Uit het Orange SPV topic deel 4:
Ik kreeg het met mms ook eerst niet voor elkaar, maar ik heb het als volgt opgelost:
1. orange gebeld. Die stuurden me vervolgens door naar de orange-shop om die 1.6 update te halen (prutsers). Die update was er natuurlijk niet daar, dus...
2. weer orange gebeld. Nu konden ze me opeens wel vertellen dat die 1.6 update nog niet voorhanden was...
3. zelf aan het prutsen gegaan. Ik heb meteen de 1.5 update uit de openingspost even geïnstalleerd (werkte overigens prima en zonder verlies van gegevens en/of contactpersonen). Hierna weer geprobeerd opniew een mms te versturen. Geen succes.
4. Voor de verandering orange maar weer eens gebeld. Die wisten me te vertellen dat er met sommige SPV's problemen waren. Das natuurlijk onzin, want het kan gewoon niet zo zijn dat de ene het wel doet en de andere niet. Beetje druk gezet daar ("Ik koop een smartphone, en ik kan niet eens mmssen!! Ik had net zo goed een standaard nokia kunnen kopen, of niet??? Nee? Leg me dat maar eens uit dan!") En jawel, dan schuif je een lijn op in de helpdesk, en krijg je iemand aan de lijn die er wel echt verstand van heeft.
De oplossing:
Zet de 1.5 update op je SPV. Maak een nieuwe inbelaccount die je Orange mms noemt. Knal hier de instellingen in die standaard bij orange op de site staan (bel desnoods de helpdesk even voor extra info). En dan komt het geheim... zorg dat je perfect bereik hebt (3 streepjes of meer) en ga gewoon mmsjes lopen RAMMEN in dat netwerk! Je MMS-instellingen werken pas goed als je je eerste MMS succesvol verstuurd hebt. Pak dus als test-mms zo klein mogelijke pagina. Bij mij liep het namelijk nogal eens halverwege vast.
Ok, dat was het zo'n beetje wel. Ik hoop dat ik er wat mensen mee uit de brand kan helpen. Succes allemaal!
Net gepost, eens kijken of dit werkt! Maar de M55 doet het nog niet...