[MP3/Ogg] iRiver iHP-1XX serie, deel 2

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.185 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het OS van de ihp-120 veel weg van de iFP-395T. Het enige nadeel wat ik onvervind is het feit dat de je alleen de bas en treble van de equalizer kunt aanpassen. Op de iFP-395T kon je een stuk of 8 schuifjes omhoog en omlaag bewegen. Ook vind het jammer dat zodra je in het menu ben de play/pause, stop en volume knopniet meer werken.
Verder is het menu (zoals ik veracht had van iriver) overzichtelijk ingedeeld en is aan elke optie gedacht.

Staat er op jullie doos ook "The legend of iRiver continues" ? Zijn we het daar mee eens ? Afbeeldingslocatie: http://forum.fok.nl/i/s/yes_new.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierryziezo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Wat verlang ik tot ik de iRiver iHP-120 ontvangen heb... Ie is nog altijd niet binnen bij mp3cdspeler.nl :'(

Als ik hem ontvangen heb, zal ik zeker mijn bevindingen in deze topic posten 8)

[ Voor 29% gewijzigd door Thierryziezo op 31-10-2003 11:03 ]

Asus Mainboard - Intel Pentium III 1 GHz - 512 MB SD-RAM - 2*80 GB Maxtor HDD - Toshiba DVD 16/48 - Plextor Plexwriter 48/24/48A - Acer AL511 TFT-monitor - Standaard keyboard - Logitech MX-300 mouse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chux
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-09-2024

chux

...

vorige week donderdag had ik bevestigingsmail gehad van DAPreview.com en vrijdag kreeg ik de volgende reply van Mmport:

"Alle unites worden in een keer verzonden via DAPREVIEW.

Waarschijnlijk zullen wij eind volgende week hen units aanleveren

Met vriendelijke groet,

Sales Support

MMPORT"

Wat bedoelen ze nou precies met 'via DAPREVIEW'? Worden ze eerst aan DAPreview geleverd en dan pas aan mij? Nee toch? Btw, het is nu eind van de week, zou wel vet zijn als ik hem gewoon strax krijg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-12-2024

the_Omniscient

Geen oplossing zonder probleem

Topicstarter
chux schreef op 31 oktober 2003 @ 11:04:
vorige week donderdag had ik bevestigingsmail gehad van DAPreview.com en vrijdag kreeg ik de volgende reply van Mmport:

"Alle unites worden in een keer verzonden via DAPREVIEW.

Waarschijnlijk zullen wij eind volgende week hen units aanleveren

Met vriendelijke groet,

Sales Support

MMPORT"

Wat bedoelen ze nou precies met 'via DAPREVIEW'? Worden ze eerst aan DAPreview geleverd en dan pas aan mij? Nee toch? Btw, het is nu eind van de week, zou wel vet zijn als ik hem gewoon strax krijg..
Jawel, dat is het basisprincipe van een IA. Iemand koopt veel in, alles komt aan op 1 plaats enh van daaruit wordt het gedistribueerd. Weinig aan te doen, sommigen hebben geluk gehad en zaten bij de eerste lading -> voor de rest geldt: het is wachten tot alle betalingen binnen en geregistreerd zijn. Voor vragen kun je altijd via mail terecht.

Voila, back on-topic. Mijn iHP-100 sloeg gisteren spontaan over naar FM-mode. Lijkt me ook niet echt normaal, maar het is bij 1 keer gebleven.

Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctc
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-06 10:39

ctc

Hmmz, ik heb de afgelopen dagen dit topic doorgespit, en ben toch wel erg zeker dat binnen afzienbare tijd zo'n ding mijn collectie gadgets gaat sieren ;) wat ik me afvraag is of er een mogelijkheid ingebouwd is om van de radio op te nemen?

I reject your reality and substitute my own!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shyne
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:07
cat_the_crup schreef op 31 oktober 2003 @ 17:34:
Hmmz, ik heb de afgelopen dagen dit topic doorgespit, en ben toch wel erg zeker dat binnen afzienbare tijd zo'n ding mijn collectie gadgets gaat sieren ;) wat ik me afvraag is of er een mogelijkheid ingebouwd is om van de radio op te nemen?
Volgens mij nog niet :?
heb het in ieder geval nog neit gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar de IHP-100 nog wordt verkocht (online of gewoon in de winkel)? mmport en mp3speler.nl hebben alleen nog de IHP-120 :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.mp3man.nl/product/2294

beetje duur alleen

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2003 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 18:22

MaDLiVe

.-Observer-.

Volgens mij is het niet zo rendabel meer om de iHP-100 te verkopen hier in Europa. Ik denk dat ze het voorlopig ook bij de 120 zullen houden.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol,

eergisteren kreeg ik het op mijn heupen en wilde een mp3speler hebben dus ben ik naar de winkel van www.mp3man.nl geweest (heb natuurlijk eerst op internet zitten vergelijken) en kon de ihp-120 direct meenemen.
De enige twee minpunten die ik kan bedenken is dat je de titel van iets nooit helemaal kan lezen:

Queen Greatest Hits I II III Platinum Collection

en wat ook een nadeel is is dat je de batterij niet kan verwisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind denk ik de IHP-100 mooier en het is toch logisch als ze de 100 EN de 120 verkopen :| is net zoals bij de Ipod, verschillende hardeschijven en verder alles het zelfde (alleen ander kleurtje ook bij de Iriver). Ik heb ook aan 10 Gig genoeg..... maar 20 euro voor 10 gig meer is toch wel erg goedkoop :/ als ie nou nog dezelfde kleur had.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, wat jij wil, het blijven twee prachtige spelertjes (waarvan k nogsteeds de 120 t mooist vind >:) ). Maargoed, je hebt wel gelijk dat t raar is dat de winkels nu alleen nog maar de 120 verkopen, en die winkels die ze nog wel allebei verkopen dat doen met een te verwaarlozen verschil in prijs! maar wel met 10gig meer, snappen jullie t nog :? of ben ik nou 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 oktober 2003 @ 20:07:
ja, wat jij wil, het blijven twee prachtige spelertjes (waarvan k nogsteeds de 120 t mooist vind >:) ). Maargoed, je hebt wel gelijk dat t raar is dat de winkels nu alleen nog maar de 120 verkopen, en die winkels die ze nog wel allebei verkopen dat doen met een te verwaarlozen verschil in prijs! maar wel met 10gig meer, snappen jullie t nog :? of ben ik nou 8)7
Ik gooi maar eens een theorie in de ring:

iRiver wil het marktaandeel van de iPod benaderen of overtreffen (logisch). De prijs van de iHP-100 lag daarvoor veel te hoog. Tijdenlang gebeurt er weinig, de echte feature-liefhebbers kiezen voor de iHP, terwijl het mainstream publiek blind op de iPod vertrouwt.

BAM, Apple gooit er een ouderwetse markt-shock achteraan: de prijzen gaan voor ons omlaag, terwijl we er meer capaciteit voor terugkrijgen. Daar sta je dan als iRiver zijnde, alhoewel men duidelijk al doorhad dat een dergelijke actie er aan zat te komen: de iHP-115 werd destijds gelanceerd tegen minimale meerprijs (wat is dat, een soort van contaminatieve opmerking?) tov de iHP-100.

Waarom komt de iHP-115 dan niet beschikbaar voor de rest van de wereld? Simpel, er is geen iPod 15 GB meer om mee te concurreren, en dus kan iRiver weer van voren af aan beginnen. Ogg Vorbis support is tegen die tijd al zo goed als rond. Hier begint het interessant te worden: er zijn tekenen dat er HDD-schaarste zal optreden onder de hogere modellen (20 + GB, 1.8") en dus nu *moet* iRiver wel.

Een HDD-bakker zal veelal kijken naar de potentie van zo'n apparaat, alvorens een deal te sluiten met de mp3-hardware fabrikant. Omdat de iPod "opeens" erg aantrekkelijk wordt, dreigt iRiver een groot aantal HDD's mis te lopen. Er moet een inhaalslag worden ingezet, en dat doet men door de iHP-120 tegen hele vage en vooral lage inkoopsprijzen aan te bieden aan de heren retailers. Die zetten het zaakje met pre-orderstatus op hun site, en de consumenten krijgen hier *heel snel* lucht van. De vergelijking iPod - iHP (niet erg logisch, maar goed) valt dan in het voordeel van de iHP uit, simpelweg meer features (als je dit belangrijk vindt - geluidskwaliteit van de iRiver is zonder meer goed te noemen, hier zal het niet aan liggen).

offtopic:
intermezzo: overigens hebben bepaalde webshops in NL de zaak op het spits gedreven, waardoor we in NL een hele wazige voorstelling vanz aken krijgen - incl prijsschommelingen van hier tot aan de iRiver fabriek in Seoul.

Gevolg -> een "run" op iHP's die er nog niet zijn, een indicatie dat het marktaandeel van iRiver kan groeien -> toezegging voor meer "schaarse" HDD's. Op het moment dat de schaarste echt gaat toeslaan, worden de prijzen weer flink omhoog gedrukt (zien we nu al), en die van de iHP-100 wellicht een beetje omlaag. Zo zal er dan eindelijk een apmplitude optreden.

Het is - volgens deze visie dan - dus vooral een gevecht om de gunst van de HDD-bakkers. Nu de techniek de capaciteit van de HDD's steeds sneller voorbijstreeft, moet je zuinig zijn op hetgeen waarvan een HDD-speler toch het meest afhankelijk blijft: de HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een mond vol :P , maar je hebt zeker wel gelijk! misschien dat de markt over een tijdje ook verzadigd raakt van zoveel nieuwe spelers rond die prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Verwijderd schreef op 31 oktober 2003 @ 22:11:
een mond vol :P , maar je hebt zeker wel gelijk! misschien dat de markt over een tijdje ook verzadigd raakt van zoveel nieuwe spelers rond die prijsklasse.
Die allemaal zeer beperkt leverbaar zijn vanwege de hdd-schaarste. :D

Nee het lijkt me eerder dat er 2 a 3 grote spelers zijn (blijven) die de markt kunnen domineren vanwege hun verstandhouding met de hdd fabrikanten.
Of dat een goede zaak is is een tweede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik vraag mij trouwens af tot welke stand je de i-river (100/120) kan zetten zonder last van 'gehoorbeschadiging' te krijgen? Ik zet hem nu altijd rond de 10-15, equalizer settings op normal en mijn mp3s hebben een peak level van max 0db. Ik zag op de iriver site dat hij max 90db kan uitblazen, dus het lijkt mij dat ik met een stand van max 15 goed zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Laatst online: 14:03
MaDLiVe schreef op 30 oktober 2003 @ 10:30:
[...]

Im mountain bike zelfs met de speler en heb de normale pauze van 1 á 3 seconden tussen nummers.
Is dit bij iedereen zo, dat er een pauze van 1 á 3 seconden tussen nummers zit? Lijkt me nogal lang namelijk. Ik heb nu een mp3-cdspeler en daarbij duurt de overgang naar een nieuw nummer minder dan een seconde.

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierryziezo
  • Niet online
Nog ff een vraagje: hoe zit dat nu met die 2 sec tussen 2 nummers? Heeft de iHP-120 daar last van of was dat enkel de iHP-100 die daarmee rammelde?

Nog altijd niet binnen bij MP3CDSPELER.NL en ik word ongeduldig :9~... Hoe meer ik de reviews en bevindingen van iHP-eigenaars lees, hoe minder ik kan wachten en hoe gestresseerder ik de pagina van mp3cdspeler in de gaten hou. Er gaat geen uur voorbij (behalve 's nachts dan 8)7) dat ik niet op mijn scherm kijk of het pijltje al omhoog gedraaid is...

Ben ik dan zo geobsedeerd door die prachtige speler 8)7?

[EDIT]:
- Kregen jullie van mp3cdspeler bericht wanneer ze de speler op de post gedaan hadden?

- En hoelang was het spelertje dan onderweg (ik woon wel in België, dus liefst had ik dit van een andere landgenoot geweten, kwestie van te weten wanneer ik thuis moet zijn ;)).

- Kwam de speler dan via EMS Taxipost als je via overschrijving betaalt?

- En klopt het dat als je afwezig bent, het pakketje weer wordt meegenomen naar Zaventem?

- Is de kleur van de iHP-120 echt uitgesproken champagnekleur? Of is die eerder grijs?

- Zou ik ergens een tweede USB-kabel voor de speler kunnen kopen? De vorm vind ik nogal specifiek, dus ik veronderstel dat ik niet veel succes zal hebben als ik met de player in een PC-winkel binnenstap ;)... (PIC: http://users.skynet.be/fa...pelers/hdd/ihp/big/18.jpg)

[ Voor 56% gewijzigd door Thierryziezo op 01-11-2003 18:40 ]

Asus Mainboard - Intel Pentium III 1 GHz - 512 MB SD-RAM - 2*80 GB Maxtor HDD - Toshiba DVD 16/48 - Plextor Plexwriter 48/24/48A - Acer AL511 TFT-monitor - Standaard keyboard - Logitech MX-300 mouse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

t is gewoon een Mini-USB aansluiting, maar ik kon er maar 1tje vinden in de pricewatch;
bij http://www.nowthatsit.nl/
http://www.nowthatsit.nl/categorie.asp?categorie_id=121
(deze is geen USB2.0!)

maar aangezien die kabeltjes vaak ook bij DigiCams zitten, zullen ze niet al te moeilijk te vinden zijn?
Als je er eentje (usb2.0) vindt tegen een schappelijke prijs, let us know :)

edit;
het schakelen naar het volgende nummer vind ik idd ook een beetje traag :/

[ Voor 11% gewijzigd door schaduw op 01-11-2003 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thierryziezo schreef op 01 november 2003 @ 18:22:
Nog ff een vraagje: hoe zit dat nu met die 2 sec tussen 2 nummers? Heeft de iHP-120 daar last van of was dat enkel de iHP-100 die daarmee rammelde?

Nog altijd niet binnen bij MP3CDSPELER.NL en ik word ongeduldig :9~... Hoe meer ik de reviews en bevindingen van iHP-eigenaars lees, hoe minder ik kan wachten en hoe gestresseerder ik de pagina van mp3cdspeler in de gaten hou. Er gaat geen uur voorbij (behalve 's nachts dan 8)7) dat ik niet op mijn scherm kijk of het pijltje al omhoog gedraaid is...
------
Heb geduld, k heb drie weken moeten wachten ;)
------
Ben ik dan zo geobsedeerd door die prachtige speler 8)7?
------
ik wel in iedr geval!
-----
[EDIT]:
- Kregen jullie van mp3cdspeler bericht wanneer ze de speler op de post gedaan hadden?
-----
ja, tenminste ik werd gebeld dat ik de speler binnen twee dagen in huis zou krijgen, en ze controleerden de bestelling nog ff
-----
- Is de kleur van de iHP-120 echt uitgesproken champagnekleur? Of is die eerder grijs?
-----
nou ja, t is moeilijk te zeggen.................laten we het er maar op houden dat t een echt prachtig spelertje is, zeker de afstandsbediening is op vooruitgegaan t.o.v. de 100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shyne
Morpheus_ schreef op 01 november 2003 @ 16:16:
[...]

Is dit bij iedereen zo, dat er een pauze van 1 á 3 seconden tussen nummers zit? Lijkt me nogal lang namelijk. Ik heb nu een mp3-cdspeler en daarbij duurt de overgang naar een nieuw nummer minder dan een seconde.
Bij mij laad ie iets van 5 nummers in het geheugen en na die 5 nummers meot ik 2 wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De speler is niet uitgesproken champagne kleurig. Hij zit zowiezo bij mij altijd in het hoesje dus je ziet er niks van. Je kan het alleen nog aan de AB zien maar het is niet storend ofzo. Persoonlijk vind ik de kleur erg chique. Van sommige mensen hoor ik dat ze zich in hun mannelijkheid voelen aangetast 8)7 wat betreft de kleur. HAHAHA.

Over de gaptijd: Die is netzoals de iHP-100 onder de 1 seconde, zo rond de 0,4sec. Vergeet nou eens die foute tijd die onze DAPreview vriend abusievelijk in de wereld heeft geholpen ;)

Was iemand de ad to DB functie al opgevallen die er nu is (db manager 1.10) om afzonderlijke files toe te voegen aan de DB? Had ik over het hoofd gezien. Hoef je niet meer de hele collectie te scannen als je een album erbij gezet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shyne schreef op 01 november 2003 @ 22:58:
[...]

Bij mij laad ie iets van 5 nummers in het geheugen en na die 5 nummers meot ik 2 wachten
twee nummers wachten? als jij gewoon ff naar je mapjes gaat en dan het nummer kiest wat je wilt, of gewoon ff volgende duwt, duurt het bij mij maar 1 tot een paar seconden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierryziezo
  • Niet online
Hoe zit dat nu met die batterij? Verleng je de levensduur door ze op te laden alvorens de batterij volledig leeg is? (uitgezonderd de eerste keer laden, natuurlijk:p)

EDIT: Deze review al gezien? http://www.iriver.com/community/column_view.asp?idx=249

[ Voor 21% gewijzigd door Thierryziezo op 02-11-2003 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierryziezo
  • Niet online
'k Heb hier al een USB 2-kabeltje gevonden dat misschien op de iHP-120 zou passen.

Kan iemand even kijken of de aansluiting overeenkomt?
http://www.euronetwork.co...g/USB_2_0_Mini_cable.html

Volgens mij past dat kabeltje op de player:
http://www.iriver.co.kr/d...ang17_iHP100_DSCN7345.JPG

[ Voor 26% gewijzigd door Thierryziezo op 02-11-2003 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Laatst online: 14:56

NoTimeRemains

I know

Verwijderd schreef op 02 november 2003 @ 09:01:
Was iemand de ad to DB functie al opgevallen die er nu is (db manager 1.10) om afzonderlijke files toe te voegen aan de DB? Had ik over het hoofd gezien. Hoef je niet meer de hele collectie te scannen als je een album erbij gezet hebt.
En hoe doe je dat dan pcies?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thierryziezo schreef op 02 november 2003 @ 12:23:
Hoe zit dat nu met die batterij? Verleng je de levensduur door ze op te laden alvorens de batterij volledig leeg is? (uitgezonderd de eerste keer laden, natuurlijk:p)
nou, volgens mij moet je m maar zoveel mogelijk leeg maken, dus als de batterij-indicator leeg is, nog een tijdje door laten spelen (half uurtje ofzow). En dan aan het stopcontact hangen, werkt volgens mij t beste. Wan als je m helemaal leeg laat lopen, het je kans dat tijdens het opspinnen de accu ineens leeg is, wat volgens mij niet echt goed is voor de speler (net zoals bij de computer de stekker eruit trekken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HIValicious schreef op 02 november 2003 @ 13:15:
[...]

En hoe doe je dat dan pcies?
ja? k snap het ook niet helemaal :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je sleept de nieuwe liedjes/folder naar je iHP. Vervolgens selecteer je zo'n liedje/folder die reeds op je speler staan en je rechtermuisklinkt erop en kiest add to DB.

Simple as that. Let er wel op dat je foldername niet te lang is.

Zie ook: klikje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 november 2003 @ 13:50:
[...]

nou, volgens mij moet je m maar zoveel mogelijk leeg maken, dus als de batterij-indicator leeg is, nog een tijdje door laten spelen (half uurtje ofzow). En dan aan het stopcontact hangen, werkt volgens mij t beste. Wan als je m helemaal leeg laat lopen, het je kans dat tijdens het opspinnen de accu ineens leeg is, wat volgens mij niet echt goed is voor de speler (net zoals bij de computer de stekker eruit trekken).
Eerder in het topic is juist te lezen dat je bij deze batterij hem juist niet helemaal leeg moet laten gaan. Dit zou juist NIET bevoordelijk zijn voor de batterij... Gewoon lekker opladen ook als ie nog niet helemaal leeg is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierryziezo
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 november 2003 @ 16:06:
[...]

Eerder in het topic is juist te lezen dat je bij deze batterij hem juist niet helemaal leeg moet laten gaan. Dit zou juist NIET bevoordelijk zijn voor de batterij... Gewoon lekker opladen ook als ie nog niet helemaal leeg is...
OK, Thanks,

'k Wou gewoon op zeker spelen voor mijn toekomstig spelertje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 november 2003 @ 16:06:
[...]

dat zeg k ook, je moet m natuurlijk wel zo leeg mogelijk maken, want als ie nog kwart vol is en je gaat hem alweer opladen is dat ook niet goed volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 november 2003 @ 16:00:
Je sleept de nieuwe liedjes/folder naar je iHP. Vervolgens selecteer je zo'n liedje/folder die reeds op je speler staan en je rechtermuisklinkt erop en kiest add to DB.

