[MP3/Ogg] iRiver iHP-1XX serie, deel 2

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.207 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 november 2003 @ 15:24:
[...]

Oh, ik dacht dat je bedoelde dat je 'm echt nadrukkelijk hoorde.. Maar wat jij beschrijft lijkt me normaal.

En 10mb is normaal wel genoeg om minsten 1 hele song te bufferen (tenzij je alles op 256 ript ofzo, dan is het misschien te weinig).

Bufferen heeft vooral de functie om die HD niet al te veel te laten werken, want dat kost meer stroom!

Vandaar dat die 16 uur speeltijd gebaseerd is op puur achteralkaar afspelen van muziek (zonder skippen, spoelen etc..) op basis van MP die op 128kbps is geript.

Theoretisch doe je dus langer met (fysiek) kleinere bestanden omdat ie dan optimaal kan bufferen.... Toch?
ja, theoretisch wel ja; of het in de praktijk veel uitmaakt kan ik niet zeggen :X
Meestal spint ie wel een keer op tijdens het nummer, maar daar hoor je zoals ik al zei niks van als jij dat ding gewoon in je hand hebt, of in je jaszak ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKLORD
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-01 21:17
Verwijderd schreef op 11 november 2003 @ 15:20:
[...]

Wat! Via die IA van Omni? Vuile mazzelp***** ! :9~

Ik dacht dat Omni pas vandaag de boel op de post zou gooien? Of heb jij onder rembours besteld?

En? bevalt de champagnekleur?

Overigens: 3 uur opladen volgens de specs.... Maar ik zou 'm de eerste keer er ietsje langer aan laten liggen! Schijnt wel beter te zijn....

Have fun!
Kheb em zelf besteld.. Bevalt best dat dingetje. Straks ff klooien om alles functies te weten te komen.. Lampje gaat vanzelf uit, dus hij laad dan toch niet meer.. Heeft weinig zin lijkt me om em dan nog aan het stekkertje te laten

Maar weet iemand al iets over die microfoon (vorige pagina)?? Kwil em zo snel mogelijk bestellen, maar als ie geen stroom kan krijgen weet ik niet of het gaat werken uiteraard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shyne
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-10 16:27
Ik vind het opstarten nog steeds langzaam gaan
1.5/2 minuten :|
is dat standaard of is het een bug ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shyne
DARKLORD schreef op 11 november 2003 @ 16:10:
[...]

Kheb em zelf besteld.. Bevalt best dat dingetje. Straks ff klooien om alles functies te weten te komen.. Lampje gaat vanzelf uit, dus hij laad dan toch niet meer.. Heeft weinig zin lijkt me om em dan nog aan het stekkertje te laten

Maar weet iemand al iets over die microfoon (vorige pagina)?? Kwil em zo snel mogelijk bestellen, maar als ie geen stroom kan krijgen weet ik niet of het gaat werken uiteraard...
denk het wel hoor andere mircofonen doen het er hier ook op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shyne schreef op 11 november 2003 @ 16:41:
Ik vind het opstarten nog steeds langzaam gaan
1.5/2 minuten :|
is dat standaard of is het een bug ofzo
er klopt dan volgens mij echt iets niet! Het zou best kunnen dat t een bug is; als ik mn speler aandoe duurt t maar (ff tellen) precies 7 seconden. Er staat nu ongeveer zes gig op mn speler. Dus er is volgens mij echt iets mis met jouw speler!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 november 2003 @ 16:49:
[...]

er klopt dan volgens mij echt iets niet! Het zou best kunnen dat t een bug is; als ik mn speler aandoe duurt t maar (ff tellen) precies 7 seconden. Er staat nu ongeveer zes gig op mn speler. Dus er is volgens mij echt iets mis met jouw speler!
Heb jij een database gemaakt of niet? En jij shyne?
Want volgens mij is het zo dat hij met zo'n database langzamer opstart omdat ie die helemaal in gaat lezen ofzo. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 november 2003 @ 17:39:
[...]

Want volgens mij is het zo dat hij met zo'n database langzamer opstart omdat ie die helemaal in gaat lezen ofzo. 8)7
ikke nie, werkt perfect zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-10 22:03

the_Omniscient

Geen oplossing zonder probleem

Topicstarter
Zo. En nu zit alle het Nederlandse spul op de post... volgens TPG gaat dat dus morgen aankomen. Belgie vierde vandaag haar bevrijding, dus die komen morgen aan de beurt, net als de Duitsers.

Ontopic: laat je iHP-1x0 nooit in de auto liggen als het dik vriest... Mijn schermpje reageerde een aantal minuten nogal "stroperig".

Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the_Omniscient schreef op 11 november 2003 @ 19:49:
Zo. En nu zit alle het Nederlandse spul op de post... volgens TPG gaat dat dus morgen aankomen. Belgie vierde vandaag haar bevrijding, dus die komen morgen aan de beurt, net als de Duitsers.

Ontopic: laat je iHP-1x0 nooit in de auto liggen als het dik vriest... Mijn schermpje reageerde een aantal minuten nogal "stroperig".
LOL kan wel horen dat je ergens woont waar weinig criminaliteit is... Als je hier zoiets laat liggen in je auto = foetsie...

Ben overigens benieuwd of het wel verstandig is om zo'n iHP wel buiten te gebruiken in a) de zomer en b)de winter.

Denk dat je daar alleen mee wegkomt als je de boel een beetje isoleert tegen warmte/koude...

Ik zou denk ik ook nooit het risico nemen om 'm mee te nemen naar het strand ofzo... Dat zou ik met een flash speler denk ik eerder doen...

Ben heel benieuwd of TPG inderderdaad morgen bij mij op de stoep staat :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

ff een vraagje:
-om welke speler ging het in de inkoopactie (ihp100, 120 of 140)??
-hoeveel kostte hij?

Wil wel es weten of ik beter dit of een ipod had kunnen kopen...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:22

DDX

hmms ben ook wel benieuwd of de speler een beetje tegen de kou kan.
wou hem eigenlijk wel meenemen op wintersport.....

schermpje traag door kou hoort bij lcd, hebben telefoons ook last van

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:14

NoTimeRemains

I know

leokennis schreef op 11 november 2003 @ 20:36:
ff een vraagje:
-om welke speler ging het in de inkoopactie (ihp100, 120 of 140)??
-hoeveel kostte hij?

Wil wel es weten of ik beter dit of een ipod had kunnen kopen...
de 120 de 140 bestaat niet eens

379 misschien moet je tog maar eens t topic doorlezen..

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

joh waarom te t hele topic door gaan spitten als ik het ook ff kan vragen...

maarre ok kben sowieso te laat...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DDX schreef op 11 november 2003 @ 20:41:
hmms ben ook wel benieuwd of de speler een beetje tegen de kou kan.
wou hem eigenlijk wel meenemen op wintersport.....
ik ook, alleen niet mee op de piste (k denk niet dat er dan veel van over blijft 8)7 )
Meestal houd je je speler toch niet in je hand ofzo? als je je speler in je broek of jaszak hebt zitten en het vriest een paar graden kan dat echt geen kwaad hoor; heb jij wel eens een bevroren portemonnee gezien :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shyne
Verwijderd schreef op 11 november 2003 @ 17:39:
[...]

Ff alles deraf pleuren en op nieuweropzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shyne
Verwijderd schreef op 11 november 2003 @ 16:49:
[...]

Er staat dus een tijd read file system :|

Nu doet ie het wel weer normaal heb "iRivNavi " deraf gegooit
Geen idee wat voor bestandje het is :?

[ Voor 12% gewijzigd door Shyne op 11-11-2003 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

database file dacht ik ...

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shyne schreef op 11 november 2003 @ 23:16:
[...]
Nu doet ie het wel weer normaal heb "iRivNavi " deraf gegooit
Geen idee wat voor bestandje het is :?
k ook niet, k heb nix veranderd aan dat soort dingen (gaat meestal fout bij mij :'( ) T werkt bij mij nu goed dus ga k ook nix veranderen, misschien als er echt eens een drastische upgrade is voor de speler zal k er eens over nadenken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chux
  • Laatst online: 23-09-2024

chux

...

Yes, eindelijk... hij is binnen, en aant opladen!

Respect to the_Omniscient en Mmport, bedankt voor het opzetten van de IA! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yesssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss

My precioussssssssssssssss is binnen en ligt aan de stroom!

Omni: you're the greatest! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ (en MMport natuurlijk ook).. Netjes ingepakt ook: was vast een boel werk allemaal!

Halve bedrijf heeft al bij m'n bureau gestaan om te :9~ bij m'n iHP...

Jammer alleen dat ik hier op kantoor alleen USB 1.1 heb en geen 2.0... Overpompen van wat muziek zal dus wel lang gaan duren ;-)

Effe on-topic:

Ik denk dat als je gaat skieen je 'm toch best wel kan gebruiken, als je hem b.v. in zo'n pouch doet met lucht er in (die heb ik ook al gezien voor telefoons: soort air-bag)... En als je dan dat ding in je skijack weet te moffelen (liefst aan de voorkant, want hoe vaak val je plat op je bek?), dan zal het toch wel goed komen?

Ciao all & ik laat straks m'n bevindingen wel weten qua muzak, geluid, radio etc...

Kan niet wachten tot ie opgeladen is!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ohja: nog iets heel anders, bedenk ik me net:

Moet/kan je die iHP eigenlijk defragmenteren??? Het is een harddisk, er staat een filesystem op (fat32 ofzo??) en als je vaak muziek overpompt en verwijdert c.q. hem echt als harddisk voor andere files gebruikt dan muziek, dan zal je op de duur toch wel last krijgen van fragmentatie??

Affijn ben benieuwd hoe dat dan weer zit.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:03

MaDLiVe

.-Observer-.

Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 11:35:
Ohja: nog iets heel anders, bedenk ik me net:

Moet/kan je die iHP eigenlijk defragmenteren??? Het is een harddisk, er staat een filesystem op (fat32 ofzo??) en als je vaak muziek overpompt en verwijdert c.q. hem echt als harddisk voor andere files gebruikt dan muziek, dan zal je op de duur toch wel last krijgen van fragmentatie??

Affijn ben benieuwd hoe dat dan weer zit.....
Het lijkt alsof de iHP dat automatisch doet :/ (wat overigens best goed is)

Heb er al tig bestanden opgehad en afgehaald (ook andere files behalve muziek files) maar het is nog steeds vrij blauw :P

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, zie ik wat over het hoofd, of klopt het dat je niks kan afspelen als je iHP aan de stroom ligt? :?

Ben wat files aan het overpompen maar toen ie net opgeladen was wilde ik eigenlijk gewoon wat settings doen enzo, maar hij blijft gewoon in dat schermpje staan dat ie conencted is via USB enzo...

(heb uiteraard de manual nog niet gelezen, dus niet flamen svp O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaDLiVe schreef op 12 november 2003 @ 11:44:
[...]

Heb er al tig bestanden opgehad en afgehaald (ook andere files behalve muziek files) maar het is nog steeds vrij blauw :P
Uhmm, bedoel je daarmee dat je via de normale weg (defrag) je iHP benaderd en dus ziet dat het met de fragmentatie wel meevalt?

btw: mijn set melde zich met de naam iHP-100, maar dat heb ik ff snel veranderd in iHP-120 ;-)

Hij hangt nu overigens aan m'n Mac G4 Powerbook (helaas dus usb 1.1)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HELPPPPPPPPPPPPPP

Ik heb een vastloper! Hoe reset ik dat ding?

Ik speel een OGG file af en hij blijft gewoon midden in een track hangen: display gaat niet uit en hij denkt dat ie aan de stroom ligt, maar is losgekoppeld...

Aan en uitknop werkt niet en in manual staat nix over reset????

:( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 14:22:
HELPPPPPPPPPPPPPP

Ik speel een OGG file af en hij blijft gewoon midden in een track hangen: display gaat niet uit en hij denkt dat ie aan de stroom ligt, maar is losgekoppeld...

onderin zit een reset button (gaatje), even met sateprikker oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

knopje onder bij je usb en je stroom aansluiting ...
indouwe met iets duns en l,angs

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Ik wou vanmiddag even aan het knutselen slaan met iRiver manager. Op de cd staat versie1.10 op de website zijn ze echter bij 3.10. Alleen deze versie werk dus niet met de iHP spelers. Kan iemand me vertellen van de meest recente versie van de manager is en waar deze te vinden is (de iriver website is alles behalve overzichtelijk ;)).

Ik vroeg me ook af hoe jullie playlists managen.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 14:22:
HELPPPPPPPPPPPPPP

ten eerste: lees ff de handleiding (zomaar een hint hoor)
en ten tweede; heb je nu al een vastloper? heb t ding al bijna een maand en heb nog geeneen vastloper gehad :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

MaDLiVe schreef op 12 november 2003 @ 14:36:
Ik wou vanmiddag even aan het knutselen slaan met iRiver manager. Op de cd staat versie1.10 op de website zijn ze echter bij 3.10. Alleen deze versie werk dus niet met de iHP spelers. Kan iemand me vertellen van de meest recente versie van de manager is en waar deze te vinden is (de iriver website is alles behalve overzichtelijk ;)).

Ik vroeg me ook af hoe jullie playlists managen.
volgens mij is de manager alleen voor db files.
en is die 3.10 niet de versie van de manager voor de ifp serie?

playlists doe ik iig niet aan ...
ik heb alleen maar volledige albums en daar doe ik dan dir shuffle bij

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 14:58:
[...]

ten eerste: lees ff de handleiding (zomaar een hint hoor)
en ten tweede; heb je nu al een vastloper? heb t ding al bijna een maand en heb nog geeneen vastloper gehad :*)
Ja helemaal gelijk: schaamrood op de kaken etc.... :X

Gevalletje van paniek zal ik maar zeggen :(

Ik had net 1.1 gig aan OGG files overgepompt, wat door de mapjes genavigeerd en vervolgens was ik een bestandje aan het afspelen, en hoppa: vastloper...

Ik heb nog de 1.14e firmware en 1.17e is al uit dus ik zal gewoon ff moeten flashen denk ik....

Nogmaals allen bedankt!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit ook te denken aan dit speeltje. Kan iemand me een indruk geven hoe groot en zwaar hij ongeveer is. Natuurlijk heb ik de getallen gezien, maar kan iemand iets noemen wat ongeveer net zo groot of/en zwaar is? Dat ik kan kijken hoe hij in mijn broekzak kan enzo.

En staat er toevallig een gebruiksaanwijzing online of iets dergelijks? Ik wil wel eens weten hoe dat zit met de mappen en playlist die je kan maken.

Waarschijnlijk zal ik deze wel kopen, maar ik wacht eerst nog even af. De grootte in vergelijking met een flashspeler is voor mij een vrij groot nadeel.

Edit: Ik las in de openingspost van het eerste deel dit:
Verder zal binnen nu en een aantal weken de iGP-100, een kleine (nog compactere) 1.5 GB MicroDrive-player worden ontmaskert (richtprijs +/- 325 Euro).

Is deze er al?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2003 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/isjwang/MVC-041S.JPG
ihp vs de ifp (Links)

[ Voor 11% gewijzigd door NoTimeRemains op 12-11-2003 16:30 ]

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 16:25:
Ik zit ook te denken aan dit speeltje. Kan iemand me een indruk geven hoe groot en zwaar hij ongeveer is. Natuurlijk heb ik de getallen gezien, maar kan iemand iets noemen wat ongeveer net zo groot of/en zwaar is? Dat ik kan kijken hoe hij in mijn broekzak kan enzo.

