Welke Bittorrentclient is de beste?

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.927 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,
Het is nu 2.32 uur midden in de nacht en heb bijna mijn computer uit het raam gesmeten omdat ik mijn ABC niet getweakt krijg. Toen ik net registerde voor dit forum kreeg ik een mail van chello dat mijn dataverkeer te hoog is en dat ze me gaan knijpen als ik niet stop. Ik heb nu rond de 50 gig geupt en 15 gedownd.

Dus... ik heb hulp nodig.
Ik gebruik ABC 2.6.9. voor mijn torrents, en torrentspy om de seeds en peers te tjekken. Maar ik upload altijd veeeeel meer dan ik download. Erg sociaal maar mijn dl's duren erg lang. Als ik geluk heb haal ik de 20k, vaak schommelt het tussen de 5 - 10, terwijl ik altijd rond de 40k upload. Dit gaat al maanden zo, en ben het meer dan zat. Wil eindelijk wel eens die files hebben die ik zoek. Het maakt niet uit of ik snachts of overdag dl, zit in een buurt waar ik normaal hogen snelheden haal (350 ks is geen uitzondering)

Ik gebruik windows XP en zit achter een Sygate personal firewall pro. Hierin heb ik geprobeerd de porten open te zetten die nodig zijn (volgens een vriend is dit niet nodig want als ie uitstaat staan alle porten open, maar dat werkt ook niet), maar het rare is dat ik nu bij de ene file wel remote peers kan vinden en bij de volgende torrent niet. Dit is een port probleem heb ik gelezen. Mijn interne firewall staat uit (interne XP firewall).

Ik zit niet achter een router, mijn computer is rechtstreeks op de kabel (daar zit dan wel een router, of hoe heet dat ding, enniewee, daar kan ik niks aan tweaken) dus ik hoef ook geen porten te forwarden volgens mij. Voor de duidelijkheid ben geen tekkie, maar probeer met mijn gezonde verstand dit op te lossen. En dat lukt niet. Heb het hele internet erop afgezocht maar ben aan het einde van mijn latijn.

Kan er iemand aub iets aan doen, vertel me, o meesters van alles dat is data, all my computer are belong to you. Vertel me hoe dit op te lossen op een manier dat ik het snap. Dus niet zeggen je moet die en die port openzetten maar vertel dan ook meteen waar ik dat moet doen. zijn er instellingen in ABC die goed werken? Heb ook netlimiter erop staan maar dat werkt ook al niet zoals ik het wil. Als ik aangeef max 30 k up dan heeft ie daar lak aan. Hopeloos.

slappezever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O+ HoiHoi, ten eerste welkom op GoT.
Ten tweede; nette openingspost. B)

Laat die pc trouwens liever nog even binnen staan, er zou iemand onder je raam kunnen liggen te pitten op dit uur.

Je geeft aan dat af en toe de remote peers jou ook kunnen benaderen. Wanneer dit werkelijk het geval is dan staan je eventuele portmaps goed. Ook al is dit, bij wijze van spreken, maar bij 1 uit de 100 torrents het geval.
Je aanname dat je zonder firewall / router en direct op het modem aangesloten te zijn geen portmaps meer nodig zou hebben is inderdaad juist...

Wat je nog zou kunnen overwegen is om een andere client te proberen die ook toestaat om upload-verkeer in te dammen. Kijk als je niet zozeer tegen java opziet eens naar Azureus, deze is namelijk _nogal_ uitgebreid te configureren.

Wat eventueel een reden kan zijn voor je matige downloadsnelheden is het feit dat je tegen je max (ik vermoed 42kb/s) up loopt te loaden zodat je geen sterke inkomende verbinding op kan zetten. Dus het verlagen van je upload zou er inderdaad voor kunnen zorgen dat het allemaal wat beter wil vlotten.
Je zou zoals ik eerder vermelde de upload-limitier van Azureus eens kunnen testen maar ik zie dat je Netlimiter al gevonden hebt.
Curieus geval dat deze bij jou de upload niet gekapt krijgt. Dat heb ik namelijk nog nergens gezien. Zou je even een screenie van je Netlimiter instellingen willen maken? Misschien heb je toevallig iets verkeerd staan zoals hem enkel lokaal verkeer laten blokken. ofzo.

Alvast succes en met het gezamelijke intellect / vakkennis hier op GoT moeten we er toch uit kunnen komen ;).

ps. groeten onder je post hoeft hier niet, iedereen kent elkaar.
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk ook op www.portforward.com hoe je het beste de porten kunt forwarden (6881 voor Azureus). En lees ^

Azureus voor en nadelen:

voordelen
- gebruikersvriendlijk
- maar 1 port nodig om te forwarden
- makkelijk te zien of je port wel of niet geforward is
- je kan er .torrents mee maken
- superseeding
- plugins
- heel veel in te stellen
- overzichtelijk
- vaak updates
- checked automagisch voor updates

und so weiter und so weiter :Y)

nadelen
- gebruikt meer cpu/ram dan andere clients
- java based (voor sommige een nadeel, dont ask me why 8)7 )

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2004 04:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:27

FlashBang

Hoi.

Verwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 04:51:

nadelen
- gebruikt meer cpu/ram dan andere clients
Valt best mee, of je moet een antieke pc hebben natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 03:27:
[...]
Wat eventueel een reden kan zijn voor je matige downloadsnelheden is het feit dat je tegen je max (ik vermoed 42kb/s) up loopt te loaden zodat je geen sterke inkomende verbinding op kan zetten. Dus het verlagen van je upload zou er inderdaad voor kunnen zorgen dat het allemaal wat beter wil vlotten.
Je zou zoals ik eerder vermelde de upload-limitier van Azureus eens kunnen testen maar ik zie dat je Netlimiter al gevonden hebt.
Curieus geval dat deze bij jou de upload niet gekapt krijgt. Dat heb ik namelijk nog nergens gezien. Zou je even een screenie van je Netlimiter instellingen willen maken? Misschien heb je toevallig iets verkeerd staan zoals hem enkel lokaal verkeer laten blokken. ofzo.
Goeiemorgen! na weer 8 uur geslapen te hebben zit ik weer fris en vol goede moed achter mijn computertje. Leuk om nu al een reactie te lezen. Dit forum is goed! bedankt dus.

Ok, to the point nu, heb net nog even aan net limiter zitten pielen, en nu kapt ie em wel. Wat betreft de porten die open stonden of niet, idd, ze staan open want ik heb een paar remote peers ertussen staan en de verbinding is nu wel groen. Heb hiervoor wel in mijn advanced window, bij prefs, mijn ip ingegeven. Beetje raar niet? Ik weet niet 100% zeker of het daar aan lag, omdat veranderingen niet meteen effect hebben, maar toen ik wakker werd, was mijn verbinding groen, dus remote peers gevonden. Oja ik had ook nog ingegeven bij sygate (firewall)

Heb net de up gekapt tot 20k, en nu is mijn down ook rond de 20, die was idd telkens rond de 42, nu voor het eerst soms hoger als de up. Maar ik kom nog steeds niet hoger. Ik heb mijn up gekapt op 300k. Heb ook maar 1 download aan staan. De file die ik probeer te krijgen is nu zon 40% klaar, heeft 39 seeds en 188 peers (volgens torrentspy). Dan zou je denken dat ie wat sneller mag uploaden.

Oke, ik ben in principe een leech, omdat ik mijn andere torrents die klaar waren uitgezet had, ben dus een peer / leech . Dit is om mijn data verkeer nog een beetje in te dijken. Zou dat er mee te maken hebben? Ik meen ergens gelezen te hebben dat wat je upt, je ook kan downen. Prima natuurlijk, zo houden we p2p levend. Maar mischien hebben jullie nog een paar tips of pointers die mijn dl's wat sneller kunnen laten gaan?

