"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Ik zit ook in Groningen (binnenstad).Ronnie_T schreef op 14 October 2003 @ 02:21:
Gefiliciteerd @home, ik ben binnenkort geen klant meer bij jullie. Hier (Groningen) is de verbinding (@home plus) de laatste maanden zeer instabiel/traag. Upload komt te vaak niet eens hoger dan een @home basis-abonnement, maar ik betaal wel het hogere bedrag (EUR 47.95).
Mijn upload komt ook zelden boven de 8 k.
Net wilde ik daar eens een mailtje aan wijden, en om dat te onderbouwen zou ik even een bestand van 1 mb naar mijn home-page uploaden.
Is *VD mijn hele homepage weg, inclusief alle bestanden! (sorry, ik vloek hoogst zelden maar dit moest er even uit). Hebben ze er een standaard welcome.htm neergezet. En dit is al de TWEEDE keer dat dit gebeurt. Niet dat er een belangrijke homepage staat, maar wat foto's en dingen die ik, omdat het daar staat, vanaf elke PC kan raadplegen!
Ze zetten maar mooi een backup terug!
Vorige keer was mijn hele account weg. "We gaan even kijken of die accountnaam nog steeds vrij is, meneer, anders moet u een andere gebruikersnaam kiezen..."
Dacht het toch niet!
De brakke mail server en de nieuws servers met een retentietijd van minder dan een dag heb ik het al niet eens meer over....
Verder heb ik sinds een week dat onregelmatig de hele verbinding een aantal seconden (tot max ong. 30 seconden) wegvalt. ERG irritant als je aan het gamen bent.
Meer mensen last van dit laatste?
Ik begin ondertussen ook al ADLS prijzen en voorwaarden te bekijken.....
krijg de hele dag (op m'n werk) al telefoontjes... Nu thuis ook weer...
standaard zin: "heb je m'n mailtje nog gelezen"
mwah, nee dus. Daimn, PTT is nog sneller (jaja, TPG). Dit gaat dus nergens over, ik ben nu mails van 2 dagen geleden aan het beantwoorden.
Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...
Verwijderd
Dit ondervind ik ook, normale mailtjes van verleden week komen nu pas binnen, maar in de afgelopen periode is het enige mail wat ik binnen kreeg SPAM...... lijkt op dat moment wel dat men zelf spam verstuurt bij @homesv3n schreef op 14 October 2003 @ 23:56:
wat hebben ze met die mailservers gedaan, omgekeerd spamfilter geinstalleerd?
Ik heb mezelf 3 mailtjes gestuurd (van verschillende adressen), komen niet aan, maar m'n spam kom vrolijk 5x dubbel binnenwaar slaat dit toch op, brakke mailservers
Gaat weer fijn dus, om al niet te praten van ff fijn online gamen.
Gister zo rond de 10-15x de hele verbinding plat tijdens het gamen, zo is de fun er snel vanaf dus.
Sta nu fijn op de Demon mailinglist om bericht te krijgen zodra hun 8mbit abbo
(het erge is ook nog dat we op ons werk dealer van @home zijn en die rotzooi dus aan klanten moeten slijten)
Juist, wéér zo'n standaard tekst. Geen antwoord op mijn vraag. En omdat ik nu toch aan het mailen was dacht ik ook nog maar voor de zoveelste keer over de upstream te klagen, met dit als antwoord:Op dit moment is er een storing op onze mailserver. Hierdoor kan het
zijn dat het verzenden en ontvangen van e-mail enige vertraging oploopt.
Tevens is het mogelijk dat u enkele e-mails dubbel ontvangt.
Blijkbaar spreken alle @home medewerkers elkaar tegen (nogsteeds een slechte interne communicatie daar), want in vorige mailtjes stond dat er wèl een uploadverhoging zou komen..@Home heeft gekozen voor de mogelijkheid om onbeperkt te downloaden. Er
is een uploadlimiet van 16KB/s (=128 Kb/s) om o.a. het draaien van
servers te ontmoedigen. Wanneer de uploadlimiet verhoogd wordt, zou dit
ten koste gaan van de download snelheid.
@Home heeft er specifiek voor gekozen om juist de download snelheid voor
de klanten zo optimaal mogelijk te houden. Op korte termijn zal de
uploadlimiet dan ook niet verhoogd worden.
Ik heb hetzelfde mailtje naar sales@home.nl gestuurd, ben benieuwd wat voor (tegenstrijdig?) antwoord ik daar krijg..
[ Voor 8% gewijzigd door Zap op 15-10-2003 13:00 ]
#
Storing @Home hindert e-mail
SITTARD - Abonnees van internetprovider @Home hebben de afgelopen dagen hinder ondervonden van een storing bij de zogeheten mailserver, die de e-mailtjes via de kabel verspreidt over het internet.
Vanaf zondag vertoonde de server kuren. Abonnees zagen verstuurde e-mailtjes niet aankomen en kregen sommige berichten soms wel drie tot vijf keer. Abonnees meenden dat hun computer was besmet met een virus. Dat was niet het geval. Woordvoerder Edwin van Laar: ,,De mailserver werd plots overspoeld met e-mailtjes. De oorzaak daarvan zijn we nog aan het onderzoeken.'' Wat gebeurde is te vergelijken met een riolering, zegt Van Laar. Als er te veel afvalwater door de rioolbuis gaat, komt een deel terecht in een overslag. ,,Iets soortgelijks is met de mailtjes gebeurd. Een groot aantal is in de wachtstand terecht gekomen en later alsnog verstuurd.''
woensdag 15 oktober 2003
Er zal echt niet in 1x 100.000 meer mail verstuurd worden.
[ Voor 5% gewijzigd door dr paaj op 15-10-2003 13:35 ]
Idem hier. Zondag verstuurd, vanmorgen in mijn mailbox ontdekt. En precies hetzelfde:Zap schreef op 15 October 2003 @ 12:58:
Grrr, ik stuur een mailtje betreffende de mailservers die altijd brak zijn en vermeld duidelijk dat ik 't níet over die tijdelijke storing van afgelopen dagen had maar over de algemene onbetrouwbaarheid daarvan..en wat krijg ik terug (na 5x de autoresponder te hebben ontvangen)? :
[...]
Juist, wéér zo'n standaard tekst. Geen antwoord op mijn vraag.
Ten eerste: die storing zou maandag om 7 uur verholpen moeten zijn. Daarvoor was dat onderhoud. Blijkbaar maar half werk verricht.Geachte heer IceManX,
Bedankt voor het versturen van uw e-mail naar @Home.
Op dit moment is er een storing op onze mailserver. Hierdoor kan het
zijn dat het verzenden en ontvangen van e-mail enige vertraging oploopt.
Tevens is het mogelijk dat u enkele e-mails dubbel ontvangt.
Voor meer info verwijzen wij u naar
http://help.home.nl/email
Onze technici doen hun uiterste best om het probleem zo spoedig mogelijk
te verhelpen.
Wij bieden u onze excuses aan voor het ongemak.
Wij hopen dat u voldoende bent geïnformeerd.
Voor al uw vragen kunt u ook terecht op onze Online Help
http://help.home.nl
Met vriendelijke groet,
@Home
Afdeling Klantenservice
Bezoek de portal van @Home op http://start.home.nl
Ten tweede: ik krijg niet enkele emails dubbel, maar veel mails minstens 5 keer. Ik heb de 10 al bereikt. Dat noem ik niet dubbel.
Ten derde: nee ik ben niet voldoende geinformeerd, zo weet nog steeds niemand (inclusief @Home volgens mij) WAT er precies foutgaat, wanneer het voorbij is en belangrijker: of ik al mijn email binnen een redelijke termijn krijg.
Over mijn dreiging naar ADSL over te stappen praten ze niet eens, alsof het ze niet eens kan schelen.
Maar er is verbetering: het mailtje dat ik vanaf school heb verstuurd om 12:44 is om 12:43 aangekomen (maw: de tijd klopt daar dus ook al niet).
More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs
Verder zeggen ze dat de problemen met de mailserver nog niet zijn opgelost:Wij hebben uw e-mail ontvangen, en betreuren dat u ontevreden bent over
de service van @Home. Als eerste willen wij u onze welgemeende excuses
aanbieden voor de door u ondervonden ongemakken.
U heeft aangegeven dat u problemen heeft ondervonden met de snelheid uw
internetverbinding. Onlangs hebben wij ons netwerk verder uitgebreid.
Dit zal de snelheid bevorderen. @Home biedt in principe voldoende
bandbreedte, om alle klanten tevreden te stellen.
Verder hoop excuses en dergeleken van hun kant, maarja ga ze toch maar even bellen om het contract op te zeggen, Technisch onderzoek voor ADSL is namelijk gisteren afgerondWij hebben helaas in de afgelopen periode meerdere problemen gehad met
onze mail server. Er kunnen af en toe nog vertragingen optreden doordat
de verdeling tussen de mail servers nog niet volledig correct verloopt.
More than meets the eye
system specs
Mededeling @Home mailserver 15 oktober 2003
Geachte @Home abonnee,
De storing op de @Home mailserver is
verholpen.
Er is een achterstand in het verwerken van
eerder verstuurde emailberichten. Dit zal zo
spoedig mogelijk worden verholpen.
Voor meer info verwijzen wij u naar
http://help.home.nl/email
Onze excuses voor het ongemak.
@Home afdeling klantenservice
OPGELOST: Storing Mailserver maandag 13 Oktober 2003
De storing is verholpen.
Eerder schreven wij:
> Geachte @Home abonnee,
> Op dit moment is er een storing op onze
> mailserver. Hierdoor kan het zijn dat het
> verzenden en ontvangen van e-mail enige
> vertraging oploopt.
>
> Voor meer info verwijzen wij u naar
> http://help.home.nl/email
>
> Onze technici doen hun uiterste best om het
> probleem zo spoedig mogelijk te verhelpen.
>
> Wij bieden u onze excuses aan voor het
> ongemak.
>
> @Home afdeling klantenservice
Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)
Verwijderd
http://www.home.nl/producten/kabelinternet/
edit: had ipv demon @home staan
[ Voor 7% gewijzigd door Joppe op 16-10-2003 09:43 ]
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
goh je meent hetBor_de_Wollef schreef op 15 oktober 2003 @ 15:39:
Ik krijg nou zo opeens alle e-mail 6 tot 8 keer van de @home server?!
Ruilen? Mis zo'm meeltje of tien vanaf zaterdagochtendBor_de_Wollef schreef op 15 oktober 2003 @ 15:39:
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
En je was er net weg?Joppe schreef op 15 oktober 2003 @ 15:35:
Eens kijken of ik het bij @home ook zo lang uithoud.
Volgens mij heb ik ondertussen alles binnen, ik weet wel dat de mailtjes nu weer binnen een paar minuten binnen komen (last time I checked iig)
More than meets the eye
system specs
Ik kan niet meer terug, had tot de 14de bedenktijd. Ik had begin deze maand een mailtje ter opzegging gestuurd naar klachten@home.nl. Heb het voor de zekerheid zostraks even telefonisch opgezegd, tijdens het navragen of het mailtje was aangekomen, is er niks geregistreerd. Maargoed, dan alsnog opgezegd vanaf 1 december.Blue_White_Army schreef op 15 October 2003 @ 16:09:
Ik heb 10x een mail van Demon binnen gekregen die mij bedanken voor het aanmelden![]()
![]()
Nu even wachten op Demon.
If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?
Misschien omdat je opzeggingen naar opzegging@home.nl moet sturen? Staat duidelijk vermeld op de website...Tatsu schreef op 15 October 2003 @ 20:57:
[...]
Ik had begin deze maand een mailtje ter opzegging gestuurd naar klachten@home.nl. Heb het voor de zekerheid zostraks even telefonisch opgezegd, tijdens het navragen of het mailtje was aangekomen, is er niks geregistreerd
Verwijderd
Statistieken voor het laatst bijgewerkt op Woensdag 15 Oktober 2003 om 22:21

