3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Specs:
Type : Bass reflex
Freq-range : 38-27,000 Hz (± 3 dB)
Recommended amp. : 50-350W
Efficiency : 90 dB (ref. 2.83V)
Woofer/Midrange : 2 x 17 cm paper cone
Tweeter : 29mm textile dome
Dimensions (HxWxD) : 99 x 23 x 29.4 cm.
Weight: 25.5 kg.
[ Voor 79% gewijzigd door EXX op 15-10-2003 15:53 ]
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Dit zijn nou echt mooie speakers,maar wat hij al zegt,wat is je budget.Het mooie van Hepta is is dat het een Nederlands bedrijf is (ze zitten in zaandam) en dat hun garantie voorwaarden echt top zijn.Wat ik persoonlijk ook zeer fijn vind is dat je zelf de kleur van je speaker bepaald.Ikzelf vind hoogglans laminaat het mooiste.i2Paq schreef op 15 oktober 2003 @ 08:30:
Geen idee wat je budget is, maar zelf heb ik Hepta.
Front spreakers; Hepta Street Gold (reeds 8 jaar)
Center speaker; Center Ace (5 jaar)
Rear speakers; Gem mkII (net)
En als active subwoofer de Atomic van Eltax.
Ik heb nu alleen nog maar surround speakers van hepta (de ace serie) en die zijn zo zuiver!!
Wat mij ook opvalt aan dit merk is dat vaak in reviews deze speakers een topklasse waardering krijgen,terwijl de prijs niet in de richting van topklasse gaat.
Ik ben nu aan het sparen voor de hepta Frontier,kost 1000,- per stuk geloof ik.
Ik ben aan dit merk gekomen door een vriend van mij.Die heeft als front de fourtunes,als rear de spring en ace center als center offcourse.Daarbij heeft hij een AR sub.
pic van de frontier
[ Voor 4% gewijzigd door Corona op 15-10-2003 20:43 ]
Verwijderd
Over nieuwe modellen kan ik je niets meer vertellen dan jij uit boekjes kan halen. Maar waarom kijk je niet eens 2e hands.
Paar Matrix 803 speakers.

Vraagprijs: €1200
Daar lul je nog 200 af en je hebt voor €1000 euro 2 speakers die vele malen beter zijn als wat je tot nu toe hebt gehoord (in mijn ogen dan, relatief dus)
Veel mensen willen steeds het nieuwste hebben en moeten dan hun oude luidsprekers wegdoen, dat ze daar dan wat op verliezen vinden ze meestal niet erg omdat ze echt weg _moeten_ dus daardoor heb je een goede onderhandel positie.
[ Voor 5% gewijzigd door zimbab op 18-10-2003 09:11 ]
Erg strak geluid, kan met alle soorten muziek wel goed overweg.
Ook een aanrader:
Hepta Spring

Erg goede speaker.
HIER !!! PAK AAN

http://www.visaton.com/english/artikel/art_567.htm
Verwijderd
Alle speakers die je tot nu toe hebt gehoord voldeden niet aan je eisen, en dat waren al heel serieuze concurrenten. Nu mag je denk ik wel gaan concluderen dat het voldoen aan je eisen met 2 goedbetaalbare zuilen niet gaat lukken.
Waarom kijk je dan niet eens naar een serieuze subwoofer. Deze hebben tenminste wel een fatsoenlijke Sd en kunnen dus serieus veel lucht verplaatsen. Dat is waarnaar jij zoekt. Als je dan maar 6,5inch woofertjes blijft beluisteren en tot de conclusie komt dat het niks is, kijk dan beter naar de alternatieven.
Een mooi hoog/mid (goede 2-weg, misschien Je B&W's dan) gecombineerd met een massive subwoofer. Daarmee doel ik dan op 2x15(12)inch (Grote Xmax) in een grote bassreflex box.
Een goed voorbeeld zijn 2 shiva's in een Massive gepoorte behuizing. Wat je op dit grafiekje ziet is dus de maximale SPL die je eruit kunt halen. Voordeel, erg hard, erg laag. Nadeel: Heel veel vermogen nodig. Je kunt er gerust 600 watt in kwijt bij 30hz.
Gevoeligheid ligt dan wel op 90db, maar jij wil echt hard, en deze combo kan dat, nergens onder de 118db maximaal dus.