Zuil luidsprekers met goede (en massive!) laagweergave kopen

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 4.649 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:17

JT

VETAK y0

Topicstarter
Ik wil nieuwe speakers. Welke moet ik hebben ?

ps. :P

Kep al geluisterd bij winkels. Tot nu toe beviel B&W 60x serie mij het meest, maar aangezien die prijzen opleggen aan dealers is er zo goed als geen korting op te krijgen :/ Waarom ik B&W zo fijn vind, is het volgende:
• Heerlijk helder (Heineken :? ) maar word zelden aggresief of scherp
• Rustige, beheerste speakers, hoe hard je ook speelt, ze blijven rustig en worden niet aggresief.
• Neutraal van karakter
• En voor de 604: MASSIVE BASS !

Dat laatste is wat ik graag heb. Ik heb geluisterd naar verschillende speakers.

• Kef Q5, kwam aardig in de buurt van wat ik graag wil hebben, maar klonk rommelig.
• Q3 vond ik een afgang, leek wel alsof er eenwillekeurig buisje in de speaker was gestopt, zo hol klonk het.
• Mission 78x serie mist veeeel te veel hoog naar mijn smaak
• Quadral Shogun klonk goed, ook de bas, maar de kwantiteit mistte
• JM Labs was niet helemaal mijn sound.
Ik had nog meerdere speakers gehoord, maar weet ff niet meer welke dat waren.

Op het nog-te-luisteren-lijstje:
Canton Ergo 900DC
Dali Suite serie
Dynaudio

De eerste uit een review, de andere 2 op aanraden. Ik wil dus speakers die helder hoog hebben, maar niet scherp wordt, rustige speakers die ik goed hard kan laten spelen zonder dat ze aggresief/onrustig worden, massive bass, met wel een beetje diepgang, neutraal geluid en een vol midden.

Ik ga ze zowel gebruiken voor HT als voor hifi, waat HT niet een veel mindere rol speelt. Muziek luister ik veel van; van hardcore tot klassiek tot punk. Wie o wie heeft tips ?

[ Voor 6% gewijzigd door JT op 14-10-2003 23:54 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Ik heb een tip in de vorm van de Canton M80 DC. Deze dus: http://www.canton.de/www/..._id=11,30,karatm80dc,2,nl

Krijgt alleen maar lovende kritieken, heeft flink diep en strak laag en ziet er nog eens aardig uit ook. Maar het mooiste van alles is dat je die dus wel heel goedkoop kan krijgen. Je zou ze eventueel op een hifi-show kunnen luisteren (veldhoven) en dan via internet bestellen.....benadeel je ook geen winkelier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Eventueel kan je 2de hands zeer mooie B&W speakers aanschaffen.
Scheelt een hoop geld en haal je nog mooiere speakers in huis.

Zelf heb ik de B&W P6 zo gekocht. _/-\o_

Goede site waar regelmatig mooie boxen worden verkocht: www.hifi.nl

[ Voor 4% gewijzigd door jhead22 op 15-10-2003 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-04 11:04
[quote]JT schreef op 14 October 2003 @ 23:46:

ps. :P

Kep al geluisterd bij winkels. Tot nu toe beviel B&W 60x serie mij het meest, maar aangezien die prijzen opleggen aan dealers is er zo goed als geen korting op te krijgen :/
[quote]

geen korting krijgen is gelul, als je eenmaal weet wat je wilt kan je gewoon gaan shoppen/mailen/bellen met verschillende winkels
min 10% eraf moet je wel lukken met een klein beetje inspanning , ikzelf heb heel de lijst van hifi.nl afgemaild met een vb erbij van de duitse prijzen met de vraag om hierbij in de buurt te gaan zitten.
niet veel geven een antwoord terug en sommige gelijk een mail dat ze niet via mail aan prijsopgave's doen. hierna nog een mailtje terug van mij met als resultaat dat ik mijn b&w speakers bij 3 verschillende winkels kon kopen met kortingen van 20% tot 35% _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Duitse prijzen zijn hetzelfde als de Nederlandse prijzen, door de genoemde reden: B&W legt de prijzen op bij de dealers :/ Weet niet hoe oud je speakers btw zijn, misschien deed B&W dat vroeger niet :/

[ Voor 26% gewijzigd door JT op 15-10-2003 00:48 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
  • Laatst online: 23-04 11:04
mijn speakers zijn al 3mnd oud :)
stassen heeft een prijslijstje online staan, garantie is hier wel een apart verhaal geloof ik
http://62.216.18.92/html/1110.html

overzichtje nl
http://fightingfury.gamepoint.net/htpricewatch/index.php

andere links/mailtjes staan op mijn laptop, maar die is nog in reperatie :( en komt als het goed is deze week terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Wie heeft er btw aan me topictitel gezeten ? Niet zo een probleem hoor, wil alleen ff uit nieuwschierigheid weten wie.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:59

n00bs

Het is weer Zomer!

Een vriend van mij heeft die 604's ik vind (en hij ook) de lage tonen uit mijn Magnat Vector 77 toch wel een stuk zwaarder... lager en voller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
n00bs schreef op 15 October 2003 @ 01:23:
Een vriend van mij heeft die 604's ik vind (en hij ook) de lage tonen uit mijn Magnat Vector 77 toch wel een stuk zwaarder... lager en voller :)
Alhoewel bas en de kwantiteit daarvan een grote rol speelt, speelt het niet de enige rol :P Daasnaat ZOU het kunnen liggen aan de plaatsing. Wil hij ze misschien kwijt ? :P

[ Voor 5% gewijzigd door JT op 15-10-2003 01:33 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:00
Ik heb zelf de Canton Karat M70DC aan een Marantz PM80mkII hangen. Dat alles weer aan mijn SB Live! (sorry puristen ;)), die vrolijk MP3'tjes speelt. Klinkt naar mijn mening erg goed, al worden hoge tonen soms wel wat scherp, maar pas als alles écht hard staat. Qua bastonen zit het wel goed, ze gaan erg laag en doen dat ook bij een hoog volume nog.

Ik luister, net als jij, allerlei soorten muziek. Van klassiek tot trance dus, voor elke muzieksoort ben ik wel tevreden met mijn speakers. Ook films zijn er goed op te doen, al is surround natuurlijk leuker, maar ik kan altijd nog uitbreiden.

Over de prijs weet ik niet zoveel, ik heb ze begin vorig jaar voor ongeveer €900 gekocht (voor 2 stuks dus).

PS: Als je een vergelijkbare set zoekt moet je de M80DC hebben, niet de M60DC. Die heeft ook 2 middentoners.

[ Voor 9% gewijzigd door Arzie op 15-10-2003 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-05 15:44

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Geen idee wat je budget is, maar zelf heb ik Hepta.

Front spreakers; Hepta Street Gold (reeds 8 jaar)
Center speaker; Center Ace (5 jaar)
Rear speakers; Gem mkII (net)

En als active subwoofer de Atomic van Eltax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:28
Dali Suite 2.5 heeft vrij veel bas, teveel naar mijn smaak, maar is verder een hele mooie betaalbare speaker. Inmiddels is hij opgevolgd door de 2.8, die ik nog niet gehoord heb, maar als hij de beter is dan de 2.5 zeker een luistermiddagje waard.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-04 17:39
De RAF heeft heel vaak opruiming waarbij je standaard 10% korting op B&W krijgt... Staat alleen niet in hun folder, en via mail willen ze er ook niets over zeggen. Hiervoor moet je dus langsgaan bij de winkel.

