[MP3/Ogg] iRiver iHP-1XX serie, deel 2

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.186 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:03
Grrrrrene schreef op 26 november 2003 @ 16:12:

En dan de iHP-120 waar ik veel goeds over hoor... geluidskwaliteit schijnt iPod waardig te zijn...
Hmm volgens mij klinkt ie 100x beter dan de iPod :D Dus iPod waardig lijkt me eerder een belediging voor de iHP dan een compliment.

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daar gaan we weer.....
als je dit wil bespreken ga je maar een ipod vs ihp topic maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:13
dat heeft ie net gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik blijf erbij (en hoop daarmee deze discussie meteen de kop in te drukken) dat het verschil tussen een goed klinkende speler en een perfect klinkende speler een persoonlijke mening is. De een wil veel bas, de ander juist niet, maak dat aub voor jezelf uit. Ze klinken beiden niet slecht, laat ik het dan zo zeggen, met beiden kan een muziekliefhebber prima uit de voeten en daar gaat het om.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09 06:26

nnk

Spreek uit: en en kaa

Dat is niet helemaal waar.
Verschil tussen geluid is niet helemaal een mening. Ik ben een Iriver fan en zo dus zeer bevooroordeeld, maar ik kan wel zeggen dat ik het verschil in geluidskwaliteit tussen veel spelers hoor. En dan bedoel ik niet dat 1 speler meer bass heeft of wat dan ook. Het gaat er om of het geluid helder is, dat er geen ruis in te vinden is, dat het geluid aanpasbaar is naar je eigen wensen. Mooi geluid kan verpakt worden in meerdere vormen (daar zijn de EQ-presets etc voor)
Als voorbeeld zal ik mijn aankoop van een flashplayer nemen. Ik heb gekozen voor de Iaudio CW300, deze speler maakt gebruik van een Hardware decoder die minder kwaliteitsverlies opleverd tenopzichte van een software decoder die gebruikt wordt in elke andere flashplayer op de markt. Hierdoor is het geluid een stuk helderder en zuiverder en dat heeft NIX met smaak te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tank33
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 17:51
Grrrrrene schreef op 30 november 2003 @ 19:41:
Ik blijf erbij (en hoop daarmee deze discussie meteen de kop in te drukken) dat het verschil tussen een goed klinkende speler en een perfect klinkende speler een persoonlijke mening is. De een wil veel bas, de ander juist niet, maak dat aub voor jezelf uit. Ze klinken beiden niet slecht, laat ik het dan zo zeggen, met beiden kan een muziekliefhebber prima uit de voeten en daar gaat het om.
Ik vraag me af waarom je deze discussie "de kop in wil drukken".. Er zijn hier mensen die beide spelers gehoord hebben. Heel veel mensen lezen deze topics om de mening van anderen te horen zodat ze een betere keuze kunnen maken. Lijkt me ook logisch als je op het punt staat 400 Euro uit te geven aan een mp3speler..

"Obviously you're not a golfer..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:56

NoTimeRemains

I know

ik heb ze beide gehoord en ik vind de ihp beter.

alleen ik ben een iriver man

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

ik hàd nix met iriver tot ik de iHP hoorde
ik hàd een iPod

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
nnk schreef op 30 november 2003 @ 19:52:
Dat is niet helemaal waar.
Verschil tussen geluid is niet helemaal een mening. Ik ben een Iriver fan en zo dus zeer bevooroordeeld, maar ik kan wel zeggen dat ik het verschil in geluidskwaliteit tussen veel spelers hoor. En dan bedoel ik niet dat 1 speler meer bass heeft of wat dan ook. Het gaat er om of het geluid helder is, dat er geen ruis in te vinden is, dat het geluid aanpasbaar is naar je eigen wensen. Mooi geluid kan verpakt worden in meerdere vormen (daar zijn de EQ-presets etc voor)
OK, maar ruis is meetbaar en dus in waarden uit te drukken en volgens mij scoren de iPod en de iHP beiden erg goed op dat punt. Maar die EQ presets heb je gelijk in, hoewel het maar net is waar je van houdt of je met de iPod voldoende in kunt stellen of niet.
Als voorbeeld zal ik mijn aankoop van een flashplayer nemen. Ik heb gekozen voor de Iaudio CW300, deze speler maakt gebruik van een Hardware decoder die minder kwaliteitsverlies opleverd tenopzichte van een software decoder die gebruikt wordt in elke andere flashplayer op de markt. Hierdoor is het geluid een stuk helderder en zuiverder en dat heeft NIX met smaak te maken.
Ja, leuk, maar wat hebben die spelers met de iPod en de iRiver te maken?
Tank33 schreef op 01 december 2003 @ 08:56:
[...]

Ik vraag me af waarom je deze discussie "de kop in wil drukken".. Er zijn hier mensen die beide spelers gehoord hebben. Heel veel mensen lezen deze topics om de mening van anderen te horen zodat ze een betere keuze kunnen maken. Lijkt me ook logisch als je op het punt staat 400 Euro uit te geven aan een mp3speler..
Heel simpel: omdat wat ik mooi vind klinken misschien helemaal niet is wat jij wil horen. Daar hebben ze idd onder andere de EQ voor uitgevonden, maar feit blijft dat de een qua hifi set 10k euro uitgeeft en de ander met 1500 euro ook al tevreden is. De een is audiofiel, de ander gewoon muziekliefhebber. Daar is niks mis mee, maar het heeft echt niks met de geluidskwaliteit te maken, 't is IMO meer dat je de een lekkerder vindt klinken. En daarop reageren met "Maar de iPod is veel beterder" of "De iHP ownt jouw iPod man!" heeft dan gewoon geen zin. Kijk alleen al 's naar die aanvaringen die je soms ziet tussen iPod aanhangers en iHP aanhangers... Beiden zijn ze overtuigd dat hun apparaat het beste klinkt, wie heeft er volgens jou gelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tank33
Grrrrrene schreef op 01 december 2003 @ 12:22:

[...]
Heel simpel: omdat wat ik mooi vind klinken misschien helemaal niet is wat jij wil horen. Daar hebben ze idd onder andere de EQ voor uitgevonden..
... En daarop reageren met "Maar de iPod is veel beterder" of "De iHP ownt jouw iPod man!" heeft dan gewoon geen zin. Kijk alleen al 's naar die aanvaringen die je soms ziet tussen iPod aanhangers en iHP aanhangers... Beiden zijn ze overtuigd dat hun apparaat het beste klinkt, wie heeft er volgens jou gelijk?
Ik ben het met je eens dat ongefundeerde posts niks aan een discussie toevoegen. Maar ik vind wel dat er een discussie mag bestaan over de geluidskwaliteit tussen 2 spelers. De taak van de speler is om de bron zo nauwkeurig mogelijk weer te geven. De equaliser is er vervolgens voor om het geluid naar eigen smaak aan te passen. Jij draait de zaken om. Ik heb op verschillende forums gelezen dat er wel degelijk kwaliteitsverschil bestaat...
En op je vraag wie er volgens mij gelijk heeft zou ik af gaan op mensen die ze allebei gehoord hebben... (waartoe ik overigens niet behoor..)
... maar feit blijft dat de een qua hifi set 10k euro uitgeeft en de ander met 1500 euro ook al tevreden is. De een is audiofiel, de ander gewoon muziekliefhebber. Daar is niks mis mee, maar het heeft echt niks met de geluidskwaliteit te maken, 't is IMO meer dat je de een lekkerder vindt klinken. ?
Dit snap ik niet. Wil je hier zeggen dat de geluidskwaliteit van een dure hifi set hetzelfde is als die van een set van 1500 Euro? Misschien bedoel je het luisterplezier voor de betreffende persoon ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Anderen hier al ervaring met de levering van MMPort? Ik wil hem vanavond gaan bestellen, op de site staat het minimaal 3 werkdagen duurt.. Is de kans dan groot dat ik hem niet voor 5 december binnen heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09 06:26

nnk

Spreek uit: en en kaa

quote: Heel simpel: omdat wat ik mooi vind klinken misschien helemaal niet is wat jij wil horen. *tekst* Beiden zijn ze overtuigd dat hun apparaat het beste klinkt, wie heeft er volgens jou gelijk?
Het plezier wat je beleeft aan iets heeft helemaal niks te maken met de geluidskwaliteit. Ik wil niet zeggen dat 90% van de mensen genoeg heeft aan de kwaliteit van een iPod, maar dat wil niet zeggen dat de geluidskwaliteit het zelfde is! Sommige mensen vinden het genoeg dat hun auto rijdt, wil dit zeggen dat hun 20 jaar oude Delorean van dezelfde kwaliteit is als een nieuwe (vul in welk merk jij wil)? Nee! Zo is ook deze discussie. iPod voldoet aan alle eisen, maar is hij net zo goed als een iRiver kwa geluidskwaliteit? nee.
quote: Ja, leuk, maar wat hebben die spelers met de iPod en de iRiver te maken?
Heeft er mee te maken dat sommige mensen meer verlangen van een speler dan andere mensen. Een MSI-megastick voldoet voor bijna iedereen, maar ik verlang een betere geluidskwaliteit, daarom koop ik iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekhour
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-08 17:01
Tank33 schreef op 01 december 2003 @ 13:20:
[...]
En op je vraag wie er volgens mij gelijk heeft zou ik af gaan op mensen die ze allebei gehoord hebben... (waartoe ik overigens niet behoor..)
Je bedoeld mij bijvoorbeeld Tank33, 1 jaar trotse iPod bezitter, maar was nooit echt content met hem of haar. :/ Was jij ook niet degene die een Ety er4p in zijn oren mag dragen? :7

[ Voor 3% gewijzigd door boekhour op 01-12-2003 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Heb er een paar minuten net één besteld. Ben benieuwd. Kijk belangstellend uit naar de bevestigingsmail (en de blije gezichte van de bankmensen als ik weer effe om geld kom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tank33
boekhour schreef op 01 december 2003 @ 18:28:
[...]
Was jij ook niet degene die een Ety er4p in zijn oren mag dragen? :7
Yep, ben er nog steeds heel erg blij mee. Ik begreep dat jij contact hebt met de importeur? Ik vroeg me eigenlijk af of die ook nieuwe foamies kunnen leveren. Ik vind die persoonlijk het lekkerst zitten en het best klinken. Maar ik ben nu eigenlijk door mijn eerste setje heen. Gelukkig zitten er 4 reserve setjes bij, dus ik kan voorlopig wel vooruit.. Maar met het oog op de toekomst..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Tank33 schreef op 01 december 2003 @ 13:20:
[...]

Ik ben het met je eens dat ongefundeerde posts niks aan een discussie toevoegen. Maar ik vind wel dat er een discussie mag bestaan over de geluidskwaliteit tussen 2 spelers. De taak van de speler is om de bron zo nauwkeurig mogelijk weer te geven. De equaliser is er vervolgens voor om het geluid naar eigen smaak aan te passen. Jij draait de zaken om. Ik heb op verschillende forums gelezen dat er wel degelijk kwaliteitsverschil bestaat...

[...]

Dit snap ik niet. Wil je hier zeggen dat de geluidskwaliteit van een dure hifi set hetzelfde is als die van een set van 1500 Euro? Misschien bedoel je het luisterplezier voor de betreffende persoon ofzo?
Naja, ik bedoel alleen: maar heel weinig mensen horen dat verschil, ik waarschijnlijk niet. Ja, ik hoor wel verschil, maar ik vraag me af of ik in een blinde test de duurste eruit haal.

Maar goed, ik overdrijf graag: maakt de zaak duidelijk. Ik ben die zinloze discussies alleen een beetje zat. Ik geloof dat er laatst een was tussen moooody en nog iemand was over of de iPod nou beter was of de iHP... Daar kwamen ze dus ook niet uit, ze klinken beiden erg goed en zelfs reviewers komen er volgens mij niet uit, ik lees iig een hoop tegenstrijdige reviews, hoewel ik wel het meest lees dat de iHP beter klinkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tank33
Grrrrrene schreef op 01 december 2003 @ 20:28:
[...]

Naja, ik bedoel alleen: maar heel weinig mensen horen dat verschil, ik waarschijnlijk niet. Ja, ik hoor wel verschil, maar ik vraag me af of ik in een blinde test de duurste eruit haal.

Maar goed, ik overdrijf graag: maakt de zaak duidelijk. Ik ben die zinloze discussies alleen een beetje zat. Ik geloof dat er laatst een was tussen moooody en nog iemand was over of de iPod nou beter was of de iHP... Daar kwamen ze dus ook niet uit, ze klinken beiden erg goed en zelfs reviewers komen er volgens mij niet uit, ik lees iig een hoop tegenstrijdige reviews, hoewel ik wel het meest lees dat de iHP beter klinkt :)
Ik geloof absoluut dat de gemiddelde gebruiker het verschil niet hoort, zeker niet als je de standaard koptelefoons er bij gebruikt. Maar als je toch een bak geld uitgeeft wil je toch weten wat je koopt... ik zou me genaaid voelen als ik er na aanschaf achter kwam dat er een andere speler was met betere geluidskwaliteit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekhour
Tank33 schreef op 01 december 2003 @ 19:55:
[...]

Yep, ben er nog steeds heel erg blij mee. Ik begreep dat jij contact hebt met de importeur? Ik vroeg me eigenlijk af of die ook nieuwe foamies kunnen leveren. Ik vind die persoonlijk het lekkerst zitten en het best klinken. Maar ik ben nu eigenlijk door mijn eerste setje heen. Gelukkig zitten er 4 reserve setjes bij, dus ik kan voorlopig wel vooruit.. Maar met het oog op de toekomst..
Even niet echt ihp-onderwerp, maar wel een beetje related. Ik heb hem laatst gebeld voor nieuwe foamies (ik gebruik die witte foam-tips....). Tevens heb ik een nieuw setje filters besteld. Deze filters moet je eigenlijk afhankelijk van de intensiviteit van het gebruik zo om de 3-4 maanden vervangen. Er gaat namelijk iets oorsmeer in zitten en dat gaat op ten duur weer ten koste van de hoge tonen.

By the way foamtips (setje van 4*2) en filters (setje van 6*2) kost bij elkaar iets van 30 euro.... Mensen om die er4p's up and running te houden kost je ongeveer 20 euro per jaar.

Als jij trouwens die zwarte gebruikt kunnen we ze ook ruilen. Krijg ik jouw witte krijg jij mijn zwarte (ongebruikte! :P ) foams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
arnoman schreef op 01 december 2003 @ 19:20:
Heb er een paar minuten net één besteld. Ben benieuwd. Kijk belangstellend uit naar de bevestigingsmail (en de blije gezichte van de bankmensen als ik weer effe om geld kom).
Ik heb net een bevestigings mailtje gehad van MMPort gekregen.
dit is de mail:
Hartelijk dank voor uw order...

Deze wordt zsm verzonden.

Met vriendelijke groet,

Sales Support
MMPORT
Er word hier echter nix in vermeld over de korting die wij zouden krijgen. Men meldt gewoon €448,- ipv €409,-. Dit terwijl ik wel de bijzondere DAP-409 opmerking heb meegegeven in mijn bestelling. Iemand ook zoiets meegemaakt? Of is dit gewoon een foutje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-12-2024

the_Omniscient

Geen oplossing zonder probleem

Topicstarter
arnoman schreef op 01 december 2003 @ 23:28:
[...]

