het gezicht is wel mooi, maar het lijkt alsof het hoofd - op bepaalde delen nogal slordig - is uitgeknipt en op een zwarte achtergrond is geplakt. klopt dat?
Nee, de achtergrond is gewoon de achtergrond uit de studio, die zwart geworden is door het hoge contrast. Knip- en plak werk zit niet in deze foto.
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
toch was dat ook mijn eerste gedachte. Als je kijkt naar zijn achterhoofd doet het toch wat vreemd aan...Gizz schreef op woensdag 16 november 2005 @ 18:08:
Nee, de achtergrond is gewoon de achtergrond uit de studio, die zwart geworden is door het hoge contrast. Knip- en plak werk zit niet in deze foto.
Zijn ogen kijken je wel doordringend aan maar echt een sprekende foto vindt ik het niet.
Verwijderd
Ik vind Gizz ze foto wel geslaagd. Maar ik houd dan ook wel van donkere en hoge contrast in dit soort portretten.
Goed blik bij die man met alle lijnen in zn gezicht.
Goed blik bij die man met alle lijnen in zn gezicht.
Verwijderd
Doet het niet meer... Ik heb al even zitten spelen met de URL maar ik kan hem niet boven water krijgen. Ben dor de reacties wel erg benieuwd geworden namelijkVerwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 22:41:
[...]
Peukie draaien en genieten van een mooie weertje. Qua compositie niks bijzonders, het was mn eerste keer dat ik iemand vroeg om te poseren![]()
[afbeelding]
Verwijderd
Dit plaatje van mijn jonste zoon was weer een bron van discussie tussen mijn vrouw en mij. De meningen verschillen of het afsnijden van de bovenkant vh hoofd nou wel of niet ok is voor de foto.
Ik hoor graag jullie opinie.

Heb je ook een foto met dan?
Deze is zeker niet slecht, lekker scherp, lekkere dual-tone, leuke blik. Het hoofd is niet nodig hier, maar wellicht dat hij met hoofd nóg mooier is, dat kan ik zo niet inschatten.
Deze is zeker niet slecht, lekker scherp, lekkere dual-tone, leuke blik. Het hoofd is niet nodig hier, maar wellicht dat hij met hoofd nóg mooier is, dat kan ik zo niet inschatten.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Goed van mij ook een bijdrage.
Ik hou van een klassieke uitstraling liefste met een beetje nostalgie.
Foto is gemaakt met een oude aftandse analoge 35mm kamera, negatief gescand, resultaat ten opzichte van de afdruk is om te huilen, de diepte van een afdruk is digitaal in zw/w nog niet te bereiken.
De vlekkerige schakeringen zijn er niet bij de afdruk van 40x60cm!
Maar goed, toch wel waard om te plaatsen denk ik?
Commentaar is natuurlijk altijd welkom!
Ik hou van een klassieke uitstraling liefste met een beetje nostalgie.
Foto is gemaakt met een oude aftandse analoge 35mm kamera, negatief gescand, resultaat ten opzichte van de afdruk is om te huilen, de diepte van een afdruk is digitaal in zw/w nog niet te bereiken.
De vlekkerige schakeringen zijn er niet bij de afdruk van 40x60cm!
Maar goed, toch wel waard om te plaatsen denk ik?
Commentaar is natuurlijk altijd welkom!

