boekhour schreef op 13 november 2003 @ 14:25:
[...]
Compleet mee oneens,
De Ipod equaliser settings zijn behoorlijk ondermaats, ding gaat bij een beetje bas compleet oversturen. Ik heb 2 maanden geleden mijn iPod verkocht omdat ik tabak had van de matige geluidskwaliteit. Vanmiddag ga ik de iRiver ophalen. Ik zal jullie laten weten hoe deze klinkt in combinatie met mijn Etymotic er4p's die ik heb voorzien van nieuwe filters en foam. Verder ga ik de iRiver ook nog digitaal (optische kabel kopen...) aansluiten op mijn Onkyo 989 upg II digitale a/v versterker. Kan ik eindelijk al mijn mp3tjes en wav-files van geleende bibliotheek cd's in optimale geluidskwaliteit beluisteren....
Ok, maar ff de knuppel in het hoenderhok gooien qua geluidskwaliteit van de iHP:
Ik hoor dus in zachte passages van muziekstukken (Ogg files op 160kbps en MP3 bestanden op 256kbps) gewoon 'storing' als ik aan de knoppen zit van de speler om door mappen te gaan, de instellingen of zelfs als ik het volume wijzig.... Ook als de HD aangesproken wordt hoor ik dit als een vorm van 'ruis' c.q. 'klikkende geluiden' door zachte passages heen...
Dat valt me dus best wel tegen van een apparaat van tegen de 900 gulden (ja ik vergelijk het nog steeds op die manier).
Wat betreft volume: met de meegeleverde dopjes (ik zie overigens nergens Sennheiser er op staan, dus zijn het wel Senheisers?) is het volume meer dan voldoende; maar je moet de boel relatief hard zetten in een lawaaige omgeving.
Ik heb ook een Sennheiser PXC 250 met noiseguard en daar hoef ik de boel niet zo hard te zetten omdat omgevingsgeluid actief weggefilterd wordt; het is met die koptelefoon dat ik bovenstaande "bijgeluiden" heb (je kunt veel kritischer alles horen)...
Btw, mijn keuze voor een DAP (in volgorde van belangrijkheid) is bepaald door:
1) Prijs/kwaliteitsverhouding
2) Geluidskwaliteit
3) Features (radio, opnamefunctie, optical in/line out, afspeelbare formats, upgradable)
4) Capaciteit
5) Vormgeving & portabiliteit
Waarbij 1 voor mij eigenlijk de som is van 2 t/m 5
[
Voor 10% gewijzigd door
Verwijderd op 13-11-2003 15:55
]