen alleen geen Yamaha en HK :/ De 2 hoogst geplaatsten op mijn luisterlijstje :( Dus....wie weet een dealer die Klipsch Reference heeft staan en Harman Kardon en Yamaha ?
Klipsch en Yamaha:

http://jongmans.hear.nl/

Klipsch en Harman Kardon:

http://radioroelandschap.hear.nl/
http://meerview.hear.nl/
http://imandane.hear.nl/
http://destemvork.hear.nl/

Klipsch, Yamaha en HK:

http://organizedelectronics.hear.nl/
http://versloot.hear.nl/
http://audiogallery.hear.nl/
http://hifistudiocity.hear.nl/
http://dekokaudio.hear.nl/

En nu is het aan jou om contact op te nemen met de betreffende zaken om te vragen of ze de modellen waar jij interesse in hebt kunnen demonstreren.

[ Voor 10% gewijzigd door zimbab op 23-10-2003 16:44 ]

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
w031, thanx ! Zou je ook ff voor me kunnen mailen ?

:+

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

euhm de adire lijn staat idd niet op de site bij lautsprechershop maar ze kunnen hem wel leveren. Ik heb hem zelf bij www.ls-wagner.de gekocht maar ik zie dat ie flink gestegen is in prijs. Ik heb m'n ouwe rekening nog teruggevonden en ik heb 160 euro betaald voor de Shiva en 130 voor de PR icm de DT300.
Jeffrey ik zou toch voor de tempest gaan icm met een dt300. Deze combi gaat 2dB harder als de shiva en is veel goedkoper en neemt minder plek in beslag als de twin actieve shiva's en gaat nog eens een paar Hz dieper.

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Enkele Tempest krijg je fase probs enzo, als ik het doe zoals ik het wil dan gedraagt de hele setup zich gewoon als 2 front speakers. Daarnaast, doordat de front speakers dan op de subs komen die elk 35cm breed zijn, nemen ze in de praktijk minder ruimte in dan de Tempest, die er NIET onder kan.

Ecodan warmtepomp

• MM
  • Niet online

MM

was: m.m

Als ik jou was zou ik toch nog even naar de PA hoek kijken anders gaan versterkers wel heel erg duur worden voor jou. Om die shiva's (87dB/1w toch?) een beetje van de grond te krijgen moet je er toch zo'n 500w in pompen, inclusief de nodige powercompressie bij dergelijke wattages zal je op zo'n 110dB uitkomen, weliswaar ultralaag maar op hoge SPL's heb je steeds minder aan die hele lage tonen. Voor HT is het natuurlijk perfect, hoewel je met een f3 van 35-40Hz ook al een heel eind komt.

Jag's idee is nog lang zo slecht nog niet. Met een dubbele 12" PA driver per kant kom je toch redelijk in de richting van de 100dB/1w en dat scheelt heel wat in de kosten voor je versterker. Ik zit hier met een 200w PA versterker en een 40w hifi versterker ook op 124dB, dat is midden in de kamer gemeten vanaf de zitpositie van de bank.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Alleen dan nog heb je een PA amp nodig (je krijgt 2 ohm per kant) en daarnaast heb ik echt geen ruimte voor 2x12 per kant. Kom je uit op een kist van 200 liter voor 2 woofers. Nu heb ik 130l voor 1 kist en dat komt precies goed uit voor mijn plan van gecombineerde sub/speakerstand qua afmetingen. Daarnaast, met die 130 liter haal ik veel meer uit 1 woofer dan 200 liter met 2 woofers, waardoor de winst op lagere frequenties al minder word omdat de curve van de 130l kist iets rechter loopt.

Ecodan warmtepomp

• Jag
  • Laatst online: 21:58

Jag

Wie zegt dat je dan 100L behuizing per woofer nodig hebt? Je hoeft toch niet per se een Shiva te nemen :) ? Het nieuwe geluidssetje dat we voor de SSU hebben gekocht gebruikt ook twee 12" subs per kant en die zitten ook in een behuizing die kleiner is dan 100L.

