Vindt het gezicht wel erg egaal bewerkt t.o.v. de rest van de huid; beetje onnatuurlijk.
Verder mooie plaat die de aandacht vasthoud.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Dat vond ik ook, maar ik heb er maar weinig aan bewerkt. Kijk maar naar het stukje huid boven de borsten. Komt door de visagie, echt een werelduitvinding. Scheelt mij een hoop Photoshopwerk.Silent Thunder schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 14:24:
Vindt het gezicht wel erg egaal bewerkt t.o.v. de rest van de huid; beetje onnatuurlijk.
volgende keer de visagie dan wel alle blote huid - of een tint in het gezicht dat beter past bij de huid - laten doen, want zoals Silent Thunder zegt, ziet dit er gewoon onnatuurlijk uit en dat kan nooit de bedoeling zijn geweest.GerardHenninger schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 14:48:
Komt door de visagie, echt een werelduitvinding.
Als ik zo kijk naar m'n portretfoto's van een half jaar geleden dan vind ik het nu maar niets. Ik wil iets minder sterk geposeerd. Iets meer snapshot maar ook niet teveel. Lastig om uit te leggen. Meer de shots die je in de bekende bladen ziet.lateef schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 15:00:
leuke frisse foto, maar wat wilde je ermee? waarom andere compositie, zetting (setting?), camera-instelling? en waarom moet je stijl anders?
Het was ook niet de bedoeling om naar buiten te gaan want ik zou voor de portfolio van de visagiste wat foto's maken. Maar had er niet echt op gelet, zal het de volgende keer wel doen. Thx.volgende keer de visagie dan wel alle blote huid - of een tint in het gezicht dat beter past bij de huid - laten doen, want zoals Silent Thunder zegt, ziet dit er gewoon onnatuurlijk uit en dat kan nooit de bedoeling zijn geweest.
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2006 01:08 ]
Verwijderd
lekkere foto/meid maar vind het gewoon iets te met het gepolijste gezicht. ik weet dat dat de vraag is in de hedendaagse modelfotografie maar ben er zelf gewoon geen fan van vooral als het er erg bovenop ligt...GerardHenninger schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 14:21:
Weer even een schopje....
Wilde een keer wat anders doen, andere compositie, setting en zelfs camera instellingen. Vind dat "m'n stijl" anders moet... Dus.
[afbeelding]
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2006 04:06 ]
mooie plaat, mooie meid, maar imho kijkt ze veels teveel weg. Als ze haar hoofd een kwartslag meer naar de camera had was ie zoveel pakkender.GerardHenninger schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 14:21:
Weer even een schopje....
Wilde een keer wat anders doen, andere compositie, setting en zelfs camera instellingen. Vind dat "m'n stijl" anders moet... Dus.
[afbeelding]
|>
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2006 12:16 ]
Gave foto, gave compositie, lekkere kleuren. Gewoon mooi!Wolfensteijn schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 20:25:
Paar weken terug tijdens fotomeet in Utrecht
[afbeelding]
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Verwijderd
De uitdrukking op dat koppie van het mannetje is erg mooi, al vind ik de achtergrond wat minderJan Laros schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 22:24:
What the hell, ik probeer het gewoon. Klein beetje crossposten met de HK. Foto van mijn zoontje van 6 maanden:
[afbeelding]
Hij is op deze plaat trouwens nog wat jonger. Commentaar gewenst.
I am the great Cornholio!
Bedoel je hiermee de vaagheid of de keuze voor de achtergrond in zijn geheel?MaNiC_MiNd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 21:29:
[...]
De uitdrukking op dat koppie van het mannetje is erg mooi, al vind ik de achtergrond wat minder
Vage achtergrond is goed (hoe onscherper hoe beter), maar je zou wel die rode deken weg kunnen croppen; dat ding trekt de aandacht en dat wil je als fotograaf niet, de kleine moet de aandacht krijgen.- het is m.a.w. jammer dat de foto niet genomen is met een rustige (ook qua kkleur dus) achtergrond. Maar kinderen zijn erg moeilijk te fotograferen w.d.b.Jan Laros schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 16:50:
Bedoel je hiermee de vaagheid of de keuze voor de achtergrond in zijn geheel?
Heeft iemand nog suggesties om een nabewerking in Photoshop te doen die de foto nog kan verbeteren?
Nikon, Fujifilm en Apple zooi
Ik begrijp het. De foto is echter in een opwelling genomen en dus niet in een gecreëerde setting.Shark.Bait schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 10:33:
[...]
Vage achtergrond is goed (hoe onscherper hoe beter), maar je zou wel die rode deken weg kunnen croppen; dat ding trekt de aandacht en dat wil je als fotograaf niet, de kleine moet de aandacht krijgen.- het is m.a.w. jammer dat de foto niet genomen is met een rustige (ook qua kkleur dus) achtergrond. Maar kinderen zijn erg moeilijk te fotograferen w.d.b.
omg, ik post op GoT![]()
[ Voor 1% gewijzigd door Jan Laros op 09-06-2006 12:30 . Reden: Spelling ]
Zorg er wel voor dat je achter je een raam hebt zoals op die foto, dat geeft van die mooie "highlights" in zijn ogen, en dat maakt een foto! Petje af als het je lukt...Jan Laros schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 12:30:
Ik begrijp het. De foto is echter in een opwelling genomen en dus niet in een gecreëerde setting.
Ik ga zeker nog een keer proberen om Stijn in een betere omgeving met een soortgelijke uitdrukking op zijn koppie te fotograferen.
Bedankt voor je commentaar; een hele eer om jouw eerste post als reactie op die van mij te krijgen
Nikon, Fujifilm en Apple zooi
Kleuren vind ik mooi, maar links in het midden van de foto is er een dame onthoofd lijkt het
Jij kan nog geen gebakken ei koken...
This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot
Beetje late reactie maaaaaaaaaaaaaaaaaarGizz schreef op maandag 01 mei 2006 @ 21:21:
Afgelopen dinsdag geprobeerd wat "Avedons" te maken.
1
[afbeelding]
2
[afbeelding]
3
[afbeelding]
U kunt klikken voor een grotere versie
Specs: 210mm, 1/30e @ F/16, 5x4 inch Kodak Tri-X
This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot
[ Voor 5% gewijzigd door Nomad op 24-06-2006 11:13 ]
Het is alweer een tijdje geleden, maar volgens mij heb ik weinig bewerkt aan deze foto. Gewoon gescanned -> beetje gecloned omdat de doek niet groot genoeg was aan de randen -> resize, sharpening.Micha schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 01:37:
[...]
Ik heb het gevoel dat je bij je bewerking iets mis gedaan hebt waardoor er een kanaal clipt.. Kan dat kloppen?
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Verwijderd
Inflitsen misschien? of ergens anders gaan staan?Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 16:26:
Heb hier een leuke foto van een neefje![]()
maar ik vraag me af hoe haal ik die donkere schaduw een beetje weg uit het gezicht??
ik maak elke keer fotows met verkeerde licht inval denk ik
[afbeelding]
[afbeelding]
C40 Twin Ultimate MY23 - Thunder Grey - 20" - Zappi v2.1 - 7470Wp O/W - Enphase
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
eensch, als je nou een rand van ene broek zag oke, maar dit wekt allemaal onaangename illusies opGsJosh schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 12:57:
Ik vind het erg onaangenaam (lees: gewoon vies) dat hij zijn blouse open heeft.
This message was sent on 100% recyclable electrons.
Erg flauw ja, maar ik kan hem niet helemaal ongelijk geven... Op deze manier waarbij je nog net een stukje tepel ziet en een streepje haar.... brrr, dat is ook niet mijn idee van een modelMartijnGizmo schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 17:17:
Flauw om zo te reageren als er een keer een mannelijk model staat.....
Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
Verwijderd
Ici kann uw Werbung staan
Het is hier geen HK he... vertel dan ook wat je van de foto vind en beoordeel hem in ieder geval ook technisch vlak, inplaats van alleen het model af te zeiken.DaViDoViTsCh schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 20:51:
Als die dude nou wat gespierder zou zijn, wat minder bleek of wat knapper, ok, maar ik wil best wel een keertje model staan dan...
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
[ Voor 13% gewijzigd door BugBoy op 26-06-2006 23:15 ]
The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.
Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount
Als je op de grote versie kijkt zie je heel duidelijk dat hij nergens scherp is. Heeft dus niet zoveel met je DoF te maken, maar vooral dat je bewogen hebt, wat logisch is bij 1/40 s.BugBoy schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 23:39:
Ik heb net m'n eerste dSLR gekocht (EOS 350D met kitlens), maar nog niet veel ervaring met fotograferen. Onderstaande foto van m'n vriendin is geschoten 50mm, f/5.6, 1/40s. De foto vind ik niet echt scherp en volgens mij staat er teveel boom op. Is de foto bewogen (lange sluitertijd) of is de DoF te klein (te lage F-waarde).
Volgens mij was het slimmer geweest om de foto dichterbij te nemen met minder zoom (25mm) met f/8, zodat ik meer scherpte zou hebben gehad. Klopt dit of had ik gewoon te weinig licht en was de sluitertijd te lang?
[afbeelding]
(even klikken voor een grote versie)
Overig commentaar is natuurlijk ook welkom...
[ Voor 9% gewijzigd door Nomad op 24-06-2006 23:59 ]
[ Voor 21% gewijzigd door BugBoy op 26-06-2006 23:14 ]
The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.
Erh, wat is dat nou voor een regel? Waarom zou een gezicht altijd helemaal scherp moeten zijn bij een portret? Het is vaak juist boeiender als dat niet zo is. Op f/8 en hoger krijg je ook meteen alles scherp, niet alleen het gezicht maar ook de oren, schouders etc. Het is vaak mooi als dat niet zo is. Zie bijvoorbeeld deze bekende serie van Martin Schoeller.nomad85 schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 23:54:
[...]
Portret foto's altijd maken op F/8 of hoger, zodat je ook het hele gezicht scherp hebt.
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Vooral de eerste is een geinige foto. Als ik goed kijk zie ik dan dat dit een crop is uit een foto die eigenlijk in hoog formaat / portretformaat is genomen? Gevaar met spiegelende zonnebrillen is immers dat je ook zelf op de foto komt te staan
Het idee van de foto is erg mooi, alleen de compositie wat minder spannend. Had je 'm van iets verder naar links genomen, dan stond er meer weg op, waardoor je langs de vrouw de verte in kijkt en wat meer landschap ziet. Je ziet nu vooral een rug pontificaal in beeld, en dat is een beetje jammer. Terug naar Kreta dus om nog zo'n foto te makenVerwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 02:36:
Mijn bijdrage: een typisch inheems vrouwtje in een bergdorpje op Kreta nog niet verpest door toerisme.
Toen ik haar een zijstraatje in zag lopen ben ik meteen uit de auto gestapt, telelens erop gezet en achter haar aan gerend, met dit als resultaat:
[afbeelding]
Klikken voor 1152x768.
[ Voor 10% gewijzigd door Garyu op 27-06-2006 10:18 ]
Verwijderd
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Verwijderd
|>
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
[ Voor 5% gewijzigd door YellowCube op 03-07-2006 10:53 ]
Thanks voor je comment.YellowCube schreef op maandag 03 juli 2006 @ 10:52:
leuk experimentje idd zo met die spiegel en dan met name de eerste. Alleen had ik iets meer aandacht besteed aan de voorbereiding/afwerking... etc.
Canon EOS 350D - 17-70 Sigma - 70-300 Sigma
foto 3 was ik persoonlijk niet zo kapot van.therat10430 schreef op maandag 03 juli 2006 @ 18:29:
[...]
Thanks voor je comment.
Idd de afwerking hield te wensen over maar het was eigenlijk even voor de gein kijken wat er gebeurt, en toen kwam die leuke foto er ineens uit.
*crybaby: En en en? de 3e foto dan?*
ik vind de bewerking dus teveel. Heb je ook een normaal bewerkte versie, want slecht vind ik 'm zeker niet.hansvanzet schreef op maandag 03 juli 2006 @ 20:14:
Geschoten op Fuerteventura op vakantie (nog met Canon A610). Een droevige clown. Expres wat hard bewerkt (misschien zelfs wat te veel, maar ik vind het effect mooi, ook omdat deze man hoogstwaarschijnlijk hard moet werken voor een paar centjes).
[afbeelding]
Even een ideetje:hansvanzet schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 18:17:
Hier de orignele complete foto onbewerkt: (1 mb)
http://people.zeelandnet.nl/vanzet/fotosgot/clownorigineel.jpg
Verwijderd
Dit effect vind ik mooier, dat andere is erg lelijk (vind ik). Veel te scherp gemaakt lijkt wel..Silent Thunder schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 19:20:
[...]
Even een ideetje:
[afbeelding]
De bewerking zou misschien nog net iets harder/anders kunnen, maar ik heb ff snel gedaan wat het eerste in mij opkwam na het zien van de clown.
Verwijderd
Welke nabewerking heb jij gedaan als ik vragen mag?Silent Thunder schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 19:20:
[...]
[afbeelding]
De bewerking zou misschien nog net iets harder/anders kunnen, maar ik heb ff snel gedaan wat het eerste in mij opkwam na het zien van de clown.
Verwijderd schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 11:54:
[...]
Dit effect vind ik mooier, dat andere is erg lelijk (vind ik). Veel te scherp gemaakt lijkt wel..
Thnx.Verwijderd schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 11:56:
[...]
Welke nabewerking heb jij gedaan als ik vragen mag?
[ Voor 30% gewijzigd door Silent Thunder op 05-07-2006 12:25 ]
Verwijderd
Bedankt ! Met deze input weer wat geleerd over bewerking binnen photoshopSilent Thunder schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 12:23:
Foto naar eigen gevoel/smaak uitgesneden
Beetje gesharpend
Saturation omlaag + contrast omhoog om het geheel wat sober te maken
Gezicht geburnt om z'n vele lijnen te accentueren
Beetje ruis toegevoegd aan achtergrond
Ziet er inderdaad ook goed uit. Naar mijn smaak iets te zacht nog (mijn versie is wel erg hard, zeker als ie zo groot je scherm in knalt). Nou ja, hebben we toch weer wat ideeen opgedaan. Bedankt voor het commentaar.Silent Thunder schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 19:20:
[...]
Even een ideetje:
[afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door Arno op 09-07-2006 13:39 ]
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Verwijderd
Het is een leuke foto, maar ik vind persoonlijk dat de blaadjes alleen maar afleiden van het gezicht.Arno schreef op zondag 09 juli 2006 @ 13:38:
Vanmorgen de foto's van mijn zomerkamp van de afgelopen week uitgezocht en ik kwam onderstaande foto tegen:
[afbeelding]
Ik vind deze erg mooi geworden en wilde hem graag delen. De foto is geschoten met een Fuji FinePix S9500, specs staan in de foto. Grotere versie is beschikbaar als link. Graag feedback over deze foto
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2006 16:02 ]
Mja, een beperkte DOF haalt natuurllijk niks uit als je onderwerp z'n hoofd midden in die blaadjes heeftVerwijderd schreef op zondag 09 juli 2006 @ 15:52:
[...]
Het is een leuke foto, maar ik vind persoonlijk dat de blaadjes alleen maar afleiden van het gezicht.
Maar dat is mijn mening, ik heb potretfoto's liever met een veel groter groot diafragma zodat alleen het gezicht van de geportretteerde scherp is en de achtergrond wazig.edit:
Nou heb je deze al gemaakt met f/4,0, veel groter kan waarschijnlijk niet eens.Als je iets dichter bij was gaan staan had je misschien wel echt scherp kunnen stellen op het gezicht?
Ik hou ervan als een gezicht er echt uitspringt.
Zoiets als dit:
[afbeelding]
Klikbaar.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Verwijderd
|>
[ Voor 3% gewijzigd door Toff op 22-07-2006 23:10 ]
[ Voor 245% gewijzigd door Zoefff op 28-07-2006 18:04 ]
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Scherpe foto's man, die gezichten springen bijna m'n scherm uit. Wat heb je gebruikt voor toestel enz. en heb je nog nabewerkt?koraks schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 00:29:
Heel netjes Marjo, ziet er goed uit!
Hier een paar van mij van het verjaardagsfeetsje van pa afgelopen zaterdag:
EXIF info zegt Canon 20D.Dancing_Animal schreef op maandag 24 juli 2006 @ 21:25:
[...]
Scherpe foto's man, die gezichten springen bijna m'n scherm uit. Wat heb je gebruikt voor toestel enz. en heb je nog nabewerkt?
Verwijderd
Opzich wel leuk model, het is wel een leuke pose, maar het is alleen maar dezelfde pose...marrekau117 schreef op maandag 24 juli 2006 @ 22:02:
Ik heb hier wat foto's waar ik graag wat commentaar op wil. De foto's zijn klikbaar voor een grooter formaat en een wat betere compressie.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2006 22:57 ]
Leuke foto's. Ik denk te zien dat je geflitst hebt? Zou ik ook gedaan hebben, of iig 1x met en 1x zonder om ff te kijken of t nodig was want echt zonnig was het zo te zien niet. Misschien dat je met PhotoShop oid het contrast nog iets op kunt krikken?marrekau117 schreef op maandag 24 juli 2006 @ 22:02:Ik heb hier wat foto's waar ik graag wat commentaar op wil. De foto's zijn klikbaar voor een grooter formaat en een wat betere compressie.[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Leuke foto's! Het is btw niet erg dat de bovenkant van je dochters hoofd er niet helemaal op staat, juist leuk zo.c70070540 schreef op maandag 24 juli 2006 @ 21:14:
Mijn bijdrage:[afbeelding]Groot formaat: Mijn jongste dochter...
En [afbeelding]Groot formaat: Achternichtje.
Met mijn nieuwe Nikon D70s met Sigma 18-50 kit lens op een mooie zonnige zomerdag.
Ernstig mooie foto neographikal! Veel wit, maar het gezicht toch supergoed zichtbaar. Mooie bijkomstigheid dat het haar zo verlicht is. (zat net even op je site en deze foto had het denk ik ook best goed gedaan in dit topic)
ik denk gelijk aan Clocks van Coldplay..MartijnGizmo schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 12:20:
Eergisteren een vriend even wat uitleg gegeven over het werken met meerdere flitsers. Gelukkig rookt hij, want ik had deze foto al een tijdje in m'n hoofd zitten.
[afbeelding]
Verwijderd
Dankje en de anderen ook bedankt voor het commentaar natuurlijk. Ik heb al even niet in dit topic gekeken, excusesGody schreef op maandag 24 juli 2006 @ 23:31:
Ernstig mooie foto neographikal! Veel wit, maar het gezicht toch supergoed zichtbaar. Mooie bijkomstigheid dat het haar zo verlicht is. (zat net even op je site en deze foto had het denk ik ook best goed gedaan in dit topic)
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq