Is Asus een slecht merk?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 667 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

- asus cuvx-e moederbord (of iets wat er op lijkt weet niet precies wat voor type) NIET stabiel te krijgen
- asus 8200 deluxe (geforce III) had wat hardware problemen o.a. dat het soms gewoon crashte
- asus P4T533-R beste moederbord wat ik ooit heb gezien. p4 2.667@3.1 met normale P4 cooling en het is nog steeds stabiel!!
- tevens via hardware die wij leveren bij bedrijven hadden we vaak uitval / problemen met low budged componenten van asus

mijn idee:
low budged mobo's van asus 2 jaar terug waren over het algemeen slecht en de wat duurdere zijn wel zeer goed. (geen problemen voor de rest).
Videokaard, asus 8200 deluxe, was waarschijnlijk gewoon pech. (was ook een van de eerste, had hem 4 weken in backorder staan omdat hij nog niet 'uit' was)

Verwijderd

Uiteindelijk komt het dus gewoon neer op persoonlijke smaak. Per keer dat je een nieuw stuk hardware koopt moet je gewoon kopen wat het beste bij je past. Merk kwaliteit enz. kun je alleen goed testen (naar mijn mening) als je uit de zelfe prijs klasse en zelfde hardware soort alle producten op de mark uitvoerig test. Dan kijkt wat voor een garantie ze hebben en uiteindelijk of er goede service door de leverancier word gegeven....Dan kun je objectief zeggen welk merk goed is voor die range aan producten. En dan nog heb je rotzooi ertussen... Want alles gaat wel eens stuk..

Persoonlijk ben ik wel weg van ASUS. 2 X p3 en 1 x p4t-e moeder bordje gehad en zeer tevreden. nooit problemen gehad. dus als ik weer een nieuw moederbord ga kopen zal ik zeker kijken of Asus goed presteerd. Zo niet dan koop ik van een ander merk.

• OruBLMsFrl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:28

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Misschien moet de TS eens op zoek naar een andere leverancier van Asus spullen. Als zijn leverancier regelmatig dozen laat stuiteren, dan krijg je dit soort dingen, want als dit de enige ervaring is die de TS met asus spul heeft, dan lijkt me dat te toevallig om toevallig te zijn. Ik heb zelf 8 asus mobo's gebruikt, waarvan 4 A7V bordjes, een A7V333 een K7M en nog 2 pentium plankjes, nooit problemen mee gehad. Wil ook eigenlijk niets anders meer....

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

• Suepahfly
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-04 16:00
Bij een vorige werkgever hadden ze een patij a7v / a7a -tjes opgekost.
Was wat mee ( Gerepareerde RMA's oid), van de 20 waren er een stuk of 3 dood. that's all.
Valt opzich mee.

Bij mijn huidige werkgever gebruiken we uitsluitend Gigabyte mobo's. Goede prijs/kwaliteit.
lekker uitgebreid. Lekker snel.

Ik heb ooit een test gelezen, dat ging over overklokken.
Asus was het best overklokbare bord (meeste rendementl)
Gigabyte het snelst (Sneller als een overgeklokte Asus)

[ Voor 5% gewijzigd door Suepahfly op 03-10-2003 23:02 ]

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Suepahfly schreef op 03 October 2003 @ 23:02:
Bij een vorige werkgever hadden ze een patij a7v / a7a -tjes opgekost.
Was wat mee ( Gerepareerde RMA's oid), van de 20 waren er een stuk of 3 dood. that's all.
Valt opzich mee.

Bij mijn huidige werkgever gebruiken we uitsluitend Gigabyte mobo's. Goede prijs/kwaliteit.
lekker uitgebreid. Lekker snel.

Ik heb ooit een test gelezen, dat ging over overklokken.
Asus was het best overklokbare bord (meeste rendementl)
Gigabyte het snelst (Sneller als een overgeklokte Asus)
ik gebruik ook gigabyte en heb hier procentueel gezien de minste uitval mee van alle merken die ik geprobeerd heb. en dat zijn er heel wat. gigabyte heeft ook zijn nadelen, namelijk de achterlijke totaal niet logische typeaanduidingen, en relatief veel death on arrival, maar over het geheel genomen ben ik tevreden en zal ik ook niet snel op iets anders overgaan.

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-05 14:33
Nog nooit ook maar een probleem met ASUS gehad en heb veel gehad: P2B-F, K7V, A7V, A7V133, A7V266, A7V266-E, A7V266-EX, A7V333, A7V8X en A7V600 en nu P4P800.... zelfs mijn socket 5 bordje van ASUS was stabiel (en dat was een SiS-chipset ;))... 2 andere bordjes ( noname sock7 i430tx bord én MSI K7Pro) gehad en die waren onstabiel om gek van te worden.... verder veel plezier beleefd van mijn v3400, v6600, v7100, v9180, v9520 en huidige v9560.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:56
Asus maakt de laatste tijd wel grappig spul. Neem nou die wireless brol, zelfs sweex kan dat spul niet eens voor die prijs "maken", krijg je bij Asus gewoon een overcompleet routertje die met elke firmware update weer meer dingen kan (ik doel nu op de WL-500{b,g} home gateway voor onder de 100 euro :))

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

sorry hoor, maar als een fannetje het niet meer doet na 2 jaar vind ik dat niet meer dan logisch, en daarnaast, we zitten hier op tweakers, dus bouw je eigen NB-HSF, zo moeilijk is dat niet :/

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:18

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Aangezien dit draadje niet veel meer gaat opleveren dan trolls en flames, gaat ie maar op slot.
Jammer, maar helaas.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.