[MP3/Ogg] iRiver iHP-1XX serie, deel 2

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.183 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duhtje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-05 13:34

duhtje

blabla

mmm, omrekenen moet je wel eerlijk doen, anders lijkt die euri slechter dan hij is :P

(382*2.20371=)842 euro
Haha :+, jij moet boekhouder worden oid, kan je rijk mee worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tip: Op Amazon UK kun je de iHP120 voor maar £ 244.99 (€ 353,45) aanschaffen. De levertijd is 1 tot 2 weken en weliswaar komen er nog verzendkosten bovenop, maar toch ligt de prijs flink wat lager dan hier in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg vandaag te horen dat er een nieuwe versie (V1.2) van de iHP-tool van Jens Rupp te verkrijgen is, zie http://www.gacel.de/ihptool.htm . Ikzelf krijg hem niet aan de praat (hij blijft ergens hangen tijdens het inlezen), maar misschien dat andere er wel wat mee kunnen. Enjoy...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 december 2003 @ 20:50:
[...]

Pff!! Ben er eindelijk achter wat het is dat dit geluid veroorzaakt!! En ik ben "not amused" :(

Het is dus die takke afstandsbediening!! Waarschijnlijk is het de electronica (het schermpje waar de tekst doorheen scrollt) die de boel stoort!
Zie ook http://www.iriver.com/com...1&p_name=iHP-120&p_group=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 december 2003 @ 04:59:
Tip: Op Amazon UK kun je de iHP120 voor maar £ 244.99 (€ 353,45) aanschaffen. De levertijd is 1 tot 2 weken en weliswaar komen er nog verzendkosten bovenop, maar toch ligt de prijs flink wat lager dan hier in Nederland.
Tja, totdat ie door de douane gaat en je de BTW, invoerrechten etc. moet betalen.. Weg voordeel :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie je wel: ik wist wel dat ik niet gek was!!

[quote]Message from iHP:

I sent iriver an e-mail regarding the background ticking noise that could be heard when the remote control was connected. The sound was very faint, but it was obvious and very annoying when you were listening to the unit in a quiet room. Well, apparently, I wasn't the only one who wrote to them. After a couple of weeks, they actually responded. Here is their letter:

Dear Customers

This is iRiver Global Customer Center.

We've read your post about the annoying sound when you are listening from remote with your iHP-120.

First of all, we apologize for any inconvenience.
We, including iHP engineers, are well aware of the problem and working to solve the problem.

Please wait until we get you good news on this problem.
We are working on this issue with our best.

Thank you for your generous understanding.
iRiver
[/quote]

Nou: ik ben zeer benieuwd hoe ze dit gaan oplossen want het lijkt me dus een hardware probleem....

Lijkt me voor de echte audiofielen onder ons wel een puntje van aandacht!!

ps: lijkt me ook een goed idee om dit bij de openingspost ofzo of op DAPreview als "known bugs" te vermelden?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2003 13:02 . Reden: een aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik blijf het een zeurprobleem vinden, sorry dat ik het zeg. Je hoort dat geluid alleen als je geen muziek afspeelt, zodra je een mp3 start, is het weg. 't Gaat er toch om wat voor geluid hij maakt als hij muziek afspeelt? Ik zou me er echt niet druk om maken, 't zal wel iets van interferentie zijn ofzo :)

Edit: Als je het hoort tijdens de muziek, heb ik niks gezegd, maar wat ik zo hier en daar heb gelezen, is het alleen zonder muziek te horen en stopt het zodra je wat afspeelt :)

[ Voor 24% gewijzigd door Grrrrrene op 14-12-2003 13:17 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 december 2003 @ 12:45:Tja, totdat ie door de douane gaat en je de BTW, invoerrechten etc. moet betalen.. Weg voordeel :/
De UK en Duitsland, belgie, luxemburg,frankrijk enz enz enz
Zijn lid van de EU. Er zijn GEEN invoerrechten btw enz te betalen.
Dus voordeel te over, meestal is duitsland minder duur dan nederland.
Overigens verstuurd amazon.co.uk geen electronica naar Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 23:09

NoTimeRemains

I know

wrom hoor ik het dan niet?

ik heb het met 4 koptelefoons geprobeerd maar ik hoor nix :?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ik denk dat ze de nieuwere apparaten verbeterd hebben, want de mijne, 2 weken oud, heeft er geen last van.
In de thread op iriver.com (international) is te lezen het idd te maken heeft met het scrollen van de tekst en de backlight. Overigens alleen op de remote control.
Het tikken gaat gewoon door tijdens het spelen van muziek, alleen overstemd de muziek het dan. In rustige gedeeltes hoor je het weer.

Ik ben erg blij dat mijne het dus niet doet, want ik kan me echt heel goed voorstellen dat je er helemaal gek van zou worden en echt zwaar teleurgesteld zou zijn in het apparaat.
Zulke tikjes gaan bij mij ook altijd door merg en been!

Sterkte voor de mensen met het probleem. Ik hoop dat iRiver jullie serieus neemt.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grrrrrene schreef op 14 december 2003 @ 13:16:
Ik blijf het een zeurprobleem vinden, sorry dat ik het zeg. Je hoort dat geluid alleen als je geen muziek afspeelt, zodra je een mp3 start, is het weg. 't Gaat er toch om wat voor geluid hij maakt als hij muziek afspeelt? Ik zou me er echt niet druk om maken, 't zal wel iets van interferentie zijn ofzo :)

Edit: Als je het hoort tijdens de muziek, heb ik niks gezegd, maar wat ik zo hier en daar heb gelezen, is het alleen zonder muziek te horen en stopt het zodra je wat afspeelt :)
Hehehe, zoals je zelf al aangeeft: je hoort het dus tijdens muziek helaas... En nee: als je in een trein zit of op de fiets zal je dat echt niet horen nee, maar voor die momenten dat je stilletjes in een ruimte zit is het echt heel irritant! :(

379 (pl)euro was echt wel genoeg en dan verwacht je dat soort duffe dingen niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HIValicious schreef op 14 december 2003 @ 13:38:
wrom hoor ik het dan niet?

ik heb het met 4 koptelefoons geprobeerd maar ik hoor nix :?
Ruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Room42 schreef op 14 december 2003 @ 17:54:
Ik denk dat ze de nieuwere apparaten verbeterd hebben, want de mijne, 2/3 weken oud, heeft er geen last van.
In de thread op iriver.com (international) is te lezen het idd te maken heeft met het scrollen van de tekst en de backlight. Overigens alleen op de remote control.
Het tikken gaat gewoon door tijdens het spelen van muziek, alleen overstemd de muziek het dan. In rustige gedeeltes hoor je het weer.

Ik ben erg blij dat mijne het dus niet doet, want ik kan me echt heel goed voorstellen dat je er helemaal gek van zou worden en echt zwaar teleurgesteld zou zijn in het apparaat.
Zulke tikjes gaan bij mij ook altijd door merg en been!

Sterkte voor de mensen met het probleem. Ik hoop dat iRiver jullie serieus neemt.
Exact!! Alsof je naar een oude plaat luistert! Kijk, ik heb zat MP3's die niet perfect geripped zijn enzo, dus bijgeluiden zijn dan niet problematisch. Maar met door mijzelf geripte Ogg files is het dus zwaar irri...

De oplossing is natuurlijk simpel: gewoon koptelefoon rechtstreeks in de iHP en niet de afstandsbediening. Nadeel daarvan is wel dat je dan natuurlijk de speler lastiger in je binnenzak kan doen enzo...

Maar het is dus wel een bug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ja, OK, als hij het tijdens de muziek ook doet is dat erg irritant, dan heb ik dus niks gezegd. Ik kreeg hier in ditzelfde topic wel te horen dat het bij muziek over was, maar dat zullen dan wel de mensen hebben gezegd die het volume 24/7 op 100% hebben staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ja, én dus al opgelost!
Ik heb nog geen verhalen van mensen gezien die hem teruggestuurd hebben, geloof ik. Wel van iemand de zeker 3 verschillende remote controls heeft gehad, maar dat hielp (toen nog) niet.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 18:22

MaDLiVe

.-Observer-.

Room42 schreef op 14 december 2003 @ 19:47:
[...]
Ja, én dus al opgelost!
Ik heb nog geen verhalen van mensen gezien die hem teruggestuurd hebben, geloof ik. Wel van iemand de zeker 3 verschillende remote controls heeft gehad, maar dat hielp (toen nog) niet.
Huh, opgelost? waar, wanneer? Als je goed luistert kan iedereen het horen (I am sure of that). Ik hoor het alleen als ik me er op focus :P Verder nooit.

Mijn hdd is nog steeds brak. Zal de speler tijdens de vakantie wel terug sturen.

Gisteravond lag ik muziek te luisteren en ik hoor echt constant die hdd spinnen. Dat ding neemt geen pauze ofzo :P (erg slecht voor de hdd en bovendien gaat de functioneringstijd ook hard achteruit).

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Nou, ík heb het niet. Met verschillende heel goede koptelefoons geluisterd.
Maar ik heb mijn speler dan ook pas 2 weken. Erg nieuw dus.

[ Voor 1% gewijzigd door Room42 op 14-12-2003 20:24 . Reden: Heb em pas 2 weken! Wat lijkt de tijd toch snel te gaan! ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jenk-Han
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-08 12:19
Nou, wat ik dus heb ik vind wel aardig vaag. Ik heb de iHP-100 sinds zo'n 2 maanden en ik heb nu gezeik met die remote control.
Ik heb btw nooit last gehad van dat getik of iets dergelijk, ook als ik me er heel erg op focus. luister ik niet goed :?
maar waar ik dus last van heb, is dat ik als ik op de remote control druk (in de buurt van het hold-knopje) of alleen maar dat stukje metaal aan de linkerkant aanraak, de muziek stopt(!) voor zo'n 1 a 2 sec.
Dat het ook gebeurt als ik um alleen maar aanraak betekent volgens mij echt dat er iets niet goed is met afscherming, statische elektriciteit of weet ik het veel eigenlijk. Ik ga um binnenkort maar eens trugsturen |:(

Ik ben wel benieuwd wat jullie eigenlijk voor geluidsinstellingen hebben, ik bedoel welke eq en of je srs, trubass of wow gebruikt. ik vind het eigenlijk allemaal maar nix, behalve de user eq. de instellingen die ik daarvoor heb zijn Bass: 24 Treble:4
Wat hebben jullie?

Wat ik irritant vind is dat als ik m'n volume harder dan 25 zet, de bas wegvalt (of gelijk blijft terwijl de rest van de frequenties harder gaan). ligt dat aan de dopjes?
ik heb nu de mx300 (volgens mij, er staat iriver op, maar ik neem aan dat ze van sennheiser zijn) ik zit er nog over te denken om de mx400 te kopen, maar ik weet niet of het verschil dat waard is. misschien is dan het probleem over dat m'n bas wegvalt, of ligt dat gewoon aan de ihp?

t'is nog een heel verhaal geworden B) ben benieuwd wat jullie voor antwoorden hebben op al m'n vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ik gebruik zelf altijd de Ultra Bass preset. Met de bass op 24 is het net te overdreven voor mij omdat de bass dan de muziek overstemt. Vink niet mooi :)

Dat 'wegvallen' van de bass is mij idd ook al opgevallen. Nu heb ik hem eigenlijk nooit harder dan 25, maar het is idd wel jammer. Overigens ligt dat niet aan de koptelefoon, want ik heb het getest met een Sennheiser HD265 (das zo'n grote) en die heeft het ook.

Van je remote is idd vaag... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Room42 schreef op 14 december 2003 @ 20:22:
Nou, ík heb het niet. Met verschillende heel goede koptelefoons geluisterd.
Maar ik heb mijn speler dan ook pas 2 weken. Erg nieuw dus.
Dat zegt niets, ik heb de mijne nog geen week en is het getik/geratel ook duidelijk te horen. Zeer irritant, zeker als je erop gaat letten... :(
Ik hoop dat iRiver met een gepaste oplossing gaat komen, maar ik ben bang....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Oh... nou dan voel ik me helemaal gelukkig want geloof me, ik hoor elke kleinste oneffenheid in de muziek en stoor me daar ogenblikkelijk aan >:)

[ Voor 4% gewijzigd door Room42 op 15-12-2003 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:03
Jenk-Han schreef op 15 december 2003 @ 00:54:
Ik ben wel benieuwd wat jullie eigenlijk voor geluidsinstellingen hebben, ik bedoel welke eq en of je srs, trubass of wow gebruikt. ik vind het eigenlijk allemaal maar nix, behalve de user eq. de instellingen die ik daarvoor heb zijn Bass: 24 Treble:4
Wat hebben jullie?
Ik heb de bass nu op 24 staan, en de treble op 2 of 4. M'n Sony koptelefoon is overleden en gebruik nu weer de Iriver MX300 dopjes. Met die zwarte gaasjes (kan ff niet op de naam komen) eromheen valt het geluid me nog heel erg mee. Ik kan me herinneren dat ik vroeger de MX400 dopjes heb gehad en dat geluid best bagger vond. Zonder die gaasjes is het geluid wel aardig brak. Maargoed, heb nu de Sony MDR-EX71 dopjes besteld :)

Van dat ruis-probleem heb ik overigens geen last, maar ik gebruik mijn afstandsbediening dan ook bijna nooit :) De keren dat ik hem wel heb gebruikt is het me nooit opgevallen, terwijl ik best kritisch ben mbt geluidskwaliteit.

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

Mad Live jij hebt tog ook de speler besteld via de ia van omni of niet?

mocht dat zijn dan hebben we de speler uit dezelfde week denk ik dan, dus even oud. Alleen ik heb er helemaal geen problemen mee ... :)

jammer voor je dat je geliefde speeltje moet gaan missen.

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

HIValicious schreef op 15 december 2003 @ 14:15:
Mad Live jij hebt tog ook de speler besteld via de ia van omni of niet?

mocht dat zijn dan hebben we de speler uit dezelfde week denk ik dan, dus even oud. Alleen ik heb er helemaal geen problemen mee ... :)

jammer voor je dat je geliefde speeltje moet gaan missen.
Yes, we waren volgens mij 1 van de eerste met dat mooie speeltje :P

Ik ga em dus niet terug sturen om het geluid want daar stoor ik me totaal niet aan. Het gaat hier om een hoogstwaarschijnlijk brakke hdd. Ik zal volgende week mmport contacten over dit euvel want ik zit nu midden in de tentamens.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als de baterijen bijna opzijn heb ik nogwel eens last van dat mijn IHP-100 vastloopt tijndens een nummer of als het volgende nummer moet beginnen.
Dan duurt het soms wel een aantal minuten voordat hij weer begint te spelen.

Ook heb ik nog wel eens last van dat als ik mijn IHP opstart als de baterijen bijna opzijn (1streepje) dat hij zegt dat het apperaat leeg is (0 bestanden en 0 folders)

Dus mijn vraag is hebben jullie daar ook last van of moet ik er mee terug gaan?

Ik heb hier nog nauwlijk bericht op gehad dus dacht ik:
Ik probeer het gewoon nog een keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-12-2024

the_Omniscient

Geen oplossing zonder probleem

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 december 2003 @ 16:45:
Als de baterijen bijna opzijn heb ik nogwel eens last van dat mijn IHP-100 vastloopt tijndens een nummer of als het volgende nummer moet beginnen.
Dan duurt het soms wel een aantal minuten voordat hij weer begint te spelen.

Ook heb ik nog wel eens last van dat als ik mijn IHP opstart als de baterijen bijna opzijn (1streepje) dat hij zegt dat het apperaat leeg is (0 bestanden en 0 folders)

Dus mijn vraag is hebben jullie daar ook last van of moet ik er mee terug gaan?

Ik heb hier nog nauwlijk bericht op gehad dus dacht ik:
Ik probeer het gewoon nog een keer
En waarom ook niet :). Echter, ik kan je niet echt verder helpen. Bij mij gaat het namelijk allemaal netjes zoals het hoort - de iHP-100 begint te mekkeren dat ie low-on-juice raakt en vervolgens geeft ie gewoon de (tijdelijke) geest.

Nu moet ik zeggen dat ik niet vaak zonder batterijspul kom te zitten, omdat ik de speler vooral voor in de auto gebruik (ritjes van 3 uur). Tis voor mijn iHP dan ook niet echt noodzakelijk om het onderste uit de kan te halen, qua batterylife. Overigens haal ik er nog steeds gemakkelijk 12 uur mee, als het moet.

Het probleem met de ab/backlight -> tjsa.... ehrm, ik vind het nog steeds niet erg. Kan aan mij liggen, gebruik Ogg ook nog niet zoveel eerlijk gezegd. Iig is iRiver heus niet te beroerd om naar haar klantenbasis te luisteren, hoor. Als het probleem werkelijk zo globaal wordt aangekaart, dan zal er vast wel het een en ander op de oplossingsplank klaarliggen. Vergeet niet dat de iHP een van de eerste machines is, die uberhaupt Ogg ondersteunt - daar zitten kinderziektes aan verbonden. Wanneer we enkel mp3 hadden kunnen afspelen, dan was het verlies van kwaliteit (door dat backlight) minder duidelijk aanwezig geweest dan bij uberstandard Ogg-files.

In feite plaveien wij de weg voor een schonere geluidsweergave, it comes with its' annoyances.

Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duhtje

duhtje

blabla

Ik vraag me af waar jullie het nou precies over hebben, ik hoor namelijk echt helemaal niets van storend achtergeluid oid, niet als ik heb op stop heb, niet als ik een nummer afspeel en ook niet als ik een lege mp3 of wav (dus zonder enig geluid) afspeel (en dat allemaal via mijn ab, volume maakt ook niets uit)
Als je goed luistert kan iedereen het horen (I am sure of that). Ik hoor het alleen als ik me er op focus Verder nooit.
Het spijt me verschrikkelijk ;), maar ik heb van alles geprobeerd en ik hoor dus echt niets en ik heb toch een redelijk fijn gehoor, hoe zit dat nou precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

duhtje schreef op 16 december 2003 @ 01:06:
Ik vraag me af waar jullie het nou precies over hebben, ik hoor namelijk echt helemaal niets van storend achtergeluid oid, niet als ik heb op stop heb, niet als ik een nummer afspeel en ook niet als ik een lege mp3 of wav (dus zonder enig geluid) afspeel (en dat allemaal via mijn ab, volume maakt ook niets uit)

[...]

Het spijt me verschrikkelijk ;), maar ik heb van alles geprobeerd en ik hoor dus echt niets en ik heb toch een redelijk fijn gehoor, hoe zit dat nou precies?
kennelijk ben jij 1 van de gelukkigen met een prima functionerende iHP.

Zijn er meer van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er in geslaagd de kleefresten op de behuizing proper te maken.

1. Men neme een spuitbus teerreiniger en spuit wat op de vuile plekken;
2. men laat dit enkele ogenblikken intrekken;
3. proper wrijven met een droog zacht doekje;
4. overvloedig spoelen met water (uiteraard opletten dat er geen vloeistof in het toestel terechtkomt 8)7 )

Voilà, probleem opgelost :+

En voor wat betreft dat lastige getik waarvan sommigen in dit forum last hebben : ik heb mijn uiterste best gedaan om het te horen, maar ik hoor dus ook niets.

Ligt misschien aan het feit dat ik een heel recent toestel heb met de nieuwste firmware ?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duhtje

duhtje

blabla

Ik heb mijn IHP-120 via die IA gekocht 5+ weken geleden voor nog het leuke bedrag van €379,- ;), dus ik vraag me af hoe het dan komt dat sommige spelers en wel last van hebben en andere niet (ligt misschien aan een niet altijd perfecte afscherming van één of ander onderdeel in de AB - bijvoorbeeld de backlight - die daardoor zou kunnen storen op de geluidstoestand die daar natuurlijk ook vlak achter ligt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik volg het hier eigenlijk al geen tijden meer, sinds ik mijn ihp heb was daar geen reden meer voor, het heeft geweldig geholpen met mijn aankoop, maar dit wou ik jullie ook niet onthouden:

Voor iedereen die nog twijfels heeft over de degelijkheid:

Het was eens, voor het eerst dit jaar, een regenachtige namiddag. Ik blij want ik mag lekker door de regen fietsen. Thuis aangekomen met mijn ihp100 in mijn broekzak, trek ik meteen mijn natte kleren uit en ga wat droogs aantrekken. Komt mijn moeder thuis, ziet de natte kleren liggen en denkt die stop ik maar even in de droger. Maar ze had niet door dat mijn speeltje er nog altijd inzat (zelf was ik het ook weer vergeten). Wanneer de broek droog is en hij wordt opgevouwen merkt ze dat er wat in zit. Schrik, het is dat dure ding. Ze komt op me afgerend, want ze snapt dat ding voor geen meter, ik druk meteen op play, en goddank, er komt nog gewoon iriver op de afstandbediening te staan. Oppstarten gaat prima, en het hoesje is er van af, en ook het apparaat zelf doet het goed. Dus nog even luisteren, maar mijn oortjes waren weg. Ik had nog wel een snoertje, maar er miste iets. Komt mijn moeder terug. Ze vond nog iets in het stofbakje van dat ding, "het lijken wel twee magneetjes"...... Mijn oordopjes waren dus ook weer compleet. Alleen niet meer te repareren.
Toen maar even aan de stereo gehangen, en gelukkig mijn spelertje doet het nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben julie heb progama 'tje: iRiver Caption Editor kunnen instaleren?
Ik heb het wel van internet af gehaald maar als ik het probeer te instaleren dan lukt dat niet>? :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 18:48:
Ik volg het hier eigenlijk al geen tijden meer, sinds ik mijn ihp heb was daar geen reden meer voor, het heeft geweldig geholpen met mijn aankoop, maar dit wou ik jullie ook niet onthouden:

Voor iedereen die nog twijfels heeft over de degelijkheid:
Lol!

Wasmachine terror. Hij doet het nu nog. Over een paar werken gaat hij er mee kappen als er water is in gekomen. Oxidatie van zulke onderdelen komt vaak voor (zoek maar eens op mobiele telefoon en wasmachine).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Laatst online: 03-07 12:24
Ik zou em maar uit elkaar leggen en op de verwarming leggen :/ Stom trouwens om em gelijk weer aan te doen, er had kortsluiting kunnen ontstaan .... had ik met me telefoontje ook :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Nou, het uit elkaar halen van de speler wordt niet ondersteund door iRiver! Dus de garantie vervalt als je dat wel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaDLiVe schreef op 16 december 2003 @ 20:27:
[...]

Lol!

Wasmachine terror. Hij doet het nu nog. Over een paar werken gaat hij er mee kappen als er water is in gekomen. Oxidatie van zulke onderdelen komt vaak voor (zoek maar eens op mobiele telefoon en wasmachine).
Er staat negens dat hij in de wachmachine is geweest, alleen in de droger.
Dus niet nat geweest, alleen vochtig van de regen misschien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 22:58:
[...]

Er staat negens dat hij in de wachmachine is geweest, alleen in de droger.
Dus niet nat geweest, alleen vochtig van de regen misschien!
Ah, te snel gelezen :P

Maargoed een wasdroger maakt ook gebruik van elementen die niet zo fijn zijn voor een iHP. Condens, hoge tempraturen, ronddraaien :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

MaDLiVe schreef op 16 december 2003 @ 23:33:
[...]

Ah, te snel gelezen :P

Maargoed een wasdroger maakt ook gebruik van elementen die niet zo fijn zijn voor een iHP. Condens, hoge tempraturen, ronddraaien :X
Voor dat laatste hebben ze die buffer toch? ;)

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij doet het nog steeds, en was idd niet de wasmachine, maar de droger. En voorzover ik dat ding snap wordt die daar niet erg nat in, alleen het vocht wat in de kleren zit, zou er in kunnen gaan zitten. Had er zelf nog niet aan gedacht zo, dus hopelijk blijft die het doen, ik zal jullie op de hoogte houden. Maar hij doet het nog steeds en is toch al klein weekje geleden :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Verwijderd schreef op 17 december 2003 @ 09:25:
Hij doet het nog steeds, en was idd niet de wasmachine, maar de droger. En voorzover ik dat ding snap wordt die daar niet erg nat in, alleen het vocht wat in de kleren zit, zou er in kunnen gaan zitten. Had er zelf nog niet aan gedacht zo, dus hopelijk blijft die het doen, ik zal jullie op de hoogte houden. Maar hij doet het nog steeds en is toch al klein weekje geleden :) .
Een goed werkende iHP maakt mij alleen maar blij.

Ik ga bij die van mij nog 1 ding proberen en dan is een format (geen quickformat uiteraard). Vervolgens alle mp's er opnieuw opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

ik zou ook een laten defragmenteren / scandisken ...

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

HIValicious schreef op 17 december 2003 @ 12:42:
ik zou ook een laten defragmenteren / scandisken ...
Jeps dat ga ik daarna gelijk laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel mp3'tjes hebben jullie er eigenlijk op staan??

Ikke namelijk niet echt byzonder veel op mijn IHP 100: nu ongeveer 250 nummers
(ik zou me eigenlijk moeten schamen!!???) :9~ 8)7 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1280 mp3's, zoiets, en nog iets van 1GB vrij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Room42 schreef op 16 december 2003 @ 22:18:
Nou, het uit elkaar halen van de speler wordt niet ondersteund door iRiver! Dus de garantie vervalt als je dat wel doet.
lijkt me dat je ook geen garantie krijgt als je je speler in de groger stopt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Laatst online: 13-09 15:06
Ik overweeg ook zo'n mooie, handige iHP-120. Ik heb in dit topic echter een groot nadeel gevonden: hij laadt niet op via USB. Dat betekent dat ik altijd en overal die verrekte lader mee naartoe moet nemen, want hoe lang die batterijduur ook mag zijn, het gaat altijd fout op de momenten dat je je speler wilt gebruiken.

Ik heb nog twee vraagjes. Er zit een opnamefunctie op met een optische digitale ingang. Da's heel mooi, maar werkt dat ding dan ook met SCMS? Dwz dat je van een digitale kopie of van een bron waarbij het copybit aan staat niet een nieuwe opname kunt maken? Weet iemand dit of zou een bezitter van dit apparaat dat eens kunnen uitproberen?

En waar kan ik die TOSlink snoertjes kopen? Want dit zijn niet de aansluitingen die op bv een dvd-speler zitten. Zijn er verloopkabeltjes die aan de ene kant zo'n plugje hebben en aan de andere kant een normale TOS-plug die in een receiver kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PhilipsFan schreef op 17 december 2003 @ 14:12:

En waar kan ik die TOSlink snoertjes kopen? Want dit zijn niet de aansluitingen die op bv een dvd-speler zitten. Zijn er verloopkabeltjes die aan de ene kant zo'n plugje hebben en aan de andere kant een normale TOS-plug die in een receiver kan?
Ik heb verschillende TOSlink kabeltjes gezien bij media markt in zwolle, ook ik heb er een gekocht. Daar was hij iets van 15 euro dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ja, glasvezel is duur, ik heb een TOSlink kabel bij m'n geluidskaart gekregen destijds en had er al een van m'n mp3 speler. Ze zijn volgens mij bij iedere fatsoenlijke HiFi zaak tekoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

ik heb er ruim 3500 mp3tjes op staan (+ 1 film), heb nog +/- 512MB vrij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierryziezo
  • Niet online
Nu staan er zo'n 1550 MP3's op en nog een gieg of 13 vrij...

Weet iemand trouwens of er afstandsbedieningen apart te verkrijgen zijn? Ik gebruik de iRiver voornamelijk onderweg en thuis en die afstandsbediening terug perfect in mijn vest passen vergt toch iedere keer weer een paar minuutjes. Daarom zou het handiger zijn een tweede afstandsbediening te hebben.

Iemand enig idee?

Asus Mainboard - Intel Pentium III 1 GHz - 512 MB SD-RAM - 2*80 GB Maxtor HDD - Toshiba DVD 16/48 - Plextor Plexwriter 48/24/48A - Acer AL511 TFT-monitor - Standaard keyboard - Logitech MX-300 mouse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ik heb er nu 227 numers op staan, samen zo'n 13GB :D (Het zijn live-sets)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-12-2024

the_Omniscient

Geen oplossing zonder probleem

Topicstarter
Thierryziezo schreef op 17 december 2003 @ 17:28:
Nu staan er zo'n 1550 MP3's op en nog een gieg of 13 vrij...

Weet iemand trouwens of er afstandsbedieningen apart te verkrijgen zijn? Ik gebruik de iRiver voornamelijk onderweg en thuis en die afstandsbediening terug perfect in mijn vest passen vergt toch iedere keer weer een paar minuutjes. Daarom zou het handiger zijn een tweede afstandsbediening te hebben.

Iemand enig idee?
Van de SlimX-serie weet ik, dat je de a/b's gewoon los kon kopen. AMP3.co.uk is zo'n site die dingen los verkocht. Wellicht even daar rond snuffelen en de mensen een mailtje sturen?

Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig

• Paquito
  • Niet online
Weet iemand of er een draagbare voorversterker (op batterijen) is, die ik in combinatie met een microfoon en de iriver ihp-1xx line-in kan gebruiken? Ik heb nu een microfoontje via de line-in aangesloten, maar aangezien er geen voorversterking op de ihp-1xx zit neemt hij veel te zacht op en hoor je zelfs de line-in ruis in je recording.

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

0 mp3tjes :)
4 GB vrij
maar wel ~ 3350 ogg vorbis files

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

en madlive? hoe is met je zieke ihp?

This is the Way.

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

HIValicious schreef op 18 december 2003 @ 10:44:
en madlive? hoe is met je zieke ihp?
Gister een gezellig kerstdinner gehad dus ik ben er nog niet aan toegekomen. Moet straks ook weer aan de celbiologie. Ik kijk vanmiddag nog even.

Gisteren tijdens het leren sloeg hij wel vast. Maar telkens bij hetzelfde nummer en na 20 seconden. Dus het kan ook aan het nummer liggen. (rage against the machine- bullet in your head).

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 december 2003 @ 13:47:
1280 mp3's, zoiets, en nog iets van 1GB vrij
2090 MP3's, OGG's en WMA's en nog 7gig vrij ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 december 2003 @ 22:48:
[...]

2090 MP3's, OGG's en WMA's en nog 7gig vrij ;-)
1536 mp3s/oggs/wmas en ongv 7 isos rond de 3 gig vrij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik sinds kort WinAmp 5 voor het beluisteren van mijn muziek op de computer. Gave soft overigens ! 8)

Echter, als ik de iHP-120 verbindt, wordt deze niet door WinAmp als "extern device" herkend. Iemand een oplossing ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een dikke week mijn iHP in huis en er al behoorlijkwat mp3's op gezet.
De meeste muziek die er op staat is geript op 128 van eigen cd colectie.
Bij het afspelen van de muziek :? hoor ik bij sommige nummer af en toe een soort van "hikje". :X
Het is net of wordt er een fractie overgeslagen.
Bij gedowloade muziek zou ik mij er iets bij kunnen voor kunnen stellen.
Immers vaak wordt er dan een tack door verschillende gebruikers "zamengeplakt".

Zijn er meer die hier last van hebben? en wat is hier aan te doen?
Ik heb hier nog niemand over gehoord.

Het gaat hier niet om het probleem die veroorzaakt wordt door de AB.

Ik hoop dat iemand mij iets meer hierover kan vertellen.

Groet s.h

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Muziek rippen op hogere kwaliteit en met een goed programma zoals dbPowerAMP. Als je het dan nog hebt zou het aan de cd's kunnen liggen.

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

MaDLiVe schreef op 18 december 2003 @ 10:48:
[...]

Gister een gezellig kerstdinner gehad dus ik ben er nog niet aan toegekomen. Moet straks ook weer aan de celbiologie. Ik kijk vanmiddag nog even.

Gisteren tijdens het leren sloeg hij wel vast. Maar telkens bij hetzelfde nummer en na 20 seconden. Dus het kan ook aan het nummer liggen. (rage against the machine- bullet in your head).
heb je msn? mss kan je dat nummer eens doorsturen kan ik het hier proberen ...

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na veel aarzeling en wikken en wegen ben ik uiteindelijk toch voor de iHP-120 gegaan. Heb m'n aparaatje nu ook eindelijk binnen en ben er heel tevreden mee!!

Doch zouden er nog enkele verbeteringen kunnen aangebracht worden:

- gebrek aan bass !! (zelfs bij shure E2c oortjes)
(ps: doch zijn deze oortjes zijn een absolute aanrader, weg met de sony
erp71's !! ;))

- Om m'n koptelofoon te kunnen gebruiken, moet ik er eerst nog een verlengstuk tussenzetten :( Ik begin echt het gevoel te krijgen als wandelende antenne over het straat te paraderen als ik de afstandsbediening gebruik. De meeste koptelefoons hebben toch een 90° plug, waarom is deze afstandsbediening hier dan niet op voorzien?

- ik hoor de harde schijf toch iets te vaak spinnen (zonder de romote wtvst) , maar ja... het blijft een hd natuurlijk

- als je lange live sets op je machientje hebt staan en je wil doorspoelen, kom je helemaal slecht. Gisteren is hij om de een of andere reden na 25 minuten versprongen naar een andere mp3 (kweet trouwens nog altijd niet waarom). Begin dan maar eens door te spoelen naar het zelfde punt tegen 4x

- ik vind het teostel enkele millimeters te dik om comfortabel in mijn broekzak te zitten

- hoplijk wordt het mogelijk om een on-the-fly PL te maken en een PL shuffle

- waarom is het niet mogelijk om de line-in recordings een naam te geven. Als ik verschillende opnames heb op een avond mag ik achteraf gaan uizoeken welke het was :(

Nog een klein vraagje om af te sluiten:

Weet er iemand welke instellingen er dienen gebruikt te worden voor de HAMA DC car power-adaptor. iRiver geeft immers 5V en 2 A aan en op deze adaptor kan je kiezen tussen 4.5 of 6V en en een switch tussen +/- en -/+.
--> Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipper2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 december 2003 @ 18:59:
Na veel aarzeling en wikken en wegen ben ik uiteindelijk toch voor de iHP-120 gegaan. Heb m'n aparaatje nu ook eindelijk binnen en ben er heel tevreden mee!!

Doch zouden er nog enkele verbeteringen kunnen aangebracht worden:

- gebrek aan bass !! (zelfs bij shure E2c oortjes)
(ps: doch zijn deze oortjes zijn een absolute aanrader, weg met de sony
erp71's !! ;))
Ik ben donderdag ook maar overstag gegaan en heb van mijn 13e maand maar een iHP-120 aangeschaft.. en het is zeker de moeite waard. echt een super apparaat.

een gebrek aan bass kan ik niet echt vinden.. als je de EQ instelt naar eigen wens komt er aardig wat bas uit de bijgeleverde doppies. ook met mijn Sennheiser eH2270 hoofdtelefoon klinkt het zeer goed.

ik ben erg tevreden met me irivertje _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Payne schreef op 21 december 2003 @ 18:03:
Muziek rippen op hogere kwaliteit en met een goed programma zoals dbPowerAMP. Als je het dan nog hebt zou het aan de cd's kunnen liggen.
Rippen op 128 moet toch hoog genoeg zijn.
Een ander programma kan ik uit proberen (dbPowerAMP of CDex)
Als het aan de cd's ligt, zouden het er meerdere moeten zijn.
(Zou wel heel toevallig zijn.)

Wanneer ik dezelfde geripte muziek op mijn comp. afspeel hoor ik het namelijk niet.
(creative geluidskaart 5.1 live met een goed stel speakers.

Wie heeft suggesties?

Groet s.h

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na veel lezen en testen ben ik overgeschakeld naar EAC om m'n cd's te rippen. Deze soft is eerst en vooral gratis en geeft een uitzonderlijk resultaat.

Met goeie oortjes hoor je heel duidelijk het verschil tussen 128 kbs, 192kbs en VBR. Hoger gaan dan VBR vind ik persoonlijk totaal nutteloos... ofwel moet je over professionele apparatuur beschikken.

Het blijft een trade off tussen kwalitiet en opslagplaats, maar als je zoveel centen uitgeeft aan een mp3 speler omwille van zijn uitstekende geluidskwaliteit (was de voornaamste reden om iRiver te gaan), is de keuze toch niet zo moeilijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

HIValicious schreef op 21 december 2003 @ 18:19:
[...]

heb je msn? mss kan je dat nummer eens doorsturen kan ik het hier proberen ...
Jeps check profile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds enkele dagen mijn iHP-120 en ben er zeer blij mee.

- Ik was van plan de iHP op de line-in van mijn computer aan te sluiten,
zodat ik het geluid uit de boxen zou horen. Het enige wat ik echter hoor is ruis en zo nu en dan gekraak (dus het geluid zelf niet).
Ook de mic-in lijn werkt niet goed, de geluidskwaliteit is slecht en er is redelijk veel ruis te horen.
Toen bedacht ik mij echter dat bij mijn mobo ook S/PDIF aansluitingen horen.
Ik heb de bovenste 2 connectoren van dit plaatje (S/PDIF IN & S/PDIF OUT): http://english.aopen.com.tw/products/mb/images/spdif-b.jpg
Is het mogelijk om de speler hier op aan te sluiten, en zo ja waarmee?

- Kan de inhoud van de harde schijf verloren gaan wanneer deze dicht bij de monitor is tijdens een degauss?
Wanneer ik nl. floppy's naast mijn monitor leg zijn deze vanzelf leeg na een paar dagen :)

Ik heb geen last van geluid door de remote, maar het kan natuurlijk zo zijn dat ik een nieuwere uitvoering heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik weet zo 1-2-3 niet wat voor uitgangen de iHP 120 allemaal heeft, maar hij heeft toch een optische in- en uitgang? Dan moet je dus die onderste aansluitingen moeten gebruiken. Die bovenste aansluitingen zijn je digitale, coaxiale aansluitingen, die onderste digitale, optische aansluitingen. Bij de ondersten heb je dus een glasvezelkabeltje nodig en bij de bovenste een coaxiale kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 13:01
hallo

nadat ik dit topic even heb doorgespit (1.5 uur mee bezig geweest :Z ), ben ik dan toch maar tot de conclusie gekomen (na de vele postievie reacties)dat ik ook maar eens een IHP-120 ga aanschaffen :) :)
nu zag ik tussen de topics door dat je de IHP-120 voor 409 euro ergens kon kopen als je een of andere code invoerder? uhm...wie kan mij dit even helder uitleggen?? O-)

alvast bedankt
Roel

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

als je fatsoenlijk gelzen had dan had je gezien dat het ging om de inkoop actie van omni
en die is algelopen...

offtopic:
ik denk dat je ook eens het grote FAQ kan doornemen...

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
uhm...ik bedoelde wat anders , maar heb het al gevonden :)

komen er trouwens snel krassen (als je hem in je broekzak enzo hebt?) op de behuizing?

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

neej

maar je hebt zowiezo het hoesje erom heen

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 december 2003 @ 15:46:
Ik gebruik sinds kort WinAmp 5 voor het beluisteren van mijn muziek op de computer. Gave soft overigens ! 8)

Echter, als ik de iHP-120 verbindt, wordt deze niet door WinAmp als "extern device" herkend. Iemand een oplossing ? :?
Niemand ?? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

roelieboelie schreef op 23 december 2003 @ 21:11:
uhm...ik bedoelde wat anders , maar heb het al gevonden :)

komen er trouwens snel krassen (als je hem in je broekzak enzo hebt?) op de behuizing?
die van mij is nog krasvrij en ik heb m vaak in mn broekzak, soms in mn jaszak en altijd zonder hoesje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roelieboelie schreef op 23 december 2003 @ 21:11:
Als je het hoesje gebruikt kan je em in de droger stoppen zonder krassen. Op de ab was trouwens ook niks te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roelieboelie schreef op 23 december 2003 @ 17:26:
hallo

nadat ik dit topic even heb doorgespit (1.5 uur mee bezig geweest :Z ), ben ik dan toch maar tot de conclusie gekomen (na de vele postievie reacties)dat ik ook maar eens een IHP-120 ga aanschaffen :) :)
nu zag ik tussen de topics door dat je de IHP-120 voor 409 euro ergens kon kopen als je een of andere code invoerder? uhm...wie kan mij dit even helder uitleggen?? O-)

alvast bedankt
Roel
kijk ook eens op www.dapreview.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mij de eerste keer dat ik een bericht post op dit forum. Allereerst hartelijk dank voor alle info over de ihp speler. Ben zelf in het gelukkige bezit van de ihp 120 (na eerst de 390 T gebruikt te hebben).

Ik heb een vraagje over het opnemen met de line-in van een platenspeler (Tja........jeugdsentiment) via activesync automatisch een nieuwe file aanmaakt bij een nieuw nummer.
Bij het opnemen van een lp lukt dat niet. Het wordt één grote file. Ik heb de line in aangesloten op de koptelefoonuitgang van de versterker.
Moet ik iets aanzetten ofzo of werkt het niet bij opnemen van LP :?

Ben benieuwd! Alvast heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Ik vraag me af of dit gaat werken aangezien een LP continu ruis veroorzaakt wat de speler als 'geluid' ziet. Daardoor weet ie niet waarneer hij de liedjes af moet breken. Er zijn programma's voor om 'stops' in een nummer te zetten, maar dat is natuurlijk niet zo handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
schaduw schreef op 24 december 2003 @ 10:45:
[...]

die van mij is nog krasvrij en ik heb m vaak in mn broekzak, soms in mn jaszak en altijd zonder hoesje...
Ook geen krasjes op het scherm? Ik heb altijd het hoesje eromheen maar toch heb ik het voor mekaar gekregen om een krasje op het scherm te krijgen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

Payne schreef op 24 december 2003 @ 20:48:
[...]

Ook geen krasjes op het scherm? Ik heb altijd het hoesje eromheen maar toch heb ik het voor mekaar gekregen om een krasje op het scherm te krijgen... :(
nope, zowel op de speler als op de afstandbediening (nog...) geen krasje te zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Ik geniet nu al zo'n anderhalve week van mijn iHP120 maar heb nogal wat moeite gehad om mijn juiste sound instelling te vinden. Dit is grotendeels te wijten aan de vele instelmogelijkheden. (wat natuurlijk wel prettig is)

Maar uiteindelijk denk ik het gevonden te hebben.
Natuurlijk weet ik dat de soundkleur een persoonlijke keuze is, maar kan het toch niet nalaten mijn instellingen met anderen te delen.
Misschien zijn er meer mensen die toch steeds weer op zoek zijn naar hun juiste instelling.
Natuurlijk hangt dit ook af van de soort muziek dat er afgespeeld word.

EQ----User EQ
Bass Boost---16
Treble Boost---6
SRS------EQ (SRS OFF)
SRS Settings---Is hier niet van toepasasing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iriver fans

ik heb, mede door dit forum, vorige week een ihp-120 gekocht.
hij werkt prima en klinkt voortreffelijk, zelfs over de line-out via mijn hifi (Vincent sv-233/Tannoy R2).. Ook de sennheiser dopjes vind ik prima klinken, ik heb ze alleen nog niet echt lang in gehad (vakantie).
Ik vind echter de navigatie (nog) niet echt duidelijk. Waarom gaat ie niet naar een subfolder als ik naar rechts druk? naar links gaat ie wel terug! Eq presets zijn niet snel toegangkelijk.

Nu heb ik een paar vragen:
1- Heeft iemand al een fimware upgrade uitgevoerd? mijn versie is 1.16.
Zo ja, zijn er verbeteringen? Welke versie?

ik zie dat de versies 1.17 en hoger alleen op de korean-site staan, niet op iriveramerica.com ???

2- Ik heb al mijn files getagt met Tag&rename maar bij het aanmaken van een
database geeft hij een hoop errors. Weet iemand hier hoe dat komt? moet ik
bepaalde tags niet gebruiken? of inkorten?
3- Is er software gratis te verkrijgen voor synchronisatie?
Ik lees dat MusicMatch erbij geleverd zou moeten zijn maar dat is bij mij niet
het geval.

Zo veel vragen...
Wie heeft de antwoorden?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2003 00:38 . Reden: site gechekt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 december 2003 @ 22:14:
Hallo iriver fans

ik heb, mede door dit forum, vorige week een ihp-120 gekocht.
hij werkt prima en klinkt voortreffelijk, zelfs over de line-out via mijn hifi (Vincent sv-233/Tannoy R2).. Ook de sennheiser dopjes vind ik prima klinken, ik heb ze alleen nog niet echt lang in gehad (vakantie).
Ik vind echter de navigatie (nog) niet echt duidelijk. Waarom gaat ie niet naar een subfolder als ik naar rechts druk? naar links gaat ie wel terug! Eq presets zijn niet snel toegangkelijk.

het geval.

Zo veel vragen...
Wie heeft de antwoorden?
1- firmware 1.17 en 2.0 (Beta versie)

2- Inkorten bevalt mij goed. CDDB raadplegen met CDEx.

3- Weet niet, ik had musicmatch er ook niet bij (gebruik ik toch niet) :r

• BackSlash
Verwijderd schreef op 24 december 2003 @ 21:02:
Hallo,
Ik geniet nu al zo'n anderhalve week van mijn iHP120 maar heb nogal wat moeite gehad om mijn juiste sound instelling te vinden. Dit is grotendeels te wijten aan de vele instelmogelijkheden. (wat natuurlijk wel prettig is)

Maar uiteindelijk denk ik het gevonden te hebben.
Natuurlijk weet ik dat de soundkleur een persoonlijke keuze is, maar kan het toch niet nalaten mijn instellingen met anderen te delen.
Misschien zijn er meer mensen die toch steeds weer op zoek zijn naar hun juiste instelling.
Natuurlijk hangt dit ook af van de soort muziek dat er afgespeeld word.

EQ----User EQ
Bass Boost---16
Treble Boost---6
SRS------EQ (SRS OFF)
SRS Settings---Is hier niet van toepasasing ;)
Ikzelf vind dat SRS maar bagger klinken, heb het even geprobeerd maar klinkt nergens naar vind ik. Ikzelf heb de bass boost op 18 en de treble boost op 2.

• BackSlash

ik zie dat de versies 1.17 en hoger alleen op de korean-site staan, niet op iriveramerica.com ???
Ik had toen ik hem kocht versie 1.14 en heb nu 1.17. Er zijn ongetwijfeld verbeteringen, maar die heb ik niet gemerkt. Sommige mensen schijnen minder problemen te hebben nu met ogg files.
Geen idee, ikzelf heb er ook last van. Al moet ik zeggen dat ik die database niet meer gebruik, vind het niet echt handig. Ik heb er een dikke 18 gieg aan muziek opstaan en om dan op artiest te gaan zoeken is niet echt handig, kan je beter een goede folder structuur gaan maken zodat je alles sneller kan vinden. Het zou handiger geweest zijn als je op een letter kan zoeken ofzo in die database, op deze manier vind ik de database niet echt waardevol.
het geval.
Ben benieuwd waar jij dat leest dan. Volgens mij werd MusicMatch bij de iPod erbij geleverd, maar bij de iHP verder geen software behalve dat database programmaatje. Geen idee of er software is om te synchroniseren.

• roelieboelie
mensen,

ik vind de foto's het LCD een beetje erg vaag:
op de ene foto staat de achtergrondverlichting als blauw
en op andere foto's zie ik dat er groene achtergrond verlichting is

voorbeeldje:
op de foto is het LCD mooi blauw verlicht
http://users.skynet.be/fa...lers/hdd/big/ihp100b5.jpg

op de deze foto is het een groend lelijk display:
http://users.skynet.be/fa...ers/hdd/big/ihp100_av.jpg

wat is nu de waarheid?

Hoi

• bbbrumbrum
  • Niet online
Die eerste is een render van Iriver, geen echte foto.
Die tweede is gefotografeerd (met flitser?) zonder achtergrondverlichting aan (en die is blauw)

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

roelieboelie schreef op 25 december 2003 @ 15:13:
mensen,

ik vind de foto's het LCD een beetje erg vaag:
op de ene foto staat de achtergrondverlichting als blauw
en op andere foto's zie ik dat er groene achtergrond verlichting is

voorbeeldje:
op de foto is het LCD mooi blauw verlicht
http://users.skynet.be/fa...lers/hdd/big/ihp100b5.jpg

op de deze foto is het een groend lelijk display:
http://users.skynet.be/fa...ers/hdd/big/ihp100_av.jpg

wat is nu de waarheid?
De backlight is dus blauw :P

Btw, volgens mij ben ik 1 van de weinige die een customized SRs gebruikt. Stemmen komen stukken helderder naar boven. Als je een dance/trance freak bent kun je er idd beter vanaf blijven :+ (wtf bass 18 en trebble 2 :D)

Verwijderd

Lo,

Ik heb nu al een tijdje de IHP-120 en ben er zeer te vreden over (toch maar niet voor de HDD-100 van Philips gekozen omni ;) ). Ik heb er nu aardig wat muziek op gepleurt en hij raakt al aardig vol ;).
Nu heb ik een lkkr n00b vraag ;) :
Als ik van mijn Pioneer stereo instalatie naar mijn mp3 speler wil opnemen via de line in kan ik hem aan de koptelefoon aansluiten, dat weet ik al.
Maar ik wil via de line-in muziek vanaf mijn mp3 speler afspelen op mijn stereo instalatie.... Ik heb alleen geen idee hoe en of er wel een line out op mijn stereo instalatie zit (in de manuel kon ik er niet zo iets over vinden). Hij is niet echt nieuw meer (al weer een paar jaartjes oud), maar was wel redelijk duur voor die tijd. Hij bestaat uit 4 componenten: CD speler, versterker, tuner, cassete deck en radio. Ik zou dus neem ik aan op de achterkant van de versterker moeten kijken voor een line out ? En hoe zou ie er uit moeten zien ongeveer ? Ik zou wel kunnen proberen waar de line in - out kabeltje in past maar ben bang dat er wat mis kan gaan met men mp3 speler :+ . Alvast bedankt

• roelieboelie
waarschijnlijk zit er aan de ahterkant van je Stereo twee female tulpstekkertjes (eentje rood, andere wit), waar klein bij staat zoiets als: IN of LINE-IN

EDIT:

zet je stereo dan wel op de functie AUX of iets dergelijks

[ Voor 19% gewijzigd door roelieboelie op 25-12-2003 21:51 ]

Hoi

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 december 2003 @ 19:59:
Lo,

Ik heb nu al een tijdje de IHP-120 en ben er zeer te vreden over (toch maar niet voor de HDD-100 van Philips gekozen omni ;) ). Ik heb er nu aardig wat muziek op gepleurt en hij raakt al aardig vol ;).
Nu heb ik een lkkr n00b vraag ;) :
Als ik van mijn Pioneer stereo instalatie naar mijn mp3 speler wil opnemen via de line in kan ik hem aan de koptelefoon aansluiten, dat weet ik al.
Maar ik wil via de line-in muziek vanaf mijn mp3 speler afspelen op mijn stereo instalatie.... Ik heb alleen geen idee hoe en of er wel een line out op mijn stereo instalatie zit (in de manuel kon ik er niet zo iets over vinden). Hij is niet echt nieuw meer (al weer een paar jaartjes oud), maar was wel redelijk duur voor die tijd. Hij bestaat uit 4 componenten: CD speler, versterker, tuner, cassete deck en radio. Ik zou dus neem ik aan op de achterkant van de versterker moeten kijken voor een line out ? En hoe zou ie er uit moeten zien ongeveer ? Ik zou wel kunnen proberen waar de line in - out kabeltje in past maar ben bang dat er wat mis kan gaan met men mp3 speler :+ . Alvast bedankt
Je moet niet zoeken naar de line out maar naar de line in (is voor externe apperatuur) Hiermee kan bijv. ook de TV op je stereo worden aangsloten.
Maar ook je iHP. Snoertje is bijgelverd.
De andere kant van het snoertje in koptelefoon van iHp
Volume van iHP op maximaal.
Stereo op ext zetten.
Klaar is kees of hoe je ook maar heet.

• BackSlash
Verwijderd schreef op 25 december 2003 @ 20:49:
[...]

Je moet niet zoeken naar de line out maar naar de line in (is voor externe apperatuur) Hiermee kan bijv. ook de TV op je stereo worden aangsloten.
Maar ook je iHP. Snoertje is bijgelverd.
De andere kant van het snoertje in koptelefoon van iHp
Volume van iHP op maximaal.
Stereo op ext zetten.
Klaar is kees of hoe je ook maar heet.
De iHP heeft ook een aparte line-out naast de koptelefoonaansluiting dus zou ik die maar gebruiken. Voor de rest moet je idd niet op zoek gaan naar een line-out maar naar een line-in. Het is ook logisch als je erover nadenkt...het geluid komt van de iHP, het geluid gaat eruit (line-out) en komt bij de reciever naar binnen (line-in).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja thx ;) Foutje van die line-out idd :/ kwam er later achter dat ik dit fout had gezegd. Maar ik zal zo eens effe checken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb effe weer gekeken en ik kon idd een rode en een witte vrouwelijk tulpje vinden met daaron 'IN', alleen wel 2 x. Bij de ene stond phono en boven de andere stond AUX/Video.
Ik denk dat ik hem dan in die AUX/Video moet pluggen, maar hiervoor neem ik aan dat ik een Line in/out kabeltje naar 2 mannelijke tulpjes (L/R) converter nodig heb? Hoeduur is dit ongeveer ? en ik neem aan dat dit wel zo'n beetje overal te verkrijgen is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
Verwijderd schreef op 26 december 2003 @ 13:49:
Ik heb effe weer gekeken en ik kon idd een rode en een witte vrouwelijk tulpje vinden met daaron 'IN', alleen wel 2 x. Bij de ene stond phono en boven de andere stond AUX/Video.
Ik denk dat ik hem dan in die AUX/Video moet pluggen, maar hiervoor neem ik aan dat ik een Line in/out kabeltje naar 2 mannelijke tulpjes (L/R) converter nodig heb? Hoeduur is dit ongeveer ? en ik neem aan dat dit wel zo'n beetje overal te verkrijgen is ?
je moet dus inderdaad de AUX/Video pakken en dan moet je dus ook zo'n stekkertje hebben van 3.5 Jackplaug naar 2x mannelijke tulpstekkertjes, dit is wel bij een electronica zaakje te krijgen. ik heb er destijds volgens mij voor 2.50 GULDEN gekocht, dus niet echt duur.

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w00t ik ga er direct morgen 1 halen, vanuit mijn werk! :]. Heel erg bedankt voor de uitleg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na veel lezen vorige week ook een IHP-120 aangeschaft. Perfect dingetje!
Groot voordeel vind ik het feit dat ie onder de meeste besturingssytemen gelijk herkent wordt als HD en dus ook gelijk gevuld kan worden (zelfs onder linux!). Geen gezeik dus met programmaatjes (1 van de redenen van mijn keuze).

Enige wat me een beetje dwars zit is dat het hold-knopje op de speler wat rammelt (beetje speling heeft) als hij niet op hold staat... Is dit normaal of zou het gewoon niet moeten rammelen?

Ik heb hem ook aangesloten op mijn stereo en eerlijk gezegd viel het me een beetje tegen dat er nogal een verschil in geluidsniveau zit als ik de output vergelijk met een aangesloten cd-speler. Ik had 1 cd overgezet naar ogg en ben die output gaan vergelijken met dezelfde cd maar dan in de cd-speler en het geluid wat daar uitkomt is een stuk harder... Is dit verschil te verkleinen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je moet je speler ook bijna op maximaal zetten, dan is het geluid hetzelfde. Maar je kan natuurlijk ook ff je hifiset wat harder zetten, zodat het wat minder stroom kost voor de accu van je speler. Voor de rest weet ik eigenlijk ook niet waarom het geluid veel zachter is als wanneer je gewoon een cd in je hifi doet dan je speler via de line-in..... weet iemand dit wel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irritableskillz
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Dat komt zeer waarschijnlijk door een te lang filepath. De database kan geen filepath aan die langer is dan 52 tekens.
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.