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Ok, wat kosten die subs ? :P Want mijn receiver + speakers ex de subs gaan ook wel richting de 2k :o

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

hmm ik weet niet precies wat je budget is en wat je eisen zijn. Heb een beetje het topic doorgelezen en je draait graag wat stevige muziek, waardoor je speakers zoekt met een stevige bas.

Ikzelf heb nu de Vifa Carat, een mooie speaker, met voor jou te weinig bas. Ik wil mijn set speakers aankomende zomer gaan vervangen door een wat zwaardere broer, de Basis. Ik weet niet of je deze al kent, maar dit moet volgens mij wel aardig aan jou wensen voldoen.

360 watt aan vermogen en MAN wat een geluid, met een hele volle zware bas die je diep in je maag voelt rommelen als t moet. Ik vind hem echt goed. Je hebt hiervoor wel een vrij zware versterker nodig, maar die zul je wel hebben als ik het zo es lees.

http://www.speakerland.nl/Basis.htm

Verwijderd

Euhm ja 500 watt in een shiva pompen lijkt me geen goed plan. Dan kun je hem wel begraven na een paar stevige films.

Ok als je de subs +/- wil integreren is dat een strak plan maar let er wel op dat de trillingen uit de shiva de mainspeaker niet beinvloed door hem te ontkoppelen

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Duh :P Tuurlijk, ik ga ff proberen hoe het klinkt op spikes op de subs en los van de subs. Voor vermogen zat ik te denken aan een 250-300 watt PA ampje ofzo.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 October 2003 @ 20:32:
hmm ik weet niet precies wat je budget is en wat je eisen zijn. Heb een beetje het topic doorgelezen en je draait graag wat stevige muziek, waardoor je speakers zoekt met een stevige bas.

Ikzelf heb nu de Vifa Carat, een mooie speaker, met voor jou te weinig bas. Ik wil mijn set speakers aankomende zomer gaan vervangen door een wat zwaardere broer, de Basis. Ik weet niet of je deze al kent, maar dit moet volgens mij wel aardig aan jou wensen voldoen.

360 watt aan vermogen en MAN wat een geluid, met een hele volle zware bas die je diep in je maag voelt rommelen als t moet. Ik vind hem echt goed. Je hebt hiervoor wel een vrij zware versterker nodig, maar die zul je wel hebben als ik het zo es lees.

http://www.speakerland.nl/Basis.htm
Ik lees ook dat je die speakers in elkaar kan laten zetten. Heb jij enig idee wat dat kost ?
Wat voor versterker gebruik je om die beesten aan te sruren ?

Verwijderd

dubbelpost..drukte verkeerde knop |:(

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2003 10:08 ]

Verwijderd

Het laten bouwen is afhankelijk van jouw eisen, op het gebied van afwerking en lak kwaliteit. Laten bouwen is vor wat je uiteindelijk krijgt nog altijd een vrij scherpe prijs, maar je kunt het gewoon beter zelf doen. Voorbeeld. Het houtpakket voor mijn huidige carat zuilen kostte 240 GULDEN per speaker. Ik heb zelf het hout gehaald bij de Karwei voor 72 GULDEN. Op maat laten zagen en zelf de speakergaten uittekenen en netjes uitzagen. Voor de basis is het houtpakket nog veel duurder. Het zelf bouwen stelt geen bal voor. Het filter is een kwestie van een paar kabels solderen. Je hoeft daar helemaal niet goed in te zijn, de aansluitpunten zijn ruim zat. Het is zelfs mij gelukt. Ik heb ze ook zelf gebouwd en ze naar een spuiter gebracht, ze zijn echt schitterend... Had alleen de speakers moeten verzinken, maar dat doe ik ook van de zomer wel als ik toch weer bezig ben.

voor exacte prijsen moet je die man gewoon even mailen, hele eenvoudige man die je heel graag te woord staat en overal uitleg over geeft.

voor die versterker:

Ikzelf wilde ze dus al eerder hebben, die basis speakers, maar mijn onkyo surround versterker levert slechts 90 Watt. Een versterker met 150 Watt uitgang is toch wel lekker, die heeft een betere controle over het lagere gebied waardoor je hem minder snel overbelast. (mijn 90 watt versterker zou bij half vermogen en de basis speakers sterk gaan vervormen ivm gebrek aan vermogen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2003 10:08 ]

