Ik doe dat zeker niet, maar een speaker die niet zo hard kan qua laag is voor mij per definitie al waardeloos. Daarnaast wil ik gewoon strak hebben ook en bas is voor mij het belangrijkste. Niet zozeer alleen om hard te gaan met house, waar het overigens ook gewoon strak moet klinken, maar ook bijvoorbeeld met bas gitaren. Dat moet gewoon _strak_ klinken. Aan de andere kant, als ik vette hardcore draai, dan wil ik ze echt HARD kunnen laten spelen zonder dat ze over hun nek gaan.
Ik zoek dus geen speaker die hard gaat omdat dat 'beter is' want dat is het niet.
Ik zoek geen speaker die gewoon echt goed netjes laag geeft.
Ik zoek een speaker die VEEL druk kan genereren, die je ook echt VOELT en daarbij nog de 2 bovenstaande eigenschappen. Want ik luister dan wel het meest hardcore, maar niet alleen.
In mijn optiek moet een speaker een zo natuur getrouw geluid hebben,dus als er bv een triangel in een nummer zit,dan wil ik die horen.Zo ook bv een snaar die bespeeld wordt.Dire straits bv,mark knopfler kan heel goed een akoestisch gitaar bespelen.Ik wil dan dit horen,en goed ook.
Das logisch en dat kan toch heel goed samen met een heel goede laag weergave die echt hard gaat wanneer gevraagd ?
Nu blijf ik zeggen,geluid is heel erg persoonlijk.Ik hou bv van een warm,maar toch helder geluid.B&W maakt bv zeer goede speakers,maar toch mis ik daar wat.Ik kan er niets aan doen,maar ik zweer echt bij Hepta.
Verschil in smaak he

Bij mij is het precies andersom: ik voel niks bij de Spring, maar dat kan overigens ook aan de amp liggen van degene waarbij ik ze heb gehoord. Maar hij gaat zowiezo niet hard genoeg.
Ten eerste,tis een nederlands merk
Dat kan me echt niks verotten, het klinkt niet beter ofzo OMDAT het NL is.
,ten 2e,de afwerking is zeer mooi
Ben er niet weg van. Design van B&W spreekt me erg aan, Kef ook wel net zoals Mission.
,en last but not least,de support is echt top.
Dat kan idd een reden zijn, echter, voor mij geld hij niet zo heel erg aangezien je de support niet vaak nodig hebben.
Wat mij ook opvalt is dat bv de Hepta spring door heel veel mensen(en reviewers in tijdschriften) zeer hoog gewaardeerd word.
Kan ik ook wel zeggen van andere merken

Wat ook vaak vergeten word is dat een speaker op de soort muziek moet worden gekozen.Draai je house e.d,koop dan een JBL of zo,hou je van metal,koop dan een ander merk,dus geen JBL.
Het blijft ook gedeeltelijk subjectief welke speaker jij het best bij welke muziek vind passen

Ik vind het bij B&W bijvoorbeeld ERG fijn dat de speaker z'n rust houd ten aller tijden hoe hard je ook speelt, dattie niet aggresief word of wat dan ook en das niet alleen voor hardcore fijn

En nog wat andere dingen.
Nogmaals,een speaker is zeer persoonlijk,ga goed luisteren,neem je eigen cd's mee( en het lliefst je versterker en cd) en ga naar een goede HiFi winkel,waar ze heel veel verschillende merken hebben.Dan pas kan je goed gaan vergelijken.
Heb ik al gedaan, zie beginpost.
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel