Medion 2819 TV kaart

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste
Acties:
  • 14.861 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcb1
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-07 14:13
Nu effe iets heel anders!

Als ik via de s-video ingang een opname maak van bijvoorbeeld een DVD, dan kan ik die vervolgens keurig op de PC terugzien.

Wanneer ik via mijn asus 7100 met nview kijk (op tv, via s-video out 7100) dan krijg ik een vervormd beeld, als ik via de bijgeleverde software kijk. Kijk ik via winamp3 of mediaspeler dan kan ik wel gewoon op de tv de opname terugzien. (op TV)

Dit is toch niet een probleem in de bijgeleverde software hoop ik? Heb ik nog geen digitale videorecorder!

mcb1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magichawk
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-03-2017
Verwijderd schreef op 09 October 2003 @ 17:41:
Me pc slaat STEEDS vast als ik bezig ben met het TV gebeuren (met zowel d-scaler als bijgeleverde software). Had het net met TVFM Tuner toen ik alle frequenties aan het scannen was. Ik draai Windows XP.

Help miej! :?
Dat bevriezen van de pc (geluid ging gewoon door) had ik ook, na het verplaatsen van de kaart in een ander PCI slot is dit probleem voor 95% verdwenen.
Dat Dscaler dat doet is mij een raadsel want sinds ik 4.18 geinstalleerd had draaiend of niet liep mijn pc weer vast met de originele software.
Na deinstallatie was dat weer over
Ik draai ook XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 21:05
Dat vastlopen heb ik ook gehad, lag voornamelijk aan dscaler.

Trouwens nog wat uitgevonden, je kan je tv beeld via MSN aan andere mensen laten zien, hiervoor moet je je webcaminstelling even veranderen. Als het goed is kun je kiezen uit avermedie composit en s-video bij "wizard beeld en geluid afstemmen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07 23:06
freddifish schreef op 14 October 2003 @ 22:33:
[...]

heb de schrijver daarvan gemaild en in het girder forum gepost... geef die man ook even !

als hij niet reageert trek ik zelf nog wel een oude C builder uit de kast
Weet niet of je het forum op girder.nl hebt gelezen. Ik ben ook ff aan het klooien geweest. De kaart wordt al goed herkend in girder.. Maar de rest is hopeloos snap er niks van. Ik weet niet hoe ik die stomme remote ingang moet uitlezen.Hoe hun het deden in die dll krijg ik niet voorelkaar..
Dus kijk er maar is naar.
Borland c++ builder trail kan je downloaden van www.borland.com.
de averapi.dll is gemaakt in visualbasic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 October 2003 @ 23:32:
Tip om alle kanalen met TVFM te krijgen.
Scan Nederland(PAL-B/G), Nederland-1(PAL-B/G) em Nederland-2(PAL-B/G) af met "alle frequenties scannen"
Vervolgens geef je ze een naam door de aanwijzing van "netvisions"
Daarna selecteer je bij "kanaal" één van de drie in "Land"ga dan naar Groep en voeg de zenders toe in je groep en zo kan je de juiste volgorde en alle kanalen instellen.
Snap ik je nou goed als je op die manier gewoon met de afstandbediening door alle kanalen kunt zappen.
Ik krijg wel alle kanalen in zicht, maar om ze te zien moet ik wel via instellingen een andere kabelinstelling (nederland 1 of 2) kiezen, om vervolgens daarbinnen weer te gaan zappen. Dit schiet dus niet op. Als je met bovenstaande tekst iets anders bedoelde zou je dan zo vriendelijk willen zijn om met het nog een keer uit te leggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Laatst online: 11:28

The Zep Man

🏴‍☠️

Volgens mij is deze kaart NIET compatible met een AverMedia AverTV 202. De drivers bij deze kaart zijn gemaakt voor een BT878-chipset, die dit kaartje niet heeft.

Weet iemand met welke kaart van AverMedia de MD 2819 wel compatible is? Ik zou het graag willen weten, want dan kan ik kijken of er ook VfW-drivers beschikbaar zijn. Hoewel ik werk onder Windows XP, neem ik nog altijd video op onder Windows 98 in combinatie met VirtualDub. VfW-drivers zijn dan een stuk stabieler en ontlasten de CPU (omdat de M$-wrapper voor WDM->VfW niet geladen hoeft te worden).

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe neem ik op met virtualdub?
nu neem ik namelijk gewoon een ongecodeerde avi op met tvfm en codeer deze later met virtualdub.
ik kan nergens in virtualdub vinden hoe ik de tvkaart "invoeg" zeg maar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mcb1 Door mcb1 - Tuesday 14 October 2003 22:49

Nu effe iets heel anders!

Als ik via de s-video ingang een opname maak van bijvoorbeeld een DVD, dan kan ik die vervolgens keurig op de PC terugzien.

>>>>

Je hebt verschillende opname (ingang) formate ... deze kun je kiezen ...
Je kunt de saa 7134 ingang op
VCR in
TV Format
en nog iets zetten...

Deze optie zit in de standaard software maar is ook via de wdm driver applet beschikbaar
in andere prog's ... Dscaler kent hem ook... Even zoeken dus...

( Ik wacht met smacht op jullie resultaten : FreddiFisch en Tito !!! )

Best fijne chipset b.t.w. die sa7134...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:38
harry64 schreef op 14 October 2003 @ 23:37:
Dat vastlopen heb ik ook gehad, lag voornamelijk aan dscaler.

Trouwens nog wat uitgevonden, je kan je tv beeld via MSN aan andere mensen laten zien, hiervoor moet je je webcaminstelling even veranderen. Als het goed is kun je kiezen uit avermedie composit en s-video bij "wizard beeld en geluid afstemmen".
COOL, hij deed het bij mij standaard al, alleen hapert hij bij sommige mensen :(
Echt gaaf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Ik heb met TVFMtuner op een paar opties zoals Nederland(PAL-B/G), Nederland-1(PAL-B/G) em Nederland-2(PAL-B/G) zowel op cable als antenne gescand (maar ook op de duitser.. )
ZO hoop ik een keer de meeste zenders in een keer te krijgen als ik alle frequenties scan. Ik mis er nog een paar, maar met antenne en Nederland(PAL-B/G) krijg ik de meeste zenders door (casema .. haaglanden).
Heeft iemand anders alle kanalen kunnen krijgen anders met een buitenlandse zender misschien (duitsland gaf me niet meer kanalen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SMulTiE schreef op 15 October 2003 @ 07:27:
[...]

Snap ik je nou goed als je op die manier gewoon met de afstandbediening door alle kanalen kunt zappen.
Ik krijg wel alle kanalen in zicht, maar om ze te zien moet ik wel via instellingen een andere kabelinstelling (nederland 1 of 2) kiezen, om vervolgens daarbinnen weer te gaan zappen. Dit schiet dus niet op. Als je met bovenstaande tekst iets anders bedoelde zou je dan zo vriendelijk willen zijn om met het nog een keer uit te leggen ?
Ja, dat dacht ik ook op deze manier kan je wel alle zenders krijgen maar op het moment dat je ze in de groep zet houd het programma de kabel instelling aan die je heb geselecteerd. Ik ben over gestapt op Dscaler. Gratis en qua beeld vindt ik deze beter. Jammer dat de afstanbediening niet werkt en dat de opname functie niet zo uitgebreidt is. Maar in alle twee zit verandering

Voordeel is wel dat ik een zelfbouw ir ontvanger heb op mijn com1 en in combie met girder ook met de afstandbediening kan werken 8)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2003 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook ik heb het goedkope kaartje gehaald maar niets dan problemen.
Installatie bijgelerde software TVFM tuner breekt voortijdig af met melding 1628 failed to complete installation.(en vlak daarvoor, iets van can't initialize ...)
Dscaler geprobeerd: perfect geluid maar geen beeld
via capture functie kan ik wel fotos maken van de draaiende uitzending!!! dus hij doet het wel, alleen zie ik niets:(
Zelfde resultaat bij TV2000 wel geluid geen beeld.
Tevens microsoft patch geinstalleerd voor direct X 9.b
Nieuwe software Avermedia geprobeerd te installeren 302, 303 problemen met drivers

OS WIN XP SP1, videokaart Hercules MX32mb gevalletje, AMD Thunderbird 1 GHZ, ASUS deluxe, 512 MB, webcam etc.

Nu werken trouwens ook opeens een aantal DIVXjes niet meer en geven ook zwart beeld met wel weer geluid natuurlijk.

Iemand suggesties? Ben vrij radeloos nu 8)7 :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-12-2023

freddifish

schnappi !

klinkt als een probleem met de video overlay van de hercules (ivm de divx'jes) . zou die eens re-installen

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish

freddifish

schnappi !

ik ben bezig (alleen nog analyse.. weinig tijd) met de girder-ab opties voor dscaler..

de avermedia plugin source heb ik er eens bijgepakt om te kijken wat daar gebeurt
de plugin praat volgens mij met de avermedia DLL (averTV2k) via functies, en linkt dit weer met girder.
code:
1
2
3
4
5
6
HWInit=(THWInit)GetProcAddress(DllH, "AVER_HWInit");
  GetRemoteData=(TGetRemoteData)GetProcAddress(DllH, "AVER_GetRemoteData");
  SetRemoteData=(TSetRemoteData)GetProcAddress(DllH, "AVER_SetRemoteData");
  GetRemoteFlag=(TGetRemoteFlag)GetProcAddress(DllH, "AVER_GetRemoteFlag");
  SetRemoteFlag=(TSetRemoteFlag)GetProcAddress(DllH, "AVER_SetRemoteFlag");
  IsRemoteDataReady=(TIsRemoteDataReady)GetProcAddress(DllH, "AVER_IsRemoteDataReady");

nu heb ik een averTV2k.dll opgedoken, deze barst van de functies
waaronder AVER_HWInit, AVER_GETRemoteData, AVER_GETRemoteFlag, AVER_SETRemoteData, AVER_SetRemoteFlag en AVER_IsRemoteDataReady.

bij onze quickTV zit een andere DLL: averapi.dll
deze bevat van bovenstaande alleen AVER_GetRemoteData en AVER_HWInit

dit lijken me wel de meest relevante maar is het ook voldoende voor communicatie? daarvoor moet ik beter snappen hoe de plugin voor de aver 103 werkt, en dat kost even want ben meer thuis in pascal dan C :P
Voor het moment zie ik inderdaad alleen deze twee funties ook werkelijk in gebruik..

OK tot zover deze update :)

[ Voor 8% gewijzigd door freddifish op 15-10-2003 20:29 ]

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
freddifish schreef op 15 October 2003 @ 20:02:
ik ben bezig (alleen nog analyse.. weinig tijd) met de girder-ab opties voor dscaler..

de avermedia plugin source heb ik er eens bijgepakt om te kijken wat daar gebeurt
de plugin praat volgens mij met de avermedia DLL (averTV2k) via functies, en linkt dit weer met girder.
code:
1
2
3
4
5
6
HWInit=(THWInit)GetProcAddress(DllH, "AVER_HWInit");
  GetRemoteData=(TGetRemoteData)GetProcAddress(DllH, "AVER_GetRemoteData");
  SetRemoteData=(TSetRemoteData)GetProcAddress(DllH, "AVER_SetRemoteData");
  GetRemoteFlag=(TGetRemoteFlag)GetProcAddress(DllH, "AVER_GetRemoteFlag");
  SetRemoteFlag=(TSetRemoteFlag)GetProcAddress(DllH, "AVER_SetRemoteFlag");
  IsRemoteDataReady=(TIsRemoteDataReady)GetProcAddress(DllH, "AVER_IsRemoteDataReady");
Allemaal leuk en aardig, Ik heb dat allemaal al gedaan en ook al gecompiled.
Kon zelfs de dll al laden in girder.
Maar de avermedia.dll is voor een bt*** chipset. Dus gaat het uitlezen zoals ze het in de plugin doen niet werken. Lees voor meer info ook even mijn tread op http://www.girder.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=5306

De volgende c++ bestand heb ik gemaakt en gecompiled: http://luon.net/~ericbl/averstudio.cpp

Ik heb net een source gedownload voor het uitlezen van een saa7134 chipset. De source gebruikt de 34api.dll.
Het is een delphi source ik heb hem hier vandaan http://figyo.webpark.sk/
Ik ga het morgen is aanpassen en compilen.

Ik zal je het nog sterker vertellen De plugin werkt al.(alleen de bovenste rij toetsen werkt maar toch)

[ Voor 42% gewijzigd door Tito129 op 15-10-2003 22:36 . Reden: Werkende ab in girder nu ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magichawk
  • Laatst online: 03-03-2017
Zover ik het kan overzien bij de meeste reacties, is dat bij de een de AB het niet doet, de ander bevriezing van systeem, geen zenders op tv en radio of niet alles, installatie problemen etc.
Hier bij mij het volgende gevonden voor mijn problemen, misschien hebben jullie er wat aan.
Bevriezing, lijkt een conflict te hebben met de geluidskaart, verplaatsen van de kaart in een andere pci slot.

Geen geluid bij opname: verkeerde instelling in Windows voor opname, stond bij mij op wave. nu op line in (= tvkaart uit naar Line in geluidskaart)

Opnieuw bevriezing: Na installeren van Dscaler weer bevriezing, uninstallen helpt iets, opnieuw DX9 installeren en opnieuw drivers van TV kaart eropzetten.

AB had ik geen probleem mee, misschien is er ergens een service uit, voor degene waar die niet werkt?

weinig zenders vinden: met de instelling antenne werkt ie beter heb nu alle zenders die ik wil van 1 t\m Net5

Ik snap alleen niet waarom je groepen hebt die hebben geen functie, ik wil als ik op de AB de 1 indruk niet kanaal 1 hebben maar bv Ned 1
Iemand een Idee?

Installeren ging uit de kunst, herkennen en installeren. incl AB
Ik werk met XP pro

Magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldKlijsen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-07-2022
ik draai windows xp pro en de tv kaart wordt keurig herkend door windows en geinstalleerd. Daarna wil ik dat tvfmtuner programma installeren ook geen probleem.

maar zodra ik het programma run dan bevriesd mijn pc. Wordt er niet vrolijk van, heb op verzoek van medion de pc helemaal opnieuw geinstalleerd maar dit heeft dus niet geholpen.

heb pentium III 450, gforce2 mx200 (nieuwste drivers), live! 5.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Verwijderd schreef op 15 October 2003 @ 09:52:
hoe neem ik op met virtualdub?
nu neem ik namelijk gewoon een ongecodeerde avi op met tvfm en codeer deze later met virtualdub.
ik kan nergens in virtualdub vinden hoe ik de tvkaart "invoeg" zeg maar :(
Je moet de Microsoft WDM->VfW wrapper hebben.

Weet iemand nu al welke AverMedia kaart dit is en of er nog kans is op VfW drivers?

-Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish

freddifish

schnappi !

RonaldKlijsen schreef op 15 October 2003 @ 22:31:
ik draai windows xp pro en de tv kaart wordt keurig herkend door windows en geinstalleerd. Daarna wil ik dat tvfmtuner programma installeren ook geen probleem.

maar zodra ik het programma run dan bevriesd mijn pc. Wordt er niet vrolijk van, heb op verzoek van medion de pc helemaal opnieuw geinstalleerd maar dit heeft dus niet geholpen.

heb pentium III 450, gforce2 mx200 (nieuwste drivers), live! 5.1
heeft de kaart een eigen IRQ ? shared IRQ's werken "minder goed" schijnt al staan bij mij de tv kaart en mij geforce wel op zelfde IRQ in win2k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

nou bij mij deelt die de IRQ (11) met USB host controller EN netwerk kaart inw winxp pro.. geen enkel probleem hiero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
En bij mij werkt die DScaler nóg niet, ik blijf die fout krijgen wat er gebeurt en kan nog steeds geen kaart selecteren (alleen other) .. Heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

netvisions schreef op 16 oktober 2003 @ 11:11:
En bij mij werkt die DScaler nóg niet, ik blijf die fout krijgen wat er gebeurt en kan nog steeds geen kaart selecteren (alleen other) .. Heeft iemand een idee?
Ook dus in andere pci slots?
btw.. ik heb bij mij de ACPI uitstaan (ik wil zelf de controle blijven houden over IRQ's .. call me crazy).. misschien dat het bij mij inderdaad helpt..
Misschien bij jou ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
netvisions schreef op 16 October 2003 @ 11:11:
Heb je wel de goede Dscaler de 4.1.8?

Iemand ervaring met delphi hij geeft niet de goede toetsen weer namelijk met de plugin..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Met DScaler V4.1.8 kan je volgens mij een MD7134 uit het lijstje pikken. Daarachter staat ook die Philips-tuner die ook op de MD2819 zit. Deze is compatible (zelf getest, werkt perfect).

[ Voor 20% gewijzigd door The Zep Man op 17-10-2003 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish

freddifish

schnappi !

op mijn speurtoch op het grider forum kwam ik dit nog tegen: een alternatieve remote besturing voor avermedia remotes ..JDKremote
http://www.jkdsoft.cjb.net/ heb het nog niet aan de prat trouwens..wel is wat kennis van het spaans handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Tito schreef op 16 October 2003 @ 13:40:
[...]

Heb je wel de goede Dscaler de 4.1.8?

Iemand ervaring met delphi hij geeft niet de goede toetsen weer namelijk met de plugin..
Ik heb 2, 3 én 4 geprobeert maar mocht niet baten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07 11:40

Jimbolino

troep.com

netvisions schreef op 16 October 2003 @ 20:56:
[...]
Ik heb 2, 3 én 4 geprobeert maar mocht niet baten
en 4.1.8 ?

http://prdownloads.source...einterlace/DScaler418.exe

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het deze kaart is AVerMedia UltraTV™ PCI 350
(http://www.aver.com/products/tvtuner_UltraTV_PCI_350.shtml)
Kijk maar is naar het plaatje en de software die erbij zit. Ik heb de luitjes van avermedia gemaild waar ik de drivers kan downloaden of dat ze hem mij willen mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VioLenT
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-11-2018

VioLenT

Biertje?

magichawk schreef op 15 October 2003 @ 22:23:
Ik snap alleen niet waarom je groepen hebt die hebben geen functie, ik wil als ik op de AB de 1 indruk niet kanaal 1 hebben maar bv Ned 1
Iemand een Idee?

Magic
ja dat vraag ik me ook af, jij blijf op die knopjes rammen alsje van 15 naar 1 moet

en dan nog iets: ik zou graag rds bij de radio willen hebben, en naar mijn mening worden die alleen via de ether versuurd (correct me if i'm wrong)
maar is daar niet een stukje software/hardware voor?

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Verwijderd schreef op 16 October 2003 @ 22:26:
Ik denk dat het deze kaart is AVerMedia UltraTV™ PCI 350
(http://www.aver.com/products/tvtuner_UltraTV_PCI_350.shtml)
Kijk maar is naar het plaatje en de software die erbij zit. Ik heb de luitjes van avermedia gemaild waar ik de drivers kan downloaden of dat ze hem mij willen mailen.
Het zou hem kunnen zijn, MAAR... kijk is hier. Volgens deze press release kost de 300 (kleine broertje van de kaart die je noemt) al $99...

Ik zeg niet dat het die kaart niet is, ik heb alleen nog maar mijn twijfels (maar al is hij het wel, ben jij mijn held. ;))

[edit]
Sorry voor mijn twijfels. Had de 300 al voor veel minder gezien. Er is een goeie kans dat de MD2819 inderdaar de AVerMedia UltraTV™ PCI 350 is (staat volgens mij ook nog niet zo lang op die website). Alleen de software-set is volgens mij anders. Weet iemand trouwens wat een "Two in One Cable" inhoudt?

[ Voor 21% gewijzigd door The Zep Man op 17-10-2003 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IMHO werkt deze kaart dus het lekkerste met de bijgeleverde software..

Alleen ik krijg het niet voor elkaar om kanalen toe te wijzen tot nummers..

Bijv;

TMF staat nu op 23.. en die wil ik op 9 hebben..

is dit nou zo moeilijk?

dit werkt niet:

Kanalen groeperen en kanalen toevoegen/uitwissen

1. Klik op de Setup (instellen) toets op het panel. Een dialoogvenster verschijnt. U selecteert de ruiter ‘group’.

2. Verifieer de Enable Group (groep in werking stellen) optie om deze functie in werking te stellen.

3. Druk de Add Group(groep toevoegen) toets in. Een dialoogvenster zal verschijnen waarin u wordt gevraagd een naam in te brengen voor een nieuw aangemaakte kanaalgroep.

4. Nadat u de naam voor de kanaalgroep heeft ingegeven, selecteert u het kanaal in het Original Program naar Selected Program d.m.v. om het gekeuzen kanaal toe te voegen aan het Selected Program en d.m.v. om het gekozen kanaal uit het Selected Program te verwijderen. Eveneens, d.m.v. om alle kanalen in Original Program naar Selected Program toe te voegen, en met om alle kanalen uit het Selected Program te verwijderen.

5. Wanneer u Channel Up/Down (kanaal op/neer) gebruikt om van TV-kanaal te veranderen, zullen deze instellingen worden gevolgd om een nieuw kanaal in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wierni
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-12-2021
Op de kaart staat bij een rand in het wit het cijfer 303.
Ik denk dat het een Averstudio 303 is. (de gewone 303 is zonder fm)

http://www.avermedia.com/...tuner_avertvstudio303.asp

Updates en patch: http://www.avermedia.com/cgi-bin/support_download.asp

Voor de bovenstaande 305 software staan in de faq weer wat extra patches.. Eng..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

wierni schreef op 17 October 2003 @ 12:30:
Op de kaart staat bij een rand in het wit het cijfer 303.
Ik denk dat het een Averstudio 303 is. (de gewone 303 is zonder fm)

http://www.avermedia.com/...tuner_avertvstudio303.asp

Updates en patch: http://www.avermedia.com/cgi-bin/support_download.asp

Voor de bovenstaande 305 software staan in de faq weer wat extra patches.. Eng..
De vraag is of je er echt iets mee opschiet.. als alles al werkt (behalve dan.. dat je niet alle zenders hebt met tvfmtuner)..
Voor diegene die problemen hebben.. is het misschien inderdaad de moeite waard..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wierni
nog effe gekeken,

aver.com
driver 305 , meest recente datum 22-5-2002, programma 8-8-2002

avermedia.com
Driver 303, (v119) is 25-9-2003, programma 1-10-2003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emcee
  • Laatst online: 11:55
ik vraag me eigenlijk af of de averstudio 303 wel dezelfde kaart is, volgens mij heeft deze kaart een conexant (bt878?) chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

wierni schreef op 17 October 2003 @ 13:05:
nog effe gekeken,

aver.com
driver 305 , meest recente datum 22-5-2002, programma 8-8-2002

avermedia.com
Driver 303, (v119) is 25-9-2003, programma 1-10-2003
in de Windows device manager staat driver versie 1.4.10.0 met datum 25-4-2003 bij mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Emcee schreef op 17 oktober 2003 @ 13:08:
ik vraag me eigenlijk af of de averstudio 303 wel dezelfde kaart is, volgens mij heeft deze kaart een conexant bt878 chipset.
leek me in eerste instantie ook.. maar ik kan het nergens bij specificaties vinden of zo bij avermedia.. wat nogal raar is.. (ik kan verder geen whitepapers vinden of zo .. is avermedia misschien niet weer gewoon een reseller?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wierni
25-4-2003 = de driver van de orginele CD die erbij zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wierni
Zie: [rml]Tweewekelijkse Aldi en LIDL aanbiedingen [ Deel IV][/rml]/ (pag12)
Gebruiker: 1164007 (wit rood atavar)

Volgens deze werken de 303 drivers prima, zelfs minder belastend voor pc dan orginele drivers. Dus de juiste chipset.

Komend weekende ook proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 303 werkt niet en de 203 ook niet. De 300 serie is Conexant 88XXX en de 200 serie is BT8x8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B.t.w. Software/drivers voor de Cynergy 400 werkt wel, is saa7134. ( behalve de remote )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

wierni schreef op 17 October 2003 @ 13:20:
25-4-2003 = de driver van de orginele CD die erbij zit?
jip.. deze aldi default drivers geven een cpu belasting van dscaler 4.1.7 (bij deinterlace van greedy en als filter: noise reduction(adaptive)) van maximaal 45%.
Bij tvfmtuner geeft die een maximale cpu belasting van 20% (deinterlace: blend2).

Ik ga het dadelijk maar eens ff proberen om deze processor belasting omlaag te krijgen..

[ Voor 3% gewijzigd door henkleerssen op 17-10-2003 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen geluid, wel beeld. Mijn audio is gewoon aangesloten op mijn on-board geluidskaart, weet iemand dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Verwijderd schreef op 17 October 2003 @ 15:41:
Ik heb geen geluid, wel beeld. Mijn audio is gewoon aangesloten op mijn on-board geluidskaart, weet iemand dit op te lossen?
Het je m wel op je lijn in? Waarschijnlijk heb je m in het roze poortje. En je kan even kijken of ie in de instellingen op mute staat.

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb er zo'n kort kabeltje bij gekregen maar ik heb geen ingangen meer bij mijn geluidskaart is het noodzakelijk voor het geluid om deze aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
Verwijderd schreef op 17 October 2003 @ 15:56:
ik heb er zo'n kort kabeltje bij gekregen maar ik heb geen ingangen meer bij mijn geluidskaart is het noodzakelijk voor het geluid om deze aan te sluiten?
Kort en krachtig JA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]

ben er ZEER tevreden over.
beeld=o.k., geluid ook, software ziet er goed uit, en de a.b. is ook handig, en niet te klein.
(met de a.b. kan je bovendien CD's/MP3/etc. in Mediaplayer bedienen :P)

bovendien Toink, lees je meestal alleen maar over problemen in dit soort topics, en niet over hoe geweldig het allemaal werkt! :)
Ben het hier helemaal mee eens. Heb hem ook en werkt probleemloos. Enige minpuntje is dat ie bij het frequentiescannen niet alle kanalen vindt. Maar ik kan gewoon capturen in DV- of HuffYuv-avi in full screen (720x576) modus. Ik had nog wat vragen en moet zeggen dat de ondersteuning van Medion weer perfect is, zoals altijd!!!! En normaal hoor je alleen de negatieve berichten, dan nu ook maar een paar positieve.

Alleen dat programma DScaler, daar snap ik geen bal van. Kan er niks mee. Niet TV-kijken, niet capturen, niksnadanoppes!!!! Ik moest ook eerst "regspy" installeren, maar dat maakte ook niks uit. Alle opties die er in zouden moeten zitten, zie IK niet!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Verwijderd schreef op 17 October 2003 @ 17:01:
[...]

Ben het hier helemaal mee eens. Heb hem ook en werkt probleemloos. Enige minpuntje is dat ie bij het frequentiescannen niet alle kanalen vindt. Maar ik kan gewoon capturen in DV- of HuffYuv-avi in full screen (720x576) modus. Ik had nog wat vragen en moet zeggen dat de ondersteuning van Medion weer perfect is, zoals altijd!!!! En normaal hoor je alleen de negatieve berichten, dan nu ook maar een paar positieve.

Alleen dat programma DScaler, daar snap ik geen bal van. Kan er niks mee. Niet TV-kijken, niet capturen, niksnadanoppes!!!! Ik moest ook eerst "regspy" installeren, maar dat maakte ook niks uit. Alle opties die er in zouden moeten zitten, zie IK niet!!!!
Dan heb je dus een oude versie van Dscaler. Normaal gesproken vanaf versie 4 wordt deze kaart gewoon herkent. Op de dscaler frontpage staat een verwijzing naar oude software.. terwijl je in fora gewoon de laatste versie (4.1.8) kan krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henkleerssen schreef op 17 October 2003 @ 17:05:
[...]

Dan heb je dus een oude versie van Dscaler. Normaal gesproken vanaf versie 4 wordt deze kaart gewoon herkent. Op de dscaler frontpage staat een verwijzing naar oude software.. terwijl je in fora gewoon de laatste versie (4.1.8) kan krijgen...
Ik had versie 4.01 op aanraden van de helpdesk. Werkt dus NIET!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Waarom gebruik je niet de meeste recente.. zoals in deze topic al eerder is aangegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henkleerssen schreef op 17 October 2003 @ 17:17:
Waarom gebruik je niet de meeste recente.. zoals in deze topic al eerder is aangegeven?
Dat ga ik maar eens proberen Henk, zal hem nog ff downen en moet dan helaas weg. Maar als er resultaat is, laat ik het weten. Hoop dat de interface wat duidelijker is.

Greetz, Kees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik heb nu bij zowel Nederland B/G, Nederland 1 B/G en Nederland 2 B/G alle frequenties gescand en ze vinden dus bij alle 3 weer nieuwen en anderen. Hoe is het nu mogelijk om bijvoorbeeld sbs6 van Nederland 2 B/G op toets 6 te krijgen en veronica van Nederland 1 B/G op toets 10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 October 2003 @ 18:01:
Ok, ik heb nu bij zowel Nederland B/G, Nederland 1 B/G en Nederland 2 B/G alle frequenties gescand en ze vinden dus bij alle 3 weer nieuwen en anderen. Hoe is het nu mogelijk om bijvoorbeeld sbs6 van Nederland 2 B/G op toets 6 te krijgen en veronica van Nederland 1 B/G op toets 10?
ja dat snap ik dus ook niet helemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish

freddifish

schnappi !

handmatig de binaire channel file editen is denk ik de enige optie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-07 18:35

ThaHandy

Discovery Channel

henkleerssen schreef op 10 October 2003 @ 15:25:
[...]

site en downloaden van programma gaat allemaal ontzettend traag..
hij heeft een nieuwe snellere site (buiten ru was 1kb/s limit, vandaar die mirror)
http://www.fly2000.ru/index_e.html
en een mirror (suported by me :7, controlled by fly2000 )
http://members.home.nl/fly2000/index_e.html
* ThaHandy heft er een lecentie op :)

edit:

woei dr is vandaag een nieuwe versie uitgekomen :9

ik heb die kaart ook gekocht en had ook al die tv-kaart van de vorige actie
simpel omswitchen en alles werkt gewoon normaal zoals et hoort :P
wer geen tv en radio :| naja boeie, gebruikt ik toch nooit :)

vraag over et opnemen

als ik realtime ga opnemen in divx (en ander ecodecs) dan heb ik met fly2000TV in de 2 uur een vertraging van 1 sec met et geluid :|

op welke manier kan ik beter opnemen? (ik heb alzoooveel gebrobeert)
andere progs?
wat is een lekkere "bewerkings"codec om later tebewerken en de encoden naar divx :?

wat ik probeer is: gewoon een xx aantal uren opnemen en dan de series/tv/muziek er uit "knippen"

[ Voor 19% gewijzigd door ThaHandy op 17-10-2003 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish

freddifish

schnappi !

ik neem met de normale software op in mpeg1 vcd pal en edit dat later met de mpegtools van Tempgenc. dat gaat wel ok (heb trage PC vandaar geen high quality :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

wierni schreef op 17 oktober 2003 @ 13:27:
Zie: [rml]Tweewekelijkse Aldi en LIDL aanbiedingen [ Deel IV][/rml]/ (pag12)
Gebruiker: 1164007 (wit rood atavar)

Volgens deze werken de 303 drivers prima, zelfs minder belastend voor pc dan orginele drivers. Dus de juiste chipset.

Komend weekende ook proberen
eeuh die drivers .. zijn niet werkend te krijgen met de deze kaart.. de drivers werker op bt88xx chipsets..
ook de avertvstudio gaat daardoor niet werken. Ik snap niet waar die jongen het over heeft in de andere topic....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het ook mogelijk om de A B te gebruiken in winamp?
zo ja, hoe moet ik dat doen?
en wat stelt die CD knop voor?
heeft die echt geen functie zoals het in het boekje staat?
kan die knop misschien ingesteld worden of de andere knoppen?
En hoe kan ik nou het beste de kanalen/frequenties instellen die ik niet kan vinden, zoals nu kan ik SBS6, Net 5 en The box niet vinden.
Ik kan ze wel vinden met die handige Winamp plugin, maar nu nog onder TVFM Tuner.
trouwens een toppie kaartje, die functie van clips toevoegen is handig en die PIP-venster optie is ook handig, het is echt die 45 euro waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb alle tips gebruikt maar het is mij tot nu toe nog steeds niet gelukt om alle kanalen te krijgen. Ik mis gewoon nog steeds een aantal kanalen die gewoon niet mogen ontbreken. Hoe kan dit toch?
Ik zit bij CAIW en heb via dscaler ook de frequenties ingevoerd van een kanalenkaart van die kabel leverancier maar ik krijg yorin terijl het eigenlijk sbs6 moet zijn en sommige krijg ik helemaal niet.

Is er iemand die van de diensten van CAIW gebruik maakt die mij zijn channel list zou kunnen sturen. let me know dmv een post.. thank you...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand die verder nog een idee heeft om sbs6 op 6 te krijgen met dit programma?

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2003 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DScaler 4.18 gedownd. Aardig proggie, maar met beperkingen hoor. Kanalen vindt ie ook niet allemaal en capturen gaat een stuk slechter als met de originele software. Als je de HuffYuv codec gebruikt kan je met het originele prog prima full screen capturen in avi. De DV codec neemt vreemd genoeg in de NTSC resolutie op (720x480) terwijl de instellingen goed staan (Voor PAL 720x576). Bij het converteren naar MPEG met b.v. TMPGEnc komt de verhouding wel weer goed, maar dit blijft een beetje vreemd.

Mijn conclusie is: Prima kaartje en de originele software is volgens mij het handigst en best werkende bij de kaart. Helaas een paar kleine beperkingen, maar ik ben tevreden!!!!! Zeker voor dat geld..... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish

freddifish

schnappi !

originele software is het beste idd, mits ie de kanalen goed vindt. Optie om die handmatig in te voeren wordt node gemist :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Met DScaler V4.1.8, geen problemen. Haal 'gewoon' de frequentietabel op bij je kabelmaatschappij en vul de frequenties (geen kanalen, frequenties) handmatig in.

Voor de rest gebruik ik voor opnemen VirtualVCR door de lak aan VfW drivers, maar och... VirtualDub is altijd nog handig om te bewerken. Hopelijk ondersteund die ook ooit is bij een nieuwe versie WDM drivers (die wrapper van Micro$oft is niet echt top).

Maar ik blijf bij mijn eigen conclusie: VirtualDub>>>Elk ander record programma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

lang leve DScaler, geen gezeik met de volgorde van de zenders, en zenders die ie niet kan vinden enz... nu hopen dat er ooit nog een annal+ plugin / tool komt voor deze kaart, dat zou ik wel heel relaxed vinden...

Ook ben ik nog op zoek naar een fatsoenlijk Radio progje wat misschien ook RDS ondersteund.

BTW iemand enig idee waarom ik mijn tvkaart niet kan gebruiken in bv: msn en windows media encoder? terwijl mijn webcam (ook wdm) dit wel gewoon doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koop anders een betere kaart hiervoor, Pinnacle, gebruik goeie bekabeling en over een grotere lengte misschien een versterker er tussen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Parabellum: De 'uitdaging' is juist, sinds sommige mensen deze kaart hebben gekocht, om deze kaart ook zo goed mogelijk aan de praat te helpen. Waarom heet deze website anders tweakers.net? Als iedereen altijd A-merken zou kopen, zou het wel erg saai worden. Bovendien kan ik je garanderen dat deze kaart betere kwaliteit geeft dan mijn oude LT/MD 9415 (die de BT-chipset had... ik mis hem wel soms vanwege de VfW drivers).

De chipset van deze kaart is nog niet zo oud als de beroemde chipset van BrookTree/Conexant. Echter, veel andere kaarten beginnen ook van de Philips-chipset gebruik te maken dus moet je gewoon nog een paar maandjes wachten totdat de software is aangepast.

Ik gebruik nu voor TV kijken DScaler en voor opnemen VirtualVCR. De afstandsbediening ligt nog steeds ingepakt in de doos, want ik had al ooit een IR-ontvanger gesoldeerd die werkt met WinLIRC in samenwerking met Girder. Het voordeel van deze combinatie is dat je ook de bijgeleverde afstandsbediening kan gebruiken in andere applicaties! (Om bijvoorbeeld DVD te kijken, of met Media Player Classic).

"Koop anders een betere kaart hiervoor"? Dacht het niet. Sinds de open-source community mij (bijna) alles kan geven wat ik nodig heb (In ieder geval veel meer dan de bijgeleverde software, die ik ook gauw van mijn computer heb afgegooid, de driver is genoeg), vind ik dit een perfect kaartje.

Ik hoop nu dat AverMedia (up-to-date) drivers beschikbaar stelt, want van Medion hoef je dat niet te verwachten.

Het enige minpunt(je) is, zoals ik al eerder vermeldde, dat er geen VfW-drivers beschikbaar zijn. Maar dit was al te verwachten, sinds VfW alleen nog 'relevant' is op de oudere versies van Windows (Windows 95 en 98). Iedereen die al Windows 98SE gebruikt kan al van WDM gebruik maken. Ik gebruikte vroeger zelf alleen maar VfW omdat het stabieler is voor VirtualDub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-07 23:58
Gisteren ook zo 1 kaartje aangeschaft en ben er zeer tevreden over. Ik gebruik de kaart met Fly 2000 TV, omdat deze meer zenders (alle) kan vinden dan de bijgeleverde software. De beeldkwaliteit is nog niet perfect, maar dat is te wijten aan mijn bekabeling en absoluut niet aan de kaart. Voor dit geld vind ik het een absolute aanrader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Zep Man schreef op 19 oktober 2003 @ 07:37:

Ik gebruik nu voor TV kijken DScaler en voor opnemen VirtualVCR.
.
Wat voor instelling gebruik je in virtual VCR bij land, ik krijg geen kanalen in dit prog. Heb je nog een tip

Ben er achter 31, wat natuurlijk logische is Duh

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2003 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Verwijderd schreef op 19 October 2003 @ 14:50:
[...]

Wat voor instelling gebruik je in virtual VCR bij land, ik krijg geen kanalen in dit prog. Heb je nog een tip

Ben er achter 31, wat natuurlijk logische is Duh
Nog een tip: Je kan deze software (VirtualVCR Scheduler) gebruiken om scheduled records te maken. Dit programma kan je naast VirtualVCR gebruiken. :)

Ik heb vandaag een opname gemaakt in VirtualVCR met mijn nieuwe kaart... na bewerking was hij rond de 200MB, in plaats van rond de 300MB met mijn oude kaartje in combinatie met VirtualDub (overigens heb ik dezelfde instellingen gebruikt bij VirtualVCR en was de opnametijd ook hetzelfde). Toch best wel goed kaartje, als je de juiste software heb.

Laat maar een paar nieuwe drivers komen, AverMedia! I'm ready! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit prog is echt prachtig om te zien. Heeft heel veel mogelijkheden en is misschien de oplossing voor heel wat kleine probleempjes: http://www.chris-tv.com/features.html
Nog niet getest, maar ik denk dat de MD2819 wel ondersteund wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Verwijderd schreef op 20 October 2003 @ 07:41:
Dit prog is echt prachtig om te zien. Heeft heel veel mogelijkheden en is misschien de oplossing voor heel wat kleine probleempjes: http://www.chris-tv.com/features.html
Nog niet getest, maar ik denk dat de MD2819 wel ondersteund wordt.
Ziet er qua tabbladen ongeveer hetzelfde uit als Fly2000TV.. maar Fly2000TV is duurder.. 24 euro... in vergelijking met christv basic (20 euro) .. maar weer goedkoper als christv pro (30 euro) .. het verschil tussen basic en pro versie zijn de extra video settings zoals deinterlace.....

Die russen die kunnen er wat van...
edit: ff beter gekeken.

[ Voor 8% gewijzigd door henkleerssen op 20-10-2003 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Hier staan alle kaarten die ondersteund worden. Hoewel de MD 2819 er niet tussen staat, staat onder "Philips SAA713x Chipsets" alleen maar kaarten die het wel doen (met de originele WDM driver). Ook staat in dat rijtje de "Medion TV-TUNER 7134 MK2/3". Deze kaart kan ook gekozen worden in DScaler als je een MD 2819 hebt. Dus je kan er vanuit gaan dat de MD2819 eronder werkt. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
Ik vond vandaag op internet nieuwere drivers voor de saa7134 chipset.
http://tuner.ixbt.com/soft/soft_tv_driver_004.html
In dscaler werken ze goed.
Met tvfm nog niet geprobeerd.
edit:

Met tvfm krijg ik de drivers niet aan de praat.

De afstandbediening begint te werken in girder. Girder ziet nu elke toets als andere toets, maar hij reset zich nog niet naar een toets. Maar er wordt aan gewerkt;)

[ Voor 9% gewijzigd door Tito129 op 20-10-2003 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish

freddifish

schnappi !

Tito schreef op 20 October 2003 @ 15:11:
edit:

De afstandbediening begint te werken in girder. Girder ziet nu elke toets als andere toets, maar hij reset zich nog niet naar een toets. Maar er wordt aan gewerkt;)
Welke plugin gebruik je nu voor girder ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
freddifish schreef op 20 oktober 2003 @ 16:10:
[...]

Welke plugin gebruik je nu voor girder ?
Ik heb de malitv plugin gemod voor deze medion kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het ook aangeschaft! Doet het super!
Ik ben er zeer tevreden over, heb gewoon de standaard software gebruikt. En het werkt super. Ik heb hier op deze ene kabel al 6 TV's hangen, maar ieder een heeft (zonder versterker) Hartstikke goede kwalitijd :) jaja! Het is een leuk kaartje. Ik moet alleen ff kijken of ik het kan instellen dat ie niet steeds op de recmode- midi overspringt als ik hem op start, want dat moet natuurlijk niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
Verwijderd schreef op 20 October 2003 @ 17:37:
Ik moet alleen ff kijken of ik het kan instellen dat ie niet steeds op de recmode- midi overspringt als ik hem op start, want dat moet natuurlijk niet :)
Dat vind ik dus ook heel irritant. Want ik gebruik me mic veel voor teamspeak. Moet steeds midden in het spel me microfoon weer aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tito schreef op 20 oktober 2003 @ 15:11:
edit:

Voor de mensen die problemen hebben met de kaart van vorig jaar (MD5044) de video capture driver van deze nieuwe driver doet het perfect hier. Wel gebruik ik de tuner driver van de bijgeleverde cd. De nieuwe driver doet het namelijk niet goed (tuned niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish

freddifish

schnappi !

Tito schreef op 20 October 2003 @ 17:29:
[...]

deze ? http://figyo.webpark.sk/files/GirderPluginWDM.zip
die doet idd wel wat maar krijgt bij mij ook signaal als ik helemaal geen knop indruk. Maar source heb ik nog niet naar gekeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
freddifish schreef op 20 October 2003 @ 19:43:
[...]

deze ? http://figyo.webpark.sk/files/GirderPluginWDM.zip
die doet idd wel wat maar krijgt bij mij ook signaal als ik helemaal geen knop indruk. Maar source heb ik nog niet naar gekeken :)
Ja die ja.
Hij leest bij mij alle buttons nou nu verschillend uit.(wat de bedoeling is)
Het ook krijgen van signaal zonder button ligt aan de status en resetgpio
Ik heb de juiste hex nog niet kunnen vinden.
Maar krijg hopelijk hulp van de schrijver van de cinergy plugin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimasnake
  • Laatst online: 13-07 10:13
hey vraagje.. ben zelf Vb.net programeur.. enig idee hoe ik uberhaupt de afstandsbediening stuff kan capturen? kom er zelf niet veel wijs uit......

lijkt me wel cool om een eigen progje te schrijven als girder maar dan net meer naar mijn eigen smaak ;)

let me know... je kan me altijd mailen ofzo met suggestie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tito,

Laat je het ons ook weten als je done bent met het modden van die girder-plugin ?
Heel nederland zit met smart op je te wachten op de bank zonder afstandsbediening
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag op girder.nl dat je al in de finale fase...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
Mja hij werkt.. Teminste hij ziet elke toets wat je indrukt, maar niet dat je hem los laat.
Ik kan de gpio reset en status pins maar niet vinden.
Dus vind ze en je hebt een werkende dll.
Heb atm niet heel erg veel tijd om alles uit te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo ik heb inmiddels ook het kaartje gekocht werkt deels perfect onder XP pro
met de originele software, wel heb ik de patch van Ms moeten downloaden voor het geluidsprobleem.
Maar ik heb ook iets leuks ontdekt. Ik heb nl ook een RealMagic Hollywood 2 mpeg
kaartje in m`n systeem, waarmee ik dvd`s op tv kan bekijken. En toevallig als je iets opneem met TVFM word dat opgeslagen als Mpeg. En dat kan die mpegkaart heel toevallig goed afspelen(naar TV). Zelfs als ik nog naar dat mpeg bestand aan het opnemen ben.

Misschien dat anderen hier ook iets aan hebben

Laterzzzz Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-07 18:35

ThaHandy

Discovery Channel

henkleerssen schreef op 20 October 2003 @ 09:17:
[...]

Ziet er qua tabbladen ongeveer hetzelfde uit als Fly2000TV.. maar Fly2000TV is duurder.. 24 euro... in vergelijking met christv basic (20 euro) .. maar weer goedkoper als christv pro (30 euro) .. het verschil tussen basic en pro versie zijn de extra video settings zoals deinterlace.....

Die russen die kunnen er wat van...
edit: ff beter gekeken.
wie gebruikt nog meer FLY2000TV?
versie 2.35 is uigekomen en heeft nu ook de optie op te nemen @ ADC audio @ tv kaart :9 (geen line-in meer)
maar nu kan ik die sound niet meer muten in fly, iemand al gelukt? ik kom er niet meer uit, ook is get geluid zachter en hoetad te versterken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Laatst online: 15:53
kBen ook eigenaar van de kaart.

- Installeren ging goed.
- Na de patch die iemand (_/-\o_) heeft gepost hier had ik overal geluid.

Alleen is het geluid bij sommige zenders (volgens mij degeen die eerst geen geluid/ruis gaven) veel zachter
Verder kan ik alle zenders bekijken, maar moet ik dan wel steeds schakelen tussen die "land standaarden".

Heeft iemand dit nou al goed voor elkaar gekregen? Dat is volgens mij het enigste wat niet werkt zoals het zou moeten.

Als dit voor elkaar is (zal vast lukken met ze alle ;) ) ben ik helemaal tevreden. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 October 2003 @ 18:24:
[...]
Voor de mensen die problemen hebben met de kaart van vorig jaar (MD5044) de video capture driver van deze nieuwe driver doet het perfect hier. Wel gebruik ik de tuner driver van de bijgeleverde cd. De nieuwe driver doet het namelijk niet goed (tuned niet).
Welke .inf files heb je genomen bij het installeren van de capture driver? De MD5044 wordt hier namelijk niet expliciet genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Ik vat het niet meer, bij (bijna) iedereen hier werkt DScaler, en bij mij weigert hij dienst..

Edit:

Ik heb nu 4.1.8 geinstalleerd en nu krijg ik tenminste een NETTE fout (No video signal found?) terwijl TVFM wél werkt.. Iemand een idee?

[ Voor 46% gewijzigd door Sypher op 23-10-2003 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het kaartje nu al een poosje in gebruik en ben er aardig tevreden over. Ik heb alleen problemen met het capturen van tv. Ik heb een snel systeem: P4 2.4mhz met 1025 mb werkgeheugen dus daar zou het niet aan mogen liggen. Toch heb ik out-of-sync problemen, het geluid is niet synchroon met het beeld.
Het liefst zou ik toch met een redelijke kwaliteit kunnen capturen, zodat ik het eventueel op dvd kan branden en dan op mijn tv in de huiskamer kan kijken. Misschien is dit teveel gevraag voor een kaartje van 45 euro, maar ik wil gewoon kijken wat er mogelijk is.
Dus welk formaat kan ik het beste gebruiken (avi, mpeg, vcd etc) en welke codec daar eventueel bij? Het lijkt met logisch dat ik op een zo hoog mogelijke resolutie moet proberen te capturen, maar misschien heb ik het mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommel
  • Niet online
Hallo ik heb ook een probleempje met de afstandbediening m.b.t. de kanaalkeuze.
Als ik zelf een nieuwe groep maak met hierin de juiste volgorde van de kanalen b.v. kanaal 7 is Nederland 1 en dus zender 1, kanaal x is b.v. ned 2 en dus dan zender 2 enz. zodat ik mijn eigen volgorde heb.
Echter als ik nu de afstandbediening gebruik krijg ik wanneer ik b.v. de knop 1 indruk kanaal 1 en niet de zender die ik op zender 1 wil zien :? .
De juiste zenderkeuze werkt wel wanneer ik de volgende en vorige zender knop gebruik op zowel het scherm als de afstandsbediening. Bij wie komt dit bekend voor en wat is er aan te doen ?

p.s. verder heb ik ook streepjes bij snelle bewegingen bij iedere zender wat kan dit zijn ? Systeem specs. P4 2,4 512MB 64 MB Geforce 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

het tot leven brengen van dscaler icm. de kaart nadat de computer in slaapstand is geweest gaat niet lekker, dit in tegenstelling tot mn oude miro pctv. het gaat wel goed als windows opnieuw wordt gestart.

specs:
asrock k7s8x (sis746fx),duron 1300,512 mb,geforce2 mx400, de md2819 is naast de videokaart de enige kaart;
win2k, nieuwste dx9, dscaler 4.1.8 (medion tv-tuner 7134 mk2/3 en philips fq1216me mk3).

nu kan ik me voorstellen dat het aan dscaler zelf ligt en het bij een volgende versie verholpen is.

zijn er ergens opensource versie van de philips 7134 te verkrijgen?

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mede-eigenaren MD2819

Nou lees ik de gehele topic door, maar vindt geen antwoord op het probleem wat ik heb. Ik had onder win2000pro de kaart geinstalled maar kreeg bij het installeren de melding : DriverUpdate_SAA713x()Fail.

Na een heleboel gekloot (update videokaart driver, directx9 etc..) heb ik winXP update eroverheen gehaald. Ik heb dus van 2000 --> XP gemaakt.

Maar helaas mocht het niet baten dat mijn driver gevonden werd.
De originele software installeert zich wel goed behalve de driver.

Ik zowat alle apparaatdrivers verwijderen (geluidskaart, videokaart, tvkaart)
systeem opnieuw opstarten, alles opnieuw installeren.. maar helaas

Bij het installeren van de avermedia drivers en software geeft hij nou de melding:
writeresourceasfile () fails --> geen temp directory aanwezig --> driverUpdate_SAA713x()Fail

oftewel ik ben van 1 melding naar 3 meldingen gegaan.........

trieste zaak, ik hoop dat iemand mij kan helpen.. zit met handen in het haar

groet wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tito schreef op 21 October 2003 @ 22:36:
Mja hij werkt.. Teminste hij ziet elke toets wat je indrukt, maar niet dat je hem los laat.
Ik kan de gpio reset en status pins maar niet vinden.
Dus vind ze en je hebt een werkende dll.
Heb atm niet heel erg veel tijd om alles uit te testen.
Kan je misschien jou werk die je nu gemaakt heb misschien posten? misschien kan ik helpen (of iemand anders natuurlijk)
Hallo ik heb ook een probleempje met de afstandbediening m.b.t. de kanaalkeuze.
Als ik zelf een nieuwe groep maak met hierin de juiste volgorde van de kanalen b.v. kanaal 7 is Nederland 1 en dus zender 1, kanaal x is b.v. ned 2 en dus dan zender 2 enz. zodat ik mijn eigen volgorde heb.
Echter als ik nu de afstandbediening gebruik krijg ik wanneer ik b.v. de knop 1 indruk kanaal 1 en niet de zender die ik op zender 1 wil zien .
De juiste zenderkeuze werkt wel wanneer ik de volgende en vorige zender knop gebruik op zowel het scherm als de afstandsbediening. Bij wie komt dit bekend voor en wat is er aan te doen ?

p.s. verder heb ik ook streepjes bij snelle bewegingen bij iedere zender wat kan dit zijn ? Systeem specs. P4 2,4 512MB 64 MB Geforce 4
is al elders in dit forum besproken dus alles goed doorlezen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
Verwijderd schreef op 23 October 2003 @ 22:36:
[...]

Kan je misschien jou werk die je nu gemaakt heb misschien posten? misschien kan ik helpen (of iemand anders natuurlijk)

[...]
Je kan hier gewoon de drivers van de manlitv downen en dan
http://www.private.uni-jena.de/~m1rero/cinergy_girder.html
en dan de RC_LowGpioPin: integer = $00;
RC_HighGpioPin: integer = $05;
aanpassen naar $03 en $0a

De andere 2 weet ik nog niet.
Vanavond komt er een nieuwe versie van de manlitv driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-07 23:58
ik heb em nu een kleine week en ben er nog steeds zeer tevreden over :) superhelder/scherp beeld nadat ik een signaal versterker op de coax kabel heb aangesloten. Echter, nog 1 klein minpuntje: het volume van de radio is veel zachter dan die van de tv mode :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Union
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-11-2023
het topic zakt nu langzaam weg, maar heeft iemand die ab al aan de gang met een ander programma als tvfm?

en mischien een beetje off topic, maar zn signaal versterker, moet die ook ook op een bebaalde plek zitten? bv voor dat er ruis ontstaat of mag hij ook bewijs van speken een meter voor de computer zitten, terwijl het signaal al een stuk terug slecht wordt, of maakt dat niks uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Idd, ik ben er ook voor dat dit topic hoog blijft. Hoe staat het met de plugin voor girder? Keep us informed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:42

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Da Union schreef op 26 October 2003 @ 12:11:
en mischien een beetje off topic, maar zn signaal versterker, moet die ook ook op een bebaalde plek zitten? bv voor dat er ruis ontstaat of mag hij ook bewijs van speken een meter voor de computer zitten, terwijl het signaal al een stuk terug slecht wordt, of maakt dat niks uit?
Je moet een versterker zo dicht mogelijk bij het punt plaatsen waar de kabel je huis binnenkomt, zodat er zo weinig mogelijk storing mee versterkt wordt. Aan het eind van de kabel heeft een versterker inderdaad weinig zin, dan wordt alle onderweg opgepikte ruis mee-versterkt.
Een goed overzicht van methodes, kabellengtes, connectoren enz vindt je in www.hirschmann.nl/site/mm...uisaansluitingen-alle.pdf
Aan de hand hiervan heb ik zelf ervaren dat er duidelijk zichtbaar verschil zit tussen acht meter witte (goedkoop) coax met (goedkope) plastic connetors en acht meter zg. satteliet coax met twee Hirschmann connectoren.
Ik dacht dat het op die geringe lengte niets zo uitmaken, maar ik stond echt verbaasd van het verschil op mijn Aldi kaartje.
Ik heb nu op het CAI aanlsuitpunt direct een splitter geplaatst, eentje gaat direct naar mijn TV, de andere naar een versterker waar op de twee aansluitingen nu mijn TV kaartje en een tweede tv zitten. Zoals gezegd, ik was echt verbaasd van het verschil wat die paar euri meer uitmaken :)

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

DeBolle schreef op 26 oktober 2003 @ 13:17:
[...]
Je moet een versterker zo dicht mogelijk bij het punt plaatsen waar de kabel je huis binnenkomt, zodat er zo weinig mogelijk storing mee versterkt wordt. Aan het eind van de kabel heeft een versterker inderdaad weinig zin, dan wordt alle onderweg opgepikte ruis mee-versterkt.
nou, daar zeg je iets wat opzich wel klopt... maar ff mijn situatie:

tv komt binnen, word gesplit door normale tv splitter:
1 voor de tv/radio/video beneden
1 naar boven

na ca 25meter kabel word het signaal gesplit door een splitter die direct op de tv zit
en een kabel van 3 meter naar mijn tvkaart

nu had ik last van storing, niet alle zenders, maar toch
dus ik een versterker er tussen gezet, eentje met 1 ingang en 3 uitgangen

alleen toen had ik problemen met de radio beneden en de tv boven, dus versterker er maar tussenuitgehaald.

nog even getest om de versterker op 1 meter voor mijn tvkaart te plaatsen, dit gaf ook erg slecht resultaat.

Het beste resultaat heb ik nu door hem precies NA de 2e splitter te hangen, blijkbaar zit er daar nog geen storing op de lijn en kan hij gewoon alles versterken.
Ook hebben de 2tv's en radio in huis nergens last van (en dat is toch wel het belangrijkste)

Misschien komt het omdat wij overal dunne coax kabel gebruiken (uit de tijd van de BNC netwerken) dat er daarom zo weinig storing op de kabel zit...

ik heb alle zenders zonder storing (op ned3+preview channel na)

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste