[P&W] Het Grote Klanttevredenheidsonderzoek

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 710 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdmeer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:48
curry684 schreef op 29 september 2003 @ 15:39:
We willen dus niet alleen weten wat er volgens jullie zou moeten veranderen, maar ook wat er absoluut niet zou moeten veranderen. We willen eigenlijk gewoon weten hoe wij als crew jullie verblijf hier prettiger kunnen maken :Y)
Allereerst ben ik op dit forum voornamelijk lurker die af en toe wat vraagt op SQL of Delphi. En daarnaast ook af en toe een helpende hand biedt. Naar mijn mening voldoet P&W in zijn huidige vorm. De moderatie verloopt meestal vlot en goed en de sfeer is goed.
Er zijn enkele punten waar ik verbetering zou zien:
• GoT-search accepteert geen '[' en ']' in de zoektermen. Heel onhandig als je zoekt naar een bepaalde categorie topics. Het lukt dus niet om te zoeken naar '[Delphi]'. Dan komen ook topics waar 'delphi' in de kop staat naar voren.
• Een mogelijkheid om te filteren binnen de active-list. Wat mij betreft hoef ik echt geen berichten over PHP of ASP. Die mogen gewoon wegblijven. Terwijl anderen waarschijnlijk geen belangstellig hebben voor Delphi of SQL.
• Dit valt een beetje samen met 1 & 2... misschien een getrapte weergave per categorie-kop. Dus eerst gesorteerd op [categorie] en daarna pas op 'last post'.
• Een vorm van waardering voor antwoorden. Dan doel ik niet op een puntensysteem als Experts-exchange.com. Maar eerder iets dat vragen met een duidelijk antwoord in de search hoger eindigen dan vragen waar er alleen vage suggesties worden gedaan.
• Als vijfde eentje die een beetje lijkt op vier. Variabele doorlooptijden per soort topic. Langere discussies langer in de Active-list laten staan, terwijl onderwerpen met weinig reacties eerder verdwijnen. Bijv. topics met 20 reacties blijven langer 2* zo lang in de active-list als topics met 4 reacties.

Meeste van bovenstaande zullen wel bij wensen blijven, omdat de wijzigingen grote gevolgen heeft voor de onderliggende forum-sw. Maar desondanks met ik een tevreden lurker. (Die dagelijks toch wel een keer of 10 checkt of er nog [Delphi], [SQL] of [Alg] topics zijn.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Topicstarter
Hmmm dat zijn allemaal dingen die je bij Parse moet aanvragen en niet bij de P&W mods :P Not to say dat er niet een paar dingen bijzitten die ook op ons verlanglijstje staan (al is het maar afdwingen dat er [platform] voor een topic staat ;) )

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Hoewel ik de laatste tijd meer een lurker ben in het P&W subfora wil ik toch wel even reageren op het 'klanttevredenheidsonderzoek'. Persoonlijk ben ik erg tevreden over het beleid zoals het nu gehanteerd wordt, maar moet (net zoals een aantal anderen) toch wel te kennen geven dat tot voor kort sommige topics (van met name beginnende P&W'ers) redelijk bot werden gesloten. Ik zeg 'tot voor kort' aangezien ik de laatste weken een aanzienlijke verbetering zie van het plaatsen van een slotje. Zo zie je dat er draadjes worden gesloten met een botte opmerking, maar als je een kwartier later kijkt zijn de afsluitingspost geedit met zinvolle toevoegingen. Dit laatste vind ik erg goed en ook zeker mijn complimenten daarvoor.

In de startpost wordt overigens geschreven dat het P&W Fora tot een van de betere subfora's van de benelux is. Op zich heb je daarin wel gelijk, echter is het wel zo dat de meer ervaren posters na verloop van tijd in het lurken overgaan en vervolgens helemaal afzwaaien en als ik eerlijk ben vind ik dat wel erg jammer, maar zoals Annie al zegt een betere P&W'er begint bij jezelf.

Verder kan ik mij wel vinden bij wat crisp zegt over het feit dat TP'ers een draadje beginnen met de opmerking dat ze de search gebruikt hebben en de FAQ hebben gelezen. Maar hierbij wil ik nog wel opmerken dat degene die zo'n draadje starten toch hun antwoord écht niet hebben kunnen vinden of de antwoorden niet hebben begrepen, daarbij maken ze naar mijn idee zo'n opmerking ook uit een soortement van angst dat hun draadje toch weer snel wordt gesloten. Wellicht is het daarom een idee om nog op te nemen in de FAQ/Quicklist dat de TP'er best een verwijzing mag maken naar een soortelijk topic ipv het omhoog schoppen van een topic ouder dan 6/12 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:00

crisp

Devver

Pixelated

Rataplan schreef op 29 September 2003 @ 20:10:
[...]
Goed, want HTML- en javascript-vraagjes moeten toch al in W&G geplaatst worden, en de meeste php-vragen ontstijgen dat niveau niet. Bovendien vind ik het onderscheid tussen DHTML en webscripting behoorlijk arbitrair.
[...]
Ik ben het hier dus niet mee eens, je suggereerd hiermee indirect dat HTML en javascript ondergeschikt is aan php, en dat daarbij het niveau op dit gebied in W&G erg laag zou zijn.

Waar ik me oa veel aan erger in PHP topics hier in P&W is de puur belabberde HTML die er in voorbeelden wordt geproduceerd, en ik heb de moed al opgegeven om daar nog iets over te zeggen omdat de gemiddelde webscripter er ook zo over denkt: dat HTML iets ondergeschikts is en met een "als het in IE werkt dan zal het wel goed zijn"-houding.
De meest simpele vragen over javascript in W&G komen trouwens van mensen die doorgaans als PHP-er in P&W posten ;)

Daarbij is DHTML wel degelijk iets heel anders dan 'gewoon' scripting omdat je juist een aantal technieken goed moet weten samen te brengen, en het zijn er maar weinig die dat goed kunnen.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
tomatoman schreef op 29 september 2003 @ 19:15:
Om de discussie wat gepeperder te maken:

Wat zouden jullie ervan denken om Programming & Webscripting te splitsen in twee aparte forums?

Voorlopig geef ik zelf nog even niet mijn mening hierover. Eerst mogen anderen met modder gaan gooien :P.
Ben ik voor. Maar dan niet een splitsing in P en W, maar 1 in "Beginners" en "Gevorderden" oid. Ik merk aan mezelf dat ik vaak gevorderde topics lees, maar redelijk veel in beginnertopics reageer. Iemand die nieuw is op weg helpen is gewoon leuk.

In "Beginners" zouden dan ook helpdesk achtige topics kunnen bestaan, en alles van een beetje niveau kan door naar "Gevorderden". Zo hou je de boel schoon en gescheiden. In de praktijk zal het er op neer komen dat 90% van de topics die nu slotjes krijgen in "Beginners" terecht komen, en het "Gevorden" topic schoon blijft waardoor die langlopende, inhoudelijke en interessante topics langer in de actieve lijst blijven.

just my 2 cents.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-10 23:36

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

[quote]jvdmeer schreef op 29 September 2003 @ 23:39:
• GoT-search accepteert geen '[' en ']' in de zoektermen. Heel onhandig als je zoekt naar een bepaalde categorie topics. Het lukt dus niet om te zoeken naar '[Delphi]'. Dan komen ook topics waar 'delphi' in de kop staat naar voren.

Door de enorme GoT database wordt er een 3rd party search gebruikt, niet een van React zelf. Ik denk dan ook dat daar weinig aan te doen is.

[q]• Een mogelijkheid om te filteren binnen de active-list. Wat mij betreft hoef ik echt geen berichten over PHP of ASP. Die mogen gewoon wegblijven. Terwijl anderen waarschijnlijk geen belangstellig hebben voor Delphi of SQL.

Mja, dat is natuurlijk nogal P&W specifiek. Hoewel het wel handig is om per forum een aantal onderwerpen te specificeren waaruit je kunt kiezen, dat is dan overal wel bruikbaar.

[q]• Als vijfde eentje die een beetje lijkt op vier. Variabele doorlooptijden per soort topic. Langere discussies langer in de Active-list laten staan, terwijl onderwerpen met weinig reacties eerder verdwijnen. Bijv. topics met 20 reacties blijven langer 2* zo lang in de active-list als topics met 4 reacties. Dat lijkt me geen goed idee. Als iemand dan toevallig een topic opent op een wat minder druk tijdstip, dan heeft het bij voorbaat al weinig kans op slagen.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Topicstarter
zneek schreef op 30 September 2003 @ 00:07:
[...]
Ben ik voor. Maar dan niet een splitsing in P en W, maar 1 in "Beginners" en "Gevorderden" oid.
Dit idee is al eens ter sprake geweest, in navolging van Network Troubleshooting en Professional Networking & Servers. De reden echter dat het bij die 2 fora (redelijk) werkt is dat er een redelijk duidelijke scheidslijn zit: zodra je 10 computers aan mekaar moet knopen met een Win2k PDC en BDC met aparte file- en webserver moet je in PNS zijn, en voor ADSL delen over papa's comp en mama's comp in NT.

Waar ligt die scheidingslijn tussen "N00b programming" en "Guru Programming", zoals we ze maar even zullen noemen? Want wat doe jij als C++ n00b als jij een (voor jou!!!) moeilijk probleem hebt? Ga je het dan in NP gooien waar de n00bs rondhangen of in GP tussen de echte kenners? Je wil toch zo snel mogelijk antwoord, en tis toch allemaal C++ dus gooi je het maar in GP. Net als iedereen.

Mensen vragen naar hun eigen niveau komt per definitie te hoog uit. Zelfkennis siert de mens, behalve als ze het hogere niveau niet kennen: dan zijn ze zelf het referentiepunt voor "beter kunnen programmeren dan hun broer". Ergo het N00b Programming forum zou in onze mening een snelle stille dood sterven, en we zouden GP snel terug renamen naar P&W :/ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scharnout
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2024

Scharnout

Meuk

Altijd leuk die [Alg] topics :)

Het viel mij ook op dat de algemene discussies wat minder werden. Ik denk dat dat toch ook wel te maken heeft met dat iedereen in de vakantie zijn horizon verbreed of dat ene boek eens gaat lezen. En die vakantie is over en de meeste topics lijken idd over huiswerk te gaan.

Ik wou eigenlijk vorige maand nog een complimenttopic gaan openen. Vooral door de vele nuttige algemene/asp.net discussies van bv Alarmnummer (eet je ook in patterns?) en omdat ik hier lurk voor C#/ASP.NET waren ook de dualogen van whoami en giorgi leuk weg te lezen.

Ik vind mezelf alleen way to n00b om me in deze discussie te mengen :) Het is niet eens mijn werk. Ik hobby maar wat aan, maar ik vind het nivo prima en de enige "verbeteringen" die ik ook zou willen aandragen is inderdaad iets van een search-waarderingsmiddel. Als je bv iets in de search gevonden hebt wat nuttig is, waardeer dat dan ook zo, en omgekeerd ook. 3 offtopic-replies van de in totaal 4, hopsa, minpunten. Maar dat is misschien meer iets voor parse ja.

En over het discusieren over dat anders indelen van dit subforum is al genoeg gebeurt. Start liever nog een leuk topic over een leuk onderwerp :)

And Bob's your uncle ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

courvoisier schreef op 29 September 2003 @ 18:23:
Wat ik als nadeel zie is dat als er hele simpele vragen worden gesteld dat er dan heel vaak botweg naar de FAQ wordt doorverwezen terwijl er vaak best even het antwoord kan worden gegeven/tipje van de sluier opgelicht worden met een link naar de FAQ erbij en iets van tips hoe het voortaan zelf op te lossen :)
/me ondersteunt deze mening en denkt dat hier een goed ding gezegt wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:43
Woudloper schreef op 29 September 2003 @ 23:52:
Wellicht is het daarom een idee om nog op te nemen in de FAQ/Quicklist dat de TP'er best een verwijzing mag maken naar een soortelijk topic ipv het omhoog schoppen van een topic ouder dan 6/12 maanden.
Hier ben ik het helemaal mee eens.
Als je een probleem hebt, waar je niet uit komt, gebruik dan eerst ff de search. Vind je topics waar jouw probleem ook mee te maken heeft, maar je kunt je probleem niet oplossen met de informatie die je in die topics vind, open dan een nieuw topic (met evt. verwijzing naar die topics) ipv die oude topics te kicken.
Dat werkt veel beter: het topic start meteen met jouw probleem, anderen moeten niet eerst tientallen oude posts doorlezen/scrollen om tot het nieuwe probleem te komen en het topic blijft gefocused op jouw probleem.

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
curry684 schreef op 30 September 2003 @ 00:31:
[...]

Dit idee is al eens ter sprake geweest, in navolging van Network Troubleshooting en Professional Networking & Servers. De reden echter dat het bij die 2 fora (redelijk) werkt is dat er een redelijk duidelijke scheidslijn zit: zodra je 10 computers aan mekaar moet knopen met een Win2k PDC en BDC met aparte file- en webserver moet je in PNS zijn, en voor ADSL delen over papa's comp en mama's comp in NT.

Waar ligt die scheidingslijn tussen "N00b programming" en "Guru Programming", zoals we ze maar even zullen noemen? Want wat doe jij als C++ n00b als jij een (voor jou!!!) moeilijk probleem hebt? Ga je het dan in NP gooien waar de n00bs rondhangen of in GP tussen de echte kenners? Je wil toch zo snel mogelijk antwoord, en tis toch allemaal C++ dus gooi je het maar in GP. Net als iedereen.

Mensen vragen naar hun eigen niveau komt per definitie te hoog uit. Zelfkennis siert de mens, behalve als ze het hogere niveau niet kennen: dan zijn ze zelf het referentiepunt voor "beter kunnen programmeren dan hun broer". Ergo het N00b Programming forum zou in onze mening een snelle stille dood sterven, en we zouden GP snel terug renamen naar P&W :/ :+
Daar hebben we toch mods voor :? :) Die kunnen makkelijk beslissen of iets nu juist wel of niet een hoog genoeg niveau heeft. Dat zie ik ook meer als praktisch probleem. Het interessante gevolg van zo'n splitsing is dat de mensen die een kort antwoord nodig hebben, of een beginnersvraag hebben geholpen kunnen worden, terwijl de topics die nu in P&W geen slotje krijgen daar ook gewoon kunnen blijven staan, maar dan zonder die stortvloed aan slotjes die er nu soms is.

Ik denk namelijk dat P&W wel prima loopt, maar dat er veel mensen zijn die nu in P&W komen die er eigenlijk (nog) niks te zoeken hebben. Nu krijgen die mensen redelijk snel een slotje, simpelweg omdat het veel RTFM, FAQ of Google/Search vragen zijn. In een "Beginners" topic kunnen die mensen een beetje aan de hand genomen worden, en is de opstap om te leren iets lager en krijgen we misschien meer mensen die op het niveau van "Gevorderd" kunnen posten en reageren.

Wederom, 2 cents :)

[ Voor 3% gewijzigd door zneek op 30-09-2003 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
whoami schreef op 30 September 2003 @ 09:16:
[...]

Hier ben ik het helemaal mee eens.
Als je een probleem hebt, waar je niet uit komt, gebruik dan eerst ff de search. Vind je topics waar jouw probleem ook mee te maken heeft, maar je kunt je probleem niet oplossen met de informatie die je in die topics vind, open dan een nieuw topic (met evt. verwijzing naar die topics) ipv die oude topics te kicken.
Dat werkt veel beter: het topic start meteen met jouw probleem, anderen moeten niet eerst tientallen oude posts doorlezen/scrollen om tot het nieuwe probleem te komen en het topic blijft gefocused op jouw probleem.
Dat is natuurlijk een goed idee, alleen heb ik structureel ruzie met de Search. En dan niet alleen voor P&W topics. Ik zal niet gaan klagen over de search :) , maar ik denk dat als je dat goed wilt doen er meer in FAQs behandeld moet worden. De FAQs die er nu staan zijn al erg goed (bijv. die over DB foutmeldingen in ASP), maar moeten misschien beter onder de aandacht gebracht worden. Ik moet zelf bekennen dat ik er vaak overheen lees. Misschien een ander achtergrond kleurtje voor de FAQs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjonk
  • Laatst online: 28-09 14:29
Ik loop hier ook al een jaar of 3 rond en ik vind in ieder geval dat er professioneler gemodereerd wordt. Een paar jaar terug werden topics om de haveklap gesloten terwijl er toch een leuke discussie uit kon bloeien.
Nu wordt er via modbreaks toch een mogelijkheid gegeven aan de TS om bijv. meer informatie aan het topic toe te voegen of om het aan en ander te corrigeren om het topic toch interessanter te houden.

Zelf heb ik in mijn begin GoT tijd ook zat vragen gesteld die makkelijk in de manual te vinden waren, maar goed daar heeft bijna iedereen in het begin wel last van. ;)

It’s nice to be important but it’s more important to be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05-2024

OZ-Gump

terug van weggeweest

Om meteen maar even aan te geven wat er gebeurt als je een n00b (zoals we ze zo liefkozend blijven noemen :+) bij de hand neemt: ik ben tot in de nachtelijke uurtjes door iemand lastiggevallen die mij graag 'even wilde laten kijken naar zijn code' en vervolgens nog een 'paar kleine vraagjes' had. (Instant Messaging rules, maar zoiets... :/ )

Deze persoon zag dat ik met (voor hem) vernieuwende ideeën aan kwam zetten en wilde daar meer van weten. Vervolgens is het dan makkelijker om het 'even snel aan Gump te vragen' dan het zelf even op te zoeken. Uiteraard heb ik hem dat op een gegeven moment ook uitgelegd (en daarbij vriendelijk doch dringend verzocht voortaan zelf te zoeken alvorens mij eventueel nog te raadplegen :Y)) maar toch: het is vervelend als je dat moet doen.

De moraal van dit verhaal? Nee, ik denk niet dat je beginners bij het handje moet nemen, al dan niet in een eigen n00b forum (wat ikzelf overigens geen goed idee vind). Wanneer houdt het bij de hand nemen dan namelijk op? En wat wordt de waarde van al die topics in de search? Als je niet meer naar vroegere topics mag verwijzen en elke persoon los bij de hand nemen kunnen we beter een bedrijf beginnen dat bijscholing geeft ;). Dan verdienen we er tenminste nog iets aan :p. Het zou mijns inziens teveel werk zijn, en teveel loze topics als gevolg hebben.

Laten we P&W lekker houden zoals het is. Het is er goed toeven ;)

My personal website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
zneek schreef op 30 september 2003 @ 09:20:

of een beginnersvraag hebben geholpen kunnen worden, terwijl de topics die nu in P&W geen slotje krijgen daar ook gewoon kunnen blijven staan, maar dan zonder die stortvloed aan slotjes die er nu soms is.
Nogmaals:
er wordt niet echt gemoddereerd op 'niveau' ofzo, maar eerder op de moeite die de TS genomen heeft/of wil nemen om mee te helpen zoeken naar een oplossing.
Basic-vragen worden hier niet perse gesloten. Als blijkt dat de topicstarter zelf ook moeite gedaan heeft om zelf dingen uit te zoeken en initiatief / zelfwerkzaamheid toont, dan blijft dat topic gewoon open.

Een splitsing tussen Basic/Gevorderd ben ik eigenlijk ook niet zo voor, en wel om dezelfde redenen die curry reeds aangehaald heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat DrFrankenstoner zegt ben ik het mee eens. Sommige worden te snel slotjes terwijl sommige heust een n00b willen helpen.
Er moet een stukje komen waar mensen beginnersvragen kunnen stellen en niet direct slotjes worden;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-10 23:38

TeeDee

CQB 241

Over niveau gesproken:
Ik ben een "huis/tuin/keuken" progger/scripter.
Ik ben er niet voor naar school gegaan, geen cursus e.d. Ik heb het voornamelijk hier (ja! in /14), Ultradev (brakke code uitpluizen!) en de rest van de bekende sites (4 Guys, ExpertsExchange). Terwijl ik toch wat redelijk grote projecten heb gemaakt (commercieel!)
Ik zal niet zeggen dat ik iedereen hier eruit schijt qua niveau, en dat doe ik ook zeker niet, want Design Patterns en weet ik veel wat nog meer zegt mij geen ene reet.

Ik wil dus eigenlijk ook als eerste iedereen, maar dan ook iedereen bedanken voor alle hulp die ik als supern00b hier heb gekregen. (+/- 2 jaar terug denk ik) :)
[/slijm]

Zoals JonkieXL zegt: de modbreaks, dat zijn heerlijke uitkomsten, en het evt. trashen van misplaatste en onjuiste reply's. Dat werkt imho zeer goed en nog eens subtiel ook.

Ik ben nu voornamelijk actief in de General Chat, maar dat komt omdat ik zelf eigenlijk niet zo veel problemen heb. Ik heb een schat van een collega die mij af en toe ff uit de brand helpt. O+

Dat wil niet zeggen dat ik mensen niet probeer te helpen (meestal ASP topics) met hun vraag. Vaak zijn mensen mij al voor (gorgi_19 en whoami :( ) en dan zal mijn reply vaak overbodig of nog erger onjuist zijn.

Meetings e.d. zijn leuk, zal misschien ook als eerste zeggen: ik doe mee!, maar ja, dan even later denk ik: ach, laat maar.

Conclusie: ik vind het niveau hier hoog zat, ik leer dagelijks nog bij (ook niet asp topics) en /14 zit gewoon op de goeie lijn. Zeker in vergelijking tot +/- 1.5 jaar geleden (toch?) toen alle topics voorbijvlogen met de niveau's e.d.

De modjes hier verzetten hier bergen met werk volgens mij en niet alleen de modjes, maar ook de niet-modjes.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05-2024

OZ-Gump

terug van weggeweest

Verwijderd schreef op 30 September 2003 @ 09:43:
wat DrFrankenstoner zegt ben ik het mee eens. Sommige worden te snel slotjes terwijl sommige heust een n00b willen helpen.
Er moet een stukje komen waar mensen beginnersvragen kunnen stellen en niet direct slotjes worden;)
Ehm... hebben ze daar niet (let op de naam! ;) ) beginnersweb voor opgezet? Natuurlijk, het is misschien niet fijn om mensen naar een ander forum te sturen, maar bij GoT hoort nou eenmaal een bepaald niveau. En dat niveau haal je niet door alle vragen die DIRECT onder F1 zitten te laten doorsudderen. Mensen die zich daar dan weer aan ergeren gaan weer flamen enzo, en daar heb je niks aan....

My personal website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

whoami schreef op 29 September 2003 @ 21:13:
Ik zie niet direct in wat leeftijd te maken heeft met niveau?
Natuurlijk, iemand die ouder is, heeft meer ervaring, en zou normaal gezien ook over een voldoende niveau moeten beschikken.
Imho is dat echter niet altijd even waar.
Als ik mezelf vergelijk met een jaar of 2/3 geleden (voordat ik op dit forum kwam), toen schreef ik ook best wel leuke software. Maar er is in die tijd veel veranderd. Ik heb veel geleerd en ik heb veel ervaring opgedaan. Als deze trend zich voortzet en heb ik denk ik als ik een jaar of 35 ben zeer interessante informatie aanboord.

Als je nu naar die developers van deze leeftijd kijkt, dan hebben zij dit nivo al bereikt (en kan ik dus een beetje spieken van wat zij geleerd hebben).
Ik denk trouwens dat de gemiddelde leeftijd van de P&W bezoeker zo rond de 23 ligt, wat toch wel meevalt.
Hmmzz... Dit vind ik toch erg jong. Ik moet ook eerlijk toegeven dat ik ook wel eens iets heb geroepen en daarna door mensen met een stuk meer ervaring zoals Otis terecht ben gezet (bv database advies). Van de mensen van deze leeftijd zijn er denk ik maar weinigen waarvan je hun advies 'blindelings' kan vertrouwen.
Je hoeft imho niet 30+ te zijn om je te kunnen mengen in een hoog-niveau-discussie, of om zelf een hoog-niveau topic te kunnen openen.
Dat ben ik met je eens. En ik heb ook nooit gezegd dat juniors niets interessant te melden hebben, maar ik vraag me dus af waarom hier in verhouding zo weinig echte seniors zitten.

ps:
Ik werk nu al enig programmeur in een team voor de RuG en heb meestal wel een paar stagaires onder mijn hoede die ik advies kan geven die ik zelf heb gemist. Misschien dat ik het daarom fijn vind dat hier wat meer seniors komen. Hoef ik niet alles zelf uit te zoeken en kan je een keer het advies krijgen -> dat leren, dat niet.. hup vergeten die handel en die oplossing is kut.

[ Voor 36% gewijzigd door Alarmnummer op 30-09-2003 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Ik zelf kom hier al enige tijd (laatste tijd wat minder) en ik ben een ASP-er. Maar ik lees wel vaak C++ toppics of gevorderde JAVA, SQL of Algoritme Discussies. Waarom? Omdat ik vaak heel veel werk tips mee krijg, en het gewoon erg interresant vind om heel langzaam aan te leren hoe een programma, computer op een diepere laag nu werkt.

maw. Ik vind het denk ik een goede mix van Beginner en gevorderd, en mensen merken het vanzelf wel wanneer ze echt te makkelijke vragen stellen. Toppic word geclosed of de p&m-er verzoeken mensen vriendelijk doch zeer dringend de faq er eens op na te slaan.

ongewenste toppics kun je toch niet tegen gaan...

just my 2 cents

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:00

crisp

Devver

Pixelated

Alarmnummer schreef op 30 September 2003 @ 10:03:
[...]
Dat ben ik met je eens. En ik heb ook nooit gezegd dat juniors niets interessant te melden hebben, maar ik vraag me dus af waarom hier in verhouding zo weinig echte seniors zitten.
Dat heeft denk ik toch met niveau en instelling van de medegebruikers te maken. Begin dit jaar kwam ik nog wel eens op PHPfreakz ( :X ) en in het begin vond ik het leuk om mijn net vergaarde PHP kennis te delen met anderen, zelfs simpele vragen beantwoorde ik daar. Als ik echter voor de 100e keer weer moet uitleggen dat de if ($submit) constructie toch echt not-done is en waarom, en de volgende dag iemand een zelfde soort probleem post dan heb ik geen zin meer om daar antwoord op te geven.

Ik heb in de tijd dat ik daar heb doorgebracht ook niet het idee gekregen dat mensen ook daadwerkelijk iets met mijn adviezen deden (enkelingen daargelaten), en dat heeft imho veel met instelling te maken. Sommige mensen kun je best aan het handje nemen, maar een volgende keer posten ze toch gewoon weer een zoekvraag omdat dat blijkbaar makkelijker is en er toch wel iemand antwoord geeft.

Iemand die echt de moeite wil doen een taal te leren zal naar mijn mening geen zoekvraag of newbie-vraag hoeven stellen; die weten dat zelf wel te vinden net als ik dat altijd doe. Mensen die wel zoekvragen of newbie-vragen stellen willen er blijkbaar geen moeite voor doen. Dan moet je gewoon een andere hobbie gaan zoeken en het programmeerwerk uitbesteden aan iemand die er wel verstand van heeft. Als ik mijn huis zou schilderen weet ik nu al dat volgend jaar daar de bladders vanaf vallen, dus huur ik ook een schilder om dat te doen.

Het imago van talen als PHP en javascript dat het simpel zou zijn, en voor iedereen weggelegd is ronduit misleidend; helaas zien de meesten dat niet in en krijg je dus allemaal van die iedereen-kan-schilderen-met -ravensburger scripts die door de volgende newbie weer als voorbeeld wordt genomen.

Kortom: absoluut modereren op inzet, dat zijn in het algemeen ook de enige topics waar ik nog energie in wil steken. Als je begint met een newbie-forum dan voorzie ik nu al dat het een McDonalds wordt gelijk PHPfreakz; je verlaagd de drempel voor mensen om een vraag te stellen en vervolgens nemen anderen die houding ook over en bestellen ook een Big Mac in plaats van zelf de barbeque aan te steken en hun eigen burgertje bakken. En zeg nou zelf: wat is er nou lekkerder dan een eigen gebakken burgertje? De eerste zal misschien een beetje aangebrand zijn, maar smaken zal die!

offtopic:
needless to say dat ik dus niet meer op PHPfreakz kom om bovengenoemde redenen

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Topicstarter
OZ-Gump schreef op 30 September 2003 @ 09:49:
[...]
Ehm... hebben ze daar niet (let op de naam! ;) ) beginnersweb voor opgezet? Natuurlijk, het is misschien niet fijn om mensen naar een ander forum te sturen, maar bij GoT hoort nou eenmaal een bepaald niveau.
Sterker nog, dit staat letterlijk in http://gathering.tweakers.net/forum/faq:
Gathering of Tweakers is géén helpdesk waar je al je huis-, tuin-, en keukenprobleempjes kwijt kunt, maar een forum voor en door de serieuze hobbyist. We verwachten dat je zelf moeite doet voordat je bij ons aanklopt, je dit in je topicstart duidelijk laat merken en dat je respect toont voor de andere gebruikers en het forum. Doe dus zelf research en laat duidelijk merken dat je dat gedaan hebt. Lijkt Gathering of Tweakers je te hoog gegrepen, dan is BeginnersWeb een mooi en goed alternatief.
Inclusief link en alles :)

Het gaat ons er niet om het grootste forum van de Benelux te zijn: dat zijn wel al en we hebben (vanuit de crew iig) geen behoefte om dwangmatig tot 200000 users te komen. Dat ze komen is best, maar dan wel om hier te geven en te nemen wat de bedoeling is achter GoT 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beetle71
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-10 17:30
Ook ik kom hier voornamelijk als lurker :)
De topics die ik gestart ben in de loop der tijd zijn op 1 hand te tellen. Ik kom hier meestal een beetje rondzoeken als ik met een probleem zit (Je hebt de GoTsearch en Google ;) hoewel ik nogal eens ruzie heb met de GoT search. :( )

Verder denk ik dat ik gemiddeld een keer of 4-5 per dag kijk of er nog interessante Topics zijn (mn SQL - PHP maar ook in /13 ). En daar waar ik iets zinnigs te melden heb doe ik dat ook.

Maar dan ook even de dingetjes die mij opvallen.
  • Er zijn de laatste tijd veel post waarvoor het 'Lees de draad alvoor gij blaat' fenomeen geldt.
  • Ook gesloten topics komen in de search; dan denk je 'Ah, dat is interessant' adhv de topic titel en dan staat er 1 post onder: UTFS...... Op zich te begrijpen, maar kunnen deze topics niet uit de search gehouden worden?
  • Er zijn ook van die momenten dat ik even niks te doen heb en dan hier een beetje rondhang, en dan bereid ben ook op een structurele manier de N00b vragen te beantwoorden. En het is mij daarbij al herhaaldelijk voorgekomen dat ik een uitgebreide reply gemaakt hebt maar deze niet kon posten omdat het topic in de tijd dat ik de reply getypt had al op slot gegooid was. Is hier niet een oplossing voor te bedenken? Ik bedoel deze replies zijn niet alleen voor de TS interessant maar ook voor een hoop andere n00bs.
  • Een klein beetje in het verlengde van vorig puntje. Is het niet mogelijk om n00b vragen als zodanig te classificeren en naar de onderste regionen te verschuiven met een [n00b] vermelding maar ze niet meteen in het slot te gooien. Misschien zijn er wel mensen die wel even bereid zijn een antwoord te geven. Dit kunnen ook andere N00bs zijn die toevallig dat ene dingetje wel weten en daarmee ook het idee hebben dat ze iets toevoegen, en hier wat langer rondhangen. Want tenslotte begint iedereen ooit als n00b met iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beetle71 schreef op 30 September 2003 @ 10:45:
Een klein beetje in het verlengde van vorig puntje. Is het niet mogelijk om n00b vragen als zodanig te classificeren en naar de onderste regionen te verschuiven met een [n00b] vermelding maar ze niet meteen in het slot te gooien. Misschien zijn er wel mensen die wel even bereid zijn een antwoord te geven. Dit kunnen ook andere N00bs zijn die toevallig dat ene dingetje wel weten en daarmee ook het idee hebben dat ze iets toevoegen, en hier wat langer rondhangen. Want tenslotte begint iedereen ooit als n00b met iets.
/me is het hier helemaal mee eens, meer mensen?

Edit:

Even een lijstje van punten waar ik mijn mening erg goed in kan vinden:
  • Courvoisier schreef: Als er simpele vragen worden gesteld wordt botweg verwezen naar de FAQ of Google. Dit kan best opgevangen worden door een tipje van de sluier op te lichten oid. Zie onderstaande oplossing van Beetle71 die dir probleem goed zou verhelpen.
  • Beetle71 schreef: Topics indien nodig een [noob] vermelding geven en onderaan plaatsen. De draad gaat dan niet dicht en mensen die toch zin hebben om een N00b vraag te beantwoorden krijgen daar alsnog de kans voor en doen dit op dat moment dus bewust en helpen zo'n persoon daar enorm mee. Let wel; er is verschil tussen een echte N00b-vraag en een request!

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2003 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Ik kom hier ook voornamelijk als lurker, en post stukken minder dan vroeger (komt voornamelijk door tijdgebrek, niet door /14 an sich)

Over 't algemeen is 't niveau niet slecht, er wordt strak gemodereerd, zonder dat mensen die moeite willen doen maar niets weten afgeschrikt worden (moet je wel veel moeite willen doen, en kreten als "koop een boek" zijn wat normaler geworden, maar dat lijkt me logisch naarmate 't forum groeit).

Jammer vind ik wel dat ik moeite moet gaan doen om de mooiere discussies te vinden. Lengte van de draad en C/C++ in de titel beloven vaak veel goeds, maar toch blijft 't vaak bij kortlopende, kleine discussies.

Ik wil dan ook pleiten voor een splitsing: niet in P enerzijds en W anderzijds, ook niet in noob en advanced, maar in 'praktische programmeerproblemen' (taalgebonden, technische discussies), en 'discussies, patterns, algoritmen en organisatie'. De kans bestaat natuurlijk dat dat 2e forum vrijwel doodbloed, maar PNS leeft ook nog steeds. Bovendien wordt (en blijft) 't een stuk aantrekkelijker voor mensen die zelf hun praktische probleempjes wel kunnen oplossen, maar graag eens willen discussieren.

Mocht 't zo blijven als 't nu is: ook prima. Hulde aan de mods, en hulde aan allen die 't geduld hebben om dingen uit te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Verwijderd schreef op 30 September 2003 @ 10:59:
[...]

/me is het hier helemaal mee eens, meer mensen?
Nee, het is niet omdat je een newbie of een noob bent, dat je dat als excuus kunt gebruiken.
Ook newbie's en n00bs moeten gewoon hun best doen en zelfwerkzaamheid tonen.
Zoals ik eerder al gezegd heb -maar men leest er blijkbaar over- wordt er op zich niet gemoddereeerd op niveau. Basic topics kunnen hier ook gewoon open blijven, we hechten dan wel gewoon extra veel belang aan de topicstart en de wil die de TS toont om iets bij te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavorka
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-03-2018

Cavorka

Internet Entrepreneur

Misschien is een idee om mensen meer aan te zetten tot het posten van resultaten (afgeronde projecten / scripts / progs), met hun werkwijze / code etc. Ikzelf heb dit eenmaal gedaan, kreeg alleen totaal geen respons (PHP Caustics).

