Zuil luidsprekers met goede (en massive!) laagweergave kopen

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 4.936 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:31

JT

VETAK y0

Topicstarter
fisherman schreef op 21 oktober 2003 @ 23:06:
Als je speakers wilt die veel SPL leveren zou ik niet voor hifi speakers gaan. Hifi is immers niet gemaakt om erg hard te spelen.
Dat kan het zeker wel zijn: B&W DM604S3 bijvoorbeeld.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

je zou ff kunnen gaan kijken bij Stassen (venlo) daar hebben ze echt veel speakers om te luisteren. Ik heb daar zelf 2 IQ L60 speakers gekocht. Een heel onbekend merk, maa rvoor mij was het de ultieme luidspreker

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2003 23:39 ]

Verwijderd

offtopic (sorry)
@walter.ppk
wat is die lautsprechershop.de een slechte website zeg ik zit ook al een tijdje te kijken waar ik een mooie adire sub+pr kan kopen, maar ik kan gewoon niet op die site vinden waar ze staan. Heb je voor mij de directe link of weet je waar ik moet kijken

Verwijderd

Op welke tijdstippen ga jij eigenlijk luisteren?

Veel winkels kunnen het vast niet waarderen als jij even een stel zuilen met wat Hardcore beats tegen hun X-maxen aan helpt. ;)

Over gesloten Shiva's, ik denk dat JT de gain van de poort best wel kan gebruiken. Direct vergeleken Shiva kisten;
Resp. Gesloten B-R:
40hz-116db-120db
30hz-111db-118db
20hz-104db-117db

Net het beetje extra om een groep vrienden misselijk naar huis te laten gaan na een filmpje. :p

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Ik denk dat de beste keus toch die Cantons zijn die ik een stukje terug heb gepost (Als je geen sub zou willen bouwen). Heel betaalbaar en heel goed....lees eens wat tests van Canton....o.a. te vinden op hun site. Kijk eens naar gebruikerservaringen van de RC-L hiero:
http://audioreview.com/Ma...L/PRD_119270_1594crx.aspx

Om ook even wat te illustreren....de 604S3 heeft twee laagunits die even groot zijn als de middentoner bij de Canton (check het plaatje nog eens)....de B&W heeft tweemaal 7" en de Canton tweemaal 9".

Hier een Duitse pricewatchlink: http://www.preissuchmasch...nd/main.asp?produkt=17502

Er zit trouwens ook een 'room-compensation-unit' bij.

Het is alleen wel de vraag of ze matchen met de apparatuur die je hebt, maar dat is bij andere speakers ook de vraag.

[ Voor 8% gewijzigd door zimbab op 21-10-2003 23:50 ]

Verwijderd

Dat is zo Play :) Hoe is de delay tussen de 30 en 60Hz ongeveer?

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:01

Jag

fisherman schreef op 21 October 2003 @ 23:06:
Als je speakers wilt die veel SPL leveren zou ik niet voor hifi speakers gaan. Hifi is immers niet gemaakt om erg hard te spelen.
Ga voor PA dan ben je al een heel eind op weg naar de (volgens mij voor jou) goede speaker.
Ik sluit me hier wel een beetje bij aan. Als ik jou was zou ik ook voor een setup gaan die wat meer richting PA gaat. Iets van een efficiente tweeter, dubbele 6"5 midbass en dan dubbele 12" eronder ofzo.
En dan natuurlijk actief, om nog maar eens het voordeel van actief te benadrukken (zeker voor jou): Benifits of bi-amping

[ Voor 15% gewijzigd door Jag op 21-10-2003 23:59 ]

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Shiva is 12" en daarvan wil ik er 2 :P En dan idd actief, lekker 2x300 erachter ofzo.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
*kickje*

Denk dat ik toch overga op mijn plan met de Shiva's. En ik heb vandaag even kort oppervlakkig de Klipsch Reference serie gehoord. Zo, dat klonk goed zeg ! Die ga ik zeker nog een keer beluisteren op afspraak !

Die gasten dealen alleen geen Yamaha en HK :/ De 2 hoogst geplaatsten op mijn luisterlijstje :( Dus....wie weet een dealer die Klipsch Reference heeft staan en Harman Kardon en Yamaha ?

[ Voor 35% gewijzigd door JT op 23-10-2003 00:22 ]

Ecodan warmtepomp

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

JT schreef op 22 oktober 2003 @ 23:35:

Die gasten dealen alleen geen Yamaha en HK :/ De 2 hoogst geplaatsten op mijn luisterlijstje :( Dus....wie weet een dealer die Klipsch Reference heeft staan en Harman Kardon en Yamaha ?
Klipsch en Yamaha:

http://jongmans.hear.nl/

Klipsch en Harman Kardon:

http://radioroelandschap.hear.nl/
http://meerview.hear.nl/
http://imandane.hear.nl/
http://destemvork.hear.nl/

Klipsch, Yamaha en HK:

http://organizedelectronics.hear.nl/
http://versloot.hear.nl/
http://audiogallery.hear.nl/
http://hifistudiocity.hear.nl/
http://dekokaudio.hear.nl/

En nu is het aan jou om contact op te nemen met de betreffende zaken om te vragen of ze de modellen waar jij interesse in hebt kunnen demonstreren.

[ Voor 10% gewijzigd door zimbab op 23-10-2003 16:44 ]

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
w031, thanx ! Zou je ook ff voor me kunnen mailen ?

:+

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

euhm de adire lijn staat idd niet op de site bij lautsprechershop maar ze kunnen hem wel leveren. Ik heb hem zelf bij www.ls-wagner.de gekocht maar ik zie dat ie flink gestegen is in prijs. Ik heb m'n ouwe rekening nog teruggevonden en ik heb 160 euro betaald voor de Shiva en 130 voor de PR icm de DT300.
Jeffrey ik zou toch voor de tempest gaan icm met een dt300. Deze combi gaat 2dB harder als de shiva en is veel goedkoper en neemt minder plek in beslag als de twin actieve shiva's en gaat nog eens een paar Hz dieper.

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Enkele Tempest krijg je fase probs enzo, als ik het doe zoals ik het wil dan gedraagt de hele setup zich gewoon als 2 front speakers. Daarnaast, doordat de front speakers dan op de subs komen die elk 35cm breed zijn, nemen ze in de praktijk minder ruimte in dan de Tempest, die er NIET onder kan.

Ecodan warmtepomp

• MM
  • Niet online

MM

was: m.m

Als ik jou was zou ik toch nog even naar de PA hoek kijken anders gaan versterkers wel heel erg duur worden voor jou. Om die shiva's (87dB/1w toch?) een beetje van de grond te krijgen moet je er toch zo'n 500w in pompen, inclusief de nodige powercompressie bij dergelijke wattages zal je op zo'n 110dB uitkomen, weliswaar ultralaag maar op hoge SPL's heb je steeds minder aan die hele lage tonen. Voor HT is het natuurlijk perfect, hoewel je met een f3 van 35-40Hz ook al een heel eind komt.

Jag's idee is nog lang zo slecht nog niet. Met een dubbele 12" PA driver per kant kom je toch redelijk in de richting van de 100dB/1w en dat scheelt heel wat in de kosten voor je versterker. Ik zit hier met een 200w PA versterker en een 40w hifi versterker ook op 124dB, dat is midden in de kamer gemeten vanaf de zitpositie van de bank.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Alleen dan nog heb je een PA amp nodig (je krijgt 2 ohm per kant) en daarnaast heb ik echt geen ruimte voor 2x12 per kant. Kom je uit op een kist van 200 liter voor 2 woofers. Nu heb ik 130l voor 1 kist en dat komt precies goed uit voor mijn plan van gecombineerde sub/speakerstand qua afmetingen. Daarnaast, met die 130 liter haal ik veel meer uit 1 woofer dan 200 liter met 2 woofers, waardoor de winst op lagere frequenties al minder word omdat de curve van de 130l kist iets rechter loopt.

Ecodan warmtepomp

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:01

Jag

Wie zegt dat je dan 100L behuizing per woofer nodig hebt? Je hoeft toch niet per se een Shiva te nemen :) ? Het nieuwe geluidssetje dat we voor de SSU hebben gekocht gebruikt ook twee 12" subs per kant en die zitten ook in een behuizing die kleiner is dan 100L.

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Ok, wat kosten die subs ? :P Want mijn receiver + speakers ex de subs gaan ook wel richting de 2k :o

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

hmm ik weet niet precies wat je budget is en wat je eisen zijn. Heb een beetje het topic doorgelezen en je draait graag wat stevige muziek, waardoor je speakers zoekt met een stevige bas.

Ikzelf heb nu de Vifa Carat, een mooie speaker, met voor jou te weinig bas. Ik wil mijn set speakers aankomende zomer gaan vervangen door een wat zwaardere broer, de Basis. Ik weet niet of je deze al kent, maar dit moet volgens mij wel aardig aan jou wensen voldoen.

360 watt aan vermogen en MAN wat een geluid, met een hele volle zware bas die je diep in je maag voelt rommelen als t moet. Ik vind hem echt goed. Je hebt hiervoor wel een vrij zware versterker nodig, maar die zul je wel hebben als ik het zo es lees.

http://www.speakerland.nl/Basis.htm

Verwijderd

Euhm ja 500 watt in een shiva pompen lijkt me geen goed plan. Dan kun je hem wel begraven na een paar stevige films.

Ok als je de subs +/- wil integreren is dat een strak plan maar let er wel op dat de trillingen uit de shiva de mainspeaker niet beinvloed door hem te ontkoppelen

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Duh :P Tuurlijk, ik ga ff proberen hoe het klinkt op spikes op de subs en los van de subs. Voor vermogen zat ik te denken aan een 250-300 watt PA ampje ofzo.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 October 2003 @ 20:32:
hmm ik weet niet precies wat je budget is en wat je eisen zijn. Heb een beetje het topic doorgelezen en je draait graag wat stevige muziek, waardoor je speakers zoekt met een stevige bas.

Ikzelf heb nu de Vifa Carat, een mooie speaker, met voor jou te weinig bas. Ik wil mijn set speakers aankomende zomer gaan vervangen door een wat zwaardere broer, de Basis. Ik weet niet of je deze al kent, maar dit moet volgens mij wel aardig aan jou wensen voldoen.

360 watt aan vermogen en MAN wat een geluid, met een hele volle zware bas die je diep in je maag voelt rommelen als t moet. Ik vind hem echt goed. Je hebt hiervoor wel een vrij zware versterker nodig, maar die zul je wel hebben als ik het zo es lees.

http://www.speakerland.nl/Basis.htm
Ik lees ook dat je die speakers in elkaar kan laten zetten. Heb jij enig idee wat dat kost ?
Wat voor versterker gebruik je om die beesten aan te sruren ?

Verwijderd

dubbelpost..drukte verkeerde knop |:(

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2003 10:08 ]

Verwijderd

Het laten bouwen is afhankelijk van jouw eisen, op het gebied van afwerking en lak kwaliteit. Laten bouwen is vor wat je uiteindelijk krijgt nog altijd een vrij scherpe prijs, maar je kunt het gewoon beter zelf doen. Voorbeeld. Het houtpakket voor mijn huidige carat zuilen kostte 240 GULDEN per speaker. Ik heb zelf het hout gehaald bij de Karwei voor 72 GULDEN. Op maat laten zagen en zelf de speakergaten uittekenen en netjes uitzagen. Voor de basis is het houtpakket nog veel duurder. Het zelf bouwen stelt geen bal voor. Het filter is een kwestie van een paar kabels solderen. Je hoeft daar helemaal niet goed in te zijn, de aansluitpunten zijn ruim zat. Het is zelfs mij gelukt. Ik heb ze ook zelf gebouwd en ze naar een spuiter gebracht, ze zijn echt schitterend... Had alleen de speakers moeten verzinken, maar dat doe ik ook van de zomer wel als ik toch weer bezig ben.

voor exacte prijsen moet je die man gewoon even mailen, hele eenvoudige man die je heel graag te woord staat en overal uitleg over geeft.

voor die versterker:

Ikzelf wilde ze dus al eerder hebben, die basis speakers, maar mijn onkyo surround versterker levert slechts 90 Watt. Een versterker met 150 Watt uitgang is toch wel lekker, die heeft een betere controle over het lagere gebied waardoor je hem minder snel overbelast. (mijn 90 watt versterker zou bij half vermogen en de basis speakers sterk gaan vervormen ivm gebrek aan vermogen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2003 10:08 ]

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-12 16:17
Haal gewoon een setje 604's als je daar zo weg van bent. Als het geld een probleem is haal je ze uit Duitsland (heb ik ook gedaan) betaalde toen ca. 900 pleuro voor een setje 604's.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
tbusquet schreef op 24 October 2003 @ 14:49:
Haal gewoon een setje 604's als je daar zo weg van bent. Als het geld een probleem is haal je ze uit Duitsland (heb ik ook gedaan) betaalde toen ca. 900 pleuro voor een setje 604's.
Kep niks gevonden voor zo een prijs :/ Sterker nog, alles wat ik heb gevonden was duurder dan bij Stassen :X

Ecodan warmtepomp

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12 15:13

n00bs

Het is weer Zomer!

Luister nou gewoon bij Stassen eens de Vector serie van Magnat

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-12 16:17
JT schreef op 24 October 2003 @ 15:02:
[...]

Kep niks gevonden voor zo een prijs :/ Sterker nog, alles wat ik heb gevonden was duurder dan bij Stassen :X
www.big-screen.de

Daar heb ik ze vandaan, verzenden was ook niet zo duur geloof 35 euro voor de set. Heb 900 pleuro voor set betaald.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Spanx ! Ik ga is kijken.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Op die www.bigscreen.de staan die 604´s gewoon voor 669 euro per stuk. dat is volgens mij gewoon de vraagprijs.

• marz01
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:07
als je je email adres geeft zal ik je een mailtje sturen adressen waar je aardig wat korting KAN krijgen (>30%) in NL met garantie.
maar dit moet je pas doen denk ik als je echt weet wat je nu wilt kopen

Verwijderd

alternatief voor die 604's kan eventueel een setje mission m74's zijn (als je die nog kunt krijgen?)

die hadden wij volgens mij voor 699 per set in de winkel staan (das dus nog met een marge van 30+ procent..)

klinken wel een stuk minder 'fris' tov de 604 maar als je ze beetje tegen de muur zet kun je dr behoorlijk mee beuken (daar is ie dan ook voornamelijk goed in)

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
marz01 schreef op 24 October 2003 @ 21:01:
als je je email adres geeft zal ik je een mailtje sturen adressen waar je aardig wat korting KAN krijgen (>30%) in NL met garantie.
maar dit moet je pas doen denk ik als je echt weet wat je nu wilt kopen
apieblaaat( AT) hotmail

Spanx alvast.
Verwijderd schreef op 24 October 2003 @ 21:16:
alternatief voor die 604's kan eventueel een setje mission m74's zijn (als je die nog kunt krijgen?)

die hadden wij volgens mij voor 699 per set in de winkel staan (das dus nog met een marge van 30+ procent..)

klinken wel een stuk minder 'fris' tov de 604 maar als je ze beetje tegen de muur zet kun je dr behoorlijk mee beuken (daar is ie dan ook voornamelijk goed in)
Missions zijn mooi hoor, maar ten eerste mag het natuurlijk niet te dicht bij de muur en ten tweede vind ik Mission te dof, niet mijn smaak.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Missions zijn mooi hoor, maar ten eerste mag het natuurlijk niet te dicht bij de muur en ten tweede vind ik Mission te dof, niet mijn smaak.
zei ik niet dat ze minder fris klonken, en dat als je (nog meer) wilt beuken je ze tegen de muur moet zetten?

maar we zijn het dus eens :D

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 October 2003 @ 17:44:
[...]

zei ik niet dat ze minder fris klonken
Ja, en ik zei dat het mijn smaak niet is, dat wist en kon je niet weten.
en dat als je (nog meer) wilt beuken je ze tegen de muur moet zetten?
Beuken kan je ook zonder muur :)

Ecodan warmtepomp

Pagina: 1 2 Laatste