[P&W] Het Grote Klanttevredenheidsonderzoek

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 710 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Topicstarter
Beste P&W'ers! :)

Als je dit leest ben je op z'n minst genoeg geinteresseerd in Programming & Webscripting om andere topics open te klikken dan je eigen, en dat houdt in dat je we hier jouw mening willen horen ;)

Door de jaren heen is dit subforum gegroeid tot een van de technisch meest hoogstaande programmeerfora van de Benelux: als je hier je antwoord niet krijgt kun je het wel shaken over het algemeen :Y) Dit houdt ook in dat we door de jaren heen een bijpassend modbeleid hebben moeten voeren, om het zogenaamde kaf van het koren te scheiden en het daarmee interessant te houden voor de professionals die ons met hun aanwezigheid en oplossingsvermogen verblijden.

Tot zover het inleidende verhaal, dan nu het hoe en waarom van dit topic :D Al onze inzet zou niets waard zijn zonder jou: de bezoeker en gebruiker van P&W. En we zijn dan ook eigenlijk best wel benieuwd naar jouw mening over hoe wij in Programming & Webscripting dingen regelen en afhandelen. Dit topic is dan ook een open uitnodiging om op een beschaafde en nette manier te discussieren over wat er zoal goed en fout zit aan hoe alles op dit moment loopt in ons allergeliefde /14.

We willen dus niet alleen weten wat er volgens jullie zou moeten veranderen, maar ook wat er absoluut niet zou moeten veranderen. We willen eigenlijk gewoon weten hoe wij als crew jullie verblijf hier prettiger kunnen maken :Y)

Tot slot nog een verhaaltje over vroegah: toen GoT en daarmee P&W nog een stuk kleiner was (zeg 2-3 jaar geleden) heerste er hier een grotere saamhorigheid dan heden ten dage. Er werden toen nog samen acties gestart om /14 t-shirts te regelen om samen 1337 te zijn, users organiseerden spontaan /14-meets e.d. Dit alles is door de grootschaligheid nogal in het gedrang geraakt, maar het is ook niet iets wat wij als moderators zouden moeten regelen: de community doet dat zelf indien zij daar behoefte aan heeft. In dit topic is er dus eventueel ook de ruimte om voorstellen te doen op dat gebied :) Het verleden heeft helaas ook uitgewezen dat bepaalde dingen minder geschikt zijn om als community te doen, dus we zouden het zeer op prijs stellen als je even de haalbaarheid van je plannen vantevoren via mail/ICQ/MSN met een van de moderators doorspreekt :P

Namens de gehele P&W crew sluit ik af met: laat maar komen! :)

Disclaimer: er gaan hier geen discussies gevoerd worden over personen en we gaan geen dingen roepen zonder onderbouwing. Zodra er op de man gespeeld wordt of onzin gepost wordt op z'n minst je post getrashed.

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Ik heb weinig problemen met het beleid, ik heb alleen de indruk dat er een aantal 'rotten uit het vak' zijn vertrokken en hier minder ervaring te vinden is.

En de laatste tijd mis ik de stevige discussies ook wel. Dit kan trouwens ook komen dat ik minder vaak online ben en ze misschien minder snel ontdek.

[ Voor 36% gewijzigd door Alarmnummer op 29-09-2003 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-09 10:34
Ik vind het niveau van 90% van de topics de laatste tijd niet echt hoog. Ik weet het, iedereen begint ergens, maar er wordt vaak gepost, en gereageerd, zonder nadenken.

Veel mensen komen met een stuk (php) code aanzetten, of een vaag idee, zonder enige structurele aanpak. Weinigen denken eerst in algoritmes en dan pas in databases/programmeertaal. Dit zie ik het meest bij php/mysql combi's.

Ik denk dat een aanvulling op de Faq over algoritmes wel nuttig zou zijn. Mensen leren vaak de syntax van een programma, maar leren nergens de opbouw (de hobbyprogrammeur althans)

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

Ik denk dat een aanvulling op de Faq over algoritmes wel nuttig zou zijn. Mensen leren vaak de syntax van een programma, maar leren nergens de opbouw (de hobbyprogrammeur althans)
Dat is wel een sterk punt, denk ik :) Het nadeel hiervan is wel dat de meeste hobbyisten niet willen beginnen aan dergelijke "tutorials" en het prutsen eigenlijk wel prima vinden... Wat doe je daar aan ...? Het eeuwige "niveau" verhaal in P&W blijft moeilijk.

Ik denk zelf dat de oplossing daarvoor gewoon is om de PHP en MySQL FAQ verder uit te breiden. Bijvoorbeeld topics m.b.v. topicreport aan te merken als FAQ vraag door regulars zou een prima systeem zijn, imo :)

offtopic:
Overigens staat aanvullen op de FAQ voor iedereen vrij, je kunt mij of 1 van de mods daarover gewoon mailen met voorstellen en/of aanvullingen :) Of het er dan in komt is natuurlijk een 2e ...... :+

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik zie inderdaad vrij vaak topics langs komen waar je al van te voren weet dat ze dicht gaan omdat het gewoon zo'n slecte post is. Vaak zijn dit ook post van mensen die nog maar net op GOT geregistreerd zijn en dit is dus hun eerste post. Mischien is het een idee om voor users die nog minder als een dag/week/maand/jaar/eeuw ( Streep door wat niet van toepassing is ;) ) geregistreerd zijn te zorgen dat de post eerst goed gekeurd moet worden door een (lite)mod. Dus eigenlijk komen deze post in de wachtrij te staan. Hierdoor wordt P&W mischien niet meer zo vervuild met posts die duidelijk niet goed opgezet zijn.

Hierbij heb je natuurlijk wel weer meteen het probleem dat dit veel tijd van de mods kost om dit bij te houden. Maar dat kost het nu ook al om de topics in de gaten te houden.

Voor de rest zouden er van mij inderdaad wel wat meer leuke discusies voorbij mogen komen over algoritmes of andere programmeer problemen ( Zou ik natuurlijk ook zelf mee kunnen beginnen :P )

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-09 13:03
Ik heb ook het idee dat er nogal wat mensen vertrokken zijn die normaal voor echt goede info zorgden.

Ik begrijp dat er een natuurlijke 'doorstroom' is wat dat betreft, maar mijn gevoel is dat er op dit moment wat veel beginners zijn ( nix mis met beginners overigens ) en te weinig mensen die de ervaring hebben om ze op een goede manier verder te helpen.
Ik begrijp ook dat daar weinig aan gedaan kan worden door GOT Zelf. :)

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05-2024

OZ-Gump

terug van weggeweest

Ook mij valt het de laatste tijd op dat er weer veel 'help-mij-ff' topics de kop op steken. Ik denk echter ook dat dit inherent is aan het begin van een schooljaar en dus aan het begin van veel jonge, onwetende studentjes en hun eerste opdrachten op de grote, boze, nieuwe school waar ze begonnen zijn.
Uiteindelijk denk ik dat het aantal van dit soort topics naarmate het (school)jaar vordert vanzelf zal verminderen. Het eerst laten goedkeuren van een post door een litemod lijkt me niet doe-baar. Dan krijg je wel ERG veel werk voor onze modjes ;)

Wat mod-beleid betreft vind ik dit een van de meest rechtlijnige fora die ik bezoek: er wordt (bijna zonder aanziens des persoons) gekeken naar het niveau van je openingspost. Ondanks de strakke regels krijgen users wel de kans hun topics naar de P&W FAQ te modeleren. En dat vind ik een positief punt.

De discussies.... sja, bring 'em on! B)

Edit:
De doorstroom van 'kennisbommen' is inderdaad vervelend te noemen. Ik denk echter dat GoT daar al veel aan probeert te doen door regulars dingen als A61 en de HK te geven. En dat is mijns inziens een blijk van waardering voor wat je doet voor GoT. Sommige mensen verliezen nou eenmaal hun interesse in fora naarmate hun carriere vordert. Maar GoT probeert daar denk ik wel bewust iets tegen te doen.

[ Voor 20% gewijzigd door OZ-Gump op 29-09-2003 17:03 ]

My personal website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Topicstarter
rwb schreef op 29 september 2003 @ 16:54:
Ik zie inderdaad vrij vaak topics langs komen waar je al van te voren weet dat ze dicht gaan omdat het gewoon zo'n slecte post is. Vaak zijn dit ook post van mensen die nog maar net op GOT geregistreerd zijn en dit is dus hun eerste post. Mischien is het een idee om voor users die nog minder als een dag/week/maand/jaar/eeuw ( Streep door wat niet van toepassing is ;) ) geregistreerd zijn te zorgen dat de post eerst goed gekeurd moet worden door een (lite)mod. Dus eigenlijk komen deze post in de wachtrij te staan. Hierdoor wordt P&W mischien niet meer zo vervuild met posts die duidelijk niet goed opgezet zijn.
Sja eigenlijk doen we dit nu al, maar dan achteraf :P Het zou ook niet echt eerlijk zijn, ik zag toevallig gisteren of zo nog een first post van iemand en dat was echt zwaar thumbs up: anderhalf scherm vol info en een heldere duidelijke titel. Je kunt ons er ook niet echt op betrappen dat we de echte 'troep' langer dan 15 minuten open laten staan hoop ik ;)

We zijn overigens subtiel aan het spelen met een toleranter beleid om de 'lichte troep' meer kans te geven tot bloei te komen door meer kans te geven het topic te corrigeren tot een meer P&W-waardig onderwerp.
Voor de rest zouden er van mij inderdaad wel wat meer leuke discusies voorbij mogen komen over algoritmes of andere programmeer problemen ( Zou ik natuurlijk ook zelf mee kunnen beginnen :P )
Dit willen wij ook graag stimuleren. De conceptuele en/of algoritmische discussies (zoals bijv. vaak opgestart door Alarmnummer ;) ) kunnen hele interessante inzichten naar boven brengen, en daarmee komt er meer een focus op P&W als 'denktank' dan als 'oplossingenfabriek', wat alleen maar toegejuicht kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
Hoewel ik misschien niet de meest zichtbaar actieve gebruiker ben kijk ik wel elke dag ff of er nog interessante topics te vinden zijn (en dat zijn in mijn geval topics die over ASP / SQL gaan) en vind ik GoT als geheel een erg prettige knowledge base.

Het mod-beleid is in mijn ogen goed, al zie ik soms wel eens vrij botte opmerkingen staan bij een slotje, zelf kan ik daar wel om lachen, maar, ik kan me indenken dat een nieuwe gebruiker meteen zoiets heeft van; 'wat een chagie'

ps; Ik las laatst in een topic over de vakantieperiode de mededeling van whoami dat ASP na de vakantie niet meer zouden worden toegestaan... Is dit waar??

[ Voor 15% gewijzigd door faabman op 29-09-2003 17:05 ]

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knutselsmurf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:19

Knutselsmurf

LED's make things better

rwb schreef op 29 September 2003 @ 16:54:

Hierbij heb je natuurlijk wel weer meteen het probleem dat dit veel tijd van de mods kost om dit bij te houden. Maar dat kost het nu ook al om de topics in de gaten te houden.

Zo'n vorm van censuur vooraf lijkt mij geen goed idee. De hoeveelheid werk zal er niet door veranderen. Nu worden 'slechte' topics gesloten, met jouw voorstel worden ze niet geplaatst. In beide gevallen moet de mod ze doorlezen en op een knopje klikken. Met als nadeel dat een mod ALLE nieuwe topics moet doorlezen om goed te keuren, terwijl bij het huidige systeem dat doorlezen door alle gebruikers gebeurt, waarbij de rotte appelen gemeld worden. Daarbij komen dan natuurlijk ook nog de topics met 'waarom is mijn topics gesloten?'