Ik bedoel, met een beetje showen is toch niets mis? And besides, bijna altijd valt er veel te leren van andermans werkwijze, insteek, algoritmes etc.

PS: Al het gediss van PHP (ook in dit topic!! Misschien niet duidelijk, maar een beetje tussen de regels), vind ik persoonlijk een beetje gezeur en onder de maat. Elke prog/script taal heeft zijn voor- en nadelen (JC stylee), ga daar niet over doorzaniken dat een andere taal wel de xy feature heeft, en dat je dus misschien het maar daar in moet proberen. Persoonlijk irriteer ik me daar mateloos aan.

PS 2: Ik vind het mod gedrag hier in /14 puik! 'Domme' vragen (ja, ze bestaan echt!), moet gewoon keihard gelocked worden. Evenzo betreffende RTFM, Google oplossingen. Een klein berichtje met een hoe/wat/waarom is dan natuurlijk wel zo netjes.

*Edit: @TeeDee: precies, het lijkt wel alsof er alleen maar problemen worden gepost en geen resultaten. Toch vreemd als je dit vergelijkt met de andere fora.

PS 3: Linkje added...

[ Voor 27% gewijzigd door Cavorka op 30-09-2003 11:59 ]

the-blueprints.com - The largest free blueprint collection on the internet: 50000+ drawings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

Het idee van Cavorka is ook wel grappig: Net als in CME: Show je casemods e.d.
Alhoewel het aan de andere kant ook weer zo kan zijn dat je bijvoorbeeld de "hello world op tig manieren" topics krijg.

Maar bijvoorbeeld echt iets van:
Hee, dit heb ik gemaakt in zoveel tijd, het doet dit en dit. Tips, verbetering e.d. zijn welkom.
Mits voorzien van commentaar e.d. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Topicstarter
beetle71 schreef op 30 September 2003 @ 10:45:
• Ook gesloten topics komen in de search; dan denk je 'Ah, dat is interessant' adhv de topic titel en dan staat er 1 post onder: UTFS...... Op zich te begrijpen, maar kunnen deze topics niet uit de search gehouden worden?
Bedoel je het knopje in de search toevallig? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beetle71
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-10 17:30
curry684 schreef op 30 September 2003 @ 12:03:
[...]

Bedoel je het [...] knopje in de search toevallig? :)
Nee, niet exact, op zich zijn er ook gesloten topics die wel degelijk nog zinnige dingen hebben voor de search. maar de topics die met een UTFS (nofi) direct worden gesloten, zouden IMHO niet terecht moeten komen in de search.

[ Voor 29% gewijzigd door beetle71 op 30-09-2003 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Ik kom nog niet zo verschrikkelijk lang op GoT (en de laatste tijd zelfs wat minder), maar P&W is nog steeds mijn favoriete subforum. :>

Met het moderatiebeleid ben ik het eigenlijk wel eens. Zelf heb ik toen ik hier kwam ook enkele ongelukkige topics geopend, maar deze werden (terecht overigens) gelijk door de mods gesloten alszijnde /basic of /search.

Achteraf kan ik stellen dat ik hier veel aan heb gehad. Ten eerste was het me gelijk duidelijk wat voor forum GoT is, en wat er van je verwacht wordt.
Met name dat laatste is iets waar ik en ook anderen uiteindelijk het meeste voordeel uit zullen behalen. Je wordt aangemoedigd eerst zelf de oorzaak van je probleem te achterhalen, en waar nodig ook zelf de oplossing te vinden. Kortom net zoals in reallife; "je moet je eigen boontjes doppen!". :Y)

Zelf studeer ik geen informatica, en ben zelfs niet eens werkzaam in een dergelijke functie, maar doe het meer als hobby omdat het me interesseerd. (al moet ik wel zeggen dat ik vaak overweeg een carriere-switch te maken want damn dat devven is wel verslavend zeg :+ )

Over het gebrek aan kennis kan ik niet echt meepraten, behalve dan dat het me wel opvalt dat veel mensen (en niet alleen nieuwe users!!) niet op de hoogte zijn van de werkwijze hier in P&W. Ze gaan er onterecht vaak vanuit dat je hier wel even een quickfix kan scoren, maar zo werkt het natuurlijk niet...

Aan de andere kant realiseer ik me ook dat er vanuit de crew nagenoeg geen mogelijkheden zijn dit soort topics te voorkomen, dus dit is iets waar de wat meer ervaren P&W'ers maar mee moeten leven.

Wat me wel opvalt (zoals eerder door Curry vermeld) is dat er minder nadruk wordt gelegd op het niveau van de vraag, maar meer op de energie die een TS in zijn startpost heeft gestoken, en dat vindt ik persoonlijk wel een positieve ontwikkeling.
Niet iedereen hier op GoT (en met name in P&W) heeft hetzelfde niveau en/of dezelfde interesses, maar ik vindt dat dit forum voor iedereen toegankelijk moet zijn, mits je evenveel in het forum stopt als dat je eruit krijgt!

Eigenlijk heb ik niet echt veel punten waar ik me aan irriteer hier in P&W, of dingen die naar mijn mening echt anders zouden moeten.
Er is wel een ding waar ik me aan erger en dat zijn die user's die normaliter nooit in P&W komen, maar het blijkbaar wel nodig vinden een TS, die met een scriptrequest of andere niet gewenste zaken komt, hier op een vaak negatieve en onvriendelijke manier op te wijzen. (Typische ramp-toeristen :/ )
edit:

BTW: complimenten voor dit initiatief :>

[ Voor 3% gewijzigd door DeverauX op 30-09-2003 13:07 ]

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op 30 September 2003 @ 10:59:
  • Courvoisier schreef: Als er simpele vragen worden gesteld wordt botweg verwezen naar de FAQ of Google. Dit kan best opgevangen worden door een tipje van de sluier op te lichten oid. Zie onderstaande oplossing van Beetle71 die dir probleem goed zou verhelpen.
  • Beetle71 schreef: Topics indien nodig een [noob] vermelding geven en onderaan plaatsen. De draad gaat dan niet dicht en mensen die toch zin hebben om een N00b vraag te beantwoorden krijgen daar alsnog de kans voor en doen dit op dat moment dus bewust en helpen zo'n persoon daar enorm mee. Let wel; er is verschil tussen een echte N00b-vraag en een request!
Wat je vergeet is dat dat mensen die geen moeite willen doen alleen maar aantrekt. Nu wordt P&W door de n00bs vooral als streng ervaren, en het meerendeel opent dan ook geen topic. Maar als je slotjes voorziet van een duidelijk antwoord, of als je ze zelf open laat, dan gaan die mensen die nu geen topics openen (omdat ze gewoon weten dat ze een slotje zullen krijgen) ineens wel heel veel topics openen. Ze weten immers dat ze dan simpele vragen kunnen stellen, en gegarandeerd een antwoord krijgen. Waarom zullen ze dan uberhaupt nog moeite doen? Modjes zijn toch vaak binnen een kwartier bij foute topics om ze te sluiten. Als we dan ook nog een zinnig antwoord moeten geven (zoektermen of de juiste link naar de manual gebeurt overigens al vaak) dan zijn ze dus binnen een kwartier verzekerd van een antwoord. Binnen een kwartier! Dus zeg nou zelf, zou jij moeite doen om anderhalf uur te zoeken in een manual oid als je je antwoord binnen een kwartier kan krijgen?

En dan zul je misschien zeggen: wat is nou zo erg dat ze het antwoord op deze manier sneller kunnen krijgen? Omdat ze er veel minder van leren! De meesten nemen je antwoord echt klakkeloos over, maar als er een soortgelijk probleem voordoet wat toch net iets anders is, dan weten ze gelijk niet meer hoe ze dat moeten toepassen. Als ze zelf achter dat antwoord gekomen zijn omdat ze de help hebben gelezen oid dan weten ze dat wel.

En sowieso, af en toe zie je van die vragen over hoe je iets doet in een bepaalde taal, en dan kennen ze gewoon totaal niet de syntax en de grammatica van die taal. Als je aan een taal begint, dan is dat toch het eerste wat je doorleest? Hoe kun je er anders uberhaupt mee werken? Heb ik in ieder geval wel gedaan, met alle talen die ik mezelf heb aangeleerd (gwbasic, qbasic, pascal, c, c++, x86 assembly, java, php, flex, bison, clean)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scharnout

Scharnout

Meuk

Misschien is een nieuw soort topic openen een oplossing. Met een bepaalde kreet ervoor. Voorbeeldje:

[DIGR][ASP.NET] bepaalde data filteren in datagrid

waarbij DIGR (Duw In Goede Richting) ook in iets anders veranderd mag worden, als het maar policy wordt.

De bedoeling van dit soort topics zijn om de TS zoekwoorden of bepaalde links te geven (deel uw kennis!). Ik hoef persoonlijk ook geen kant en klare oplossingen, want daar leer ik niets van. Ik lees liever een goed artikel. Maar soms zoek je niet goed. Dit zou al best wel wat filteren denk ik ...

En dat showen van werk bevalt me ook wel. Kan je volgens mij ook goed doen door een extra toevoeging

[ShowOff][php] Geweldig iets!

Gevaar is wel dat je misschien gebruikers gaat krijgen die commentaar als flames gaan zien ...

And Bob's your uncle ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In verband met tijd gebrek heb ik eigelijks niet alle replys gelezen van dit topic, trouwens zeer leuk topic. Leuk om te zien dat jullie naar onze mening vragen en er nog iets mee proberen te doen. Maar genoeg geslijmt, ik mis eigelijks maar een ding.

Als ik de searche gebruik en typ bv: C# sockets, dan lijkt het te gebeuren dat hij het'sharp teken niet gebruikt bij de search. Maar ik ben geen active zoeker dus meybe zal dit wel weer een gebrek zijn van mij.

En wat ik in het begin heb gelezen, maar wat ik nog even wil herhalen. Ik ben ook iemand die zich mattenloos erriteert aan de 'MySQL & PHP' vragen die vaak van zeer laag nivo zijn :X

Ik lees hier inmiddels al overheen... maar hoop dat dit ooit nog is verandert.

Verder heb ik eigelijks niets aan te merken, ga zo door! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Scharnout schreef op 30 September 2003 @ 13:23:
Misschien is een nieuw soort topic openen een oplossing. Met een bepaalde kreet ervoor. Voorbeeldje:

[DIGR][ASP.NET] bepaalde data filteren in datagrid

waarbij DIGR (Duw In Goede Richting) ook in iets anders veranderd mag worden, als het maar policy wordt.

De bedoeling van dit soort topics zijn om de TS zoekwoorden of bepaalde links te geven (deel uw kennis!). Ik hoef persoonlijk ook geen kant en klare oplossingen, want daar leer ik niets van. Ik lees liever een goed artikel. Maar soms zoek je niet goed. Dit zou al best wel wat filteren denk ik ...
Meestal is een duw in goede richting een duw richting zelfredzaamheid: Leren zoeken, leren lezen, leren omgaan met je locale bibliotheek, leren omgaan met internet. Wat mij betreft geeft de P&W-faq (en de GoT-faq) duwtjes genoeg richting die bronnen.

Als een TS er dan nog niet uitkomt, dan krijgt hij ook geen slotje. (sommige dingen laten zich moeilijk vinden of begrijpen, dat is zeker waar, maar zo snel gaan topics hier nou ook weer niet op slot: een goede topicstart is genoeg)

De meeste slotjes worden nu uitgedeeld omdat mensen geen duw in de goede richting willen (UTFS of "gebruik google" is wat mij betreft de goede richting, alleen de vorm is niet geschikt), maar aan het handje meegenomen willen worden. Dan doe je gewoon iets fout! Je leert niet programmeren door dingen over te typen, zelfs geen zoektermen, je leert vooral door zelf te proberen, door boeken te lezen, door tutorials door te werken, door specificaties door te spitten... Dat is een hoop werk, maar je wordt er vanzelf handiger in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Scharnout schreef op 30 September 2003 @ 13:23:
[ShowOff][php] Geweldig iets!

Gevaar is wel dat je misschien gebruikers gaat krijgen die commentaar als flames gaan zien ...
Ik ben op zich voor dat soort topics, ik bedoel, als je iets hebt gemaakt waar je trots op bent dan mag je dat ook heus wel laten zien (hoewel het wel meer in de hobbysfeer moet zijn. Als je ergens bij een bedrijf ergens aan meegewerkt hebt dan komt het toch meer op spam uit :)). Maar ik denk dat het beter is dat je dat in een "het grote showoff topic" gooit oid, gewoon een verzameltopic waar iedereen z'n ding kan laten zien. Dan krijg je ook niet talloze losse topics maar gewoon een groot iets waar je met elkaar kan discussieren over bepaalde dingen.

Goede voorbeelden hiervan zijn het "welke games heb jij gemaakt"-topic en dat andere "retro-games competition"-topic (even geen zin om de links erbij te zoeken :P). Goed, als je echt iets heel bijzonders hebt gemaakt en je hebt liever een eigen topic, dan kan dat natuurlijk ook, maar dan raad ik toch wel aan eerst een modje te contacten (<mod-naam>@tweakers.net of pwmods@tweakers.net)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scharnout

Scharnout

Meuk

.oisyn schreef op 30 September 2003 @ 13:40:
een "het grote showoff topic" gooit oid, gewoon een verzameltopic waar iedereen z'n ding kan laten zien. Dan krijg je ook niet talloze losse topics maar gewoon een groot iets waar je met elkaar kan discussieren over bepaalde dingen.

Goede voorbeelden hiervan zijn het "welke games heb jij gemaakt"-topic en dat andere "retro-games competition"-topic (even geen zin om de links erbij te zoeken :P). Goed, als je echt iets heel bijzonders hebt gemaakt en je hebt liever een eigen topic, dan kan dat natuurlijk ook, maar dan raad ik toch wel aan eerst een modje te contacten (<mod-naam>@tweakers.net of pwmods@tweakers.net)
De vraag is: Is dat er niet al met bijvoorbeeld de goede en slechte programmeervoorbeeld topics die nog lopen.

Ik denk dat je wel onderscheid moet maken in een algoritme wat je 1337 geprogd hebt, of een heel project wat je wilt showen. Een groot topic vind ik namelijk ook snel onoverzichtelijk worden.

Al evaluerend komen we erachter dat het eigenlijk best goed gaat hier :)

And Bob's your uncle ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Oh ja, ik doelde ook meer op volledige projectjes, in de hobbysfeer dus. En als het een heel groot project is, dan kun je natuurlijk een eigen topic krijgen als je het even vraagt. Iets als een vet algoritme past natuurlijk prima in dat "je mooiste code voorbeelden"-topic (of hoe heette dat?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:53

ripexx

bibs

Laat ik ook maar eens reageren :P

Qua mod beleid vind ik persoonlijk dat het afgelopen halfjaar ontzettend verbeterd is, ipv van botte sluit messages is er veel meer gedaan aan het sturen van gebruikers. Ik denk dat dit ook ten goede komt van de sfeer. :) _O_

Zelf stel ik zo af en toe een vraag als ik ergens niet uit kom, maar lees hier heel veel. Met name om mijn begrip en kennis van programmeren te verbeteren. Als ik kijk naar mijn eigen programmeer werk dan zie ik een behoorlijke verbetering tov enkele jaren gelden. Ik programmeer alleen voor de hobby en doe er verder niets mee op mijn werk.

Verder zie ik dat er telkens weer dat het punt van splitsing wordt geoemd. Zelf ben ik van mening dat een splitsing alleen maar averechts zal werken. Verder is de vergelijking tussen NT/PNS niet echt reeel. In PNS zie je verschillende topics die vaak gaan over het geavanceerd en professioneel om gaan met bepaalde zaken. Je zie hier dan ook discussies over Software (SA), OS (WOS en NOS), hardware (Met name OM, PMG) en netwerken (NT). Terwijl bij een professioneel programming forum de nadruk vooral zal komen te liggen op geavanceerde programmatuur. Behalve dat de markt hiervoor een stuk kleiner is, is het bovendien zeer lastig om er een scheiding in aan te brengen. Want wanneer is C/C++, Java, PHP of SQL nu geavanceerd. :? :)

buit is binnen sukkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-10 16:56

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Want wanneer is C/C++, Java, PHP of SQL nu geavanceerd.
Ieder probleem, waar je zelf niet uitkomt, is in jouw eigen optiek geavanceerd.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Wat vind je van mijn idee dan: programmeerproblemen in 1 forum, discussies over ontwerpen, design patterns, testen, welke tool voor welke job, algoritmes, code-beheer en beheersbaarheid e.d. in een ander forum?

Randvoorwaarden:
- Scheiding is duidelijk
- Er is denk ik genoeg belangstelling voor 't 2e forum

Voordelen:
- Mensen die hun eigen prog.problemen kunnen oplossen, maar wel van discussie houden, krijgen vaste stek daarvoor, verdwijnen daarom niet meer.

Nadeel:
- Mensen die in doelgroep 2e forum vallen, komen minder in 1e forum (komen ze dat nu nog wel?), en helpen dus minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Ik denk dat het een stuk handiger is dat GoT meer naamsbekendheid krijgt onder de professionele developers. En dat gaat uitermate lastig worden. Ten 1e moet je ze laten zien dat dit forum bestaat. En als ze al weten dat dit forum bestaat, dan moet er voor hun ook een argument zijn om te blijven. Als ze alleen kunnen helpen maar zelf weinig hulp kunnen krijgen, is er voor de meesten denk ik snel de lol af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:53

ripexx

bibs

Op zich heb je daar wel een punt maar ik denk alleen dat het werkt als je dit samen zou doen met de gasten aan de andere kant van de schutting. Je moet immers een brede basis hebben. Ik vind een splitsing op dit gebied niet verkeerd maar een splitsing op niveau vind ik niet juist. Ik weet niet hoe de crew er over denkt maar als je een splitsing overweegt is dat wel een van de meest logische opties. :)

buit is binnen sukkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeverauX
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Voordelen:
- Mensen die hun eigen prog.problemen kunnen oplossen, maar wel van discussie houden, krijgen vaste stek daarvoor, verdwijnen daarom niet meer.
Ik snap niet zo goed waarom er speciaal een "vaste stek" moet zijn voor dit soort discussie's. Ik vindt dat beiden (zowel discussie's als hulp bij het bieden van oplossingen voor uiteenlopende problemen) onderdeel uitmaken van P&W, en als een zou wegvallen zal dat (negatieve) consequenties voor de ander hebben.

Naast het feit dat er geregeld discussies voortvloeien uit dit soort topics, is er op dit moment toch genoeg ruimte om een discussie op niveau te starten, of niet? :)

[ Voor 17% gewijzigd door DeverauX op 30-09-2003 15:39 ]

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
Quincy Jones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Alarmnummer: Ik denk dus dat mijn 2e forum voor veel prof. devvers een stuk interessanter is. (Iig voor mijzelf. Ik vraag niet zo snel om hulp, en kan 't me bovendien meestal niet veroorloven om uren of dagen te wachten op een oplossing. Maar over ontwerpen, tools en the like kan ik nog veel leren, en wil ik best meer discussie aan.

Wat ik nu zie: mensen komen hier ofwel omdat ze programmeren voor fun, ofwel tijdens (het begin van) hun studie. De profs verdwijnen later weer, omdat ze niet uigedaagd worden, en ' t lijkt alsof 't een probleem-oplos-forum is. (wat 't niet is, maar de discussies vallen te weinig op, zitten vaak verpakt in de staart van een probleem-oplos-draadje).

ripexx: 'k denk dat /13 mee laten doen een goed plan is. Moet ik even over denken, maar ze zullen veel dezelfde punten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

Alarmnummer schreef op 30 September 2003 @ 15:22:
Ik denk dat het een stuk handiger is dat GoT meer naamsbekendheid krijgt onder de professionele developers. En dat gaat uitermate lastig worden. Ten 1e moet je ze laten zien dat dit forum bestaat. En als ze al weten dat dit forum bestaat, dan moet er voor hun ook een argument zijn om te blijven. Als ze alleen kunnen helpen maar zelf weinig hulp kunnen krijgen, is er voor de meesten denk ik snel de lol af.
Om heel eerlijk te zijn denk ik dat het een vrij kansloos iets is, zeker op korte (< 1 jaar) termijn. Je zit, als je hier van uit wilt gaan, in een vicieuze circel. Te veel topics nu nog zitten op een vrij basaal niveau. Op zich niet erg, maar voor de mensen die jij bedoeld, geen uitdaging. En die paar interessante topics moeten er dan toevallig maar zijn en opvallen.

@pooh
Ik betwijfel of die splitsing goed is. De mensen, waar jij op doelt, zullen over het algemeen prima capabel zijn om hun eigen problemen op te lossen en grotendeels geen topics plaatsen.
Een relatief eenvoudig topic kan echter wel een discussie losmaken; iemand post een oplossing / reactie, waarbij iemand anders weer een andere optie geeft en argumenten tegen eerdere oplossingen.

Om een voorbeeld te geven:
http://www.asp.net/Forums...?tabindex=1&PostID=310023
Het begon vrij simpel met een overzicht. Vanaf een bepaald moment zijn thona en fransbouma elkaar flink gaan bediscussieren, wat imho een vrij interessante discussie over O/R mappers oplevert, inclusief bijbehorende theorie, gedachtengangen, afwegingen, etc.

Een ander voorbeeld is:
[rml][ vb.net] Probleem met invoer data *[/rml]
Ik heb hierin een reactie geplaatst, met een stuk uitgebreid commentaar op zijn code. Ik weet dat er zeker aan mijn voorgestelde code nog e.e.a. scheelt en er zijn waarschijnlijk nog een hoop verbeterpunten. Ik had eigenlijk stilletjes gehoopt dat iemand ook nog kritiek op deze code had, en in zijn ogen (;)) betere oplossingen, om het ook van een andere kant te gaan bekijken.
Het topic is nu een relatief simpel topic gebleven, met een relatief simpele oplossing.

[ Voor 48% gewijzigd door gorgi_19 op 30-09-2003 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

gorgi_19 schreef op 30 September 2003 @ 15:32:
[...]

Om heel eerlijk te zijn denk ik dat het een vrij kansloos iets is, zeker op korte (< 1 jaar) termijn. Je zit, als je hier van uit wilt gaan, in een vicieuze circel. Te veel topics nu nog zitten op een vrij basaal niveau. Op zich niet erg, maar voor de mensen die jij bedoeld, geen uitdaging. En die paar interessante topics moeten er dan toevallig maar zijn en opvallen.
Die mening deel ik met je.

Ik vind het wel jammer dat er niet meer zoveel gediscuseerd wordt, maar dat zal vanzelf wel weer meer worden. Misschien als ik ook meer online ben, en misschien dan de interessante discussies niet over het hoofd zie.

Ik vind het eigelijk wel best zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

gorgi_19 schreef op 30 September 2003 @ 15:32:
[...]

@pooh
Ik betwijfel of die splitsing goed is. De mensen, waar jij op doelt, zullen over het algemeen prima capabel zijn om hun eigen problemen op te lossen en grotendeels geen topics plaatsen.
Een relatief eenvoudig topic kan echter wel een discussie losmaken; iemand post een oplossing / reactie, waarbij iemand anders weer een andere optie geeft en argumenten tegen eerdere oplossingen.

Om een voorbeeld te geven:
http://www.asp.net/Forums...?tabindex=1&PostID=310023
Het begon vrij simpel met een overzicht. Vanaf een bepaald moment zijn thona en fransbouma elkaar flink gaan bediscussieren, wat imho een vrij interessante discussie over O/R mappers oplevert, inclusief bijbehorende theorie.
Ik weet dat veel discussies voortvloeien uit een simpele technische vraag, maar dan kan 't topic alsnog vrij eenvoudig naar 't discussie-forum geschopt worden. 't Probleem is juist dat de meeste van die topics niet opvallen, ze zitten verpakt achter een "[PHP-n00b] hoe sorteren?"-titel, en eindigen dan in een leuke discussie over sorteeralgoritme-optimalisaties. Juist hierdoor kun je alarmnummers' profs afstoten (zij kennen 't forum niet, en in eerste instantie lijkt 't alsof je hier kleine probleempjes kunt laten oplossen).

[ Voor 3% gewijzigd door Pooh op 30-09-2003 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik P&W eigenlijk voor een hele andere doeleinde. Ik kom hier meestal alleen om de c++ en algemen topics. En die neem ik dan gewoon door om zelf iets op te steken. Meestal is de niveau van C(++) topics te hoog voor mij. Maar toch steek ik er af en toe iets van op. Is de niveau niet zo hoog dan kijk ik of ik de topicstarter kan helpen op de een of andere manier. Wat algemene topics betreft lees ik die gewoon uit nieuwschierigheid en interesse.

Zelf open ik zelden topics, heel af en toe als ik vastzit(ik programmeer niet veel, k ben nog maar net beginnend).

Wat het beleid betereft ik heb er geen problemen mee, maar ik vind wel dat als iemand iets vraagt wat misshien niet van 'GoT niveau' is mag dat best beantwoord worden mits het een fatsoenlijke openingspost is. Maar waar ik mezelf aan erger, sommige mensen die een beginner gaan afzeiken(denk aan, kijk zelf eerst, ga debuggen enz enz). Als je de moeite hebt genomen om de topic bekijken en je neemt de moeite om te posten dat die gene eerst zelf meot kijken kan je net zo goed posten wat het probleem is. Scheelt een hoop ellende voor de topicstarter, die bedoelt het iig goed.

Just my 2 cents

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alarmnummer schreef op 30 September 2003 @ 15:22:
ExpertsExchange is 't gelukt, door met een punten/incentive programma te werken (bij zoveel punten krijg je een T-shirt, etc.), maar of we dat hier ook willen? :?
Denk 't niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

Maar waar ik mezelf aan erger, sommige mensen die een beginner gaan afzeiken(denk aan, kijk zelf eerst, ga debuggen enz enz). Als je de moeite hebt genomen om de topic bekijken en je neemt de moeite om te posten dat die gene eerst zelf meot kijken kan je net zo goed posten wat het probleem is. Scheelt een hoop ellende voor de topicstarter, die bedoelt het iig goed.
"Geef een man een vis, en hij heeft vandaag geen honger. Leer deze man vissen, en hij heeft nooit meer honger"

Debuggen is iets wat je moet gaan leren. En 95% van de pure debugtopics kunnen ge-elimineerd worden tot een basisprobleem, waarbij de TS het zelf kan oplossen. Dat hij het post, geeft dan aan dat hij
1. Of niet gedebugged heeft
2. Of niet kan debuggen.

In het eerste geval mag hij wat mij betreft z'n eigen werk gaan doen. In het tweede geval zal ik nog de oplossing niet posten, want dan leert hij er niet van.

Die andere 5% duiden op een heel ander probleem, maar dan mag het ook geen debugprobleem meer heten. :)

[ Voor 9% gewijzigd door gorgi_19 op 30-09-2003 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Verwijderd schreef op 30 September 2003 @ 15:51:
[...]

ExpertsExchange is 't gelukt, door met een punten/incentive programma te werken (bij zoveel punten krijg je een T-shirt, etc.), maar of we dat hier ook willen? :?
Denk 't niet...
Ik wil anders ook wel een t-shirt hoor. :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeverauX
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

"Geef een man een vis, en hij heeft vandaag geen honger. Leer deze man vissen, en hij heeft nooit meer honger"
Gorgi_19, ik ben het 100% eens met deze uitspraak en vindt ook dat dit iets is wat in P&W het doel moet zijn..
Alleen vindt ik wel dat dit soort topics in ieder geval normaal moeten worden beantwoordt,en dat is helaas niet altijd het geval...
(Met uitzondering van mensen die het echt niet willen snappen en/of zelf geen enige moeite willen doen natuurlijk ;) )

Quincy Jones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:10

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

whoami schreef op 30 September 2003 @ 16:02:
[...]

Ik wil anders ook wel een t-shirt hoor. :P :+
* Creepy heeft al lekker een 1337 /14 shirt :+

Anyway..

Ik zie dat er alweer wordt geopperd om een n00b forum o.i.d af te splitsen. Mocht iemand mijn mening hierover willen weten dan deel ik geheel de mening van Gorgi. Geen newbie forum, en de beginners zelf laten zoeken, want wat geeft het een goed gevoel als je ZELF iets hebt gevonden en opgelost. Jammer dat het lijkt alsof we redelijk wat mensen daar anders over denken en gewoon zo snel mogelijk antwoord willen hebben.

Over de mods, moderatie e.d. hulde, toen er een jaar terug (anderhalf jaar?) ineens een stuk strakker werdt gemod vond ik het al een vooruitgang. En dat is de laatste paar maanden eigenlijk alleen maar verbeterd. Topics gaan niet al te snel meer dicht en topicstarters krijgen vaak een tweede kans om een eventueel slechte topicstart goed te maken.

Het nivo? Tja.. daar word altijd wel over gezeurd. Ik ben eigenlijk niet anders gewend. Ook ik vind het nivo wat aan de lage kant, maar ik heb wel het gevoel dat ook dat sinds een paar maanden ietsjes aan het stijgen is.

edit: D2k, ik haat je, net als Yarvieh

[ Voor 3% gewijzigd door Creepy op 30-09-2003 16:22 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 14:35

D2k

Creepy schreef op 30 September 2003 @ 16:10:
[...]

* Creepy heeft al lekker een 1337 /14 shit :+
freud anyone? :+

Streng modden is goed, luie donders zijn er al genoeg op de wereld

edit:
edit: D2k, ik haat je, net als Yarvieh
O+

[ Voor 15% gewijzigd door D2k op 30-09-2003 16:23 ]

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Alarmnummer::
Ik denk dat het een stuk handiger is dat GoT meer naamsbekendheid krijgt onder de professionele developers. En dat gaat uitermate lastig worden. Ten 1e moet je ze laten zien dat dit forum bestaat. [...]
Helemaal gelijk!! Wellicht is het een idee om een stuk te schrijven voor de Frontpage onder het mom van 'Aandacht voor GoT-onderwerpen op de Frontpage'. Dit lijkt mij een uitstekende plaats om te beginnen. Verder geef ik je wel gelijk dat je dan de nieuwe (beginners t/m seniors) P&W'er wel moet vast houden en dan kan naar mijn idee dan alleen al topics behulpzaam worden gesloten, het is nog altijd de toon die de muziek maakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot een paar maanden geleden (jaar?) was ik hier ook vrij actief, de laatste tijd lees ik af en toe nog eens een topic en heel af en toe reageer ik nog eens. Waarom? Ten eerste boeit PHP me niet echt meer, daarmee valt al een groot deel van de topics af. Mijn interesse ligt op het moment meer in de .NET/Java hoek en wat daar hier voorbij komt ehm, boeit me ook niet zo :o Ik weet niet, de motivatie om te posten en vragen te lezen is gewoon weg. Ik weet eigenlijk niet waarom.

Tegenwoordig studeer ik informatica en de motivering daarvoor vindt wel zijn opsprong hier in P&W. Het gevoel voor mooie software oplossingen, design, patterns e.d. is mij eigenlijk bijgebracht door een aantal mensen hier in P&W. Maar goed, die mensen komen hier ook steeds minder, dat kan overigens ook een reden zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2003 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Topicstarter
Een belangrijk punt dat ik in heel veel reacties terug zie komen is dat iedereen voor het lezen veel gebruik maakt van de topicprefixes zoals [Win32] en [SQL]. Ik vind (en vond als user) deze prefixes ook erg belangrijk, omdat ik ik weet niet hoe vaak topics heb opengeklikt over schijnbaar interessante onderwerpen om er vervolgens achter te komen dat het over een taal/platform gaat dat ik helemaal niet ken. Aan de andere kant kan ik me goed voorstellen dat ik hier en daar een topic niet gelezen heb dat ik zo had kunnen beantwoorden om dezelfde reden (ik klikte als user echt geen VB topics open omdat ik de taal niet ken maar kan een hoop vragen wel beantwoorden omdat ik de Win32 API kan dromen).

Ik ben persoonlijk groot voorstander van een (veel) harder modbeleid op dat punt, zeker gezien het feit dat ik alleen al ~5 topictitels per dag wijzig om ze te prefixen of begrijpelijk te maken ("probleempje met PHP..." is erg populair tegenwoordig). Wat we op dit moment doen is alles wijzigen, noten als het echt nergens op sloeg en bij aanhoudende problemen topic sluiten en/of 'andere maatregelen'. Het probleem neemt echter schijnbaar niet af, en is hier en daar funest voor de overzichtelijkheid van P&W.

Ik zou graag wat input hierover willen ontvangen :) Er komt sowieso op korte termijn een sticky aan over dit punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

curry684 schreef op 01 October 2003 @ 10:59:
Ik zou graag wat input hierover willen ontvangen :) Er komt sowieso op korte termijn een sticky aan over dit punt.
Ik denk dat het voor input ook wel belangrijk is om, zonder het op namen te gooien, over het algemeen

1. Nieuwe users op GoT
2. Nieuwe users in PW, oude users op GoT
3. Combinatie van beide
4. Iedereen is, ongeacht 'achtergrond'

Is deze info ook beschikbaar?

[ Voor 7% gewijzigd door gorgi_19 op 01-10-2003 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Topicstarter
3 + notoire helpdeskers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

De topictitel prefixen, gewoon zo houden. Het gebeurt in bijna elk subforum, dus daar wennen de nieuwe gebruikers maar aan. Voor de overzichtelijkheid is het heerlijk. Topictitels aanpassen en uiser bijsturen zal je nog wel even vol moeten houden (en in het geval van nieuwe users die snel een antwoord willen moet je dit waarschijnlijk blijven doen.). Ik gok echtger dat dit zeker wel effect heeft over langere termijn zodat de meeste topic geprefixt worden. Het valt mij trouwens op dat ik steeds minder zie dat een mod een topictitel heeft moeten prefixen (een maand terug gebeurde dat een stuk meer). Maar dat kan ook zijn dat het me gewoon niet meer opvalt ;)

Een sticky hiervan maken is misschien wel handig, maar dan nog leest de helft het niet. En kijk aub uit dat er niet meer sticky's bijkomen anders hebben we straks weer een FAQ, een quickstart, een "how to start a topic" sticky etc. etc, iets wat het alleen maar meer onduidelijk maakt ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

Ik denk dat categorie 3 een kwestie is van 'wennen' en dat ze iig het wel in de toekomst willen doen. Een tijdelijke sticky kan hierbij wel helpen, denk ik.

Voor de 2e categorie, tsja.. die lezen de sticky's toch niet, dus kunnen meegaan in de andere maatregelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Topicstarter
Creepy schreef op 01 October 2003 @ 11:19:
Een sticky hiervan maken is misschien wel handig, maar dan nog leest de helft het niet. En kijk aub uit dat er niet meer sticky's bijkomen anders hebben we straks weer een FAQ, een quickstart, een "how to start a topic" sticky etc. etc, iets wat het alleen maar meer onduidelijk maakt ;)
In Programming & Webscripting is het alleen de bedoeling dat we de FAQ sticky hebben staan + eventueel 1 'aandachtspuntensticky' zoals op dit moment over de batch-scripts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

Als een user zich aanmeld (misschien voor heel GoT): stuur ze een PM met de verschillende forumfaqs? Of iets in die trend.

Ik moet zeggen dat toen ik voor het eerst in /14 postte, de complete FAQs niet had gelezen. Sterker nog, helemaal niet gelezen.

Het systeem van topic prefixes vind ik super! Ik vind (net als iedereen blijkbaar) dat daar keihard op gemod mag worden. Oke, 1 of 2 keer de prefix vergeten, ken beuren, maar herhaaldelijk, die user een PM sturen oid. Daar zijn de PM's tenslotte voor bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

Net alsof ik de Feature request doorlees :+

Fijn dat mijn ideeën toch nog gedeeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Creepy schreef op 01 oktober 2003 @ 11:19:
heb ik al eens geprobeerd, maar dat dringt gewoon niet door. Veel mensen denken gewoon niet goed na voor ze een topic openen. Of ze besluiten eerst de post zelf te formulieren, waardoor er in de topictitel een lege "[PHP]" ofzo blijft staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

.oisyn schreef op 01 October 2003 @ 12:12:
[...]

heb ik al eens geprobeerd, maar dat dringt gewoon niet door. Veel mensen denken gewoon niet goed na voor ze een topic openen. Of ze besluiten eerst de post zelf te formulieren, waardoor er in de topictitel een lege "[PHP]" ofzo blijft staan
Zijn er dan, in de nieuwe situatie, uberhaupt titels te bedenken, welke minder karakters hebben dan 6? Anders is hier sowieso iets voor te maken?

[ Voor 6% gewijzigd door gorgi_19 op 01-10-2003 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dat heeft weinig nut, je ziet ook weleens topics met [C++/win32], wat die 5 char limit al overschreid :)

Nee, ik ben meer voor een systeem waarbij je adh van een dropdown het onderwerp voor je topic kan kiezen (maar natuurlijk niet in plaats van de topictitel, die blijft gewoon bestaan). En die onderwerpen zijn dan forum specifiek. Dit maakt ook gelijk ruimere zoekmogelijkheden en filters mogelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

.oisyn schreef op 01 oktober 2003 @ 13:00:
Nee, ik ben meer voor een systeem waarbij je adh van een dropdown het onderwerp voor je topic kan kiezen (maar natuurlijk niet in plaats van de topictitel, die blijft gewoon bestaan). En die onderwerpen zijn dan forum specifiek. Dit maakt ook gelijk ruimere zoekmogelijkheden en filters mogelijk :)
Dat laatste zou natuurlijk helemaal mooi zijn. :P Het enige gevaar bestaat dat je, zeker in het begin, een aantal 'opties' in de vorm van talen vergeet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ja maar dat is gewoon iets waar we even goed over na moeten denken... bijvoorbeeld met een brainstormtopic, en evt. aangevuld door users
Maar ik vraag me af of ze zoiets bij parse ooit willen implementeren :)

kan het wel even spuien in BUG natuurlijk :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Topicstarter
.oisyn schreef op 01 October 2003 @ 13:00:
Dat heeft weinig nut, je ziet ook weleens topics met [C++/win32], wat die 5 char limit al overschreid :)
En wat nu als ik een probleem heb met SQLServer benaderen via een ISAPI extension in C++? Wil je [ISAPI/MSSQL/C++] ook in die dropdown zetten? En gaan we Cobol, Fortran, Ada en Lisp dan ook in die dropdown zetten?

Ik gok dat een triple cross join van alle talen, platformen etc. een iets te grote collectie is. Alleen al het feit dat ik ooit in 170 programmeertalen Hello World heb gezien levert al 170*170 mogelijkheden voor een prefix als je vanuit taal A taal B probeert aan te sturen. En dan heb ik alle OS'en, IPC-mechanismes en DBMS'en nog niet eens meegerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

Voor die paar extra gevallen kan dan het knopje "overig" worden gemaakt.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Ik denk niet dat zo'n comboboxje echt uitkomst zal bieden. Zoals curry al zegt: er zijn te veel mogelijke combinaties.
We moeten de users gewoon sensibiliseren om een goeie topictitel te maken, waarbij ze het platform/de taal waarmee ze werken ook in de topictitel moeten verwerken zoals het nu eigenlijk is.
90% van de titels is op dit moment gewoon goed. Die titels die niet geod zijn, kunnen wij makkelijk aanpassen, en we wijzen de user op het feit dat z'n titel niet goed was.
Ik denk niet dat het opportuun is om dergelijke wijziging in de forum-software te laten inbouwen voor die 10% van die titels.
Verder heeft niet ieder subforum de noodzaak om 'iets' tussen [] te zetten in de titel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Ik denk ook niet dat de kwaliteit van het forum vooruit gaat als we een nog beter systeem krijgen voor topic titels. Ik vind de huidige topic titels niet slecht (zeker niet omdat ze aangepast worden als ze niet goed zijn).

Maar wat willen jullie nu eigelijk aan het forum veranderen? Wat bevalt jullie niet afgezien van wat topic titels en wat luie users?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Topicstarter
Alarmnummer schreef op 01 October 2003 @ 13:25:
Maar wat willen jullie nu eigelijk aan het forum veranderen? Wat bevalt jullie niet afgezien van wat topic titels en wat luie users?
offtopic:
Meer lekkere wijven? :P

Wij hebben eigenlijk het gevoel dat het fantastisch gaat, en hebben dus weinig behoefte aan verandering :) Wij zijn echter alleen de 'uitvoerders', en dus is het vitaal om te weten of de 'consumenten' het op dat punt wel met ons eens zijn, vandaar dit topic.

En tot nu toe krijgen we veel pluimen (O+ O+ O+) dus lijkt er weinig te klagen te zijn. Ik probeer voor/tijdens het weekend een samenvatting van de gemaakte suggesties en bijbehorende argumenten te verzamelen (alhoewel ik geen respons van 150 posts binnen 24 uur had verwacht, dus dat wordt nog werken :/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Ow..... Nu ik er aan denk...
Er is toch iets wat me niet echt bevalt, en dat zijn de 'mod-replies' die sommige mensen weleens maken, zoals 'scriptrequests zien we hier niet graag' ed.

Als je iets on-topic toe te voegen hebt aan het topic, dan kan het wmb wel. Maar een reply die enkel en alleen uit zo'n 'mod-opmerking' bestaat, dat heb ik persoonlijk niet graag. Het kan de sfeer verzieken.
Daarnaast kan je het nog altijd melden via een TR of een topic in SM, wat overigens veel effectiever is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Donders, ik dacht dat er geen eind aan dit topic kwam... ;)

Met pak em beet 80 posts in een kleine 3 jaar behoor ik niet tot de reguliere posters, maar meer tot de structurele lurkers (zoeen die eerst moet uitzoeken hoe het replyscherm ook al weer werkte en zo ;))

Ik vind dat er niets mis is met het niveau hier. Ik lees hier veel om kennis op te doen, maar het ontbreekt me nog aan de kennis om hier te kunnen reageren (hobbyist en zo...).

Wat me opvalt is dat het aantal PHP/MySQL topics de spuigaten uitloopt. Dat komt waarschijnlijk door de toegenomen populariteit, maar het heeft wel tot resultaat dat de andere topics een beetje in het gedrang komen.
En dat terwijl er over PHP enorm veel informatie te vinden is op het net (ook gevolgd van die toegenomen populariteit).

Verder niets dan lof voor dit subforum :)

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2003 20:47 . Reden: 20, 80, whatever... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

Alarmnummer schreef op 01 October 2003 @ 13:25:
Ik denk dat je een hoop niet kan wijzigen; een gedeelte ligt aan de instelling van een aantal users. Het aantal "Fix-dit-even-voor-mij-en-graag-zo-snel-mogelijk"-topics valt mij iig erg mee. En die luie users, daar doe je op zich weinig aan en kan je ook weinig aan doen, behalve links laten liggen.

Wat ik wel nog jammer vindt, is dat er een x-aantal users zijn, welke wel vragen stellen, maar niet, of verwaarloosbaar weinig, hun eigen kennis willen delen met anderen en het zo een beetje eenrichtingsverkeer wordt bij dezen. Ik denk dat ook deze mensen voor interessante inzichten in bepaalde materie kunnen zorgen. :)

En met de topictitels; achteraf gezien valt dat wel mee.. :P Als je bekijkt dat het overgrote gedeelte van de topics, ook gesloten topics, wel een goede topictitel heeft. :)

[ Voor 11% gewijzigd door gorgi_19 op 01-10-2003 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

curry684 schreef op 01 October 2003 @ 13:30:
[...]

offtopic:
Meer lekkere wijven? :P
Ik denk dat we dan beter kunnen posten op www.vrouwzijn.nl (bestaat zelfs!!) of www.viva.nl kunnen posten. We zouden tussen de vrouwen topics kunnen beginnen met onze eigen technische topic :P of anders zouden we misschien een afdeling: 'vrouw in nood, pc doet het niet meer' subforum kunnen openen. En natuurlijk opnemen in de faq: controleer of de stekker er wel in zit, en je toetsenbord is niet de pc, maar dat is die dikke grijze kast, en je mag er geen kleedjes op leggen!. En nee.. ze zijn er ook niet in het roze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Zelf lees ik hier meer dan dat ik post (heb ook nog niet de nodige ervaring om veel te helpen), maar wat zeker zou bijdragen tot duidelijker en betere startposts is volgens mij een iets handiger replyscherm.

Met enkele buttons om code als [b ] en derglijke in te voegen, beetje zoals de meeste fora dus. Dit maakt een duidelijke startpost opstellen heel wat eenvoudiger en ik denk niet dat er zoveel misbruik van gemaakt zou worden wat betreft overdreven "flashy" posts hoor

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Topicstarter
Ter illustratie dat combobox voor topictitels niet zou werken: [rml][ Business Basic] Hoe te leren / Welk boek?[/rml]

Ik heb daar dus nog nooit van gehoord :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feyd-Rautha
  • Laatst online: 02-08 23:34
Wat ik wel nog jammer vindt, is dat er een x-aantal users zijn, welke wel vragen stellen, maar niet, of verwaarloosbaar weinig, hun eigen kennis willen delen met anderen en het zo een beetje eenrichtingsverkeer wordt bij dezen. Ik denk dat ook deze mensen voor interessante inzichten in bepaalde materie kunnen zorgen.
Wat ik soms ook wel een beetje onnozel vind zijn de users die, wanneer de oplossing van een vraag/probleem reeds gegeven is, toch nog eens de oplossing moeten herhalen zonder een fundamentele meerwaarde aan hun post te geven. Soms gebeurt dat wel tegelijkertijd, dwz dat ze beide op hetzelfde moment hun antwoord geven. Maar ik denk dat heel wat users dit doen om hun postcount op te krikken...

Bij sommige topics zou ik dit ook wel kunnen doen, maar wanneer ik merk dat de oplossing reeds gegeven is, reply ik er niet meer op. Op die manier is het soms moeilijk om uw kennis te delen.
Met enkele buttons om code als [b ] en derglijke in te voegen, beetje zoals de meeste fora dus. Dit maakt een duidelijke startpost opstellen heel wat eenvoudiger en ik denk niet dat er zoveel misbruik van gemaakt zou worden wat betreft overdreven "flashy" posts hoor
Dat kan handig zijn om een beginnende gebruiker deze tags aan te leren. Maar aangezien het de bedoeling is dat iedere beginnende gebruiker de FAQ leest ( O-) ) zal hij deze zaken ook wel tegenkomen.
Deze tags lijken ook op de HTML-tags, dus zijn ze ook niet moeilijk om te onthouden lijkt me...

En het reply-scherm staat al zo vol vind ik, dus als je al deze tags er ook nog eens moet bijzetten, wordt het een zootje.

