Eindelijk... Orange MMS

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 3.172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Anoniem: 82206

Topicstarter
Begin november komt het er dan eindelijk van: Orange komt met MMS!
Zie: www.orange.nl/mms

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 82206 op 24-09-2003 20:22 ]

Anoniem: 65861

Ben benieuwd wat het gaat kosten!

[ Voor 81% gewijzigd door Anoniem: 65861 op 24-09-2003 20:26 ]

Anoniem: 32251

Anoniem: 65861 schreef op 24 september 2003 @ 20:26:
gaat iig wel van je bundel af :9

Lijkt me toch wel lache, MMS :) Lang op gewacht!

Anoniem: 14455

Hadden ze dat nog niet dan 8)7 Da's wel ff om te :'(

Anoniem: 83853

Heeeeeeeeeeeehe(das een hele lange :) ) Hier heb ik dus zo lang op gewacht! Hoop dat het wat wordt.

Zal wel weer dure grap worden(ik had het alleen nodig voor mijn foto's, heb ondertussen al een kabel gekocht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58110

Ik belde net met de klantenservice en 4 november is de dag >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doubleduh
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ah zal tijd worden. Alhoewel ik er waarschijnlijk vrij weinig aan heb, foto's uit mijn T610 stuur ik nu wel door via email... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ares
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11-2024
Ik hoorde pas in een Orange shop dat het per MMS'je iets van 60-66 cent gaat kosten, de verkoopster wist niet of datahoevelheid hierop invloed had, maar er zal wel een max. aanzitten van 300 kb omdat de gateway geen grotere bestanden aankan (al weet ik neit hoe MMS verstuurd wordt, als 1 bestand of meerdere losse, want in dat geval kan het natuurlijk wel groter zijn)...
Ik ben benieuwd, m'n vriendin heeft sinds kort net als ik een T610 met Orange, kunnen we eens wat anders doen dan SMS en bellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Anoniem: 65861 schreef op 24 September 2003 @ 20:26:
Ik heb hier het Orange Shop magazine voor me liggen en bij het tarievenoverzicht staat daar mms bij voor €0,50 (prepay en abonnement, overal hetzelfde).

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-06 13:27

jep

Dat mocht tijd worden !!!!!! Gaaf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82429

Ik zie niet in wat MMS nu toe te voegen heeft aan de E-mail en SMS functies op m'n 3650... m isschien kan iemand dat uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55212

Nog belangrijker is de vraag naar welke providers je kunt mms'en en van welke je kunt onvangen.

Hoe is het trouwens op dit moment geregeld met de mms van de ene naar de andere provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha_Mouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02-2022
Anoniem: 82429 schreef op 16 October 2003 @ 23:14:
Ik zie niet in wat MMS nu toe te voegen heeft aan de E-mail en SMS functies op m'n 3650... m isschien kan iemand dat uitleggen?
niets...

MMS is voor de eindgebruiker die geen email heeft (op zijn telefoon)

The real definition of windows 9x: A number of 32-bit extensions of a 16-bit shell for an 8-bit OS, made for a 4-bit computer by a 2-bit company who can't stand 1-bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:38

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

mja in de NowMMS tijd heb ik al genoeg met Orange ge MMS'ed :P Opzich wel handig om foto's te transporteren naar Moblog sites ofzo.. verder compleet kansloos omdat niemand het kan ontvangen en je alsnog moest SMS'sen. En anders als iemand een foon had die het ondersteunde, kon je ook wel gewoon e-mailen :P Dus al met al, als MMS niet gratis is, is het nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ondersteunen de andere providers al MMS trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94082

Allemaal.. interportibaliteit dacht ik nog niet.. pfff lekker moeilijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14455

Anoniem: 58110 schreef op 17 October 2003 @ 13:21:
Ondersteunen de andere providers al MMS trouwens?
Volgens mij stuur ik al bijna een jaar mmsjes met vodafone... maargoed :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ares
  • Laatst online: 08-11-2024
Heeft er iemand al iets opgevangen of ze nog met leuke abbonements-aanbiedingen komen om deze invoering te promoten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Canaria schreef op 16 oktober 2003 @ 23:04:
[...]

Ik heb hier het Orange Shop magazine voor me liggen en bij het tarievenoverzicht staat daar mms bij voor €0,50 (prepay en abonnement, overal hetzelfde).
Oh thnx ik ga ook maar ff dat nieuwe blaadje halen dan, 50 cent is relatief niet duur vind ik, ookal is het meer dan een ouderwetse piek voor een mmsje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
gespot! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MMS kost tot eind januari helemaal niets. Je mag berichten tot 100 KB versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Heeft iemand cijfers over het gebruik van MMS? Ik ken namelijk echt helemaal niemand die het ook daadwerkelijk gebruikt... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb nu een beetje de indruk dat het zo gaat met MMS van Orange:

Je stuurt een MMS naar iemand, die vervolgens een SMS krijgt dat hij/zij de MMS kan bekijken door in te loggen op de Orange site met een code. Kan dat kloppen :?

