Op zich wel een foto waar je even twee keer naar moet kijken, maar ik vind het licht niet zo heel flatteus. Ietsje minder schaduw bij het oog (reflectiescherm) was wat mooier geweest denk ik.
Valt weinig jaloers te zijn: ik heb een eigen studioruimte van 150m2 tot m'n beschikking, + studiospullen, dus tjaGerardHenninger schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 15:00:
[...]
Je bent gewoon jaloers Reem
...
Netjes Bart:de belichting is goed, alleen de hoek is ietwat raar, waardoor de verhouding gezicht/hals/schouders ietwat scheef is. Goed te zien dat je al wel wat hebt geoefendEEKthecat schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 16:52:
Een foto uit mijn studioshoot van vorrige week.
[afbeelding]
Vind ze vast niet leuk, zonder make-up (op mascara na), maar wilde toch graag ff een resultaat showen van mijn 2 flitsers..... 
Huh, hoe kom jij ineens aan twee flitsers?!MartijnGizmo schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 23:51:
Vind ze vast niet leuk, zonder make-up (op mascara na), maar wilde toch graag ff een resultaat showen van mijn 2 flitsers.....
[afbeelding]
Maar leuke foto, lekker DOF ook..... ga zo door!
EDIT :
Zie dat je je sig hebt aangepast... moet ik ook maar doen dan
[ Voor 9% gewijzigd door GerardHenninger op 24-02-2006 23:57 ]
GerardHenninger schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 23:57:
[...]
Huh, hoe kom jij ineens aan twee flitsers?!
Ik zal kijken of ze morgen nog meer wil poseren. Misschien komt er ooit wel een keer een showcase.Maar leuke foto, lekker DOF ook..... ga zo door!
En waarom loop je dan zo te kutten met twee Nikon raportageflitsers ?Remy schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 08:23:
[...]
Valt weinig jaloers te zijn: ik heb een eigen studioruimte van 150m2 tot m'n beschikking, + studiospullen, dus tja
Maar goed, ik heb ook met een master-slave setup zitten kutten, want MartijnGizmo is m'n grote voorbeeld. Hieronder een testshot :
Bedankt!djengizz schreef op zondag 26 februari 2006 @ 08:27:
Wow. Erg sterke plaat!
Zoals ik al in je Vietnam showcase zei: je maakt erg mooie portretten
Mijn eerste portretje met mijn nieuwe toestel.
Ik loop niet te kutten, ik maak foto's, en ze doen het prima in de studio: [rml][ Showcase] Cindy[/rml]GerardHenninger schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 00:42:
[...]
En waarom loop je dan zo te kutten met twee Nikon raportageflitsers ?
Leuk, maar iets teveel sharpening? Hij komt zo wat grof over zeg maarMaar goed, ik heb ook met een master-slave setup zitten kutten, want MartijnGizmo is m'n grote voorbeeld. Hieronder een testshot :
[afbeelding]

2 mooie dames
Verwijderd
Stijl is inderdaad prima evenals de belichting, alleen qua compo had ik er aan de rechterkant net even wat meer ruimte bij gelaten voor die arm
@Neo: je hebt gelijk, maar ik vind het niet storend. Goeie plaat!
Verwijderd

Gisteren met vriendin naar Den Haag geweest en beetje lopen snapshotten
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2006 12:46 ]
Mooi contrast tussen de muts en de shawl
offtopic:
is dat een goed woord?
leuke bokeh is dat een goed woord?
I see red pixels.
Verwijderd
Ik vind persoonlijk deze plaat weinig hebben. De achtergrond komt voor mij storend over (aflopend water?) en tevens oogt de verhouding tussen haar en achtergrond vreemd. Mischien als je haar meer "beeldvullend" erop had gezet (zeg maar een crop nemen hieruit), dat de foto wat anders naar voren komt. In iedergeval wel een mooie bokeh in de fotoVerwijderd schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 12:46:
[afbeelding]
Gisteren met vriendin naar Den Haag geweest en beetje lopen snapshottenGemaakt met een 70-300 van Tamron, oftewel de koffiemolen, die wel een zeer prettige bokeh weet te produceren. Raar ding is het
Deze is trouwens genomen aan de hofvijver
nb. lees het als feedback; had zelf meer verwacht van deze foto
Offtopic wwwhizz: het is een goed woord inderdaad ;):
shawl (de ~ (m.), ~s)
1 sjaal => das
De bokeh is wel aardig ja, voor een koffiemolenVerwijderd schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 12:46:
[afbeelding]
Gisteren met vriendin naar Den Haag geweest en beetje lopen snapshottenGemaakt met een 70-300 van Tamron, oftewel de koffiemolen, die wel een zeer prettige bokeh weet te produceren. Raar ding is het
Deze is trouwens genomen aan de hofvijver
De foto is van mindere kwaliteit dan ik van je gewend ben. De achtergrond is inderdaad storend en de sjawl shawl lijkt net iets over haar lip te zitten, waardoor de lach net niet mooi overkomt. Jammer.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Mevrouw Assepoester
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Leuk
, maar ik vind haar huid toch te groenig, en ze is te veel onderbelicht (misschien gewoon 2de versie uit RAW-maken, en die mengen met de huidige versie)
schoolopdrachtje ofzo?
schoolopdrachtje ofzo?
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Technisch gezien mankeert er niet veel aan de foto al zou ik de linkerarm van de blonde dame helemaal in het plaatje hebben meegenomen.EEKthecat schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 00:20:
[afbeelding]
2 mooie dames.. vond de style zelf erg goed gelukt
Mijn vraag is, wat wilde je met die dames? Ze hebben uitgebubbelde champagne en hebben een net-niet emotieloze blik in de ogen. Champagne staat voor vrolijkheid en plezier maar de houding van de dames maakt het een treurige foto. Als het zo bedoeld is, top want de houding van de dames is er dan wel naar alleen die blik in de ogen, die vat ik niet.
Misschien wil je het uitleggen? Ik ben best wel nieuwschierig.
Beetje lucky shot, denk ik, maar het slachtoffer wil hem aan de muur...
Verwijderd
Jammer van al die schaduwen in haar gezicht. Compositie/houding/blik is verder ook niet echt boeiend
Globale bedoelde sfeer: "Stout met glamour" en eigenlijk is dat wel gelukt. Al kan ik zelf af en toe de sfeer niet beoordelen. Een blik van "Kom maar op! waar ben je dan? of Ik heb je niet nodig! Ik denk dat het meer voor de kijker zelf is om dat te bepalen.bazs2000 schreef op maandag 20 maart 2006 @ 19:21:
[...]
Technisch gezien mankeert er niet veel aan de foto al zou ik de linkerarm van de blonde dame helemaal in het plaatje hebben meegenomen.
Mijn vraag is, wat wilde je met die dames? Ze hebben uitgebubbelde champagne en hebben een net-niet emotieloze blik in de ogen. Champagne staat voor vrolijkheid en plezier maar de houding van de dames maakt het een treurige foto. Als het zo bedoeld is, top want de houding van de dames is er dan wel naar alleen die blik in de ogen, die vat ik niet.
Misschien wil je het uitleggen? Ik ben best wel nieuwschierig.

foto van m'n vriendin
die vind ik een beetje té overbelicht om mooi te zijn. En een echte high-key foto is het nou ook niet helaas.

Wa vinden we ervan? (linker haarlijn is beetje crappy door de mega lelijke achtergrond die ik heb moeten weghalen maar dat mag de pret niet bederven)
Ze kijkt me een beetje eng aan, het ene oog recht, de andere niet. En de overgang haar / achtergrond ziet er erg onnatuurlijk uit. Qua belichting is de foto verder prima.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Verwijderd
ze loenst inderdaad een beetje en dat leid toch errug af...EEKthecat schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 20:25:
[afbeelding]
Wa vinden we ervan? (linker haarlijn is beetje crappy door de mega lelijke achtergrond die ik heb moeten weghalen maar dat mag de pret niet bederven)
Dat was inderdaad ook mijn eerste reactie toen je me die foto een tijd geleden liet zien. Afgezien van het loensen vind ik het wel een geslaagde plaat, mooie kleuren & belichting, ergens ook wel een spannende blik
Deze heb ik laatst gemaakt, toen ik voor het eerst met m'n nieuwe cam speelde:

's Avonds binnen gemaakt met als belichting alleen een SB800 en een huiskamerlampje.

's Avonds binnen gemaakt met als belichting alleen een SB800 en een huiskamerlampje.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Geen onaardige foto
Paar 'verbeterpuntjes': Het lijkt mij dat je de flitser nog op rechtstreeks had staan, gezien de schaduw achter haar haar enz. Als je via het plafond flitst (of via je bouncecard) heb je een veel minder vlakke foto, en waarschijnlijk ook natuurlijkere kleuren doordat de huid minder glimt. Ook vind ik haar wat droevigs hebben, 'k weet niet waar dat door komt.
Mooie foto; wat opvalt is dat de huid bij de kin niet helemaal egaal is; anders was het gezicht helemaal ''smooth'' maar goed, daar kun je weinig aan veranderen denk ik 
Is dat overigs Canaria ?
Is dat overigs Canaria ?
[ Voor 11% gewijzigd door Silent Thunder op 25-03-2006 19:48 ]
dat komt door dr kin, en dr ooglid wat een beetje over de wimpers valt dat ziet er een beetje anders uit (en het lijkt of de wenkbrauwen niet symetrisch zijn, maar dat kan ook door het haar komen)MBV schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 19:38:
Geen onaardige fotoPaar 'verbeterpuntjes': Het lijkt mij dat je de flitser nog op rechtstreeks had staan, gezien de schaduw achter haar haar enz. Als je via het plafond flitst (of via je bouncecard) heb je een veel minder vlakke foto, en waarschijnlijk ook natuurlijkere kleuren doordat de huid minder glimt. Ook vind ik haar wat droevigs hebben, 'k weet niet waar dat door komt.
Ze kijkt hier ook een beetje beteuterd/boos op, deed ze met opzet om me te plagen tussen alle glimlach&vrolijk foto's door
Ik vond 't wel apart eigenlijk, vandaar dat ik 'm hier neer heb gezet; beetje anders.
Wat de kin betreft die minder 'smooth' is dan de rest, trek maar eens een beetje een pruillip en zie in de spiegel hoe je kin er uitziet.
Oh, ik heb gewoon de flash gebounced via de zijmuur, direct flitsen in het gezicht doe ik nooit, dus dat heb je verkeerd gezien MBV
Wat de kin betreft die minder 'smooth' is dan de rest, trek maar eens een beetje een pruillip en zie in de spiegel hoe je kin er uitziet.
Oh, ik heb gewoon de flash gebounced via de zijmuur, direct flitsen in het gezicht doe ik nooit, dus dat heb je verkeerd gezien MBV
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
hmm... dat het niet direct geflitst is kun je wel zien denk ik.... is de schaduw te zacht voor... verder wel een geslaagde foto vind ik hoor, maar gewoon de karaktertrekjes zijn iets gespannen/storend. anders plaats ook die andere foto's eens?Abbadon schreef op zondag 26 maart 2006 @ 16:41:
Ze kijkt hier ook een beetje beteuterd/boos op, deed ze met opzet om me te plagen tussen alle glimlach&vrolijk foto's doorIk vond 't wel apart eigenlijk, vandaar dat ik 'm hier neer heb gezet; beetje anders.
g.,
rutger
offtopic:
@Rutger: groeten mag je in je sig doen, hebben we liever niet in de gewone tekst. Je naam staat immers al linksboven
@Rutger: groeten mag je in je sig doen, hebben we liever niet in de gewone tekst. Je naam staat immers al linksboven
@Abbadon: ik dacht dat te zien aan de 'witte' vlekken op die plekken waar de huid vlak is t.o.v. de camera. Verkeerd gezien dus.
SGP of ChristenUnie? 
Ik vind hem niet zo veel hebben eerlijk gezegd. Te veel ruis naar mijn smaak (en te digitaal), en te veel van opzij. Ik zou liever een foto iets verder van voren maken
Ik vind hem niet zo veel hebben eerlijk gezegd. Te veel ruis naar mijn smaak (en te digitaal), en te veel van opzij. Ik zou liever een foto iets verder van voren maken
Verwijderd
Met MBV, hij doet me weinig. Qua compositie vind ik het jammer dat de arm afgekapt is en er spreekt verder weinig uit. En je bent iets te ver doorgeschoten met de ruis imo
Wanneer de moties hoog oplopen verwacht ik eerder iemand die gepasioneerd spreekt, dan iemand die zich vrij soft lijkt uit te drukken
Erg gave foto, drukt naar mijn mening behoorlijk emoties uit. Een minpuntje, hij is ietwat overdone qua nabewerking. Beetje boel ruis en zwart. Alhoewel ik dat zwart opzich wel goed vind, legt de aandacht wel mooi op de persoon neer.Simon schreef op zondag 26 maart 2006 @ 22:19:
[afbeelding]
Kennis in debat met gedupteerde van staten, gemoederen liepen hoog op
Kortom wel een foto om trots op te zijn
hij is groenlinks, versus iemand van de VVD. VVDer probeerde honger in derde wereld landen te ontkennnen. Hmja, teveel van links kon ik niets aan doen.MBV schreef op zondag 26 maart 2006 @ 23:25:
SGP of ChristenUnie?

vond ik net wat beter.
De ruis kan ik niets aan doen, dat is ISO 1000 op m'n d60, en m'n 350D was met m'n pa mee naar curaçau...
|>
offtopic:
Dan geef je je pa toch lekker je D60 mee? Op Curacau zal je over het algemeen genoeg licht hebben
En sorry over SGP/CU. Had net nog even in je 'genoeg is genoeg' showcase gekeken, en zag iemand met een braaf brilletje, braaf kapsel en een braaf jasje, dus die was iets te snel gemaakt
En wat doet de provincie tegen honger in 3e-wereldlanden?
Dan geef je je pa toch lekker je D60 mee? Op Curacau zal je over het algemeen genoeg licht hebben
En sorry over SGP/CU. Had net nog even in je 'genoeg is genoeg' showcase gekeken, en zag iemand met een braaf brilletje, braaf kapsel en een braaf jasje, dus die was iets te snel gemaakt
En wat doet de provincie tegen honger in 3e-wereldlanden?
Die foto vind ik ook beter. Misschien is noise ninja o.i.d. een idee? Je kan dan het teveel aan digitale ruis (gedeeltelijk) weghalen, en vervolgens wat wannabe-'analoge ruis' toevoegen. Ruis maakt dit soort platen wel sterker, maar moet het wel analoog aandoen
Dit doet redelijk analoog aan, Tri-X kan ook zulke korrel geven... Maar de provincie bepaalt over welke subsidies waar heen gaan, voor een deel dan. En het thema 'genoeg is genoeg' was een thema van zeg maar het progressieve gedeelte in de kerk (ja, jo, dat hebben we ook, zal ik je nog eens wat geschiedenis bij brengen, groenlinks is een fusie tussen de PPR en de EVP (evangelische volkspartij), oftewel, daar komen nog wat progressievelingen vandaan).
Maar de op deze foto ontkende het bestaan van serieuze honger in Afrika (hadden ze aan zich zelf te danken)... En Henk, daarboven, prominent lokaal groenlinkser, kon een dergelijk argument niet geheel warderen
Maar de op deze foto ontkende het bestaan van serieuze honger in Afrika (hadden ze aan zich zelf te danken)... En Henk, daarboven, prominent lokaal groenlinkser, kon een dergelijk argument niet geheel warderen
[ Voor 9% gewijzigd door simon op 27-03-2006 16:26 ]
|>
Verwijderd
aangezien het hier FGShowcase/etc heet, willen we toch een gezonde minimale fotokwaliteit aanhouden, ook in dit topic
[ Voor 75% gewijzigd door Remy op 28-03-2006 09:07 ]
Misschien op full res, maar wat ik hier zie niet. De korrel is te klein, steeds 1 pixel donker en 1 licht.Simon schreef op maandag 27 maart 2006 @ 16:25:
Dit doet redelijk analoog aan, Tri-X kan ook zulke korrel geven...
Hoef je mij niet te vertellen, was ik rond de verkiezingen zelf ook achter gekomen toen ik op zoek was waar de CU nou eigenlijk vandaan kwam(ja, jo, dat hebben we ook, zal ik je nog eens wat geschiedenis bij brengen, groenlinks is een fusie tussen de PPR en de EVP (evangelische volkspartij), oftewel, daar komen nog wat progressievelingen vandaan).
Dan heeft hij even het nieuws niet in de gaten gehouden over de extreme droogte.Maar de op deze foto ontkende het bestaan van serieuze honger in Afrika (hadden ze aan zich zelf te danken)... En Henk, daarboven, prominent lokaal groenlinkser, kon een dergelijk argument niet geheel warderen
/offtopic
Simon: Inderdaad jammer dat de foto's van rechts genomen zijn, maar daar is helaas niks aan te doen. Ben zelf redelijke aanhanger van ruis, maar in dit geval is het ook voor mijn smaak net ietsjes te.
Ook zelf wat portretten zitten schieten op kinderdagverblijf:
http://flickr.com/photos/itommy/
Ik vind het er erg mooi uitzien! Perfecte dof en toning voor de foto. Echt gewoon netjes. Ik dub alleen over het zwart onderin.
Edit:
Ik heb even een stukje van je foto afgehakt ik vind het toch mooier zo. als je het niets vind dat ik hem hier zet haal ik hem wel weer weg.
Edit:
Ik heb even een stukje van je foto afgehakt ik vind het toch mooier zo. als je het niets vind dat ik hem hier zet haal ik hem wel weer weg.
[ Voor 45% gewijzigd door Micha op 10-04-2006 20:45 ]
Verwijderd
Hey,
ben hier nieuw op het forum, maar wou toch ook een paar fototjes tonen...
Ze zijn genomen op vakantie terwijl ik me aant het vervelen was

p.s: zijn zijn genomen met een HP 850C van een vriendin.
Wat vinden jullie er van?

Tja, gewoon heel goed
Mooi, maar het zwarte stuk onderin stoort inderdaad wel wat.T. van Beek schreef op maandag 10 april 2006 @ 17:44:
Simon: Inderdaad jammer dat de foto's van rechts genomen zijn, maar daar is helaas niks aan te doen. Ben zelf redelijke aanhanger van ruis, maar in dit geval is het ook voor mijn smaak net ietsjes te.
[afbeelding]
#1 Ik hou niet van roken en derhalve is dit niks...Verwijderd schreef op maandag 10 april 2006 @ 21:04:
Hey,
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
#2 Rare toning, goed portret
#3 Aardig, ongewone compositie/houding model, jammer van het uitgebeten stuk.
Ik hou wel van roken maar het lijkt een beetje of je model het wat minder vindVerwijderd schreef op maandag 10 april 2006 @ 21:04:
Had daar zelf inderdaad ook al naar gekeken, maar vind dan dat de inkadering toch wel erg krap wordt, en door het zwart shirt er nog bij te houden vind ik dat de foto ook qua compositie toch wat meer heeft.MicDis schreef op maandag 10 april 2006 @ 20:43:
Ik vind het er erg mooi uitzien! Perfecte dof en toning voor de foto. Echt gewoon netjes. Ik dub alleen over het zwart onderin.
Edit:
[afbeelding]
http://flickr.com/photos/itommy/
Verwijderd

Lijkt een beetje onscherp onder maar wat vinden jullie ervan. Als ik een kans had had ik hem nog een keer genomen maar ze bleef niet stil staahaan
[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2006 16:05 ]
Verwijderd
Magica tijdens het dig-e-vent in Arnhem. 

Was een vrij spontane foto, so forgive me if it ain't perfect.

Was een vrij spontane foto, so forgive me if it ain't perfect.
Verwijderd
Leuke foto, idd mooi spontaan. Ben geen expert dus ga geen diepe dingen verwachten gewoon lueke foto
Mooi
Ik ben idd heel benieuwd hoe het met een 2e flash zou hebben uitgezien, want nu is de flash niet erg geslaagd. Donkere foto en dan op een gedeelte van het gezicht zo'n felle lichtspot; beetje jammer.
De achtergrond is mooi, lekker woest zo met die golven... alhoewel de horizon een paar graden gedraaid mag worden
De achtergrond is mooi, lekker woest zo met die golven... alhoewel de horizon een paar graden gedraaid mag worden
[ Voor 29% gewijzigd door Silent Thunder op 16-04-2006 20:46 ]
Verwijderd
Horizon gedraaid
Was trouwens verdomd lastig, dit is een gecorrigeerde fisheyeplaat die behoorlijk wat horizon meepakte en daardoor de glooiing ook al
Tè geel. Hoewel het licht in de trein vast heel geel was zou ik dat op de foto toch iets verminderen. De compositie is wel leuk
Verwijderd
heb het tungsten eruit gehaald en dit is wat er een beetje van overblijft, vind het zelf wel erg lastig om nou te zeggen welke van de 2 beter is....breinonline schreef op donderdag 20 april 2006 @ 06:47:
Tè geel. Hoewel het licht in de trein vast heel geel was zou ik dat op de foto toch iets verminderen. De compositie is wel leuk
Je bent nu van een geel waas naar een groen waas gegaan
.
Ik zou proberen een wat natuurlijkere huidstint te krijgen. Heb zelf net snel zoiets geproduceerd m.b.v. een level adjustment layer (vooral geel verwijderd en wat rood toegevoegd). Dit kan nog wel beter als je wat meer lokaal in de foto bewerkt en ook de hue/saturation per kanaal aanpast.
Ik zou proberen een wat natuurlijkere huidstint te krijgen. Heb zelf net snel zoiets geproduceerd m.b.v. een level adjustment layer (vooral geel verwijderd en wat rood toegevoegd). Dit kan nog wel beter als je wat meer lokaal in de foto bewerkt en ook de hue/saturation per kanaal aanpast.
Verwijderd
nou ik weet van deze persoon dat dit niet haar normale huidskleur is... dan klopt mijn bewerking veel meer met de werkelijkheid...djengizz schreef op donderdag 20 april 2006 @ 15:07:
Je bent nu van een geel waas naar een groen waas gegaan.
Oké, fair enough. Er zit sowieso te veel rood in mijn bewerking en ik ken de dame in kwestie natuurlijk niet. Maar ik vind haar huid, haren en tanden dan toch wel erg groen...
Verwijderd
Ik heb me ook laten leiden door de sjaal die zwart wit hoort te zijndjengizz schreef op donderdag 20 april 2006 @ 15:19:
Oké, fair enough. Er zit sowieso te veel rood in mijn bewerking en ik ken de dame in kwestie natuurlijk niet. Maar ik vind haar huid, haren en tanden dan toch wel erg groen...
@Photek: Je hebt te maken met verschillende lichtbronnen: in de schaduw is het groener dan de rest. Bij de goed belichte stukken (voorhoofd e.d.) is jouw witbalans goed, maar in de schaduw (tanden, achterkant van haar wang) is het te groen. Dat komt niet echt mooi over
Ik vind hem opnieuw extreem geel Photek. Daarnaast kun je beter je foto's even converteren naar sRGB. Ze staan nu nog in AdobeRGB.
Beetje zelfkritiek mag. Hiernaast vraag ik me de toegevoegde waarde van de mini exif af. De plaat is heeel geel, en lijkt me geen prettige plaat voor diegene die erop staat.
|>
Sorry maar deze foto doet me aan een goedkope horrorfilm denken met lijken die opstaan: het is echt een soort lijkkleur. De persoon in kwestie zal deze foto zeker niet echt mooi vinden...Simon schreef op zondag 23 april 2006 @ 14:44:
Beetje zelfkritiek mag. Hiernaast vraag ik me de toegevoegde waarde van de mini exif af. De plaat is heeel geel, en lijkt me geen prettige plaat voor diegene die erop staat.
Pfff, erg mooi hoor! Vooral de eerste twee vind ik erg goed.
De laatste heeft een wat minder sprekende pose en daar vind ik het jammer dat die niet ook netjes centraal staat.
De laatste heeft een wat minder sprekende pose en daar vind ik het jammer dat die niet ook netjes centraal staat.
[ Voor 4% gewijzigd door djengizz op 01-05-2006 21:38 ]
Ik moest eerst even zoeken wat nu eigenlijk "Avedons" zijn. Hier vond ik wel een mooie beschrijving:Gizz schreef op maandag 01 mei 2006 @ 21:21:
Afgelopen dinsdag geprobeerd wat "Avedons" te maken.
1
[afbeelding]
2
[afbeelding]
3
[afbeelding]
U kunt klikken voor een grotere versie
Specs: 210mm, 1/30e @ F/16, 5x4 inch Kodak Tri-X
http://www.kunstbus.nl/verklaringen/richard+avedon.html
Ik moet toegeven dat het erg goed is gelukt!
Bij de eerst foto had heel misschien wat van de bovenkant afgehaald kunnen worden, toch voegt het ook wel wat toe aan de sfeer....
wanneer komt de showkees remy?
ziet er leuk uit!
@Gizz: ik vind de 2e en 3e iets te centraal, en denk dat het vooral voor het 3e model de verkeerde techniek is. Toch hebben de 1e en 2e wel iets
@Gizz: ik vind de 2e en 3e iets te centraal, en denk dat het vooral voor het 3e model de verkeerde techniek is. Toch hebben de 1e en 2e wel iets
MBV: dat was gewoon een foto uit de losse pols, bij mn vriendin thuis: er is geen showcase dus
EEK: haar grote pupillen overvallen me nogal, ze zijn voor mn gevoel zelfs onnatuurlijk groot
Gizz; lekkere foto's!Remy schreef op maandag 01 mei 2006 @ 22:14:
[...]
MBV: dat was gewoon een foto uit de losse pols, bij mn vriendin thuis: er is geen showcase dusMaar bedankt
EEK: haar grote pupillen overvallen me nogal, ze zijn voor mn gevoel zelfs onnatuurlijk grootOok weet ik niet wat ik van haar look/emotie moet denken. Belichting is wel strak
Remy; idd was MBV zegt
[ Voor 3% gewijzigd door EEKthecat op 01-05-2006 22:33 ]
@Gizz: gewoon goed, lekker spontaan
@Remy: het ziet eruit alsof ze zich niet op dr gemak voelt, verder wel mooie kleuren
@EEKthecat: scherp, indringend
@neographikal: de houding is erg treffend. misschien onbewust, maar lijkt alsof ze zichzelf beschermt tegen de donkere dreigende wereld om dr heen
@Remy: het ziet eruit alsof ze zich niet op dr gemak voelt, verder wel mooie kleuren
@EEKthecat: scherp, indringend
@neographikal: de houding is erg treffend. misschien onbewust, maar lijkt alsof ze zichzelf beschermt tegen de donkere dreigende wereld om dr heen
[ Voor 105% gewijzigd door DoubleJ op 09-05-2006 13:56 ]
Gisteravond even wat getest, m'n vriendin zonder make-up en mét hooikoorts.
De wat tegevallende scherpte van m'n 70-200 f/2.8 bij portretten bleek toch user-error te zijn. Op 2-3 meter afstand heb je op 200mm f/2.8 een DoF van ~1cm, focus-recompose of een kleine beweging van mezelf en weg is de scherpte. Nu dus wat nauwkeuriger gewerkt en AI Servo gebruikt, en kijk aan, haarscherpe foto's.

Als belichting voor het eerst m'n zilveren pluutje getest. Op statief linksboven, met de 420EX. Rechtsonder een zilveren reflectiescherm voor de schaduwen.

Als belichting voor het eerst m'n zilveren pluutje getest. Op statief linksboven, met de 420EX. Rechtsonder een zilveren reflectiescherm voor de schaduwen.
Verwijderd
Eehm, ze zijn onscherp (foto 2, en dan vooral die storende bewegende hand aan de linkerkant en diegene waar het potret over gaat zit met een quasi verveelde houding achter een stel vieze lege bierglazen te wachten tottie naar huis mag), nietszeggend (zijn eigenlijk niets meer dan standaard "weekend" kiekjes dan potret foto's), slecht belicht (in foto 2, foto 3 en foto 4 is het duidelijk te zien) en te veel ruis (foto 2, foto 3 en foto 6, lijkt wel of er bij een grauwe laag overheen zit).DoubleJ schreef op zondag 07 mei 2006 @ 11:51:
Ben net een weekje bezig met fotograferen. Dus heb niet echt een mooie set aan foto's. Maar wel verschillende.
Gemaakt met een Canon PowerShot A80.
Inderdaad, zoals je zelf zegt, niet echt mooi. En iedereen kan verschillende foto's maken.
a noob has spoken
Pittig, maar snap wel wat je bedoelt.Verwijderd schreef op zondag 07 mei 2006 @ 12:17:
[...]
Eehm, ze zijn onscherp (foto 2, en dan vooral die storende bewegende hand aan de linkerkant en diegene waar het potret over gaat zit met een quasi verveelde houding achter een stel vieze lege bierglazen te wachten tottie naar huis mag), nietszeggend (zijn eigenlijk niets meer dan standaard "weekend" kiekjes dan potret foto's), slecht belicht (in foto 2, foto 3 en foto 4 is het duidelijk te zien) en te veel ruis (foto 2, foto 3 en foto 6, lijkt wel of er bij een grauwe laag overheen zit).
Inderdaad, zoals je zelf zegt, niet echt mooi. En iedereen kan verschillende foto's maken.
a noob has spoken
[ Voor 36% gewijzigd door DoubleJ op 09-05-2006 13:55 ]
sorry, ik vind 'm niet zo sterk, dat komt deels omdat ze doordat je wat laag zit, en ze haar hoofd naar achtertrekt een onderkin heeft (heeft iedereen), omdat het geheel doods centraal is, en omdat de blik/kleuren combo plus softfocus me zo niets doet. Wil je graag vervreemding? Maak er dan een serie van, maar als los portret... Nee.
|>
Verwijderd
Tijd voor een bijdrage van mij
Dit is de eerste foto die ik serieus onder handen heb genomen en ik ben er daarbij achter gekomen dat portretfoto's dan niet het makkelijkst zijn om mee te beginnen... De kleuren zijn niet realistisch maar dat is expres.
Dit is m'n vriendin, geschoten met een 30D en 50mm 1.8 met fel tegenlicht.
Klik voor groter
Ben erg benieuwd naar jullie reacties!
Dit is m'n vriendin, geschoten met een 30D en 50mm 1.8 met fel tegenlicht.
Klik voor groterBen erg benieuwd naar jullie reacties!
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2006 00:38 ]
@Negerzoen : Leuke foto, maar iets teveel bewerkt. Misschien iets minder extreem met de huis omgaan en nog een keer online zetten?
Verwijderd
Beste een leuke foto inderdaad, hij heeft wel wat, maar als je hem hebt gecropt, dan zou ik hem wat ruimer pakken. Iets meer ruimte aan de bovenkant en aan de onderkant waar je nét een stuk decolaté mist
Weer even een schopje....
Wilde een keer wat anders doen, andere compositie, setting en zelfs camera instellingen. Vind dat "m'n stijl" anders moet... Dus.
Wilde een keer wat anders doen, andere compositie, setting en zelfs camera instellingen. Vind dat "m'n stijl" anders moet... Dus.
[ Voor 5% gewijzigd door GerardHenninger op 11-05-2006 15:03 ]
Dit topic is gesloten.
![]()