Hobo Hifi geeft idd standaard de prijzen van B&W op. Maar na enige inspanning krijg je er wel 10% vanaf. Voordeel bij Hobo is dat je makkelijker speakers mee naar huis krijgt om te "proberen". Ik wilde de LCR600 (centerspeaker) hebben. Deze hadden ze alleen als showroommodel. Met nog 10% korting kreeg ik het showroommodel mee, om deze anderhalve week later om te mogen ruilen voor een nieuwe.

Stassen is idd meestal nog een stuk goedkoper. Alleen garantie gaat dan wat lastiger (en langer duren). Voor mij is zekerheid toch wel belangrijk, maar wat kan er nu eigenlijk kapot aan een speaker?

Zelf heb ik de 603's gekocht, LCR600 als center, en als rear moeten de 601's komen. Daar staan nu nog Matrix 1 speakers (ook van B&W). Als sub heb ik een peerless XLS10 zelfbouw (dezelfde als tbusquet).

[ Voor 13% gewijzigd door Banzi op 15-10-2003 09:32 ]

Ik zag, ik nam en ik kwam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Laatst online: 10:59

n00bs

Het is weer Zomer!

Nee hij wil ze niet kwijt ;) maar de lage tonen zijn gewoon voller en dieper dan bij de B&W
Zowiezo kan de Magnat lagere tonen produceren dan de B&W, wat je dus goed merkt (je voelt ze ook nu!). De Magnat gebruikt 2 woofers om de lage tonen te verwerken en heeft de basport aan de achterzijde.

Zelf vind ik die Magnat's mooier klinken op veel vlakken (en ze zijn ook een heel stuk goedkoper). Daarnaast waren toch een aantal mensen onder de indruk van het geluid... enja tuurlijk ik kan ook vele top merken opnoemen, maar het gaat natuurlijk altijd wel om de prijs/kwaliteitverhouding. Sommige zaken zijn weer feiten en andere zaken heel erg subjectief (wat mooi is bv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Ik kan je Mordaunt-short aanraden. Ik heb ze zelf niet, maar wel vaak gehoord. Als je de zuil neemt met de woofer aan de zijkant zit het met de bassen wel goed :). Nou ja, je hebt wel verteld wat je wilt, maar ga maar gewoon eens luisteren. (Je kunt ze meestal vinden bij Marantz dealers)

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
n00bs schreef op 15 October 2003 @ 12:40:
Nee hij wil ze niet kwijt ;) maar de lage tonen zijn gewoon voller en dieper dan bij de B&W
Like I said, niet alleen kwantiteit doet er toe :)
Zowiezo kan de Magnat lagere tonen produceren dan de B&W, wat je dus goed merkt (je voelt ze ook nu!). De Magnat gebruikt 2 woofers om de lage tonen te verwerken en heeft de basport aan de achterzijde.
Ja, dat heeft die B&W ook alleen heeft die een poort voor, wat plaatsen makkelijker maakt.

Het gaat dus om deze speakers he:
Afbeeldingslocatie: http://www.bwspeakers.com/images/SpeakerModel/images/DM604_S3/large_grille_off.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door JT op 15-10-2003 13:01 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:31

Exirion

Gadgetfetisjist

n00bs schreef op 15 October 2003 @ 01:23:
Meer is niet beter, en 'voller' ook niet. Wat veel mensen een 'mooie volle bass' noemen is vaak een resonerende bass-reflex bass waar ik koppijn van krijg. Je kunt beter een wat minder harde, droge, en oerstrakke bass hebben.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16225

Als je echt laag wilt dan is een transmission line speaker natuurlijk ideaal, een 2e hands quadral Vulkan of zijn grote broertje de Titan (bijgenaam Tiran). Die vulkans wegen 75kg per stuk en de Titans 150kg (vandaar Tiran). Ik heb de Titans een keertje beluisterd tijdens een beurs en ik kan je zeggen dat de laagweergave fenominaal was dus als je budget het toe laat.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14572

Ik heb de b&w 603 s3's gekocht, wel heel wat geluisterd vooraf, Quadral Aurum (laag!), Kef, Dali en zelfbouw van Speaker&Co. Uiteindelijk in de uitverkoop periode afgelopen januari bij Staffhorst gekocht. Van de boxen kon weinig af (op papier), van de speakerkabels en de dvdspeler destemeer. Ik luister de b&w's het liefst zonder de covers, ben erg tevreden met de weergave. Zo tevreden dat ik ook in april nog de centerspeaker uit de serie en twee 601's gekocht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36704

Luistereens idd naar eens de Mordaunt Shorts 908 (heb ik zelf dus ook :-). Ik vond ze persoonlijk mooier/voller en niet iiritant scherp als B&W 600 serie. Mooi design vindt ik zelf, stukje goedkoper als B&W's en de 10" bassspeaker zit aan de zijkant waardoor je niet zo'n brede zuilspeaker krijgt.
http://www.mordaunt-short.co.uk/products/908.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Laatst online: 02-05 15:23

EXX

EXtended eXchange

Kweet niet wat je budget is, maar ik heb onlangs een paar Dali Grand Diva's gekocht. Geweldige speakers, ook in het laag. Draai vanalles: van Techno tot Bach.

Specs:

Type : Bass reflex
Freq-range : 38-27,000 Hz (± 3 dB)
Recommended amp. : 50-350W
Efficiency : 90 dB (ref. 2.83V)
Woofer/Midrange : 2 x 17 cm paper cone
Tweeter : 29mm textile dome
Dimensions (HxWxD) : 99 x 23 x 29.4 cm.
Weight: 25.5 kg.

Afbeeldingslocatie: http://www.dali-shop.de/Standboxen/St-Grand/Grand_Diva.jpg

[ Voor 79% gewijzigd door EXX op 15-10-2003 15:53 ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

JT schreef op 14 October 2003 @ 23:46:
Ik wil nieuwe speakers. Welke moet ik hebben ?

De eerste uit een review, de andere 2 op aanraden. Ik wil dus speakers die helder hoog hebben, maar niet scherp wordt, rustige speakers die ik goed hard kan laten spelen zonder dat ze aggresief/onrustig worden, massive bass, met wel een beetje diepgang, neutraal geluid en een vol midden.

Ik ga ze zowel gebruiken voor HT als voor hifi, waat HT niet een veel mindere rol speelt. Muziek luister ik veel van; van hardcore tot klassiek tot punk. Wie o wie heeft tips ?
Maar nog eens mijn lievelings merk aanprijzen.
Ik vind dat Celestion vooral voldoet aan jou smaak .. Celestion speakers zijn meestal vrij neutraal , goede bas , en nooit onrustig ..

Ik heb nu de C-3 staan , een prachtige frontspeaker voor zowat alle genres.Ik luister ook van Metal tot Klassiek , en dat doen deze jongens gerust.

Meer info : http://www.celestion.com/products/cseries/c3.html

Ze worden sinds kort wel niet meer gemaakt .. maar er zullen er nog wel te vinden zijn her en der.Ik ben ze in Duitsland gaan halen.

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
TomSwinnen schreef op 15 oktober 2003 @ 15:03:
[...]

Maar nog eens mijn lievelings merk aanprijzen.
Ik vind dat Celestion vooral voldoet aan jou smaak .. Celestion speakers zijn meestal vrij neutraal , goede bas , en nooit onrustig ..

Ik heb nu de C-3 staan , een prachtige frontspeaker voor zowat alle genres.Ik luister ook van Metal tot Klassiek , en dat doen deze jongens gerust.

Meer info : http://www.celestion.com/products/cseries/c3.html

Ze worden sinds kort wel niet meer gemaakt .. maar er zullen er nog wel te vinden zijn her en der.Ik ben ze in Duitsland gaan halen.
Kan er echt geen ene kloot over vinden qua prijzen :/ Wat hebben ze je gekost ? En weet je toevallig ook wat de center en de dipole surrounds kosten ?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

JT schreef op 15 October 2003 @ 16:13:
[...]

Kan er echt geen ene kloot over vinden qua prijzen :/ Wat hebben ze je gekost ? En weet je toevallig ook wat de center en de dipole surrounds kosten ?
Normaal kosten ze rond de 800 € / stuk
Ik heb ze voor 800 € / paar gekregen omdat het de laatste waren.
De center heeft me 299 € gekost.
De dipoles kosten ook een 200 € / stuk denk ik .. daar had ik geen nut voor van die prijs te weten , had al surrounds ( oudere Celestions ;) ).

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d_marf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 07:39
Ik kan net als Noobs je een Magnat aanprijzen, welke maakt minder uit, als je maar een vloerstaander neemt.
Ik heb bij Correct zowat alle boxen gehoord die ze maar hebben en dat zijn er echt heel veel.
Persoonlijk hou ik ook van een box waar een goed laag uitkomt en bij geen enkele andere box dan de Magnats heb ik dat gehoord. Hoe goed de andere merken ook wel niet zijn of hoe bekend hun merknaam ook is, de meesten hebben gewoon maar weinig laag.

Een vriend van me heeft peperdure B&W boxen met keflar conussen en dergelijke maar geen laag te bekennen, daar moettie een actieve sub voor hebben. En dan te bedenken dat die boxen veel duurder zijn dan Magnats, terwijl deze echt op alle fronten zeer goed presteren. Magnat heeft heldere tonen, helemaal niet scherp in het hoog en het midden is lekker vol. Aanraders dus!!!

Ik ben redelijk kritisch op mun sound en ik luister veel soorten muziek en ook nog dvd muziek en film en alles komt er echt heerlijk uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
d_marf schreef op 15 oktober 2003 @ 16:24:
Een vriend van me heeft peperdure B&W boxen met keflar conussen en dergelijke maar geen laag te bekennen, daar moettie een actieve sub voor hebben. En dan te bedenken dat die boxen veel duurder zijn dan Magnats, terwijl deze echt op alle fronten zeer goed presteren.
Ik heb die 604 al gehoord, en ik denk dat er dan echt iets goed mis is :X Waarmee mag jezelf bepalen...want een '60x' en 'geen bas' is net zoiets als water en vuur. Heb nu de 600tjes thuis staan in een kamer van 6x3. En OMFG wat een geluid uit zulke kleine dingetjes en nu kom het: ze vullen mijn HELE kamer met bas die toch echt wel in de buurt komt van de 50hz, dan hebben we het nog over een speakertje van 30cm hoog en met zo een kevlar conus. Dus nofi, maar in jouw oordeel klopt iets niet want ik ken genoeg mensen die de 60x meer dan voldoende, en de 603 zelfs teveel bas vinden hebben.

En idd, zoals Exirion zegt:
Exirion schreef op 15 oktober 2003 @ 13:02:
[...]

Meer is niet beter, en 'voller' ook niet. Wat veel mensen een 'mooie volle bass' noemen is vaak een resonerende bass-reflex bass waar ik koppijn van krijg.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Hmm, zuil met goede laagweergave. Ik zie al visioenen met dikke 30 cm Transmissielijn ontwerpen :Y) Helaas ga je niet voor zelfbouw zo te zien, anders wist ik het wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Mwah, dat is iets waar ik erg over dub :/ Zelfbouw of niet...zelfbouw kost veel moeite, maar je krijgt het meeste voor je geld, aan de andere kant ben je met kant en klaar direct klaar en heb je ook nog is echt mooie speakers.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Wekkel schreef op 15 oktober 2003 @ 16:32:
Ik zie al visioenen met dikke 30 cm Transmissielijn ontwerpen :Y) Helaas ga je niet voor zelfbouw zo te zien, anders wist ik het wel :P
Ze spelen niet meer, maar m'n pa heeft nog z'n oude KEF B139B units uit gigantische oude transmission line kasten liggen ;) (ze spelen nog wel maar hij gebruikt ze momenteel niet)

[ Voor 9% gewijzigd door Exirion op 15-10-2003 16:38 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Als je het zelfbouwen een beetje tijd geeft, kan je met geduld en goed gereedschap ook wel iets moois maken. Maar goed, het is niet mijn afweging (en je weet hoe ik aan afwerking hecht ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Even over die bas .. mijn "surrounds" ( Celestion 9 ) waren vroeger mijn fronts , en die gingen eigenlijk even laag ( in Hz ) als mijn nieuwe vloerstaanders.Maar ik vond de 9's soms nogal last hebben van een veel te zware , onrustige bass.Nu met mijn nieuwe speakers is de bas veel gecontroleerder , maar nog steeds even diep... Het is dus niet altijd de kwantiteit van de bas die telt... daar heb je nog subs voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Ok, tot zover:
Dynaudio = van de lijst, kost een beetje teveel voor een vloerstaander met 2 woofers.

B&W is nog in de race, net zoals Mordaunt Short nu vanwege de toch wel aantrekkelijke prijzen (908 voor 349 per stuk uit Dld, bijbehorende center voor 169 en dipole surrounds voor 129 per stuk) en het feit dat ze dipole surrounds hebben uit de serie. Deze 2 zijn nu op papier de favorieten.

Dali wil ik ook nog proberen, evenals Canton.

Hepta valt voor mij af omdat ik ze 1.) te lelijk vind en 2.) ik zie niet in hoe je gigantische bas zou kunnen krijgen met 2 16cm woofertjes. Kan wel, maar dat betekent dat je met 1x10" / 2x8" veel meer kan krijgen :P

Celestion is een verhaal apart; ik wil ze graag wel kunnen horen voor ik ze koop. Kan ik dat niet, dan koop ik ze niet, kan ik dat wel, dan gaan ze ook op de luisterlijst.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

JT schreef op 15 oktober 2003 @ 20:16:
Celestion is een verhaal apart; ik wil ze graag wel kunnen horen voor ik ze koop. Kan ik dat niet, dan koop ik ze niet, kan ik dat wel, dan gaan ze ook op de luisterlijst.
Luister-daguitstapje doen naar http://www.hifi-schluderbacher.de/
Daar hebben ze zeeer veel keuze ( ik weet het , ben daar geweest voor mijn C-tjes ) en kan je direct alles beluisteren.
Ik dacht ook dat ze nog ergens in Nederland in een paar winkels stonden , maar vraag me niet waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-06-2024
i2Paq schreef op 15 oktober 2003 @ 08:30:
Geen idee wat je budget is, maar zelf heb ik Hepta.

Front spreakers; Hepta Street Gold (reeds 8 jaar)
Center speaker; Center Ace (5 jaar)
Rear speakers; Gem mkII (net)

En als active subwoofer de Atomic van Eltax.
Dit zijn nou echt mooie speakers,maar wat hij al zegt,wat is je budget.Het mooie van Hepta is is dat het een Nederlands bedrijf is (ze zitten in zaandam) en dat hun garantie voorwaarden echt top zijn.Wat ik persoonlijk ook zeer fijn vind is dat je zelf de kleur van je speaker bepaald.Ikzelf vind hoogglans laminaat het mooiste.
Ik heb nu alleen nog maar surround speakers van hepta (de ace serie) en die zijn zo zuiver!!
Wat mij ook opvalt aan dit merk is dat vaak in reviews deze speakers een topklasse waardering krijgen,terwijl de prijs niet in de richting van topklasse gaat.
Ik ben nu aan het sparen voor de hepta Frontier,kost 1000,- per stuk geloof ik.
Ik ben aan dit merk gekomen door een vriend van mij.Die heeft als front de fourtunes,als rear de spring en ace center als center offcourse.Daarbij heeft hij een AR sub.

pic van de frontier

Afbeeldingslocatie: http://www.hepta.nl/producten/frontier_groot.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Corona op 15-10-2003 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50944

Zelfbouwe man :p

Over nieuwe modellen kan ik je niets meer vertellen dan jij uit boekjes kan halen. Maar waarom kijk je niet eens 2e hands.

Paar Matrix 803 speakers.

Afbeeldingslocatie: http://www.hear.nl/2003/classifieds/upload/26374.jpg

Vraagprijs: €1200
Daar lul je nog 200 af en je hebt voor €1000 euro 2 speakers die vele malen beter zijn als wat je tot nu toe hebt gehoord (in mijn ogen dan, relatief dus)

Veel mensen willen steeds het nieuwste hebben en moeten dan hun oude luidsprekers wegdoen, dat ze daar dan wat op verliezen vinden ze meestal niet erg omdat ze echt weg _moeten_ dus daardoor heb je een goede onderhandel positie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Wat Play daar voorstelt is inderdaad een koopje !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Zit nog steeds te dubben :X waar ik het meest tegenop kijk zijn de filters
Over nieuwe modellen kan ik je niets meer vertellen dan jij uit boekjes kan halen. Maar waarom kijk je niet eens 2e hands.

[afbeelding]

Daar lul je nog 200 af en je hebt voor €1000 euro 2 speakers die vele malen beter zijn als wat je tot nu toe hebt gehoord (in mijn ogen dan, relatief dus)
Leuk idee :)
Veel mensen willen steeds het nieuwste hebben en moeten dan hun oude luidsprekers wegdoen, dat ze daar dan wat op verliezen vinden ze meestal niet erg omdat ze echt weg _moeten_ dus daardoor heb je een goede onderhandel positie. :)
Ja, had zelf ook al gekeken voor 2e hands, maar kon in mijn richting alleen 603S3 vinden, geen 604 of andere speakers waar ik interesse in heb.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kijk eens rond op Hear.nl, Hifi.nl, dat zijn de meer hifi georienteerde 2e hands verkoop kanalen. Beter geschikt dan een marktplaats bijvoorbeeld.

Dit is natuurlijk maar een voorbeeld, alhoewel al erg geschikt voor jou oren/wensen denk ik zo, audifiel en echt veel bas potentie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stekkel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-04 09:02
Zelf heb ik ooit 2e hands Visaton Atlas "zuil" luidsprekers gekocht voor fl 850,- per stuk en nooit spijt van gehad.

De laag weergave is geweldig (net als midden en hoog), maar dat mag ook wel met 15" woofers. Daarnaast helpt een 4 cm dikke MDF frontplaat en het gebruik van spikes en betonnen onderplaat natuurlijk ook :)

Enige nadeel is dat ze 65 kg per stuk wegen en dat ze lastig te verhuizen zijn.

Maar eigenlijk is de weergave van laag minder belangrijk dan de weergave van midden en hoog. Wanneer midden en hoog scherpt klinkt dan heb je niks aan je goed klinkende lage tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaZee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-05 08:47
Ook al gekeken naar de Quadral Ascent en Aurum serie?

Mooie zuiltjes, strakke prijs en mooi neutraal van heel laag tot heel hoog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
stekkel schreef op 15 oktober 2003 @ 21:52:
Maar eigenlijk is de weergave van laag minder belangrijk dan de weergave van midden en hoog. Wanneer midden en hoog scherpt klinkt dan heb je niks aan je goed klinkende lage tonen.
Zo kan ik het ook andersom stellen (met holle bonkende bas heb je niks aan een goed mid en hoog) en stellen dat bas belangrijker is.
Anoniem: 50944 schreef op 15 oktober 2003 @ 21:36:
Kijk eens rond op Hear.nl, Hifi.nl, dat zijn de meer hifi georienteerde 2e hands verkoop kanalen. Beter geschikt dan een marktplaats bijvoorbeeld.

Dit is natuurlijk maar een voorbeeld, alhoewel al erg geschikt voor jou oren/wensen denk ik zo, audifiel en echt veel bas potentie. :)
Op hifi had ik al gekeken, en op Hear heb ik niks gevonden :? Waar heb jij die Matrix 803s vandaan ?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

De service is perfect.

Mijn Center-ACE had problemen nadat ik een nieuwe versterker had aangeschaft.
Ondanks dat de garantie verlopen was mocht ik langskomen om te kijken wat het probleem was.
Mijn Center-ACE werd getest en er bleek iets mis met een spoel die er in zat.
Geen discussie over hoe/wat/waarom, hij werd kostenloos vervangen.
Ook mijn Street Gold's werden even nagekeken, kreeg nieuw speakerdoek en Hepta logo's voor nop.

Klasse!

Zie dat jij ook de smaak te pakken hebt, veel plezier en spaar ze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

stekkel schreef op 15 October 2003 @ 21:52:
Toch is niets zo kritisch en moeilijk te bereiken als goed laag ;) Het heeft namelijk alles te maken met het design/materiaal/systeem van de behuizing en dergelijke. Problemen met hoog/midden zijn veel simpeler op te lossen door units te vervangen, of het filter aan te passen (aan de akoestiek van je kamer). Een bass-speaker vervangen kun je niet zomaar doen omdat de hele behuizing erop afgestemd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gaaf man, een dynamische topictitel, elke keer als ik kijk issie anders. :+

Welke mod heb jij in je Icq lijst staan JT? ;)

Die Hepta Frontier vind ik persoonlijk een erg mooie speaker. Ik heb alleen als een merk standaard DIY drivers gebruikt dat ik het ook kan maken, en wel goedkoper. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Anoniem: 50944 schreef op 16 October 2003 @ 10:13:

* JT is |337 |-|4X0R (8>

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28259

Anoniem: 50944 schreef op 16 October 2003 @ 10:13:

Die Hepta Frontier vind ik persoonlijk een erg mooie speaker. Ik heb alleen als een merk standaard DIY drivers gebruikt dat ik het ook kan maken, en wel goedkoper. :X
Idd :X en misschien ook nog wel beter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat laatste vind ik wel moeilijk om te zeggen. Filters ontwerpen is echt een ingewikkeld proces, een fabriukant die een behoorlijk budget heeft kan heel goed experimenteren totdat hij de perfecte luidspreker heeft, maar dat laaste is het hem nou net, het is allemaal relatief.

Een vlakke frequentiekarakterstiek is geen garantie voor een mooi geluid, en wat een mooi geluid is, is dus relatief. Misschien kan ik een luidspreker maken die beter bij mijn wensen past, maar een luidspreker die over de hele linie beter "is" is denk ik niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2111

Anoniem: 50944 schreef op 17 oktober 2003 @ 03:27:
Dat laatste vind ik wel moeilijk om te zeggen. Filters ontwerpen is echt een ingewikkeld proces, een fabriukant die een behoorlijk budget heeft kan heel goed experimenteren totdat hij de perfecte luidspreker heeft, maar dat laaste is het hem nou net, het is allemaal relatief.

Een vlakke frequentiekarakterstiek is geen garantie voor een mooi geluid, en wat een mooi geluid is, is dus relatief. Misschien kan ik een luidspreker maken die beter bij mijn wensen past, maar een luidspreker die over de hele linie beter "is" is denk ik niet te doen.
Als jij een speaker kan maken die jezelf beter vind, dan is die toch ook beter over hele linie :). Fabrikanten moeten een goede speaker ontwerpen die ook nog goedkoop is om te maken en bij een breed publiek in de smaak valt. Als je zelf iets maakt, hoef alleen jij het mooi te vinden. Het ontwerpen van filters is idd moeilijk, maar dat roep ik al een tijdje. (Wilde jij geen 3-weg maken met Seas :D).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Goede fabrikanten winnen het vaak op details van de DIY's.....maar dan bedoel ik echt goede fabrikanten waarbij de speakers ook een lieve duit kosten. Dat komt omdat zij vaak de drivers zelf modificeren en goed matchen en alle onderdelen in het filter goed matchen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Het wordt tijd om weer eens een lompe baspijp voor iemand te bouwen met een Raveland of Tonsil 12" >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54924

Check de Totem series even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Wekkel schreef op 17 oktober 2003 @ 10:16:
Het wordt tijd om weer eens een lompe baspijp voor iemand te bouwen met een Raveland of Tonsil 12" >:)
Magnat Xecutor 12", 3,2cm p-p xmax voor 79 euro >:)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10503

Heb je daar ook een website van ? inc. prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 06:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Bedoel je niet het merk totem? Die hebben wel mooie speakers ja, maar ik weet niet of JT dat zoekt. Het zijn simpele twee weg speakerzuiltjes met een vrij laag rendement.

http://www.joenit.com/Dis/UK/Totem/Index.htm
hier heb je alle totem speakers. De Forrest vind ik altijd heel mooi in het raam bij een audiozaak in Utrecht staan en kost 2000 euro :P. De arro vind ik ook mooi, een superslank zuiltje, maar heeft niet de kwaliteiten die hier gezocht worden:
Maximum sound level: 103 dB from a pair at 2 m in average room
Dus leuk om mee te spelen, maar alles behalve "massive".

[ Voor 20% gewijzigd door JvS op 17-10-2003 13:39 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
103dB ? Kan je dat dan nog horen :? :+

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 06:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

103 db is onaangenaam hard in een woonkamer, ik zou met die speakers prima kunnen leven, maar als je zo hard speelt (al is het maar 95db), dan wil je al snel dat het laag 10db harder speelt (zo is het meestal gemixt ook, zeker in electronische muziek / bonkabonkabonka bende is het laag zeker 10db luider dan de rest, gelukkig, 110db laag is aan te horen, 110 db 5Khz is gillend wegrennen), dus zit je snel over de limiet heen van wat een speaker kan.

Ikzelf speel over het algemeen niet zo hard (man 90db is echt al onwijs hard spelen), dus ik zou er in principe prima mee wegkunnen, maar zelfs ik vind dat een klein beetje beperken van het dynamisch bereik.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Ja, weet ik ook wel, was ook maar een geintje :P

HMH is trouwens ook goed te doen met 115dB aan bas >:)

[ Voor 42% gewijzigd door JT op 17-10-2003 14:07 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Laatst online: 07-05 16:59
Je zou eens naar chario (syntar T 200 bijvoorbeeld) moeten kijken, die hebben zeker een goede basweergave, als je dat belangrijk vindt.
Ikzelf speel overigens met driade, deze blijven ook zeer rustig en hebben een goede basweergave. Je zou eens kunnen kijken naar de D70 of D80
Piega heeft overigens ook een goede basweergave, zou je ook nog naar kunnen gaan luisteren en zijn ook nog eens erg stijlvol :).
Hoe rustig een speaker blijft, hangt overigens ook af van de aansturing ervan.

Nog iets vergeten, om het niet al te scherp te laten worden, zou ik niet een speaker nemen met een metal dome tweeter, maar met een soft dome, die klinken over het algemeen minder scherp

[ Voor 17% gewijzigd door fisherman op 17-10-2003 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellhound
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20-04 19:26
Anoniem: 50944 schreef op 15 October 2003 @ 20:51:
Zelfbouwe man :p

[afbeelding]

ja heb die ad ook gezien , maar volgens mij zijn dat geen matrix 803 , maar matrix 804 speakers (check de b&w site maar bij de manuals , de 803 heeft 2x laag units) , ben zelf op zoek naar matrix 802s3 :9

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Kijk trouwens eens naar een tweedehands Tannoy D500 of 1 die in de aanbieding is in een winkel. Die kun je namelijk goedkoop krijgen tegenwoordig en die willen wel in het laag. Of een setje Canton Ergo RC-L...heel betaalbaar en staat bekend om het strakke laag......voor de rest ook erg goed, maar een beetje 'standaard' design, maar daar zou ik me niet zo aan storen.

Afbeeldingslocatie: http://www.hifi-edition.de/foto/rcl.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door zimbab op 18-10-2003 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Zelfbouwen moet je alleen aan beginnen als je er echt zin in hebt (en tijd en gereedschap).

Dit is overigens een heel mooi ontwerp: http://www.webgeekdesign.com/guide/ (maar wel al 1000 euro/box aan onderdelen).

Voor een (tweede hands) 803 of 804 heb je ook een hele knappe versterker nodig (bv een Bryston van 4000 euro) anders is het zonde.

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Niet online

MM

was: m.m

JT schreef op 17 October 2003 @ 12:13:
[...]

Magnat Xecutor 12", 3,2cm p-p xmax voor 79 euro >:)
Die 3,2cm is de beperking van de surround ("rolrand") niet de Xmax/Xmech, die zullen waarschijnlijk (beide!) lager liggen.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Laatst online: 12:29
Deze KEF Q7 zuilen heb ik laatst gekocht (had al twee Q1's) en klinken echt perfect en kunnen ook heel laag. Zeer muzikale luidsprekers.

Afbeeldingslocatie: http://www.kef.com/products/qseries/images/qseries7_image_big.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
m.m schreef op 18 October 2003 @ 19:26:
[...]

Die 3,2cm is de beperking van de surround ("rolrand") niet de Xmax/Xmech, die zullen waarschijnlijk (beide!) lager liggen.
http://www.magnat.de/car/...ail=115112&area=2&lang=de

En check 'besonderheiten' :P

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flarrestein
  • Laatst online: 10:00

Flarrestein

Superworm Jim

Ik heb zelf de Visonik E602, in zwart.

Afbeeldingslocatie: http://www.baakbeeld.nl/visonik/getimage.php?id=12

Erg strak geluid, kan met alle soorten muziek wel goed overweg.

Ook een aanrader:
Hepta Spring

Afbeeldingslocatie: http://www.hepta.nl/producten/spring_klein.jpg

Erg goede speaker.

HIER !!! PAK AAN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Flarrestein schreef op 19 October 2003 @ 18:08:
Ook een aanrader:
Hepta Spring

[afbeelding]

Erg goede speaker.
Die heeft mijn buur en echt hard kan die niet als er een beetje bas in de muziek zit (voor mij dan :P )

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Flarrestein schreef op 19 October 2003 @ 18:08:
Ook een aanrader:
Hepta Spring.
Beter nog, de Hepta Fortune.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanandu
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Xanandu

Xan!>

JT schreef op 19 October 2003 @ 18:19:
[...]

Die heeft mijn buur en echt hard kan die niet als er een beetje bas in de muziek zit (voor mij dan :P )
volgens mij zit je nog in de bass puber fase, niks op tegen hoor. misschien een 3e hands pa setje wat voor je?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Xanandu schreef op 20 October 2003 @ 10:05:
[...]

volgens mij zit je nog in de bass puber fase, niks op tegen hoor. misschien een 3e hands pa setje wat voor je?:)
Bass puber fase ? Dat slaat nergens op :/ Ik draai gewoon harder dan zo een beetje iedereen die ik ken en die Hepta's gaan gewoon niet zo hard. Ken genoeg speakers die harder gaan. Sterker nog, de B&W DM600S3 die ik heb staan gaan nog harder.

PA niet, speakers als B&W DM604 zijn wel wat. Alleen die is zo verrekte duur :P En ik wil weten wat voor alternatieven er zijn.

Edit: misschien verklaart dit wat voor de vraag naar bas: ik draai het meeste hardcore, soms nog hardstyle. Ik draai ook andere muziek, zoals gitaar enzo, maar hardcore is #1.

[ Voor 14% gewijzigd door JT op 20-10-2003 12:13 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2111

Dus een goede meerweg speaker, zoals eerder al aangegeven misschien Canton iets voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Ja, die serie staat ook zeker op de luisterlijst :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51600

Voor zuilen met een goed gescheiden geluid en een flinke bas-weergave kan ik de Dali's aanraden;
die heb ik uiteindelijk zelf gekocht.

M'n ouwe speakers (wharfedale) gave in m'n huis amper bas - ik denk door 't laminaat en de inrichting moest ik alles op m'n versterker afstellen om er zoveel mogelijk bas uit te krijgen - en dan klonk het net normaal.

Met die Dali's klinkt het perfect, zelfs nog een beetje aan de zware kant (wat ik persoonlijk lekker vind).

En als ik er bas *bij* ga draaien - arme buren! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26298

JazzySOB schreef op 19 October 2003 @ 17:07:
Deze KEF Q7 zuilen heb ik laatst gekocht (had al twee Q1's) en klinken echt perfect en kunnen ook heel laag. Zeer muzikale luidsprekers.

[afbeelding]
Ze zien dr wel erg liev uit. Vind de vrouw ze ook mooi :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flarrestein

Flarrestein

Superworm Jim

JT schreef op 19 October 2003 @ 18:19:
[...]

Dan mag je buurman wel eens een goede versterker kopen.... |:(

HIER !!! PAK AAN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flarrestein

Flarrestein

Superworm Jim

JT schreef op 20 October 2003 @ 12:12:
[...]

Edit: misschien verklaart dit wat voor de vraag naar bas: ik draai het meeste hardcore, soms nog hardstyle. Ik draai ook andere muziek, zoals gitaar enzo, maar hardcore is #1.
Voor hardcore kan je ook Conrad zelfbouw spul gebruiken.

8)7 :r

HIER !!! PAK AAN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-02 16:45

Blamm

Niet meer Smart

Flarrestein schreef op 20 October 2003 @ 17:50:
[...]

voor klassieke muziek ook.. het KAN
Maar waarom zou je voor hardcore/-style nou geen goede set kunnen neerzetten? Het is ook muziek en klinkt op een stel goede luidsprekers heel wat beter dan op conradspul ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Inderdaad....ik heb best een aardige set al zeg ik het zelf en een stukje techno (ik houd niet van Hardcore) kan er echt wel mooi op klinken hoor. Je hebt niet die galm en "overdreven" bassen van zo'n feest en de orenverknetterende schelle hoge tonen. Je hebt mooie ronde strakke bassen en lekker hoog....alles lekker helder. (Kan op een feest ook wel, maar jullie begrijpen wel wat ik bedoel.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Flarrestein schreef op 20 October 2003 @ 17:48:
[...]

Dan mag je buurman wel eens een goede versterker kopen.... |:(
Nah, zal het niet aan liggen. Woofers in een speaker hebben meestal niet een hoge xmax en daarnaast zijn het maar 16cm woofertjes. Die blaas ik er zo uit, die krijg ik in no-time aan z'n maximale uitslag.
[...]

Nee, ik hoor hier vooral geen gebrek aan respect voor andermans smaak en ik hoor hier ook geen vooroordelen :X

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

[...]

Veel mensen vinden metal ook lawaai .. maar het klinkt toch nog zooveeel mooier op mijn speakers :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
TomSwinnen schreef op 20 October 2003 @ 19:31:
[...]

Veel mensen vinden metal ook lawaai .. maar het klinkt toch nog zooveeel mooier op mijn speakers :9
offtopic:
Speedmetal is uitermate goed te mixen met snelle hardcore/speedcore :9

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flarrestein

Flarrestein

Superworm Jim

JT schreef op 20 October 2003 @ 18:04:
[...]

Nah, zal het niet aan liggen. Woofers in een speaker hebben meestal niet een hoge xmax en daarnaast zijn het maar 16cm woofertjes. Die blaas ik er zo uit, die krijg ik in no-time aan z'n maximale uitslag.

[...]

Nee, ik hoor hier vooral geen gebrek aan respect voor andermans smaak en ik hoor hier ook geen vooroordelen :X
JT schreef op 20 October 2003 @ 19:50:
[...]

offtopic:
Speedmetal is uitermate goed te mixen met snelle hardcore/speedcore :9
OK, sorry... ik neem het terug.
Was inderdaad meer smaak gerelateerd. O-)

Maar dat van die goede versterker is zeker waar. Vriend van me heeft die Hepta's met een of andere ongelooflijke Denon versterker en dit beukt alle ramen eruit. En nog zuiver ook.

[ Voor 33% gewijzigd door Flarrestein op 20-10-2003 20:42 ]

HIER !!! PAK AAN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Flarrestein schreef op 20 October 2003 @ 20:41:
[...]

[...]
Maar dat van die goede versterker is zeker waar. Vriend van me heeft die Hepta's met een of andere ongelooflijke Denon versterker en dit beukt alle ramen eruit. En nog zuiver ook.
Kep net speakers gehad van Tannoy, 90dB gevoeligheid en 4 6'5" woofers ipv 2. Nee, dat was niet genoeg :X

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corona
Wat mij opvalt nu in dit topic is dat men "hard" als kwaliteit bepaald.In mijn optiek moet een speaker een zo natuur getrouw geluid hebben,dus als er bv een triangel in een nummer zit,dan wil ik die horen.Zo ook bv een snaar die bespeeld wordt.Dire straits bv,mark knopfler kan heel goed een akoestisch gitaar bespelen.Ik wil dan dit horen,en goed ook.
Nu blijf ik zeggen,geluid is heel erg persoonlijk.Ik hou bv van een warm,maar toch helder geluid.B&W maakt bv zeer goede speakers,maar toch mis ik daar wat.Ik kan er niets aan doen,maar ik zweer echt bij Hepta.Ten eerste,tis een nederlands merk,ten 2e,de afwerking is zeer mooi,en last but not least,de support is echt top.
Wat mij ook opvalt is dat bv de Hepta spring door heel veel mensen(en reviewers in tijdschriften) zeer hoog gewaardeerd word.
Wat ook vaak vergeten word is dat een speaker op de soort muziek moet worden gekozen.Draai je house e.d,koop dan een JBL of zo,hou je van metal,koop dan een ander merk,dus geen JBL.

Nogmaals,een speaker is zeer persoonlijk,ga goed luisteren,neem je eigen cd's mee( en het lliefst je versterker en cd) en ga naar een goede HiFi winkel,waar ze heel veel verschillende merken hebben.Dan pas kan je goed gaan vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Corona schreef op 20 October 2003 @ 22:08:
Wat mij opvalt nu in dit topic is dat men "hard" als kwaliteit bepaald.
Nee....de topicstarter wilt gewoon een speaker die niet zo gauw in ademnood komt en dat is heel wat anders. En LP's (en helemaal House-LP's) hebben het nu eenmaal flink dik in het laag zitten. Dat merk je wel als je je speakers eens aan die dekjes hangt....ik heb het wel eens gedaan bij een vriend van me die voornamelijk progressive en techno draait.....nou dan moeten de speakers wel wat meer werken dan bij de meeste CD's kan ik je vertellen.
In mijn optiek moet een speaker een zo natuur getrouw geluid hebben,dus als er bv een triangel in een nummer zit,dan wil ik die horen.Zo ook bv een snaar die bespeeld wordt.Dire straits bv,mark knopfler kan heel goed een akoestisch gitaar bespelen.Ik wil dan dit horen,en goed ook.
Dat wilt natuurlijk iedereen.....ook de verstokte house-liefhebbers.
Ik kan er niets aan doen,maar ik zweer echt bij Hepta.Ten eerste,tis een nederlands merk,ten 2e,de afwerking is zeer mooi,en last but not least,de support is echt top.
1. Niet echt een rationele reden hè?
2. Er zijn niet zo veel serieuze merken waarbij de afwerking slecht is.
3. Zo vaak heb je niet support nodig bij speakers en als je een beetje importeur hebt is dat ook bij de andere merken wel goed. Het zou voor mij geen reden zijn om voor een speaker te kiezen.....hoe vaak heb jij wel niet gebruik moeten maken van hun 'support' vraag ik me dan af.....zijn ze zo vaak kapot gegaan? Lijkt me niet hè....
Wat mij ook opvalt is dat bv de Hepta spring door heel veel mensen(en reviewers in tijdschriften) zeer hoog gewaardeerd word.
Dat geldt voor een heleboel andere speakers ook....en de meeste reacties komen uit Nederland trouwens, terwijl merken als B&W over de hele wereld goede recensies krijgen.
Wat ook vaak vergeten word is dat een speaker op de soort muziek moet worden gekozen.Draai je house e.d,koop dan een JBL of zo,hou je van metal,koop dan een ander merk,dus geen JBL.
Onzin als je het mij vraagt. Voor mij is een speaker pas een goede speaker als hij alles goed weergeeft. En een heleboel muziek-liefhebbers houden ook van meerdere genres.
Nogmaals,een speaker is zeer persoonlijk,ga goed luisteren,neem je eigen cd's mee( en het lliefst je versterker en cd) en ga naar een goede HiFi winkel,waar ze heel veel verschillende merken hebben.Dan pas kan je goed gaan vergelijken.
Nou....daar zijn we het dan weer wel over eens en ik denk iedereen wel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corona
zimbab schreef op 20 October 2003 @ 22:28:
[...]

Nee....de topicstarter wilt gewoon een speaker die niet zo gauw in ademnood komt en dat is heel wat anders. En LP's (en helemaal House-LP's) hebben het nu eenmaal flink dik in het laag zitten. Dat merk je wel als je je speakers eens aan die dekjes hangt....ik heb het wel eens gedaan bij een vriend van me die voornamelijk progressive en techno draait.....nou dan moeten de speakers wel wat meer werken dan bij de meeste CD's kan ik je vertellen.

[...]

Dat wilt natuurlijk iedereen.....ook de verstokte house-liefhebbers.

[...]

1. Niet echt een rationele reden hè?
2. Er zijn niet zo veel serieuze merken waarbij de afwerking slecht is.
3. Zo vaak heb je niet support nodig bij speakers en als je een beetje importeur hebt is dat ook bij de andere merken wel goed. Het zou voor mij geen reden zijn om voor een speaker te kiezen.....hoe vaak heb jij wel niet gebruik moeten maken van hun 'support' vraag ik me dan af.....zijn ze zo vaak kapot gegaan? Lijkt me niet hè....

[...]

Dat geldt voor een heleboel andere speakers ook....en de meeste reacties komen uit Nederland trouwens, terwijl merken als B&W over de hele wereld goede recensies krijgen.

[...]

Onzin als je het mij vraagt. Voor mij is een speaker pas een goede speaker als hij alles goed weergeeft. En een heleboel muziek-liefhebbers houden ook van meerdere genres.

[...]

Nou....daar zijn we het dan weer wel over eens en ik denk iedereen wel. ;)
toon volledige bericht
-Wat ik bedoelde met hard,lees maar een paar postings hier boven,daar stond wel degelijk hard.
-sorry,ik ben een beetje chauvinistisch,met afwerking bedoelde ik hoe de speaker eruit ziet,bv de hoogglans versie is bekleed met laminaat (zeeeer mooi!),en support,ik werk bij een internationale express vervoerder,en daar heb ik toch wel vaak topmerken gezien waarvan speakers kapot waren.
-Hepta is helaas alleen maar bekend in nederland,ik geloof niet dat ze echt willen exporteren.En natuurlijk heb je gelijk,B&W (en andere topmerken) zijn zeer goede luidspeakers,maar ja,smaken verschillen (gelukkig maar)
-Ook hier heb je gelijk in,een speaker moet alles aankunnen,maar vaak is dat onmogelijk,Een fabrikant moet vaak dan concessies maken qua geluid (of je moet wel over heel veel geld beschikken).
-gelukkig maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik vind dat mijn Visaton zelfbouwspeakers een goede diepe bas hebben. Wellicht is onderstaande model iets voor jou? Hoef je in ieder geval niet zelf een filter te ontwerpen, alleen weet ik niet of het makkelijk is een plek te vinden waar je ze kunt beluisteren (luidsprekers met dezelfde tweeter en middentoners zijn wel weer makkelijk te vinden).

Afbeeldingslocatie: http://www.visaton.com/bilder/fotos/klein/experiencev20.jpg

http://www.visaton.com/english/artikel/art_567.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Corona schreef op 20 October 2003 @ 22:08:
Wat mij opvalt nu in dit topic is dat men "hard" als kwaliteit bepaald.
Ik doe dat zeker niet, maar een speaker die niet zo hard kan qua laag is voor mij per definitie al waardeloos. Daarnaast wil ik gewoon strak hebben ook en bas is voor mij het belangrijkste. Niet zozeer alleen om hard te gaan met house, waar het overigens ook gewoon strak moet klinken, maar ook bijvoorbeeld met bas gitaren. Dat moet gewoon _strak_ klinken. Aan de andere kant, als ik vette hardcore draai, dan wil ik ze echt HARD kunnen laten spelen zonder dat ze over hun nek gaan.

Ik zoek dus geen speaker die hard gaat omdat dat 'beter is' want dat is het niet.
Ik zoek geen speaker die gewoon echt goed netjes laag geeft.
Ik zoek een speaker die VEEL druk kan genereren, die je ook echt VOELT en daarbij nog de 2 bovenstaande eigenschappen. Want ik luister dan wel het meest hardcore, maar niet alleen.
In mijn optiek moet een speaker een zo natuur getrouw geluid hebben,dus als er bv een triangel in een nummer zit,dan wil ik die horen.Zo ook bv een snaar die bespeeld wordt.Dire straits bv,mark knopfler kan heel goed een akoestisch gitaar bespelen.Ik wil dan dit horen,en goed ook.
Das logisch en dat kan toch heel goed samen met een heel goede laag weergave die echt hard gaat wanneer gevraagd ?
Nu blijf ik zeggen,geluid is heel erg persoonlijk.Ik hou bv van een warm,maar toch helder geluid.B&W maakt bv zeer goede speakers,maar toch mis ik daar wat.Ik kan er niets aan doen,maar ik zweer echt bij Hepta.
Verschil in smaak he :) Bij mij is het precies andersom: ik voel niks bij de Spring, maar dat kan overigens ook aan de amp liggen van degene waarbij ik ze heb gehoord. Maar hij gaat zowiezo niet hard genoeg.
Ten eerste,tis een nederlands merk
Dat kan me echt niks verotten, het klinkt niet beter ofzo OMDAT het NL is.
,ten 2e,de afwerking is zeer mooi
Ben er niet weg van. Design van B&W spreekt me erg aan, Kef ook wel net zoals Mission.
,en last but not least,de support is echt top.
Dat kan idd een reden zijn, echter, voor mij geld hij niet zo heel erg aangezien je de support niet vaak nodig hebben.
Kan ik ook wel zeggen van andere merken :P
Het blijft ook gedeeltelijk subjectief welke speaker jij het best bij welke muziek vind passen :) Ik vind het bij B&W bijvoorbeeld ERG fijn dat de speaker z'n rust houd ten aller tijden hoe hard je ook speelt, dattie niet aggresief word of wat dan ook en das niet alleen voor hardcore fijn :) En nog wat andere dingen.
Heb ik al gedaan, zie beginpost.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Uit alles wat je post kan ik wel opmaken dat je echt _heel_ erg hard wil draaien. Ik weet niet hoe een 604 klinkt op z'n max maar dat zal dan wel heel hard zijn. ;)

Alle speakers die je tot nu toe hebt gehoord voldeden niet aan je eisen, en dat waren al heel serieuze concurrenten. Nu mag je denk ik wel gaan concluderen dat het voldoen aan je eisen met 2 goedbetaalbare zuilen niet gaat lukken.

Waarom kijk je dan niet eens naar een serieuze subwoofer. Deze hebben tenminste wel een fatsoenlijke Sd en kunnen dus serieus veel lucht verplaatsen. Dat is waarnaar jij zoekt. Als je dan maar 6,5inch woofertjes blijft beluisteren en tot de conclusie komt dat het niks is, kijk dan beter naar de alternatieven.

Een mooi hoog/mid (goede 2-weg, misschien Je B&W's dan) gecombineerd met een massive subwoofer. Daarmee doel ik dan op 2x15(12)inch (Grote Xmax) in een grote bassreflex box.

Een goed voorbeeld zijn 2 shiva's in een Massive gepoorte behuizing. Wat je op dit grafiekje ziet is dus de maximale SPL die je eruit kunt halen. Voordeel, erg hard, erg laag. Nadeel: Heel veel vermogen nodig. Je kunt er gerust 600 watt in kwijt bij 30hz.

Gevoeligheid ligt dan wel op 90db, maar jij wil echt hard, en deze combo kan dat, nergens onder de 118db maximaal dus. 8)7

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~bohtl000/Got/2xShiva.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Anoniem: 50944 schreef op 21 October 2003 @ 13:15:
Uit alles wat je post kan ik wel opmaken dat je echt _heel_ erg hard wil draaien. Ik weet niet hoe een 604 klinkt op z'n max maar dat zal dan wel heel hard zijn. ;)

Alle speakers die je tot nu toe hebt gehoord voldeden niet aan je eisen, en dat waren al heel serieuze concurrenten. Nu mag je denk ik wel gaan concluderen dat het voldoen aan je eisen met 2 goedbetaalbare zuilen niet gaat lukken.

Waarom kijk je dan niet eens naar een serieuze subwoofer. Deze hebben tenminste wel een fatsoenlijke Sd en kunnen dus serieus veel lucht verplaatsen. Dat is waarnaar jij zoekt. Als je dan maar 6,5inch woofertjes blijft beluisteren en tot de conclusie komt dat het niks is, kijk dan beter naar de alternatieven.

Een mooi hoog/mid (goede 2-weg, misschien Je B&W's dan) gecombineerd met een massive subwoofer. Daarmee doel ik dan op 2x15(12)inch (Grote Xmax) in een grote bassreflex box.

Een goed voorbeeld zijn 2 shiva's in een Massive gepoorte behuizing. Wat je op dit grafiekje ziet is dus de maximale SPL die je eruit kunt halen. Voordeel, erg hard, erg laag. Nadeel: Heel veel vermogen nodig. Je kunt er gerust 600 watt in kwijt bij 30hz.

Gevoeligheid ligt dan wel op 90db, maar jij wil echt hard, en deze combo kan dat, nergens onder de 118db maximaal dus. 8)7

[afbeelding]
toon volledige bericht
Mjah, 118dB is een beetje matig he :/

:+

Nee, de 604 voldeed wel, maar 600 euro per speaker is toch wel erg veel geld.

Het idee wat jij hebt 2 Shiva's, zat ik zelf ook al mee in gedachte :o Alleen dan 2 subs, om phaseproblemen enzo te voorkomen. Wat dan mijn plan was, is 2 kisten maken: 35 breed, 70 hoog en 60 diep. En dan daarboven op kan ik dan die B&W's zetten, hetzij op aparte stands die over de subwoofer gaan, hetzij op de sub zelf. Dat probeer ik dan wel uit. En dan gewoon een setje 601 erop ofzo. Dat is een optie die ik zeker in mijn achterhoofd heb :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-12-2024

FFF

ik zou ook kijken naar een subje erbij, ik daar op B&W N805's gaat heel hard en klinkt geweldig, laag is mooier dan uit me eerdere zware fronts.

Nu ga ik er misschien nog een subje bij halen, maar sensation klinkt echt al geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61284

Lijkt me eerder dat je baat hetb bij gesloten kasten, die klinken het meest strak en over het algemeen komt house, hardcore (jaja, die goede oude tijd :)) en techno niet erg veel onder de 40 á 35Hz, dus dat moet makkelijk met een gesloten kast te redden zijn. Een gesloten kas is ook nog het makkelijkst te bouwen.
Ik zou dan gewoon 2 kasten maken met een hoogte dat als je je 2-weg ful range speakers er op zet (met spikes er tussen natuurlijk ;)) er op zet de hoogte van die speaekr presies goed is. Dan is je sub je speakerstand en je hebt aan elke kant een dik SPL monster er bij :o.
Je kan dan de sub even breed of iets breder maken als je 2-weg speakers, of natuurlijk zo breed dat de sub er presies naar voren gericht in past wat wel het mooist zou zijn.

Naast de adrire shiva is misschien de peerless XLS-12 (of 10?) wellicht een optie (of het veel goedkoper is weet ik niet, ik weet neit wat de shiva kost), maar de shiva is natuurlijk wel het meest bruut :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Tis ook voor HT en de 10" Peerless kost 40 euro meer dan de 12" Shiva :P

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

JT schreef op 21 October 2003 @ 19:21:
Tis ook voor HT en de 10" Peerless kost 40 euro meer dan de 12" Shiva :P
[off-topic]

Waar heb je dat dan gezien? In Duitsland zijn de Shiva 12" en de Peerless XLS 12" vrijwel even duur namelijk.....zo'n 200 euro.

[/off-topic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61284

Bij S&C is de XLS-10 140 euro en de XLS-12 190 euro (prijslijst 2003). Dus dan zou de XLS-10 wel goedkoper zijn, maar wel een stuk minder bruut >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62484

de shiva kost echt wel minder als 200 euri hoor. dan zou ie niet echt meer interresant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Anoniem: 62484 schreef op 21 October 2003 @ 19:57:
de shiva kost echt wel minder als 200 euri hoor. dan zou ie niet echt meer interresant zijn.
Nou...hier kost ie 199 euro (De MKIII versie, maar ik neem aan dat je die nu wel overal krijgt). Waar kan je hem dan voor (veel) minder dan 200 euro krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62484

ik heb er 140 ex verzendkosten voor betaald in combinatie met de pr15 en de dt300 bij lautsprechershop.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Aha....daar kon ik al geen Adire vinden op de site......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Laatst online: 07-05 16:59
Als je speakers wilt die veel SPL leveren zou ik niet voor hifi speakers gaan. Hifi is immers niet gemaakt om erg hard te spelen.
Ga voor PA dan ben je al een heel eind op weg naar de (volgens mij voor jou) goede speaker.
Pagina: 1 2 Laatste