Nope

Kep er ook niet gewerkt en ga er naar alle waarschijnlijkheid ook niet werken.
Maar goed, wie weet ben je gewoon iemand die het evenwicht hier op het forum wil bewaken/bewaren, wat wel te prijzen is.
Je kan het inderdaad wel als wat extra tegengas beschouwen.
Persoonlijk heb ik dus goede ervaringen met Asus; op dat ene A7v mammaplankje na.
Maar mijn grootste 'ergernis' is dat je gewoon beweert dat een merk butt is. Nu kan je dat best vinden; ik heb ook zo m'n voorkeuren voor bepaalde merken en ook juist afkeer tegen andere bepaalde merken.
Ik heb een instabiel Abitbordje gehad. Mij hoor je Abit niet afzeiken.
Ik heb een doorgefikte Seagate HDD gehad. Mij hoor je Seagate niet afzeiken.
Ik heb een Maxtor HDD gehad die binnen 2 weken gruwelijk veel slechte clusters kreeg. Mij hoor je Maxtor niet afzeiken.
Beetje niet geheel gelijkwaardige situatie natuurlijk; jij hebt de
pech dat je een hele vracht zaken van hetzeflde merk kapot hebt; ik kan me best indenken dat je mogelijk

neigingen hebt bij (in jouw geval) Asus.
Alleen vind ik dus die eerste 'aanvallen' met betrekking tot die coolertjes niet terecht; jijzelf ook niet echt helemaal (zoals je aangeeft in je startpost), maar je hebt het er wel geplaatst.
Verder baseer je het dus op losstaande gevallen (verschillende onderdelen die defect gaan). Waarom denk je dat
veel mensen hier op Tweakers.net [b]wel/b] tevreden zijn over Asus? Om de doodeenvoudige reden dat die tegenovergestelde ervaringen hebben in vergelijking met jou. Zomaar gaan beweren dat Asus slecht is, vind ik dus gewoon niet terecht en een regelrechte troll. Dat je je ongenoegen wil uiten snap ik dus best, alleen vind ik deze manier wat ongepast.
Bij ons op school zijn veel MSI-systeempjes aangeschaft. Een aantal daarvan heeft een instabiel mammaplankje; ze blijven bijvoorbeeld continu booten, vertonen vage meuk op het beeldscherm zodra ze aangezet worden maar doen verder niets etc.; Redelijk wat problemen die opgelost zijn zodra er een ander plankje ingedrukt werd van hetzelfde type.
Maar ik ga ook van MSI nu echt niet lopen blaten dat het slecht is. Ik zou bijvoorbeeld heel goed kunnen beweren dat dat ene type moederbord van MSI nogal gaar is; ik denk dat ik daarmee een meer betrouwbare opmerking zou plaatsen dan wat jij doet. Maar ook die opmerking ga ik niet plaatsen. Er zijn hier veel mensen die ervaring hebben met MSI en ook nog eens goede ervaringen neem ik aan. Op basis van die paar plankjes ga ik dus MSI niet lopen afkraken.
Als ik jouw opmerking moet vergelijken met iets simpels, dan zou dat zijn met iemand die een kogelstoter een bal ziet wegstoten met windkracht 10; tegen de wind in; iets wat een zeldzaamheid is... mgoed, die bal komt 50 cm voor z'n voeten op de grond te vallen. En die gast die die kogelstoter ziet gooien gaat vervolgens in de krant beweren dat die kogelstoter maar een slecht sportman is omdat hij die bal maar 50 cm ver kan gooien. Dat terwijl die kogelstoter gedurende normale weersomstandigheden NIET beoordeeld is; hij was getroffen op een slecht moment.
Nogmaals: jij hebt dan (denk ik) toevallig meerdere slechte momenten getroffen die je mening over Asus niet echt rooskleurig zullen maken. Maar probeer dat dan toch wat genuanceerder naar voren te brengen. Het zijn jouw ervaringen, maar dat wil niet zeggen dat meteen heel Asus k*t is.
Ik hoop dat je een beetje begrijpt wat ik bedoel.
Ikfinjounogwellievhoor

Ik ga niet in details treden, maar inclusief deze discussie hierboven, die me ook al veel tijd heeft gekost, heeft Asus mij de afgelopen twee weken:
- 4 ritten van 50 km (plus de tijd die erin zit)
- VEEL telefoontjes, mailtjes, etc.
- heel veel WACHTEN
- heel veel frustratie
- en erg veel geld gekost.
1 ding wil ik daar wel aan toevoegen; ik heb wat betreft support via e-mail geen goede ervaringen met Asus; die gasten lijken nooit te antwoorden.
[knip]
Mijn conclusie: Asus is geen slecht merk, maar ze moeten oppassen het niet te worden.
Kijk, dat is een ander verhaal. Hier heb ik totaal geen problemen mee.
Een idee: een MERK is een combinatie van kwaliteit en reputatie.
De reputatie van Mercedes, altijd bekend om kwaliteit, kreeg een flinke knauw door die affaire met de "elandtest" van de - destijds net ingevoerde - A-serie.
Erg 'lollig' was dat. Nja, dat was dus een mooi voorbeeld van een brakke serie van een goed merk.
Nja, de gemiddelde reputatie van Asus is dus ook echt goed te noemen. Alleen heb ik de indruk dat ze toch markt verliezen/ingehaald worden door andere merken.
Nja, 1 ding is zeker: zwaar K*T om zoveel ellende achter elkaar te hebben (of het nou van 1 merk is of van 10; het zuigt gewoon)