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-06 01:33
AtHomer schreef op 28 oktober 2003 @ 09:45:
Ik heb nu een beetje de indruk dat het zo gaat met MMS van Orange:

Je stuurt een MMS naar iemand, die vervolgens een SMS krijgt dat hij/zij de MMS kan bekijken door in te loggen op de Orange site met een code. Kan dat kloppen :?
Lijkt me niet. Het zal wel net zo gaan als bij andere providers. Heb je mms op je telefoon dan krijg je het complete bericht, anders een smsje met een link naar de Orange site.
Er staat ook op de site: Met mms van Orange kun je begin november foto's, plaatjes, geluid en tekst versturen naar iedereen met of zonder mms telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtHomer
  • Niet online
_Jona_ schreef op 28 October 2003 @ 09:54:
[...]

Lijkt me niet. Het zal wel net zo gaan als bij andere providers. Heb je mms op je telefoon dan krijg je het complete bericht, anders een smsje met een link naar de Orange site.
Er staat ook op de site: Met mms van Orange kun je begin november foto's, plaatjes, geluid en tekst versturen naar iedereen met of zonder mms telefoon.
Ik hoop het wel ja, maar die laatste zin zou ook opgaan bij de website methode, zou wel jammer zijn. Maar dan vraag ik me af hoe ze onderscheid maken tussen mobieltjes die wel/geen MMS ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33167

Ach, het zal weer niet.
Orange is altijd de laatste met het introduceren van iets nieuws.

GPRS werd ook pas een half jaar na de laatste voorganger geintroduceerd.
MMS komt nu ook alweer als laatste.

Zo kun je geen bedrijf runnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtHomer
  • Niet online
Anoniem: 33167 schreef op 28 October 2003 @ 10:00:
Ach, het zal weer niet.

Dat is een hele andere discussie die je beter hier kunt voeren: Gaat Orange het wel redden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Orange is juist zo laat omdat Orange MMS pas wilde implementeren wanneer het mogelijk is deze naar alle andere providers te sturen.
Met KPN is het bijvoorbeeld niet mogelijk direct naar Vodafone klanten te sturen ( misschien inmiddels wel ? )
Maar Orange wilde die stap dus overslaan door het later aan te bieden maar wel met de mogelijkheid om direct naar andere providers te kunnen sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 33167 schreef op 28 October 2003 @ 10:00:
Ach, het zal weer niet.

Met de mogelijkheid om een SMS te krijgen als je door je tegoed bent zijn ze nog steeds de eerste... En dat hebben ze al een tijdje. Met een abonnement waarmee je alle kosten uit een bundel betaald zijn ze ook de eerste en dat hebben ze ook al een tijdje. Ze zijn laat met MMS en GPRS maar komen wél met een dienst waar je wat aan hebt (Share, onbeperkt voor € 6) en MMS (meteen naar andere providers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
Helemaal mee eens met ATB. Ze zijn soms wel laat maar dan doen ze het wel goed. Momenteel is Orange Share de enige GPRS dienst die ook uitnodigd om het te gebruiken. Omdat het flatfree is zit ik echt overal te internetten op mijn telefoon voor nieuws en info. Verder zijn ze met andere zaken weer de eerste zoals de onbeperkte belbundel en de waarschuwings-smsjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_Jona_ schreef op 28 October 2003 @ 18:41:
Helemaal mee eens met ATB. Ze zijn soms wel laat maar dan doen ze het wel goed. Momenteel is Orange Share de enige GPRS dienst die ook uitnodigd om het te gebruiken. Omdat het flatfree is zit ik echt overal te internetten op mijn telefoon voor nieuws en info. Verder zijn ze met andere zaken weer de eerste zoals de onbeperkte belbundel en de waarschuwings-smsjes.
Ik heb anders niets gemerkt van een goedwerkend GPRS systeem toen het werd geintroduceerd.
Het zou niet op mijn abonnement werken :?

Ik ben toen per direct overgestapt op T-mobile met een GPRS intensief abonnement. Niet alleen werkte GPRS bij T-mobile, maar het was ook nog eens goedkoper dan bij Dutchtone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep

jep

Goedkoper boeit mij dan weer niet. Ik ben erg tevreden met Orange diensten. Liever iets later en goed doordacht dan super snel geintroduceerd en kut. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jep schreef op 28 October 2003 @ 19:38:
Goedkoper boeit mij dan weer niet. Ik ben erg tevreden met Orange diensten. Liever iets later en goed doordacht dan super snel geintroduceerd en kut. :)
Alleen bij T-mobile was het goedkoper en het werkte bijna perfect. Bij Dutchtone werkte het niet, en als het werkte dan was het duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
Anoniem: 33167 schreef op 28 October 2003 @ 19:55:
[...]
Alleen bij T-mobile was het goedkoper en het werkte bijna perfect. Bij Dutchtone werkte het niet, en als het werkte dan was het duurder.
Bij Orange is GPRS mogelijk op alle abonnementen en ook op prepaid kaarten dus waarom het bij jouw niet mogelijk was weet ik niet. Verder gebruik ik het al sinds de introductie en heb nooit problemen gehad met GPRS.
Wat betreft dat T-Mobile goedkoper is. Ten eerste moet je bedenken dat Orange Wap flatfree aanbiedt. T-Mobile rekent daar per MB voor. In dat geval is Orange altijd goedkoper. En als je dan GPRS gebruikt voor data dan is T-Mobile pas goedkoper vanaf 10 MB per maand, daaronder is Orange goedkoper. En dan kun je bij Orange *daarnaast* nog onbeperkt wappen terwijl bij T-Mobile dit nog eens extra wordt afgerekend.
Je bewering vereist dus wat relativering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_Jona_ schreef op 28 October 2003 @ 22:59:
Bij Orange is GPRS mogelijk op alle abonnementen en ook op prepaid kaarten dus waarom het bij jouw niet mogelijk was weet ik niet. Verder gebruik ik het al sinds de introductie en heb nooit problemen gehad met GPRS.
Wat betreft dat T-Mobile goedkoper is. Ten eerste moet je bedenken dat Orange Wap flatfree aanbiedt. T-Mobile rekent daar per MB voor. In dat geval is Orange altijd goedkoper. En als je dan GPRS gebruikt voor data dan is T-Mobile pas goedkoper vanaf 10 MB per maand, daaronder is Orange goedkoper. En dan kun je bij Orange *daarnaast* nog onbeperkt wappen terwijl bij T-Mobile dit nog eens extra wordt afgerekend.
Je bewering vereist dus wat relativering.
Bij T-Mobile kun je ook vrijwel onbeperkt wappen omdat dit bijna geen dataverkeer genereert. Hoe veel ik ook WAP, het lukt mij echt niet om tot een sessie van een megabyte te komen. WAP flatfee is gewoon een lokkertje.

Bij het internetten daarentegen, ook al probeer je het in de hand te houden, zit je zo over een megabyte. In dat geval is T-mobile het goedkoopst van alle aanbieders.

Dutchtone vertelde mij dat GPRS niet mogelijk was op mijn abonnement en dat ik beter kon overstappen op een andere provider. Dat deed ik dan maar en ik liet het contract ontbinden op grond van wanprestatie van Dutchtone. Ik stapte over op T-mobile. Bij T-mobile had ik uiteraard wat opstartproblemen, maar deze zijn wonderbaarlijk genoeg opgelost door de technische dienst. Ze onderhielden zelfs dagelijks contact met mij over de status van het probleem. Misschien omdat ik een platinum klant ben, maar dat was ik bij Dutchtone ook.

Bij Dutchtone had ik gedurende de hele abonnementsperiode last van de opstartproblemen. Als ik dus nu zou proberen te MMSen met Dutchtone, dan weet ik 75% zeker dat dat niet zou werken en dat de helpdesk en de technische dienst mij geen oplossing zouden kunnen bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93292

Vind t-mobile juist heel duur wat gprs aangaat. Als je gprs actief heb betaal je al 5 euro en wil je dan nog voor 2 mb wappen en/of internetten komt er nog 2,50 euro/MB erbij. Dan zit je op 10 euro. Dan neem ik toch liever share van orange voor 6,00 euro (incl. 2 mb internetten) en kan ook nog onbeperkt wappen ook. Share werkt trouwens heel goed bij mij, helemaal geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Telfort en KPN willen ong niet mee werken vodafone en de rest wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93292 schreef op 29 oktober 2003 @ 08:49:
Vind t-mobile juist heel duur wat gprs aangaat. Als je gprs actief heb betaal je al 5 euro en wil je dan nog voor 2 mb wappen en/of internetten komt er nog 2,50 euro/MB erbij. Dan zit je op 10 euro. Dan neem ik toch liever share van orange voor 6,00 euro (incl. 2 mb internetten) en kan ook nog onbeperkt wappen ook. Share werkt trouwens heel goed bij mij, helemaal geen problemen.
Ik vind Share niet echt snel om eerlijk te zijn, en soms duurt het "opstarten" best lang. Verder vink Orange echt goed, en idd beter laat en goed introduceren dan heel vroeg en beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Morgen vroeg direct bellen om alles te laten activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 19:49
waarom morgenochtend? ze hebben toch 24 uurs klantenservice? of niet op zondag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Laatst online: 06-07 17:35
Alpha_Mouse schreef op 16 oktober 2003 @ 23:22:
[...]

niets...

MMS is voor de eindgebruiker die geen email heeft (op zijn telefoon)
Met MMS heb je tocj de mogelijkheid om foto's te versturen met je gsm.
Bij mij gaat het nu helemaal niet en ik krijg een melding "netwerkfout"
Met mms zou ik het wel moeten kunnen.

email en sms werkt alleen met tekst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

marteltor schreef op 02 november 2003 @ 19:59:
waarom morgenochtend? ze hebben toch 24 uurs klantenservice? of niet op zondag?
Klopt, maar dan werkt die dienst pas vanaf morgen kunnen we tot januari gratis mms'sen .. handig heb net mn p900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94082 schreef op 02 november 2003 @ 20:12:
[...] Klopt, maar dan werkt die dienst pas vanaf morgen kunnen we tot januari gratis mms'sen .. handig heb net mn p900
Dacht het niet.... blader dit topic maar door:
Anoniem: 58110 schreef op 16 oktober 2003 @ 19:57:
Ik belde net met de klantenservice en 4 november is de dag >:)
Nog een dagje langer wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep

jep

Anoniem: 65861 schreef op 02 november 2003 @ 19:21:
[...]

Ik vind Share niet echt snel om eerlijk te zijn, en soms duurt het "opstarten" best lang. Verder vink Orange echt goed, en idd beter laat en goed introduceren dan heel vroeg en beperkt.
Had ik eerst ook, maar sinds een paar dagen kan ik gewoon echt goed pagina's binnen halen. Ook jpegs en streaming audio gaan goed!

offtopic:
Ik let wellicht niet helemaal goed op, maar wat moet ik doen om mms te laten werken? :X :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mensen, mensen, mensen toch... MMS werkt vanaf 4 november. Je moet het inderdaad laten activeren door de klantenservice en natuurlijk de goede instellingen in je toestel zetten. Voor bijvoorbeeld de Nokia 7650 stuur je de volgende tekst naar 1111: "mms nokia7650" (7650 kan je natuurlijk vervangen door andere toestellen). Voor SonyEricsson is het bijvoorbeeld: "mms sont610".

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 82206 op 02-11-2003 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep

jep

Ik dacht ff heel snugger ik sms mms spv, maar krijg niet echt iets terug :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AAC
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

AAC

kheb nu wel de instelling al ontvangen (mms sont300) maar moet ik dan ook nog gaan bellen of werkt het nu gewoon vanaf 4 november?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36388

Ik had het in het p900 topic ook al gemeld. Maar mms hoeft niets te maken te hebben met je provider(bijv orange).

MMS is opgebouwd uit maximaal 2 delen

deel 1: bericht naar mms server(MMSC)
deel 2: het optionele smsje(van MMSC naar ontvangende telefoon)

deel 1: Voor deel 1 is nodig:
- bericht(met plaatjes, text, audio, video enz. Ieder item is een losse attachment)
- (GPRS)telefoon die via het wapprotocol het berichtje stuurt naar de MMSC.

Het voordeel van deel 1 is dat het geen telefoonnummer hoeft te zijn. Maar het kan ook een email adres zijn! Op deze manier kun je toch je foto's naar je vrienden versturen ook al hebben ze geen mms phone. En op je pc scherm kun je die plaatjes toch veel beter zien.

deel 2: Hiervoor is nodig:
-Aansluiting bij een sms dienst.
-Ontvangende (MMS)telefoon.

Bij deel 2 komt de MMSC er achter dat hij het niet weg kan sturen als email. Maar dat hij de telefoon moet waarschuuwen dat er een mms'je voor hem is. Het complete mms'je wordt nog niet naar de telefoon gestuurd. Het MMSC kan via internet een smsje sturen waarin staat dat er de telefoon een mmsje kan ophalen op de MMS server. In het smsje staat een link.
De mms client in de telefoon kan ook weer via (GPRS)wap het mms'je ophalen op de server dmv die link in het smsje

Alleen bij deel 2 kost het in de meeste gevallen geld. Je kunt je al laten abbonneren op een sms dienst vanaf een paar eurocent(5 ofzo) per smsje.

Het leuke van deel 1 is dat je het zelf kan opzetten met behulp van je eigen server en de MMSC van nowsms( te vinden op www.nowsms.com).

En met weinig geld kun je deel 2 ook verwezenlijken.

Het probleem is de werking tussen de service provider en het mmsc.
Zoals ik al zei moet het mmsje worden opgehaald op het mmsc. hierbij moet verbinding gemaakt worden via (GPRS)wap. Bij heel veel providers(bijv vodafone) kost dit behoorlijk wat en moet je er abbo bij hebben(live). Dus om te voorkomen dat mensen het mmsje op kunnen halen buiten het netwerk van vodafone komt er een smsje met hierin een link naar een internet pagina waar het voor je wordt opgehaalt. Zo hoef je niet met je telefoon buiten het vodafone netwerk.

En deze werking is behoorlijk nadelig voor MMS. MMS werkt opdeze manier alleen maar goed binnen het eigen netwerk. behalve als men goede afspraken maakt, maar dat duurt nog wel een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep

jep

Wat is nou de situatie :) Bel ik over 1 uur en 54 minuten de klanten service voor een instelling voor mijn SPV? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Voor MMS met de SPV moet je wachten tot de 1.6 update... En die komt er bijna aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep

jep

Ik draai Qtek, da's al 1.6. :) Dus wat gaan we doen? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tja... Dan zou ik gewoon MMS laten activeren natuurlijk en het gewoon proberen. Staan je MMS instellingen er wel al in? Mocht het niet werken dan moet je toch nog even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63706

Vanaf vandaag is het mogelijk voor Orange-abonnees om MMS te gebruiken. Orange raad je aan de klantenservice te bellen maar dat is onzin. Om MMS te activeren, doe je het volgende:

- stuur een SMS met de tekst 'MMS [merk+type gsm]' naar '1111'

(voorbeeld: 'MMS Nokia6100', zo werkt het iig met Nokia-telefoons)

- wacht op een SMS terug met instellingen
- sla de instellingen op in je telefoon
- zet de telefoon uit en vervolgens weer aan

Als het goed is, kan je nu MMS'en :)

gl!

edit: je moet wel GPRS op je foon hebben :)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 63706 op 04-11-2003 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:49
ik ga het proberen...

"GPRS Connection Not Availible" :(

GVD.... :?

[ Voor 56% gewijzigd door dôh op 04-11-2003 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 11:32
Mja, je moet dus gelijk mar even GPRS nemen bij orange....
(Bij mij doet geeft ie dezelfde melding, 7210...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:49
Dus moet ik weer de klantenservice bellen en zo'n medewerker aan de lijn hebben... ahh doe ik vanmiddag wel.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djingiz Chan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-04-2008

Djingiz Chan

koe zegt boe

Voor de mensen die een Samsung S300M hebben, kunnen gewoon kijken bij de instellingen voor de Samsung V200. Deze is namelijk identiek.

http://specs.tweak.to/11052

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AAC
  • Niet online

AAC

Werkt bij mij ook niet... kheb de instellingen al wel ontvangen (mms sont300) maar ik krijg: 'netwerk of communicatie-fout, controleer de instellingen en probeer het opnieuw' Toch maar ff de klantenservice bellen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liosnel
  • Laatst online: 18-06 23:35
Testing.... Testing... Nokia 7210

Multimedia instellingen ontvangen.... Whoeii, so far so good....

Opgeslagen in outbox voor verzenden....

Toegangspunt GPRS niet geldig... :(

Ik klooi nog even verder, hoewel m'n GPRS wel werkt icm WAP enzo.... vreemd

edit:

ALs ik m'n GPRS toegangspunt invul, zoals ik m ook voor Share gebruik (share dus), werkt het ook niet... Raar, ik denk dat orange nog niet alles op een rijtje heeft... :(

[ Voor 41% gewijzigd door liosnel op 04-11-2003 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sony Ericsson P900 exact hetzelfde probleem.

check your settings and try again. Iets met de acces punt of zo denk ik.. kinder ziektes: ) gebeurd altijd wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liosnel
Raar, ook op orange.nl staat eea beschreven zoals ook de TS dat doet, zie hier... Voor mijn:

Nokia 7210
stap 1 Stuur gratis een smsje met de tekst: mms nokia7210 naar 1111. Hierna ontvang je een sms terug met mms-instellingen.
stap 2 Druk op 'options' en daarna op 'opslaan' en de mms-instellingen staan op je telefoon.
stap 3 Stuur daarna je eerste mms-bericht. Dat kan ook naar jezelf en je bent geregistreerd als mms-gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

liosnel schreef op 04 november 2003 @ 11:09:
Raar, ook op orange.nl staat eea beschreven zoals ook de TS dat doet, zie hier... Voor mijn:

Nokia 7210
stap 1 Stuur gratis een smsje met de tekst: mms nokia7210 naar 1111. Hierna ontvang je een sms terug met mms-instellingen.
stap 2 Druk op 'options' en daarna op 'opslaan' en de mms-instellingen staan op je telefoon.
stap 3 Stuur daarna je eerste mms-bericht. Dat kan ook naar jezelf en je bent geregistreerd als mms-gebruiker.
Als het zou werken mooi.. krijg enkel errors

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liosnel
Okay, vond net ook dit op de orange site:

Bel eerst even met de klantenservice om je aan te melden:

met je mobiele telefoon 1200

met een vaste telefoon:
voor Orange Free: 06 28 500 777
voor Orange prepaid: 06 28 501 255

Heb ik dus gedaan... ;)
moet ook nog wat in je contract geactiveerd worden, anders kan het nooit werken zegt de beste man aldaar...

ALs het goed is kan ik dus over een half uur MMSsen... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AAC
  • Niet online

AAC

edit:
liosnel was me voor

[ Voor 86% gewijzigd door AAC op 04-11-2003 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
algemene mms instellingen

Bij toegangspunt/APN: mms
Homepage: http://mms.orange.nl:8002
Bij IP adres kun je invullen: 10.250.255.183
Sommige telefoons vragen de IP poort, vul hier in: 9201
Verbindingstype/drager: selecteer 'GPRS' (niet beveiligd)
Sessie: selecteer 'Continu /doorlopend'
De gebruikersnaam en het wachtwoord hoeven niet ingesteld te worden.

nu alleen even aanmelden via de klantenservice (1200) en klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

werkt het dan al bij iemand op dit moment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-07 14:19
Ik heb al verschillende MMS'jes verstuurd; beetje testen of MMS naar email ook werkt, maar het lijkt erop dat dat dus niet werkt..

Test mmsjes naar mezelf wel; en ik heb een mms van Orange gehad dat alles geactiveerd was..

Hoe handig, maar ik denk dat ik het toch niet echt gebruik.. ik email wel; is net zo gemakkelijk, en aan die 2MB kom ik toch nog niet..

[edit]
Ik heb net nog een test MMS gestuurd maar die is nog niet aangekomen..

[ Voor 11% gewijzigd door Krypt op 04-11-2003 11:22 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liosnel
Anoniem: 94082 schreef op 04 november 2003 @ 11:20:
werkt het dan al bij iemand op dit moment
Het verzenden gaat al prima nu.... :D
Echter... stuurde net naar n vriend met KPN I-mode, en hij zag dit:

-xxx censored xxx- zegt:
vaag....
"je hebt een MMS ontvangen. Kijk op www.orange.nl/mms, berichtcode 1234 bladiebla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

liosnel schreef op 04 november 2003 @ 11:22:
[...]

Het verzenden gaat al prima nu.... :D
Echter... stuurde net naar n vriend met KPN I-mode, en hij zag dit:

-xxx censored xxx- zegt:
vaag....
"je hebt een MMS ontvangen. Kijk op www.orange.nl/mms, berichtcode 1234 bladiebla
Klopt naar KPN wil het niet goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liosnel
Anoniem: 94082 schreef op 04 november 2003 @ 11:30:
[...]

Klopt naar KPN wil het niet goed werken.
*zucht*...... waar dit nu weer aan ligt.... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

liosnel schreef op 04 november 2003 @ 11:32:
[...]

*zucht*...... waar dit nu weer aan ligt.... :S
Werkend

Vodafone
Orange
Tmobile

Niet werkend
Telfort
Kpn

Interpotabliteit?? :) wil nog niet werken bij hen. Elke provider vraagt een bepaald bedrag... vandaar! kpn zijn zeikerds en tmobile weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 16:11

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

KPN is gewoon heel simpel als het om bepaalde wijzigingen gaat en dit soort nieuwe afspraken en de ondersteuning daarvoor. Ze willen het eerst grondig testen.
Vergelijk het maar met de nieuwste GSM toestellen, voor je ze ook bij Primafoon zelf kunt kopen is er een half jaar voorbij na de introductie en is het ding alweer hevig achterhaald, maar KPN heeft hem dan wel goed kunnen testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AAC
  • Niet online

AAC

Nu toch al een ruime 3 kwartier verder en het werkt nog steeds niet.... Ze worden wel verzonden (krijg geen communicatie fout meer) maar ik ontvang nix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kippenijzer schreef op 04 november 2003 @ 11:39:
KPN is gewoon heel simpel als het om bepaalde wijzigingen gaat en dit soort nieuwe afspraken en de ondersteuning daarvoor. Ze willen het eerst grondig testen.
Vergelijk het maar met de nieuwste GSM toestellen, voor je ze ook bij Primafoon zelf kunt kopen is er een half jaar voorbij na de introductie en is het ding alweer hevig achterhaald, maar KPN heeft hem dan wel goed kunnen testen...
Als dat hun werkwijze is prima :) maar zo jagen ze heel wat mensen in hun harnas he :) ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AAC schreef op 04 november 2003 @ 11:56:
Nu toch al een ruime 3 kwartier verder en het werkt nog steeds niet.... Ze worden wel verzonden (krijg geen communicatie fout meer) maar ik ontvang nix.
Gewone kinderziektes.... ;) ik kan nu ook niet versturen. :) loopt in de loop van de dag wel los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boely
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:59

Boely

ja van die sneeuwpop ja..

Ik heb er nu 2 verzonde. van 1tje weet ik zeker dat hij is aangekomen. (handig msn :P ) En de ander zit in spanje en heeft orange abbo en een nokia 6100. En krijg te zien dat hij naar orange site mot om hem te bekijken. Het mot nie gekker worre.