Ik heb net een bevestigings mailtje gehad van MMPort gekregen.
dit is de mail:

[...]

Er word hier echter nix in vermeld over de korting die wij zouden krijgen. Men meldt gewoon €448,- ipv €409,-. Dit terwijl ik wel de bijzondere DAP-409 opmerking heb meegegeven in mijn bestelling. Iemand ook zoiets meegemaakt? Of is dit gewoon een foutje?
Dit is een typisch geval van 'n automated reply, daar zit die uitzonderingssituatie niet bij inbegrepen. Als je het echt zeker wilt weten: mail de shop.

Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Nou, ik zag dit ook in mijn bevestigingsmailtje, maar ik wilde idd de postbode nog maar even afwachten. Ben wel heel benieuwd :) Ze hebben em vandaag verzonden (maar dat vonden jullie niet zo intressant O-))

[ Voor 12% gewijzigd door Room42 op 02-12-2003 01:11 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even een vraagje, vergeef het me als het al gepost is, maar ik zit in een internetcafe, en heb niet zoveel tijd...

Heeft iemand tips over hoe je je ihp 120 het beste schoon kan maken? Ik had hem vandaag mee naar mijn werk, (ben aan het backpacken, en werk in de australische woestijn.. :p) Nu is het dus wel het geval dat er wat zandkorreltjes in de groef bij mijn "joystick" zitten... Iemand een idee?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Verwijderd schreef op 02 december 2003 @ 07:44:
Ik heb even een vraagje, vergeef het me als het al gepost is, maar ik zit in een internetcafe, en heb niet zoveel tijd...

Heeft iemand tips over hoe je je ihp 120 het beste schoon kan maken? Ik had hem vandaag mee naar mijn werk, (ben aan het backpacken, en werk in de australische woestijn.. :p) Nu is het dus wel het geval dat er wat zandkorreltjes in de groef bij mijn "joystick" zitten... Iemand een idee?

alvast bedankt
perslucht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Of juist zuigen...?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Laatst online: 11:48

sjaakaq

It might get loud

mij lijkt zo'n ding waarmee je fototoestellen schoon kan maken: knijpballetje waar lucht uitkomt met een borstel aan het uiteinde.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ja, voor 2 euro ofzo bij iedere fotograaf tekoop, ik heb er ook een voor m'n digicam en waarschijnlijk ga ik die "straks" ook wel voor m'n iHP gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grrrrrene schreef op 02 december 2003 @ 18:30:
Ja, voor 2 euro ofzo bij iedere fotograaf tekoop, ik heb er ook een voor m'n digicam en waarschijnlijk ga ik die "straks" ook wel voor m'n iHP gebruiken :P
hahaha, een fotowinkel in de woestijn 8)7 maargoed, anders blazen of voortaan de speler in je zak laten en de afstandsbediening gebruiken, heeft wat minder openingen enzo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@arnoman:

Goed nieuws! Het is idd slechts EUR 409,- 8)
Hij is vandaag aangeboden, alleen was ik natuurlijk niet thuis (werk) |:(
Maar goed, morgen heb ik em dus! (Yeah!! _/-\o_)

Het enige waar ik me een beetje zorgen over maak is het Tik-probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

geen last van ...

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht een reeds gestelde vraag (maar kon hem in de diverse topics niet vinden). Overweeg de overstap van discman (ja, ze bestaan nog !!) naar een IHP-120. (Mijn) Discman valt niet te gebruiken bij het joggen. Wat kan en mag ik verwachten bij IHP-120.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Verwijderd schreef op 02 december 2003 @ 22:08:
Wellicht een reeds gestelde vraag (maar kon hem in de diverse topics niet vinden). Overweeg de overstap van discman (ja, ze bestaan nog !!) naar een IHP-120. (Mijn) Discman valt niet te gebruiken bij het joggen. Wat kan en mag ik verwachten bij IHP-120.
iHP-100 is jog-proof
Dus de iHP-120 zal dat ook zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

nou ja een buffer van ~ 10 mb is met een acceptabele kwaliteit rond de 1.5 nummer. Wat de iHP doet bij veel schokken weet ik niet (trein, fiets en werk schokken minder dan joggen natuurlijk) maar met weinig geschok is blijft de iHP rustig doortuffen

En anders kan je altijd naar de radio luisteren, die is zeker 100% schokproof :)

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Room42 schreef op 02 december 2003 @ 21:31:

Het enige waar ik me een beetje zorgen over maak is het Tik-probleem
Dat lijkt me gewoon de HD ofzo? Dat die al begint op te spinnen ofzo. Ik weet het niet natuurlijk, maar ik zou me er geen zorgen over maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Room42 schreef op 02 december 2003 @ 21:31:
@arnoman:

Goed nieuws! Het is idd slechts EUR 409,- 8)
Hij is vandaag aangeboden, alleen was ik natuurlijk niet thuis (werk) |:(
Maar goed, morgen heb ik em dus! (Yeah!! _/-\o_)
[/url]
Ik was er ondertussen zelf ook achter gekomen. Er lag zo'n heel mooi briefje op de mat vannochtend... Normaal zou ik hem nu gewoon gelijk gaan ophalen op het postkantoor ( ik ben postbode :P ), maar heb het helaas vandaag te druk met school ( JAVA programeren |:( ). Dus ga ik hem morgen maar ophalen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grrrrrene schreef op 03 december 2003 @ 11:10:
[...]

Dat lijkt me gewoon de HD ofzo? Dat die al begint op te spinnen ofzo. Ik weet het niet natuurlijk, maar ik zou me er geen zorgen over maken :)
k denk dat hij bedoelt dat tikken als je je speler heen en weer schut..... kan volgens mij geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jippiejajeeee !

Ik heb mijne iHP-120 zopas gaan halen bij Digimania voor 426 € (speciale prijs...).

Even 3 uurtjes opladen en straks rond 22 u. kan ik ermee beginnen spelen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 15:00:
[...]

k denk dat hij bedoelt dat tikken als je je speler heen en weer schut..... kan volgens mij geen kwaad.
Volgens men doelt men op het geluid dat de speler produceert, wanneer er *geen* muziek of soortgelijk geluid op afgespeeld wordt.

Dit is mij ook wel opgevallen. Het is een soort "oud-cassettebandjeseffect", je hoort een soort zacht geratel, hele zachte klopjes als het ware.

Nuja, je kunt jezelf hieraan gaan ergeren, maar feit is dat het ding er geen last van heeft zodra je een file afspeelt - en dus is dit eik een pseudo-probleem. Ik lig er geenszins wakker van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Yeah! Ik heb em binnen (17.00 uur al) en heb even lekker gespeeld :D

Het eerste dat ik dacht toen ik em uitpakte was: "Wat issie klein!!" Ik ben echt superblij met me playertje, mensen! Hij overtreft op alle vlakken mijn verwachtingen!
the_Omniscient schreef op 03 december 2003 @ 20:28:
[...]
Volgens men doelt men op het geluid dat de speler produceert, wanneer er *geen* muziek of soortgelijk geluid op afgespeeld wordt.
Ja, dat tikken jah.... dat heb ik dus niet! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Het is echt een superding!!!
* Room42 is erg gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:+ Supercool spul deze iRiver iHP-120 :+

Ook een schitterende radio-ontvangst !

Ben pas begonnen en ben er al verliefd op. Zal hem straks mee in mijn bed nemen om nog wat na te genieten :P

_/-\o_ _/-\o_ Hale to iRiver _/-\o_

Een zalig gelukkig gevoel overmant me O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekhour
Even wat IHP-120 belevenissen.

Ik had mijn iRiver op de voorstoel liggen in de auto. Vervolgens ga ik behoorlijk enthousiast een bocht in, de IHP valt tussen de rechtervoorportier en de stoel. Shit, meteen gespot en de IHP opgepakt, gelukkig: geen krajes, niet overslaan niks mis met het ding. Een bijzonder degelijk apparaat!

Ik zag vanavond de IHP-120 ook bij Dixons liggen naast de Philips HDD100, de i"Potten" en Xennen... Kan je ze perfect met elkaar vergelijken. De IHP koste daar overigens 449 euro. heb de verkopers nog even les gegeven in wat de voor en nadelen, naar mijn eigen inzicht, zijn van de diverse spelers.

Een verkoper had trouwens de Philips een tijdje gebruikt. Deze had echter zoveel bugs en fouten dat hij hem na een maand weer mocht inleveren bij Philips, en daarbij kreeg hij de nieuwwaarde in geld terug. Al die vastlopers en fouten heeft Philips nu zelf kennelijk ook onderkend....

[ Voor 5% gewijzigd door boekhour op 03-12-2003 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Nog even een vraagje: is het iemand gelukt om van de iHP-120 te booten?
Zo ja: Hoe? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Room42 schreef op 04 december 2003 @ 13:17:
Whaha die hard :P
Theoretisch moet het kunne, booten van usb is gewoon ingebouwd in windows..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

laten we een andere vraag stellen....

is het al iemand gelukt om de ihp over te laten slaan?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HIValicious schreef op 04 december 2003 @ 14:36:

nee, zelfs na lang heen en weer schudden niet! (ik dacht moet k even testen 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Iemand al iets gehoord over accesoires oid?
Een docking-station lijkt me best handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 18:22

MaDLiVe

.-Observer-.

HIValicious schreef op 04 december 2003 @ 14:36:

Overslaan niet maar, skip eens een nummer en ga dan lekker schudden ;)

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Room42 schreef op 04 december 2003 @ 13:17:
Ik geloof dat het wel iemand gelukt is een paar pagina's terug, met een moederbord die het ondersteunt. Start up diskette op iHP en bootsequence op USB eerst zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Cool! Als je nog Lyrics zoekt... http://inochi.djserv.net/ilyrics/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gendji
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-09 06:23
Heb goed nieuws en wat minder goed nieuws :)

Goeie nieuws: Ik heb em :-) en in de zwarte uitvoering 8)
Minder goed nieuws: Heeft Amerikaanse adapter - pas nie :'(

Maaarrrrrrr - goodbye cd-player :+

Wat een geluid zeg. Heb ff getest - mp3's op 224 kbps in iHP en optisch aangesloten tegenover cd-speler met originele cd ook optisch aangesloten.

Testopstelling: Onkyo TX-SR700E Receiver - Sony CDP-CX450 cd-speler - Mirage Omnisat Pro speakers.

Nou zeg het maar - ik hoor het verschil dus echt niet. Nou kan het natuurlijk zijn dat mijn oren nagekeken moeten worden :) maar ik hoor het dus echt niet...

Het is dus afgelopen met gedownde mp3's omzetten naar cd, of een kopie maken van cd's. Dat wordt dus in het laatste geval rippen naar 224 en alleen nog de iHP gebruiken.

Heerlijk...

Life Is Not A Journey To The Grave With The Intention Of Arriving Safely In A Pretty And Well Preserved Body, But Rather To Skid In Broadside, Thoroughly Used Up, Totally Worn Out, And Loudly Proclaiming: Wow.... What A Ride !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gendji schreef op 05 december 2003 @ 14:34:
Heb goed nieuws en wat minder goed nieuws :)

Goeie nieuws: Ik heb em :-) en in de zwarte uitvoering 8)
Minder goed nieuws: Heeft Amerikaanse adapter - pas nie :'(

Maaarrrrrrr - goodbye cd-player :+

Wat een geluid zeg. Heb ff getest - mp3's op 224 kbps in iHP en optisch aangesloten tegenover cd-speler met originele cd ook optisch aangesloten.

Testopstelling: Onkyo TX-SR700E Receiver - Sony CDP-CX450 cd-speler - Mirage Omnisat Pro speakers.

Nou zeg het maar - ik hoor het verschil dus echt niet. Nou kan het natuurlijk zijn dat mijn oren nagekeken moeten worden :) maar ik hoor het dus echt niet...

Het is dus afgelopen met gedownde mp3's omzetten naar cd, of een kopie maken van cd's. Dat wordt dus in het laatste geval rippen naar 224 en alleen nog de iHP gebruiken.

Heerlijk...
Hallo Gendji

Eindelijk een medestander gevonden. Ik heb dus ook een zwarte uit de USA. Je kunt overigens bij een beetje electronicawinkel een verloopstekker kopen voor 2 euro.
Hier wat vragen aan je:

1. Heb de mp3 224 vergeleken met Ogg 160 of hoger? Vind je dat beter klinken?
2. Welke ripprogramma gebruik je?
3. Gebruik je de bijgeleverde oordopjes? Te weinig bas vind ik.
4. Hoe hoog staat jouw volumeknop gemiddeld als je hem buitenshuis aanzet?
Ik moet dus voluit (op 40) zetten als ik op mijn fiets een beetje wil genieten van de muziek. Dit is niet normaal, want bijna iedereen zet hem op 20 of zo. De helpdesk van Iriver begrijpt het ook niet.

Ik heb nu de nieuwe firmware 1.20b erop gezet. Dat zou ook vastlopers met ogg-files moeten voorkomen. Ben benieuwd. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

en waarom hebben we hier geen zwarte ihp pics???

8)

gimme

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gendji
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-09 06:23
Verwijderd schreef op 06 december 2003 @ 11:24:
[...]

Hallo Gendji

Eindelijk een medestander gevonden. Ik heb dus ook een zwarte uit de USA. Je kunt overigens bij een beetje electronicawinkel een verloopstekker kopen voor 2 euro.
Hier wat vragen aan je:

1. Heb de mp3 224 vergeleken met Ogg 160 of hoger? Vind je dat beter klinken?
2. Welke ripprogramma gebruik je?
3. Gebruik je de bijgeleverde oordopjes? Te weinig bas vind ik.
4. Hoe hoog staat jouw volumeknop gemiddeld als je hem buitenshuis aanzet?
Ik moet dus voluit (op 40) zetten als ik op mijn fiets een beetje wil genieten van de muziek. Dit is niet normaal, want bijna iedereen zet hem op 20 of zo. De helpdesk van Iriver begrijpt het ook niet.

Ik heb nu de nieuwe firmware 1.20b erop gezet. Dat zou ook vastlopers met ogg-files moeten voorkomen. Ben benieuwd. B)
Hoi Houdoe,

Binnenkort hebben we nog een medestander, vriend van mij, maar dat even terzijde :) Die verloopstekker heb ik ook al ondertussen trouwens, is idd maar een paar euro.

Maar om even je vragen te beantwoorden:

1. Nee heb ik niet vergeleken, gebruik zelf geen Ogg omdat ik mijn mp3 bestanden ook deel met mensen die ik teveel moet gaan uit leggen als ik ineens Ogg ga gebruiken :) Doe wel Ogg downloaden maar dat zet ik dan weer om naar mp3. Het meeste wat er te downloaden valt, is trouwens mp3. Ogg kom ik zelf nog niet zo vaak tegen, maar dat heeft ook te maken met de zoekmachines die ik gebruik om muzieknestanden te vinden. Flac en Ape daarentegen zie je wel steeds meer. Maar ik zal de test eens een keer doen. Is wel interessant om te weten.

2. Ik gebruik zelf Plextools in combinatie met Lame 3.93.1. Op mijn laptop gebruik ik Cowon Jetaudio om te rippen. Plextools vind in combi met Lame het beste resultaat geven. Buiten dat, is het makkelijk in combinatie met mijn PX-708A, die ik gebruik voor de cd's die laten we zeggen, normaal gesproken wat moeilijker te rippen zijn >:). Het normale rippen doe ik met mijn PX-40TS omdat die gewoon het snelst ripped zonder kwaliteitsverlies.