Persoonlijk lees ik graag de discussie-topics die de laatste tijd helaas wat minder voorkomen. Maar hoe krijg je die weer terug? Daarvoor heb je mensen nodig die willen discussieren. Helaas lijkt het erop dat een groot deel van de huidige gebruikers /14 ziet als een 'help mij met debuggen'-forum. Dat imago moet verdwijnen. De modjes doen hiervoor al goed hun best door veel slechte topics te sluiten, maar daarmee krijg je de discussies niet terug.

- This line is intentionally left blank -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Topicstarter
OZ-Gump schreef op 29 september 2003 @ 17:00:
Ook mij valt het de laatste tijd op dat er weer veel 'help-mij-ff' topics de kop op steken. Ik denk echter ook dat dit inherent is aan het begin van een schooljaar en dus aan het begin van veel jonge, onwetende studentjes en hun eerste opdrachten op de grote, boze, nieuwe school waar ze begonnen zijn.
Uiteindelijk denk ik dat het aantal van dit soort topics naarmate het (school)jaar vordert vanzelf zal verminderen.
Dit is zeker een waarheid als een koe. Op de eerste woensdag van september stond DE HELFT van P&W op slot. Dit is door de maand heen subtiel afgenomen, en ondanks dat het in het midden van de week nog steeds hier en daar feest is komen we nu weer terug richting normale hoeveelheden.
Het eerst laten goedkeuren van een post door een litemod lijkt me niet doe-baar.
Gezien het feit dat we geen litemods meer hebben is dat inderdaad tricky :D
Wat mod-beleid betreft vind ik dit een van de meest rechtlijnige fora die ik bezoek: er wordt (bijna zonder aanziens des persoons) gekeken naar het niveau van je openingspost. Ondanks de strakke regels krijgen users wel de kans hun topics naar de P&W FAQ te modeleren. En dat vind ik een positief punt.
O+ O+ O+ O+ O+
farlane schreef op 29 september 2003 @ 16:56:
Ik heb ook het idee dat er nogal wat mensen vertrokken zijn die normaal voor echt goede info zorgden.
Recent zijn er afaik weinig 'opstappers' geweest. Zelfs mbravenboer en wasigh laten op z'n tijd nog wel eens van zich horen, en laatst kwam of all people Arien nog even langs ;)

Ik denk persoonlijk eerder dat de 'regulars' zich wat stil houden totdat het normale niveau weer wedergekeerd is.
Ik begrijp dat er een natuurlijke 'doorstroom' is wat dat betreft, maar mijn gevoel is dat er op dit moment wat veel beginners zijn ( nix mis met beginners overigens ) en te weinig mensen die de ervaring hebben om ze op een goede manier verder te helpen.
Zoals gezegd is het begin van het schooljaar hier tot op zekere hoogte debet aan...
Ik begrijp ook dat daar weinig aan gedaan kan worden door GOT Zelf. :)
Als we hier een interessante locatie maken voor die 'irritante eerstejaars' ( ;)) blijven ze ons wellicht met hun aanwezigheid verblijden en worden zij misschien wel de regulars die hier over 3 jaar de helft van de vragen beantwoorden. Wederom: vandaar dit topic :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Topicstarter
FvKnijff schreef op 29 September 2003 @ 17:04:
ps; Ik las laatst in een topic over de vakantieperiode de mededeling van whoami dat ASP na de vakantie niet meer zouden worden toegestaan... Is dit waar??
Doel je toevallig op P&W Vakantieperiode of op Vakantieperiode? :P

Laat je niet misleiden: ook wij hebben soms een gevoel voor humor :D Alles wat met programmeren van doen heeft, al kom je hier met COBOL of Fortran aan, blijft welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
curry684 schreef op 29 September 2003 @ 17:01:
[...]

Sja eigenlijk doen we dit nu al, maar dan achteraf :P Het zou ook niet echt eerlijk zijn, ik zag toevallig gisteren of zo nog een first post van iemand en dat was echt zwaar thumbs up: anderhalf scherm vol info en een heldere duidelijke titel. Je kunt ons er ook niet echt op betrappen dat we de echte 'troep' langer dan 15 minuten open laten staan hoop ik ;)
Ik geef toe dat er natuurlijk ook wel mensen zijn die het wel meteen goed doen. Maar deze post's kunnen dan ook vrij snel goed gekeurd worden. Ik zou het zelf niet zo'n probleem vinden als het een half uur tot een uurtje duurt voordat mijn topic zichtbaar wordt. ( Met de gedachte dat dat ook maar tijdelijk is ).
Bij andere topics die niet aan de standaard voldoen kun je dan of de topicstarter een bericht sturen of hij zijn topic wil verduidelijken, of als het totaal niet meer te redden is meteen een bericht sturen dat het topic niet goed gekeurd is. Dit voorkomt ook meteen dat je van die dubbele topics krijgt waarin mensen gaan zeuren dat hun topic geclosed is.
We zijn overigens subtiel aan het spelen met een toleranter beleid om de 'lichte troep' meer kans te geven tot bloei te komen door meer kans te geven het topic te corrigeren tot een meer P&W-waardig onderwerp.
Dit probleem los je dan ook gedeeltelijk op omdat ze voordat het topic zichtbaar wordt al kunnen corigeren.
Dit willen wij ook graag stimuleren. De conceptuele en/of algoritmische discussies (zoals bijv. vaak opgestart door Alarmnummer ;) ) kunnen hele interessante inzichten naar boven brengen, en daarmee komt er meer een focus op P&W als 'denktank' dan als 'oplossingenfabriek', wat alleen maar toegejuicht kan worden.
Dat zijn inderdaad de discussies die ik ook bedoel. Discussies over design en algoritmes zijn altijd leuk om te zien.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Hoeveel senior developers (met een leeftijd van 30/35+) komen hier eigelijk? Dus niet mensen met drie 3 jaar ervaring die zich al senior mogen noemen. Volgens mij zijn dat er niet veel.

Je ziet hier enorm veel mensen die studeren/mensen die nog niet zo lang klaar zijn. Maar volgens mij zijn er hier maar weinig mensen met echt veel ervaring.

Het is trouwens enorm lastig om discussies op hoog nivo te krijgen. Ik kijk zo nu en dan mee op http://www.patternscentral.com. En daar is echt godsellendig veel kennis, maar het is al weer een tijd geleden dat daar een topic is gepost.

Ervoor zorgen dat een forum een hoger nivo krijgt is volgens mij een onmogelijke taak en volgens mij verziek je het voor de meesten er dan mee. Als ik een discussie op goed nivo wil hebben praat ik wel met mezelf ;) *krijg ik ook eens gelijk :P*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faabman
curry684 schreef op 29 September 2003 @ 17:09:
[...]

Doel je toevallig op P&W Vakantieperiode of op Vakantieperiode? :P

Laat je niet misleiden: ook wij hebben soms een gevoel voor humor :D Alles wat met programmeren van doen heeft, al kom je hier met COBOL of Fortran aan, blijft welkom :)
De eerste, GELUKKIG, IK WAS AL BANG :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm

drm

f0pc0dert

Persoonlijk lees ik graag de discussie-topics die de laatste tijd helaas wat minder voorkomen. Maar hoe krijg je die weer terug? Daarvoor heb je mensen nodig die willen discussieren.
Dat is een misvatting, imo :)

Discussies krijg je door problemen, niet door mensen die erover willen praten. Er zijn in de loop van de jaren al heel wat topics geweest over problemen qua niveau in met name P&W en daarin werd altijd gezegd dat men de discussies miste. Dat is niet iets wat ligt aan de users of aan eventuele onwil om te discussieren maar gewoon aan het feit dat er dan kennelijk geen onderwerp vatbaar is voor discussie.

Het enige wat je daar aan kunt doen is dingen ter discussie stellen: hetzij door zelf een topic te openen, hetzij door tegen iemand in te gaan in een ander (al bestaand) topic :)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over het beleid even het volgende naar de moderators toe, uiteraard NOFI en bedoeld als advies.

Men moet zich goed realiseren dat er, naast de profs, veel mensen rondlopen die weinig tot geen verstand hebben van de programmeertaal waar ze hun vraag over stellen maar dat je deze mensen wél een kans moet geven!

Als iemand bijvoorbeeld vraagt, ik noem maar wat, hoe hij in zijn gastenboek de nieuwste berichten bovenaan moet laten verschijnen, dan vindt ik het meer dan onredelijk dat zo'n topic op slot gaat met een argument als 'dat is al 100 keer voorbij gekomen' enz.

Nou is dit een beetje een stom voorbeeld want dit is namelijk echt heel makkelijk te vinden... maar ik heb het zelf ook vaak meegemaakt dat ik een functie zocht in PHP en dat ik het niet kon vinden omdat ik de naam er niet van wist... Zo'n topic werd keihard wegge-bonjoured terwijl ik mijn probleem met geen mogelijkheid op kon lossen omdat ik de naam van de functie niet wist! ! woordje ( = naam van funcite) was genoeg geweest en dat lijkt me simpel te doen voor iemand die dagelijks met zo'n functie werkt.

De voorbeelden slaan nergens op, het gaat om het principe en niet om de voorbeeldjes ;)

Hetgeen ik mee wil geven in dit topic:
Zie, met alle redelijkheid, een beetje de 'domheid' van beginners en NOOBS door de vingers en geef, ook al is het iets wat heel erg voor zich spreekt, gewoon netjes een desnoods klein antwoord op zijn of haar vraag.

En tuurlijk zitten er mensen tussen die willen profiteren, maar een beetje GOT'er plukt zo'n persoon er wel tussen uit... :)

Leuk topic overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faabman
drm schreef op 29 September 2003 @ 17:12:
[...]
Dat is een misvatting, imo :)

Discussies krijg je door problemen, niet door mensen die erover willen praten. Er zijn in de loop van de jaren al heel wat topics geweest over problemen qua niveau in met name P&W en daarin werd altijd gezegd dat men de discussies miste. Dat is niet iets wat ligt aan de users of aan eventuele onwil om te discussieren maar gewoon aan het feit dat er dan kennelijk geen onderwerp vatbaar is voor discussie.

Het enige wat je daar aan kunt doen is dingen ter discussie stellen: hetzij door zelf een topic te openen, hetzij door tegen iemand in te gaan in een ander (al bestaand) topic :)
Het lijkt me voor jullie errug moeilijk om te beoordelen of een topic uitmunt in een gezonde discussie of eindigt in een flame. Heb zelf wel eens de neiging gehad in te gaan tegen oogkleppen-dragende ASP / PHP freakz, maar, ik kan dus niet beoordelen of de persoon aan de andere kant een pubertje is die gewoon ff wil rellen of iemand met wie kan worden gediscuseerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05-2024

OZ-Gump

terug van weggeweest

Om even op Alarmnummer te reageren: ik ben misschien dan wel geen 30/35+, maar heb al wel 5 jaar ervaring met programmeerwerk. En dan natuurlijk niet alleen voor mezelf, maar in opdracht van een bedrijf. Ik werk nu een kleine 6 jaar bij een automatiseringsbedrijf waar ik, na een korte start als zaterdag-hulp, in dienst ben gegaan. Momenteel ben ik degene die de afdeling software mag lijden..... (ja, die ij is opzettelijk ... ;))

Overigens ben ik 25, naderend aan 26 ;)

My personal website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-10 16:56

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

FvKnijff schreef op 29 September 2003 @ 17:15:
Het lijkt me voor jullie errug moeilijk om te beoordelen of een topic uitmunt in een gezonde discussie of eindigt in een flame. Heb zelf wel eens de neiging gehad in te gaan tegen oogkleppen-dragende ASP / PHP freakz, maar, ik kan dus niet beoordelen of de persoon aan de andere kant een pubertje is die gewoon ff wil rellen of iemand met wie kan worden gediscuseerd
Als er niet met hem gediscussieerd kan worden, is er misschien iemand anders die wel op die argumenten in kan gaan. :) Ik heb ook zo een donkerbruin vermoeden dat er meer mensen zijn die passief meelezen in bepaalde discussies en zo een mening vormen dan actief deelnemen aan discussies. :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm

drm

f0pc0dert

FvKnijff:
Alles kan gezegd worden: het is maar net hoe je het brengt.

Dat geldt altijd en overal, maar op een forum des te meer. Ik vind dit wel jammer dat je bang bent voor een (misschien wel hevige) discussie met iemand die het niet wil horen. Mochten dergelijke discussies echt de pan uit koken, dan zijn de mods er wel om in te grijpen ...

Mijn advies: zeg wat je wil zeggen en zet er een 20% meer smileys bij dan je gewend bent ;)

~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 September 2003 @ 17:15:
Over het beleid even het volgende naar de moderators toe, uiteraard NOFI en bedoeld als advies.

Men moet zich goed realiseren dat er, naast de profs, veel mensen rondlopen die weinig tot geen verstand hebben van de programmeertaal waar ze hun vraag over stellen maar dat je deze mensen wél een kans moet geven!
Dit is een beetje het aloude dilemma waar we mee zitten kort samengevat :/ Positief punt: er komen hier veel mensen met veel verstand van zaken. Daartegenover komen er hier heel veel mensen met (nog) weinig verstand van zaken. Als we alle topics over "hoe maak ik Hello World in PHP" moesten laten openstaan zouden de pro's die als fulltimearbeiders weinig tijd hebben op een gegeven moment door de bomen het bos niet zien en vertrekken. Dan krijg je dus een vicieuze cirkel: als je laag niveau toelaat zak je er naar af :/

We doen absoluut ons best om niet op iedere slak zout te leggen. Sterker nog: we proberen in principe niet op het niveau te letten (!!!). We letten bij een topic vooral erop of de topicstarter zijn best heeft gedaan: een openingspost van 1 regel "hoe doe ik dit en dit" gaat linea recta dicht. Daarentegen als iemand 10 regels code post van hoe hij iets nu bij mekaar heeft geflanst en 20 regels uitleg over het hoe en waarom hij dat zo geprobeerd heeft, blijft dat topic bij eenieder van ons wijd openstaan: want bij mensen die zo'n inzet leveren en een dermate interesse hebben om zelf dingen te proberen krijg je gegarandeerd topics die na 10 posts nog leuk zijn om te lezen! :)

Tuurlijk is dit geen wet van Meden en Perzen, als ik aan de hand van een openingspost van 50 regels 3 woorden in Google intyp en direct het antwoord krijg gaat het topic alsnog dicht. Veel typen maskeert niet of je wel of niet moeite hebt gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

Alarmnummer schreef op 29 September 2003 @ 17:11:
Hoeveel senior developers (met een leeftijd van 30/35+) komen hier eigelijk? Dus niet mensen met drie 3 jaar ervaring die zich al senior mogen noemen. Volgens mij zijn dat er niet veel.
Ik denk dat het nadeel is dat er te veel verschillen zijn in kennisniveau tussen de mensen. Ik kan me goed voorstellen dat het voor een senior niet interessant is om de helft van de topics tegen te komen, die met wat Google werk op te lossen zijn, een kwart die basiskennis zijn.

Verder komen deze mensen minder problemen tegen en minder discussiepunten (ook vanwege hun ervaring). Om maar een heel bot voorbeeld te noemen: Hoeveel topics heeft EfBe geopend, omdat hij bepaalde overdenkingen over problemen had? Ik denk dat deze op 1 hand te tellen zijn.

Ik denk ook dat een discussie ook toevalligerwijs moet opkomen, en er genoeg mensen moeten zijn die zo een discussie moet opvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:41

JaQ

Ik ben het voor een groot gedeelte met Ivy eens. Je kan nou eenmaal niet alles weten en elke taal tot in de puntjes beoordelen. Het beleid is op dit punt een tijd ontzettend scherp geweest, iets te scherp naar mijn smaak. Dat is echter reeds veranderd. Ik vind alleen wel dat je met de search onwijs veel kan vinden. (vandaar dat je mij zelden of nooit een vraag over PHP ziet stellen, ondanks dat ik een redelijke php-n00b ben, de search doet wonderen). Misschien dat het dus een leuke toevoeging is om bij elke startpost verplicht de zoekcriteria die je hebt gebruikt in te laten vullen.

Ik ondersteun ook de stelling dat sommige regulars meer naar de achtergrond blijven. Zelf ben ik geen overdreven frequente poster in P&W en echt niet de beste programmeur ter wereld ben. Ik merk alleen wel dat ik een hoop topics laat schieten omdat ik de vraag te simpel vind en dan al gauw denk: laat maar, dat lost iemand anders wel op. Daarnaast is het hoogst irritant dat een topic gesloten is op het moment dat je net je reactie wilt submitten (gesloten omdat vraag te simpel is dus). De topics waar ik wel op reageer zie ik nog steeds dezelfde namen in terugkomen. Het zou mij niet verbazen als meer mensen dat merken. Zou dat een teken zijn dat P&W misschien gesplitst moet worden?

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

gorgi_19 schreef op 29 September 2003 @ 17:26:
[...]
Om maar een heel bot voorbeeld te noemen: Hoeveel topics heeft EfBe geopend, omdat hij bepaalde overdenkingen over problemen had? Ik denk dat deze op 1 hand te tellen zijn.

Ik denk ook dat een discussie ook toevalligerwijs moet opkomen, en er genoeg mensen moeten zijn die zo een discussie moet opvallen.
Hoeveel 'echte' senior developers zijn hier eigelijk? Dus mensen die ook echt minimaal de 30 zijn gepaseerd en ook echt heel wat jaartjes ervaring hebben als developer.

Otis/eF8e? Dusty? Ik weet er niet meer te bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faabman
drm schreef op 29 September 2003 @ 17:20:
[...]
Alles kan gezegd worden: het is maar net hoe je het brengt.

Dat geldt altijd en overal, maar op een forum des te meer. Ik vind dit wel jammer dat je bang bent voor een (misschien wel hevige) discussie met iemand die het niet wil horen. Mochten dergelijke discussies echt de pan uit koken, dan zijn de mods er wel om in te grijpen ...
Ik ben op zich niet bang voor een hevige discussie (vraag dat maar aan iedereen die mij i.p. kent). Heb er alleen geen trek in om meteen een 'naam' te kweken wanneer ik eens echt fel uithaal.

Daarnaast heb ik me weleens gemengt in discussies waarbij ik op een iets ander niveau naar de materie keek als de andere deelnemers. Zelf ben ik naast mijn scriptvaardigheden ook nog gewoon student bedrijfskunde en heb vanuit die achtergrond toch een iets andere kijk op sommige dingen als een deel van de programmeurs... :):):):):) (zow goed;))
Mijn advies: zeg wat je wil zeggen en zet er een 20% meer smileys bij dan je gewend bent ;)
1,2 * 0 = .... :D:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaasvis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09 13:51

Blaasvis

Cidora \o/

Zal ik het zo stellen, ik ben nu ongeveer 4 weken geleden begonnen aan een informatica-opleiding, en ik zie P&W als weinig informatief. Daarnaast als ik rustig een vraag stel over een functie etc op irc krijg ik meestal wel een trap in de goed richting :P

Als ik dan kijk naar het p&w forum zie ik eigenlijk alleen maar topic's over script-talen. Zelf programmeer ik wel eens in php. dus ik heb er niet op tegen maar er zijn te weinig topics over dingen als C en java etc...
Dit zorgt er voor mijn gevoel voor dat de ervaren programeurs weg blijven.
Voor de rest ben ik het er mee eens dat mensen beter moeten zoeken, maar een schop in de goede richting bij een slotje kan geen kwaad.

Het probleem van niveau heeft ook gespeeld in NOS een poosje geleden, door de goede moderatie en met een slotje niet alleen iemand aftekappen maar ook voldoende info te geven waar ze moeten zoeken is het niveau aanzienlijk gestegen ! :)

Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

Alarmnummer schreef op 29 September 2003 @ 17:28:
[...]

Hoeveel 'echte' senior developers zijn hier eigelijk? Dus mensen die ook echt minimaal de 30 zijn gepaseerd en ook echt heel wat jaartjes ervaring hebben als developer.

Otis/eF8e? Dusty? Ik weet er niet meer te bedenken.
Ik denk dat je zo wel een aardig eind komt. Heel misschien MrX, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen, hoewel ik hem de laatste tijd ook niet echt veel ben tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-10 23:36

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op 29 september 2003 @ 17:15:
Als iemand bijvoorbeeld vraagt, ik noem maar wat, hoe hij in zijn gastenboek de nieuwste berichten bovenaan moet laten verschijnen, dan vindt ik het meer dan onredelijk dat zo'n topic op slot gaat met een argument als 'dat is al 100 keer voorbij gekomen' enz.

Nou is dit een beetje een stom voorbeeld want dit is namelijk echt heel makkelijk te vinden... maar ik heb het zelf ook vaak meegemaakt dat ik een functie zocht in PHP en dat ik het niet kon vinden omdat ik de naam er niet van wist... Zo'n topic werd keihard wegge-bonjoured terwijl ik mijn probleem met geen mogelijkheid op kon lossen omdat ik de naam van de functie niet wist! ! woordje ( = naam van funcite) was genoeg geweest en dat lijkt me simpel te doen voor iemand die dagelijks met zo'n functie werkt.
Ondanks wat je misschien denkt, is P&W geen vraagbaak. Ook ik heb weleens iets waarvan ik waarschijnlijk wel denk dat er een standaard functie is (over het algemeen in de win32 API, maar ook wel in PHP), maar het laatste wat ik ga doen is daar een topic voor openen. Zowel de windows API en PHP hebben goede manuals. En zeker de windows API kent 1000x zoveel functies dan PHP. En gek genoeg toch weet ik altijd wel de juiste functie te vinden door zelf te zoeken. Je moet gewoon weten hoe je met een dergelijke manual om moet gaan, en nee, P&W helpt je daar niet bij. Misschien is het wel een onderwerp voor de FAQ idd (als dat er al niet in staat tenminste)

Dus nee, GoT is geen vraagbaak, en als je niet op een functienaam kan komen dan heb je in principe gewoon niets aan GoT. Gewoon de manual doorbladeren, de index, de inhoudsopgave, beetje kijken waar je functie onder lijkt te vallen, en dan gewoon veel lezen. En meestal hebben manuals ook nog een zoekfunctie. Nee, je vindt zoiets niet in een keer, maar met max. een uurtje bladeren ben je er echt wel.
Hetgeen ik mee wil geven in dit topic:
Zie, met alle redelijkheid, een beetje de 'domheid' van beginners en NOOBS door de vingers en geef, ook al is het iets wat heel erg voor zich spreekt, gewoon netjes een desnoods klein antwoord op zijn of haar vraag.
Dat doe ik meestal ook wel, hoewel het ligt aan mijn humeur ;) Zeker bij veel PHP vragen, waar ik absoluut niet alteveel verstand van heb, kan ik toch wel redelijk inschatten wat wel en wat geen standaard functie is. Meestal sluit ik 'm meteen, dan surf ik naar www.php.net, en vervolgens vind ik de juiste functie binnen 5 minuten. Dan edit ik mijn sluitpost. En als ik 'm dan in 5 minuten kan vinden, waarom heeft de TS dat dan niet geprobeerd? :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Blaasvis schreef op 29 September 2003 @ 17:29:
Zal ik het zo stellen, ik ben nu ongeveer 4 weken geleden begonnen aan een informatica-opleiding, en ik zie P&W als weinig informatief. Daarnaast als ik rustig een vraag stel over een functie etc op irc krijg ik meestal wel een trap in de goed richting :P
Pardon? Als jij een beginnersvraag hier post (en je bent er zelf ook echt mee bezig geweest) dan weet ik geen andere site te bedenken waarbij je een beter advies krijgt dan hier!

[edit]
En ook de geavanceerde beginnersvragen (dus 3/4e jaar hts vragen) krijgen hier ook een uitstekend advies imho.

[ Voor 11% gewijzigd door Alarmnummer op 29-09-2003 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

gorgi_19 schreef op 29 September 2003 @ 17:30:
[...]

Ik denk dat je zo wel een aardig eind komt. Heel misschien MrX, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen, hoewel ik hem de laatste tijd ook niet echt veel ben tegen gekomen.
Dat is nog maar een broekie ;) (hij is net zo oud als ik geloof ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm

drm

f0pc0dert

Blaasvis:

Als ik dan kijk naar het p&w forum zie ik eigenlijk alleen maar topic's over script-talen. Zelf programmeer ik wel eens in php. dus ik heb er niet op tegen maar er zijn te weinig topics over dingen als C en java etc...
Voor de rest ben ik het er mee eens dat mensen beter moeten zoeken, maar een schop in de goede richting bij een slotje kan geen kwaad.

Het probleem van niveau heeft ook gespeeld in NOS een poosje geleden, door de goede moderatie en met een slotje niet alleen iemand aftekappen maar ook voldoende info te geven waar ze moeten zoeken is het niveau aanzienlijk gestegen ! :)
Wat je vergeet is dat mensen die met C, C++, Java etcetera bezig zijn vaak ook mensen die zelf meer uitzoeken dan mensen die een beetje aanhobbyen met PHP. Dat kun je ontkennen, maar de ervaring leert toch anders.

Dat is dus een hele slechte afspiegeling van de kennis die hier wel aanwezig is. Het feit dat je veel PHP topics ziet wil juist niet zeggen dat er hier alleen maar mensen met PHP kennis zitten. Hell, de meeste regulars reageren niet eens in PHP topics.

~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knutselsmurf
  • Laatst online: 11:19

Knutselsmurf

LED's make things better

gorgi_19 schreef op 29 September 2003 @ 17:18:
[...]

Als er niet met hem gediscussieerd kan worden, is er misschien iemand anders die wel op die argumenten in kan gaan. :) Ik heb ook zo een donkerbruin vermoeden dat er meer mensen zijn die passief meelezen in bepaalde discussies en zo een mening vormen dan actief deelnemen aan discussies. :)
Dat kan wel kloppen. Ikzelf heb op veel gebieden te weinig kennis om mee te doen in bepaalde discussies, maar dat neemt niet weg dat ik ze met veel plezier volg. Ook om weer kennis op te doen.

- This line is intentionally left blank -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRose
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

RedRose

Icebear

Ik vind ten eerste de uitbreiding van de modforce (en dan met name de mods die er bij zijn gekomen) zeer ten goede komen aan het P&W-forum. Topics die eigenlijk niet hier thuis horen gaan sneller dicht dan dat ze geopend worden en zo hoort dat ook. Tevens is daardoor het fenomeen 'onzinnige replies in slechte topics' volgens mij ook wel afgenomen is. Dus in het kort: het modbeleid is prima zo.

Daarentegen lijkt het mij niet dat het aantal 'Help mijn brakke php-script doet het niet, fix het'-topics nu meer is dan pakweg een jaar, twee jaar geleden. Misschien vallen ze meer op, omdat ze nu snel dicht gaan ofzo, of is dit een zich steeds herhalend punt in de eeuwigdurende discussie. ;) Harde cijfers daaromtrent heb ik niet, maar ik zeg dit afgaande op mijn indrukken.

Wat je wel merkt ten opzichte van een 1,5e jaar geleden is dat de echte regulars met heel veel kennis er minder zijn (wasigh, grum ( :'( ) ), mbravenboer). Dit is heel begrijpelijk en daar moeten we denk ik ook niet te lang bij stil staan. We hebben gewoon een 'nieuwe' generatie goeroes nodig. :)

Ik reageer zelf niet in C++ topics e.d. omdat ik vind dat ik daar niet 'goed' genoeg voor ben. Afgelopen twee jaar heb ik veel in deze en andere talen mogen programmeren, maar ben ik nog niet op dat niveau dat ik ook daadwerkelijk nieuwe inzichten te verschaffen heb aan mede-P&Wers. Ik denk dat daar voor andere P&Wers ook de crux zit. Hoog-gemiddelde kennis, maar net niet goed genoeg om dat helder en begrijpelijk te communiceren in een topic. Kwestie van laten rijpen misschien?

Omdat bijna al mijn reacties in P&W PHP-gerelateerd zijn, zou ik best willen meewerken aan een stukje FAQ over PHP/databases en dan met name op het gebied van ontwerp of layout van code. Ik merk inderdaad ook dat de meeste van de 'Help! fix dit php-ding'-topics in feite neerkomen op niet goed naar je code kijken en niet goed nadenken over je ontwerp. Wellicht is het ook handig om de debug-cursus iedereen voor iedereen die PHP programmeert in de strot te drukken. ;)

Sundown Circus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm

drm

f0pc0dert

Omdat bijna al mijn reacties in P&W PHP-gerelateerd zijn, zou ik best willen meewerken aan een stukje FAQ over PHP/databases en dan met name op het gebied van ontwerp of layout van code. Ik merk inderdaad ook dat de meeste van de 'Help! fix dit php-ding'-topics in feite neerkomen op niet goed naar je code kijken en niet goed nadenken over je ontwerp. Wellicht is het ook handig om de debug-cursus iedereen voor iedereen die PHP programmeert in de strot te drukken.
Ik verwacht binnen nu en 2 dagen mail van je :+

~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

Knutselsmurf schreef op 29 september 2003 @ 17:39:
[...]

Dat kan wel kloppen. Ikzelf heb op veel gebieden te weinig kennis om mee te doen in bepaalde discussies, maar dat neemt niet weg dat ik ze met veel plezier volg. Ook om weer kennis op te doen.
Dat is weer iets wat ik zeker met je eens ben. Om een voorbeeld te geven.. Dankzij alarmnummer is het GoF-boek en Enterprise Applications van Fowler me min of meer door m'n strot geduwd.. :P
Verder heeft EfBe een aantal kritische noten bij Fowler geplaatst, waarbij je gedwongen wordt om zelf ook nog na te denken. En zo zijn er meerdere topics geweest.

Ik denk dat het voor veel mensen, die topics volgen en vooral ook willen leren, erg leerzaam is. Als je PW alleen als probleemoplossend iets ziet, dan kan je van een koude kermis thuiskomen (en terecht), imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Topicstarter
RedRose schreef op 29 September 2003 @ 17:39:
Omdat bijna al mijn reacties in P&W PHP-gerelateerd zijn, zou ik best willen meewerken aan een stukje FAQ over PHP/databases en dan met name op het gebied van ontwerp of layout van code. Ik merk inderdaad ook dat de meeste van de 'Help! fix dit php-ding'-topics in feite neerkomen op niet goed naar je code kijken en niet goed nadenken over je ontwerp. Wellicht is het ook handig om de debug-cursus iedereen voor iedereen die PHP programmeert in de strot te drukken. ;)
Doe je ding :) Als je merkt dat er iets niet in de FAQ's staat wat er wel hoort te staan, schrijf een stuk bijmekaar, mail het naar pwmods(at)tweakers(dot)net en verdien eeuwige roem met je credit ;)
Ik vind ten eerste de uitbreiding van de modforce (en dan met name de mods die er bij zijn gekomen) zeer ten goede komen aan het P&W-forum.
O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:41

crisp

Devver

Pixelated

gorgi_19 schreef op 29 September 2003 @ 17:30:
[...]

* crisp is 30+ en 6 jaar ervaring als developer :)
alleen dat betreft 2e en 3e generatietalen op AS/400, en daar zijn doorgaans niet zoveel topics over :P
Blaasvis schreef op 29 September 2003 @ 17:29:
[...]
[...]
Ik ben zelf van mening dat scripttalen vaak helemaal niet onderdoen qua mogelijkheden en complexiteit aan gecompileerde talen. Perl is misschien wel een mooi voorbeeld, javascript in grote DHTML projecten ook wel (iets waar ik me dus veel mee bezighoud). PHP wordt gewoon te vaak 'misbruikt' door onervaren programmeurs (of zelfs non-programmeurs) en heeft daarom een 'slechte' naam gekregen (heeft natuurlijk ook andere redenen, maar dat is een andere discussie).

Ik ben het in zoverre wel met je eens dat ik bij veel PHP topics hier wel eens denk: je kan beter een ander beroep gaan kiezen, want programmeren is niet voor je weggelegd... ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibble
  • Laatst online: 28-08 20:24
Persoonlijk geef ik de voorkeur aan andere fora als het aan mij ligt.
Niet zozeer dat /14 zo'n slecht forum is (integendeel ;)), maar meer vanwege het moderatie-beleid wat zich heel gathering.tweakers.net omspant.
Topics gaan snel dicht, ook als ze serieus bedoeld zijn, soms komen er antwoorden waarvan ik denk "zeg dan niets", en ik ben er heilig van overtuigd dat er moderators rondlopen met een HELE grote pet op van zichzelf.
Toen /14 nog /14 was, ok, toen was het goed. Maar sinds die hele omslag van t.net is heel het community gebeuren echt diep gezonken, en het erge is dat dat niet een aan de community zelf ligt!, en dat vind ik zo jammer.
Ik ben persoonlijk ook erg blij dat ik destijds geen sponsor ben geworden (aka: lid van t.net), en zal dat met dit beleid ook echt niet worden.

[ Voor 12% gewijzigd door Nibble op 29-09-2003 17:51 ]

T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

crisp schreef op 29 September 2003 @ 17:48:
[...]

* crisp is 30+ en 6 jaar ervaring als developer :)
Gelukkig.. nog meer oldtimers ;)
Ik ben zelf van mening dat scripttalen vaak helemaal niet onderdoen qua mogelijkheden en complexiteit aan gecompileerde talen.
Het gaat ook niet zozeer om de scripttaal. Maar het gemiddeld nivo van de programmeur van de scripttaal in kwestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Topicstarter
crisp schreef op 29 September 2003 @ 17:48:
Ik ben het in zoverre wel met je eens dat ik bij veel PHP topics hier wel eens denk: je kan beter een ander beroep gaan kiezen, want programmeren is niet voor je weggelegd... ;)
Soms zeggen we het ook letterlijk :D

Maar serieus: over het algemeen houden P en W mekaar best in evenwicht is me opgevallen. Ik ben zelf al 1 dag bezig met PHP ( :D) maar heb hier zelden last ervan gehad dat ik met mijn Win32/C++/VCL kennis te weinig te doen had, ook als user niet. Wat het meeste jammer is is dat er meestal van PHP relatief hoger niveau vragen voorbijkomen dan op C/C++ gebied: want dat wil zich nogal eens serieus beperken tot het niveau van Hello World... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Topicstarter
Nibble schreef op 29 September 2003 @ 17:50:
Niet zozeer dat /14 zo'n slecht forum is (integendeel ;)), maar meer vanwege het moderatie-beleid wat zich heel gathering.tweakers.net omspant.
Topics gaan snel dicht, ook als ze serieus bedoeld zijn, soms komen er antwoorden waarvan ik denk "zeg dan niets", en ik ben er heilig van overtuigd dat er moderators rondlopen met een HELE grote pet op van zichzelf.
Nofi, maar je klinkt nu echt alsof je ergens bij iemand een frustratie op hebt gelopen en dat projecteert over heel GoT. Kom eens met praktijkvoorbeelden? Dit topic is zoals gesteld niet alleen voor de positieve discussie maar ook de negatieve: wat vind jij dan wat er zoal anders zou moeten op GoT in het algemeen en P&W in het bijzonder? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaasvis

Blaasvis

Cidora \o/

scripttalen doen ook niet onder.. maar ik mis de variatie vooral...
voordat ik aan deze school ben begonnen keek ik af en toe in p&w maar het was een echte ver van mijn bed show.
Nu ik ben begonnen aan school lees ik graag C en C++ topics door gewoon om te zien wat mensen er zoal mee doen. en het viel me gewoon sterk op dat er zo veel scripttalen topics zijn.

* Blaasvis voelt zich nog best wel noob ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

Blaasvis schreef op 29 September 2003 @ 17:55:
scripttalen doen ook niet onder.. maar ik mis de variatie vooral...
voordat ik aan deze school ben begonnen keek ik af en toe in p&w maar het was een echte ver van mijn bed show.
Nu ik ben begonnen aan school lees ik graag C en C++ topics door gewoon om te zien wat mensen er zoal mee doen. en het viel me gewoon sterk op dat er zo veel scripttalen topics zijn.

* Blaasvis voelt zich nog best wel noob ;)
Het valt me juist op dat helaas de laatste tijd er nogal veel .Net topics geopend worden.. Nu kan ik best selectief kijken.. :P

Maar ik neem aan dat je .Net topics niet onder de scripttalen laat vallen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Alarmnummer schreef op 29 September 2003 @ 17:51:
[...]

[...]
Het gaat ook niet zozeer om de scripttaal. Maar het gemiddeld nivo van de programmeur van de scripttaal in kwestie.
Hetgeen mij er meestal van weerhoud om te reageren in de wat meer diepgravende discussie is het feit dat ik het 'jargon' zoals dat bij de meeste regulars hier waarschijnlijk tijdens de studie is/wordt bijgebracht niet machtig ben. Met andere woorden: ik begrijp soms niet eens waar het over gaat. Beginnen jullie over Fowler enzo; ik heb nog nooit van die beste man gehoord! :P

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faabman
Nibble schreef op 29 September 2003 @ 17:50:
Toen /14 nog /14 was, ok, toen was het goed. Maar sinds die hele omslag van t.net is heel het community gebeuren echt diep gezonken, en het erge is dat dat niet een aan de community zelf ligt!, en dat vind ik zo jammer.
Ik ben persoonlijk ook erg blij dat ik destijds geen sponsor ben geworden (aka: lid van t.net), en zal dat met dit beleid ook echt niet worden.
Als een topic serieus bedoelt is kan je volgens mij aan de betr. mod vragen of het topic geopend mag worden...

Verder riekt je hele post een beetje naar het 'vroegah' syndroom :). GoT is nu eenmaal groter geworden, daar kan je veel nadelen aan verbinden, maar, er zijn ook voordelen. Je mag bijvoorbeeld verwachten dat de totale kennis uiteindelijk is toegenomen. En bovendien, wat let je om je eigen community te stichten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faabman
crisp schreef op 29 September 2003 @ 17:57:
[...]

Hetgeen mij er meestal van weerhoud om te reageren in de wat meer diepgravende discussie is het feit dat ik het 'jargon' zoals dat bij de meeste regulars hier waarschijnlijk tijdens de studie is/wordt bijgebracht niet machtig ben. Met andere woorden: ik begrijp soms niet eens waar het over gaat. Beginnen jullie over Fowler enzo; ik heb nog nooit van die beste man gehoord! :P
That makes 2 of us :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

crisp schreef op 29 september 2003 @ 17:57:
[...]

Afbeeldingslocatie: http://martinfowler.com/mf.jpg

http://www.martinfowler.com

En fowler is zeker geen materie dat je op school krijgt (voor zover ik weet zelfs niet op een universiteit). Ik ben al blij als ze al een model view controller design pattern machtig zijn.

[edit]
Ik laat nu verplicht stagaires Design Patterns Explained: A New Perspective on Object-Oriented Design lezen zodat ze tenminste een beetje praktisch inzetbaar zijn en om ze een nieuwe kijk op objecten te geven.

[ Voor 24% gewijzigd door Alarmnummer op 29-09-2003 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

Vanuit studie heb ik ook niets te maken gehad met Gamma, Fowler, etc. Alleen de topics kwamen zo veel voor dat ik uit nieuwsgierigheid er maar wat meer over ben gaan lezen (en uiteindelijk ook nog erg handig ben gaan vinden). :P
En fowler is zeker geen materie dat je op school krijgt (voor zover ik weet zelfs niet op een universiteit). Ik ben al blij als ze al een model view controller design patterns machtig zijn
Ik geloof dat Glimi het boek Refactoring van Fowler in het 1e jaar heeft gekregen, maar dat weet ik niet zeker meer..
* gorgi_19 is a bit confused.. Wordt er helemaal niets met Design Patterns gedaan op uni's en hbo's? :?

[ Voor 41% gewijzigd door gorgi_19 op 29-09-2003 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm

drm

f0pc0dert

FvKnijff:
That makes 2 of us :+
:Z

[google=Fowler], eerste hit |:( :P :+
Nibble:
Dat zijn 2 verschillende dingen: antwoorden van mensen die het niet weten/snappen en moderators met de spreekwoordelijke hoge pet op van zichzelf :)

Ik zou ze beide wel benoemd willen zien, stiekem :X
Ik ben heel erg benieuwd naar onderbouwing van vooral het punt "omslag van t.net", want daar kan ik me, "het /14 toen het nog goed was" meegemaakt hebbende, eigenlijk vrij weinig bij voorstellen :)

~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gorgi_19 schreef op 29 september 2003 @ 17:18:
Ik heb ook zo een donkerbruin vermoeden dat er meer mensen zijn die passief meelezen in bepaalde discussies en zo een mening vormen dan actief deelnemen aan discussies. :)
Ik weet 't wel zeker! :)

En Alarmnummer, ik ben 1 van die senior software engineers die hier meestal onzichtbaar rondhangt, en een hoop (bijkomende) kennis en info haalt uit de algemene topics die jij en (in mindere mate) mbravenboer en Wasigh hier zijn gestart.
(mbravenboer komt op mij vaak ietsje te zelfingenomen en betweterig over, en bij Wasigh draait 't meestal op java-specifieke issues uit)

Wat P&W betreft: een hele tijd terug was ik blij met de scheiding tussen P en W, maar nu je als P-er steeds meer te maken krijgt met W (browser-based is steeds meer het buzzword waar klanten om vragen), vind ik 't wel prettig dat 't al weer een hele tijd P&W is.
Newbie-topics worden echter wel vaak nogal bruut op slot gegooid ("is al zo vaak gevraagd", UTFS) zonder die newbie bv. te verwijzen naar een topic waarin iets soortgelijks gevraagd werd.

Verder geen klachten, 't blijft een zeer lezenswaardig forum. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faabman
gorgi_19 schreef op 29 September 2003 @ 18:02:
[...]

Vanuit studie heb ik ook niets te maken gehad met Gamma, Fowler, etc. Alleen de topics kwamen zo veel voor dat ik uit nieuwsgierigheid er maar wat meer over ben gaan lezen (en uiteindelijk ook nog erg handig ben gaan vinden). :P

[...]

Ik geloof dat Glimi het boek Refactoring van Fowler in het 1e jaar heeft gekregen, maar dat weet ik niet zeker meer..
* gorgi_19 is a bit confused.. Wordt er helemaal niets met Design Patterns gedaan op uni's en hbo's? :?
Als ik mezelf door de bergen BK-boeken en artikelen die ik hier heb leggen heb heengewerkt ga ik er eens naar kijken. Hij heeft zo te zien ook boeken die wat algemener (lees: minder technisch) qua opzet zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

* justmental is ook 30+ en sinds 1996 prof. aan het proggen

Mijn mening omtrent het modbeleid is wellicht bekend, in het kort komt het neer op: modden op excessen en focussen op content

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Verwijderd schreef op 29 september 2003 @ 18:09:
[...]

Ik weet 't wel zeker! :)

En Alarmnummer, ik ben 1 van die senior software engineers die hier meestal onzichtbaar rondhangt, en een hoop (bijkomende) kennis en info haalt uit de algemene topics die jij en (in mindere mate) mbravenboer en Wasigh hier zijn gestart.
(mbravenboer komt op mij vaak ietsje te zelfingenomen en betweterig over
Het gaat mij om de kennis die iemand heeft. En als ze dan een beetje betweterig of een tikje arrogant zijn maakt me niet zoveel uit (ik kan zelf ook een kwal zijn en arrogant). Ik ben al lang blij dat er mensen zijn waar ik iets van kan leren.
en bij Wasigh draait 't meestal op java-specifieke issues uit)
Hmmzz... Of je haalt wasigh met mij door de war (alhoewel ik niet alleen met java bezig ben op got, alles wat over design gaat vind ik interessant), of je bedoelt .NET (vaste 'taal' van wasigh)

[ Voor 5% gewijzigd door Alarmnummer op 29-09-2003 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm

drm

f0pc0dert

Afterlife:
Wat P&W betreft: een hele tijd terug was ik blij met de scheiding tussen P en W, maar nu je als P-er steeds meer te maken krijgt met W (browser-based is steeds meer het buzzword waar klanten om vragen), vind ik 't wel prettig dat 't al weer een hele tijd P&W is.
Beide vormen hebben voor- en nadelen. Ik heb vanuit crew-oogpunt de voorkeur voor de huidige situatie, maar dat betekent niet dat het een onbespreekbaar punt is.

Overigens zou het vanuit jouw optiek zelfs bespreekbaar moetn zijn W&G en P&W samen te voegen.. Klanten vragen ook wel eens om "browser-based" popupmenuutjes 8)7 :+

~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08:17
Over de moderatie: aan de ene kant denk ik dat dat wel minder streng zou kunnen zijn, maar goed, aan de andere kant: als je een forum wil hebben zonder moderatie moet je hier gewoon niet komen, en moet je bijvoorbeeld op usenet posten (en dan wint de tweede kant altijd :)).

Persoonlijk bekijk ik alleen de algemenere topics. Een topic over hoe iets in PHP of C++ geimplementeerd moet worden boeit me een stuk minder dan een algemeen vraagstuk/discussie (voor het eerste heb je imho geen forum nodig, maar boeken of documentatie).
gorgi_19 schreef op 29 september 2003 @ 18:02:
[...]

Op de UT alleen wat in wat vervolgvakken die je in principe alleen krijgt als je de software engineering kant kiest. Normaal gesproken krijg je een OO-ontwerpvak (1e jaar 1e trimester, in '98 mbv OMT, maar tegenwoordig mvb UML) en een OO-programmeervak (1e jaar 2e trimester (sinds '98 Java)) en daarna nog 2 vakken over wat methodologien (1 project en 1 vak waarin wat theorie behandeld wordt (vorig jaar nog Information Engineering (jaja, zoek dat maar op in jullie geschiedenisboekjes :))))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supakeen
  • Laatst online: 09-09 14:42
Ben het goed eens met het modbeleid hier de topics worden goed gefilterd en het niveau blijft hoog. Wat ik als nadeel zie is dat als er hele simpele vragen worden gesteld dat er dan heel vaak botweg naar de FAQ wordt doorverwezen terwijl er vaak best even het antwoord kan worden gegeven/tipje van de sluier opgelicht worden met een link naar de FAQ erbij en iets van tips hoe het voortaan zelf op te lossen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou best wel wat vaker willen kijken, ik vind alleen de replies in topics regelmatig tot op het botte na (beginnend bij zoeken, faq, tutorials). Dan hoef ik een dergelijk topic al niet meer verder te lezen dan is de sfeer al verpest. Onderhand is alles wel via google of wat dan ook te vinden, dan kun je beter de forums opdoeken. Wat nog erger is, is dat deze topics terug zijn te vinden in de search. Zo kom je telkens bij topics terecht waar 1 reply staat.. faq,search,google.

In zo'n geval kijk ik persoonlijk liever op bijv. experts exchange of product forums. Daar wordt elke vraag vriendelijk behandeld en daar is ook een systeem waarmee scores worden toegekend aan antwoorden die toedragen aan de oplossing. De topicstarter kent bij een nieuwe topic een aantal punten toe en de persoon waarvan de topicstarter denkt dat hij behulpzaam is geweest krijgt deze punten.

Zo wordt je beloond voor je hulp.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2003 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

Verwijderd schreef op 29 September 2003 @ 18:23:
Ik zou best wel wat vaker willen kijken, ik vind alleen de replies in topics regelmatig tot op het botte na (beginnend bij zoeken, faq, tutorials). Dan hoef ik een dergelijk topic al niet meer verder te lezen dan is de sfeer al verpest. Onderhand is alles wel via google of wat dan ook te vinden, dan kun je beter de forums opdoeken. Wat nog erger is, is dat deze topics terug zijn te vinden in de search. Zo kom je telkens bij topics terecht waar 1 reply staat.. faq,search,google.
Als bij de eerste reply al blijkt dat het probleem opgelost kan worden door middel van iets uit de FAQ, de search of Google, heeft het topic imho al geen bestaansrecht. De topicstarter is dan te lui geweest om fatsoenlijk te gaan zoeken. En voor zover ik weet is het een discussieforum, geen persoonlijke vraagbaak of persoonlijke zoekservice.

Dat hij dan met de neus op de feiten wordt gedrukt, is imho niet meer dan een logisch gevolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-10-2022
Ik kom hier niet meer voldoende om de sfeer echt goed te kunnen proeven, maar wat mij opvalt op de momenten dat ik hier wel kom is dat er soms wel erg geirriteerd worden gereageerd door mods. Ik snap die frustratie wel (ben immers zelf lite-mod geweest ;) ), maar het is denk ik wel erg belangrijk om GoT en zeker het modden als plezierig te ervaren. Als je hier alleen maar komt om je te ergeren aan slechte topics (want dat zijn het uiteraard wel altijd), is het misschien beter om hier niet onnodig veel tijd te verspillen ....

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alarmnummer schreef op 29 September 2003 @ 18:18:
Het gaat mij om de kennis die iemand heeft. En als ze dan een beetje betweterig of een tikje arrogant zijn maakt me niet zoveel uit (ik kan zelf ook een kwal zijn en arrogant). Ik ben al lang blij dat er mensen zijn waar ik iets van kan leren.
Ik ook, maar ik ben ook blij om mensen iets bij te kunnen brengen zonder die mensen de indruk te geven dat ik qua kennis of intellect boven ze sta. Da's een beetje een blinde vlek bij mbravenboer, imho...
Hmmzz... Of je haalt wasigh met mij door de war (alhoewel ik niet alleen met java bezig ben op got, alles wat over design gaat vind ik interessant), of je bedoelt .NET (vaste 'taal' van wasigh)
Nope, maar ik had het in de verleden tijd moeten zetten (Wasigh als javahova boegbeeld op GoT).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Verwijderd schreef op 29 september 2003 @ 18:39:
Nope, maar ik had het in de verleden tijd moeten zetten (Wasigh als javahova boegbeeld op GoT).
Oeps... Wasigh!=Whoami... Waarom hebben ze ook van die lastige namen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

aanvullend/reactie op Gordijnstok: ik irriteer me zelf meer en meer aan het standaardzinnetje "ik heb de search gebruikt" die topicstarters zelf meer en meer hanteren (niet alleen in /14 trouwens) - wat mij betreft mag dat in de global FAQ worden toegevoegd als zijnde not-done gelijk de groetjes want er wordt immers verondersteld dat je de search hebt gebruikt.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibble
crisp schreef op 29 September 2003 @ 18:44:
aanvullend/reactie op Gordijnstok: ik irriteer me zelf meer en meer aan het standaardzinnetje "ik heb de search gebruikt" die topicstarters zelf meer en meer hanteren (niet alleen in /14 trouwens) - wat mij betreft mag dat in de global FAQ worden toegevoegd als zijnde not-done gelijk de groetjes want er wordt immers verondersteld dat je de search hebt gebruikt.
Dat kan wel kloppen, maar vraag jezelf dan ook eens af waarom mensen dat er standaard bijzetten ?
Dat is vrijwel de eerste reactie namelijk die je krijgt (vooral als een onderwerp bekend lijkt te klinken) "faq" , "utfs", "google" en andere termen die hier in dit topic al eerder genoemd zijn, en dat komt uiterst bot over, als een gefrustreerde moderator er daarna meteen een slotje op pleurt dan is het natuurlijk zo bekeken.

En natuurlijk snap ik ook wel dat er gemodereerd moet worden, dat is nu en dat was vroeger niet anders, alleen eerst werdt er echt gemodereerd op dingen die ook echt niet konden (rascisme, schelden, flamewars, ja/nee discussies etc).
Maar nu is het echt naar het extreme toe, iemand opent een topic .. hebben we er in het verleden al iets van ??? (search... ja het onderwerp komt voor) .. slotje!
Waarbij het behandelde onderwerp best eens anders kan zijn of in een andere situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

Nibble schreef op 29 September 2003 @ 18:53:
[...]

Dat kan wel kloppen, maar vraag jezelf dan ook eens af waarom mensen dat er standaard bijzetten ?
Dan is mijn vraag, waarom zetten mensen dat er bij, maar doen ze het niet? Is het zo veel gevraagd om of even wat zoekwoorden in google in te toetsen, of te zeggen welke zoekwoorden je hebt gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Laatst online: 01-10 11:28

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Hier nog zo'n lurker. :P

Ik kom erg graag in P&W. Het is dan ook mijn vak en studie, en bovendien is programmeren ook nog 'ns een grote hobby van mij. Ik ben echter wel een lurker. Ik heb maar een beperkte set aan ervaring in het vak, en kan nog een hoop leren dus. Als ik eenmaal mee kan praten dan zal ik dat niet laten, maar de verscheidenheid in topics en onderwerpen gaan mij zelf ook nog wel 'ns tebuiten. Dat geeft al direct het niveau van P&W aan. Maar ik zeg altijd maar zo: Elk topic wat ik lees, interessant vind, maar vervolgens niet in mee kan praten, leer ik wel weer wat van.

Wat betreft het beleid heb ik dus weinig te klagen. Ik denk dat het hoog houden van het niveau echt een must is. Je ziet gewoon dat de echte die hards er een voordeel aan hebben. Echter heb ik 1 puntje ter discussie. Nog altijd zie je mensen P&W binnen komen met de meest simpele vragen. Meestal zonder kwade bedoelingen, maar dus niet P&W-waardig. Die topics worden wel gesloten, maar ik vraag mij dus af, waarom die mensen blijven komen. Ofwel: Ik denk dat nieuwe users zich gewoon niet bewust zijn van het niveau in dit forum. Ze weten wel dat ze moeten zoeken en zelf moeten nagaan wat het probleem is, maar als je geen niveau-schaal van het forum kent, kun je dus ook moeilijk inschatten hoe te handelen.

Affin, verder mag het van mij lekker zo door gaan. Goed en leuk forum, waar zeer weinig tot niets aan scheelt. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 22:49

Jaspertje

Max & Milo.. lief

Ik zie dat ik al weer wat laat ben.. je reist anderhalf uur en kijk wat er allemaal is :)

Zoals al veel vermeld wordt het forum veel gebruikt door mensen die 'simpele' dingen even niet snappen. Toch denk ik dat ook positief moet worden gezien. Het nivo gaat er dan wel niet op vooruit, maar ik weet nog wel dat een van de eerste dingen die ik hier postte was dat ik geen ASP op mn scherm kon krijgen (was net een dag begonnen) maar <%%> eromheen zetten hielp..

Iedereen heeft weleens vragen en voor de een zijn ze simpel en voor de ander niet, en om eerlijk te zijn heb ik ook niet eerst de FAQ gelezen voordat ik ging posten.

Tegenwoordig probeer ik mensen te helpen waar ik kan (voor ASP en XML en soms SQL) en soms wil ik graag geholpen worden. Maar een van de dingen die ik hier geleerd heb, is om de search te gebruiken, en dan niet alleen die van GoT, maar ook die van Google, en dat is iets wat je ok pas leert als je hier een paar domme topics geopend hebt, want zeg nou zelf.. hulp krijgen is toch veel makkelijker dan iets zelf zoeken..

Als laatste nog mn hulde aan alle modjes (en dan bedoel ik alle :)) want ik vindt het toppie werk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:29

Tomatoman

Fulltime prutser

Om de discussie wat gepeperder te maken:

Wat zouden jullie ervan denken om Programming & Webscripting te splitsen in twee aparte forums?

Voorlopig geef ik zelf nog even niet mijn mening hierover. Eerst mogen anderen met modder gaan gooien :P.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gorgi_19 schreef op 29 September 2003 @ 18:58:
[...]

Dan is mijn vraag, waarom zetten mensen dat er bij, maar doen ze het niet? Is het zo veel gevraagd om of even wat zoekwoorden in google in te toetsen, of te zeggen welke zoekwoorden je hebt gebruikt?
Zoals ik al zei, alles wat je wilt wilt kan je tegenwoordig met google vinden. Google bevat miljarden aan website data, letterlijk alles is wel te vinden.

Ik vind wel dat je een bepaalde selectie kunt laten plaatsvinden op topics, maar je echt enorm vaak topics die op een mooie oplossing kunnen rekenen maar al binnen 10 sec. dichtzitten ondanks dat de topicstarter een nette startpost heeft gemaakt onder het mom van niet gezocht of iets derg.

Je moet wel een platform overhouden dat fungeert als een portal waar je met problemen terecht kunt, anders kun je het beter hernoemen naar google.tweakers.net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faabman
Misschien is het wel een idee om in de faq aan te geven dat wanneer een gebruiker een bepaalde catagorie vraag stelt daar een standaardantwoord op wordt gegeven en die standaard antwoorden er gewoon bij te zetten ( in de faq dus ). Het standaardantwoord zou dan in mijn ogen best wel een deel van de faq mogen bevatten.

Als de vraag een echt 'google' vraagstuk is, geef dan in het standaardantwoord aan waar mensen op moeten letten wanneer ze zoeken op google of in de got-search. Hoewel ik zelf al heel wat zoek-uurtjes heb doorgebracht met google en de GoT-search vergeet ik nog steeds wel eens bij ASP vraagstukken asp of vbscript in de zoekopdracht te zetten wat tot gevolg heeft dat mijn hele zoekopdracht op niks eindigt. Klinkt voor de regulars misschien als gesneden koek, maar, ga dan maar eens met mensen praten die niet 24/7 op het Inet zitten. Zoeken is toch echt een kunst op zich...

Ik denk dat het voor de mods zelf belangrijk is dat ze hun werk leuk blijven vinden en dat het niet verandert in het uitvoeren van alleen maar administratieve handelingen. Om even een voorbeeld te noemen; 2 jaar geleden werkte ik bij OM Nederland, in het tijdperk dat de overheid besloot dat het aantal verkeersboetes moest toenemen en net een aantal van die anti-boete clubjes opkwam (tuftufclub). Gevolg; veel standaardbezwaren (van luie overtreders) en dus overwerkt personeel. Op een gegeven moment werd er een duidelijk beleid ontwikkeld: standaardbezwaar wordt beantwoord met standaardreactie.

Door standaardantwoorden toe te passen kan je als mod naderhand ook geen commentaar meer krijgen van, jezus wat was je bot. Je hebt immers de thread beoordeeld en daarop je reactie gegeven.

Voor die mensen die nu denken 'ja maar, dan verpest je toch de sfeer?!'. Dat denk ik niet. De mods krijgen zo namelijk meer tijd om de topicstarters die wel hun best doen om een duidelijke / goede vraag te stellen naar een goed antwoord te begeleiden.

[ Voor 14% gewijzigd door faabman op 29-09-2003 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

FvKnijff schreef op 29 september 2003 @ 19:20:
Als de vraag een echt 'google' vraagstuk is, geef dan in het standaardantwoord aan waar mensen op moeten letten wanneer ze zoeken op google of in de got-search. Hoewel ik zelf al heel wat zoek-uurtjes heb doorgebracht met google en de GoT-search vergeet ik nog steeds wel eens bij ASP vraagstukken asp of vbscript in de zoekopdracht te zetten wat tot gevolg heeft dat mijn hele zoekopdracht op niks eindigt. Klinkt voor de regulars misschien als gesneden koek, maar, ga dan maar eens met mensen praten die niet 24/7 op het Inet zitten. Zoeken is toch echt een kunst op zich...
Ik denk ook dat goed zoeken een kunst is, om de goede zoekwoorden er uit te filteren. Ik denk ook dat mensen heel anders zouden reageren met Google als in de startpost duidelijk staat met welke woorden iemand heeft gezocht.

De topicstarter heeft op dat moment namelijk een ander probleem; hij kan niet de juiste zoekwoorden bij een probleem vinden. Echter, hij heeft wel de goede wil om zijn probleem op te lossen. Om vervolgens betere zoekwoorden te geven en hem zodoende verder te helpen naar een oplossing, denk ik dat de topicstarter er veel meer aan zal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie hier veel simpele debug-topics en maar weinig ontwerp- of nieuwe technologie topics. Er zijn gewoon te weinig users die echt op een hoog niveau software ontwikkelen (ik ook niet). Om het gemiddelde niveau op te krikken stelde iemand voor om het boek "Design Patterns Explained: A New Perspective on Object-Oriented Design" te lezen. Ik ben daar nu mee bezig en het is een geweldig boek. Er gaat een hele nieuwe wereld voor mij open! Om nog eens een extra push te geven raad ik mensen aan om het op www.amazon.co.uk te bestellen. Daar is het boek stukken goedkoper (15,49 in ponden) dan in de US.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Topicstarter
Alarmnummer schreef op 29 September 2003 @ 17:51:
[...]
offtopic:
was het je al eens opgevallen dat je zelf ook pas 27 bent? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoopy
  • Laatst online: 30-09 17:19
Ik vind het beleid hier wel streng maar zeker rechtvaardig. Ik zie zeker de laatste tijd veel topics betreffende PHP (en MySQL) waarbij met enig eenvoudig zoekwerk een goed antwoord te vinden is.

Ik moet ook toegeven dat iedereen ergens moet beginnen en daarover ook best eens een vraag mag stellen, maar ik kom toch vaak dezelfde vraag tegen in P&W, hier mag wat mij betreft wel iets beter op gemoddereeterd worden.
Verwijderd schreef op 29 september 2003 @ 19:25:
Ik zie hier veel simpele debug-topics en maar weinig ontwerp- of nieuwe technologie topics. Er zijn gewoon te weinig users die echt op een hoog niveau software ontwikkelen (ik ook niet).
Hier ben ik het ook mee eens, men blijft een beetje bij dezelfde problemen en dingen hangen terwijl er weinig mensen meer zijn die echt verder gaan met proggen, ik ben zelf nu bezig met Haskell, wat een heel andere blik geeft op gestructureerd programmeren.

[ Voor 41% gewijzigd door snoopy op 29-09-2003 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Laatst online: 22-09 14:35

D2k

tomatoman schreef op 29 September 2003 @ 19:15:
Om de discussie wat gepeperder te maken:

Wat zouden jullie ervan denken om Programming & Webscripting te splitsen in twee aparte forums?

Voorlopig geef ik zelf nog even niet mijn mening hierover. Eerst mogen anderen met modder gaan gooien :P.
ik gooi ff niet met modder

been there, done that, didn;t work

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Topicstarter
D2k schreef op 29 september 2003 @ 19:38:
[...]
been there, done that, didn;t work
Disclaimer: er gaan hier geen discussies gevoerd worden over personen en we gaan geen dingen roepen zonder onderbouwing.
Kommaar kommaar kommaar kommaar.... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 12:59
Ik lees zelf vaak in P&W, ik doe momenteel Technische Informatica aan de TU in Delft (ja wij leren wel design patterns, ken zelfs het MVC pattern ;)) en we zijn vooral bezig met Java. Ik heb hier geloof ik nog nooit een topic geopend omdat je de meeste vragen toch wel kunt oplossen door even te zoeken, ook mbv de Search hier kun je een HOOP vinden. Op een topic antwoorden vind ik lastig omdat ik vaak nog niet genoeg kennis heb om een onderbouwde mening te geven (iets van: "los het zo op, want ..."). Dus meestal blijft het bij mij bij lezen, zo leer je zelf ook een hoop bij (ik gebruik nu dus bijvoorbeeld de JGoodies packages bij mn GUIs op aanraden van Alarmnummer, bedankt daarvoor: het is erg handig!). Persoonlijk zou ik weleens vaker topics (met adviezen/discussies) willen zien over het ontwerpen van programma's, dus meer over UML en patterns etc. minder vragen over de syntax/semantiek van een taal (dat is toch wel te vinden ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibble
curry684 schreef op 29 September 2003 @ 19:42:
[...]

[...]

Kommaar kommaar kommaar kommaar.... O-)
zie je! zie je! :P dat bedoel ik nou ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

curry684 schreef op 29 September 2003 @ 19:25:
[...]

offtopic:
was het je al eens opgevallen dat je zelf ook pas 27 bent? O-)
Yep. En die oldtimers gaat niet om mij, maar om otis of Dusty. En het is ook zeker niet negatief bedoelt, maar juist positief. Ik zou het fijn vinden als hier meer oudere developers komen omdat er dan ook meer kennis en ervaring komt.

[edit]
Volgende maand 28 :P

[ Voor 4% gewijzigd door Alarmnummer op 29-09-2003 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

tomatoman schreef op 29 September 2003 @ 19:15:
Een goed idee, maar gevaarlijk.

Goed, want HTML- en javascript-vraagjes moeten toch al in W&G geplaatst worden, en de meeste php-vragen ontstijgen dat niveau niet. Bovendien vind ik het onderscheid tussen DHTML en webscripting behoorlijk arbitrair.

Ik pleit hier dus voor drie fora: graphics, webscripting&-design, en programming.

Gevaarlijk, want de omloopsnelheid van topics in P&W-W zou wel eens zo laag kunnen worden dat de levensvatbaarheid van het forum ter discussie wordt gesteld. Hoe hoger het niveau, des te kleiner de doelgroep - P&W heeft nu al last van het fenomeen dat ook in W&L te bewonderen is: iemand formuleert een topicstart, en de moderators beantwoorden het (c.q. gaan uitgebreid met elkaar in discussie). Ik herken daar een (te?) kleine userbase in. Door webscripting mee te nemen zorg je in elk geval dat het forum de kans krijgt om, als het ware, haar eigen regulars op te leiden. Door de lat initieel hoog te leggen haal je die functionaliteit weg.

Overigens denk ik dat P&W nog een probleem heeft: een fatsoenlijke programmeur kan zoeken; dus probleemoplossing als core business heeft z'n beperkingen. Je zou er over kunnen nadenken of er niet meer een sourceforge-/freshmeat-achtige opzet zou moeten komen, waar mensen hun project documenteren, suggesties en stukken code aangeleverd (kunnen) krijgen, een beetje a la de CIP'jes van CME. Even los van de vraag waarom we dan niet meteen met z'n allen naar bovenstaande sites gaan ;)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik lees P&W regelmatig, maar kom maar erg weinig EleXer topics tegen :'( :'( ... :+

Overgens. P&W vind ik niet zo boeiend - de meeste PHP vragen die er staan kan ik zelfs beantwoorden, en de rest snap ik niet. Verder proef(de) ik vaak het sfeertje van een bepaalde 'kern' tegen 'de rest', wat ook 'enigszins' afstoot :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faabman
Rataplan schreef op 29 september 2003 @ 20:10:
[...]
Je zou er over kunnen nadenken of er niet meer een sourceforge-/freshmeat-achtige opzet zou moeten komen, waar mensen hun project documenteren, suggesties en stukken code aangeleverd (kunnen) krijgen, een beetje a la de CIP'jes van CME. Even los van de vraag waarom we dan niet meteen met z'n allen naar bovenstaande sites gaan ;)
Voor zover ik sourceforge ken lijkt me dat geen goed idee, ik stel op GoT ook vragen die bij projecten horen die de hele wereld geen klap aangaan. En bovendien zullen de meeste newbies niet beginnen met het volledig beschrijven van hun project...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

FvKnijff schreef op 29 September 2003 @ 20:16:
[...]

Voor zover ik sourceforge ken lijkt me dat geen goed idee, ik stel op GoT ook vragen die bij projecten horen die de hele wereld geen klap aangaan. En bovendien zullen de meeste newbies niet beginnen met het volledig beschrijven van hun project...
Hoewel een gedwongen fatsoenlijke documentatie en hierbij hopelijk fatsoenlijk en netjes coderen al een kwart van de debugtopics zal schelen.. :P

Alleen zoiets als sourceforce hier maken lijkt mij niets; daar hebben we sourceforce immers al voor. Evenals Expert-Exchange kopieren; zij hebben al de ervaring en mogelijkheden voor. Daarnaast hoef ik niet zo nodig punten te hebben als ik een reactie plaats... :)

Inhoudelijk gezien heb ik, op enkele kleine zaken na, over de moderators niets te klagen.. :)

[ Voor 9% gewijzigd door gorgi_19 op 29-09-2003 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

FvKnijff schreef op 29 september 2003 @ 20:16:
[...]

Voor de goede orde: ik zeg niet dat het uitsluitend ontwikkeltopics moeten wezen, ik zeg dat een topic zonder probleem en zonder code mogelijk zou moeten kunnen zijn (voor zover dat niet al het geval is - dat P&W eerder gesplitst zijn geweest wist ik ook niet).

En als het 'de wereld geen klap aangaat' moet je het niet op het internet zetten ;) of begrijp ik je verkeerd?

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

Rataplan schreef op 29 September 2003 @ 20:21:
[...]
Voor de goede orde: ik zeg niet dat het uitsluitend ontwikkeltopics moeten wezen, ik zeg dat een topic zonder probleem en zonder code mogelijk zou moeten kunnen zijn (voor zover dat niet al het geval is - dat P&W eerder gesplitst zijn geweest wist ik ook niet).
Ik vraag me af of het wel zin heeft om samen iets te maken in de vorm van ontwikkeltopics.. :P Als je ziet hoe de groepsprojecten in PW zijn afgelopen. :)

[ Voor 4% gewijzigd door gorgi_19 op 29-09-2003 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

overigens herinnert gorgi me aan iets: een mooi schrijven aan drm van maaaaaaaaaaanden geleden waar we niets meer over gehoord hebben......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 01-10 23:36

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

D2k: daarvoor moet je drm mailen, niet in deze topic posten

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Laatst online: 06:43
Alarmnummer schreef op 29 September 2003 @ 17:11:
Ik zie niet direct in wat leeftijd te maken heeft met niveau?
Natuurlijk, iemand die ouder is, heeft meer ervaring, en zou normaal gezien ook over een voldoende niveau moeten beschikken.
Imho is dat echter niet altijd even waar.
Ik denk trouwens dat de gemiddelde leeftijd van de P&W bezoeker zo rond de 23 ligt, wat toch wel meevalt.

Je hoeft imho niet 30+ te zijn om je te kunnen mengen in een hoog-niveau-discussie, of om zelf een hoog-niveau topic te kunnen openen.
gorgi_19 schreef op 29 september 2003 @ 17:26:
[...]

Daar sla je imo de nagel op de kop.
Om een goed discussie-topic te starten, moet je zelf al -als topicstarter- met een idee/oplossing/mogelijke oplossingen over een bepaald probleem mee in je hoofd zitten. Je zult zelf al verschillende invalshoeken moeten bedacht/bestudeerd hebben. Om zoiets in een goed topic te gieten is niet makkelijk, en het is nu ook weer niet zo dat je als persoon iedere 2 weken zo'n topic kunt 'bedenken'.

[ Voor 32% gewijzigd door whoami op 29-09-2003 21:15 ]

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
gorgi_19 schreef op 29 September 2003 @ 18:02:
[...]

M'n broer zit nu op de VUB (Vrije Universiteit Brussel) , en daar zal hij (ws niet in het 1ste jaar) toch wel een (keuze:?)vak Design Patterns hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
FvKnijff schreef op 29 September 2003 @ 19:20:
Misschien is het wel een idee om in de faq aan te geven dat wanneer een gebruiker een bepaalde catagorie vraag stelt daar een standaardantwoord op wordt gegeven en die standaard antwoorden er gewoon bij te zetten ( in de faq dus ). Het standaardantwoord zou dan in mijn ogen best wel een deel van de faq mogen bevatten.
Dat gebeurt nu min of meer al. 't Is niet direct zichtbaar voor jou, maar in het Devschuur-crewforum hebben we een topic waar we alle topics met 'basic' of 'standaard' problemen zoveel mogelijk proberen te verzamelen, om ze dan later in de FAQ op te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaasvis

Blaasvis

Cidora \o/

het enigste dat ik tot nu toe krijg is het ontwerpen van PSD's. het is allemaal veel te vaag, en niets over hoe je het beste dit soort dingen kunt op zetten :)
ik moet maar eens ergens goede doc' s vandaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faabman
whoami schreef op 29 September 2003 @ 21:28:
[...]

Dat gebeurt nu min of meer al. 't Is niet direct zichtbaar voor jou, maar in het Devschuur-crewforum hebben we een topic waar we alle topics met 'basic' of 'standaard' problemen zoveel mogelijk proberen te verzamelen, om ze dan later in de FAQ op te nemen.
Oke, maar, dat zijn dus antwoorden op vragen die jullie wel willen beantwoorden, ik had het over vragen die jullie een slotje geven. Ook die kan je in mijn ogen catagoriseren en vervolgens bij elke catagorie een duidelijk standaardverhaal / tips&trics neerzetten (of een directe link naar de locatie daarvan).

edit:

Heb net ff in de faq gekeken, ik kan geen tips vinden die kunnen helpen bij het bepalen van de juiste zoekwoorden...

[ Voor 12% gewijzigd door faabman op 29-09-2003 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Topicstarter
FvKnijff schreef op 29 september 2003 @ 21:49:
[...]

Oke, maar, dat zijn dus antwoorden op vragen die jullie wel willen beantwoorden, ik had het over vragen die jullie een slotje geven. Ook die kan je in mijn ogen catagoriseren en vervolgens bij elke catagorie een duidelijk standaardverhaal / tips&trics neerzetten (of een directe link naar de locatie daarvan).
Misschien dat whoami het niet helemaal duidelijk stelde maar dat is dus het idee achter dat DC-topic :P Zodra ons opvalt dat we dezelfde vraag vaker sluiten gaat ie in dat topic, en eens in de grote tijd doet ons aller dremeltje dan een grote FAQ-sweep waar alles erbij gepoetst wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

Waarom wordt er weer zo'n nadruk gelegd op old-timers en hoogwaardige discussies? Heel de maatschappij roept om vernieuwing en wij willen blijven zitten met een clubje bejaarden? Dat wordt dus fijn bij de volgende /14 meeting bingo-en. ;)
waar kan ik inschrijven?

"Een beter /14 begint bij jezelf"
Als er dan zoveel behoefte is aan discussie, waarom zie ik die onderwerpen dan nauwelijks? Argumenten dat topics te snel zouden verdwijnen kan ik me niet echt in vinden. De lijst met topics is zo doorgescand imho en als je een interessant topic niet uit het oog wil verliezen is het een kleine moeite om deze in je favorieten te stoppen.
En meetings? Als 1 schaap over de dam is volgen er al snel meer, dus open een topic zou ik zeggen (in overleg met een modje). Bij voorbaat roepen dat het toch wel niet zal lukken omdat er geen communitygevoel is, het niveau laag is of er te weinig ouwe lullen (nofi) zijn helpt natuurlijk niet. Bovendien lijkt het erop dat bij velen met enige regelmaat het fin de siecle gevoel van "vroeger was alles beter" de overhand neemt. Alsof meetings 'vroeger' elke maand werden georganiseerd of dat er vroeger alleen maar goeroes ronddwaalden op /14? i think not :D
De nieuwelingen van vandaag zijn de goeroes van morgen; met harde maatregelen en vingertje-wijzen jaag je ze alleen maar weg.

Als informatieverslinder en forumverslaafde lees ik overigens alles wat mij enigzins interessant lijkt, ook wazige topics over java :P. Zo steek je nog 's wat op van onderwerpen waar je niet direct mee bezig bent. Wat ik niet interessant vind sla ik gewoon over, sim-pel. Een topicje meer of minder over php zal mij niet wegjagen.

Om terug te komen op de vraag wat jullie kunnen doen om mijn bezoek aan /14 aangenamer te maken? Niet veel, ik vermaak me hier wel. :)
En het valt allemaal wel mee, dit forum is leuk en er zijn ook nog leuke mensen te vinden waar Annie best wel eens een biertje mee zou willen drinken in de kroeg :)

* Annie zwaait naar alle bekende en onbekende gezichten op /14 _/-\o_

Today's subliminal thought is:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Topicstarter
* curry684 zwaait terug naar Annie :) Dank voor het goed verwoorden wat we hier en daar een beetje uit de users proberen te trekken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurriaan
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-03 02:37
2 jaar geleden postte ik nog best vrij veel op GoT in W&G en P&W maar vond toen dat er een wildgroei was gekomen van mensen die zonder een beetje moeite te doen antwoorden eisten... Nu kom ik af en toe nog langs en moet zeggen dat het er allemaal een stuk georganiseerder aan toe gaat. Met een userbase als GoT kan je denk ik ook moeilijk anders dan een beetje streng zijn.

Ik denk dat het gemiddelde niveau en de doorloop van de onderwerpen hoger en sneller is dan de andere Nederlandse fora op dit gebied dus wat mij betreft... voorrral doorrrrgaan.

* jurriaan zwaait ook naar annie, uitgaande van het feit dat dat het de annie is die ik ken. Zo'n beetje de GothFather van alle professionals die moeite en tijd nemen om vragen te beantwoorden!

Wees verantwoordelijk voor je eigen daden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-09 21:29

Tux

Wat ik altijd wel grappig vind aan de vaste 'clan' van P&W bezoekers is dat ze zo gezellig met elkaar omgaan op IRC. Er verdwijnen regelmatig mensen door de schutting naar W&G of door de muur naar General Chat :+

De echt leuke topics om te lezen in P&W vind ik toch wel de [ALG] topics omdat dat meer gaat over de filosofie achter bepaalde systemen enzo. In die topics komt dan ook meestal de meest hoogwaardige discussie naar voren.

Iets wat ik minder leuk vind is de eeuwige discussie in welke taal iemand nou moet gaan werken (ik zie de hordes PHP, ASP, JSP en Orbb (:+) strijders alweer een veldslag uitvechten).

Eigenlijk zou je P&W moeten splitsen in een gedeelte met echte discussies en een gedeelte met vragen. Maar omdat je dan grote kans hebt dat het discussie gedeelte zal doodbloeden, kan je dat natuurlijk niet doen.

Over het algemeen vind ik /14 het gezelligste techforum :P Een meeting en/of nieuwe t-shirts lijkt me ook leuk :)

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Topicstarter
Tux schreef op 29 September 2003 @ 23:05:
(ik zie de hordes PHP, ASP, JSP en Orbb (:+) strijders alweer een veldslag uitvechten)
Taalstrijd staat dan ook altijd snel op slot of het moet wel met een heel vernieuwende insteek gebracht worden :)

* curry684 verbaast zich trouwens over de enorme respons van 100 posts binnen 10 uur :P Chapeau!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-09 21:29

Tux

curry684 schreef op 29 September 2003 @ 23:30:
[...]

* curry684 verbaast zich trouwens over de enorme respons van 100 posts binnen 10 uur :P Chapeau!
P&W is ook het leukste forum he :P

Dat komt natuurlijk doordat ik al sinds dat ik met computers bezig ben, veel met de softwarekant bezig ben. De hardwarekant krijgt van mij wat minder aandacht.

Ik ben trouwens na mijn bijna eindeloze PHP tijdperk 8)7 begonnen met het leren van Java, mede omdat ik dat op de universiteit als ik klaar ben met school ook zal moeten leren, en ik ook wat meer ervaring op wilde doen met andere talen. Dit had ik waarschijnlijk niet gedaan zonder het lezen van verschillene Java topics. Misschien dat ik ook nog eens JSP ga beheersen en dan eens probeer om een paar applicaties te porten. Maar ik blijf voorlopig veel in PHP ontwikkelen :P

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Pagina: 1 2 3 Laatste