[SGD] Half Life 2

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 427 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er bestaat mail en icq en msn en nog veeeeel meer. Maar omdat ‘wij als users’ het Half Life 2 draadje verpest hebben post ik het in LA. Een forum is er om te discussiëren dus here goes…

Sluitmessage van White Dust is:
We klagen, we hebben het over video kaarten, we klagen nog even meer...
Geen enkele vorm van discussie...
Er zijn genoeg kansen gegeven om hem open te laten, maar het wordt alsnog verkloot.

Ik kan maar één ding zeggen: "Do not open 'till christmas"
Klagen? – Ooit de topics gezien van bijvoorbeeld @home of Chello, gaat nog een tikkie erger in mijn ogen dan ik in de Half Life 2 topics tot dusver heb kunnen lezen (of die replies zijn al getrasht :P ).

Het hebben over videokaarten? – Ik kan me vergissen maar dit is dacht ik een techforum. Hiernaast zal Valve een benchmark tool releasen in de vorm van een techdemo dacht ik waar ongetwijfeld je videokaart toch wel een belangrijk onderdeel van is :?

Ati brengt een nieuwe videokaart op de markt waar ook een versie van Half Life 2 zal bijzitten en ‘mogelijk’ was dit zelfs de reden dat Half Life 2 uitgesteld zou zijn. Daarnaast wil men ook nog wel weten hoe de kaart nou presteert met Half Life 2. Nog steeds geen reden tot een discussie in een Half Life 2 topic?

Vorm van discussie? – Is dat niet iets voor een moderator om dat bij te sturen? Irritant in grote letters of blauwgekleurd iets neerzetten en dan als een pappa of mamma denkend, nu zullen ze het wel begrepen hebben en anders sluiten we de boel maar zoals gebeurd is.

Het zal ongetwijfeld veel werk zijn om een dergelijk groot forum als deze te onderhouden maar daar heb je als moderator voor gekozen lijkt me dus ik verwacht dat een moderator dan de discussie bijstuurt en niet als het teveel werk wordt de boel maar te sluiten om de redenen zoals gegeven.

Speculeren? – Waarom niet? Moeten er pageviews/dataverkeer bespaard worden oid? Voor (aankomende) fans van Half Life 2 lijkt het me niks leuker om de laatste ‘roddels’ over je favoriete game te weten te komen :) Dus wat er speelt en hoe andere mensen denken over DE releasedate om een voorbeeld te noemen.

Kan misschien een beetje bot overkomen maar zo is het nu hoe ik er éénmaal over denk en ongetwijfeld meer mensen :) (En nee ik ben geen diehard hl/cs fan, sterker nog ik heb hl nooit uitgespeeld en cs zelfs nooit gespeelt maar hl2 lijkt mij wel interessant).

Ik hoop dat de leidende draad duidelijk weergegeven wordt en dat het nog maar eens overwogen moet worden om weer over Half Life 2 te praten.

Overigens verbaast het me dat er nog niet eerder een LA draad hierover is geweest. Toch niet zulke diehard fans hier of alle andere mensen zullen wel wijzer dan mij zijn :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
In verband met deze thread: Halflife 2 source code gelekt! zou ik hier ook op willen reageren.

Die thread wordt met hetzelfde sluitbericht gesloten, maar er is nog geen videokaart aan te pas gekomen. Ook is het lekken van de source code volgens mij iets nieuws, waar volgens mij wel over gediscussierd zou moeten kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:42

m0nk

16-09-2003 15.15

Ik ben het met de TS eens, ik ben het ook eens met de mods dat er soms teveel gezeikt wordt, maar waarom diegene niet aanpakken ipv dat de rest er de dupe van is. Zelf heb ik vrijwel niets gepost in het topic, maar vond ik het een leuke draad waarin leuke feiten stonden/staan over Half Life 2. De kwestie videokaarten, hoort idd bij het spel, HL2 krijg je imho gratis bij een ATI kaart...
De rede dat hij gesloten is, ik heb de waarschuwingen wel gelezen, maar sommige mensen ook niet, en logisch dat mensen die de hele draad niet lezen deze waarschuwing niet hebben gezien.. maar of dat oa. een rede is om een heleboel users die wel normaal praten over HL2 hier de dupe van te laten worden...
hoop iig dat ie snel terug komt

[ Voor 25% gewijzigd door m0nk op 03-10-2003 13:27 ]

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Zie ik nergens een hand in eigen boezem? Ik kan me herinneren dat er toch heel wat blauwe messages zijn geweest met wat aanwijzingen over hoe nu verder te gaan. Speculeren over de releasedatum was daar in ieder geval niet een van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:21

Eijkb

Zo.

Verwijderd schreef op 03 oktober 2003 @ 12:48:
Overigens verbaast het me dat er nog niet eerder een LA draad hierover is geweest. Toch niet zulke diehard fans hier of alle andere mensen zullen wel wijzer dan mij zijn :o
Nou, misschien hebben de andere mensen ervaring met dit soort akties en weten ze dat het niet veel nut heeft :+ (Helaas....)

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:49
Verwijderd schreef op 03 October 2003 @ 12:48:
[...]

Klagen? – Ooit de topics gezien van bijvoorbeeld @home of Chello, gaat nog een tikkie erger in mijn ogen dan ik in de Half Life 2 topics tot dusver heb kunnen lezen (of die replies zijn al getrasht :P ).
Daar zijn die topics dan ook voor bedoelt. 10x achter elkaar de reactie 'Waar blijft die kut Valve met HL2' is echter iets anders en voegt niks toe.
Het hebben over videokaarten? – Ik kan me vergissen maar dit is dacht ik een techforum. Hiernaast zal Valve een benchmark tool releasen in de vorm van een techdemo dacht ik waar ongetwijfeld je videokaart toch wel een belangrijk onderdeel van is :?
Het is een techforum ja, maar het topic gaat over een spel. Dat je een vraag stelt over welke videokaart je het beste kan nemen voor HL2 kan denk ik best, maar dat verzand al snel in een Nvidia vs ATI flamewar, omdat iedereen een andere mening heeft.
Ati brengt een nieuwe videokaart op de markt waar ook een versie van Half Life 2 zal bijzitten en ‘mogelijk’ was dit zelfs de reden dat Half Life 2 uitgesteld zou zijn. Daarnaast wil men ook nog wel weten hoe de kaart nou presteert met Half Life 2. Nog steeds geen reden tot een discussie in een Half Life 2 topic?
Prestaties van een videokaart zijn meer VB zaken, en zeker geen discussie waard in een HL2 topic, want dan kan je wel over elke videokaart een discussie gaan houden.
Vorm van discussie? – Is dat niet iets voor een moderator om dat bij te sturen? Irritant in grote letters of blauwgekleurd iets neerzetten en dan als een pappa of mamma denkend, nu zullen ze het wel begrepen hebben en anders sluiten we de boel maar zoals gebeurd is.
Hier ben ik het enigzins mee eens, al had het wat vriendelijker gezegd mogen worden. Maar toch vind ik dat wij als users ook wel zelfstandig een hoogstaande discussie kunnen voeren zonder altijd maar offtopic te gaan en bijsturing nodig te hebben. Als er iets fout gaat moet er toch nog soms wat van gezegd worden. Dat gebeurt met grote/blauwe letters omdat anders 99% het niet eens ziet.
Het zal ongetwijfeld veel werk zijn om een dergelijk groot forum als deze te onderhouden maar daar heb je als moderator voor gekozen lijkt me dus ik verwacht dat een moderator dan de discussie bijstuurt en niet als het teveel werk wordt de boel maar te sluiten om de redenen zoals gegeven.
Een forum moderen is heel wat anders dan één topic dag in dag uit in de gaten te houden. Er zijn meer dan genoeg waarschuwingen gegeven en als het dan nog niet goed gaat lijkt het me logisch dat er hardere maatregelen volgen.
Speculeren? – Waarom niet? Moeten er pageviews/dataverkeer bespaard worden oid? Voor (aankomende) fans van Half Life 2 lijkt het me niks leuker om de laatste ‘roddels’ over je favoriete game te weten te komen :) Dus wat er speelt en hoe andere mensen denken over DE releasedate om een voorbeeld te noemen.
Speculeren vind ik zelf niet zoveel mis mee, maar het loopt al snel uit de hand. Mensen gaan blaten dat HL2 morgen uitkomt, anderen geloven dat en/of gaan daar op door waardoor er trouwens ook geen discussie meer mogelijk is, omdat iedereen wat anders zegt.

Dit zal allemaal heel erg wannabe'erig overkomen, maar het zij zo. Ik sta achter de mods dat het HL2 topic gewoon te ver uit de hand liep, ondanks dat ik het jammer vind dat er nu geen HL2 topic meer is/mag zijn.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Laatst online: 16:42

m0nk

16-09-2003 15.15

Eijkb schreef op 03 oktober 2003 @ 13:26:
[...]

Nou, misschien hebben de andere mensen ervaring met dit soort akties en weten ze dat het niet veel nut heeft :+ (Helaas....)
Heb je gelijk in, maar daarom kan de ts zijn mening nog wel uiten, denk dat er veel users zijn die het met hem eens zijn..

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Het gaat er gewoon om dat er zaken werden besproken die niks met Half Life te maken hadden. En dat er tot in den treure werd doorgezeurd en gespeculeerd over de releasedatum. Daar is al meerdere keren iets van gezegt en reacties met vragen over die releasedatum getrashed... Om het topic weer ontopic te krijgen is lastig om er gewoon weinig te melden valt.
Speculeren? – Waarom niet? Moeten er pageviews/dataverkeer bespaard worden oid? Voor (aankomende) fans van Half Life 2 lijkt het me niks leuker om de laatste ‘roddels’ over je favoriete game te weten te komen Dus wat er speelt en hoe andere mensen denken over DE releasedate om een voorbeeld te noemen.
En mogen wij daar niet een bepaald niveau van wensen? Kom op, het ging echt nergens meer over. Als dat het niveau is wat je graag wil zien dan kan ik je al vast verklappen dat het hier niet gewenst is. De discussie was echt zinloos.
En hoe lang moeten wij dat blijven doen? Als wij meerdere malen modbreaks in het topic vermelden maar er wordt gewoon echt niks van aangetrokken, dan houdt het toch gewoon op? Als het HL2 topic al meer modaandacht eist dan alle andere topics in Spielerij dan is voor ons de beslissing heel makkelijk.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
XceeD schreef op 03 oktober 2003 @ 13:36:
En mogen wij daar niet een bepaald niveau van wensen? Kom op, het ging echt nergens meer over. Als dat het niveau is wat je graag wil zien dan kan ik je al vast verklappen dat het hier niet gewenst is. De discussie was echt zinloos.
Natuurlijk. Maar als er dan een HL2 topic over een nieuw feit wordt geopend, waar de discussie wel redelijk loopt, waarom wordt dat dan ook gelijk gesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

OlafvdSpek schreef op 03 oktober 2003 @ 13:39:
[...]

Natuurlijk. Maar als er dan een HL2 topic over een nieuw feit wordt geopend, waar de discussie wel redelijk loopt, waarom wordt dat dan ook gelijk gesloten?
Ik zou dat persoonlijk ook eerst aanzien. Als blijkt dat een discussie wel kan zonder dat er gelijk gemekkerd wordt over release tijden, dan hoeft dat niet op slot omdat een ander algemeen topic slecht liep.

Dat is overigens ook gelijk het nadeel van die "grote" topics, je schuift alles op een grote onoverzichtelijke hoop waar iedereen maar denkt alles te kunnen posten. Kleinere topics over specifieke onderwerpen lopeb over het algemeen beter en gecontroleerder :).

Dat topics over "wanneer komt-ie nou!" en dat soort speculaties (Een 'algemeen HL2 topic" waarmee je dat dus enorm uitlokt) gesloten worden is gezien bovenstaande wel logisch, maar ik zou er inderdaad mee oppassen niet door te schieten. Als mensen over de engine willen discusseren, moet dat IMO gewoon kunnen :). Als er over de sourcecodelek gebrald moet worden, dan is dat ook niet een "wanneer komt-ie nou :(" topic toch? :).

[ Voor 13% gewijzigd door JvS op 03-10-2003 13:47 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

OlafvdSpek schreef op 03 October 2003 @ 13:39:
[...]

Ik denk dat ook dat bij White Dust's beslissing heel erg meegewogen heeft dat de sticky over dit onderwerp voluit werd genegeerd...?

Ik heb White Dust overigens reeds gevraagd hier even zijn licht over te laten schijnen, heb geduld ;)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Laatst online: 15:19

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

JvS schreef op 03 October 2003 @ 13:46:

Dat is overigens ook gelijk het nadeel van die "grote" topics, je schuift alles op een grote onoverzichtelijke hoop waar iedereen maar denkt alles te kunnen posten. Kleinere topics over specifieke onderwerpen lopeb over het algemeen beter en gecontroleerder :).
ik denk dat dit ook duidelijk het geval is, alhoewel er voldoende 'lange topics' zijn die duidelijk wel goed lopen, speelt dit wel sterk mee.

een 'lang topic' is voor een goed verloop erg afhankelijk van ofwel een duidelijke begrenzing van het onderwerp, ofwel van bepaalde betrokken gebruikers die het topic als het ware 'adopteren' en juist voor een soort van regulering hierbinnen zorgen.

Wat ik me voor kan stellen, wat een mogelijke oplossing zou kunnen zijn, is om in bepaalde gevallen af te stappen van de '1000-posts'-regeling, je zou kunnen besluiten om specifieke meer risico-vollere topics slechts 250 of 500 posts lang te houden en dan al een nieuwe op te zetten.
Een wisseling van topic zorgt er ook voor dat het topic een soort van natuurlijke opschoning krijgt, hij staat niet gelijk in eenieders postgeschiedenis bovenaan die er al eens eerder in gepost heeft.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
curry684 schreef op 03 October 2003 @ 13:48:
Ik denk dat ook dat bij White Dust's beslissing heel erg meegewogen heeft dat de sticky over dit onderwerp voluit werd genegeerd...?
Daarin staat: kort gezegd: nee. Dat is iets anders dan: nee.
Er staat ook waarom (voor welke discussies) HL2 topics niet geopened mogen worden. Als er dan een andere reden is om toch zo'n HL2 topic te openen vind ik dat dat moet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
RM-rf schreef op 03 October 2003 @ 13:56:
ik denk dat dit ook duidelijk het geval is, alhoewel er voldoende 'lange topics' zijn die duidelijk wel goed lopen, speelt dit wel sterk mee.
Een andere optie is om een soort sub-fora of threading te ondersteunen.
Grote onderwerpen worden dan gegroepeerd, er zijn toch meerdere topics over, maar in de gewone topic lijst wordt slechts een enkele entry in beslag genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? sub-fora, threading? Dat hoeft niet op GoT, ieder topic moet op zichzelf bestaansrecht kunnen hebben, door het onderwerp en de inhoud. Is dat niet het geval, dan zijn die topics overbodig en gaan ze op slot, of nog beter, hoeven niet geopend te worden. Op deze manier heeft GoT altijd prima gewerkt, en nu ineens vanwege de HL2-heisa hoeft dat toch niet veranderd te worden? Gewoon geduld hebben tot de game uit is, dan is iedereen blij ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

OlafvdSpek schreef op 03 oktober 2003 @ 14:12:
[...]

Daarin staat: kort gezegd: nee. Dat is iets anders dan: nee.
Er staat ook waarom (voor welke discussies) HL2 topics niet geopened mogen worden. Als er dan een andere reden is om toch zo'n HL2 topic te openen vind ik dat dat moet kunnen.
Ik zie het verschil niet tussen kort en lang 'nee' zeggen :)

Hoe dan ook is het 'nee' tegen HL2 topics, en ja wellicht is er een excuus om er wel 1 te openen. Mailtje of ICQ'tje naar mod geeft je daar over het algemeen binnen 1 uur uitsluitsel over ;)

Ik denk trouwens dat we het hier alleen over het 'lekken'-topic hoeven te hebben, dat het grote topic terecht dicht staat na ~25 waarschuwingen, eerdere sloten, opruimacties e.d. staat redelijk buiten kijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
ReemF schreef op 03 oktober 2003 @ 14:19:
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? sub-fora, threading? Dat hoeft niet op GoT, ieder topic moet op zichzelf bestaansrecht kunnen hebben, door het onderwerp en de inhoud. Is dat niet het geval, dan zijn die topics overbodig en gaan ze op slot, of nog beter, hoeven niet geopend te worden. Op deze manier heeft GoT altijd prima gewerkt, en nu ineens vanwege de HL2-heisa hoeft dat toch niet veranderd te worden? Gewoon geduld hebben tot de game uit is, dan is iedereen blij ;)
Nou, prima?
Die 1000+ posts topics vind ik niet prima. Een mooiere oplossing daarvoor zou toch welkon zijn lijkt mij.

[ Voor 5% gewijzigd door Olaf van der Spek op 03-10-2003 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

NAh, ZO'N slecht idee is het niet. Grote topics zijn nooit erg ideaal geweest, en ik denk dat vele dat ook wel zien. Het alternatief is echter dat je topiclist volraakt met teveel topics met een overlappend onderwerp. Om dan een titel met een plusje ofzo te hebben die uitvouwt in de losse topics over dat onderwerp zou misschien wel een mooie compromis zijn. Maar het is meer iets voor BUG :)

Om even in te gaan op de nadelen: discussies zijn moeilijk te volgen omdat verschillende discussies door elkaar lopen, vragen sneeuwen onder omdat andere discussies de overhand hebben, searchen is behoorlijk lastig (ja ik ken ?limit=999, maar ik kan niet echt zeggen dat dat ideaal is), en wanneer zo'n topic gesloten wordt omdat een loze discussie het topic verpest, gaat ineens het equivalent van verschillende topics dicht omdat de andere discussies ook sluiten. Ook is het onderhoudt intensiever omdat je steeds moet modbreaken en posts deleten op de foute discussies ipv simpelweg die discussie op slot doen.

[ Voor 45% gewijzigd door DarkX op 03-10-2003 14:27 ]

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ReemF schreef op 03 October 2003 @ 14:19:
Niemand vraagt om verandering omdat het speciaal Half Life 2 is, het gaat erom dat de reden(en) niet echt logisch is/zijn om het kort samen te vatten.
curry684 schreef op 03 oktober 2003 @ 14:20:
[...]

Ik zie het verschil niet tussen kort en lang 'nee' zeggen :)

Hoe dan ook is het 'nee' tegen HL2 topics, en ja wellicht is er een excuus om er wel 1 te openen. Mailtje of ICQ'tje naar mod geeft je daar over het algemeen binnen 1 uur uitsluitsel over ;)

Ik denk trouwens dat we het hier alleen over het 'lekken'-topic hoeven te hebben, dat het grote topic terecht dicht staat na ~25 waarschuwingen, eerdere sloten, opruimacties e.d. staat redelijk buiten kijf.
Ik heb het over het grote topic. En terecht dicht? Nee maar dat had ik al duidelijk gemaakt waarom ik denk dat het niet zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

OlafvdSpek schreef op 03 October 2003 @ 14:22:
[...]

Nou, prima?
Die 1000+ posts topics vind ik niet prima. Een mooiere oplossing daarvoor zou toch welkon zijn lijkt mij.
Yep, in Harde Waren is dat voor een gedeelte al ingevoerd:
Nieuw HGM decreet: topics gaan vanaf heden bij ca. 500 posts dicht! Reden is met name om de zogenaamde 'Grote xxx topics' enigszins binnen de perken te houden en de zoek- en leesbaarheid hiervan iets te verhogen. Daarnaast is het zoals in de post hierboven al gezegd niet meer de bedoeling dat iemand 'sneaky' z'n simpele vraagjes er gaat posten, daar is een dergelijk Ervaringen of Discussie topic niet voor bedoeld!
link

Dit is dus al het geval in PMG, OM, en sinds kort in DOC. En er wordt daar (losse n00bvragen/offtopic posts) beter op gelet, waardoor recentere Ervaringen / Discussie topics in Harde Waren beter verlopen, dan de 1000 posts topics van eerst.

Het gevaar met sub-threads is natuurlijk crossposting, dat iemand dwars door een hoofdthread plus twee of drie sub-threads gaat lopen posten ;). Dus zo'n idee moet even beter overwogen worden, voordat het uberhaupt in BUG gepost wordt :)

[ Voor 4% gewijzigd door Remy op 03-10-2003 14:27 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:08
DarkX schreef op 03 October 2003 @ 14:22:
NAh, ZO'N slecht idee is het niet. Grote topics zijn nooit erg ideaal geweest, en ik denk dat vele dat ook wel zien. Het alternatief is echter dat je topiclist volraakt met teveel topics met een overlappend onderwerp. Om dan een titel met een plusje ofzo te hebben die uitvouwt in de losse topics over dat onderwerp zou misschien wel een mooie compromis zijn. Maar het is meer iets voor BUG :)
Ik vindt het ook geen slecht idee want nu kun je ook beter zoeken met de search... hoef je ook niet zo'n groot en "van alles en nog wat" topic door te spitten om je antwoord te vinden.

EDIT: Sjit het iz al gepost... :X

[ Voor 5% gewijzigd door BeZaX op 03-10-2003 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? sub-fora, threading? Dat hoeft niet op GoT, ieder topic moet op zichzelf bestaansrecht kunnen hebben, door het onderwerp en de inhoud. Is dat niet het geval, dan zijn die topics overbodig en gaan ze op slot, of nog beter, hoeven niet geopend te worden.
Juist, maar in Spierei heb je dus "Het Halflife 2 topic"... Waarin dus zowat alles over half-live wordt besproken, en dus ook de crap voorbij komt omdat dat ook ontopic is. Omdat dat niet de bedoeling is en flink kansloos is (wat het ook is), wordt dat topic gesloten, maar mag er gelijk niets meer over HL2 besproken worden? Ik denk dat dat een verkeerde stap is. Ik denk dat het eerder aan het denken moet zetten over de "grote topics" (zoals "het grote Gamecube topic", IMO waanzin :o). Als iemand een leuk aspect wat in principe wel een eigen specifiek topic kan vullen weet, kan dat niet want het moet in het grote topic (die cultuur is er wel), en nu mag je dus niets meer over HL2 bespreken, omdat een groot algemeen topic er niet meer is, omdat dat verprutst is...
Da's op z'n minst opmerkelijk :o.
Op deze manier heeft GoT altijd prima gewerkt, en nu ineens vanwege de HL2-heisa hoeft dat toch niet veranderd te worden? Gewoon geduld hebben tot de game uit is, dan is iedereen blij ;)
Volgens mij zijn er al tijden veel klachten over hoor :o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:08
Op deze manier heeft GoT altijd prima gewerkt, en nu ineens vanwege de HL2-heisa hoeft dat toch niet veranderd te worden?
Dit heet evolutie... Behoeften veranderen etc. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Maar natuurlijk (@ JvS en BeZaX), ik zeg ook niet dat er niks moet veranderen :P Ik bedoel meer, dat dat in Harde Waren dus al voor een gedeelte zo ingevoerd is, dus waarom niet in Spielerij? De grote topics kleiner houden (max 400-500) voor leesbaarheid e.d., en gewoon direct aan de gang met crap die er gepost wordt. Levendig posten, discussies, nieuwtjes, heerlijk, graag zo veel mogelijk. Maar als ik de grote HL2 topics lees (ja, ik lees veel Spielerij, ik post er alleen niet zo veel ;)), dan snap ik best waarom die laatste ook dicht is gegaan.

Het had voorkomen kunnen worden, maar daar moet iedereen natuurlijk mee aan de gang, zowel crew als users, om topics leuk, interessant en leesbaar te houden. Grote topics kosten idd meer moeite, maar als iedereen er ff bij nadenkt voordat ze wat voor post dan ook doen in dergelijke topics, dan moet dat heus lukken :*)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

ReemF schreef op 03 October 2003 @ 14:40:
Maar natuurlijk (@ JvS en BeZaX), ik zeg ook niet dat er niks moet veranderen :P Ik bedoel meer, dat dat in Harde Waren dus al voor een gedeelte zo ingevoerd is, dus waarom niet in Spielerij? De grote topics kleiner houden (max 400-500) voor leesbaarheid e.d., en gewoon direct aan de gang met crap die er gepost wordt. Levendig posten, discussies, nieuwtjes, heerlijk, graag zo veel mogelijk.
Ja, maar dat is dus een veel te algemeen topic. Losse onderwerpen zou je dan nog steeds wel in losse topics moeten hebben, zoals iets over die source, of iets over de engine of graphics... Dat zijn echt hele verschillende onderwerpen, waar je verschillende doelgroepen mee hebt. Nu staat mijn interessegebied helemaal verstopt tussen allemaal "en wanneer komt-ie nu" enzo posts, in een "HL2 topic" :o.

Of je nou een topic van 500 of van 1000 posts hebt, waarin alles door elkaar zit, dat doet er niet echt toe. Grote topics zijn in principe niet erg, als het maar geen "veeg alles wat er maar een beetje mee te maken heeft maar bij elkaar" topics worden, dan kan je inderdaad beter een sub-subforum over zo'n onderwerp. maken

[ Voor 17% gewijzigd door JvS op 03-10-2003 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

* curry684 heeft ondertussen The Will ook maar een schup om aandacht gegeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-09 23:31
Verwijderd schreef op 03 oktober 2003 @ 12:48:
Er bestaat mail en icq en msn en nog veeeeel meer. Maar omdat ‘wij als users’ het Half Life 2 draadje verpest hebben post ik het in LA. Een forum is er om te discussiëren dus here goes…

Sluitmessage van White Dust is:

[...]

Er zijn inderdaad een hele hoop posts getrashed (en dan bedoel ik ook echt veel). Daarnaast lopen er in Spielerij geen topics over Chello en @home, dus kun je het daar eigenlijk niet echt mee vergelijken aangezien in andere subfora vaak ook anders gemod wordt. :)

Natuurlijk wil iedereen graag weten hoe die kaart presteert in Half Life 2, maar als je die grafiek hebt gezien lijkt me dat daar verder weinig over te zeggen valt. Het is inderdaad een techforum, maar er is op het moment wel erg weinig vergelijkingsmateriaal, omdat het spel nog niet uit is.

Dat is inderdaad iets wat wij moeten bij sturen ja, maar als wij constant proberen bij te sturen, en er wordt gewoon geen aandacht aan besteed (de eerste posts waren zonder blauwe kleurtjes, enorme font size, etc.), moeten we toch wat anders verzinnen om jullie aandacht te trekken. Als jullie gewoon onze posts lezen, en je er wat van aan trekken, hoeven wij geen kerstboomposts in elkaar te prutsen. :P
Speculeren mag hoor, maar 30 posts waarin gemeld wordt dat hij niet op datum x uit komt, en dan weer een aantal die zeggen dat het nog steeds kan, en dan weer 30 posts dat HL2 op datum y uitkomt is in mijn ogen geen bijster interessante discussie. Overigens is het enige wat wij gezegd hebben, dat we geen oeverloos gezeur over release dates wilden hebben, dan blijft er volgens mij nog genoeg over om over te speculeren. Of zie ik dat verkeerd?

Wat ik verder niet begrijp is dat ik van niemand een mailtje heb gehad of hij een topic mocht openen over de gelekte source. Zelfs na het posten van een sticky blijken mensen te lui om te zoeken/de sticky te lezen, of het interesseert ze gewoon geen donder. Als je nou voortaan een mailtje stuurt, in plaats van constant een topic openen over hetzelfde onderwerp, heb je grote kans dat er gewoon een topic over komt. :)
JvS schreef op 03 October 2003 @ 14:42:
[...]
Ja, maar dat is dus een veel te algemeen topic. Losse onderwerpen zou je dan nog steeds wel in losse topics moeten hebben, zoals iets over die source, of iets over de engine of graphics... Dat zijn echt hele verschillende onderwerpen, waar je verschillende doelgroepen mee hebt. Nu staat mijn interessegebied helemaal verstopt tussen allemaal "en wanneer komt-ie nu" enzo posts, in een "HL2 topic" :o.

Of je nou een topic van 500 of van 1000 posts hebt, waarin alles door elkaar zit, dat doet er niet echt toe. Grote topics zijn in principe niet erg, als het maar geen "veeg alles wat er maar een beetje mee te maken heeft maar bij elkaar" topics worden, dan kan je inderdaad beter een sub-subforum over zo'n onderwerp. maken
Op het moment zijn er nog niet erg veel losse onderwerpen over Halflife 2, het enige waar over gesproken wordt is de release date, wat men er van verwacht, en nu dat gedoe met de gelekte source. Dat zou imho best in een topic kunnen. Ben wel met je eens dat het vrij weinig uitmaakt of er nou 500 of 1000 posts zijn. :)

There is no magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Nog een klein detail: het feit dat je een ander topic erover wel toestaat en het 'grote topic' niet betekent nog steeds niet dat mensen zich eraan houden. Captain Pervert in "Halflife 2 source code gelekt!" is wat dat betreft een heel typerend voorbeeld helaas: heeft niet van doen met het lekken van de source maar toch wordt er weer een excuus gevonden om dom te gaan blaten over de releasedates :/

Het zijn maar een paar users helaas die het verneuken voor de rest, maar het is nu eenmaal zo dat 1 rotte appel vaak de rest aansteekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
curry684 schreef op 03 October 2003 @ 15:07:
Nog een klein detail: het feit dat je een ander topic erover wel toestaat en het 'grote topic' niet betekent nog steeds niet dat mensen zich eraan houden. Captain Pervert in "Halflife 2 source code gelekt!" is wat dat betreft een heel typerend voorbeeld helaas: heeft niet van doen met het lekken van de source maar toch wordt er weer een excuus gevonden om dom te gaan blaten over de releasedates :/

Het zijn maar een paar users helaas die het verneuken voor de rest, maar het is nu eenmaal zo dat 1 rotte appel vaak de rest aansteekt.
Als het echt maar een paar users zijn kun je die toch aanpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

OlafvdSpek schreef op 03 October 2003 @ 15:41:
[...]

Ik weet niet hoe hoog de percentages zijn, maar als het 1 op de 100 is pakken we 'm wel aan ja. Bij 20 van de 100 is het nog steeds een kleine groep, maar je kunt ze moeilijk allemaal bannen. En ja, in het HL2 topic hebben mensen wel genoeg PM's en OW's al opgelopen afaik :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:44

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Even 2 korte dinge m.b.t. tot de topic start:

• "Heb je dat en dat topic gezien, das nog veel erger". Laat zulk soort argumenten achterwege plz ;)
• "Speculeren? – Waarom niet?" Is idd niet verschrikkelijk, maar een topic vol speculaties.....Dat is geen topic meer. Niemand weet het dus afwachten. Is meerdere keren gemeld door de moderators, maar haast niemand luisterde.

* We Are Borg begrijpt besluit van White Dust (en de andere SG modjes ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Laatst online: 15:19

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

We Are Borg schreef op 03 October 2003 @ 15:52:

ik heb zelf ook volop begrip voor de beslissing om te sluiten, maar ik zou geen begrip hebben voor de opvatting dat een gespreksonderwerp verbieden, ook een werkelijke oplossing is voor het probleem.

GoT is een community en bestaat ook omdat gebruikers hier kunnen en willen posten en praten over hun interesse-gebieden.
Als er teveel nadruk is op 'kwalitatieve' posts, onderbouwing e.d. loop je het risico juist dat te vergeten; dat een beetje roddelen over een mogelijke nieuwe release ook 'leuk' is, en dat ik het normaal zou vinden als er een poging gedaan zou worden dit de gebruikers ook te bieden (en in het publieke deel, niet moven naar HK of SG of zoiets)

Je ziet bijvoorbeeld ook al dat een traditioneel GoT-topic 'post hier je desktop' vanuit WOS naar de HK gemoved is, omdat het niet 'handhaafbaar' bleek in een tech-forum.
Ik begrijp die beslissing, maar zie in die denkwijze ook een direkt gevaar voor GoT: als alle lol en postvreugde verdwijnt hou je een soort van koude kennisdatabase over, waar niemand nog durft te postten uit angst de indexering van de beste zekwoorden te verkloten.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is geen verboden onderwerp. Het is een tijdelijke maatregel om van al offtopic gedoe af te komen. We hebben tegen elkaar gezegd: Zodra er weer een noemenswaardig onderwerp is, dan kan de boel weer open, want dan is er minder risico op offtopic gepost. Gisteren was er zoiets: de gelekte source code. Maar wat gebeurd er? Men blijft, ondanks dat er een sticky over is, topics posten over het zelfde onderwerp (6 tot nu toe, 3 daarvan nadat het sticky gepost werd).

Het is goed dat die LA draadje er nu is, want de TS wijst wel de vinger naar ons modjes, terwijl ik vind dat we heel netjes te werk zijn gegaan en toch genoeg kansen hebben gegeven (eerst een berg waarschuwingen, daarna 2 slotjes op het grote forum, daarna alleen slotjes op de source code topics en uiteindelijk OWs). Ja, we hebben er zelf voor gekozen om een groot forum te modereren, en wij hebben ons best gedaan de boel op de rails te houden... maar het houdt ook een keer op.

Ik zou zelf wat meer initatief willen zien van de topic starters van die source code topics. Het topic van vanochtend over de source code ging prima. Geen posts van 'Valve is dom, MS software zuigt' maar een nette discussie. Maar, ik heb geen ICQ/mail/LA topic erover gezien of we het nog een keer konden proberen, nee, men post gewoon weer wat. Iets meer initatief zou ook geen kwaad kunnen hoor, we zijn geen grote boze mensen :)
Dat is het probleem. Zodra er 1 schaap over de dam is...

De discussie over 'grote topics zijn niet goed' vind ik hier niet helemaal thuis horen, want Half-Life 2 is gewoon bijzonder. Ik vind grote topics verder prima. Informatie is daar misschien niet supersnel te vinden, maar losse topics doorzoeken gaat al helemaal niet. (Oplossing zou misschien zijn een search engine die ook pagina nummer doorgeeft).

Zoals ik al zei, Half-Life 2 is gewoon iets unieks. Zijn voorganger is zelfs na 5 jaar verreweg het meest gespeelde online spel, en deel 2 beloofd zoveel beter te worden. Men wilt geld diep in de geldbuidel tasten om te upgraden. De toevoer van nieuws is langzaam en veel is onduidelijk. Dan is het niet ontopic blijven misschien moeilijk, maar je hoeft niet te posten... als je niets te melden hebt, dan lees je toch gewoon mee? Het liep gewoon de spuigaten uit in het HL2 topic, vandaar maatregel. Een bijzondere maatregel voor een bijzondere situatie.

Ik ben best bereid om weer een HL2 topic te willen modereren, maar dan zou ik ook graag van wat vaste bezoekers van het vorige topic willen horen, hoe zij denken hoe we dat gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 October 2003 @ 16:37:
Ik zou zelf wat meer initatief willen zien van de topic starters van die source code topics. Het topic van vanochtend over de source code ging prima. Geen posts van 'Valve is dom, MS software zuigt' maar een nette discussie. Maar, ik heb geen ICQ/mail/LA topic erover gezien of we het nog een keer konden proberen, nee, men post gewoon weer wat. Iets meer initatief zou ook geen kwaad kunnen hoor, we zijn geen grote boze mensen :)
Dus de enige reden dat Halflife 2 source code gelekt! dicht is, is dat jij geen vraag hebt gehad of er een topic open mocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Verwijderd schreef op 03 October 2003 @ 16:37:
Ik ben best bereid om weer een HL2 topic te willen modereren, maar dan zou ik ook graag van wat vaste bezoekers van het vorige topic willen horen, hoe zij denken hoe we dat gaan doen.
Ik stel voor dat je dan in die sticky de geinteresseerden uitnodigt om in deze draad met voorstellen te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:03
OlafvdSpek schreef op 03 oktober 2003 @ 16:48:
[...]

Dus de enige reden dat Halflife 2 source code gelekt! dicht is, is dat jij geen vraag hebt gehad of er een topic open mocht?
Nee, hij is niet meer open gegaan, mede daardoor.

Het is jammer dat zo'n topic dicht moet... eigenlijk diep triest. Er wordt niet voor niets zo vaak gezegd dat men ontopic moet blijven en vooral niet meer uit te weiden over de release date...

Ikzelf speel ook Half-Life en Counter-STrike, en wacht dan ook vol spanning op HL2.

Probeer met redelijk overleg om het topic weer open te krijgen, zoals Terr en curry684 al aangeven.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Een tip voor SP: Maak onderscheid tussen "een HL topic" en een topic dat een bepaald onderwerp (een topic ;)) behandelt. Probeer minder in algemene topics te denken.

Ik denk dat een normaal specifiek topic over een source code beter te modereren is dan een algemeen HL2 topic :).

[ Voor 29% gewijzigd door JvS op 03-10-2003 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-08 13:22

White Dust

PlaneScape: Torment

hmmz... 'k ben ook weer thuis 8)7...

De belangerijke dingen zijn al gezegt, wat The Will en Terr hier boven zeggen sluit ik me volledig bij aan.
Er is echter één ding die ik er bij aan wil toe voegen. Wat bij mij ook een rol heeft gespeeld is dat waarschuwingen, PMs en zelfs OWs niet meer hebben, wat boeit het nou als iemand een OW heeft, hij blijft toch wel door posten en de rest van de meute maakt het toch niets uit. Da maar de rest ook de dupe, maar zo druk je de herrie schoppers ook gelijk op de feiten, dat het tot zo ver is en niet verder...

Edit:
JvS schreef op 03 October 2003 @ 17:30:
Een tip voor SP: Maak onderscheid tussen "een HL topic" en een topic dat een bepaald onderwerp (een topic ;)) behandelt. Probeer minder in algemene topics te denken.

Ik denk dat een normaal specifiek topic over een source code beter te modereren is dan een algemeen HL2 topic :).
Maar als je begint met onderscheid te maken dan zal het einde zoek zijn, voor elk onderwerp zal dan een appart topic worden geopend, heel erg tevreden met de duizend post topics ben ik nou ook niet bepaald maar tig topics die één onderwerp bespreken lijkt me ook niet de oplossing...

[ Voor 39% gewijzigd door White Dust op 03-10-2003 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
TRON schreef op 03 October 2003 @ 17:29:
Nee, hij is niet meer open gegaan, mede daardoor.
Wat is dan de reden dat die gesloten is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust

White Dust

OlafvdSpek schreef op 03 oktober 2003 @ 17:56:
[...]

Wat is dan de reden dat die gesloten is?
Mischien omdat 'ie zonder overleg is geopend?
Er staat een sticky boven aan SGD en er zijn een aantal topics over het zelfde onderwerp al op de bodem van SGD... en toch wordt er weer een topic geopend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als een modje nu ff een topic opent over de source code lek van HL2 met daarin een duideijke regel in dat het on-topic moet blijven: doe je dat niet dan krijg je een tijdelijke ban oid.

Ik bedoel, dit is HET gaming news van het moment, sommige game sites liggen bijna plat omdat iedereen het laatste nieuws wil weten.. en dan mag je er hier nu niet over praten..
kan toch niet???

goed idee, of nie? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 11:51
Ik kwam zelf de laatste tijd ook nooit meer in het draadje omdat het toch alleen maar 'wanneer komt ie nou?' was. Maar nu zijn er wat serieuzere zaken aan de gang. De sourcecode is geleakt en kans is dat er stukken van de Havok-Physik-Engine in zitten.

Ik weet niet of mensen beseffen wat dit betekend, het faillissement van Valve, helemaal GEEN Half-Life 2 dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
White Dust schreef op 03 October 2003 @ 17:59:
Mischien omdat 'ie zonder overleg is geopend?
Er staat een sticky boven aan SGD en er zijn een aantal topics over het zelfde onderwerp al op de bodem van SGD... en toch wordt er weer een topic geopend...
Dat vind ik een slechte reden. Regels zijn er niet voor de regels zelf, maar om topics netjes te houden. En dan ga je een topic dat netjes is toch sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik volg de boel nu al de halve dag van het http://halflife2.net/ forum.. probleem is dat het daar zoooo druk is dat het zo sloom gaat als dikke stront door een trechter... terwijl er mega interresante stukken instaan die inzicht geven over het hele gebeuren en de gevolgen ervan.!
en ik praat liever in ut hollands :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is niet de bedoeling dat we hier de HL2 discussie voorzetten. Dit is alleen om een oplossing te zoeken voor HL2 & SGD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust

White Dust

OlafvdSpek schreef op 03 October 2003 @ 18:12:
[...]

Dat vind ik een slechte reden. Regels zijn er niet voor de regels zelf, maar om topics netjes te houden. En dan ga je een topic dat netjes is toch sluiten.
Inderdaad niet, maar is het dan de bedoeling om de regels te negeren?
Even met een mod contact op nemen en het was (mischien) genoeg geweest, maar terwijl er 5 gesloten topic onderaan SGD slingeren en terwijl er één topic boven aan SGD staat wordt er alsnog weer een topic geopend...
Als iemand het er dan niet mee eens de vorige topics op slot zijn is het NIET de bedoeling om weer een nieuw deel te openen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Laatst online: 22-06-2022
OlafvdSpek schreef op 03 oktober 2003 @ 18:12:
[...]

iets dergelijks kan dan wel voor _alle_ topics gelden, zolang het topic maar netjes is 8)7. Dat is dus geen reele oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is ook niet mijn bedoeling, alleen het probleem is het volgende.

jullie willen niet dat:

-er offtopic word gesproken-
-er over release dates word gespeculeerd-
-er een soort flame over ati vs nvidia komt-

Nou, ik vraag hier om een topic over de source....

als een modje nu es zo'n topic opent, met duidelijke regels erin en die regels ondersteund met een waarschuwing bv een tijdelijke ban "gewoon hard zijn"
dan moet dat toch kunnen????

Tja, ik wil ook wel zo'n topic openen met mod toestemming..

maar hier moet toch uit te komen zijn.. zo'n mega probleem is het toch ook weer niet :? :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2003 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
Verwijderd schreef op 03 oktober 2003 @ 18:22:
als een modje nu es zo'n topic opent, met duidelijke regels erin en die regels ondersteun met een waarschuwing bv een tijdelijke ban "gewoon hard zijn"
dan moet dat toch kunnen????
een OW is toch een vrij pittige maatregel hoor. En die regels waren gaandeweg echt wel in het topic aangegeven. Verder vereist EEN topic dan wel ERG veel mod-aandacht, vind je ook niet? en de moderators zijn geen kleuterjuffen, ze houden het een beetje netjes, maar leiden geen topics :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
White Dust schreef op 03 October 2003 @ 18:22:
Inderdaad niet, maar is het dan de bedoeling om de regels te negeren?
Als het negeren van de regels het doel van de regels niet schaadt vind ik het eigenlijk geen probleem.

Het doel was volgens mij om geen nieuwe HL2 topics te openen zolang er geen nieuws was. Er is wel nieuws, dus wordt er wel een topic geopend.

Dat er 'per ongeluk' was geschreven "... totdat de benchmark er is" maakt voor mij dan niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

G33rt schreef op 03 oktober 2003 @ 18:24:
[...]

een OW is toch een vrij pittige maatregel hoor. En die regels waren gaandeweg echt wel in het topic aangegeven. Verder vereist EEN topic dan wel ERG veel mod-aandacht, vind je ook niet? en de moderators zijn geen kleuterjuffen, ze houden het een beetje netjes, maar leiden geen topics :)
blijkbaar is een OW niet streng genoeg..
en jah, je houd altijd mensen die ff over een release date gaan zeiken.. maar in bijna elk topic op dit forum word hier en daar wel ff offtopic gelult.

in dat topic plaats je een link naar dit topic dan weten de meesten toch wel waar ze aan toe zijn..

en het enkele persoon die dan toch ff over release dates gaat zemelen moeten we dan maar negeren.. komt vanzelf een modje ff een kijkje nemen dan straffen dat persoon :p

tuurlijk hoeven de modjes niet non stop aanwezig te zijn..
zo'n ongeloofelijke rotzooi zal het nu ook wel weer niet worden.
ik denk trouwens dat nie veel mensen over release dates gaan beginnen want dat is nu ff niet van toepassing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Laatst online: 11-09 15:12
:D

Ik denk dat je al een heel deel oplost door een draadje te extra monitoren (zie: gewoon lezen en bij houden).
En dus niet alleen actie ondernemen als er een TR staat en het al uit de hand is gelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust

White Dust

Dus het doel heiligt de middelen? nee dank u, een e-mail/icq bericht naar een mod om te vragen of hij een nieuw deel over de source of dat het oude topic mag worden heropend komt gelijk heel anders over, niet waar?

[ Voor 20% gewijzigd door White Dust op 03-10-2003 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
Wie perse wil discussieren over die gelekte sources, kan dat natuurlijk ook in het topic op de frontpage doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

White Dust schreef op 03 oktober 2003 @ 18:33:
[...]

Dus het doel heiligt de middelen? nee dank u, een e-mail/icq bericht naar een mod om te vragen of hij een nieuw deel over de source of dat het oude topic mag worden heropend komt gelijk heel anders over, niet waar?
tjee, ik wil best een mail sturen hoor :) dat is het probleem niet.

maar dit word toch ook gelezen :)

maja, dan maar mailen he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
polaris schreef op 03 oktober 2003 @ 18:35:
Wie perse wil discussieren over die gelekte sources, kan dat natuurlijk ook in het topic op de frontpage doen.
Beetje treurig dat zoiets wel op de frontpage mag en kan, maar niet op GoT, of niet dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust

White Dust

dicaprio: dat hoeft op dit moment echt nog niet...

M@NIC: jij weet net zo goed als ik dat een topic niet 24/7 in de gaten kan worden gehouden...
Edit:
En op de FP mag je ook over het nieuwe ati logo discussiëren...

[ Voor 20% gewijzigd door White Dust op 03-10-2003 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salutem
  • Laatst online: 01-09 17:03
ja mail je gek joh :) ze blijven tog wel nee zeggen bij got :) leer ze mij kennen de modjes hier :P

maar goed wou je nou geen hl2 topic openen totdat hl2 gereleased oid ?

Wat is nu het got standpunt hierover ?

Eerst smeken bedelen en hielelikken voordat iets mag of gewoon normaal doen en niet alles trashe wat ook maar met valve te maken heeft ???

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

owke, dan niet..

dan weet ik verder ook niet wat je kan doen om er hier op het favo forum (ook van veel gamers) fantsoelijk over te praten..

dit is HET onderwerp wat gamers bezighoud...

maar oke, denk dat veel mensen dit besluit niet echt op prijs stellen.!

maja, tis niet mijn forum.
ik denk alleen niet dat je hiermee iets oplost/verhelpt.
ik kan de denkwijze even niet meer helemaal volgen... :?
er is groot nieuws waar niet over gesproken mag worden omdat er
gespeculeerd werd over de release date van hl2...

ach ja....... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
White Dust schreef op 03 oktober 2003 @ 18:38:
M@NIC: jij weet net zo goed als ik dat een topic niet 24/7 in de gaten kan worden gehouden...
Als je samenwerkt is dat met 2 vingers in de neus te doen.
Als een user in z'n ééntje het topic kan volgen kunnen jullie het met z'n 3en zeer zeker.
Daar komt nog eens bij dat users en modjes dezelfde dag indeling hebben, nou ja... grootste gedeelte.
Als een modje slaapt of op school/werk zit, zit een user dat over het algemeen ook.

En anders zou ik gaan nadenken over extra modjes om topics WEL bij te kunnen houden, en dus niet pas in te grijpen als het al te laat is.

[ Voor 8% gewijzigd door M@NIC op 03-10-2003 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salutem
psies modjes geiligheid :

ik verbied een HL2 topic

MUWAAHAHA

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust

White Dust

dicaprio: dus als we nou het oude topic of een nieuw topic toe laten is het weer kip en ei totdat er weer geen nieuws is? totdat er weer wordt gezeurd over release dates? totdat er weer wordt uit gehaald naar valve met om de haverklap pics die steeds weer opnieuw worden herhaalt?

M@NIC: over het mod gedeelte heb jij ook van mee genoten in SGC, daar zal ik bij jou geen verantwoordelijkheid af geven... topics zijn inderdaad bij te houden, maar soms (als het even goed loopt) dan verlies je het toch uit het oog...

salutem: hou je mond als je niets te melden hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Will
M@NIC schreef op 03 October 2003 @ 18:44:
[...]

Als je samenwerkt is dat met 2 vingers in de neus te doen.
Als een user in z'n ééntje het topic kan volgen kunnen jullie het met z'n 3en zeer zeker.
Daar komt nog eens bij dat users en modjes dezelfde dag indeling hebben, nou ja... grootste gedeelte.
Als een modje slaapt of op school/werk zit, zit een user dat over het algemeen ook.

En anders zou ik gaan nadenken over extra modjes om topics WEL bij te kunnen houden, en dus niet pas in te grijpen als het al te laat is.
Zoals? Users bannen voordat ze verder gaan zitten kloten ofzo? Er is mijns inziens meer dan genoeg gewaarschuwd, en ook al toen het net begon met die release dates enzo.

salutem: Als je niet normaal kan reageren, reageer dan niet, hier heeft niemand wat aan.

There is no magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salutem
Tsja :)

wat is nu het got standpunt over hl2 geen topics tot et uitkomt of w8 jullie totdat een user er om smeekt ?

wees eens specifiek aub over het zogenaamde hl2 probleem als iemand offtopic gaat dan verwijder je tog gewoon die post ???

doet ie et nog 3 x, bam ! ow, gaat ie nog door ? weekban !

wat is hier zo raar moeilijk vreemd aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

White Dust schreef op 03 October 2003 @ 18:51:
dicaprio: dus als we nou het oude topic of een nieuw topic toe laten is het weer kip en ei totdat er weer geen nieuws is? totdat er weer wordt gezeurd over release dates? totdat er weer wordt uit gehaald naar valve met om de haverklap pics die steeds weer opnieuw worden herhaalt?
Daarom zeg ik...

Als een van jullie (een modje) nu een nieuw topic opent met daarin wat regels. zodat iedereen weet waar die aan toe is!!
Je moet toch wat?

of zijn de modjes nu echt tevreden met de stand van zaken nu.
de stand van zaken nu:

-over hl2 mag niet meer gesproken worden
-gaat ten koste van de mensen met goede bedoelingen

en nog even wat..

er zijn hier mensen die compleet nieuwe systemen hebben aangeschaft voor HL2, nu kunnen ze er oppeens niet meer over praten..
dat is knap lullig, moeten ze zich bij een ander forum aan gaan melden omdat GoT besluit een spraakverbod over HL2 op te leggen..
en dat omdat er wat over release dates werd gezemeld...

Nogmaals ik vind het prima, al ben ik wel wat teleurgesteld in GoT.
mede omdat ik denk dat dit probleem niet zo MONSTER groot is als jullie doen voorkomen.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Will
Mag ik die vraag eens anders stellen? Wat is er zo raar, moeilijk, vreemd aan om gewoon ontopic te reageren? Want dat blijkt toch heel erg moeilijk te zijn. :?

There is no magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust

White Dust

salutem schreef op 03 October 2003 @ 19:00:
Tsja :)

wat is nu het got standpunt over hl2 geen topics tot et uitkomt of w8 jullie totdat een user er om smeekt ?
Dat er gerust een HL2 topic mag worden geopend, maar op dit moment nog niet.
wees eens specifiek aub over het zogenaamde hl2 probleem als iemand offtopic gaat dan verwijder je tog gewoon die post ???

doet ie et nog 3 x, bam ! ow, gaat ie nog door ? weekban !
Weet je hoeveel replys zijn verwijderd? weet je hoeveel PMs zijn verstuurd? weet je hoeveel OWs er zijn verstuurd?
Nee?, genoeg, en nu was de maat vol dat het volledige topic werdt gesloten, en hij was al eens op slot geweest.
Als individueel aan pakken niet meer kan, dan de volledige groep maar...
wat is hier zo raar moeilijk vreemd aan ?
nou, dat dus... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

White Dust schreef op 03 October 2003 @ 19:05:
[...]

sorry hoor maar dat vind ik een vaag antwoord....

dat is hetzelfde als naar een frietboer gaan met de vraag, 1 patat met..
patatboer, op dit moment nog even niet..

lekkere manier om klanten weg te jagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salutem
Weet je hoeveel replys zijn verwijderd? weet je hoeveel PMs zijn verstuurd? weet je hoeveel OWs er zijn verstuurd?
Nee?, genoeg, en nu was de maat vol dat het volledige topic werdt gesloten, en hij was al eens op slot geweest.
Als individueel aan pakken niet meer kan, dan de volledige groep maar...

Dat slaat dus ercht nergens op !
Omdat een groep het verziekt voor een ander moeten ze allemaal maar lijden ???

Wat is dat voor een oostblok mentaliteit ???

Geeft het juiste vb en geef de eerste drie die offtopic gaan een maand ban oid maar stel een vb en laat een kleine groep het niet verzieken voor de rest !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Als users gezamenlijk en systematisch zitten te kloten in een topic en je het topic dan dicht gooit, okay daar kan ik me in vinden en zelfs de “daders” denk ik wel.
Wat jullie nu doen in onverantwoord tegenover de community en een slechte oplossing.
Wat zeg ik ? Dit is geen oplossing, dit is eerder een slechte poging om half SP te ruimen.
Dit alles is eerder veroorzaakt door nalatigheid door de crew dan door de paar vervelende gasten die het voor de rest verzieken.
Daar komt nog eens bij dat ik het idee heb dat er gemod word zonder enige onderzoek in het onderwerp.
IMHO kun je niet neutraal en objectief modereren zonder je verdiept te hebben in het onderwerp.
Zoals LightEye al aankaartte in de topic start kunnen sommige punten verkeerd worden opgevat als je er “geen verstand” van hebt.

Mijn oplossing, meer in het draadje aanwezig zijn, lezen EN replyen.
Je moet ons (users) het idee geven dat jullie (crew) het topic goed in de gaten houden.
Lastpakken gewoon blijven aanpakken en users daar van op de hoogte houden door bv een reply.
En zeker niet gaan modereren op alleen TR’s wat te veel gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust

White Dust

Oeh, mooie flame salutem, waarom denk je dat de nicks van de mods rood zijn... juist ja... we zijn comunist...

als er twee paginas (pagina instellingen op 25) offtopic geblaat is, dat betekent dat er geen nieuws is, kun je dan niet beter verdere offtopic vermijden en gelijk diegenen die het verzieken op de feiten drukken?

M@NIC: Je weet net zo goed als ik hoe vaak we gezamelijk in dat HL2 topic hebben gewaarschuuwd...
Waarom neem je nu ineens de martelaar rol over...

[ Voor 20% gewijzigd door White Dust op 03-10-2003 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:56
_--== | Graag had ik even alle aandacht!!!! | ==--_

Ik denk dat de crew vooral met doen wat ze zelf goed vinden, ook al houd dat een 'oostblok' mentaliteit in (IMHO zijn we hier allemaal te gast en mag de gastheer ons eruit kicken). Maar ik wil de crew even op ergens op wijzen:

Zoals het nu gaat, lijkt het me ook geen oplossing. Overal geklaag en gezeur, behalve in een algemeen HL2 topic. Daarom zou ik gewoon een klaag-topic openen waar naar hartelust gejammerd en gekankerd kan worden en waar in de startpost duidelijk wordt gemaakt dat de crew/GoT absoluut niets met het topic te maken heeft en het enkel en alleen beschikbaar stelt om gal te spuien (en eventueel het topic niet screend en dus niet verantwoordelijk is voor wat er in het topic gebeurd).

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
[quote]Algemeen beleid / Terms of Use

• Geen porno.
• Geen schokkend materiaal.
Geen spam.
• Geen verbaal geweld.
• Geen criminele praktijken.
• Geen licentie- of copyright-schendingen.
• Geen clone accounts of account sharing.
Verder geldt de Nederlandse wet, waar van toepassing, ook op Gathering of Tweakers.net. Bij het niet respecteren van bovenstaande zullen maatregelen volgen.

O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
White Dust schreef op 03 oktober 2003 @ 19:05:
Wanneer wel dan?
White Dust schreef op 03 October 2003 @ 18:33:
[...]

Ik kan je vergelijking niet helemaal volgen. Met doel bedoel je het on-topic en clean houden van een topic en met middelen de regels?

[ Voor 54% gewijzigd door Olaf van der Spek op 03-10-2003 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
White Dust schreef op 03 October 2003 @ 19:12:
M@NIC: Je weet net zo goed als ik hoe vaak we gezamelijk in dat HL2 topic hebben gewaarschuuwd...
Aan de hand van TRs ja...
En nee, je wilt echt niet dat ik verder op dit punt in ga, geloof me. :)
Waarom neem je nu ineens de martelaar rol over...
Omdat ik geen inspraak meer heb op zulke dingen en het dus op de "user way" moet doen.
Omdat ik als gamer ook al jaren wacht op een vervolg op HL1.
Omdat ik als user graag in een leefbaar Spielerij post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
Het komt natuurlijk ook erg ongelukkig uit dat topics over HL2 worden verboden precies op het moment dat er zoveel over te zeggen valt in verband met de uitgelekte sources. Dit maakt dat er heel veel stof is voor on-topic discussies, dus als er over die sources een topic wordt geopend kon het aantal loze posts best wel eens meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
M@NIC schreef op 03 October 2003 @ 19:21:
Omdat ik geen inspraak meer heb op zulke dingen en het dus op de "user way" moet doen.
Omdat ik als gamer ook al jaren wacht op een vervolg op HL1.
Omdat ik als user graag in een leefbaar Spielerij post.
sorry dat ik dit zeg, maar moet je voor punt 1 je tot voor zeer kort mede-sgd-mods zo in de knieholte schoppen? en wat maakt SGD minder leefbaar zonder HL2 topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
G33rt schreef op 03 October 2003 @ 19:23:
[...]

sorry dat ik dit zeg, maar moet je voor punt 1 je tot voor zeer kort mede-sgd-mods zo in de knieholte schoppen?
Nou het is iig niet de bedoeling dat het zo overkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
EVen weer ontopic teblijven .

Is er nog een kans dat hij weer open gaat vandaag ?

Want ik loop hier nu al vanaf 2000 mee maar dit soort dingen heb ik nog nooit mee gemaakt hiet op GoT.
als er zo veel vraag naar een topic is kunnen jullie er toch wel 1 open houden .
want er is gewoon veel vraag naar zn topic .

En ook omdat ik nu veel nieuwe info heb wat betreft de hele SC van half life 2 .

Zou ik daar wel normaal over willen praten .
het gaat ten slotte om Half life 2.
en daar is gewoon op dit moment HEEL VEEL VRAAG naar .

Ik weet ook wel dat er mensen hier rond lopen die gewoon vervelend zijn.
en dingen express lopen te vergallen voor andere .

Maar om nu een onderwerp dicht tegooien waar vraag naar is.

dat vind ik dan een beetje raar , net zo als er lopen in Spielerij heel veel topic van games die nog UIT moeten komen waar bijna alles al van BLOOT gegeven wordt.
terwijl dat dan wel weer mag en een goede felle discussie over hL 2 is dan weer niet goed .

En dat wordt dan wel gezien als normaal . maar omdat er een paar mensen gaan roepen , wanneer hij uit komt , een topic te sluiten .

Maar ik stoor me er niet echt aan die ventjes die steed dezelfde vragen stellen of die komen blaten wanneer er iets uit komt .
of vaak OFFTOPIC gaan.

Want wie het meeste last er van heb is toch diegene die zich er aan stoort .
en niet diegene die het doet .

Maar mijn vraag was "gaat hij nog open of niet "
Onderneem wat en ga niet elkaars antwoorden lopen verantwoorden.

Dus "geen woorden maar daden " AMEN

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XceeD schreef op 03 October 2003 @ 13:36:
En hoe lang moeten wij dat blijven doen? Als wij meerdere malen modbreaks in het topic vermelden maar er wordt gewoon echt niks van aangetrokken, dan houdt het toch gewoon op? Als het HL2 topic al meer modaandacht eist dan alle andere topics in Spielerij dan is voor ons de beslissing heel makkelijk.
eerst ff dit HL2 boeit me totaal geen ene f.ck (ik ken de draad ook nie en wil dat ook zo houden) maar naar het bovenstaande stukkie tekst gelezen te hebben kon ik het niet laten om te reageren.

daar gaan we

Waarom pak je dan niet diegene aan die zich er niks van aantrekken ?

Dus als een Specifiek Game topic meer aandacht nodig heeft dan een ander Game topic gaat ie dicht want zo vat ik die laatste zin op. Wat is dat voor een Bullshit !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Maargoed, buiten dat het momenteel technisch niet mogelijk is, zou er vanuit de crew vraag kunnen zijn naar een subtopic systeem waarin verschillende kleinde topics onder 1 titel vallen ipv 1 groot topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Nu online
DarkX schreef op 03 October 2003 @ 19:42:
Maargoed, buiten dat het momenteel technisch niet mogelijk is, zou er vanuit de crew vraag kunnen zijn naar een subtopic systeem waarin verschillende kleinde topics onder 1 titel vallen ipv 1 groot topic?
dat zou nog beter zijn .

net zo als we toen hadden met 09 11 ramp

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roerend met u eens...
ik weet wel, toen ik mij aansloot bij dit forum (begin 2000) waren er veeeel minder mensen en ging het er vele malen leuker aan toe.
iets strenger zijn moest op den duur ook wel namate het useraantal omhoog schoot.
Maar ga nu niet ZO streng worden dat de lol eraf gaat. mensen komen hier nog altijd voor hun plezier, en om over gedeelde interesses te praten.
remember- zonder users geen GoT.

Users willen ook graag duidelijkheid, en dat ontbreekt nu volkomen!

en idd, er is een hoop nieuw nieuws te melden mbt de source-code....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
M@NIC schreef op 03 October 2003 @ 19:32:
[...]

Nou het is iig niet de bedoeling dat het zo overkomt.
dan vind ik t niet zo erg, het komt alleen zo 'kijk nu ben ik de betweterige ex-mod'-achtig over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Nu online
Verwijderd schreef op 03 October 2003 @ 19:46:
[...]

en idd, er is een hoop nieuw nieuws te melden mbt de source-code....
THX voor uw steun . maar wat betreft die SRC is er zeker veel te melden :)

Dus daarom hopelijk gaat hij gauw weer open ..

"HINT"

Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded_images/HL2SRC.JPG

een stukje van de sluier "hij gaat ook lopen onder LINUX" als alles klopt.

zo nu weer ontopic :)

KAn ik weer even verder lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
moet dat plaatje nou perse...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Nu online
G33rt schreef op 03 October 2003 @ 19:56:
moet dat plaatje nou perse...?
Ja anders is er geen bewijs dat er ook daad werkelijk ook iets te melden is over die SRC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Blackhole schreef op 03 October 2003 @ 19:43:
[...]

dat zou nog beter zijn .

net zo als we toen hadden met 09 11 ramp
Nah, toen hadden we een compleet nieuw forum, maar dat kun je niet met elke game gaan doen. Ik bedoel meer zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/11429/full.gif

[ Voor 14% gewijzigd door DarkX op 03-10-2003 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shockers
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:49
DarkX schreef op 03 oktober 2003 @ 19:58:
[...]

Nah, toen hadden we een compleet nieuw forum, maar dat kun je niet met elke game gaan doen. Ik bedoel meer zoiets:

[afbeelding]
dat ziet er wel goed uit, zo heb je wel meer overzicht elke modje kan alles goed in de gaten houden kortom meer controle meer overzicht en iedereen die zich wel aan de regels houdt kan gewoon verder gaan met de discussie, want nu worden de mensen de dupe van andere die zich niet aan de regels houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Nu online
DarkX schreef op 03 October 2003 @ 19:58:
[...]

[afbeelding]
JA maar daar ben ik ook voor met andere dingen .
zo als PC en CONSOLES splitsen .

Maar daar is al wat mee gedaan . al houden mensen zich er nog niet allemaal aan .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Blackhole schreef op 03 October 2003 @ 19:58:
[...]

Ja anders is er geen bewijs dat er ook daad werkelijk ook iets te melden is over die SRC
En wat valt er te melden met het plaatje? Dat hij gelekt is? Dat is allang bekend... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Blackhole schreef op 03 October 2003 @ 19:58:
Op die manier kan ik ook bewijzen dat ik de Windows 2003 code heb ... (dus dat plaatje zegt weinig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Nu online
OlafvdSpek schreef op 03 oktober 2003 @ 20:12:
[...]

Op die manier kan ik ook bewijzen dat ik de Windows 2003 code heb ... (dus dat plaatje zegt weinig).
kan ook wel de hele map online zetten maar hij is wel 200 mb :) dus dat doe je niet zo 1 2 3

Maar ik moet zeggen er zitten ook veel oude spul in van HL1 en zo .

dus of imand die er geen verstand van heeft er uit komt :) ik betwijvel het .

[b] Ik had liever gehad dat ze van de MASTER CD een copy hadden gemaakt, want dat was beter , maar even tussen haakje we gaan nu weer ON TOPIC . anders gaat deze straks ook dicht :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nounou ben ff weg maar wel een aardige discussie tot nu toe dus :) Denk eigenlijk niet dat we het oplossen door steeds persoonlijker elkaar 'aan te vallen'. Ik en velen met mij hebben geen knopje om het topic te openen :+

Als ik nu eens het Half Life 2 topic doorblader zie ik weinig offtopic geblaat, oké misschien wat veel herhaling en dat er inmiddels al veel getrashed is maar is verder prima toch?

Wat ik uit de startpost heb gelaten maar nu toch ff neer wil zetten: ik kreeg zelfs het idee dat de SP mods zelf erg geïrriteerd waren van het feit dat er zo weinig 'official' nieuws kwam van Valve en dat ze dat keer op keer moesten lezen in het Half Life 2 topic waar dus ook niks bijzonders in stond op dat moment. En nu lees ik her en der dat er gemodereerd zou zijn aan de hand van TR's en dat zijn dus de geïrriteerde meningen van sommige users... tsja...
We Are Borg schreef op 03 October 2003 @ 15:52:
Even 2 korte dinge m.b.t. tot de topic start:

• "Heb je dat en dat topic gezien, das nog veel erger". Laat zulk soort argumenten achterwege plz ;)
• "Speculeren? – Waarom niet?" Is idd niet verschrikkelijk, maar een topic vol speculaties.....Dat is geen topic meer. Niemand weet het dus afwachten. Is meerdere keren gemeld door de moderators, maar haast niemand luisterde.

1. Waarom niet? Lijkt mij niet echt gezond om op GoT/Tweakers zelf uitzonderingen te gaan maken op ‘een beleid’. Hiermee probeer ik duidelijk te maken dat je dan mensen/groepen in hokjes gaat zetten en tegen overelkaar gaat zetten. Om maar wat extreems te noemen: zwart/blank, fok/tweakers, wij zijn 1337/jullie niet…
2. Als je toch fan van het spel bent en er komt al weinig nieuws dan is het toch leuk om elkaars gedachten te weten te komen naast de grapjes van plaatjes enz.? Als jou of iemand anders dit niet interesseert dan moet je weg blijven uit het topic.
3. En ‘modjes’ klinkt zo kleinerend ;)

Ik zie ideeën om voor elk onderwerp een apart topic te maken of een thread idee, lijkt mij niet geweldig. Het is natuurlijk wel weer makkelijk voor een moderator om lekker als politie agent op te treden omdat het dan precies volgens het boekje kan en mag maar daar wordt de sfeer naar mijn idee niet beter op. Men gaat grenzen zoeken en als die bereikt zijn durft er niemand wat meer te zeggen…

Tot slot vind ik dat er een ‘beleid’ (een soort feeling zeg maar) mist in SP kwa modereren, oké de standaard stickies staan maar die zijn waardeloos zonder goede moderators. De ‘feeling’ die ik bedoel is dat er niet opgetreden moet worden als de politieagent die de wet handhaaft. Niet dat ik nu een discussie over de kwaliteiten van de SP mods op gang wil zetten helemaal niet (verwacht er dan ook geen replies op!), dat moeten jullie als crew maar ergens anders uitvechten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rafe schreef op 03 October 2003 @ 20:08:
[...]

En wat valt er te melden met het plaatje? Dat hij gelekt is? Dat is allang bekend... :?
lol :D

maar ik wil hier wel al het nieuws ff melden hoor.. maar dan is dit topic duz het nieuwe HL2 topic...

Maar komt er nu nog een fantsoenlijk antwoord over het hoe/wat en hoe nu verder?? Of is het hl2 spreekverbod nu een feit?? om redenen die ik niet begrijp.

Wat een miereneukerij allemaal... geef nu eens gewoon aan wanneer er weer gepost kan worden over hl2..

eerst vragen om een fantsoenlijke e-mail, vervolgens zeggen dat dat nu geen zin heeft....
Wat willen jullie nou??? dat we hier op onze knieen gaat zitten smeken ofzo????

uitsluitsel plzzzz....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het er mee eens. Dat het oude HL topic nergens meer over ging, vind ik niet zo relevant. Feit is dat er nu stof tot discussie is en er dus minder over onzin gepraat wordt.

Vergelijk het met een topic over wel of geen massavernietigingwapens in Irak. Het gaat nergens meer over (welles vs nietes) en gaat op slot. Vervolgens komt Saddam zelf in Washington met een atoombom en blaast wat op. Ga je dan verbieden daar een topic over te openen? Het lijkt me niet. De impact van beide gebeurtenissen is natuurlijk niet te vergelijken, maar het principe is vrijwel hetzelfde.

Ik ben dus voor heropenen van een topic. Draait dat uiteindelijk weer uit op een welles, nietes, releasedate topic dan sluit je hem weer. Dan is er namelijk ook geen stof meer om over te spreken en zijn er dus weinig users die er problemen mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNEAK-NL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:21

SNEAK-NL

galloooooooooooo

ik ben het volledig eens met Lighteye, het draait in mijn optiek ook niet puur en alleen om het HL2 topic maar op alle topics in het algemeen, ik post weinig ik lees veel (zie mijn postcount :X) maar wat me wel opgevallen is in de afgelopen jaren is dat het van vriendelijk modereren naar het andere uiterste is gegaan. als politie agentje :/ nofi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helmet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-08 15:00
Misschien is het sowieso beter om eerst eens het officiële valve pers-bericht af te wachten dat rond 24:00 (onze tijd) zal verschijnen om te kijken of t artikel over de gelekte source geen hoax is en of er dus wel genoeg stof is voor een nieuwe discussie

verder vind ook ik het zonde dat door een paar mensen het voor een hele groep verziekt wordt

Icons are overrated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Mja. Dat vind ik altijd erg moeilijk. Zijn mensen meer gaan zeiken/zeuren/lastig zijn omdat men harder is gaan modden of vice versa?

Het forum is sterk gegroeid de laatste jaren, en meer mensen levert meer rotzooi, en meer rotzooi levert strengere regels. Als er een man of 10 in een topic zitten kun je nog ff vriendelijk zeggen als er 2 zitten te rellen van heeee, hou je rustig oid. Maar als er 40 man zitten te rellen in een topic waarn wel 300 mensen participeren moet je gewoon harder optreden.

Maarja, vroeger was alles beter ;)

[ Voor 4% gewijzigd door DarkX op 03-10-2003 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNEAK-NL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:21

SNEAK-NL

galloooooooooooo

:D vroegah jah ;)
maar ff serieus, ik persoonlijk stoor me eigenlijk nooit aan n00b vragen of de 'gewone' lamers in topics, ik lees er eigenlijk automatisch overheen 8)
Pagina: 1 2 Laatste