En staat er toevallig een gebruiksaanwijzing online of iets dergelijks? Ik wil wel eens weten hoe dat zit met de mappen en playlist die je kan maken.

Waarschijnlijk zal ik deze wel kopen, maar ik wacht eerst nog even af. De grootte in vergelijking met een flashspeler is voor mij een vrij groot nadeel.

Edit: Ik las in de openingspost van het eerste deel dit:
Verder zal binnen nu en een aantal weken de iGP-100, een kleine (nog compactere) 1.5 GB MicroDrive-player worden ontmaskert (richtprijs +/- 325 Euro).

Is deze er al?
ook in de openingspost:
105 x 60 x 19 mm 160 grammes
- loop naar je kast en pak eens iets in een pak van 160 (of 150 gram - pakje snoep ofzo)
- pak een papiertje + lineaal en teken het formaat eens uit

quootje van mezelf :):
schaduw schreef op 25 oktober 2003 @ 10:56:
heb m gister opgehaald!
bij gebrek aan digicam mag mn scanner die taak overnemen :)
ik heb m maar ff onder de scanner gelegd met mn gsm, oude gsmmetjes, walkman (plat en klein model van panasonic) en n pakje kleenex :D

Afbeeldingslocatie: http://www.clz.let.uu.nl/0142239/zooi/ihp1201a.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.clz.let.uu.nl/0142239/zooi/ihp1202a.jpg

plaatjes zijn klikbaar, scanner+zooi erop is stoffig en dat is te zien bij de grote versies

verder heb ik m vannacht laten opladen, ga dr zometeen mee spelen :) (+eindopdracht maken+tentamen leren en dat alles vóór maandag..)
gebruiksaanwijzing zal ongetwijveld te vinden zijn op... 3x raden... www.iriver.com

edit; ik ben weer veel te aardig voor die luie medetweakers :*)
http://www.iriver.com/inc...e=iHP-120 Eng Manual .pdf

[ Voor 5% gewijzigd door schaduw op 12-11-2003 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 16:14:
[...]
Ik heb nog de 1.14e firmware en 1.17e is al uit dus ik zal gewoon ff moeten flashen denk ik....

ik heb mn speler ook nog niet van de nieuwste firmware voorzien; k vind het nog niet nodig omdat de wijzigingen nog veelste minimaal zijn.
----
----
uhh, we gaan niet sentimenteel doen hoor O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hardstikke bedankt!!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:25

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

hmm hier start mijn iHP-120 ook nog op met iHP-100 scherm :P hoe te veranderen?

hier heb ik ehm ook al 2½ week.. nog geen enkele vastloper gehad :)

www.google.nl

Verwijderd

Even een vraagje:

Ik ga opnieuw een mp3 speler kopen en dacht hierbij aan de nieuwe generatie 20gb speler van apple, de ipod dus.
Mijn vorige speler was een ipod 20gb (1ste generatie) en ik was hier uitermate tevreden mee.

Nu zie ik echter dat deze iriver (ihp120) hetzeflde,meestal wat goedkoper over de grens, geprijst is als de 20gb ipod van apple.
De apple heeft tov de iriver minder functies, merkelijk minder battery life en beide zijn even klein (op 2gr en enkele mm's na).

Die iriver ziet er mij zo erg goedkoop en buggy uit. Het doet me denken aan mijn archos jukebox multimedia 20gb die ik ooit had. Dat ding heb ik 3x moeten opsturen, 1x was het zelfs ontploft :)
Uiteindelijk maar vlug van de hand gedaan ...

Van die ipod liep de degelijkheid er gewoon vanaf. Uber mooi design, leuke knopjes en superieure kwaliteit (geen bugs, no flaws, niks...) . De menuutjes reageerde bliksemsnel en waren erg overzichtelijk. Het had een leuke sub - menutje om een lijst te zien van alle playlists, of per artiest ...

Mijn vraag is nu, is er hier iemand die uit ervaring mij een (objectieve) vergelijking kan maken tussen ipod en iriver ? Is het werkelijk zo dat die iriver op (nagenoeg) alle punten beter is als de ipod ? ...

bedankt !

• DDX

DDX

Verwijderd schreef op 11 november 2003 @ 22:20:
[...]

ik ook, alleen niet mee op de piste (k denk niet dat er dan veel van over blijft 8)7 )
Meestal houd je je speler toch niet in je hand ofzo? als je je speler in je broek of jaszak hebt zitten en het vriest een paar graden kan dat echt geen kwaad hoor; heb jij wel eens een bevroren portemonnee gezien :?
haha nee gewoon in borstvakje denk ik maar
of misschien in rugtas, maar dan moet je al weer erg lastig gaan doen met draden etc...

vraag me alleen af of die knop op player zelf wel zo slim is, steekt toch beetje uit, dus stel je valt erop....

Verwijderd

CRaZy_MaRK schreef op 12 november 2003 @ 22:03:
D'r staat alleen iHp-100 series. Dus dat klopt gewoon. Maar goed, ik zou niet weten hoe je dat kan veranderen. Ik heb 'em nu 2 dagen en heb er al zoveel en lang mee zitten spelen (spoelen, next track, nog een keer spoelen, weer next track etc) dat ik 'em al 1x heb moeten opladen :P

Verwijderd

:7
Verwijderd schreef op 13 november 2003 @ 00:12:
Even een vraagje:

Ik ga opnieuw een mp3 speler kopen en dacht hierbij aan de nieuwe generatie 20gb speler van apple, de ipod dus.
Mijn vorige speler was een ipod 20gb (1ste generatie) en ik was hier uitermate tevreden mee.

Nu zie ik echter dat deze iriver (ihp120) hetzeflde,meestal wat goedkoper over de grens, geprijst is als de 20gb ipod van apple.
De apple heeft tov de iriver minder functies, merkelijk minder battery life en beide zijn even klein (op 2gr en enkele mm's na).

Die iriver ziet er mij zo erg goedkoop en buggy uit. Het doet me denken aan mijn archos jukebox multimedia 20gb die ik ooit had. Dat ding heb ik 3x moeten opsturen, 1x was het zelfs ontploft :)

Van die ipod liep de degelijkheid er gewoon vanaf. Uber mooi design, leuke knopjes en superieure kwaliteit (geen bugs, no flaws, niks...) . De menuutjes reageerde bliksemsnel en waren erg overzichtelijk. Het had een leuke sub - menutje om een lijst te zien van alle playlists, of per artiest ...

Mijn vraag is nu, is er hier iemand die uit ervaring mij een (objectieve) vergelijking kan maken tussen ipod en iriver ? Is het werkelijk zo dat die iriver op (nagenoeg) alle punten beter is als de ipod ? ...

bedankt !
Ik heb zelf geen ipod, dus helaas kan ik geen goede vergelijking geven en ik haal zometeen pas men IHP-120 op B) :9~

Wel kan ik zeggen, zover ik de pics heb gezien, dat hij er niet echt goedkoop uitziet (de IHP-100 ziet er wel iets goedkoper uit idd). Verder is de Ipod wel mooier, maarja mag dat tenkoste gaan van alle andere nadelen van de Ipod?

De Ipod heeft maar een paar kleine bugs zover ik heb gelezen, de IHP-120 heeft ook zogoed als geen bugs, al moeten er nog wel dingen worden verbeterd(scan speed en FM opnemen). Dus dit maakt niet veel uit.

Het belangrijste punt van een mp3 speler is na mijn mening eigenlijk de audio kwaliteit 8)7 , en dan zit je denk ik beter bij de Iriver IHP 120 (al is geluidskwaliteit altijd persoonlijk). Verder kan je makkelijk drag & drop gebruiken en zitten er zo veel meer functies op dan op de Ipod. Verder heeft de iriver ook vele menu's en kan je zelf dus de mappen samenstellen.

De belangrijkste reden om NIET voor de Ipod te kiezen was voor mij: De lage output(en daardoor ook het wat te zachte geluid, vooral als je in de metro en trein zit), de brakke EQ en de 'slechte' bass.

Verder doet de batterijduur ver onder voor de Iriver.

Persoonlijk zou ik dus voor de Iriver gaan(zoals ik deze week heb gedaan), maar je moet zelf bepalen of de looks van de Ipod zo belangrijk is dat de min puntjes 'wegvallen'

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

De lage output(en daardoor ook het wat te zachte geluid, vooral als je in de metro en trein zit), de brakke EQ en de 'slechte' bass.
idd, als je veel functie wilt-->iriver

maarre de ipod kan net zo hard als elke andere mp3 speler hoor, en de EQ presets zijn behoorlijk, gewoon 'meer bas' kiezen en alles is ok.

Die batterijduur is wel minder ja...

leoaq.fm // Jeune Loop

Verwijderd

Even een vraagje:

bedankt !
Over de degelijkheid wil ik even reageren. Ik vind de iRiver zeer degelijk:
De knopjes hebben geen speling
Er zit een stalen frame omheen
Alles voelt robuust aan
Vriend van mij heeft een sony minidisk gekocht omdat hij al die mp3spelers maar kwetsbaar vind, nu hij mijn iRiver in zijn handen heeft gehad is hij ineens aan het sparen... :D

ps. Overigens denk ik dat je pas kan praten over degelijkheid en robuustheid als je de speler in je handen heb gehad, foto's zeggen zo weinig...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2003 13:45 ]

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

Even een vraagje:

Zou ik ook zijn geweest :)

De lange speeltijd, microfoon, optical in en uit zijn een heel groot plus punt

iRiver is een van de beste fabrikant in dit speelgoed, ik zou zeggen lees je topics door voor dat je flamed :+ ik heb de ihp-120 en die voel egt veel beter aan als een podje

ik heb anderre dingen gehoord vastlopers etc zoek maar eens op de error van de ipod ...
bij de ihp-serie heb je 2 soorten menu:
- door een database (die je maakt dan krijgt je zon mooie gui achtig menu waar je op artiest, album, gerne en mappenstructuur kan zoeken;
- een mappenstructuur denk aan verkenner.

anders zoek je gewoon even op got

bedankt !
Als ik jou was zou ik een pod kopen past denk ik beter bij, omdat je de 1 ook al hebt gehad ... maar als je egt interese hebt een goede speler dan koop een ihp-120

Sorry als dit flamerig over komt maar je sproeit hier dingen die niet waar zijn, zoek dan gewoon even beter en stel beter vragen...

This is the Way.

• boekhour
  • Laatst online: 03-10 23:00
leokennis schreef op 13 november 2003 @ 12:09:
[...]

maarre de ipod kan net zo hard als elke andere mp3 speler hoor, en de EQ presets zijn behoorlijk, gewoon 'meer bas' kiezen en alles is ok.

Die batterijduur is wel minder ja...
Compleet mee oneens,
De Ipod equaliser settings zijn behoorlijk ondermaats, ding gaat bij een beetje bas compleet oversturen. Ik heb 2 maanden geleden mijn iPod verkocht omdat ik tabak had van de matige geluidskwaliteit. Vanmiddag ga ik de iRiver ophalen. Ik zal jullie laten weten hoe deze klinkt in combinatie met mijn Etymotic er4p's die ik heb voorzien van nieuwe filters en foam. Verder ga ik de iRiver ook nog digitaal (optische kabel kopen...) aansluiten op mijn Onkyo 989 upg II digitale a/v versterker. Kan ik eindelijk al mijn mp3tjes en wav-files van geleende bibliotheek cd's in optimale geluidskwaliteit beluisteren....

Verwijderd

HIValicious schreef op 13 november 2003 @ 14:22:
Sorry als dit flamerig over komt maar je sproeit hier dingen die niet waar zijn, zoek dan gewoon even beter en stel beter vragen...
eigenlijk heb je wel gelijk; kijk even op de topics van de ipod, dan laat je het wel uit je hoofd om er een te kopen! Hoeveel mensen daar wel niet staan die al een kapotte speler hebben! Enne, goedkoop uiterlijk? k vind dat spiegelachterkantje lelijk, hij is veel te wit en heeft ook nog eens geen goede afstandsbediening....
maar voor de rest; it's your choice

Verwijderd

MaDLiVe schreef op 12 november 2003 @ 11:44:
[...]

Hmm, nou ik gisteren zo'n 10 gig aan muziek overgepompt (niets gedelete of verplaatst) en een check met Norton Diskdoctor geeft toch al een behoorlijke fragmentatie aan.

Nou is het filesystem gewoon FAT32 dus kan je gewoon defraggen; en dat lijkt me dus geen overbodige luxe op den duur.

Kortom: het gaat volgens mij absoluut niet automatisch...

Verwijderd

Uitgaande van XP:

Deze/Mijn Computer --> iHP-100, rechtermuisklik --> naam veranderen ;-)

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

eigenlijk heb je wel gelijk; kijk even op de topics van de ipod, dan laat je het wel uit je hoofd om er een te kopen! Hoeveel mensen daar wel niet staan die al een kapotte speler hebben! Enne, goedkoop uiterlijk? k vind dat spiegelachterkantje lelijk, hij is veel te wit en heeft ook nog eens geen goede afstandsbediening....
waarom zou je anders een topic openen? '[XP/iPod]Ik ben zo blij met m'n 10gb iPod!'

Maar boeie, de iRiver is zeker ook goed! Al ben ik tóch blij met m'n 10gb 3rd gen ipod (ook al zou dat niet mogen als ik allen negative kritiek lees van iedereen op GoT over de Ipod :| )

leoaq.fm // Jeune Loop

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:25

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Verwijderd schreef op 13 november 2003 @ 14:48:
[...]

Uitgaande van XP:

Deze/Mijn Computer --> iHP-100, rechtermuisklik --> naam veranderen ;-)
hehe :D maar op de speler zelf :D daar start hij ook op met iHP-100.. terwijl onderaan in het menu wel iHP-120 staat... och.. stoor me er niet aan ofzow.. vroeg me alleen af hoe ik dit kon veranderen :)

www.google.nl

Verwijderd

leokennis schreef op 13 november 2003 @ 15:04:
[...]

waarom zou je anders een topic openen? '[XP/iPod]Ik ben zo blij met m'n 10gb iPod!'

Maar boeie, de iRiver is zeker ook goed! Al ben ik tóch blij met m'n 10gb 3rd gen ipod (ook al zou dat niet mogen als ik allen negative kritiek lees van iedereen op GoT over de Ipod :| )
ja sorry, als ik al die kritiek lees is mijn gedachte toch echt dat de ipod helemaal niet zo een goede speler is!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

is t wel hoor :P

Maar tegenwoordig zijn eigenlijk álle spelers goed.

BTW de Ipod is niet goed als je veel functies wilt (radio, opnemen, encoden) enz., maar hij start snel op en is makkelijk te navigeren, binnen 3 seconden hoor je geluid, wat bij andere spelers nogal een niet het geval is.

Vergelijk en kies!

leoaq.fm // Jeune Loop

Verwijderd

boekhour schreef op 13 november 2003 @ 14:25:
[...]
Compleet mee oneens,
De Ipod equaliser settings zijn behoorlijk ondermaats, ding gaat bij een beetje bas compleet oversturen. Ik heb 2 maanden geleden mijn iPod verkocht omdat ik tabak had van de matige geluidskwaliteit. Vanmiddag ga ik de iRiver ophalen. Ik zal jullie laten weten hoe deze klinkt in combinatie met mijn Etymotic er4p's die ik heb voorzien van nieuwe filters en foam. Verder ga ik de iRiver ook nog digitaal (optische kabel kopen...) aansluiten op mijn Onkyo 989 upg II digitale a/v versterker. Kan ik eindelijk al mijn mp3tjes en wav-files van geleende bibliotheek cd's in optimale geluidskwaliteit beluisteren....
Ok, maar ff de knuppel in het hoenderhok gooien qua geluidskwaliteit van de iHP:

Ik hoor dus in zachte passages van muziekstukken (Ogg files op 160kbps en MP3 bestanden op 256kbps) gewoon 'storing' als ik aan de knoppen zit van de speler om door mappen te gaan, de instellingen of zelfs als ik het volume wijzig.... Ook als de HD aangesproken wordt hoor ik dit als een vorm van 'ruis' c.q. 'klikkende geluiden' door zachte passages heen...

Dat valt me dus best wel tegen van een apparaat van tegen de 900 gulden (ja ik vergelijk het nog steeds op die manier).

Wat betreft volume: met de meegeleverde dopjes (ik zie overigens nergens Sennheiser er op staan, dus zijn het wel Senheisers?) is het volume meer dan voldoende; maar je moet de boel relatief hard zetten in een lawaaige omgeving.

Ik heb ook een Sennheiser PXC 250 met noiseguard en daar hoef ik de boel niet zo hard te zetten omdat omgevingsgeluid actief weggefilterd wordt; het is met die koptelefoon dat ik bovenstaande "bijgeluiden" heb (je kunt veel kritischer alles horen)...

Btw, mijn keuze voor een DAP (in volgorde van belangrijkheid) is bepaald door:

1) Prijs/kwaliteitsverhouding
2) Geluidskwaliteit
3) Features (radio, opnamefunctie, optical in/line out, afspeelbare formats, upgradable)
4) Capaciteit
5) Vormgeving & portabiliteit

Waarbij 1 voor mij eigenlijk de som is van 2 t/m 5

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2003 15:55 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 november 2003 @ 15:44:
Wat betreft volume: met de meegeleverde dopjes (ik zie overigens nergens Sennheiser er op staan, dus zijn het wel Senheisers?) is het volume meer dan voldoende; maar je moet de boel relatief hard zetten in een lawaaige omgeving.
ja het zijn sennheisers (als het niet zo was dan was sennheiser niet zo blij denk ik!). Ik vind het juist wel handig dat ik nog wat hoor van de omgeving, bv als iemand mij aanspreekt ofzo en auto's zijn ook altijd wel handig om aan te horen komen. Maarja, als je dat niet wilt dan moet je andere dopjes kopen of zoals jij zegt ff wat harder zetten; is toch ook niet zo een moeite?

• nnk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-10 09:54

nnk

Spreek uit: en en kaa

Weet je zeker dat de 'storing/ruis' niet van de blacklight komt? Dit is een zeer bekend probleem bij alle mp3-spelers die van een backlight gebruik maken. Dit komt omdat de stroomvoorziening te dicht langs het geluid-gedeelte loopt; dit is natuurlijk omdat we deze dingen zo klein mogelijk willen houden.
Misschien is dit niet de oorzaak, maar ik heb al vaak gelezen over ruis door gebruik van de speler (dan gaat de backlight aan)

[ Voor 3% gewijzigd door nnk op 13-11-2003 15:56 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 november 2003 @ 15:51:
[...]

ja het zijn sennheisers (als het niet zo was dan was sennheiser niet zo blij denk ik!). Ik vind het juist wel handig dat ik nog wat hoor van de omgeving, bv als iemand mij aanspreekt ofzo en auto's zijn ook altijd wel handig om aan te horen komen. Maarja, als je dat niet wilt dan moet je andere dopjes kopen of zoals jij zegt ff wat harder zetten; is toch ook niet zo een moeite?
Hoe weet je dat zo zeker? Het staat er echt niet op hoor...

Daarom gebruik dus die PXC 250 ;) Heb thuis ook nog een paar van die Sennheiser MX400 liggen die klinken ook goed....

Overigens: als ik Sennheiser was zou ik toch echt mijn naam er ook op willen hebben...

Verwijderd

nnk schreef op 13 november 2003 @ 15:54:
Weet je zeker dat de 'storing/ruis' niet van de blacklight komt? Dit is een zeer bekend probleem bij alle mp3-spelers die van een backlight gebruik maken. Dit komt omdat de stroomvoorziening te dicht langs het geluid-gedeelte loopt; dit is natuurlijk omdat we deze dingen zo klein mogelijk willen houden.
Misschien is dit niet de oorzaak, maar ik heb al vaak gelezen over ruis door gebruik van de speler (dan gaat de backlight aan)
Vrij zeker: zoals ik aangaf komt het ook voor als de harddisk reutelt: dan staat de backlight nl. uit en raak ik niks aan...

Nogmaals: onder normale omstandigheden hoor je niks, maar in zachte muziekpassage hoor je het als kritische luisteraar toch wel nadrukkelijk....

Overigens ben ik verder zéér tevreden met m'n iHP hoor........ ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2003 16:48 ]

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Dat is het dus ook met de iPod: met die bijgeleverde dopjes lijkt het alsof je naar een bandje luistert, met de Sennheiser wordt de muziek opeens veel voller met meer bas.

leoaq.fm // Jeune Loop

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Die ruis zijn dat niet gewoon piepjes :P Ik hoor het alleen als ik ergens doorheen scroll.

Verwijderd

MaDLiVe schreef op 13 november 2003 @ 17:35:
Die ruis zijn dat niet gewoon piepjes :P Ik hoor het alleen als ik ergens doorheen scroll.
8)7

Nope, zoals ik al aangaf, vrij zeker niet: het komt ook voor als de harddisk reutelt: en raak ik niks aan...

(schreef hij, onderwijl luisterend naar zijn iHP-120 :9~ met "The Rites of Mu van de KLF" met Martin Sheen)...

• boekhour
Man man man,

Wat een gaaf ding deze iRiver, mijn eerste indrukken zijn uitermate positief! En wat een goed geluid zeg. Dit heb ik nou altijd gemist bij de iPod, een strak diep en helder geluid met strakke bas, zonder oversturen zoals het hoort. Mijn Ety's hebben nu eindelijk een juiste (gelijkwaardige) partner gevonden. De equaliser en bass/treble boost werkt ook perfect. Mooi om het geluid subtiel wat bij te kleuren.

Ook het apparaat zelf maakt een uiterst solide indruk op mij. Ik vind hem er veel minder speelgoedachtig uitzien dan de iPod. Ook de menu-bediening had ik na een minuut al exact in de gaten, geen nadeel tov het scrollwheel van de iPod. Enkel positieve woorden van mijn kant dus.

Waar ik ook erg van gecharmeerd ben is het harddisk gedrag. Gewoon sleur en pleur en geen geneuzel zoals met iTunes.

Mensen die nog twijfelen tussen een iPod en een ihp-120. Koop aub niet de iPod. Ik kan het weten, ik heb de iPod bijna een jaar in bezit gehad. Het enthiosiasme wat de iRiver bij mij teweeg brengt heb ik helaas met de iPod nooit gevoeld.

Dadelijk even digitaal aansluiten op de Onkyo... zal dan ook verslag doen

[ Voor 14% gewijzigd door boekhour op 13-11-2003 18:45 ]

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

Hier stoor ik mij dus wel aan ... ik wil gewoon iHP-120 daar hebben staan. :P
* NoTimeRemains is patser(.com) :9
Verwijderd schreef op 13 november 2003 @ 14:32:
[...]

Dit is natuurlijk wel jou /me mening*
Ik vind de iPod zeer mooi en stylish (alle versies).
De bediening vind ik zeer relaxed.
En ik ben van mening dat het een goed apparaat is.
Alleen zou ik hem na mijn ervaringen met een iHP nooit meer een iPod kopen; dit komt mede door de ervaringen van anderen wat ik (over het hele internet gelezen heb) en door de feeling van een iRiver (mijn 3de product van iRiver)
Verwijderd schreef op 13 november 2003 @ 14:46:
Hmm, nou ik gisteren zo'n 10 gig aan muziek overgepompt (niets gedelete of verplaatst) en een check met Norton Diskdoctor geeft toch al een behoorlijke fragmentatie aan.

