Ik weet dat het misschien heel erg laat is om dit op te merken, maar in de ts staat een link naar "www.dslexpres.nl" die werkt echter niet en dat moet zijn: "www.dslexpress.nl" met dubbel "s" dus.
Bij mij duurde het welgeteld 3+ maanden. Kabelabbo opgezegd, nooit ADSL op de lijn gehad, toch onduidelijke vertraging. Als iemand zo lang met 56k wil internetten moet hij dat vooral doen, maar ik kan zeggen dat het best irritant islawaai schreef op 06 oktober 2003 @ 19:58:
[...]
Allemaal mooi en aardig maar hoe lang duurt het voordat je ADSL van KPN weg is?
Dat kan tot 4wk duren... daarna gaat demon een lijn onderzoek doen... dan krijg je je modem en doet ie het waarschijnlijk... dus niet zo eigenwijs. Heb het zelf ook meegemaakt... alleen als je nog geen adsl hebt dan kan het snel zijn. En als kpn mee gaat werken dan ook... ps als je BBned oid hebt dan is het ook snel... maar Van KPN naar BBned oid. gaat gewoon niet snel.
Demon heeft een nieuwe aanmelding bij...yaahooo
Vandaag aangevraagd, vrijdag de 10de kpn van me lijn af en 13de gaat Demon al aan de slag. Mooier getimed kan niet
Tot over een paar weekjes...tot dan!!!

Vandaag aangevraagd, vrijdag de 10de kpn van me lijn af en 13de gaat Demon al aan de slag. Mooier getimed kan niet
Tot over een paar weekjes...tot dan!!!
Bij mij werkte het in een maand, KPN -> BBNed, en als de kruisdraden in de telefooncentrale niet kapot waren geweest toen het werd opgeleverd had het na twee weken waarschijnlijk al gewerkt.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Zo geweldig is die retentie anders niet in elke groep:cjdijk schreef op 07 October 2003 @ 11:21:
Wat een opluchting zeg, ben over 2 weken van KPN af.
Demon heeft trouwens zijn nieuwsservers nog groter gemaakt.
Was voorheen 20 TeraByte, is nu 140 TeraByte.
Zhadum in "BBned, 1 mbit upload"
* Hans gaat ff vast 2000 spindeltjes met elk 100 cdr's kopen
Retentie alt.binaries.movies.divx = 15.7 dagen.
Retentie alt.binaries.dvd = 15.6 dagen.
bla bla
Geweldig die concurrentie.
alt.binaries.nl has 264814 articles, and 3.1 days of retention.
Verwijderd
Altijd beter dan bij chello want daar was het nooit compleet.
gister heb ik trouwens me modem gekregen deze heb ik aan gesloten moest hiervoor wel eerst me halve telefoon verbinding verbouwen want me hoofd aansluiting is direct gesplit, nu heb ik met wat knutsel werk dit achter the splitter zitten.
Maar mijn vraag is nu kan iemand een schatting geven hoelang het duurt dat je de modem in huis heb en dat je verbinding er is ? heb gister trouwens wel een brief van kpn gehad dat me verbinding er voor een paar min uit kan liggen omdat ze me internet gaan aanlsuiten.
Maar de grote vraag is wanneer.
gaat het dsl lampje vanzelf trouwens branden als je op het netwerk zit of moet je dan persee je modem aan en uit zetten
gister heb ik trouwens me modem gekregen deze heb ik aan gesloten moest hiervoor wel eerst me halve telefoon verbinding verbouwen want me hoofd aansluiting is direct gesplit, nu heb ik met wat knutsel werk dit achter the splitter zitten.
Maar mijn vraag is nu kan iemand een schatting geven hoelang het duurt dat je de modem in huis heb en dat je verbinding er is ? heb gister trouwens wel een brief van kpn gehad dat me verbinding er voor een paar min uit kan liggen omdat ze me internet gaan aanlsuiten.
gaat het dsl lampje vanzelf trouwens branden als je op het netwerk zit of moet je dan persee je modem aan en uit zetten
Verwijderd
Jaja, mooi en aardig ook zoals hier boven vermeld staat, in de dump groepen is de retentie een stuk minder dat 15 dagen, meestal 3 tot 4cjdijk schreef op 07 October 2003 @ 11:21:
Lijkt een beetje op die snelheidsverhogings vergelijking:
XS4All gaat van 768/128 naar 1024/160 voor 51 euro.
Demon gaat van 1024/512 naar 2048/1024 voor 55 euro.
XS4All gaat van 2.5 TeraByte nieuwsgroepen naar 20 TeraByte.
Demon gaat van 20 TeraByte nieuwsgroepen naar 140 TeraByte.
En vergeet niet dat XS4ALL een eigen server heeft en Demon heeft uitbesteed, Prima server die XS4ALL bakkies
Gelukkig is het een fake email, weer wat gerust gesteld. Nu nog zorgen dat Planet/KPN me netjes (en snel!) afsluit.
[beetje off-topic]
Overigens: iedereen heeft het maar over die fantastische nieuwsgroepen. Ik heb er nog niet rondgeneust, maar zijn FTP's niet veel beter/makkelijker/sneller?
[/beetje off-topic]
[beetje off-topic]
Overigens: iedereen heeft het maar over die fantastische nieuwsgroepen. Ik heb er nog niet rondgeneust, maar zijn FTP's niet veel beter/makkelijker/sneller?
[/beetje off-topic]
Godverdomme
8/1 mbit. 5 jaar geleden zaten we op maximaal 64 kbit. Ik kan niet wachten tot ik 10 jaar ouder ben :)!
BTW: Als ik morgen mijn Planet ADSL opzeg, wanneer kan ik dan ongeveer Demon Express aanvragen?
BTW: Als ik morgen mijn Planet ADSL opzeg, wanneer kan ik dan ongeveer Demon Express aanvragen?
Ik heb zelf een nieuw abbo aangevraagd bij Demon (op 21 september) en ik hou de status nauwlettend in de gaten. Ze zijn al sinds de 29e bezig met de lijntest, maar ik geloof dat dit bij wel meer mensen het geval is. Maar tot mijn verbazing zag ik vandaag het volgende:
Ordernummer xxxxx: Aanvraag. (BaByXL xxxxxx/xxxx)
Oftewel, ik ga straks het internet op via het BaByXL netwerk. Maar ik dacht dat Demon daar geen nieuwe aansluitingen meer bij plaatste (in verband met BaByXL => Tiscali Wholesale move)?
Ordernummer xxxxx: Aanvraag. (BaByXL xxxxxx/xxxx)
Oftewel, ik ga straks het internet op via het BaByXL netwerk. Maar ik dacht dat Demon daar geen nieuwe aansluitingen meer bij plaatste (in verband met BaByXL => Tiscali Wholesale move)?
20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden
Planet da's minder (onredelijke/ongunstige voorwaarden in contract).Thunk schreef op 07 October 2003 @ 14:04:
Godverdomme8/1 mbit. 5 jaar geleden zaten we op maximaal 64 kbit. Ik kan niet wachten tot ik 10 jaar ouder ben :)!
Als je bijvoorbeeld 10 augustus 2001 bent begonnen met je abbo,
En je zegt nu per direct op, dan stopt je abbo 10 augustus 2004.
Dit omdat in tegenstelling tot alle andere Adsl providers via KPN,
(opzegtermijn van 1 maand), heeft Planet een opzeg termijn van 1 jaar.
Dit ondanks de misleidende tekst op de website van Planet.
Je kan dan dus 3 augustus 2004 Demon aanvragen,
en heb je als het meezit 17 augustus Demon,
als het tegenzit 4 weken later (2 tot 6 weken).
Maar misschien is het tegen die tijd wel mogelijk naadloos over te stappen,
tenminste ik denk dat KPN het niet lang vol kan houden het overstappen tegen te werken.
Als ik Planet zou hebben, zou ik ze die hele periode tegenwerken,
dan hebben ze een verkeerde aan mij
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
code:
1
2
3
4
| 03-10-2003 Bevestigd. De ordergegevens zijn gecontroleerd en goedgekeurd door de DSL partner. Er zal nu een technisch onderzoek plaatsvinden. |
Hoe lang duurt de lijncheck normaal? Ben de seconden zowat aan het aftellen
-
Dat varieert, bij de een 1 dag, bij de ander 1 week.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Zit er nu een snelheids limit op bij demon newsserver ?cjdijk schreef op 07 October 2003 @ 11:21:
Lijkt een beetje op die snelheidsverhogings vergelijking:
XS4All gaat van 768/128 naar 1024/160 voor 55 euro.
Demon gaat van 1024/512 naar 2048/1024 voor 55 euro.
XS4All gaat van 2.5 TeraByte nieuwsgroepen naar 20 TeraByte.
Demon gaat van 20 TeraByte nieuwsgroepen naar 140 TeraByte.
En bij de ander 3 weken, en de ander 4 weken. Linecheck begon bij mij op 19-9 en vandaag 7-10 staat ie daar nog steeds op, is gewoon geen antwoord op te geven dus..OMX2000 schreef op 07 October 2003 @ 14:41:
Dat varieert, bij de een 1 dag, bij de ander 1 week.
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Wokschotel schreef op 22 September 2003 @ 21:46:
Nieuwsserver van Demon
![]()
De newsserver die Demon gebruikt is die van Supernews Deze beschikt over meer dan 20 Tb opslagcapaciteit en heeft alle (binary)groepen die je je maar kunt wensen. De snelheid is gelimiteerd tot 3 threads van 512 kbit/sec.
Ja dat wel, maximaal 3 threads van 512 kilobits per seconde.Kanter schreef op 07 oktober 2003 @ 14:46:
[...]
Zit er nu een snelheids limit op bij demon newsserver ?
Maar gelukkig zijn er ook altijd nog wel andere dingen dan alleen nieuwsgroepen.
3 threads maar..?? das niet echt snel.. heb je eindelijk een snele connectie kan je er nog weinig mee
Ligt eraan, bij mij duurt het al 3 weken. Vandaag toch maar even met demon gebeld, waarom het zolang duurt. Blijkt dat de centrale hier (Gouda Centrum) vol is en dat ze pas op 10 november extra aansluitingen gaan plaatsendfr0st schreef op 07 October 2003 @ 14:38:
code:
1 03-10-2003 Bevestigd......
Hoe lang duurt de lijncheck normaal? Ben de seconden zowat aan het aftellen
Wordt dus pas eind november voordat ik mijn verbinding krijg, en mijn kabel-abo loopt al eind oktober af. Dacht dat het wel zou lukken binnen 2 maanden, niet dus
Dus als het lang gaat duren zou ik even bellen.
[ Voor 15% gewijzigd door NH298 op 07-10-2003 15:16 ]
Volgens mij moet je tot 2048 kbps kunnen downloaden, dat is snel zat voor mijn verbindingdCY schreef op 07 October 2003 @ 15:14:
3 threads maar..?? das niet echt snel.. heb je eindelijk een snele connectie kan je er nog weinig mee
/▌
Een vriend van me heeft ook Demon ADSL (8/1) aangevraagd en had ergens tussen de 2 en 2,5 week vanaf de aanvraag
Damn, dat ging echt snel bij hem 
Ik ga denk ik ook overstappen zodra ik kan, want chello hiero is tegenwoordig ook brak (schijnen 30 - 40 mensen in de straat chello te hebben
) Ik kan eigenlijk niet wachten, maarja, ik moet weer wachten tot mijn eerste jaar chello voorbij is voor ik chello op kan zeggen en de datum dat het hier aangelegd werd, is 11 januari dit jaar.
Dan word nog een tijdje wachten
[off-topic]
Kanter???? Ben jij toevallig familie van mij ofzo, ik heet "de Kanter" van mijn achternaam, ik zie alleen bar weinig in jouw profiel staan, dus ik denk ik vraag het hier even
[/off-topic]
Ik ga denk ik ook overstappen zodra ik kan, want chello hiero is tegenwoordig ook brak (schijnen 30 - 40 mensen in de straat chello te hebben
[off-topic]
Kanter???? Ben jij toevallig familie van mij ofzo, ik heet "de Kanter" van mijn achternaam, ik zie alleen bar weinig in jouw profiel staan, dus ik denk ik vraag het hier even
[/off-topic]
[ Voor 17% gewijzigd door Morax op 07-10-2003 15:29 ]
What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!
Das raar, bij mij duurt het nu ook 3 weken, heb ik toch maar gebeld en gezegd dat ik iemand heb gehoord die gebeld heeft en dus een volle centrale heeft. Zegt die gozer van de demon klantenservice tegen me dat demon dat helemaal niet kan zien en die info ook niet hebben. En hij kon zich niet voorstellen dat er iemand van demon dit bericht heeft uitgegeven aan die persoon (lees: jij dus)NH298 schreef op 07 October 2003 @ 15:15:
[...]
Ligt eraan, bij mij duurt het al 3 weken. Vandaag toch maar even met demon gebeld, waarom het zolang duurt. Blijkt dat de centrale hier (Gouda Centrum) vol is en dat ze pas op 10 november extra aansluitingen gaan plaatsen(ik heb mijn aanvraag 6 september opgestuurd)
Wordt dus pas eind november voordat ik mijn verbinding krijg, en mijn kabel-abo loopt al eind oktober af. Dacht dat het wel zou lukken binnen 2 maanden, niet dus
Dus als het lang gaat duren zou ik even bellen.
Vaag.
Ik bel de klantenservice vanmorgen en de mevrouw aan de andere kant van de lijn (waarschijnlijk iemand van demon
) vertelde me (na lang wachten) dat BabyXl op 10 november zogenaamde stiften (??) gaat toevoegen en dat deze nu vol zijn.
Ik wil best nog een keer bellen en hetzelfde vragen, kijken wat ze nu zeggen?
Ik wil best nog een keer bellen en hetzelfde vragen, kijken wat ze nu zeggen?
edit:
volgens mij heeft de demon medewerkster bij mij ook voor meer info naar BabyXl gebeld
volgens mij heeft de demon medewerkster bij mij ook voor meer info naar BabyXl gebeld
[ Voor 14% gewijzigd door NH298 op 07-10-2003 15:37 ]
Heet je echt de Kanter ? Ik ken namelijk niemand die zo heet. Heb deze nick gewoon zelf verzonnenMorax schreef op 07 October 2003 @ 15:28:
Een vriend van me heeft ook Demon ADSL (8/1) aangevraagd en had ergens tussen de 2 en 2,5 week vanaf de aanvraagDamn, dat ging echt snel bij hem
Ik ga denk ik ook overstappen zodra ik kan, want chello hiero is tegenwoordig ook brak (schijnen 30 - 40 mensen in de straat chello te hebben) Ik kan eigenlijk niet wachten, maarja, ik moet weer wachten tot mijn eerste jaar chello voorbij is voor ik chello op kan zeggen en de datum dat het hier aangelegd werd, is 11 januari dit jaar.
[off-topic]
[/off-topic]
Kan ook gewoon lang duren omdat we massaal abbo's aan het afsluiten zijn02-10-2003 - De ordergegevens zijn gecontroleerd en goedgekeurd door de DSL partner. Er zal nu een technisch onderzoek plaatsvinden om te bepalen of DSL daadwerkelijk mogelijk is op uw adres.
Zullen we het ontopic houden en niet elke status update van iedereen hier gaan posten?! Ik snap dat iedereen heel erg slecht kan wachten maar die updates zijn voor anderen gewoon nauwlijks interessant.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Vinden jullie het snelheidsverschil van het www gedeelte merkbaar van bijv een 2048 lijntje tov een 8192 lijntje? scheelt wel slechts 10 euro per maand
Misschien dat je het merkt als je op GoT in je voorkeuren hebt staan dat er 999 posts op een pagina moeten komen dat je het merkt, maar voor gewoon surfen zijn beiden snelheden zeer royaal en zul je er weinig van merken.dolby schreef op 07 oktober 2003 @ 16:17:
Vinden jullie het snelheidsverschil van het www gedeelte merkbaar van bijv een 2048 lijntje tov een 8192 lijntje? scheelt wel slechts 10 euro per maand
/▌
Bij mij ging de opzegging best wel snel, goede service xs4all via website opzeggen, uitprinten en gelijk er naar toe faxen. Paar minuten later effe bellen of het aan het gekomen, had een van de medewerkers het al verwerkt 
Status op de xs4all website:
01-10-2003 Verzonden XS4ALL heeft het door u ondertekende opzegformulier ontvangen en gecontroleerd. De opzegging is naar KPN Telecm verzonden.
29-09-2003 Ingediend Uw opdracht tot opzegging van de dienst ADSL is via de website ingediend. Als XS4ALL het door u ondertekende opzegformulier heeft ontvangen wordt deze gecontroleerd en naar KPN Telecom verzonden.
op 03-10-2003: Schriftelijke bevestiging ontvangen van XS4ALL
op 06-10-2003: Schriftelijke bevestiging van KPN ontvangen (ADSL wordt beëindigd op 29-10)
Dus ik kan nu 22/23-10 mijn Demon DSL aanvragen
En dan hopen dat ik maar snel mijn connectie krijgt
Modbreak:
Stats posten == OW krijgen. Check je mail. Laat dit ook een waarschuwing zijn voor de anderen.
Status op de xs4all website:
01-10-2003 Verzonden XS4ALL heeft het door u ondertekende opzegformulier ontvangen en gecontroleerd. De opzegging is naar KPN Telecm verzonden.
29-09-2003 Ingediend Uw opdracht tot opzegging van de dienst ADSL is via de website ingediend. Als XS4ALL het door u ondertekende opzegformulier heeft ontvangen wordt deze gecontroleerd en naar KPN Telecom verzonden.
op 03-10-2003: Schriftelijke bevestiging ontvangen van XS4ALL
op 06-10-2003: Schriftelijke bevestiging van KPN ontvangen (ADSL wordt beëindigd op 29-10)
Dus ik kan nu 22/23-10 mijn Demon DSL aanvragen
Modbreak:
Stats posten == OW krijgen. Check je mail. Laat dit ook een waarschuwing zijn voor de anderen.
[ Voor 8% gewijzigd door Korakal op 08-10-2003 21:38 ]
SVP GEEN statusberichten meer posten, of ze nou van xs4all of demon zijn! Uit de startpost:
Geen statusberichten - Worden OW's voor uitgedeeld
[ Voor 15% gewijzigd door Wokschotel op 07-10-2003 17:06 ]
De islam kan uw vrijheid schaden
[off-topic]Kanter schreef op 07 October 2003 @ 15:52:
[...]
Heet je echt de Kanter ? Ik ken namelijk niemand die zo heet. Heb deze nick gewoon zelf verzonnen
Jah, serieus, mijn volledige naam is: Wesley de Kanter (en iedereen mag het weten
Ik dacht misschien dat jij ook een "de Kanter" was, omdat je jouw nick zeker niet vaak "zomaar" tegenkomt, maar in dit geval dus wel
Veel plezier met je zelfverzonnen nick
[/off-topic]
P.S.
Sorry voor de overlast mensen, excuses
What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!
Verwijderd
mmhh kom ik daarnet thuis ik denk loop nog effe me draden naar de splitter een modem na enz met de handleiding, wat blijkt nou had ik 2 draden om gewisseld dus ik sluit ze anders aan gaat me dsl lampje spontaan brandenVerwijderd schreef op 07 oktober 2003 @ 13:10:
Altijd beter dan bij chello want daar was het nooit compleet.
zometeen effe met een oude bak kijken of ik echt internet heb. ik had trouwens me aanvraag ingediend op 18-09-2003
Hmm heb vandaag een brief van KPN gekregen, dat zei een order binnen hadden van een andere dienst (zal wel BBned zijn dan ofzo).
Dus ze hebben het volgens mij wel al verwerkt, maar wat heeft KPN hier nu weer mee te maken? Ja het is hun telefoondienst waar je gebruik van maakt..
Dus ze hebben het volgens mij wel al verwerkt, maar wat heeft KPN hier nu weer mee te maken? Ja het is hun telefoondienst waar je gebruik van maakt..
Verwijderd
Ik heb tijdens ut gamen problemen met m'n ping!
Al sinds een week of wat.. (met 2048/512 verbinding via BBned
)
Kheb gehoord dat meer mensen dat probleem hadden.. ik d8 eerst dat ut aan m'n modem ofzo lag..
Demon doet beetje vaag.. die zeggen verder nie veel
Weet iemand hier wat meer van???
Alvast bedankt en Greetz..
Al sinds een week of wat.. (met 2048/512 verbinding via BBned
Kheb gehoord dat meer mensen dat probleem hadden.. ik d8 eerst dat ut aan m'n modem ofzo lag..
Demon doet beetje vaag.. die zeggen verder nie veel
Weet iemand hier wat meer van???
Alvast bedankt en Greetz..
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2003 23:23 ]
Verwijderd
Nee dat kan nietGenghis Khan schreef op 25 september 2003 @ 14:30:
Kun je als je ISDN hebt op alletwee je lijnen ADSL aanvragen?
- *Je moet opgeven analoog of ISDN *Isdn brengt net zoveel koperdraadjes binnen als Analoog *Je hebt dus een telefoonaansluiting *Pas in de NT1 wordt deze omgezet in twee verbindingen
Hoe weet/meet je de download bij Chello. Tellen a.b. nieuwsgroepen mee?cgok schreef op 28 September 2003 @ 11:19:
Bij Chello zit ik per maand op +/- 60 gig en tot nu toe niks gehoord.
Modbreak
Modbreak:
Wil je ajb de

[ Voor 48% gewijzigd door Korakal op 08-10-2003 20:50 ]
Een noob is een beginner.Genea028 schreef op 08 October 2003 @ 02:45:
[...]
![]()
Misschien ben ik het zelf ook wel. Maar ik moet het toch vragen, wat is een noobs?
Zeg maar bijvoorbeeld iemand die meedere posts onder elkaar schrijft,
en dus niet weet dat er ook zoiets bestaat als een edit knopje.
Hint, het is de bedoeling dat je dat knopje wel gebruikt,
en niet binnen 24 uur twee posts van jezelf onder elkaar zet.
Prima en duidelijk geantwoord, geen Noob dus.Verwijderd schreef op 08 oktober 2003 @ 03:08:
[...]
Nee dat kan niet
- *Je moet opgeven analoog of ISDN *Isdn brengt net zoveel koperdraadjes binnen als Analoog *Je hebt dus een telefoonaansluiting *Pas in de NT1 wordt deze omgezet in twee verbindingen
Al het Adsl verkeer wat door je lijn gaat telt mee,Genea028 schreef op 08 October 2003 @ 03:29:
[...]
Hoe weet/meet je de download bij Chello. Tellen a.b. nieuwsgroepen mee?
dus ook nieuwsgroepen, browsen, emailen, ftp...
Daar zijn programma'tjes voor om dat te meten (du-meter bijvoorbeeld).
Verwijderd
Kun je dan niet beter meteen een DVD-writer gaan kopen?cjdijk schreef op 07 October 2003 @ 11:21:
Ik had eerst ook net een CD-writer gekocht, maar toen ik zag wat ik allemaal ging downloaden, bleek het met CD's gewoon niet meer te doen en heb ik maar meteen daarna een DVD-writer aangeschaft
[/offtopic]
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2003 07:22 ]
kan iemand me de wekelijke download en upload snelheden geven van een 8192/1024 verbinding?
En is het bijgeleverde adsl modem ook geschikt om aan een router te hangen?
Ik overweeg ernstig om ook over te stappen
Al jou vragen zijn terug te lezen in het topic, ze zijn allemaal al uitvoerig behandeld.Speedy_Gonzalez schreef op 08 October 2003 @ 08:19:
kan iemand me de wekelijke download en upload snelheden geven van een 8192/1024 verbinding?
8192/1024 wordt in de praktijk maximaal 819/102 KiloByte per seconde,Speedy_Gonzalez schreef op 08 October 2003 @ 08:19:
vanwege de overhead, maar hangt ook van de kwaliteit van je lijn af.
Je kunt/mag een router hangen achter je modem, al wordt daar geen support op geleverd door Demon.
Het is zelfs mogelijk je modem in te stellen als router, al mis je dan wel bepaalde functionaliteit (instelmogelijkheden zijn beperkt).
Je hoeft je modem daarvoor niet te tweaken, je garantie vervalt dus niet.
Wat mis je zoals als je het modem als router in gaat stellen?cjdijk schreef op 08 October 2003 @ 08:42:
[...]
Het is zelfs mogelijk je modem in te stellen als router, al mis je dan wel bepaalde functionaliteit (instelmogelijkheden zijn beperkt).
Je hoeft je modem daarvoor niet te tweaken, je garantie vervalt dus niet.
Nogmaals stel ik deze vraag, waarop ik tot heden geen antwoord heb gehad: Waarom sluit Demon nog steeds via BaByXL af, terwijl ik had begrepen dat dit niet meer zou gebeuren sinds het Tiscali Wholesale is gaan heten?
Van wie heb je dat gehoord dan? Het lijkt er juist op dat ze meer babyxl zijn gaan aansluiten sindsdien.....B_O_S_S schreef op 08 October 2003 @ 09:26:
Nogmaals stel ik deze vraag, waarop ik tot heden geen antwoord heb gehad: Waarom sluit Demon nog steeds via BaByXL af, terwijl ik had begrepen dat dit niet meer zou gebeuren sinds het Tiscali Wholesale is gaan heten?
Ik heb het nergens bevestigd gekregen, maar in de vorige topics kwam ik steeds tot de conclusie dat er juist enkel BBNed werd afgesloten, alleen ná de snelheidsverhoging heb ik geen posts meer gezien met "Ik ben aangesloten op het xxxxx-netwerk"Largow schreef op 08 October 2003 @ 09:38:
[...]
Van wie heb je dat gehoord dan? Het lijkt er juist op dat ze meer babyxl zijn gaan aansluiten sindsdien.....
Mijn aanvraag loopt nog steeds, maar het lijkt er op dat het bij mij ook een BaByXL-aansluiting wordt.B_O_S_S schreef op 08 October 2003 @ 09:45:
[...]
Ik heb het nergens bevestigd gekregen, maar in de vorige topics kwam ik steeds tot de conclusie dat er juist enkel BBNed werd afgesloten, alleen ná de snelheidsverhoging heb ik geen posts meer gezien met "Ik ben aangesloten op het xxxxx-netwerk"
Op de statuspagina staat tenminste BaByXL met een nummer er achter.
yupz dan wordt het een babyXL, bij mij staat er Bbned achter..mlevd schreef op 08 October 2003 @ 09:51:
[...]
Mijn aanvraag loopt nog steeds, maar het lijkt er op dat het bij mij ook een BaByXL-aansluiting wordt.
Op de statuspagina staat tenminste BaByXL met een nummer er achter.
Wie zijn hier btw ook zo triest als mij dat ze om het half uur hun status page bekijken?!
Na een week ben je het wel zatm0nk schreef op 08 October 2003 @ 09:52:
yupz dan wordt het een babyXL, bij mij staat er Bbned achter..
Wie zijn hier btw ook zo triest als mij dat ze om het half uur hun status page bekijken?!![]()

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22
wehehe ik hou het al sinds 8 September vol
althans sinds mijn lijncheck..
Kun je van te voren weten of het BBnet of BabyXl wordt?
in je orderstatus kan je het zien ja. Van te voren (dus voor je order), zou het niet weten eigenlijk.. even bellen met demon?
Even voor de mensen die al wat langer wachten op de lijntest, en denken dat de lijntest maar maximaal een week duurt (bij die groep zat ik tot vanochtend ook). Mijn vraag aan Demon was, of het normaal was dat de lijntest al meer dan 2 weken duurde, aangezien bij meerdere mensen in mijn omgeving hij maar 1 tot 3 dagen duurde. Hier hun reactie:
Een technisch onderzoek duurt meestal een week of 3. Soms zelfs langer. De mensen in uw omgeving hebben dus geluk gehad maar u wordt zeker niet benadeelt.
Ik heb een paar dagen geleden ook een mailtje gehad waarin stond dat mijn lijn binnen 3 weken opgeleverd zal worden en dat de modem opgestuurd wordt, maar er stond geen track-and-trace nummer bij zoals ik dat bij anderen zag. Hoort dat niet in datzelfde mailtje te staan?
Pluk de dag, maar laat nog wat hangen voor morgen! Specs
De demon medewerkster die ik aan de lijn had zei dat een lijntest van 3 weken toch echt al behoorlijk lang is. Later bleek dat mijn lijntest waarschijnlijk 7 weken gaat duren (centrale vol).
Dus voor mensen die ook al lang wachten op de lijntest, (3+ weken) een telefoontje naar Demon kan opheldering geven.
Dus voor mensen die ook al lang wachten op de lijntest, (3+ weken) een telefoontje naar Demon kan opheldering geven.
Verwijderd
Ik las hier ook ergens een post dat TweakDSL duurder zou zijn dan Demon. Nou zag ik op webwereld een leuk pdf'je waarbij ze de kosten voor een aantal abonnementen voor een periode van 2 jaar hadden doorberekend en dan is TweakDSL dus goedkoper dan bijvoorbeeld Demon voor het 8/1 abonnement.
Ik heb zelf eind vorige week Demon 8/1 besteld, niet dat ik reclame probeer te maken voor TweakDSL, dit is gewoon voor de volledigheid.
Ik heb zelf eind vorige week Demon 8/1 besteld, niet dat ik reclame probeer te maken voor TweakDSL, dit is gewoon voor de volledigheid.
Eehm ik zie niet hoe Demon duurder kan zijn dan TweakDSL over 2 jaar? Addertje onder het gras?Verwijderd schreef op 08 October 2003 @ 11:27:
Ik las hier ook ergens een post dat TweakDSL duurder zou zijn dan Demon. Nou zag ik op webwereld een leuk pdf'je waarbij ze de kosten voor een aantal abonnementen voor een periode van 2 jaar hadden doorberekend en dan is TweakDSL dus goedkoper dan bijvoorbeeld Demon voor het 8/1 abonnement.
TweakDSL heeft een actie de eerste 6 maanden voor 45 euro of zoiets 47,50
Maar volgens mij klopt het pdf'je van webwereld dan nog niet want daar staat ook dat het modem gratis is, maar volgens mij is het of gratis modem of 6 maanden korting. Dus niet beide
Maar volgens mij klopt het pdf'je van webwereld dan nog niet want daar staat ook dat het modem gratis is, maar volgens mij is het of gratis modem of 6 maanden korting. Dus niet beide
[ Voor 65% gewijzigd door NH298 op 08-10-2003 11:37 ]
Off-topic: Ik blijf het triest vinden dat ze gewoon niet kunnen spellen.. "benadeelt" sjongejonge..B_O_S_S schreef op 08 October 2003 @ 10:49:
Even voor de mensen die al wat langer wachten op de lijntest, en denken dat de lijntest maar maximaal een week duurt (bij die groep zat ik tot vanochtend ook). Mijn vraag aan Demon was, of het normaal was dat de lijntest al meer dan 2 weken duurde, aangezien bij meerdere mensen in mijn omgeving hij maar 1 tot 3 dagen duurde. Hier hun reactie:
[...]
Maar on-topic, dan hebben die anderen inderdaad mazzel gehad. Als het goed is beginnen ze één dezer dagen aan mijn lijntest
Lekker belangrijk, BBNed of BabyXL.B_O_S_S schreef op 08 October 2003 @ 09:26:
Demon pakt gewoon die het snelst/goedkoopst kan leveren.
Je krijgt in beide gevallen dezelfde prijs en dezelfde snelheid.
Alleen BabyXL blijkt een gunstiger/lagere ping te hebben.
Ik heb ook zo'n mailtje gehad (vrijdag) en ook bij mij stond geen track-and-trace nummer. Blijkbaar wordt het modem niet direkt verstuurd nadat de line-check is goedgekeurdfraggel schreef op 08 October 2003 @ 11:03:
Ik heb een paar dagen geleden ook een mailtje gehad waarin stond dat mijn lijn binnen 3 weken opgeleverd zal worden en dat de modem opgestuurd wordt, maar er stond geen track-and-trace nummer bij zoals ik dat bij anderen zag. Hoort dat niet in datzelfde mailtje te staan?
Intel Core2 6600 @ 2700Mhz | Asus P5W DH | 2048 MB | NVidia Geforce 7950GX2 | Raptor 160GB + WD 260GB
Kan het trouwens zo zijn dat als de centrale voor BabyXL vol is, er nog wel plek is bij BBNed? (in diezelfde centrale dus). Of maken ze gebruik van dezelfde aansluitingen.
Toch maar weer even een mailtje verstuurd, raar dat er zo'n verschil in zit.NH298 schreef op 08 October 2003 @ 11:20:
De demon medewerkster die ik aan de lijn had zei dat een lijntest van 3 weken toch echt al behoorlijk lang is. Later bleek dat mijn lijntest waarschijnlijk 7 weken gaat duren (centrale vol).
Daar heb ik ook last van. Misschien modems op?ToriHino schreef op 08 October 2003 @ 11:38:
[...]
Ik heb ook zo'n mailtje gehad (vrijdag) en ook bij mij stond geen track-and-trace nummer. Blijkbaar wordt het modem niet direkt verstuurd nadat de line-check is goedgekeurd
Misschien moeten we maar een praatgroep oprichten voor een nieuwe slachtoffer-groep: De statuspagina verslaafdenOMX2000 schreef op 08 October 2003 @ 11:44:
[...]
Daar heb ik ook last van. Misschien modems op?Ik ben nu een van de statuspagina verslaafden, zoals velen hierzo. Give me MY MODEM!!!!!
Intel Core2 6600 @ 2700Mhz | Asus P5W DH | 2048 MB | NVidia Geforce 7950GX2 | Raptor 160GB + WD 260GB
Iedereen heeft het hier over gunstige en ongunstige pings. Wat is volgens jullie een gunstige / of ongunstige ping dan? Wat moet ik mij hier bij voorstellen? 10ms, 20 ms of 70 ms?
Verwijderd
Dat dacht ik dus ook al, had alleen geen zin om het te checken dus ik nam voor het gemak maar aan dat Webwereld gelijk zou hebbenNH298 schreef op 08 oktober 2003 @ 11:32:
TweakDSL heeft een actie de eerste 6 maanden voor 45 euro of zoiets 47,50
Weet iemand al iets meer over het overstappen van oude Metro klanten naar een voordeliger pakket?
Ik betaal nu bij Demon Internet 45 EURO per maand voor 786 / 128
Ik betaal nu bij Demon Internet 45 EURO per maand voor 786 / 128

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
10 is zeer relaxtBor_de_Wollef schreef op 08 October 2003 @ 12:02:
Iedereen heeft het hier over gunstige en ongunstige pings. Wat is volgens jullie een gunstige / of ongunstige ping dan? Wat moet ik mij hier bij voorstellen? 10ms, 20 ms of 70 ms?
Ping is vooral van belang bij games, een lagere wachttijd (ping) is beter. 70 is zeer slecht voor adsl.
Slecht voor ADSL? 20ms is sowieso slecht. Ik haal met mijn Chello kabelabonnement bij Speedtest.nl 8ms.. Ik geloof niet dat de ping-tijden van Demon daar heel veel van zullen verschillen.Tutti-frutti schreef op 08 October 2003 @ 12:18:
[...]
10 is zeer relaxtmaar dat haal je niet zo snel. Ik heb zelf ALTIJD 20ms. Naar tweakers toe, maar ook op speedtest.
Ping is vooral van belang bij games, een lagere wachttijd (ping) is beter. 70 is zeer slecht voor adsl.
Reporter: 'What do you think about western civilization?'
Gandhi: 'I think it would be a good idea.'
Is het mogelijk dat wanneer in de telefooncentrale je verbinding in wordt geschakeld voor ADSL je telefoonverbinding voor een minuut of twee wegvalt?
Aangezien we zojuist hier ongeveer twee minuten lang geen verbinding hadden...
Of was het gewoon een "normale" storing?
Aangezien we zojuist hier ongeveer twee minuten lang geen verbinding hadden...
Of was het gewoon een "normale" storing?
Eh wel dus....mboots schreef op 08 October 2003 @ 12:28:
[...]
Slecht voor ADSL? 20ms is sowieso slecht. Ik haal met mijn Chello kabelabonnement bij Speedtest.nl 8ms.. Ik geloof niet dat de ping-tijden van Demon daar heel veel van zullen verschillen.
Ping bij bbnet is meestal 20-30ms, bij babyxl vaker 15-20ms.
Wat ik hier gezien heb is dat een enkeling echt lager (=beter) scoort, maar dan vaak een aansluiting vlakbij de centrale heeft met 1ste klas koper.
Ping naar T.Net is hier 24ms met Demon BBned. Voorheen met Chello lag dat ergens tussen de 15 en 60ms. Bovendien had ik met Chello vaak pings naar o.a. de VS van 600+. Ik heb liever een iets hogere, maar zeer stabiele ping, dan elke keer wat anders.
Bovendien heb ik laatst mijn firmware van mijn CJ811 geupgrade waardoor ik van 30 naar 24 ging naar T.net. Vond ik best veel, misschien dat andere modems nog wel een betere ping geven.
Bovendien heb ik laatst mijn firmware van mijn CJ811 geupgrade waardoor ik van 30 naar 24 ging naar T.net. Vond ik best veel, misschien dat andere modems nog wel een betere ping geven.
Nou ik zit dus niet bij BabyXL , ook niet vlakbij de centrale en 1ste klas koper kan ik niks overzeggenLargow schreef op 08 October 2003 @ 12:42:
[...]
Eh wel dus....
Ping bij bbnet is meestal 20-30ms, bij babyxl vaker 15-20ms.
Wat ik hier gezien heb is dat een enkeling echt lager (=beter) scoort, maar dan vaak een aansluiting vlakbij de centrale heeft met 1ste klas koper.
maar ik haal wel 17-18ms op GoT, dus tja
Zou het een probleem zijn als ik een IQ zou hebben van een glas water?
Ping naar Got zegt niet zoveel denk ik. Ik haal 13 ms (babyxl)docftp schreef op 08 October 2003 @ 13:12:
[...]
Nou ik zit dus niet bij BabyXL , ook niet vlakbij de centrale en 1ste klas koper kan ik niks overzeggen
maar ik haal wel 17-18ms op GoT, dus tja
Ik denk dat je bij speedtest 20ms+ als resultaat krijgt. (17-18 bij mij)
[ Voor 5% gewijzigd door Largo op 08-10-2003 13:33 ]
Als het maar naar behoren werkt ben ik blij!!!
Ben toch al gewend op ping 30 te hebben.. mij maakt het niks uit of het nou onder de 20 of weet ik veel is..
Ben toch al gewend op ping 30 te hebben.. mij maakt het niks uit of het nou onder de 20 of weet ik veel is..
dat is heel goed mogelijk.Wildfire schreef op 08 October 2003 @ 12:38:
Is het mogelijk dat wanneer in de telefooncentrale je verbinding in wordt geschakeld voor ADSL je telefoonverbinding voor een minuut of twee wegvalt?
hmm verrassend genoeg is dat 19 ms.Largow schreef op 08 October 2003 @ 13:30:
[...]
Ping naar Got zegt niet zoveel denk ik. Ik haal 13 ms (babyxl)
Ik denk dat je bij speedtest 20ms+ als resultaat krijgt. (17-18 bij mij)
het zal allemaal wel, het werkt beter dan chello in ieder geval ( alles werkt beter dan chello )
Als die korte storing van vandaag idd vanwege het activeren van m'n aansluiting is, dan vind ik het wel vreemd dat zowel Demon als KPN niet vantevoren melden dat dat mogelijk is... toch wel handig als de consument dat vantevoren weet.
Nu alleen nog wachten op m'n modem...
Ik ben eigenlijk niet zo benieuwd naar de ping overdag op rustige momenten (die is hier nu ook wel ok, met Chello) maar meer naar de ping op Prime-Time (vanaf 6-7 uur 's avonds tot 10 uur 's avonds) Aangezien de ping (en snelheid) hier op Chello dan helemaal instort (dat is ook de reden waarom ik overstap naar Demon).
docftp schreef op 08 October 2003 @ 13:42:
[...]
hmm verrassend genoeg is dat 19 ms.
het zal allemaal wel, het werkt beter dan chello in ieder geval ( alles werkt beter dan chello )
Ik persoonlijk heb ongeveer dezelfde ping over de gehele dag.B_O_S_S schreef op 08 October 2003 @ 13:50:
Ik ben eigenlijk niet zo benieuwd naar de ping overdag op rustige momenten (die is hier nu ook wel ok, met Chello) maar meer naar de ping op Prime-Time (vanaf 6-7 uur 's avonds tot 10 uur 's avonds) Aangezien de ping (en snelheid) hier op Chello dan helemaal instort (dat is ook de reden waarom ik overstap naar Demon).
Ga ik vanavond voor je testenB_O_S_S schreef op 08 oktober 2003 @ 13:50:
een specifieke tijd in gedachten?
Verwijderd
Daarna doetiet zeker niet.Verwijderd schreef op 07 October 2003 @ 13:10:
Juist is: je modem aanzetten.

Overigens heb je dat hier zeker in 10 berichten kunnen lezen.
Ik zoek al een week lang in GOT, bij ZyXel en routershop naar de volgende vraag:
Ondersteund de ZyXel modem alle netwerken in nederland?
mischien wel handig dat iedereen erbij zet wat voor abbo hij heeft. 1024 of 256 upload maakt verschil.
Ik heb nu 512/256 babyxl. ping naar tweakers.net: 17-18 ms, speedtest: 21 ms
Ik krijg idd ook het idee dat je met babyxl een betere ping hebt. Begrijp ook niet echt waarom veel mensen zo graag bbned willen, die heeft toch geen voordelen?
Ik heb nu 512/256 babyxl. ping naar tweakers.net: 17-18 ms, speedtest: 21 ms
Ik krijg idd ook het idee dat je met babyxl een betere ping hebt. Begrijp ook niet echt waarom veel mensen zo graag bbned willen, die heeft toch geen voordelen?
Nee, gewoon op prime-time, ergens tussen 7 en 9 is het het drukst geloof ik.docftp schreef op 08 October 2003 @ 14:02:
[...]
Ga ik vanavond voor je testen
een specifieke tijd in gedachten?
Ik twijfel wel of je de zyxel website heb gezocht, want er staat met koeienletters het volgende:Mickman schreef op 08 October 2003 @ 14:24:
Ik zoek al een week lang in GOT, bij ZyXel en routershop naar de volgende vraag:
Combinatie van een modem voor ADSL over PSTN (analoog), router met 10/100 LAN ethernet aansluiting en filtering firewall. NAT en DHCP mogelijk. Eenvoudige configuratie doormiddel van ingebouwde webserver. Werkt met ADSL van KPN, BBned en BabyXL over PSTN (analoog)
Edit: ik heb het anders binnen 10 seconde gevonden
[ Voor 5% gewijzigd door The Conman op 08-10-2003 15:06 ]
OH, nou ja thanx,
maar is er geen mogelijkheid om met versatel te communiceren? Ik sta namelijk op het punt adsl te bestellen, dit is het enige twistpunt.
Ik wilde via www.adslmetacrawler.com bestellen. Heeft iemand hier ervaring mee? of zal ik gewoon via Demon bestellen.
maar is er geen mogelijkheid om met versatel te communiceren? Ik sta namelijk op het punt adsl te bestellen, dit is het enige twistpunt.
Ik wilde via www.adslmetacrawler.com bestellen. Heeft iemand hier ervaring mee? of zal ik gewoon via Demon bestellen.
[ Voor 28% gewijzigd door Mickman op 08-10-2003 16:24 ]
Verwijderd
Ik heb mijn bestelling bij adslmetacrawler geannuleerd en gewoon via demon besteld. Na overleg met een van hun verkoopmedewerkers was zelfs hij het met me eens dat adslmet... niets kon toevoegen behalve wat euro's aan de prijs.Mickman schreef op 08 October 2003 @ 16:21:
OH, nou ja thanx,
Ik deed dit namelijk vanwege de wifi installatie (ik dacht er een goedkoop kaartje en access point bij te krijgen) maar bij nader inzien moest je hier alsnog zelf voor zorgen.
Dus bestel bij demon je adsl, bij een andere zaak je access point en kaartje en installeer het gewoon zelf.
ik heb zitten rekenen dat ik op jaarbasis met een 1025/512 abonnement 50 euro duurder uit ben dan wanneer ik het 512/256 abonnement neem waarbij aansluitkosten en 100 euro voor het zylex modem moet worden betaald.
(niet moeilijk om voor 1024 abo te kiezen)
Echter wanneer ik voor het 512 abonnement zou gaan, wil ik een alcatel 510 modem willen aanschaffen. Deze ondersteund namelijk alle netwerken incl. versatel en is niet duur.
Het enige min puntje daarbij is dat je totaal geen support meer krijgt van Demon, of valt het met de support wel mee (in positieve zin)?
(niet moeilijk om voor 1024 abo te kiezen)
Echter wanneer ik voor het 512 abonnement zou gaan, wil ik een alcatel 510 modem willen aanschaffen. Deze ondersteund namelijk alle netwerken incl. versatel en is niet duur.
Het enige min puntje daarbij is dat je totaal geen support meer krijgt van Demon, of valt het met de support wel mee (in positieve zin)?
[ Voor 5% gewijzigd door Mickman op 08-10-2003 16:42 ]
Als je het modem binnen hebt, wil het nog niet zeggen, dat je er dan al bent: ik heb het modem en er zit dsl op lijn, maar geen (vast) ip adres van de DHCP server van Demon, dus geen connectie. na toezending van het modem, kan het nog drie weken duren tot de echte oplevering.Wildfire schreef op 08 October 2003 @ 13:48:
[...]
Als die korte storing van vandaag idd vanwege het activeren van m'n aansluiting is, dan vind ik het wel vreemd dat zowel Demon als KPN niet vantevoren melden dat dat mogelijk is... toch wel handig als de consument dat vantevoren weet.
Nu alleen nog wachten op m'n modem...
Wat ik vaker heb gehoord en gelezen in forum op internet: 1 week meestal gratis surfen.... je moet gewoon af en toe kijken of er al wat op de lijn zit (hihi), zo ja, dan ga je automatisch n. de mac-adres pagina van demon, voor aanmelding mac-adres. Zo neen... lekker wachten en andere leuke dingen doen.
Officieel: e-mail afwachten van Demon over lijnoplevering.

Waarom zou je een modem willen hebben dat alles ondersteunt?
Je gaat toch gewoon enkele jaren adsl-len, en daarna zijn er weer betere modellen en is zo'n oud modem toch nog maar een fractie van de aankoopprijs waard.
Zeker als je maar van 1 jaar uitgaat zou ik dat gratis modem pakken, en dan weer opnieuw beslissen. Of zijn er nog meer factoren die meespelen?
Je gaat toch gewoon enkele jaren adsl-len, en daarna zijn er weer betere modellen en is zo'n oud modem toch nog maar een fractie van de aankoopprijs waard.
Zeker als je maar van 1 jaar uitgaat zou ik dat gratis modem pakken, en dan weer opnieuw beslissen. Of zijn er nog meer factoren die meespelen?
je hebt helemaal gelijk, ik ga nu bestellen, tnx!!Largow schreef op 08 oktober 2003 @ 16:48:
Waarom zou je een modem willen hebben dat alles ondersteunt?
het wordt dus een 1024/512 abo
[ Voor 7% gewijzigd door Mickman op 08-10-2003 16:52 ]
Verstandige keuze. Heb ik ookMickman schreef op 08 October 2003 @ 16:49:
[...]
je hebt helemaal gelijk, ik ga nu bestellen, tnx!!
het wordt dus een 1024/512 abo
Zyxel ethernetmodem sectie op Demon site ziet er duidelijker uit nu (zie oude en nwe. firmware BBNED/BABY...
http://www.demon.nl/support/dslexpress/drivers.html
http://www.demon.nl/support/dslexpress/drivers.html
Daar is ie weerB_O_S_S schreef op 08 October 2003 @ 15:04:
[...]
Nee, gewoon op prime-time, ergens tussen 7 en 9 is het het drukst geloof ik.
Ping naar tweakers.net is gemiddeld 17ms
op speedtest.nl 19ms
Je zou dus kunnen zeggen dat het positief klinkt en ook nog is.
Ik ben er al 10 maanden zeer blij mee.
[ Voor 6% gewijzigd door docftp op 08-10-2003 20:01 ]
Op het moment dat die line-check is voltooid gaat er een seintje naar de afdeling die de modems verstuurt. Het is afhankelijk van de drukte, bezetting, etc. hoe snel het modem dan daadwerkelijk wordt opgestuurd. Er wordt op het moment dat het modem de deur uit gaat geen e-mail verstuurd; het enige dat je ziet, is dat het track&trace-nummer op de statuspagina verschijnt.ToriHino schreef op 08 October 2003 @ 11:38:
[...]
Ik heb ook zo'n mailtje gehad (vrijdag) en ook bij mij stond geen track-and-trace nummer. Blijkbaar wordt het modem niet direkt verstuurd nadat de line-check is goedgekeurd
Verwijderd
BBned netwerk heeft volgens mij aardig overeenkomst met KPN ADSL netwerk qua ping.
Ik zit via KPN ADSL en heb een ping naat Tnet van 15 ms.
Minimum = 14ms, Maximum = 16ms, Gemiddelde = 15ms
Nou ben ik wel benieuwd naar die ping waar velen het over hebben van BaByXL.
Ik zit via KPN ADSL en heb een ping naat Tnet van 15 ms.
Minimum = 14ms, Maximum = 16ms, Gemiddelde = 15ms
Nou ben ik wel benieuwd naar die ping waar velen het over hebben van BaByXL.
Verwijderd
#depricated
Zie [rml][ Zyxel modem] Problemen met firmware[/rml].
Zie [rml][ Zyxel modem] Problemen met firmware[/rml].
[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2003 22:33 ]
Even een vraagje (tussen alle discussies door)
Ik wil van chello naar demon overstappen. Ik heb gekozen voor het 2048/1024 abbo. Nu heb ik hier een draytek vigor 2200E liggen. Bij demon krijg ik een zyxel router, als ik die in bridge mode laat staan en aansluit op mijn draytek router zou het moeten werken. toch?
Maar nu komt mijn vraag, is de doorvoersnelheid van mijn vigor 2200E wel snel genoeg voor die 1024 upload? Is dat geen probleem?
Anders moet ik een switch kopen en de zyxel in router mode zetten.
Of raden jullie aan de zyxel sowiezo in router mode te zetten en zonder de draytek router te gaan werken?
Ik wil van chello naar demon overstappen. Ik heb gekozen voor het 2048/1024 abbo. Nu heb ik hier een draytek vigor 2200E liggen. Bij demon krijg ik een zyxel router, als ik die in bridge mode laat staan en aansluit op mijn draytek router zou het moeten werken. toch?
Maar nu komt mijn vraag, is de doorvoersnelheid van mijn vigor 2200E wel snel genoeg voor die 1024 upload? Is dat geen probleem?
Anders moet ik een switch kopen en de zyxel in router mode zetten.
Of raden jullie aan de zyxel sowiezo in router mode te zetten en zonder de draytek router te gaan werken?
He dat ga ik ook doen, zit met de zelfde opstelling alleen dan een smc 7004abr (geloof ik). Ik denk niet dat het een probleem is want je netwerk functioneerd toch gewoon op 10mb a 100mb/s dus dat is meer dan die 2mbit die je bij demon krijgt, of zie ik dat verkeerd?
Dat dacht ik ook, intern is het gewoon een switch. Maar ik dacht iets gelezen te hebben dat je die draytek iig niet voor de 8 mbit kon gebruiken.. De processor van de router zou daar niet snel genoeg voor zijn.
Maar ik wacht even op iemand die het zeker weet
Maar ik wacht even op iemand die het zeker weet
Dit topic is gesloten.