[Ervaringen] Dual AMD systemen - Deel 3

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.952 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:17
Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 16:00:
mijn msi k7d master heeft t begeven (ja, er zit bruine prut op mijn condensatoren), en nu wil ik van mijn twee athlon mp 1.8 2 pc's maken. volgens mij moet dat kunnen, een mp = xp toch?
offtopic:
Als je toch voor single gaat, heb je er dan interesse in om die 2x 1800+ om te ruilen voor 2x 2000+? Ik heb hier nl. een Palomino en T'bred A liggen die niet samen willen werken, en wil eigenlijk wel weer dual gaan met m'n Tiger MPX :)

[ Voor 3% gewijzigd door FragFrog op 02-08-2004 00:32 ]

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustDutch
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:17

JustDutch

was ambtenaar :)

Kippenijzer schreef op 01 augustus 2004 @ 11:18:
Denk niet dat ik dat aandurf, niet in de laatste plaats omdat mijn chieftec toch inmiddels redelijk vol zit (maar het feit dat het een "tijdelijk" workstation is met een nogal prijige Tyan Thunder + dikke EPS voeding telt ook wel mee)
Je hebt ook waterkoelingsets die alles extern hebben. Die blauwe Zalman schoorsteen bijvoorbeeld. Als die externe voeding krijgen, dan zouden die nog wel eens een oplossing kunnen zijn.

Forza Mucca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Neh, die is zou duur, voor dat geld koop ik dan liever voor mij meer vertrouwde luchtkoeling (en meteen een stille voeding, en dan ben ik nog goedkoper uit :P). Maar ja, waterkoeling heeft wel wat, maar ik begin er voorlopig toch nog niet aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-09 12:16
hello allemaal,
ik zit ook een beetje te kijken naar dual opteron bordjes, en ik zie de Iwill DK8N (linkje) wel zitten. Ik heb dit bord alleen nergens in een europeese webwinkel zien staan. Weten jullie misschien over wanneer hij in Nederland beschikbaar wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in nederland heb je weinig kans, er zit hier namelijk geen distributeur van iwill, je kunt het wel in belgie proberen, bij MPL de prijs ligt aardig hoog, maar dat is natuurlijk wel te verwachten in europa door taxes en shipping ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

De iwill borden die in t.net pw staan zijn allemaal van bbsnederland zo te zien, misschien kun je daar anders eens heen mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kippenijzer schreef op 11 augustus 2004 @ 13:56:
De iwill borden die in t.net pw staan zijn allemaal van bbsnederland zo te zien, misschien kun je daar anders eens heen mailen.
daar zit geen enkel opteronbord tussen, ze verkopen daar alleen moederborden in richting van MPX2 e.d. geen socket 940, mailtje sturen is wel handig want het kan zijn dat ze er toch aan kunnen komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Dat bedoel ik er ook mee, als je iets van producent X wilt hebben, en niet kan vinden, neem je contact op met een leverancier die wel spul van dezelfde producent levert, die kunnen vaak dan ook anders spul van X leveren (alleen vaak op speciale bestelling, en net dat is iets waar niet iedere leverancier aan doet, mocht bbs niet behulpzaam zijn, stuur me dan effe een mailtje, of contact me met gegevens @ profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-09 12:16
klere zeg, die mpl is echt een beetje duur.... Ik had al op een amerikaanse site gekeken, daar kon je hem voor 530 dollar kopen (is 440 euro).... ik denk dat dat de beste oplossing is in zo'n geval...

• s3mt3x
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-08 15:25

s3mt3x

I choose not to know...

1st things 1st: specs staan hier. De case heeft 80 mm intake voor, 120 mm intake zij, en 2*60mm outtake achter. Ze staan wel allemaal op hun laagste stand, maar goed. Mn procs worden echt veel te warm. Het weer helpt natuurlijk ook, maar zelfs dan is ie idle zo rond de 60 en als ik mn fans niet harder zet, gaat het rap richting 70 graden. Case wordt zo rond de 36 graden. Disks worden niet bizar warm: 35 graden. Ik heb t bord met procs en Spire Whisperrocks erop zo gekocht. Liegt dit bord, of moeten die koelers er eens af om te kijken of er wel ok prut tussen gesmeerd is? Andere koelers wellicht?

[ Voor 7% gewijzigd door s3mt3x op 12-08-2004 00:59 ]

Nederland een bananenrepubliek? OK, maar dan wel het bijbehorende weer graag!

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
s3mt3x schreef op 12 augustus 2004 @ 00:53:
of moeten die koelers er eens af om te kijken of er wel ok prut tussen gesmeerd is?
Dat lijkt me sowieso geen slecht plan bij dat soort temperaturen :)

This is what happens when you find a stranger in the Alps!

Verwijderd

Let op:

http://www.empc.nl/index....Produktinformatie&Id=5960

De Gigabyte dual Opteron plank is dus gewoon in NL verkrijgbaar !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3mt3x
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-08 15:25

s3mt3x

I choose not to know...

Update: Boel uit elkaar gehaald en Arctic Silver 5 erop gedaan. Idle (met dit warme weer) 52 graden. Ongeveer 10 graden verschil! Die standaardprut die op de koelers zit is dus echt prut. 7 euro well-spent ;-)

[ Voor 3% gewijzigd door s3mt3x op 08-09-2004 14:12 ]

Nederland een bananenrepubliek? OK, maar dan wel het bijbehorende weer graag!

Verwijderd

Er is hoop voor de AMD crew.
Iwill zal binnenkort een nieuw moederbord uitbrengen in waarschijnlijk 2 versies, de DK8ES en de Iwill DK8ES-L met de Nforce4 ofwel CK8-04 chipset, dual PCI-Ex slots (SLI anybody?) en alles wat de nforce 3 ook al te bieden heeft.
Meer info op o.a. http://forums.2cpu.com/showthread.php?s=&threadid=55855
Het board kan preordered worden bij www.mpl.be waar ook meer info te vinden is.

Tyan wil daar nog een schepje bovenop doen.
Hun nieuwe moederbord de S2895 zou 2 volwaardige Nforce4 / CK8-04 chipsets bij zich hebben met dan quad PCI-Ex slots.
Meer info op o.a.
http://forums.2cpu.com/showthread.php?s=&threadid=56063

Ik begin alvast met sparen, het iwill board zal naar verwachting rond de 600 euro liggen, het tyan board zal niet goedkoper zijn...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2004 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

ik hier een A7M266-D met 2* XP-M 2500+ @ 2200 MHz draaien en heb een zwaardere voeding nodig.

nu is mijn vraag, heb ik die aux connector echt nodig? dit beperkt de keuze van PSU nogal nl. op dit moment heb ik nog niet alles aangesloten wat ik wil gaan aansluiten. (moeten nog HD's bij en vga vervangen) het hangt allemaal een enermax 350 W, ik heb nu de aux eraf gehaald en tot nu toe draait hij stabiel. (cpu's zijn stressed door een koe)

een zoektocht op GoT en 2cpu leert mij dat de meningen verdeeld zijn. Asus zegt dat hij wel moet worden aangesloten (al is de handleiding niet echt duidelijk) terwijl sommigen op 2cpu beweren dat het niet nodig is.

voordat ik een PSU van €100 zou ik toch graag willen weten of het nu nodig is of niet. mijn voorkeur op dit moment gaat uit naar een tagan 480, maar die heeft dus geen aux connector.

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij werkt zonder aux maar volgens de boekjes is met aux wel beter.
Goedkoopste goeie eps voeding die ik weet is de antec 550 truepower eps.
139 euro in de pricewatch geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

goedkoopste eps is de tagan 480 W, maar volgens mij heb ik helemaal geen EPS nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
EPS heb je inderdaad juist niet nodig; die heeft een 24-pins connector, terwijl jij een gewone ATX connector hebt (20-pins). Die EPS voeding kan je zonder verloopstukje niet aan je mobo kunnen prikken.

Ik ben zelf van mening dat het geen kwaad kan om gewoon door te gaan met het gebruik, zolang het systeem maar stabiel is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 21:48
fenrir schreef op 21 oktober 2004 @ 06:13:
goedkoopste eps is de tagan 480 W, maar volgens mij heb ik helemaal geen EPS nodig?
Je hebt een dergelijke EPS voeding voor jou mobo niet nodig, maar als je een keertje overstapt op bijv. een dual Xeon mobo dan is zo'n voeding wel handig/noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit topic weer eens een beetje leven in blazen.

Ik hoor graag over mensen met een dual amd, met name de dual opteron.
Zijn die echt zo dun gezaaid?
Ik zie links en rechts hier wel posts van mensen die een dual opteron hebben maar verder hoor je er niks over.
Het dual xeon gebeuren is een stuk actiever!

Ik heb gisteravond de eerste stap gezet op weg naar een dual opteron, ik heb m'n msi k8t master2 voorzien van een opteron en in m'n atx kast geprutst, blijk dat het msi boardje toch net iets groter is als atx, maar het past en het werkt.
Zie m'n signature voor de specs. Op weg naar = pas 1 opteron, ze zijn vrij duur...

Is er ook nog interesse in pics?
Ik zou wel eens pics willen zien van anderen, wil ze zelfs wel hosten als mensen daar behoefte aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cs
  • Niet online

cs

Ik heb sinds september een dual-Opteron, ook met een MSI k8t master2 maar dan
met 2x Opteron 242. Voor verdere specs zie mijn signature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-08 12:33

Shuriken

Life is all about priorities

Ondanks al het Opteron geweld heb ik gekozen om mijn Tyan MPX nog een upgrade te geven.

Dit weekend gaan er 2 x XP 2500+ in. Als alles goed loopt met de modificaties worden het 2 x MP2800. Dan denk ik voorlopig wel weer even vooruit te kunnen.

[ Voor 5% gewijzigd door Shuriken op 09-11-2004 16:19 ]

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om dan maar eens wat pics in dit topic te plaatsen, specs zijn hier te vinden.

Afbeeldingslocatie: http://www.lomu.nl/pics/bong_voorkant_klein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.lomu.nl/pics/bong_achterkant_klein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.lomu.nl/pics/bong_mobo_klein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.lomu.nl/pics/bong_cpu_spagetthi_klein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.lomu.nl/pics/bong_pci64_klein.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roodhoedje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 20:25
Ik had inderdaad opgemerkt dat het hier er rustig was kwa opterons, helaas kan ik zelf nog geen foto's online zetten aangezien we met een verhuizing zitten en ik nu niet zou weten waar de digicam is :).

Wat me wel is opgevallen is dat sinds ik m'n machine een wc heb toegepast het een stuk rustiger is de boxed koelers zijn redelijk aanwezig en zeker met m'n enhance eps maakte het nogal wat geluid. Gelukkig is dat met wc en een nieuwe antec aanzienelijk rustig.

Voor de rest een puik platform, wat voor moederbord had je in gedachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M289
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-05 00:04
Na een hele tijd nu toch maar mijn dual Opteron systeempje hier posten.

Eerst maar even de Specs:

Dual AMD Opteron 250 :P
Tyan Thunder K8W (S2885ANRF BIOS 2.02W)
2x Corsair TwinX2048RE-3200 (dus 4GB totaal | 4x 1024MB)
LSI MegaRAID 150-6 (op dit moment nog zonder BBU)
6x WD Raptor WD740GD :P
2x Zalman CNPS7000B-CU
XFX Geforce 6800 Ultra :P
AOpen DRW4410 dvd fikkertje :)
2x Samsung SyncMaster 172T aangesloten via DVI-D kabels. :P
Tagan 480Watt EPS als voeding.
Coolermaster Stacker (zilvere zijkanten) als behuizing. (incl. 3 hdd racks + 120mm fan.)
Logitech DiNoVo set als tobo + muis (BT) (hiermee sync. ik ook mijn Nokia 6230 via BT.)

De WD740GD's draaien op dit moment nog in 2 losse raid0 arrays met 3 WD740GD's elk.

Het systeem werkt gewoon fenomenaal.
In het begin nog wat issues gehad met het thunder k8w mobo maar dat lijkt nu verleden tijd sinds de 2.02W beta bios.

Een probleem is nog steeds dat er 4GB ram in zit en dat de BIOS deze ook prima detecteerd maar dat ik in Windows XP/2003 Ent. maar 2,39GB zie.

Dit resulteerd dus in een netto verlies van 1.4GB geheugen. :r

Dit heb ik helaas :'( tot op de dag van vandaag nog niet kunnen oplossen.
Mocht iemand hier een geweldige tip voor hebben dan hoor ik het graag.
De usual suspects leverden niets op.

Ik gebruik het systeem vooral al workstation en draai daar dan o.a. de volgens applicaties op:
- VMware GSX Server (met 4 VM's)
- 3D Studio Max 7 (hobby)
- Alias Maya 6 (hobby)
- standaard Office + Firefox browser.
- NetBeans / Borland JBuilder 2005 JAVA development
- VisualStudio 2003 voor het broodnodige C#/ASP.Net gepruts.
- Microsoft SQL Server.
- IIS server.
- In de VM's o.a. Apache/MySQL/PHP

(druk druk druk)

De VMware GSX server is een uitkomt om voor school / werk dingen te kunnen uit testen zonder dat je direct je main OS omzeep helpt.

Hoofd OS is Windows XP Professional met SP1A.
Service Pack 2 heb ik nog geinstalleerd.

De Coolermaster Stacker is een geweldige behuizing als je deze combineert met de coolermaster hdd bays met 120mm fans ervoor.

Het systeem blijft idle altijd onder de (system temp.) 32 graden Celcius op een dag als vandaag.

Het vreemde is wel dat de CPU0 en CPU1 verschillen in temperatuur, en wel 10graden Celcius per stuk.

Idle:
CPU0: 31 Graden Celcius
CPU1: 41 Graden Celcius

Ful Load:
CPU0: 38 Graden Celcius
CPU1: 48 Graden Celcius

Daar de cpu's beide goed zijn gemonteerd (koelpasta + koelers etc.) vindt ik dit zeer vreemd.
Maar de koelblokken worden niet echt warm dus ik neem aan dat het allemaal wel goed zit :P

Verder wil ik toch even vermelden dat ik ook nog een Dual Intel Xeon 3,06Ghz heb draaien maar dat ik de AMD Opteron setup toch vele malen beter vind.
Sneller, aggressiever, bijteriger etc.

Een geweldige product van AMD >:) (bijna reclame ;) )

En daar hou ik het maar weer bij voor vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 08:27
PICS!
Man wat een systeem :9 Misschien overall wel de snelste op GOT?
Bovendien krijg ik het gevoel dat mijn Be Quiet (=zelfde als Tagan) 520Watt toch wat overkill is voor mijn AMD XP'tje :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceDok
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-08 15:24
Tsja, als je zulke specs ziet dan ga je toch denken om misschien de grote stap te maken.

Maar ik ben nogal gebonden aan m'n Tyan Tiger MPX met z'n 64bit PCI.
Daar zit namelijk m'n 64 bit SCSI kaart (ASC-39160) in en dat loopt prima :*)

Ik denk dat ik toch eerst m'n MP2000+jes upgrade naar MP2800+. Dat kost op dit moment "maar" zo'n € 400,= en een hele systeem upgrade kost net iets meer :P

Geloof niets van wat je hoort en de helft van wat je ziet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustDutch
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:17

JustDutch

was ambtenaar :)

SpaceDok schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 00:19:
Tsja, als je zulke specs ziet dan ga je toch denken om misschien de grote stap te maken.

Ik denk dat ik toch eerst m'n MP2000+jes upgrade naar MP2800+. Dat kost op dit moment "maar" zo'n € 400,= en een hele systeem upgrade kost net iets meer :P
Je kunt ook mobile XP's modden. Die worden een stuk minder warm! (En dan ben je zo'n 250 Eur kwijt)

Forza Mucca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-09 20:50
Tr1gg3R schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 22:39:

Het systeem werkt gewoon fenomenaal.
In het begin nog wat issues gehad met het thunder k8w mobo maar dat lijkt nu verleden tijd sinds de 2.02W beta bios.

Een probleem is nog steeds dat er 4GB ram in zit en dat de BIOS deze ook prima detecteerd maar dat ik in Windows XP/2003 Ent. maar 2,39GB zie.

Hoofd OS is Windows XP Professional met SP1A.
Service Pack 2 heb ik nog geinstalleerd.
Beetje vreemd probleem, je hebt twee mogenlijkheden:
- Je Tyan moederbord doet irritant, wat volgens mij dus niet zo 1,2,3 op te lossen is
- Probeer eens met de /PAE optie in je boot.ini (mocht je die nog niet aan hebben) een dual opteron systeem met PAE is ook meteen NUMA aware onder windows XP SP2 (2003 ben ik niet helemaal zeker van).

Wat melden andere OS'en of Memtest trouwens ?

Windows 2003 x64 (mainOS) en Windows XP (met PAE) vinden hier beiden de volle 4GB zonder problemen, ik zit overigens wel op een iWill DK8X

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:33

Dat is doodnormaal, helaas. Dit dankzij de 'fijne' grens die 32bits software ons oplegt (2^32 adressen, da's precies 4GB). Echter, al deze adressen staan ook nog geen eens ter beschikking van Windows omdat jouw hardware al een deel v.d. beschikbare adressen opsoupeert. Haal voor de grap maar eens een PCI kaart uit je bak, dan zul je zien dat Windows al iets meer geheugen ziet.
Zelf heb ik dit ook, Windows ziet maar 3,3GB van m'n 4GB. Stop ik er een PCI grafische kaart bij in dan ziet Windows zelfs nog maar 2,8GB. Dit komt omdat de diverse hardware tijdens het booten al geheugenadressen reserveert om te kunnen functioneren, gevolg is dat er minder vrije adressen overblijven. Desalniettemin is een verlies van 1.4GB best wel groot (ik verlies maar 700MB).
Een optie is de /PAE switch te gebruiken, dan ziet Windows via een omweg wél alle 4GB's maar mijn ervaring is dat niet alle drivers en software hier even goed mee omgaan.

Bottom-line is dat je zult moeten wachten totdat er een 64bits OS beschikbaar is met genoeg ondersteunende drivers en software (dat duurt allemaal nog wel even).

Nice specs trouwens :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceDok
  • Laatst online: 30-08 15:24
JustDutch schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 12:52:
[...]

Je kunt ook mobile XP's modden. Die worden een stuk minder warm! (En dan ben je zo'n 250 Eur kwijt)
Mmmm, het overwegen waard :)
Maar met een paar goede koelers erop die je apart moet kopen is het prijsverschil niet eens zo heel erg groot. (de MP's zijn boxed en zijn dus incl koelers)
Het grote voordeel zal inderdaad zijn dat de warmte in de kast minder zal zijn.

Geloof niets van wat je hoort en de helft van wat je ziet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roodhoedje
[quote]Tr1gg3R schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 22:39:
Tsja ik heb ook een verschil tussen cpu0 en cpu1 ook nu terwijl alles door water wordt gekoeld het zal wel een standaard foutje zijn ofzo ik kan me niet voorstellen dat er zoveel verschil tussen kan zitten met waterkoeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SpaceDok schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 00:19:

daarom de AthlonMP is nog snel zat

ik ga over 4 weken een Point Of View GeForce 6800 ULTRA in me Dual MP 2200+, kan die ook weeer vooruit, any way het is is beter dan die 9700 Pro wat er nu in zit, me A64 bakkie heeft net een leuke upgrade gehad, een XFX GeForce 6800GT Dual DVI 256MB GDDR3.

me AthlonMP is nu al 2 jaar our, maar een vernieuwing doe ik pas las de dual core Opterons uit zijn :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een hele tijd nu toch maar mijn dual Opteron systeempje hier posten.

Eerst maar even de Specs:

2x Zalman CNPS7000B-CU
Coolermaster Stacker (zilvere zijkanten) als behuizing. (incl. 3 hdd racks + 120mm fan.)
Logitech DiNoVo set als tobo + muis (BT) (hiermee sync. ik ook mijn Nokia 6230 via BT.)

De WD740GD's draaien op dit moment nog in 2 losse raid0 arrays met 3 WD740GD's elk.
De VMware GSX server is een uitkomt om voor school / werk dingen te kunnen uit testen zonder dat je direct je main OS omzeep helpt.
Damn, you win 8)7
Dit is het geilste systeem wat ik tot nu toe ooit gezien heb!
Ik vond mijn dual 250 al heel wat!
Ik ga maar snel m'n eerste wd74G halen :) , ik heb wel sinds dit weekend een logitect ultra-x toetsenbord en mx510 muis.
Ik gebruik de mijne ook voornamelijk voor vmware.
Zal morgen of zo wat foto's posten.
Ben al weer blij dat er wat actie in dit topic zit, want al dat dual xeon geleuter begon me behoorlijk de keel uit te hangen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:16
Ff een stomme vraag tussendoor:

Ik moet een systeem bouwen bij een klant welke veel met Maya werkt (versie 5).
Hij heeft nu een Dual Xeon 2.0Ghz en een P4 3 Ghz, de Xeon is werkstation en de P4 doet een gedeelte van het renderwerk.
Nou heeft deze persoon een behoefte aan extra rekenkracht.
Optie 1 is dat ik de 2 G5's die er staan kan laten praten met Smedge (gebruikt hij nu voor netwerk rendering) waarvan ik niet weet of het mogelijk is OF dat ik een extra renderbak neerzet.

Nu is mijn vraag of hier iemand ervaring heeft met Maya op een Opteron en hier een vergelijking kan geven mbt een gewone P4.
Moet het wel kunnen verantwoorden namelijk ;)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ballebek schreef op maandag 15 november 2004 @ 12:01:
Ff een stomme vraag tussendoor:

Ik moet een systeem bouwen bij een klant welke veel met Maya werkt (versie 5).
Hij heeft nu een Dual Xeon 2.0Ghz en een P4 3 Ghz, de Xeon is werkstation en de P4 doet een gedeelte van het renderwerk.
Nou heeft deze persoon een behoefte aan extra rekenkracht.
Optie 1 is dat ik de 2 G5's die er staan kan laten praten met Smedge (gebruikt hij nu voor netwerk rendering) waarvan ik niet weet of het mogelijk is OF dat ik een extra renderbak neerzet.

Nu is mijn vraag of hier iemand ervaring heeft met Maya op een Opteron en hier een vergelijking kan geven mbt een gewone P4.
Moet het wel kunnen verantwoorden namelijk ;)
Je kan eens hier kijken:
reviews: Dual Xeon, dual Opteron en quad Opteron serververgelijking

Geen Maya maar wel wat apps die erop lijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:16
ff kijken, wat zei ik vroeger altijd tegen mensen... "Use the Search".
Doe ik het zelf niet eens :X

Dank u!
Ben bang dat er een dual Opteron gaat komen :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoEnaTiQ
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-04 21:11

LoEnaTiQ

Who? What? Where?

Ballebek schreef op maandag 15 november 2004 @ 12:29:
[...]

ff kijken, wat zei ik vroeger altijd tegen mensen... "Use the Search".
Doe ik het zelf niet eens :X

Dank u!
Ben bang dat er een dual Opteron gaat komen :)
Deze site heeft heel veel tests met betrekking tot the opterons en xeons, dus zou daar maar even gaan spitten :p

http://www.gamepc.com/labs/view_category.asp?id=5

| My SpiderWeb |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

I'm back! :P

Delta2 schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 16:25:
[...]

Beetje vreemd probleem, je hebt twee mogenlijkheden:
- Je Tyan moederbord doet irritant, wat volgens mij dus niet zo 1,2,3 op te lossen is
- Probeer eens met de /PAE optie in je boot.ini (mocht je die nog niet aan hebben) een dual opteron systeem met PAE is ook meteen NUMA aware onder windows XP SP2 (2003 ben ik niet helemaal zeker van).

Wat melden andere OS'en of Memtest trouwens ?

Windows 2003 x64 (mainOS) en Windows XP (met PAE) vinden hier beiden de volle 4GB zonder problemen, ik zit overigens wel op een iWill DK8X
Is windows 2003 nou wel of geen 64bits OS?

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit eraan te denken om een dual systeem te maken.

ik heb een chieftec kast met 360w voeding erin van chieftec maar volgens mij is dat al te weinig.

ik heb nu een abit nf7-s rev2 moederbord met daarop een unlockte 2500 barton cpu en heb dus al voor de dual moederbord 2x1gb pc2100 ecc reg geheugen liggen.

ik moet nog een moederbordje hebben waar een dual systeem van gemaakt kan worden en waarschijnlijk nog een sterkere voeding..

wordt voor mij volgens mij al te duur.

anders heb ik voor de mensen met interesse nog 2x 1gb pc2100 ecc reg kingston geheugen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
laptopper, voor het aanbieden van zaken hebben we de http://www.tweakers.net/aanbod. Ik zag je al eerder lopen leuren met jouw DIMM's maar doe dat nou niet hier, dit is de laatste keer dat ik 't vraag.

Regel anders een leuk 2e hands dual AMD bord, een tweede Barton 2500+, mod ze voor SMP gebruik en je hebt voor relatief weinig centen een vlotte dual bak. PSU kun je gewoon proberen, of hij 't redt hangt ook af v.d. andere hardware die je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry.. ik zal het niet meer doen en zal ff kijken op de aanbod site van tweakers of er een leuke dual bordje tekoop is voor deze modules.

is ook jammer om deze modules weg te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

nutteloze post:
http://www.theinquirer.net/?article=19684

Jeuh! Eindelijk een ServerWorks chipset op komst, Opteron, here I come!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 15:56
casemodderpoel schreef op maandag 15 november 2004 @ 16:43:
[...]

Is windows 2003 nou wel of geen 64bits OS?
Hangt van de aangeschafte editie af. Denk niet dat je je daar in kunt vergissen, daarbij wordt de 64bit versie volgens mij alleen door OEM's geleverd.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

Breepee schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 23:21:
[...]

Hangt van de aangeschafte editie af. Denk niet dat je je daar in kunt vergissen, daarbij wordt de 64bit versie volgens mij alleen door OEM's geleverd.
ikke wille ook :'(
nou moet ik helemaal tot halverwege volgend jaar wachten tot MS met een fatsoenlijk 64 bits OS komt.

SCHIET EENS OP DAAR IN REDMOND!

daar heb ik mijn dual opteron bakkie niet voor gekocht. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er is meer als redmond, linux is in vele amd64 smaken gratis te verkrijgen!
Ik wil zelf freebsd gaan draaien maar heb momenteel een ati kaart en dat gaat slecht samen.
Suse zou wel een geschikte optie zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee wanneer we de eerste nforce 4 based dual opteron moederborden in de winkels zullen zien liggen?

Ben erg benieuwd naar de performance moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roodhoedje
Daarnaast als je winxp 64 bit beta draait dan irriteer je je gewoon aan dat bv deamon alcohol ect ect ect het niet doen. Dus het is voorlopig totaal nutteloos gelukkig is er linux :) waar alles wel normaal werkt met uitzondering van een paar EA games.

Xspringe3, zijn deze dan al aangekondigt ? Ik heb alleen wat van tyan gehoord dacht ik maar die liggen volgens mij voorlopig nog niet in de schappen. Iemand anders nog wat van een ander merk wat gehoord(hopelijk snel een sli bordje :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roodhoedje schreef op woensdag 17 november 2004 @ 19:13:
Daarnaast als je winxp 64 bit beta draait dan irriteer je je gewoon aan dat bv deamon alcohol ect ect ect het niet doen. Dus het is voorlopig totaal nutteloos gelukkig is er linux :) waar alles wel normaal werkt met uitzondering van een paar EA games.

Xspringe3, zijn deze dan al aangekondigt ? Ik heb alleen wat van tyan gehoord dacht ik maar die liggen volgens mij voorlopig nog niet in de schappen. Iemand anders nog wat van een ander merk wat gehoord(hopelijk snel een sli bordje :)).
Jup ik bedoel dat Tyan bord. Dat heeft overigens wel SLI.

http://xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=44016

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2004 @ 14:54:
Iemand enig idee wanneer we de eerste nforce 4 based dual opteron moederborden in de winkels zullen zien liggen?

Ben erg benieuwd naar de performance moet ik zeggen.
eind december, januari.
Zowel de tyan als de iwill dk8es zouden er dan moeten zijn.
De iwill production samples zouden deze week de deur uit gaan.

behalve dual pci-e (SLI) zit er performance gewijs weinig in tov de huidige boards vrees ik. Zie ook de gewone nforce4 boardjes die niet of nauwelijsk sneller zijn als de nforce3

• Dionysus007281
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-08 15:01

Dionysus007281

Spank my monkey!

2x Zalman CNPS7000B-CU
Logitech DiNoVo set als tobo + muis (BT)
Damn, en ik vond mijn systeem al heel wat:

Dual Opteron 248 + boxed koelers
Tyan Tiger K8W
4 x 512 MB Corsair TwinX 3200LLPPT ECC
Aus Ati 9800 XT/TVD 256 MB
1 x WD 360GB
1 x Maxtor DiamondMax 9 120 GB SATA
2 x Maxtor DiamondMax 9 160 GB SATA
Plextor 40sp CD-RW
HP 4sp DVD+RW
LG 16sp DVD-ROM
Creative Audigy 2 ZS
Compaq TFT 8030 18"
Logitech DiNovo
Logitech Z-680

Ik ben niet voor de Thunder K8W gegaan omdat deze niet in een standaard behuizing past, en ik graag de Coolermaster Praetorian wilde, ivm. LAN parties.

Wat ik erop doe? Op het moment alleen maar Half-Life 2, maar ook veel DVD's rippen, videobewerking, games, games, games en VMWare met 6 VM's.

Saillant detail: deze PC heb ik van de baas gekregen, en m'n eigen 3200+ heb ik 2 maanden later weer voor € 800,= aan diezelfde baas verkocht.

Dual Opteron 248 Nu met Asus X800XT PE @ X850XT PE Server.

• ronny
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2024

ronny

Trotse vader

Afbeeldingslocatie: http://tw.image.bid.yahoo.com/users/9/4/2/1/hsh_pc-img600x450-1100543563dscn6861-8.jpg

Als dit nu eens echt in de winkels zou kunnen komen dan heeft AMD echt een goed antwoord op de dual Xeon bortje met een 875 chipset!

[wichfull tinking]
Ik weet in iedergeval wat mijn volgende bordje gaat worden.
[/wichfull tinking]

Ik hoop dat de rare hoeveelheden en plaatsing van geheugen sloten komt doordat het nog een ES bord is en niet vanwege een photosoep oid.
Maar dit zou echt lekker zijn! }:O }:O :9~
edit:
voor de duidelijkheid dit is een dual socket 754.
Dus goedkope proc en goedkoop geheugen maar wel een flinke snelheid en misschien nog flinke oc potentieel?

[ Voor 13% gewijzigd door ronny op 18-11-2004 10:29 ]

specs werkpaard Youngtimer Touring Car Campionship

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, hierbij een paar foto's van mijn dual opteron 250 systeempje.

Afbeeldingslocatie: http://www.stack.nl/~cats/opteron/opt_036.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.stack.nl/~cats/opteron/opt_039.jpg

Het moederbord is de msi k8t800 master 2.
Dat is een atx moederbord maar past maar NET in mij aopen h500c kast.
Geheugen is Corsair TWINX1024RE-3200LLPT, voeding is een antec truepower eps 550.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-02 12:33

LyP0

it is I , you worst nightmare

beste mensen ik ben van plan in de toekomst ook een dual systeempje te maken maar natuurlijk geen je van het systeem. De bedoeling is een dual amd xp/mp/ ( sempron ) systeem te maken. Maar ik heb nu ff een paar vraagjes :1 ondersteunt de Tyan Tiger MPX (S2466N-4M) nu wel of geen normaal ddr want op alternate staat dat het niet zo is. 2 werken de sempron's ook in dual opstelling of moet je dan echt alleen maar naar xp/mp kijken ? 3 past het in een normale kast, aangezien het als e-atx ( wat dus betekend dat ie geen eps voeding nodig heeft, toch ? ) is ?

alvast bedankt !
greetzz LyP0

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eatx is de maat.
dat mobo is een stukje langer als een normaal atx mobo, en je hebt er dus een grotere kast voor nodig. Wel of geen eps voeding heeft er weinig mee te maken.
Semprons in dual, geen idee, zoek op internet.
niet alle XP zijn te modden naar mp, tenminste niet eenvoudig, zoek dus goed voor je koopt

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2004 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gigapower
  • Laatst online: 09-09 23:06
ik dacht dat elk MPX board tot 2 gigabyte aan normaal ddr ondersteunt, pas als je meer dan dat wilt moet je voor registered gaan dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09 09:02
En is jullie eigenlijk misschien al iets bekend van een dual K8T890 moederbord?? Ik zou die namelijk zo enorm graag willen hebben :) :D
Misschien dat MSI er met een komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Hmmmm sweet opteron.

Toch moet ik zeggen dat mijn dual xp2400 mij nog prima bevalt, nu met een 6800LE er in kan ik nog voor mijn gevoel prima half life 2'en bijvoorbeeld.

Zijn hier nog mensen met interessante dual athlon setups? Ik las net op 2cpu.com over een gast die wel heel vet zijn dual xp-m 2600's met waterkoeling gigantisch hoog kreeg, dan ga ik me toch afvragen of ik niet wat meer uit mijn asus A7M266-D kan halen met deze xp2400's. Het schijnt dat sommige mensen heel handig gebruik maken van die xp-TMC multiplier verander sockets.

@ lyP0, ik heb laats mijn tiger MP moederbord verkocht en de koper heeft er 2 sempron's op geprikt, hij zei dat die van hem uit de doos al als MP konden lopen, dus hij heeft niks gemod. behalve dat de sempron's op 333mhz lopen en hij dus ze op dat 266mhz bord onderclockte maar dat was wel fijn voor de stroom rekening geloof ik.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

ik heb mijn XP-M 2500+ over weten te klokken naar 2*2266 MHz op een gigabyte dual bordje. met die xp-TMC multi dingen. ik wil graag nog iets hoger maar zit vast aan een fsb van 133 MHZ (raid controller) en voor mij is de stap van een 17 MP naar een 18 MP te groot. wil het liefst een 17.5 maar die bestaat niet.

vriend van mij heeft 2*2500+ XP-m op 2* 2400 MHZ draaien op een asus bord. tis een aardig leuke verhoging van de cpu power maar om nu te gaan upgraden vanaf een 2400+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
@fenrir

Ja inderdaad, dat wil ik ook niet, maar op zich lopen die xp2400 van me nu niet erg warm, ik kan nog eens overwegen om die xp-tmc dingen te proberen en de multiplier wat te verhogen.

Waar heb jij die gekocht?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

hier heb ik ze vandaan. staan niet op de site maar je moet hem gewoon ff mailen.

verder heb ik nog een paar draadbrugjes in de sockets gedrukt zodat ik mijn vcore wat kon verhogen. let er dan wel op dat je elco en mosfets niet te warm worden. een paar elzo werden bij mij 75 graad celcius (gemeten met een geleende laser thermometer) uitendelijk heb ik de outtake aan de achterkant van mijn kast omgebouwd naar een intake en daar een fanduct aan gelijmd (90 graad zwarte pvc pijp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gigapower
  • Laatst online: 09-09 23:06
Ik zie op de site van Balusc en ook gewoon bij AMD dat er van sommige 2XX opterons ook een HE versie is, Ze verbruiken minder stroom, 55 watt, nog minder dan de nieuwe opterons met winchester core (die verbruikten iets van 68 watt ofzo las ik ergens). Ik vroeg me af waarom. Zijn die HE versies extra speciaal gelimiteerd ofzo? ze staan ook niet in de pricewatch.

[ Voor 4% gewijzigd door Gigapower op 21-12-2004 13:06 . Reden: foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Gigapower schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 01:10:
Ik zie op de site van Balusc en ook gewoon bij AMD dat er van elke 2XX opterons ook een HE versie is, Ze verbruiken minder stroom, 55 watt, nog minder dan de nieuwe opterons met winchester core (die verbruikten iets van 68 watt ofzo las ik ergens). Ik vroeg me af waarom. Zijn die HE versies extra speciaal gelimiteerd ofzo? ze staan ook niet in de pricewatch.
Als je de prijzen ervan checkt, zie je hoe het zit. Effectief is, als ik het me goed herinner, de 242 HE eigenlijk een onderklokte 248 (hebben dan ook de zelfde prijs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

Ik ga komend weekend m'n PC van een OS voorzien, ik zit alleen met een paar vragen:

- De Thunder K8W ondersteunt Non-Unified Memory Architecture toch?
- Is Window 2003 het enige OS wat NUMA ondersteunt?
- Zo nee, ondersteunt Windows XP (evt. SP2) NUMA?
- Hoeveel performance gain hebben jullie ondervonden dankzij NUMA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Laatst online: 09-09 20:00
Ik heb ff een heel gericht vraagje..

Ik zie hier een Dual Opteron bordje staan met 2xPCI Express X16 SLI-ondersteuning: http://www.2fast4ucomputers.nl/1024/moederborden/115056.html

Nu staat er bij dat SLI gebeuren: ''second connector only 2 lanes''

Ik heb op tweakers.net ook al gelezen dat je toch wel minstens 20lanes moet hebben per pci-e slot enzo :? ; maar is die 2 lanes nou echt een beperking? Is het reden genoeg om te wachten op de concurrentie?

[ Voor 9% gewijzigd door Silent Thunder op 29-12-2004 22:16 ]

• lvh
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Silent Thunder schreef op woensdag 29 december 2004 @ 22:15:
Ik heb ff een heel gericht vraagje..