Nou is het filesystem gewoon FAT32 dus kan je gewoon defraggen; en dat lijkt me dus geen overbodige luxe op den duur.

Kortom: het gaat volgens mij absoluut niet automatisch...
Een keer in de week ofzo even defraggen, mij boeit het niet of het tijd kost.
Ik wil mijn speler in een goede staat houden. :)
leokennis schreef op 13 november 2003 @ 15:25:
is t wel hoor :P

Maar tegenwoordig zijn eigenlijk álle spelers goed.

BTW de Ipod is niet goed als je veel functies wilt (radio, opnemen, encoden) enz., maar hij start snel op en is makkelijk te navigeren, binnen 3 seconden hoor je geluid, wat bij andere spelers nogal een niet het geval is.

Vergelijk en kies!
I beg to differ ;) er zullen natuurlijk altijd wel spelers zijn die gewoon niet goed werken.
Maar ik ben gewoon bang als ik een appraatje koop van honderden euro's dat hij dan niet fatsoenlijk werkt.
En als ik bewijzen van spreken 50 slechte ervaringen met een iPod lees en 2 slechte met een iRiver dan koop *ik* een iRiver.
It's that simple...
Verwijderd schreef op 13 november 2003 @ 15:44:
Ok, maar ff de knuppel in het hoenderhok gooien qua geluidskwaliteit van de iHP:

Ik hoor dus in zachte passages van muziekstukken (Ogg files op 160kbps en MP3 bestanden op 256kbps) gewoon 'storing' als ik aan de knoppen zit van de speler om door mappen te gaan, de instellingen of zelfs als ik het volume wijzig.... Ook als de HD aangesproken wordt hoor ik dit als een vorm van 'ruis' c.q. 'klikkende geluiden' door zachte passages heen...

Dat valt me dus best wel tegen van een apparaat van tegen de 900 gulden (ja ik vergelijk het nog steeds op die manier).

Ik heb ook een Sennheiser PXC 250 met noiseguard en daar hoef ik de boel niet zo hard te zetten omdat omgevingsgeluid actief weggefilterd wordt; het is met die koptelefoon dat ik bovenstaande "bijgeluiden" heb (je kunt veel kritischer alles horen)...

Btw, mijn keuze voor een DAP (in volgorde van belangrijkheid) is bepaald door:

1) Prijs/kwaliteitsverhouding
2) Geluidskwaliteit
3) Features (radio, opnamefunctie, optical in/line out, afspeelbare formats, upgradable)
4) Capaciteit
5) Vormgeving & portabiliteit

Waarbij 1 voor mij eigenlijk de som is van 2 t/m 5
Hier heb ik eigenlijk geen last van. Maar then again ik luister ook vrij weinig rustige muziek (think: Metal etc).
Ik ga het dadelijk eens voor je testen.

This is the Way.

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

I beg to differ er zullen natuurlijk altijd wel spelers zijn die gewoon niet goed werken.
Maar ik ben gewoon bang als ik een appraatje koop van honderden euro's dat hij dan niet fatsoenlijk werkt.
En als ik bewijzen van spreken 50 slechte ervaringen met een iPod lees en 2 slechte met een iRiver dan koop *ik* een iRiver.
It's that simple...
't is niet om een flamewar uit te lokken ofzo, maar ik heb een keer 15 min. met iemand anders zijn iriver ihp120 ge'speeld' en mijn bevindingen:
-De ipod is intuïtiver te bedienen, als is de iriver nog altijd een stuk fijner dan de xclef. (maar op de ipod kun je bijv. een mix van 60 min. in 10 sec. doorspoelen d.m.v. touchpad)
-De bassen met een neutrale EQ zijn op de iriver beter, maar als ik m'n ipod op 'meer laag' zet, dan is alles weer goed.
-Met dezelfde oordopjes en exact hetzelfde liedje (zelfde encoding enz., allebei lame) vind ik de ipod wat scheller maar met meer details (je hoord background vocals beter enz.), de iriver klinkt wat voller.
-Ze kunnen allebei hard zat
-De ipod vind ik mooier, maar dat is natuurlijk subjectief
-Transferren op de ipod via ephod is even easy als drag and drop eerlijkgezegd

Ik heb hierbij de extra functies van de iriver t.o.v. de ipod NIET meegenomen omdat ik die niet nodig heb, wil je bijv. radio dan kun je beter een iriver nemen ;)

leoaq.fm // Jeune Loop

• boekhour
leokennis schreef op 13 november 2003 @ 20:24:
[...]

't is niet om een flamewar uit te lokken ofzo, maar ik heb een keer 15 min. met iemand anders zijn iriver ihp120 ge'speeld' en mijn bevindingen:
-De ipod is intuïtiver te bedienen, als is de iriver nog altijd een stuk fijner dan de xclef. (maar op de ipod kun je bijv. een mix van 60 min. in 10 sec. doorspoelen d.m.v. touchpad)
-De bassen met een neutrale EQ zijn op de iriver beter, maar als ik m'n ipod op 'meer laag' zet, dan is alles weer goed.
-Met dezelfde oordopjes en exact hetzelfde liedje (zelfde encoding enz., allebei lame) vind ik de ipod wat scheller maar met meer details (je hoord background vocals beter enz.), de iriver klinkt wat voller.

Ik heb hierbij de extra functies van de iriver t.o.v. de ipod NIET meegenomen omdat ik die niet nodig heb, wil je bijv. radio dan kun je beter een iriver nemen ;)
Bij mij lok je zo wel een oorlog uit, maar ik ga er niet op die manier op in. Met alle punten ben ik het oneens. It's as simple like that.

Net mijn iRiver via toslink aangesloten op de versterker, perfect geluid. Harstikke mooi dat je het ogg-vorbis geluid rechtstreeks door hoogwaardige da converters kunt jagen. Dit is compressie geluid in optima forma, beter kan niet, of je moet het orgineel beluisteren.

[ Voor 5% gewijzigd door boekhour op 13-11-2003 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Dudes er was toch afgesproken om dit niet te doen in het topic. Als je een iPod wilt kopen moet je dat vooral doen ;) Wil je de iRiver afkraken en de iPod ophemelen met behulp van subjectieve argumenten dan moet je dat lekker in het iPod topic doen.

Vandaag es kennis gemaakt het opstarten van mijn laptop via usb 2.0 (en daaraan hangend natuurlijk een iHP-120) jaja dat werkt gewoon :P (bootflop alike dus geen complete install).

Aangezien ik deze week bezig was met het openmaken van mijn laptop waar dus ook een 1.8" hdd inzit van toshiba (alleen dan 60 GB, tering wat zijn die dingen klein!! overmorgen volgen pics.) vroeg ik me af of het mogelijk was deze ook in de iRiver in te bouwen zonder andere aanpassingen te moeten doorvoeren. Kennelijk is de firmware van de 120/100 hetzelfde kwa opbouw en doorloopt de iHP elke keer dat hij opstart een soort 'check'. Volgens mij zou het gewoon kunnen werken :D

(ehhh proberen doe ik over 2 jaar wel :+).

[ Voor 17% gewijzigd door MaDLiVe op 14-11-2003 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

leokennis schreef op 13 november 2003 @ 20:24:
[...]

Doorspoelen OK maar je moet gewoon aan de besturing wennen ik vond de iPod besturing zeker goed maar iRiver net beter
Algemeen bekend dat de Pod geen goede EQ settings heeft
Wat voor plaat heb je geluisterd?
Nuff Said
Nuff Said
[b]Transferren op 'vreemde PC's' is beter op iRiver
(plug&play -> drag&drop -> unplug&play :))

[ Voor 3% gewijzigd door NoTimeRemains op 14-11-2003 00:14 ]

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boekhour schreef op 13 november 2003 @ 14:25:
[...]

