Het Half Life2 SRC only topic - Deel 2

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:
  • 1.360 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103718

duurt idd wel errug lang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60403

Ik heb hem ook gedownload (source). Alleen een paar levels doen het (logisch) maar de e3 levels die juist een beetje af zijn gemaakt doen het niet..
ik start ze vanaf console of create server, maar dan sluit hij HL2 af en verder niks, ik heb wel ergens in de hl2 directory wat vand demo's van die e3 levels.. moet ik daar wat mee doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

je moet eens proberen in een console playdemo demonaam.dem te doen :)

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geprobeert heb ik het zeker, maar ik kwam met deze 3 foutmeldingen, zelfde voor andere demo's

] playdemo e3_bugbait_01
Playing demo from e3_bugbait_01.dem.
Last 32 messages parsed.
0 0000 svc_bad
0 0000 svc_bad
0 0000 svc_bad
0 0000 svc_bad
0 0000 svc_bad
0 0000 svc_bad
0 0000 svc_bad
0 0000 svc_bad
0 0000 svc_bad
0 0000 svc_bad
0 0000 svc_bad
0 0000 svc_bad
0 0000 svc_bad
0 0000 svc_bad
0 0000 svc_bad
0 0000 svc_bad
0 0000 svc_bad
0 0000 svc_bad
0 0000 svc_bad
0 0000 svc_bad
0 0000 svc_bad
0 0000 svc_bad
4539 0000 svc_setpause
4539 0002 ???
7928 0000 svc_setpause
7928 0002 ???
158137 0000 svc_sendfile
158137 0005 svc_bad
164902 0000 svc_sendfile
164902 0005 svc_bad
184134 0000 svc_setpause
BAD: 2:???

Host_Error: CL_ParseServerMessage: Invalid server message - 72 (max == 36)

] playdemo e3_bugbait
Playing demo from e3_bugbait.dem.
read runt demo message
Host_EndGame: Demo message length < 0.

] playdemo e3_techdemo_5
Playing demo from e3_techdemo_5.dem.
read runt demo message
Host_EndGame: Demo message 2065406795 > NET_MAX_MESSAGE

Iemand hier een oplossing voor, of voor alsnog iets om die levels van e3 te spelen? (3 techdemo's doen het trouwens wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89518

Met steam kun je in dod en cs het volgende typen:

'maps *' ( weet niet of het met slash was of zonder)
om de hele map lijst te zien..dus misschien werkt dat ook met de hl2 alpha.
Dan kun je dus gewoon de hele maplist zien van wat er te spelen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89518 schreef op 22 februari 2004 @ 23:06:
Met steam kun je in dod en cs het volgende typen:

'maps *' ( weet niet of het met slash was of zonder)
om de hele map lijst te zien..dus misschien werkt dat ook met de hl2 alpha.
Dan kun je dus gewoon de hele maplist zien van wat er te spelen valt.
Dit is presies wat ik 2 posts geleden heb uitgelegd, ik krijg wel de levels in een lijst te zien, maar bij sommige sluit hij HL2 gewoon af..
Andere levels zijn eigenlijk altijd wel incompleet (halve levels, niet afgemaakte textures, en bots die het nooit doen) maar het gaat mij er vooral om dat ik die E3 levels kan spelen, ik dacht dat het misschien een verband had met die demo-files??? Of zijn dat gewoon de demo's die je ook in de hl2-e3 filmpjes ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
^Ik kon de meeste E3 levels gewoon spelen hoor dmv "map xxx"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235

domi235

Magic!

Anoniem: 60403 schreef op 22 februari 2004 @ 20:48:
Geprobeert heb ik het zeker, maar ik kwam met deze 3 foutmeldingen, zelfde voor andere demo's
Kheb hier ook zelfde probleem, ligt gewoon aan de alpha versie, die 3 techdemos doen het hier ook

[ Voor 2% gewijzigd door domi235 op 23-02-2004 19:39 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Ik zit net een beetje te denken en te discusieeren op msn over die source code lek en de beta daarvan enz.

Toen bed8 ik me, kan het niet VALVE ZELF zijn die de code naar buiten gebracht heeft :X ???
Dat Valve nog niet klaar was met de game, de engine nog crappy was en dat ze toen maar gedacht hebben, we doen net alsof de source code gestolen is zodat we de game MET reden uit kunnen stellen en zo de gamers en fans niet teleur hoeven stellen.

Of is dit een zeer slechte gedachte :? :z

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 16:37
El Snorro schreef op 23 februari 2004 @ 19:55:
Ik zit net een beetje te denken en te discusieeren op msn over die source code lek en de beta daarvan enz.

Toen bed8 ik me, kan het niet VALVE ZELF zijn die de code naar buiten gebracht heeft :X ???
Dat Valve nog niet klaar was met de game, de engine nog crappy was en dat ze toen maar gedacht hebben, we doen net alsof de source code gestolen is zodat we de game MET reden uit kunnen stellen en zo de gamers en fans niet teleur hoeven stellen.

Of is dit een zeer slechte gedachte :? :z
Die gedachte is al zéér vaak aan de orde geweest, zelfs in dit topic en het is best mogelijk, maar als je verder denkt zou het toch een vrij domme stap van Valve zijn.
Waarom? Bijvoorbeeld omdat mensen na de beta van te voren af gaan haken, omdat ze de beta tegen vinden vallen (het blijft natuurlijk een beta, maar sommige mensen zijn echt zo).
En de kans op cheaters is op deze manier een stuk groter, omdat ze nu van te voren al in de source kunnen kijken en daar aanpassingen in kunnen gaan doen.

Kortom: het is geen rare gedachte van jou/jullie, maar het zou een erg domme stap zijn geweest van Valve als dit waar was. En je zult het nooit te weten komen, want anders staat Valve flink voor paal ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WJP
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-01 19:36

WJP

Shibby

probeer hl2 eens te starten met -heapsize 300000 achter de shortcut misschien dat het dan wel wil (moet je wel 512 geheugen hebben)

Specs -- D2OL @ COMPUTERFREAKED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235

domi235

Magic!

WJP schreef op 23 februari 2004 @ 20:55:
probeer hl2 eens te starten met -heapsize 300000 achter de shortcut misschien dat het dan wel wil (moet je wel 512 geheugen hebben)
Alsje op mij reageert, dat van die heapsize heb ik , maar dat maakt niets uit, want gwoon draai ik het spel wel, er is gwoon iets mis met die demos :)

Dan hebk nog ff een vraagje, bij dat level waar je het lab binnenkomt via die pepsi automaat, zegt die dr. datje je pak aan moet trekken, alsje dat pak dat aantrekt, blijft hij maar doorzeuren dat je dat ding aan moet trekken... is hier iets tegen te doen of is het gwoon "alpha" en verder niks..?

[ Voor 31% gewijzigd door domi235 op 24-02-2004 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89518

Je moet zorgen dat je je pak nog niet aan hebt VOORDAT je em aan gaat doen, en daarna alvast naar die tweede kamer lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94958

Ten eerste: mijn excuses als deze vraag al is gesteld maar het is een beetje veel werk om heel deze topic door te spitten :)

De vraag:
Heeft de beta problemen met 1GB RAM? (als je eerst met 512 hebt gedraaid)

Uitleg:
Ik had voor gisteren nog 512MB DDR400 in mn PCtje zitten, daar draaie deze beta prima op zonder crashes. Nu heb ik gisteravond mn geheugen vervangen van 2x256MB Kingston DDR400 naar 2x512MB Kingston DDR400 (dus simpel gezegd van 512MB naar 1GB). Het rare is dat de beta nu constant crashed en zelfs een BSOD heeft veroorzaakt op mn XP.

Ik heb al getest met ander geheugen (precies hetzelde, allebei nieuw uit doosje) maar daar had ik precies dezelfde problemen en bovendien lijkt de PC voor de rest 100% stabiel te zijn (games, benchmarks). Memtimings staan gewoon op optimal in BIOS, nix getweaked.

Thnx!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 16:37
Je kan dat ook heel simpel testen door even één reepje van 512 MB eruit te halen, dan heb je 512 MB over ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet ik wel :D Maar ik zit nu op mn werk en gister om 2.30 uur moest ik toch ECHT gaan slapen :p

Maar bedankt voor de tip, ga ik ook zekers proberen zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CommanderKeen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-06 21:13
Anoniem: 25597 schreef op 05 februari 2004 @ 13:22:
[...]

[...]

stond een paar post erboven...
ja maar dat was onbegrijpelijk :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94958 schreef op 11 maart 2004 @ 11:16:
Weet ik wel :D Maar ik zit nu op mn werk en gister om 2.30 uur moest ik toch ECHT gaan slapen :p

Maar bedankt voor de tip, ga ik ook zekers proberen zo!
Met 1 reepje 512 eruit deed ie precies hetzelfde. Later Windows opnieuw geinstalleerd... geen probleem meer met die 1GB RAM :/

Beetje offtopic, maar heeft iemand enig idee hoe dit kan? De vorige installatie was ook redelijk schoon en precies dezelfde drivers en programma's waren geinstalleerd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:09

Maxow

Hidden Sound System

Ik weet niet waar ik dit anders had moeten posten, maar in ieder geval: er zijn weer nieuwe filmpjes te downloaden. Ze schijnen afkomstig te zijn van de CS- Condition Zero cd.

De filmpjes: HL2 Striders - Bink video en HL2 Coast Line - Bink video zijn beide te downloaden door op de link te klikken :)

[ Voor 10% gewijzigd door Maxow op 08-04-2004 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Maxow schreef op 08 april 2004 @ 00:33:
Ik weet niet waar ik dit anders had moeten posten, maar in ieder geval: er zijn weer nieuwe filmpjes te downloaden. Ze schijnen afkomstig te zijn van de CS- Condition Zero cd.

De filmpjes: HL2 Striders - Bink video en HL2 Coast Line - Bink video zijn beide te downloaden door op de link te klikken :)
Hmmz deze kende ik al. Zijn volgens mij al op E3 2003 getoont, of op ECTS 2003 ofzo. Iig toen was er zo die 500mb .mov file ;) En daar zaten deze ook in :)

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow

Maxow

Hidden Sound System

Ik heb ze net ook gezien en idd, weinig nieuwd onder de zon, behalve dan dat het iets betere kwaliteit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwxkil
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-03 22:45

gwxkil

|::::...

Maxow schreef op 08 april 2004 @ 00:33:

Wat een gruwelijk lekkere trailers zijn dat!!!! :9~ Het fragment met de buggy en de bazooka had ik nog niet gezien, maar de rest kwam wel bekend voor. Eigenlijk wel asociaal van Valve dat ze zulke lekkere filmpjes releasen als we nog waarschijnlijk de hele zomer erop moeten wachten. 8)7

Maar je kan voorlopig weer wat tijd (en pijn... ;) ) doden met een andere shooter...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

gwxkil schreef op 08 april 2004 @ 12:46:
[...]
Eigenlijk wel asociaal van Valve dat ze zulke lekkere filmpjes releasen als we nog waarschijnlijk de hele zomer erop moeten wachten. 8)7
Erm... deze bestaan al een jaar. Die zijn op de E3 van vorig jaar gemaakt. Dessalneittemin blijven ze gaaf :P

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit klopt inderdaad, in de .mov movie van 600mb zaten deze filmpjes al. en daarbij ook nog iemand die wat toeligting gaf, maar ik heb ook ooit een keer een filpmje gezien van iemand die uitlegde hoe de shaders bij hl2 werkte, en het daarna in-game liet zien, weet iemand waar ik deze movie kan downloaden?
ik geloof dat het ook van de e3 kwam (week niet zkr)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-06 20:11
is dat die waarbij men die muur laat zien in high poly en dan in low poly in de game terwijl hij er toch hetzellfde uit ziet?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow

Maxow

Hidden Sound System

Ja inderdaad. Ik heb even een linkje voor je opgezocht. klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thnx, dat is inderdaad dat filmpje, wel indrukwekkend hoe ze dat wandje in 1 polygoon veranderen :7 :9 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:44
Nu er al vollop met de game gekloot werd toen de source net gelekt was vroeg ik me af of er inmiddels eigenlijk al Maps en mods gemaakt zijn door mensen :? Voor DOOMIII alpha zijn bijvoorbeeld ook al zat maps te vinden op internet :)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naps
  • Laatst online: 20-08-2024
wat was de code om de buggy te spawmen ook alweer? :)
impulse 80 ofzo.. ban ut vergeten :'(

edit: vond net trouwens een leuke mappack voor hl2 op inet :)
met daarin alle 'werkende' prison en techdemo maps en nog wat andere, ook een map genaamd c17_assault2..
Deze map is volgens mij gewoon door iemand zelf gemaakt maar hij is wel supervet! :D
Er zitte bijna alle robots/ventjes in die in hl2 zitten als tegenstander dus lekker raggen dus :P

Afbeeldingslocatie: http://213.73.228.227/hl2_assault.JPG

die blauwe slangen (ook in een hl2 filmpje te zien) in het laatste level zijn vet lief! :D

Afbeeldingslocatie: http://213.73.228.227/hl2_ahwatlieV.jpg

isnt it cute?? :o

[ Voor 98% gewijzigd door naps op 17-04-2004 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shockers
  • Laatst online: 12:40
Vet, misschien als et mag een link naar mappack?
mooi die 15 fps :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naps
Shockers schreef op 17 april 2004 @ 22:14:
Vet, misschien als et mag een link naar mappack?
mooi die 15 fps :)
mag ik hier niet geven denk ik, mail me maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:44
waarom zou dat niet mogen? maps voor doom3 worden ook gewoon aangeboden hoor, daars niets illegaals aan.
En als het al niet zo mogen dan is "mail me maar" MINSTENS zo illegaal ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Maverick op 17-04-2004 22:42 ]

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naps
Maverick schreef op 17 april 2004 @ 22:41:
waarom zou dat niet mogen? maps voor doom3 worden ook gewoon aangeboden hoor, daars niets illegaals aan.
En als het al niet zo mogen dan is "mail me maar" MINSTENS zo illegaal ;)
tjaah het is tog illigaal ;) maarja vooruit, ik hoor de modjes vanzelf wel :P

kzie nu dat de link naar die maps down is :'( heb ze ff op mijn hostje gegooit..
http://xxx.xxx.xxx.xxx/files/hl2/
40kb upload dus ga plz niet alemaal tegelijk downloade :P ikzelf ben tog weg dus heb er geen last ;)

Ik zal ze morge, mits de mods het goed vinde dat ik hier de links post de file ff op een 100mbit hostje uploaden.

edit: zoals beloofd -> download de mappack hier :) hf

[ Voor 13% gewijzigd door naps op 18-04-2004 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shockers
  • Laatst online: 12:40
ja link doet niet meer :(

dat zou geweldig zijn :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-06 15:45

Not Pingu

Dumbass ex machina

ik kick dit topic even. Op PlanetHalflife staat nl. een heel interessante post van Fragmaster, vertrekkende oprichter van PHL die nu niet meer aan zijn NDA gebonden is.

Kort gezegd maakt hij duidelijk waarom Valve zolang totale radiostilte in acht heeft genomen, en eigenlijk nog steeds niet officieel heeft aangekondigd wanneer HL2 uitkomt. Hij kaart ook nog veel meer problemen bij Valve aan, en beschrijft hoezeer het bedrijf veranderd is sinds Half-Life.

Nogmaals, heel interessant en heel verhelderend.

Even wat interessante passages:

over het uitstellen van de release en de verwarrende statements van Vivendi vs. Valve:
Unfortunately Valve -- for whatever reason -- refused to own up to the fact that Half-Life 2 was going to be delayed. Gabe made that ridiculous "First time I've heard about this" response, and other sites overreacted and assumed that this meant that Vivendi's announcement was a mistake. This situation was further complicated by Vivendi's backtracking: after Valve essentially refused to confirm the delay news, Vivendi was forced to (kind of) retract their original delay announcement. So tons of people incorrectly assumed this meant HL2 was still coming out on time.
I visited Valve in early September to conduct interviews for the Behind the Scenes book. It was quite a bit of fun, but I was a little disturbed by a few things. I won't get into the specifics, but information wasn't matching up. Things said during the E3 demo turned out to be either misleading or untrue, for example. I don't want to say exactly what kind of state the game was in when I was there, but you'll recall that when other fan sites visited Valve later that month (BEFORE the source code leak, even), they were unable to see the game. Now, if the game was in a playable state and supposedly ready to go gold within a couple of days, don't you think they would have shown it off?
Over de source leak:
At first, Valve claimed that only 1/3rd of the source code was stolen, but once people compiled working versions of the game, well...

The Anonymous Leaker, despite being an asshole such as myself, was basically correct. HL2 wasn't nearly as far along as Valve was hinting at, and a lot of the things Valve showed in the E3 demo were misrepresented. Did he really release all the work Valve had done on HL2? To be honest, I don't know for sure. It's a possibility. Valve certainly made little effort to dispute his claims.

Now, I could go on and on, talking about Steam, all the screw-ups with Counter-Strike: Condition Zero (I mean, JESUS, how do you declare a game GOLD, say it's FINISHED, and then not ship it until NEARLY SIX MONTHS LATER?), how Valve has messed up their relationships with Ritual, Gearbox, Vivendi (do you think Vivendi is a big fan of Steam?), and ATI...
I feel most of the problems at Valve are due to the ineptitude of one individual in particular. I'm not going to name names, but you can probably guess who I'm talking about (Gabe Newell -Gunp01nt). This person is easily the worst person I've ever met during my time within the "video game industry," and that's saying a lot, considering that this business is filled with superstar jerkwads like... well... me. I don't feel that he does his job properly, and he isn't what I'd consider to be a decent, trustworthy, or moral human being.

Een laatste sneer van iemand die net zijn baan heeft verloren, het resultaat van verbitterdheid na een verslechterde persrelatie met Valve, of de harde waarheid? Gabe Newell krijgt iig stevige kritiek over zich heen, en gezien de problemen met Steam, de source code, totale mis- en noncommunicatie, en doodgewoon liegen van Valve's kant ben ik geneigd het als redelijk geloofwaardig te bestempelen.

[ Voor 74% gewijzigd door Not Pingu op 21-04-2004 19:42 ]

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12316

Laten we dit topic maar sluiten. De hele discussie over de source hebben we nu wel achter de rug.

Tijd om verder te gaan in [rml][ PC]Half-Life 2[/rml] :)

Gunp01nt: Zou je je post ook het nieuwe HL2 topic willen reposten? :)

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 12316 op 21-04-2004 19:49 ]

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste

Dit topic is gesloten.