Simple as that. Let er wel op dat je foldername niet te lang is.

Zie ook: klikje
k weet niet hoe jij daar bij komt, want bij mij staat dat toch echt niet in t rijtje hoor :?
Jij heb zeker geen xp ofzow? In de gebruiksaanwijzing staat er wel iets over dat add to DB, maar k heb het nog nooit gezien, moet je dan de cd installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 november 2003 @ 16:18:
[...]

k weet niet hoe jij daar bij komt, want bij mij staat dat toch echt niet in t rijtje hoor :?
Jij heb zeker geen xp ofzow? In de gebruiksaanwijzing staat er wel iets over dat add to DB, maar k heb het nog nooit gezien, moet je dan de cd installeren?
Ja staat allemaal gewoon in de handleiding hoor. Programmaatje installeren en je kan per nummer adden.
Je kan dat progje ook op je iHP zetten, heb je het altijd bij je zonder CD mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Natuurlijk wel even Manager 1.10 installeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 november 2003 @ 20:02:
Natuurlijk wel even Manager 1.10 installeren!
waarom zou k bij mij werkt t nu perfect! Gewoon lekker knippen en plakken, desnoods bestandsnaam veranderen en klaar is kees!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

Ja goed ik gebruikte die DB fucntie al wat langer maar het ging mij om
Was iemand de add to DB functie al opgevallen die er nu is (db manager 1.10) om afzonderlijke files toe te voegen aan de DB?
maar goed daar ben ik ook al achter gekomen :)

Het is wel erg fijn zo'n extra menu-tje :)

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm kep gemerkt dat je nog niet in OGG op kunt nemen. Misschien een goede suggestie?

Gisteren bij de mediamarkt rondgelopen en kwam daar de ihp-100 ook tegen, voor een prijs van maar liefst 470 euro! Damn das niet normaal.

En nog iets, zijn er uberhaupt spelertjes of koptelefoons met bluetooth?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Ik ben er achter gekomen wat ik mis bij mijn iHP-120--> een docking station. Die dingen zijn echt handig.

Je komt thuis en plugged gewoon die iHP in en klaar is kees. Hij wordt opgeladen en je kan hem eventueel benaderen. Nu loop je de hele tijd met 2 cabeltjes te kutten.

Maargoed zoiets zit er vast (nog?) niet in. Zijn er eigelijk al andere handige goodies voor de iHP?

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou zelf een docking station kunnen maken door gewoon die 2 kabeltjes vast te tapen op leeg cdhoesje oid zodat het meteen erin past.

Zijn er eigenlijk ook van die usb kabeltjes die maar 5 cm lang zijn? is wat makkelijker meenemen dan die grotere van paar meter allemaal ;) Heb je zo'n klein apparaatje bij, met zo'n lompe kabel :)

Wel gaaf apparaat he _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou dan moet je toch eens hier kijken. Ik kan helaas geen Koreaans om het voor je te vertalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shyne
Verwijderd schreef op 03 november 2003 @ 22:15:
Je zou zelf een docking station kunnen maken door gewoon die 2 kabeltjes vast te tapen op leeg cdhoesje oid zodat het meteen erin past.

Zijn er eigenlijk ook van die usb kabeltjes die maar 5 cm lang zijn? is wat makkelijker meenemen dan die grotere van paar meter allemaal ;) Heb je zo'n klein apparaatje bij, met zo'n lompe kabel :)

Wel gaaf apparaat he _/-\o_
Idd heb een nu een luxe probleem weet niet welk album ik nou moet luisteren 8)7

Zit jij ook op Fok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Ik overweeg ook een hdd-based mp3 speler te gaan kopen en mij lijkt de iHP120 een hele leuke optie :P
Maar waar ik erg benieuwd naar ben is hoe jullie de geluidskwaliteit ervaren. Klinkt het geluid zuiver, helder, genoeg bass, hard genoeg, etc? En als je ook een andere mp3 speler of ander draagbaar audio apparaat hebt (gehad), hoe klinkt de iHP120 daarmee in vergelijking?
Wat ik erg belangrijk vind is een goede geluidskwaliteit waarbij je de bass goed hard kan zetten zonder dat het geluid gaat vervormen. Iemand die me hier iets meer over kan vertellen?

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

jeej, ik heb eindelijk mijn siemens m55 binnen!
why should you care?
nou, ik wou graag n fotootje maken van de blauwe dispay van de ihp120 vs de rode display van mijn (nu oude) siemens me45 (en de m55 heeft dus een cameraatje);

Afbeeldingslocatie: http://www.clz.let.uu.nl/0142239/zooi/1104_170402.jpg
(klikbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morpheus_ schreef op 04 november 2003 @ 17:15:
Ik overweeg ook een hdd-based mp3 speler te gaan kopen en mij lijkt de iHP120 een hele leuke optie :P
Maar waar ik erg benieuwd naar ben is hoe jullie de geluidskwaliteit ervaren. Klinkt het geluid zuiver, helder, genoeg bass, hard genoeg, etc? En als je ook een andere mp3 speler of ander draagbaar audio apparaat hebt (gehad), hoe klinkt de iHP120 daarmee in vergelijking?
Wat ik erg belangrijk vind is een goede geluidskwaliteit waarbij je de bass goed hard kan zetten zonder dat het geluid gaat vervormen. Iemand die me hier iets meer over kan vertellen?
het geluid is perfect (ligt wel aan de kwaliteit van het nummer natuurlijk). Sommigen beweren dat het nog beter is dan de ipod! Je kan het geluid helemaal naar je eigen smaak instellen, er zijn ook standaard EQs zoals rock, classic ect. ikzelf heb altijd UltraBass aanstaan, dat geeft echt zo een mooi geluid en een hele mooie diepe bas. De oordopjes doen het ook erg goed bij deze speler, heb ze ff vergeleken met mn oude van Philips, wow wat een verschil, die sennheiser dingen zijn zoveel beter!
Ook kun de SRS instellingen wijzigen, ik vind dat niet echt nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morpheus_ schreef op 04 november 2003 @ 17:15:
De geluidskwaliteit is fenomenaal! I kan het alleen met mn sony mzr90 MD speler vergelijken, maar de geluidskwalitiet van de MD speler verbleekt met die van de IHP. Vanaf 192 kbps heb je echt SUPER geluid. 500 kbps OGG is helemaal genieten, maar ik zet alleen mn beste cd's op die kwaliteit :P Echt een aanrader, mooi vol en helder geluid En uitgebreid aan te passen aan je wensen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geluidskwaliteit is altijd een lastig punt... is altijd wel subjectief. Maar iedereen is vol lof over de geluidskwaliteit van de IHP-100/120. Ik denk dat deze misschien wel het beste is van alle mp3 spelers die op de markt zijn.
Effe een paar post kan je ook lezen dat de geluidskwaliteit van de Zen beter is dan die van Ipod en die van Iriver (IHP-100/120) beter is dan de Zen.
De ipod heeft ook problemen met zware bas had ik gelezen... daarom viel de ipod al wel snel bij mij af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 november 2003 @ 18:04:

De ipod heeft ook problemen met zware bas had ik gelezen... daarom viel de ipod al wel snel bij mij af.
en de batterijduur, het uiterlijk, alleen fire-wire, duur enz. enz. (geldt voor mij waarom k gekozen heb voor de ihp120 }) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekhour
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-08 17:01
Hoi,

Ik heb hier in het verleden ook al eens gepost over de geluidskwaliteit van iRiver. Zelf krijg ik over enkele dagen de IHP-120 in mijn bezit maar mijn iRiver slimx IMP350 klonk al stukken beter dan de iPod. Blij dat ik die laatste een maand geleden heb verkocht. De trouwe slimx doet nu even dienst... Vooral het equaliser-gedeelte van de iPod is WAARDELOOS. met een beetje bas gaat de boel al compleet oversturen etc. Verder heb ik de klonk altijd wat weiniog inspirerend en metaalachtig gevonden ook met kwalitatief goede MP3's. En die etymotic er4p's die ik heb laten echt alles horen hoor....

[ Voor 3% gewijzigd door boekhour op 04-11-2003 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekhour
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-08 17:01
-

[ Voor 100% gewijzigd door boekhour op 04-11-2003 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

boekhour schreef op 04 november 2003 @ 22:53:
Hoi,

Ik heb hier in het verleden ook al eens gepost over de geluidskwaliteit van iRiver. Zelf krijg ik over enkele dagen de IHP-120 in mijn bezit maar mijn iRiver slimx IMP350 klonk al stukken beter dan de iPod. Blij dat ik die laatste een maand geleden heb verkocht. De trouwe slimx doet nu even dienst... Vooral het equaliser-gedeelte van de iPod is WAARDELOOS. met een beetje bas gaat de boel al compleet oversturen etc. Verder heb ik de klonk altijd wat weiniog inspirerend en metaalachtig gevonden ook met kwalitatief goede MP3's. En die etymotic er4p's die ik heb laten echt alles horen hoor....
Geluidskwalitatief blink de iHP zeker uit. Geluid word in ieder geval niet gedeformeerd als je de equaliser gebruikt. Alleen ind ik de SRS WOW setting niet om aan te horen, maar dat ligt aan mijn koptelefoon die lage Tonen goed weergeeft. (SRS is gemaakt om de kleinere koptelefoons en zwakkere speakers meer diepgang te geven)

Toe in de Sennheiser HD 457 beluisterde op de iHP was ik zeker wel verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Dat klinkt zeer positief :) Ik had ook al het idee dat de Iriver goed zou klinken, want dat lees je wel vaker in reviews van Iriver producten dat de geluidskwaliteit erg goed is.
Ikzelf heb een tijdje geleden een minidisc-speler gehad (de Sony MZ-R900 voor de kenner :P) en dat geluid viel me best wel tegen voor zo'n duur apparaat. Zodra je de bass ging opschroeven begon die te kraken, heel irritant. Ook kon ik m'n minidisc niet hard genoeg zetten naar mijn mening. Ik had toen Sony groove oordopjes gekocht (weet type# niet meer uit m'n hoofd, maar dat zijn van die dingen die wat dieper in je oor gaan, en voor oordopjes hele goede bass hebben :)) en dat hielp wel een beetje. Maar ik kon nooit de bass voluit zetten ;(

Mede hierdoor heb ik daarom een half jaar geleden ofzo een MP3-CD speler gekocht. Leek me wel handig, niet 160min wachten voordat de muziek erop staat maar slechts een paar minuutjes tot de cd gebrand is. En dit is ook handiger dan minidisc, alleen jammer van dat geluid...de bass kan wel harder dan op m'n minidisc maar dan klinken de hoge en middentonen weer zo brak :/ Ook begin ik me steeds meer te ergeren aan de max afspeeltijd van 6-8 uur want dan moet ik om de 2 dagen opladen ofzo, en hij's toch best wel groot ;)
Dus daarom wil ik naast de gebruiksgemak van een hdd-mp3 speler ook goede geluidskwaliteit, en dat bij mekaar opgeteld kom ik denk ik uit bij de iHP120 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morpheus_ schreef op 05 november 2003 @ 10:33:
Dat klinkt zeer positief :) Ik had ook al het idee dat de Iriver goed zou klinken, want dat lees je wel vaker in reviews van Iriver producten dat de geluidskwaliteit erg goed is.
Ikzelf heb een tijdje geleden een minidisc-speler gehad (de Sony MZ-R900 voor de kenner :P) en dat geluid viel me best wel tegen voor zo'n duur apparaat. Zodra je de bass ging opschroeven begon die te kraken, heel irritant. Ook kon ik m'n minidisc niet hard genoeg zetten naar mijn mening. Ik had toen Sony groove oordopjes gekocht (weet type# niet meer uit m'n hoofd, maar dat zijn van die dingen die wat dieper in je oor gaan, en voor oordopjes hele goede bass hebben :)) en dat hielp wel een beetje. Maar ik kon nooit de bass voluit zetten ;(

Mede hierdoor heb ik daarom een half jaar geleden ofzo een MP3-CD speler gekocht. Leek me wel handig, niet 160min wachten voordat de muziek erop staat maar slechts een paar minuutjes tot de cd gebrand is. En dit is ook handiger dan minidisc, alleen jammer van dat geluid...de bass kan wel harder dan op m'n minidisc maar dan klinken de hoge en middentonen weer zo brak :/ Ook begin ik me steeds meer te ergeren aan de max afspeeltijd van 6-8 uur want dan moet ik om de 2 dagen opladen ofzo, en hij's toch best wel groot ;)
Dus daarom wil ik naast de gebruiksgemak van een hdd-mp3 speler ook goede geluidskwaliteit, en dat bij mekaar opgeteld kom ik denk ik uit bij de iHP120 :)
zeeeeeeeeeeeeeeeer goede keus!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*offtopic

Matrix Revolutions is lichtjes teleurstellend, en ik versta er geen bal van...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2003 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierryziezo
  • Niet online
Potverdoeme, nu liggen ze wel zeker weer bij de douane zeker... Ik heb mijn speler vorige week dinsdag besteld en als alles goed gaat, heb ik hem maar volgende week woensdag...

:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKLORD
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-01 21:17
dan wordt het nog druk bij de douane.. de mijne ligt erook :+ :+

achja.. ik kan nog wel paar daagjes wachten hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shyne
Vind het opstarten wel lang duren :|
een minuut ofzo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

Thierryziezo schreef op 02 november 2003 @ 13:13:
'k Heb hier al een USB 2-kabeltje gevonden dat misschien op de iHP-120 zou passen.

Kan iemand even kijken of de aansluiting overeenkomt?
http://www.euronetwork.co...g/USB_2_0_Mini_cable.html

Volgens mij past dat kabeltje op de player:
http://www.iriver.co.kr/d...ang17_iHP100_DSCN7345.JPG
ik heb er net eentje bij de mediamarkt (utrecht) gekocht;
Belkin USB 2.0 (hi-speed) A - Mini b plug, 1.8 meter voor 7.79 euro
De naamloze, USB 1.1 versie was 9.99 euro :) Deze belkin heeft nog 24k gouden plugjes (as if dat wat uit zou maken), maar qua prijs valt het dus wel mee.
En ja, de 5 pin mini connector is de juiste...

edit;
deze is het dus, alleen staat op de foto, stom genoeg, geen goldplated versie... naja
http://catalog.belkin.com...count=&Product_Id=128024#

[ Voor 12% gewijzigd door schaduw op 06-11-2003 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shyne schreef op 06 november 2003 @ 19:29:
Vind het opstarten wel lang duren :|
een minuut ofzo :?
van je speler? bij mij een paar seconden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shyne
Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 20:35:
[...]

van je speler? bij mij een paar seconden
Heb de nieuwste firmware en er staat 8 GB op :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Shyne schreef op 06 november 2003 @ 23:37:
[...]

Heb de nieuwste firmware en er staat 8 GB op :?
Misschien moet je je database ff bijwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arghhhhhhhhhh... Ik wordt nu echt langzamerhand helemaal gek v.d. spanning....

Ik heb dus ook via DAPreview met die IA meegedaan en het schijnt dat ze morgen die spelers afleveren bij DAP en dat ze dan de boel gelijk op de post gooien...

Dus volgende week moet ik 'm toch echt wel krijgen dan?

Ik laat hem lekker op me werk afleveren zodat ik me collega's gelijk kan laten :9~ Heheheheh...

Man ik verheug me er nu al zo op... Ik heb trouwens al een Sennheiser PXC-250 gekocht die noise-cancelation heeft! Ik zit me nu al te verheugen op die 10 uur durende vliegreis naar de VS met die iHP-120 en die koptelefoon erbij!! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierryziezo
  • Niet online
Lol,

dat afleveren op het werk is wel een goed idee :)

Wedden dat ze de week erna ook zoiets hebben ;)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thierryziezo schreef op 07 november 2003 @ 07:49:
Lol,

dat afleveren op het werk is wel een goed idee :)

Wedden dat ze de week erna ook zoiets hebben ;)?
<off-topic>

Heh, denk ut niet: ben de gadget-king hier: SE P800, Palm, Powerbook G4, BT headsets, zo'n Sennheiser koptelefoon etc. etc... Iedereen staat altijd naast me te :9~ :9~ :9~

</end off-topic>

Ik hoop allen dat ze SNEL afleveren... ik kan me bijna niet inhouden zeg! |:(

Dan een inhoudelijke vraag: de speler laadt niet op via de USB poort, is dat omdat dit fysiek niet kan? Met Firewire kan dit toch wel? Die Nomad Zen had volgens mij èn firewire èn USB 2.0...

Dat had iRiver dus ook beter kunnen doen denk ik...

Maar goed: dit gaat me ook wel blij maken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 november 2003 @ 12:53:
[...]

<off-topic>

Heh, denk ut niet: ben de gadget-king hier: SE P800, Palm, Powerbook G4, BT headsets, zo'n Sennheiser koptelefoon etc. etc... Iedereen staat altijd naast me te :9~ :9~ :9~

</end off-topic>

Ik hoop allen dat ze SNEL afleveren... ik kan me bijna niet inhouden zeg! |:(

Dan een inhoudelijke vraag: de speler laadt niet op via de USB poort, is dat omdat dit fysiek niet kan? Met Firewire kan dit toch wel? Die Nomad Zen had volgens mij èn firewire èn USB 2.0...

Dat had iRiver dus ook beter kunnen doen denk ik...

Maar goed: dit gaat me ook wel blij maken ;-)
tja iriver-klanten zijn gewoon veeleisend he >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
He wat? iRiver iHP-120? Hmmm... ff kijken of ik nog wat heb liggen. Ow ja, ik zie het al:

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/ihp120_units.jpg

... een paar dus :P

Pin me nergens op vast, het is aardig wat werk om alles in de juiste banen te leiden. Komt wel goed, though :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chux

chux

...

the_Omniscient schreef op 07 november 2003 @ 13:35:
He wat? iRiver iHP-120? Hmmm... ff kijken of ik nog wat heb liggen. Ow ja, ik zie het al:

[afbeelding]

Pin me nergens op vast, het is aardig wat werk om alles in de juiste banen te leiden. Komt wel goed, though :).
hey, daar zie ik er 1 met mijn naam erop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

hey omni heb je er zelf ook een?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 november 2003 @ 12:53:
[...]

waarom zou hij moeten kunnen opladen via usb? als jij binnen een paar minuten je spelertje hebt volgegooid via usb2.0 dan wil jij die paar minuten dat ie oplaad? Ik leg altijd alleen mijn spelertje aan de usbkabel en overpompen maar, als de batterij nog vol genoeg is kan dat ook makkelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

Geef je adres, sleutel en evt alarmnr. eens even >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Argh... wat een debiel probleem :( Kom ik bij het postkantoor... Hebben ze geen pre-defined dozen meer... En ik zit zelf ook helemaal zonder, atm! Mja, en omdat ik toch prefereer dat die dingen goed beschermd bij de mensen aankomen, kan ik niets anders doen dan de hele zooi morgen te verpakken en op te sturen :/

Sorry guys... Dan is het wel ellendig dat het net weekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Dat maakt toch niets uit, vrijdag of zaterdag, het resulteert beide in maandag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

Even over blauwtand ...
bestaan er geen BT headset?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

HIValicious schreef op 07 november 2003 @ 22:13:
Even over blauwtand ...
bestaan er geen BT headset?
Die zullen er vast wel zijn. Maar of de geluidskwaliteit is brak of het batterij verbruik gewoon te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

:P :9 :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ MY HERO!!!!

COME TO PAPA BABY!!!!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2003 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 november 2003 @ 16:43:
[...]

waarom zou hij moeten kunnen opladen via usb? als jij binnen een paar minuten je spelertje hebt volgegooid via usb2.0 dan wil jij die paar minuten dat ie oplaad? Ik leg altijd alleen mijn spelertje aan de usbkabel en overpompen maar, als de batterij nog vol genoeg is kan dat ook makkelijk!
Nou, het volgende: ik heb b.v. een USB lader voor me P800... Die heeft me al vaak gered op die momenten dat ik half leeg was en ik wist dat nog een dag ofzo niet me gewone lader zou zien (weekendje weg ofzo)...

Ik weet nu al zeker dat ik dat die iHP-210 vaak op me werk ga gebruiken als portable HD en dan moet je toch wel rekening houden met wat meer stroomverbruik. Kortom: handig als ie via USB oplaadt want dan hoef je je voeding niet steeds mee te slepen...

En komende december zit ik b.v. bij me vriendin in Florida voor de kerst en ik neem voor m'n P800 dan alleen dat dunne USB ladertje mee... Dat scheelt weer 1 lader...

Heck; ik barst van de laders en shit: voor die P800, m'n Sony TRV-33E video, m'n G4 notebook, m'n bluetooth headset. En misschien koop ik nog een Canon digicam...

Ga maar na: voeding via USB weegt nix en is best praktisch....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaDLiVe schreef op 07 november 2003 @ 21:24:
Dat maakt toch niets uit, vrijdag of zaterdag, het resulteert beide in maandag ;)
Precies!! Stuur die van mij dan ook maar morgen op :9~ 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 november 2003 @ 23:49:
[...]

Nou, het volgende: ik heb b.v. een USB lader voor me P800... Die heeft me al vaak gered op die momenten dat ik half leeg was en ik wist dat nog een dag ofzo niet me gewone lader zou zien (weekendje weg ofzo)...

Ik weet nu al zeker dat ik dat die iHP-210 vaak op me werk ga gebruiken als portable HD en dan moet je toch wel rekening houden met wat meer stroomverbruik. Kortom: handig als ie via USB oplaadt want dan hoef je je voeding niet steeds mee te slepen...

En komende december zit ik b.v. bij me vriendin in Florida voor de kerst en ik neem voor m'n P800 dan alleen dat dunne USB ladertje mee... Dat scheelt weer 1 lader...

Heck; ik barst van de laders en shit: voor die P800, m'n Sony TRV-33E video, m'n G4 notebook, m'n bluetooth headset. En misschien koop ik nog een Canon digicam...

Ga maar na: voeding via USB weegt nix en is best praktisch....
Geef ik je gedeeltelijk gelijk in. Alhoewel ik al zo ongeveer 3 ladingen (dus 60 gyg) heb overgepompt zonder te hoeven opladen.

Toch ben ik er wel blij mee dat hij niet automatisch gaat laden als je hem aan usb hangt. Ik weet zeker dat dit zal de batterij levensduur zal verkorten.
Dan mag het wel een lythium batterij zijn maar overal wordt geadviseerd zo weinig mogelijk opladen en als je oplaad helemaal volladen.

Voor nood is het natuurlijk altijd fijn, de guldenmiddenweg is dan om de vraag, of hij automatisch gaat laden via usb, in het menu van de iriver aan de gebruiker te stellen.

De belangerijkste firmwareupgrade waar ik zelf op zit te wachten is sneller doorspoelen of een jump to time functie, spoel me wezenloos met al die live-sets van > 80 min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FF een heel andere vraag: ik ben - in afwachting van de aankomst van "my precioussss" >:) - alvast wat van m'n CD's aan het rippen in Ogg formaat

Twee vragen daarover: de iHP-120 speelt dus tracks af met een pauze er tussen, is er een manier om b.v. een mix CD op te nemen als 1 grote file? Ik bedoel; ik hecht niet zo aan de namen van de verschillende tracks... Ik heb nog wat oude CD's liggen (Ultimate Dream Mixes) en dat zijn dus soms hele korte tracks.

En welke tool gebruik je daar dan voor? Ik gebruik nu CDex 1.51 en ik dacht dat er vroeger een optie in zat om de hele CD als 1 groot bestand te rippen...

Over opties gesproken: zou het qua techniek mogelijk zijn om b.v. gapless af te spelen of b.v. zoals in iTunes & Winamp crossfade in te bouwen? Dus b.v. in een nieuwe firmware voor die iHP-120? Of is dat gewoon fysiek niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CDex: 3e icoontje rechts boven: Extract a section: kies vervolgens alle nummers.

gapless/crosfade: Tja, de Karma kan het ook dus waarom zoe de iHP het niet kunnen? Wellicht ligt het aan de gebruikte processor. Geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Effe een vraagje over de service van de grote mp3 spelers verkopers (mp3shopper, mp3man, mmport, mp3cdspeler). Als er wat mis is met de speler, moet je hem dan gewoon terug opsturen naar de winkel? of is er een Iriver vestiging in NL waar je het naar toe kan sturen? of haalt de winkel hem op?
En zijn jullie ervaringen een beetje goed met deze 4 bedrijven?
Verder vroeg ik me af of iemand misschien weet hoe duur een diefstal verzekering is voor een mp3 speler? en is het verstandig om deze of een andere verzekering te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shyne
Verwijderd schreef op 09 november 2003 @ 00:34:
Effe een vraagje over de service van de grote mp3 spelers verkopers (mp3shopper, mp3man, mmport, mp3cdspeler). Als er wat mis is met de speler, moet je hem dan gewoon terug opsturen naar de winkel? of is er een Iriver vestiging in NL waar je het naar toe kan sturen? of haalt de winkel hem op?
En zijn jullie ervaringen een beetje goed met deze 4 bedrijven?
Verder vroeg ik me af of iemand misschien weet hoe duur een diefstal verzekering is voor een mp3 speler? en is het verstandig om deze of een andere verzekering te nemen?
Naar winkel sturen met RMA formulier B)
Ik heb alleen ervaring met mp3cdspelers
En die is slecht :{
Het is een goede winkel ,Maar al heb je moet je hem terug sturen doen ze erg knullig :|
Stuur je hem dus op hoor je ene maand nix en opeens staat de postbode voor de deur met een nieuwe :|
Heb het nu al 2 keer gehad :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 november 2003 @ 22:02:
CDex: 3e icoontje rechts boven: Extract a section: kies vervolgens alle nummers.

gapless/crosfade: Tja, de Karma kan het ook dus waarom zoe de iHP het niet kunnen? Wellicht ligt het aan de gebruikte processor. Geen idee.
:+ LOL ik wist wel dat het kon... Had alleen een hele oude versie van CDex voorheen...

Hmm, klopt het dat er ergens een feature wish list is op de iRiver site? Dat van die gapless en fade moet vast al iemand eerder hebben aangevraagd....

Man was het maar vast morgen! I want my preciousssssssssss })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhmmm... iemand al iets gehoord van die iHP-120 IA via Omni? Zou ie al alles op de post hebben? Het waren er zoveel daar was is vast de hele dag zoet mee :*)

Omni als je dit leest: you're the _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

En om deze posting toch voor 50% on-topic the houden ;) : weet iemand of je ongestraft die iHP kan formateren??? En kan dat via USB? En zou je 'm dan bootable kunnen maken, zodat je er als van een externe HD van kan booten? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

je kan uhm gewoon formateren dat gaat via usb (hoe anders dan)en boottable gaat niet volgens mij

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Oe volgende vraag. Mijn iHP maakt in mp3 mode altijd geluid (het apparaat zelf dan he ;)). Hebben jullie dit ook? Lijkt alsof de hdd constant ronddraait en een zoemend geluid voortbrengt. Viel me ook op dat mijn batterijduur niet echt top is. (7 uur bij normaal gebruik) Dit kan als oorzaak hebben dat ik hem nog niet heel vaak heb opgeladen.