Ik heb wat screendumps gemaakt maar weet nog niet hoe ik die hier moet uploaden. Kom ik nog wel achter.

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang

FlashBang

Hoi.

Mijn totale stats met Azureus is:

Gedownload totaal: 3,42 GB
Geupload totaal: 841 MB

En mijn torrents gaan (bijna) altijd zo snel als mijn max snelheid, als ik de ports tenminste geforward heb in mijn router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:54

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Verwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 03:27:

Wat je nog zou kunnen overwegen is om een andere client te proberen die ook toestaat om upload-verkeer in te dammen.
Met ABC kan dat heel makkelijk.
Via menu -> actie -> global upload setting verlagen naar iets laags. Je kunt 2 verschillende upload limieten instellen. 1 limiet voor als je aan het downloaden bent en 1 limiet als je alleen maar upload.
Je kunt ook rechtsklikken op een torrent en local upload setting kiezen. Dan kun je de upload voor die torrent instellen.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FunkyTrip schreef op 14 augustus 2004 @ 12:23:
[...]

Met ABC kan dat heel makkelijk.
Via menu -> actie -> global upload setting verlagen naar iets laags. Je kunt 2 verschillende upload limieten instellen. 1 limiet voor als je aan het downloaden bent en 1 limiet als je alleen maar upload.
Je kunt ook rechtsklikken op een torrent en local upload setting kiezen. Dan kun je de upload voor die torrent instellen.
Die instellingen heb ik al tig keer veranderd. Maar dat mag bij mij niet baten. Ik denk dat het aan deze torrent ligt. Ik kan het niet anders verklaren.

Kennen jullie trouwens BT engine? Je kan em overal downloaden maar ik heb nog geen 1 review kunnen vinden. Als je em googled dan vind je 500 sites waar je em kan dl, maar meer als een verklaring van de fabrikant van wat ie doet vind ik niet. Zou je DL kunnen versnellen met 100 procent....

Is natuurlijk geen freeware, en de demo werkt niet. Je moet em dus eerst kopen om te zien of het werkt.... Daar trap ik niet in (gezien de stapel crappy soft die er op de markt is en komt) en wil dus weten of er iemand iets meer van weet.

Oja nog een ding. Als ik een tweede torrent aan zet dan dropt mijn eerste download meteen, samen DL-en ze dan net zoveel als toen er 1 aan stond. Dus al met al, krijg ik nog net zo weinig data binnen als eerst. Gek wordt ik er van.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2004 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 19:24

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Volgens mij is dat gewoon een tooltje die wat instellingen in je BT client optimaliseerd. Ik geloof er iig niets van. Ik gebruik Azureus nu al meer dan een half jaar en ben nog steeds tevreden. Met de torrents die ik download haal ik altijd wel +200KB/s.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blisterin_Bull schreef op 14 augustus 2004 @ 13:09:
Volgens mij is dat gewoon een tooltje die wat instellingen in je BT client optimaliseerd. Ik geloof er iig niets van. Ik gebruik Azureus nu al meer dan een half jaar en ben nog steeds tevreden. Met de torrents die ik download haal ik altijd wel +200KB/s.
Wat downloaden jullie dan dat het zo lekker gaat man. Op dit moment heb ik effe 5 torrents aan staan, verschillende soorten groten en maten zeg maar. Mijn totale download is nog steeds zo traag als dikke *** en mijn upload gaat lekker. Die heb ik gekapt op 20 nu, totaal, via netlimiter. Wat in godsnaam is hier aan de hand, het lijkt wel of ik gekapt wordt op max 20-25 k down totaal. Want meer haal ik niet. Ik heb KABEL! In een buurt waar ik makkelijk 300 k kan halen. Dit haal ik makkelijk als ik effe iets anders moet downloaden van een site ofzo. Wat is er nou zo tof aan bittorrent eigenlijk? Probeer al maanden deze troep te laten werken. AAAARRGGHHH....

(moet eens wat minder koffie drinken soggens...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang

FlashBang

Hoi.

Verwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 13:25:
[...]

Wat downloaden jullie dan dat het zo lekker gaat man. Op dit moment heb ik effe 5 torrents aan staan, verschillende soorten groten en maten zeg maar. Mijn totale download is nog steeds zo traag als dikke *** en mijn upload gaat lekker. Die heb ik gekapt op 20 nu, totaal, via netlimiter. Wat in godsnaam is hier aan de hand, het lijkt wel of ik gekapt wordt op max 20-25 k down totaal. Want meer haal ik niet. Ik heb KABEL! In een buurt waar ik makkelijk 300 k kan halen. Dit haal ik makkelijk als ik effe iets anders moet downloaden van een site ofzo. Wat is er nou zo tof aan bittorrent eigenlijk? Probeer al maanden deze troep te laten werken. AAAARRGGHHH....

(moet eens wat minder koffie drinken soggens...)
waarom kap je die shit zo laag man, trouwens ik haal als ik de up kap op 12 nog een down snelheid van rond de 50-60.

Probeer es een populaire torrent en share wat meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik download in eerste instantie vaak torrents met 2000+ seeds en 3000+ peers. Ten tweede zorg ik dat elke torrent minimaal 5 uploads heeft die elk weer minimaal 5KB/s krijgt. Zo voorkom je dat je "snubbed" wordt. Als je nl. te weinig upload en te langzaam wordt je geband door sommige client (niet door de tracker gelukkig). Daarnaast cap ik gewoon via Azureus, en niet via Netlimited oid. Ook draai ik Azureus niet op standaard BT poort. voorbeeldje van 3 weken geleden

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 14:56

Niek

f.k.a. The_Surfer

Even een algemene post, ik zie veel vragen vaak terugkomen:

Azureus, teveel CPU gebruik
Iedereen die hier over klaagt raad ik aan dit docje te lezen: http://azureus.sourceforge.net/wiki/index.php/ReduceCpuUsage

Azureus, teveel CPU gebruik
Iedereen die hier last van heeft moet even dit doorlezen: http://azureus.sourceforge.net/wiki/index.php/VirtualMemory

Mijn download is sloom
• Forward je BitTorrent port(en) in je router en/of laat hem door je firewall. Hoe je moet forwarden staat per router uitgelegd op http://www.portforward.com/routers.htm
• Gebruik een andere BitTorrent port(range) dan de standaard 6881(-6899). Sommige providers (misschien die van jou, misschien van seeds/peers waar je van download) limiten de standaard BT poorten. Kies als het mogelijk is je poorten >= 49152.
• Limit je upload (zeker met ADSL) iets onder je max haalbare. Met ADSL lite (352 kbit) houd dit in 20 KiB/s, met ADSL Basic (416 kbit) 25 KiB/s en met ADSL Plus (704 kbit) 50 KiB/s.

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blisterin_Bull schreef op 14 augustus 2004 @ 14:11:
Ik download in eerste instantie vaak torrents met 2000+ seeds en 3000+ peers. Ten tweede zorg ik dat elke torrent minimaal 5 uploads heeft die elk weer minimaal 5KB/s krijgt. Zo voorkom je dat je "snubbed" wordt. Als je nl. te weinig upload en te langzaam wordt je geband door sommige client (niet door de tracker gelukkig). Daarnaast cap ik gewoon via Azureus, en niet via Netlimited oid. Ook draai ik Azureus niet op standaard BT poort. voorbeeldje van 3 weken geleden
Hoe krijg je voor elkaar in ABC dat je niet snubbed raakt? Ik kan niet instellen dat ik alleen peers wil die meer uppen dan 5 k/s. Ik zou dat wel willen want nu krijg ik tig peers die elk niets 1 of 2 uppen, soms iets meer. Terwijl ze zelf wel bij mij me hele harde schijf leegtrekken.

