Het grote @home problemen topic [deel 4]

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.460 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stinky1701
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-05-2024
ik heb een vraag: sinds een weekje ofzo is m'n @Home full breedband verbinding in Heerlen merkbaar trager geworden.
mn. alle pages loaden een stuk langzamer.

maar nu heb ik vandaag Kazaa weer eens aangezet en wat schetst m'n verbazing: de maximale bandbreedte zoals weergegeven in het search overzicht van Kazaa is geen 1024 meer zoals normaal maar 739 (weet trouwens niet eens precies wat 1024 wil zeggen maar zo staat het in Kazaa genoteerd).
meteen de opties gecheckt maar die staan gewoon op unlimited bandwith.
modem, pc en Kazaa gereboot, maar het blijft nu op 739 staan.

misschien interpreteer ik het verkeerd ofzo, maar dit betekent toch dat @Home m'n bandbreedte plots geknepen heeft??

[ Voor 7% gewijzigd door stinky1701 op 24-10-2003 00:46 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grrr Ik heb nu al 2 dagen geen mail bereik.... ik zit in regio Den Bosch.
Wat kan ik hier aaan doen want ik zou wat belangrijke mailtjes ontvangen!!!

HELP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stinky1701 schreef op 24 October 2003 @ 00:41:
ik heb een vraag: sinds een weekje ofzo is m'n @Home full breedband verbinding in Heerlen merkbaar trager geworden.

maar nu heb ik vandaag Kazaa weer eens aangezet en wat schetst m'n verbazing: de maximale bandbreedte zoals weergegeven in het search overzicht van Kazaa is geen 1024 meer zoals normaal maar 739 (weet trouwens niet eens precies wat 1024 wil zeggen maar zo staat het in Kazaa genoteerd).

misschien interpreteer ik het verkeerd ofzo, maar dit betekent toch dat @Home m'n bandbreedte plots geknepen heeft??
Op welke gateway van @home zit je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

stinky1701 schreef op 24 October 2003 @ 00:41:

Download eens een bestand van 10 MB en kijk hoeveel de snelheid gemiddeld is. Via kazaa cijfertjes bekijken werkt niet. Pak een goede server met een groot bestand en kijk hoeveel hij gemiddeld download. Bij xs4all kun je wel goed je cap uittesten....

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stinky1701
  • Laatst online: 19-05-2024
gateway: 217.120.58.1 en subnet 255.255.254.0

ik zal strax idd ff een download test doen, maar het is alleen jammer dat ik dan geen vergelijkingsmateriaal heb want ik heb die test nog nooit gedaan.

dat die Kazaa cijfertjes nietszeggend zijn: weet iemand waar die notatie voor staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Verwijderd schreef op 24 October 2003 @ 10:45:
grrr Ik heb nu al 2 dagen geen mail bereik.... ik zit in regio Den Bosch.
Wat kan ik hier aaan doen want ik zou wat belangrijke mailtjes ontvangen!!!

HELP
Ik ken uiteraard de oorzaak niet, maar als het niet aan @home ligt (wat misschien niet logisch is gezien het topic, maar goed...) kun je eens kijken op Twigger of Postvakje. Daar kun je je mail online lezen.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 15:40

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Je moet het ze niet te makkelijk maken, he party42! :+

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan mijn mail wel lezen met die links die jullie gegeven hebben
maar nog steeds niet met oulook express of MS outlook...
Uitgaand gaat allemaal goed, maar inkomend kan die niet verbinden met de server.
instellingen staan gewoon op mail of mail.home.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-07 13:37

riffey#4

aka Beever#4

Nou, met een beetje geluk is dit mijn laatste mailtje in dit topic.
Ik hoop binnenkort verder te kunnen gaan in het Demon/BBNed topic.

Ik ben de schofterige en ongeinteresseerde behandeling van @home meer dan zat.

De aanvraag is de deur uit, en nu is het alleen afwachten of ik per 1 november op zeg of per 1 december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:22

Robtimus

me Robtimus no like you

Even wat leuks. Volgens athome.nl.aankondigingen waren er vandaag 2 storingen bij de klantenservice.
Nu ken ik iemand die daar werkt, en die zei wat leuks:

[15:12] IK: zijn ze de klanten van de helpdesk bij @home beu?
[15:12] X: hoezo?
[15:12] IK: 2 storingen bij de klantenservice vandaag :P
[15:12] X: hhahha
[15:12] X: @home is , in den bosch eo waardeloos
[15:12] IK: ik merk niks
[15:12] X: maar storing bij klantenservice zzelf?
[15:13] IK: yep
[15:13] X: ghehh ja dan is het te druk en halen ze de stekker er ff uit
[15:13] IK: LOL
[15:13] X: serieus
[15:13] X: mar alleen als het echt superdruk is
[15:13] X: maar wat is je probleem dan??
[15:13] IK: slecht hoor
[15:13] IK: ownee ik heb geen probleem
[15:14] IK: maar ik zag het bij de aankondigingen
[15:14] X: gheh

Lekkere service.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:06
Ik ben de wegvallende connecties bij @home ook meer dan zat en de aanvraag voor Demon ADSL is zojuist de deur uit gegaan.
Dat de mailserver niet werkt is niet echt belangrijk voor mij, maar geeft wel aan hoe hun houding is.
Daarnaast laatst nog meegemaakt dat een kennis van me een defect modem had (zomaar van het een op het andere moment). Dat modem was een leen-modem, maar hij kreeg te horen dat 'ie maar een nieuw modem moest kopen.

Dit soort acties en de langdurende betaalde 0900-helpdesk telefoontjes om te melden dat de verbinding er weer eens uit ligt en de recentelijke cap zijn voor mij de reden.
Daarnaast het feit dat we nog steeds met 128 kbit up zitten, terwijl geen enkele andere aanbieder deze upload snelheden nog aanbiedt. (op de allergoedkoopste abonementen na)

@home was ooit de beste aanbieder... ooit

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Laatst online: 15:33
damn, t gaat echt bagger op het moment hier, bij elke site moet ik eerst 4x op F5 stampen voordat ie wat doet :? geen DNS problemen want dns adressen worden gecached hier, lijkt wel op connectieproblemen met @home zelf ofzo |:(

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Ik heb net 3 dagen @home , maar hier nog steeds geen vuiltje aan de lucht... Behalve de cap op exact 360 Kb/s....

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

sv3n schreef op 25 October 2003 @ 00:47:
damn, t gaat echt bagger op het moment hier, bij elke site moet ik eerst 4x op F5 stampen voordat ie wat doet :? geen DNS problemen want dns adressen worden gecached hier, lijkt wel op connectieproblemen met @home zelf ofzo |:(
Nou... ik kan nu ook opeens een heleboel sites niet meer bereiken die ik gisteren nog wel kon bereiken (zeker één derde van mijn bookmarks is momenteel unresolvable).

Blijft continue staan met "resolving host <sitenaam>"... lijkt wel degelijk op DNS-problemen...

Klotezooi...

Aan mij toegewezen DNS-servers: 213.51.129.168 en 213.51.144.168

[ Voor 8% gewijzigd door wildhagen op 25-10-2003 10:09 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-09 12:51

Remi

Moo!

wildhagen schreef op 25 October 2003 @ 10:06:
[...]

Nou... ik kan nu ook opeens een heleboel sites niet meer bereiken die ik gisteren nog wel kon bereiken (zeker één derde van mijn bookmarks is momenteel unresolvable).

Blijft continue staan met "resolving host <sitenaam>"... lijkt wel degelijk op DNS-problemen...

Klotezooi...

Aan mij toegewezen DNS-servers: 213.51.129.168 en 213.51.144.168
Probeer deze eens, de standaard dns van @home gebruik ik allang niet meer.

194.158.160.10
194.158.191.254

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:12

Wildfire

Joy to the world!

De @Home webspace werkt ook niet echt lekker meer zo te zien. Mijn usericon komt van m'n @Home webspace af, maar laad hier niet. Net zo min als usericons van anderen die 'm op hun @Home webspace hebben staan.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb @home basis, eigenlijk geen problemen (omg. tilburg). Maar wat wel jammer is dat Demon hier niet beschikbaar is :(. Wel de adsl abbo's van Kpn, maar die zijn rete duur!

ik zal het maar moeten doen met @home basis :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jevn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Remi schreef op 25 October 2003 @ 11:25:
[...]

194.158.160.10
194.158.191.254
Ik heb dan al minder last van package loss, danku _/-\o_ (problemen zijn nog niet volledig opgelost maar maandag krijg ik een nieuw modem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elephtera
  • Laatst online: 25-09 21:47
net bekent geworden dat er een grote storing was in zwolle waardoor de memberpages problemen gaven en in zwolle zelf de verbinding problemen kon geven
hier vanaf 12 uur vanacht tot een kwartier geleden bijna geen internet, snelheiden van 0.1 en 0.2 kb/s en vrijwel overal een timeout error. vanaf andere @home adressen was start.home.nl onbereikbaar. die zat kennelijk op dezelfde server als members.home.nl/gebruiker

“An elephant is a mouse with an operating system”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Laatst online: 20-09 08:54

Jimbolino

troep.com

Remi schreef op 25 oktober 2003 @ 11:25:
[...]

194.158.160.10
194.158.191.254
code:
1
2
3
4
Server:  ns.bart.net
Address:  194.158.191.254

*** ns.bart.net can't find av.com: Query refused

code:
1
2
3
4
Server:  ns.bart.nl
Address:  194.158.160.10

*** ns.bart.nl can't find av.com: Query refused

je kan beter een dns server gebruiken die wel mensen van buiten af toestaat.
bv:
ns1.tiscali.nl [195.241.48.33]
ns2.tiscali.nl [195.241.49.33]
ns3.tiscali.nl [195.241.77.55]

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

je kan beter een dns server gebruiken die wel mensen van buiten af toestaat.
inderdaad. Hier staan er nog een aantal:
http://www.troublesathome...?section=faq&page=dnslist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Ik gebruik naast de DNS-servers van @home ook de DNS-servers van de RuG.
Deze zijn:
129.125.4.6
129.125.36.10

Blijf echter ook de DNS van @home gebruiken, want ik heb het vaak genoeg gezien dat computers binnen het @homenetwerk niet buiten de DNS van @home bekend zijn.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdgrit
  • Laatst online: 13-01 16:44
elephtera schreef op 25 October 2003 @ 13:21:
net bekent geworden dat er een grote storing was in zwolle waardoor de memberpages problemen gaven en in zwolle zelf de verbinding problemen kon geven
hier vanaf 12 uur vanacht tot een kwartier geleden bijna geen internet, snelheiden van 0.1 en 0.2 kb/s en vrijwel overal een timeout error. vanaf andere @home adressen was start.home.nl onbereikbaar. die zat kennelijk op dezelfde server als members.home.nl/gebruiker
Klopt!
Ik had hier in Zwolle ruim 12 uur geen verbinding. Van 12 's nachts tot +/- 12 de volgende middag. Behoorlijk shit weer. Sinds een aantal weken heb ik wel errug vaak problemen met de @home verbinding. Verbinding valt soms een minuutje weg en dan werkt alles weer.

Zie ook: http://www.home.nl/abonnee/meldingen/#otto_1568

Originele startpagina - Stadindex.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het valt mij op dat veel mensen last hebben van wegvallende internet verbindingen. Ik heb hier helaas ook last van (@home zwolle) en wordt er gestort van. Is het iemand al gelukt om een reactie van @home los te krijgen (niet de standaard bullshit reactie) en hoe verhelp ik dit probleem want als dit nog even doorgaat ga ik naar adsl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Laatst online: 22-08 14:52
jep, hier in Gorredijk ook, ik ben voor zover de enigste in gorredijk die er geen last van heeft :)
elk kwartier wegvallende verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
In Kampen gaat het de laatste 2 weken vrij goed. Soms een wat hogere ping, maar over de verbinding zelf mag ik niet klagen :)

Mijn behoefte om over te stappen naar ADSL is inmiddels wat gezakt. Nu de upload van @home nog ophoog ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4

riffey#4

aka Beever#4

Ik heb een Demon abo aangevraagd.
Als ik alle topics eens lees is dat wel binnen een maand opgeleverd.
Maar ik wil niet zonder internet komen te zitten. Dus ik zit even te twijfelen of ik al per 1 december op moet zeggen (dan moet ik vandaag of morgen dus opzeggen).

Mijn vraag is: kan ik mijn @home Breedband per 1 december om laten zetten naar @home Basic, en DAT dan per 1 januari opzeggen?

Dan betaal ik nl voor de (eventuele) overlap 30 Euro ipv nog een hele maand 48 euro.

Of zit ik, nadat ik het om heb laten zetten naar Basic, weer een periode aan @home vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

riffey#4 schreef op 26 October 2003 @ 13:49:
Ik heb een Demon abo aangevraagd.
Als ik alle topics eens lees is dat wel binnen een maand opgeleverd.
Maar ik wil niet zonder internet komen te zitten. Dus ik zit even te twijfelen of ik al per 1 december op moet zeggen (dan moet ik vandaag of morgen dus opzeggen).

Mijn vraag is: kan ik mijn @home Breedband per 1 december om laten zetten naar @home Basic, en DAT dan per 1 januari opzeggen?

Dan betaal ik nl voor de (eventuele) overlap 30 Euro ipv nog een hele maand 48 euro.

Of zit ik, nadat ik het om heb laten zetten naar Basic, weer een periode aan @home vast?
Je moet imo sowieso betalen om het om te laten zetten , dus ik zou gewoon breedband houden en de fair use policy eens flink gaan misbruiken >:)

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Laatst online: 15:33
Het lijkt wel of @home voorbereidingen aan het treffen is voor de verhoogde upload :9~ M'n upload is de hele dag door standvast 16 kb/s, das was eerder nooit zo :)

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 23:08

terabyte

kan denken als een computer

sv3n schreef op 27 October 2003 @ 20:02:
Het lijkt wel of @home voorbereidingen aan het treffen is voor de verhoogde upload :9~ M'n upload is de hele dag door standvast 16 kb/s, das was eerder nooit zo :)
Ik kom met m'n Breedband abonnement niet vaak boven de 8 kB/s uit ;(

--
Overigens had ik gisteren zware problemen omdat de /var/log partitie op m'n server 100% vol zat, vanwege een configuratiefout in het thuisnetwerkje van een @Home klant.
Is het echt moeilijk voor @Home om er voor te zorgen dat RFC1918 "prive" IP pakketten en andere rotzooi niet worden gebroadcast naar alle klanten op die node?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Ik kom nu ook regelmatig op de 20 kb/s en de 16 is altijd wel te halen.....

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Simulated Zero schreef op 27 October 2003 @ 20:11:
Ik kom nu ook regelmatig op de 20 kb/s en de 16 is altijd wel te halen.....
Ik heb zojuist ook ff getest, met kleine files (800 - 900 k) en daarbij haal ik volgens mijn FTP-progje ongeveer 17 a 18 kB/s (nagemeten met de stopwatch, daar bijv scp nogal vaak te hoge transfers geeft) en met files van een paar MB zit je netjes op een 16 kB/s gemiddeld.
Wanneer je de transfer-snelheden plot (bijv. met networking overzicht in taskmanager van XP), dan zie je wel dat deze upload absoluut niet constant is. Pieken van een paar seconden tot zeg 30 kB/s up en dan een paar sec van 0 kB/s
Dat is voor gamers en mensen die videochatten niet grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

unfor schreef op 26 October 2003 @ 13:36:
jep, hier in Gorredijk ook, ik ben voor zover de enigste in gorredijk die er geen last van heeft :)
elk kwartier wegvallende verbinding.
Ik heb hier dus ook last van (ik zit ook in regio Gorredijk)

Om de 17 a 22 min. vliegt internet eraf, en moet ik mijn computer opnieuw opstarten voordat het weer werkt.
Zodra het eraf vliegt blijft hij wel packets verzenden, maar hij ontvangt niets meer..
En er staat dat mijn computer dan nog gewoon verbonden is met internet..
Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn ?
En hoe dit optelossen valt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jevn
  • Niet online
Ik ben al een tijdje (lees 3 weken) met een dergelijk probleem bezig (zie alle bovenstaande posts).

Het modem is vervangen, maar dat heeft vermoedelijk niets geholpen... hij klapte er vandaag weer 2 maal uit (ik hoef niet te resetten voor nieuw internet btw en het duurt meestal rond de 15 seconden).

Ik ga nog maar weer eens in de meterkast meten met pingplotter, kijken of het wéér aan @home ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-09 10:06
Ik heb een vreemd en irritant probleem. Ik speel een tijdje de MMORPG Dark Age of Camelot, maar sinds vorige week heb ik serieuze linkdead problemen. Vorige week had ik om de 20 seconden een 'lag' die 5 seconden duurde (de latency-meter ging rood gedurende 5 seconde, wat betekend dat jij geen info kunt ontvangen/verzenden naar de server) wat dus het spel onspeelbaar maakt. Vandaag wou ik het opnieuw proberen maar het is alleen maar erger geworden, gedurende 30/40 seconden staat de latency meter op rood en daarna weer 1 minuut is alles ok...En daarna weer 30 seconden op rood etc...Dat resulteerd dus vrij snel in een linkdead. Ik heb verder geen enkel probleem met het internetten of downloaden, probleem doet zich alleen voor bij online games. Ik woon zelf in Tilburg en ken nog enkele mensen die het spel ook spelen, zij hebben exact hetzelfde probleem. Waar zou het aan kunnen liggen? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:43
riffey#4 schreef op 26 October 2003 @ 13:49:

Niet doen want anders zit je er weer een jaar aan vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jevn
  • Niet online
Gebruik eens pingplotter om te pingen naar die server. Kijk dan bij welke hop het verkeerd gaat (bij mij is het de eeste naar @home zelf.

http://www.pingplotter.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
jevn schreef op 29 oktober 2003 @ 20:44:
Gebruik eens pingplotter om te pingen naar die server. Kijk dan bij welke hop het verkeerd gaat (bij mij is het de eeste naar @home zelf.

http://www.pingplotter.com
Cool programmatje...
Ik heb 'm hier ook ff lopen en de eerste hop van @home zelf geeft zeer regelmatig (ongeveer 1x per minuut) een packet-loss van 10 - 20%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielZ
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-10-2024

NielZ

Casual

jevn schreef op 29 oktober 2003 @ 19:42:Het modem is vervangen, maar dat heeft vermoedelijk niets geholpen... hij klapte er vandaag weer 2 maal uit (ik hoef niet te resetten voor nieuw internet btw en het duurt meestal rond de 15 seconden).
Ik zie mensen hier regelmatig spreken over 'wegvallende verbinding', doelt men dan hierop?
Ik heb idd zeer regelmatig dat mijn verbinding ff wegvalt. IRC, MSN & Audio stream opeens weg. En inderdaad, na een minuutje is het er opeens weer. Ik d8 dat het aan mijn router lag, die ik binnenkort ga vervangen, maar als ik dit zo lees... :/
@Home Zwolle btw.

Mage Powerrr \o/ | Voor je 't weet trekken ze de stekker eruit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-09 08:46

Masselink

Voor de dorst

Weet iemand of ik mijn verbinding mag verhuizen naar een nieuw appartement van een vriend van mij, zodat ik ADSL kan nemen ? Die vriend moet dan ook de facturen etc krijgen.

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Masselink schreef op 31 oktober 2003 @ 10:56:
Weet iemand of ik mijn verbinding mag verhuizen naar een nieuw appartement van een vriend van mij, zodat ik ADSL kan nemen ? Die vriend moet dan ook de facturen etc krijgen.
Ander persoon, ander adres = ander abonnement. Dat wordt dus gewoon een nieuw abonnement en jouw abbonement afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:29
NielZjU schreef op 31 oktober 2003 @ 10:52:
[...]
Ik zie mensen hier regelmatig spreken over 'wegvallende verbinding', doelt men dan hierop?
Ik heb idd zeer regelmatig dat mijn verbinding ff wegvalt. IRC, MSN & Audio stream opeens weg. En inderdaad, na een minuutje is het er opeens weer. Ik d8 dat het aan mijn router lag, die ik binnenkort ga vervangen, maar als ik dit zo lees... :/
@Home Zwolle btw.
Hier precies het zelfde :r ,
ook Zwolle
al is het de laatste paar dagen wel wat minder :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Schijnen nogal veel problemen te zijn met @home zwolle ofzo.... :/

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mensen die news gebruiken moeten mogelijk ff iets aanpassen:
Geachte @Home abonnee,

Om de kwaliteit van uw internet verbinding te
kunnen garanderen is Essent Kabelcom continue
bezig met het onderhouden, verbeteren en
vernieuwen van het kabelnetwerk.

Zo zijn vandaag de verwijzingen naar de
News-servers aangepast. Indien uw news-server
instellingen dynamisch zijn geconfigureerd,
dan verandert er niets voor u.

De aanpassing heeft tot gevolg dat u per 7
november geen gebruik meer kunt maken van IP
adressen om een verbinding te maken met de
news server, als servernaam adviseren wij u
uitsluitend het woord 'news' te gebruiken.

Hoe u dat kunt doen, leest u op
http://help.home.nl/nieuwsgroepen. Indien uw
instellingen afwijken van wat u op @Home help
kunt terugvinden, raden wij u aan de help
functie van uw nieuws-lezer te raadplegen.

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te
hebben.

Met vriendelijke groet,

@Home Afdeling Klantenservice
Hopen dat ze ook betrouwbaarder worden nu, die news-servers :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hej iemand hier wel eens een PS2 aan proberen te sluiten op een @home abo.???

WARE HORROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Laatst online: 19-09 12:42
Hier geven ze eindelijk toe, ik kreeg een mailjte van @home(regio mill, ik woon zelf in Zeeland).

onderwerp korting op abbonementskosten in verband met storing

het bericht:

Geachte @Home abonnee,

In de afgelopen periode heeft u mogelijk problemen met onze kabelinternetdienst ondervonden die zich hebben gemanifesteerd in het niet beschikbaar zijn van de verbinding. Van een aantal klanten hebben we hier klachten over ontvangen. Onze technici zijn al enkele weken bezig met het opsporen van de oorzaak van deze problemen. Het onregelmatige karakter van de storing maakt het echter moeilijker de oorzaak te achterhalen.

Het probleem lijkt momenteel opgelost. Wij zullen echter het netwerk in uw regio nog enige tijd scherp in de gaten houden.

Wij bieden onze excuses aan voor het ongemak dat u hebt ondervonden. Om u tegemoet te komen wordt op de volgende factuur een halve maand abonnementskosten in mindering gebracht.

Met vriendelijke groet,

@Home
Afdeling Klantenservice

Als je maar met voldoende man/vrouw blijft klagen kan je dus uiteindeiljk wel iets berijken

[ Voor 5% gewijzigd door Kevinp op 01-11-2003 00:36 ]

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-09 08:55

Tetsuo55

*~*GrahF Emperor of Darkness*~

Om even terug te komen op de vraag of je je ipkan/mag vastzetten in je router

je kan het doen als je wilt, maar je ip adres kan wijzigen(je hebt namelijk geen vast ip adres, ondanks dat het wel zo lijkt :P)

Als het ip adress wijzigt en jij houd het ip adres wat je had kan het goed gaan, todat je door de mand valt en dan word je afgesloten voor abuse

laterz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jevn
  • Niet online
NielZjU schreef op 31 oktober 2003 @ 10:52:
[...]
@Home Zwolle btw.
Er zijn dus idd veel zwollenaren met hetzelfde probleem. De laatste keer dat ik belde (gisteren) was de technische dienst medewerker toch wel een beetje onder de indruk denk ik. Ik gaf ook aan dat er veel dergelijke klachten waren. Hij beaamde dit en zou eht verder onderzoeken. Ik krijg maandag weer een ander modem (ga nu van com21 naar een motorola) en hij hoopt het zo op te kunnen lossen.

Mijn vragen zijn dus:
1: heb je hetzelfde probleem (wegvallende verbinding rond de 15 seconden)
2: Wat voor modem heb je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren opgezegd. Per 1-12-2003 ben ik er vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-09 22:26

Dommel

Professioneel Software Sloper

Paar dagen terug een mailtje binnengehad dat mijn instellingen statisch zouden zijn en daarbij meteen een handleiding over hoe ik ze onder windows weer dynamisch moet zetten. Heel leuk maar daar kan ik niks mee met mijn Debian router die via DHCP zijn IP krijgt :P

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Aangezien m'n abbo morgen stop wordt gezet (alhoewel dat ook nog maar de vraag is bij @Home), wou ik zojuist nog ff wat bestanden van m'n homepage afhalen.

FTP Inloggen: gaat dus mooi niet... :(

Niet via members.home.nl, niet via members-1.home.nl, niet vian members-2.home.nl en ook niet via members-3.home.nl

Kortom, buiten het @Home netwerk is het nog steeds nìet mogelijk om op je FTP in te loggen.... grrrr!!!

[ Voor 17% gewijzigd door Wildfire op 31-10-2003 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4

riffey#4

aka Beever#4

Wildfire schreef op 31 oktober 2003 @ 23:06:
FTP Inloggen: gaat dus mooi niet... :(
Joh, jij hebt nog een home-page.
Die van mij hadden ze gewist.... Geen verklaring voor te vinden, en ook niet terug te zetten van backup.
1 van de vele redenen om op te zeggen.

Ze sturen ook nog een mailtje als je opzegt: "we betreuren uw beslissing"
Het zou wat... krokidilletranen.
Een maand lang niet een fatsoenlijk antwoord kunnen geven, en het dan "betreuren" dat je opzegt... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ze staan nu in kassa op nummer 1 van alle klachten.

gaan ze nog prijzen winnen oook :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielZ

NielZ

Casual

jevn schreef op 31 oktober 2003 @ 20:05:
[...]Mijn vragen zijn dus:
1: heb je hetzelfde probleem (wegvallende verbinding rond de 15 seconden)
2: Wat voor modem heb je
1. Ik moet bekennen dat ik er nooit echt intensief op gelet heb; ik dacht dat het aan m'n router/mezelf lag. Ik heb inderdaad met enige regelmaat last van een wegvallende verbinding, of deze 15 sec weet ik niet precies. Ik ga er zeker meer op letten.
2. Een Com21, die staat hier nu iets meer dan 3 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
de verbinding was vandaag wel weer heel erg slecht....

max 200 kb/s dl, veel lag tijdens spellen etc... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

krijg net een mailtje binnen van @home:
> Uit onze gegevens blijkt dat uw instelling statisch staat. Indien u deze
instellingen niet aanpast kunt u na 30 oktober niet meer internetten!
Vandaar dat het belangrijk is dat u uw computer en internetverbindingen
dynamisch instelt. Hoe u dat kunt doen, leest u op
http://help.home.nl/instellingen.

nou, pech gehad, als ik dan niet meer op internet kan, moet ik maar ff me instellingen veranderen. Ik ga echt niet mijn server op dynamisch instellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, de download is hier bijna altijd goed, met 300 kB/s+, maar de upload is hier al dagen ziekelijk. 16 kB/s upload kan ik nog inkomen, maar dat haal ik wel alleen maar 's nachts. Net haalde ik op speedsuite.nl en mordax.nl een upload van 5 kB/s :r

En overstappen op Demon is geen optie: mijn ouders willen "geen internet door de telefoonlijn." Tevens is het trager, 128 kB/s down, dus dat is een achteruitgang. De snellere verbinding van is ook geen optie, want die is duurder dan de huidige van @Home. (Mij zelf bijbetalen laten willen ze niet, dat is te lastig.) De upload van 64 kB/s+ boeit niet. Wat moet je dan uploaden :? Daarnaast moet de TV weer weg om het modem weg te halen, en ADSL aan te sluiten. (En ze haten het om ook maar enigszins met meubels te schuiven buiten de 2maandelijkse mega-stofzuig actie.) En als laatste klap op de vuurpijl: ze weten beiden niks van computers en internet af, en werken er niet mee. Maar omdat het internet "werkt", vertikken ze het om me toestemming te geven om over te stappen. En tja, het is nog steeds hun huis...

Het heeft me ook al bijn 1 1/2 gekost om ze te overtuigen om mij kabel te laten nemen ipv elke 2 maanden 400 gulden (waarvan 100 door mij werden betaald) aan de telefoonrekening kwijt te zijn. Toen ik eenmaal kabel had, was dat een verademing; veel minder gezeik in de tent. Toen had ik gelijk, maar nu kost het me zeker weer 1 1/2 jaar (als ik dán nog thuiswoon, want over 1 jaar studeer ik af indien alles goed gaat) om ze te overtuigen dat ik nu ook gelijk heb en @Home bagger begint te worden... of dat wellicht al is.

Hoezo "starre mensen?"

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2003 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Laatst online: 17:05

Zym0tiC

^_^

Hoezo willen je ouders geen internet via de telefoonlijn? Zo veel hoeft er niet veranderd te worden. Ok het is en blijft idd hun huis. Kun je ze niet vertellen dat het gewoon zonde van het geld is omdat de verbinding niet voor de volle 100% werkt?
Misschien een laatste redmiddel om gewoon zo veel te downloaden dat je bij @home gekicked word :+ en omdat je toch snel internet nodig hebt voor school stap je over op adsl van kpn basic voor 54 euro ongeveer of dat 2mbit abbo van BBnet. Zo veel meer is dat toch niet?

Maar idd een lastige situatie

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Home kost nu 47,95. Als de nieuwe verbinding 48,50 zou kosten, dan wordt er niet overgestapt. Oh ja, had ik je al verteld dat ik starre ouders heb die het niet nodig vinden om iets te veranderen als het voor hun geen direct nut heeft?

En aan ADSL hangt nu gewoon een slechte smaak, voornamelijk vanwege het oude gedoe met het 56k6 modem. (En ook een beetje omdat ik vroeger altijd heb gezegd dat ADSL via telefoon toch traag en duur is tegenover kabel. Dat was een dikke 2 jaar geleden ook zo. Nu is dat veranderd / aan het veranderen.)

Ouder: En wat is ADSL dan precies?
Ik: Snel internet, net als kabel, maar dan via de telefo.....
Ouder: Dat komt er niet in, ik ga geen extra telefoonkosten betalen. Die tijd hebben we nu wel gehad.
Ik: Dat was vroeger met het modem. Er zijn geen extra kosten, er moet alleen een kleinigheid worden omgebouwd aan de telefo....
Ouder: Ik zei toch al dat er niks via de telefoonlijn gebeurt?
Ik: :( De TV-lijn is toch ook omgebouwd om internet erover te kunnen laten gaan? Met ADSL is dat precies hetzelfde.
Ouder: Als het toch hetzelfde resultaat is, dan kun je net zo goed bij @Home blijven.
Ik: :( :r <Insert random scheldwoord in gedachten hier>

Ik haat het serieus als mensen niet eens nadenken over andere mogelijkheden omdat ze zelf onwetend zijn.

Oh ja. Mijn ouders zijn nogal een beetje conservatief. Had ik dat al verteld? >:) Om de een of andere reden blijven ouders je als een puber behandelen, ook al als je (ruim) 24 bent. Zelfs als ik even aankondig "Ik ga een nieuwe harde schijf erbij kopen", dan krijg ik een vraag terug als "Is die schijf die je nu hebt kapot?" Ze kunnen er dan gewoon niet bij dat hij wellicht niet (meer) genoeg ruimte biedt.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2003 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC

Zym0tiC

^_^

Verwijderd schreef op 03 november 2003 @ 01:41:

Oh ja. Mijn ouders zijn nogal een beetje conservatief. Had ik dat al verteld? >:) Om de een of andere reden blijven ouders je als een puber behandelen, ook al als je (ruim) 24 bent. Zelfs als ik even aankondig "Ik ga een nieuwe harde schijf erbij kopen", dan krijg ik een vraag terug als "Is die schijf die je nu hebt kapot?" Ze kunnen er dan gewoon niet bij dat hij wellicht niet (meer) genoeg ruimte biedt.
Hoe herkenbaar :| gelukkig zijn mijn ouders het ondertussen gewend. In de vakantie 2pc's gekocht + 120 GB hdd + 3com switch.....en tot mijn verbazing vonden ze het in een keer allemaal goed. Ze hebben er dus mee leren leven gelukkig.

Maar het blijft idd vervelend voor je. Je kunt hooguit proberen om in Word/Excel uit te werken wat de voordelen en nadelen van kabel zijn, eventueel met grafiekje ofzo (8> dan zien je ouders iig dat je er moeite voor doet en heb je alles zwart op wit op papier staan. Praat dan ook gelijk ff over een veel stabielere verbinding en dat ADSL zowieso de toekomst is en kabel langzaam aan het doodbloeden is. (het verhaal een beetje mooier maken moet toch kunnen aangezien ze niet zoveel verstand ervan hebben B) )

Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eeehhh... hoe moet ik dan gaan verantwoorden dat ik ook nog een dual Xeon 2.4 op een Asus PC-DL en 1 GB geheugen in gedachten heb? (Hierover moet ik nog posten in het Dual Xeon Topic in PMG.)

Ik: Oh, ik koop gewoon een processor (P4! 8)7 ) erbij, en een ander moederbord. Dat is ongeveer voor 400 euro in totaal. Het geheugen van mijn vorige computer kan ik nog gebruiken, en het oude moederbord kan ik weer kwijt voor 200. De rest van de computer blijf ik gewoon gebruiken. Dan kost het me in totaal zo'n 200 euro.

(Die hoeveelheid geld heb ik met wat herinstallaties en reparaties bij anderen bijeen verdiend.)

(Dat ik dat geheugen blijf gebruiken klopt waarschijnlijk ook nog, maar de prijzen natuurlijk niet... dat is echter de manier hoe ik mijn hardware-aankopen moet regelen.)

Eigenlijk is het gewoon niet meer normaal dat iemand op zijn 24ste zulke toeren moet uithalen en niet gewoon kan zeggen "ik koop dit of dat", als je nog thuis woont.

Dan wordt het overtuigen voor een PC-upgrade nog makkelijker dan het overstappen naar ADSL, omdat voor die PC niks aan hun huis hoeft te worden veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

als je 24 bent hoef je je niet te verantwoorden, zeker niet waar jij je geld aan uitgeeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Jimbolino schreef op 03 november 2003 @ 14:38:
als je 24 bent hoef je je niet te verantwoorden, zeker niet waar jij je geld aan uitgeeft
Ben het eigenlijk wel met je eens, maar je weet natuurlijk niet wat hij voor relatie met z'n ouders heeft, he...

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datkanveelbeter
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-12-2022
Zym0tiC schreef op 03 november 2003 @ 00:18:
Misschien een laatste redmiddel om gewoon zo veel te downloaden dat je bij @home gekicked word
Bij @home hebben ze geen DL limiet :*)
Je kunt zoveel DL als je zelf maar wilt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Zym0tiC schreef op 03 november 2003 @ 10:32:
[...]

...dat ADSL zowieso de toekomst is
Denk dat kabel betere toekomstperspectieven dan ADSL heeft, aangezien we bij de laatstgenoemde technologie al op de maximaal haalbare specificaties zitten (8 Mbit down, ~ 1 Mbit up), terwijl de bandbreedte van een kabelverbinding in feite veel rekbaarder is (even afgezien van het feit of @home hier ook daadwerkelijk gebruik van gaat maken). Er zijn nu zelfs al veel hogere snelheden mogelijk, deze worden echter niet aangeboden; concurrentie is er toch niet met de monopoliepositie van de kabelaanbieders. In het geval van ADSL zul je voor hogere snelheden moeten overstappen op (toekomstige) VDSL-achtige technieken, maar dit valt dan al niet meer in de huidige productlijn (er is dan immers ook een nieuw modem nodig, en bovendien dient de afstand tot de centrale bij dit soort technieken nog veel kleiner te zijn).
Al met al ben je met ADSL op dit moment zeker het beste af wat hoeveelheid bandbreedte betreft, maar de toekomstmogelijkheden zijn naar mijn mening nog niet zo rooskleurig als die van kabelaansluitingen..

Het grootste knelpunt van het kabelnetwerk zit in het feit dat het na al die jaren nogsteeds niet volledig open is gesteld voor andere providers, de concurrentie die bij ADSL de prijzen omlaag en de snelheden omhoog heeft gedrongen ontbreekt. :)
datkanveelbeter schreef op 03 november 2003 @ 16:19:
[...]

Ze hebben een FUP, dus geen hard vastgestelde limiet.. Maar als je extreem veel dataverkeer hebt veroorzaakt krijg je wel degelijk een waarschuwing ('gele kaart' in @home terminologie), waarna er vervolgens een afsluiting kan volgen. De ervaring leert echter dat ze hier bij @home redelijk soepel mee omgaan (met name als het verkeer vooral snachts veroorzaakt wordt). :)

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC

Zym0tiC

^_^

Zap schreef op 03 november 2003 @ 17:19:
[...]

Denk dat kabel betere toekomstperspectieven dan ADSL heeft, aangezien we bij de laatstgenoemde technologie al op de maximaal haalbare specificaties zitten (8 Mbit down, ~ 1 Mbit up), terwijl de bandbreedte van een kabelverbinding in feite veel rekbaarder is (even afgezien van het feit of @home hier ook daadwerkelijk gebruik van gaat maken).
Afgezien of kabel of ADSL nu beter is, ik bedoelde dat FirePower dit kon zeggen om zijn ouders over te halen omdat ze er toch zo weinig vanaf weten.
datkanveelbeter schreef op 03 november 2003 @ 16:19:
[...]

Dat dacht jij, ze hebben idd geen Dl limiet maar zo veel downloaden als je wilt klopt ook niet, of je krijgt een gele kaart of je krijgt zo'n paramount pictures look-a-like ik-klaag-je-aan-mail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 november 2003 @ 01:41:
@Home kost nu 47,95. Als de nieuwe verbinding 48,50 zou kosten, dan wordt er niet overgestapt. Oh ja, had ik je al verteld dat ik starre ouders heb die het niet nodig vinden om iets te veranderen als het voor hun geen direct nut heeft?

En aan ADSL hangt nu gewoon een slechte smaak, voornamelijk vanwege het oude gedoe met het 56k6 modem. (En ook een beetje omdat ik vroeger altijd heb gezegd dat ADSL via telefoon toch traag en duur is tegenover kabel. Dat was een dikke 2 jaar geleden ook zo. Nu is dat veranderd / aan het veranderen.)

Ouder: En wat is ADSL dan precies?
Ik: Snel internet, net als kabel, maar dan via de telefo.....
Ouder: Dat komt er niet in, ik ga geen extra telefoonkosten betalen. Die tijd hebben we nu wel gehad.
Ik: Dat was vroeger met het modem. Er zijn geen extra kosten, er moet alleen een kleinigheid worden omgebouwd aan de telefo....
Ouder: Ik zei toch al dat er niks via de telefoonlijn gebeurt?
Ik: :( De TV-lijn is toch ook omgebouwd om internet erover te kunnen laten gaan? Met ADSL is dat precies hetzelfde.
Ouder: Als het toch hetzelfde resultaat is, dan kun je net zo goed bij @Home blijven.
Ik: :( :r <Insert random scheldwoord in gedachten hier>
Gewoon tegen je ouders zeggen "ik ga vanavond de kroeg in, dat internet is zo traag daar kan ik niets meer mee."
Dit gewoon een paar keer achterelkaar doen, moet je kijken of ze ook overstag gaan. Ouders hebben waarschijnlijk liever dat je achter de PC zit dan in de kroeg O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielZ

NielZ

Casual

Verwijderd schreef op 03 november 2003 @ 19:17:
[...] Ouders hebben waarschijnlijk liever dat je achter de PC zit dan in de kroeg O-)
Offtopic: ik denk dat mijn ouders het liever andersom zien... "goh, komt die jongen ook nog eens buiten". ;)

Ontopic: ik herken het ouder probleem. Mijn exemplaren zijn weliswaar iets minder starrig, maar ik denk dat ADSL toch wel een flinke drempel zal worden. Nieuw emailadres, misschien wel connecten als je wilt internetten... En het vervelendste, áls het een x niet werkt, krijg ík te horen van "en jij wouw zo graag ADSL :(".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NielZjU schreef op 03 november 2003 @ 20:48:
Ontopic: ik herken het ouder probleem. Mijn exemplaren zijn weliswaar iets minder starrig, maar ik denk dat ADSL toch wel een flinke drempel zal worden. Nieuw emailadres, misschien wel connecten als je wilt internetten... En het vervelendste, áls het een x niet werkt, krijg ík te horen van "en jij wouw zo graag ADSL :( ".
Dat laatste klopt zeker. Maar de drempel van een nieuw e-mail adres is inderdaad redelijk hoog, want ik gebruik mijn huidige al ruim 2 jaar. Er zijn véél mensen die dat adres hebben. Ik krijg soms nog wel eens te horen dat iemand een mail heeft gestuurd die niet is aangekomen. "Naar je Het Net adres.... bla". Dat adres is dus al ruim 2 jaar offline.

Ik heb echter ook een eigen domein met een 20-tal pop3 boxen. Ik denk dat ik dáár een mailadres aanmaak, omdat ik dat domein toch nog vele jaren ga houden (als er niks misloopt, uiteraard.) Dan kan ik van provider wisselen zonder een ander e-mail adres te krijgen.

Kom niet aan met diensten zoals HotMail, want daar begin ik niet aan. Ik heb mijn @Home adres nu al ruim 2 jaar, en ik heb nog NOOIT een spambericht ontvangen. Toch krijg ik veel forwards, en hebben veel mensen het adres. Ook op de Webmaster@??? en Postmaster@??? adressen van mijn domein heb ik nog nooit spam gehad... ik vind het wel vreemd dat sommige mensen LITERS spam per dag krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:16
Sinds zaterdag packetloss van 25% naar m'n gateway (213.51.86.1). Vanaf internetverbindingen buiten m'n subnet pingen naar deze gateway, geeft nog steeds 10% packetloss (probeer maar 's zou ik zeggen ;))

Meer mensen met problemen in Friesland ?

frane1.fr.home.nl btw

[ Voor 9% gewijzigd door Drogo op 03-11-2003 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:16
Jimbolino schreef op 02 november 2003 @ 23:15:
krijg net een mailtje binnen van @home:
> Uit onze gegevens blijkt dat uw instelling statisch staat. Indien u deze
instellingen niet aanpast kunt u na 30 oktober niet meer internetten!
Vandaar dat het belangrijk is dat u uw computer en internetverbindingen
dynamisch instelt. Hoe u dat kunt doen, leest u op
http://help.home.nl/instellingen.

nou, pech gehad, als ik dan niet meer op internet kan, moet ik maar ff me instellingen veranderen. Ik ga echt niet mijn server op dynamisch instellen...
Statisch instellen heeft echt heel weinig zin. Dynamisch krijg je vrijwel nooit een ander IP.
En als je niet af en toe je lease vernieuwd bij de DHCP server - als je 'm statisch instelt dus - zul je alleen maar zien dat die je IP opnieuw weggeeft. 2 dezelfde IP's binnen 1 netwerk dus. Wordt @Home he-le-maal niet blij van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Cochrane schreef op 03 november 2003 @ 21:11:

Meer mensen met problemen in Friesland ?
jep. Gorredijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

Cochrane schreef op 03 november 2003 @ 21:16:
[...]
Statisch instellen heeft echt heel weinig zin. Dynamisch krijg je vrijwel nooit een ander IP.
En als je niet af en toe je lease vernieuwd bij de DHCP server - als je 'm statisch instelt dus - zul je alleen maar zien dat die je IP opnieuw weggeeft. 2 dezelfde IP's binnen 1 netwerk dus. Wordt @Home he-le-maal niet blij van.
statisch is bij mij (windows 2000) de enige oplossing, om 3 ip aan dezelfde machine te krijgen

en natuurlijk om een leuke computernaam te hebben, ipv dat lelijke cpxxxxx-a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jevn
  • Niet online
Wat voor modem hebben jullie?

Bij mij is het com21 modem vervangen door een motorola en de problemen lijken nu verholpen te zijn (het is pas gister vervangen maar één avond zonder problemen vind ik al redelijk overtuigend, nog ff afwachten dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiqum
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-09 22:44
Ik kom net tot de conclusie dat mijn ip is verandert.
Meer mensen hier last van?
Mijn range is nu: 82.74.66.xxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee gewoon normale range 213.51.xxx :O .xx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jevn
  • Niet online
Mijn ip is idd ook gewijzigd, maar ik heb er geen last van :? had ik nou wel of niet moeten reageren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook problemen. Eveneens Gorredijk. Sinds een paar weken valt steeds de verbinding weg. Heb al van alles geprobeerd, incl andere router en firmware up-dates. Daar ligt het dus niet aan. Het wachten is nu op een reaktie van @home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Verwijderd schreef op 04 november 2003 @ 20:44:
Ik heb ook problemen. Eveneens Gorredijk. Sinds een paar weken valt steeds de verbinding weg. Heb al van alles geprobeerd, incl andere router en firmware up-dates. Daar ligt het dus niet aan. Het wachten is nu op een reaktie van @home.
Dat heb ik hier de laatste maand ook heel veel last van. Heel vaak voor 6 uur valt ie weg, soms wel hele dagen :? Ik dacht dat het eerst aan mij lag, maar dat is niet zo. (maar niet de hele wijk heeft er last van) (den bosch) @home gebeld maar heeft niets geholpen. En nu met de nieuwe DNS servers wacht ik even af of het wat beter is. (maar toenet lag ie er vanaf 3 uur t/m 21:15) er weer uit :7

edit : mn IP is ook veranderd zie ik nu

[ Voor 3% gewijzigd door ND863 op 04-11-2003 21:25 ]

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-09 16:57
Ik heb nu al een week geen internet van @home... al 6x keer gebeld, modem opnieuw aangemeld, modem gereset, modem super-gereset... nu blijkt dat een aantal mensen met een ip-adres dat begint met 82 problemen hebben :(
Komen ze wel laat achter na 6x bellen.
Het gaat overigens over @home Tilburg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Upload snelheid kunnen we wel uit onze hoofd zetten 8)7

Geachte heer Snel,

Bedankt voor het versturen van uw e-mail naar @Home.

Het ligt voorlopig niet in de planning om de uploadsnelheid te verhogen.
Wij zijn continu bezig om de kwaliteit van de nieuwsserver te
verbeteren, er is helaas geen alternatieve newsserver.

Wij hopen dat u voldoende bent geïnformeerd.

Voor al uw vragen kunt u ook terecht op onze Online Help
http://help.home.nl

Met vriendelijke groet,
@Home

Afdeling Klantenservice

Bezoek de portal van @Home op http://start.home.nl

Original Message Follows:
-------------------------

Geachte meneer/mevrouw,
ik heb een paar vragen.
Uploadsnelheid
Hoe zit het met de verhoging van de uploadsnelheid, had gelezen in een
forum dat die was toegezegd. Ben wel benieuwd wanneer die uploadsnelheid
verhoging erkomt? ofnie?
Nieuwsservers
De laatste tijd zijn de newsservers gewoon heel veel inclompleet, wat
gaan jullie daaraan doen om dat te verhelpen, of hebben jullie ook nog
een alternatieve server dat we tot die tijd kunnen gaan gebruiken?
ik zie uw antwoord zo spoedig tegemoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De uploadsnelheid is klote. Overdag zit ik vaak op 3-5 kB/s, in Zuid-Limburg, knooppunt Landgr1. Pas vanaf 23:00 wordt het een beetje fatsoenlijk. Overdag kan het sturen van een wat grote e-Mail tot 15 minuten duren. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Verwijderd schreef op 05 november 2003 @ 11:23:
Upload snelheid kunnen we wel uit onze hoofd zetten 8)7
Stuur hetzelfde mailtje nog maar eens, wie weet krijg je dan een ander (tegenstrijdig) antwoord. :P Hier wordt blijkbaar namelijk niet over gecommuniceert bij @home, tegen mij werd de ene keer gezegd dat ze aan het kijken waren naar de mogelijkheden van een uploadverhoging en dat deze er wel aan zat te komen (al dan niet betaald) terwijl ze een andere keer hetzelfde als in jouw geval antwoordden. :?

[ Voor 3% gewijzigd door Zap op 05-11-2003 18:13 ]

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neeh doe ik nie ik neem demon! :9

denk 1 januarie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie_T
  • Laatst online: 02-06 23:57

Ronnie_T

Shangri-La

Zap schreef op 05 november 2003 @ 18:12:
[...]

Stuur hetzelfde mailtje nog maar eens, wie weet krijg je dan een ander (tegenstrijdig) antwoord. :P Hier wordt blijkbaar namelijk niet over gecommuniceert bij @home, tegen mij werd de ene keer gezegd dat ze aan het kijken waren naar de mogelijkheden van een uploadverhoging en dat deze er wel aan zat te komen (al dan niet betaald) terwijl ze een andere keer hetzelfde als in jouw geval antwoordden. :?
Dit was het antwoord dat @home mij stuurde:
Geachte heer .....,

Naar aanleiding van uw e-mail betreffende de uploadsnelheid van de
Kabelinternetdiensten van Essent Kabelcom kunnen wij u het volgende
melden.

Op dit moment is er een aantal internetaanbieders die hun
productspecificaties aan het aanpassen zijn. Deze marktontwikkelingen
ontgaan Essent Kabelcom zeker niet.

Er is een aantal varianten waaraan gedacht zou kunnen worden met
betrekking tot de verhoging van de uploadsnelheid. Deze zijn ondermeer:

- De uploadsnelheid voor bepaalde abonnementen verhogen;
- Extra uploadsnelheid als add-on;
- Een nieuw product met een hogere uploadsnelheid.

Meerdere overwegingen spelen in de keuze tussen bovenstaande opties een
rol. Zo zal de capaciteit op het netwerk in een aantal gebieden vergroot moeten worden. Daarnaast speelt de inpassing van de gewijzigde
productspecificaties binnen het productportfolio een rol.

Helaas kunnen wij u op dit moment nog geen uitsluitsel gegeven over het
beleid en de keuzes die zullen worden gemaakt. Zodra er duidelijkheid is zult u, zoals gebruikelijk met veranderingen in de productspecificatie,
via de @Home nieuwsbrief en de @Home Portal op de hoogte worden
gebracht.

Wij vertrouwen er op u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

@Home Klachtenservice
Essent Kabelcom

Intel Forever. Specs. DKJJPQKU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het herstellen van de verbinding gaat bij de sitecom dc 202 via twee keer klikken op "release" en een refresh. Kennelijk is dit voldoende om het weer een tijdje te doen.
Bij de sweex gaat het wat lastiger. Ik heb de indruk, dat het apparaat dienst weigert na een "ntp date/time update". Een "clear" van de security logs wil wel helpen. (of een paar keer klikken op 1 van de andere knoppen onder status)

Komt dit bekend voor en zo ja, hoe vinden we hier iets op?

Mijn I.P is nog steeds dezelfde als voorheen toen alles nog vlekkeloos werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Verwijderd schreef op 05 november 2003 @ 19:54:
Neeh doe ik nie ik neem demon! :9

denk 1 januarie
Ik ook. Ik heb maandag Demon 2048/1024 aangevraagd. Mijn @Home abonnement gaat van Breedband terug naar basis en dit abonnement doe ik over aan mijn ma. Die wil per se zelf internetten. Zij koopt nu nieuwe pc, zij krijgt mijn kabelabonnement en ik neem voor mijzelf lekker ADSL :)

'k Zag trouwens op de @Home site staan dat als je teruggaat van breedband naar basis dat je dan je kabelmodem moet kopen a € 60,- . Ik heb een Com21, kan ik dan ook een andere krijgen of zit ik aan die Com21 vast?

edit:
'k Was toch bezig met @home veranderen, heb ik ook gelijk mijn Planet Internet inbelabo opgezegd. 7 Jaar abonnee geweest :)

[ Voor 11% gewijzigd door King Nothing op 05-11-2003 22:35 ]

Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

€ 60 euro voor die modem die zijn echt nie goed snik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Verwijderd schreef op 05 november 2003 @ 21:22:
Het herstellen van de verbinding gaat bij de sitecom dc 202 via twee keer klikken op "release" en een refresh. Kennelijk is dit voldoende om het weer een tijdje te doen.
Bij de sweex gaat het wat lastiger. Ik heb de indruk, dat het apparaat dienst weigert na een "ntp date/time update". Een "clear" van de security logs wil wel helpen. (of een paar keer klikken op 1 van de andere knoppen onder status)

Komt dit bekend voor en zo ja, hoe vinden we hier iets op?

Mijn I.P is nog steeds dezelfde als voorheen toen alles nog vlekkeloos werkte.
ik kan je vertellen, je bent niet de enige.. ook mensen zonder router hebben last van wegvallende verbinding die na reboot weer terug is.

ik zelf gebruik wel router, en heb geen last van wegvallende verbinding.
ben overigens aan de verhalen te horen de enige in gorredijk die er geen last van heeft :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErA
  • Laatst online: 22:16

ErA

Sjonge jonge zeg. Ik zit nu te internetten. 1kb upload :( .. Al goed. Ik heb ook maar besloten van de week om over te gaan op Demon. Ik he gekozen voor 8mbit/1mbit. Ik laat me buurvrouw erop voor €20 de maand, en ik heb het @home prijsje terug.

'K heb al 4 jaar @home. Maar het begint steeds meer tegen te vallen. Godzijdank krijg ik over paar weekjes demon :Y)

BTW: Ik ben omgeving Roosendaal, iemand anders nog zware problemen kwa snelheid? Ik heb alles behalve mode reset gedaan. Dat ga ik nu ff doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maontje
  • Laatst online: 25-09 23:36

maontje

better off Playing

Xiqum schreef op 04 november 2003 @ 16:44:
Ik kom net tot de conclusie dat mijn ip is verandert.
Meer mensen hier last van?
Mijn range is nu: 82.74.66.xxx
Yep
ik zit in 82.72.xxx.xxx
Terwijl mijn buurman nog steeds in de 212.204.xxx.xxx zit te klooien

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BTW: Ik ben omgeving Roosendaal, iemand anders nog zware problemen kwa snelheid? Ik heb alles behalve mode reset gedaan. Dat ga ik nu ff doen[/quote]

het uploaden is wel langzaam ja naar de nieuwsgroepen :9~ :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ons zijn ze na bijna 3 jaar (november 2000) als klant kwijt, niet normaal meer gewoon.
Ik zag jullie altijd problemen posten met @home, en er zelf nooit last van hebben, dus had ik zoiets van mja, zal wel erg overdreven zijn, echter, het laatste halfjaar is het hier knudde.
Download snelheden komen niet over de 160kbps heen, en uploaden kun je helemaal vergeten, terwijl we @home breedband hebben...
De mail server ligt constant down en heb 2 weken lang mijn mail niet gehad...
Als je telefonisch een klacht in wil dienen zeggen ze simpelweg dat dat niet kan, dat je maar een brief moet sturen.
Op aangetekende brieven reageren ze niet :|
We kunnen dus al maanden nu gewoon zo goed als niet internetten en de laatste twee weken helemaal niet.
Wij hebben dus maar besloten zoals zovelen de moed maar op te geven en weg te gaan.
Wij gaan nu voor de ADSL van 8192kbps/1024kbps van SpeedXS, voor het bedrag van 49,95 E en geen aansluitkosten.
Bij vrienden al gebruik van gemaakt en het werkt echt lekker!
Ben benieuwd hoe ze van @home uit reageren als we ons contract beëindigen, echt prutsers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantomas
  • Niet online
Zijn er meer mensen waar de newsservers het niet doen? Ik kan wel een grouplist downloaden, maar headers downloaden doet hij niet meer (grabit). Ik kan de servers wel pingen. alleen het echte downloaden wil niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neuh werkt hier gewoon met grabit, hostname: news en port: 119 en voor de rest niks aan instellingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantomas
  • Niet online
Vaag, ik heb mijn dns-cache al geleegd. Grabit opnieuw geinstalleerd. Alle adressen geprobeerd, en zelfs met Outlook even gekeken, maar helemaal niets :(

edit: ik zie het al, ze hebben de hostnamen van de servers veranderd. Het is al gefixed. Ik zit achter een router dus " news" werkt hier niet.

[ Voor 36% gewijzigd door Fantomas op 07-11-2003 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:22

Robtimus

me Robtimus no like you

Fantomas schreef op 07 november 2003 @ 11:33:
Zijn er meer mensen waar de newsservers het niet doen? Ik kan wel een grouplist downloaden, maar headers downloaden doet hij niet meer (grabit). Ik kan de servers wel pingen. alleen het echte downloaden wil niet lukken.
Yups. Unable to connect to the server. Ik gebruik testnews.home.nl.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fantomas schreef op 07 november 2003 @ 11:49:
Vaag, ik heb mijn dns-cache al geleegd. Grabit opnieuw geinstalleerd. Alle adressen geprobeerd, en zelfs met Outlook even gekeken, maar helemaal niets :(

edit: ik zie het al, ze hebben de hostnamen van de servers veranderd. Het is al gefixed. Ik zit achter een router dus " news" werkt hier niet.
Geef even de goeie hostnaam dan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-09 09:13
Ben nu ff tevreden over de upload van @home.

Zit gemiddeld boven de 8Kbyte/s. Maar het is wel naar een server buiten het netwerk van @home.

Ik zit op *.venlo1.lb.home.nl

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.