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com
Erg mooi plaatje, maar er had aan de boven- en linkerkant best wat meer ruimte mogen zijn. Aan de linkerkant zodat de plaat wat meer in evenwicht is, en aan de bovenkant zodat het hoofd niet zo afgeknipt is.Verwijderd schreef op zondag 20 november 2005 @ 01:06:
Dit plaatje van mijn jonste zoon was weer een bron van discussie tussen mijn vrouw en mij. De meningen verschillen of het afsnijden van de bovenkant vh hoofd nou wel of niet ok is voor de foto.
[afbeelding]
Desalniettemin mooi de scherpte op de ogen en heerlijke toning.
Verwijderd
Nee, ik knip zo meestal zo. (darn nu heb ik verklapt wat mijn, en de misses meningen zijn). Ik zal er eens wat mee experimenteren.breinonline schreef op zondag 20 november 2005 @ 09:41:
Heb je ook een foto met dan?
Mwoh, ik vind het zo ook heel goed kunnen! Erg netjes, hava!David schreef op zondag 20 november 2005 @ 12:20:
[...]
Erg mooi plaatje, maar er had aan de boven- en linkerkant best wat meer ruimte mogen zijn. Aan de linkerkant zodat de plaat wat meer in evenwicht is, en aan de bovenkant zodat het hoofd niet zo afgeknipt is.
@Extra300s: schitterend portret met lekker analoge look! Inderdaad jammer van de scan, maar bij jou aan de muur hangt ie zoals ie bedoeld is en dáár gaat het om!
This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot
Mijn vriendin op de foto gezet toen ze buiten in de kou op ons dakterras bezig was 

*blup*
Verwijderd
Jammer dat je de EXIF eruit gesloopt hebt... lens + diafragma?sjink schreef op zondag 20 november 2005 @ 15:56:
Mijn vriendin op de foto gezet toen ze buiten in de kou op ons dakterras bezig was
[afbeelding]
Canon EOS 350D + Canon 50mm f/1.8 IIVerwijderd schreef op zondag 20 november 2005 @ 16:25:
[...]
Jammer dat je de EXIF eruit gesloopt hebt... lens + diafragma?
sluitertijd 1/500
iso 100
diafragma f1.8
*blup*
Weekje geleden geschoten in de Rijnhal in Arnhem,
zelf wel redelijk te spreken over de foto's

zelf wel redelijk te spreken over de foto's

[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]
Mooi portret. Kan aan mij liggen maar de foto heeft een beetje een groenzweem. Beetje rood toegevoegd in PS:sjink schreef op zondag 20 november 2005 @ 15:56:
[afbeelding]

ja klopt, heb een beetje met de colortoning van mijn toestel gespeeldmt-cube schreef op zondag 20 november 2005 @ 16:48:
[...]
Mooi portret. Kan aan mij liggen maar de foto heeft een beetje een groenzweem. Beetje rood toegevoegd in PS:
[afbeelding]
*blup*
Promotie foto van mijn band, gemaakt op de betuwe lijn (nog niet in gebruik).
helaas valt de achterste persoon een beetje weg in de achtergrond, en de broek van de 2e persoon is ook een beetje te licht.
verder wel heel blij met de foto!
http://twenty-2-choke.com/t2czwartwit.jpg
Ik heb maar een linkje van je foto gemaakt. Voortaan graag maximaal 600px breed
helaas valt de achterste persoon een beetje weg in de achtergrond, en de broek van de 2e persoon is ook een beetje te licht.
verder wel heel blij met de foto!
http://twenty-2-choke.com/t2czwartwit.jpg
Ik heb maar een linkje van je foto gemaakt. Voortaan graag maximaal 600px breed
[ Voor 15% gewijzigd door Zoefff op 23-11-2005 01:08 ]
Verwijderd
Ik begin met mijn ogen te knijpen en mijn scherm te ontvetten; over the top gefotoshopt naar mijn smaak. Maar jullie zijn er blij mee, en daar gaat het om. Wat ga je met deze foto doen? CD hoesje, flyers enzo?
mooie indringende foto, zeker, heeft wel iets weg van een TheoK fotoGizz schreef op maandag 21 november 2005 @ 19:55:
Willekeurige dame van straat geplukt
klikbaar
Roept u maar
|>
Pracht fotosjink schreef op zondag 20 november 2005 @ 15:56:
[afbeelding]
1: knalgeel zwevend hoofd.. weet niet precies wat ik ermee moet (vooral dat gele)
Rest zijn maar snapshots in mijn ogen, niet echt mooie of indrukwekkende portretten.
Rest zijn maar snapshots in mijn ogen, niet echt mooie of indrukwekkende portretten.
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Foto van de band 'the stew'. M'n mentor zit erin, ze maken Ierse muziek. Vond deze wel mooi gelukt.
[ Voor 14% gewijzigd door Ivo NL op 22-11-2005 18:09 ]
Android fanboy
Zoals je kunt zien is ze helaas bezet

Nog een paar uit dezelfde serie:

Nog een paar uit dezelfde serie:
[ Voor 4% gewijzigd door pvdplanet op 23-11-2005 00:36 ]
Ici kann uw Werbung staan
Nu heel hard TheoK roepen is wel erg makkelijk. En doet je foto ook niet helemaal eer aan. Mooi portret!Gizz schreef op maandag 21 november 2005 @ 19:55:
klikbaar
Roept u maar
Het zusje van het manneke dat ik eerder gepost heb!
Roep niet te donker, ik hou nu eenmaal van dit soort sfeertjes :P!
Roep niet te donker, ik hou nu eenmaal van dit soort sfeertjes :P!

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

Deze heb ik gemaakt op vakantie in Brazilie. We kwamen langs een basisschooltje en die kinderen vonden het geweldig om op de foto te gaan.
De meesten kijken gewoon erg vrolijk, maar heel toevallig keek dit meisje net wat anders.
Een van m'n favoriete foto's van de vakantie!
Gemaakt met de Canon Powershot S2.IS.
[ Voor 8% gewijzigd door maikel op 30-11-2005 00:26 ]
leuke spontane portretten, maar wel zielig voor die meneer dat je hem onthoofd hebt....
Verwijderd
Nee sorry P, ik vind het niet echt wat
De eerste mist nét een stukje van de wimper, bij de tweede vind ik de blik wat vreemd, de derde is wel oke maar wat krap gekaderd en nummer vier is net niet helemaal onthoofd
Beetje wazige / rommelige composities met kleuren die ik niet helemaal oke vind, op de vierde na, zijn ze overdone
compositioneel niet erg sterk, beetje rommelig. Veel te ruig afgesneden. Zoals bij 2, die duim ervoor, beetje storend.
|>
ze komen zo direct uit de camera. ik vond het gewoon leuke plaatjes met veel sfeer, meer niet. Compositie telt niet bij het schieten van momentopnamen en nabewerken kost me teveel tijd 
Nummer 4 hoorde er inderdaad niet tussen, die komt uit een andere serie
Nummer 4 hoorde er inderdaad niet tussen, die komt uit een andere serie
[ Voor 59% gewijzigd door pvdplanet op 01-12-2005 19:30 ]
Ik vind het wel leuk eigenlijk 
Lekker bot, pats boem, geen gezeik. Alleen de laatste past er _absoluut_ niet in thuis. Die heb je nu dus weggehaald
Lekker bot, pats boem, geen gezeik. Alleen de laatste past er _absoluut_ niet in thuis. Die heb je nu dus weggehaald
[ Voor 14% gewijzigd door Zoefff op 01-12-2005 19:36 ]
inderdaad! qua compositie valt er genoeg op aan te merken, maar ze zijn zeker niet zo slecht dat je er niet naar kijkt.het zijn gewoon leuke momentopnamen - met een aanvaardbare compositie en techniek - en die kunnen een stuk meer waarde hebben dan een goed geregiseerde foto...pvdplanet schreef op donderdag 01 december 2005 @ 19:20:ik vond het gewoon leuke plaatjes meer niet.
De drie foto's zijn genomen op Mysteryland. De personen zelf waren zeer tevreden over de pics en daar gaat het uiteindelijk om.
Als je mensen schiet op grotere afstand dan is het sowieso moeilijk een goede compositie neer te zetten die ook nog eens technisch in orde is, vooral zonder statief. Met dit als resultaat:
Als je mensen schiet op grotere afstand dan is het sowieso moeilijk een goede compositie neer te zetten die ook nog eens technisch in orde is, vooral zonder statief. Met dit als resultaat:

[ Voor 4% gewijzigd door pvdplanet op 01-12-2005 19:57 ]
Wow! Goed bezig!Gizz schreef op maandag 21 november 2005 @ 19:55:
klikbaar
Roept u maar
M'n vriendin moest vanmiddag ff spontaan voor me pauzeren, vond zij niet leuk, ik wel.
Met de 70-200 F/4 L (zaaaaaalige lens) en invulflitsje van m'n 420EX geschoten.

op het eerste gezicht lijkt het geen speciale foto, maar die oogjes samen met die lach ;-) , echt zoown: ik wil eigenlijk niet maar ik vind je lief gezichtje
, ik vind m leuk
canon EOS 350D + EOS 1Dmk2 + 70-200 f2.8L usm + 50 f1.4 + 24-70 2.8L usm+ 430EX
nouwjah, dan ik ook maar ff: after all, mensen zijn het kewlst
[ Voor 33% gewijzigd door mcklin op 02-12-2005 23:16 ]
canon EOS 350D + EOS 1Dmk2 + 70-200 f2.8L usm + 50 f1.4 + 24-70 2.8L usm+ 430EX
Nogal jammer dat het oog niet echt scherp is. Daarnaast vind ik dit geen geslaagde z/w conversie. Zit veels te weinig contrast in. Ook beetje jammer dat je nog een klein stukje van haar linkeroog ziet, en dat haar onder lip aan de onderkant net wordt afgesneden. Sowieso vind ik de algehele uitsnede niet echt geslaagd.
D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro

Foto van mijn vriendin, 4 jaar geleden tijdens een optreden. Was tegen een witte achtergrond, ik heb er wat kleur in willen brengen dmw. de spots.
Geschoten met mijn antieke (en haast overleden nu!) Kodak DC 280. Zalig compactcameraatje!
[ Voor 31% gewijzigd door cocico op 05-12-2005 13:43 ]
| Allemaal spulletjes | Ik flickr! >Hier<
Hee mensen,sjink schreef op zondag 20 november 2005 @ 15:56:
[afbeelding]
Zoals jullie misschien weten heeft de postbank tegenwoordig een actie waarbij je een custom afbeelding op je nieuwe bankpas kan zetten. Nu moest ik sowieso een nieuwe bankpas want die van mij roest (!) en dus was ik op zoek naar een mooie afbeelding. Via via via kwam ik hier terecht, en Sjinks foto sprak/spreekt me erg aan. Vanwege de kou die er afknalt, en de subtiele gezichtsuitdrukking. Puur op gevoel (want ik weet er niet veel van): een mooie stijlvolle foto.
Nu ga ik Sjinks foto niet gebruiken, want ik vind het toch raar om met iemand anders zn meisje op mijn bankpas te lopen (is vooral ook moeilijk uit te leggen aan de mijne
Enlighten me
Als je toetstemming hebt van de auteru (de fotograaf hier) mag het gewoon.Maar zonder toestemming mag dit niet.Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 18:26:
volgens mij mag dat niet, auteursrecht enzo
weet het niet zeker hoor!
Zo heb je bijvoorbeeld ook alle recht om als fotograaf bij een site te klagen als deze jouw foto's zonder jouw toestemming op zijn site plaatst.
[ Voor 21% gewijzigd door Tonio op 09-12-2005 19:41 ]
D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro
En je hebt ook nog te maken met portretrecht van het meisje. Als je toestemming van zowel Sjink en zijn vriendin hebt zou het mogen...
Dus als je een mooie foto hier ziet (op GoT), je vraagt in het topic of het mag en die persoon zegt éénduidig ja, dan mag het. Ik zou zelf dan wel even die 'ja' opslaan/quoten, voor het geval dat...
Dus als je een mooie foto hier ziet (op GoT), je vraagt in het topic of het mag en die persoon zegt éénduidig ja, dan mag het. Ik zou zelf dan wel even die 'ja' opslaan/quoten, voor het geval dat...
[ Voor 3% gewijzigd door Technicality op 12-12-2005 09:23 ]
van mij mag hij maar mijn vriendin heeft er wat meer moeite mee gezien haar hoofd zometeen op een bankpas staat van een vreemde dus ik moet je helaas teleurstellen, al voelde ze zich wel gevleidheadhunternl schreef op maandag 12 december 2005 @ 09:23:
En je hebt ook nog te maken met portretrecht van het meisje. Als je toestemming van zowel Sjink en zijn vriendin hebt zou het mogen...
*blup*
Een quick shot op ISO 800 (f/2.8, no flash):