3. Ja en idd die hebben te weinig bas. Ik lees goede berichten over de Sennheiser MX 500 hier, niet alleen qua bas maar ook qua volume. Die ga ik maar eens proberen.

4. Buitenshuis staat hij bij mij ook vrij hoog, hangt ook een beetje van de mp3 af, daar zit ook volume verschil in, maar over het algemeen wel boven de 30, als ik buiten ben. Ik heb nog niet gestoeid met de geluidsinstellingen, misschien dat daar nog iets staat wat van invloed is op het volume van de weergave? Zou ik dan ff in moet duiken. Bij mij staat EQ op normaal en SRS off, omdat ik zelf meer hou van het originele geluid van een cd. Merk trouwens wel iets volume verschil tussen de headset in de remote control of rechtreeks in de iHP. Maar goed die remote is nou net weer handig tijdens het fietsen niet?

Ik heb de nieuwe firmware er nog niet op staan. Heb nu 1.17V, maar ja gebruik dan ook geen Ogg bestanden :).

Wat ik zelf mis (of het zit erin en heb het niet gevonden) is de mogelijkheid om te zoeken met een letter i.p.v. dat scrollen. Dat zou wel een stuk schelen.

Life Is Not A Journey To The Grave With The Intention Of Arriving Safely In A Pretty And Well Preserved Body, But Rather To Skid In Broadside, Thoroughly Used Up, Totally Worn Out, And Loudly Proclaiming: Wow.... What A Ride !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Ik heb 1.16 er nog op staan. En heb gister de speler voor sinterklaas 'gekregen'. Maar ik heb nu al 1 crash gehad tijdens het spelen, valt me een beetje tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
arnoman schreef op 06 december 2003 @ 16:11:
Ik heb 1.16 er nog op staan. En heb gister de speler voor sinterklaas 'gekregen'. Maar ik heb nu al 1 crash gehad tijdens het spelen, valt me een beetje tegen
Het is algemeen bekend dat de eerste firmwareversie van de iHP-120 niet erg stabiel was. Upgraden dus, zeker als je Ogg gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the_Omniscient schreef op 06 december 2003 @ 16:23:
[...]
Het is algemeen bekend dat de eerste firmwareversie van de iHP-120 niet erg stabiel was. Upgraden dus, zeker als je Ogg gebruikt.
k heb m nog niet geupgrade en nog nooit een crash gehad! ook niet met een hele rij ogg files achter elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Voordat ik mijn iHP had geflashed stond er versie 1.14 op en niet 1.16 :? Maar als ik op de Iriver site kijk zie ik dat 1.16 de eerste versie was....vaag :) Ik heb nu 1.17 en die bevalt prima.

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Ik heb volgens mij echt een probleem met mijn iHP. In principe mag je de hdd alleen horen spinnen als hij een nummer moet laden. Bij mij blijft de hdd soms echt de hele tijd spinnen totdat ik en uitzet of in radeio mode switch en dan weer terug.

Ik heb al eerder geklaagd over het fei dat de batterij zo snel leeg was en dat zou prima hieraan kunnen liggen. Iemand nog meer ervaring met het spinnen van de hdd?

Wat zijn de gemiddelde werkingstijden van de speler bij normaal gebruik?

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
De opgegeven 16 uur haal ik ook bij lange niet. Denk dat ik eerder 10 uur haal ofzo. Das wel jammer opzich. En zo heel raar gebruik ik hem niet, als ik een nummer niet wil horen druk ik op volgende en als alle nummers me niet aanstaan ga ik naar een ander mapje en daar verder spelen. Maar niet dat ik constant aan het zoeken ben ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik doe altijd drie dagen met 1x opladen, dat betekent dus dat k hem gemiddeld iets van 10 keer aan en uit zet, en dan ongeveer een uur per keer luister met doorspoelen, nummers overslaan zoeken in mapjes enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Payne schreef op 06 december 2003 @ 23:11:
De opgegeven 16 uur haal ik ook bij lange niet. Denk dat ik eerder 10 uur haal ofzo. Das wel jammer opzich. En zo heel raar gebruik ik hem niet, als ik een nummer niet wil horen druk ik op volgende en als alle nummers me niet aanstaan ga ik naar een ander mapje en daar verder spelen. Maar niet dat ik constant aan het zoeken ben ofzo...
Die 16 uur is slechts een richtlijn en bovendien gemeten met 128kbs MP3, waarbij alleen werd afgespeeld (niet spoelen, skippen etc..) en op volume 20.

Kortom: als je gaat spoelen, skippen, bladeren en je hebt ook nog eens files met een hogere bitrate, dan is de batterij sneller leeg. Dan is 10 uur nog geen gekke score... Altijd beter dan de iPod dus: die haalt max 8 uur maar in de praktijk (2 collega's van me hebben elk een iPod) halen ze krap 5 uur...

Zelf zet ik 'm best vaak op pauze, skip ik veel en klooi nogals eens met het volume: dan zit ik na een dag op de helft (volgens de batterij indicator).

Verder leg ik 'm altijd aan de stroom en aan de PC als extra HD wanneer ik thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaDLiVe schreef op 06 december 2003 @ 20:06:
Ik heb volgens mij echt een probleem met mijn iHP. In principe mag je de hdd alleen horen spinnen als hij een nummer moet laden. Bij mij blijft de hdd soms echt de hele tijd spinnen totdat ik en uitzet of in radeio mode switch en dan weer terug.

Ik heb al eerder geklaagd over het fei dat de batterij zo snel leeg was en dat zou prima hieraan kunnen liggen. Iemand nog meer ervaring met het spinnen van de hdd?

Wat zijn de gemiddelde werkingstijden van de speler bij normaal gebruik?
Ok, ff een tip: defragmenteer je iHP eens... Doe dat dan wel met een snelle tool zoals VoptXP en niet met de ingebouwde defrag van XP of die van Norton, want dan kan je een heel weekeinde wachten....

Ik kwam er achter dat na amper 1 week gebruik ik meer dan 45% gedefragmenteerde bestanden had! Dat komt omdat ik de files altijd eerst overzet en dan pas de MP3 tags aanpas: bij het wegschrijven van die tags worden die songs dus opnieuw weggeschreven en dat maakt er echt een zooitje van! :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Ff kijken laat het vanavond wel weten. Geef het echter weinig kans.

[ Voor 70% gewijzigd door MaDLiVe op 07-12-2003 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G F0rce 1
  • Laatst online: 04-03-2015
Okeej ik ben een tijdje afwezig geweest euhm vraagje, wat is de nieuwste firmware voor e iHP-100 :? . Volgens mij ben ik namelijk bij 1.10 blijven hangen.

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

G F0rce 1 schreef op 08 december 2003 @ 08:51:
Okeej ik ben een tijdje afwezig geweest euhm vraagje, wat is de nieuwste firmware voor e iHP-100 :? . Volgens mij ben ik namelijk bij 1.10 blijven hangen.
1.16
of
1.2 (beta)

Enjoy!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Weet iemand of het mogelijk is om het opstart logo aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal, ik ben nieuw hier, al heb ik al het hele topic (zo snel mogelijk) doorgelezen
Ik ben ook van plan een iHP-120 te kopen,
het enige wat me nog tegenhoud is de prijs :(
Hierbij een paar vragen:

- Waarom passen niet alle koptelefoons op de afstandsbediening (kan iemand misschien een foto van de aansluiting maken)?
- De 'DAP-409' aanbieding is prachtig, de iHP-120 is echter elders ondertussen goedkoper (399.99 bij http://www.coolelectronics.nl ). Is er kans op een daling van de prijs? (Ik zou toch voor mmport gaan, vanwege 2 jaar garantie en geen verzendkosten)
- Is er kans op een IA? (ik wil nl. niet 409 euro uitgeven wanneer ik de dag erna tientallen euro's zou kunnen besparen)

Iedereen weet natuurlijk allang dat dit gewoon echt een geweldige speler is _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

Verwijderd schreef op 08 december 2003 @ 16:34:
Hallo allemaal, ik ben nieuw hier, al heb ik al het hele topic (zo snel mogelijk) doorgelezen
Hierbij een paar vragen:

- Waarom passen niet alle koptelefoons op de afstandsbediening (kan iemand misschien een foto van de aansluiting maken)?
- De 'DAP-409' aanbieding is prachtig, de iHP-120 is echter elders ondertussen goedkoper (399.99 bij http://www.coolelectronics.nl ). Is er kans op een daling van de prijs? (Ik zou toch voor mmport gaan, vanwege 2 jaar garantie en geen verzendkosten)
- Is er kans op een IA? (ik wil nl. niet 409 euro uitgeven wanneer ik de dag erna tientallen euro's zou kunnen besparen)

Iedereen weet natuurlijk allang dat dit gewoon echt een geweldige speler is _/-\o_
Over de afstandsbedening kan ik wel even melden dat je een koppelstukje krijgt. Waarmee een "Dikke" mini-jack er ook in past zonder problemen. Dus maak je geen zorgen daarover.

Helaad kan ik niets melden over een IA, ik zou alleen zeggen, hou een oogje op : www.dapreview.com

Succes met je zoektocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaDLiVe schreef op 07 december 2003 @ 16:34:
[...]

Ff kijken laat het vanavond wel weten. Geef het echter weinig kans.
Mja, nou de enige andere verklaring die ik kan bedenken is dat de harddisk beschadigd is: dan blijft ie vaak activiteit vertonen... Heb zelf in het verleden al aardig wat (gewone) harddisks versleten en meestal is constante activiteit (ook al doe je niks en is je systeem idle) een teken van een kapotte harddisk (of anders een virus).

Ik weet niet of die Toshiba's zogeheten S.M.A.R.T. hd's zijn, want dan kun je heel eenvoudig checken of het inderdaad een hardware probleem is: zie b.v. http://www.disk-utility.com/s.m.a.r.t.-hdd-utility.html

Die van mij ligt nu als externe HD aan m'n PC en ik speel nu dus wat MP3's af via WinAmp, maar ook dan is er nauwelijks activiteit: hij buffert dan ook volgens mij...

Kortom: behalve defrag misschien toch ook een /fsck of scandisk doen? Dan zou ik overigens wel Norton Disk Doctor gebruiken....

Affijn: succes en ik hoop niet dat ie kapot is, want dat suckt natuurlijk enorm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 december 2003 @ 16:34:
Hierbij een paar vragen:

Tja ik besef nu pas dat ik net op het juiste moment met die IA heb meegedaan en dat 379 dus een koopje is! Ik begrijp dat iRiver in ene een prijs van 449,- aanhoudt?

Dan wat betreft je vragen:

De aansluiting op de afstandbediening (die je verder niet nodig hebt, maar wel makkelijk is als je de boel in je binnenzak hebt) is enigzins verzonken en dus is er een opstaand randje waar je tegenaan komt. Maar geen nood: er is een verloopkabeltje en dan past echt elke koptelefoon.

Of er er weer een IA komt moet je echt aan Omni_Scent vragen (die is van DAPreview.com); ik weet wel dat ik vet mazzel had want kort na mij is die actie gestopt.

En ja, ik kan beamen dat het een prima speler is. De vuurdoop is pas rond kerst, want dan zit ik 9 uur in het vliegtuig naar de VS en weet ik pas echt of ie het lang volhoudt en of ie in de praktijk goed portable is ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Verwijderd schreef op 08 december 2003 @ 17:31:
[...]

Mja, nou de enige andere verklaring die ik kan bedenken is dat de harddisk beschadigd is: dan blijft ie vaak activiteit vertonen... Heb zelf in het verleden al aardig wat (gewone) harddisks versleten en meestal is constante activiteit (ook al doe je niks en is je systeem idle) een teken van een kapotte harddisk (of anders een virus).

Ik weet niet of die Toshiba's zogeheten S.M.A.R.T. hd's zijn, want dan kun je heel eenvoudig checken of het inderdaad een hardware probleem is: zie b.v. http://www.disk-utility.com/s.m.a.r.t.-hdd-utility.html

Die van mij ligt nu als externe HD aan m'n PC en ik speel nu dus wat MP3's af via WinAmp, maar ook dan is er nauwelijks activiteit: hij buffert dan ook volgens mij...

Kortom: behalve defrag misschien toch ook een /fsck of scandisk doen? Dan zou ik overigens wel Norton Disk Doctor gebruiken....

Affijn: succes en ik hoop niet dat ie kapot is, want dat suckt natuurlijk enorm...
Mmm de url voor de smart util werkt wel maar ik kan de util an sich niet downen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctc
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-06 10:39

ctc

boekhour schreef op 13 november 2003 @ 14:25:
[...]

Compleet mee oneens,
De Ipod equaliser settings zijn behoorlijk ondermaats, ding gaat bij een beetje bas compleet oversturen. Ik heb 2 maanden geleden mijn iPod verkocht omdat ik tabak had van de matige geluidskwaliteit. Vanmiddag ga ik de iRiver ophalen. Ik zal jullie laten weten hoe deze klinkt in combinatie met mijn Etymotic er4p's die ik heb voorzien van nieuwe filters en foam. Verder ga ik de iRiver ook nog digitaal (optische kabel kopen...) aansluiten op mijn Onkyo 989 upg II digitale a/v versterker. Kan ik eindelijk al mijn mp3tjes en wav-files van geleende bibliotheek cd's in optimale geluidskwaliteit beluisteren....
Ik heb een vraag, je hebt HET aan audio meuk, iedere audiofiel kwijlt er van, waarom, WAAROM, luister je dan naar mp3's? is dat niet hetzelfde als in een Ferrari rijden met een motor van een renault 5, of andersom?

I reject your reality and substitute my own!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cat_the_crup schreef op 09 december 2003 @ 09:00:
[...]

Ik heb een vraag, je hebt HET aan audio meuk, iedere audiofiel kwijlt er van, waarom, WAAROM, luister je dan naar mp3's? is dat niet hetzelfde als in een Ferrari rijden met een motor van een renault 5, of andersom?
Heb jij wel eens geprobeerd om non-stop 12 uur muziek af te spelen met 1 CD-speler? Zelfs met een wisselaar (meestal 3-5 CD's) lukt je dat niet...

Wel eens je verzameling doorgespit op zoek naar dat ene nummer dat op die ene CD staat? Let's face it: zoeken op een harddisk via een database gaat sneller en makkelijker.

Op genre sorteren of op jaar? No problem... Doe dat eens met losse CD's en je weet wat het probleem is. Afspelen: moet je doosje weer open doen etc. etc..

Enne: bij MP3 of OGG files die op het juiste niveau geripped en gecomprimeerd zijn moet je wel het gehoor van Mozard hebben (was die trouwens niet doof?) om het verschil te horen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaDLiVe schreef op 08 december 2003 @ 17:47:
[...]

Mmm de url voor de smart util werkt wel maar ik kan de util an sich niet downen.
Hmm, er zijn meer utils die dit kunnen; vaak staat die optie zelfs in je bios om het aan/uit te zetten. Maar goed: dit is een externe HD...

Ik zal ff kijken of ik iets kan vinden...

In the mean time zou ik als ik jou was echt ff een scandisk doen, ook op slechte sectoren.. Dat gaat dan wel een dag duren, maar goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 december 2003 @ 13:33:
[...]

Heb jij wel eens geprobeerd om non-stop 12 uur muziek af te spelen met 1 CD-speler? Zelfs met een wisselaar (meestal 3-5 CD's) lukt je dat niet...

Wel eens je verzameling doorgespit op zoek naar dat ene nummer dat op die ene CD staat? Let's face it: zoeken op een harddisk via een database gaat sneller en makkelijker.

Op genre sorteren of op jaar? No problem... Doe dat eens met losse CD's en je weet wat het probleem is. Afspelen: moet je doosje weer open doen etc. etc..

Enne: bij MP3 of OGG files die op het juiste niveau geripped en gecomprimeerd zijn moet je wel het gehoor van Mozard hebben (was die trouwens niet doof?) om het verschil te horen....
Als het kwaliteits verlies een probleem is, zet je je cd's toch om naar wav. Geen enkel kwaliteitsverlies... En je kunt nog steeds iets van 20 cd's erop zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 december 2003 @ 13:35:
[...]
Hmm, er zijn meer utils die dit kunnen; vaak staat die optie zelfs in je bios om het aan/uit te zetten.
Ik gebruik Active SMART:
http://www.ariolic.com/activesmart/index.html
Kan oa voorspellen wanneer je drive kapot zal gaan,
of wanneer deze al kapot is zeggen wat er mis is.
Helaas blijft het progje normaal de hele tijd draaien, maar dat is niet echt nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekhour
[...]

Even mijn eigen reactie hierop. Ik luister niet alleen mp3 maar ook wav via de iRiver. Daarnaast comprimeer ik naar 320kbps mp3 (lame insane). Dit laatste is een behoorlijk goede kwaliteit lijkt me. Ik zou deze bestanden niet met goed fatsoen op een iPod af durven draaien. ;-). Om op jouw metafoor terug te komen: De iRiver met mp3 is als een Mercedes S-klasse met Audi Quattro aandrijving, ofwel het beste van beide werelden: beste auto met beste aandrijving: beste speler en best mogelijke compressie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Laatst online: 18-08 23:53
Ik ben na lang zoeken (denk ik) op de IRiver iHP-120 uitgekomen.

Een paar vraagjes want die kon ik niet vinden.

1. is hij ook makkelijk als externe hd te gebruiken om bv films te transporteren en als image tank te gebruiken voor digitale camera's?

2. Ik gebruik alleen mp3's van twee uur lang (radiouitzendingen) kon hij makkelijk vijf minuten doorspoelen of skipt hij alleen een heel nummer (dus 2 uur)?

3. Onthoudt hij bij uitzetten waar hij gebleven was of begint hij dan helemaal weer bij het begin vannet nummer?

4. Is de batterij makkelijk vervangbaar als hij minder gaat laden of een reserve batterij meenenem misschien?

5. Zijn de oortelefoons goed genoeg of raden jullie me betere aan?

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Ps dat OGG gebeuren interesseert me wel, gebruik Q1 mp3's en betere kwaliteit tegen minder ruimte is altijd leuk.
Wat is de beste site op dat gebied als ik de beste OGG instellingen wil opzoeken?

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
ErikRo schreef op 09 december 2003 @ 20:09:

1. is hij ook makkelijk als externe hd te gebruiken om bv films te transporteren en als image tank te gebruiken voor digitale camera's?

2. Ik gebruik alleen mp3's van twee uur lang (radiouitzendingen) kon hij makkelijk vijf minuten doorspoelen of skipt hij alleen een heel nummer (dus 2 uur)?

3. Onthoudt hij bij uitzetten waar hij gebleven was of begint hij dan helemaal weer bij het begin vannet nummer?

4. Is de batterij makkelijk vervangbaar als hij minder gaat laden of een reserve batterij meenenem misschien?

Wb je laatste vraag: daar zal iemand anders je vast wel mee willen helpen.

1. Externe HDD: Ja. Image tank: ja, maar verwacht geen flashcard-functionaliteit oid, dat is er nog niet. Het is nu gewoon sleur, pleur en verder geen gezeur.

2. Helaas ligt de ffwd-snelheid van de iHP niet superhoog... Het gaat snel genoeg voor een "ff een stukje skippen" maar urenlange sets is een ander verhaal.

3. Die van mij onthoudt het ;) dus ik denk dat het wel goed zit.

4. Altijd een issue bij Hdd-spelers, vooral bij 1.8" modellen: niet makkelijk vervangbaar, wel vervangbaar als het echt nodig mocht zijn. Het is een zeer onconventionele (platte) batterij, die haal je niet even bij de supermarkt of het tankstation helaas.

5. Zijn goed genoeg maar ik raad betere aan :+... stapje hoger en je hebt al MX400's of een leuk setje Sony's wellicht. Koss the plug is ook erg aardig... over Etymotics zal ik het nog maar niet hebben, dat is wel erg exclusief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ErikRo schreef op 09 december 2003 @ 20:09:

1. ja, kan er elk programmaatje of filmpje opzetten wat je wilt.
2. ja, duurt wel even (op snelste doorspoel snelheid) maar het kan wel...
2. de speler onthoudt de plek waar het nummer is gestopt, zet m op pauze voordat je m uit doet en zet m dan uit.
4. accu is niet makkelijk vervangbaar, wel mogelijk geloof ik, aan een reserve batterij heb je niks want je moet heel de speler open schroeven....
5. zijn goede oortelefoons met een mooie bas, natuurlijk zijn er altijd betere maar je hoeft ze zeker niet te vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Nou dan ga ik er binnenkort toch maar eentje bestellen. Alhoewel ik stiekum hoop dat er nog even een model iHP-140 of iHP-180 uitkomt :-)

Nog één vraag hoe snel spoelt hij door op max spoelsnelheid, 1x 2x 4x 8 x?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
[...]

Heb jij wel 's meegedaan aan die mp3/CD audiotest in AVH? Daar hadden ze allerlei bitrates aan mp3's en de mensen met de dikke sets mochten gaan testen wat wat was, nou, geloof me, de meesten konden het niet onderscheiden en zeg nou zelf: hoor jij het verschil tussen 256kbit mp3 met lame ge-encode en een CD? Ik hoor het echt niet en ik vraag me sterk af of jij het hoort. Daarbij komt dat er een verschil is tussen genieten van goede muziek met een lekkere sound en het geconcentreerd zoeken naar verschillen (dus geen slechter geluid!) tussen mp3 en CD (of LP voor de die hards)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ErikRo schreef op 09 december 2003 @ 21:14:
Nou dan ga ik er binnenkort toch maar eentje bestellen. Alhoewel ik stiekum hoop dat er nog even een model iHP-140 of iHP-180 uitkomt :-)

Nog één vraag hoe snel spoelt hij door op max spoelsnelheid, 1x 2x 4x 8 x?
1x 2x en 4x kun je kiezen, bij mij staat ie op 4x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als de baterijen bijna opzijn heb ik nogwel eens last van dat mijn IHP-100 vastloopt tijndens een nummer of asl het volgende nummer moet beginnen. Dan duurt het soms wel een aantal minuten voordat hij weer begint te spelen. Ook heb ik nog wel eens last van dat als ik mijn IHP opstart als de baterijen bijna opzijn (1streepje) dat hij zegt dat het apperaat leeg is (0 bestanden en 0 folders)
Dus mijn vraag is hebben jullie daar ook last van of moet ik er mee terug gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Dat heb ik nog nooit gehad, maar ik laad hem ook altijd op wanneer ik nog maar 1 streepje heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 16:26:
Als de baterijen bijna opzijn heb ik nogwel eens last van dat mijn IHP-100 vastloopt tijndens een nummer of asl het volgende nummer moet beginnen. Dan duurt het soms wel een aantal minuten voordat hij weer begint te spelen. Ook heb ik nog wel eens last van dat als ik mijn IHP opstart als de baterijen bijna opzijn (1streepje) dat hij zegt dat het apperaat leeg is (0 bestanden en 0 folders)
Dus mijn vraag is hebben jullie daar ook last van of moet ik er mee terug gaan?
Dat probleem komt mij ook niet bekend voor.

Verwijderd

Heb vandaag mijn iHP-120 binnen gekregen, jippie! :*) Hangt nu aan de lader...

Heb besteld via de actie van Dapreview/Mmport. Maandag besteld en geld overgemaakt, vandaag (donderdag) binnen. Klasse geregeld! Waarvoor hulde!! _/-\o_

Bij vragen meld ik me weer...

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

Heeft iemand al ervaring met de ihp-120 hangende aan de adapter?

Ik vraag me namelijk nog steeds af hoe slecht het voor de accu is als ik de ihp aan de adapter hang en gewoon laat spelen (hij wordt gebruikt als jukebox op mn werk namelijk, hang hem aan de line-in van een stereo uit 1970 :P )

Verwijderd

Ik vraag me af hoe jullie die klevende resten van de stickers op de iRiver-ihp120 en de iRiver-iMP-550 eraf krijgen ? :?

Ik vind dit vrij ergerlijk dat ze daarvoor zulke straffe lijm gebruiken :(

Voor het overige : puike producten. Hail iRiver _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 23:48:
Ik vraag me af hoe jullie die klevende resten van de stickers op de iRiver-ihp120 en de iRiver-iMP-550 eraf krijgen ? :?

Ik vind dit vrij ergerlijk dat ze daarvoor zulke straffe lijm gebruiken :(

Voor het overige : puike producten. Hail iRiver _/-\o_
Simpel :P De stickers erop laten zitten. Ik heb ze er tenminste opgelaten. (de warning stickers aan de achterkant dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

hij zit toch in een hoesje, dus erop laten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een ihp-tool, die ik in diverse forums tegenkom. Op http://www.gacel.de/ihptool.htm meer hierover. Vanaf deze site kan ik hem echter niet downloaden. Misschien dat iemand het kent en toevallig nog op zijn compie heeft staan, zodat die het ff kan mailen naar mij?? (vinvanmil@hotmail.com)

Alvast bedankt! Heb ik wat te doen in het weekeind...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 'm nog wel ja, ik mail 'm straks wel even als ik thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er moet toch een propere manier zijn om de kleefresten van die stickers te verwijderen ? :?

Echt niemand een goed idee ? ;(

Nog een extra vraagje : mag men de iHP-120 in Windows Verkenner ook gewoon defragmenteren en er een schijfcontrole (NTFS onder Windows XP ??) op uitvoeren ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shyne
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:07
Verwijderd schreef op 12 december 2003 @ 17:09:
Er moet toch een propere manier zijn om de kleefresten van die stickers te verwijderen ? :?

Echt niemand een goed idee ? ;(

Nog een extra vraagje : mag men de iHP-120 in Windows Verkenner ook gewoon defragmenteren en er een schijfcontrole (NTFS onder Windows XP ??) op uitvoeren ???
Ik heb het er zonder problemen afgehaald :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er meer mensen die een nogal vreemde "genre" indeling hebben?? Als ik browse op mijn iHP op Genre, dan staan daar een paar hele vreemde tussen, zoals (1), (2), etc. Terwijl, als ik in diverse tag-progjes kijk, dan zie ik niets vreemds er tussenstaan... Iemand?? Heb wel een aantal nummers niet ingedeeld in een genre, zou dat het kunnen zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 december 2003 @ 09:58:
Zijn er meer mensen die een nogal vreemde "genre" indeling hebben?? Als ik browse op mijn iHP op Genre, dan staan daar een paar hele vreemde tussen, zoals (1), (2), etc. Terwijl, als ik in diverse tag-progjes kijk, dan zie ik niets vreemds er tussenstaan... Iemand?? Heb wel een aantal nummers niet ingedeeld in een genre, zou dat het kunnen zijn??
Inderdaad ik heb hetzelfde voor. Heb nochthans al mijn mp3s mooi opnieuw getagged zodat ze allen gelijkaardig zijn. maar ik krijg bv zelfs 2 maal alternative 1 maal met (121) voor en 1 maal gewoon de schrijfwijze is twee maal hetzelfde.
Heb de db gegenereerd met iHPTool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 december 2003 @ 17:09:
Ja, dat kan en is m.i. zelfs aan te raden. Overigens is de iHP-120 als FAT32 geformatteerd, maar dat maakt niks uit...

Ik defragmenteer die van mij altijd nadat ik veel nieuwe bestanden er op heb gezet, of als ik er veel heb afgehaald... M.i. moet dat nl. ook batterij besparen (bij minder fragementatie kan alles achterelkaar in 1 beweging door de HD worden ingelezen)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 november 2003 @ 15:44:
[...]
Ok, maar ff de knuppel in het hoenderhok gooien qua geluidskwaliteit van de iHP:

Ik hoor dus in zachte passages van muziekstukken (Ogg files op 160kbps en MP3 bestanden op 256kbps) gewoon 'storing' als ik aan de knoppen zit van de speler om door mappen te gaan, de instellingen of zelfs als ik het volume wijzig.... Ook als de HD aangesproken wordt hoor ik dit als een vorm van 'ruis' c.q. 'klikkende geluiden' door zachte passages heen...

Dat valt me dus best wel tegen van een apparaat van tegen de 900 gulden (ja ik vergelijk het nog steeds op die manier).
Pff!! Ben er eindelijk achter wat het is dat dit geluid veroorzaakt!! En ik ben "not amused" :(

Het is dus die takke afstandsbediening!! Waarschijnlijk is het de electronica (het schermpje waar de tekst doorheen scrollt) die de boel stoort!

Als ik een file heb met een hele stille passage dan hoor ik een soort getik er doorheen. Nu lag ik vandaag toevallig lekker relaxed te luisteren op de bank en ik hoorde het weer... Bij wijze van experiment afstandbediening afgekoppeld en voila: weg getik... Ook de line-out klinkt prima dan...

K*t zeg!

Vinnik echt balen bij een apparaat van tegen de 1000 guldens (ja, ik reken nog in guldens ja!) ;(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2003 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Verwijderd schreef op 13 december 2003 @ 20:50:
[...]

Pff!! Ben er eindelijk achter wat het is dat dit geluid veroorzaakt!! En ik ben "not amused" :(

Het is dus die takke afstandsbediening!! Waarschijnlijk is het de electronica (het schermpje waar de tekst doorheen scrollt) die de boel stoort!

Als ik een file heb met een hele stille passage dan hoor ik een soort getik er doorheen. Nu lag ik vandaag toevallig lekker relaxed te luisteren op de bank en ik hoorde het weer... Bij wijze van experiment afstandbediening afgekoppeld en voila: weg getik... Ook de line-out klinkt prima dan...

K*t zeg!

Vinnik echt balen bij een apparaat van tegen de 1000 guldens (ja, ik reken nog in guldens ja!) ;(
Om het nog exacter te formuleren: Het is de backlight die ervoor zorgt ;)

mmm, omrekenen moet je wel eerlijk doen, anders lijkt die euri slechter dan hij is :P

(382*2.20371=)842 euro

Of hebben jullie 450 betaalt. (ja dan mag je het duusend gulden noemen :+)

Maargoed back ontopic. Ik val er niet echt over en ik luister redelijk veel klassieke/rustige muziek. (meestal ook aardig hard minimaal 17).

[ Voor 8% gewijzigd door MaDLiVe op 13-12-2003 21:00 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.