Compleet mee oneens,
iHP-120 icm Etymotic er4p's / Onkyo 989 upg II digitale a/v versterker
ojeee.... dat wordt kritiek testen, als er iets mist aan geluidskwaliteit kun je het op die manier horen...
dat is echt 1337 shit wat je heb dude _/-\o_
Hoe klonk het via je Onkyo 989 upg II digitale a/v versterker ?

ps. Een tip voor boekhour, ga even ergens anders spelen, we hebben het hier n.l. over een professionele DAP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekhour
Verwijderd schreef op 14 november 2003 @ 06:51:
[...]

Hoe klonk het via je Onkyo 989 upg II digitale a/v versterker ?

ps. Een tip voor boekhour, ga even ergens anders spelen, we hebben het hier n.l. over een professionele DAP.
Voor de eerste luisterresultaten, zie mijn reactie enkele postings hierboven. Je laatste opmerking begrijp ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaDLiVe schreef op 14 november 2003 @ 00:00:

--KNIP---
Vandaag es kennis gemaakt het opstarten van mijn laptop via usb 2.0 (en daaraan hangend natuurlijk een iHP-120) jaja dat werkt gewoon :P (bootflop alike dus geen complete install).
Hey: vertel es ff hoe je dat hebt gedaan? mini how-to?
Aangezien ik deze week bezig was met het openmaken van mijn laptop waar dus ook een 1.8" hdd inzit van toshiba (alleen dan 60 GB, tering wat zijn die dingen klein!! overmorgen volgen pics.) vroeg ik me af of het mogelijk was deze ook in de iRiver in te bouwen zonder andere aanpassingen te moeten doorvoeren. Kennelijk is de firmware van de 120/100 hetzelfde kwa opbouw en doorloopt de iHP elke keer dat hij opstart een soort 'check'. Volgens mij zou het gewoon kunnen werken :D
Mja, maar dan moeten ze toch echt die grens van 9999 bestanden (? wat was 't ook weer) of mappen ofzo omzeilen?

Ben benieuwd of het zou kunnen inderdaad? Lijkt me een mooi experiment, maar wel een duur verhaal als het misgaat :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 november 2003 @ 15:49:
Ben benieuwd of het zou kunnen inderdaad? Lijkt me een mooi experiment, maar wel een duur verhaal als het misgaat :-)
lijkt mij ook niet echt zo een goed idee; garantie weg, misschien speler wel kapot.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 november 2003 @ 18:07:
[...]

lijkt mij ook niet echt zo een goed idee; garantie weg, misschien speler wel kapot.....
Het is een risico, mee eens maar stel dat het wel lukt... >:)
Weet iemand trouwens de prijzen van die kleine lieve harddiskjes ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

Ben eigenlijk op zoek naar accesoires voor de iRiver zijn die er? Ik ben eigenlijk op zoek naar een soort van iSkin (voor de iPod) maar dan voor de iHP

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan.w
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-08 22:05

arjan.w

the unlimited edition

Een ander nuttig accesoire lijkt mij een standaard/cradle waar je de speler in kan plaatsen. Ben hier onlangs volgens mij nog plaatjes tegengekomen van een Koreaan die zelf iets in elkaar had geknutseld. Ik heb me rot gezocht maar kan ze niet meer vinden. Heeft iemand misschien nog een linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arjan.w schreef op 15 november 2003 @ 20:09:
Een ander nuttig accesoire lijkt mij een standaard/cradle waar je de speler in kan plaatsen. Ben hier onlangs volgens mij nog plaatjes tegengekomen van een Koreaan die zelf iets in elkaar had geknutseld. Ik heb me rot gezocht maar kan ze niet meer vinden. Heeft iemand misschien nog een linkje?
lijkt mij ook wel leuk! van die koreaan weet ik nix af hoor, heb k nog nooit wat over gezien :?
Je kan natuurlijk zelf wel iets knutselen, usb en opladerkopje in een houten plankje timmeren en je hebt een prachtig docking station 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierryziezo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Asus Mainboard - Intel Pentium III 1 GHz - 512 MB SD-RAM - 2*80 GB Maxtor HDD - Toshiba DVD 16/48 - Plextor Plexwriter 48/24/48A - Acer AL511 TFT-monitor - Standaard keyboard - Logitech MX-300 mouse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan.w
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-08 22:05

arjan.w

the unlimited edition

Die bedoel ik !!! Bijna perfect, er staat alleen iets te veel spanning op die kabels lijkt me

[ Voor 9% gewijzigd door arjan.w op 15-11-2003 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaDLiVe schreef op 14 november 2003 @ 00:00:
Uh dude: plz let me know hoe dat werkt :? Is nl. wel iets wat ik wil gebruiken... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 12:13:
[...]

Uh dude: plz let me know hoe dat werkt :? Is nl. wel iets wat ik wil gebruiken... :*)
Het lijkt me dat je bios dit wel moet ondersteunen (toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Verwijderd schreef op 07 november 2003 @ 23:49:
[...]
Ik weet nu al zeker dat ik dat die iHP-210 vaak op me werk ga gebruiken als portable HD en dan moet je toch wel rekening houden met wat meer stroomverbruik. Kortom: handig als ie via USB oplaadt want dan hoef je je voeding niet steeds mee te slepen...
http://babelfish.altavist...f9ac933d98c3d6919cc48b917

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 12:13:
[...]

Sorry, heb het nogal druk gehad. Dit kan alleen als je bios het opstarten van USB devices ondersteund. Recente moederborden hebben daar geen problemen mee.

Mijn abit nf7-s en het mobo van mijn laptop (mobo met kt400 chipset) ondersteunen het beide en zien een hdd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een probleempje..
Mijn windows xp maakt elke keer een System Volume Information dir aan op mn iRiver.
Dit heeft te maken met system restore, dit is uit te schakelen, maar zodra ik hem weer inplug is hij deze instelling kwijt.
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/systemrestore.JPG

Het alternatief is om system restore op alle drive's uit te schakelen maar dat wil ik niet. Iemand enig idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaDLiVe schreef op 16 november 2003 @ 21:01:
[...]

Sorry, heb het nogal druk gehad. Dit kan alleen als je bios het opstarten van USB devices ondersteund. Recente moederborden hebben daar geen problemen mee.

Mijn abit nf7-s en het mobo van mijn laptop (mobo met kt400 chipset) ondersteunen het beide en zien een hdd.
Ja dat snap ik, maar HOE doe je dat? Vroegûh kon je vanuit dos gewoon "sys schijfnaam" doen, maar in XP kan dat volgens mij niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waahahahahahah lachen man! Ik snap hoe het kan en cool dat je dit zag, maar die vertaling is gewoon .... Lachen!!

Een klein stukje:

8)7 "The USB key this exorcism it will be small it finishes at above. The dry cell battery cadence pack lifestyle Rag does with easy relationship, The vehicle on the answer sprouting DC converter production law is generality and it is difficult in small quantity, with the PCB petal The place where it uses the electronic component.. it is difficult it is to production. The minutes when it knows the electron the easy place.. The thing report where the writing comes up it will decide." 8)7

Hmm, zonder betere gebruiksaanwijzing durf ik dit toch niet zomaar te doen.

Maar het kan dus wel!

Toch eens bij die handige electroboys van Televersum informeren.. Die kunnen dit vast wel voor me bouwen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 21:35:
Heb een probleempje..
Mijn windows xp maakt elke keer een System Volume Information dir aan op mn iRiver.
Dit heeft te maken met system restore, dit is uit te schakelen, maar zodra ik hem weer inplug is hij deze instelling kwijt.
[afbeelding]

Het alternatief is om system restore op alle drive's uit te schakelen maar dat wil ik niet. Iemand enig idee ?
Misschien helpt dit: http://www.jsifaq.com/SUBO/tip7300/rh7364.htm ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p_m
  • Niet online

p_m

Ik denk erover na een iHP-120 aan te schaffen. Nu had ik nog een paar vragen:
- wat is z'n boot time?
- kan ie nu wel of niet gapless spelen?
- kan ie crossfaden?
- is er alternatieve/gehackte firmware of biedt de fabrieks-firmware voldoende mogelijkheden om alles naar je wensen aan te passen (dus ook bv. wat er in je display verschijnt)
- tot hoelang is de prijs bevroren tot die 450 euro?