• tbusquet
  • Laatst online: 23-12 16:17
Haal gewoon een setje 604's als je daar zo weg van bent. Als het geld een probleem is haal je ze uit Duitsland (heb ik ook gedaan) betaalde toen ca. 900 pleuro voor een setje 604's.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
tbusquet schreef op 24 October 2003 @ 14:49:
Haal gewoon een setje 604's als je daar zo weg van bent. Als het geld een probleem is haal je ze uit Duitsland (heb ik ook gedaan) betaalde toen ca. 900 pleuro voor een setje 604's.
Kep niks gevonden voor zo een prijs :/ Sterker nog, alles wat ik heb gevonden was duurder dan bij Stassen :X

Ecodan warmtepomp

• n00bs
  • Laatst online: 25-12 15:13

n00bs

Het is weer Zomer!

Luister nou gewoon bij Stassen eens de Vector serie van Magnat

• tbusquet
  • Laatst online: 23-12 16:17
JT schreef op 24 October 2003 @ 15:02:
[...]

Kep niks gevonden voor zo een prijs :/ Sterker nog, alles wat ik heb gevonden was duurder dan bij Stassen :X
www.big-screen.de

Daar heb ik ze vandaan, verzenden was ook niet zo duur geloof 35 euro voor de set. Heb 900 pleuro voor set betaald.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Spanx ! Ik ga is kijken.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Op die www.bigscreen.de staan die 604´s gewoon voor 669 euro per stuk. dat is volgens mij gewoon de vraagprijs.

• marz01
  • Laatst online: 26-12 20:07
als je je email adres geeft zal ik je een mailtje sturen adressen waar je aardig wat korting KAN krijgen (>30%) in NL met garantie.
maar dit moet je pas doen denk ik als je echt weet wat je nu wilt kopen

Verwijderd

alternatief voor die 604's kan eventueel een setje mission m74's zijn (als je die nog kunt krijgen?)

die hadden wij volgens mij voor 699 per set in de winkel staan (das dus nog met een marge van 30+ procent..)

klinken wel een stuk minder 'fris' tov de 604 maar als je ze beetje tegen de muur zet kun je dr behoorlijk mee beuken (daar is ie dan ook voornamelijk goed in)

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
marz01 schreef op 24 October 2003 @ 21:01:
als je je email adres geeft zal ik je een mailtje sturen adressen waar je aardig wat korting KAN krijgen (>30%) in NL met garantie.
maar dit moet je pas doen denk ik als je echt weet wat je nu wilt kopen
apieblaaat( AT) hotmail

Spanx alvast.
Verwijderd schreef op 24 October 2003 @ 21:16:
alternatief voor die 604's kan eventueel een setje mission m74's zijn (als je die nog kunt krijgen?)

die hadden wij volgens mij voor 699 per set in de winkel staan (das dus nog met een marge van 30+ procent..)

klinken wel een stuk minder 'fris' tov de 604 maar als je ze beetje tegen de muur zet kun je dr behoorlijk mee beuken (daar is ie dan ook voornamelijk goed in)
Missions zijn mooi hoor, maar ten eerste mag het natuurlijk niet te dicht bij de muur en ten tweede vind ik Mission te dof, niet mijn smaak.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Missions zijn mooi hoor, maar ten eerste mag het natuurlijk niet te dicht bij de muur en ten tweede vind ik Mission te dof, niet mijn smaak.
zei ik niet dat ze minder fris klonken, en dat als je (nog meer) wilt beuken je ze tegen de muur moet zetten?

maar we zijn het dus eens :D

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 October 2003 @ 17:44:
[...]

zei ik niet dat ze minder fris klonken
Ja, en ik zei dat het mijn smaak niet is, dat wist en kon je niet weten.
en dat als je (nog meer) wilt beuken je ze tegen de muur moet zetten?
Beuken kan je ook zonder muur :)

Ecodan warmtepomp

Pagina: 1 2 Laatste