mja, even een snelle round-up van die nieuwe spelers (aangezien dit in het nieuwe topic uitgebreider naar voren zal gaan komen, wilde ik het nieuws eik nog een beetje sparen

):
iHP-300:
ziet er leuk uit. Support ook Ogg en het kleurenscherm is jammie. Alleen: what's the point van een kleurenscherm als jer geen filmachtige toestanden (AVI, divX etc) mee kan afspelen? Ok, ASF kan videostreaming aan, maar het is niet mijn voorkeursformaat. Gelukkig gaat het kleurenscherm niet ten koste van de batterij, maar toch een beetje maf. Doet me denken aan telefoons met kleurenscherm, dus het zal wel aanslaan.
Jammer dat line-in en -out blijkbaar zijn weggevallen..? Wel goed: 20 & 40 GB versies. Design is ook erg fraai, imho.
PMP100:
Ehr... argh... lelijk ding, vind ik dan

Soort uit de slof geschoten Archos/iHP-100 combinatie. Beetje overdone qua vormgeving.
Wel mooi zijn de specs: 3.5" LCD TFT, AVI-support, Jpeg-geneuzel... line in en out, prima. De 20 GB-versie is aardig, maar een 40 GB-versie zou niet misstaan.
Wat ik mis: Ogg-support..? Vreemd, zoiets zou toch makkelijk in zo'n kast passen. Wel lijkt me dat de PMP best groot gaat uitvallen, en ook nog wel eens zwaar zou kunnen zijn. Verder: hoelang gaat dit ding mee? Als je video op zo'n scherm gaat afspelen, dan kun wel uitgaan van een aardige belasting...
PMC100:
soort aangepaste versie van bovenstaand apparaat. Ziet er slick uit, duidelijk een Media2Go-apparaat (getuige de Windows-logo's). Gaat niet echt lang mee: 5 uur per charge. Vet scherm natuurlijk... alleen, wat zit er voor schijf in? Ik gok voorlopig op 20 GB.
Onderste twee spelers zijn meer voor de multimediamarkt, de iHP-300 komt natuurlijk in dit (en de volgende) topic(s) terecht.
Wat ik ook in het volgende topic terug wil zien, is een soort algemene round-up van bugs, quirks, opmerkelijkheden, vaagheden, leukigheden, snuisterijen e.d. die jullie op je eigen iHP'tjes zijn tegengekomen.
Als je buiten dit topic dus even een lijstje wil sturen, ten behoeve van een vlotter verlopend volgend topic, gelieve even naar Robert (at) DAPreview (punt) com te sturen. Dankuwel.