Putting the bit in Biton since 1997

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Verwijderd schreef op 17 november 2003 @ 18:47:
[...]

Waahahahahahah lachen man! Ik snap hoe het kan en cool dat je dit zag, maar die vertaling is gewoon .... Lachen!!
ach beter dan de koreaanse tekens ;)
Hmm, zonder betere gebruiksaanwijzing durf ik dit toch niet zomaar te doen.

Maar het kan dus wel!

Toch eens bij die handige electroboys van Televersum informeren.. Die kunnen dit vast wel voor me bouwen ;-)
volgens mij is het redelijk eenvoedig aan die plaatjes te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

p_m schreef op 17 november 2003 @ 19:58:
Ik denk erover na een iHP-120 aan te schaffen. Nu had ik nog een paar vragen:
- wat is z'n boot time?
- kan ie nu wel of niet gapless spelen?
- kan ie crossfaden?
- is er alternatieve/gehackte firmware of biedt de fabrieks-firmware voldoende mogelijkheden om alles naar je wensen aan te passen (dus ook bv. wat er in je display verschijnt)
- tot hoelang is de prijs bevroren tot die 450 euro?
Boottime: 5 seconde zonder DB, tot 15 seconde met DB aan
Gappless: Nee
Crossfaden: Nee
Firmware: Nee er is alleen een alternatieve Manager om Ogg/MP3 info aan je database toe te voegen.
Prijs: Geen idee, waarschijnlijk totdat de iHP-140 wordt geintroduceerd.

Let op! Kan ook niet shuffelen binnen playlists!

Overigens ben ik erg tevreden met mijn speler, alles wat hij nu niet kan, en dat is eigenlijk maar heel weinig, kan hij in de toekomst zeker. Ik gebruik 'm 98% om muziek mee af te spelen, en 2% om mee te spelen, dus al die extra functies mis ik niet. Wel de gappless/crossfase en PL Shuffle en Dir/Subdir shuffle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-10 15:12
tot hoelang is de prijs bevroren tot die 450 euro?
Als je de Pricewatch bekijkt zie je dat ie voor € 410,- verkrijgbaar is.

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p_m
  • Niet online

p_m

Uit de beschrijving bij mp3speler.nl merk ik op dat je de driver niet nodig hebt onder Windows. Dus écht plug'n'play?

En hoe zit het met de Mac-support, ik lees verschillende dingen op sites. Dan wordt Mac OS wel ondersteund, dan niet. :/

Ik wil dat ding eigenlijk nu kopen, sinds mn Archos Recorder 10 helemaal aan gort is. ;(
Maar 40 GB is ook fijn, en het is nog steeds erg veel geld voor een 20 GB speler.

Putting the bit in Biton since 1997

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

p_m schreef op 19 november 2003 @ 15:19:
Uit de beschrijving bij mp3speler.nl merk ik op dat je de driver niet nodig hebt onder Windows. Dus écht plug'n'play?
windows xp iig wel ja
ik heb die drivercd nog nooit aangeraakt iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
p_m schreef op 19 november 2003 @ 15:19:
Yep. prik, slik, klaar. Windows 98 is wellicht iets minder soepel, maar daar heb je dus tools voor.
En hoe zit het met de Mac-support, ik lees verschillende dingen op sites. Dan wordt Mac OS wel ondersteund, dan niet. :/
Ik zie nergens Mac support terugkomen, eigenlijk :(
Ik wil dat ding eigenlijk nu kopen, sinds mn Archos Recorder 10 helemaal aan gort is. ;(
Maar 40 GB is ook fijn, en het is nog steeds erg veel geld voor een 20 GB speler.
Hmm, tja... Het is erg veel geld idd, maar het is wel eens erger geweest. met feitelijk alle modellen op "de" markt (USA/Azie en een klein beetje Europa), is de eerste prijzenslag al aan ons voorbij getrokken. Wellicht verbetert dit wanneer de iHP-140 zich aandient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Als je de Pricewatch bekijkt zie je dat ie voor € 410,- verkrijgbaar is.
Als je verder kijkt zie je dat die winkel via Yahoo shop werkt en dat de prijzen waarschijnlijk excl. invoerrechten enz. zijn :(

Maar ooi zal de prijs dalen ;)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

PS Omni gaat de IA nog door?

Of is die gestopt?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:46

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

the_Omniscient schreef op 19 november 2003 @ 15:27:
[...]
Yep. prik, slik, klaar. Windows 98 is wellicht iets minder soepel, maar daar heb je dus tools voor.

[...]
Ik zie nergens Mac support terugkomen, eigenlijk :(
Volgens mij zit het zo: De iHP-120 is als Mass Storage Device aan te sluiten op een Mac (en je kan er dus ook muziek naar uploaden), maar de managementssoftware is niet beschikbaar voor de Mac. Je kan dus wel uploaden, maar niet de database actualiseren (wat overigens niet nodig is, je kan ook via de mapstructuur nummers selecteren en afspelen e.d.)

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Zit in een overgangsfase met de IA. Wordt wellicht later weer aangezwengeld, ik wil eerst ff de tweede lading fatsoenlijk afhandelen (sommige mensen hebben al erg lang moeten wachten, exusez-moi pour le delai).

Ik wil DAPreview ook weer een beetje gaan onderhouden, zo'n IA is echt tijdvretend wdb <- zie langdurige non-postigheid op GoT :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

the_Omniscient schreef op 19 november 2003 @ 16:18:
Zit in een overgangsfase met de IA. Wordt wellicht later weer aangezwengeld, ik wil eerst ff de tweede lading fatsoenlijk afhandelen (sommige mensen hebben al erg lang moeten wachten, exusez-moi pour le delai).

Ik wil DAPreview ook weer een beetje gaan onderhouden, zo'n IA is echt tijdvretend wdb <- zie langdurige non-postigheid op GoT :P.
Zo druk :( :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Laatst online: 02-10 15:12
Yesss ik heb m vandaag binnengekregen!! :D (thnx Omni :))
Wat een vet dingetje! En vooral dat geluid :> Eindelijk weer eens lekker harde bass, die heb ik lang gemist sinds m'n oude Sony discman. En hij kan ook behoorlijk hard, ik heb het volume nogmaar op 50% en ik vind het al hard zat :)
Ik had vorige week al een USB 2.0 kaartje besteld maar zul je zien dat de mp3 speler er eerder is....achja dan maar ff geduld hebben. Ik zit nu te luisteren met de Iriver aan de stroom 8) Ik ben er erg blij mee iig!

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

Verwijderd schreef op 18 november 2003 @ 10:11:
[...]
Firmware: Nee er is alleen een alternatieve Manager om Ogg/MP3 info aan je database toe te voegen.
url/naam??

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter

• Paquito
  • Niet online
blerg.. wanneer komt iriver nu is met een fatsoenlijke firmware update. Het scrollen door mp3s is nog steeds k-t en zelfs de id3 tag artist 'bug' (artist scrolled niet, dus lange artistnaam is incompleet op display) is nog steeds niet gefixed. Ik geloof dat alleen de zoekfunctie naar FM stations in de laatste 'ogg' firmware update is verbeterd. Valt me tegen zeg.. ik had wel iets fatsoenlijks verwacht.

Die low battery waarschuwing is ook maar bagger trouwens. Het ding valt uit met low battery, ik zet hem 5 min later weer aan en hoppa ik kan weer 30min luisteren. Niet echt logisch...

[ Voor 37% gewijzigd door Paquito op 20-11-2003 07:35 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.