Onzinforum tijdelijk onzichtbaar

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 581 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richfield
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-01-2024

Richfield

Punge-Core Punk =:-)

ik ben een beetje laat maarja.
in die hele discussie over het OF wil ik me niet mengen, wil wel ff zeggen dat dat gesprek met saviour wel degelijk plaatsvond.

Wanted to give it up... Never never could I stop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 16:41

VROEM!

broembroem!

Als ik dit topic opstart begint er lelijke muziek te klinken. Kan iemand dat effe verwijderen aub????

ieeeepppppp :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:49
wel knap bedacht/goed gejat SS :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WuW. Kom ik thuis van een weekendje 'vriendin' (die was jarig enzow) is het OF ineens weg. Had al zo'n vaag idee waarom, hetgeen hier bevestigd werd.

Dat er iets moest gebeuren lijkt me vrij duidelijk. Of dit de beste oplossing is zijn de meningen duidelijk over verdeeld. (Ben er zelf nog niet helemaal uit eerlijk gezegd.)

Ik hoop dat het OF weer terug kan komen (liever met een andere naam en vaster omlijnde regels).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 08:44
Ik heb nu eindelijk deze hele topic gelezen. Ben bijna uur bezig geweest denk ik, maar dat terzijde.

Tot nu toe heb ik een aantal goede idee gelezen en ook een aantal compleet nuteloze. Dat ideetje dat je dus eerst een aantal nuttige posts moet hebben om in onzin te posten vind ik zeer dom. Pas als je slim bent mag je dom zijn :?

Zelf had ik ook ff nagedacht. Wat dachten jullie van een soort waarde systeem? Bij elke post/reactie van iemand mag je aangeven of je het nuttig vond (+ puntje) of onzin vond (- puntje). Zo kan men na een tijdje zien of iemand wat toevoegt aan het forum of hier eigenlijk niet thuis hoort. Op deze manier krijg je een soort 'comunnity-response', het hele forum bepaalt hier de regels zijn en niet een paar individus.

Nu denken jullie gelijk 'dat werkt nooit, omdat ze dan met zijn alle op iemand gaan voten'. Daarom zou er een beperking aangebracht moeten worden. Gewoon 1 vote per persoon op een bericht. En dat niet bijhouden met ip adresen maar gewoon de usernames.

Andere optie is een soort black-list met mensen die hier niet thuis horen, oa te-veel-onzin-posters en flamers. Degene die dan in die blacklist staan moeten dan een waarschuwing krijgen en beter in de gaten gehouden worden. Als ze zich dan nog steeds slecht gedragen dan krijgen ze een ban voor een paar dagen ofzo. Zijn ze daarna nog steeds lastig, dan gewoon gelijk een life-time ban.

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben.

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theeboon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-10 07:23

Theeboon

theebonen bestaan!

Posts raten lijkt me nix, ben je daar teveel mee bezig...

"I sit in my room and imagine the future."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr
  • Laatst online: 10-10 18:52

mbr

Op maandag 04 december 2000 18:10 schreef drZymo het volgende:

Andere optie is een soort black-list met mensen die hier niet thuis horen, oa te-veel-onzin-posters en flamers. Degene die dan in die blacklist staan moeten dan een waarschuwing krijgen en beter in de gaten gehouden worden. Als ze zich dan nog steeds slecht gedragen dan krijgen ze een ban voor een paar dagen ofzo. Zijn ze daarna nog steeds lastig, dan gewoon gelijk een life-time ban.

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben.
Ik denk dat een blacklist geen zin heeft want een flamer kan zichzelf onder een andere naam registeren. Een (I.P.) ban heeft ook geen nut want de meeste internetters onder ons hebben een dynamische i.p. adres.

Als ik het helemaal verkeerd heb dan wil ik het graag weten, ik mis de onzin-forum ook een beetje (scheelt wel een hoop telefoontikken :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kire
  • Laatst online: 01-06 15:59
Ik mis het OF bes wel ja...
kzit nu nog wel vaak op GoT, maar al dat serieuse gedoe, tis wel leuk, maar begint ook te vervelen hoor...

GIMME BACK MY OF! :)

Ik heb ook al veel 'oplossingen' voorbij zien komen, maar om nou te zeggen dat er echt iets bovenuit springt, nee...

Ik deeeenk dat we het OF zoals het was wel kunnen vergeten, dat komt niet meer terug. Misschien dat er nu zo'n versie komt waarbij je posts moet raten ofsow, maar dat werkt ook voor geen meter, want dan ben je meer aan het raten dan aan het replyén/posten....