[ Voor 7% gewijzigd door Boely op 04-11-2003 12:20 ]

Welk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63813

1 naar mezelf gestuurd; 1e 2 pogingen kon ie em niet verzenden.. 3e poging ging alles goed, heb hem alleen nog niet ontvangen (zo'n 20 min geleden :/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Boely schreef op 04 november 2003 @ 12:17:
Ik heb er nu 2 verzonde. van 1tje weet ik zeker dat hij is aangekomen. (handig msn :P ) En de ander zit in spanje en heeft orange abbo en een nokia in de 7 serie :P En krijg te zien dat hij naar orange site mot om hem te bekijken. Het mot nie gekker worre.
ligt aan het netwerk dat die ander in spanje gebruikt. er is er maar eentje waar Orange Share op werkt, dus zit hij op een ander dan moet ie idd i-net op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boely
  • Laatst online: 07:59

Boely

ja van die sneeuwpop ja..

koen schreef op 04 november 2003 @ 12:19:
[...]

ligt aan het netwerk dat die ander in spanje gebruikt. er is er maar eentje waar Orange Share op werkt, dus zit hij op een ander dan moet ie idd i-net op
Dat verklaart een hoop. Tjah mot i maar w88 op het mooie ajaxlogo op z'n foon als hij terug is morgen. Maarjah hij mot nie zeiken, hij zit in het stadion vanaaf en ik blijf thuis :(

Welk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MMS werkt alleen naar Orange, Vodafone en T-Mobile.

Je moet je eerst aanmelden voordat je het kan gebruiken, alleen de instellingen zijn niet genoeg.

Je hoeft geen GPRS/Share te hebben, als MMS aan staat kan je MMS gebruiken.

MMS naar het buitenland werkt niet.

MMS in het buitenland werkt in de landen waar Share werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:15

The Legend

*Plop*

En het versturen van MMS is dus tot februari gratis? (ontvangen kost logischerwijs wel knaken).

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AAC
  • Niet online

AAC

The Legend schreef op 04 november 2003 @ 13:05:
En het versturen van MMS is dus tot februari gratis? (ontvangen kost logischerwijs wel knaken).
hoezo kost ontvangen wel dan??

me mmsje van 1120u is net aangekomen... :)

[ Voor 9% gewijzigd door AAC op 04-11-2003 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 19:49
ik heb ook ff dat nokia6610 gesmst (ik heb een 6610), en instellingen ontvangen. ook gprs verbinding niet beschikbaar. Moet dus nog ff bellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65564

Anoniem: 82206 schreef op 04 november 2003 @ 12:23:
Je hoeft geen GPRS/Share te hebben, als MMS aan staat kan je MMS gebruiken.
Ik heb een 2de Orange nummer waarop ik geen Share heb geactiveerd. De orange medewerker vertelde mij dat ik zonder share geen MMS kon laten activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 65564 schreef op 04 november 2003 @ 13:28:
Ik heb een 2de Orange nummer waarop ik geen Share heb geactiveerd. De orange medewerker vertelde mij dat ik zonder share geen MMS kon laten activeren.
Dan heeft die gewoon gelogen tegen je want Orange heeft er juist voor gekozen dat MMS los staat van Share om mensen geen verplichtingen op te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Had het smsje gisteren al verstuurd en ontvangen.
ff gelezen hier en gebled. Wordt over 15 min. geactiveerd (zeggen ze :? )
Wel even toestel aan en uit zetten dan.

Versturen en ontvangen kan tot 100kb
maar bijvoorbeeld tmobile kan maar tot 30kb vertelde ze mij.

Nu heb ik een T610 en wanneer ik nu een mms op wil stellen met een foto vanuit mijn t610 dan zegt ie de hele tijd dat de foto te groot is voor de ontvanger (terwijl ik hem alleen nog maar aan het opstellen ben en niet aan het versturen).
De foto is maar 15kb.

Ik neem aan dat ik toch wel foto's kan verturen naar mijn vriendin die tmobile heeft als de foto's niet groter zijn dan 30kb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het werkt dus nu al >:)

Het is een zeer leuke dienst... :D Vooral nu het tot 1 feb '04 gratis is (gemakkelijk strax met kerst/oud en nieuw iedereen een leuk mms-je sturen ;))

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 58110 op 04-11-2003 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36388

The Legend schreef op 04 november 2003 @ 13:05:
Orange schrijft: mms cadeau
Tot 1 februari 2004 is mms voor Orange klanten gratis! Als je nu voor Orange kiest, kun je mms dus eerst uitproberen zo vaak als je wilt. Per 1 februari 2004 betaal je € 0,50 per verzonden bericht. Een mms ontvangen is gratis
Het ontvangen is dus gewoon gratis. De kosten tot februari zijn gewoon 0 euro. Nadat ik met de klanten service heb gebeld werkte het als een trein. Alleen mmsjes naar mij zelf lijken een eeuwigheid te duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AAC
  • Niet online

AAC

readytoflow schreef op 04 november 2003 @ 13:57:
Had het smsje gisteren al verstuurd en ontvangen.
ff gelezen hier en gebled. Wordt over 15 min. geactiveerd (zeggen ze :? )
Wel even toestel aan en uit zetten dan.

Versturen en ontvangen kan tot 100kb
maar bijvoorbeeld tmobile kan maar tot 30kb vertelde ze mij.

Nu heb ik een T610 en wanneer ik nu een mms op wil stellen met een foto vanuit mijn t610 dan zegt ie de hele tijd dat de foto te groot is voor de ontvanger (terwijl ik hem alleen nog maar aan het opstellen ben en niet aan het versturen).
De foto is maar 15kb.

Ik neem aan dat ik toch wel foto's kan verturen naar mijn vriendin die tmobile heeft als de foto's niet groter zijn dan 30kb?
Misschien even in de instellingen van de mms composer kijken o.i.d.? Bij mij SE T300 gaat het prima (ook met foto's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44162

Met een Orange SPV gaat het niet lukken... Ik heb net orange aan de lijn gehad, en ik moet nu in de orange shop een update gaan halen. Deze kan niet gedownload worden en ook niet zelf geïnstalleerd worden... Koop je een smartphone, kun je er niet eens een mmsje mee versturen gdvrrrr :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Laatst online: 06-07 17:35
zo even geactiveerd. Was zo gepiept :)
op de orange staat tot 1 februari 2004 gratis versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Die update is ook niet in de Orange Shop te vinden kan ik je alvast vertellen. Je moet even wachten op de 1.6 update die binnenkort komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezzerk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:22
Ik belde naar Orange om het MMSen te laten activeren, was geen probleem ik zou SMS met settings krijgen en dan zou het klaar zijn.
Een maat van me belt op dezelfde tijd en tegen hem wordt gezegd dat hij zn share nog niet geactiveerd heeft en dat dat ook moet, dus hij gaat accoord.

Ik heb geen share maar bij mij zeiden ze er niets over, is hij nu gewoon genaaid voor 6euro per maand of is share wel een vereiste? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:15

The Legend

*Plop*

Bezzerk schreef op 04 november 2003 @ 14:32:
Ik belde naar Orange om het MMSen te laten activeren, was geen probleem ik zou SMS met settings krijgen en dan zou het klaar zijn.
Een maat van me belt op dezelfde tijd en tegen hem wordt gezegd dat hij zn share nog niet geactiveerd heeft en dat dat ook moet, dus hij gaat accoord.

Ik heb geen share maar bij mij zeiden ze er niets over, is hij nu gewoon genaaid voor 6euro per maand of is share wel een vereiste? :?
Lijkt me niet? Share en MMS zijn toch 2 heel verschillende dingen :?

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep

jep

Heb geactiveerd :Y). Even proberen ;)

Failed to send :{. Moet ik in mijn telefoon nog iets instellen ofzo :?. Is de SPV. Met Qtek :) Iemand anders die al kan sturen @ SPV?

[ Voor 65% gewijzigd door jep op 04-11-2003 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

"MMS activeren met Orange" van ABoSVeLT merged met "Eindelijk... Orange MMS"

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

intoxicated schreef op 04 november 2003 @ 14:49:
"MMS activeren met Orange" van ABoSVeLT merged met "Eindelijk... Orange MMS"
offtopic:
Het was ff zoeken na die Merge intoxicated, maar ik heb de topic weer gevonden ;)

Nog even een update voor de mensen die gaan bellen naar de klantenservice op 1200, kies optie 4, 5, 4, 1, scheelt je weer wat belminuten. Ik weet alleen niet ofdat die laatste 1 meteen werkt, het duurd ff voordat het standaard verhaaltje is afgereuteld...

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AAC
  • Niet online

AAC

Gaat het bij jullie ook allemaal zo traag? Krijg nu nog mmsjes binnen van 1100u. En naar email is me niet gelukt hij verzend um wel en ik krijg ook een ontvangstbevestiging maar nix in me mailbox...

offtopic:
druk ik op f5 krijg je dit te zien: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/831131/1 :P

[ Voor 4% gewijzigd door AAC op 04-11-2003 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aahh dit topic gemerged dus :)

Ik heb ff nagevraagd maar je kan tot 100 kb verzenden/ontvangen. Pas hiermee wel op dat andere providers hun grens op 50 kb hebben. Als je een bericht groter dan 50 kb stuurt naar een persoon welke zijn/haar provider op 50 kb maximaal hebben zal hij het bericht niet ontvangen. Ook vertelde de mevrouw van orange mij dat het nu wat langer kan duren voordat een mms aankomt (max. een half uur) omdat de servers wat overbelast zijn. (Vinden ze het gek met zo'n actie! ;))

Ook nog ff een tip:
Zet de auto-download van een mms aan zodat je je mms meteen kan lezen ;) en niet zoals gewoonlijk na het openen van de mms nog eens wachten tot ie gedownload word.

offtopic:
@intoxicated: Ik zie dat je nu ook pushmesseges kunt verwijderen, zou jij die je bij mij geplaatst heb willen verwijderen omdat deze totaal niet meer relevant is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2368

Vaag bij mij werkt het niet. Settings staan allemaal goed, en ik heb een uur geleden geactiveerd bij de klantenservice. Als ie gaat verzenden gaat alles goed, verbinden, balkje vol, daarna krijg ik dan nog Even geduld en dan zegt ie netwerk of configuratiefout. Geprobeerd naar me eigen nummer en naar orange prepay kaartje. Telefoon is btw M55
Pagina: 1 2 3 Laatste