Ik share ook veel, snap dat ik al zoveel geshared heb dat ik nu aan mijn datalimiets zit. Bijna tenminste, heb een waarschuwing gehad.

Ik zou graag die peers willen kicken die alleen maar van me downloaden, of naar verhouding erg weinig. Sjezus man, dit noemen ze dan sharen.

Als ik minder up, dan down ik minder, Als ik meer up, dan down ik iets sneller. Maar altijd down ik minder dan dat ik up. Dat is het grote probleem. En als ik dan peers zie die met een snelheid van 200+ k aan het downloaden zijn, waarvan een gedeelte bij mij, en ze uppen 0 k... Dan wordt ik pissig. Ik kom maar niet boven de 25 k uit. En die 25k wordt nog verdeeld over meerdere torrents ook als ik er meer aan heb staan. Dus al met al, 25 k up, 35 down.

Is dit mischien anders met Azureus? Kan me niet voorstellen dat dat dan sneller zou werken. Zou niet aan een programma mogen liggen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2004 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb bijna alle BT clients geprobeerd en mijn vastlopers komen door Zonealarm Pro 5 firewall en tevens staat in de faq van Azureus dat ZAP vastlopers veroorzaakt, tevens bij Emule.

Ontopic ik vind Azureus zeer goed werken met name dat je kan zien hoeveel seeds en peers er zijn bij elke torrent bovendien saved Azureus dat zodat je bij een resume in no time weer op hoge snelheid zit. En UPNP is ook handig want dan hoef je zelf niet eens de porten te forwarden (je router moet dat wel ondersteunen en win xp is nodig). Mijn download pc staat zeker al een maand aan en nog geen vastlopers gehad 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YEEHAW!

Nou mischien is het een spike, maar ik heb nu na nog wat klooien een DL van 60-70 k, upload van 35-38. Ik denk dat met deze upload ik unsnubbed ben, heb wat minder downloaders ingesteld, volgens mij gaat het nu goed.

Stay tuned. Ik ben voorlopig nog niet achter mijn computer weg. Heb toch verder geen leven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowmeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 11:12

Crowmeister

Stop!.... Continue

Ik was net van plan zone alarm te uninstallen toen ik erachter kwam dat ik versie 4.5 had :)
Nou maar blijven tweaken om het CPU gebruik laag te houden want het is nu rond de 7 procent. Mag best iets minder.

Chewing gum while cutting unions will prevent you from crying, it won't prevent you from being sad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BitComet... > www.google.nl w/ upload cap!

PS: Upload cappen kan ook met NetLimiter... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Weet niet of dat met ABC kan, maar met Azureus kan je bijvoorbeeld het aantal uploads instellen per torrent. Daarnaast stel je een globale upload in, dan verdeeld Az. zelf de BW onder de peers. Mijn Azureus staat op globale upload van 50KB/s. Als ik één torrent draai, zet ik die op 10 uploads (dus 5KB/s per peer), en zo verdeel ik dat als ik meerdere torrents draai. :)
Works like a charm... Vanmorgen draaide ik toevallig 6 torrents. Elk max. 3 uploads met globale up van 50KB/s. Toch vloog m'n BT met zo'n 450KB/s :D
Hier vreet Az. trouwens 35MB ram en 10% cpu... Maar dat geeft toch niet, daar heb je toch niet zoveel last van als je andere dingen doet.. :P

[ Voor 14% gewijzigd door Blisterin_Bull op 14-08-2004 17:34 ]

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 16:19:
YEEHAW!

Nou mischien is het een spike, maar ik heb nu na nog wat klooien een DL van 60-70 k, upload van 35-38. Ik denk dat met deze upload ik unsnubbed ben, heb wat minder downloaders ingesteld, volgens mij gaat het nu goed.

Stay tuned. Ik ben voorlopig nog niet achter mijn computer weg. Heb toch verder geen leven. ;)
Hehe, jaja mensen ik ben weer terug. Net nog een oude pizza gevonden ergens dus ik hoef niet achter mijn computer vandaan ;)

Ondertussen blaast BT nou lekker door met tussen de 90 - 100 kbs. Eindelijk een snelheid die acceptabel is. Mag nog wel sneller natuurlijk omdat ik theoretisch rond de 300 moet kunnen zitten. Heb mijn andere torrents nog uit laten staan om deze d/l niet te verzieken. De grootste problemen zijn verholpen. Na lang geaccepteerd te hebben dat dit net zo traag ging als Kazaa op zijn laatst (kazaa? kent iemand dat nog... )

Ik hoop nu nog om andere downloads net zo snel te krijgen zonder dat mijn ene DL trager wordt (dus eigenljik de d/l verdeeld). Ook dit moet mogelijk zijn volgens velen.

stay tuned

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowmeister

Crowmeister

Stop!.... Continue

tja ik dacht eigenlijk dat mijn snelheid acceptabel was maar nu ik lees dat iedereen zo veel hogere snelheden heeft.
Ik gebruik Azureus 2.1.0.4. Met alle goede instellingen, hoog poortnummer, poorten in de router geforward, upload gecapt op 66% van mijn max, max 5 uploads per torrent, 40 connections per torrents. Ik gebruik niet ZoneAlarm 5.0 dus alles is goed.
Ik heb een Demon 1MB/128KB abbo dus alles lijkt in orde. (upload staat dus op 70 kb/s) dus ik ben nu met 2 torrents bezig dus beide met 35 kb/s maar toch download ik maar met 25 kb/s daar ben ik redelijk tevreden mee maar het kan dus veel sneller?
Graag tips, ik heb alle tips van The_Surfer gebruikt, maar als snelheid hoger kan, altijd aannemen :D

Chewing gum while cutting unions will prevent you from crying, it won't prevent you from being sad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Denk dat het ligt aan de 40 connections per torrent. Zet die eens rond de 100-200. Die tips van The_Surfer of beter gezegd van die tips pagina zijn nl. meerendeel om je systeem zo min mogelijk te stressen.
Zelf heb ik alles op unlimited staan behalve upload op 50KB/s (van max. 95KB/s) en max. verbindingen globaal op 5000, dat alles op mijn 8M/1M adsl lijntje van CistroN.
Je moet dus maar ff spelen met dat soort instellingen.
OT:
Je merkt dus wel dat ik alleen speed belangrijk vindt, en niet het aantal systeembronnen wat het proggie vreet. Dat vind ik altijd gezeur van iedereen. Computers worden steeds sneller, maar o wee als een proggie meer dan 10MB ram vreet :P

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowmeister

Crowmeister

Stop!.... Continue

Blisterin_Bull schreef op 14 augustus 2004 @ 21:01:
Denk dat het ligt aan de 40 connections per torrent. Zet die eens rond de 100-200. Die tips van The_Surfer of beter gezegd van die tips pagina zijn nl. meerendeel om je systeem zo min mogelijk te stressen.
Zelf heb ik alles op unlimited staan behalve upload op 50KB/s (van max. 95KB/s) en max. verbindingen globaal op 5000, dat alles op mijn 8M/1M adsl lijntje van CistroN.
Je moet dus maar ff spelen met dat soort instellingen.
OT:
Je merkt dus wel dat ik alleen speed belangrijk vindt, en niet het aantal systeembronnen wat het proggie vreet. Dat vind ik altijd gezeur van iedereen. Computers worden steeds sneller, maar o wee als een proggie meer dan 10MB ram vreet :P
Thanks voor de tip. Hopen dat het werkt

Ja dat een prog meer RAM gebruikt heb ik ook geen problemen mee. Voor mij part gerbuikt ie 200 MB ram zolang hij maar niet te veel procent van de CPU gebruikt

Side note (van max. 95 KB/S) jij hebt blijkbaar ook zo'n klote modem die die sneller wil uploaden dan 95 kb/s? Terwijl het max 128 kb/s is. Heh moet zelf ook maar een keer een nieuw kopen maarja deze was wel gratis :D

Hoe hoog heb je trouwens 'Default max upload slots per torrent' staan?
For that matter, wat is het eigenlijk? :D

[ Voor 13% gewijzigd door Crowmeister op 14-08-2004 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Err, mijn adsl modem synct up @ 928Kbit, dus haal effectief 95-102KB/s. 1Mbit (128KB/s up) zal je NOOIT halen met adsl. Daarvoor is de overhead te groot. ;) Ik heb Azureus gewoon op 50KB/s up staan met de rule dat ie stopt als ie share ratio van 1.1:1 gehaald heeft. :)
Mijn Azureus instellingen: 1 2 3 4 5 <-- plaatje 5 is wat oud, draai nu op poort 50000
Default max. upload slots per torrent is: Hoeveel uploads per torrent je standaard wilt (kan je gewoon on-the-fly veranderen als de torrent draaid).

