Chello knijpt poorten (QoS)

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 1.643 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
JvS schreef op 02 October 2003 @ 14:31:
[...]
Hebben ze nu dan IETS in de algemene voorwaarden staan dat de snelheid gegarandeerd wordt? Wat nou als gewoon ALLE verkeer s'avonds trager werd? Dus dat je seconden moet wachten per webpagina, omdat ze dit niet doen? Dan lijden er VEEL meer mensen onder en dat is nog erger. Nu heb je alleen dat je downloads niet zo snel lopen op prime-time, je kan ze s'nachts laten lopen.
Je blijft je maar blindstaren op dat downloaden. Ik luister zelf redelijk veel naar online radio stations. Kan dat straks, als de belasting nog groter wordt, ook niet meer? Zelfs een ssh verbinding loopt niet echt lekker. Zo blijft er alleen http/ftp over, nou geweldig, wat een vooruitgang.
Ik zou een klant als jij dan ook missen als kiespijn :+
Jij ook een fijne dag nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Laatst online: 17:13

Sick Nick

Drop the top!

En de ftp die over blijft heb je nog geen aars aan aangezien alle leuke ftp's met leuke dingen alleen passive te benaderen zijn tenzij je enorm gaat klooien met poorten routen en shit en dan nog werkt het niet altijd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-09 21:40
GerbenW schreef op 02 oktober 2003 @ 15:01:
Ik vraag me even af of TS de "QoS pakketplanner" ook heeft geinstalleerd (daar bij de eigenschappen van de LAN-verbinding).
Nee, ik heb dat FTP voorbeeld rechtstreeks vanaf mijn linux machine gedaan die direct aan het internet hangt.

Wou je dan beweren dat het aan mijn instellingen ligt ipv aan chello? :)

[ Voor 4% gewijzigd door Yohost! op 02-10-2003 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 21:52

JvS

Ik heb hem zelf ook

epias schreef op 02 October 2003 @ 15:09:
[...]
Je blijft je maar blindstaren op dat downloaden. Ik luister zelf redelijk veel naar online radio stations. Kan dat straks, als de belasting nog groter wordt, ook niet meer? Zelfs een ssh verbinding loopt niet echt lekker. Zo blijft er alleen http/ftp over, nou geweldig, wat een vooruitgang.
On line radio stations zullen niet een extreme belasting veroorzaken, dus die poorten (meestal 8000 ofzo toch?) kunnen ze altijd configureren tot "hoge prioriteit" poorten. De bruikbaarheid weghalen vind ik niet goed, downloads in "prime-time" benadelen omdat het normale verkeer/gebruik dan lekker door kan gaan vind ik wel goed.

Je hebt nog geen idee van hoe en wat, wellicht zijn ze er alleen maar mee aan het spelen ofzo, en gaat het gelijk al opzeggen!
Sick Nick schreef op 02 October 2003 @ 15:11:
En de ftp die over blijft heb je nog geen aars aan aangezien alle leuke ftp's met leuke dingen alleen passive te benaderen zijn tenzij je enorm gaat klooien met poorten routen en shit en dan nog werkt het niet altijd....
Je kan gedurende de hele nacht zo te zien prima downloaden hoor (als ik de statjes hier bekijk)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:11

Chiron

Moderator Discord
JvS schreef op 02 October 2003 @ 14:31:
[...]
Als jij naar chello belt, krijg je een Callcenter aan de lijn dat nog niet op de hoogte is, dat heeft niets met "chello ontkent het" te maken... :)

Sja, dat doen providers wel vaker, iets veranderen en de helpdesk/infolijn niet goed informeren, echt netjes is dat niet. Al weet een helpdesk van zaken als "quality of service" weinig nuttigs te melden, een helpdesk is er niet voor mensen als jij en ik.
als je je bedrijf op orde hebt zijn ook alle helpdeskers op tijd op de hoogte van de verandering, en ik weet uit ervaring dat dat bij UPC meestal niet het geval is, in dat opzicht is het echt een walgelijk kutbedrijf
Hebben ze nu dan IETS in de algemene voorwaarden staan dat de snelheid gegarandeerd wordt? Wat nou als gewoon ALLE verkeer s'avonds trager werd? Dus dat je seconden moet wachten per webpagina, omdat ze dit niet doen? Dan lijden er VEEL meer mensen onder en dat is nog erger. Nu heb je alleen dat je downloads niet zo snel lopen op prime-time, je kan ze s'nachts laten lopen.
erg netjes is dit niet uiteraard
Ik zou een klant als jij dan ook missen als kiespijn :+
blijkbaar werk je op de desk daar, wens ik je sterkte ;)
(heb er tot vorig jaar september 3 jaar lang gewerkt)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

In godsnaam niet daar :P. Ik werk wel bij een helpdesk, maar die is van kpn. Daar ook veel zeurende mensen, maar dan ligt het echt in 90% van de gevallen aan de PC :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:40
JvS schreef op 02 October 2003 @ 15:33:
In godsnaam niet daar :P. Ik werk wel bij een helpdesk, maar die is van kpn. Daar ook veel zeurende mensen, maar dan ligt het echt in 90% van de gevallen aan de PC :P.
Dan ligt het niet aan je pc, dan geloven ze je niet. * Termi houd nu al op over de helpdesk van upc, stelletje prutsers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 21:27

pistole

Frutter

Ener-G schreef op 02 oktober 2003 @ 15:32:
als je je bedrijf op orde hebt zijn ook alle helpdeskers op tijd op de hoogte van de verandering, en ik weet uit ervaring dat dat bij UPC meestal niet het geval is, in dat opzicht is het echt een walgelijk kutbedrijf
Even minder kan denk ik ook wel....
Okee, de helpdesk van UPC is slecht bereikbaar, en ook de antwoorden die je daar krijgt zijn vaak (en zeker niet altijd) twijfelachtig van kwaliteit. Maar let wel; het merendeel van de gebruikers die de helpdesk belt heeft het technisch inzicht van een kanarie, dus het is niet zo gek als je in jouw ogen domme vragen en antwoorden krijgt...

Maar: een slechte helpdesk wil niet zeggen dat UPC een K*T bedrijf is. Zelf heb ik vanaf 1999 kabelmodem + tv + telefoon van UPC (en sind een paar maanden DTV) en mijn tevredenheid is groot.

M.i. zegt de term K*T bedrijf in veel gevallen meer over degene die dat zegt dan over de producent

* pistole werkt niet bij UPC

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 08:27
Ik weet niet precies het verschil tussen active en passiv downloaden maar een ding is zeker; Chello is hier al vanaf het begin traag, en minstens een paar keer per week heb ik geen verbinding. Vroeger was dat een paar keer per dag, maar er was een monteur langsgekomen en het bleek dat de monteur die het oorspronkelijk heeft geinstalleerd iets verkeerd had gedaan |:( Iig ik ga denk ik ook over naar adsl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Niet online
JvS schreef op 02 October 2003 @ 15:27:
[...]
On line radio stations zullen niet een extreme belasting veroorzaken, dus die poorten (meestal 8000 ofzo toch?) kunnen ze altijd configureren tot "hoge prioriteit" poorten.
Die poorten veranderen continue, zeker de wat kleinere stations veranderen vaak van server en poort. Het is maar net wat ze aangeboden krijgen.
De bruikbaarheid weghalen vind ik niet goed, downloads in "prime-time" benadelen omdat het normale verkeer/gebruik dan lekker door kan gaan vind ik wel goed.
Het normale verkeer is nu net het probleem, wie beslist wat normaal verkeer is. Daar kom je nooit uit.
Je hebt nog geen idee van hoe en wat, wellicht zijn ze er alleen maar mee aan het spelen ofzo, en gaat het gelijk al opzeggen!
Het is echt wel meer dan alleen dit specifieke probleem. In mijn woonplaats zijn zeer veel storingen geweest. Daarbij heb ik vanaf augustus veel last van packets loss in de "drukke uren".
Je kan gedurende de hele nacht zo te zien prima downloaden hoor (als ik de statjes hier bekijk)
's Nachts werkt het inderdaad zeer goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
Epias, met welke tool heb jij die grafieken gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

's nachts werkt het allemaal wel ja, maar guess what! dan lig ik dus te slapen omdat ik nou eenmaal ook vroeg m'n bed uit moet. Dus moet ik overdag downloaden of aanzetten voordat ik ga slapen.
Anders gezegd: ik moet m'n gedrag aanpassen omdat dat bedrijf hun 'service' wenst aan te passen. Zo werkt het niet, ik betaal dus het moet wel zo gaan als ik wil, en niet overdag lijpe limieten overal op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:21

DDX

ik kom nu zowel met als zonder passive mode niet boven de 43kb/sec uit op ftp.xs4all.nl 10mb test file....

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

ik betaal dus het moet wel zo gaan als ik wil
Owjee, weer zo'n figuur dat de werkelijkheid een tikkie uit het oog verloren heeft :o. Jij kan zoveel willen, als zij zeggen "in drukke perioden hebben de http/mail/ftp poorten voorang boven de vaak voor illegale toepassingen gebruikte overige poorten", dan is dat hun beslissing. Nergens is een garantie voor die snelheid aan jou gegeven.
en niet overdag lijpe limieten overal op.
Volgens mij zijn dat geen "leipe limieten" maar meer drukke perioden, waarbij het normale verkeer dus voorang krijgt. Jij bent echt een typisch "voor een dubbeltje op de 1e rang willen zitten" figuur :o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:01
JvS schreef op 02 October 2003 @ 16:09:

[...]
Volgens mij zijn dat geen "leipe limieten" maar meer drukke perioden, waarbij het normale verkeer dus voorang krijgt. Jij bent echt een typisch "voor een dubbeltje op de 1e rang willen zitten" figuur :o.
Waarom hoeven andere bedrijven die voor ongeveer dezelfde prijs(demon) een sneller abbo leveren dan niet deze maatregel te nemen om http/ftp verkeer in de spits uren soepel te laten verlopen?

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidai
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-09 18:31
Het feest begint al weer, tis nu ongeveer 16:30 (al prime time?!) en met passive uit gaat het: Transferred 1 file totaling 10,00 MB in 57,88 (177,46 KBps) en met passive aan: Transferred 1 file totaling 10,00 MB in 02:00 (85,93 KBps)
Mja, 85 kBps kan ik nog wel mee leven maar chello heeft toch ook gewoon gewerkt met 180kBps passive aan, ze moeten gewoon niet proberen zoveel te besparen want als ze zo door gaan kan het weleens nadelig uitpakken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
Stukje van de chello website :
Kijken, luisteren, spelen en zoeken gaat met chello ongekend snel. Want chello biedt internet zonder vertraging. Downloaden is een kwestie van seconden. Met chello doe je alles zonder wachten - dag en nacht. Want bij chello internet je voor een vast laag bedrag: al vanaf € 34,95 per maand.
Let vooral even op dat stukje "Chello biedt internet zonder vetraging"
Oftwel wat ze hier zeggen komen ze niet na :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Niet online
Yohost! schreef op 02 oktober 2003 @ 16:01:
Epias, met welke tool heb jij die grafieken gemaakt?
Dat is gewoon Excel. Op mijn router verzamel ik de data met `ftp -p bla bla` in een script, nou ja, script mag je het niet noemen ;)

Output ziet er zo uit:

Oct 02 15:15 PORT 144.99 PASV 131.53
Oct 02 15:30 PORT 165.68 PASV 122.95
Oct 02 15:45 PORT 180.46 PASV 134.08
Oct 02 16:00 PORT 162.92 PASV 104.59
Oct 02 16:15 PORT 181.36 PASV 140.90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
pistole schreef op 02 October 2003 @ 15:48:
[...]

Even minder kan denk ik ook wel....
Okee, de helpdesk van UPC is slecht bereikbaar, en ook de antwoorden die je daar krijgt zijn vaak (en zeker niet altijd) twijfelachtig van kwaliteit. Maar let wel; het merendeel van de gebruikers die de helpdesk belt heeft het technisch inzicht van een kanarie, dus het is niet zo gek als je in jouw ogen domme vragen en antwoorden krijgt...
waar heb je mij dit zien zeggen? ik doelde op het feit dat de helpdeskers vaak laat of niet op de hoogte wordt gebracht van nieuwe features/technieken of veranderde procedures
Maar: een slechte helpdesk wil niet zeggen dat UPC een K*T bedrijf is. Zelf heb ik vanaf 1999 kabelmodem + tv + telefoon van UPC (en sind een paar maanden DTV) en mijn tevredenheid is groot.
uiteraard is er met zo'n groot netwerk ook een groot gedeelte wat wel tevreden is, maar er zijn schrijnende gevallen waar echt de haren van overeind gaan staan
M.i. zegt de term K*T bedrijf in veel gevallen meer over degene die dat zegt dan over de producent
trust me, ik heb genoeg meegemaakt om dat met recht te mogen zeggen
* pistole werkt niet bij UPC
[/quote]

wees blij :+

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmartyn
  • Laatst online: 05-09 18:06
Helaas maar bij mij dus ook dit knijpen. Als ik met passive aan connect naar m'n domein haal ik ongeveer 40 a 50 kB/s en non-passive gewoon 180 kB/s.Wat een verschrikkelijke rotstreek van ze.Maar m'n demon aanvraag loopt al ruim een week, dus ze zijn snel van me af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-07 15:34

T.T.

Sowieso

Verwijderd schreef op 02 October 2003 @ 04:03:
Eh.. jullie zien het verkeerd om. Passive FTP gebruikt juist maar 2 poorten (20 en 21) en Active FTP gebruikt juist meerdere poorten, dynamisch toegewezen.

Wat ze doen is het volgende.. als het druk is, knijpen ze FTP poorten 20 en 21.

Hierdoor verloopt passive FTP langzaam. Omdat Active FTP andere poorten gebruikt, blijft die snel.
U lult uit uw nek :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

[...]
Owjee, weer zo'n figuur dat de werkelijkheid een tikkie uit het oog verloren heeft :o. Jij kan zoveel willen, als zij zeggen "in drukke perioden hebben de http/mail/ftp poorten voorang boven de vaak voor illegale toepassingen gebruikte overige poorten", dan is dat hun beslissing. Nergens is een garantie voor die snelheid aan jou gegeven.

[...]
Jij begrijpt het niet helemaal denk ik zoals ik bedoel, ik heb 4 jaar lang dit abo en 4 jaar lang heeft het perfect gewerkt, ook in de 'drukkere tijden' was het gewoon snel. Zo is het in heel de buurt hier, het is bij iedereen snel ook als we zitten te downloaden. Nu knijpen ze de boel af, gaat het trager bij iedereen en betalen we nog gewoon net zoveel. Lijkt mij een duidelijke naaistreek.
Dat ze knijpen als het druk is in gebieden waar het ook daadwerkelijk trager is in de spitsuren, kan ik me nog enigzins in vinden. Maar hier is het altijd snel geweest en nu ineens niet meer. Tsja, en dan ben ik de werkelijkheid uit het oog verloren? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

"ik betaal dus het moet wel zo gaan als ik wil" is in mijn optiek inderdaad een beetje de werkelijkheid verliezen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Ik bedoel daar dus mee dat ik betaal voor iets en dan verwacht ik dat het gewoon zo werkt zoals het altijd heeft gewerkt, snel dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrFive
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:55
heel irritant is dit,

waar ik normaal van 100mbits met 150kb/s (soms zelfs 160kb/s) ging is nu gemiddeld 60kb/s...

Chello adios! tijd voor een andere provider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

tis hier nu wel heel erg...
passive mode aan: 15kb/sec
passive mode uit: 50kb/sec

aantal keer herhaald...
nee ik wordt ECHT blij, http lijkt ook wel limited rond de 15 a 20 max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Gewoon een verkapte manier om iedereen aan het duurdere abo te krijgen dus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
JvS schreef op 02 October 2003 @ 20:01:
"ik betaal dus het moet wel zo gaan als ik wil" is in mijn optiek inderdaad een beetje de werkelijkheid verliezen ja.
true

heb nog vaak genoeg klanten aan de lijn die zeggen "ik betaal abonnement dus ik wil vanmiddag nog een monteur aan huis die mijn msn aan de praat krijgt"

en die hebben gewoon vette pech

maar in dit geval is het meer "ik betaal nog steeds evenveel en ik krijg ineens minder dat ik eerst kreeg, zonder dat dat vantevoren duidelijk is medegedeeld"

en dan is het niet zo gek als mensen hun heil elders gaan zoeken, oke volgens de algemene voorwaarden zal Chello nog steeds volgens de regels werken maar het wordt zo langzamerhand al wel aardig uitgehold zo :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

ach ergste is nogsteeds de 256kbit->128kbit downgrade van de upspeed
en dan ook niet weer 256kbit geven als dit technisch wel weer mogelijk is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zeggen dat ik tot op heden er nog geen last van heb gehad, alleen vanaf het surfnet netwerk haal ik gvd maar gemiddeld 70KB/s. Hij flipt constant met de snelheid daar. meer mensen daar last van?

xs4all heb ik overigens wel gewoon 160KB/s...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerbenW schreef op 02 October 2003 @ 13:19:
[...]
De laatste 2 zijn 1 poortnummer om precies te zijn. Als er bijvoorbeeld "18, 25" aan het eind staat betekent dat poort nummer 18*256+25 = 4633. Passive en Active gebruiken dus beide WEL 2 poorten. (1 controlpoort en 1 datapoort)
Geen ruzie om een paar stomme poortjes jongens :+

En ja, GerbenW heeft gelijk. B)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2003 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me ziet het ook.. ben lekker bezig, moet meer slapen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidai
  • Laatst online: 08-09 18:31
Wat zal chello blij zijn met alle mensen die nu hun abbonnement opzeggen want dat zijn waarschijnlijk toch alleen de grootverbruikers. Ze hebben minder dataverkeer, hoeven dus minder bandbreedte in te kopen en ze zijn weer van een aantal zeurende (veeleisende) klanten af. Je kan iig niet zeggen dat ze niet slim zijn daar bij chello :D Perfecte actie, alleen beetje lullig voor de mensen (grootverbruikers) die er last van hebben en nu maar over moeten stappen, ben benieuwd hoe snel Demon nu blijft nu al die grootverbruikers van chello overstappen op ADSL....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus jij denkt dat Chello nu weer sneller gaat worden? :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[...]
JvS, wat beschouw jij als illegaal ? Ben erg benieuwd naar je motivatie. Vergeet in dat verlengde dan ook niet dat de up's/down streams de afgelopen jaren al drastisch zijn gezakt bij Chello en tegelijkertijd meer geld voor hun classic abbo hebben gevraagd. Tevens is het niet aan UPC om over de gebruikers te oordelen wat wel/niet legaal/illegaal is. Het enige wat UPC moet garanderen is een werkend netwerk met de maximale snelheden zoals zij die aanbieden op ieder gewenst uur van de dag.

Op de www.upc.nl site zie ik nu de "nieuwe" specificaties en zie dat de downloadsnelheid alweer met 10 kbyte is verlaagd, nu 150, voorheen 160, daarvoor 220. De upload is naar beneden geschroef van 15 kbyte naar 12.8. Met andere woorden, er word DUIDELIJK van mij gestolen, kzal ff uitleggen waarom. Tenteide dat ik mijn kontrakt 3 jaar geleden heb afgesloten waren voor mij de snelheden destijds aangeboden : 220kbyte down - 15 kbyte up. In de tijd dat de snelheden zijn verlaagd heb ik van hun NOOIT een schrijven mogen ontvangen dat de snelheden zouden worden verlaagd. Ik ben dus benadeeld zonder daarvan *cough* in kennis te zijn gesteld, hoort dat niet offcieel als je voor een produkt betaald ? Kijk, de manier waarop er dus belid word gevoerd is dus hondsbrutaal, ik zie al dat ik jou een Mercedes Benz 300 voor een X bedrag verkoop maar door policy krijg je nu voor dat geld maar een baby benz. Zou je akkoord gaan ? Nee dus. Waar UPC heimelijk misbruik van maakt is dat mensen het uitermate zat zijn om iedere keer te klagen, wachttijden, n00b antwoorden te krijgen etc., men kan dus stellen, UPC teert op de gewoonte die ze gecreerd hebben. Nu dat ADSL goedkoper word zien de mensen in dat het ook anders kan met een betere helpdesk en betere tech. ondersteuning. Aangaande COAX, leuk hoor zo een stichting, overheid in het verlengde, maar die hebben nog nooit iets WILLEN betekenen om de mensen te beschermen.

Ik denk dat UPC door een zure appel moet gaan bijten in de toekomst, zeker omdat mensen nu tot het besef komen dat ze elders meer waar voor hun geld kunnen krijgen. En dat is maar goed ook want alleen de concurrentie strijd staat borg voor kwaliteit. Maar goed, een proefproces tegen UPC voor het verlaagde van snelheden zonder de klanten daarvan in kennis gesteld te hebben lijkt me wel nuttig om dat eens te toetsen voor de rechter, eigenlijk zou dit een zaak moeten zijn voor COAX 8)7 Maar goed, na 3 jaar UPC, veel ping spikes, trage downloads, veel time outs en gemorrie over "kwaliteit" is het gewoon tijd dat ze onderuit gaan. Niet omdat ik het zo graag wil, maar verleden en huidige gegevens wijzen ernaar dat uit dat kabel exploitanten steeds minder bestaansrecht verdienen _/-\o_
Technische specificaties:
- eigen homepage van maximaal 10MB 1
- aantal e-mailadressen 1
- aantal aliassen 5
- grootte mailbox maximaal 10 MB
- datalimiet e-mail verzenden 5 MB
- upload snelheid 128 Kbps
- download snelheid 1500 Kbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Yohost! schreef op 02 October 2003 @ 15:24:
[...]

Nee, ik heb dat FTP voorbeeld rechtstreeks vanaf mijn linux machine gedaan die direct aan het internet hangt.

Wou je dan beweren dat het aan mijn instellingen ligt ipv aan chello? :)
Oh ok.. nouja ik vroeg me af of dat invloed zou kunnen hebben.
JvS schreef op 02 October 2003 @ 15:33:
Bij klanten met geen verbinding komen we bij Chello ook wel aan die 90% hoor... ;) Het aantal klanten wat belt over een trage verbinding is trouwens minder dan 1%.
kutkip schreef op 02 October 2003 @ 15:52:
Ik weet niet precies het verschil tussen active en passiv downloaden maar een ding is zeker; Chello is hier al vanaf het begin traag, en minstens een paar keer per week heb ik geen verbinding.... bla bla bla bla....
Ja maar daar gaat dit topic niet over. |:(
wees blij :+
Best leuk werk hoor! :)
Verwijderd schreef op 03 oktober 2003 @ 02:43:
[...]
JvS, wat beschouw jij als illegaal? Ben erg benieuwd naar je motivatie.
Is dat woord op meerdere manieren uit te leggen? Illegaal = wat volgens de Nederlandse wet illegaal is natuurlijk. Maar dat snap je zelf ook wel.
Vergeet in dat verlengde dan ook niet dat de up's/down streams de afgelopen jaren al drastisch zijn gezakt bij Chello en tegelijkertijd meer geld voor hun classic abbo hebben gevraagd.
Bij jou misschien. Gemiddeld gezien is 't veel beter geworden.
Tevens is het niet aan UPC om over de gebruikers te oordelen wat wel/niet legaal/illegaal is. Het enige wat UPC moet garanderen is een werkend netwerk met de maximale snelheden zoals zij die aanbieden op ieder gewenst uur van de dag.
Tja, maar UPC kan natuurlijk geen maximum snelheden garanderen. Als je downt vanaf een drukke server...nouja vul maar in.
Op de www.upc.nl site zie ik nu de "nieuwe" specificaties en zie dat de downloadsnelheid alweer met 10 kbyte is verlaagd, nu 150, voorheen 160, daarvoor 220. De upload is naar beneden geschroef van 15 kbyte naar 12.8.
Waar zie je die info staan dan? Linkje? De maximumsnelheid van 't classic abo is nog steeds 1500/128 kbit (187,5/16 kbyte)
Met andere woorden, er word DUIDELIJK van mij gestolen, kzal ff uitleggen waarom. Tenteide dat ik mijn kontrakt 3 jaar geleden heb afgesloten waren voor mij de snelheden destijds aangeboden : 220kbyte down - 15 kbyte up. In de tijd dat de snelheden zijn verlaagd heb ik van hun NOOIT een schrijven mogen ontvangen dat de snelheden zouden worden verlaagd. Ik ben dus benadeeld zonder daarvan *cough* in kennis te zijn gesteld, hoort dat niet offcieel als je voor een produkt betaald ?
Als het in de algemene voorwaarden staat wel.
Kijk, de manier waarop er dus belid word gevoerd is dus hondsbrutaal, ik zie al dat ik jou een Mercedes Benz 300 voor een X bedrag verkoop maar door policy krijg je nu voor dat geld maar een baby benz. Zou je akkoord gaan ? Nee dus. Waar UPC heimelijk misbruik van maakt is dat mensen het uitermate zat zijn om iedere keer te klagen, wachttijden, n00b antwoorden te krijgen
Wie de generalisering als eerste ziet krijgt een lollie!
etc., men kan dus stellen, UPC teert op de gewoonte die ze gecreerd hebben. Nu dat ADSL goedkoper word zien de mensen in dat het ook anders kan met een betere helpdesk en betere tech. ondersteuning. Aangaande COAX, leuk hoor zo een stichting, overheid in het verlengde, maar die hebben nog nooit iets WILLEN betekenen om de mensen te beschermen.

Ik denk dat UPC door een zure appel moet gaan bijten in de toekomst, zeker omdat mensen nu tot het besef komen dat ze elders meer waar voor hun geld kunnen krijgen. En dat is maar goed ook want alleen de concurrentie strijd staat borg voor kwaliteit. Maar goed, een proefproces tegen UPC voor het verlaagde van snelheden zonder de klanten daarvan in kennis gesteld te hebben lijkt me wel nuttig om dat eens te toetsen voor de rechter, eigenlijk zou dit een zaak moeten zijn voor COAX 8)7 Maar goed, na 3 jaar UPC, veel ping spikes, trage downloads, veel time outs en gemorrie over "kwaliteit" is het gewoon tijd dat ze onderuit gaan.
Ja maar je doet nu alsof dat bij iedereen zo is. De werkelijkheid is dat maar een heel klein percentage van de klanten verbindingsproblemen heeft.

[ Voor 59% gewijzigd door Bergen op 03-10-2003 03:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap niet echt waar de discussie over gaat.

Je neemt een breedbandverbinding om gebruik te maken van breedband.
Dat houdt dus in dat je gaan DOWNLOADEN en dat wil je graag op de
speed die chello aanbiedt. Zeker van een server waarvan je weet dat die
een 100 mbit verbinding heeft.

Laat de gebruikers die geen breedband willen en daar ook niet voor betalen
maar een lagere speed hebben.

Waarom moet ik geknepen worden als ik wel voor een classic abbonement betaal?
Ik betaal breedband en krijg het niet. Dat is toch raar. Breedband heb je niet nodig voor
het surfen, dat is onzin. 180 KB p/s voor surfen is de grootste onzin dat weet iedereen.
Die 180 KB p/s is alleen interessant als je gaat downloaden.

Chello komt hiermee aan het fundament van het internet. Als internet ooit groter wil
worden en meer mogelijkheden wil krijgen die VEEL bandbreedte vergen moeten
ze hier SNEL mee stoppen. Want dit maakt het onmogelijk om op de toekomst gerichte
topologieen en diensten via de kabel te gebruiken. Ze gooien hun eigen glazen in.

Ze zijn monopolist en maken daar VIES gebruik van. Ik denk zelfs dat een rechter
dit een raar zaakje zou vinden. Je geeft namelijk zelf niet de bandbreedte die je
beloofd als chello. Dit staat los van of je netwerk de belasting op dat moment niet
aan kan. Chello blokkeert willens en wetens de bandbreedte van gebruikers terwijl
ze wel voor de bandbreedte betalen. Hier in Nederland heet zoiets oplichting. Dat
weinig gebruikers er last van hebben ligt eerder aan de technische kennis van deze
gebruikers dan aan het feit dat er niets aan de hand zou zijn.

Mijns inziens wordt gewoon een deel van het verkeer dat je normaal via een breedband
verbindig zou moeten kunnen voeren geknepen. En daar kun je over lullen wat je wilt,
maar als dat is omdat dan mensen die surfen beter kunnen surfen, dan is dat de grootste
onzin. Surfen neemt never zoveel bandbreedte dat ik van de 180 KB p/s er nog 20 KB p/s
over zou moeten houden. Waar gaat de overige bandbreedte naar toe? Ik denk naar de
uers met het duurste abbonement. DIt is een erg vreemde gang van zaken en gaat ze
veel klanten kosten. Simpel.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2003 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 October 2003 @ 01:49:
Dus jij denkt dat Chello nu weer sneller gaat worden? :z
Ze knijpen je nu toch wel, of ze nou wegzijn of niet. Veel sneller gaat het niet worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

Verwijderd schreef op 03 October 2003 @ 09:34:
Ik snap niet echt waar de discussie over gaat.
Dat zie ik.
Je neemt een breedbandverbinding om gebruik te maken van breedband.
Dat houdt dus in dat je gaan DOWNLOADEN en dat wil je graag op de
speed die chello aanbiedt. Zeker van een server waarvan je weet dat die
een 100 mbit verbinding heeft.
Breedband != als een achterlijke downloaden
Laat de gebruikers die geen breedband willen en daar ook niet voor betalen
maar een lagere speed hebben.
Definieer 'breedband'. En volgens mij biedt Chello ook een light-versie aan, dus wat is je probleem?
Waarom moet ik geknepen worden als ik wel voor een classic abbonement betaal?
Ik betaal breedband en krijg het niet. Dat is toch raar. Breedband heb je niet nodig voor
het surfen, dat is onzin. 180 KB p/s voor surfen is de grootste onzin dat weet iedereen.
Die 180 KB p/s is alleen interessant als je gaat downloaden.
En bij surfen download je niets? Ik ben benieuwd hoe de bytes bij jou komen als je surft. Als ik een 100 mbit verbinding wil gebruiken voor alleen surfen moet ik dat toch zelf weten?
Chello komt hiermee aan het fundament van het internet. Als internet ooit groter wil
worden en meer mogelijkheden wil krijgen die VEEL bandbreedte vergen moeten
ze hier SNEL mee stoppen. Want dit maakt het onmogelijk om op de toekomst gerichte
topologieen en diensten via de kabel te gebruiken. Ze gooien hun eigen glazen in.
Goh, jij bent echt een deskundige, ik merk het. Ik adviseer je bij Chello te solliciteren naar de functie van bedrijfsstrateeg ofzo.
Ze zijn monopolist en maken daar VIES gebruik van. Ik denk zelfs dat een rechter
dit een raar zaakje zou vinden. Je geeft namelijk zelf niet de bandbreedte die je
beloofd als chello. Dit staat los van of je netwerk de belasting op dat moment niet
aan kan. Chello blokkeert willens en wetens de bandbreedte van gebruikers terwijl
ze wel voor de bandbreedte betalen. Hier in Nederland heet zoiets oplichting. Dat
weinig gebruikers er last van hebben ligt eerder aan de technische kennis van deze
gebruikers dan aan het feit dat er niets aan de hand zou zijn.
Tip 1: Verdiep je eens in de opzet van een kabelnetwerk.
Tip 2: Lees artikel 9 uit de AV.
Mijns inziens wordt gewoon een deel van het verkeer dat je normaal via een breedband
verbindig zou moeten kunnen voeren geknepen. En daar kun je over lullen wat je wilt,
maar als dat is omdat dan mensen die surfen beter kunnen surfen, dan is dat de grootste
onzin. Surfen neemt never zoveel bandbreedte dat ik van de 180 KB p/s er nog 20 KB p/s
over zou moeten houden. Waar gaat de overige bandbreedte naar toe? Ik denk naar de
uers met het duurste abbonement. DIt is een erg vreemde gang van zaken en gaat ze
veel klanten kosten. Simpel.
Wat let je om op te zeggen?