Online gamen is er hier de laatste tijd sowieso niet meer bij. Pings schieten constant omhoog.
Verwijderd
Kortom zo van: Houd je bek, je zit al bocen de speed die wij aangeven (ik klaagde da'k van 430+ naar 310+ ongeveer ben gegaan).... Jammer maar tot nu toe iig helaas. ADSL kan ik ookal niet nemen, simpelweg vanwege da'k hier geen vaste lijn heb en het daardoor allemaal erg duur word (aansluitkosten vaste lijn KPN etc etc)Op een duistere dag schreef @home
Geachte heer, mevrouw,
Hieronder ziet u de download en de uploadsnelheden van de verschillende pakketten.
Snelheid
@Home Budget
@Home Basis
@Home Breedband
Download
64 Kbits/sec (= 8KB/s) @Home Budget
312 bit/sec Kbits/sec (= 39 KB/s) @Home Basis
1-2 Mbits/sec (= 125-250 KB/s) @Home Breedband
Upload
32 Kbits/sec (= 4 KB/s) @Home Budget
64 Kbits/sec (= 8 KB/s) @Home Basis
128 Kbits/sec (= 16 KB/s) @Home Breedband
Voor al uw vragen kunt u ook terecht op onze Online Help http://help.home.nl
Met vriendelijke groet,
@Home
Afdeling Klantenservice
ik heb net ruim 40 minuten aan de lijn gehangen (dus da's toch weer een oud tientje)
Conclusie 1 (wegvallende verbinding): er zijn problemen bekend met een ov-router (en die problemen waren er pas NADAT ik de naam van het ding had genoemd, daarvoor waren er geen problemen bekend). Dit probleem is niet zo dringend omdat er nog niet zoveel mensen over geklaagd hebben.
Cunclusie 2: 8kb/s upload is redelijk normaal, ze kunnen er niks aan doen.
2e lijns support (dus NIET de eerste lijns waarvan ik verwacht dat die de gewone "mijn Outlook doet het niet" behandelen:
Wat voor PC hebt u?
-Athlon 1800 XP met 2*80 gb RAID en 1 Gb intern
Het wil wel eens helpen uw PC op te schonen en te defragmenteren
Draait u een firewall?
-Ja
Het wil wel eens helpen die uit te schakelen omdat die het verkeer kan vertragen
-Meneer, op LAN parties haal ik nog wel een aantal Mb per seconde, ondanks de firewall, met dezelfde netwerkkaart
Wij kunnen geen upload snelheid garanderen
-toch wel binnen jullie eigen netwerk, als ik een bestand upload naar mijn webspace?
Ja, maar misschien dat onze servers het druk hebben waardoor het niet sneller kan.
-maar als ik naar een andere plek upload haal ik precies dezelfde upload
Buiten ons netwerk kunnen we geen snelheid garanderen
-maar dan is het toch wel erg toevallig dat ik zowel binnen als buiten jullie netwerk precies die 8 k/s haal.... Weet u een andere plek waar ik dan eens wat kan uploaden, wat WEL binnen jullie netwerk is, maar naar een rustige server?
Ja, u kunt een upload proberen naar (momentje...) tucows.home.nl
-ah, en waar upload ik dan?
Moet u zelf even zoeken, ik hoor dit net van een collega, ik heb dit zelf ook nog nooit gedaan.
-maar 8kb upload is dus normaal?
Ja, het is normaal dat u niet altijd de maximale upload haalt
-meneer, 8k is de HELFT van de maximale upload!
Maar wij kunnen er niks aan doen. U bent eigenlijk de eerste die hier over klaagt (!)
-nee hoor, leest u wel eens een forum?
Ja, soms.
-komt u wel eens op GoT?
Nee, misschien moet ik daar eens kijken
-Doe dat
Dit zijn dus opmerkingen van de TWEEDELIJNS!!! support.
Mijn probleem met de wegvallende verbinding is dus niet belangrijk, en 8 k/sec is normaal als uploadsnelheid.
Ik ga nog s even wat Demon-topics doornemen....
Verwijderd
Ja daar heb ik ook last vanBor_de_Wollef schreef op 15 October 2003 @ 15:39:

Gare ventjes... Tevens is mn ping ook niemeer stabiel. ga soms naar de 130
Verwijderd
dat heb je echt niet gezegd....riffey#4 schreef op 17 oktober 2003 @ 14:15:
-nee hoor, leest u wel eens een forum?
Ja, soms.
-komt u wel eens op GoT?
Nee, misschien moet ik daar eens kijken
-Doe dat
wel lache maar dat geloof ik niet. Zijn reactie geloof ik al helemaal niet. Ligt helemaal niet in de lijn van de rest van het gesprek...
(overigens noem ik je geen leugenaar hoor, vind het alleen nogal sterk...)
no flame intended...
Verwijderd
Dus ik denk lekker voordelig kreeg ik gister het installatiepakket binnen staat er de eerste 2 maand €35 automatische incassering dus ik denk GVD ben genaaid.
Ik bel die lui op krijg ik zo'n vent aan de lijn die zegt, ja maar meneer, die 2x 35 € is voor het installatiepakket en ik zij ja maar dat installatiepakket krijg je toch gratis naar 2 maand. en toen begon die nog wat te lullen heb uiteindelijk maar opgehangen.
En heb nog ff vraagje: eerst stonden er 2 monitors in de taakbalk te knipperen waar je de verbinding kon verbreken etc etc.
waar zijn die nu gebleven?
Nee hoor, da's niet waar. Die kan je ook krijgen voor netwerkkaarten en kabelmodems.xzoticate schreef op 17 October 2003 @ 16:17:
Je hebt nu toch permanent verbinding? Die knipperende monitoren is enkel voor verbinding via modem (telefoon).
Gewoon in je verbindingen-eigenschappen een vinkje zetten voor "Show icon in notification area when connected". (als je tenminste Win2000 of hoger hebt).
Virussen? Scan ze hier!
Nog nooit gezien (weet nu ook waarom), maar goed dat het bijna weekend is, ben niet helemaal scherp meerwildhagen schreef op 17 October 2003 @ 16:20:
[...]
Nee hoor, da's niet waar. Die kan je ook krijgen voor netwerkkaarten en kabelmodems.
Gewoon in je verbindingen-eigenschappen een vinkje zetten voor "Show icon in notification area when connected". (als je tenminste Win2000 of hoger hebt).