[ Voor 20% gewijzigd door Blisterin_Bull op 14-08-2004 21:18 ]

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Russian Phoenix schreef op 14 augustus 2004 @ 09:55:
[...]

Valt best mee, of je moet een antieke pc hebben natuurlijk.
Valt niet mee, misschien als je 1 torrentje download, maar als ik er 9 doe, slupt Azureus na 5 dagen draaien 20% en 80MB. Dat is gewoon veel te veel en ligt puur aan dat zeer inefficiente java. Kan Azureus verder niets aan doen, maar ik had liever dat ze het in een andere taal hadden geschreven. Ik heb trouwens een XP2600+, dus 20% zou hij daar absoluut niet mogen nemen. Met 1 torrent gaat het al een stuk beter, maarja, ik download niet 1 torrent.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

De reden dat het in Java geschreven is omdat het dan "cross-platform" is (lees: win32/mac/*nix compatible) en niet helemaal omgeport hoeft te worden voor elk OS. :D

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowmeister

Crowmeister

Stop!.... Continue

Blisterin_Bull schreef op 14 augustus 2004 @ 21:15:
Err, mijn adsl modem synct up @ 928Kbit, dus haal effectief 95-102KB/s. 1Mbit (128KB/s up) zal je NOOIT halen met adsl. Daarvoor is de overhead te groot. ;) Ik heb Azureus gewoon op 50KB/s up staan met de rule dat ie stopt als ie share ratio van 1.1:1 gehaald heeft. :)
Mijn Azureus instellingen: 1 2 3 4 5 <-- plaatje 5 is wat oud, draai nu op poort 50000
Default max. upload slots per torrent is: Hoeveel uploads per torrent je standaard wilt (kan je gewoon on-the-fly veranderen als de torrent draaid).
Nice, dank je voor die instellingen. Mijn snelheid is al heel wat beter.
BTW hoe stel je in dat ie stopt met seeden als je een ratio van 1:1 hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

In het config scherm onder:
-Queue
-Seeding
-Ignore rules: Ignore torrents with a share ratio of 1.0:1

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Nu online
Blisterin_Bull schreef op 14 augustus 2004 @ 21:34:
De reden dat het in Java geschreven is omdat het dan "cross-platform" is (lees: win32/mac/*nix compatible) en niet helemaal omgeport hoeft te worden voor elk OS. :D
Tuurlijk, op papier allemaal heel mooi, echter werkt het (onder geen enkel OS) zo lekker als een native binairy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

True, maar dat is op zich geen prioriteit van Azureus devs. Van het Azureus forum waarom Java en geen C++:

--
So it's a trade-off between raw performance and cross-platform compatibility. BitComet opts for the former, and Azureus the latter.
Sun is banking on the fact that as computers get faster and cheaper, you should notice the overhead of Java less and less, making Java a more attractive programming language. I tend to agree -- maybe, one day, you won't notice the overhead of Java at all, and then no one will cite Azureus as slow ;)

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Crowmeister schreef op 14 augustus 2004 @ 19:50:
Ik heb een Demon 1MB/128KB abbo dus alles lijkt in orde. (upload staat dus op 70 kb/s) dus ik ben nu met 2 torrents bezig dus beide met 35 kb/s maar toch download ik maar met 25 kb/s daar ben ik redelijk tevreden mee maar het kan dus veel sneller?
Graag tips, ik heb alle tips van The_Surfer gebruikt, maar als snelheid hoger kan, altijd aannemen :D
Zo kom net terug van vakantie...installeer de nieuwe Azureus. Versie 2.1.0.5_B18.

Lijkt wel of de snelheid bij iedere update als maar harder gaat.

[ Voor 42% gewijzigd door Chutney op 14-08-2004 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowmeister

Crowmeister

Stop!.... Continue

Chutney schreef op 14 augustus 2004 @ 23:11:
[...]

Zo kom net terug van vakantie...installeer de nieuwe Azureus. Versie 2.1.0.5_B18.

Lijkt wel of de snelheid bij iedere update als maar harder gaat.
Holy CRAP hoe kom je aan zo'n snelheid? Deel uw wijsheid :D Ik heb nu ongeveer de instellingen zoals Blisterin_Bull, maar zo'n snelheden haal ik NOOIT. Nu ongeveer 40 kb/s per download.

BTW je kan blijkbaar alleen de nieuwe versie gebruiken als je een CVS gebruiker bent. Wat is een CVS gebruiker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Nu online
Blisterin_Bull schreef op 14 augustus 2004 @ 23:01:
True, maar dat is op zich geen prioriteit van Azureus devs.
Weet ik, maar dat vind ik gewoon een foute keuze.
Blisterin_Bull schreef op 14 augustus 2004 @ 23:01:Sun is banking on the fact that as computers get faster and cheaper, you should notice the overhead of Java less and less, making Java a more attractive programming language.
Tsja, da's een zwak excuus. "Sorry jongens, onze slechte geprogde apps slurpen resources, dus zorg maar dat je veel resources hebt, wij gaan in elk geval niet beter proggen".
Blisterin_Bull schreef op 14 augustus 2004 @ 23:01:and then no one will cite Azureus as slow ;)
Dat is niet mijn probleem, mijn probleem is dat de rest van mijn systeem slow wordt, door AZ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Breepee schreef op 15 augustus 2004 @ 00:30:
[...]

Weet ik, maar dat vind ik gewoon een foute keuze.

[...]

Tsja, da's een zwak excuus. "Sorry jongens, onze slechte geprogde apps slurpen resources, dus zorg maar dat je veel resources hebt, wij gaan in elk geval niet beter proggen".

[...]

Dat is niet mijn probleem, mijn probleem is dat de rest van mijn systeem slow wordt, door AZ.
Ze geven enkel aan dat ze java prefereren mede wegens de cross-platform mogelijkheden.
Voor mij is het ideeal aangzien ik hier een netwerk heb met windows, linux en af en toe een paac macOS bakken. Het feit dat ik op elke bak _exact_ dezelfde client kan gebruiken is gewoonweg geniaal.

Maar het verschilt natuurlijk van geval tot geval. Wanneer je aan crossplatform-compatibiliteit geen waarde hecht dan moet je kijken of de iets zwaardere load van java-based software opweegt tegen de features van azureus. Zojah; gebruik een andere client :>.
( :D kijk een gespiegelde uitdrukking )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Crowmeister schreef op 15 augustus 2004 @ 00:14:
[...]

Holy CRAP hoe kom je aan zo'n snelheid? Deel uw wijsheid :D Ik heb nu ongeveer de instellingen zoals Blisterin_Bull, maar zo'n snelheden haal ik NOOIT. Nu ongeveer 40 kb/s per download.

BTW je kan blijkbaar alleen de nieuwe versie gebruiken als je een CVS gebruiker bent. Wat is een CVS gebruiker?
CVS is gewoon een ''beta'' waar steeds aangewerkt wordt...zie de AZ mainpage.

