site en downloaden van programma gaat allemaal ontzettend traag..EdGnoj schreef op 10 October 2003 @ 15:12:
Ik weet niet of het bij deze TV-kaart ook werkt, maar de chipset op deze kaart is dezelfde als die vorig jaar door Aldi werd verkocht. Vandaar dat ik verwacht dat Fly2000TV wel goed zal werken met deze kaart. Hier is de url voor dit programma:
http://auzol.narod.ru/index_e.html
Het is helaas wel shareware
Ik heb die ATV2000 geprobeert maar die werkt niethenkleerssen schreef op 10 October 2003 @ 11:28:
[...]
Het beeld bij showshifter is hier niet beter.. dan met de bijgeleverde tvfmtuner...
Heb net met medion helpdesk gebeld over zender probleem van de bijgeleverde TVFMTuner software. Na een half uur aan de lijn hangen werd verteld dat ik eventueel andere software moest gebruiken: ATV.
Hij stuurde me een mailtje met url en zo om te downloaden:
[...]
URL's zijn:
Link website: http://mikecrash.wz.cz/atv2000/atv2000.htm
Link download: http://www.atv2000.n3.net/ATV2000.zip
Mirror download: http://mikecrash.wz.cz/atv2000/ATV2000.zip
http://christv.port5.com/
Beetje brakke software als je het mij vraagt.
Kun je dus weer niet echt goed mee opnemen .. mijn reactie terug:
[...]
..ik wacht weer op antwoord..
[ Voor 9% gewijzigd door Sypher op 10-10-2003 15:55 ]
heeft iemand dat ding aan de praat gekregen met een antenne, dus dat je de zenders ontvangt vanuit de ether??
zal dat goed werken, of is dat net zo bagger??
zal dat goed werken, of is dat net zo bagger??
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Verwijderd
Heb ik nog niet geprobeerd, maar dat zal niet eenvoudig zijn. Misschien is een camping-antenne een idee. (kringloop?).
Maar anders moet je de bekende depools hebben, voor hoge knalen lang (1mtr) voor lage kanalen groot ca 90 * 110 cm.
Zal niet eenvoudig zijn.
Maar anders moet je de bekende depools hebben, voor hoge knalen lang (1mtr) voor lage kanalen groot ca 90 * 110 cm.
Zal niet eenvoudig zijn.
hmm, k wil dat ding nl gaan gebruiken als ik op locatie ben met computer, maar met een gewone antenne gaat dat dus zeker neit lukken
[edit]
ik bedoel natuurlijk TV via de ether
[edit/]
[edit]
ik bedoel natuurlijk TV via de ether
[edit/]
[ Voor 20% gewijzigd door Jassy op 10-10-2003 16:13 ]
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Radio middels Antenne werkt hier prima.
TV via antenne: wou je Yai-antenne nabouwen ? (met een dipool lukt het volgens mij niet).
Ik heb in de P2B inmiddels de Terratec Cinergy er weer in geïnstalleerd. Daarbij zat WinDVR (versie ...) . Dit werkt prima.. ook de teletekst van de Cinergy.
De beelden zijn nu vloeiender.
De beeldkwaliteit van de Medion is (marginaal) beter, maar de beeldverversing ervan is dus trager, m.n. bij grotere formaten.
Ik heb intussen een mail gestuurd naar de helpdesk van Medion. Het probleem lijkt namelijk samen te hangen met de software( m.n. teletext en frequentietabellen in DirectX, aansturing via DirectX, kleurdiepte en resolutie VGA).
Ik hou de MD2819 wel; voor dat geld is het een prima kaartje.
FlyTV2000 werkte trager dan de bijgeleverd QuickTV.
N.B. QuickTV werkt via een Intervideo SDK (kijk maar 's bij de geïnstalleerde drivers); Terratec levert een eigen applicatie naast Intervideo DVR.
I.h.a : installeren van de kaart is eigenlijk geen groot probleem. Het probleem wordt (denk ik) eerder veroorzaakt door bijkomende factoren (aansturing via DirectX; onjuiste veronderstellingen over bestaande DirectX-configuratie in QuickTV ?)
TV via antenne: wou je Yai-antenne nabouwen ? (met een dipool lukt het volgens mij niet).
Ik heb in de P2B inmiddels de Terratec Cinergy er weer in geïnstalleerd. Daarbij zat WinDVR (versie ...) . Dit werkt prima.. ook de teletekst van de Cinergy.
De beelden zijn nu vloeiender.
De beeldkwaliteit van de Medion is (marginaal) beter, maar de beeldverversing ervan is dus trager, m.n. bij grotere formaten.
Ik heb intussen een mail gestuurd naar de helpdesk van Medion. Het probleem lijkt namelijk samen te hangen met de software( m.n. teletext en frequentietabellen in DirectX, aansturing via DirectX, kleurdiepte en resolutie VGA).
Ik hou de MD2819 wel; voor dat geld is het een prima kaartje.
FlyTV2000 werkte trager dan de bijgeleverd QuickTV.
N.B. QuickTV werkt via een Intervideo SDK (kijk maar 's bij de geïnstalleerde drivers); Terratec levert een eigen applicatie naast Intervideo DVR.
I.h.a : installeren van de kaart is eigenlijk geen groot probleem. Het probleem wordt (denk ik) eerder veroorzaakt door bijkomende factoren (aansturing via DirectX; onjuiste veronderstellingen over bestaande DirectX-configuratie in QuickTV ?)
[ Voor 19% gewijzigd door Brothar op 10-10-2003 16:31 ]
eagle
Ik heb diverse programma's getest. Hieronder vind je mijn ervaringen:
TVFM
+ Handig
+ Compleet
+ Werkt altijd
+ Remote werkt
+ Free
- Slechte (beeld)kwaliteit
- Mist 'titel' functie
- Mist chan-sort
ShowShifter
- Te groot, het is namelijk geen venster maar fullscreen
- 15 dagen demo
- Bij afsluiten mute hij de linein/mic.
- Beeld en geluidskwaliteit is bagger!
- Teletekst
Fly 2000 TV
+ Goede kwaliteit
+ Snel scannen
+ Heeft 'chan-name' functie
+ Heeft 'chan-sort' functie
+ Betere scheduler dan de TVFM
+ Professioneler ogent programma
+/- Redelijke kwaliteit
- 30 dagen demo met NAG screen..
- Fm schijnt niet helemaal te werken
- Teletekst word niet ondersteunt
- Remote werkt niet
Fly 2000 (de free versie?)
- Het programma werkt niet (bij mij)
ChrisTV 3.0
+ Nederlandse optie
- Slechte kwaliteit
- Onduidelijk programma
- Werkt slecht
ATV 2000
- Uiterst slechte kwaliteit
- Lastig
DScaler
[ik krijg 'no suitable hardware']
Ik hoop dat jullie wat aan deze 'review' hebben... Als beste programma raad ik óf TVFM óf de Fly 2000 TV aan. De links zijn iets terug in de topics te vinden
TVFM
+ Handig
+ Compleet
+ Werkt altijd
+ Remote werkt
+ Free
- Slechte (beeld)kwaliteit
- Mist 'titel' functie
- Mist chan-sort
ShowShifter
- Te groot, het is namelijk geen venster maar fullscreen
- 15 dagen demo
- Bij afsluiten mute hij de linein/mic.
- Beeld en geluidskwaliteit is bagger!
- Teletekst
Fly 2000 TV
+ Goede kwaliteit
+ Snel scannen
+ Heeft 'chan-name' functie
+ Heeft 'chan-sort' functie
+ Betere scheduler dan de TVFM
+ Professioneler ogent programma
+/- Redelijke kwaliteit
- 30 dagen demo met NAG screen..
- Fm schijnt niet helemaal te werken
- Teletekst word niet ondersteunt
- Remote werkt niet
Fly 2000 (de free versie?)
ChrisTV 3.0
+ Nederlandse optie
- Slechte kwaliteit
- Onduidelijk programma
- Werkt slecht
ATV 2000
- Uiterst slechte kwaliteit
- Lastig
DScaler
Ik hoop dat jullie wat aan deze 'review' hebben... Als beste programma raad ik óf TVFM óf de Fly 2000 TV aan. De links zijn iets terug in de topics te vinden
heeft iemand de winamp TV plugin al geprobeerd? Met de vorige tv kaart van de aldi (MD5044) werkte deze plugin vrij goed bij mij, plugin is helaas wel alleen nuttig voor tv kijken, kunt er niet mee opnemen e.d.
En Dsacler deed het bij mij prima met de md2819, je moet even de juiste kaart selecteren in het menu. (zal zo even opzoeken welke)
En in de standaard TVFM software kun je wel zelf de kanalen rangschikken, bij de instellingen onder het tabblad 'groep', heb nog niet gekeken of je ze ook kunt hernoemen e.d.
En Dsacler deed het bij mij prima met de md2819, je moet even de juiste kaart selecteren in het menu. (zal zo even opzoeken welke)
En in de standaard TVFM software kun je wel zelf de kanalen rangschikken, bij de instellingen onder het tabblad 'groep', heb nog niet gekeken of je ze ook kunt hernoemen e.d.
[ Voor 43% gewijzigd door Emcee op 10-10-2003 17:07 ]
Bij mij werkt de kaart goed. In TVFM kan ik goed opnemen. In dscaler heb ik alle zenders.
Radio doet het goed de kaart pakt automatisch de freq van de tv kabel af. Heb niks in de audio ingangen.
Alleen afstandbediening werkt alleen in tvfm.
Verder vind ik het een goede kaart.
Radio doet het goed de kaart pakt automatisch de freq van de tv kabel af. Heb niks in de audio ingangen.
Alleen afstandbediening werkt alleen in tvfm.
Verder vind ik het een goede kaart.
Verwijderd
Ook ik heb deze kaart intussen aangeschaft.
Jammer van de software die erbij zit is inderdaad net als eigenlijk de software bij de vorige tv-kaart van de ALDI dat je de kanalen niet in frequencies op kan zoeken, alleen op kanalen.
Daarom gebruik ik (mede omdat ik toch zelden iets opneem) een plugin voor Winamp.
link: Winamp tv_in plugin
Jammer van de software die erbij zit is inderdaad net als eigenlijk de software bij de vorige tv-kaart van de ALDI dat je de kanalen niet in frequencies op kan zoeken, alleen op kanalen.

Daarom gebruik ik (mede omdat ik toch zelden iets opneem) een plugin voor Winamp.
Euhm groep is inderdaad een optie, alleen wist niet dat het op die manier gerangschikt kan wordenEmcee schreef op 10 October 2003 @ 17:05:
heeft iemand de winamp TV plugin al geprobeerd? Met de vorige tv kaart van de aldi (MD5044) werkte deze plugin vrij goed bij mij, plugin is helaas wel alleen nuttig voor tv kijken, kunt er niet mee opnemen e.d.
Die DScaler, ben benieuwd hoe jij die aan de praat hebt gekregen, misschien wil jij je config-file ff online zetten?
Bah alleen voor Winamp 2Verwijderd schreef op 10 October 2003 @ 17:56:
Ook ik heb deze kaart intussen aangeschaft.
ik heb m'n tv kaart alweer even uit m'n systeem gehaald (wilde even op de kaart kijken of ik kon vinden op wat voor avermedia kaart deze het meest lijkt, ben niet veel verder gekomen trouwensDie DScaler, ben benieuwd hoe jij die aan de praat hebt gekregen, misschien wil jij je config-file ff online zetten?

maar ik kan nu in dscaler even niet zien wat m'n instellingen waren, ik weet nog wel dat ik als kaart gekozen heb voor 'Medion TV-Tuner 7134 MK2/3 ' (die staat als het goed is tussen de beschikbare kaarten) en dat ging goed bij mij.
Misschien werkt de kaart ook wel als je de MD5044 selecteert (staat er ook tussen) aangezien deze ook dezelfde chipset heeft als de md2819
[ Voor 13% gewijzigd door Emcee op 10-10-2003 19:02 ]
Krijg het idee dat voornamelijk mensen met XP problemen hebben.
Is dit werkelijk zo, of zijn de problemen net zo erg/vaak bij andere windows versies?
Zie dat er weer genoeg mogelijkheden zijn om te proberen vanaf mijn laatste post, dus ik ga zo maar eens aan de slag!
Is dit werkelijk zo, of zijn de problemen net zo erg/vaak bij andere windows versies?
Zie dat er weer genoeg mogelijkheden zijn om te proberen vanaf mijn laatste post, dus ik ga zo maar eens aan de slag!
mcb1
onder win2k draait het best naar tevredenheid (meegeleverde software) ik mis idd alleen twee of drie zenders. Je kunt ze namen geven en met group in goede zap-volgorde zetten 
Zit nu met regedit en/of in de ini files te speuren WAAR de zenders opgeslagen zijn, moet toch ergens gebeuren op schijf lijkt me
Zit nu met regedit en/of in de ini files te speuren WAAR de zenders opgeslagen zijn, moet toch ergens gebeuren op schijf lijkt me
'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net
Ik heb Win2K Pro/SP4 op Gigabyte 8IK1100 en na installatie van de DirectX 9.0b hotfix geen problemen meer ondervonden met de kaart en de bijgeleverde software. Werkt allemaal prima.
Wat mij is opgevallen dat de IR led met een kabeltje wordt aangesloten en niet meer zoals op diverse foto's aantonen op de (vorige versie?) van de kaart zit.
Omdat ik niets begreep van de kanaalinstellingen (geen frequenties, scannen op Antenne of CATV, groepen - pffff, ik ben een techneut, ik wil frequenties!) heb ik het veelgenoemde Dscaler ook geprobeerd. Ook dat werkt goed, heeft echter geen radio en reageert niet op de afstandsbediening.
Wat mij is opgevallen dat de IR led met een kabeltje wordt aangesloten en niet meer zoals op diverse foto's aantonen op de (vorige versie?) van de kaart zit.
Omdat ik niets begreep van de kanaalinstellingen (geen frequenties, scannen op Antenne of CATV, groepen - pffff, ik ben een techneut, ik wil frequenties!) heb ik het veelgenoemde Dscaler ook geprobeerd. Ook dat werkt goed, heeft echter geen radio en reageert niet op de afstandsbediening.
Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!
Bij het opstarten kan ik alleen kiezen uit 'other card'Emcee schreef op 10 October 2003 @ 19:00:
[...]
ik heb m'n tv kaart alweer even uit m'n systeem gehaald (wilde even op de kaart kijken of ik kon vinden op wat voor avermedia kaart deze het meest lijkt, ben niet veel verder gekomen trouwensik ben tot nog toe alleen avermedia kaarten met een bt878 chipset tegengekomen en die drivers gaan iig niet werken)
maar ik kan nu in dscaler even niet zien wat m'n instellingen waren, ik weet nog wel dat ik als kaart gekozen heb voor 'Medion TV-Tuner 7134 MK2/3 ' (die staat als het goed is tussen de beschikbare kaarten) en dat ging goed bij mij.
Misschien werkt de kaart ook wel als je de MD5044 selecteert (staat er ook tussen) aangezien deze ook dezelfde chipset heeft als de md2819
Welke versie DScaler had je?
Die fout krijg ik nu
[ Voor 19% gewijzigd door Sypher op 10-10-2003 20:31 ]
Bestand staat gewoon in dezelfde dir als tvfmtuner.exe als "Freq.tbl" .. maar alleen gedeeltelijk binair.. ik zie ook nergens Mhz staan of zo (om handmatig te veranderen)...freddifish schreef op 10 oktober 2003 @ 19:43:
onder win2k draait het best naar tevredenheid (meegeleverde software) ik mis idd alleen twee of drie zenders. Je kunt ze namen geven en met group in goede zap-volgorde zetten
@netvisions> DScaler 4.1.8 (de nieuwste) is gewoon hier te downloaden.
[ Voor 3% gewijzigd door henkleerssen op 10-10-2003 20:32 ]
Die heb ik ja, ik heb 2.xx, 3.xx én 4.xx geprobeert, en de laatste werkt het beste (die crasht tenminste niet bij starten)henkleerssen schreef op 10 oktober 2003 @ 20:32:
[...]
Bestand staat gewoon in dezelfde dir als tvfmtuner.exe als "Freq.tbl" .. maar alleen gedeeltelijk binair.. ik zie ook nergens Mhz staan of zo (om handmatig te veranderen)...
Maar ik kan geen kaarten kiezen, wat opzich wel raar is; ik krijg alleen other card

strange.. IRQ conflict misschien? Andere PCI poort al geprobeerd?
Verwijderd
Werken de drivers van deze kaart ook voor de vorige aldi kaart? Iemand die dit al een keer geprobeerd heeft. Staan de drivers ergens online. Dan zou ik het hier een keer uitproberen. Huidige drivers geven namelijk een 'zacht' geluid (helft van andere wafe devices).
Ik heb beide kaarten (md5044 en md2819)Verwijderd schreef op 10 October 2003 @ 20:58:
Werken de drivers van deze kaart ook voor de vorige aldi kaart? Iemand die dit al een keer geprobeerd heeft. Staan de drivers ergens online. Dan zou ik het hier een keer uitproberen. Huidige drivers geven namelijk een 'zacht' geluid (helft van andere wafe devices).
Verwijderd
Mocht het werken, dan ben ik zeker geinteresseerd. Alleen nog even kijken hoe 30 MB over te pompen. ICQ of MSN misschien?Emcee schreef op 10 October 2003 @ 21:08:
[...]
Ik heb beide kaarten (md5044 en md2819)kan het wel eens proberen, de drivers kan ik je ook wel sturen op een of andere manier (zo'n 30mb)
Verwijderd
Heeft iemand zich al verdiept hoe je gedecodeerde zenders kan ontvangen met deze kaart, is cablecrypt de enige (je hebt daar naar het schijnt geen geluid bij) of zijn er nog andere progies ?
Verwijderd
Ja, daar kan ik heel kort over zijn. Dit kan met deze kaart niet. Je hebt hier een BT of connexant chipset voor nodig. De 7134 van philips wordt door geen enkel van de decrypters ondersteund.
De namen van kanalen kan je trouwens wél 'gewoon' instellen (eerste tabblad) (gewoon dubbelklikken op het laatste veld)
Is iemand er trouwens al achter hoe je die freq's wijzigt?
Is iemand er trouwens al achter hoe je die freq's wijzigt?
Ik heb eerst mn md5044 geinstalleerd met de bijbehorende drivers, en daarna met TVFM tuner krijg ik wel beeld en worden de kanalen juist ingescand, alleen lukte het me niet om er geluid bij te krijgen (ruis nu) en het was ook niet mogelijk om de beelden op te nemen. Dus ik denk dat je met de md5044 beter uit bent met dscaler, helemaal omdat dscaler de md5044 goed ondersteunt. Maar je mag het van mij wel proberen, dan mail maar even je msn account stuur ik je de files wel via msn (ftp kan ook trouwens)Verwijderd schreef op 10 October 2003 @ 21:28:
[...]
Mocht het werken, dan ben ik zeker geinteresseerd. Alleen nog even kijken hoe 30 MB over te pompen. ICQ of MSN misschien?
Heb Dscaler geinstalleerd... maar kan de kaart niet vinden. Ben nog aan het puzzelen...henkleerssen schreef op 10 October 2003 @ 20:32:
[...]
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Verwijderd
Tip om alle kanalen met TVFM te krijgen.
Scan Nederland(PAL-B/G), Nederland-1(PAL-B/G) em Nederland-2(PAL-B/G) af met "alle frequenties scannen"
Vervolgens geef je ze een naam door de aanwijzing van "netvisions"
Daarna selecteer je bij "kanaal" één van de drie in "Land"ga dan naar Groep en voeg de zenders toe in je groep en zo kan je de juiste volgorde en alle kanalen instellen.
Scan Nederland(PAL-B/G), Nederland-1(PAL-B/G) em Nederland-2(PAL-B/G) af met "alle frequenties scannen"
Daarna selecteer je bij "kanaal" één van de drie in "Land"ga dan naar Groep en voeg de zenders toe in je groep en zo kan je de juiste volgorde en alle kanalen instellen.
Verwijderd
Check je mail!Emcee schreef op 10 October 2003 @ 23:11:
[...]
dan mail maar even je msn account stuur ik je de files wel via msn (ftp kan ook trouwens)
dat bestand had ik wel zien staan, maar is volgens mij het bronbestand met de gebruikelijke frequenties in de diverse landen, die landen zie ik in de tekst nl wel staan.henkleerssen schreef op 10 October 2003 @ 20:32:
[...]
Bestand staat gewoon in dezelfde dir als tvfmtuner.exe als "Freq.tbl" .. maar alleen gedeeltelijk binair.. ik zie ook nergens Mhz staan of zo (om handmatig te veranderen)...
Begin te vermoeden dat de kaart de gebruikte frequenties niet in een file opslaat (of in registry) maar in onboard flashmem ofzo
Wil graag mijn 3 missende zenders even handmatig toevoegen eigenlijk...
'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net
óf je zet groepen aan en bewerkt de CHGroup.ini fileVerwijderd schreef op 10 October 2003 @ 23:32:
Tip om alle kanalen met TVFM te krijgen.
Zo heb ik hem:
Alleen alle lege, RTL4, RTL5, Veronica en MTV (in die volgorde) heeft hij niet gevonden, en wil die toch wel graag hebben[Group]
Total=1
CurrentID=1
CurrentCh=6
[Group1]
Name=TV
Total=15
ChType=0
ch1=7
ch2=9
ch3=5
ch4=
ch5=
ch6=17
ch7=12
ch8=4
ch9=8
ch10=
ch11=24
ch12=26
ch13=22
ch14=
ch15=3
is niet waar.. ik had ook al wat zenders benoemd.. en die kwam ik gewoon tegen in de file.. dussum..freddifish schreef op 10 October 2003 @ 23:38:
[...]
dat bestand had ik wel zien staan, maar is volgens mij het bronbestand met de gebruikelijke frequenties in de diverse landen, die landen zie ik in de tekst nl wel staan.
Begin te vermoeden dat de kaart de gebruikte frequenties niet in een file opslaat (of in registry) maar in onboard flashmem ofzo
Wil graag mijn 3 missende zenders even handmatig toevoegen eigenlijk...
Die landen staan er inderdaad ook in.
Verwijderd
Scan Nederland-1 en -2 PAL af dan vind je zeAlleen alle lege, RTL4, RTL5, Veronica en MTV (in die volgorde) heeft hij niet gevonden, en wil die toch wel graag hebben
Moet je ook zeker weten dat die zenders "in de buurt liggen"van deze frequentie.. tja en dat is per kabelaar anders lijkt me (tezij je antenne gebruikt weer)...
[ Voor 4% gewijzigd door henkleerssen op 11-10-2003 00:17 ]
Ik heb hem ook, en ik ben er tot nu toe best tevreden over. Aardig beeld en geluid iig (radio gebruik ik niet).
Je hebt er wel de 09/10/2003 snapshot van de saa7134 driver voor nodig (vnl voor het geluid), en je moet het kaarttype forceren. Ik heb met behulp van een held van de v4l mailinglist een patch geschreven, zodat de kaart in de volgende versie van de driver autodetected wordt. Op de screenshot zie je een stukje van de driver btw
*klik*TD-er schreef op 09 October 2003 @ 10:50:
Heeft iemand 'm al geprobeerd onder linux aan de praat te krijgen?
Je hebt er wel de 09/10/2003 snapshot van de saa7134 driver voor nodig (vnl voor het geluid), en je moet het kaarttype forceren. Ik heb met behulp van een held van de v4l mailinglist een patch geschreven, zodat de kaart in de volgende versie van de driver autodetected wordt. Op de screenshot zie je een stukje van de driver btw
Ik weet niet welke de MD5044 heeft, maar deze heeft de Philips FM1216ME MK3. De tuner is het probleem iig niet, die werkt wel. Het geluid was iets trickierHeeft 'ie dezelfde tuner als de MD5044 van een jaar geleden?
Vandaag kaartje gekocht.
Mijn ervaringen:
- installatie verliep vlekkeloos en automatisch herkend
- Teletekst, TV, Radio en de afstandsbediening werken allemaal
- TV geeft op sommige zenders verticale strepen, vreemd genoeg bij Nederland 1/2/3. Zenders als Yorin, Veronica, TMF zijn Perfect!
- Geluid is prima.
Ik gebruik gewoon de standaard software, ik ben benieuwd of iemand nog een truuk heeft om de beeldkwaliteit te verbeteren, zonder van software te wisselen. Ik wil namelijk zeker de afstandsbediening kunnen gebruiken.
Zou zo een kastje om het signaal te versterken helpen ???
Mijn ervaringen:
- installatie verliep vlekkeloos en automatisch herkend
- Teletekst, TV, Radio en de afstandsbediening werken allemaal
- TV geeft op sommige zenders verticale strepen, vreemd genoeg bij Nederland 1/2/3. Zenders als Yorin, Veronica, TMF zijn Perfect!
- Geluid is prima.
Ik gebruik gewoon de standaard software, ik ben benieuwd of iemand nog een truuk heeft om de beeldkwaliteit te verbeteren, zonder van software te wisselen. Ik wil namelijk zeker de afstandsbediening kunnen gebruiken.
Zou zo een kastje om het signaal te versterken helpen ???
Pay peanuts get monkeys !
Ja maar dan ben ik m'n oude zenders weer kwijt

Ik denk dat ik Medion maar effe ga mailen of er geen andere optie is om daar onder uit te komen
Verwijderd
Nee ze worden bewaard als je veranderd van Pal-1 of Pal-2 dan verschijnen ze weer in je kanalenlijstnetvisions schreef op 11 October 2003 @ 09:08:
[...]
Ja maar dan ben ik m'n oude zenders weer kwijt
Ik denk dat ik Medion maar effe ga mailen of er geen andere optie is om daar onder uit te komen
Geef wel toe dat het niet de meest gebruiksvriendelijk programma is wat betreft het instellen van de kanalen en de volgorde daarvan
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2003 11:13 ]
Enne die kan je dan ook in de group zetten zonder moeilijkheden?Verwijderd schreef op 11 oktober 2003 @ 10:39:
[...]
Nee ze worden bewaard als je veranderd van Pal-1 of Pal-2 dan verschijnen ze weer in je kanalenlijst
Geef wel toe dat het niet de meest gebruiksvriendelijk programma is wat betreft het instellen van de kanalen en de volgorde daarvan
dat lijkt er wel op.. ! ben nu pal/2 aan het scannen.. als laatste duurt wel langnetvisions schreef op 11 October 2003 @ 11:34:
[...]
Enne die kan je dan ook in de group zetten zonder moeilijkheden?
Duurde bij mij ook zo lang, een kwartier ofzo.. Nu heb ik Veronica wel maar MTV, RTL4 en RTL5 nog nietfreddifish schreef op 11 October 2003 @ 12:11:
[...]
dat lijkt er wel op.. ! ben nu pal/2 aan het scannen.. als laatste duurt wel lang
Verwijderd
Hier geen geluk: braaf geinstalleerd zoals het hoort, TV kabel gechecked etc etc.
Als ik TVFM Tuner (meegeleverd) start en zenders zoek lijkt het of hij zenders vind maar beeld is zwart. Teletekst doet het "half": veel rare characters met wat leesbare text. Moet dus wel connected zijn.
Wat mij achterdochtig maak is dat ik zelfs geen ruis zie.... gewoon zwart scherm. Software lijkt het goed te doen (afgezien van de bovengenoemde hard-lockups af en toe....)
Verder puik pakketje .... als het werkt.
WinXP op P4 op Epox 4PEA mobootje. Stabiel systeem totdat .....
Nog niet onder linux geprobeert maar kan wel (zie boven)
\edit
Bedank Bjorker. Ik de Nvidia drivers (GeForce4 Ti4400) opnieuw geinstalleerd (meteen maar de laatste gepakt). Geen verandering.
Er staat bij mijn FMTV video settings Display Surface Mode "overlay" (en geen primary) zoals het zou moeten.
Ander probleem kon zijn dat ik DirectX9 had, nu geupdate naar 9.0b. Misschien dat het alleen met 8.1 gaat |:)
i keep tweakin'
\ediit 2
Volgens mij is die md 2819 identiek met de AvermediaTV 303.
http://www.avermedia.com/...cts_tvtuner_avertv303.asp
Er is een handig tweak tooltje te halen bij FAQ nummer 10:
No images on TV screen
http://www.avermedia.com/cgi-bin/faq_avertvseries_i.asp#
Deze FAQ is misschien voor anderen ook handig.
Niet dat dit mijn zwarte scherm al heeft opgelost....
\edit 3 tralalal
Voor allen die hard-lockups hebben: Lees dit eens van de AverMedia boys (op bovenstaande FAQ):
"our card cannot share IRQ's with other devices, such as with a sound card, USB port, Network card, etc. You need to resolve the IRQ sharing problem by getting our card to use it's own IRQ. If you do not have any free IRQ's left in the system, our product will not work, until an IRQ is made available, by disabling some other device which is using an IRQ."
Oftewel IRQ conflicten zijn dodelijk met deze kaart.
ff in de bios de twee archaische com poorten gedisabled => 2 IRQ's vrij
Geen IRQ geshared meer met AverMedia ding.
Als het nou eens ging werken....
\edit 4
TV en FM tuner lijken zenders te vinden. Echter geen geluid of beeld in TVFMtuner??? mp3 of mpeg afspelen gaat goed = geluid + beeld.
Hier DirectX9.0b (geen WinXP service packs). Snap er geen zak meer van.
Nu maar een met Dscaler aan de gang. 4.1.8
Als ik TVFM Tuner (meegeleverd) start en zenders zoek lijkt het of hij zenders vind maar beeld is zwart. Teletekst doet het "half": veel rare characters met wat leesbare text. Moet dus wel connected zijn.
Wat mij achterdochtig maak is dat ik zelfs geen ruis zie.... gewoon zwart scherm. Software lijkt het goed te doen (afgezien van de bovengenoemde hard-lockups af en toe....)
Verder puik pakketje .... als het werkt.
WinXP op P4 op Epox 4PEA mobootje. Stabiel systeem totdat .....
Nog niet onder linux geprobeert maar kan wel (zie boven)
\edit
Bedank Bjorker. Ik de Nvidia drivers (GeForce4 Ti4400) opnieuw geinstalleerd (meteen maar de laatste gepakt). Geen verandering.
Er staat bij mijn FMTV video settings Display Surface Mode "overlay" (en geen primary) zoals het zou moeten.
Ander probleem kon zijn dat ik DirectX9 had, nu geupdate naar 9.0b. Misschien dat het alleen met 8.1 gaat |:)
i keep tweakin'
\ediit 2
Volgens mij is die md 2819 identiek met de AvermediaTV 303.
http://www.avermedia.com/...cts_tvtuner_avertv303.asp
Er is een handig tweak tooltje te halen bij FAQ nummer 10:
No images on TV screen
http://www.avermedia.com/cgi-bin/faq_avertvseries_i.asp#
Deze FAQ is misschien voor anderen ook handig.
Niet dat dit mijn zwarte scherm al heeft opgelost....
\edit 3 tralalal
Voor allen die hard-lockups hebben: Lees dit eens van de AverMedia boys (op bovenstaande FAQ):
"our card cannot share IRQ's with other devices, such as with a sound card, USB port, Network card, etc. You need to resolve the IRQ sharing problem by getting our card to use it's own IRQ. If you do not have any free IRQ's left in the system, our product will not work, until an IRQ is made available, by disabling some other device which is using an IRQ."
Oftewel IRQ conflicten zijn dodelijk met deze kaart.
ff in de bios de twee archaische com poorten gedisabled => 2 IRQ's vrij
Geen IRQ geshared meer met AverMedia ding.
Als het nou eens ging werken....
