Het grote @home problemen topic [deel 4]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 2.460 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Tegenwoordig voert @home ook spoedonderhoud uit, ook hier in Kampen. M'n verbinding werkt de hele dag al prima (360 kB / 16 kB). Ben alleen wel benieuwd waarom het spoed is? Bij @home kennen ze dat begrip toch helemaal niet?

Enne, ik hoop dat de mailserver nu eens goed wordt ingesteld!!
Spoed onderhoud Mail woensdag 28 januari

Door werkzaamheden aan ons netwerk kunt u
woensdag 28 januari 2004 tussen 11:30 en 12:00
problemen ondervinden met onze internet
service.

Deze werkzaamheden kunnen invloed hebben op
inkomend e-mail verkeer.

Onze excuses voor het ongemak.

Spoed onderhoud regio Zwolle woensdag 28 januari

woensdag 28 januari 2004 tussen 10:00 en 12:00
service.

Deze zijn met name te merken in de regio
Zwolle.

de verbinding.

Spoed onderhoud regio Emmen en Kampen woensdag 28 jan

woensdag 28 januari 2004 tussen 08:00 en 16:00
gedurende 30 minuten problemen ondervinden met
onze internet service.

Emmen en Kampen.

de verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 15:40
zucht

volgens mij als je maar genoeg belt over slechte mail dan zetten ze gewoon weer een "onderhouds" mededeling online...

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Meer nieuws over de uploadverhogingen!!! (van www.troublesathome.nl)
Snelheidsverhoging (upload) breedband @home

!! Deze gegevens zijn onder voorbehoud !!

Binnenkort zal de standaard uploadsnelheid van de @Home Breedband (de snelste
variant) verdubbeld worden naar 256 kbits/s (=32 kBytes/s). Deze verandering
zal geleidelijk plaatsvinden in verband met de benodigde hardware-investering
in ons netwerk. Om deze reden is het niet mogelijk om aan te geven waar en
wanneer de upload van Breedband merkbaar hoger zal worden. Ook zullen de
uploadsnelheden kunnen variëren gedurende de dag. De inschatting is dat vanaf
01 Februari zal het proces starten. Deze verhoging is dus standaard voor alle
BREEDBAND abonnees en is kosteloos (prijs is en blijft: € 47,95 p/m).

Tevens zullen in de loop van Q1-2 de betaalde upload verhogingen
geïntroduceerd worden voor alle drie varianten. Deze hogere uploadsnelheden
zijn optioneel en zullen naast de standaard snelheden verkocht worden. Dit
betekent dat klanten kunnen kiezen uit de standaard uploadsnelheid of een
dubbele ervan tegen een meerprijs. Deze meerprijzen zullen pas bij de
introductie bekend worden.

Uploadsnelheden @Home Nu standaard Met betaalde verhoging
Breedband 256 kbits (*) 512 kbits
Basis 64 kbits 128 kbits
Budget 32 kbits 64 kbits (*) Inclusief de standaard verhoogde upload na 1 februari.

!! Deze gegevens zijn onder voorbehoud !!

Info vanaf de intranetsite van kabelcom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jentae
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-09 00:17

Jentae

Houdt van aglets.

Q1-2 is t/m eind juni. Leuk.

"De inschatting is dat vanaf 01 februari het proces zal starten". Hmm, ik meen toch ergens te hebben gelezen dat het 'begin dit jaar' zou zijn?

"Baas, ik kom even wat later op het werk. 3 uur om precies te zijn. Goed? Ja? Goed."

Eer aan je korf (haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Jentae schreef op 28 januari 2004 @ 19:59:
Q1-2 is t/m eind juni. Leuk.
Dat is dus alleen voor de extra, betaalde verhoging (dus van 32 naar 64 voor Breedband), niet voor de gratis verhoging (16 naar 32)
"De inschatting is dat vanaf 01 februari het proces zal starten". Hmm, ik meen toch ergens te hebben gelezen dat het 'begin dit jaar' zou zijn?
Hoe noem jij 1 februari dan? Eind van het jaar ofzo? Al eens een kalender bekeken? Februari is toch écht in het begin van het jaar...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Hmmm , vanaf 1 Februarie. En wat toevallig dat er 5 Februarie toevallig 10 minuten durend onderhoud in mijn centrale gepland staat.. Als ik aanneem wat ik denk dat ik aanneem dan neem ik aan dat het 5 Februarie zo ver is 8)7

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:42

Robtimus

me Robtimus no like you

Voor mij is het al te laat, de komende 4 weken gaat mijn modem stof vangen. Ik heb nu een upload die hoger is dan @Home het komende jaar gaat leveren, 6x hoger dan ik bij @Home actief had.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvv
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07 17:02

alvv

ik heb net het volgende mail ontvangen van @home naar aanleiding van mijn gestuurde email. zo te zien is er nog niks zeker, waar wij op hopen is dus in principe maar een "droom",
want een exacte datum kunnen zij ons niet geven
Bedankt voor het versturen van uw e-mail naar @Home.

Naar aanleiding van uw e-mail betreffende uw vraag over een eventuele verhoging van de uploadsnelheid bij @Home kunnen wij u het volgende melden:

@Home staat niet stil in de internetmarkt. De toenemende behoefte aan uploadsnelheid is ook voor ons aanleiding om onze uploadsnelheden te verhogen. Begin 2004 gaat @Home de volgende productverbeteringen doorvoeren:
* De uploadsnelheid van @Home Breedband wordt verdubbeld en gaat dan naar 256 kbit/s. Een verhoging naar 512 kbit/s wordt ook mogelijk. Hier staat echter een geringe maandelijkse vergoeding tegenover.
* Voor de abonnees van Basis wordt het mogelijk de uploadsnelheid te verdubbelen naar 128 kbit/s.Ook hier staat een geringe maandvergoeding tegenover.
Tevens wordt in het voorjaar een nieuwe @Home dienst geontroduceerd die ver boven de huidige abonnementen uitsteekt qua snelheid. Op korte termijn wordt door middel van een proef vastgesteld welke product specificaties deze dienst exact zal krijgen. Verder werken we momenteel aan de uitbreiding van de netwerkcapaciteit waardoor onze diensten een nog betere kwaliteit krijgen. Het is voor ons echter nog niet mogelijk om exacte opleverdata van de verbeteringen van onze producten te geven. Via onze website kunt op de hoogte blijven van al onze ontwikkelingen.

Wij hopen dat uw vraag/vragen hiermede voldoende beantwoord zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het enige wat ze bij @Home garanderen is dat je abbonnements geld iedere maand geincasseerd wordt. De rest (levering van hun diensten) is niet gegarandeerd, en is meer
een kwestie van geluk dan wijsheid (van @Home uit) dat ze daadwerkelijk geleverd worden.

O,ja en de afdeling opzeggingen werkt ook vrij snel, ik raad een ieder aan om vooral dat uit te proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
alvv schreef op 28 januari 2004 @ 21:49:
ik heb net het volgende mail ontvangen van @home naar aanleiding van mijn gestuurde email. zo te zien is er nog niks zeker, waar wij op hopen is dus in principe maar een "droom",
want een exacte datum kunnen zij ons niet geven

[...]
Die mail is hier dus al een stuk of 10 keer gepost. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:06
koelkast schreef op 28 januari 2004 @ 23:06:
[...]

Die mail is hier dus al een stuk of 10 keer gepost. :(
Kun je nagaan hoe vaak die verstuurd is :)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:05

Zym0tiC

^_^

koelkast schreef op 28 januari 2004 @ 18:12:
Meer nieuws over de uploadverhogingen!!! (van www.troublesathome.nl)

[...]
Helaas nog geen update op de @home site of enige sprake van verhoging. Ik weet het ik ben ongeduldig maar wat wil je..... .....meer up natuurlijk ;)

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-09 22:24
tis ook zondag heh :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik Denk in de loop van de week of volgende week maandag aangezien dan al het onderhoud achter de rug is? ;)

ik hoop het :P :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
En er is weer een heleboel onderhoud gepland volgens de @home website.

Bovendien lijkt het erop dat @home begonnen is met verhoging van de upload?

Zie bijv het grafiekje:

http://www.speedtest.nl/D...ortID=0&pi_id=13&co_id=98

Stukje hoger, de laatste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4hp
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 11:43

4hp

In dat grafiekje kun je misschien alleen opmaken dat de snelheid iets "beter" is geworden. Van een uploadverhoging naar 32kb/s is daar niet te zien... :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
op 9 januari kreeg ik onderstaande mail;

Geachte heer of mevrouw,

Met ontvangst van dit e-mail bericht is het overzetten van uw abonnement van @Home Breedband naar @Home Basis in gang gezet.

Om het overzetten van uw gegevens succesvol laten te verlopen, worden de volgende stappen doorlopen:

-Op 16-01-04 zetten wij uw abonnementsgegevens over van @Home Breedband naar @Home Basis, ...................

vandaag kreeg ik de factuur;

Saldo vorige factuur 0,00 (incl. BTW)

Periodieke kosten
@Home Breedband abonnementskosten 01/02/2004 - 29/02/2004 1 40,29 (excl. BTW)

BTW bedrag (19%) 7,66
==========================================================
Saldo inclusief BTW 47,95

dat omzetten naar basis is wel uitgevoerd maar het omzetten van de factuur niet!
het is ook overal het zelfde.

p.s. speedtest laat het volgende zien:
Download 41.5 KByte/sec (=332 kbps)
Upload 5.8 KByte/sec (=46 kbps)

[ Voor 9% gewijzigd door OliverBB op 03-02-2004 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

OliverBB schreef op 03 februari 2004 @ 00:04:
dat omzetten naar basis is wel uitgevoerd maar het omzetten van de factuur niet!
het is ook overal het zelfde.
EVen direct mailen naar support@home.nl (met een cc'tje naar kassa@vara.nl en cc@troublesathome.nl ;)).

Ik kreeg nml een factuur voor het geweldig hoge bedrag van 13,92 na 22 dagen zonder internet in december. Als je het doorgeeft zullen ze het verrekenen met het abogeld van maart. Zo niet, dan zie ik dit als een reden om je contract te beeindigen.

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Internet erg traag en steeds packet-loss... :r. Ga vooral zo door, @home. :|.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-09 09:13
Alvast New Topic starten?

Want we zijn bijna weer de 1000 post gepasseerd.

Of moet dit een Modje doen?

[ Voor 63% gewijzigd door Brickman op 03-02-2004 21:42 ]

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Na een radioreclame van @home ben ik maar eens de afdeling verkoop gaan bellen in de rol van potentiële klant die zit te twijfelen tussen @home en ADSL :D

Natuurlijk even doorgevraagd over de snelheid, en in het bijzonder de upload.
Na enig navragen wist ze me te melden dat er afgelopen vrijdag is gestart met een test voor de upload. De definitieve uitrol was wat datum betreft nog onzeker.

Ook melde de verkoopmiep-met-zwaar-twents-accent dat er zeer binnenkort een nieuw abonnement komt met specificaties die "sneller is dan het snelste ADSL-abonnement".

Overigens zou dit alles na te lezen zijn op de website www.home.nl. Daar zie ik echter niets over de verhogingen of over een abonnement.

Trouwens: haar manier van uitleggen was wel weer een echte vertoning van de kennis van @home in het algemeen: "De snelheid wordt binnenkort geupload" :|

Kortom: weer een beetje informatie uit een andere hoek. Eigenlijk een bevestiging van wat we al wisten, maar toch weer een bevestiging dat het nooit lang meer kan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09 22:27
mensen mensen mensen , wat is @home aan het doen zeg ? echt internet is no zooooo brak , dan geen verbindign , dan wel verbinding maar niet eens bestand kunnen uploaden naar ftp of via msn of whatever.

lekker dan weer. :(

hoop dat het snel beter wordt want ik kan kan amper sites openen

Omgeving Bergen Op Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 15:01
Inderdaad, vanaf Amsterdam voornamelijk naar t buitenland gaat als dikke stront door n rietje op t moment.

Binnenland (zoals deze site :+ ) gaat prima

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Het lijkt erop dat de nieuwsservers flink toe zijn aan vervanging. Al een week lang word ik daar constant gedisconnect....

Overigens kan ik niet meer 'news' gebruiken als nieuwsserver.

[ Voor 22% gewijzigd door siggy op 04-02-2004 07:07 ]

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woei, als ik een download begin, Dan de eerste paar seconde zijn rond de 100 kb, dan zakt het weer af naar rond de 40 kb. (ik heb basis :() Dus misschien komt er nog een download verhoging voor basis /me hoopt het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Laatst online: 25-09 11:54

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ik loop zelf op het moment ook tegen een probleempje op. Ik heb zelf @home met het oude vertrouwde huge-ass zwarte com21 modem. Een vriend van me heeft de "moderne" modem, die witte motorola. We zitten beide wel op dezelfde node van @home.
Ik heb ook een server hangen binnen het Essent (dus @home) netwerk. Deze kan ik prima bereiken. Fijne pings enzo. Die vriend heeft echter last van PL op dat ding. Het is maar 5% ofzo, maar toch is het lastig. Ik heb hier ondertussen wat onderzoek naar gedaan, en het ziet ernaar uit dat het aan het motorola netwerk van essent ligt. Maar omdat ik niet enorm veel lui met een nieuw modem ken kan ik niet voldoende bewijs leveren om essent te kunnen schoppen om hier iets aan te doen.
Zodoende vroeg ik me af af hier wat mensen zijn met een wit motorola modempje die een traceroute (of nog beter, screenshotje van een VisualRoute :+) kunne posten (of mailen naar adres in profile) naar 195.35.183.154.
Het lijkt me ook handig voor jullie als slachtoffers hiervan, gezien het probleem vast niet voor enkel mijn serverip geldt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Laatst online: 17:04
Kippenijzer schreef op 04 februari 2004 @ 16:46:
Ik loop zelf op het moment ook tegen een probleempje op. Ik heb zelf @home met het oude vertrouwde huge-ass zwarte com21 modem. Een vriend van me heeft de "moderne" modem, die witte motorola. We zitten beide wel op dezelfde node van @home.
Ik heb ook een server hangen binnen het Essent (dus @home) netwerk. Deze kan ik prima bereiken. Fijne pings enzo. Die vriend heeft echter last van PL op dat ding. Het is maar 5% ofzo, maar toch is het lastig. Ik heb hier ondertussen wat onderzoek naar gedaan, en het ziet ernaar uit dat het aan het motorola netwerk van essent ligt. Maar omdat ik niet enorm veel lui met een nieuw modem ken kan ik niet voldoende bewijs leveren om essent te kunnen schoppen om hier iets aan te doen.
Zodoende vroeg ik me af af hier wat mensen zijn met een wit motorola modempje die een traceroute (of nog beter, screenshotje van een VisualRoute :+) kunne posten (of mailen naar adres in profile) naar 195.35.183.154.
Het lijkt me ook handig voor jullie als slachtoffers hiervan, gezien het probleem vast niet voor enkel mijn serverip geldt :)
Je zult ze nooit kunnen schoppen want een server is niet toegstaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Laatst online: 24-09 22:24
Ik heb juist rond de 5% PL met die standaard modem. Sinds een week of 3 schat ik. Vooral te zien als ik online zit te gamen, en ook met Ping plotter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Laatst online: 25-09 11:54

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

tafmaf schreef op 04 februari 2004 @ 16:50:
[...]
Je zult ze nooit kunnen schoppen want een server is niet toegstaan
Dan lees je verkeerd ;) Deze server zitten op hetzelfde netwerk, maar niet op @home. Die zitten gewoon op het eigenlijke netwerk van Essent...
Postov schreef op 04 februari 2004 @ 16:52:
Ik heb juist rond de 5% PL met die standaard modem. Sinds een week of 3 schat ik. Vooral te zien als ik online zit te gamen, en ook met Ping plotter.
Da's intressant (wel kut voor je, maar puur vanuit onderzoeksoogpunt). Zou je een traceroute kunnen doen naar dat ip?

[ Voor 37% gewijzigd door Kippenijzer op 04-02-2004 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Kippenijzer schreef op 04 februari 2004 @ 16:56:
Da's intressant (wel kut voor je, maar puur vanuit onderzoeksoogpunt). Zou je een traceroute kunnen doen naar dat ip?
Volgens mij bedoelt hij dat hij in 't algemeen last van packetloss heeft, niet zozeer alleen naar jouw server :) En in de praktijk blijkt die packetloss vaak al voor te komen op de eerste hop (je gateway).

Ik heb momenteel ook weer last van packetloss (zo'n 15%), en dat werkt niet echt prettig. 't is een structureel probleem bij @home heb ik het idee, want dit is zeker niet de eerste keer dat 't voorkomt. Eens in de zoveel tijd is 't weer raak..

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:06
In de laatste paar maanden dat ik nog @home had (mede reden geweest voor mij om over te stappen naar Demon) had ik ook 10 - 20% packetloss.
Dat was eigenlijk altijd de 2 machine van @ home die ik tegen kwam.
Ik bekeek dat met pingplotter.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben @home nu echt zat!! Sinds een maand kan ik met verscheidene routers het internet niet meer op. Draytek, Sweex, Sitecom, 3com, noem maar op. Ze willen mij ook niet helpen dus ik heb mijn abo maar opgezegd en morgen heb ik gelukkig ADSL 3MB Live! van Tiscali, hopen dat dit wel een verbetering is.

@Home is bij mij GAME OVER!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik heb de afgelopen 4 maanden al last van het volgende probleem: op willekeurige moment valt mijn verbinding geheel weg. Dit kan om de 10 minuten voor komen, maar ook om de minuut. Het gevolg is dus dat ik de afgelopen 4 maanden niet fatsoenlijk heb kunnen internetten. Iets downloaden zonder downloadmanager (en de hoop dat de server resumen ondersteund) is dan ook onmogelijk.

Ik heb al verschillende keren met de helpdesk contact hierover gehad. Op het moment dat zij niet konden zien dat mijn verbinding plat lag, konden ze niets meer doen dan het modem een keer opnieuw aanmelden. De helpdesk kan pas een monteur in schakelen op het moment dat zij zien dat je verbinding plat ligt! Je moet dus geluk hebben dat op het moment dat je met de helpdesk belt je verbinding ook daadwerkelijk plat ligt. Anders doen ze dus HELEMAAL NIKS. In november had ik het geluk dat m'n verbinding weer een keer ging flippen op het moment dat ik een medewerker aan de telefoon had. Ik had ze dus eindelijk overtuigd dat mijn verbinding helemaal gaar is. Het bizarre is dat een aantal keer hiervoor m'n verbinding ook er volledig uit lag, maar dat ze het niet nodig achten om een monteur in te zetten. "het enige wat ik kan doen is je modem opnieuw aanmelden". Maar goed, de monteur was langsgekomen en constateerde dat m'n signaal niet helemaal ok was. Hij prutste wat in verschillende kasten, en ging toen weer naar huis. Nog geen 10 minuten nadat hij was vertrokken begon hetzelfde gezeik alweer: verbinding plat, response tijden van 400ms en packtloss van 75% en hoger.

In december belde ik nog een keer met de helpdesk. Ik had wederom het geluk dat m'n verbinding ging flippen op het moment dat ik zo'n kerel van de helpdesk sprak. Ze constateerden en bevestigden dus voor de tigste keer mijn probleem, en opnieuw besloten ze een monteur in te schakelen. Het vreemde is dat de monteur mij sindsdien niet meer heeft gebeld voor een afspraak. Deze week belde ik voor de grap de helpdesk nog maar een keer met de vraag waar die monteur bleef. Dit konden ze mij niet vertellen. Ik vroeg dus of ze alsnog zo'n monteur konden inschakelen, aangezien ik nooit een afspraak heb kunnen maken. En wat vertelden deze mensen mij: "Nee, dat kunnen wij niet doen omdat op DIT MOMENT je verbinding goed werkt". WTF???? Jullie hebben mijn probleem al meerdere keren geconstateerd, en jullie HADDEN al besloten om een monteur in te zetten, maar aangezien deze mij niet gebeld heeft kunnen jullie niet nogmaals de monteur inschakelen omdat op DIT moment, as we speak, mijn verbinding goed werkt? Jullie hadden al besloten om die monteur langs te steuren, dan is het toch een kleine moeite om die monteur alsnog ff te bellen dat ie bij mij langs moet komen?
Wat is dit voor een klote zooi? Ik moest van die kerel maar een keer bellen op het moment dat m'n verbinding plat lag, in de hoop dat de verbinding nog steeds plat ligt op het moment dat ik iemand van de helpdesk aan de telefoon heb.

Ik heb ze tot het einde van deze week gegeven om een oplossing voor dit probleem te vinden, en om toe te zeggen dat ze een groot gedeelt van mijn bonnementsgeld terug gaan storten. Zo niet, dan claim ik hoe dan ook mijn abonnementsgeld van de afgelopen 4 maanden alsnog terug, en wens ik mijn abonnement per direct te beeindigen. Stelletje (^&%#%#^.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow .. ze hebben de FTP fatsoenlijk aan de praat. Het is werkelijkwaar een godswonder.
Helaas too little too late, 5 jaar na dato voor mij. Nooit heeft dat ook maar enigszins acceptabel gewerkt.

Ik ben deze maand nog weg, eindelijk \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Niet online
Ik ben echt benieuwd of ik vandaag nog wat van @home ga horen. Ik heb maandag gebeld & gemaild, maar nog steeds niks van ze gehoord. En op de site van @home staat dat ze altijd binnen 3 werkdagen reageren? Niet bij mij dus. Het interesseerte me eigenlijk ook helemaal niks wat ze doen. Hebben ze deze week geen oplossing voor mijn probleem, dan is het einde @home voor mij. Ff kijken welk adsl abonnementje ik ga nemen.

Wat een bedrijf zeg :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3 werkdagen @home=3 weken Tweaker...
K ken die onzin...
Wij hadden ook een tijd geen i-net meer... Na veel bellen (1 week)... Kwamen ze erachter dat ze ons uit het systeem gemieterd hadden...
"Nee meneer, U download niks" nee, goh, waarom denk je dat ik bel?! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm, Nu ben ik ook ff boos :(
Het verhaal speelt al een langere tijd af..
het zit dus zo, Wij hebben een el-cheapo Routertje van target :r
Om de 2 uur ofzo, Valt internet uit!, eerst was het niet zon probleem, (ik zat naast de router) Maar nu ben ik naar beneden verhuist met de pc. Ik kan dus ook niet downloads aanlaten staan. Want de verbinding kapt er om de zoveel uur weer uit. Dan moet ik dus steeds het stroom van de router afhalen, En dan is er niks aan de hand.. Is dit gewoon een @home kwaaltje? (heb dinamisch IP in router)

@ kippenijzer, Ik heb een Motorola modem, En zal ff eeen tracert uitvoeren!

/edit, Kippenijzer: de link van het plaatje:
http://www.dabombe.com/upload/uploads/trace.JPG

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2004 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Thefirstikke schreef op 06 februari 2004 @ 09:45:
Ik ben echt benieuwd of ik vandaag nog wat van @home ga horen. Ik heb maandag gebeld & gemaild, maar nog steeds niks van ze gehoord. En op de site van @home staat dat ze altijd binnen 3 werkdagen reageren? Niet bij mij dus. Het interesseerte me eigenlijk ook helemaal niks wat ze doen. Hebben ze deze week geen oplossing voor mijn probleem, dan is het einde @home voor mij. Ff kijken welk adsl abonnementje ik ga nemen.

Wat een bedrijf zeg :r
Bij mij was ipv 3 werkdagen 11, zelfs na aandringen. Het is daarna wel netjes opgelost (ging om een restitutie aanvraag, welke ik ook heb gekregen deze (laatste!! :)) maand)

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Niet online
IceManX schreef op 06 februari 2004 @ 11:25:
[...]
Bij mij was ipv 3 werkdagen 11, zelfs na aandringen. Het is daarna wel netjes opgelost (ging om een restitutie aanvraag, welke ik ook heb gekregen deze (laatste!! :)) maand)
Die restitutie aanvraag, hoe heb je dat afgehandeld als ik vragen mag? Gewoon een mailtje naar support@home.nl, of een aangetekende brief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-09 11:59

CAP-Team

XBL: CAPTeam

ik krijg mijn mail nu met vertraging binnen :| Vannacht om 5:30 een mail binnengehad die al om 0:30 verzonden was.. en ik maar wachten op die mail, die ik vanmorgen dus pas lezen kon..
en http://www.troublesathome.nl lijkt niet meer te bestaan..

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 13:04
Meer info daarover hier

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Thefirstikke schreef op 06 februari 2004 @ 12:04:
[...]

Die restitutie aanvraag, hoe heb je dat afgehandeld als ik vragen mag? Gewoon een mailtje naar support@home.nl, of een aangetekende brief?
Een mailtje naar support@ en klachten@, met als cc cc@troublesathome.nl en kassa@vara.nl (beetje druk zetten kan geen kwaad). Ik kreeg toen het bericht dat ik binnen 3 werkdagen bericht zou krijgen. Niet dus. Dus 4 werkdagen na het versturen gaf ik ze weer een termijn van 3 werkdagen. Daarop heb ik niet eens een ontvangstbevestiging gekregen; wel van cc@troublesathome.nl en kassa@vara.nl (dus wel goed verstuurd en ontvangen door de mailserver). Toen die 3 werkdagen waren afgelopen heb ik een mailtje gestuurd naar de NLIP (www.nlip.nl), omdat @Home daarbij is aangesloten en zich niet aan de zelf gestelde voorwaarden hield (3 werkdagen is toch echt 3 werkdagen, niet 7/8).

Nou weet ik niet of het door mijn gepush kwam of dat ze gewoon traag waren, maar een paar dagen later, zelfs nog voordat de NLIP mij om meer informatie vroeg, kreeg ik dus de bevestiging dat ik voor de 22 dagen een restitutie zou krijgen. En jawel, deze week werd er slechts 13,92 afgeschreven door @Home.

Nu nog maar in de eerste week van maart het modem terugsturen (dat ding staat nu constant op standby wegens een werkende ADSL verbinding ;)), en dan hoop/verwacht ik voorgoed van @Home af te zijn :)

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had dus thuis @home, beviel goed. nu ben ik dus op mijzelf gaan wonen... En heb @home aangevraagd (breedband) alleen nu is het 2 weken geleden dat ik het heb aangevraagd en heb nog steeds geen internet.. Ik heb gebeld (nu komt er een monteur het wijksignaal opmeten want ze denken dat het daar aan ligt.
heeft iemand hier ervaring mee??
Kan zoiets?
(het is wel nieuwbouw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
OliverBB schreef op 03 februari 2004 @ 00:04:
op 9 januari kreeg ik onderstaande mail;...................
gisteren keek ik toevallig es naar mijn de bij/afschrijvingen op internetbankieren,...
en jawel keurig 47,95 euro afgeschreven door @home! :(
dan maar even gebeld met 0900etc. ik kreeg waarempel gelijk iemand aan de telefoon.
hij vroeg om mijn postcode en tiepte dat in hij vroeg nogmaals om mijn postcode en tiepte dat weer in,....ff stil..... mmmm.
ondertussen haalde ik het mailtje van hun weer voor de dag en daar staat een referentie nummer in.
die man was heel verbaasd dat ik dat nummer had, want dat bleek van meneer ****** uit Oldenzaal te zijn.
moment ik vraag even mijn collega,...... duurde even,.. eeuh meneer? ik geloof dat een meisje van de administratie iets fout heeft gedaan, ze heeft 2 accounts door elkaar gegooid, maar we zetten het recht en verreken het vanaf 16 januari, komt allemaal in orde.
nu maar afwachten wat ik op mijn rekening gestort krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
ik hoop niet dat je dezelfde problemen gaat krijgen als ik heb gehad met nieuwbouw: aansluiten was niet mogelijk voor weken omdat ik niet 'bestond' bij @home en daarna nog weken problemen met het signaal. En achteraf bleek het niet eens de volledige schuld van @home te zijn maar van Essent :(

Je geeft aan dat er geen internet is: je hebt dus wel alles al ontvangen en aangesloten neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Laatst online: 26-09 10:19

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Ik had weinig problemen met @home, maar de laatste tijd valt hij steeds uit als ik het internet net even nodig heb. en hij valt de laatste tijd best veel uit, ongeveer 4 keer per maand. (en dat vind ik te veel)

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hemiparo schreef op 06 februari 2004 @ 16:03:
[...]

ik hoop niet dat je dezelfde problemen gaat krijgen als ik heb gehad met nieuwbouw: aansluiten was niet mogelijk voor weken omdat ik niet 'bestond' bij @home en daarna nog weken problemen met het signaal. En achteraf bleek het niet eens de volledige schuld van @home te zijn maar van Essent :(

Je geeft aan dat er geen internet is: je hebt dus wel alles al ontvangen en aangesloten neem ik aan?
Ja ik heb zo'n postcode check gedaan bij de aankoop en daar stond dat het te ontvangen was.. Ik alles geinstalled en aangesloten maar op de dag dat hij het moest doen deed internet het niet. Toen heb ik dagen daarna gebeld en zeiden ze dat het aan het signaal moest liggen, dat zouden ze binnen 5 werkdagen op komen meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Laatst online: 17:05

Zym0tiC

^_^

Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 17:21:
[...]

Ja ik heb zo'n postcode check gedaan bij de aankoop en daar stond dat het te ontvangen was.. Ik alles geinstalled en aangesloten maar op de dag dat hij het moest doen deed internet het niet. Toen heb ik dagen daarna gebeld en zeiden ze dat het aan het signaal moest liggen, dat zouden ze binnen 5 werkdagen op komen meten.
bij mij zat tussen aanvraag (postcode check was ok) en tussen levering een dikke 1,5-2 maanden. Ik had dus hetzelfde probleem als jij.

Dan weet je alvast wat je te wachten staat.

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Thefirstikke schreef op 05 februari 2004 @ 13:59:
Ik heb de afgelopen 4 maanden al last van het volgende probleem: op willekeurige moment valt mijn verbinding geheel weg. Dit kan om de 10 minuten voor komen, maar ook om de minuut. Het gevolg is dus dat ik de afgelopen 4 maanden niet fatsoenlijk heb kunnen internetten. Iets downloaden zonder downloadmanager (en de hoop dat de server resumen ondersteund) is dan ook onmogelijk.

=== nog een heel verhaal =======8<==============
Woon je toevallig in Deventer? Toen ik daar nog woonde, heb ik een hele tijd soortgelijke problemen gehad. Erg irritant. Soms duurde het 2 dagen voor ik de volgende storing had, en soms was het om de 10 minuten zover.
Nu, in Kampen, heb ik daar gelukkig geen last meer van.
Wat bij mij altijd wel hielp, was de modem even van de stroom halen, en er weer inpluggen. Hoef je tenminste niet meer die :r - helpdesk te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Niet online
Ik woon niet in deventer :) Wat het probleem ook is, de ******** hebben mij niet meer gemaild/gebeld met een oplossing, dus komende maandag gaat het abonnement-annulerings-en-geld-terug-eis-process in werking :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had gehoopt na de werkzaamheden dat er een hoegere upload merkbaar was :X

Had ik teveel gehoopt.

Capaciteit lijkt wel gehalveerd :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielZ
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-10-2024

NielZ

Casual

Ik weet niet of het hier helemaal thuishoort, maar heeft @Home ook een downloadlimiet? Ik weet dat ze adverteren met 'onbeperkt downloaden' etc etc, maar... Het is nu 21:38, en ik zit op 8.56 GB, gemeten vanaf 0:00. Nu is het gelukkig niet dagelijks zo, maar sinds kort wordt er heel wat door het lijntje gepompt. Heeft iemand hier positieve/negatieve ervaring mee? Hoe ver kan ik ong gaan?
BvD ;)

Mage Powerrr \o/ | Voor je 't weet trekken ze de stekker eruit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
heel ver, ik heb nog nooit gezeik gehad... en haal makkelijk meer binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:15
koelkast schreef op 07 februari 2004 @ 13:12:
[...]

Woon je toevallig in Deventer? Toen ik daar nog woonde, heb ik een hele tijd soortgelijke problemen gehad. Erg irritant. Soms duurde het 2 dagen voor ik de volgende storing had, en soms was het om de 10 minuten zover.
Nu, in Kampen, heb ik daar gelukkig geen last meer van.
Wat bij mij altijd wel hielp, was de modem even van de stroom halen, en er weer inpluggen. Hoef je tenminste niet meer die :r - helpdesk te bellen.
Hmmmm, heb nu 4 jaar @home in deventer, en nog nooit last van gehad. Ook in 4 jaar maar zeer weinig downtime gehad ong in totaal misschien 1 dag waar ik echt last van gehad heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Laatst online: 26-09 17:33
NielZ schreef op 08 februari 2004 @ 21:38:
Ik weet niet of het hier helemaal thuishoort, maar heeft @Home ook een downloadlimiet? Ik weet dat ze adverteren met 'onbeperkt downloaden' etc etc, maar... Het is nu 21:38, en ik zit op 8.56 GB, gemeten vanaf 0:00. Nu is het gelukkig niet dagelijks zo, maar sinds kort wordt er heel wat door het lijntje gepompt. Heeft iemand hier positieve/negatieve ervaring mee? Hoe ver kan ik ong gaan?
BvD ;)
als er snelheidsklachten uit de buurt komen gaan ze meten...ze meten dan tussen 17.00u en 0.00u kom je boven 1 GB uit dan ben je de zak.
buiten deze uren kun je zoveel je wil downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Zelfs het Chello Classic abonnement, dat qua prijs vrijwel gelijk is, wordt nu sneller dan @Home breedband.

Voorheen:
@Home 3891 Kbit down, 128 Kbit up
Chello 1500 Kbit down, 128 Kbit up

Binnenkort:
@Home 2560 Kbit down, 256 Kbit up
Chello 2560 Kbit down, 384 Kbit up

Zelfs de downloadsnelheid gaat daar omhoog, terwijl die bij @Home onlangs omlaag is gegaan :(

En dan te bedenken dat @Home ooit marktleider was op breedbandgebied voor consumenten en Chello er altijd maar een beetje achteraan hobbelde...

Alleen is de FUP van @Home misschien wat fijner...

[ Voor 5% gewijzigd door Zap op 09-02-2004 12:51 ]

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Niet online
Ik heb gisteren m'n abonnement opzeg mailtje de deur uit gedaan. Ik ben benieuwd of ze daar WEL binnen 3 dagen op reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Thefirstikke schreef op 10 februari 2004 @ 09:03:
Ik heb gisteren m'n abonnement opzeg mailtje de deur uit gedaan. Ik ben benieuwd of ze daar WEL binnen 3 dagen op reageren.
Uit mijn ervaring: misschien niet 3 dagen, maar wel binnen een week.

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Door dringende werkzaamheden aan ons
docsisnetwerk kunt u donderdag 12 februari
2004 tussen 05:00 en 07:00 gedurende 1 uur
service.

Almelo.

de verbinding.

We vragen hiervoor uw begrip.
Dringend onderhoud :? Ik merk anders niet echt dat er wat mis is....

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvv
  • Laatst online: 07-07 17:02

alvv

Alles loopt mis daar bij @home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
alvv schreef op 10 februari 2004 @ 15:39:
Alles loopt mis daar bij @home
Bedankt voor je uitgebreide en beargumenteerde reactie.
Ofwel: je vertelt ons niets nieuws :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldme
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08 15:39
Ben ik de enige die enorm veel last heeft van die bagger newservers?

Ik krijg hier al maanden binarie newsgroups binnen met een compleetheid van +-15%!!!! en zeer varierende snelheden. De retentietijd is zo kort dat je gewoon moet pakken wat je kan want het kan zijn dat dat spul binnen een uur niet meer aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben blij dat ik geen nieuwsservers gebruik. Het is bekend dat deze bij @Home redelijk slecht zijn. Voor de 2 enige tekstgroepen die ik lezen wil, zit ik bij een van de weinige open public newsservers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

Een vriend van mij heeft @home breedband en zijn upload is al verhoogd naar 32kb/sec. Waarom merk ik daar nog niks van in een plaats erbij in de buurt :(
Zijn er hier meer mensen die al hogere upload hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:04

lordsnow

I know nothing

'kweenie wat ik zeggen moet op die vraag... normaal (lees, het laatste jaar of zo) zat ik altijd op 8,6 kB/s of zo. Laatste tijd kroop 't iets omhoog, tot 11,5 kB/s. Maar vanavond heb ik opeens herhaaldelijk 14,6 kB/s.

Dus wel een upload verhoging, maar niet wat jij bedoelde :P

Trouwens, waar woont die vriend van je ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hplos.nl
  • Laatst online: 30-08 22:02

hplos.nl

Zo doet men dat

ik heb geen problemen met m'n @home verbinding, ook niet dat ie wegvalt ofzo.

3 weken terug had ik geen internet, maar dat kwam doordat de hele kabel eruit lag. na 15 min. deed ie het weer.

het enige is eig. dat die mail server soms nog slecht te bereiken is.

maar ze zijn dus begonnen met het opschroeven van de upload? ben benieuwd wanneer die van mij omhoog gaat.

net nog ff getest: 14kb

pc | server | laptop | pda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Hmm, ik heb zo'n vaag voorgevoel dat @home en een hogere uploadsnelheid niet (goed) samengaan. Dat ze de beloofde snelheid nooit in de praktijk garanderen, et cetera.

Nu loopt er tot 1 maart een aanbieding van XS4ALL, geen aansluitkosten en gratis modem bij alle ADSL abonnementen. Ik zit er dan ook aan te denken om over te stappen naar ADSL lite. Nog goedkoper ook :)

Verder is de verbinding de laatste 2 weken prima. Geen uitvallers. Heel af en toe een iets hogere ping, maarja, dat hou je toch denk ik.. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

Ja de verbinding met @home is de laatste weken weer goed. Geen uitvallers meer. Zowel in Groningen als in Zwolle is het nu goed in ieder geval.
Hij woont in Windesheim (klein dorpje ten zuiden van Zwolle)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan aan mij liggen, maar mijn upload is momenteel tergend slecht...
Hij geeft eerst een kortstondige boost (15kb), en dan houdt ie ermee op, kan dus nix uploaden naar sites of vrienden.

Kan dit aan kabeltjes, dan wel router liggen of heb ik probleem met @home?
Gister met zelfde configuratie (pc / router) geen problemen gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En nu doet ie het opeens wel weer...
Vage ongein...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
  • Laatst online: 07:59
Afgelopen dagen doet @Home soms ff vervelend; tijdelijke uitvallers, super-sloom en 9999 pings.
Maar die snelheidsverhoging is wel beetje vorm aan het nemen. Kan nu 12kb/s trekken met een tegelijktijdige download van 100+kb/sec. Vroeger was het zo'n 10kb/sec met een max van 20-30 downen.

Als februari voorbij is, zouden de snelheidsverhogingen afgerond zijn, mijn problemen weg zijn en een wat sneller Internet voor mij. Alleen bagger dat ze de download naar 2560 gebracht hebben. Eerder wilde ik ook nog wel eens met een 400-450KB/s, 3200-3400kb/s downen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:13

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Werd hierheen verwezen. :)

Heeft men in omgeving Groningen ook regelmatig last van disconnects (1-2 minuten) op willekeurige tijdstippen? Soms is een dag erg en krijg je het elke paar uur, soms heb ik er niet erg veel last van.

Ik zie dan op mijn kabelmodem (COM21) de oranje licht knipperen ten teken van geen goede verbinding, dus aan mijn netwerk zou het dan niet liggen. Ik dacht zelfs voor een tijdje aan het begin dat mijn netwerk kaart kapot was.

Dit probleem heb ik al een paar weekjes (bijna 2 geloof ik). Iemand anders dezelfde ervaringen?

Het is nu nog steeds aan de gang, een half uurtje geleden ofzo net weer eentje gehad.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Trinsec schreef op 21 februari 2004 @ 13:42:
Werd hierheen verwezen. :)

Heeft men in omgeving Groningen ook regelmatig last van disconnects (1-2 minuten) op willekeurige tijdstippen? Soms is een dag erg en krijg je het elke paar uur, soms heb ik er niet erg veel last van.

Ik zie dan op mijn kabelmodem (COM21) de oranje licht knipperen ten teken van geen goede verbinding, dus aan mijn netwerk zou het dan niet liggen. Ik dacht zelfs voor een tijdje aan het begin dat mijn netwerk kaart kapot was.

Dit probleem heb ik al een paar weekjes (bijna 2 geloof ik). Iemand anders dezelfde ervaringen?

Het is nu nog steeds aan de gang, een half uurtje geleden ofzo net weer eentje gehad.
De afgelopen maanden regelmartig last van.
Ongeveer 4 keer binnen een uur, dan doet het een week wel normaal en dan begint het 'feest' weer overnieuw..
Ik zit hier in Haren btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 20:35:
De helpdesk van @home stelt gewoon niks voor.
De mensen die ze in dienst zijn hebben 9 van de 10 keer totaal geen technische kennis.
(zo klinkt het iig)
Je kan ze hele verhalen oplullen over je problemen, maar ze antwoorden altijd met:
"Kunt u even naar de modem lopen en mij vertellen hoe de lampjes branden"
....

.
Ik weet wel zeker dat die mensen daar geen verstand hebben, ik ken zelfs iemand die is daar helpdesk medewerker, is zelf 17 of 18 jaar ofzo.
Nou, ik kan je één ding vertellen, die lijpo weet hoe hij een computer op moet starten, met internet explorer en word om kan gaan, maar daarmee is het ook wel gezegd ... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4hp
  • Laatst online: 18-09 11:43

4hp

thijz schreef op 21 februari 2004 @ 13:49:
[...]

De afgelopen maanden regelmartig last van.
Ongeveer 4 keer binnen een uur, dan doet het een week wel normaal en dan begint het 'feest' weer overnieuw..
Ik zit hier in Haren btw.
K woon ook in dat dorp waar jij woont :) maar ik heb nergens last van... :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:53

Steffy

Ayreonaut

Ik ben tijdje geleden (augustus 2003) van Chello naar @home gegaan maar zodra ik weer bij @home weg kan ga ik weer naar Chello. Over Chello ben ik dus totaal niet te spreken maar bij @home is het om te huilen.

Newsservers laten natuurlijk niet alles door maar bij @home laten ze niks door.
Natuurlijk ligt het internet er wel eens uit maar bij @home minstens 1 keer per week.
Verders is het ineens heel traag dan weer snel en dan weer heel erg traag. Heel vreemd maar erg stabiel is het niet. Het is gewoon totaal het omgekeerde. Zo instabiel als de pest.
Ook heel vreemd is dat mijn Router die bij Chello meer dan een jaar heeft gedraaid en nooit problemen had heeft maanden dienst geweigerd bij @home. De helpdesk is ook al zo geweldig. Stel brutale honden zijn het.

Ze zeiden dat zo snel was en dat is het ook wel maar dat is het enige waarom je bij @home ging. Maar nu Chello straks sneller is dan vallen alle voordelen van @home weg en ga ik ook weg. Ik weet niet wat ze bij @home willen maar dit is een beleid van niks natuurlijk. Alleen maar klachten van iedereen die ik ken die bij @home zitten.

1 goeie tip voor @home: Gooi je download snelheid een flink stuk omhoog dan heb je tenminste nog 1 voordeel tegenover Chello.

O ja voordat ik het vergeet gooi die Upload nu eindelijk eerst maar eens omhoog.

Zo als je merkt ben ik totaal niet te spreken over @home maar ADSL abbo's zijn hier allemaal van Planet en Zonnet dus overstappen naar een duurder en trager abbo zie ik dus ook niet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
De nieuwsservers zijn weer eens lekker brak de laatste vijf dagen. Geen enkele keer is het gelukt om iets helemaal te downloaden. Volgens de index zijn alle artikels aanwezig, maar zodra er geleecht wordt zijn de downloads opeens incompleet |:(. Leuk is dat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

@Robin:
check eens de nieuwe @home news-server - testnews.home.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
testnews.home.nl heb ik een lange tijd geleden al verwisseld voor de 'normale' newsserver omdat deze geen kick meer gaf. Die heb ik ook vanmiddag nog eens geporbeerd en die was nog brakker dan de gewone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Steffy schreef op 21 februari 2004 @ 18:08:
Ik ben tijdje geleden (augustus 2003) van Chello naar @home gegaan maar zodra ik weer bij @home weg kan ga ik weer naar Chello. Over Chello ben ik dus totaal niet te spreken maar bij @home is het om te huilen.
[...]
welke omgeving woon jij?

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Waarschijnlijk woont hij in KabelNoord verzorgingsgebied.

http://www.hometelefonie.nl/informatie/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:53

Steffy

Ayreonaut

Jup idd in het gebied van kabelnoord, alleen bemoeid kabelnoord zich helemaal niet met @home. Chello deed niks, dat lieten ze over aan Kabelnoord. Nu is kabelnoord erg klein en zit alleen in de gemeentes Ameland, Schiermonnikoog, Dongeradeel, Dantumadeel en Kollumerland, dus als er problemen waren met iets waarvoor je de helpdesk nodig had kon je gewoon ff naar kabelnoord bellen en je werd gelijk geholpen. Prima geregeld maar bij @home daar moeten ze zo nodig alles zelf regelen. Nu kun je gerust bellen en helpen ze je wel maar als @home er dus uitligt ligt internet er hiero ook uit. Bij Chello had je wel 1 geluk, als heel friesland weer eens zonder internet zat omdat chello er uit lag zaten wij er nog gewoon op maar verders was het klote. Nieuws servers waren slecht en de snelheid is van 250 naar 120 gegaan. Nu zullen ze bij kabelnoord wel opdracht hebben gekregen om dit toen destijds te veranderen maar ik was er niet blij mee.

Naja je merkt wel geen goeie ervaringen met Kabel internet en normale ADSL abbo’s heb je hier niet, want mij zie je dus echt niet bij Planet of Zonnet ofzo.

In mijn ogen kunnen ze zelf beter iets opzetten bij kabelnoord maar dat zal wel te veel werk zijn voor een gebied van 5 gemeenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Goeie genade. Wil ik opzeggen, heb ik wéér met die zeer, zeer achterlijke klantenservice te maken. Als volgt:

koelkast: Ik wil graag opzeggen. Per wanneer is mijn verbinding weg als ik NU opzeg
helpdesker1: Ik zie dat u per 5 mei 2003 een abo hebt
koelkast: Nou nee, ik heb hem sinds ergens in maart 2003
helpdesker1: Ah nu zie ik het, u bent in mei verhuisd van Deventer naar Kampen, en dan gaat u een nieuw jaar contract aan, dat staat in de voorwaarden.
koelkast: Huh? Dat heb ik nergens gelezen!
helpdesker1: Ik zal het even navragen ( :? )
koelkast: Prima
helpdesker1: Bedankt voro het wachten. Mijn supervisor zegt het ook; je gaat een nieuw jaarcontract aan na een verhuizing
koelkast: Vaag. Ik zie het nergens in de voorwaarden.
helpdesker1: Ik zou even een mailtje sturen naar opzegging@home.nl, dan kunnen ze u misschien verder helpen? :r

Vaag verhaal dus. Ik vond het gewoon ongeloofwaardig. Natuurlijk ga ik niet mailen, die lui horen dat gewoon te weten. Weer bellen met die achterlijke klantenservice levert het volgende gesprek op:

koelkast: Ik wil graag opzeggen. Een collega zei dat het contract met een jaar wordt verlengd na een verhuizing. Ik zou dus per mei 2004 op kunnen zeggen. Klopt dit?
helpdesker2: Dat zou niet erg klantvriendelijk zijn, meneer. Dat is dus ook niet waar. Ik zal het nog even navragen.
koelkast: Inderdaad. Okee, prima.
helpdesker2: Ik heb het even aan MIJN supervisor gevraagd, en het contract loopt gewoon door bij een verhuizing. Dus geen nieuw jaarcontract.
koelkast: Vreemd. Wie moet ik nu geloven?
helpdesker2: Mij en m'n supervisor. Ik wens u veel succes met het kiezen van een alternatief abonnement.
koelkast: Okee. Bedankt

Dit is dus al de 2e keer dat ik zo'n zelfde situatie meemaak. Vorige keer met het downgraden van een abo. De een zegt dat je wel een nieuw jaar eraan vast zit, de ander bewijst het tegendeel. *zucht*

* koelkast gaat NU een opzeggingsmail sturen naar @home, en vraagt gelijk een Wanadoo ADSL lite abo aan voor minder :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Bij downgraden ga je wel een nieuw abo aan, met verhuizen zeer zeker NIET.

Maar welkom bij de club van verlaters!
(op deze manier wordt @Home nog retesnel en stabiel; met zo weinig overgebleven abo's :P)

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-09 14:57

Wekkie

Yeah

IceManX schreef op 25 februari 2004 @ 21:09:
Bij downgraden ga je wel een nieuw abo aan, met verhuizen zeer zeker NIET.

Maar welkom bij de club van verlaters!
(op deze manier wordt @Home nog retesnel en stabiel; met zo weinig overgebleven abo's :P)
Ga maar! Ga maar! ;)
* Wekkie blijft voorlopig nog wel even zitten, gokt 'ie zelf.
Ik heb opzich niet veel problemen met mn verbinding, alleen merk ik tegenwoordig dat in de avond het surfen wel een stuk trager gaat? Vroeger had ik dat nooit, nu een paar weken al last van ( Adaware runt vaak :) )

I've got a feeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-09 22:42

The_Scarabial

MTB for life!

ik ga ook overstappen op adsl, maar ik heb klein vraagje: Moet je nu al die kastjes weer van de muur slopen of moet je alleen het modem terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
whehe koelkast, goeie keuze. ben sinds 10 dagen op wanadoo adsl lite aangesloten, draait als een tierelier :) mindere download, maar heerlijke pings en upload.
eindelijk van de irritatie door @home af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-09 14:54

r0b

Ben ik de enige bij wie de DNS brak is :?

Kan bijvoorbeeld http://news.bbc.co.uk/ niet meer bereiken, en zo zijn er nog een flink aantal sites. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
r0b schreef op 25 februari 2004 @ 23:15:

Kan bijvoorbeeld http://news.bbc.co.uk/ niet meer bereiken, en zo zijn er nog een flink aantal sites. :/
Doet het bij mij prima hoor, lekker snel ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MARTIJN_
  • Laatst online: 17:19

MARTIJN_

<<---^|^--->>

r0b schreef op 25 februari 2004 @ 23:15:

heb ik ook last, weer eens even andere DNS servers zoeken die wel wil meewerken.

PGEQRZEM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
unfor schreef op 25 februari 2004 @ 22:00:
whehe koelkast, goeie keuze. ben sinds 10 dagen op wanadoo adsl lite aangesloten, draait als een tierelier :) mindere download, maar heerlijke pings en upload.
eindelijk van de irritatie door @home af.
Yep, na lang overwegen en ervaren bij mams thuis (XS4ALL lite) maar de knoop doorgehakt. Hebben ze een leuke actie ook nog (gratis aansluiten, gratis Ethernet modem en half jaar 19,95 p.m.).

On-topic: @home heeft momenteel weer lekkere lange ping-tijden. En hoe zit het met de nieuwsservert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b

r0b

Zal je altijd zien, nu werkt die wel weer.
http://ccp.gameservers-online.com/ alleen nog niet, en laat ik die nou net nodig hebben. :P

Maargoed, dan ben ik dus niet de enige. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Laatst online: 26-09 17:33
hier ook dns problemen..terwijl een collega een km of 10 verderop wel op dezelfde sites kon komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.CeeJay
  • Laatst online: 14-08 10:07
DNS handmatig instellen wil bij @home wel eens helpen :Y)

Ik las trouwens op athome.nl.aankondiging dat ze 26-02-2003 tussen 01.00 en 05.00 onderhoud plegen aan 'het gehele netwerk' en dat doen ze volgens mij niet vaak :? :?
Ze hebben anders nog 2 weken voor die uploadverhoging :)

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

• r0b

r0b

m3gA schreef op 25 februari 2004 @ 23:35:
hier ook dns problemen..terwijl een collega een km of 10 verderop wel op dezelfde sites kon komen
Dat is inderdaad het gekke, bij een andere @Home'er in Limburg werkt het inderdaad wel, en hier in Groningen (nouja, Leek) niet.
Volgens mij hebben ze toch maar 2 dns'en :?

Maargoed, ik klop even een paar andere dns'jes in. :)

• Unique
  • Laatst online: 10-05 20:08
dns lig nu half plat ja, wisseld per minuut.
:(

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

koelkast schreef op 25 februari 2004 @ 20:56:
helpdesker1: Ah nu zie ik het, u bent in mei verhuisd van Deventer naar Kampen, en dan gaat u een nieuw jaar contract aan, dat staat in de voorwaarden.

helpdesker2: Ik heb het even aan MIJN supervisor gevraagd, en het contract loopt gewoon door bij een verhuizing. Dus geen nieuw jaarcontract.

Dit is dus al de 2e keer dat ik zo'n zelfde situatie meemaak. Vorige keer met het downgraden van een abo. De een zegt dat je wel een nieuw jaar eraan vast zit, de ander bewijst het tegendeel. *zucht*
Verhuizing = abo loopt door.

Overstap naar ander abo = nieuw jaarcontract.

Verwijderd

1000. Waar zijn de modjes als je ze nodig hebt? :( :+

Ik ben trouwens weg bij @home \o/

• Brickman
  • Laatst online: 21-09 09:13
Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 04:16:
1000. Waar zijn de modjes als je ze nodig hebt? :( :+

Ik ben trouwens weg bij @home \o/
Ik maak wel een nieuwe.

Als iemand beter startpost weet, moet hij me maar mailen.

Deze kan dus opslot.

Het grote @home problemen topic [deel 5]

[ Voor 32% gewijzigd door Brickman op 26-02-2004 07:06 ]

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Verwijderd

vooruit dan maar :P
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.