Ik heb +- de zelfde instellingen als Blisterin_Bull alleen heb ik bij:

Config -> Transfer -> Max nr of connections globaly op 700 staan..aangezien me router (Vigor 2600) bij 1200 tot 1500 over z'n nek gaat.

De max nr of connections per torrent staat gewoon op 0. Ook download ik niet 10 torrents tegelijk aangezien je maar beperkte up speed hebt vergeleken down, meestal 1tje tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-02-2022
Hoi allemaal, misschien zit ik hier goed... Ik weet niet waar ik m'n vraag anders kwijt zou kunnen behalve in een nieuw topic...

Ik heb enkele dagen geleden m'n laptop opnieuw geïnstalleerd, met Windows XP SP2. Alles wat betreft Internet werkt totnogtoe perfect, behalve TorrentStorm. Telkens als ik in TorrentStorm een transfer wil starten (of wil seeden) gaat de transfer na enkele seconden weer op Idle, en kan ik 'm weer opnieuw starten. Ik heb binnen Windows Firewall al aangegeven dat TorrentStorm doorgelaten mag worden en ik heb zelfs de firewall al eens uitgezet. Maar dat werkt totnogtoe niet. Vóór deze install (en op m'n andere pc) werkte het wel. Ik zou graag willen dat ik TorrentStorm op m'n laptop kan gebruiken.
Iemand een idee? Ik heb ook al gelezen over een patch die het aantal TCP connections verhoogd, zou dat het kunnen zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
csteelooper schreef op 15 augustus 2004 @ 22:49:
Hoi allemaal, misschien zit ik hier goed... Ik weet niet waar ik m'n vraag anders kwijt zou kunnen behalve in een nieuw topic...

Iemand een idee? Ik heb ook al gelezen over een patch die het aantal TCP connections verhoogd, zou dat het kunnen zijn :?
Yep... denk het wel de firewall blokeerd dan de connecties, het wordt gezien als een worm/virus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Chutney schreef op 15 augustus 2004 @ 23:06:
[...]

Yep... denk het wel de firewall blokeerd dan de connecties, het wordt gezien als een worm/virus.
Ok.... Seems to make sense. Maar hoe verklaar je dan dat ik zelfs geen connectie krijg als de firewall Compleet uit staat? (melding Security Center is dan meteen dat m'n pc 'at risk' is, maargoed dat weten we zelf ook wel)? Als de Firewall compleet uit staat heb ik precies hetzelfde euvel... :? Zou het misschien kunnen dat ik de downloader moet upgraden naar de nieuwere versie? is nu geloof ik BitTornado 0.3.2 en kan 0.3.4 worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
csteelooper schreef op 16 augustus 2004 @ 07:50:
[...]

Ok.... Seems to make sense. Maar hoe verklaar je dan dat ik zelfs geen connectie krijg als de firewall Compleet uit staat? (melding Security Center is dan meteen dat m'n pc 'at risk' is, maargoed dat weten we zelf ook wel)? Als de Firewall compleet uit staat heb ik precies hetzelfde euvel... :? Zou het misschien kunnen dat ik de downloader moet upgraden naar de nieuwere versie? is nu geloof ik BitTornado 0.3.2 en kan 0.3.4 worden.
Volgens mij staat die Connections per seconde beveiliging los van de firewall..daarom heb je er ook een patch voor anders had toch iedereen het uitgezet vanuit de firewall ?.... ik denk dat je snel moet gaan patchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Chutney schreef op 16 augustus 2004 @ 10:34:
[...]

Volgens mij staat die Connections per seconde beveiliging los van de firewall..daarom heb je er ook een patch voor anders had toch iedereen het uitgezet vanuit de firewall ?.... ik denk dat je snel moet gaan patchen.
Owkey... kun je me ff een al dan niet directe link richting die patch geven dan? Ik heb inderdaad al eens een woordje horen vallen over die patch. Inmiddels heb ik wel wat extra info weten te achterhalen: in het log van de transfer in TorrentStorm wordt gezegd: "Downloader exited unexpectedly." Kan dit dan ook te maken hebben met de Connections/sec. patch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Als is gebruik gemaakt van de google zoekfunctie ?....nou ja hierbij de link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Chutney schreef op 16 augustus 2004 @ 14:33:
Als is gebruik gemaakt van de google zoekfunctie ?....
Yep, maar nog niet voor 't zoeken naar die patch. Ik dacht: als ik de enige ben met dat probleem dan ligt het misschien aan iets anders, zoals misschien een verkeerd ingestelde setting.
Nouja, das dus achteraf gezien niet het geval. Maargoed... Dan heb ik toch nog even een vraag: is het aantal connecties echt zodanig van invloed dat het ervoor kan zorgen dat een applicatie zichzelf helemaal sluit? ik dacht dat er alleen werd gelimiteerd en niet gepreventeerd. Bovendien ben ik op TorrentStorm ook nog iemand tegengekomen die nergens last van heeft. Zou het kunnen dat hij/zij dan een oudere versie heeft van Sp2? op die site die jij me doorgaf wordt ook over verschillende versies gesproken. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Die patch werkt vanaf SP RC2, dus ook voor de Final. ;)
Wat ik gedaan heb met die patch: voor de handigheid renamed naar patch.exe, daarna gerund vanuit dos prompt venster: "patch.exe /L=5000"
Maar van mij mag je het ook wel hoger zetten hoor ;)

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Blisterin_Bull schreef op 16 augustus 2004 @ 18:26:
Die patch werkt vanaf SP RC2, dus ook voor de Final. ;)
Wat ik gedaan heb met die patch: voor de handigheid renamed naar patch.exe, daarna gerund vanuit dos prompt venster: "patch.exe /L=5000"
Maar van mij mag je het ook wel hoger zetten hoor ;)
* csteelooper is in de war... Denkt dat het niet aan de connection-limit ligt, omdat die op 10 staat en niet op 0.

Ik vind het allemaal wel best hoor, ik wil die patch best doenm, ook al ga ik naar unlimited toe... Ik ben alleen echt een beetje confused nu... Zou dit de oplossing zijn... Je zou haast denken dat het wel moet, want ergens anders kan het bijna niet meer aan liggen. Maar hoe zit het dan met mensen die andere BitTorrent clients gebruiken en/if bij wie TorrentStorm wél zonder gezeur goed werkt? Then again, dit is wel een clean install geweest, dus ik zou niet weten wat het anders zou kunnen zijn :?

edit:

Het gebiedt me denk ik om HEEEL hard SORRY te zeggen voor het feit dat ik aan jullie heb zitten twijfelen. De patch werkte in eerste instantie niet (50cons), maar uiteindelijk (500cons) wel... Naja, het maakt niet zoveel uit..,. Maar dan blijf ik het nog wel vreemd vinden dat zoiets uiteindelijk kan zorgen voor het onverwachts afsluiten van de downloader... :?

[ Voor 18% gewijzigd door csteelooper op 16-08-2004 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

pff max. 10 verbindingen is gewoon TE weinig. Anyway.. ben tevreden met Azureus.
edit: good boy :P

[ Voor 7% gewijzigd door Blisterin_Bull op 16-08-2004 20:13 ]

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik had eerst veel problemen met ABC, maar heb ze nu grotendeels opgelost. Enige wat ik nog wil oplossen is dat ik met sommige downloads geen remote peers kan vinden. Daardoor blijft mijn download redelijk, maar niet snel. Ik up op 35, hoger gaat niet omdat ik anders meteen een lage downsnelheid krijg, en down die torrent met ongeveer 40-50 ks. Dus, hoe kan het nu zijn dat ie soms geen remote peers kan vinden, alleen local? vinnut maar raar.

Graag uw antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXcyle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-08 23:45
ik gebruik sinds kort BTmanager op me linux server, dit is een python script die als daemon draaid en de orginele Bittorent client forked, het script zelf heeft geen gui of wat dan ook, maar laat je zodra deze draaid via een webinterface je torrents toevoegen en beheren.

op deze manier kan je dus op een linux server (en op een windows server vast ook wel) je torrents laten downloaden, en deze vervolgens remote met een webpage beheren.

ondanks dat deze client gewoon op de orginele bittorent client draaid kan je hierbij dus wel je upload limiten, 't enige nadeel is dat de webinterface er niet super uitziet, maar goed, je kan niet alles hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Owkey... TorrentStorm werkt onder WinXP-SP2 gewoon lekker... Maar ik heb wel iets mafs ontdekt. Ik heb op m'n laptop zowel LAN (100mbit/s) als 802.11b WLAN (11mbit/s). Op de LAN interface draait TorrentStorm lekker, alle leds worden groen en een vette download van boven de 132K/s. Op de WLAN-interface gaat de downloader steeds plat met de melding "Downloader Unexpectedly Exited." in het Torrent log. Dit gebeurt bij elke torrent die ik download en/of seed.

Het maffe is nu dat ik de firewall (Windows) aan heb op beide connections, en dat ik ook de settings per connection identiek heb staan (logisch, want alles staat default). Ik werk via UPnP. Zowel op m'n router als binnen Windows is UPnP ingeschakeld en ook binnen TorrentStorm is dat het geval. Als ik héél veel geluk heb kukt het me wel om van LAN naar WLAN te switchen als ik tijdens de transfer de kabel eruit pluk en m'n WLAN aanzet. Maar direct op WLAN starten gaat altijd mis...
Als ik Netstat draai dan zie ik als ik op de LAN-connection draai ook keurig connections binnenlopen op de range 6881-6999; als ik netstat draai op de WLAN-connection (dus als ik TorrentStorm probeer te gebruiken op de WLAN connection) zie ik alleen CLOSE_WAIT staan. De connections worden dus niet lekker tot stand gebracht. Als ik dan al een keer de downloader zover heb weten te krijgen dat 't wel wil werken op WLAN (die kabeltruc), dan zie ik wel een aantal connections in Netstat, maar geen enkele binnen de range 6881-6999.

Ik vroeg me af hoe dit kan, aangezien ik niks aan de firewall-settings heb veranderd (behalve dan Tor32 en Tor34 - de downloaders - doorlaten) en de verdere settings betreffende netwerken ook default staan. Ik heb wel de TCPIP.SYS patch toegepast.

Verder draait internet wel lekker op de WLAN interface, zij het niet met de maximum snelheden. De WLAN kaart geeft een goed signaal, maar ik haal 90% van de maxima, met LAN kom ik dichter bij 100%.

Noot: In Windows2000 lukte het me ook nooit om TorrentStorm met WLAN op groen te krijgen, maar de downloader(s) kapten er nooit spontaan mee, of ik nu LAN of WLAN gebruikte. Mijn vraag is dus: waar kan het nu nog aan liggen?

Noot2: Ik heb een Toshiba ORiNoCo/Agere WLAN-kaart, die al redelijk oud is (128bit-encryptie wordt niet ondersteund). Misschien dat iemand dit probleem/soortgelijke problemen kent met deze kaart? (de kaart is intern, dus niet zomaar vervangbaar).

edit:

@Mr. Tweak: uw wens is vervuld :P

[ Voor 3% gewijzigd door csteelooper op 17-08-2004 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@csteeloper: kan je je post opdelen in meer delen zodat het wat leesbaarder wordt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Damn man.. Kan je niet gewoon één pc als leechbak instellen ipv allemaal :P

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Blisterin_Bull schreef op 17 augustus 2004 @ 14:54:
Damn man.. Kan je niet gewoon één pc als leechbak instellen ipv allemaal :P
Das nu juist wat ik wil... alleen zou het fijn zijn als het me laptop zou zijn... Maarja, als dat niet lukt, dan maar me powerbeest (de grote PC)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
csteelooper schreef op 17 augustus 2004 @ 16:32:
[...]

Das nu juist wat ik wil... alleen zou het fijn zijn als het me laptop zou zijn... Maarja, als dat niet lukt, dan maar me powerbeest (de grote PC)....
waarom gaat je voorkeur naar de laptop ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Nu online
Chutney schreef op 17 augustus 2004 @ 17:52:
[...]

waarom gaat je voorkeur naar de laptop ?
Stil(ler) en verbruikt weinig stroom lijken me 2 voorname en belangrijke voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Breepee schreef op 17 augustus 2004 @ 18:48:
[...]

Stil(ler) en verbruikt weinig stroom lijken me 2 voorname en belangrijke voordelen.
Yep! idd... je hebt het helemaal correct! En als het dan wireless kon zou het helemaal mooi zijn. Anders heb ik da kaartje ook voor nix...
Naja dat zit er ingebakken dus weg doen kan ik het ook niet :?

Maar ik heb met die nic al vaker problemen gehad... Zie hier. Op dit forum (TorrentStorm) is wel veel meer geflame gaande dus ik heb me daar ook ff laten gaan. Zou ik hier denk ik niet doen. Maar iemand die niet begrijpt wat ik bedoel na drie posts verdient het gewoon dacht ik :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:05
Wat is het probleem als ik deze melding krijg Can't retrieve seed info from tracker, waiting to retry...; ;

ik gebruik bitspirit en deze file is 8 gig, maar nu gaat die opeens zitten kutten :S:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Open die torrent eens in TorrentSpy en kijk eens welke feedback je terug krijgt.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:05
Blisterin_Bull schreef op 18 augustus 2004 @ 12:37:
Open die torrent eens in TorrentSpy en kijk eens welke feedback je terug krijgt.
in de log sta: http error

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ngemAn
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-01-2024
Hallo, ik zit met een vraagje...

Ik hep op m'n pc het programma Azureus draaien (versie 2.1.0.4) om dingen te downloaden en te uploaden.

Als ik een bestand download en dat is dan binnen, dan gaat het naar het scherm uploaden, dan als de deelverhouding meer dan 1.000 is, dan heb ik dus hetzelfde geuploaded dan gedownloaded en dan verwijder ik het handmatig.

Mijn vraag is of het bestand wat ik upload ook automatisch kan worden verwijderd bij een deelverhouding boven de 1.000, dus wanneer ik net zoveel heb geuploaded dan gedownloaded ???

Dit wil ik om bandbreedte te geven aan de nieuwere torrents die worden geuploaded

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Don3k schreef op 14 oktober 2003 @ 09:33:
[...]

die is heeeel erg snel man :)

maar ik mis de resume optie :'(

-edit: zijn er geen andere clienten die ik kan testen? :o
er wordt automatisch geresumed, ga er gewoon over heen en gij zult het zien:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Laatst online: 11-09 15:30
J0ngemAn schreef op 22 augustus 2004 @ 20:07:
Hallo, ik zit met een vraagje...

Ik hep op m'n pc het programma Azureus draaien (versie 2.1.0.4) om dingen te downloaden en te uploaden.

Als ik een bestand download en dat is dan binnen, dan gaat het naar het scherm uploaden, dan als de deelverhouding meer dan 1.000 is, dan heb ik dus hetzelfde geuploaded dan gedownloaded en dan verwijder ik het handmatig.

Mijn vraag is of het bestand wat ik upload ook automatisch kan worden verwijderd bij een deelverhouding boven de 1.000, dus wanneer ik net zoveel heb geuploaded dan gedownloaded ???

Dit wil ik om bandbreedte te geven aan de nieuwere torrents die worden geuploaded
Ja dat kan. Dan moet je in het volgende screenshot de instellingen even exact over nemen.
Afbeeldingslocatie: http://racemol.nl/got/azureus1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://racemol.nl/got/azureus2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://racemol.nl/got/azureus3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ngemAn
  • Laatst online: 25-01-2024
Geweldig !, bedankt Racemol

Dit was precies wat is bedoelde, nu kan ik mn pc dagen laten draaien zodat alles smooth verloopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik gewoon Shareaza 2.0 en als ik de uploads zat ben, gooi ik ze gewoon alle gebruikers op de ban, werkt perfect! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Verwijderd schreef op 23 augustus 2004 @ 01:57:
Ik gebruik gewoon Shareaza 2.0 en als ik de uploads zat ben, gooi ik ze gewoon alle gebruikers op de ban, werkt perfect! :Y)
Je mag me eens vertellen hoeveel success/failed downloads je hebt gehad als het gaat om multifile-torrents. Ik ben sinds kort over op TorrentStorm omdat multifile-torrents steeds mislukten (en ik geen zin had om de Shareaza Temporary File Chopper te gebruiken). TorrentStorm werkt sneller naar mijn idee en alles dat ik binnen heb gehaald werkt zoals 't hoort.
Wat ik al helemaal irri vind aan Shareaza is dat je (bij mijn beste weten) niet zelf een upload (seed) kunt starten. Hiermee bedoel ik dat je een Torrent-file in de lijst zet zodat-ie voor anderen ter beschikking staat voor upload, zonder dat jij 'm eerst zelf moet downen.

Over TorrentStorm gesproken: die heeft niet toevallig net zo'n soort optie als Azereus, om na een bepaalde tijd, tec. te stoppen met seeden, of wel? Ik ben 'm nog nergens tegengekomen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
ik heb nu sinds kort het tracker-gedeelte van Azureus ook in gebruik.
Hierbij bemerk ik dat af-en-toe mijn pc voor enkele seconden niet reageerd. Hierop heb ik Azureus draaien op "lager dan normaal"-priority, maar nog steeds treedt dit probleem op.

Hierbij komt dat ik erg weinig kan uploaden (2,3 KB/s hoger lukt practisch niet) en de downloadsnelheid is navenant laag.

Heeft iemand een oplossing voor mijn probleem? Misschien valt hier in de instellingen wat te tweaken en zo het probleem op te lossen (maar dat kan ik helaas niet vinden) maar ook een alternatief qua tracker-software zou welkom zijn. Zo heb ik al Torrenttrader gevonden, maar deze is nog niet uit als final 1.0 en heeft ook nog geen support voor XP home.
Andere tips zijn ook welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

BNBT is goeie trackersoftware wat ook onder windows werkt zonder apache/php. :)
Dan heb je ook nog BNBT EasyTracker van Trinity met mooie windows installer plus config gui. Daarna kan je ook nog de bnbt.exe later overschrijven als je wilt upgraden. :D

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
bigfoot1942 schreef op 23 augustus 2004 @ 22:53:
ik heb nu sinds kort het tracker-gedeelte van Azureus ook in gebruik.
Hierbij bemerk ik dat af-en-toe mijn pc voor enkele seconden niet reageerd. Hierop heb ik Azureus draaien op "lager dan normaal"-priority, maar nog steeds treedt dit probleem op.

Hierbij komt dat ik erg weinig kan uploaden (2,3 KB/s hoger lukt practisch niet) en de downloadsnelheid is navenant laag.

Heeft iemand een oplossing voor mijn probleem? Misschien valt hier in de instellingen wat te tweaken en zo het probleem op te lossen (maar dat kan ik helaas niet vinden) maar ook een alternatief qua tracker-software zou welkom zijn. Zo heb ik al Torrenttrader gevonden, maar deze is nog niet uit als final 1.0 en heeft ook nog geen support voor XP home.
Andere tips zijn ook welkom!
Misschien moet je eens naar je poorten kijken om de snelheid wat te verhogen. Het kan zijn dat je die moet forwarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo hebt er wel eens iemand gehoord van bit spirit ik heb echt nergens geen last van kan alles naar wens instellen en download met de volle pond . : ) :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 20:00
wat zijn eigenlijk torrent-trackers? oid

ik weet alleen dat ik mijn torrents los van sites haal om me downloads binnen te halen.... maar zijn zogenaamde 'trackers' ook zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Nee, jij download een torrentfile... Die laad jij in je torrent client. De client communiceert eens in de zoveel tijd met de tracker om peers te vinden en info door te geven. De tracker beheert dus alle torrents. Vandaar dat de tracker precies weet hoeveel seeds/peers er zijn

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als jij een torrent ophaalt en wilt gaan beginnen met downen van bijhorende bestand en de tracker is offline kan je helemaal niets binnen halen. als de tracker online is en pas nadat jij je aanmelde offline gaat kan je nog van je medetorrentgebruikers downen. daarom kan je beter niet stoppen met downloaden als je zeker weet dat de tracker niet meer online zal komen en blijf je hangen op zoveel %

een tracker is belangrijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
Racemol schreef op 24 augustus 2004 @ 07:48:
[...]

Misschien moet je eens naar je poorten kijken om de snelheid wat te verhogen. Het kan zijn dat je die moet forwarden.
om te uploaden hoef je geen poorten te forwarden... maar het probleem is vanzelf weggegaan.
(btw ik heb mijn poorten wel geforward hoor)
en ik heb idd Trinity-ding nu draaien als tracker, echt geweldig gebruikersvriendelijk en het ziet er flitsend uit. En het memorygebruik is een stuk aangenamer dan dat van Azureus... 2MB!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Laatst online: 12:55

Polycom

Poes van goud

abc torrent gebruik ik, dat ding doet wat hij moet doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
bigfoot1942 schreef op 28 augustus 2004 @ 17:20:
[...]

om te uploaden hoef je geen poorten te forwarden... maar het probleem is vanzelf weggegaan.
(btw ik heb mijn poorten wel geforward hoor)
en ik heb idd Trinity-ding nu draaien als tracker, echt geweldig gebruikersvriendelijk en het ziet er flitsend uit. En het memorygebruik is een stuk aangenamer dan dat van Azureus... 2MB!!!
Door het forwarden van de juiste poorten gaat het uploaden wel een stuk sneller (het downloaden trouwens ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-03-2024

Ruudboy

Database Beheerder

Ik gebruik BitComet, eindelijk eentje die niet heel mijn geheugen volpropt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang

FlashBang

Hoi.

Ruudboy schreef op 31 augustus 2004 @ 18:57:
maar wel een die zo traag is als dikke stront door een trechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjukke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05-2023
Ruudboy schreef op 31 augustus 2004 @ 18:57:
Ik ook, heerlijk programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjukke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05-2023
Devilion schreef op 31 augustus 2004 @ 19:01:
[...]

maar wel een die zo traag is als dikke stront door een trechter.
Dunne, hoor. Hij zuigt redelijk hard hier.. In een minuutje of 10 aan de 80kb/s hier meestal :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang

FlashBang

Hoi.

sjukke schreef op 31 augustus 2004 @ 19:03:
[...]

Dunne, hoor. Hij zuigt redelijk hard hier.. In een minuutje of 10 aan de 80kb/s hier meestal :>
Ja, en dan vergelijken met wat je met Azureus scoort. Ik bedoel, BitComet is by far het mooiste torrent progje, maar Azureus blijft sneller en daar gaat het mij om. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:58

timovd

Voorsprong door techniek

BitStorm vind ik nog steeds de beste. Die ik al uitgeprobeert heb, zijn: bittorent, bitSpirit en BitTornado
Edit: Azureus wil ik nog wel een keer proberen. Alleen op school doet geen enkele het, dus heb ik niet veel aan.

[ Voor 35% gewijzigd door timovd op 31-08-2004 19:32 ]

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op school zijn de poorten waar BT over werkt, vast gesloten. Ik gebruik nu al een tijdje BitComet. Het is snel en gemakkelijk.

Verwijderd

Weet iemand iets te vertellen over dit IP adres veld, watvoor voordelen ermee te behalen zijn?
Afbeeldingslocatie: http://www.filenote.com/redir/50434.jpg
Hebben jullie Enable UDP tracker ook aanstaan?

• Dennahz
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

Burst! is de beste.

Twitter

• bigfoot1942
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 september 2004 @ 12:28:
Weet iemand iets te vertellen over dit IP adres veld, watvoor voordelen ermee te behalen zijn?
[afbeelding]
Hebben jullie Enable UDP tracker ook aanstaan?
dat "doe het ip adres verzonden aan de tracker teniet" moet je gebruiken wanneer je een client hebt draaien in hetzelfde netwerk als de tracker.
Zo heb ik op 192.168.0.1 een tracker draaien, en op 192.168.0.2 een client. Wil ik inkomende verbindingen kunnen leggen dan moet de tracker mijn externe adres meegeven aan een externe client. Wanneer de externe client 192.168.0.2 voor zijn kiezen krijgt gaat dat nl niet werken.

En ja "Enable UDP tracker" heb ik ook aanstaan, dit omdat ik eens een melding kreeg dat een tracker dat wou.
en enige argumentatie is teveel gevraagd?

[ Voor 11% gewijzigd door bigfoot1942 op 02-09-2004 12:42 ]

• TAG_ScorpioN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 13:45
Ikzelf houd het bij Shadow's experimental client 5.8.7. Waarom? Het is de enige client waarbij mijn bescheiden servertje (pentium pro 200mhz) rond de vijf torrents tegelijk aankan :7 Over de downloadsnelheden ben ik ook zeer te spreken.

Bittornado (ook van Shadow) doet het ook goed alleen heb ik het gevoel dat die net iets zwaarder is dan de oudere versies van de experimental client.

Ik heb Azereus en ABC ook geprobeerd maar mijn servertje bezwijkt onder die programma's.

Verwijderd

bigfoot1942 schreef op 02 september 2004 @ 12:41:
dat "doe het ip adres verzonden aan de tracker teniet" moet je gebruiken wanneer je een client hebt draaien in hetzelfde netwerk als de tracker.
Zo heb ik op 192.168.0.1 een tracker draaien, en op 192.168.0.2 een client. Wil ik inkomende verbindingen kunnen leggen dan moet de tracker mijn externe adres meegeven aan een externe client. Wanneer de externe client 192.168.0.2 voor zijn kiezen krijgt gaat dat nl niet werken.

En ja "Enable UDP tracker" heb ik ook aanstaan, dit omdat ik eens een melding kreeg dat een tracker dat wou.
Thanx, helemaal duidelijk!

• Dennahz

Dennahz

bigfoot1942 schreef op 02 september 2004 @ 12:41:
[...]

[...]

en enige argumentatie is teveel gevraagd?
! Dat was een goed idee geweest :D

Nee ik heb de gewone Bittorrent client gebruikt en nog 1 die ook nog kon downloaden via een ander protocol (ben de naam f kwijt) en heb nu dus Burst! die erg goed bevalt.

Downloads gaan lekker vlot, upload kan je instellen en er zit een soort van resume functie op :)

Twitter

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Poll: Wat is de beste Bittorrent client?
Bittorrent
TorrentStorm
BitTornado
Azureus
ABC
Burst!
BitComet
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=17332&layout=1&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je je download binnen hebt, hoelang blijf jij die torrent nog sharen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Bij mij stopt Azureus automatisch als ie een 1:1 verhouding heeft bereikt. ;)

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Verwijderd schreef op 03 september 2004 @ 11:04:
Als je je download binnen hebt, hoelang blijf jij die torrent nog sharen?
Hangt er vanaf, als ik zie dattie klaar is stop ik direct met sharen aangezien ik meestal meer torrents aanheb en de upload wel anders kan gebruiken :)

Ow btw, ik up meer dan ik down @ Burst!... zie ik net.. kan dat met azereus anders? Dat ik zegmaar evenveel down als up? Of meer down dan up :)

[ Voor 18% gewijzigd door Dennahz op 03-09-2004 12:52 ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Leecher :/ (Als je gelijk na download complete je torrent afsluit en nog niet een 1:1 ratio hebt behaald).
Ja, kan wel met Azureus, mits je het goed instelt. Tips daarover kan je teruglezen in dit topic. Heb geen zin om het nog een keer te herhalen.

reactie op Tweakernick hieronder:
Ik had het niet tegen jou :P

[ Voor 36% gewijzigd door Blisterin_Bull op 03-09-2004 18:31 ]

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee ik wil helemaal geen leecher zijn daarom vraag ik ook aan jullie wat een goede bewaartermijn is. Ik lees in de reactie tot een deelverhouding van 1:1 is gehaald ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang

FlashBang

Hoi.

Verwijderd schreef op 03 september 2004 @ 18:22:
Nee ik wil helemaal geen leecher zijn daarom vraag ik ook aan jullie wat een goede bewaartermijn is. Ik lees in de reactie tot een deelverhouding van 1:1 is gehaald ?
1:1 betekent dat als je een film van 4 gieg download, dat je die daarna nog upload naar andere mensen totdat er ook 4 gieg is geupload.

Dan heb je 4 GB gedownload en ook geupload en dan ben je dus geen leecher!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADMK
  • Laatst online: 06-05-2022
ik heb gehoord dat je een snellere upload/download speed krijgt door poorten te forwarden, welke moet ik forwarden? tcp/udp?

en ik share meer dan ik download, meestal is me share rate 1:2 omdat me download speed gewoonweg laag is :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Als je BT client op de standaard poorten draaid moet je poort 6881-6889 forwarden. Azureus aan de andere kant gooit alle data over één poort dus hoef je maar 1 poort te forwarden. Dit is trouwens wel een vraag die al vaak genoeg beantwoordt is en dus makkelijk zelf te vinden is. ;)

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Blisterin_Bull schreef op 03 september 2004 @ 12:58:
Leecher :/ (Als je gelijk na download complete je torrent afsluit en nog niet een 1:1 ratio hebt behaald).
Ja, kan wel met Azureus, mits je het goed instelt. Tips daarover kan je teruglezen in dit topic. Heb geen zin om het nog een keer te herhalen.

reactie op Tweakernick hieronder:
Ik had het niet tegen jou :P
Met Burst! upload ik meer dan dat ik download.. als m'n download klaar is en de 1:1 ratio is nog niet bereikt is het jammer maar meestal is het wel meer upload dan download.

Zal wel ff zoeken, thx ;)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Nu online

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik zit al een hele tijd op Azureus en die bevalt me nog steeds prima, altijd lekker snel, en de extra info die die over de torrents geeft, kan ook nooit kwaad ;) Oja en ik blijf uploaden tot ik een 1:2 (D:U) of 1:3 ratio heb bereikt. O-)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADMK
  • Laatst online: 06-05-2022
Blisterin_Bull schreef op 03 september 2004 @ 19:31:
Als je BT client op de standaard poorten draaid moet je poort 6881-6889 forwarden. Azureus aan de andere kant gooit alle data over één poort dus hoef je maar 1 poort te forwarden. Dit is trouwens wel een vraag die al vaak genoeg beantwoordt is en dus makkelijk zelf te vinden is. ;)
Bedankt iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Racemol schreef op 22 augustus 2004 @ 22:08:
[...]

Ja dat kan. Dan moet je in het volgende screenshot de instellingen even exact over nemen.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Twee opmerkingen.

Er staat in de afbeelding 1:2, dat is toch twee keer uploaden wat gedownload is?

Ik heb de instellingen overgenomen, maar de upload wordt niet automatisch verwijderd :?
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we de discussie beperken tot het CLIENT-gedeelte, en niet uitweiden over welke site waarom traag is en andere zaken in het schemergebied.