Ik zou ook echt geen oplossing weten... en die alternatieve onzin forums die al gemaakt zijn, das niks....
neem nou die van MinusOne, ziet er wel redelijk uit, maar is gewoon super traag, dat verhoogt het irritatie gehalte..
tenminste, als ik lang moet wachten voordat ik iets gepost heb, dan ga ik daar de moeite niet voor nemen, op GoT ging het altijd vlotjes..
En, op die alternatieve forums wordt maar affetoe gereplied, op het oude OF was er elke minuut wel wat nieuws, je kon er gewoon je avondje wel doorbrengen soms...Lekker muziekje erbij, icq'en, beetje surfen, en ondertussen ook nog het OF bijhouden...

Times have changed now.. :'(

Ik weet al wat ik aan sinterklaas ga vragen! Het oude OF ;) :D ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-10 10:59
Ja, erg leuk al die ideeën voor het nieuwe onzin-forum, maar het zijn er onderhand zoveel, dat het uren kost om al die dingen door te nemen. Welke zijn nou het beste en komen dus in aanmerking om echt doorgevoerd te worden? En komt het OF uberhaupt wel terug, of is dat nog niet zeker? Wat ik wil gewoon wil weten is:
WAT gaat er gebeuren en WANNEER???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kire
  • Laatst online: 01-06 15:59
Jaaaaaa, DUIDELIJKHEID graag..

goeie opmerking.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dis gewoon sick...9 pagina's lang zeuren om het OF weer open te krijgen, ik zag die bewuste post in het begin staan en toen dacht ik al dat dit er van zou komen :( :(
ik verkas wel ff ergens anders heen...of erger nog..ik wordt weer serieus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 08:44
Op maandag 04 december 2000 18:29 schreef Theeboon het volgende:
Posts raten lijkt me nix, ben je daar teveel mee bezig...
Daar heb je inderdaad gelijk in!

Uhm nog andere ideeen?

Ik wil mijn onzin wel weer terug. Was eigenlijk best wel het leukste hiero. Lekker normaal serieus zijn in de andere forums (SG, HA, SA enzo) en dan lekker een beetje lachen op OF. Al kwam er van dat lachen de laatste tijd ook niks meer. Begon wel saai te worden met iets te veel onzin.
Naja nou loop ik weer te ratelen en dat was niet de beoeling. Nu ga ik lekker :Z

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:r :r :r
Geef een paar jochies admin/mod rechten en ze denken god te zijn.
eerst komen ze aan je icon, nu gooien ze forums dicht...
GoT is going down AND FAST.........
Zoals al vaak gezegd, na serieuze stof heb je altijd ook spul voor de lachspieren nodig.
Op het onzin forum was altijd wel iets te vinden. (ok. soms te onzinnig voor woorden).

Die topics kun je toch gewoon negeren.
Als bij het webdesign forum voor de 1000 x gevraagd wordt hoe je met html/php/java e.d. je homepage kunt beveiligen wordt er ook niet op gereageerd. Daar kan het dus wel!

Maar nee, de mod/adjes krijgen een dikke pik van de "macht" die ze hebben en denken daar mee een slimme zet te doen.
Vele OF surfers posten ook NUTTIGE dingen in de andere forums. Als het OF dicht blijft gaan vele users een andere plek zoeken en zal de info en daar mee ook de hits per dag sterk afnemen.

Femme toch niet voor z'n 30-ste binnen en kan strax toch nog effe bij de Mac Donalds gaan werken omdat hij een klein beetje "macht" aan stijve pikkies krijgende pubertjes gaf...

:(Damm pissed again!!!:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-10 09:34

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
ik lach me echt suf :)

denk je dat er hier zoveel mensen alleen voor het OF komen?. of dat mensen hier weggaan omdat ze door de adjes op hun grote tenen worden getrapt? Ik kom hier toch al weer even, en ik denk dat genoeg mensen het met me eens zijn als ik zeg dat dat OF niet zonodig hoeft. en ook echt niet voor de inkomsten, meer stats lezen joh ;)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vind het jammer want fok is nu amper meer te bereiken... is het geen mogelijk heid dat je er over gaat praten en het gewoon nog ff open laat zo kan je de gebruikers van het onzin forum ook eens wat laten zeggen... mischien kenne jullie er samen uit komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xtentic: OF posters hebben al genoeg hun zegje gedaan in de afgelopen topics. (waaronder deze). Daar hoeft het onzin forum echt niet apart voor open te worden gezet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-10 09:34

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Xtentic, wist je dat GoT en FOK (en t.net) dezelfde servers delen? als je slecht op FOK kan, dan ligt het aan de servers/vuurwerk/versatel, niet omdat er enkele GoTTers naar FOK zijn gegaan, de server merkt het verschil niet ;)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat ik nu ook merkt nu het OF dicht is is dat ik maar de helft van de tijd aan GoT besteed, terwijl ik nog steeeds evenveel post :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Op dinsdag 05 december 2000 00:48 schreef Kees het volgende:
Xtentic, wist je dat GoT en FOK (en t.net) dezelfde servers delen? als je slecht op FOK kan, dan ligt het aan de servers/vuurwerk/versatel, niet omdat er enkele GoTTers naar FOK zijn gegaan, de server merkt het verschil niet ;)
das toch allang niet meer :?:?
of ben ik nu gek?

ik meen dat sinds die nieuwe servers, got en fok eindelijk gesplitst zouden worden!

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een gekke vraag, maar kun je mensen niet bannen op hun MAC-adres. Het zal wel niet kunnen, maar misschien is er een proggie te schrijven wat dat wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 03 december 2000 19:00 schreef diddel het volgende:
Best leuk al die wildwest plannen hoe het onzinforum open kan blijven maar die werken toch niet.

- karma systeem lokt alleen maar flames uit
- toelatingsexamen voor onzin?!?
- access tot het laagste niveau forum verdienen???? (dus pas als ik slim blaat mag ik ook op een laag niveau blaten)
- 24/7 alles in de gaten houden. Volgens mij ben je na een uurtje al brak.
- aantal posts per tijdseenheid instellen. Zou heel misschien helpen maar lijkt me zo irritant dat het weer geen optie is.
- ip bans. Zinloos door proxy's, variabele ip's etc.
- Meer adjes/moderators. Hoe harder je iets onderdrukt hoe harder iemand er weer tegenin gaat.

Als ik deze thread zo lees zijn de mensen die het forum open willen houden bijna allemaal die hard onzin fans. Ik vraag me af of die mensen thuis horen op een forum dat van oorsprong computer georienteerd is. (en ga nou niet zeggen dat SG etc dan ook dicht moeten, die fora hebben niveau)
Het enige wat in mijn ogen nog pleit voor het openhouden van het onzinforum is de extra reclame inkomsten. Ik vraag me echter af of die het waard zijn als de kwaliteit van GOT er op achteruit gaat.

Ik denk dus dat het OF maar beter dicht kan. Het zal moeilijk worden voor enkele die hards en die zullen dan dus wel even de andere fora moeten abusen maar in je eentje onzin uitkramen is niet leuk dus verdwijnen ook deze snel genoeg.

Misschien kan tweakers een los onzinforum opzetten? www.onzinforum.com ofzo. Laat ze dat maar helemaal vern**ken, toch niemand die er dan last van heeft.
Ik zit VEEL MEER op hardware algemeen en webdev dan op onzin hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 03 december 2000 19:43 schreef Kire het volgende:

[..]
Dat wil ik nou ook weer niet zeggen (ik ontken het ook niet)......
Maare, de laatste tijd werden er echt VEEL topics geopend waar ik nog geeneens de moeite voor nam om ze te lezen, gewoon TE nutteloos voor woorden...

Ik zeg niet dat ik wel alles goed deed, maar wat ik dus wil zeggen is dat sommige topics gewoon echt volstrekt nutteloos waren, en dat 't erop leek dat mensen topics openden om maar zoveel mogelijk posts te maken...

ik :r dus ook op die mensen die gaan streven naar een bepaald aantal posts, mij doet dat nou echt helemaal NIETS, ik ontleen er ok geen bepaalde status aan ofsow, mensen met bijv 200 posts zijn veel gaver dan al die mensen die net een maandje geregistreerd zijn en nu al meteen 2000 posts ofsow hebben.. IMHO

Maar ja, zie maar wat je ermee doet, dat is gewoon mijn mening...
ik neem aan dat je de (;)) smiley in mijn post niet over het hoofd hebt gezien kire?

ow ja, MAC ban lijkt me niet zo prettig, als je nou eens een vervelend broertje of zusje hebt wat ook op GoT zit (*hint*) dan is dat ERG pijnlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dkasemier: daarom staat er ook bijna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Op dinsdag 05 december 2000 10:37 schreef Centurion het volgende:
Misschien een gekke vraag, maar kun je mensen niet bannen op hun MAC-adres. Het zal wel niet kunnen, maar misschien is er een proggie te schrijven wat dat wel kan.
neen... kan niet...
Layer 2 informatie gaat neit buiten het subnet. Dus tenzij je in het zelfde subnet als athena zit, kun je geen mac-adressen lezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dirk jan, het KAN wel, maar dan niet op server niveau. tenzij ik me vergis kun je namelijk routers wel mac adressen laten blokkeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Op dinsdag 05 december 2000 22:01 schreef Paz het volgende:
Dirk jan, het KAN wel, maar dan niet op server niveau. tenzij ik me vergis kun je namelijk routers wel mac adressen laten blokkeren...
INDERDAAD... maar een router is layer 3 he!
en mijn mac-adres zal nooit zichtbaar zijn bij T.net, simpelweg omdat mijn gateway die niet doorgeeft, omdat het niet van belang is.

want zeg nu, wat heeft de T.net server nu aan mij MAC adres?

maareh... kan dit topic niet gemoeved worden naar NT ;);)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar er zijn er ook veel die inbellen via een modem en deze heeft geen mac adres als ik me niet vergis.
Pagina: 1 2 3 Laatste