Chello knijpt poorten (QoS)

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 1.642 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Laat het duidelijk zijn dat wat ik net schreef niet klopt. Het is niet officieel. Het is door iemand van de helpdesk gezegd. Dit verhaal heb ik uit chello.nl.discussion.

Nogmaals sorry!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:21

DDX

offtopic:
mwah 'beetje'

27 packets transmitted, 27 packets received, 0% packet loss
round-trip min/avg/max = 11.7/35.6/96.7 ms

maargoed doe dit nou ff lekker in topic : Chello alweer brak :\ - Volume V
topic waarin je nu post gaat over 'QOS op passive ftp' van chello

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-09 21:40
Ik denk dat het slim is als de mensen met deze snelheidsproblemen dit naar coax mailen.
Zij kunnen wat meer doen dan wij individueel.

http://www.coax.nl/feedback

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 23:07
Ja eerst hoopte ik altijd dat Chello niet failliet zou gaan omdat indertijd ADSL veel duurder was als nu, maar nu dat dus stukken goedkoper is geworden, en meer snelheid bied voro hetzelfde geld, mag Chello voor mij part nog gisteren failliet verklaard zijn. Ze doen er zelf toch ook niks aan om het allemaal wat beter te laten lopen?
Waar ben je dan ffs mee bezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

downloadsnelheden zullen me allemaal een zorg zijn maar het probleem is dat ik gewoon NIET meer online kan gamen (quake 3)... tussen de bekende tijdstippe kan ik wel naar een server gaan maar ik kan niet eens lopen... als ik ondertusse in dos ping (tijdens dat ik connect ben in q3), gaat die alsmaar hoger en hoger... zo had ik zelfs eens een ping van 20 SECONDEN!

echt... -kots-
ook nog s Demon ADSL afgeweze omdat we UPC voor de telefoon hebben... dus krijg ik weer helemaal opnieuw opzegtermijn etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overzetten telefoon van UPC naar KPN kan binnen 11 dage hoor,
je betaald alleen UPC wel de volle termijn. En zelfs dat betwijfel ik.
Vorige week mail gestuurd dat telefonie exit is van UPC,
17 oktober wordt het modem opgehaald.

6 dagen ervoor (dat je vaste lijn van KPN gereed komt) kun je demon
aanvragen. En raad eens wat ik ga doen..... :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:01

AirX

Tweak Guru

Uitvoeren Test Status Resultaat
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 174.5 KByte/sec
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 14.6 KByte/sec
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 432.0 Conn/min

Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=31ms TTL=245
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=27ms TTL=245
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=28ms TTL=245

Chello ownz hiero :D (Noord Friesland)

[ Voor 20% gewijzigd door AirX op 07-10-2003 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ik hoorde dat opzeggen van Chello binnen 12 maanden wel mogelijk is, maar dat je dan de installatiekosten en eventuele korting moet terugbetalen? Wie kan me zeggen of dat zo is?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:11

Chiron

Moderator Discord
AirX schreef op 07 October 2003 @ 07:45:
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 174.5 KByte/sec
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 14.6 KByte/sec
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 432.0 Conn/min

Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=28ms TTL=245

om kwart voor 8 's ochtends... probeer het eens om kwart voor 8 's avonds ;)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbert
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

1300 uur 10mb.nul van ftp.xs4all.nl
Active: 118.5 kB/s gemid.
Passive: 113.5 kB/s gemid.

Kzal het vannavond rond 8 uur nog eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirX

AirX

Tweak Guru

Zo, ook ffe van 15:39 :) Omdat ik commentaar op mijn eerdere metingen kreeg :P

Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 175.7 KByte/sec
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 14.3 KByte/sec
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 427.0 Conn/min

Pinging www.tweakers.net [213.239.154.35] with 32 bytes of data:

Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=29ms TTL=245
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=30ms TTL=245

Ping statistics for 213.239.154.35:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 27ms, Maximum = 31ms, Average = 29ms

Alles lijkt OK hiero :D
Ik test om 8 uur vanavond nog een keer ;)

[ Voor 6% gewijzigd door AirX op 07-10-2003 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _fm
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

_fm

Ik vraag me af of het wel zo'n grote zonde is die chello uithaalt. Zoals eerder gezegt krijgt het verkeer op veelgebruikte poorten voorrang op het 'onbekende-poorten-verkeer' en aangezien het merendeel van die datastreams vermoedelijk niet legale data transporteert ...

Als dat verkeer er niet geweest was, was dit niet nodig geweest, en had iedereen alle snelheid nog gehad. (en waren de mensen die de hoge poorten wel legaal gebruiken niet de dupe geweest)

[ Voor 3% gewijzigd door _fm op 07-10-2003 16:11 . Reden: s/datastream/datastreams ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_fm schreef op 07 October 2003 @ 16:10:
Ik vraag me af of het wel zo'n grote zonde is die chello uithaalt. Zoals eerder gezegt krijgt het verkeer op veelgebruikte poorten voorrang op het 'onbekende-poorten-verkeer' en aangezien het merendeel van die datastreams vermoedelijk niet legale data transporteert ...

Als dat verkeer er niet geweest was, was dit niet nodig geweest, en had iedereen alle snelheid nog gehad. (en waren de mensen die de hoge poorten wel legaal gebruiken niet de dupe geweest)
Nee, Ik denk dat chello zich heeft vergist met het introduceren van het Plus
pakket. Dat pakket pakt zoveel bandbreedte dat chello genoodzaakt is
om te gaan knijpen. Tenminste dat is wat ik denk.

En dat de onbekende poorten vermoedelijk niet legale datastreams transporten
dat is ook onzin. Er ligt zelfs al een advies bij de hoge raad om b.v. kazaa te legaliseren
omdat het baanbrekend zou zijn. Juist door de hokjes mentaliteit waar we in verkeren
wordt technologische vooruitgang tegengehouden. jammer, maar chello werkt
hier dus aan mee. Tegenhouden in plaats van meegaan.

Verder zijn er 65536 poorten op een systeem. Wie bepaald welke bekend zijn?
Chello? Laat me niet lachen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2003 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
idd.. snap niet wat er illegaal is aan passive ftp :? op sommige systemen kan het niet anders vanwege de firewall

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirX

AirX

Tweak Guru

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/airx707/speed.jpg

Hier is echt alles ok. Geen ID wat Chello uitvreet @ andere regio's :?. En ik kan trouwens idd wel begrijpen dat ze poort 80 voorrang geven :D. Gelijk hebben ze :). Ik heb liever dat mun movie wat later binnen is, dan dat ik telkens op een webpagina moet wachten :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _fm
  • Niet online

_fm

Verwijderd schreef op 07 October 2003 @ 17:01:
[...]

Nee, Ik denk dat chello zich heeft vergist met het introduceren van het Plus
pakket. Dat pakket pakt zoveel bandbreedte dat chello genoodzaakt is
om te gaan knijpen. Tenminste dat is wat ik denk.

En dat de onbekende poorten vermoedelijk niet legale datastreams transporten
dat is ook onzin. Er ligt zelfs al een advies bij de hoge raad om b.v. kazaa te legaliseren
omdat het baanbrekend zou zijn. Juist door de hokjes mentaliteit waar we in verkeren
wordt technologische vooruitgang tegengehouden. jammer, maar chello werkt
hier dus aan mee. Tegenhouden in plaats van meegaan.

Verder zijn er 65536 poorten op een systeem. Wie bepaald welke bekend zijn?
Chello? Laat me niet lachen.
Het zou kunnen dat plus veel bandbreedte pakt, ik heb daar geen inzicht in, ik heb geen chello-netwerk-belasting-cijfers.

Iedereen hier kan verzinnen welke internetpoorten het meestgebruikt zijn. 'Bekend' is een foute bewoording, ik had beter 'meestgebruikt' kunnen gebruiken. Meestgebruikt dan in de zin van gemid. filereq per user ofzo. (in mb's namelijk ... is het wellicht een ander verhaal :) )

"mindergebruiker/onbekende" poorten legale datastreams, sure :) (niet dat er geen legaal gebruik is, maar dat valt vermoedelijk in het niets als je het vergelijkt met het niet-legaal gebruik) en wat het legaliseren van kazaa daar mee te maken heeft zie ik even niet. Zolang je auteursrechtelijk beschermde gegevens zonder vergoeding met elkaar loopt te delen, ben je niet legaal bezig. Dat is waar 99,9% van de kazaa gebruikers het momenteel voor gebruikt heb ik me laten vertellen. Chello werkt niet tegen, maar prioritiseert de meergebruikte poorten boven de mindergebruikte.

[ Voor 3% gewijzigd door _fm op 07-10-2003 17:22 . Reden: verduidelijking 'meestgebruikt' ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
AirX schreef op 07 October 2003 @ 17:07:
[afbeelding]

Hier is echt alles ok. Geen ID wat Chello uitvreet @ andere regio's :?. En ik kan trouwens idd wel begrijpen dat ze poort 80 voorrang geven :D. Gelijk hebben ze :). Ik heb liever dat mun movie wat later binnen is, dan dat ik telkens op een webpagina moet wachten :s
ik had liever dat Chello het netwerk op orde had zodat dit hele gezeik helemaal niet aan de orde was ;)

maargoed over een maandje ofzo zal het me allemaal aan mijn reet roesten, dan heb ik toch adsl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Niet online
AirX schreef op 07 October 2003 @ 15:42:Zo, ook ffe van 15:39 :) Omdat ik commentaar op mijn eerdere metingen kreeg :P
Komt er nu weer een golf van speedtest resultaten? Lees het topic nog eens door, dan weet je waarom dat geen zin heeft. Net zoals die Adobe download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
_fm schreef op 07 oktober 2003 @ 16:10:

Dit vind ik bijvoorbeeld aardig cheaten met speedtests.
Stiekem de http-snelheid hoger leggen dan de rest, zodat site's als speedtest.nl een erg hoge snelheid geven waarmee weer leuk reclame gemaakt kan worden.

Dus, zometeen moeten dus er speedtests komen per poort?
Zo van:
* Maak je het meest gebruik van poort 813, 424, 21 en 1337 > Neem dan XS4ALL
* Upload je het meest via poort 891, 414 en 644 > Neem dan Demon, TENZEI je passive gebruikt!
* Gebruik je vooral poort 80 > Neem dan Chello classic.
Reclame: "Tiscalli internet, nu 512kpbs over ELKE poort!! poort 21 max 5GB/mnd"

Nee.
Ik wil gewoon een internet verbinding geknoei. Wie bepaald nou dat poort 80 belangrijker is dan 21. Of straks wordt tweakers.net gelimiteerd, maar kun je weer sneller via gathering.tweakers.net omdat daar meer nuttige informatie op staat.

Maargoed, ik zeur waarschijnlijk. Mijn verbinding is altijd even traag. ;)

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _fm
  • Niet online

_fm

Datafeest schreef op 07 October 2003 @ 18:16:
[...]

Dit vind ik bijvoorbeeld aardig cheaten met speedtests.
Stiekem de http-snelheid hoger leggen dan de rest, zodat site's als speedtest.nl een erg hoge snelheid geven waarmee weer leuk reclame gemaakt kan worden.
Juist, dat kun je dan alleen nog een maximum snelheid noemen bijvoorbeeld. Zolang de lijn het hebben kan, is het echte snelheid.
Dus, zometeen moeten dus er speedtests komen per poort?
Jaaa hooo, wacht even. Wie heeft er ooit gezegt dat je je snelheid betrouwbaar en objectief hoort te meten met een http download?
Nee.
Ik wil gewoon een internet verbinding geknoei. Wie bepaald nou dat poort 80 belangrijker is dan 21. Of straks wordt tweakers.net gelimiteerd, maar kun je weer sneller via gathering.tweakers.net omdat daar meer nuttige informatie op staat.
Als tweakers ooit in de bandbreedte problemen zou komen zouden ze verkeer kunnen prioritiseren, waarom niet? Bij voorkeur komen de pagina's die veel geld opleveren sneller in beeld.
Maargoed, ik zeur waarschijnlijk. Mijn verbinding is altijd even traag. ;)
* _fm doet als niet chello'er met nog tragere verbinding ook lekker mee in dit topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Bobbert schreef op 07 October 2003 @ 13:03:
1300 uur 10mb.nul van ftp.xs4all.nl
Active: 118.5 kB/s gemid.
Passive: 113.5 kB/s gemid.

Kzal het vannavond rond 8 uur nog eens proberen :)
Zoals beloofd om 8 uur nog een keer geprobeert..... onvoorstelbaar :X :r :'(
2000 uur 10mb.nul van ftp.xs4all.nl
Active: 83.8 kB/s gemid.
Passive: 43.0 kB/s gemid.==> :( 2 KEER ZO LANGZAAM :(

Overigens schommeld de snelheid wel als een gek:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/t.vangrinsven/grap.jpg

Overigens http://www.speedtest.nl resultaten van nu:
Download : 122.3 KByte/sec
Upload : 14.4 KByte/sec
Connection : 177.0 Conn/min
Ping test Nederland : 37.0 ms

En als laatste test van http://test.net.upc.nl/
Behaalde download snelheid: 764 Kbit/sec
95.5 KByte/sec
11.9 x ISDN
De behaalde snelheid is: goed

[ Voor 28% gewijzigd door Bobbert op 07-10-2003 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat schommelen is weer iets anders vaags, maar misschien heeft het er ook wel weer mee te maken?
Dit komt voornamelijk op het eurodocsis platform voor. Je krijgt de data in brokken binnen, sneller dan 1.5mbit, en dat wordt vervolgens gecorrigeerd door niets te verzenden. Hele vreemde manier van bandbreedte handhaven..
(zie http://www.chelloo.com/Ya...ion=display;threadid=3331 voor een work-around)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2003 20:23 . Reden: url fix ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Verwijderd schreef op 07 October 2003 @ 20:22:
Dit komt voornamelijk op het eurodocsis platform voor. Je krijgt de data in brokken binnen, sneller dan 1.5mbit, en dat wordt vervolgens gecorrigeerd door niets te verzenden.
Welk platform :?
Overigens, volgens dumeter komt de snelheid nooit boven de 174 kB/s uit... dus kvraag me af wat er valt te corrigeren dan :?

(kheb overigens nog steeds Com21 modem (al 3 jaar) en zit op 213.48.***.** netwerk)

[ Voor 12% gewijzigd door Bobbert op 07-10-2003 20:33 . Reden: info toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met com21 heb je dit niet, lancity ook niet.
Eurodocsis is een (*de*) standaard die nu wordt gebruikt binnen kabel-land. Motorola en de nieuwere terayon modems maken hier bijvoorbeeld gebruik van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:26
Echt erg ik download rond de 20GB per maand en ik heb een lancity en zit in gelderland bij arnhem.

En download nu met 30kb/s van ftp servers af.

Dit is niet meer leuk echt... en dat stomme BBNet is hier ook nog steeds niet beschikbaar bah!! echt bah.. ik ga effe janken!! zit al uren te wachten op een linux iso!

heel raar maar hij gaat nu weer 150kb/s :X welke ftp ik van download

[ Voor 11% gewijzigd door rhodium op 08-10-2003 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Laatst online: 15-09 12:56
Rddr schreef op 07 October 2003 @ 22:52:

en dat stomme BBNet is hier ook nog steeds niet beschikbaar bah!!
BBned

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
msschien een beetje offtopic:

waar ik (mn verbinding) last van heeft, zijn 'overshoots', als ik bijv iets van een snelle server dl'd (xs4all en news bijv), dan schiet hij boven het maximum uit van 180 kb/s naar bijv 300 en schiet dan meteen richting de 0, dan stijgt ie weer naar 180 en hoger, en weer naar 0, duss ipv van een mooie constante transferspeed, is het toaal niet stabiel (in du-meter zie je allemaal pieken ipv een mooi blok)
iemand een id?

thnx

(sorry voor offtopic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Er zijn een aantal platforms: EuroDOCSIS, USDOCSIS, Lancity, Terayon en COM21. EuroDOCSIS en USDOCSIS zijn zo ongeveer hetzelfde geloof ik, daar vallen de volgende types onder: Motorola, Thomson, Terayon TJ-715 en TJ-720, Cornerstone, Elsa Microlink en Future Networks. Onder de andere platforms vallen alleen de gelijknamige types. (Bij Terayon dus alleen die ouwe Terayons met 4 lichtjes op de voorkant, itt 5 op de nieuwe.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Manke schreef op 08 oktober 2003 @ 01:36:
msschien een beetje offtopic:

waar ik (mn verbinding) last van heeft, zijn 'overshoots', als ik bijv iets van een snelle server dl'd (xs4all en news bijv), dan schiet hij boven het maximum uit van 180 kb/s naar bijv 300 en schiet dan meteen richting de 0, dan stijgt ie weer naar 180 en hoger, en weer naar 0, duss ipv van een mooie constante transferspeed, is het toaal niet stabiel (in du-meter zie je allemaal pieken ipv een mooi blok)
iemand een id?

thnx

(sorry voor offtopic)
Kijk is op de vorige pagina: Verwijderd in "Chello knijpt poorten (QoS)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
dit schommelen had ik voorheen nooit met mn lancity modem tot diemotorola er kwam

wat een #$%^ zijn ze bij upc eigenlijk om zoiets te flikken
ze hebben echt geen verstand van zaken en doen maar... en hopen dat het geld zal uitsparen
xs4all weet wel wat ze doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinodambini
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-09 19:51

pinodambini

Dr. Z. Vago

Zal inderdaad wel aan de regio liggen.
Zit hier op chello via het A2000 netwerk, en zie amper verschil tussen passive en non passive. Beide boven de 150kb/s

btw, ik had eerst lancity, en zit nu op docsys, en tussen beide geen noemenswaardige verschillen.

[ Voor 25% gewijzigd door pinodambini op 08-10-2003 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik zie dat er een hele hoop berichten online staan over Latency tussen AM00RT06 en nl-ams01a-rd1.

Dit komt omdat de router alleen niet zo snel is met had antwoorden op management verkeer dat op hem gericht is. ( ICMP word gezien als management verkeer en word gebruikt in traces ). Normaal verkeer ( dus ook ICMP pakketjes gericht op andere routers ) na nl-ams01a-rd1 hebben goede resultaten omdat die niet behandeld worden door de Routing Engine.

Kijk maar naar zo'n trace. nl-ams01a-rd1 geeft een hele langzame response, en de routers daarna een hele snelle response.

Met andere woorden; Je kunt er zeker van zijn dat het normale verkeer absoluut geen hinder ondervind van nl-ams01a-rd1

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Verwijderd schreef op 08 oktober 2003 @ 16:10:
Kijk maar naar zo'n trace. nl-ams01a-rd1 geeft een hele langzame response, en de routers daarna een hele snelle response.
best wel extreem ja

4 srp0-0.am00rt06.brain.upc.nl (212.142.32.44) 2.289 ms 2.482 ms 2.351 ms
5 nl-ams01a-ra1-so-0-0-3.aorta.net (213.46.161.53) 300.026 ms 254.453 ms 284.630 ms
6 nl-ams01a-rd1-pos-3-0.aorta.net (213.46.161.193) 2.923 ms 5.093 ms 3.285 ms

ik neem aan dat je het over de ra1 hebt, en niet over de rd1 ?

ookal heb ik mooie pingtijden op dit moment
10mb.bin downloaden vanaf xs4all is een ramp.... :(

passive aan : 38kb/sec
passive mode uit: 67kb/sec

(en dat met upc classic met lancity modem)

[ Voor 23% gewijzigd door DDX op 08-10-2003 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, ik heb het over ra1, DNS klopt niet voor die router omdat ie tamelijk nieuw is.
Maar doe nou eens een trace richting die XS4ALL server, wat voor een waardes krijg je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

dat is van een trace naar xs4all

volledige trace :

1 h12rtr1.a2000.nl (62.108.24.1) 5.850 ms 10.949 ms 2.264 ms
2 pos12-6.am00rt04.brain.upc.nl (62.108.0.25) 2.646 ms 2.456 ms 2.949 ms
3 srp8-0.am00rt01.brain.upc.nl (212.142.32.33) 2.332 ms 6.157 ms 12.440 ms
4 srp0-0.am00rt06.brain.upc.nl (212.142.32.44) 2.495 ms 2.327 ms 10.179 ms
5 nl-ams01a-ra1-so-0-0-3.aorta.net (213.46.161.53) 279.878 ms 284.073 ms 269.084 ms
6 nl-ams01a-rd1-pos-0-3.aorta.net (213.46.161.189) 7.133 ms 2.724 ms 2.539 ms
7 nl-ams08a-ri1-gige-1-0-0.aorta.net (213.46.161.146) 16.075 ms 12.641 ms 9.996 ms
8 ams-ix.tc2.xs4all.net (195.69.144.166) 4.640 ms 4.151 ms 3.893 ms
9 0.ge-0-1-0.xr1.pbw.xs4all.net (194.109.5.1) 4.376 ms 4.053 ms 3.777 ms
10 xs1.xs4all.nl (194.109.3.11) 5.100 ms 5.688 ms 4.517 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd, je hebt verder goede response tijden. Dit zijn echt van die dingen die providers samen onder elkaar moeten oplossen. Maar de communicatie tussen providers is echt minimaal...

Ik zie trouwens dat m'n DNS update voor ra1 er doorheen is :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codeweb
  • Laatst online: 17-09 16:36
weet niet of jullie nog meer willen hebben maar hier is er nog 1

passive mode aan:
rond de 40 kb/s
passive mode uit:
rond de 150 kb/s

dit vind ik nu echt niet lief :(

ip = 212.187.47.49

[ Voor 6% gewijzigd door codeweb op 08-10-2003 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetje_boe
  • Laatst online: 06-04-2022
Hmmm,niet erg netjes.
Heeft dit ook invloed op Irc? De laatste tijd zijn mijn dcc transfers een stuk langzamer geworden.

If it aint dutch,it aint much

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Niet online
codeweb schreef op 08 October 2003 @ 18:24:
weet niet of jullie nog meer willen hebben maar hier is er nog 1
Natuurlijk is het interessant. Het zou alleen nog interessanter zijn als iedereen even de regio erbij zet.

Bijvoorbeeld:

wel- of niet geknepen - regio - platform - ip-range

Voor mij zou het dan worden:

wel geknepen - zevenaar/gelderland - com21 - 213.93.44.x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codeweb
  • Laatst online: 17-09 16:36
ok,

wel geknepen - biddinghuizen/flevoland - terrayon - 212.187.47.49

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Laatst online: 16:26
owkee en nu is die weer 30kb/s :( en 's nachts heb je dus weer volle snelheid... dat sucks dus en als je UPC belt dan weten ze daar niks van af! aargghh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M,n upload met chello is nog maar 3 kbs :o, en 62 connections/minute, te hoge ping om te gamen! Kan dit door het chello poortenknijpfeestje komen? Download is nog wel ok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Verwijderd schreef op 08 October 2003 @ 21:32:
M,n upload met chello is nog maar 3 kbs :o, en 62 connections/minute, te hoge ping om te gamen! Kan dit door het chello poortenknijpfeestje komen? Download is nog wel ok
Denk het niet :)

Je zit gewoon in een drukke regio ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wel geknepen - zevenaar/gelderland - com21 - 213.46.82.*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, ik zit niet in een drukke regio ofzo :)
Altijd goede verbinding, goede dl en ul, (voor chello dan).

T wordt steeds erger!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M289
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-05 00:04
Word hier ook zwaar afgeknepen.

Regio: Flevoland
Plaats: Lelystad
Verbinding: Altijd zeer goed. (165Down / 15 Up Rustige buurt kwa internetgebruik)
Ip: 212.187.45.*
Modem: terrayon (Kleine... niet de enorm grote)

Ga dus binnekort overstappen op xDSL (SpeedXS o.i.d.)
dit vind ik niet reëel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Kej... * jhead22 heeft vandaag Demon 1024/512 E 39,- aangevraagt _/-\o_
Iets tragere download, maar de max (160KB 1280kbit) van chello haalde ik toch nooit.
Upload is maarliefst 4x sneller ! (64KB/s)
En dat alles voor een lagere prijs :P

Einde gezeur chello voor mij :)

[ Voor 25% gewijzigd door jhead22 op 08-10-2003 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

jhead22 schreef op 08 October 2003 @ 22:43:
Iets tragere download, maar de max (160KB 1280kbit) van chello haalde ik toch nooit.

* Bobbert is zwaar jaloers... demon is nog lang niet beschikbaar in zijn regio ;(

[ Voor 4% gewijzigd door Bobbert op 08-10-2003 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 22:34
Zonder passive
150 Opening BINARY mode data connection for 10mb.nul (10485760 bytes)
226 Transfer complete.
Transferred: 10mb.nul 10,00 MB in 58,88 (173,93 KBps)
Transfer queue completed
Transferred 1 file totaling 10,00 MB in 59,23 (173,93 KBps)
met passive
227 Entering Passive Mode (194,109,6,26,9,37).
RETR 10mb.nul
150 Opening BINARY mode data connection for 10mb.nul (10485760 bytes)
226 Transfer complete.
Transferred: 10mb.nul 10,00 MB in 57,95 (176,69 KBps)
Transfer queue completed
Transferred 1 file totaling 10,00 MB in 58,28 (176,69 KBps)
Speedsuite.net:
code:
1
2
3
Download                  177.8 KByte/sec
Upload                     12.9 KByte/sec
Connection                 345.0 Conn/min

Het lijkt dus hier nog niet op te gaan, misschien komt dat wel omdat we hier een concurent op de kabel hebben:
Com21
Gelderland
Harderwijk

[ Voor 13% gewijzigd door Klovan op 09-10-2003 10:01 . Reden: [code] -> [quote] + [b] + speedsuite ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Klovan schreef op 09 oktober 2003 @ 09:51:
Zonder passive

Het lijkt dus hier nog niet op te gaan, misschien komt dat wel omdat we hier een concurent op de kabel hebben:
Com21
Gelderland
Harderwijk
Probeer het nu vanavond om 20:00 uur nog eens...

Ze knijpen alleen op drukke tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_eYe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-08-2021
Download
157.6 KByte/sec
Upload
14.4 KByte/sec
Connection
796.0 Conn/min
Ping
34.0 ms

van speedtest....

vooral de connection vond ik erg hoog :)
ik zal vanavond nog eens testen, zal dan allemaal wel stukken minder zijn, het lijkt bij mij niet elke dag geknepen trouwens :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_eYe schreef op 09 October 2003 @ 14:07:
Download
157.6 KByte/sec
Upload
14.4 KByte/sec
Connection
796.0 Conn/min
Ping
34.0 ms

van speedtest....

ik zal vanavond nog eens testen, zal dan allemaal wel stukken minder zijn, het lijkt bij mij niet elke dag geknepen trouwens :?
Test eens over FTP simpele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

jhead22 schreef op 08 October 2003 @ 22:43:

De max van Chello is 187,5 kB (1500 kbit).

[ Voor 2% gewijzigd door Bergen op 09-10-2003 16:16 . Reden: kbit natuurlijk, geen mbit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
The_eYe schreef op 09 oktober 2003 @ 14:07:
Download
157.6 KByte/sec
Upload
14.4 KByte/sec
Connection
796.0 Conn/min
Ping
34.0 ms

van speedtest....

Gek he, dat gaat gewoon via poort 80 |:(
GerbenW schreef op 09 October 2003 @ 15:13:
[...]
De max van Chello is 187,5 kB (1500 mbit).
Maar gemiddeld haal je 160/170KB, overhead enzo :)

[ Voor 52% gewijzigd door Sir_Killalot op 09-10-2003 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het niet zo dat:

1,5 Mbit/s = 1536 KBit/s = 192 KB/s

Maar in ieder geval, dat poorten afknijpen is waardeloos, BF draait op een gamepoort die wordt afgeknepen, mijn pings zijn niet gezond, en veranderen steeds maar weer, van hoog naar laag. Ook disconnect ik om de zoveel minuten.

Ik begin het zat te worden, net weer 2x totaal van het i-net afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Bij bestandsgrootten wel, bij snelheden niet. 1 MByte = 1024 kByte, maar 1 Mbit = 1000 kbit.
Sir_Killalot schreef op 09 October 2003 @ 15:55:
[...]
Maar gemiddeld haal je 160/170KB, overhead enzo :)
Yep. De overhead bij e-mails is trouwens echt groot, door coderingen enzo, iets van 40%.

[ Voor 63% gewijzigd door Bergen op 09-10-2003 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerbenW schreef op 09 October 2003 @ 16:15:
Bij bestandsgrootten wel, bij snelheden niet. 1 MByte = 1024 kByte, maar 1 Mbit = 1000 kbit.

[...]
Yep.
Aha, dus zo zit het, weer wat geleerd. Ik wist het eigenlijk wel, maar toch twijfelde ik altijd een beetje.

Dus 1,5MBit/s = 1500KBit/s = 187,5 KB/s

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Niet online
Op WebWereld staat nu dat UPC e-mail filtert, in- en uitgaand. Vandaar dat het 12 uur duurt om een e-mail te versturen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Dit is eenzijdig wijzigen van de voorwaarden, kan ik dit dan gebruiken om op te zeggen? Ik bepaal zelf wel wat voor e-mail ik verstuur :(

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
epias schreef op 09 October 2003 @ 16:25:
Op WebWereld staat nu dat UPC e-mail filtert, in- en uitgaand. Vandaar dat het 12 uur duurt om een e-mail te versturen :/
Chello alweer brak :\ - Volume V ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
tja volgens mij is dit uberhaupt nooit in de algemene voorwaarden vermeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://62.41.27.200/smokeping.cgi?target=Server.Santium (vanaf RedBus interhousing(Amsterdam) naar mijn Chello verbinding(Arnhem))

0,01% packet loss, dat valt toch ergens best wel mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ener-G schreef op 09 oktober 2003 @ 17:16:
tja volgens mij is dit uberhaupt nooit in de algemene voorwaarden vermeld...
Dat is ook zo, ik wil gewoon graag weg :(

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 13:10
hmm, jammer. ik had het ook graag gebruikt om snel mijn abbo te beëindigen. als ik nu opzeg zit ik er nog tot 1 dec aanvast (1 kalendermaan opzegtermijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Laatst online: 18-08 23:53
JvS schreef op 02 October 2003 @ 13:07:
[...]
Je betaalt helemaal niet voor die 1500kbit, die is volgens mij echt nooit ook maar ergens gegarandeerd of genoemd.

[...]

Ik vind het wel een mooie actie eerlijk gezegd :D. Laat de downloaders maar eerst "genieten" van het dichtslibben van het net, zodat de rest nog wel werkt.
JVS: Nu ga je gekke dingen zeggen.
Ik download max 1 p.w. een film (= soms 1 cd en soms 2 cd's). Voor de rest surf een uurtje pd.
En dan zou ik terecht gestraft worden omdat ik zoveel download!!

Wat een onzin ook mij viel het op de laatste weken de snelheid gehalveerd werd, van 180 kps naar 90 kps.
Dus ik ga maar een provider zoeken met een hogere snelheid en die ook nog eens een goede nieuwsservers heeft.
Blijft waarschijnlijk alleeen xs4all over

[ Voor 16% gewijzigd door ErikRo op 10-10-2003 14:24 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Niet online
AirX schreef op 07 October 2003 @ 07:45:
Edit na nader te testen heb ik ook 50% + minder snelheid dan.
FTP log is niet bijgehouden maar dit waren de nr's voor die 10mb.bin van ftp.xs4all.nl .

1.02 +/- Mbit met passive
1.61 =/- Mbit zonder passive.

Ik heb het ook aardig hier zelfde regio kabel-noord.
heb niet alles goed getest maar dat zal ik wel even proberen.

Ps: AirX check me SIGn. eens :Y) , kom 's langs.

[ Voor 60% gewijzigd door gp500 op 10-10-2003 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
newsserver doet op dit moment 16 kB/sec..... :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Niet online
Ener-G schreef op 10 October 2003 @ 19:07:
Heb je geluk, normaal doet ie helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Ener-G schreef op 10 October 2003 @ 19:07:
Fok! smilies werken hier niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

net weer aantal keer getest

passive on: 69kB/sec
passive off: 24kB/sec

ook lekker maf dat ik nu al hele week niet meer boven de 100kB/sec uitkom...
terwijl ik toch echt 180 zou moeten kunnen halen

(wat aantal weken geleden ook prima ging...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestra
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-08 11:17
het gebeurt hierook ( eindhoven ) 's avonds ( 18:00 tot 24:00 ) 20/30kb en overdag en na 12 uur 's nachts 160kb en dit van dezelfde ftp. Daarom heb ik ook besloten op mijn chello optezeggen en een demon 8192/1024 aanteschaffen. chello bye bye.......

Use my referral link https://platinum.crypto.com/r/d6feas9zfq to sign up for Crypto.com and we both get $50 USD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Laatst online: 14:11

nwagenaar

God, root. What's the differen

Het lijkt erop dat het niet alleen 's avonds meer gebeurt maar ook in het weekend. Ik heb net even een aantal testjes gedaan qua connectie snelheden. Let op, ik heb een Chello Plus abonnement, woon op de Veluwe en beschik over een 62.xxx.xxx.xxx IP-nummer.

code:
1
2
3
4
5
6
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sun Oct 12 2003 om 15:25:21 UTC+0200)

Download : 626.2 KByte/sec
Upload : 41.3 KByte/sec
Connection : 440.0 Conn/min

Dit klopt ook. De snelheden van "normale" http downloads is ook gewoon super :) Hier heb ik niks over te klagen. Maar nu FTP (eerst Active, daarna passive) :

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
ncftp /pub/test > ls
10mb.bin   10mb.nul   README
ncftp /pub/test > get 10mb.bin
10mb.bin:                  10.00 MB  104.92 kB/s
ncftp /pub/test > passive
passive                        off
10mb.bin:                  10.00 MB  209.38 kB/s
ncftp /pub/test >

Active FTP is dus echt 2 x zo snel als Passive FTP. En baal. Ik heb het gehele weekend al problemen om op de xs4all newsserver(s) te komen (news en newszilla) en ik heb veel problemen met timeouts. Online gamen gaat echt problematisch in de afgelopen dagen (hoge pings en wordt gewoon gedropt van de servers). Ook zijn BitTorrent downloads super traag en heeft het problemen om de tracker te vinden (kan natuurlijk ook komen door de website zelf). Aantal malen modem gereset maar dit verhelpt het niet :(

Weet iemand of je op basis van de QOS "implementatie" ook het contract kan ontbinden? Zij leveren immers toch geen kwalitatief product in deze omstandingheden. Heeft hier iemand ervaring op dit punt? Ik zie dat veel mensen over willen stappen maar kan dit ook i.v.m. het contract van 1 jaar?

[ Voor 4% gewijzigd door nwagenaar op 12-10-2003 15:33 ]

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:59

Wimo.

Shake and Bake!

nwagenaar schreef op 12 October 2003 @ 15:33:
Het lijkt erop dat het niet alleen 's avonds meer gebeurt maar ook in het weekend. Ik heb net even een aantal testjes gedaan qua connectie snelheden. Let op, ik heb een Chello Plus abonnement, woon op de Veluwe en beschik over een 62.xxx.xxx.xxx IP-nummer.

code:
1
2
3
4
5
6
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sun Oct 12 2003 om 15:25:21 UTC+0200)

Download : 626.2 KByte/sec
Upload : 41.3 KByte/sec
Connection : 440.0 Conn/min

Dit klopt ook. De snelheden van "normale" http downloads is ook gewoon super :) Hier heb ik niks over te klagen. Maar nu FTP (eerst Active, daarna passive) :

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
ncftp /pub/test > ls
10mb.bin   10mb.nul   README
10mb.bin:                  10.00 MB  104.92 kB/s
10mb.bin:                  10.00 MB  209.38 kB/s
ncftp /pub/test >

Active FTP is dus echt 2 x zo snel als Passive FTP. En baal. Ik heb het gehele weekend al problemen om op de xs4all newsserver(s) te komen (news en newszilla) en ik heb veel problemen met timeouts. Online gamen gaat echt problematisch in de afgelopen dagen (hoge pings en wordt gewoon gedropt van de servers). Ook zijn BitTorrent downloads super traag en heeft het problemen om de tracker te vinden (kan natuurlijk ook komen door de website zelf). Aantal malen modem gereset maar dit verhelpt het niet :(

Weet iemand of je op basis van de QOS "implementatie" ook het contract kan ontbinden? Zij leveren immers toch geen kwalitatief product in deze omstandingheden. Heeft hier iemand ervaring op dit punt? Ik zie dat veel mensen over willen stappen maar kan dit ook i.v.m. het contract van 1 jaar?
Zelfde probleem hier. Ook chello plus, icm usenetserver is een drama. .. ALS ie al connect is valt de snelheid na iedere 2 min stil naar 0 ... dan duurt het minstens 5min voordat ie weer op gang komt :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

topic is alweer beetje weggezakt
op coax.nl is er ook geen nieuwe info te vinden helaas....

net nog even hier getest:

passive mode off: 80kb/sec
passive mode on: 28kb/sec

nogsteeds passive mode die langzamer is
en nogsteeds niet in de buurt van normale 180....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

Kan het zijn dat de poorten van mirc ook geknepen worden?
Want ik download regelmatig via irc, maar ik haal nooit snelheden boven de 40 KB/S.
Zelfs bij servers waar iemand met adsl dik 80 KB/S haalt, haal ik maar 20 ofzo... :|

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-09 21:40
DDX schreef op 15 October 2003 @ 18:20:
topic is alweer beetje weggezakt
op coax.nl is er ook geen nieuwe info te vinden helaas....
Daarom lijkt het me slim dat iedereen die dit probleem heeft coax eens gaat mailen.
Zodra ze maar genoeg klachten binnen krijgen doen ze er wel wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ErikRo schreef op 10 October 2003 @ 14:02:
[...]

JVS: Nu ga je gekke dingen zeggen.
Ik download max 1 p.w. een film (= soms 1 cd en soms 2 cd's). Voor de rest surf een uurtje pd.
En dan zou ik terecht gestraft worden omdat ik zoveel download!!

Wat een onzin ook mij viel het op de laatste weken de snelheid gehalveerd werd, van 180 kps naar 90 kps.
Dus ik ga maar een provider zoeken met een hogere snelheid en die ook nog eens een goede nieuwsservers heeft.
Blijft waarschijnlijk alleeen xs4all over
Helleuw, waar heb jij gezeten :P Voor een echte nieuwsserver moet je bij demon zijn _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidai
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-09 18:31
Moet nog zien dat chello hier ooit wat aan gaat doen :S MaxPayne2 downloade van 7 servers (allemaal snel zat, meerdere MB/sec) en dan nog maar met 130kBps totaal is ook niet alles :( 8)7 Is het echt niet mogelijk om onder die limieten uit te komen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Niet online
Saedbanken schreef op 15 October 2003 @ 18:36:
Kan het zijn dat de poorten van mirc ook geknepen worden?
Want ik download regelmatig via irc, maar ik haal nooit snelheden boven de 40 KB/S.
Volgens mij zijn het alle remote poorten boven de 1023. Met 'netstat' kun je kijken of dat bij jou het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

epias schreef op 15 oktober 2003 @ 22:41:
[...]
Volgens mij zijn het alle remote poorten boven de 1023. Met 'netstat' kun je kijken of dat bij jou het geval is.
hmm mirc zelf gaat via 6667 en het downloaden gaat volgens mij via 4070 op dit moment (downloadsnelheid schommelt tussen de 15-30 KB/S).
Als ik dan tegelijkertijd speedtest draai en ik doe dan netstat dan zijn het allemaal 1090-1100 poorten enzo, en ik haalde net ook rustig 130KB/S via speedtest terwijl 140 KB/S zo'n beetje het maximum is van mijn chelloverbinding hier. :?

Beetje vage shit allemaal. :/

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

nwagenaar schreef op 12 oktober 2003 @ 15:33:

Dat zou ik ook wel eens willen weten. Wil er zo graag vanaf ...

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Ik heb nu officieel een klacht/storing ingediend bij Chello via de helpdesk (ongeveerd 1,5 tot 2 weken terug). Via de Chello nieuwsgroepen heb ik tevens een klacht ingediend richting UPC/Chello medewerkers (week geleden).

Op het moment is Chello bezig met het monitoren van mijn connectie (uitkomst zal duidelijk zijn, ik heb in 7 dagen tijd de lijn constant open gehad) en ik ben op het moment de helpdesk aan het bellen met betrekking tot de status.

Een UPC medewerker (Ernie-UPC) heeft de klacht opgepikt en is bezig (of hij probeerd het tenminste) om uitsluitsel te krijgen over het knijpbeleid van Chello in de avond en in het weekend.

Mocht er hier niks uitkomen, dan kan ik ze in gebreke stellen. Zij leveren niet een product conform de specificaties en hebben bovendien informatie achter gehouden met betrekking tot het knijpen van de verbinding op piek-tijden. Als dit het geval is kan ik zonder probleem het contract ontbinden zonder eventuele nazorg (dit is wat ik heb begrepen via een kennis die in de rechten "branche" zit). Eventueel kan ik de hulp van de consumentenbond inroepen :)

Ik laat nog wel even weten van hoe,wat en konijn!

edit : uitkomst telefoongesprek Chello Helpdesk

Ik heb net aan de telefoon gezeten met een medewerker van UPC Storingsdienst (=Chello Helpdesk). Hij gaf door dat er inderdaad 's avonds gebruik gemaakt wordt van een andere "instelling" waardoor mijn verbinding geknepen word i.v.m. piek momenten :Y)

Ze gaan nu proberen die "instelling" voor mij aan te passen zodat mijn verbinding tijdens piek momenten beter moet gaan worden :D

LET OP : Dit is een mededeling van een UPC Storingsdienst medewerker. Ik word morgen teruggebeld over een aantal zaken. Dit is een on-officiele mededeling en dit staat nog niet vast dat er inderdaad sprake is van een knijpbeleid (probeer dus niet deze informatie te gebruiken totdat het officieel bevestigd is!). Ik wacht het telefoontje van morgen nog even af. Wordt vervolgt!

[ Voor 32% gewijzigd door nwagenaar op 16-10-2003 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeuhz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 20:38
chello doet hier ook raar de laatste tijd..
vandaag bijvoorbeeld...ik kom alleen nog nederlandse servers op.
internationale servers kom ik niet op.....erg vreemd

Steam: CatBearCow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

chello doet hier ook raar de laatste tijd..
vandaag bijvoorbeeld...ik kom alleen nog nederlandse servers op.
internationale servers kom ik niet op.....erg vreemd
Hier hebben wij ook last van. Dit is niet zozeer een probleem bij Chello. Ook onze Priority Telecom verbinding heeft problemen om Amerikaanse sites te bereiken. Hetzelfde was er aan de hand bij een klant van ons die beschikt over een XS4all ADSL abonnement. Tevens had een Euronet klant het zelfde probleem. Geen van allen konden niet of nagenoeg niet Amerikaanse websites bereiken.

Misschien een probleem bij het A[E|M]X knooppunt?

[ Voor 12% gewijzigd door nwagenaar op 16-10-2003 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Laatst online: 03-09 17:54
Ik haal hier de volle 180Kb/ps met en zonder pasive mode.

ip range 62.194. (upc-a = Amsterdam en Haarlem)

ik woon in Haarlem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien raar, maar heeft iemand al aan een proxy gedacht.

Ik bedoel we kunnen niet via FTP over een andere poorten lekker downloaden, als we er nu een snelle proxy over poort 80 of 21 tussenzetten. Zou dat helpen.

Je krijgt dan toch:

Internet ---> Proxy ---> Chello ---> Wij

Kan dit, of is het onmogelijk die poortenafknijpers te omzeilen?

Tweede vraag, heeft iemand een snelle proxy uit de omgeving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 October 2003 @ 17:37:
Misschien raar, maar heeft iemand al aan een proxy gedacht.

Ik bedoel we kunnen niet via FTP over een andere poorten lekker downloaden, als we er nu een snelle proxy over poort 80 of 21 tussenzetten. Zou dat helpen.

Je krijgt dan toch:

Internet ---> Proxy ---> Chello ---> Wij

Kan dit, of is het onmogelijk die poortenafknijpers te omzeilen?

Tweede vraag, heeft iemand een snelle proxy uit de omgeving?
Waar wou je die proxy neerzetten dan? Bij Chello? Of bij Chello's upstream providers?

Het lijkt me simpeler om p2p clients gewoon op 21 of 80 te zetten.

Misschien is het ook mogelijk om bij NAT de source port op 80 te zetten. Of zou de Chello code daar niet in trappen?

[ Voor 10% gewijzigd door Olaf van der Spek op 16-10-2003 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

nwagenaar schreef op 16 October 2003 @ 16:00:
LET OP : Dit is een mededeling van een UPC Storingsdienst medewerker. Ik word morgen teruggebeld over een aantal zaken. Dit is een on-officiele mededeling en dit staat nog niet vast dat er inderdaad sprake is van een knijpbeleid (probeer dus niet deze informatie te gebruiken totdat het officieel bevestigd is!). Ik wacht het telefoontje van morgen nog even af. Wordt vervolgt!
En, ben je gebeld?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probeer eens met je Quake3 als je die hebt te connecten naar pzz1.gameservers.net rond uur of 9 s'avonds ofzo... als ik dat doe lijkt het gewoon of ik eruit geflood word... ping gaat direct 999 (max in q3) maar t duurt steeds langer voor ik me 'chats' zie verschijnen

ik moet gvd steeds ergens anders naartoe om EuroCup matches te spelen! :/

gg chello enzo...

kep de laatste 2 maanden ofzo niet meer kunnen spelen vanaf thuis... rond uur of 9/10 s'avonds dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

En, ben je gebeld?
Het zou Chello/UPC niet zijn als het wel gebeurde ;) Dus, nee! Ze hebben niet gebeld. Ik ga zo zelf maar eens in de telefoon hangen.

@HellSpaWN :

PZZ! Ik ken jullie van Regroup en andere LAN's. Zelfs met een superhoge ping aan jullie kant word ik nog afgemaakt! Ik zal binnenkort maar eens Quake 3 installeren en kijken naar mijn ping, ondanks dat ik wordt afgemaakt ;)

Edit : 18-10-2003 @ 14:10

Gisteren even gebeld met Chello. Ze hebben inderdaad mijn Motorola kabelmodem voorzien van nieuwe software (dit kan ik zien in de logs van de modem) en op het moment, sinds gisteren 19:30, heb ik helemaal geen last meer van timeouts, packet drops en alle porten razen over het internet heen.

Op het moment alleen even getest met FTP en UseNet, ik haal nu super downloads vanaf newszilla (al hoewel mijn connecties gelimiteerd zijn door xs4all met 75 tot 100 kb/s per thread). Ik heb gisteren om 22:00 uur de volgende test op xs4all uitgevoerd :

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
10mb.bin:                                10.00 MB  199.99 kB/s
ncftp /pub/test > lrm 10mb.bin
passive                        on
10mb.bin:                                10.00 MB  194.06 kB/s
ncftp /pub/test >

Blijkt toch wel dat (herhaaldelijk) bellen een goede oplossing is. Ik ben weer super tevreden met mijn Chello connectie! _/-\o_

N.B. : De snelheid om 14:20 is nog steeds top trouwens! Alles loopt als een trein!

[ Voor 63% gewijzigd door nwagenaar op 18-10-2003 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 21:10
Terrestra schreef op 11 October 2003 @ 13:33:
het gebeurt hierook ( eindhoven ) 's avonds ( 18:00 tot 24:00 ) 20/30kb en overdag en na 12 uur 's nachts 160kb en dit van dezelfde ftp. Daarom heb ik ook besloten op mijn chello optezeggen en een demon 8192/1024 aanteschaffen. chello bye bye.......
Vind je het erg als ik je na-aap?
Ik heb, op de lage upload na, nooit klachten gehad over Chello (Alkmaar).
Maar dit kan echt niet. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nwagenaar schreef op 17 October 2003 @ 19:34:
Gisteren even gebeld met Chello. Ze hebben inderdaad mijn Motorola kabelmodem voorzien van nieuwe software (dit kan ik zien in de logs van de modem) en op het snelheid om 14:20 is nog steeds top trouwens! Alles loopt als een trein!
Wat heb je nu voor firmware gekregen? (http://192.168.100.1/mainhelp.html)

Ik zit op:
Software Version: SB4200E-0.4.4.2-SCM01-NOSH
Hardware Version: 3
MIB Version: II
GUI Version: 1.0
VxWorks Version: 5.3

Verder geen problemen hier met dichtgeknepen poorten, maar ben wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

naja nog maar weer eens een test om 2 uur 's nachts

passive mode aan: 170kb/sec
passive mode uit: 170kb/sec

zit al weer wat dichter bij de 180kb/s die ik ooit in verleden nog wel eens haalde...

trouwens ftp.xs4all.nl download test is niet echt goede site merk ik net
daar haal ik nu maar 50kb/sec
terwijl ik vanaf server op mijn werk (bij level3) die 170 haal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Verwijderd schreef op 19 oktober 2003 @ 02:00:
[...]

Wat heb je nu voor firmware gekregen? (http://192.168.100.1/mainhelp.html)

Ik zit op:
Software Version: SB4200E-0.4.4.2-SCM01-NOSH
Hardware Version: 3

Verder geen problemen hier met dichtgeknepen poorten, maar ben wel benieuwd.
Volgens mijn modem heb ik op 17 oktober 2003 's avonds een upgrade gekregen op mijn modem vanaf de tftp server. Wat ik kan zien beschik ik nu over dezelfde Software version als wat jij net gepost had. BTW, alles komt overeen met wat jij gepost had :)

Ik moet zeggen dat mijn snelheid nog steeds super is. Ik hoop dat mijn modem niet voorzien wordt van nieuwe software, ik ben nu heel erg tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het gaat me echt niet zo zeer om die 190kb/s, met 120 kan ik nog wel even leven (tot ik mijn demon heb >:)) maar het gaat er gewoon om dat ik in principe HELEMAAL niet meer online kan gamen...

hoe heb je het opgelost dan bij chello @ nwagenaar?

want ehm, alle 3 pogingen van mij (al een tijdje geleden... had t een beetje opgegeven tbh) werden beantwoord met dat ik prima ontvangst heb en niks te klagen zou moeten hebben
dat mijn pingtijden zelfs lager zaten dan normaal was etc... -kots-

trouwens, hier mijn info

Software Version: SB4100E-4.1.4-SCM9-NOSHELL
Hardware Version: 0

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2003 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ
  • Laatst online: 18:29

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Kan het kloppen dat MSN-filetransfers ook een vertraging ondervinden?
'k ontvang nu een bestand met 2/3 kbps (beide kanten Chello)
versturen gaat met ongeveer zelfde snelheid :{

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
nou ik heb het nu dus echt duidelijk kunnen ontdekken, maat van me probeerde gisteren wat te downloaden van mijn demon verbinding, via mijn (passive) ftp server haalde ie net aan de 16 kB/sec, en toen ik om te testen hem wat liet downloaden van mijn webserver (over de zelfde verbinding en computer) haalde ie dik de 61 kB/sec :| (ik heb een 1024/512 abo van demon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Same gedoe hier, had hier een Chello aansluiting niks aan de hand. Abbo opgezegd ivm verhuizing en nu heb degene op het oude adres een nieuw abbo genomen en gewoon asociale lage download snelheden. Ben ik ff blij met mn Speedxs 8/1 Mbit :D.

edit: zelfs streamen via Winamp is niet te doen, blijft maar bufferen :(

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2003 20:30 ]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste