Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor consumenten #4

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 3.516 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:25

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://services.nl.demon.net/images/dslexpress/logo.jpg

Deel 4, geopend met toestemming van Cutebritney :> Met dank aan
Jeroen210 voor de originele openingspost!

Deel 2 is hier te vinden:
Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor consumenten # 2

Deel 3 is hier te vinden:
Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor consumenten # 3

Wegens het vaak moeten ingrijpen in de vorige draad, wil ik graag nogmaals benadrukken: :? Wat is DSL Express :?
DSL Express is het ADSL-produkt voor consumenten van Demon Internet. Demon staat bekend als 1 van de betere Internet Service Providers (ISP's) in Nederland en bestaat al sinds langere tijd. DSL Express is een zeer scherp geprijsd aanbod waarmee Demon een vergelijking met de concurrentie zeer goed kan doorstaan.

:? Waar vind ik meer informatie over DSL Express? :?
Uiteraard op de site van Demon DSL Express. Demon heeft zelf ook een FAQ samengesteld over DSL Expres. In deze FAQ staan alle kenmerken van het product.

:? Welke overboeking hanteert Demon :?
Demon hanteert een overboeking van 1:25. Demon zegt hierover het volgende:

"De werkelijk beschikbare hoeveelheid bandbreedte die beschikbaar is
voor alle gebruikers is minder dan het totaal dat aan alle gebruikers
aangeboden wordt. Het niveau van dit delen wordt aangeduid als de
overboekingsfactor of ratio. Demon DSL Express heeft bijvoorbeeld een
overboekingsratio van 25:1"

Oftewel: de minimale beschikbare snelheid is 1/25 van het afgenomen abbo. In de praktijk zul je van de overboeking weinig tot niets werken en haal je gewoon de snelheid van je abonnement.

:? Dit snap ik niet :?

In een newsgroup stond een mooie analogie met een tuinslang:

"Er is één tuinslang voor al het water van 25 huizen. De slang is precies
dik genoeg om continu water naar één huis te pompen. Maar omdat niet
iedereen de kraan de hele dag vol open heeft staan, worden er wel 25
huizen op dezelfde slang gezet. Dus als ze allemaal de kraan laten lopen
en lopen en lopen, dan komt er niet meer zoveel water uit.

Om te voorkomen dat een enkeling al het water opmaakt, is er een FUP.
Als iedereen zich aan die FUP houdt is er in principe genoeg water voor iedereen beschikbaar. Zodra mensen echter excessief veel water gaan gebruiken kan het voorkomen dat de capaciteit van de slang onvoldoende is voor iedereen - er kan dan niet meer water doorheen.

MAAR: als jij nu persé meer water uit jouw aansluiting wilt, kun je
vragen of je op een slang met minder aansluitingen kan komen (dus 1:10
overbooked bv). Dan kun je meer water uit je kraan halen. Of helemaal
alleen op een slang (1:1). Voor dit soort producten betaal je echter ook de prijzen die daarbij horen."

:? Hoe lang duurt het dan voordat ik kan internetten :?
Dat is verschilend, bij somige 2 weken bij andere kan dit ook 5 weken zijn. Wacht rustig op het mailtje van demon,dat je lijn is opgeleverd. Hou er rekening mee dat gezien het enorme aantal aanvragen van de laatste tijd de wachttijden iets kunnen oplopen. Voordat je wordt aangesloten doorloop je de volgende stappen:

Dit voorbeeld is puur indicatief!

30-09-2003 Ingediend.
Demon Internet heeft uw bestelling ontvangen en een bevestiging van
ontvangst gestuurd
naar uw e-mail adres. Uw order zal worden doorgestuurd naar onze DSL
partner.

08-10-2003 Verzonden. (1 week later)
De order is door onze DSL partner ontvangen. De DSL partner zal de gegevens
gaan controleren.

08-10-2003 Bevestigd. De ordergegevens zijn gecontroleerd en goedgekeurd
door de DSL partner.
Er zal nu een technisch onderzoek plaatsvinden om te bepalen of DSL
daadwerkelijk mogelijk is op uw adres.

09-10-2003 Geaccepteerd. (1 dag tot 3 weken later)
Het technisch onderzoek is uitgevoerd en DSL is mogelijk op uw adres.
De lijn zal naar verwachting binnen drie weken worden opgeleverd.
Indien u een modem besteld heeft zal dit voor de oplevering naar u worden
toegestuurd.

In de praktijk blijkt het niet nodig de 3 weken af te wachten,
direct als het modem is ontvangen, zal internet meestal werken bij
aansluiten. De lijntest duurt in het ene geval 1 dag, terwijl het bij een ander 3 weken kan duren.

:? Met wie werkt Demon samen :?
Demon werkt samen met BBNed en BabyXL. Beide netwerken zijn vergelijkbaar wat snelheid betreft; snelheidsverhogingen zullen voor beide netwerken gelden. Het maakt dus voor de snelheid niet uit of je via BBned of BabyXL bent aangesloten In de praktijk is BabyXL zelfs nog iets sneller vanwege het compenseren van de overhead.Daarnaast heeft BabyXL een over het algemeen een lagere ping. Overigens, je kan niet zelf kiezen voor BabyXL of BBned, dat doet Demon voor je. In gebieden waar BBned of BabyXL niet leveren bestaat de mogelijkheid om een Demon-verbinding via KPN Bitstream te krijgen. Gezien de prijsstelling is dit de meeste particuliere klanten echter geen optie.

Voor de oude Demon Metro-klanten geldt dat zij later de mogelijkheid krijgen om te migreren naar het DSLexpres platform.

:? Wordt de (upload)snelheid verhoogd :?
Ja, de upload snelheid van de 2 en 8 mbit abonnementen van BBned, worden verhoogd naar 1 mbit. Demon kan niet zeggen waarneer, het is wachten tot BBned dit heeft gerealiseerd, dus gewoon wachten op de officele aankondeging van demon, maar in de toekomst word dit dus verhoogd. De 'tussenmanier' om je account te upgraden werkt op dit moment niet meer.

De downloadsnelheden zullen volgens een bericht van BBned ook worden verhoogd. Wanneer dit gaat gebeuren is niet duidelijk. Wel prettig is dat je meer value for money zult krijgen: voor bestaande klanten (aansluitdatum tot 18-09-2003) gaat het huidige 512/256-abo naar 1024/512, 2048/512 gaat naar 2048-8192/1024 en het 2-8 mbit abonnement wordt in prijs verlaagd :) De nieuwe abonnementsvormen en snelheden (die beide tevens gelden voor mensen die na 18-09-2003 zijn/worden aangesloten) even op een rijtje gezet:

512/25619,95
1024/51239,-
2048/102455,-
2048-8192/1024 65,-

:? Welke snelheden kan ik halen :?
Hou er rekening mee dat de downloadsnelheden van het 2-8 mbit abonnement afhankelijk zijn van de afstand van je huis tot de telefooncentrale. Het is dus niet gegarandeerd dat je de 8 mbit haalt. Hetzelfde geldt voor de 1024 kbit/s upload. Onderstaande tabel laat zien welke snelheden in theorie mogelijk zijn.

Afbeeldingslocatie: http://www.sneladsl.nl/images/faq/snelhedendsl.gif

De snelheid die je kunt halen is niet alleen afhankelijk van de afstand maar ook van andere factoren als de kwaliteit van de telefoonlijn. De waarden in deze tabel zijn dus niet zaligmakend!

Wil je weten wat voor snelheid andere mensen in jouw buurt halen, kijk dan bij je eigen postcode

:? Hoe bepaal ik de afstand naar de centrale? :?
Heel simpel: door hier je postcode en huisnummer in te vullen. De uitkomst geeft een goede indicatie van de lijnlengte naar de centrale. Houd er wel rekening mee dat lijnlengte wel iets maar niet alles zegt over de maximaal te behalen snelheid. Zaken als de lijnkwaliteit spelen ook een belangrijke rol.

:? Hanteert Demon een datalimiet? :?
Demon hanteert een Fair Use Policy (FUP). Dit houdt in dat er geen vaste datalimiet is gesteld op de hoeveelheid data die je, als Demon DSL gebruiker, mag downloaden. Dit houdt ook in dat Demon Internet kan ingrijpen als een gebruiker regelmatig significant meer download dan het gemiddelde voor het betreffende DSL account.

:? Waarom moet ik m'n IP via DHCP instellen?
Omdat de routering op basis van DHCP requests wordt opgezet. Stel je het IPnr handmatig in, dan stuur je geen DHCP requests en valt na een 30-tal minuten de verbinding weg. Dat je verplicht bent met DHCP te werken betekent overigens niet dat je een dynamisch IPnr hebt: je krijgt een statisch IPnr.

:? Kan ik mijn oude ADSL-modem blijven gebruiken :?
De meeste ADSL-modems zoals de Alcatel Speedtouch zijn zonder enig probleem bruikbaar bij Demon. Het Alcatel modem moet omgezet worden naar Bridge, zie
http://www.wintervorst.com/ Daarna is hij in bridge stand te bereiken met lokaal ip 10.0.0.138. Het password is te achterhalen met de bekende tweak tools.

Drivers voor de Copperjet 800, het E-tech modem versie 1/2 voor PC en E-tech versie 2 voor Mac zijn te vinden op http://www.demon.nl/support/dslexpress/drivers.html

Alle door BBNed goedgekeurde modems vind je op http://www.bbned.nl/downloads/cpe_matrix.xls
Officieel is het zo dat als je geen goedgekeurd modem/router hebt je in geval van problemen ook geen support krijgt van BBNed (en Demon), daarnaast is het zo dat je bij een netwerk upgrade van BBNed het risico loopt dat je ineens problemen krijgt met je verbinding.

:? Is er nieuwere firmware voor mijn Copperjet 810 modem beschikbaar? :?
Alles wat je over dat modem wilde weten (en meer) staat op deze pagina: http://home.hccnet.nl/spe...-cistron-copperjet810.htm

:? Hoe kan ik onder Linux het Copperjet 810 modem configureren? :?
http://www.cistron.nl/node.php?id=201

:? Kan mijn modem uberhaupt wel 1024kbps upload aan? :?
De Copperjet 810 haalt 960kbps, de Zyxel 650R gaat tot 864kbps. Het is sowieso maar de vraag of je die hoge upload gaat halen, ook al heb je een modem dat die snelheid aan kan. Dat is niet alleen afhankelijk van het modem, maar ook van de afstand tot de centrale, de kwaliteit van de kabels en of je een analoge (officieel tot 864kbps) of ISDN lijn (officieel tot 640kbps) hebt. Demon garandeert niet dat je 1024kbps haalt, enkel 512kbps is gegarandeerd.

:? Hoe lang duurt een overstap van een KPN ADSL-provider :?
Dat kan lang duren omdat er nog geen goede migratieprocedure tussen de verschillende ADSL-providers bestaat. Het belangrijkste is dat je lijn vrij MOET zijn als kort na aanvraag van DSL Expres als de lijn gechecked wordt. Met andere woorden: eerst moet je oude ADSL abonnement beëindigd zijn en moet je opzegging administratief verwerkt zijn. Hou bij het opzeggen van je oude abonnement rekening met de geldende opzegtermijn! Een voorbeeld:

BBNed/BabyXL accepteert een aanvraag pas als de telefoonlijn vrij is van ADSL, maw zodra MXStream is afgesloten. Demon hanteert een (verplichte) wachtperiode
van 7 dagen tussen ADSLaanvraag en het doorsturen van de aanvraag naar
BBNed, dus *als* je lijn echt op 1/12 gesloopt wordt zou je een week
daarvoor kunnen aanvragen (zeg, 25/11), waarna je 3 tot 6 weken moet wachten
op je aansluiting. De overstap zal dus altijd gepaard gaan met wat downtime.

:? Waar vind ik nieuwe firmwares voor mijn Zyxel-modem :?
Er staat Demon-specifieke firmware op http://www.demon.nl/support/dslexpress/drivers.html

:? Hoe kom ik in mijn Zyxel-modem :?
zorg dat je computer een vast ip heeft, zoals 192.168.1.33
en typ dan in je browser "192.168.1.1" in en druk op enter,
voer als username: "admin" in
en pass: "1234"

:? Hoe kan ik de lijngegevens uit mijn Zyxel-modem uitlezen :?
Ga via je browser naar http://192.168.1.1 en inloggen (standaard admin
met wachtwoord 1234). Dan maintenance en diagnostic. Daar dan DSL line
kiezen en dan de knoppen Upstream Noise Margin voor de upload kant en
Downstrem Noise Margin voor de download kant.

:? Kan ik meerdere PC's op het Zyxel-modem aansluiten? :?
Dat kan als je het modem in router-modus zet en er een switch op aansluit. De switch is nodig omdat het Zyxel-modem maar 1 lan-poort heeft. Het Zyxel-modem wordt door Demon standaard in bridge-mode geleverd, waardoor je bijvoorbeeld makkelijk een router op het modem kan aansluiten. Het omschakelen tussen bridge en router-mode kun je doen via het menu van het modem dat op bovenstaande wijze bereikbaar is.

:? Hoe lang mag de kabel zijn :?
Probeer de kabel tussen de splitter en het modem zo kort mogelijk te houden, vanuit het modem naar de PC mag de utp 100m zijn.

:? Nieuwsserver van Demon :?
De newsserver die Demon gebruikt is die van Supernews Deze beschikt over meer dan 140 Tb (ja, da's ruim 140.000 Gb :9 ) opslagcapaciteit en heeft alle (binary)groepen die je je maar kunt wensen. De snelheid is gelimiteerd tot 3 threads van 512 kbit/sec.

:? Hoe zit het nu eigenlijk met het herkennen van het mac adres bij demon :?
Alleen nieuwe MAC adressen zul je moeten aanmelden. In tegenstelling tot veel andere providers kun je dus meerdere MAC adressen aanmelden bij Demon. Eenmaal aangemeld gaat het ompluggen direct goed.

:? Wanneer is het zinvol om de firmware te updaten :?
Demon zegt hierover het volgende:

Recentelijk heeft u van ons een ZyXEL modem ontvangen. In sommige gevallen bleek dat modem geen stabiele verbinding te hebben of de verbinding niet vast te kunnen houden. Een mogelijke oplossing voor dit probleem is het updaten van de firmware (systeemsoftware) van de modem. Middels deze handleiding en het nieuwe firmware bestand kunt u uw ZyXEL voorzien van de meest recente firmware. Het bestand is speciaal aangepast voor Demon en het BaByXL/bbned netwerk.

:? Waar kan ik nieuwe firmware vinden:?
Er staat Demon-specifieke firmware op
http://www.demon.nl/support/dslexpress/drivers.html

:? ZyXEL Prestige 650R analoog firmware updaten :?
updaten via http://192.168.1.1 (web dus)
als ip moet je ff 192.168.1.33 instellen
en als gateway 192.168.1.1
username: admin
Wachtwoord: 1234

en dan kan je via de webinterface je firmware updaten.

Jeroen210, Wokschotel en andere tweakers zijn nergens voor aansprakelijk, en dit is dus op eigen risco :o

:? ZyXEL Prestige 650R-33 ISDN modem firmware updaten :?
a) Klik op "Start" en kies "Uitvoeren".
b) Tik nu "command" gevolgd door Enter.
c) Ga nu naar de directory waar het .bin bestand
van de firmware staat (als u zoals eerder aangeraden
het bestand in c:\ hebt gezet dan moet u hier
intikken: "cd c:\" gevolgd door Enter.
d) Tik nu in (zonder de " ): ftp 192.168.1.1 gevolgd door Enter.
e) Vervolgens krijgt u als het goed is gegaan een inlog
scherm te zien dat vraagt om een "user" danwel
"gebruikersnaam". Hier tikt u in "root" en drukt
op Enter.
f) Tik bij de vraag naar het wachtwoord "1234" in en
druk op Enter.
g) Tik nu het volgende commando:
"put binfilename.bin ras"
Waar binfilename.bin de bestandsnaam van de gedownloade firmware is.

Als de file klaar is met uploaden (dit kan een paar minuten duren) dan zie je in het nog openstaande scherm dat de file correct is, en gaat de modem rebooten met de nieuwe firmware.

(met dank aan crusader)

:? Waar vind ik meer informatie over Demon :?

De newsgroup demon.nl.support is een prima plek om ervaringen van Demon-gebruikers te lezen en eventueel zelf vragen te stellen. Ook daar geldt: lees eerst even mee en zoek met Google! Groups of je vraag misschien al beantwoord is.

:? Mijn password voor de systeemnaam kan geen uitroepteken bevatten :?
Dat klopt, maar dit geldt niet voor het mailpassword.

"Dit was een bug in het ordersysteem die is verholpen.
Er kunnen weer naar hartelust rare tekens in wachtwoorden gebruikt worden"

Aldus een Demon-medewerker :)

:? Ik mis iets :?
mail naar wokschotel@xs4all.nl en ik pas dit openingbericht aan :)

:*) Met dank aan: Jeroen210, Crusader, cjdijk, Cowgirl, Lordaeron :*)

[ Voor 114% gewijzigd door Wokschotel op 16-10-2003 14:45 . Reden: HTML enabled ]

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90385

Shit zeg. Supernews heeft hun retenties voor a.b.nl en a.b.x en a.b.misc flink verkort. Ik weet 100% zeker dat de genoemde groepen boven aan een retentie tijd hadden van ong. 4.5-5dagen. En nu is het 3 dagen. Balen nu zeg :'( :'( :'( |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87145

hm ik heb de openings post al een uur open staan om te posten maar goed :p , veel succes hier, en nu maar wachten op de upgrade

edit: Wordtde (upload) snelheid verhoogd <<< :? ;)
edit2: Hoe kom ik in mijn modem << zet daar even een enter boven ;)
En dan is het volgens mij wel in orde, (heb maar ff de tijd, dit zijn de eenige fouten die ik zag :Y)
edit3: [b]Oke, mooie openings post geworden nu, goede toevoegingen, iedereen veel succes met zijn demon lijn. :*) _/-\o_

[ Voor 73% gewijzigd door Anoniem: 87145 op 22-09-2003 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-06 09:07
Ik heb net mijn Zeiksel modem/router weer van een firmware upgrade voorzien (Gewoon via de beheerwebsite). ik had namelijk dat om de zoveel dagen mijn internet uit viel. dan moest ik de router ff reboten en dan werkte het weer. ik hoop dat dat nu opgelost is.

* Speedener geeft demon nog een kusje voor de toekomstige upload :*

LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-06 08:49

Crusader

Arc Nature

Anoniem: 90385 schreef op 22 september 2003 @ 21:51:
Shit zeg. Supernews heeft hun retenties voor a.b.nl en a.b.x en a.b.misc flink verkort. Ik weet 100% zeker dat de genoemde groepen boven aan een retentie tijd hadden van ong. 4.5-5dagen. En nu is het 3 dagen. Balen nu zeg :'( :'( :'( |:( |:(
Dat ligt imho niet aan supernews, maar aan alle gasten die die groep maar volpleuren met allerlei zooi die er niet thuishoort (proef je de frustratie?? ;) ).
Zoals eerder gezegd door een medegotter zijn het dumpgroepen (blijkbaar). Wanneer daar steeds meer in gedumpt wordt is het niet gek dat de retentie naar de maan gaat.
Kijk bijvoorbeeld, naar alt.binaries.dvdr, die retentie is gewoon netjes met meer dan 9 dagen. Ook alt.binaries.sounds.mp3.complete_cd is goed te noemen, 21 dagen.
Ik denk dat als er netjes gepost wordt in de groepen die ervoor bedoeld zijn, de retentie ook een stuk beter is :)

Oh ehh, cowgirl, bedankt voor je heldere advies :+

[ Voor 8% gewijzigd door Crusader op 22-09-2003 22:42 ]

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-06 11:56
Speedener schreef op 22 September 2003 @ 22:06:
Ik heb net mijn Zeiksel modem/router weer van een firmware upgrade voorzien (Gewoon via de beheerwebsite). ik had namelijk dat om de zoveel dagen mijn internet uit viel. dan moest ik de router ff reboten en dan werkte het weer. ik hoop dat dat nu opgelost is.
Ik heb dat ook sinds kort.. kan je misschien laten weten of dit idd je probleem heeft opgelost?

Edit:
Zojuist toch maar et modem geflashed. .
ben benieuwd of dit et probleem oplost..

[ Voor 10% gewijzigd door Ritchie op 22-09-2003 22:56 ]

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55991

Ja 8mbit/1mbit = nu 65 euro per maand. Maar ze hebben wel een FUP.. dus ik mailen waar het limiet nou ongeveer zou liggen.

Antwoordt:

Helaas, daar is geen richtlijn. Tot nu toe zijn er nog nooit maatregelen genomen in het kader van de FUP. We ondernemen pas actie wanneer ons netwerk er onder gaat lijden, maar er is geen vastgestelde limiet.

Ik hoop dat ik u hiermee voldoende heb geinformeerd.

Dus als die aanbieding per 1 jan is afgelopen krijgt iedereen vast een datalimiet.. ut is gewoon een lokkertje...

(kijk nu maar naar tiscali. 20gb/mnd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:42
als je een snel abo hebt zal die datalimiet vast wel hoog komen te liggen...
De downloadsnelheden zullen volgens een bericht van BBned ook worden verhoogd. Wanneer dit gaat gebeuren is niet duidelijk. Wel prettig is dat je meer value for money zult krijgen: de bestaande 512/256 gaat naar 1024/512, 2048/512 gaat naar 2048-8192/1024 en de bestaande 2-8 mbit abonnementen worden in prijs verlaagd
dus de prijs van 64,95 wordt nog eens verlaagd?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
marteltor schreef op 23 september 2003 @ 00:02:

[...]

Jep, wat ik er van begrepen heb worden die 2 abonnementen gewoon samengetrokken :) Voor 55 euro sneller internet en wie dat al had gaat minder betalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87050

Osiris schreef op 23 September 2003 @ 00:17:
[...]

Jep, wat ik er van begrepen heb worden die 2 abonnementen gewoon samengetrokken :) Voor 55 euro sneller internet en wie dat al had gaat minder betalen :)
Lol, dat zou wel heel mooi zijn :+

Maar die 65 euro is al de verlaagde prijs, dat abonnement kostte 'vroeger' nog 99 euro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Anoniem: 55991 schreef op 22 September 2003 @ 23:13:
Dus als die aanbieding per 1 jan is afgelopen krijgt iedereen vast een datalimiet.. ut is gewoon een lokkertje...

(kijk nu maar naar tiscali. 20gb/mnd)
Zolang ik bij demon zit (en da's al heel wat jaartjes) hanteren ze al een fup...

en daar heb ik nog nooit problemen mee gehad.... :)

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-06 10:30

cjdijk

Hans favoriete radiostation

marteltor schreef op 23 september 2003 @ 00:02:

De prijzen/snelheden die nu op de website van Demon staan zijn al aangepast.
Dus als je nu bestelt krijg je direct de verhoogde snelheid,
dus precies de snelheid/prijs die nu op de website staat.
Alleen de bestaande accounts die nog met de oude snelheden/prijzen werken,
worden gefaseerd aangepast. :)
Dus misschien dat de openingspost is aangepast kan worden,
zodat het wat duidelijker wordt.
Nu lijkt het alsof het snelste abbo (8192/1024) voorheen 99 euro
verlaagd is naar 65 euro, en nu nog een keer verlaagd wordt naar 55 euro. :+
Het abbo van 39 euro was eerst 512/256 en nu 1024/512,
volgens de openingspost lijkt deze 2048/1024 te worden :D

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

cjdijk schreef op 23 september 2003 @ 05:41:
[...]
Nu lijkt het alsof het snelste abbo (8192/1024) voorheen 99 euro
verlaagd is naar 65 euro, en nu nog een keer verlaagd wordt naar 55 euro. :+
Waar staat dat?
Ik zie alleen dat het 2048/1024 abo 55 euro kost en het 8096/1024 65 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Crusader schreef op 23 September 2003 @ 07:07:
[...]

Waar staat dat?
Ik zie alleen dat het 2048/1024 abo 55 euro kost en het 8096/1024 65 euro.
In de openingspost staat:
De downloadsnelheden zullen volgens een bericht van BBned ook worden verhoogd. Wanneer dit gaat gebeuren is niet duidelijk. Wel prettig is dat je meer value for money zult krijgen: de bestaande 512/256 gaat naar 1024/512, 2048/512 gaat naar 2048-8192/1024 en de bestaande 2-8 mbit abonnementen worden in prijs verlaagd

Op Demon stond een maand geleden:
Downstream/Upstream 512/256 1024/512 2048/512 8192/512
Per maand 39 55 65 99

Sinds deze week staat er:
Downstream/Upstream 512/256 1024/512 2048/1024 8192/1024
Per maand 19,95 39 55 65

Als je nu de opningspost leest en je kijkt bij Demon,
lijkt het ALSOF je binnenkort dit krijgt:
Downstream/Upstream 1024/512 2048/1024 8192/1024
Per maand 19,95 39 55

En dat zou dubbel-dubbel zijn. :D
En dat is dus niet zo.
De verhoging is al definitief.
Alleen zijn de bestaande Demon gebruikers op dit moment nog niet
allemaal overgezet naar de nieuwe snelheid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 22:42
Ff over die upload van 1024Kb/s, dat is natuurlijk allemaal heel leuk, maar volgens mij hebben de meeste modems een maximale upload van 832 Kb/s. Dus wat heb je er dan eigenlijk aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

mlevd schreef op 23 September 2003 @ 08:22:
Ff over die upload van 1024Kb/s, dat is natuurlijk allemaal heel leuk, maar volgens mij hebben de meeste modems een maximale upload van 832 Kb/s. Dus wat heb je er dan eigenlijk aan ?
Ja, idd. stom eigenlijk dat ze bij Demon een modem bijleveren
die de maximale snelheid niet eens aankan.
Hoever gaat de Alcatel Speedtouch Home eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
cjdijk schreef op 23 September 2003 @ 08:57:
[...]

Ja, idd. stom eigenlijk dat ze bij Demon een modem bijleveren
die de maximale snelheid niet eens aankan.
Hoever gaat de Alcatel Speedtouch Home eigenlijk?
Volgens mij ook maar tot die 832 Kb/s, althans de meeste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-06 17:20
Ik heb me ook aangemeld voor DSL express, maar ik zie dat de afstand van de centrale tot mijn huis zo'n 2,5 km is (:?). Zou dit niet te lang zijn voor DSL express?

En wat is dat voor shit van demon dan, dat hun modem niet eens de snelheid kan halen van de lijn. Maar oke, misschien maakt dat niet zoveel uit want waarschijnlijk haalt toch bijna niemand (ookal hebben ze een modem wat meer upload aankan) die volledige 1mbit snelheid.

En heeft dat modem ook een download limiet?

[ Voor 51% gewijzigd door RooT op 23-09-2003 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
RooT schreef op 23 September 2003 @ 09:10:
Ja, maar de download gaat wel tot de maximaal haalbare snelheid van 8 mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philipnorth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 07:27

philipnorth

Zeg maar Danny

linkje naar dslexpress.nl klopt niet, staat maar 1 s ;)

OK, als ik t goed heb worden langzaamaan de bestaande abo's geupgrade toch?
Zijn er al mensen die dit gemerkt hebben?
En krijg je hier bericht over eigenlijk?

-Xbox Gamertag: Dbongers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

philipnorth schreef op 23 September 2003 @ 09:15:
linkje naar dslexpress.nl klopt niet, staat maar 1 s ;)

OK, als ik t goed heb worden langzaamaan de bestaande abo's geupgrade toch?
Zijn er al mensen die dit gemerkt hebben?
En krijg je hier bericht over eigenlijk?
Bestaande klanten moeten toch eerst 25 euro betalen aan Demon,
die dat weer moet doorbetalen aan BBNed,
gezien BBNed hiervoor wel het een en ander moet doen.
Anders blijf je gewoon op dezelfde snelheid zitten.
Nieuwe klanten hoeven niets te betalen, krijgen direct de hoge snelheid,
gezien BBNed hiervoor niets hoeft te doen, en dus geen kosten rekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
Ik ga maar eens proberen te regelen dat hier 2048/1024 komt :) Ik denk dat wanneer demon gaat adverteren met deze prijzen en snelheden dat chello dan wel kan inpakken. Ik zou adsl nemen voor de upload, en zelfs bij het 1024/512 abo zou ik meer tevreden zijn (en 11 euro per maand minder betalen).

Overigens heb ik nu al een 4 poorts router (inc switch), maar ik geloof zonder adsl modem. Dus dan moet ik die zyxel modem/router aansluiten op m`n bestaande router...ik ben benieuwd of dat goed gaat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:48

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Ik heb me ook aangemeld voor DSL express, maar ik zie dat de afstand van de centrale tot mijn huis zo'n 2,5 km is (:?). Zou dit niet te lang zijn voor DSL express?

En wat is dat voor shit van demon dan, dat hun modem niet eens de snelheid kan halen van de lijn. Maar oke, misschien maakt dat niet zoveel uit want waarschijnlijk haalt toch bijna niemand (ookal hebben ze een modem wat meer upload aankan) die volledige 1mbit snelheid.

dat vroeg ik me dus ook af..

De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 265 meter.
Volgens een andere, minder betrouwbare, berekening bedraagt de afstand 351 meter hemelsbreed.

dat word er bij mij gezegd, is dat goed of slecht, haal ik nu dikkere snelheden!?

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

marteltor schreef op 23 September 2003 @ 10:09:
Ik ga maar eens proberen te regelen dat hier 2048/1024 komt :) Ik denk dat wanneer demon gaat adverteren met deze prijzen en snelheden dat chello dan wel kan inpakken. Ik zou adsl nemen voor de upload, en zelfs bij het 1024/512 abo zou ik meer tevreden zijn (en 11 euro per maand minder betalen).

Overigens heb ik nu al een 4 poorts router (inc switch), maar ik geloof zonder adsl modem. Dus dan moet ik die zyxel modem/router aansluiten op m`n bestaande router...ik ben benieuwd of dat goed gaat :D
Gewoon die Zyxel op bridged mode laten staan, dan werkt het wel.
KPN-Adsl is veel moeilijker in te stellen, met PPPoE enzo.
Bij BBNed (Demon) hoef je zelfs niet eens je naam/paswoord in te vullen.
Je router hoeft alleen maar DHCP te doen en optioneel firewall of poortmappen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Laatst online: 24-06 08:31

Largo

Donderdraak

En wat is dat voor shit van demon dan, dat hun modem niet eens de snelheid kan halen van de lijn.
Welke provider geeft een gratis modem dat dit wel haalt? En als je tegen de topsnelheid aanzit en je vind die +10kb upload belangrijk, dan koop je zelf een nieuw modem zou ik zeggen.....
TepelStreeltje schreef op 23 September 2003 @ 10:23:
[...]

dat vroeg ik me dus ook af..

De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 265 meter.
Volgens een andere, minder betrouwbare, berekening bedraagt de afstand 351 meter hemelsbreed.

dat word er bij mij gezegd, is dat goed of slecht, haal ik nu dikkere snelheden!?
Er zijn voorbeelden van mensen op 100 meter van de centrale met verrot koper die duidelijk minder snelheid halen.
Startpost is duidelijk genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68880

cjdijk schreef op 23 September 2003 @ 09:51:
[...]

Waar haal je deze info vandaan? Kan er niets over vinden op de Demon site.

Ik zit zelf nu op een 1024/512 voor 55 euri in de maand en wil natuurlijk graag naar de 2024/1024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexxx
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-06 17:28
Ik las in de openingspost dat de newsgroups zijn gelimiteerd tot 3 conn. van 512kbit per stuk wat zou neerkomen op +- 192 Kb/sec download van de newsserver. Wat zijn de bevindingen van mensen met een 8mbit abbonnement? Halen jullie echt maximaal de 192Kb/sec of gaat het toch sneller?
Aangezien ik eigenlijk enkel maar download van de newsgroepen zou ik dus eigenlijk voldoende moeten hebben aan een 2048/1024 abbonnement :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraggel
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-01-2023
Ik heb 11 september een 1024/512 verbinding besteld en kreeg gisteren dit mailtje:
Geachte klant,

Zoals u wellicht opgemerkt heeft zijn de prijzen voor Demon DSL
Express recentelijk verlaagd. U heeft uw order geplaatst in de week
voordat de prijsverlaging ingegaan is.
Om teleurstelling te voorkomen zal uw order worden verwerkt met de
bandbreedte die u besteld heeft, maar met de nieuwe, verlaagde
prijsstelling (zie www.dslexpress.nl). Bij alle snelheden geldt in dit
geval bovendien het aanbod van gratis modem en geen aansluitkosten.

U kunt er ook voor kiezen om uw order te laten verwerken met de
originele maandelijkse prijs, maar met de dubbele bandbreedte.
(Bijvoorbeeld: u heeft een 512/256 besteld voor 39 euro, en u krijgt
een 1024/512 voor 39 euro).
Indien u de voorkeur geeft aan deze laatste mogelijkheid kunt u dit
voor 30 september 2003 aangeven via een e-mail aan
<dslexpress@nl.demon.net> met in het onderwerp (subject) de tekst:
"Omzetten naar dubbele snelheid". In het andere geval hoeft u niets te
doen.

--
Demon Internet
Customer Service
Meteen maar ff een mailtje teruggestuurd >:)

Pluk de dag, maar laat nog wat hangen voor morgen! Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Anoniem: 68880 schreef op 23 September 2003 @ 10:44:
[...]

Waar haal je deze info vandaan? Kan er niets over vinden op de Demon site.

Ik zit zelf nu o peen 1024/512 voor 55 eui in de maand en wil natuurlijk graag naar de 2024/1024.
Had ik ergens gelezen in het vorige topic over Demon:
Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor consumenten # 3
Maar misschien dat het nu gratis is geworden, gezien de post van Fraggel:
fraggel in "Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor c"
Misschien dat je de email van Fraggel kan doorsturen naar Demon,
en net doen alsof JIJ replayed op een email van Demon. O-)

Het is trouwens 2048, dus niet 2024. >:)

[ Voor 3% gewijzigd door cjdijk op 23-09-2003 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
ik heb nog 1 vraagje. Ik heb laatst bij m`n oma een alcatel usb modem aangesloten, en die moet steeds weer als ze op internet wil verbinding maken. Moet dat ook met demon?

Of is dat niet nodig omdat die zyxel een aparte stroomvoorziening heeft?

[ Voor 19% gewijzigd door marteltor op 23-09-2003 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68880

Heb maar een mailtje eraan gewaagd...eens kijken wattie doet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

marteltor schreef op 23 September 2003 @ 11:08:
ik heb nog 1 vraagje. Ik heb laatst bij m`n oma een alcatel usb modem aangesloten, en die moet steeds weer als ze op internet wil verbinding maken. Moet dat ook met demon?

Dat licht niet aan het modem, maar aan het systeem dat de profider gekozen heeft.

Bij demon, is het eigenlijk een gewoon netwerk, dus zodra je je PC aanzet werkt alles

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rig0r
  • Laatst online: 11-03 16:08
Vraagje, ik heb vrijdag m'm modem binnen gekregen, en et zootje alvast aangesloten. Nu valt me op dat met de splitter er tussen m'n analoge lijn nogal brak is. Zonder splitter haal ik met m'n 56k modempje altijd een 52.0k verbinding. Met splitter duurt et connecten heel lang en haal ik niet meer dan 28.8k. Het ligt dus iig niet aan de bekabeling maar echt aan de splitter. Is dit normaal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Laatst online: 21:45

m0nk

16-09-2003 15.15

heb je je splitter wel op je isra punt aangesloten en niet ergens achter de 2e huistelefoon?

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

marteltor schreef op 23 September 2003 @ 11:08:

USB is idd. minder, ethernet geeft veel sneller verbinding,
maar het scheelt ook dat er geen gebruikersnaam/paswoord bij Demon nodig zijn.
Als je echt snel verbinding wil hebben, kun het best een router ertussen zetten.
Dan heb je al internet verbinding als je jouw pc nog aan moet zetten :P
Anoniem: 68880 schreef op 23 September 2003 @ 11:14:
Heb maar een mailtje eraan gewaagd...eens kijken wattie doet!
Laat even weten of dat lukt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rig0r
m0nk schreef op 23 September 2003 @ 11:31:
heb je je splitter wel op je isra punt aangesloten en niet ergens achter de 2e huistelefoon?
Nee splitter zit direct na het IRSA punt. Maar tis blijkbaar niet normaal dus dat ie zo brak is. Enige wat ik nog niet heb gechecked is het (korte bijgeleverde) kabeltje tussen IRSA en splitter.

Ik ben eigenlijk een beetje bang dat die splitter gaar is (hoewel ik wel prima kan bellen) en dus misschien het DSL signaal ook niet helemaal jofel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-06 22:33

Sm0k3r

cough...cough...

Effe over de prijzen, ik weet daar nix vanaf hoor dat ze nog lager komen te liggen, dat heb ik hier nog niet gehoord, en over upload ik heb 8Mbit / 1Mbit en haal 94Kb p/sec up met mijn allieddata copperjet 810, zit 1800 meter van centrale af met nieuw koper.

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
cjdijk schreef op 23 September 2003 @ 11:34:
[...]

USB is idd. minder, ethernet geeft veel sneller verbinding,
maar het scheelt ook dat er geen gebruikersnaam/paswoord bij Demon nodig zijn.
Als je echt snel verbinding wil hebben, kun het best een router ertussen zetten.
Dan heb je al internet verbinding als je jouw pc nog aan moet zetten :P
ah ok, die router ertussen doe ik :) dan heb ik dus net als chello :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Retentielinkje is wel handig, scheelt onnodige headerdownload! :Y

Heb op statuspagina van Demon gekeken, maar niets over problemen met netwerk en binaries gelezen. Echter gisteren en zaterdag overdag was enkele uren er wel verbinding met het netwerk maar kwam er niks door. Modem resetten enzovoorts hielp ook niet.

Helpdesk wist ook van niks, dus vroeg ik me af of meer mensen daar last van hebben???

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Laatst online: 21:45

m0nk

16-09-2003 15.15

rig0r schreef op 23 september 2003 @ 11:37:
[...]

Nee splitter zit direct na het IRSA punt. Maar tis blijkbaar niet normaal dus dat ie zo brak is. Enige wat ik nog niet heb gechecked is het (korte bijgeleverde) kabeltje tussen IRSA en splitter.

Ik ben eigenlijk een beetje bang dat die splitter gaar is (hoewel ik wel prima kan bellen) en dus misschien het DSL signaal ook niet helemaal jofel is.
ff kabels nakijken voor zover mogelijk, anders gewoon even demon bellen of mailen. Denk dat zij je wel verder kunnen helpen mocht het om een probleem vanaf de centrale zijn.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-06 12:17
mlevd schreef op 23 September 2003 @ 09:06:
[...]

En dan nu de hamvraag van de week (misschien wel jaar) 8)7 :

Welke router/modem (met NAT) kan wel 8mbit/1024kbit aan? De copperjet 810 komt dus in de buurt, maar bij welke heb je nog meer ruimte (dus echte upload van 1024 kbit of meer) ? Je weet maar nooit in de toekomst.
(8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2020
RFVR schreef op 23 September 2003 @ 12:20:
Echter gisteren en zaterdag overdag was enkele uren er wel verbinding met het netwerk maar kwam er niks door. Modem resetten enzovoorts hielp ook niet.

Helpdesk wist ook van niks, dus vroeg ik me af of meer mensen daar last van hebben???
Gisteren was ik op mijn werk, maar zaterdag heb ik van 's ochtend 11.00 uur tot 's middags 15.00 uur geen storingen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

cjdijk schreef op 23 September 2003 @ 08:19:
[...]
...
Als je nu de opningspost leest en je kijkt bij Demon,
lijkt het ALSOF je binnenkort dit krijgt:
Downstream/Upstream 1024/512 2048/1024 8192/1024
Per maand 19,95 39 55

En dat zou dubbel-dubbel zijn. :D
En dat is dus niet zo.
De verhoging is al definitief.
Alleen zijn de bestaande Demon gebruikers op dit moment nog niet
allemaal overgezet naar de nieuwe snelheid. :)
Ik vond het al zo ongeloofwaardig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

mlevd schreef op 23 September 2003 @ 09:06:
[...]

Volgens mij komt dat omdat de officiële ADSL specificatie ook maar tot die 832 kbps gaat. Die 1024 is een beetje out-of-specs, een soort overburn optie die je bij CDR's hebt zeg maar, officiëel gaat er maar zoveel MB op, maar als je mazzel hebt pers je er meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
cowgirl schreef op 23 September 2003 @ 12:54:
[...]

Gisteren was ik op mijn werk, maar zaterdag heb ik van 's ochtend 11.00 uur tot 's middags 15.00 uur geen storingen gehad.
ik heb ook van die storingen last gehad za, zo en ma eventjes. Het vreemde is, dat je msn en p2p dan wel werkt, maar je kunt geen nieuwe pagina op internet openen. Dus een bestaande connectie loopt, maar je kun geen nieuwe openen. Ik ga dan even naar de toilet, iets eten of zo en als ik na 5-15 min terugkom kan ik gewoon weer internetten. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69666

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
[...]

gaat niet echt goed zo, nog maar een keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb net dus met customer service gesproken van demon, en deze meneer vertelt mij dus het volgende; Deze upgrade is een eenmalige kosteloze migratie en zal ongeveer nog c.a. een maand duren voor het klaar is. zodoende customer services :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rig0r
m0nk schreef op 23 September 2003 @ 12:24:
[...]

ff kabels nakijken voor zover mogelijk, anders gewoon even demon bellen of mailen. Denk dat zij je wel verder kunnen helpen mocht het om een probleem vanaf de centrale zijn.
Argh ! Het was een kwestie van RTFM :) Ik had m'n hoofdlijn aan de bovenkant van de splitter aangesloten (phone) ipv aan de onderkant op "line". Et werkt nu goed :) Stom van me, maareh die splitter zit wel een beetje onlogisch in elkaar vind ik, ik zou zeggen bovenin de hoofdlijn die gesplitst wordt naar telefoon en dsl (allebei onderin), maarja wie ben ik :P

Thx anyway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74916

kan iemand mij uitleggen hoe ik inlog bij supernews in outlook want met mn demon systeem naam en wachtwoord lukt het niet

alvast bedankt

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 74916 op 23-09-2003 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• docftp
  • Niet online
Anoniem: 74916 schreef op 23 September 2003 @ 14:25:
kan iemand mij uitleggen hoe ik inlog bij supernews in outlook want met mn systeem naam en wachtwoord lukt het niet

alvast bedankt
Outlook? je bedoelt vast outlook express?
Op welke newsserver log je aan dan?
je moet overigens naar news.demon.nl
daar vindt je alles wat je hartje begeert en meer

[ Voor 6% gewijzigd door docftp op 23-09-2003 14:28 ]

Zou het een probleem zijn als ik een IQ zou hebben van een glas water?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
Anoniem: 74916 schreef op 23 September 2003 @ 14:25:
kan iemand mij uitleggen hoe ik inlog bij supernews in outlook want met mn systeem naam en wachtwoord lukt het niet

alvast bedankt
Welke nieuwsserver geef je eigenlijk op in Outlook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowgirl
Niet. Je moet usernaam en wachtwoord gewoon leeglaten. Je kan ook alleen connectie maken als je via het Demon netwerk aangesloten bent, dus niet als je bijv. via een andere provider inbelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rig0r
Ktoink ! M'n lijn is nu al opgeleverd (mogelijk al eerder, alleen had ik m'n splitter verkeerd aangesloten :P). Dus binnen 3 weken (heb op 3 september m'n aanvraag ingediend). Ik heb een 2048/512 lijn besteld, en dat wordt dus straks 8192/1024. Aan speedtest.nl te zien heb ik nu een 2048/1024 gekregen :
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Tue Sep 23 2003 om 14:32:17 UTC+0200)

Download : 209.9 KByte/sec
Upload : 80.1 KByte/sec
Connection : 746.0 Conn/min
Ping test Nederland : 18.0 ms
Klasse Demon voor de snelle oplevering :P Ik heb trouwens nog geen officieel mailtje van ze gehad dat de lijn echt is opgeleverd, maar volgens mij gebeurt dat wel vaker. Et werkt iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno
  • Laatst online: 24-06 12:28

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

rig0r schreef op 23 September 2003 @ 11:29:
Vraagje, ik heb vrijdag m'm modem binnen gekregen, en et zootje alvast aangesloten. Nu valt me op dat met de splitter er tussen m'n analoge lijn nogal brak is. Zonder splitter haal ik met m'n 56k modempje altijd een 52.0k verbinding. Met splitter duurt et connecten heel lang en haal ik niet meer dan 28.8k. Het ligt dus iig niet aan de bekabeling maar echt aan de splitter. Is dit normaal ?
Een splitter bevat een low pass filter voor je normale telefoon. Dit filter laat alleen signalen door tot ongeveer 3 kHz. Jou modem wil voor een 56k verbinding een grotere bandbreedte reserveren, maar kan dat niet omdat het signaal bij > 3 kHz gedempt wordt. Er is dus minder bandbreedte tot beschikking voor het modem. Daarom krijg je maar een 28.8 verbinding.

Ik weet niet of de aansluiting naar het ADSL modem een (high pass) filter bevat, maar misschien dat je je gewone modem daar eens op aansluit om te proberen of je daar een hogere snelheid kunt krijgen. Gelijktijdig modemen en ADSL is misschien zelfs dan nog mogelijk. Je kunt het in iig proberen (op eigen risico natuurlijk, niet de mijne ;) )

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno

styno

rig0r schreef op 23 September 2003 @ 14:38:
Aan speedtest.nl te zien heb ik nu een 2048/1024 gekregen
Dat kun je ook zien in je Zyxel modem onder menuitem 24.1 (rechtsonder).

"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
cowgirl schreef op 23 September 2003 @ 14:29:
Niet. Je moet usernaam en wachtwoord gewoon leeglaten. Je kan ook alleen connectie maken als je via het Demon netwerk aangesloten bent, dus niet als je bijv. via een andere provider inbelt.
Outlook 2000 heeft bij mijn weten geen mogelijkheid tot lezen van nieuwsservers. Outlook XP en Outlook Express 6 wel.

http://www.demon.nl/support/nieuwsgroepen/newsoe.html Zo stel je in. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Wat ik nog nergens ben tegenkomen over je snelheid behouden (iedereen is -terecht- blij met een verdubbeling tegen dezelfde prijs): stel dat je je snelheid wilt behouden en een lager maandbedrag wilt, wat dan??? Volgens mij heb ik 'n 1024-512-abo afgesloten en niet een 55-euro-abo. Dan zal Demon toch de keus moeten bieden wat je wilt lijkt me!

In de Voorwaarden staat hier niets over! Wel over 'de Dienst', maar niets over wijzigingen... Aparte situatie dat er nu tussen oude en nieuwe abo's een verschillend tarief wordt gehanteerd... Ik snap dat Bbned voor de slechte communicatie de ISP's voor het blok heeft gezet, maar beetje duidelijkheid en coulance zijn gewenst O-)

[ Voor 34% gewijzigd door tweaktubbie op 23-09-2003 15:21 ]

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mlevd schreef op 23 September 2003 @ 08:22:
Heb hierover gisteren de helpdesk gesproken, en die vertelden mij dat er bij hun niets bekend was over een evt. lagere uploadsnelheid van hun Zyxel-modem en dat deze de 1024 kb uploadsnelheid gewoon aan moet kunnen. En mocht dat niet zo zijn, dat zij ervoor zouden zorgen dat dat alsnog goedkwam, desnoods met een upgrade of een ander modem.

Waarbij ik wel wil aantekenen dat de desbetreffende medewerkster heel vriendelijk, kordaat, doch niet bijster deskundig overkwam, dit aan haar collega's heeft nagevraagd, en het helaas niet mogelijk was dat ik 1 van die collega's zelf kon spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30142

[quote]Trunksmd schreef op 23 september 2003 @ 12:47:
[...]

Welke router/modem (met NAT) kan wel 8mbit/1024kbit aan? De copperjet 810 komt dus in de buurt, maar bij welke heb je nog meer ruimte (dus echte upload van 1024 kbit of meer) ? Je weet maar nooit in de toekomst.
(8>[/

Ik heb een copperjet 810 die de ene keer intrainde op 1024Kbit en de volgende keer op 992Kbit. Dus het kan wel, maar voor 1024Kbit heb je wel TOP koper nodig. De demping verneukt namelijk je upload.
Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40772

volg vanaf deel 1 ongeveer dit draadje, maar ik heb toch nog een vraaggie.

toen ik begin dit jaar adsl heb genomen, kreeg ik er een allied data copperjet 810 bij.

nu heeft iedereen het over de maximale upload van de nieuwe modem, maar ik vraag me af wat de maximale upload van de copperjet is..

ben al op google en de site van allied data geweest, maar helaas kon ik hier niets over vinden.

/edit... dit is niet normaal meer.. antwoord staat hierboven gegeven

thanx

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 40772 op 23-09-2003 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowgirl
RFVR schreef op 23 september 2003 @ 15:15:
Wat ik nog nergens ben tegenkomen over je snelheid behouden (iedereen is -terecht- blij met een verdubbeling tegen dezelfde prijs): stel dat je je snelheid wilt behouden en een lager maandbedrag wilt, wat dan??? Volgens mij heb ik 'n 1024-512-abo afgesloten en niet een 55-euro-abo. Dan zal Demon toch de keus moeten bieden wat je wilt lijkt me!

In de Voorwaarden staat hier niets over! Wel over 'de Dienst', maar niets over wijzigingen... Aparte situatie dat er nu tussen oude en nieuwe abo's een verschillend tarief wordt gehanteerd... Ik snap dat Bbned voor de slechte communicatie de ISP's voor het blok heeft gezet, maar beetje duidelijkheid en coulance zijn gewenst O-)
Nee, je hebt een abbo afgesloten voor EUR 55,- per maand. Nadat je jaarcontract is afgelopen kan je downgraden naar de nieuwe 1024/512.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno

styno

cowgirl was me voor...

[ Voor 98% gewijzigd door styno op 23-09-2003 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Anoniem: 40772 schreef op 23 September 2003 @ 15:35:
volg vanaf deel 1 ongeveer dit draadje, maar ik heb toch nog een vraaggie.

toen ik begin dit jaar adsl heb genomen, kreeg ik er een allied data copperjet 810 bij.

nu heeft iedereen het over de maximale upload van de nieuwe modem, maar ik vraag me af wat de maximale upload van de copperjet is..

ben al op google en de site van allied data geweest, maar helaas kon ik hier niets over vinden.

/edit... dit is niet normaal meer.. antwoord staat hierboven gegeven

thanx
lol :D
Knap van Hellejoep, die geeft antwoord, voordat de vraag gesteld wordt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Laatst online: 22:20

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Doet de mailserver het ook niet echt goed bij jullie vandaag? Met eudora krijg ik steeds een timeout, en de webmail gaat ook heel traag.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:48

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Largow schreef op 23 September 2003 @ 10:32:
[...]
Er zijn voorbeelden van mensen op 100 meter van de centrale met verrot koper die duidelijk minder snelheid halen.
Startpost is duidelijk genoeg.
zou ik het anders vragen!?

ik vraag me gewoon af wat voor invloed de afstand precies heeft.
en wat leuke/mooie waardes zijn.
ik ga er van uit dat de bekabeling hier wel goed zit, heb nog nergens problemen mee gehad, ook niet met men chello bijvoorbeeld (hoewel dat HELE andere bekabeling is...)

valt me trouwens op dat het aantal connecties per minuut bij mijn chello hoger is dan wat Rig0r heeft gepost, ik zit op 1200 connecties per minuut, en men ping is 8ms lager :)
rig0r schreef op 23 september 2003 @ 14:38:

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Tue Sep 23 2003 om 14:32:17 UTC+0200)

Download : 209.9 KByte/sec
Upload : 80.1 KByte/sec
Connection : 746.0 Conn/min
Ping test Nederland : 18.0 ms

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Laatst online: 24-06 08:31

Largo

Donderdraak

TepelStreeltje schreef op 23 september 2003 @ 17:20:
[...]

ik ga er van uit dat de bekabeling hier wel goed zit, heb nog nergens problemen mee gehad, ook niet met men chello bijvoorbeeld (hoewel dat HELE andere bekabeling is...)

valt me trouwens op dat het aantal connecties per minuut bij mijn chello hoger is dan wat Rig0r heeft gepost, ik zit op 1200 connecties per minuut, en men ping is 8ms lager :)

[...]
Als je het zo stelt :) dan zou ik bij Chello blijven!

18ms is echt goed. Haal je volgens mij alleen met babyxl. Meeste bbnet aansluitingen hebben 25ms+. Ook die connecties lijken me goed te noemen.

Ik denk dat het verschil in afstand van de centrale het moeilijk vergelijken is. Met name omdat er een behoorlijk verschil zit tussen bbnet en babyxl.

[ Voor 3% gewijzigd door Largo op 23-09-2003 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
[quote]Anoniem: 30142 schreef op 23 september 2003 @ 15:33:
Trunksmd schreef op 23 september 2003 @ 12:47:
[...]

(8>[/

Ik heb een copperjet 810 die de ene keer intrainde op 1024Kbit en de volgende keer op 992Kbit. Dus het kan wel, maar voor 1024Kbit heb je wel TOP koper nodig. De demping verneukt namelijk je upload.
Greetz
Goed om te horen. Hoe zit het met die Draytek 2600 router. Zou die ook een upload van 1024 kbit kunnen halen? (we gaan natuurlijk even uit van de ideale situatie). Waarschijnlijk zijn er genoeg andere snelheidsbeperkende factoren, maar ik heb op het adslforum positieve berichten over deze Draytek gelezen. Als er nog andere adsl routers zijn, die deze upload (of meer) kunnen halen, dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rig0r
TepelStreeltje schreef op 23 september 2003 @ 17:20:
[...]

[...]
Tepel :P ik testte daarna nog een keer en kwam ook op +/- 1200 conn per minuut, beetje vaag wel, nu zit ik weer op 974.

Ik zit btw +/- 300 meter van de centrale. Enneh ik denk dat jij een van de weinige gelukkige Chello'ers bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Anoniem: 30142 schreef op 23 september 2003 @ 15:33:

[...]

Goed om te horen. Hoe zit het met die Draytek 2600 router. Zou die ook een upload van 1024 kbit kunnen halen? (we gaan natuurlijk even uit van de ideale situatie). Waarschijnlijk zijn er genoeg andere snelheidsbeperkende factoren, maar ik heb op het adslforum positieve berichten over deze Draytek gelezen. Als er nog andere adsl routers zijn, die deze upload (of meer) kunnen halen, dan hoor ik het graag.
Award
Vigor2600 Series:
The jewel in the Vigor2600 Series' crown is
full hardware support for IPSec and PPTP
based VPNs, making it ideal for offices with
teleworkers. * Osiris
More
ADSL compliance
ADSL (ANSI T1.413, G.DMT Annex A/B, G.Lite, Auto mode)
Up to 8 Mb/s downstream, 1Mb/s upstream
Ja dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanter
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-06 11:27
Ik zit nog echt te twijfelen of ik overstap van xs4all basic naar 8mbit demon. Echt klote dat er een 1,5 mbit limiet op supernews zit want nu heb je niks aan 8mbit. Ik wacht nog effe af denk wat xs4all met power adsl gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-06 08:55

arnova

weet veel, maar niet alles

Weet iemand overigens of dat bijgeleverde Zyxel modem zowel PPPoE als PPPoA ondersteund. Dit omdat ik er zeker van wil zijn dat als ik nog eens overstap op een andere provider die een andere "systeem" ondersteund, ik niet weet een nieuwe modem hoef te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

master_artech schreef op 23 September 2003 @ 21:05:
Weet iemand overigens of dat bijgeleverde Zyxel modem zowel PPPoE als PPPoA ondersteund. Dit omdat ik er zeker van wil zijn dat als ik nog eens overstap op een andere provider die een andere "systeem" ondersteund, ik niet weet een nieuwe modem hoef te kopen.
Ehm.. dat Zyxel modem is gratis bij Demon, was ik even vergeten, zou 'm er dus gewoon bijnemen ;)

Eigenlijk maakt 't me nu niet meer uit hoe snel die upload daarvan is, kan als-ie niet bevalt altijd nog een nieuwe kopen :)

Maar geloof dat die Zyxel in elk geval PPPoE ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Laatst online: 28-06 17:39
ik ga denk demon 2048 / 1024 maar bestellen in plaats van mij casema lijntje, wat voorspoedig 1024 / 128 kbit zou worden

ik was het 1e jaar uitermate tevreden met casema, maar dat is nu erg hard achter uit gegaan

een voorbeeld: problemen hier thuis, monteur kwam langs, die middag nog gemaakt (toen 6 weken met brak internet gezeten). 3 weken later weer zelfde gezeik, had het nog een weekje aangekeken, maar nee.
ik dus gebeld, ja we bellen u binnen 2 werkdagen terug, NOT, nu 1 week verder, nog niks.

maar zo te horen zijn mensen dus wel tevreden over demon, want ik kan me ma met moeite overhalen, niet dat ik strax demon heb het nog slechter is dan casema (niet dat ik daar vanuit ga, but you nerver know ;))

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53776

iemand ervaring met connecten naar xs4all newsserver? (newszilla)
ik krijg error connecties :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbynaish
  • Laatst online: 23:00
Hoeveel tijd kost het normaal om een lijn te testen?

Ze zijn nu al 12 dagen aan het testen :'(

En mijn eerste aanvraag werd na 8 dagen afgekeurd door een fout in
het automatisch aanmelden ;(

De 30ste loopt mijn chello account af dus hoop dat het nu snel gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

Ik zou gewoon bellen en met een Nee niet genoeg nemen, het duurt al erg lang, anders effe in demon.nl.support zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rig0r
Hmmz ik heb last van disconnects op et moment, lijkt alsof er iets fout gaat met dhcp. Ik kan een paar minuten gamen en daarna is et afgelopen. DSL blijft gewoon branden maar ik moet m'n modem uit en aan zetten en dan m'n network interface herstarten voordat ie et weer doet. Ik gebruik linux btw. Ik heb nu m'n IP er gewoon ingezet ipv dhcp te gebruiken, kijken of ie het nu vol houd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-06 19:54
sjorremans schreef op 23 September 2003 @ 22:37:
ik ga denk demon 2048 / 1024 maar bestellen in plaats van mij casema lijntje, wat voorspoedig 1024 / 128 kbit zou worden

ik was het 1e jaar uitermate tevreden met casema, maar dat is nu erg hard achter uit gegaan

een voorbeeld: problemen hier thuis, monteur kwam langs, die middag nog gemaakt (toen 6 weken met brak internet gezeten). 3 weken later weer zelfde gezeik, had het nog een weekje aangekeken, maar nee.
ik dus gebeld, ja we bellen u binnen 2 werkdagen terug, NOT, nu 1 week verder, nog niks.

maar zo te horen zijn mensen dus wel tevreden over demon, want ik kan me ma met moeite overhalen, niet dat ik strax demon heb het nog slechter is dan casema (niet dat ik daar vanuit ga, but you nerver know ;))
Ik had dus precies hetzelfde eerste keer was 2 jaar geleden ofzo erg blij er mee het liep allemaal lekker super kabel goede ping en toen werd het een beetje populair ik heb lange tijd met zware ping problemen gezeten etc... en daar klapte het er regelmatig uit ook zo lekker met een wachttijd van 30 min voor je weer inet op kon. etc.. etc.. ik ging verhuizen ik heb erg lang gewacht voordat de tvaansluiting het deed laat staan het internet het was ook slecht aangesloten 1ste keer was het super.
En toen heb ik demon besteld :)
Een redder in nood :P
Het is echt heerlijk alleen de laatste weken 2 keer eruit geklapt modem van de spanning en hij deed het weer dus noproblemo's

Demon Rulezz _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
ke das mooi, morgen ga ik het maar ff bestellen, en gelijk casema bellen voor de laatste keer voor opzegging :D

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
rig0r schreef op 23 September 2003 @ 22:59:
Hmmz ik heb last van disconnects op et moment, lijkt alsof er iets fout gaat met dhcp. Ik kan een paar minuten gamen en daarna is et afgelopen. DSL blijft gewoon branden maar ik moet m'n modem uit en aan zetten en dan m'n network interface herstarten voordat ie et weer doet. Ik gebruik linux btw. Ik heb nu m'n IP er gewoon ingezet ipv dhcp te gebruiken, kijken of ie het nu vol houd...
je moet ook zelf ip's toe wijzen, dhcp is namelijk gewoon klote, ik heb het hier ook

pc 1 = 192.168.0.1
pc 2 = 192.168.0.2
is veel makkelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rig0r
Mja ik bedoel niet de LAN adressen maar het IP wat ik van demon krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sjorremans schreef op 23 september 2003 @ 23:03:
ke das mooi, morgen ga ik het maar ff bestellen, en gelijk casema bellen voor de laatste keer voor opzegging :D
Dat opzeggen kun je beter online doen. Scheelt een hoop geld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Anoniem: 87050 schreef op 23 September 2003 @ 23:13:
[...]

Dat opzeggen kun je beter online doen. Scheelt een hoop geld ;)
Heb ik paar dagen terug gedaan.
Officiëel moet je via hun website opzeggen maar die k*tsite was weer eens brak waardoor dat niet lukte.
Toen belde ik met Casema om op te zeggen.
Werd me verteld dat ik dat schriftelijk moest doen. Heb ik dus maar mooi aangetekend gedaan. Vertrouw ze voor geen cent.

Wel makkelijk, ben net overgestapt van xs4all naar demon en Casema had zo'n niet goed geld terug actie. Mooi gebruik van gemaakt, 3 maanden gratis internet gehad gedurende de tijd dat ik even geen adsl had. Al werkte het voor geen meter (voor de kenners: het send lampje bleef vaak knipperen op de motorola modem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
het is via de internet site wel erg makkelijk zeg, 5 minutjes werk :p
en je kan zelf nog is datum prikken :P

Anoniem: 19058

ik ontdek nu pas dat mijn account naar 8 mbit wordt geupgrade. _/-\o_
Jammer dat je geen compensatie krijgt voor de maanden dat je de volle prijs betaald. Het arme schaap van de helpdesk begon er helemaal van te stotteren :)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 19058 op 24-09-2003 12:47 ]

• Sm0k3r
  • Laatst online: 23-06 22:33

Sm0k3r

cough...cough...

Anoniem: 19058 schreef op 24 september 2003 @ 12:47:
ik ontdek nu pas dat mijn account naar 8 mbit wordt geupgrade. _/-\o_
Jammer dat je geen compensatie krijgt voor de maanden dat je de volle prijs betaald. Het arme schaap van de helpdesk begon er helemaal van te stotteren :)
nou leuk zo'n response te krijgen nadat hij je gewoon wou helpen

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

Zit er in de Zyxel Prestige 650R-31 nu ook een firewall in..??

Anoniem: 26688

Crusader schreef op 22 september 2003 @ 22:11:
[...]

Dat ligt imho niet aan supernews, maar aan alle gasten die die groep maar volpleuren met allerlei zooi die er niet thuishoort (proef je de frustratie?? ;) ).
Zoals eerder gezegd door een medegotter zijn het dumpgroepen (blijkbaar). Wanneer daar steeds meer in gedumpt wordt is het niet gek dat de retentie naar de maan gaat.
Kijk bijvoorbeeld, naar alt.binaries.dvdr, die retentie is gewoon netjes met meer dan 9 dagen. Ook alt.binaries.sounds.mp3.complete_cd is goed te noemen, 21 dagen.
Ik denk dat als er netjes gepost wordt in de groepen die ervoor bedoeld zijn, de retentie ook een stuk beter is :)

Oh ehh, cowgirl, bedankt voor je heldere advies :+
Inderdaad. En als die personen die allemaal om repost naar repost zitten te vragen eens een abonnementje nemen op een goeie usenet provider dan zal die retentie ook weer omhoog gaan.

En zo'n abonnementje hoeft helemaal niet duur te zijn. Er zijn goeie usenet providers die je als aanvulling kan gebruiken op de zooi die je incompleet hebt. Kost je geloof ik 5 pleuro's per maand voor een mooi abonnementje.

Al die warez download je gratis. Niemand betaalt er een cent voor, dus dan kunnen die mensen die continue om reposts zitten te zeiken die 5 pleuro per maand wel missen.

Het is gewoon zielig als ik in die nieuwsgroepen kijk. Er staan geregeld reposts van volledige spellen of films die een dag geleden of soms dezelfde dag nog zijn gepost :r

Er zitten teveel noobs op dat usenet waardoor het vervuild wordt. Maar ja laten we daar maar over ophouden. :X

• apacer
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-12-2024
Helpdesk zei net tegen me dat men dus best 3 tot 4 weken kan wachten, alvorens men te horen krijgt dat de lijn o.k. is en adsl mogelijk is, ik wacht nu al sinds 16 sept. op een lijntest.., en heb maar wat geduld, m.i. hebben ze het gewoonweg wat drukker lijkt me (na al die aanmeldingen) :O

• stamp
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
het duurde bij mij van aanvragen tot een werkende verbinding 3,5 week
het grappige is ik internet nu al z`n 6 dagen maar heb nog steeds geen bericht gehad dat het is opgeleverd :)

lijntest hadden ze 6 dagen na het aanvragen gedaan

zit trouwens op demon via babyxl 2048/512 +- 2300 meter van de centrale

ben blijkbaar een van de uitzonderingen ze doen er normaal een week of 5 over

ben trouwens erg tevrede mooie snelheden gewoon de max van mn verbinding een ping van 15 ms naar mn favo battlefield1942 servers en nieuwsgroepen via supernews is ook nog es stukken beter als mn vorige provider xs4all

[ Voor 63% gewijzigd door stamp op 24-09-2003 15:11 ]

Then we ate some mescaline and went swimming - Hunter S. Thompson.

Anoniem: 41331

//offopic?

Jaaaaaa, heb ik dat weer........ Ik wil overgaan van Xs4all naar Demon, laat mijn vriendin dat niet toe!!

Nu heb ik voor 51 euro een dure 768/128 abbo (Basic adsl) en Demon biedt een 3x snellere 1024/512 voor 39 euro!
Ze wil niet overstappen omdat ze bang is dat ze haar communicatiemiddelen kwijt raakt of niet goed gaat werken.
Ze wil niet 4 tot 6 weken wachten op de nieuwe lijn.

Hoe kan ik haar overhalen om toch over te gaan stappen? :( (Eigenwijze geit!)

Wij zijn samen beiden slechthorend. Gebruiken samen een eigen pc of een teksttelefoon (over ISDN) om te MSNen of te kunnen 'bellen' met de teksttelefoon.

Ik vind het eerder belangrijker dat we dan een goedkopere abbo hebben en een maand zonder ADSL zitten, dan wanneer ik maandelijks 51 pleuro aan Xs4all betaal!

En dan moet zij zonodig dwarszitten! (Ik vind haar persoonlijk een email freak :P. Elke vijf minuten wil zij post hebben.)

Ik zei tegen haar dat we effe dan voorlopig MET MATE over de telefoonlijn moeten MSNen of internetten. (Ik bedenk me dan dat ik dan ook geen account heb voor telefoonlijn! 8)7 )

Effe weer on-topic:

Stel dat ik mag overgaan naar Demon (jippie!), ik heb nu een Speedtouch Alcatel Home (ISDN) modem met een Edimax 6004+ BR Router. (Kutrouter, deze wordt vervangen door een Draytek 2200E)

Gaat dit samen werken met Demon DSL Express? Daar staat er niks over in de FAQ. Alleen over het bridgen van de Speedtouch.

• styno

styno

Anoniem: 41331 schreef op 24 September 2003 @ 15:22:
Jaaaaaa, heb ik dat weer........ Ik wil overgaan van Xs4all naar Demon, laat mijn vriendin dat niet toe!!
8)7

[5 seconden stilte]

Halloooooo, wie is er nu de baas?? >:)
Stel dat ik mag overgaan naar Demon (jippie!), ik heb nu een Speedtouch Alcatel Home (ISDN) modem met een Edimax 6004+ BR Router. (Kutrouter, deze wordt vervangen door een Draytek 2200E)

Gaat dit samen werken met Demon DSL Express? Daar staat er niks over in de FAQ. Alleen over het bridgen van de Speedtouch.
Ja hoor, dat gaat werken. Zodra het bridgen van je Speedtouch werkt kun je er verder aanhangen wat je wilt...

[ Voor 45% gewijzigd door styno op 24-09-2003 15:32 ]

• apacer
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-12-2024
//offopic?

Nu heb ik voor 51 euro een dure 768/128 abbo (Basic adsl) en Demon biedt een 3x snellere 1024/512 voor 39 euro!
Ze wil niet overstappen omdat ze bang is dat ze haar communicatiemiddelen kwijt raakt of niet goed gaat werken.

Wij zijn samen beiden slechthorend. Gebruiken samen een eigen pc of een teksttelefoon (over ISDN) om te MSNen of te kunnen 'bellen' met de teksttelefoon.

Ik vind het eerder belangrijker dat we dan een goedkopere abbo hebben en een maand zonder ADSL zitten, dan wanneer ik maandelijks 51 pleuro aan Xs4all betaal!

En dan moet zij zonodig dwarszitten! (Ik vind haar persoonlijk een email freak :P. Elke vijf minuten wil zij post hebben.)

Ik zei tegen haar dat we effe dan voorlopig MET MATE over de telefoonlijn moeten MSNen of internetten. (Ik bedenk me dan dat ik dan ook geen account heb voor telefoonlijn! 8)7 )

Effe weer on-topic:

Overstap zou kunnen via 2e telefoonabonnement nemen (die is adsl-vrij). Wel kijken of Demon aanwezig is op jullie postcode, doe de check effe, oude tel.nummer afzeggen als adsl op nwe aanwezig is. Afzeggen bij oude provider, met inachtneming van hun voorwaarden..jaarabonnement enzo! Hou alle voor- en nadelen tegen het licht en maak je keuze. Voordeel=aansluitend adsl, Nadeel= het kost iets, maar vergeet niet dat Demon geen aansluitkosten en geld voor modem vraagt bij de laatste actie ;) . Er zijn op "Google" wel topics over deze overstap te vinden of op het adsl-forum.

Ik heb zelf de vigor 2200E router(wat een prachtding), maar ik weet dat de echte "high speed abonnementen", problemen geven met de processor van deze
vigor 2200E, bel effe de helpdesk van Draytek en vraagd advies tot welke snelheid je geen problemen/performance verlies hebt.
Ik denk dat 1024/512 abonn. wel moet lukken van Demon.

De latere/nwe. routers van Draytek hebben dit probleem niet volgens mij, door de andere processor....maar effe wat navraag hier en daar doen en het moet lukken.
Weeg alles even af... en wees extra lief voor je meissie :)

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Kheb even een klein vraagje, kheb het idee namelijk dat een aanvraag van een bekende van me niet echt goed loopt namelijk. Ik heb nu 3 mensen blijgemaakt met demon, en heb zelf ook demon abbo. Nu zie ik overal dat de status:
Demon Internet heeft uw bestelling ontvangen en een bevestiging van ontvangst gestuurd naar uw e-mail adres. Uw order zal worden doorgestuurd naar onze DSL partner.
na 7 dagen verandert, er komt een 2e status bij (De order is door onze DSL partner ontvangen. De DSL partner zal de gegevens gaan controleren).
Nu heeft mijn vader 2 dagen voordat de bekende van mij bestelde, ook een bestelling gedaan. Deze kreeg ook de mail, of hij wilde verdubbelen, of lagere prijs wilde betalen. Mail terug gestuurd dus. Ook hier was de 2e status erbij gekomen in 7 dagen.
Nu heeft de kennis van me op 15 september order gedaan, maar heeft nog steeds geen mail gekregen, en ook zijn status staat nog op de beginstatus.

Kortom mijn vraag; Is/Was het bij iemand hier ook het geval dat de eerste status langer dan 7 dagen bleef staan ?

(Ik maak me btw verder geen zorgen hoor, het is pas 3 daagjes later, maar ben wel benieuwd.)

4015Wp west (Dordrecht)

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Tutti-frutti schreef op 24 September 2003 @ 16:03:
Kheb even een klein vraagje, kheb het idee namelijk dat een aanvraag van een bekende van me niet echt goed loopt namelijk. Ik heb nu 3 mensen blijgemaakt met demon, en heb zelf ook demon abbo. Nu zie ik overal dat de status:

[...]

na 7 dagen verandert, er komt een 2e status bij (De order is door onze DSL partner ontvangen. De DSL partner zal de gegevens gaan controleren).
Nu heeft mijn vader 2 dagen voordat de bekende van mij bestelde, ook een bestelling gedaan. Deze kreeg ook de mail, of hij wilde verdubbelen, of lagere prijs wilde betalen. Mail terug gestuurd dus. Ook hier was de 2e status erbij gekomen in 7 dagen.
Nu heeft de kennis van me op 15 september order gedaan, maar heeft nog steeds geen mail gekregen, en ook zijn status staat nog op de beginstatus.

Kortom mijn vraag; Is/Was het bij iemand hier ook het geval dat de eerste status langer dan 7 dagen bleef staan ?

(Ik maak me btw verder geen zorgen hoor, het is pas 3 daagjes later, maar ben wel benieuwd.)
Bij mij 13 dagen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• cjdijk

cjdijk

//offopic?

Effe weer on-topic:

Een Draytek 2200E gaat tot 6 Megabit download.
Dus haal je niet het maximum uit de 8192/1024 verbinding.
Maar aan de andere kant, dat is een 2-8 verbinding,
dus is het maar de vraag of je zowiso de 8 wel gaat halen.
De upload wordt beperkt door het Zyxtel modem tot 896kilobit.
Je Draytek kan wel 1024 kilobit upload aan. :)

Een Draytek 2600 echter (met ingebouwd modem) haalt WEL
de maximale snelheid, is ook wat duurder.
Gezien je nu het Zyxtel modem niet nodig hebt,
haal je dus met de upload ook het maximum. :)

Zelf geef ik toch de voorkeur aan de 2200E,
gezien deze veel flexibeler is te gebruiken.
Zonder ingebouwd modem kan je hem altijd blijven gebruiken,
als je in de toekomst ooit overstapt naar internet via kabel/electriciteit/telefoon.
Want dan hoef je alleen maar het modem te vervangen wat je toch al gratis krijgt. :)

Maar inderdaad zoals gezegd,
je kan voor een jaar een tweede telefoonlijn nemen, met belbudget abbo.
Wat natuurlijk ook kan, doe ik ook, is een maand via 56 kilobit internetten.
Als je vriendin toch meestal alleen emailt is dat zowiso voldoende.
Zo'n tweede lijn kost je trouwens eenmalig 50 euro aansluitkosten,
en 12 maanden belbudget a 10 euro per maand.
Dus bij elkaar 170 euro (contractduur is minimaal 1 jaar). :)

* Hans is vrijgezel, hij wil liever geen baas thuis, eentje op het werk is voldoende :+

Anoniem: 21889

robbynaish schreef op 23 September 2003 @ 22:43:
Hoeveel tijd kost het normaal om een lijn te testen?

Ze zijn nu al 12 dagen aan het testen :'(

En mijn eerste aanvraag werd na 8 dagen afgekeurd door een fout in
het automatisch aanmelden ;(

De 30ste loopt mijn chello account af dus hoop dat het nu snel gaat
Nou bij de meeste, zoals ik dat gelezen heb, gebeurde dat dezelfde dag als de acceptatie van Demon of de volgende dag.
Zelf wacht ik ook al sinds 19 September......

druk druk druk

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb nu KPN ADSL Basic via XS4ALL op ISDN en zou graag Demon nemen omdat die gewoon een veel betere prijs/prestatie verhouding heeft. Ik begrijp alleen één ding nog niet: je hebt twee methodes om over te stappen. Namelijk dat ik nu KPN ADSL opzeg, wacht tot de lijn vrij is, en Demon aanvraag. Nu lees ik ergens dat het ook mogelijk zou zijn een tweede particuliere lijn aan te vragen, daar een BelBasis abonnement op te nemen, als dat er eenmaal is op die lijn ADSL aan te vragen via Demon en als dat eenmaal werkt je eerste lijn met KPN ADSL te dumpen en gewoon de tweede lijn als enige blijven gebruiken. Wie heeft dit ook gedaan en is dit gelukt? Wat zijn de (extra) kosten hiervan, en belangrijker nog, kun je je oude telefoonnummer overzetten op de tweede lijn of moet je het maar met een nieuw telefoonnummer doen?

• cowgirl
Genghis Khan schreef op 24 September 2003 @ 16:35:
Nu lees ik ergens dat het ook mogelijk zou zijn een tweede particuliere lijn aan te vragen, daar een BelBasis abonnement op te nemen, als dat er eenmaal is op die lijn ADSL aan te vragen via Demon en als dat eenmaal werkt je eerste lijn met KPN ADSL te dumpen en gewoon de tweede lijn als enige blijven gebruiken. Wie heeft dit ook gedaan en is dit gelukt? Wat zijn de (extra) kosten hiervan, en belangrijker nog, kun je je oude telefoonnummer overzetten op de tweede lijn of moet je het maar met een nieuw telefoonnummer doen?
De kosten staan net boven jouw bericht al uitgerekend, hoewel volgens mij de aansluitkosten hoger zijn dan 50 EUR maar dat kan je zelf wel even nakijken op de KPN-site.
Je kan dit niet je oude nummer op de nieuwe lijn zetten, dus naast de kosten is ook de nummerverandering een nadeel. Ik heb het zelf niet gedaan, maar het kan wel gewoon.
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.