[verzamel] Mensen / portretten Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 5.160 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-07 22:09

Jan Laros

Aerschtuner

What the hell, ik probeer het gewoon. Klein beetje crossposten met de HK. Foto van mijn zoontje van 6 maanden:

Afbeeldingslocatie: http://gallery.dierenparadijs.be/data/500/Stijn600400.jpg

Hij is op deze plaat trouwens nog wat jonger. Commentaar gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen weekend in Berlijn geweest, o.a. het Karneval der Kulturen gezien. 'T is een soort Loveparade maar dan kleiner. Veel wagens met dansende mensen dus. Groot feest op zo'n kar, maar ook daar moet je bereikbaar blijven :P

Afbeeldingslocatie: http://homepages.adc.fcj.hu.nl/1225006/PICT2902.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:22

HaterFrame

Well... Poo came out!

Jan Laros schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 22:24:
What the hell, ik probeer het gewoon. Klein beetje crossposten met de HK. Foto van mijn zoontje van 6 maanden:

[afbeelding]

Hij is op deze plaat trouwens nog wat jonger. Commentaar gewenst.
De uitdrukking op dat koppie van het mannetje is erg mooi, al vind ik de achtergrond wat minder :)

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros

Jan Laros

Aerschtuner

MaNiC_MiNd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 21:29:
[...]

De uitdrukking op dat koppie van het mannetje is erg mooi, al vind ik de achtergrond wat minder :)
Bedoel je hiermee de vaagheid of de keuze voor de achtergrond in zijn geheel?

Heeft iemand nog suggesties om een nabewerking in Photoshop te doen die de foto nog kan verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shark.Bait
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-09 13:50

Shark.Bait

deze zin geen werkwoord.

Jan Laros schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 16:50:
Bedoel je hiermee de vaagheid of de keuze voor de achtergrond in zijn geheel?

Heeft iemand nog suggesties om een nabewerking in Photoshop te doen die de foto nog kan verbeteren?
Vage achtergrond is goed (hoe onscherper hoe beter), maar je zou wel die rode deken weg kunnen croppen; dat ding trekt de aandacht en dat wil je als fotograaf niet, de kleine moet de aandacht krijgen.- het is m.a.w. jammer dat de foto niet genomen is met een rustige (ook qua kkleur dus) achtergrond. Maar kinderen zijn erg moeilijk te fotograferen w.d.b.

omg, ik post op GoT :o

Nikon, Fujifilm en Apple zooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros

Jan Laros

Aerschtuner

Shark.Bait schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 10:33:
[...]

Vage achtergrond is goed (hoe onscherper hoe beter), maar je zou wel die rode deken weg kunnen croppen; dat ding trekt de aandacht en dat wil je als fotograaf niet, de kleine moet de aandacht krijgen.- het is m.a.w. jammer dat de foto niet genomen is met een rustige (ook qua kkleur dus) achtergrond. Maar kinderen zijn erg moeilijk te fotograferen w.d.b.

omg, ik post op GoT :o
Ik begrijp het. De foto is echter in een opwelling genomen en dus niet in een gecreëerde setting.
Ik ga zeker nog een keer proberen om Stijn in een betere omgeving met een soortgelijke uitdrukking op zijn koppie te fotograferen.

Bedankt voor je commentaar; een hele eer om jouw eerste post als reactie op die van mij te krijgen ;)

[ Voor 1% gewijzigd door Jan Laros op 09-06-2006 12:30 . Reden: Spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shark.Bait
  • Laatst online: 04-09 13:50

Shark.Bait

deze zin geen werkwoord.

Jan Laros schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 12:30:
Ik begrijp het. De foto is echter in een opwelling genomen en dus niet in een gecreëerde setting.
Ik ga zeker nog een keer proberen om Stijn in een betere omgeving met een soortgelijke uitdrukking op zijn koppie te fotograferen.
Zorg er wel voor dat je achter je een raam hebt zoals op die foto, dat geeft van die mooie "highlights" in zijn ogen, en dat maakt een foto! Petje af als het je lukt...
Bedankt voor je commentaar; een hele eer om jouw eerste post als reactie op die van mij te krijgen ;)
:+

Nikon, Fujifilm en Apple zooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, niemand comments op mijn foto? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros

Jan Laros

Aerschtuner

Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 15:58:
Hmm, niemand comments op mijn foto? :?
Kleuren vind ik mooi, maar links in het midden van de foto is er een dame onthoofd lijkt het :?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Marjo-
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

-Marjo-

Say it out loud!!!

Portretje van mijn dochter:

Afbeeldingslocatie: http://marjo.herejezus.nl/FOT/FOTMeet/A/Austerlitz%2028-05-2006%20122-border.jpg

Jij kan nog geen gebakken ei koken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

Heel netjes Marjo, ziet er goed uit!

Hier een paar van mij van het verjaardagsfeetsje van pa afgelopen zaterdag:

Afbeeldingslocatie: http://www.koraks.nl/galleries/events/2006-06-10-_dad-s_birthday/IMG_1243%20(1).jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.koraks.nl/galleries/events/2006-06-10-_dad-s_birthday/IMG_1245%20(1).jpg

This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Gizz schreef op maandag 01 mei 2006 @ 21:21:
Afgelopen dinsdag geprobeerd wat "Avedons" te maken.

1
[afbeelding]

2
[afbeelding]

3
[afbeelding]

U kunt klikken voor een grotere versie ;)

Specs: 210mm, 1/30e @ F/16, 5x4 inch Kodak Tri-X
Beetje late reactie maaaaaaaaaaaaaaaaaar

Ik heb het gevoel dat je bij je bewerking iets mis gedaan hebt waardoor er een kanaal clipt.. Kan dat kloppen?

Ow verder vind ik het wel leuke foto's zo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi! Vind het er echt mooi uitzien zo met die hoed op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

Dank je! Die hoed is inderdaad leuk, die man draagt tegenwoordig altijd van die strohoeden, beetje Felderhof-aspiraties denk ik ;)

This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rachel:
Afbeeldingslocatie: http://www.vincentkos.nl/DPZ/Rachel/Els/Rac-Els.16.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Behoorlijk onscherp voor mn gevoel, en het model ziet er erg vermoeid/verstoord uit zo: vrij ongemakkelijk. Ik zie aan het hartje onder haar kin dat je een klein dof hebt gebruikt, f/2.8 of f/4: een wat groter dof had de foto veel goed gedaan (evenals algehele scherpte > focus dus) :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:44

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

belangrijkste aan portret foto's is dat je het model er beter uit laat komen dat ze in werkelijkheid is. Dat is hier denk ik niet het geval. Ga verder niet bashen op het model, maar dit kan vast mooier. Verder is inderdaad je DoF te klein, je hebt geschoten op F/3.2, maar had rustig F/8 mogen zijn. De achtergrond zal dan nog steeds geblurt worden en anders zou je het nog extra kunnen bluren in PS. Zo te zien was er ook genoeg licht, dus dat was ook geen beperking. Het licht heb je trouwens wel mooi verspreid over het lichaam. Nergens echt uitgebeten en de huid tint en contrast is erg goed gelukt (rechter borst wel een beetje te fel).
Tegniesh (:+) een goede foto met kanttekening dat je diafragma meer geknepen had mogen worden.
Qua model, je timing om haar nu te fotograferen is jammer, ze kan er vast mooier op komen te staan.

[ Voor 5% gewijzigd door Nomad op 24-06-2006 11:13 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Hmmm. Ik vind een kleine DOF bij portretten vaak juist mooier.
Scherpte kan idd wel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:27

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Micha schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 01:37:
[...]
Ik heb het gevoel dat je bij je bewerking iets mis gedaan hebt waardoor er een kanaal clipt.. Kan dat kloppen?
Het is alweer een tijdje geleden, maar volgens mij heb ik weinig bewerkt aan deze foto. Gewoon gescanned -> beetje gecloned omdat de doek niet groot genoeg was aan de randen -> resize, sharpening.
Hij is wel redelijk licht, heb de film een stopje overbelicht. Misschien bedoel je dat? :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hier een leuke foto van een neefje :)

maar ik vraag me af hoe haal ik die donkere schaduw een beetje weg uit het gezicht??

ik maak elke keer fotows met verkeerde licht inval denk ik :(

Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0SAAEA7cTqqXs9yEDmw6hIKpJDxg*1Avc9nULHQgrE64TcWZPiVsYI5oy9JJTWJMYLmp04DJ1I0mHD3RvbWajlbv8w31IUeyAJdB85HTaXCU4AAAAynJgAg/IMG_0670.JPG?dc=4675577994397985680

Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0SAAEA7cTqKXs9yEDmw6hIAHGJidrmnW1cwf86FLYrcczx427FOLqn!xDaHDCBgOXvBHpN6zO*x4G1h6YpyZ5WXDiuf5elW1kDrGvdYXU5bVdAAAAynJgAg/IMG_0652.JPG?dc=4675577994395302121

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMorgan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 12:01
Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 16:26:
Heb hier een leuke foto van een neefje :)

maar ik vraag me af hoe haal ik die donkere schaduw een beetje weg uit het gezicht??

ik maak elke keer fotows met verkeerde licht inval denk ik :(

[afbeelding]

[afbeelding]
Inflitsen misschien? of ergens anders gaan staan? ;)

C40 Twin Ultimate MY23 - Thunder Grey - 20" - Zappi v2.1 - 7470Wp O/W - Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 19:07

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Inflitsen/reflectiescherm idd.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jah maar denk als ik ga flitsen dat het water weer weerkaatst :P

En dat is natuurlijk ook niet de bedoeling :P voortaan idd maar op andere plek gaan staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Laatst online: 18:33

Garyu

WW

Als je niet recht van boven flitst of maar erg lichtjes flitst, dan valt dat allemaal wel mee. Voor reflecties geldt immers hoek van inval is hoek van uitval.. het meeste licht (vrijwel alles) zal reflecteren in een andere richting dan de camera, en zie je op de foto dus niet.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor de reacties guys! Dit zijn nou de comments waar ik wat aan heb! :)
Ik ga de volgende keer meer varieren met diafragma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/a.m.s.dejong/Shoot%20met%20Wim/DSC_2319.jpg
Eerste keer dat ik een fotoshoot met model had... en tegelijk de eerste keer dat ik hier post :)
Vond m hier wel passen, hopelijk jullie ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Ik vind het erg onaangenaam (lees: gewoon vies) dat hij zijn blouse open heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
GsJosh schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 12:57:
Ik vind het erg onaangenaam (lees: gewoon vies) dat hij zijn blouse open heeft.
eensch, als je nou een rand van ene broek zag oke, maar dit wekt allemaal onaangename illusies op

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Flauw om zo te reageren als er een keer een mannelijk model staat..... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

MartijnGizmo schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 17:17:
Flauw om zo te reageren als er een keer een mannelijk model staat..... :X
Erg flauw ja, maar ik kan hem niet helemaal ongelijk geven... Op deze manier waarbij je nog net een stukje tepel ziet en een streepje haar.... brrr, dat is ook niet mijn idee van een model ;)

De compo vind ik dan zelf wel erg leuk, maar ik zou zn blouse toch iets dichtgeknoopt hebben van onderaf. Dan wordt het misschien wat spannender :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo lelijk issie nou toch ook weer niet???
Probeer maar eens een leuk manmodel te krijgen voor zo'n foto! :P
(Ohja, mijn vriend was op dat moment bezet)

Maar gaat idd meer om de compositie dan wie er op staat (is wel goede vriend en voor hem is het gewoon een gave foto). Kijk... als ik nou dan idd mn vriend of David Beckham oid had... tja... had t wel een ander verhaal geweest ;)

Hey, anders, willen jullie eens een keer model spelen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04 20:11

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

Als die dude nou wat gespierder zou zijn, wat minder bleek of wat knapper, ok, maar ik wil best wel een keertje model staan dan... O-)

Ici kann uw Werbung staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:06

breinonline

Are you afraid to be known?

DaViDoViTsCh schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 20:51:
Als die dude nou wat gespierder zou zijn, wat minder bleek of wat knapper, ok, maar ik wil best wel een keertje model staan dan... O-)
Het is hier geen HK he... vertel dan ook wat je van de foto vind en beoordeel hem in ieder geval ook technisch vlak, inplaats van alleen het model af te zeiken.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 09:01
Ik heb net m'n eerste dSLR gekocht (EOS 350D met kitlens), maar nog niet veel ervaring met fotograferen. Onderstaande foto van m'n vriendin is geschoten 50mm, f/5.6, 1/40s. De foto vind ik niet echt scherp en volgens mij staat er teveel boom op. Is de foto bewogen (lange sluitertijd) of is de DoF te klein (te lage F-waarde).

Volgens mij was het slimmer geweest om de foto dichterbij te nemen met minder zoom (25mm) met f/8, zodat ik meer scherpte zou hebben gehad. Klopt dit of had ik gewoon te weinig licht en was de sluitertijd te lang?

Overig commentaar is natuurlijk ook welkom...

[ Voor 13% gewijzigd door BugBoy op 26-06-2006 23:15 ]

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Laatst online: 18:36

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

1
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/montana/Forum/TTAssen011.jpg
2
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/montana/Forum/TTAssen010.jpg

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:44

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

BugBoy schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 23:39:
Ik heb net m'n eerste dSLR gekocht (EOS 350D met kitlens), maar nog niet veel ervaring met fotograferen. Onderstaande foto van m'n vriendin is geschoten 50mm, f/5.6, 1/40s. De foto vind ik niet echt scherp en volgens mij staat er teveel boom op. Is de foto bewogen (lange sluitertijd) of is de DoF te klein (te lage F-waarde).

Volgens mij was het slimmer geweest om de foto dichterbij te nemen met minder zoom (25mm) met f/8, zodat ik meer scherpte zou hebben gehad. Klopt dit of had ik gewoon te weinig licht en was de sluitertijd te lang?

[afbeelding]
(even klikken voor een grote versie)

Overig commentaar is natuurlijk ook welkom...
Als je op de grote versie kijkt zie je heel duidelijk dat hij nergens scherp is. Heeft dus niet zoveel met je DoF te maken, maar vooral dat je bewogen hebt, wat logisch is bij 1/40 s.
Wat je zegt over dichterbij staan klopt inderdaad. Portret foto's altijd maken op F/8 of hoger, zodat je ook het hele gezicht scherp hebt. Dichterbij staan zorgt voor minder focus mm, dus minder gauw bewegingsonscherpte. Wat je zegt klopt dus allemaal, maar de reden dat je foto onscherp is komt dus door beweging. Dichterbij staan helpt dus al, maar ISO kun je ook omhoogschroeven, je hebt nu een Dslr dus een ISO van 400 is geen probleem voor je camera (2 stops is behoorlijk, je sluitertijd kan dan 1/160 worden)

over de foto zelf. Een gezicht krijgt iets meer diepte wanneer het model niet direct rechtdoor de camera in kijkt. Als haar hoofd een beetje scheef gedraaid was, was het (denk ik!) mooier geweest. Je achtergrond is mooi weg gevallen door onscherpte, dus dat is goed gedaan, maar je had best dusdanig kunnen croppen dat de voorste boom een stuk wegvalt, van mij hoeft die er in ieder geval niet zo duidelijk bij.
Heb zelf een beetje zitten croppen, maar vond het lastig.....(dus ik post mijn versie even niet :))

[ Voor 9% gewijzigd door Nomad op 24-06-2006 23:59 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 09:01
Deze is ook op 55m, f/5.6 gemaakt maar hier was meer licht en op 1/200s is de foto wel mooi scherp volgens mij. De enige bewerking hier is dat de horizon recht is gezet en dat hij geresized is naar 4:3.

[ Voor 21% gewijzigd door BugBoy op 26-06-2006 23:14 ]

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:27

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

nomad85 schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 23:54:
[...]
Portret foto's altijd maken op F/8 of hoger, zodat je ook het hele gezicht scherp hebt.
Erh, wat is dat nou voor een regel? Waarom zou een gezicht altijd helemaal scherp moeten zijn bij een portret? Het is vaak juist boeiender als dat niet zo is. Op f/8 en hoger krijg je ook meteen alles scherp, niet alleen het gezicht maar ook de oren, schouders etc. Het is vaak mooi als dat niet zo is. Zie bijvoorbeeld deze bekende serie van Martin Schoeller.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

bugboy.. beter dan de eerste foto.. maar is het de kitlens or just me? Model kristie is nog steeds onscherp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Vooral de eerste is een geinige foto. Als ik goed kijk zie ik dan dat dit een crop is uit een foto die eigenlijk in hoog formaat / portretformaat is genomen? Gevaar met spiegelende zonnebrillen is immers dat je ook zelf op de foto komt te staan ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn bijdrage: een typisch inheems vrouwtje in een bergdorpje op Kreta nog niet verpest door toerisme.

Toen ik haar een zijstraatje in zag lopen ben ik meteen uit de auto gestapt, telelens erop gezet en achter haar aan gerend, met dit als resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.johanstokking.nl/images/IMG_2335-600.jpg

Klikken voor 1152x768.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 02:36:
Mijn bijdrage: een typisch inheems vrouwtje in een bergdorpje op Kreta nog niet verpest door toerisme.

Toen ik haar een zijstraatje in zag lopen ben ik meteen uit de auto gestapt, telelens erop gezet en achter haar aan gerend, met dit als resultaat:

[afbeelding]

Klikken voor 1152x768.
Het idee van de foto is erg mooi, alleen de compositie wat minder spannend. Had je 'm van iets verder naar links genomen, dan stond er meer weg op, waardoor je langs de vrouw de verte in kijkt en wat meer landschap ziet. Je ziet nu vooral een rug pontificaal in beeld, en dat is een beetje jammer. Terug naar Kreta dus om nog zo'n foto te maken O-)

Verder wel een lekkere foto, die er op groot formaat beter uitkomt (zie ik nu) :).

[ Voor 10% gewijzigd door Garyu op 27-06-2006 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i17.photobucket.com/albums/b63/HeartOfDarkness_/kleinarmstraatartiestjehehe2.jpg
O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frank

Afbeeldingslocatie: http://www.vincentkos.nl/DPZ/Frank/Vincent_Kos_Frank_03.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Heartofdarkness:
Mooi moment. De foto is helaas wat scheef en mijns inziens wat te hoog genomen. De achtergrond vind ik wat te druk en daardoor storend.

@VincentKK:
Erg mooie belichting en kleuren. Heb je hier nog iets aan bijgewerkt, en zo ja wat en hoe als ik vragen mag? Jammer dat je hem scheef hebt gemaakt. Wellicht expres maar ik hou er niet zo van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:51

YellowCube

Wait...what?

m'n vrouw in Hotel New York.
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~cube/mrsYC_2.jpg

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dus dat is nou ms. Gele Kubus, leuke meid/vrouw hoor Kubus :) Over de foto: misschien had je een tandje meer in kunnen flitsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:55
GK (even kort hoort), jij bent zeker lang hé. Ze kijkt omhoog. tip, kom op ooghoogte :P

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

@neo: inflitsen leek mij niet nodig en is dus ook niet gedaan. Achter mij (en dus voor the mrs) zat een vrij groot raam en ik wilde dus eigenlijk gewoon een 'available light' foto maken.
@Simon: ik zat en zij zat gewoon tegenover mij. Nou kan het zijn dat er een hoogteverschil was, maar dat was erg minimaal.

beide dank voor jullie commentaar.
:)

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 11:33
Hier mijn experimentjes met fotografie,

Gemaakt met een Pentax K1000 Spiegelreflex met een 35mm lens, met uv-filter en lens hood op dat moment, (heb ook een softspot lens, erg leuk) deze is gemaakt met een Unomat B14 Servoflash flitser. Het beeld is ietsjes korrelig dit komt door de geweldige ontwikkel studio vak kruidvat, de fotocd's die zij van je negatiefjes maken zijn echt 10x minder dan die van de Combi, maar dat even terzijde, somehow heeft het wel iets misschien iig is het dus gemaakt met een state of the art camera uit 1977, maar het gaat natuurlijk niet om de camera, ziet u dus maar:

http://www.deviantart.com/view/32109796/ (leuk concept al zeg ik het zelf :P)
http://www.deviantart.com/view/32109145/

http://www.deviantart.com/view/27246326/ (erg trots op)

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

leuk experimentje idd zo met die spiegel en dan met name de eerste. Alleen had ik iets meer aandacht besteed aan de voorbereiding/afwerking. Wat staat er op die kruk naast de spiegel en was het de bedoeling dat het daar staat? Persoonlijk had ik dat daar niet laten staan.

De tweede spiegelfoto is leuk maar voor mijmeer een even snel voor de lol geschoten foto. Absoluut niks mis mee (ik schiet 90% van m'n foto's voor de lol), maar voor mij blijft het daarbij.

[ Voor 5% gewijzigd door YellowCube op 03-07-2006 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 11:33
YellowCube schreef op maandag 03 juli 2006 @ 10:52:
leuk experimentje idd zo met die spiegel en dan met name de eerste. Alleen had ik iets meer aandacht besteed aan de voorbereiding/afwerking... etc.
Thanks voor je comment.

Idd de afwerking hield te wensen over maar het was eigenlijk even voor de gein kijken wat er gebeurt, en toen kwam die leuke foto er ineens uit.

*crybaby: En en en? de 3e foto dan?*

:P

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvanzet
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-08 20:47
Geschoten op Fuerteventura op vakantie (nog met Canon A610). Een droevige clown. Expres wat hard bewerkt (misschien zelfs wat te veel, maar ik vind het effect mooi, ook omdat deze man hoogstwaarschijnlijk hard moet werken voor een paar centjes).

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/vanzet/fotosgot/clown.jpg

Canon EOS 350D - 17-70 Sigma - 70-300 Sigma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

therat10430 schreef op maandag 03 juli 2006 @ 18:29:
[...]

Thanks voor je comment.

Idd de afwerking hield te wensen over maar het was eigenlijk even voor de gein kijken wat er gebeurt, en toen kwam die leuke foto er ineens uit.

*crybaby: En en en? de 3e foto dan?*

:P
foto 3 was ik persoonlijk niet zo kapot van.
ik kreeg meer de indruk dat je de jongen even neergezet hebt, de flitser ernaast en klik foto.
De jongen erg naar links in je kadering en je eenzijdige belichting versterkt dat nog eens. Al met al wordt het een beetje een krappe bedoening.
hansvanzet schreef op maandag 03 juli 2006 @ 20:14:
Geschoten op Fuerteventura op vakantie (nog met Canon A610). Een droevige clown. Expres wat hard bewerkt (misschien zelfs wat te veel, maar ik vind het effect mooi, ook omdat deze man hoogstwaarschijnlijk hard moet werken voor een paar centjes).

[afbeelding]
ik vind de bewerking dus teveel. Heb je ook een normaal bewerkte versie, want slecht vind ik 'm zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvanzet
[...]

ik vind de bewerking dus teveel. Heb je ook een normaal bewerkte versie, want slecht vind ik 'm zeker niet.[/quote]

Hier de orignele complete foto onbewerkt: (1 mb)

http://people.zeelandnet.nl/vanzet/fotosgot/clownorigineel.jpg

Ik zou zeggen: ga tekeer! Wel graag even vermelden wat je gedaan hebt (ik ben (nog) niet zo bekneisd met phtoshop/paintshop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Ugh, verscherping kan ook té zijn :X. Op zich een aardige foto, maar dit is meer dan scheermesjes-scherp..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Laatst online: 14-09 19:57
Even een ideetje:

Afbeeldingslocatie: http://img514.imageshack.us/img514/2566/untitled12ts.jpg

De bewerking zou misschien nog net iets harder/anders kunnen, maar ik heb ff snel gedaan wat het eerste in mij opkwam na het zien van de clown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Silent Thunder schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 19:20:
[...]

Even een ideetje:

[afbeelding]

De bewerking zou misschien nog net iets harder/anders kunnen, maar ik heb ff snel gedaan wat het eerste in mij opkwam na het zien van de clown.
Dit effect vind ik mooier, dat andere is erg lelijk (vind ik). Veel te scherp gemaakt lijkt wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
[afbeelding]
Welke nabewerking heb jij gedaan als ik vragen mag? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Verwijderd schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 11:54:
[...]

Dit effect vind ik mooier, dat andere is erg lelijk (vind ik). Veel te scherp gemaakt lijkt wel..
Verwijderd schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 11:56:
[...]

Welke nabewerking heb jij gedaan als ik vragen mag? :)
Thnx.

Foto naar eigen gevoel/smaak uitgesneden
Beetje gesharpend
Saturation omlaag + contrast omhoog om het geheel wat sober te maken
Gezicht geburnt om z'n vele lijnen te accentueren
Beetje ruis toegevoegd aan achtergrond

[ Voor 30% gewijzigd door Silent Thunder op 05-07-2006 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Silent Thunder schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 12:23:

Foto naar eigen gevoel/smaak uitgesneden
Beetje gesharpend
Saturation omlaag + contrast omhoog om het geheel wat sober te maken
Gezicht geburnt om z'n vele lijnen te accentueren
Beetje ruis toegevoegd aan achtergrond
Bedankt ! Met deze input weer wat geleerd over bewerking binnen photoshop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvanzet
[...]

Even een ideetje:

[afbeelding]

Ziet er inderdaad ook goed uit. Naar mijn smaak iets te zacht nog (mijn versie is wel erg hard, zeker als ie zo groot je scherm in knalt). Nou ja, hebben we toch weer wat ideeen opgedaan. Bedankt voor het commentaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:29

Arno

PF5A

Vanmorgen de foto's van mijn zomerkamp van de afgelopen week uitgezocht en ik kwam onderstaande foto tegen:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bde7ab9edc702aa72cd929f50ee518fb/full.jpg

Ik vind deze erg mooi geworden en wilde hem graag delen. De foto is geschoten met een Fuji FinePix S9500, specs staan in de foto. Grotere versie is beschikbaar als link. Graag feedback over deze foto :)

[ Voor 3% gewijzigd door Arno op 09-07-2006 13:39 ]

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arno schreef op zondag 09 juli 2006 @ 13:38:
Vanmorgen de foto's van mijn zomerkamp van de afgelopen week uitgezocht en ik kwam onderstaande foto tegen:

[afbeelding]

Ik vind deze erg mooi geworden en wilde hem graag delen. De foto is geschoten met een Fuji FinePix S9500, specs staan in de foto. Grotere versie is beschikbaar als link. Graag feedback over deze foto :)
Het is een leuke foto, maar ik vind persoonlijk dat de blaadjes alleen maar afleiden van het gezicht.
Maar dat is mijn mening, ik heb potretfoto's liever met een veel groter groot diafragma zodat alleen het gezicht van de geportretteerde scherp is en de achtergrond wazig.
edit:
Nou heb je deze al gemaakt met f/4,0, veel groter kan waarschijnlijk niet eens.Als je iets dichter bij was gaan staan had je misschien wel echt scherp kunnen stellen op het gezicht?

Ik hou ervan als een gezicht er echt uitspringt.
Zoiets als dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.faab.nl/gallery/d/24066-3/DSC_0169.JPG
Klikbaar.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2006 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op zondag 09 juli 2006 @ 15:52:
[...]

Het is een leuke foto, maar ik vind persoonlijk dat de blaadjes alleen maar afleiden van het gezicht.
Maar dat is mijn mening, ik heb potretfoto's liever met een veel groter groot diafragma zodat alleen het gezicht van de geportretteerde scherp is en de achtergrond wazig.
edit:
Nou heb je deze al gemaakt met f/4,0, veel groter kan waarschijnlijk niet eens.Als je iets dichter bij was gaan staan had je misschien wel echt scherp kunnen stellen op het gezicht?

Ik hou ervan als een gezicht er echt uitspringt.
Zoiets als dit:
[afbeelding]
Klikbaar.
Mja, een beperkte DOF haalt natuurllijk niks uit als je onderwerp z'n hoofd midden in die blaadjes heeft ;) Die blaadjes worden dan namelijk net zo scherp als het hoofd, behalve misschien aan de rechterkant waar het een beetje terugloopt. Misschien dat het wel zou helpen om hem wat te croppen?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:29

Arno

PF5A

Zoals Orion84 al aangeeft (hoi Frank :P :w), het gezicht scherp maken tov de blaadjes werd wat moeilijk omdat alles op dezelfde afstand zat. Ben in elk geval blij dat je hem in elk geval ook leuk vindt :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
@Arno: een beetje croppen kan IMO idd geen kwaad, maar die blaadjes horen er echt wel bij. Prima foto!
@fabio-c: Als je deze dude tussen de blaadjes van Arno had gezet, had ik de foto beter gevonden :). Natuurlijk mag je best je mening geven en die mening onderbouwen met een voorbeeld, maar jouw bokeh kan echt niet en jouw geparkeerde auto's storen meer (tenzij je onderwerp "autodiefstal" is ofzo) dan de blaadjes, die onderdeel van het verhaal "kamp" uitmaken. Tenminste, dat is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rvdgeijn/mirjamklein.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:04
Lekker neo! Maar die gele *vloek*Nikon gloed*vloek* mag wel iets minder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Mijn gok is (avond-)zonlicht van achteren en flits van voren = mengsel van kleurtemperatuur. :) Kleurfiltertje voor de flitser als je die gloed niet wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Well, actually... Er zat gele luxaflex achter en de rest van de keuken heeft ook deels een gelige tint, dat het grotendeels wit is komt door de overbelichting :) Maar dat verklaart de gelige gedeelte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 18:55
hij is imho niet subtiel genoeg, niet zacht genoeg, die gloed vind ik afleidend, en ik vind 'm ietwat te krap. Hmja, 'veel' commentaar, maar de opzet is goed, spelen met overbelichting enzo

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Ik vind eigenlijk juist dat er te veel ruimte boven is... Krapper snijden boven dus IMO, waarbij die lelijke gele vlek links meteen ook weg is, en wat meer ruimte in de kijkrichting (onder).

[ Voor 3% gewijzigd door Toff op 22-07-2006 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkooij
  • Laatst online: 14-09 09:29

djkooij

voorheen Facemodder

yup, boven kan het iets krapper. Rechtsonderin beetje klonen, dan is ook dat weer wit. Over een andere boeg en experimenteel; je kunt rechtsonder ook accentueren als iets waar het model (wel handig zo'n vriendin, ik krijg vrouwlief nog niet zo ver) naar kijkt.

fotospul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Mijn bijdrage:
http://www.informationwor...8-06-49DSC_0151_klein.JPG
Groot formaat:
Mijn jongste dochter...

En
http://www.informationwor...1-02-32DSC_0081_klein.JPG
Groot formaat:
Achternichtje

Met mijn nieuwe Nikon D70s met Sigma 18-50 kit lens op een mooie zonnige zomerdag.

Je foto's staan in een beveiligde directory, waardoor wij een loginscherm voorgeschoteld krijgen. Ik heb maar even linkjes van de foto's gemaakt.

[ Voor 245% gewijzigd door Zoefff op 28-07-2006 18:04 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 21:53
koraks schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 00:29:
Heel netjes Marjo, ziet er goed uit!

Hier een paar van mij van het verjaardagsfeetsje van pa afgelopen zaterdag:
Scherpe foto's man, die gezichten springen bijna m'n scherm uit. Wat heb je gebruikt voor toestel enz. en heb je nog nabewerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolke
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

Dancing_Animal schreef op maandag 24 juli 2006 @ 21:25:
[...]

Scherpe foto's man, die gezichten springen bijna m'n scherm uit. Wat heb je gebruikt voor toestel enz. en heb je nog nabewerkt?
EXIF info zegt Canon 20D. :)

http://www.hroling.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrekau117
  • Laatst online: 06-09 21:32
Ik heb hier wat foto's waar ik graag wat commentaar op wil. De foto's zijn klikbaar voor een grooter formaat en een wat betere compressie.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~redegeld/marco/tweakers/IMG_0602-01thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~redegeld/marco/tweakers/IMG_0603-01thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~redegeld/marco/tweakers/IMG_0604-01thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marrekau117 schreef op maandag 24 juli 2006 @ 22:02:
Ik heb hier wat foto's waar ik graag wat commentaar op wil. De foto's zijn klikbaar voor een grooter formaat en een wat betere compressie.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Opzich wel leuk model, het is wel een leuke pose, maar het is alleen maar dezelfde pose...
Ook zou ik liever die foto's met een andere achtergrond willen hebben en als je het buiten doet, zou je ook iets meer kunnen doen met het licht uit de omgeving.
Mja... dat waren mijn puntjes...

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2006 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gody
  • Laatst online: 14-09 14:55
marrekau117 schreef op maandag 24 juli 2006 @ 22:02:Ik heb hier wat foto's waar ik graag wat commentaar op wil. De foto's zijn klikbaar voor een grooter formaat en een wat betere compressie.[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Leuke foto's. Ik denk te zien dat je geflitst hebt? Zou ik ook gedaan hebben, of iig 1x met en 1x zonder om ff te kijken of t nodig was want echt zonnig was het zo te zien niet. Misschien dat je met PhotoShop oid het contrast nog iets op kunt krikken?
c70070540 schreef op maandag 24 juli 2006 @ 21:14:
Mijn bijdrage:[afbeelding]Groot formaat: Mijn jongste dochter...
En [afbeelding]Groot formaat: Achternichtje.
Met mijn nieuwe Nikon D70s met Sigma 18-50 kit lens op een mooie zonnige zomerdag.
Leuke foto's! Het is btw niet erg dat de bovenkant van je dochters hoofd er niet helemaal op staat, juist leuk zo.
Ernstig mooie foto neographikal! Veel wit, maar het gezicht toch supergoed zichtbaar. Mooie bijkomstigheid dat het haar zo verlicht is. (zat net even op je site en deze foto had het denk ik ook best goed gedaan in dit topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@marrekau117: De eerste/bovenste foto is de enige die scherp is, al is dat bij de oksels niet even prettig ;). Je zou kunnen overwegen om plaatselijk een beetje te verhullen met vervagen/healing brush/clonestamp, hoe het heten mag, bv die pukkel op haar voorhoofd. Ik zie geen relatie met de achtergrond (een parkeerterreein???), dus die stoort, net als het doorschijnen van het onderhemd (?). Het lijken verder inderdaad 3 ongeveer dezelfde foto's en ik vraag me toch wel een beetje af, of ze nu een spijkerbroek of een spijkerrokje draagt. Iets meer ruimte/afstand op 1 van de foto's maakt het meteen al een andere plaat. Nouja, zomaaar wat ideeen. Aan het model ligt het niet iig. Leuke meid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Eergisteren een vriend even wat uitleg gegeven over het werken met meerdere flitsers. Gelukkig rookt hij, want ik had deze foto al een tijdje in m'n hoofd zitten. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~akoevoet/GoT/IMG_5275.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

MartijnGizmo schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 12:20:
Eergisteren een vriend even wat uitleg gegeven over het werken met meerdere flitsers. Gelukkig rookt hij, want ik had deze foto al een tijdje in m'n hoofd zitten. :)

[afbeelding]
ik denk gelijk aan Clocks van Coldplay..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn grootvader en kennis in gesprek over 2e wereld oorlog.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v603/JoeB2C/Grootvader_en_man_in_gesprek.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Beetje druk achterdoor; maar wel een mooie toning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Gody schreef op maandag 24 juli 2006 @ 23:31:

Ernstig mooie foto neographikal! Veel wit, maar het gezicht toch supergoed zichtbaar. Mooie bijkomstigheid dat het haar zo verlicht is. (zat net even op je site en deze foto had het denk ik ook best goed gedaan in dit topic)
Dankje en de anderen ook bedankt voor het commentaar natuurlijk. Ik heb al even niet in dit topic gekeken, excuses ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kidfunk schreef op zondag 12 oktober 2003 @ 20:21:
Ik doel niet alleen op portretfotografie maar alle fotos waar de mens of mensen de hoofrol spelen.
Ik weet niet of het al genoemd is, maar die man... die de hele wereld over gaat om groepsfoto's te maken van naakte mensen (tientallen/honderden mensen) in openbare ruimtes en in de buitenlucht? Ik kan zo ff niet op de naam komen.
(Die mensen weten dus wel dat ze worden gefotografeerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v603/JoeB2C/DSC_0581.jpg

EXIF:
31mm
1/90 sec.
ISO-200
F4,5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
  • Laatst online: 15-09 10:39
Mijn zusje in Disneyland Resort Paris.
Afbeeldingslocatie: http://photos.amelsfort.nl/Images/IMG_2002.jpg
Helaas heb ik 'm (nog) niet groter online staan.

Dit was een grotere plaat. maar ik vond deze uitsnede mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04 20:11

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

Ik vond deze toch wel aardig gelukt:
Afbeeldingslocatie: http://img216.imageshack.us/img216/8266/dsc00494pe3.th.jpg

Ici kann uw Werbung staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:03

Barrycade

Through the...

@maikel: waarom zou je vermelden dat het in Disneyland is? :) Door het zwarte kadertje krijg ik wel een beetje rouwkaart gevoel.

@Davidennogiets: model + accesoires hebben zeker potentieel, alleen die wasmand en wasrek doen erg veel afbreuk aan het plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Uit dezelfde serie als mijn inzending voor de weekopdracht maar ik vond hem wat minder 'Leed' uitstralen.
Afbeeldingslocatie: http://album.zoom.nl/user/5379/images/450/1668352/kkYvyJ.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door djengizz op 05-08-2006 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Portretten zijn normaal niet echt mijn ding, maar op vakantie zag ik deze man zitten en vond het toch wel een aardige sfeer uitstralen.

Afbeeldingslocatie: http://pics.oceserver.nl/oxi/Velvia-olieman.jpg

Geschoten op Fujichrome Velvia diafilm, en zeggen dat de scan het origineel weinig recht aan doet hebben jullie natuurlijk niets aan. ;)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Analoge look zit er nog prima in hoor.
Dat met alle knoflook en olie geeft het een lekker mediteraans sfeertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paxlie
  • Laatst online: 23-11-2024

Paxlie

chaos en inslag

Eergister geschoten :)

Afbeeldingslocatie: http://www.paxlie.nl/fotografie/zoonbart.jpg

Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvanzet
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/vanzet/fotosgot/wilma1.jpg

Ik vind de flits in de zonnebril wel iets toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.neofoto.nl/Los/mirjam.jpg

Geschoten voor mijn eigen advertentie die in een boekwerk voor de leden van een disputenvereniging komt te staan :) Ik had hem net in het testcasetopic gegooid per ongeluk :X

Is het mogelijk om de laatste vijf foto's ofzo weer mee te nemen naar het volgende deel? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:23
Ik heb deze zaterdagnacht gemaakt tijdens een feestje in Outland Rotterdam.. Straalt wel iets uit. Ik heb deze BTW ook in partyfotografie topic gepost.

Afbeeldingslocatie: http://xs104.xs.to/xs104/06321/Got1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

* JumpStart doet ook even mee :+

Afgelopen weekend m'n (sort of, ingewikkeld verhaal) pleegzusje weer gezien. Dat deed me aan afgelopen kerst denken, waarbij ik haar een beetje zat te jennen met m'n 10D omdat ze helemaal niet op de foto wilde. Dat is in d'r berustende/verzuchtende blik ook wel te zien...

Afbeeldingslocatie: http://www.strikerz.net/~geert/portfolio/Other/CRW_0704_768v2.jpg

En in het kader van Z/W heb ik ook nog Broertje Trekt Gekke Bek Naar De Lens™
(Dit is een standaard gevalletje slecht belicht maar we redden er nog wel iets uit door Z/W conversie...)
Afbeeldingslocatie: http://www.strikerz.net/~geert/portfolio/Other/CRW_2450_768.jpg

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Dit deel is alweer even over de 1000: men kan verder foto's posten in deel 2, en staat hier: [verzamel] Mensen / portretten deel 2 :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.