Ik zie hier een Dual Opteron bordje staan met 2xPCI Express X16 SLI-ondersteuning: http://www.2fast4ucomputers.nl/1024/moederborden/115056.html

Nu staat er bij dat SLI gebeuren: ''second connector only 2 lanes''

Ik heb op tweakers.net ook al gelezen dat je toch wel minstens 20lanes moet hebben per pci-e slot enzo :? ; maar is die 2 lanes nou echt een beperking? Is het reden genoeg om te wachten op de concurrentie?
Dat klopt niet, de DK8ES heeft twee CK804's en bijgevolg 2 echte x16 sloten

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

racoontje schreef op donderdag 30 december 2004 @ 00:32:
[...]

Dat lijkt mij onmogelijk, aangezien de nForce4 Pro over slechts 20 PCI-Express lanes beschikt.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Ruuddie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 16:47
casemodderpoel schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 17:40:
Ik ga komend weekend m'n PC van een OS voorzien, ik zit alleen met een paar vragen:

- De Thunder K8W ondersteunt Non-Unified Memory Architecture toch?
Voor zover ik weet wel ja

- Is Window 2003 het enige OS wat NUMA ondersteunt?
Misschien dat er nog Linux varianten zijn of zo. Maar 2003 is de enige Windows versie met NUMA support. Een vriend van me met een dual Opteron zei me laatst ook dat Win2k3 met SP1 (Release Candidate) écht goede NUMA support heeft, itt tot de niet-SP versie.

- Zo nee, ondersteunt Windows XP (evt. SP2) NUMA?
Nopes, voor NUMA moet je echt naar 2003. XP begrijpt er al meer van dan 2000, maar nogsteeds geen echte NUMA support. Hij gaat iig niet flippen met NUMA enabled

- Hoeveel performance gain hebben jullie ondervonden dankzij NUMA?
Even quote uit MSN chatlog van met die vriend van me:
[19:51:21] D e l t a - : numa @ win64 = 11,6 GB/s
[19:51:31] D e l t a - : numa @ win32 = 7,2 GB/s
[19:51:54] D e l t a - : die stomme progs snappen allemaal niet dat Numa mag onder 32bit :@
Dit alles heb ik van die vriend van me (Delta-][) begrepen, maar weet ik niet helemaal zeker. Ben niet zo thuis op 't gebied van Opterons.
Ik zal hem vragen of hij hier ff kan posten als hij weer online komt, om het verder uit te leggen :P

[ Voor 17% gewijzigd door Ruuddie op 30-12-2004 01:17 ]

• silentsnow
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Windows XP 64-bits Edition heeft ondersteuning voor NUMA.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Delta2
racoontje schreef op donderdag 30 december 2004 @ 00:32:
[...]

Niet dus, het Iwill moederbord heeft 16x + 2x voor SLI en dan nog 2x voor Gigabit netwerk.
De DK8EW krijgt echter dual 8x PCI-e.
Tyan komt echter wel met een moederbord met 2x 16x PCI-E.... verbaast me een beetje, aangezien de Tyanmoederborden de laatste tijd nu niet echt lekker in elkaar zitten.
Iwill zal waarchijnlijk ook nog wel een dual 16x uitbrengen, aangezien ze tot nu toe nog altijd workstationleverancier no1 zijn geweest.

Over NUMA:
WinXP SP2 = NUMA support
Windows 2003 SP1 = NUMA support
Windows 2003/XP 64bit = NUMA support

De originele support van windows 2003 is niet compatible met de Opteron NUMA.
NUMA enable je trouwens door de /PAE optie in je boot.ini toe te voegen. (Ook al heb je niet >4GB RAM).

Ikzelf zit nu nog op Windows 2003 32bit aangezien de 64bit nog verre van "compleet" is.
De support voor je hardware is al helemaal huilen. Probeer maar eens te installeren op een NForce3 250 Pro chipset..... BSOD heaven :X

Op dit moment heb ik beiden chipsets ( AMD 8131 en NVidia250 Pro ) in mijn bezit, en ik moet toegeven.... AMD wint dit keer overduidelijk van Nvidia wat betreft compatibiliteit en stabiliteit.
De NVidia heeft daarintegen wel weer overclockopties die om te :9~ zijn.

edit:

Bijna vergeten te melden dat de meeste programma's en stuurprogramma's al bij >2GB beginnen te trippen..... niet zo fijn af en toe *vul maar wat scheldwoorden in hierzo*.

[ Voor 11% gewijzigd door Delta2 op 30-12-2004 02:31 ]

• kutkip
  • Laatst online: 13-09 08:27
Jongens ik mis eigenlijk wel pics van jullie systemen. In het dual Xeon topic heb er al enkelen voorbij zien komen :)

• Delta2
kutkip schreef op donderdag 30 december 2004 @ 02:07:
Jongens ik mis eigenlijk wel pics van jullie systemen. In het dual Xeon topic heb er al enkelen voorbij zien komen :)
Ik ben mijn nieuwe systeem op dit moment aan het bouwen ( watergekoeld in de Lian Li PC-V2000 ). Piccies zal ik in ongeveer een weekje tijd posten, ik wacht namelijk nog op een onderdeel, tevens..... heb ik geen digitale cam 8)7 O-), mjah.... ik zorg wel voor een fotograaf @ mijn volgende LAN.

Verwijderd

kutkip schreef op donderdag 30 december 2004 @ 02:07:
Iets naar boven scrollen, staan pics van mijn systeem.
Ik zal wat nieuwere / nettere maken als ik de komende dagen m'n raptor raid 0 erin zet 8)7

Ondertussen ontdekt dat de opteron 250 best overclockt, 210 ipv 200 mhz doet ie prima maar bij 220mhz breekt me het gebrek aan pci/agp lock behoorlijk op (ik kom in een boot loop waarbij ie net voor het laden van windows opnieuw reboot)
210mhz is wel stabiel

@delta2: vette bak met dat iwill moederbord!
Welja, 2 iwill moederborden!
Hoe ben je aan die boardjes gekomen? niet echt makkelijk te krijgen in de benelux!

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2004 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruuddie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 16:47
Delta2 schreef op donderdag 30 december 2004 @ 02:13:
[...]

Ik ben mijn nieuwe systeem op dit moment aan het bouwen ( watergekoeld in de Lian Li PC-V2000 ). Piccies zal ik in ongeveer een weekje tijd posten, ik wacht namelijk nog op een onderdeel, tevens..... heb ik geen digitale cam 8)7 O-), mjah.... ik zorg wel voor een fotograaf @ mijn volgende LAN.
offtopic:
Fotograaf meldt zich

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Delta2 schreef op donderdag 30 december 2004 @ 01:57:
[...]

Niet dus, het Iwill moederbord heeft 16x + 2x voor SLI en dan nog 2x voor Gigabit netwerk.
Tyan komt echter wel met een moederbord met 2x 16x PCI-E.... verbaast me een beetje, aangezien de Tyanmoederborden de laatste tijd nu niet echt lekker in elkaar zitten.
Iwill zal waarchijnlijk ook nog wel een dual 16x uitbrengen, aangezien ze tot nu toe nog altijd workstationleverancier no1 zijn geweest.
Maar wat wil dat nou concreet zeggen over dat moederbord: die DK8EW.

Als ik het goed begrijp heeft 1 van die zogenoemde ''X16-type slots'' (waarmee geadverteerd word in die link) de volle bandbreedte van 16x en die andere niet? En dat komt omdat die andere maar 2 lanes heeft? Of zit het anders in elkaar...? Hoe zijn die lanes eraan gerelateerd...

[ Voor 47% gewijzigd door Silent Thunder op 31-12-2004 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvh
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Of het klopt of niet weet ik niet, maar zo groot is de beperking niet. AGP4x vs 8x heeft ook nauwelijks zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Silent Thunder schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 14:48:
[...]

Als ik het goed begrijp heeft 1 van die zogenoemde ''X16-type slots'' (waarmee geadverteerd word in die link) de volle bandbreedte van 16x en die andere niet? En dat komt omdat die andere maar 2 lanes heeft? Of zit het anders in elkaar...? Hoe zijn die lanes eraan gerelateerd...
Ja, zo ongeveer. Er zitten twee fysieke x16 sloten op 't bord zodat je er twee PCI-e grafische kaarten in kunt drukken. Alleen de tweede kaart heeft wat minder bandbreedte tot z'n beschikking. Één lane doet 500MB/s dus heb je met beide lanes een bandbreedte gelijk aan AGP 4x voor die 2e kaart (1GB/s) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:02
Silent Thunder schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 14:48:
[...]

De chipset heeft maar een beperkt aantal lanes beschikbaar. stuk of 20 geloof ik. (:?) Gaan er al één of twee weg voor systeemfuncties. 16 lanes voor het ene slot en 2 lanes voor de andere. De meeste andere mobofabrikanten kiezen voor twee x8 slots.

Volgens Invloed PCI Express-bandbreedte op GPU-prestaties getest is het performanceverschil tussen x2 en x16 sloten zo'n 10%. Dus eigenlijk verlies je als je een x16 kaart in een x2 slot stopt zo'n 10% power. (bij nieuwe videokaarten getest met zware spellen welteverstaan)

De enige reden dat het toch de lengte heeft is van een x16 slot is omdat er dan ook een videokaart in pást. (bijvoorbeeld: een x8-kaart kan wel in een x16 slot, maar fysiek niet in een x4-slot)

[ Voor 21% gewijzigd door OnTracK op 31-12-2004 15:24 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
okeej, das duidelijk; thnx. Maar waarom gaat nvidia dan SLI introduceren als haar chipset daar maar ''beperkt'' in is? (ook al is het maar die 10%)

en je kunt ook gewoon een dual monitor setup aanvoeren d.m.v. die 2 kaarten in ''sli modus'' ?

[ Voor 79% gewijzigd door Silent Thunder op 02-01-2005 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

Woei! Ik heb mijn systeem draaiend! Ik zit alleen nog wel met een paar vragen, want ik heb een Tyan Thunder K8W, en die staat niet in de lijst van ondersteunde mobo's van MBM. Maar die Tyan System Monitor is echt een kutprog, je kan echt helemaal niks instellen. :(
Ik wil graag weer MBM gebruiken, en ik vroeg me af of iemand al een workaround had gevonden om toch accurate sensordata te krijgen op een K8W, want die SMbus is voor dit bord vast niet uniek, en de uit te lezen adressen ook niet. Ik heb het al geprobeerd door voor de K8QS te kiezen, maar dat werkte niet.
Als het echt niet anders kan, weet iemand dan wat een betere prog is dan TSM die ook werkt op een K8W? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Silent Thunder schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 15:47:
okeej, das duidelijk; thnx. Maar waarom gaat nvidia dan SLI introduceren als haar chipset daar maar ''beperkt'' in is? (ook al is het maar die 10%)
Omdat meer lanes de chip(set) waarschijnlijk veel duurder maken. Dit is blijkbaar het optimum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTracK
casemodderpoel schreef op zondag 09 januari 2005 @ 20:28:
Woei! Ik heb mijn systeem draaiend! Ik zit alleen nog wel met een paar vragen, want ik heb een Tyan Thunder K8W, en die staat niet in de lijst van ondersteunde mobo's van MBM. Maar die Tyan System Monitor is echt een kutprog, je kan echt helemaal niks instellen. :(
Ik wil graag weer MBM gebruiken, en ik vroeg me af of iemand al een workaround had gevonden om toch accurate sensordata te krijgen op een K8W, want die SMbus is voor dit bord vast niet uniek, en de uit te lezen adressen ook niet. Ik heb het al geprobeerd door voor de K8QS te kiezen, maar dat werkte niet.
Als het echt niet anders kan, weet iemand dan wat een betere prog is dan TSM die ook werkt op een K8W? :?
Tss, sinds MBM dat moederbordselectie dingetje heeft geïntroduceerd weet niemand meer hoe hij handmatig sensors moet instellen... :P[list]• Open dashboard en zet deze op een vrije plek
• Open MBM options
• Ga naar: linkertab: General[list]• boventab: System info
• druk op: "sys info" (onderaan)• Ga naar: linkertab: Temperatures[list]• MBM 5 sensor: Sensor 1
• Should display board sensor: kies de eerste
• Druk op apply (linksonder)
• Als dit een aannemelijke temperatuur aangeeft op je dashboard, ga je naar het begin van deze subroutine ;) en kies je sensor 2,3,enz... Anders kies je de volgende board sensor• Doe hetzelfde voor linkertab: Voltages
en linkertab: Fans

[ Voor 37% gewijzigd door OnTracK op 09-01-2005 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

Oke, ik heb weer voor die Tiger K8WS gekozen, die ik eerst had. Naja, vooruit dan maar. :/
Ik heb gedaan wat je zei, ik heb voor Case en CPU 0 waardes die ongeveer overeen komen met TSM, maar bij CPU 1, waar ik nog 3 keuzen overheb (Winbond 3, Winbond 3 2N3904 en Winbond 3 Diode) krijg ik de waardes -48, 127 en nog eens 127. :?
Ik heb geen andere sensors over, behalve custom. Weet jij hoe ik die ook in het gareel krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTracK
Mmm, niet echt.

Maar het is geloof ik ook niet aan te raden om 2 monitorprogjes tegelijk te hebben draaien. Dat zou lijdt nog wel eens tot vreemde situaties (20000rpm fans e.d.) Misschien heb jij ook zoiets, alhoewel ik het betwijfel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=unicron=-
  • Laatst online: 29-07 15:18

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

Delta2 schreef op donderdag 30 december 2004 @ 01:57:
[...]

Ikzelf zit nu nog op Windows 2003 32bit aangezien de 64bit nog verre van "compleet" is.
De support voor je hardware is al helemaal huilen. Probeer maar eens te installeren op een NForce3 250 Pro chipset..... BSOD heaven :X

[/edit]
Het mooie bord van Tyan de S2895 heeft twee een dubbele nForce4-chip gebruiken om evenveel volwaardige PCI Express x16-sloten te kunnen integreren. Hoewel met de speciale SLI-versie van de nForce4 ook twee x16-videokaarten gebruikt kunnen worden, biedt deze uitvoering niet daadwerkelijk meer bandbreedte dan de normale versie van de chipset. Dat wil zeggen dat het x16-slot door deze chipset als het ware wordt opgesplitst in twee x8-slots die hetzelfde formaat hebben. De oplossing van Tyan is niet goedkoop, maar zou een SLI-opstelling wel van twee keer zoveel bandbreedte kunnen voorzien.

Tyan S2895 supports AMD dual chips, two Nvidia chipsets

Ik heb een NForce3 150 geen last van BSOD onder win xp pro 64-bit Build 1218 ook niet onder Longhorn pro 64-Bit build 4051 en Windows Server 2003 Enterprise Edition for 64-Bit Extended Systems Build 1137.
Jammer dat een NForce3 250 Pro zoveel problemen heeft. Moet dat maar een nog een NForce3 150 er bij kopen.

[ Voor 29% gewijzigd door -=unicron=- op 10-01-2005 11:00 ]

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Ik zie dat het bordje maar 1 PCI-33 slot heeft; en dat zit juist tussen de SLI sloten in, dus die PCI komt the vervallen als je in SLI gaat draaien. Best jammer want het PCI-33 slot is nog altijd een mooie plaats voor een high end geluidskaartje.

Verplicht dit bord je verder om ECC en/of Reg geheugen te gebruiken, of kan de non-ecc ook erin? En werkt het verder ook op dual channel? Dat waren in ieder geval dingen die ik niet uit de tekst kon halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Silent Thunder schreef op maandag 10 januari 2005 @ 18:32:
[...]

Ik zie dat het bordje maar 1 PCI-33 slot heeft; en dat zit juist tussen de SLI sloten in, dus die PCI komt the vervallen als je in SLI gaat draaien. Best jammer want het PCI-33 slot is nog altijd een mooie plaats voor een high end geluidskaartje.

Verplicht dit bord je verder om ECC en/of Reg geheugen te gebruiken, of kan de non-ecc ook erin? En werkt het verder ook op dual channel? Dat waren in ieder geval dingen die ik niet uit de tekst kon halen.
De CPU heeft de memcontroller , en DIE verplicht je Registered dimms te steken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdS
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-09 14:33
Zijn er ook moederborden voor een dual AMD 64 3000+ systeem?
Of alleen voor de Opteron / FX processors?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

JvdS schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 00:44:
Zijn er ook moederborden voor een dual AMD 64 3000+ systeem?
Of alleen voor de Opteron / FX processors?
:/
Wat denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdS
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-09 14:33
Waarom zou ik het vragen denk je? Omdat ik het al weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvdS schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 08:44:
Waarom zou ik het vragen denk je? Omdat ik het al weet?
Neen, bestaat niet.

offtopic:
En nu verwacht ik een uitzondering op de regel :+

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2005 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny

ronny

Trotse vader

En zelfs als ze al zouden bestaan is de kans dat je een dual socket 754 of 939 bord vind bijzonder buitengewoon klein.
er zijn een paar dual socket 754 borden maar die zijn gemaakt voor dat besloten werd dat de Opteron een dual mem controller zou krijgen.
De huidige socket 754 zouden dan ook niet werken op die paar borden.

Maar ik zit ook nog rijkhalsend uit te kijken naar de dat er toch weer een dual socket 754 bord komt, maar ik vrees het ergste daar voor.
Gewoon door sparen voor een dual Opteron zoduur is een MSI nu ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

Eindelijk, mijn dual Opteron systeem werkt als een tiet! Echt relaxed dat alles zo gladjes verloopt. Ik zit alleen nog met 2 dingen in m'n maag: ten eerste, als ik in het BIOS de HT-link tussen de CPU's op 1Ghz zet, crashed ie binnen een paar uur. :?
En ik heb Kingston Value geheugen gekocht. |:( Ik had gewoon geld moeten uittrekken voor Corsair registered geheugen, maar nee hoor, ik moest zo nodig bezuinigen.
Dus nu zit ik met 333mhz geheugen op timings om te huilen: 2,5-3-3-7.
Daar moet ik wat aan doen, maar in het BIOS kan ik niks, want hij leest alles van de SPD. Dus nu zat ik te denken, kan ik niet in windows m'n memspeed aanpassen? Daar zijn programma's voor, maar zijn die er ook voor opteron borden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
ronny schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 10:21:
En zelfs als ze al zouden bestaan is de kans dat je een dual socket 754 of 939 bord vind bijzonder buitengewoon klein.
er zijn een paar dual socket 754 borden maar die zijn gemaakt voor dat besloten werd dat de Opteron een dual mem controller zou krijgen.
De huidige socket 754 zouden dan ook niet werken op die paar borden.

Maar ik zit ook nog rijkhalsend uit te kijken naar de dat er toch weer een dual socket 754 bord komt, maar ik vrees het ergste daar voor.
Gewoon door sparen voor een dual Opteron zoduur is een MSI nu ook weer niet.
Asus komt ook met een cheapo dual oppy mobo, en das maar goed ook, want dat MSI ding is waardeloze rommel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liam
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

Desolation Angel schreef op maandag 17 januari 2005 @ 20:38:
Asus komt ook met een cheapo dual oppy mobo, en das maar goed ook, want dat MSI ding is waardeloze rommel
Hoe kom je daar nou weer bij?

Ik heb zowel Asus als MSI bordjes gezien en ze hebben zijn over het algemeen allebei van een goede kwaliteit.

Mijn MSI K7D Master-L doet het anders nog steeds uitstekend.

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

Hij bedoelt die Dual Opteron van MSI, de Master2-FAR, en ja, die is prut, want maar 1 proc kan geheugen aansturen, en het ding ondersteunt geen NUMA. Daarnaast is een dual plank zonder PCI-64 sloten zowieso waardeloos, want duallies zijn nou juist zo goed in combinatie met dikke RAID controllers. Als AMD nou eens een fatsoenlijke chipset ging produceren, met native SATA, PCIe en USB2.0 support zou dat een hoop schelen, want voor een bedrijf wat van plan is de servermarkt te veroveren doen ze niet echt hun best op het produceren van fatsoenlijke chipsets/mobo's. :X

Ik heb nog een domme vraag: als ik naast mijn PCI64/66 bordje een PCI32 bordje hang, stuurt ie dan de PCI64/66 kaart op 66mhz/64-bit aan of op 32bit/33mhz?
Daarnaast heeft mijn mobo (K8W) ook 2 133mhz PCI sloten die ongebruikt zijn, kan ik daar dan mijn PCI32 bordje in kwijt zonder dat ie aan mijn PCI64/66 kaart gaat zitten als het niet lukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny

ronny

Trotse vader

Heeft iemand dan ook een paar links naar het feit dat de MSI niet zo best zouden zijn?

Zeker met de wat "duurdere" borden van MSI heb ik nog weinig negatieve dingen gelezen.
Het feit dat de MSI geen 64 bit en NUMA ondersteund is de reden dat hij goedkoper geproduceerd kan worden.
Om feitelijk 4 geheugen kanalen in het bord te zetten kost veel banen dus duur om te produceren.
Om 64 bit mogelijk te maken heb je duurdere server chipsets nodig. Nu heb je een eenvoudige en goedkope VIA.
Dat het minder presteerd is betrekkelijk. Lang niet alle programma's zullen profiteren van de extra bandbreedte. Dus als je veel reken power nodig bent voor het bijvoorbeeld een koetje of een flink film wilt encoderen dat is dit bordje voor niet veel geld een boel rekenkracht.

Als je een 32/33 kaart in een 64/66 slot stop gaan de bus werken op de traagste kaart. In dit geval op 33 Mhz. de 64 bit kaart blijft echter wel op 64 bit werken omdat het gewoon van die banen gebruik kan blijven maken.
Je kan idd beter het kaartje in een 133 Mhz slot stoppen. (als is dat voor het idee ook erg een 133 bus dat op 33 moet werken maar goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09 09:02
Hij is er! De tyan K8WEX met PCI-E (SLI) voor de dual amd!! :)

http://www.nforcershq.com...ews&file=article&sid=2394

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ABIT komt met het eerste ATX bord dat NUMA, PCI-E en SLI combineert.
A little birdie tipped me off with some new information on a NVIDIA nForce4-based dual Opteron board from Abit that is due to be released in February. The board specifications are pretty impressive, and include SLI support as well as 4 SATA II ports and dual Gigabit ethernet connections. Even more interesting is the fact that I am told that this board does not require registered memory and will work with standard non-ECC and non-registered memory modules, saving considerable costs on system.
bron:

http://www.pcper.com/index.php#NewsID618
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.