Ik snap niet echt waar de discussie over gaat.
Je neemt een breedbandverbinding om gebruik te maken van breedband.
Dat houdt dus in dat je gaan DOWNLOADEN en dat wil je graag op de
speed die chello aanbiedt. Zeker van een server waarvan je weet dat die
een 100 mbit verbinding heeft.
Laat de gebruikers die geen breedband willen en daar ook niet voor betalen
maar een lagere speed hebben.
Waarom moet ik geknepen worden als ik wel voor een classic abbonement betaal?
Ik betaal breedband en krijg het niet. Dat is toch raar. Breedband heb je niet nodig voor
het surfen, dat is onzin. 180 KB p/s voor surfen is de grootste onzin dat weet iedereen.
Die 180 KB p/s is alleen interessant als je gaat downloaden.
Chello komt hiermee aan het fundament van het internet. Als internet ooit groter wil
worden en meer mogelijkheden wil krijgen die VEEL bandbreedte vergen moeten
ze hier SNEL mee stoppen. Want dit maakt het onmogelijk om op de toekomst gerichte
topologieen en diensten via de kabel te gebruiken. Ze gooien hun eigen glazen in.
Ze zijn monopolist en maken daar VIES gebruik van. Ik denk zelfs dat een rechter
dit een raar zaakje zou vinden. Je geeft namelijk zelf niet de bandbreedte die je
beloofd als chello. Dit staat los van of je netwerk de belasting op dat moment niet
aan kan. Chello blokkeert willens en wetens de bandbreedte van gebruikers terwijl
ze wel voor de bandbreedte betalen. Hier in Nederland heet zoiets oplichting. Dat
weinig gebruikers er last van hebben ligt eerder aan de technische kennis van deze
gebruikers dan aan het feit dat er niets aan de hand zou zijn.
Mijns inziens wordt gewoon een deel van het verkeer dat je normaal via een breedband
verbindig zou moeten kunnen voeren geknepen. En daar kun je over lullen wat je wilt,
maar als dat is omdat dan mensen die surfen beter kunnen surfen, dan is dat de grootste
onzin. Surfen neemt never zoveel bandbreedte dat ik van de 180 KB p/s er nog 20 KB p/s
over zou moeten houden. Waar gaat de overige bandbreedte naar toe? Ik denk naar de
uers met het duurste abbonement. DIt is een erg vreemde gang van zaken en gaat ze
veel klanten kosten. Simpel.
[
Voor 5% gewijzigd door
Verwijderd op 03-10-2003 09:40
]