Het was mij ook niet helemaal duidelijk, dus heb ik ze een mailtje gestuurd. Zie hieronder het antwoord.
===
Bedankt voor het versturen van uw e-mail naar @Home.
De overeenkomst wordt aangegaan voor de periode van 1 jaar. Na het
verstrijken van deze periode kan de overeenkomst door de klant (of door
Essent/Nutsbedrijven Maastricht) op elk moment worden opgezegd, met
inachtname van een opzegtermijn van 4 weken.
Wij hopen dat u voldoende bent geïnformeerd.
===
Ik kan dus opzeggen wanneer ik wil. Ik heb @home basis kableinternet btw. Maar ik neem aan dat dit voor alle abonnementen geldt.
Ik zit er trouwens aan te denken om over te stappen op TweakDSL. Als ik de volgende vergelijking maak ziet het er erg aantrekkelijk uit om dit te doen.
@home 312/48(?), 29,95 pm VS TweakDSL 512/256, 24,95 pm
Ik zou er dus op vooruitgaan qua snelheid en 5euro p/m besparen
Verder zijn er geen setupkosten, dus er komt alleen nog 79 euro voor het ethernet modem bij
[ Voor 39% gewijzigd door Kayz op 17-10-2003 17:11 ]
Verwijderd
@ xzoticatewildhagen schreef op 17 October 2003 @ 16:20:
[...]
Nee hoor, da's niet waar. Die kan je ook krijgen voor netwerkkaarten en kabelmodems.
Ik had hiervoor ook gewoon permanente verbinding via kabel en zag die monitoren wel gewoon.
@Wildhagen
Ik heb Windows XP maar waar kun je dat precies instellen?
Ga naar Start -> Settings -> Network Connections.Verwijderd schreef op 17 October 2003 @ 18:27:
[...]
@Wildhagen
Ik heb Windows XP maar waar kun je dat precies instellen?
Vraag de properties van je @Home-verbinding op, en in het scherm dat dan verschijnt, zet daar onderaan een vinkje voor de betreffende optie (er staat er maar één als het goed is).
Virussen? Scan ze hier!
Ik heb hier (ook Groningen, binnenstad) exact hetzelfde sinds een weekje of 2.riffey#4 schreef op 14 October 2003 @ 22:08:
[...]
Ik zit ook in Groningen (binnenstad).
De brakke mail server en de nieuws servers met een retentietijd van minder dan een dag heb ik het al niet eens meer over....
Verder heb ik sinds een week dat onregelmatig de hele verbinding een aantal seconden (tot max ong. 30 seconden) wegvalt. ERG irritant als je aan het gamen bent.
Meer mensen last van dit laatste?
Bij online gamen continue connection problems met een ping van 40
edit:
Trouwens ook steeds vaker echt belabberde snelheden, soms niet boven de 150kb/s
[ Voor 7% gewijzigd door henk83 op 17-10-2003 19:09 ]

mail server is alweer down
[ Voor 49% gewijzigd door P.K. op 17-10-2003 19:54 ]
Ik kan niets anders doen dan wachten tot de tijd verstrijkt.
Koffie en meer...
Verwijderd
Kom ik terug van een partijtje voetbal kijke, wil ik achter internet(die gewoon aanwas daar ik iets aan het downe was) is alles uitgelogd en branden de lampen van me surfboard nog wel, maar krijg ik geen IP adres meer via de DHCP server van @home...... kijk ik via een andere verbinding op hun site, hebben ze wel een storing voor vrijdag 17-10-2003, maar die was tussen 01:00 en 04:00 in een heel ander gebied dan Emmen....
Ik dus maar eerst een email naar dat support@home.nl, maar ja, tis na 22:00 dus kan je niet meer bellen, heb ik in de eerste 10 regels gewoon ter proef dus even gewoon heel iets anders getyped over standaard terug sturen (mail moet je niet typen met die filters erop die dan automatisch een email generen met we kunnen u niet helpen, hiervoor moet u kontakt op nemen met de helpdesk) met gelijk erachter aan het volgende aan klachten@home.nl
Kijken wat de vriendelijke vriendjes nu eens gaan vertellen (en ik kom erachter dat ik ze nog moet mailen over mijn 3 dagen storing.....gaak gelijk nog ff doen)Geachte Klanten afdeling van @home,
Hierbij een klacht omtrent het feit dat indien je na 22:00 een storing heb of zelfs gewoon overdag en je mailt de support@home.nl, je dan standaard emails terug krijgt met "wij kunnen uw vraag niet beantwoorden, hiervoor dient u met de helpdesk te bellen op 0900...."
Maakt als het ware niet uit wat je stuurt, webspace down, geen vermelding van storing op de abonnee site, mail problemen, connectie problemen, altijd krijg je eerst de automatische reply en dan de standaard email.....
In dat opzicht heeft een email support helemaal geen zin, ga je dan bellen, kan je als je geluk hebt 3 minuten wachten voor iemand aan de lijn komt die dan altijd als eerste gaat kijken of hij de modem kan pingen....
Ik begin steeds meer me te ergeren aan de connectieproblemen en de slechte communicatie, terwijl wel de afgelopen jaren het abonnements geld voor @home verhoogd wordt, maar in mijn ogen de service slechter.
Waar moet je heen als je een probleem hebt en de telefonische helpdesk is gesloten? naar de email?? kan moeilijk gaan als je geen connectie zou hebben, moet je dan de hele rest van de avond duimen gaan draaien en wachten tot de volgende ochtend zodat je contact op kan nemen met de helpdesk?
Jullie hebben na het tekenen van het contract een service overeenkomst met de klant. Ik ga echt hopen dat er in de ISP wereld eens gewerkt gaat worden op SLA overeenkomsten tussen de provider en de klant.
Ik zie u antwoord tegemoed.
Ps: Daar ik geen IP adres krijg van jullie DHCP server heb ik via een andere verbinding een email gestuurd naar Support@home.nl en ik kan nu al raden wat hun antwoord wordt daarop (telefonisch kan niet meer daan het momenteel 23:45 is)
MvG,
Dat is dus niet waar... als je bv. op 6 november opzegt, ben je pas per 1 januari weg bij @Home. Opzeggingen gaan in aan het begin van een kalendermaand en je moet het minimaal een maand tevoren hebben doorgegeven...
Ik heb nog geluk gehad dat ze een beetje flexibel waren, ik heb op 3 oktober opgezegd en na wat morren mijnerzijds gaat mijn account per 1 november de prullenbak in.
Ja hoor, echt wel
Zoals gezegd: ik heb ruim 40 minuten aan de lijn gehangen, dus het was een beetje samenvatting van het gesprek.
Als iemand tegen mij zegt dat ik de enige ben met een bepaald probleem wil ik 'm best even op het tegendeel wijzen.
Probeer eens een programma als Pingplotter.henk83 schreef op 17 oktober 2003 @ 19:06:
[...]
Ik heb hier (ook Groningen, binnenstad) exact hetzelfde sinds een weekje of 2.
Bij online gamen continue connection problems met een ping van 40
Zul je zien dat het probleem op de 2e hop zit (router in Overijssel (Zwolle))
Ene moment ping 40, vervolgens een aantal seconden volledige timeout, en dan meteen weer op ping 40. Dus niet dat de verbinding even verslechtert, hij is echt even helemaal weg.
edit: oh ja, dus WEL over klagen! Het is een bekend probleem met lage prioriteit omdat er nog niet zoveel mensen over geklaagd hebben
[ Voor 7% gewijzigd door riffey#4 op 18-10-2003 12:39 ]
Verwijderd
mijn moeder wil dat ik nog ffe wacht met adsl tot dat de prijzenoorlog afgelopen is.
Verwijderd

kijken hoesnel ze me kunnen bellen wegens abuse

Verwijderd
yup pas gelee dit ook gehad, maar dat was met een probleem met leases en dhcp, maar dan is het ineens zomaar verholpen en krijg je een bericht van "er is helemaal geen storing, zal wel aan uw kant niet goed zitten" en daar baal ik flink van
Verwijderd
traceroute to www.google.akadns.net (216.239.59.99), 30 hops max, 40 byte packets
1 10.210.240.1 (10.210.240.1) 5.604 ms 4.94 ms 5.041 ms
2 r6-atm3-2-0-169.rdc1.ov.home.nl (213.51.151.49) 90.316 ms 122.312 ms 113.554 ms
3 213.51.158.45 (213.51.158.45) 96.377 ms 85.78 ms 93.882 ms
4 bb1-pos15-0.amsix-nikhef.home.nl (213.51.158.13) 90.302 ms 108.409 ms 125.507 ms
ziehier, die router in overijssel (hop 2) lijkt me naar de kloten. die helpdesk wil me een nieuw ip geven als zgn. oplossing

Niet minimaal 1 maand, maar 4 weken. Opzeggen op 6 november betekend dan dus 1 januari.Wildfire schreef op 18 October 2003 @ 08:54:
[...]
Dat is dus niet waar... als je bv. op 6 november opzegt, ben je pas per 1 januari weg bij @Home. Opzeggingen gaan in aan het begin van een kalendermaand en je moet het minimaal een maand tevoren hebben doorgegeven...
Mwah, dat is geen geluk, jij stond in je recht. Opzegging gaat per begin kalendermaand in en je moet 4 weken van te voren opzeggen. Als je 3 oktober je opzegging verstuurd moeten ze je per 1 november afsluiten. Immers 4 weken = 28 dagen. Oktober heeft 31 dagen en 3 + 28 = 31. Je bent dan dus precies op tijd om per 1 november op te zeggen. Als ze dit niet hadden gedaan had je er gerust werk van kunnen maken, dit had jij altijd gewonnen.Ik heb nog geluk gehad dat ze een beetje flexibel waren, ik heb op 3 oktober opgezegd en na wat morren mijnerzijds gaat mijn account per 1 november de prullenbak in.
There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!
Ik had op 03-10 de opzegging verstuurd, maar er ging iets fout bij hun waardoor ze dachten dat ik pas rond de 10e een opzegging had verstuurd. Resultaat: "uw abonnement wordt per 01-12-2003 beëindigd"Mark schreef op 19 October 2003 @ 15:56:
[...]
Niet minimaal 1 maand, maar 4 weken. Opzeggen op 6 november betekend dan dus 1 januari.
[...]
Mwah, dat is geen geluk, jij stond in je recht. Opzegging gaat per begin kalendermaand in en je moet 4 weken van te voren opzeggen. Als je 3 oktober je opzegging verstuurd moeten ze je per 1 november afsluiten. Immers 4 weken = 28 dagen. Oktober heeft 31 dagen en 3 + 28 = 31. Je bent dan dus precies op tijd om per 1 november op te zeggen. Als ze dit niet hadden gedaan had je er gerust werk van kunnen maken, dit had jij altijd gewonnen.
Dat noem ik toch echt beëindigen per kalendermaand en niet een periode van vier weken...
Na opheldering door mij zagen ze dat ik op 03-10 had opgezegd en vooruit, toen kon 01-11 als opzegdatum.
[ Voor 10% gewijzigd door Wildfire op 19-10-2003 16:22 ]
Bij mij is het de r6-atm1-1-0-153.rdc1.ov.home.nl (213.51.133.97) die wegvalt. Ik heb er niet genoeg verstand van om te kunnen zeggen of het dezelfde is (lijkt van niet, maar misschien wel hetzelfde probleem)m00 schreef op 19 oktober 2003 @ 15:33:
2 r6-atm3-2-0-169.rdc1.ov.home.nl (213.51.151.49) 90.316 ms 122.312 ms 113.554 ms
ziehier, die router in overijssel (hop 2) lijkt me naar de kloten. die helpdesk wil me een nieuw ip geven als zgn. oplossingen daar zie ik het nut niet van in. zijn er meer mensen (in het noorden) met dit probleem?
En ja, ook het noorden (Groningen stad)
Ik baal ondertussen van de arrogante @home houding. Iedereen is de eerste met het probleem. Pas als je je klacht onderbouwt (zoals jij en ik met een IP adres) zijn er ineens problemen bekend....
Overigens: 3 kwartier bellen met de helpdesk resulteerde in het verzoek mijn log op te sturen onder vermelding van een ticketnummer....
En wat denk je?
Ik krijg doodleuk een mailtje dat ze dat niet per mail op kunnen lossen en dat ik maar moet bellen....
Waarom heb ik nu ineens de gedachte "Demon, here I come!" ?

Nogmaals nieuwe lease en nog geen inet

Don't dream your life, live your dream.
Ik ben het zat. Na bijna 4 jaar trek ik de stekker uit mijn ouwe (hoewel ouwe, ding is net vervangen vanwege een defect
Aangezien ik met geen mogelijkheid op internet kan rond neuzen (het openen van dit topic duurde op de kop af 9 minuten) vroeg ik me af of iemand advies over een nieuwe ISP voor mij?
Mijn eisen (ja _EISEN_ ja ben het gezeik zat
Liefst kabel ipv ADSL
Indien ADSL: moet ik dan iedere keer inbellen?
Vast IP-adres
Hoge upload (min. 512Kbits)
Natuurlijk, hoe kan het ook anders, lage prijs. We blijven natuurlijk Nederlanders.
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Ik heb ook iets dergelijks. (hoop jullie mening hierover te horen óf het hoort niet in dit topic...)Zym0tiC schreef op 19 October 2003 @ 15:57:
Sinds 2 dagen heb ik ook last van wegvallende verbindingen, vooral 's nachts. Dan wordt ik wakker is mijn internet verbinding down gegaan en zijn mijn downloads gestopt. Ga ik vervolgens verder mt surfen dan is alles pokke traag. Kan ik in mijn router mijn ip vrijgeven en opnieuw aanvragen en dan gaat het weer zoals het hoort.
Ik deel internet met een servertje (pI 166mhz) Om de zoveel tijd valt mijn verbinding dus ook weg. Heb al getest door bv kabels te wisselen (@home monteur gaf aan dat het zeer mogelijk bij mij thuis zat want met modem was alles ok).
Op hetmoment dat de verbinding wegvalt blijven de lampjes op het modem branden + de lampjes op de netwerk kaart blijven ook branden.
De package loss voor 217.120.200.1 (eerste hop gemeten met pingplotter) is geregeld 30%. Zo nu en dan dus 100% en dan is mijn verbinding weg.
ligt dit nu bij @home of bij mij thuis (voor die netwerkkaart kan ik het IP niet herstellen => kon eerder wel!)
overigens heb ik zeker 1 jaar zonder problemen die server gedraaid en de installatie geregeld vernieuwd.
Bijna overal in Nederland is er een monopolie op de kabel, dus bij jou waarschijnlijk ook en dus alleen ADSL.
Nee. Je bent altijd on-line.Indien ADSL: moet ik dan iedere keer inbellen?
Yep.Vast IP-adres
Natuurlijk, hoe kan het ook anders, lage prijs. We blijven natuurlijk Nederlanders. :)[/quote]Hoge upload (min. 512Kbits)
Voor 55 euro p/m heb je een 2048/1024 verbinding bij Demon. Toch niet mis? Tsja, als je sneller wilt kom je voor 65 euro p/m op de 8192/1024 verbinding uit.
[ Voor 16% gewijzigd door DOA op 20-10-2003 21:26 ]
Duiden mijn problemen dan ook op een haperende router? (ik neem aan dat je met router een ding bij @home bedoeld?)DOA schreef op 20 October 2003 @ 21:16:
Ze hebben onderhoud vannacht in heel Noord en Zwolle(zie aankondigingen in athome.nl.aankondiging ), nu maar afwachten of ze ook iets aan de haperende routers gaan doen.
Verwijderd

Deze uploadpiek van 20 kB/s werd ruim 2 minuten volgenhouden, met uitschieters naar 26 kB/s, en soms terugvallers naar 18 kB/s. Zou @Home eindelijk aan het experimenteren zijn met een hogere upload, om de antieke 16 kB/s te vervangen?
Hier heb ik dus ook al "last" van de laatste dagen, ik dacht al dat DU meter doorflipte maar zo te zien ben ik niet de enigste, de maximum upload wat ik heb gehaald lag op een 32-36kB/s.Verwijderd schreef op 21 oktober 2003 @ 02:39:
Net heb ik een aantal plaatjes naar een site geupload. Toen had ik nogal "last" van een aardig hoge upload:
[afbeelding]
Deze uploadpiek van 20 kB/s werd ruim 2 minuten volgenhouden, met uitschieters naar 26 kB/s, en soms terugvallers naar 18 kB/s. Zou @Home eindelijk aan het experimenteren zijn met een hogere upload, om de antieke 16 kB/s te vervangen?
Dit zou toch te mooi voor woorden zijn als het er toch aankomt
There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!
Verwijderd
maar het zou idd leuk zijn als @home ook eens iets zou doen aan die upload ietsjes hoger mag van mij altijd
Vertrouw ze maar nooit, ondanks alle toezeggingen die ze hebben gedaan in het verleden, als ze al reageren op problemen in hun netwerk, komen ze toch niet na of zijn van korte duur. Ongemotiveerd en waarschijnlijk ook ongekwalificeerd personeel, in 4 jaar tijd nog geen degelijke verbinding kunnen opbouwen in de plaats waar ik woon, Zwolle. Niet een van de kleinste dacht ik zo.
Maargoed, nu sinds een week ADSL. Wat kan ik zeggen, er gaat een wereld voor me open
Oh, ik wou het ff kwijt, ga er maar niet op in als jij wel gelukkig bent met je (wellicht goede) verbinding
Verwijderd
Heb ik ook last van, is iets van de laatste weken. (Heerlen,node landg1)Verwijderd schreef op 21 October 2003 @ 02:54:
ja en nu zijn er constante lagstoten zeg niet normaal.... kan niet eens meer even normaal een uurtje gamen af en toe zeg..
maar het zou idd leuk zijn als @home ook eens iets zou doen aan die upload ietsjes hoger mag van mij altijd
Hun advies ja ja, het is echt diepgaand: Zet uw firewall uit en deïnstalleer uw virus scanner

edit: dit omdat het probleem voor zover hij kon zien niet bij hun lag en omdat de firewall voor problemen kon zorgen
[ Voor 28% gewijzigd door jevn op 21-10-2003 18:28 ]
Verwijderd
Nooit gehoord van het W32.vern**k-de-firewall-en-virusscanner-van-@home-abbonees-zodat-ze-geen-verbinding-meer-hebben-virus????Verwijderd schreef op 21 October 2003 @ 18:36:
ja dat is zo'n standaard antwoord... die kreeg ik laatst ook van hen is dikke onzin... wel toevallig als er zoveel mensen tegelijk last van hebben.. maar ok
Ik mag mezelf blijkbaar gelukkig prijzen dat ik momenteel dus geen problemen heb. Een half jaar geleden dus wel gehad. Bellen met die gasten heeft inderdaad geen zin; achterlijke antwoorden die je flink wat telefoontikken kosten..... En ze denken toch zeker niet dat ik zonder virusscanner ga draaien
Wil gewoon kunnen laten zien dat ze geen .... moeten praten
@Robin: thanks! Die werkt wel!
[ Voor 8% gewijzigd door RMYuma op 21-10-2003 19:56 ]
| Specs Aurora24 | My music |
https://ms2.nl.home.com/Users
Dat is het adres.... Naja , morgen is er weer een dag.....

Raku
Verwijderd
Ja heb ik ook al een aantal weken last van. Om de zoveel minuten blijf je hange en valt de verbinding ff weg, wat dus bij sommige servers resulteert in een disconnectie. Net ff @sloom gebeld, helpdesk, nou die kon gelijk al vertellen dat het niet aan @home lag maar aan de servers. Dat die gaste elke keer uit de fabeltjeskrant citeren wordt ik zooo moe van. En idd je wordt echt niet serieus genomen als klant bij @home. Zucht..........Verwijderd schreef op 21 October 2003 @ 02:54:
ja en nu zijn er constante lagstoten zeg niet normaal.... kan niet eens meer even normaal een uurtje gamen af en toe zeg..
Raku
Werkt hier perfectSimulated Zero schreef op 21 October 2003 @ 20:47:
Hmm , lastig ... Ik wil een xtra mail account aanmaken , alleen doet die site het niet![]()
https://ms2.nl.home.com/Users
Dat is het adres.... Naja , morgen is er weer een dag.....
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Verwijderd
Ik woon 3 jaar in Zwolle met @home.
Downtime? Misschien 1 dag in totaal.
Download/upload altijd snel genoeg voor mij. Vroeger zelfs nog 800Kb/s gehaald.

trouwens duurt websites laden nu heeeeel erg lang

[ Voor 12% gewijzigd door P.K. op 22-10-2003 14:24 ]
heb erg veel problemen de laatste tijd in Zwolle. Verbinding valt om de haverklap weg enzo. Hopelijk blijft het nu beter...
Verwijderd
news.rdc1.ov.home.nlRobin Vreuls schreef op 21 October 2003 @ 19:53:
Probeer anders testnews.home.nl, die wil ook wel eens werken.
news.tilbu1.nb.home.nl
Of deze twee.
Btw hier onderin Friesland nog nix te merken van een hogere up, wel haal ik de laatste tijd weer 370kb/s... 50kb/s sneller als eerst. Hoop dat ze dat vol kunnen houden.
Verwijderd
nu alleen nog afwachten hoelang dit duurd

heb aan anderen gevraagt die geen @home hebben en die hebben geen problemen. weet niet of meer mensen met @home die problemen hebben.
Mijn laatste drie berichten gingen over wegvallende verbinding (geregeld zo'n 15 seconden weg). Ik weet dat het niet lang is maar het is echt ueber irritant!P.K. schreef op 22 October 2003 @ 17:09:
dat heb ik ook![]()
heb aan anderen gevraagt die geen @home hebben en die hebben geen problemen. weet niet of meer mensen met @home die problemen hebben.
Raku
Verwijderd
verander ik het weer, na een reboot van PC weer hetzelfde dat de boel is veranderd.
En krijg nu steeds ineens weer berichten dat relying niet mag (dus moet ik telkens met me @home mail versturen terwijl ik dat anders met me andere email adres doe (waar ik in properties ook heb staan dat dat aders via @home moet verzenden, maar als email adres gewoon het adres wel houdt)
had ik jaar gelee ook steeds, toen email over gestuurd en gebeld, daarna geen problemen meer gehad en nu ineens wel weer
Verwijderd
niks van gemerkt hiero hoor en mijn pc staat echt de hele dag aan.... tot nu toe is alles nog steeds goed hiero
Sommige virusscanners (zoals bv. Norman Anti-Virus) nestelen zich tussen de mailserver en jouw mailprogramma. Het POP3 adres wordt dan 127.0.0.1 omdat je mailprogramma de mail nu bij je anti-virus programma ophaalt. Je anti-virus programma weet welke server 'ie moet hebben voor POP3 vanwege dat extra @mail.home.nl bij je gebruikersnaam.Verwijderd schreef op 22 oktober 2003 @ 22:56:
Ik heb de laatste tijd steeds dat wanneer ik de PC uit heb gezet en bij het aandoen en opstarten van Outlook, dat hij als POP3 ineens localhost heeft staan en dan achter mijn gebruikersnaam ineens /mail.home.nl
verander ik het weer, na een reboot van PC weer hetzelfde dat de boel is veranderd.
En krijg nu steeds ineens weer berichten dat relying niet mag (dus moet ik telkens met me @home mail versturen terwijl ik dat anders met me andere email adres doe (waar ik in properties ook heb staan dat dat aders via @home moet verzenden, maar als email adres gewoon het adres wel houdt)
had ik jaar gelee ook steeds, toen email over gestuurd en gebeld, daarna geen problemen meer gehad en nu ineens wel weer
Het ligt iig natuurlijk niet aan @Home dat er iets in de instellingen van jouw mailprogramma verandert...
[ Voor 5% gewijzigd door Wildfire op 23-10-2003 02:40 ]
Ik heb precies hetzelfde. Ik draai hier geen AV.Verwijderd schreef op 22 October 2003 @ 22:56:
Ik heb de laatste tijd steeds dat wanneer ik de PC uit heb gezet en bij het aandoen en opstarten van Outlook, dat hij als POP3 ineens localhost heeft staan en dan achter mijn gebruikersnaam ineens /mail.home.nl
Wat ook leuk is op dit moment is dat ik vaak wel upload heb, maar geen download (Zwolle)
CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600
Ik heb hetzelfde probleem als jou. Je zou het natuurlijk ook kunnen stoppen door het geld te laten storneren (ik kan het niet betalen!!!). Dan moeten ze je wel afsluiten. Daar zit ik dus aan te denken, want ik ben @home ook meer dan zat...Masselink schreef op 17 October 2003 @ 19:59:
het is een klote zooi dat ik nog 7 maand @home moet houden terwijl ze het niet waarmaken. snelheid vind ik niet zo heel belangrijk, stabiliteit wel.
Ik kan niets anders doen dan wachten tot de tijd verstrijkt.
Verwijderd
Als ik de router er tussen uit haal werkt de verbinding wel prima.
Het probleem ligt volgens mij niet aan de router.
Iemand enig idee? (zit in Zwolle)
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2003 10:17 ]
Als je de router er tussen uit haalt, dan gaat alles goed, dus MOET het haast wel aan je router liggen. Heb je hem al eens reset?Verwijderd schreef op 23 October 2003 @ 10:16:
Sinds gisterenochtend krijgt mijn router (Vigor 2200E) geen ip adres meer toegewezen van de @HOME DHCP server.
| Specs Aurora24 | My music |
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Verwijderd
Lang leve de snelheid...
Verwijderd
Resetten helpt niet.The_Prince_of_Mu schreef op 23 October 2003 @ 12:56:
[...]
Als je de router er tussen uit haalt, dan gaat alles goed, dus MOET het haast wel aan je router liggen. Heb je hem al eens reset?
Hoe zou ik kunnen testen of de router de oorzaak is van het probleem en niet de combinatie router/@home ? (ik probeer de router vanavond wel bij een andere @home gebruiker)
De router werkt zelf verder prima lijkt het, lichtjes branden, de andere computers die aangesloten zijn op de router zijn ook benaderbaar. Het enige probleem is dat de router geen ip adres krijgt van de @home DHCP server.
Ik heb wel gemerkt dat de DHCP server van @home niet altijd bereikbaar is, want dan zie ik deze melding (zonder router er tussen) :
C:\ipconfig /renew
Windows IP Configuration
An error occurred while renewing interface Local Area Connection : unable to con
tact your DHCP server. Request has timed out.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2003 14:41 ]
Hier in Den Bosch niet...Verwijderd schreef op 23 oktober 2003 @ 13:45:
Hier in Den Bosch ligt de Mailserver al een hele tijd uit.... (*&(*^YGJYGUYY*VK
More than meets the eye
system specs
Heb je hem wel goed ingesteld??? Als ik het zo hoor heeft je router niet de goede hostname en/of MAC-adres. Aan de DHCP-server kan het niet liggen, want je computer krijgt wel een IP-adres. Ook de laatste firmware voor je router geinstalleerd?Verwijderd schreef op 23 October 2003 @ 10:16:
Sinds gisterenochtend krijgt mijn router (Vigor 2200E) geen ip adres meer toegewezen van de @HOME DHCP server.
[ Voor 13% gewijzigd door Klaus_1250 op 23-10-2003 15:46 ]
Verwijderd
Hij heeft 't altijd gedaan. Heb niks veranderd aan de instellingen.Klaus_1250 schreef op 23 oktober 2003 @ 15:36:
[...]
Heb je hem wel goed ingesteld??? Als ik het zo hoor heeft je router niet de goede hostname en/of MAC-adres. Aan de DHCP-server kan het niet liggen, want je computer krijgt wel een IP-adres. Ook de laatste firmware voor je router geinstalleerd?
Het schijnt toch een probleem te zijn met de router zelf want heb het net bij een andere @home gebruiker geprobeerd en daar deed ie het ook niet.
Routerprobleem dus waarschijnlijk.
Ik heb firmware 2.3.6 draaien en las op de draytek.nl site een vage mededeling dat je beter geen versies boven 2.3 kan gebruiken.
Gebruik a.u.b. geen firmware 2.3 of hoger. Maar bij voorkeur firmware 2.00a.
We hebben een melding gekregen dat met firmware 2.3.x de Vigor2200(E) het Chello netwerk kan overnemen.
http://www.draytek.nl/rou...=dynamisch&domain=home.nl
Verwijderd
In het verleden, ongeveer 1 1/2 jaar geleden dat Chello een nieuw netwerk installeerde, het zogenaamde docsis netwerk, waren er migratie problemen welke zich uitte op het bestaande Lan-City netwerk. Dit resulteerde veelal in ping spikes en time outs. Nadat het docsis netwerk volledig was gemigreerd was het probleem op het LanCity netwerk ineens weg. Sinds beide kabelboeren, Chello en @home de nieuwe abbo's hebben ingevoerd, vrijwel gelijktijdig, begon ook gelijktijdig dezelfde problemen, gelezen uit gebruikers hun ervaringen. Download drops, nu gemiddeld 100 kbyte inplaats van de 160 kbyte, al 4 maanden lang 30 uitvallen per dag ongeveer, flinke ping spikes en het traag openen van webpagina's waarbij vele pagina's regelmatig onbereikbaar zijn.
Ik heb een kennis die werkt bij Chello als netwerkbeheerder maar die zit overspannen thuis vanwege de goede bedrijfsvoering
Tevens is het zo dat het wel lijkt of ze aan het experimenteren zijn om zoveel mogelijk de p2p progjes te blokken. Sinds vornoemde invoering valt er ook haast geen file meer te sharen met progjes als WinMX etc.
Meest lullige in het verhaal dat we weer, als ik alle posts zo een beetje bekijk, dat we te maken hebben weer met migratie problemen, zonder dat de kabelboeren aangeven waar ze mee bezig zijn, alles word uitgevoerd zonder dit aan de klanten mede te delen, iig vertelt men hier niets over bij de helpdesk, die ontkennen alles, en op de netwerk status site worden geen werkzaamheden aangegeven. Met andere woorden, men is niet geheel eerlijk tegenover ons en we worden weer lekker aan het " slechte ' lijntje gehouden. Ik kan dit helaas beamen vanwege inside info.
Ik kan de gebruikers alleen maar adviseren om niet meer te klagen bij de kabelboer zelf maar dit massaal te berichten aan de ombudsman en deze te overspoelen met de problematiek, aangezien de kabelboeren alles ontkennen. Als dit ook niet mocht helpen, tja, dan zal voor mij langzamerhand de tijd komen om ook de kabel eruit te gaan trekken bij een kabelboer. Ik ben niet van plan om iedere keer proberen gehoor te krijgen via de helpdesk over deze problemen met de oplossing van modem resetten steeds, dat verhaaltje kun je niet blijven verkopen. Maar goed, gezien de abbo verandering van ze en de ADSL upgrade's zonder bijbetaling is het misschien sowieso tijd om te verkassen. Liever dan maar 5 euro in de maand meer betalen voor een Bbned aabo'tje met een hogere up/down load dan meer betalen voor een zogenaamde classic abbo, met de huidige problematiek en zonder enige snelheids verhoging.
Graven de kabelboeren een beetje hun graf hier ? Ja, alleen al op basis van niet aangeven waar ze mee bezig zijn en klanten aan het lijntje houden

Dit topic is gesloten.