Allereerst ben ik op dit forum voornamelijk lurker die af en toe wat vraagt op SQL of Delphi. En daarnaast ook af en toe een helpende hand biedt. Naar mijn mening voldoet P&W in zijn huidige vorm. De moderatie verloopt meestal vlot en goed en de sfeer is goed.curry684 schreef op 29 september 2003 @ 15:39:
We willen dus niet alleen weten wat er volgens jullie zou moeten veranderen, maar ook wat er absoluut niet zou moeten veranderen. We willen eigenlijk gewoon weten hoe wij als crew jullie verblijf hier prettiger kunnen maken
Er zijn enkele punten waar ik verbetering zou zien:
• GoT-search accepteert geen '[' en ']' in de zoektermen. Heel onhandig als je zoekt naar een bepaalde categorie topics. Het lukt dus niet om te zoeken naar '[Delphi]'. Dan komen ook topics waar 'delphi' in de kop staat naar voren.
• Een mogelijkheid om te filteren binnen de active-list. Wat mij betreft hoef ik echt geen berichten over PHP of ASP. Die mogen gewoon wegblijven. Terwijl anderen waarschijnlijk geen belangstellig hebben voor Delphi of SQL.
• Dit valt een beetje samen met 1 & 2... misschien een getrapte weergave per categorie-kop. Dus eerst gesorteerd op [categorie] en daarna pas op 'last post'.
• Een vorm van waardering voor antwoorden. Dan doel ik niet op een puntensysteem als Experts-exchange.com. Maar eerder iets dat vragen met een duidelijk antwoord in de search hoger eindigen dan vragen waar er alleen vage suggesties worden gedaan.
• Als vijfde eentje die een beetje lijkt op vier. Variabele doorlooptijden per soort topic. Langere discussies langer in de Active-list laten staan, terwijl onderwerpen met weinig reacties eerder verdwijnen. Bijv. topics met 20 reacties blijven langer 2* zo lang in de active-list als topics met 4 reacties.
Meeste van bovenstaande zullen wel bij wensen blijven, omdat de wijzigingen grote gevolgen heeft voor de onderliggende forum-sw. Maar desondanks met ik een tevreden lurker. (Die dagelijks toch wel een keer of 10 checkt of er nog [Delphi], [SQL] of [Alg] topics zijn.)