Vond de houdingen en DOF wel geslaagd.
Maar jammer dat het gezicht van 't meisje niet scherp is; ze bewoog teveel.

Vond de houdingen en DOF wel geslaagd.
Maar jammer dat het gezicht van 't meisje niet scherp is; ze bewoog teveel.
[ Voor 27% gewijzigd door Silent Thunder op 16-12-2005 19:52 ]
Dat mag ja, zonder toestemming te vragen. Volgens de Nederlandse weg mag je een kopie maken van muziek/beeld/tekst voor eigen gebruik. Je mag dus ook van het digitale beeld een afdrukje (kopie) maken op een bankpasje._fool schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 17:22:
[...]
Nu ga ik Sjinks foto niet gebruiken, want ik vind het toch raar om met iemand anders zn meisje op mijn bankpas te lopen (is vooral ook moeilijk uit te leggen aan de mijne). Maar mijn nieuwsgierigheid is wel gewekt: zou ik theoretisch die foto mogen downloaden en op mijn bankpas mogen zetten?
Het voorbeeld wat hierboven iemand ergens geeft ("je mag ook geen foto's zonder toestemming op je site zetten" oid. ) gaat niet op, want dan maak je geen kopie voor eigen gebruik, maar je bent aan het publiceren. Dat mag inderdaad niet.
Offtopic, ik weet het, maar wou het toch nog even juist uitleggen na de vorige reacties

grotere versie
Mijn zusje!
Ik heb wel foto's waar ze vrolijker op staat hoor, maar deze is qua scherpte een stukje beter. En ze keek toch ook wel weer grappig zo.
Mijn zusje ook maar dan. 

Mooie foto!
Er had alleen een klein stukje meer van haar hand op gemogen, wat mij betreft. Zo lijkt ze erg lange vingers te hebben.
Er had alleen een klein stukje meer van haar hand op gemogen, wat mij betreft. Zo lijkt ze erg lange vingers te hebben.
een tweetal portretten (alweer een jaar oud inmiddels)

misschien technisch niet zo sterk, maar ik vind deze erg sprekend, meisje werd op haar 16e uitgehuwelukt en dit is de voorbereiding voor de trouwerij

misschien technisch niet zo sterk, maar ik vind deze erg sprekend, meisje werd op haar 16e uitgehuwelukt en dit is de voorbereiding voor de trouwerij
...helemaal blij met de eieren van het kerstontbijt....
Jammergenoeg is de achtergrond overbelicht, iemand nog tips/commentaar?
Jammergenoeg is de achtergrond overbelicht, iemand nog tips/commentaar?

Wat portretten van de afgelopen paar weken 
Bram, een goede vriend van me:

Luuk, goede vriend en tevens huisgenoot:

Michiel, secretaris van mijn studentenvereniging (lichtelijk onscherp helaas):

Yvonne, huisgenote en de vriendin van een vriend:
Bram, een goede vriend van me:
Luuk, goede vriend en tevens huisgenoot:
Michiel, secretaris van mijn studentenvereniging (lichtelijk onscherp helaas):
Yvonne, huisgenote en de vriendin van een vriend:
je zou ze wat USM moeten geven, en even de kleuren wat versterken. Verder zijn het aardige portretten
|>
Wat vinden jullie van dit portret:

Advies / opmerkingen zijn welkom.

Advies / opmerkingen zijn welkom.
Verwijderd
Probeer eens wat meer met haar ogen te doen, die zijn echt héél sprekend. Prachtig blauw
De tweede vind ik niet zo boeiend, maar de eerste des te meer. Mooie uitdrukken, goede compositie oftwel huldearie_kan schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 11:19:
een tweetal portretten (alweer een jaar oud inmiddels)
[afbeelding]
[afbeelding]
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2005 14:07 ]
Wat is USM? In de FAQ vind ik alleenSimon schreef op donderdag 29 december 2005 @ 09:59:
je zou ze wat USM moeten geven, en even de kleuren wat versterken. Verder zijn het aardige portretten
Maar dat bedoel je vast nietUSM/HSM/SWM/SSM: USM staat voor Ultra Sonic Motor (Canon),
Verwijderd
Unsharpmask, in Photoshop: Filters -> Sharpen -> Unsharp Mask. Speel maar eens wat met de settingsriotrick schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 14:07:
[...]
Wat is USM? In de FAQ vind ik alleen
[...]
Maar dat bedoel je vast niet
Verwijderd
Gemaakt in een klein bergdorpje in China.

Grotere versie

Grotere versie
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2005 22:24 ]
Ik kwam deze tegen bij het doorspitten van m'n foto's, ff door photoshop gehaald:

[ Voor 6% gewijzigd door MartijnGizmo op 05-01-2006 02:44 ]
Mooi, maar wat jammer van de uitgebeten luchtVerwijderd schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 22:23:
Gemaakt in een klein bergdorpje in China.
[afbeelding]
Grotere versie
NiceMartijnGizmo schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 02:43:
Ik kwam deze tegen bij het doorspitten van m'n foto's, ff door photoshop gehaald:
[afbeelding]
Leuk contrast, mooi scherp.
-edit-
Wellicht iets té scherp zie ik net maar het is nog vroeg
[ Voor 7% gewijzigd door WhizzCat op 05-01-2006 06:41 ]
Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
Iemand die nodig een knipbeurt kan gebruiken? 
Het idee is wel grappig ja, vind de foto verder wat minder
Het idee is wel grappig ja, vind de foto verder wat minder
[ Voor 38% gewijzigd door Cyclonist op 05-01-2006 16:07 ]
Hallo ik ben hier nieuw op het forum hoewel ik al x aantal jaar "meegluur" heb ik eindelijk besloten aan te melden
en dit is dus mun eerste post...
Ben nog noob als et op fotografie aan komt maar vind wel geinig om te doen

Wat vinden jullie ervan?
is et 2de rolletje die ik heb geschoten met mun 2de hands gekochte analoge Olympus OM10...
Hij is heeft veel korrel
maja...
Wat vinden jullie ervan?
is et 2de rolletje die ik heb geschoten met mun 2de hands gekochte analoge Olympus OM10...
Hij is heeft veel korrel

M'n zusje
Mooi meisje, mooie achtergrond en met de scherpte is het ook wel oké! Een gewone mooie portretfoto!
edit: precies toch meer scherpte op de handen dan op het gezicht?
edit: precies toch meer scherpte op de handen dan op het gezicht?
[ Voor 26% gewijzigd door cocico op 05-01-2006 17:21 ]
Verwijderd
Hoi,
Aan deze foto heb ik behalve de crop , nix gewijzigd.
Genomen met een EOS 350 D en met de 70-200 mm /f4 L lens
Wat vinden jullie ervan, ik vind m wel wat hebben?
graag commentz zowel goede als slechte
Aan deze foto heb ik behalve de crop , nix gewijzigd.
Genomen met een EOS 350 D en met de 70-200 mm /f4 L lens
Wat vinden jullie ervan, ik vind m wel wat hebben?
graag commentz zowel goede als slechte

Verwijderd
Oke, ik ga even eerlijk zijn
Hij, of liever gezegd zij, is niet al te scherp, de kleuren zijn ook niet helemaal lekker en het is héél krap gekaderd. De gezichtsuitdrukking spreekt wel weer aan, maar toch vind ik het niet echt wat op deze manier 
Misschien nog even wat extra verzadiging en sharpning op de ogen doen om daar de nadruk te leggen
Maar heel erg netjes Eek
Lekkere kleuren hoor, erg mooiEEKthecat schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 17:17:
[afbeelding]
M'n zusje(toevallig ff gemaakt toen ik aan het testen was en ze dook er tussen)
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2006 21:19 ]
Mooie foto én leuk bewerktMartijnGizmo schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 02:43:
[afbeelding]
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Koop eens ISO100 rolletjes, kan helpenDeMolT. schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 17:09:
Hallo ik ben hier nieuw op het forum hoewel ik al x aantal jaar "meegluur" heb ik eindelijk besloten aan te meldenen dit is dus mun eerste post...
[afbeelding]
Wat vinden jullie ervan?
Hij is heeft veel korrelmaja...
offtopic:
OM10, daar heb ik het nog op geleerd. Leer je direct met focus/diafragma/sluitertijd spelen, echt ideaal. Veel beter dan zo'n crappy full-auto compactcamera
. Ook de 50mm f/2.8 lens erop? Of was het 35mm? Ik heb eigenlijk geen idee meer wat erop zat, al bijna 10 jaar geleden 
OM10, daar heb ik het nog op geleerd. Leer je direct met focus/diafragma/sluitertijd spelen, echt ideaal. Veel beter dan zo'n crappy full-auto compactcamera
Drie foto's die ik kon vinden in mijn fotomap die naar mijn mening goed gelukt zijn. Geschoten met een Fuji FinePix S5500 tijdens de zomer toen het weer helder was.
1:

2:

3:
1:

2:

3:

Ik heb deze foto alweer een tijdje geleden gemaakt en ben hem toevallig weer tegengekomen. Het is het kiendje van een vriend van mij, en ze had echte verbluffende ogen. Ze was bijzonder geinteresseerd in mijn fototoestel, vandaar de uitdrukkig en het standpunt. Alles zwartwit, behalve de originele kleur van de ogen.

Foto gemaakt met mijn onafscheidelijke pentax optio 33L, die binnen 2 weken vervangen wordt door een panasonic FZ5
Foto gemaakt met mijn onafscheidelijke pentax optio 33L, die binnen 2 weken vervangen wordt door een panasonic FZ5
ik vind hem een beetje eng MMach, misschien door het wat lichte gezicht en die die blauwe ogen, kweet niet..het zijn erg mooie ogen, maar somehow passen ze niet in het plaatje..
No worries m8
Ja, je bent niet de enige die het een creepy foto vindt, heb ik nog al gehoordDeoDupke schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 10:36:
ik vind hem een beetje eng MMach, misschien door het wat lichte gezicht en die die blauwe ogen, kweet niet..het zijn erg mooie ogen, maar somehow passen ze niet in het plaatje..
Dit was met een 50mm gemaaktMBV schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 18:25:
[...]
Koop eens ISO100 rolletjes, kan helpen. Veel korrel kan ook duiden op een onderbelichte foto, stel voor de gein de iso-waarde eens omlaag in (grote draaiknop naar links draaien) voor wat belichtingscorrectie, als je vermoed dat je sluitertijd te hoog is. Lastig was dat, analoog
offtopic:
OM10, daar heb ik het nog op geleerd. Leer je direct met focus/diafragma/sluitertijd spelen, echt ideaal. Veel beter dan zo'n crappy full-auto compactcamera. Ook de 50mm f/2.8 lens erop? Of was het 35mm? Ik heb eigenlijk geen idee meer wat erop zat, al bijna 10 jaar geleden
offtopic:
Nog ff vraagje als ik iso 400 rolletje gebruik kan ik als nog wel iso 100 instellen?
Zo, onlangs nog een foto bewerkt:
Mijn zus:

origineel: http://users.telenet.be/VersavelProductions/SandrineVoor.JPG
Ik vind em wel iets hebben
Mijn zus:

[ Voor 24% gewijzigd door MMach op 20-01-2006 00:36 ]
Ik ben onder de indruk van je bewerking. Mooie kleuren, fijne DOF "gefaked" , lekker scherp en imo perfect gecropped die de compositie echt goed doet.
Mijn vader heeft wel een geschikte kop voor z/w-contrast IMHO:

En een wat minder serieus experiment:

En een wat minder serieus experiment:

Ik vind het z-w portret erg sterk, mooi contrast en veel karakter in de photo. Wel jammer van de schaduw bij z'n rechter schouder. Tweede foto vind ik wat minder (radial blur in PS?).
MMach schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 00:35:
Zo, onlangs nog een foto bewerkt:
Mijn zus:
[afbeelding]
Net iets te krap gekadererd denk ik. De kop zelf is zeker erg markant en komt goed uit in de gekozen z/w.MartijnGizmo schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 01:45:
Mijn vader heeft wel een geschikte kop voor z/w-contrast IMHO:
[afbeelding]
Experiment misluktEn een wat minder serieus experiment:
[afbeelding]
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
DeMolT. schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 17:38:
[...]
Dit was met een 50mm gemaaktheb er nog een tamron 35-210mm lens bij, maar idd goeie leer cam.
offtopic:
Nog ff vraagje als ik iso 400 rolletje gebruik kan ik als nog wel iso 100 instellen?
offtopic:
nee, dat helpt niet voor je korrel. Als je het perongeluk doet, kan je het aan de ontwikkelcentrale doorgeven, theoretisch konden ze daar vroeger wat mee doen (pushen/pullen), geen idee of het ook met die automaten van tegenwoordig kan. Als je hem op ISO 100 zet, krijg je zwaar overbelichte foto's. Als dat je bedoeling is (zoek maar eens op high-key) kan het wenselijk zijn, maar dat is dan weer belichtingscompensatie
nee, dat helpt niet voor je korrel. Als je het perongeluk doet, kan je het aan de ontwikkelcentrale doorgeven, theoretisch konden ze daar vroeger wat mee doen (pushen/pullen), geen idee of het ook met die automaten van tegenwoordig kan. Als je hem op ISO 100 zet, krijg je zwaar overbelichte foto's. Als dat je bedoeling is (zoek maar eens op high-key) kan het wenselijk zijn, maar dat is dan weer belichtingscompensatie
Nee, camera gedraaid en bevroren met de flits. Dat bevriezen met de flits was ik aan het uitleggen aan m'n pa.djengizz schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 08:54:
Tweede foto vind ik wat minder (radial blur in PS?).
Mooie foto zeg.
(een beetje ruis op 8.25 behalve het gezicht zou de foto niet verkeerd staan imho)
none
Voor mij uiteraard een meer emotioneel mooie foto, maar ik wil em toch delen 
Moeder en dochter en ............ (inmiddels 1 dag over de uitgerekende datum heen)
Moeder en dochter en ............ (inmiddels 1 dag over de uitgerekende datum heen)

Verwijderd
Tsja, en dan een jaar later ...-W0kk3L- schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 10:13:
[afbeelding]
1

2

3

4

Dit vind ik de mooiste foto'sVerwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 14:05:
[...]
Tsja, en dan een jaar later ...![]()
1
[afbeelding]
2
[afbeelding]
3
[afbeelding]
4
[afbeelding]
Omdat een kind nooit helemaal doet wat je eigenlijk zou willen levert het leuke resultaten op.
Je moet wel veel geduld hebben tijdens het nemen van de foto's
computer voor alle werkzaamheden
Misschien leuk om te weten. De buik is inmiddels leeg, en ik heb er een gezonde dochter bij!-W0kk3L- schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 10:13:
[afbeelding]
Dit topic is gesloten.