[ Voor 41% gewijzigd door Feyd-Rautha op 01-10-2003 14:21 ]

I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Alarmnummer schreef op 01 October 2003 @ 14:04:
En natuurlijk opnemen in de faq: controleer of de stekker er wel in zit, en je toetsenbord is niet de pc, maar dat is die dikke grijze kast, en je mag er geen kleedjes op leggen!. En nee.. ze zijn er ook niet in het roze!
offtopic:
Leg dan dit maar eens uit :P

[ Voor 3% gewijzigd door Creepy op 01-10-2003 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

curry684 schreef op 01 October 2003 @ 14:11:
Ter illustratie dat combobox voor topictitels niet zou werken: [rml][ Business Basic] Hoe te leren / Welk boek?[/rml]

Ik heb daar dus nog nooit van gehoord :P
Dat zou evt. wel op te lossen zijn met:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Taal: <select name="taal">
<option value="VB.Net">Visual Basic.Net</option>
<option value="VBscript">VBScript</option>
<option value="ASP">ASP</option>
<option value="anders">Anders, namelijk..</option>
</select><br>
Indien anders: <input type="text" name="anderetaal"><br>
<br>
Titel<input type="text" name="titel"><br>

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeverauX
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Voor mijzelf is er nog één ding wat ik eigenlijk wel een beetje jammer vind, en dat is dat sommige mensen vaak niet even de moeite nemen om de uiteindelijke oplossing van het probleem te posten. :|
Hoe denken jullie hierover, en hoe kunnen we ervoor zorgen dat dit een gewoonte word?
Het staat namelijk wel in de FAQ/Beleid alleen heb ik niet het idee dat dit echt vaak gebeurd.

Quincy Jones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Topicstarter
DeverauX schreef op 01 October 2003 @ 14:18:
Voor mijzelf is er nog één ding wat ik eigenlijk wel een beetje jammer vind, en dat is dat sommige mensen vaak niet even de moeite nemen om de uiteindelijke oplossing van het probleem te posten. :|
Hoe denken jullie hierover, en hoe kunnen we ervoor zorgen dat dit een gewoonte word?
Het staat namelijk wel in de FAQ/Beleid alleen heb ik niet het idee dat dit echt vaak gebeurd.
100% mee eens, maar ik zie helaas geen mogelijkheden dit af te dwingen. We kunnen moeilijk PM's of mails gaan sturen als er na een week geen oplossing bijstaat :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

curry684 schreef op 01 oktober 2003 @ 13:11:
[...]

En wat nu als ik een probleem heb met SQLServer benaderen via een ISAPI extension in C++? Wil je [ISAPI/MSSQL/C++] ook in die dropdown zetten? En gaan we Cobol, Fortran, Ada en Lisp dan ook in die dropdown zetten?
Zoals ik al zei, de topictitel verdwijnt niet. Bovendien moet je je probleemgebied isoleren. Als er nu een topic wordt geopend met als tag [ISAPI/MSSQL/C++] dan is dat ook 99 van de 100 keer niet helemaal specifiek. En dingen als ISAPI en MSSQL hoeven toch al niet kiesbaar te zijn, daarvoor is er wel een "Anders, nl.:"
whoami schreef op 01 oktober 2003 @ 13:20:
Ik denk niet dat zo'n comboboxje echt uitkomst zal bieden. Zoals curry al zegt: er zijn te veel mogelijke combinaties.
zie boven
We moeten de users gewoon sensibiliseren om een goeie topictitel te maken, waarbij ze het platform/de taal waarmee ze werken ook in de topictitel moeten verwerken zoals het nu eigenlijk is.
Het dringt alleen niet vaak tot hen door
90% van de titels is op dit moment gewoon goed. Die titels die niet geod zijn, kunnen wij makkelijk aanpassen, en we wijzen de user op het feit dat z'n titel niet goed was.
90%? Dan heb je er toch een andere kijk op dan ik. Ik zou het eerder willen terugbrengen tot 75%, dat is slechts 3 van de 4 topics
Verder heeft niet ieder subforum de noodzaak om 'iets' tussen [] te zetten in de titel.
zegt de term 'optioneel' je iets? :+
en 90% van de fora heeft er overigens wel wat aan ;) Hoogstens de crew-fora, general chat en MED hoeven het niet (voor crew-fora is [OT] trouwens wel handig :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeverauX
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

curry684 schreef op 01 oktober 2003 @ 14:32:
[...]

100% mee eens, maar ik zie helaas geen mogelijkheden dit af te dwingen. We kunnen moeilijk PM's of mails gaan sturen als er na een week geen oplossing bijstaat :/
Ik begrijp dat dit geen reeële mogelijkheid is, helaas kan ik zo een 1-2-3 ook geen andere oplossing bedenken die wel effectief is dus kan ik alleen maar hopen dat dit iets is wat vanzelf wel veranderd. :/ 'k Wilde het alleen wel ff kwijt :P

Quincy Jones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scharnout

Scharnout

Meuk

Alarmnummer schreef op 01 October 2003 @ 14:04:
[...]

toetsenbord is niet de pc, maar dat is die dikke grijze kast, en je mag er geen kleedjes op leggen!. En nee.. ze zijn er ook niet in het roze!
Dat valt ook onder casemodding :p

edit:

Foei! Lees de draad voor je blaat scharnout :( Grap was al gemaakt :)

[ Voor 14% gewijzigd door Scharnout op 01-10-2003 15:13 ]

And Bob's your uncle ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotjeknor
  • Laatst online: 01-04-2023
Over de senior developers, diegene die ik ken gebruiken in de praktijk eerder nieuwsgroepen (bv via google), dan tweakers. Wereldwijd gezien zal je je probleem eerder tegenkomen dan alleen binnen Nederland (hier).

Ik ben zelf geen senior developer, maak ik merk aan mezelf dat ik niet vaak meer hier kom om de simpele reden dat er weinig topics zijn die me kunnen boeien. Het is leuk om te leren met een taal om te gaan en in het begin om problemen op te kunnen lossen, eventueel leren ontwerpen, maar gaandeweg zal je toch meer zelf gaan zoeken in de manual, je kennis is vergroot en vaak kan je dan ook al enigszins inschatten waar de oplossing van je probleem te vinden is of waar je naar moet zoeken. Het gebruik van een manual is dan veel effectiever dan in het begin.

Hetzelfde geldt voor als je met een probleem zit wat betreft het ontwerpen van een nieuwe database of software oid. Je ervaring gaat nu eenmaal eerder meespelen. Dat is denk ik ook nog een reden voor ervaren mensen om minder te komen. Als je zelf niets te leren hebt op een bepaalde plek, zoals hier een forum, zal je er ook eerder komen om andere mensen wat over te brengen.

Wat mij betreft is de huidige vorm van P&W prima, al erger ik me af en toe nog wel aan posts met inhoudelijk weinig te melden, maar goed, zo kunnen mensen zijn. Nog een tip voor de mods: als je een topic sluit, blijf zakelijk. Het meest irritante aan een forum is als mensen gaan flamen op elkaar, puur omdat ze die dag geen zin hebben of het al de zoveelste post is. Voor de persoon waar het op slaat is het veel fijner te lezen wat er dan fout is dan een 'chagrijnig' antwoord terug te krijgen. Maar goed, de beste stuurlui staan aan wal, dus ik kan het mis hebben.

Ook Knor is aangestoken met het ligfietsvirus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hetzelfde geldt voor als je met een probleem zit wat betreft het ontwerpen van een nieuwe database of software oid. Je ervaring gaat nu eenmaal eerder meespelen. Dat is denk ik ook nog een reden voor ervaren mensen om minder te komen. Als je zelf niets te leren hebt op een bepaalde plek, zoals hier een forum, zal je er ook eerder komen om andere mensen wat over te brengen.
waarom komen er dan nog wel mensen die veel weten en niets leren? Je doet alsof mensen hier alleen maar komen om geholpen te worden, en niet om te helpen. Waar, van die eerste groep zijn er natuurlijk veel meer, maar dat wil nog niet zeggen dat die andere groep totaal niet aanwezig is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gorgi_19 schreef op 30 September 2003 @ 15:51:
[...]

Debuggen is iets wat je moet gaan leren. En 95% van de pure debugtopics kunnen ge-elimineerd worden tot een basisprobleem, waarbij de TS het zelf kan oplossen. Dat hij het post, geeft dan aan dat hij
1. Of niet gedebugged heeft
2. Of niet kan debuggen.
K doel niet alleen op debuggen, maar wat ik een keer heb gezien was iemand die ergens een punt komma ofzo vergeten was en die werd afgezeikt omdat ie niet eerst zelf keek. Ik bedoel, als iemand de moeite neemt om m af te zeiken, zeg dan in het kort dat hij een ; vergete is.

Verder ben ik het wel met je eens dat ze dan nix leren als het allemaal voorgekauwd wordt, maar vind jij dat jij de plicht hebt om andere iets te leren of meer om andere te helpen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

Verwijderd schreef op 01 October 2003 @ 16:38:
Verder ben ik het wel met je eens dat ze dan nix leren als het allemaal voorgekauwd wordt, maar vind jij dat jij de plicht hebt om andere iets te leren of meer om andere te helpen :+
't is hier geen quickfix / helpdesk. Als dat wel het geval is, zou ik zeer graag een uurloon betaald willen hebben. :P :+

Mensen helpen om zelf hun problemen te laten oplossen, waarbij zij hun eigen probleem oplossen, evt. na een schop van mij, heb ik meer lol in. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het hier de laatste tijd weer helemaal oke :)

Ik hoef ook geen voorbeeldscript, maar met een link of iets in de goede richting ben ik al blij.

Ik vind het juist wel goed dat je niet alles voorgekauwt (hoe schrijf je dat :?) krijgt, want op die manier leer je nog niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Ik ben tevreden met de policy die hier gerunt wordt :). Het is goed dat het niveau zo hoog mogelijk gehouden wordt.

Zelf post ik heel soms een topic in dit sub-forum (2 in totaal :P), maar dat is wanneer ik echt niks in de search kan vinden. En dat komt heel weinig voor :Y).

Verder niks op of aan te merken. Ga gewoon op de zelfde voet verder :).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Is het niet iets, om voor/tegen al die 'schoonheids' fouten, mensen die op een bepaald niveau blijven steken and what not, een contest te houden, zoiets als het DHTML contest maar dan op een meer newbie-friendly niveau?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Heren

Ik zie gelukkig een blijk van waardering in deze posts voor ons gevoerde beleid en daar ben ik zeer blij mee. Echter ik zie ook telkens terugkomen dat we soms grof en/of bot zijn. Daar ben ik eigenlijk een stuk minder blij mee omdat wij niet echt dat idee hadden :) Omdat wij van het P&W team zelf hier niet echt onpartijdig in zijn wil ik daarvoor jullie hulp vragen.

Zouden jullie, enkele slotjes van mij, willen posten welke volgens jullie grof/bot/niet door de beugel kunnen. Dan kan ik hieruit conclusies trekken wat wel/niet kan en waar de grens ongeveer ligt. Post er ook even bij waarom het niet kan.

Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind je nogal meevallen Glimi.
Dit was de enige die ik na 3 search pagina's kon vinden.
cgi -> php
ACM en D2K hebben het slotteren echt tot kunst verheven.
offtopic:
Slotjes lezen nieuwe rage op GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riezebosch
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 10:39
Misschien ideetje: dit subforum weer opdelen in subforms, of de verschillende onderdelen te groeperen (PHP, ASP, C++, C#, VB, ..., overig). Op die manier kan ik snel zien welke topics me interesseren, en zal het misschien ook meer discussies uitlokken. Nu reply ik meestal niet meer zo gauw het antwoord al is gegeven, omdat ik het onzin vind dat de topic dan weer helemaal bovenaan komt.
't Is maar een ideetje...

Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack

Pagina: 1 2 3 Laatste