[ Voor 39% gewijzigd door MaDLiVe op 10-11-2003 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaDLiVe schreef op 10 november 2003 @ 11:47:
Oe volgende vraag. Mijn iHP maakt in mp3 mode altijd geluid (het apparaat zelf dan he ;)). Hebben jullie dit ook? Lijkt alsof de hdd constant ronddraait en een zoemend geluid voortbrengt. Viel me ook op dat mijn batterijduur niet echt top is. (7 uur bij normaal gebruik) Dit kan als oorzaak hebben dat ik hem nog niet heel vaak heb opgeladen.
volgens mij maakt ie altijd geluid of t nou mp3 is of niet. Mij is t trouwens niet echt opgevallen, zeket niet irritant ofzo, je hoort het echt niet als je gewoon muziek aan het luisteren bent. 7uur? das wel errug kort; k doe meestal drie dagen met 1 keer opladen, dwz dat k hem dan vaak aan en uit zet, veel verander van nummer enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Verwijderd schreef op 10 november 2003 @ 15:00:
[...]

volgens mij maakt ie altijd geluid of t nou mp3 is of niet. Mij is t trouwens niet echt opgevallen, zeket niet irritant ofzo, je hoort het echt niet als je gewoon muziek aan het luisteren bent. 7uur? das wel errug kort; k doe meestal drie dagen met 1 keer opladen, dwz dat k hem dan vaak aan en uit zet, veel verander van nummer enzo.
Ik bedoelde dus muziek afspelen in het algemeen zelfs als hij het gebuffered heeft. In tuner mode maakt hij dat geluid niet. Het geluid is niet hinderlijk maar ik vroeg me af of het normaal was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chux

chux

...

Verwijderd schreef op 09 november 2003 @ 14:42:
Uhmmm... iemand al iets gehoord van die iHP-120 IA via Omni? Zou ie al alles op de post hebben? Het waren er zoveel daar was is vast de hele dag zoet mee :*)
Ben ook wel benieuwd omni, als het dit weekend gelukt zou zijn, dan zouden we ze vandaag binnen kunnen hebben toch?!
Anyways, I can't wait.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
chux schreef op 10 november 2003 @ 17:18:
[...]

Ben ook wel benieuwd omni, als het dit weekend gelukt zou zijn, dan zouden we ze vandaag binnen kunnen hebben toch?!
Anyways, I can't wait.....
Hm ja dankzij de nieuwe policy van TPG business is het dus *niet* gelukt. Blijkbaar zijn alle postkantoren in NL verhuisd naar supermarkten oid... Bieden dus lang niet alle services aan.

Moet morgen dus naar een Business point, lekkere omweg weer. Maar goed, schijnt er bij te horen ofzo, het mag niet teveel mee zitten natuurlijk :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the_Omniscient schreef op 10 november 2003 @ 17:42:
[...]
Hm ja dankzij de nieuwe policy van TPG business is het dus *niet* gelukt. Blijkbaar zijn alle postkantoren in NL verhuisd naar supermarkten oid... Bieden dus lang niet alle services aan.

Moet morgen dus naar een Business point, lekkere omweg weer. Maar goed, schijnt er bij te horen ofzo, het mag niet teveel mee zitten natuurlijk :( :(
:'( Het wordt dus wel woensdag of donderdag of z'n vroegst.....

Was ik nou toch maar langsgereden gisteren |:(

Nou ja... Geduld is een schone zaak zullen we maar zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaDLiVe schreef op 10 november 2003 @ 17:12:
[...]

Ik bedoelde dus muziek afspelen in het algemeen zelfs als hij het gebuffered heeft. In tuner mode maakt hij dat geluid niet. Het geluid is niet hinderlijk maar ik vroeg me af of het normaal was.
bij het afspelen van nummers van de harde schijf zal deze altijd ronddraaien, net zoals bij je pc. Het is wel heel normaal.... En in tunermode maakt ie dat geluid natuurlijk niet omdat ie dan niets van de harde schijf hoeft af te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

je hebt tog een buffer of nie?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HIValicious schreef op 10 november 2003 @ 19:04:
je hebt tog een buffer of nie?
Opening post:

Buffer size: 10 MB

Dat zou dus echt wel genoeg moeten zijn om niet al te vaak je hd te horen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 november 2003 @ 23:10:
[...]

Opening post:

Buffer size: 10 MB

Dat zou dus echt wel genoeg moeten zijn om niet al te vaak je hd te horen...
ja oke, je hoort m pas als je echt met je oor tegen dat ding zit. Bij het opspinnen hoor je m wel wat beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Verwijderd schreef op 11 november 2003 @ 09:38:
[...]

ja oke, je hoort m pas als je echt met je oor tegen dat ding zit. Bij het opspinnen hoor je m wel wat beter....
Volgens mij is het hele principe van een buffer de harde schijf ontlasten. De HDD zou daarom niet de hele tijd mogen spinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKLORD
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-01 21:17
whoei

de mijne is binnen!

Hij is braaf aan het opladen nu. Hopelijk snel klaar, want ik kan er eigenlijk niet van afblijven 8)

Die line/in-optical/in, kan die stroom leveren?

Afbeeldingslocatie: http://www.minidiscworld.nl/media/sony_ecm_ds70.jpg
deze wil ik eigenlijk bestellen..
Sony Microfoon ECM-DS70
- Speciaal voor DAT en MiniDisc
- Voeding vanuit het apparaat
- Stereo
- Frequentiebereik: 100 - 15.000 Hz
- Max. geluidsdrukniveau: meer dan 110 dB SPL
- Afmetingen: 58x16x57mm

Zou wel beter zijn, beetje livesets opnemen :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

zo iets maar dan boxen? zijn die er ook ?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DARKLORD schreef op 11 november 2003 @ 12:13:
whoei

de mijne is binnen!

Hij is braaf aan het opladen nu. Hopelijk snel klaar, want ik kan er eigenlijk niet van afblijven 8)
Wat! Via die IA van Omni? Vuile mazzelp***** ! :9~

Ik dacht dat Omni pas vandaag de boel op de post zou gooien? Of heb jij onder rembours besteld?

En? bevalt de champagnekleur?

Overigens: 3 uur opladen volgens de specs.... Maar ik zou 'm de eerste keer er ietsje langer aan laten liggen! Schijnt wel beter te zijn....

Have fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 november 2003 @ 09:38:
[...]

Oh, ik dacht dat je bedoelde dat je 'm echt nadrukkelijk hoorde.. Maar wat jij beschrijft lijkt me normaal.

En 10mb is normaal wel genoeg om minsten 1 hele song te bufferen (tenzij je alles op 256 ript ofzo, dan is het misschien te weinig).

Bufferen heeft vooral de functie om die HD niet al te veel te laten werken, want dat kost meer stroom!

Vandaar dat die 16 uur speeltijd gebaseerd is op puur achteralkaar afspelen van muziek (zonder skippen, spoelen etc..) op basis van MP die op 128kbps is geript.

Theoretisch doe je dus langer met (fysiek) kleinere bestanden omdat ie dan optimaal kan bufferen.... Toch?
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.