\edit 4
TV en FM tuner lijken zenders te vinden. Echter geen geluid of beeld in TVFMtuner??? mp3 of mpeg afspelen gaat goed = geluid + beeld.
Hier DirectX9.0b (geen WinXP service packs). Snap er geen zak meer van.
Nu maar een met Dscaler aan de gang. 4.1.8
[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2003 17:26 ]
Ik heb hem ook, en hij bevalt hier best goed.
In eerste instantie wou de overlay functie niet werken, en had ik enkel geluid en geen beeld, maar na een reinstall van de nvidia drivers was dit opgelost.
Nadeel van de meegeleverde software vind ik wel dat je de kanalen niet op volgorde kunt zetten of er een naam aan kunt geven.
Dscaler kan dat idd wel, maar die gebruikt bij mij veel meer processortijd (en dat is slecht voor mijn seti
)
Verder kan ik wel grabben op 720-576, maar dan alleen uncompressed en dat vindt mijn harddisk na een tijdje niet zo leuk meer (vol enzo), half PAL gaat wel in alle gevallen goed. Voor een el-cheapo kaartje vind ik het samengevat niet slecht.
In eerste instantie wou de overlay functie niet werken, en had ik enkel geluid en geen beeld, maar na een reinstall van de nvidia drivers was dit opgelost.
Nadeel van de meegeleverde software vind ik wel dat je de kanalen niet op volgorde kunt zetten of er een naam aan kunt geven.
Dscaler kan dat idd wel, maar die gebruikt bij mij veel meer processortijd (en dat is slecht voor mijn seti
Verder kan ik wel grabben op 720-576, maar dan alleen uncompressed en dat vindt mijn harddisk na een tijdje niet zo leuk meer (vol enzo), half PAL gaat wel in alle gevallen goed. Voor een el-cheapo kaartje vind ik het samengevat niet slecht.
Dat klinkt hetzelfde als ik eerst had. Staat er bij de video instellingen toevallig 'primary' onder 'uitzichtmodus'?Verwijderd schreef op 11 October 2003 @ 13:38:
Hier geen geluk: braaf geinstalleerd zoals het hoort, TV kabel gechecked etc etc.
Als ik TVFM Tuner (meegeleverd) start en zenders zoek lijkt het of hij zenders vind maar beeld is zwart.
[ Voor 24% gewijzigd door Bjorker op 11-10-2003 13:58 ]
Nope
Verwijderd
ik heb nu idd wel alle zenders gevonden...
maar deze tmf en mtv staan bij pal 2 en de rest bij 1
is het mogelijk om deze toch in 1 groep te zetten?
mij lukt dit nl niet
maar deze tmf en mtv staan bij pal 2 en de rest bij 1
is het mogelijk om deze toch in 1 groep te zetten?
mij lukt dit nl niet
Verwijderd
nou, ff overnieuw, ik wil die AFSTANDS BEDIENING appart afstellen zodat ik de KNOPPEN een andere functie kan geven. misschien helpt dit ook in samenwerking met die tv plugin voor winamp. Iemand een idee hoe ik dat programmatje moet instellen?
URL: http://www.irassistant.com/
URL: http://www.irassistant.com/
Verwijderd
Voor mensen die er aan denken hun kabel aansluitingen door te trekken naar hun pc. (radio en TV)
Wat doet een CAI wandcontactdoos?!
Het is een door mij gestart topic maar ik heb er wat aan gehad en wellicht zijn er meer mensen met mijn vragen...
Wat doet een CAI wandcontactdoos?!
Het is een door mij gestart topic maar ik heb er wat aan gehad en wellicht zijn er meer mensen met mijn vragen...
Nou, een dual monitor opstelling werkt dus niet.
Dat vind ik wel een tegenvaller.
Als ik het venster naar m'n tweede monitor sleep, dan zie ik geen beeld meer, maar wel geluid.
M'n tweede videokaart is een Appian Jeronimo Pro.
Is het bij iemand wel gelukt op een tweede monitor ?
Dat vind ik wel een tegenvaller.
Als ik het venster naar m'n tweede monitor sleep, dan zie ik geen beeld meer, maar wel geluid.
M'n tweede videokaart is een Appian Jeronimo Pro.
Is het bij iemand wel gelukt op een tweede monitor ?
Verwijderd
Verander je secondary in primary dan werkt je bewegende beeld wel op de tweede en niet op de eerste (dit is meestal genoeg voor mensen met een tv-out --> TV) misschien werkt dat?
Ja, dat heb ik inderdaad net getest 
Ik zie dan wel beeld, echter heel schokkerig, en niet zoals het hoort.
Misschien is die videokaart niet 100% compatible. Het is ook een beetje een exotische videokaart.
Ik zie dan wel beeld, echter heel schokkerig, en niet zoals het hoort.
Misschien is die videokaart niet 100% compatible. Het is ook een beetje een exotische videokaart.
Ik ben er ook wel tevreden over, alleen de software heeft wat minpuntjes, die ik zelf wel aardig 'belangrijk' vind:
- Geen eigen frequenties kunnen toevoegen
- Geen chan-sort
- Als je je chans in een groep hebt, kan je ze wel aflopen met chan + / chan -, maar als je bv 2 drukt krijg je niet chan 2 uit de groep, maar uit je gewone chan list, dat vind ik wel irri
verder werkt alles lekker
- Geen eigen frequenties kunnen toevoegen
- Geen chan-sort
- Als je je chans in een groep hebt, kan je ze wel aflopen met chan + / chan -, maar als je bv 2 drukt krijg je niet chan 2 uit de groep, maar uit je gewone chan list, dat vind ik wel irri
verder werkt alles lekker
Verwijderd
een min puntje vind ik zelf ook dat je niet werkende toetsen op de AB hebt en je die niet kan instellen. Wel grappig die functie dat je de AB kan gebruiken als muis.
de kleurtjes toetsen doen het wel in teletekst, probeer maar eens op nederland 1 
maar idd het niet instellen van de frequentie met de hand is irri. Ik ga het channels bestand eens met de hexeditor bekijken..
maar idd het niet instellen van de frequentie met de hand is irri. Ik ga het channels bestand eens met de hexeditor bekijken..
Mijn kaart doet het nu eindelijk!
Toen ik ff ging kijken naar IRQ e.d. zag ik dat de kaart een IRQ deelde met mijn geluidskaart, videokaart, raid controller en usb controller.
De tv-kaart een eigen IRQ gegeven en alles doet het nu perfect. (geen vastlopers meer)
alleen mijn kabelaansluiting nog even nakijken en het komt uiteindelijk helemaal goed.
Toen ik ff ging kijken naar IRQ e.d. zag ik dat de kaart een IRQ deelde met mijn geluidskaart, videokaart, raid controller en usb controller.
De tv-kaart een eigen IRQ gegeven en alles doet het nu perfect. (geen vastlopers meer)
alleen mijn kabelaansluiting nog even nakijken en het komt uiteindelijk helemaal goed.
mcb1
Hoe zijn de ervaringen met capturen. Ben vooral benieuwd naar de bestand grootte in combinatie met de kwaliteit om weer af te spelen op tv.
Voor iedereen die filmnet wil hebben op deze kaart. Het is nog niet mogelijk. Iemand moet alleen nog even een progje schrijven om het de grabben. De encryptie is al gekraakt. kijk maar is op google: http://www.google.nl/sear...nt&hl=nl&q=TVcabo+Decoder
IK heb alle kanalen gescant en de patch van MS geinstalleert en het ziet er allemaal goed uit.
Nu mis ik alleen een paar zenders die met scannen niet gevonden worden.
Ik weet dat ze er zijn want ik heb ze wel op televisie. Is er een manier om zenders nog handmatig op te zoeken?
Dscaler pakt deze zenders ook niet en met dat progsel heb ik trouwens geen geluid, alleen maar ruis
Ik weet dat ze er zijn want ik heb ze wel op televisie. Is er een manier om zenders nog handmatig op te zoeken?
Dscaler pakt deze zenders ook niet en met dat progsel heb ik trouwens geen geluid, alleen maar ruis
Non taken
ALs je bij dscaler ruis hebt moet je in de balk bij SAA7134 -> audiostandard -> B/G-dual FM stereo kiezen.whizz666 schreef op 11 October 2003 @ 18:18:
IK heb alle kanalen gescant en de patch van MS geinstalleert en het ziet er allemaal goed uit.
Verwijderd
Me computer slaat niet meer vast maar dat IRC verhaal zou best nog wel is kunnen kloppen.
Andere vraag
Zijn er goede freeware programma's voor het radio gebeuren??
Krijgt iemand het aan de praat via D-scaler??
Andere vraag
Zijn er goede freeware programma's voor het radio gebeuren??
Krijgt iemand het aan de praat via D-scaler??
Verwijderd
HELP!! Freeze bij installatie drivers!
Vandaag aangeschaft, en in mijn pc gestopt
Bij de installatie van de drivers (of ik het nou via de 'add harware wizzard' doe of via de auto-run setup op de cd) loopt windows vast. Hij zegt dat hij bezig is met het installeren van de drivers, en na een poos reageert NIKS meer.
Na op de resetknop gedrukt te hebben, doet windows bij het herstarten een disk check op c:, waarbij hij meestal fouten in de windows directory vindt.
Vervolgens doen mijn geluidskaart (Nforce2) en dc-rw drive het niet meer. (dat heb ik overigens wel weer kunnen verhelpen)
Na format c: en een verse install van winXP pro, krijg ik exact dezelfde problemen.
PC config:
=========
AMD Athlon XP 2200+
Epox 8RGA+ (met onboard: Nforce2 chipset (=geluid), GeForce4 MX video)
480MB RAM (DDR)
Windows XP pro, verse install
Vandaag aangeschaft, en in mijn pc gestopt
Bij de installatie van de drivers (of ik het nou via de 'add harware wizzard' doe of via de auto-run setup op de cd) loopt windows vast. Hij zegt dat hij bezig is met het installeren van de drivers, en na een poos reageert NIKS meer.
Na op de resetknop gedrukt te hebben, doet windows bij het herstarten een disk check op c:, waarbij hij meestal fouten in de windows directory vindt.
Vervolgens doen mijn geluidskaart (Nforce2) en dc-rw drive het niet meer. (dat heb ik overigens wel weer kunnen verhelpen)
Na format c: en een verse install van winXP pro, krijg ik exact dezelfde problemen.
PC config:
=========
AMD Athlon XP 2200+
Epox 8RGA+ (met onboard: Nforce2 chipset (=geluid), GeForce4 MX video)
480MB RAM (DDR)
Windows XP pro, verse install
Verwijderd
Ik heb ook de TV kaart maar kan hem niet goed aan de loop ktijgen, van alles al geprobeerd:
Ik heb een AMD athlon 1ghz, Nvidia tnt2 videokaart + laatste update, Directx v9.0 + alle updates die genoemd zijn.
Het spul draait onder windows XP-pro
Wat is er aan de hand : FM tuner werkt perfect, TV beeld bevriest steeds. Als ik een klein pip schermpje heb en ik start een ander willekeurig programma op dan zie je het beeld ineens bewegen net zolang totdat dat programma opgestart is. Ook als er op de achtergrond een DVD draaid is het beeld in bewegeing, zij het wat hakerig. Wie kent deze problemen?
Ik heb een AMD athlon 1ghz, Nvidia tnt2 videokaart + laatste update, Directx v9.0 + alle updates die genoemd zijn.
Het spul draait onder windows XP-pro
Wat is er aan de hand : FM tuner werkt perfect, TV beeld bevriest steeds. Als ik een klein pip schermpje heb en ik start een ander willekeurig programma op dan zie je het beeld ineens bewegen net zolang totdat dat programma opgestart is. Ook als er op de achtergrond een DVD draaid is het beeld in bewegeing, zij het wat hakerig. Wie kent deze problemen?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2003 21:02 ]
Dscaler werkt eigenlijk ook best prettig bij mij. Geluid is beter lijkt wel, alle kanalen al voorgeprogrameerd (UPC nijmegen) en ook teletekst werkt prima... en dan al die settings voor de-interlace, stats plugins etc.. fijn speelgoed
Kreeg jij ook bij opstarten 'other card'?freddifish schreef op 11 October 2003 @ 22:20:
Dscaler werkt eigenlijk ook best prettig bij mij. Geluid is beter lijkt wel, alle kanalen al voorgeprogrameerd (UPC nijmegen) en ook teletekst werkt prima... en dan al die settings voor de-interlace, stats plugins etc.. fijn speelgoed
Verwijderd
Ik krijg ook dankzij de tips hier gewoon sommige kanalen gewoon niet naar boven.. Rtl 4 Rtl 5, Veronica, eurosport, mtv... gewoon standaard software.. kan iemand helpen??
Verwijderd
Oke, ik heb nou DScaler geinstalleerd, zonder de drivers te installeren. (hij loopt nogsteeds vast bij het installen, zie boven)
Ik krijg met DScaler (af en toe) redelijk geluid door, maar haast alleen maar sneeuw als beeld. (en van alle zenders die wij op de kabel hebben, vindt hij er maar 3) ...
Ik krijg met DScaler (af en toe) redelijk geluid door, maar haast alleen maar sneeuw als beeld. (en van alle zenders die wij op de kabel hebben, vindt hij er maar 3) ...
Verwijderd
Tito schreef op 11 October 2003 @ 18:12:
Voor iedereen die filmnet wil hebben op deze kaart. Het is nog niet mogelijk. Iemand moet alleen nog even een progje schrijven om het de grabben. De encryptie is al gekraakt. kijk maar is op google: http://www.google.nl/sear...nt&hl=nl&q=TVcabo+Decoder
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt hier hoor..
één ding weet ik wel: voor gebruik met C*bleCr*pt:
de tv-kaart moet één van de volgende chipsets aan boord hebben:
Bt848A, Bt849, Bt878 of Bt879
nee ik kreeg iets van 7134/mk2 in de keuzelijstKreeg jij ook bij opstarten 'other card'?
installvolgorde die ik heb 1> medion software, 2> showshifter, 3> Dscaler
edit:
de laatste dcaler, onder win2k
de laatste dcaler, onder win2k
[ Voor 70% gewijzigd door freddifish op 12-10-2003 11:37 ]
Raar, als ik hem opstart, maakt niet uit hoevaak im hem herinstalleer ik blijf die 'other card' krijgen en die werkt nietfreddifish schreef op 12 October 2003 @ 10:18:
[...]
nee ik kreeg iets van 7134/mk2 in de keuzelijst
installvolgorde die ik heb 1> medion software, 2> showshifter, 3> Dscaler
Iemand een optie?
Verwijderd
De drivers van www.avermedia.com (mocht je problemen hebben met de cd) die je moet hebben zijn:
"AVerTV 203 Ver. 4.31 "
en evt. "AVerTV 203/AVerTV Studio Ver. 4.31 Service pack 1"
(Bron: Medion helpdesk, nog niet getest)
edit: bij mij miste hij bestanden tijdens de driver install. lees ook de handleiding voodat je begint...
"AVerTV 203 Ver. 4.31 "
en evt. "AVerTV 203/AVerTV Studio Ver. 4.31 Service pack 1"
(Bron: Medion helpdesk, nog niet getest)
edit: bij mij miste hij bestanden tijdens de driver install. lees ook de handleiding voodat je begint...
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2003 12:50 ]
Voor wie het wil weten:
Gisteravond Dalziel & Pescoe opgenomen van BRT 2.
Beeldgrootte: MPEG II 704x576, Kwaliteit: hoog, tijd ongveer 1 uur 40 min, bestandsgrootte: 3,8 GB.
Geen problemen tijdens de opname, alleen wat ruis, die op de tv licht te zien is en op de computer duidelijker is.
Jammer dat de signalen via UPC niet allemaal even goed zijn, dit valt sterk op via TV kaart in pc.
Beeldgrootte: MPEG II 704x576, Kwaliteit: hoog, tijd ongveer 1 uur 40 min, bestandsgrootte: 3,8 GB.
Geen problemen tijdens de opname, alleen wat ruis, die op de tv licht te zien is en op de computer duidelijker is.
Jammer dat de signalen via UPC niet allemaal even goed zijn, dit valt sterk op via TV kaart in pc.
[ Voor 5% gewijzigd door OgWok op 12-10-2003 13:15 ]
Verwijderd
Ik heb dit probleem ook. Weet je inmiddels al wat ik eraan kan doen? Het lijkt wel dat het probleem vooral optreedt als de computer nog maar net is opgestart.ultimasnake schreef op 08 October 2003 @ 23:24:
ik heb dus het probleem dat de kanalen maar een X aantal seconden er blijven staan.. daarna valt TV / Radio weg.. net alsof hij auto standby gaat na paar seconden non actief.
met de standaard mee geleverde software dus
Met geluid?OgWok schreef op 12 October 2003 @ 12:38:
Voor wie het wil weten:
Beeldgrootte: 704x576, Kwaliteit: hoog, tijd ongveer 1 uur 40 min, bestandsgrootte: 3,8 GB.
Verwijderd
Ben je er al achter hoe dit kan worden opgelost? Ik heb dit probleem namelijk ook. Lijkt wel of het vooral optreedt als de computer net is opgestart.ultimasnake schreef op 08 October 2003 @ 23:24:
ik heb dus het probleem dat de kanalen maar een X aantal seconden er blijven staan.. daarna valt TV / Radio weg.. net alsof hij auto standby gaat na paar seconden non actief.
Ja, met geluid.
Verwijderd
ultimasnake schreef op 08 oktober 2003 @ 23:24:
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2003 13:24 ]
Verwijderd
OgWok schreef op 12 October 2003 @ 12:38:
Jammmer dat de signalen via UPC niet allemaal even goed zijn, dit valt sterk op via TV kaart in pc.
>>>>> JE MOET EEN GOEDE AARDE HEBBEN BIJ TV_CARDS <<<<<<<
Gebruik maar eens een HIRSCHMAN KABEL/STEKKER-SETJE !!!!
Jammmer dat de signalen via UPC niet allemaal even goed zijn, dit valt sterk op via TV kaart in pc.
ben daar wel mee aan het stoeien geweest (met girder dus) maar nog zonder succes.
even ervan uitgaand dat de medion een avermedia is heb ik voor girder 3.0 (oudere versie dus) een avertv studio plugin gevonden, maar die vraagt weer DLLs die bij het medion pakket ontbreken, en bij het toevoegen van DLLs uit een avermedia install pakket start girder even op om bij elke poging hierna vast te lopen....
Het vage is dat alle avermedia kaarten die ik tegenkom de bt878 chipset hebben en ik denk dus ook alle drivers/plugins etc daarop gebouwd zijn.
anderen al meer succes ?
even ervan uitgaand dat de medion een avermedia is heb ik voor girder 3.0 (oudere versie dus) een avertv studio plugin gevonden, maar die vraagt weer DLLs die bij het medion pakket ontbreken, en bij het toevoegen van DLLs uit een avermedia install pakket start girder even op om bij elke poging hierna vast te lopen....
Het vage is dat alle avermedia kaarten die ik tegenkom de bt878 chipset hebben en ik denk dus ook alle drivers/plugins etc daarop gebouwd zijn.
anderen al meer succes ?
Verwijderd
Kan iemand me helpen met virtual dub? Met AutoTune kan hij geen zenders vasthouden (vindt niks lijkt het wel, maar er komen wel steeds zenders langs) Bij DScaler pakte hij de zenders wel (gewoon 'netehrlands UPC nijmegen' oid. geselecteerd)
Hmm als ik opneem heb ik er geen geluid bij
Verwijderd
Ik maakte eerder melding van heftige problemen, en vermelde dat mijn antieke pci grafische kaart mogelijk verdacht was. Maar het moeten wegdrukken van 30 schermen bij de opstart leek mij anderzijds er niets mee te maken te hebben.
Maar zie, vandaag kwam zoonlief langs, had nog een Asus 7700 plankje liggen, waar hij niets mee deet.
Er in gedrukt, software & drivers Uninstalled, opnieuw software & drivers geinstalleerd en zie:
windows start vlekkeloos, opgenomen filmpjes zijn nu af te draaien en ik blij
Nu deze week nog even een Sapphire 9500 (9600) er in en ik ga video's monteren. (Ja met andere software natuurlijk.)
Maar zie, vandaag kwam zoonlief langs, had nog een Asus 7700 plankje liggen, waar hij niets mee deet.
Er in gedrukt, software & drivers Uninstalled, opnieuw software & drivers geinstalleerd en zie:
windows start vlekkeloos, opgenomen filmpjes zijn nu af te draaien en ik blij
Nu deze week nog even een Sapphire 9500 (9600) er in en ik ga video's monteren. (Ja met andere software natuurlijk.)
dit probleem heb ik ook, maakt niet uit welke codec, heeft iemand hier een oplossing voor ?
Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.
Ik heb ook geprobeerd via de avermedia studio zoals hier vermeld staat: http://www.girder.nl/phpB...2413&highlight=avertv+303freddifish schreef op 12 October 2003 @ 18:21:
ben daar wel mee aan het stoeien geweest (met girder dus) maar nog zonder succes.
anderen al meer succes ?
maar hier vraagt hij ook om die dll's wel is de source van de plugin te downloaden. Ik ben alleen niet zo progger.
nb voor linux is er wel een ir patch
[ Voor 3% gewijzigd door Tito129 op 12-10-2003 21:36 ]
Niet schreeuwen, dank u. Aarde is ok, pas een NUON check gehad.Verwijderd schreef op 12 October 2003 @ 13:29:
OgWok schreef op 12 October 2003 @ 12:38:
die plugin had ik nog niet gevonden.. avertv2k.dll is er idd niet maar ik heb net gechecked dat quicktv de processen 34api.dll en 34com.dll (creator: philips) opstart. Misschien bevatten deze dezelfde routines als de avertv dll ?Tito schreef op 12 October 2003 @ 21:20:
[...]
Ik heb ook geprobeerd via de avermedia studio zoals hier vermeld staat: http://www.girder.nl/phpB...2413&highlight=avertv+303
maar hier vraagt hij ook om die dll's wel is de source van de plugin te downloaden. Ik ben alleen niet zo progger.
nb voor linux is er wel een ir patch
Ik ga eens wat renamen enzo
edit:
ik heb uit een avermedia install pakket de avertv2k.dll geript, deze exporteert een groot aantal functies, een aantal zitten ook in de -met de medion software meegeleverde- averapi.dll, maar deze exporteert veel minder functies. (o.a. wel AVER_getremote die lijkt me relevant)
Misschien kan de plugin schrijver hier eens naar kijken, is misschien simpel aan te passen.
ik heb uit een avermedia install pakket de avertv2k.dll geript, deze exporteert een groot aantal functies, een aantal zitten ook in de -met de medion software meegeleverde- averapi.dll, maar deze exporteert veel minder functies. (o.a. wel AVER_getremote die lijkt me relevant)
Misschien kan de plugin schrijver hier eens naar kijken, is misschien simpel aan te passen.
[ Voor 23% gewijzigd door freddifish op 13-10-2003 09:45 ]
007-2, merci. Dit bevestigt voormij dat on-board vga sterk vertragend werkt.
Dus niet: op die PC stond DMA niet aangevinkt. Nu wel, en werkt prima.
netvisions, ik denk dat je in de bijgeleverde software in het tabblad "opname" de instelling van de geluidsbron moet aanpassen (bij mij werkt: "Line-In").
Wat bij mij ook scheelde was de slider voor de geluidssterkte verder naar rechts (= hoger volume) zetten.
Dus niet: op die PC stond DMA niet aangevinkt. Nu wel, en werkt prima.
netvisions, ik denk dat je in de bijgeleverde software in het tabblad "opname" de instelling van de geluidsbron moet aanpassen (bij mij werkt: "Line-In").
Wat bij mij ook scheelde was de slider voor de geluidssterkte verder naar rechts (= hoger volume) zetten.
[ Voor 18% gewijzigd door Brothar op 13-10-2003 22:13 . Reden: correctie vwb VGA ]
eagle
Ik denk niet dat het al te moeilijk zal zijn om hier een plugin voor de schrijven. De aansturing is aanwezig. We moeten allen even iemand zien te vinden die een plugin kan schrijven.freddifish schreef op 13 October 2003 @ 00:23:
[...]
die plugin had ik nog niet gevonden.. avertv2k.dll is er idd niet maar ik heb net gechecked dat quicktv de processen 34api.dll en 34com.dll (creator: philips) opstart. Misschien bevatten deze dezelfde routines als de avertv dll ?
Ik ga eens wat renamen enzo
edit:
Misschien even een berichtje posten op www.girder.nl
[ Voor 14% gewijzigd door Tito129 op 13-10-2003 11:26 . Reden: tekst viel weg ]
Verwijderd
ff update: na gestoei (zie pag. 6 v. deze topic)
=> geen IRQ sharing ondersteund door deze kaart <=
(zie mijn vorige post)
- TMFMtuner: geen geluid en zwart beeld
- Dscaler 4.1.8: geen geluid en wel beeld maar grofweg rechterhelft van beeld zit fikse ruis over heen, linker 40% is perfect. ???
DX9.0b + MS patch (zie boven)
WinXP (geen SP's)
Hou best van beetje tweeken maar moet wel gaan werruken. Iemand nog tips?
Nvidia driver al gereinstalled van m'n Geforce4'tje.
=> geen IRQ sharing ondersteund door deze kaart <=
(zie mijn vorige post)
- TMFMtuner: geen geluid en zwart beeld

- Dscaler 4.1.8: geen geluid en wel beeld maar grofweg rechterhelft van beeld zit fikse ruis over heen, linker 40% is perfect. ???
DX9.0b + MS patch (zie boven)
WinXP (geen SP's)
Hou best van beetje tweeken maar moet wel gaan werruken. Iemand nog tips?
Nvidia driver al gereinstalled van m'n Geforce4'tje.
Verwijderd
Hallo, ik krijg de kaart niet werkend, ik krijg iedere keer de melding: DriverUpdate_SAA713x()Fail. heeft iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen? (Nog geen natwoord op gevonden in dit forum)
groet en bedankt,
Yves
groet en bedankt,
Yves
dat had ik ook in eerste instantie... na deze melding in system properties- hardware - device manager zoeken naar het niet volledig geinstalleerde apparaat en hier properies - driver - update driver doen en laten zoeken op de medion cd. hierna ging install wel goed bij mij.. suc6 !
Verwijderd
Yvesr.... Verwijderd in "Ervaring MD2819 TV-kaart (=Aldi 8-10-200" mischien heb je er wat aan. Had die melding dus ook.
Vorige week ook deze kaart gekocht.
Zal mijn bevindingen delen.
Kaart in de pc, geen probleem, kaart p&p en drivers installeerde perfect.
Kaart werkte in 1x, radio werkt prima met bijgeleverde antenne.
Tv werkte ook prima, maar zoals meer hier, bevroor telkens de pc na wat klooien met capture. Grappige was dat het geluid gewoon bleef werken, pc volledig vast.
IRQ stond op 19 en is niet te wijzigen. Heb de kaart na een paar x getest te hebben, in een ander slot gepropt. Gevolg IRQ 18.
Het systeem is nu 1x vastgelopen na zwaar uitproberen.
Heeft oa een nacht gedraaid zonder problemen.
In de lijst is 3x nederland te vinden en op elk deel zijn andere zenders te vinden???
Opnemen geeft goed beeld, net als het kijkbeeld, alleen heb ik geen geluid bij de opnamen, doe ik iets verkeerd??
ook ik heb teveel koppelstukjes dus bij sommige zenders (hierboven geschreven) ook iets korrel of sneeuw of waves. Is wel beter geworden na beter contact, dus een x met een kabel uit 1 stuk proberen.
Mijn systeem: AMDXP2000+ MSI mobo 512 MB pc3200 ATI9700pro 80 GB hdd 1x cdschrijver 1x cdrom Bluetooth.
Het heeft even geduurd voordat ik iets over deze kaart kon vinden, zelfs niet bij medion.
Ik ga zeker ff kijken wat de software doet hierboven beschreven.
Magic
Zal mijn bevindingen delen.
Kaart in de pc, geen probleem, kaart p&p en drivers installeerde perfect.
Kaart werkte in 1x, radio werkt prima met bijgeleverde antenne.
Tv werkte ook prima, maar zoals meer hier, bevroor telkens de pc na wat klooien met capture. Grappige was dat het geluid gewoon bleef werken, pc volledig vast.
IRQ stond op 19 en is niet te wijzigen. Heb de kaart na een paar x getest te hebben, in een ander slot gepropt. Gevolg IRQ 18.
Het systeem is nu 1x vastgelopen na zwaar uitproberen.
Heeft oa een nacht gedraaid zonder problemen.
In de lijst is 3x nederland te vinden en op elk deel zijn andere zenders te vinden???
Opnemen geeft goed beeld, net als het kijkbeeld, alleen heb ik geen geluid bij de opnamen, doe ik iets verkeerd??
ook ik heb teveel koppelstukjes dus bij sommige zenders (hierboven geschreven) ook iets korrel of sneeuw of waves. Is wel beter geworden na beter contact, dus een x met een kabel uit 1 stuk proberen.
Mijn systeem: AMDXP2000+ MSI mobo 512 MB pc3200 ATI9700pro 80 GB hdd 1x cdschrijver 1x cdrom Bluetooth.
Het heeft even geduurd voordat ik iets over deze kaart kon vinden, zelfs niet bij medion.
Ik ga zeker ff kijken wat de software doet hierboven beschreven.
Magic
Verwijderd
ik heb directx9+patch geinstalleerd...
de kaart werkt nu weer maar ik moet wel zeggen dat het geluid er niet beter op is geworden!
toen ik nog directx8 had was het geluid veel beter
heeft iemand hier een oplossing voor?
de kaart werkt nu weer maar ik moet wel zeggen dat het geluid er niet beter op is geworden!
toen ik nog directx8 had was het geluid veel beter
heeft iemand hier een oplossing voor?
DScaler 4.1.8 werkt perfect
Ik heb even zelf een ini file gemaakt met daarin de frequenties (ff gedownload van site van kabelmaatschappij)
Als je dan hem ff laat scannen vindt ie er automatisch de namen bij (de meeste, niet alle zenders hebben dat systeem)
Verder zit er hele goede ontstoringsfilters in, en een goede de-interlacer, en super snelle teletext
Het enige min puntje is dat de afstandsbediening (nog) niet werkt
Ik heb even zelf een ini file gemaakt met daarin de frequenties (ff gedownload van site van kabelmaatschappij)
Als je dan hem ff laat scannen vindt ie er automatisch de namen bij (de meeste, niet alle zenders hebben dat systeem)
Verder zit er hele goede ontstoringsfilters in, en een goede de-interlacer, en super snelle teletext
The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall
working on it ..Jimbolino schreef op 13 oktober 2003 @ 23:20:
DScaler 4.1.8 werkt perfect
Jippie,
Wat ben je aan het doen, een nieuwe patch compilen..
Ik wou de averstudio. source op nieuw compilen maar kreeg het niet voor elkaar.
Ben dan ook geen progger.
eerst maar eens de originele plugin schrijver gevraagd naar onze dll te kijken. Misschien is het simpel aan te passen
Iemand nu al een idee wat een goede compressie-methode is waarmee je wel real-time kunt comprimeren?? En freddifish, hoe ons ajb op de hoogte voor wat betreft de plugin voor de ab.
showshifter heeft mjpeg.. of wmv.. , maar verder weet ik het ff niet...
heb de schrijver daarvan gemaild en in het girder forum gepost... geef die man ook even !SMulTiE schreef op 14 October 2003 @ 19:08:
Iemand nu al een idee wat een goede compressie-methode is waarmee je wel real-time kunt comprimeren?? En freddifish, hoe ons ajb op de hoogte voor wat betreft de plugin voor de ab.
als hij niet reageert trek ik zelf nog wel een oude C builder uit de kast