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wokschotel schreef op 03 October 2003 @ 10:26:
[...]

--- KNIP ---
Wat let je om op te zeggen?
Opzeggen. Ben ik net mee bezig.

Kijk, dat jij het lekker vindt om genaaid te worden moet je zelf weten,
maar wat chello nu flikt gaat me tegen alle gevoel van recht in.
Dit is iets dat zo scheef is als een banaan rechtlullen.

Ach ja, ben maar 3de klas HBO hogere informatica student, dus nee,
verstand zal ik er wel niet van hebben. Kloot niet met netwerken normaal
gesproken. Maar een gevoel van wanneer
ik genaaid wordt door de zoveelste monopilist is nog wel aanwezig hoor.

exit chello. exit telefonie....
Op naar een bedrijf dat wel weet wat recht en service is.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2003 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We gaan over een aantal maanden verhuizen, en dan weet ik 1 ding zeker. Weg met UPC, er komt een Demon lijntje of iets dergelijks te liggen. Alleen voor de kabeltv hebben we dan nog UPC.

UPC maakt het hier echt te bont. Eerst ik weet niet hoeveel storingen, spookrekeningen, enz. En dan nu dit: Ik betaal voor 1500kbit dus ik wil ook 1500kbit kunnen halen. Ongeacht welke poorten ik gebruik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
Ik ben het totaal met G_A eens.
Voorheen betaalde ik minder voor het classic abonnement en kon ik om 8 uur 's avonds met 180kb/s downloaden vanaf FTP.
In de loop van de jaren is het bedrag omhoog gegaan en download ik 's avonds niet meer met 180kb/s maar met 30kb/s
Oftewel voor mij is de dienst die chello biedt slechter geworden.

Blijft nog de vraag waarom niet iedereen geknepen wordt.
Ik download niet extreem veel en ken lui die downloaden even veel maar komen met passive 's avonds nog ruim boven de 100kb/s uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Verwijderd schreef op 03 October 2003 @ 10:44:
We gaan over een aantal maanden verhuizen, en dan weet ik 1 ding zeker. Weg met UPC, er komt een Demon lijntje of iets dergelijks te liggen. Alleen voor de kabeltv hebben we dan nog UPC.
ik weet niet precies waar je woont, maar voor de tv zou ik Digitenne dan ook in de gaten houden ;) digitale tv via de ether, zonder UPC
En dan nu dit: Ik betaal voor 1500kbit dus ik wil ook 1500kbit kunnen halen. Ongeacht welke poorten ik gebruik!
hell yeah!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed 1 voorbeeld nog.
Je kunt onmogelijk op een mail terugkomen die je naar chello stuurt.
geen enkele ID of zoiets.

Wil je een reply sturen is dat onmogelijk. Nou, dat is wel HEEL erg slecht,
hoe kun je zo een case aanleggen van een klacht? Dat kan dus niet.
Weer een voorbeeld van onkunde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ener-G schreef op 03 October 2003 @ 10:53:
[...]

ik weet niet precies waar je woont, maar voor de tv zou ik Digitenne dan ook in de gaten houden ;) digitale tv via de ether, zonder UPC

[...]

hell yeah!
Hmm ook een idee, woonplaats is en blijft Arnhem, sterker nog we verhuizen 20m naar de overkant van de straat :)
Verwijderd schreef op 03 October 2003 @ 10:59:
Goed 1 voorbeeld nog.
Je kunt onmogelijk op een mail terugkomen die je naar chello stuurt.
geen enkele ID of zoiets.

Wil je een reply sturen is dat onmogelijk. Nou, dat is wel HEEL erg slecht,
hoe kun je zo een case aanleggen van een klacht? Dat kan dus niet.
Weer een voorbeeld van onkunde.
UPC == onkunde

vorige week 2 dagen geen internet, gast al hele dag aan het kijken van UPC. Belt tie vlak voor 17.00 op. Ja meneer er hingen 2 ipadressen aan het modem, daarom kon hij niet kiezen

@&*)(*&@(*)#()@*#^#)*^@#*&@!^#*()&@$$#^*^*)#*)$# OETL*L daarvoor kijk je al de hele dag naar je scherm. En wij zaten 2 dagen zonder internet was hier best wel cruciaal is (beleggen enzo)

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2003 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

Verwijderd schreef op 03 October 2003 @ 10:44:

UPC maakt het hier echt te bont. Eerst ik weet niet hoeveel storingen, spookrekeningen, enz. En dan nu dit: Ik betaal voor 1500kbit dus ik wil ook 1500kbit kunnen halen. Ongeacht welke poorten ik gebruik!
Dan ben je op het verkeerde adres als je bij upc gaat aankloppen. Je zou kunnen overwegen om naar een (goede) adsl provider over te stappen (demon,xs4all,etc) Dan weet je bijna zeker dat je wel je bandbreedte krijgt die je behoort te hebben

Pak je rust!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik stap ook over op ADSL. Mijn connectie is van de oude 190KB/s stabiel naar 150KB/s met grote schommelingen gegaan voor de normale poorten. Voor andere poorten ben ik van 190 naar 35KB/s en dat is echt belachelijk. Vandaag nog gaat de brief nog de deur uit voor opzeggen en dan even online ADSL aanvragen. 1 kalendermaand opzeg voor chello dus eind november afgesloten en 6 weken voor aansluiten ADSL. Kleine overlap voor de zekerheid.
Het viel me de laatste maanden toch al op dat de verbinding kwalitatief slechter was, meer schommelingen tijdens een transfer. Ik zat dus toch al te denken aan ADSL en dit is gewoon net het duwtje dat ik nodig had om de knoop door te hakken. Ik ga echt geen 50 euri betalen wanneer ik voor hetzelfde geld een stuk sneller kan, voor qua upload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Den the Man schreef op 03 oktober 2003 @ 11:14:
[...]

Dan ben je op het verkeerde adres als je bij upc gaat aankloppen. Je zou kunnen overwegen om naar een (goede) adsl provider over te stappen (demon,xs4all,etc) Dan weet je bijna zeker dat je wel je bandbreedte krijgt die je behoort te hebben
zeg ik toch? weg met UPC behalve voor de tv :) (of dat digitenne moet wat zijn :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
digitenne is super.. 9 euro per maand, dvd kwaliteit beeld EN discovery channel (die bij UPC achter zo'n decoder zit)

maar je moet dus wel in de regio Amsterdam/Purmerend/Hilversum wonen momenteel, er wordt nog aan gewerkt dit gebied uit te breiden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 (wel kloppende) zaken:

Breedband is niet gelijk aan hoge snelheid. Sterker nog, de definitie van breedband heeft niets met snelheid te maken!
In LAN technology, broadband is a system in which multiple channels access a medium, usually coaxial cable
En wij zaten 2 dagen zonder internet was hier best wel cruciaal is (beleggen enzo)
Dit hoor ik wel vaker. Ik begrijp dat het vervelend is als je internet het niet doet maar 'het is belangrijk' is voor een thuisgebruiker met een privé abbo geen argument. Wil je zekerheid, dien je een bedrijfsabbo te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ener-G schreef op 03 October 2003 @ 11:42:
digitenne is super.. 9 euro per maand, dvd kwaliteit beeld EN discovery channel (die bij UPC achter zo'n decoder zit)

maar je moet dus wel in de regio Amsterdam/Purmerend/Hilversum wonen momenteel, er wordt nog aan gewerkt dit gebied uit te breiden
Discovery, UPC, achter decoder :? niet dat ik weet :P

Maar ik ga het denk dan ook maar doen. Wat kost de aanschaf van de set?

godver laat maar, niet beschikbaar :'( Ik dacht al dat zou ideaal zijn

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2003 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Laatst online: 15-09 12:56
Ener-G schreef op 03 October 2003 @ 11:42:

Wat je maar super noemt: http://www.digitenne.nl/WatBiedtDigitenne/zenders.asp

Niet eens BBC1/2 8)7

Dan is UPC Digital wel 300x beter: http://www.upc.nl/index.p...547435b547aa6e4b0&R=20692

Vooral Motors TV is erg cool :9

(Je kan trouwens via je tv ook bioscoopkaartjes bestellen, mailen, telefoonnummers opzoeken enz enz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
och ja zo vaak kijk ik geen BBC, en top gear komt tegenwoordig ook op veronica >:)
daar betaal je dan wel stukken meer voor
Vooral Motors TV is erg cool :9
ken ik niet, maar ben dan ook geen motorfreak :P
(Je kan trouwens via je tv ook bioscoopkaartjes bestellen, mailen, telefoonnummers opzoeken enz enz)
daar heb ik toch internet en een telefoon voor :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Ener-G schreef op 03 oktober 2003 @ 16:35:
[...]

och ja zo vaak kijk ik geen BBC, en top gear komt tegenwoordig ook op veronica >:)

[...]

daar betaal je dan wel stukken meer voor

[...]

ken ik niet, maar ben dan ook geen motorfreak :P

[...]

daar heb ik toch internet en een telefoon voor :?
Top Gear is verknipt tot een half uurtje op Veronica :P

En UPC Digital is maar 6 euro duurder, ik vind dat Digitenne juist duur, je krijgt er alleen maar een paar zenders voor :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje off topic inmiddels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 22:11
Sir_Killalot schreef op 03 October 2003 @ 17:13:
[...]

Top Gear is verknipt tot een half uurtje op Veronica :P

En UPC Digital is maar 6 euro duurder, ik vind dat Digitenne juist duur, je krijgt er alleen maar een paar zenders voor :?
Die 15 euro van Digital komt bovenop het normale tarief als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met veel ergernis heb ik een aantal reakties in deze thread gelezen...

Naar mijn mening betaal je Chello voor een 1500/128 Kbps verbinding en dien je die ook gewoon te krijgen...

De beperkende factor zou de server waarvan je download moeten zijn, en niet de Chello router waar je aan hangt...

of er nu via HTTP, FTP, P2P of weet ik veel wat voor hels protocol gecommuniceerd wordt zou geen kont uit moeten maken. Ook wat er gedownload wordt is niet van belang, want daar is enkel de downloader zelf aansprakelijk voor.

Als Chello echt bepaalde poorten afknijpt kan een proefproces gestart worden.
Het contract wat opgesteld is tussen afnemer (=wij) en Chello zelf wordt in dit geval door Chello niet nagekomen ("tekortkoming in de nakoming"). In principe zou in het geval van structurele tekortkoming abonnementsgeld teruggevorderd kunnen worden.

Laten we even vooropstellen dat ikzelf ook een Chello Classic abonnement nuttig en hier nog nooit enige problemen mee heb ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
ik ben net thuis, en even getest, op passive mode ftp transfers haal ik momenteel max 30 kB/sec :(

en active op dezelfde server (!) gewoon 180 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Laatst online: 14:11

nwagenaar

God, root. What's the differen

Op het moment beschik over een 2-tal UPC (of hoe het ook heet :) ) verbindingen. Namelijk een Chello Plus (Motorola Surfboard, Privé) en een Priority Telecom (COM21, Zakelijk).

In de afgelopen weken heb ik de download en/of upload snelheid structureel op diverse porten naar beneden zien gaan.

Voorbeelden :

- De Chello newsserver was altijd al brak maar ik maakte altijd gebruik van de A2000 newsservers die redelijk goed gevuld waren en bovendien een goede snelheid had met downloaden. Ik haal via de newsserver niet meer dan 16kb/s met downen op beide connecties. Overigens heb ik hetzelfde probleem met andere newsservers, hele trage download;

- Mijn port redirect op onze zakelijke lijn (port 20000) is gewoon zo traag op onze Priority lijn dat het niet meer te doen is. Ik zie gewoon de lijn in inactive mode staan en dan begint hij weer te verzenden;

- Passive FTP is op beide lijnen trager dan voorheen. En dit is een probleem omdat wij gebuik maken van een aantal websites die niet werken via non-passive FTP;

Allemaal heel erg vaag. Zelfs mijn BitTorrent downloads zijn niet zo heel erg vlot meer als voorheen. Toen ik het nieuwsbericht zag begin ik nou echt het vermoeden te krijgen dat UPC een aantal porten zitten dicht te knijpen terwijl ik gebruik mag maken van servers op beide lijnen, ongeacht de gekozen port.

Ik denk dat ik maar eens aan de telefoon ga hangen. Mocht het zo zijn dat dit inderdaad het geval is, dan zijn zij in gebreke en kan ik (hopelijk) mijn account opzeggen.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THEVGE
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
FTP gebruik ik niet, maar de nieuwsgroepen zijn inderdaad bagger. Uit frustratie heb ik maar een 2 Mbit payserver genomen, maar ook daarmee kom ik zelden boven de 100 kb/s. Nog voor de geweldige server upgrade van Chello, was het wel fullspeed (160 kB/s). Ook is geen enkele nieuwsgroep met chello meer compleet. Een 5-tal vrienden van me (omgeving Eindhoven) ervaren exact hetzelfde. Aangezien ik geen zin heb in een KPN aansluiting, doe ik het maar even zo, maar een ADSL wordt steeds interessanter. Ik ben nu 65 euro p/m kwijt en heb een stabiele 1 Mbit verbinding (!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Laatst online: 14:11

nwagenaar

God, root. What's the differen

Als je in de 62.x.x.x range zit via Chello (Chello Plus zit hier onder andere in) heb je toegang tot het "oude" A2000 netwerk. De news1.a2000.nl en news2.a2000.nl zijn over het algmeen wel goed gevuld en compleet. Met de news servers van chello zelf is dit niet het geval.

Wellicht het proberen waard :)

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nwagenaar schreef op 03 October 2003 @ 19:47:
Als je in de 62.x.x.x range zit via Chello (Chello Plus zit hier onder andere in) heb je toegang tot het "oude" A2000 netwerk. De news1.a2000.nl en news2.a2000.nl zijn over het algmeen wel goed gevuld en compleet. Met de news servers van chello zelf is dit niet het geval.

Wellicht het proberen waard :)
news1.a2000.nl = news2.a2000.nl = news.rott.chello.nl = news.arnhem.chello.nl = news.brabant.chello.nl = 212.83.64.210

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Kazaa zou hier dan ook last van moeten hebben he?

Net ff 2 random files gedownload en die komen gewoon met 100KB/s+ binnen, mijn ip is 62.194.xxx.xx (oude A2000 netwerk) en mijn dataverkeer ligt per maand zo rond de 20GB down en 7GB up :)

dit was even om te testen:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/11430/full.png
^clickable^

Dus zo te zien word er bij mij niks geknepen ?

[ Voor 24% gewijzigd door Sir_Killalot op 03-10-2003 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 23:07
Ik noem Chello geen "broadband" of breedband hoor... Of ligt dat nou aan mij?
Ik kan niet eens fatsoenlijk een streaming video bekijken zonder dat ik een dia show krijg.
Gelukkig ben ik er (hopelijk) binnenkort van af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
eX0duS schreef op 03 October 2003 @ 21:24:
Ik noem Chello geen "broadband" of breedband hoor... Of ligt dat nou aan mij?
Ik kan niet eens fatsoenlijk een streaming video bekijken zonder dat ik een dia show krijg.
Gelukkig ben ik er (hopelijk) binnenkort van af.
Ligt aan jouw, deze (http://www.terena.nl/~dick/cam2.asx) 1Mbit webcam doet het super hier :)

En de 500Kbit streams van omroep.nl ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik heb de laatste maanden ook grote problemen met NNTP. Eerst dacht ik dat het alleen de chello servers waren, maar ik heb ook andere servers uitgeprobeerd en precies hetzelfde probleem:
5-10 seconde komt het even binnen stromen, en dan weer lange tijd totaal niets...
Ik heb geen idee of dit iets met QoS te maken heeft, maar ik vermoed wel dat het iets te maken heeft met poort 119. Immers downloaden van http/ftp gaat prima, geen klagen over! Altijd goed... maar hoe dit nou kan, ik weet het niet.

Gelukkig is m'n Demon adsl aanvraag bijna rond... _/-\o_

NB. ik ben nooit een zware gebruiker geweest ( 'slechts' enkele ggb's/maand ), dus het lijkt me sterk dat ze me expres afknijpen.

ps. ik heb ook meerdere download programma's gebruikt voor de nieuwsgroepen. Met of zonder firewall etc, onder windows 2000 of xp, all the same.

ps2. ik zit ook in de 62.194.xx.xx range, Haarlem-centrum.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2003 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik als adsl gebruiker bij xs4all zit nou eens te kijken wat er allemaal voor problemen zijn hier, en het valt me op dat zodra er een beetje gedownload wordt er ineens te weinig bw is.
ikzelf ben een zwaar gebruiker verbinding staat 24/7 open en doet ook wat 24/7 als is het niet uploaden dan wel downloaden, en ik zit dit jaar al op 82.045 GB up en 1033.703 GB down, reken zelf maar uit. ik haal ook altijd mijn max van 166.66kb/s en up 26.54kb/s , daarbij komt dat ik nog nooit problemen met mijn verbinding heb gehad (behalve defecte modem door stroompieken :S ) en ja ik heb op het moment veel vrije tijd (ziektewet) en nee ik download geen mp3's.

ik stap misschien over naar speedxs vanwege de prijs maar zeker niet vanwege xs4all, altijd zeer goede service (nog niet nodig gehad :) ) ik betaal nu 86 euro p/maand voor een adsl fast abbo 1536/256 en ga over naar 49.95 (ongeveer 60 euro p/maand) voor een 8192/1024 lijntje, alleen ff afwachten op een reactie ivm fup

misschien hoort dit hier niet thuis, omdat het adsl is maar ik wil alleen laten zien dat het ook anders kan (geldt niet voor de mensen die geen last van chello hebben )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toktokcity
  • Laatst online: 06:22
Ik zit ook in de 213.46 range en de snelheden in de omgeving Arnhem (Barneveld) zijn ook bepaald niet meer wat ze geweest zijn. Ik heb ook lange tijd vast gehouden aan de resultaten van speedtest waardoor ik altijd dacht ligt het nou aan mij. Ik weet niet wat ze willen bij UPC maar ik denk ook dat wij thuis heel snel zullen overstappen naar Demon. Eigenlijk zou iedereen die zijn klacht kwijt wou zich moeten kunnen melden, soort handtekeningen actie, misschien zou zo'n stapel digitale handtekeningen wat los maken bij UPC en anders misschien bij de media. Maar goed chello is waarschijnlijk voor ons verleden tijd, das weer een Demon erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/epias/upc4.jpg

De blauwe lijn is passive FTP. De gestippelde lijn is het gemiddelde. Kom ik toch nog op een gemiddelde van zo'n ~130 KB/s. Lang niet zo slecht als je het zo bekijkt >:) Dat het gemiddelde daalt wil overigens niet zoveel zeggen, daar heb ik veel te weinig gegevens voor. In het weekend zal hij nog wel wat verder dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
zo... aanvraag demon adsl is verstuurd, nu nog ff langs Chello om de boel op te zeggen daar :)

ik heb nu Demon DSL 1024 aangevraagd, 1024/512 kbit voor 39 euro.. terwijl ik voor Chello 49 euro neerleg en daar 1500/128 voor krijg, terwijl dat gemiddeld momenteel niet veel meer dan 6 a 700 kbit down is momenteel, om over de brakke upload nog maar te zwijgen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaZGuLL
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

NaZGuLL

Capo di Tutti Capi

Sta erop dat je je modemborg meteen terugkrijgt bij het inleveren van
je modem anders zou dit het zoveelste zakcentje worden voor UPC.

Dus niet met je modem over de toonbank en dan informeren of je borg
kunt krijgen want dan ben je te laat.

[ Voor 29% gewijzigd door NaZGuLL op 04-10-2003 15:26 ]

I've seen things you people wouldn't believe, a P4 on fire at Mach2. I watched DDR-memory glitter in the dark. All those moments will be lost in time, like money down the drain. Time to spend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 13:02

freddifish

schnappi !

NaZGuLL schreef op 04 October 2003 @ 15:21:
Sta erop dat je je modemborg meteen terugkrijgt bij het inleveren van
je modem anders zou dit het zoveelste zakcentje worden voor UPC.

Dus niet met je modem over de toonbank en dan informeren of je borg
kunt krijgen want dan ben je te laat.
mwah.. heb modem opgestuurd en kreeg keurig 45 euro en een beetje gecrediteerd op mijn volgende nota. Kan nu paar maanden gratis kabeltv kijken B)

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wica
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 09:21

wica

De duivel jacht op me

Neem aan dat ik me geld gewoon netjes terug krijg. Als ik ook me kabel TV op zeg he.

Want laten we eerlijk zijn. Wel je Chello opzeggen en niet je UPC kabelTV?

Het iriteerd mij namelijk ook hoe UPC met de kabel; bezig is. Zender veranderen in eens. Heb geen kaartje van UPC gehad. Wat ik voorheen van Eneco wel kreeg. Daar naast. Te weinig keuzes. Ja, je kan UPC Digital nemen...
Maar 1 jaar kabelTV abo is gelijk aan een digitale schotel.

Waar je nog eens hele leuke dingen mee kund doen. Voor ons tweakers.

RFC | The Linux Document Project | gentoo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Sir_Killalot schreef op 03 October 2003 @ 21:18:

Net ff 2 random files gedownload en die komen gewoon met 100KB/s+ binnen, mijn ip is 62.194.xxx.xx (oude A2000 netwerk) en mijn dataverkeer ligt per maand zo rond de 20GB down en 7GB up :)

[afbeelding]
^clickable^

Kan iemand dit nog even bevestigen ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:52
Ik denk dat ze de kazaa porten ook niet zijn gaan knijpen, anders valt het teveel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Verbinding is perfect hier. Testje op de FTP-server van XS4ALL:

ftp> passive
Passive mode on.
ftp> get 10mb.bin
local: 10mb.bin remote: 10mb.bin
227 Entering Passive Mode (194,109,6,26,19,124).
150 Opening BINARY mode data connection for 10mb.bin (10485760 bytes)
226 Transfer complete.
10485760 bytes received in 68.29 secs (150.0 kB/s) <--- Passive
ftp> passive
Passive mode off.
ftp> get 10mb.bin
local: 10mb.bin remote: 10mb.bin
200 PORT command successful
150 Opening BINARY mode data connection for 10mb.bin (10485760 bytes)
226 Transfer complete.
10485760 bytes received in 70.69 secs (144.9 kB/s) <--- Active
ftp>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

net weer even getest hier

10mb.bin: 10.00 MB 44.06 kB/s
ncftp /pub/test > pas
passive off
ncftp /pub/test > !rm 10mb.bin
ncftp /pub/test > get 10mb.bin
10mb.bin: 10.00 MB 79.70 kB/s

lang niet meer de 180kb/sec die er in theorie te halen is...
toch maar eens binnenkort een kpn telefoonlijn aanvragen
en dan opzoek naar een goede kpn adsl provider (geen bbned hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkel
  • Laatst online: 12-09 22:28
Ik vrees dat hier (Hoevelaken, 213.46.x.x) chello gaat wijken voor kpn.

Voor degenen die over willen stappen: tiscali 1024/160 abbo voor 45 euro per maand. Volgens mij is dat nu ongeveer het meest voordelige/vergelijkbare abbo. (als er geen bbned/tiscali-netwerk is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

als ik overstap ga ik over op een 2048/640 (wat nu 1536/512 is)
(eigenlijk is overstap al zeker, alleen nog niet welke provider)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCCarrot
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-01-2023
Let wel op dat dat tiscaly een datalimiet heeft van 20Gb. 5 dvd's downloaden, en de rekening gaat tikken :-(

www.laserextreme.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
monkel schreef op 04 October 2003 @ 23:39:
Ik vrees dat hier (Hoevelaken, 213.46.x.x) chello gaat wijken voor kpn.

Voor degenen die over willen stappen: tiscali 1024/160 abbo voor 45 euro per maand. Volgens mij is dat nu ongeveer het meest voordelige/vergelijkbare abbo. (als er geen bbned/tiscali-netwerk is)
ik heb een Demon dsl 1024 abo besteld, 1024/512 voor 39 euro per maand, maar da's dan wel via bbned idd

**EDIT

niet Triple-D die dit postte maar Ener-G dus, we zitten hier met een meeting van #gotdj en wat regulars van het how to become a dj draadje uit audio

mea culpa B)

[ Voor 17% gewijzigd door Triple-D op 05-10-2003 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Dit is wel 1 van de redenen waarom ik der over denk om maar is een andere ISP in huis te halen, dit is al de zo veelste stink streek van chello :(

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit kreeg ik terug na mijn mail naar COAX.

Beste xxxx,

Bedankt voor je feedback. Het aantal klachten over de snelheid loopt
snel op. We proberen in contact met chello te komen.

--
Met vriendelijke groet,
Vereniging COAX Nederland
Rob Weemhoff
bestuurslid regio oost en noord a.i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ik zou Chello ook wel willen opzeggen, maar heb het contract pas sinds maart (had het al 5 jaar, maar ivm verhuizing was opzeggen en nieuw abo aanvragen goedkoper dan de oude aansluiting verhuizen) :( En je kunt niet binnen 12 maanden opzeggen.

Weet iemand een manier waarop ik dacht toch kan doen? Demon ADSL is namelijk erg interessant.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus ook last van dat trage verbinding.

Downloaden uit het buitenland gaat amper, echt erg traag.

Ook is het online gamen erg lastig, de pings schommelen enorm, echt niet gezond. Ook wordt ik vaak spontaan gedisconnect.

Ik had Chello hierover gemaild aangezien ik het met meerdere online games had en een vriend van me uit de buurt precies hetzelfde. Ze wisten geen oplossing, maar boden wel aan mijn PC te monitoren ofzo, dan moest ik mijn IP doorbellen. Kortom daar wordt het ook niet sneller van.

Ik zit er ook aan te denken Demon 2Mbit/1Mbit 55 euro, of SpeedXS 2MBit/1Mbit 53,25 euro of SpeedXS 8Mbit/1Mbit 58,20 euro te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Plofkotje schreef op 04 October 2003 @ 20:11:
Ik denk dat ze de kazaa porten ook niet zijn gaan knijpen, anders valt het teveel op.
Juist voor Kazaa is het erg aantrekkelijk om af te knijpen.

Veel van het verkeer is internationaal, dus duur.
De snelheden zijn op Kazaa sowieso niet stabiel (logisch) dus valt het daar minder op dan als je het op bijvoorbeeld FTP doet. Tenminste, het valt toch wel op dat je favoriete FTP server bij chello leden ineens trager gaat?

Overigens lijkt er hier niet afgeknepen te worden. Met of zonder passive: 180kB/sec down. (213.46.36.x range)

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bizzarro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 16:06

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

ok ik heb ook ff een dl test gedaan van de XS4ALL server, dit schokte me erg.

ff geen zin om die hele code te gaan pasten.

Passive: 10485760 bytes received/sent in 686 seconds (15000 Bytes/sec) 15Kb
Active: 10485760 bytes received/sent in 73 seconds (143000 Bytes/sec) !!!143Kb!!!

dit verschil vind ik toch wel erg "schokkend" om t zo maar even te zeggen :/

dat is dus gewoon een verschil van 90% !!!!!!, echt onaanvaardbaar vind ik.

[ Voor 14% gewijzigd door Bizzarro op 05-10-2003 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
Sir_Killalot schreef op 03 October 2003 @ 21:18:

[afbeelding]
^clickable^

Wees blij. Ik heb nu 10 downloads lopen bij kazaa met een snelheid tussen de 1 en 0,2 kbps :( En vandaag is ie al 5! keer offline geweest. Voor mij is het nu echt afgelopen. * kutkip neemt adsl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tobiaz
  • Laatst online: 21-01-2023

Tobiaz

Ondertitel

kutkip schreef op 05 oktober 2003 @ 20:30:
[...]

Wees blij. Ik heb nu 10 downloads lopen bij kazaa met een snelheid tussen de 1 en 0,2 kbps :( En vandaag is ie al 5! keer offline geweest. Voor mij is het nu echt afgelopen. * kutkip neemt adsl.
Dat jij niet snel op kazaa gaat HOEFT niets met je ISP te maken te hebben,
Als user A een bestand aanbied, en heeft 10k/bs upload ter beschikking, en jij download dat, samen met nog 10 anderen, dan heb je dus maar 1kb/s ter beschikking, dat jij veel sneller kan doet er dan niet toe

Onder een steen geleefd dan maar ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
kutkip schreef op 05 October 2003 @ 20:30:
[...]

Het moeten wel een beetje populaire files zijn he, en je moet ook veel sources hebben :P

(ik gebruik autosearchmore.exe en speedup.exe ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
Ja jullie hebben gelijk :) Maargoed van MS downloaden met 25kbps is ook niet alles. Eigenlijk download ik nooit sneller dan dat behalve 's nachts. Dat is toch belachelijk? En soms begint de tv zelfs te storen. Als je dan de modem eruit trekt is ie weer normaal :P Nee voor mij geen Chello meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Nu online

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Daarnet ook even een test gedraait thuis, bij mij valt het *NOG* mee.

Passive 10mb.bin 79.3 seconden -> 132kb/s
Active 10mb.bin 71.9 seconden -> 145.8kb/s

Ik zit in 212.* (Lelystad) Overigens valt deze test mij mee, ik had trager verwacht aangezien mijn verbinding de laatste paar weken echt gaar is.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
Je test ook op het verkeerde tijdstip :)
Zie de grafieken van Elias maar eens.

Probeer het vanavond rond 20:00 nog maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 23:07
Hehe het aantal klanten bij Chello loopt helemaal leeg. >:)

[ Voor 7% gewijzigd door eX0duS op 06-10-2003 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Niet online
Uit de chello announce (is NIET officieel, ik was iets te snel. SORRY)
Maandag 6 Oktober 2003
Vanaf heden (of eigenlijk al paar dagen) is er een mailfilter in werking
wat kijkt naar het antwoord adres van mail verzonden vanaf een Chello
account.
Is dit antwoord adres een niet-Chello adres, dan is de kans zeer groot dat
de mail niet wordt verzonden!!!
Er komt geen fout bericht of bounce, het bericht wordt wel verzonden maar
"verdwijnt" gewoon.
Als antwoord adres bent u nu verplicht uw Chello mail adres in te vullen.
De "kans is zeer groot". I rest my case. Oh ja, chello zet waarschijnlijk ook poort 25 dicht, net als planet. Maar, er is meer! Er komt ook een nieuw forum, geïntegreerd in quickfix. Uiteraard alleen te bekijken voor abonnees en sterk gemodereerd. Ze hebben daar maar liefst 12 moderators voor aangesteld.

Innovatief zijn ze wel, alleen niet op de goede manier.

[ Voor 11% gewijzigd door epias op 06-10-2003 17:07 . Reden: link gecorrigeerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
antwoord adres? dus dat extra adres wat je in kan vullen naast je eigen adres? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

waar haal je deze info vandaan ?
die url werkt niet bij mij (via mijn machine thuis)

je kan dus niet meer met ander from adres versturen via smtp.chello.nl ? (of hoe die dan ook heet?)

even snel andere oplossing voor mijn broertje vinden dan, die gebruikt nml smtp server van chello (en mijn machine als pop3 server)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het net even getest, maar hier krijg ik mijn mail van eigen domein gewoon verstuurd via mail-server van Chello... en antwoordadres staat echt niet op @chello.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

bedenk me ook net dat ik gewoon mailtje heb gehad half uur geleden van m'n broer
...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaaz Vaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 13:51
nl-ams01a-ra1-so-0-0-3.aorta.net loopt ook nog steeds enorm te laggen
Pagina: 1 2 3 4 Laatste