[MP3/Ogg] iRiver iHP-1XX serie, deel 2

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.187 views sinds 30-01-2008

• boekhour
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-08 17:01
Raven- schreef op 20 november 2003 @ 07:31:
blerg.. wanneer komt iriver nu is met een fatsoenlijke firmware update. Het scrollen door mp3s is nog steeds k-t en zelfs de id3 tag artist 'bug' (artist scrolled niet, dus lange artistnaam is incompleet op display) is nog steeds niet gefixed. Ik geloof dat alleen de zoekfunctie naar FM stations in de laatste 'ogg' firmware update is verbeterd. Valt me tegen zeg.. ik had wel iets fatsoenlijks verwacht.

Die low battery waarschuwing is ook maar bagger trouwens. Het ding valt uit met low battery, ik zet hem 5 min later weer aan en hoppa ik kan weer 30min luisteren. Niet echt logisch...
Ik heb geen last van een verkeerde low-battery indicatie. Leeg is leeg en ik krijg hem niet meer aan de praat.

Aub, een beetje meer respect voor de beste MP3-speler ooit gemaakt is ook wel op zijn plaats.... ;)

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:28

NoTimeRemains

I know

Raven- schreef op 20 november 2003 @ 07:31:
blerg.. wanneer komt iriver nu is met een fatsoenlijke firmware update. Het scrollen door mp3s is nog steeds k-t en zelfs de id3 tag artist 'bug' (artist scrolled niet, dus lange artistnaam is incompleet op display) is nog steeds niet gefixed. Ik geloof dat alleen de zoekfunctie naar FM stations in de laatste 'ogg' firmware update is verbeterd. Valt me tegen zeg.. ik had wel iets fatsoenlijks verwacht.

Die low battery waarschuwing is ook maar bagger trouwens. Het ding valt uit met low battery, ik zet hem 5 min later weer aan en hoppa ik kan weer 30min luisteren. Niet echt logisch...
ja goed ik heb van dat scroolleen geen last maar goed dat ben ik dan weer :)

alleen die low battery dingus is onzin want ik heb daar geen last van ...

This is the Way.

Verwijderd

HIValicious schreef op 20 november 2003 @ 12:07:
alleen die low battery dingus is onzin want ik heb daar geen last van ...
cker want het is een accu die je niet helemaal leeg mag laten spelen (eerder in dit forum al ter sprake gekomen) dus kan het kloppen dat als hij al leeg aangeeft nog niet helemaal leeg is. Bij mn telefoon is dat precies hetzelfde.....

• Thierryziezo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Vinden jullie dat joystickje ook een tikkeltje fragiel? Ik durf hem nl. niet in mijn broekzak te steken uit schrik dat het zou afkraken of zo.

Verder gaat het scrollen naar onder iets moeizamer dan in de andere richtingen...

Zelfde ervaringen?

Asus Mainboard - Intel Pentium III 1 GHz - 512 MB SD-RAM - 2*80 GB Maxtor HDD - Toshiba DVD 16/48 - Plextor Plexwriter 48/24/48A - Acer AL511 TFT-monitor - Standaard keyboard - Logitech MX-300 mouse

• the_Omniscient
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-12-2024

the_Omniscient

Geen oplossing zonder probleem

Topicstarter
Thierryziezo schreef op 20 november 2003 @ 18:29:
Vinden jullie dat joystickje ook een tikkeltje fragiel? Ik durf hem nl. niet in mijn broekzak te steken uit schrik dat het zou afkraken of zo.

Verder gaat het scrollen naar onder iets moeizamer dan in de andere richtingen...

Zelfde ervaringen?
Hmja... voordeel van het oude iHP-100 tasje: joystickje leek iets btere beschermd door de harde flap -> heb het tasje van de iHP-120 nog niet geprobeerd, eerlijk gezegd.

Overigens scrollt het ding bij mij naar alle kanten even snel... Mss een kwestie van gewenning? Ik had best wel een beetje moeite met deze manier van anvigeren, in het begin. Nu gaat het allemaal prima :).

Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig

Verwijderd

Zelfde ervaringen?
afbreken zal ie niet zo snel denk ik...maargoed k draag hem ook niet in mn broekzak (zit veel te strak ;) ) en dan ben k ook bang dat ie telkens ingedrukt is ofzow; lijkt me er niet zo goed voor ook al staat ie op hold. Jaszak of binnenzak werkt volgens mij nog steeds het beste, maar dat wordt dan wel een probleem in de zomer als k geen jas aan heb 8)7
Bij mij gaat dat scrollen wel goed alle kanten op, vind het nog steeds goed werken (maar daar sta k om bekend: zie nickname >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je hulp maar dat had ik dus al geprobeerd, als je het system restore uitschakel voor die drive staat het gewoon weer aan als je hem inplug. Ik denk dat windows het ziet als een nieuwe drive.

Zelfde ervaringen?
Het voelt misschien wel aan dat het kan breken maar ik denk dat het wel meevalt. Draag de speler gewoon in mn broekzak op hold, werkt prima. Ben zelfs al een keer gevallen met die speler erin, gewoon doorspelen dat ding :)

Verder heb ik geen last van scrollen/batterij/bugs. Hij wordt ook niet zo ontzettend warm als je er fullspeed data heen pompt, dit had mijn creative zen wel.
Kort samengevat : ik ben nog steeds zeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi muziekliefhebbers van de lage landen,

na veel speurwerk op het internet, kom ik tot het besluit dat ik een iRiver iHP-120 ga kopen.

Ik woon in België en heb navraag gedaan bij Digimania (= officiële invoerder voor Benelux) alwaar deze speler op 449 € staat.

Echter op http://mp3.direqt.nl staat ie voor slechts 409 €. Dit is de goedkoopste aanbieding die ik heb kunnen vinden bij de buurlanden. *** edit : prijs is ondertussen gestegen naar 435 € (bleek een introductie-aanbod te zijn geweest :'( ) ***

Wie heeft er ervaring met deze 2 aanbieders ? Of een betere tip ?

=========================================================

*** Berichtje voor _/-o_ The_Omniscient _/-o_ : proficiat met deze forum-opzet, heel erg leuk en nuttig ! Vraagje : kan er ook ev. nog een InkoopActie gebeuren zoals voorheen, zodat ik alsnog aan een goedkopere speler geraak ? ***

Zoals op de Amerikaanse iRiver website staat is de speler ook leverbaar in het zwart, wat ik heel erg mooi vind (past beter bij mijn designcomputer :9 ); is deze ook leverbaar bij ons ?

Ik zou het zeer op prijs stellen dat er een CompactFlash-module zou bestaan om mijn foto's op de 120 te kunnen zetten. Iemand enig idee hierover ?

Wat betreft die 39 talen : zit daar ook Nederlands bij ? (Antwaarps ni waarschijnlijk :+ )

Qua hoofdtelefoontjes heb ik vernomen dat die van Koss (PortaPro en Sportapro) geweldig goed moeten zijn, alsook die van Etymotic (ER-4P).

Momenteel gebruik ik voor mijn MiniDisc de opvouwbare hoofdtelefoon van Philips (SBC HP550) die heel goed klinkt.

Is het écht noodzakelijk om voornoemde hoofdtelefoons aan te schaffen ?

Is er al iemand uit of men kan opnemen van de ingebouwde FM-radio ?
Lijkt me heel nuttig.

*** edit : nog een extra vraagje : waarom heeft iRiver er niet aan gedacht om een infrarood-afstandsbediening mee te leveren, net zoals op bvb. de Creative Jukebox 3. Dat vind ik heel handig als de speler is aangesloten op mijn hifi-systeem. Eventueel via firmware-upgrade ? ***

:'( =========================================================

Voilà, dat waren mijn vraagjes.

Doei en Salut !!

8) e-mail : djx2@pandora.be

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2003 13:37 . Reden: prijswijziging + extra vraagje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 11:48:

Zoals op de Amerikaanse iRiver website staat is de speler ook leverbaar in het zwart, wat ik heel erg mooi vind (past beter bij mijn designcomputer :9 ); is deze ook leverbaar bij ons ?
Nee, in Europa is alleen de champagne kleurige leverbaar...

Ik zou het zeer op prijs stellen dat er een CompactFlash-module zou bestaan om mijn foto's op de 120 te kunnen zetten. Iemand enig idee hierover ?

Ben ik ook al naar aan het kijken geweest maar zover ik weet bestaat dat niet.

Wat betreft die 39 talen : zit daar ook Nederlands bij ? (Antwaarps ni waarschijnlijk :+ )

Euhm... ik heb mijn speler op Dutch staan maar hij spreekt nog steeds gewoon Engels

Qua hoofdtelefoontjes heb ik vernomen dat die van Koss (PortaPro en Sportapro) geweldig goed moeten zijn, alsook die van Etymotic (ER-4P).

Momenteel gebruik ik voor mijn MiniDisc de opvouwbare hoofdtelefoon van Philips (SBC HP550) die heel goed klinkt.

Is het écht noodzakelijk om voornoemde hoofdtelefoons aan te schaffen ?

De bijgeleverde Sennheiser dopjes voldoen prima, stel je hogere eisen dan zou je een Sennheiser PX-100/200 kunnen overwegen, die zijn van het kaliber Portapro.

Is er al iemand uit of men kan opnemen van de ingebouwde FM-radio ?
Lijkt me heel nuttig.

Opnemen van de FM-radio is niet mogelijk en zover ik weet zijn er ook geen plannen om dit te gaan realiseren

*** edit : nog een extra vraagje : waarom heeft iRiver er niet aan gedacht om een infrarood-afstandsbediening mee te leveren, net zoals op bvb. de Creative Jukebox 3. Dat vind ik heel handig als de speler is aangesloten op mijn hifi-systeem. Eventueel via firmware-upgrade ? ***

:'(

Ja ieder heeft zo zijn eigen wensen, en niet alles wordt er bij geleverd/is mogelijk. Je kan het als suggestie op de iRiver international site posten

Succes en veel plezier met je nieuwe aanwinst!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2003 15:16 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je iHP-120 voor je snelle antwoorden.

Nu nog te weten komen waar en voor hoeveel geld ik deze speler ga aanschaffen...

Voor wat betreft je opmerking ivm de IR Remote Control : heb ik zojuist gepost op de internationale site van iRiver.

Groetjes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 11:48:

Die verschillende talen zijn niks meer dan verschillende karakter-sets voor de weergave van de ID3-tags. Als je 'm op Dutch zet zijn niet alle menuutjes ineens in 't Nederlands.
Dit is niet erg duidelijk.
Dutch en English verschillen vrij weinig van elkaar dus in feite maakt dat niks uit. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2003 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt jwv voor de duidelijkheid ! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
*** Berichtje voor _/-o_ The_Omniscient _/-o_ : proficiat met deze forum-opzet, heel erg leuk en nuttig ! Vraagje : kan er ook ev. nog een InkoopActie gebeuren zoals voorheen, zodat ik alsnog aan een goedkopere speler geraak ? ***
Hm tja, kan wel hoor, maar zoals vermeld: eerst een paar zaakjes afhandelen. Als je werkelijk snel een iHP nodig hebt, dan kun je mn e-mail adres achterhalen via de site in m'n sig.

Digimani.be is overigens gewoon betrouwbaar, heb er goede ervaringen mee (zijn wel vrij prijzig). Die ander site kende ik nog niet, ziet er wel goed uit - al zegt dat natuurlijk weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:03
Ik wil graag gebruik maken van de database, alleen dat lukt me nog niet echt. Op die cd zat een bijgeleverd programma genaamd iHP-100Manager, maar als ik die installeer en me pc reboot dan staat er vervolgens niks in het startmenu (:?). Dus ik probeer het programma via de verkenner te openen (iHPDetect.exe) maar als ik dat doe dan laadt ie even (muis veranderd voor nog geen seconde in een zandlopertje) maar gebeurd er verder helemaal niks. Dit gebeurd zowel als de iHP connected is als niet. Ook openen van alle exe files in de Drivers map heeft hetzelfde effect. Ook de nieuwe versie van dit programma iHP-100Manager installeer heb ik nog hetzelfde probleem. Iemand een tip/oplossing? Mn windows is nog geen week oud dus zal niet zo snel aan mn brakke installatie liggen.

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Payne schreef op 21 november 2003 @ 18:40:
Ik wil graag gebruik maken van de database, alleen dat lukt me nog niet echt.
Verkenner openen -> rechtsklikken op je iHP -> update DB file... zou moeten werken.

iHPdetect.exe is volgens mij enkel bedoeld om de USB-herkenning te versnellen en de manager-optie aan je iHP-device te koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
héy dat werkt wel :D Ik dacht dat ik een GUI naar voren zou moeten krijgen ofzo :P Thanx :)

-- edit --
:? Ik krijg deze melding na updaten:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/morpheus_nl/fout.jpg

Hoe kan het dat het bij sommige files mislukt? Lekker irri als je zoekt naar een nummer maar die niet kan vinden omdat ie niet in de database staat :/

[ Voor 60% gewijzigd door BackSlash op 21-11-2003 19:09 . Reden: foutmelding ]

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Payne schreef op 21 november 2003 @ 19:03:
héy dat werkt wel :D Ik dacht dat ik een GUI naar voren zou moeten krijgen ofzo :P Thanx :)

-- edit --
:? Ik krijg deze melding na updaten:
[afbeelding]

Hoe kan het dat het bij sommige files mislukt? Lekker irri als je zoekt naar een nummer maar die niet kan vinden omdat ie niet in de database staat :/
Correct je files taggen is erg belangrijk als je een database wilt gaan gebruiken. Die files die fout zijn gegaan hebben dus geen of verkeerde id3-tags.

Taggen is een hoop werk, maar je krijgt er wel wat zoekgemak voor terug. Overigens is het wel vrij normaal dat er een x-aantal files niet correct verwerkt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:42

MaDLiVe

.-Observer-.

the_Omniscient schreef op 21 november 2003 @ 19:38:
[...]
Correct je files taggen is erg belangrijk als je een database wilt gaan gebruiken. Die files die fout zijn gegaan hebben dus geen of verkeerde id3-tags.

Taggen is een hoop werk, maar je krijgt er wel wat zoekgemak voor terug. Overigens is het wel vrij normaal dat er een x-aantal files niet correct verwerkt worden.
* MaDLiVe kan er over mee praten. Van de 39xx nummers zijn er ruim 1200 niet erg fijn getagged :D

Een klus die erg veel tijd in beslag neemt.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er al ihp-1xx bezitters die een vastgelopen speler hebben gehad?
ik kom ze in dit topic niet tegen, da´s een goed teken

zelf zit ik nog steeds te twijfelen tussen een xclef hd500 en de iriver 8)7
de xclef heeft weleens technische problemen, zie Xclef HD500 mini-review! Deel 2, die meestal wel weer op te lossen blijken, maar het lijkt mij toch irritant |:( ,
of zou dat komen omdat er veel meer xclef´jes verkocht worden dan iriver´s :?
voordeel van de iriver is natuurlijk z´n omvang, nadeel dat de harddisk en batterij (bijna?) niet door jezelf te verwisselen zijn :'(

het is nu vooral ´t wachten op de 40gb iriver, de ihp-140...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2003 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 23:27

DDX

Verwijderd schreef op 22 november 2003 @ 01:00:
ik kom ze in dit topic niet tegen, da´s een goed teken
ik 1 keer (zie deel 1)
maar daarna nooit meer

stabiliteit is dus wel ok
(alleen zit er nu altijd wel voor de zekerheid een sateprikker in mijn tas)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Aub, een beetje meer respect voor de beste MP3-speler ooit gemaakt is ook wel op zijn plaats....
Ik ben er ook heel erg tevreden mee, maar ik vind dat ze die bugs (niet alleen degene die ik net genoemd heb) eerst eens moeten fixen voordat ze met nieuwe features aankomen.

[ Voor 5% gewijzigd door Paquito op 22-11-2003 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

met het toolte wat op een vorgie pagina is genoemd is het eindelijk mogelijk om vorbis files in de DB te zetten :) Gelukkig zijn al de nummers die ik er op staan (een dikke 3000) van juiste tags voorzien en het extra menu ziet er wel grappig uit, of het voor mij veel gaat uitmaken weet ik nog niet. Op artiest zoeken zowiezo niet want zo zit de folder structuur al in elkaar :)
Om veel tags tegelijk te veranderen danwel aanmaken kan ik de volgende combinatie aanbevelen:

tag
met de frontend

Zeer uitebreid, zeer slim stuk software en zeer gratis allemaal :)

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
voordeel van de iriver is natuurlijk z´n omvang, nadeel dat de harddisk en batterij (bijna?) niet door jezelf te verwisselen zijn :'(

het is nu vooral ´t wachten op de 40gb iriver, de ihp-140...
Ik heb de iHP120 en ik dacht dat ik voorlopig wel genoeg zou hebben aan 20 gieg, maar over een jaartje misschien problemen zou kunnen krijgen omdat m'n muziek map nu al rond de 15 GB zit. Maar ik denk eigenlijk nu ik hem daadwerkelijk heb dat 20 GB al meer dan genoeg is. Ik kan nu al nauwelijks kiezen wat ik wil horen, dus voor mij is 20 GB zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

hebben jullie die stickers op de achterkant van de ihp-120 weggehaald ...

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jep alle stikkers er van af gehaald.
ik heb ze gewoon op een blaadje geplakt en dat blaadje bij me garantie bewijs gedaan. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Ik heb al mn stikkertjes er nog op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn stickers zitten er ook nog op;
hij zit toch altijd in het hoesje.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik ben nieuw hier.

Heb net een IHP-120, een zwarte wel te verstaan!!! :D
Een goede collega van me was in New-York en kon er eentje aankomen voor 400 dollar. Geweldig dus. Alleen wel een risico met de garantie. En alsof de duvel ermee speelt: ik had op dag 1 al een vastloper. }) Dat was schrikken, maar gelukkig heb ik het al verholpen. Hij liep telkens vast op dezelfde ogg-file. Dus die gewist en daar een mp3 van gemaakt en zie, nu geen problemen. Kan zijn dat Cdex 1.51 de ogg niet goed geëncodeerd heeft, wie weet.
Verder is het een geweldig machientje. Lekker degelijk en licht van gewicht. Ik heb nu al 14 Gb vol zitten, maar ik kan nog wel even vooruit. Ik heb overigens wat bitrates getest in ogg, maar kon niet echt ontdekken dat het boven de 160 veel beter werd. Volgens mij heeft ogg ook wel wat moeite met het zuiver houden van hoge tonen.
Het enige dat mij echt wat tegenvalt aan de 120 is het uitgangsvolume; terwijl dat dus juist een pluspunt is, als ik alle testen en reviews moet geloven. Maar als ik op de fiets zit moet ik hem echt op 40 (=max.) zetten als ik echt wil genieten van de muziek. Uiteraard hoor ik het verkeer en de wind er doorheen, maar ik had toch echt wel nog wat meer power verwacht.
Weet iemand of ik hier iets aan kan doen? :?
Kan ik bijv. in Cdex (of ander progje) iets instellen waardoor het harder wordt opgenomen? Of helpt een andere oortelefoon misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears

LightYears

wilt geen iPod

crossposten hè? foei foei!
Ik beantwoord hem hier, aangezien dit het topic over de iHP is.

Andere koptelefoon helpt zeker! Als je hier op het forum leest over het verschil tussen gesloten en open systemen dan kan je daar al een conclusie uit trekken: gesloten systemen hoeven niet zo hard te staan om luid te klinken.
Nu heb ik de sony ex71's (gesloten systeem) en heb mijn iHP meestal rond de 15 staan. Alles boven de 20 doet echt pijn aan mijn oren. Ik heb het ook getest met met de meegeleverde koptelefoon (open systeem), die moeten idd harder om de mensen in de trein niet meer te kunnen volgen in hun altijd oh zo spannende verhalen over van alles en nog wat ;) Maar dan nog hoeft het voor mij niet boven de 30 uit te komen hoor!

Wat je kan doen:
Test een paar files met replaygain, geen replaygain, normalized (op 99%) en een cd waar je niets mee gedaan heb. CD's staan meestal wel op een goed hard volume dus dat kan je mooi als referentie gebruiken.
Als het nou nog te zacht is, zou ik je oren eens laten meten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja sorry, maar ik ben dus echt nieuw en heb per ongeluk een new topic gepost.

Bedankt voor je tips, maar kan ik die instellingen testen in Cdex of bedoel je een ander programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

zo dan lekkere volumes
ik heb meestal max 5 a 10
(en heel soms max 12 ofzo als ik echt ff muziek hard wil hebben)

met sony mdr-nc10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierryziezo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
heh, ik gebruik 10 met de bijgeleverde hoofdtelefoon en vind dat al vrij hard.

Ik ben dus niet veel gewend ;)

Asus Mainboard - Intel Pentium III 1 GHz - 512 MB SD-RAM - 2*80 GB Maxtor HDD - Toshiba DVD 16/48 - Plextor Plexwriter 48/24/48A - Acer AL511 TFT-monitor - Standaard keyboard - Logitech MX-300 mouse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Thierryziezo schreef op 23 november 2003 @ 19:29:
heh, ik gebruik 10 met de bijgeleverde hoofdtelefoon en vind dat al vrij hard.

Ik ben dus niet veel gewend ;)
pcies of ons gehoor is nog niet zo beschadigd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren (en dames),

Kent iemand deze toko: http://store.yahoo.com/coolelectronicsnl/ir20ihpomump.html ?? Iemand ervaringen mee?? Daar bieden ze de iHP-120 dus nog aan voor 409 euro. Terwijl ik ergens in dit forum ben tegengekomen dat er opgelegd is dat het minstens 449 (ofzo) moet zijn??

Verder nog een vraagje, ben (nu nog) een leek op het gebied van deze spelers dus me niet meteen afschieten aub. Ik lees iets over een database-functie? Wat is dit precies? Ik dacht dat de speler enorm simpel werkte: je plugt hem aan je compie, knalt er wat mp3's op, maakt wat mappen aan etc en klaar. Is dit zo? Waarom die DB-functie dan??

Hoor graag van jullie.

Gegroet,

Vincent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:00

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 19:45:
Verder nog een vraagje, ben (nu nog) een leek op het gebied van deze spelers dus me niet meteen afschieten aub. Ik lees iets over een database-functie? Wat is dit precies? Ik dacht dat de speler enorm simpel werkte: je plugt hem aan je compie, knalt er wat mp3's op, maakt wat mappen aan etc en klaar. Is dit zo? Waarom die DB-functie dan??
Die database-functie is om bestanden nog makkelijker te kunnen vinden (zoeken op artiest, album, genre, etc. vanuit het menu van de speler) maar je bent niet verplicht om de database te gebruiken, je kan ook gewoon via de mappenstructuur op de drive iets afspelen.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo ben ook nieuw hier.

Onlangs ook via Omniscient een ihp-120 aangeschaft.
Vooralsnog zeer tevreden. 1 vastloper gehad omdat naar later bleek ik een ogg-file probeerde af te spelen met een naam die langer was dan ik weet niet meer hoeveel letters. Bleek dat ik nog een oudere versie van de firmware erop had staan. Met de nieuwste firmware is deze bug opgelost.

Ik vind het uitgangsvolume ook niet voldoende (met een open koptelefoontje).

Ik zag op de iriversite dat er vanaf de 21e een beta-versie van nieuwe firmware gedownload kan worden. Heeft iemand dat al gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEFje
  • Laatst online: 24-08 21:02
Ik zag gisteren een zwarte IHP-120 in een winkel staan dus ik dacht, laat ik es een plaatje schieten. Ik weet niet of het al vaker gepost is, maar plaatjes kijken is altijd leuk neem ik aan ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.ivanweede.nl/sef/albums/osaka/res41904.jpg

Het is wel in Japan, en de prijs viel me een beetje tegen (ongeveer 380 euro...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LightYears schreef op 23 november 2003 @ 17:32:
crossposten hè? foei foei!
Ik beantwoord hem hier, aangezien dit het topic over de iHP is.

Andere koptelefoon helpt zeker! Als je hier op het forum leest over het verschil tussen gesloten en open systemen dan kan je daar al een conclusie uit trekken: gesloten systemen hoeven niet zo hard te staan om luid te klinken.
Nu heb ik de sony ex71's (gesloten systeem) en heb mijn iHP meestal rond de 15 staan. Alles boven de 20 doet echt pijn aan mijn oren. Ik heb het ook getest met met de meegeleverde koptelefoon (open systeem), die moeten idd harder om de mensen in de trein niet meer te kunnen volgen in hun altijd oh zo spannende verhalen over van alles en nog wat ;) Maar dan nog hoeft het voor mij niet boven de 30 uit te komen hoor!

Wat je kan doen:
Test een paar files met replaygain, geen replaygain, normalized (op 99%) en een cd waar je niets mee gedaan heb. CD's staan meestal wel op een goed hard volume dus dat kan je mooi als referentie gebruiken.
Als het nou nog te zacht is, zou ik je oren eens laten meten ;)
Ik heb Foobar2000 gedownload en wat mee gespeeld.
Bedoel je dit prog? Moet ik dit dan op de 120 zetten?
Hebben anderen ook ervaring met het sleutelen aan het volume? (dus vaak op stand 40).
Ik heb overigens echt geen last van mijn oren! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears

LightYears

wilt geen iPod

wie weet zit er een of andere check in je firmware, al zou juist de EU versie gecapped moeten worden en niet de US versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finnyhut
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 12:11
Als je via de analoge line-in iets opneemt in wav formaat, kan je dan de recording levels zien? Oftewel kan je het zien als de boel clipt?

Kan je de recording levels on-the-fly aanpassen?

Wat is de maximale bestandsgrootte als je opneemt in wav formaat? Dus hoe groot kan een bestand worden voordat je een nieuwe opname moet beginnen? Ik heb gehoord dat dat vrij snel is...

[ Voor 36% gewijzigd door finnyhut op 24-11-2003 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finnyhut
Als je via de analoge line-in iets opneemt in wav formaat, kan je dan de recording levels zien? Oftewel kan je het zien als de boel clipt?
Inmiddels gevonden, antwoord is nee. Erg onhandig dus, zachtjes gezegd.
Wat is de maximale bestandsgrootte als je opneemt in wav formaat? Dus hoe groot kan een bestand worden voordat je een nieuwe opname moet beginnen? Ik heb gehoord dat dat vrij snel is...
Inmiddels gevonden, limiet is 795MB, onacceptabel als je iets van langere duur wilt opnemen.

Dus helaas de iRiver is geen goede HD recorder. Ze moeten er eens een keer een maken die geen (of een hele grote) filesize limit heeft, in wav kan opnemen, goede level meters heeft die je on-the-fly kunt veranderen en die ook nog eens niet veel groter is dan een iPod. De Nomad Jukebox 3 komt dichtbij, die heeft alles behalve dat laatste puntje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finnyhut
dubbelpost excusez

[ Voor 97% gewijzigd door finnyhut op 24-11-2003 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe 3rd party DB tool. De beste die ik tot nu toe gezien heb en die MP3, WMA en OGG ondersteund!

iHP Tool

[img size=400]=http://www.gacel.de/ihptool.jpg[/img]

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2003 18:01 . Reden: screenshot toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb me Ihp120 vrijdag binnen gekregen, wat een heerlijk geluid zeg, echt een top ding. Het enige nadeel vind ik is dat je de batterij niet kan veranderen, maar verder super koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LightYears schreef op 24 november 2003 @ 08:25:
wie weet zit er een of andere check in je firmware, al zou juist de EU versie gecapped moeten worden en niet de US versie :)
Sorry, maar ik begrijp het nog niet helemaal. Kun je me nog eens exact uitleggen hoe ik nu replaygain op de 120 kan activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tank33
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 17:51
Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 21:52:
[...]
Sorry, maar ik begrijp het nog niet helemaal. Kun je me nog eens exact uitleggen hoe ik nu replaygain op de 120 kan activeren?
Replay gain is een programma waarmee je het volume van je mp3's zelf kan verhogen. Je moet dus eerst je mp3's bewerken zodat ze harder afspelen op je speler. Het is dus geen feature van de iHP.

Light years zegt dat het mogelijk aan de firmware ligt, die anders zou kunnen zijn omdat je je speler uit Amerika hebt gehaald waardoor het volume standaard lager zou zijn. Maar hij geeft aan dat dat niet waarschijnlijk is omdat ze juist in Europa wetgeving hebben om je gehoor te beschermen, waardoor spelers niet zo hard af kunnen spelen. Dit was nogal een issue met de Europese iPod die een erg laag volume had (in tegenstelling tot de amerikaanse). Is het zo wat duidelijker?

"Obviously you're not a golfer..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tank33 schreef op 24 november 2003 @ 22:16:
[...]

Replay gain is een programma waarmee je het volume van je mp3's zelf kan verhogen. Je moet dus eerst je mp3's bewerken zodat ze harder afspelen op je speler. Het is dus geen feature van de iHP.

Light years zegt dat het mogelijk aan de firmware ligt, die anders zou kunnen zijn omdat je je speler uit Amerika hebt gehaald waardoor het volume standaard lager zou zijn. Maar hij geeft aan dat dat niet waarschijnlijk is omdat ze juist in Europa wetgeving hebben om je gehoor te beschermen, waardoor spelers niet zo hard af kunnen spelen. Dit was nogal een issue met de Europese iPod die een erg laag volume had (in tegenstelling tot de amerikaanse). Is het zo wat duidelijker?
Ik begin het te snappen. Nu denk ik toch echt dat het volume inderdaad lager ingesteld moet staan. Het kan toch niet dat anderen genoeg hebben aan 20 terwijl ik 40 niet eens echt hard vind!? :?
En nee, ik ben (nog) niet doof 8)7
Maar waarom zouden ze dat zo laag instellen? Ikke niet snappen.
Als ik de websites van IRiver Germany vergelijk met die van America ize ik inderdaad verschillen:

Germany:
Ausgangsleistung Kopfhörer
12mW (L) + 12mW (R); 16 W bei max. Lautstärke

America:
Headphone output
20mW(L) + 20mW(R) : 16 ohm at Max. Volume

Hier staat toch volgens mij dat die uit America harder kunnen, of snap ik het niet :?

Trouwens, hoe kan mijn 120 met replay gain bewerkte files herkennen/afspelen? Dat zit toch niet standaard in de firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tank33
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 17:51
Hoe replay gain werkt kun je hier lezen http://www.replaygain.org
Wel vreemd ja, met die specs.. je zou inderdaad verwachten dat de amerikaanse versie juist harder zou moeten gaan.. Kan ik ook niet verklaren...

"Obviously you're not a golfer..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 22:48:
[...]

Ik begin het te snappen. Nu denk ik toch echt dat het volume inderdaad lager ingesteld moet staan. Het kan toch niet dat anderen genoeg hebben aan 20 terwijl ik 40 niet eens echt hard vind!? :?
En nee, ik ben (nog) niet doof 8)7
Maar waarom zouden ze dat zo laag instellen? Ikke niet snappen.
Als ik de websites van IRiver Germany vergelijk met die van America ize ik inderdaad verschillen:

Germany:
Ausgangsleistung Kopfhörer
12mW (L) + 12mW (R); 16 W bei max. Lautstärke

America:
Headphone output
20mW(L) + 20mW(R) : 16 ohm at Max. Volume

Hier staat toch volgens mij dat die uit America harder kunnen, of snap ik het niet :?

Trouwens, hoe kan mijn 120 met replay gain bewerkte files herkennen/afspelen? Dat zit toch niet standaard in de firmware?
Zitten er wel dezelfde oordopjes bij? Bij de europese, Senheisser MX300 in zwart/grijs met iriver op de zijkant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tank33 schreef op 24 november 2003 @ 22:58:
Hoe replay gain werkt kun je hier lezen http://www.replaygain.org
Wel vreemd ja, met die specs.. je zou inderdaad verwachten dat de amerikaanse versie juist harder zou moeten gaan.. Kan ik ook niet verklaren...
bedankt voor de tip. Die site ziet er wel ingewikkeld en uitgebreid uit. Niet iets wat je even toepast op 14Gb aan files lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eSchaaP schreef op 24 november 2003 @ 23:16[/message]:[/b]
[...]

Zitten er wel dezelfde oordopjes bij? Bij de europese, Senheisser MX300 in zwart/grijs met iriver op de zijkant[/quote]

Ja, goede vraag. Even kijken... ja, dezelfde. Of het echt mx300 is kan ik niet zien, maar jij ook niet dus.

Trouwens, zijn de mx500 echt zoveel beter? Wie kan ze vergelijken? Als het volume en de geluidskwaliteit veel harder/beter zijn, moet ik die ook maar eens aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu nog even een andere vraag.

Als ik mijn opnamen van minidisc wil overzetten naar de 120, moet dat toch digitaal kunnen? Ik dacht dat je dan via een optische kabel de muziek kon overblazen met behoud van de tracknummers, dus dat de 120 ze herkent als losse files. Maar dit lukt me dus niet.

Iemand positieve ervaring hiermee? Tips?

Nu eerst naar bedje toe en morgen weer verder posten :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears

LightYears

wilt geen iPod

Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 23:40:
[...]

bedankt voor de tip. Die site ziet er wel ingewikkeld en uitgebreid uit. Niet iets wat je even toepast op 14Gb aan files lijkt me.
oh jawel hoor :) lang leve -R (recursive)

Ik stel weinig eisen aan mijn ogg vorbis files, alleen dat ze:
- minimaal q5 hebben
- vorbis(replay) gain hebben
- van het formaat A - L - N - T (artist - albbum - trackr. - title) zijn
- en dat ze in de map formaat A/A - L staan

klinkt dat wel als veel? daar heb je dus het eerder genoemde Tag voor, I just love it :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Even over het geluids niveau (US-EU) hier zijn de wetten kwa max output stukken strenger ;)

Ben mijn iHP-120 thuis vergeten dit weekend. Ik zit dus een week incl. 2 treinreisjes zonder :(

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine
  • Laatst online: 17:34
...

[ Voor 94% gewijzigd door Sine op 25-11-2003 14:19 ]

Repareren doe je zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Jammer dat die iHP-120 zo duur is!... Ik las in de algemene hdd-players tread dat ze eerst slechts €350,- hebben gekost! Nu is de goedkoopste die ik heb gezien €409,- Ik haat sinterklaas })

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Laatst online: 11:48

sjaakaq

It might get loud

hmm nee de ihp-120 kost meer dan 400 (meestal 450). De iHp100 is volgens mij haast niet meer te krijgen (vorig model..)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Voor mensen die het geluid te zacht vinden; probeer eens de wat duurdere Sony doppen. Ik gebruik Sony groove doppen (verouderd model alweer) en ik vind het geluid echt hard zat op 20, heb het meestal op 12 ofzo. Welke EQ instellingen gebruiken jullie trouwens? Ik heb de bass boost op 20 en treble op 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B_O_S_S schreef op 19 november 2003 @ 16:17:
[...]

Volgens mij zit het zo: De iHP-120 is als Mass Storage Device aan te sluiten op een Mac (en je kan er dus ook muziek naar uploaden), maar de managementssoftware is niet beschikbaar voor de Mac. Je kan dus wel uploaden, maar niet de database actualiseren (wat overigens niet nodig is, je kan ook via de mapstructuur nummers selecteren en afspelen e.d.)
Ik heb zowel PC als Mac (Powerbook G4 Titanium) en dat werk gewoon, ook met iTunes etc. Enige (mac)nadeel: die Powerbook van mij heb slechts usb 1.1 (alleen de nieuwe hebben 2.0 - maar die werken dus toch langzaam want Apple heb iets doms gedaan met de PCI bus) en (heel irri): Apple laat altijd van die bestandjes achter op je harddisk (ivm trash enzo: van die .bla files)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kom ze in dit topic niet tegen, da´s een goed teken.
Ik idem: de eerste dag zelfs al, toen ik een Ogg file afluisterde. Daarna firmware geflashed en nooit meer vastloper gehad sindsdien...

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2003 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears

LightYears

wilt geen iPod

Payne schreef op 25 november 2003 @ 20:19:
Voor mensen die het geluid te zacht vinden; probeer eens de wat duurdere Sony doppen. Ik gebruik Sony groove doppen (verouderd model alweer) en ik vind het geluid echt hard zat op 20, heb het meestal op 12 ofzo. Welke EQ instellingen gebruiken jullie trouwens? Ik heb de bass boost op 20 en treble op 2.
Dan moet jij voor de lol eens EX71's in je hoofd proppen, dan komt die bassboost ook niet meer boven de 6 dB :)

20, echt waar joh? en je geluid vervormt verder niet?
(of moet het vervormt klinken ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Begrijp ik het goed dat je met Relay Gain ook het volume van je mp3's kunt normaliseren?
iHP-120 schreef op 26 november 2003 @ 10:58:
Heb je niks beters te doen sine? |:(
Is al verwijderd :)

[ Voor 48% gewijzigd door Grrrrrene op 26-11-2003 11:04 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er al mensen die hebben ge upgrade naar die 1.20 beta firmware? Hij zou crashes met ogg files verhelpen. Ik heb zelf nog nooit vastlopers gehad met ogg, maarja. Verder kun je nu lyrics bij je liedjes laten zien. Leuk, maar ga ik niet echt gebruiken denk ik....
Betekent beta hier dat ie instabieler is, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 11:07:
Zijn er al mensen die hebben ge upgrade naar die 1.20 beta firmware? Hij zou crashes met ogg files verhelpen. Ik heb zelf nog nooit vastlopers gehad met ogg, maarja. Verder kun je nu lyrics bij je liedjes laten zien. Leuk, maar ga ik niet echt gebruiken denk ik....
Betekent beta hier dat ie instabieler is, of niet?
Beta betekent hierbij eerder denk ik dat hij nog niet echt getest is en dus wat minder betrouwbaar/stabieler kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
LightYears schreef op 26 november 2003 @ 10:10:
[...]

Dan moet jij voor de lol eens EX71's in je hoofd proppen, dan komt die bassboost ook niet meer boven de 6 dB :)

Nee t geluid klinkt prima, lekker volle bass, m'n oren trillen dan helemaal als het volume hoog zit...heerlijk 8) Daar is m'n Sony groove koptelefoon ook voor bedoeld; de bass extra hard kunnen weergeven. Alleen bij sommige nummers met extreem harde bass is ie op 24 wel te hoog, dan begint het geluid te vervormen, maar op 20 klinkt het gewoon lekker. Je krijgt dan echt zo'n subwoofer-bass geluid, met als verschil dat je de bass nu niet in je maag voelt maar in je oren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shyne
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:07
LightYears schreef op 26 november 2003 @ 10:10:
[...]

Zijn die dopjes nog bij een normale winkelketen te koop ?

Zag vanmorgen trouwens dat de iHP-120 nu ook bij de dixons te koop is voor 450 euro :|
Straxx loopt iedereen met een Ihp-120 ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net of een normaal persoon 450 euro gaat uitgeven aan een mp3spelertje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik begin dit topic nu een beetje te volgen omdat ik over een maand of 2 ook wat nieuws wil en de iHP-120 nog steeds in de running is bij mij om DE aankoop te worden.

Het gaat nu tussen iPod v3 20GB - Rio Audio Karma 20GB - iRiver iHP-120 20GB

De iPod schijnt wat meer uit te vallen de laatste tijd, daarbij komt dat hij duur is en weinig features heeft. Maar hij is wel erg ver doorontwikkeld inmiddels natuurlijk, versie 3, een hele evolutie.

Dan hebben we de Rio, dat belooft heel wat te worden, maar er zijn nog maar weinig reviews van. De dock met ethernet aansluiting en tulpspul is geniaal, het formaat is lekker (alleen wat dik), maar ik weet er nog maar zo weinig van. De behuizing is wat goedkoop voor zo'n duur apparaat.

En dan de iHP-120 waar ik veel goeds over hoor. Samen met de Rio de meeste features (het wisselt elkaar wat af), geluidskwaliteit schijnt iPod waardig te zijn en een LCD AB, heerlijk. Hij zit er mooi uit, is klein, FM radio is een leuke gadget, al vraag ik me af of ik hier ontvangst ga hebben in het oosten van het land, maar goed.

De keuze blijft moeilijk, maar gelukkig heb ik nog ff om verder te zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

heh begon me net af te vragen waarover je mij gelijk gaf
doe je snel edit ;)

P.s. fm radio bij de ihp-100 is erg matig
iig blijf ik mijn sony portable radiotje erbij houden....

[ Voor 23% gewijzigd door DDX op 26-11-2003 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
DDX schreef op 26 november 2003 @ 16:17:
[...]

heh begon me net af te vragen waarover je mij gelijk gaf
doe je snel edit ;)

P.s. fm radio bij de ihp-100 is erg matig
iig blijf ik mijn sony portable radiotje erbij houden....
Op de een of andere manier kwam ik op pagina 1 (met 100 posts) aan en daar stond jouw reactie onderaan waarin je zegt het nut niet in te zien van upgraden van een iHP100 naar iHP120, tenzij de radio het daar beter doet. Never mind dus :P

En dat de FP radio brak was, wist ik al, is hier nog iets aan verbeterd in de iHP120 dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Ahem, ff wat geregel0rd.

Ga naar mmport. Kies ons teergeliefde spelertje uit het assortiment.

Kosten iHP-120: 409 Euro all-in, als je "DAP-409" bij "opmerkingen" vermeldt. Dus de gewone bestelprocedure volgen, "DAP-409" in het hokje "opmerkingen" neerploempen, adresgegevens opgeven en klaar is Pietje, Kees of Marie-met-de-lange-achternaam :).

Weet alleen niet of er bij rembours nog 10 Euro extra komt... Zou het even na moeten vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:13
Ik heb het forum niet helemaal vanaf het begin gevolgt, maar wat levert ons het op als wij bij jou bestellen ipv rechtstreex bij die desbetreffende winkel? Geweldig topic trouwen! Ik zag dit topic pas een week geleden, maar heb al heel wat uurtjes dit topic bestudeerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p_m
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

p_m

Ok, vet! Als ik er een bestel wordt ie dan direct naar mij toegestuurd, of gaat het via jou?

Putting the bit in Biton since 1997

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
arnoman schreef op 26 november 2003 @ 21:13:
Ik heb het forum niet helemaal vanaf het begin gevolgt, maar wat levert ons het op als wij bij jou bestellen ipv rechtstreex bij die desbetreffende winkel? Geweldig topic trouwen! Ik zag dit topic pas een week geleden, maar heb al heel wat uurtjes dit topic bestudeerd :P
Je bestelt rechtsreeks bij die webshop. De vorige actie was een Inkoopactie, en dat ging dus allemaal via een distributie-persoon (c'etait moi).

Dat dinges dat ik hierboven heb neergeplempt levert mij sowieso al niks op - is gewoon een extra korting die naastgetekende bedongen heeft, voor trouwe bezoekers van dit topic (en aanverwante zaken). Feitelijk geldt het als een alledaagse bestelling en dus verloopt alles vlotjes en soepel via eerdergenoemde webshop.

Om ook buitenlandse mensen van zoiets te laten profiteren, heb ik even de vrijheid genomen om het in het Engels te vertalen op m'n site te zetten. Is tevens handig om even te overzien, hoe je geacht wordt te bestellen/betalen e.d.

[ Voor 13% gewijzigd door the_Omniscient op 26-11-2003 21:20 ]

Verwijderd

LightYears schreef op 25 november 2003 @ 00:31:
[...]

oh jawel hoor :) lang leve -R (recursive)

Ik stel weinig eisen aan mijn ogg vorbis files, alleen dat ze:
- minimaal q5 hebben
- vorbis(replay) gain hebben
- van het formaat A - L - N - T (artist - albbum - trackr. - title) zijn
- en dat ze in de map formaat A/A - L staan

klinkt dat wel als veel? daar heb je dus het eerder genoemde Tag voor, I just love it :)
Kan ik dit allemaal doen met Foobar 2000 of heb je een ander programma?
Ik moet dus wel alle files door dat programma heen halen, toch?

Verwijderd

Nog maar een keertje vragen, want ik ben toch wel benieuwd. :)

Heeft iemand de Sennheiser MX500?
En wat is dan het verschil met de bijgeleverde MX300?

• LightYears

LightYears

wilt geen iPod

Verwijderd schreef op 27 november 2003 @ 09:00:
[...]

Kan ik dit allemaal doen met Foobar 2000 of heb je een ander programma?
Ik moet dus wel alle files door dat programma heen halen, toch?
Het kan met foobar, die heeft ook tag als tagger maar ik zou de standalone versie gebruiken

zie http://www.ca5e.tk/

• Sine
  • Laatst online: 17:34
Verwijderd schreef op 27 november 2003 @ 09:02:

zwaardere bass

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Grrrrrene schreef op 26 november 2003 @ 17:23:
[...]
En dat de FP radio brak was, wist ik al, is hier nog iets aan verbeterd in de iHP120 dan?
Kweenie hoor, maar ik heb hier in Enschede prima ontvangst bij de meeste zenders, dus daar hoef je het niet om te laten...

• Grrrrrene
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 november 2003 @ 11:36:
[...]

Kweenie hoor, maar ik heb hier in Enschede prima ontvangst bij de meeste zenders, dus daar hoef je het niet om te laten...
OK, da's mooi :)

Ik hoorde alleen al klachten in de randstad en ik kan me zo voorstellen dat de zendmastdichtheid in het oosten minder is.

Maar goed, FM radio is voor mij meer een gadget dan een must :)

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Grrrrrene schreef op 27 november 2003 @ 11:59:
[...]

OK, da's mooi :)

Ik hoorde alleen al klachten in de randstad en ik kan me zo voorstellen dat de zendmastdichtheid in het oosten minder is.

Maar goed, FM radio is voor mij meer een gadget dan een must :)
Je gaat toch de stap wagen. Prima keuze moet ik zeggen ;)

Betreffende de FM tuner. Het werkt opzich wel. Soms wat beter dan de andere keer. Het hangt er ook vanaf of je beweegt of niet.

Maargoed ik gebruik em zelf best vaak en ben er blij mee.

• DDX

DDX

mja fm radio
ontvangst kwaliteit is gewoon iets van 90%
onderweg in bus/trein net een beetje teveel storing
(tevaak terugspringen naar mono)

• arnoman
Radio is voor mij ook maar een simpele gadget. Maar heeft toch geholpen bij mij om mijn keuze niet op de Zen NX te laten vallen.
Ik ga morgen ff kijken op de HCC of dit geweldig aparaatje daar goedkoper is te scoren, ik betwijfel het, maar je weer maar nooit :P

Hoe zit iedereen eigenlijk gemiddeld met zijn batterijduur van de 120?

Verwijderd

Alleen maar zwaardere bas of ook een duidelijk harder volume en andere/betere klankkleur?

Verwijderd

Heeft hier echt niemand ervaring met het digitaal overzetten van muziekfiles van een draagbare bron (cd-walkman of miniidsc) naar de 120? :?

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

Verwijderd schreef op 27 november 2003 @ 23:19:
[...]

Alleen maar zwaardere bas of ook een duidelijk harder volume en andere/betere klankkleur?
Over het algemeen eigenlijk gewoon het zelfde geluid met zwaardere bass ... maarik vind ze iets voller klinken ...

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 november 2003 @ 09:02:

Lees hier maar eens: head-fi forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Hmm, ik heb de hele dag gezocht naar deze speler op de HCC, maar hoe raar het ook klinkt, ik heb de speler bij geen enkele winkel gevonden!
De Creative Zen NX daarentegen kon je zo'n beetje bij elke winkel kopen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
arnoman schreef op 28 november 2003 @ 20:36:
ik heb de speler bij geen enkele winkel gevonden! :(
Dat meen je niet! :( :'( Dit dingetje is dé rede dat ik ga morgen en ik wilde nét vragen hoeveel het apparaatje daar kost! Damn! |:(

[ Voor 3% gewijzigd door Room42 op 28-11-2003 20:59 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt. Ik heb inmiddels ook gelezen dat de mx500 heel aardig is, maar toch echt niet kan tippen aan etymotics (is ook geen eerlijke vergelijking natuurlijk).

Ik zit nu te denken aan de ER6 van Etymotic; kost wel zo'n 125 euro, maar dan haal je wel alles uit de kast van de 120. De ER4P is nog bijna 2x zo duur en dat is me echt te gortig. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Room42 schreef op 28 november 2003 @ 20:59:
[...]

Dat meen je niet! :( :'( Dit dingetje is dé rede dat ik ga morgen en ik wilde nét vragen hoeveel het apparaatje daar kost! Damn! |:(
Ik kan je serieus verzekeren dat ik vrijwel elke winkel heb gehad die um evt zou kunnen hebben gehad.
Mocht jij dit morgen anders beleven wil je dit dan aan mij door geven! Ik wil namelijk zondag nog een keer gaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Uit de iHP-120 manual
Do not leave the player in a location near heat sources, or in a place
subject to direct sunlight, excessive dust or sand, moisture, rain,
mechanical shock, unleveled surface, or in a car with its windows closed.
Huh? Waarom mag je em niet in een auto met gesloten ramen laten?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

warmte?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Zou dat alles zijn? Maar met de ramen open kan et ook best heet zijn, hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

ze bedoelen dat je hem niet achter moet laten in je auto als je die ergens parkeert

(ik heb wel eens een plastic brillenkoker gehad, die gesmolten was van de wamte ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er toch nog niet uit wat betreft een nieuwe koptelefoon. Hoe meer ik lees hoe moeilijker het wordt te kiezen. 8)7 Probleem is ook dat ik ze allemaal wil vergelijken, maar ik ken geen winkel waar ze ze allemaal op voorraad hebben Iemand hier die wel zo'n winkel kent?

Ik twijfel nu tussen de Koss PortaPro en de PX100 van Sennheiser. Ik wacht toch maar even met die Etymotic Er4/ER6, toch wel erg duur en ik lees ook dat de bassen niet geweldig zijn.
Iemand ervaring met de PortaPro of de PX100??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
arnoman schreef op 28 november 2003 @ 23:07:
[...]

Ik kan je serieus verzekeren dat ik vrijwel elke winkel heb gehad die um evt zou kunnen hebben gehad.
Mocht jij dit morgen anders beleven wil je dit dan aan mij door geven! Ik wil namelijk zondag nog een keer gaan :P
Nee, inderdaad, man! Niet te krijgen! Das echt balen :(
Maar goed, ik ga em dan maar direct online bestellen :)

EDIT: Update! Hij is besteld!! 8)
Bedankt voor de deal bij mmport, Omniscient! _/-o_

[ Voor 10% gewijzigd door Room42 op 29-11-2003 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Ik denk dat ik dat ding dan ook maar via mmport ga kopen, de prijs is mooi! Maar had gehoopt nog een mooier prijs te kunnen scoren via de HCC :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekhour
  • Laatst online: 15-08 17:01
Houdoe schreef op 29 november 2003 @ 14:24:
Ik wacht toch maar even met die Etymotic Er4/ER6, toch wel erg duur en ik lees ook dat de bassen niet geweldig zijn.

Er4p bassen niet geweldig? Nee het zijn niet die pompende nepbassen die ik ook wel eens heb gehoord. De er4p levert echte hifi-kwaliteit, een soort neutrale bas die erg direct tegen je oor aanblaast. Als je een zwakke bas hebt kan dat aan twee dingen liggen:
- De er4p wordt niet goed gedragen, hij moet echt in je gehoorgang zitten en niet iedereen vind dat prettig. Persoonlijk heb ik daar geen probleem mee.
- Het bronmateriaal is slecht, iets wat de Etymotic genadeloos weergeeft.

Met mijn er4p kan ik bijvoorbeeld het verschil horen tussen kwaliteit 5/6 ogg/borbis bestanden en het orginele wav-signaal. Het laatste leeft meer en heeft meer dynamiek. Een nadeel van de er4p is dus dat je minder nummers op je ihp kwijt kunt.... :9 want ik zet ze tegenwoordig als wav op. De combinatie ihp-120 en er4p is tot nu toe het beste wat mij op hifi gebied overkomen is, ja de ihp-120 is ook hifi.

Voor levering van de er4p in Ned zie: http://www.inear.nl/

[ Voor 7% gewijzigd door boekhour op 29-11-2003 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boekhour schreef op 29 november 2003 @ 19:27:
Houdoe schreef op 29 november 2003 @ 14:24:
Ik wacht toch maar even met die Etymotic Er4/ER6, toch wel erg duur en ik lees ook dat de bassen niet geweldig zijn.

Er4p bassen niet geweldig? Nee het zijn niet die pompende nepbassen die ik ook wel eens heb gehoord. De er4p levert echte hifi-kwaliteit, een soort neutrale bas die erg direct tegen je oor aanblaast. Als je een zwakke bas hebt kan dat aan twee dingen liggen:
- De er4p wordt niet goed gedragen, hij moet echt in je gehoorgang zitten en niet iedereen vind dat prettig. Persoonlijk heb ik daar geen probleem mee.
- Het bronmateriaal is slecht, iets wat de Etymotic genadeloos weergeeft.

Met mijn er4p kan ik bijvoorbeeld het verschil horen tussen kwaliteit 5/6 ogg/borbis bestanden en het orginele wav-signaal. Het laatste leeft meer en heeft meer dynamiek. Een nadeel van de er4p is dus dat je minder nummers op je ihp kwijt kunt.... :9 want ik zet ze tegenwoordig als wav op. De combinatie ihp-120 en er4p is tot nu toe het beste wat mij op hifi gebied overkomen is, ja de ihp-120 is ook hifi.

Voor levering van de er4p in Ned zie: http://www.inear.nl/
Oke, duidelijk.
Heb je de wav-bestanden ook met hogere Vorbis-kwaliteit vergeleken, bijvoorbeeld 8 of 10? Ben benieuwd of je dan ook nog zoveel verschil hoort.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2003 20:28 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.