If it aint broke, fix it till it is!
De nummerverandering is eigenlijk datgene wat m'n ouders niet kunnen accepteren. De kosten en de administratieve rompslomp regel ik gewoon dus dat ik geen probleem. Weet je zeker dat je je telefoonnummer niet mee kan nemen naar de 'nieuwe' lijn die er dan ligt? Je kan namelijk ook zelf een telefoonnummer aanvragen wat veel bedrijven hebben, dit zou dan toch ook als particulier moeten kunnen als je oude nummer gewoon nog vrij is?cowgirl schreef op 24 September 2003 @ 16:49:
[...]
De kosten staan net boven jouw bericht al uitgerekend, hoewel volgens mij de aansluitkosten hoger zijn dan 50 EUR maar dat kan je zelf wel even nakijken op de KPN-site.
Je kan dit niet je oude nummer op de nieuwe lijn zetten, dus naast de kosten is ook de nummerverandering een nadeel. Ik heb het zelf niet gedaan, maar het kan wel gewoon.
Als je de voor- en nadelen op papier zet breken ze erg snel. Vooral als ze zien dat de voordelen de absolute meerderheid hebben.Venxir schreef op 24 September 2003 @ 17:08:
damn ik zit hier met chello waar ik dolgraag vanaf wil. MAar mijn vader krijg ik niet zover, hebben jullie wat tips? Ik ben bereid om het aboo mee te betalen zo'n €20 per maand van de €55 (of €65)
euh.. je betaalt nu 50 euro (je vader neem ik aanGenghis Khan schreef op 24 September 2003 @ 17:31:
[...]
Als je de voor- en nadelen op papier zet breken ze erg snel. Vooral als ze zien dat de voordelen de absolute meerderheid hebben.
Bij adsl gaat het hem dan maar 35 resp. 45 euro kosten, dus waarom zou hij het NIET doen?
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2003 18:26 ]
dat is hier ook, men ma wil niet echt luisteren, ze zegt van ja casema is goed genoeg, terwijl het nu erg kut is de laatste tijd.Venxir schreef op 24 September 2003 @ 17:08:
damn ik zit hier met chello waar ik dolgraag vanaf wil. MAar mijn vader krijg ik niet zover, hebben jullie wat tips? Ik ben bereid om het aboo mee te betalen zo'n €20 per maand van de €55 (of €65)
snelheid is ook 2x zo hoog, desnoods betaal ik wel die 5 euro verschil, maar ze wil nog niet echt luisteren
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Je zit ongeveer 15-30 minuten zonder, dan is het feestrig0r schreef op 24 September 2003 @ 17:56:
Hoe weet je trouwens of je lijn naar 8mbit is geupgrade ? Ik neem aan dat je voor de upgrade gedisconnect wordt ?
maargoed ik heb men ma zover gekregen, ik ga het zo ff bestellen, en gelijk casema opzeggen
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Genghis Khan schreef op 24 September 2003 @ 16:35:
Ik heb nu KPN ADSL Basic via XS4ALL op ISDN en zou graag Demon nemen omdat die gewoon een veel betere prijs/prestatie verhouding heeft. Ik begrijp alleen één ding nog niet: je hebt twee methodes om over te stappen. Namelijk dat ik nu KPN ADSL opzeg, wacht tot de lijn vrij is, en Demon aanvraag. Nu lees ik ergens dat het ook mogelijk zou zijn een tweede particuliere lijn aan te vragen, daar een BelBasis abonnement op te nemen, als dat er eenmaal is op die lijn ADSL aan te vragen via Demon en als dat eenmaal werkt je eerste lijn met KPN ADSL te dumpen en gewoon de tweede lijn als enige blijven gebruiken. Wie heeft dit ook gedaan en is dit gelukt? Wat zijn de (extra) kosten hiervan, en belangrijker nog, kun je je oude telefoonnummer overzetten op de tweede lijn of moet je het maar met een nieuw telefoonnummer doen?
Hoe komen jullie bij een nieuw telefoon nummercowgirl schreef op 24 September 2003 @ 16:49:
[...]
Je kan dit niet je oude nummer op de nieuwe lijn zetten, dus naast de kosten is ook de nummerverandering een nadeel. Ik heb het zelf niet gedaan, maar het kan wel gewoon.
SpeedXS had op een gegeven moment zo'n migratie aktie (nu niet meer).
Hier stond precies uitgelegd hoe het werkt, zal het nog even uitleggen.
Je bestelt bij KPN een tweede telefoonlijn erbij.
Dat kost 50 euro aansluitkosten, in principe hoeven ze alleen
in de telefooncentrale waar jij op zit iets aan te sluiten,
want ieder huis heeft altijd al twee aderparen liggen.
Er komt volgens mij ook een monteur om bij jou binnen een tweede
ptt stopcontactje te plaatsen.
Verder ben je dan verplicht om ook voor een jaar een Belbudget abbo te nemen,
voor 10 euro per jaar.
Totale kosten dus 170 euro.
Daarna laat je BBNed Adsl daarop zetten, op de tweede lijn.
Als dat nu allemaal werkt, zeg je KPN Adsl op je eerste lijn af,
en zeg je jouw tweede telefoon lijn ook op (belbudget spraak).
Daarna kun je op die tweede lijn niet meer bellen,
maar nog wel internetten via BBNed.
Want ondanks dat die tweede lijn geen kiestoon meer heeft,
zit BBNed er nog wel gewoon op.
Je eerste telefoonlijn zeg je dus helemaal niet op.
Je houd dus gewoon hetzelfde telefoon nummer.
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
Verwijderd
Hmm, niet dus.. Mijn modem trainde daarna op 256kbit down en 512 kbit up
Je snapt 't al, ik was dus echt aan het flippen. ik heb toen de modem ff gereset en toen was ik weer terug bij mijn ouwe snelheid (2048/512). Een vaag iets, als je het mij vraagt...
Aha, vandaar dat ze die migratie service bij SpeedXS niet meer doen.cowgirl schreef op 24 September 2003 @ 22:59:
Volgens mij kan dat niet meer. Op de Demon site staat ook vermeld dat je KPN belbudget, belbasis of belplus moet hebben. Als je je telefoonabbo opzegt gaat KPN deze gemiste inkomsten doorberekenen aan BBNed, welke ze weer doorberekend aan jouw provider welke ze dus weer doorberekend aan jou.
Nog meer tegenwerking van KPN, ze willen al niet meewerken
aan een samenwerkingsverband:
nieuws: KPN gaat niet akkoord met procedure DSL-overstap
En nu dit weer.
Mij hebben ze niet afgeschrikt, ik ga naar Demon.
Heb je wel een firmware update gedaan?Verwijderd schreef op 25 September 2003 @ 03:14:
Hmm, vandaag zag ik dat mijn modem gedisconnect werd, ik zat +/- 20 mins zonder inet, dus ik denk "JAAAAAA, 8mbit, here I come !!!"
Hmm, niet dus.. Mijn modem trainde daarna op 256kbit down en 512 kbit up![]()
Je snapt 't al, ik was dus echt aan het flippen. ik heb toen de modem ff gereset en toen was ik weer terug bij mijn ouwe snelheid (2048/512). Een vaag iets, als je het mij vraagt...
Of heb je je modem als router ingesteld.
Ik denk nog steeds dat dit de reden is van de disconnects,
gezien het altijd dezelfde mensen zijn die daar last van hebben.
[ Voor 36% gewijzigd door cjdijk op 25-09-2003 09:17 . Reden: Quote prospero21 ]
Want alle nieuwe klanten krijgen de nieuwe snelheden. wij nog niet.
Verwijderd
Ik ben zelf de baas, maar we moeten het samen overeens zijn. We willen immers gaan trouwen op 10 oktober a.s.!
Ze begint overstag te gaan.. Hoe zou dat nou toch komen?
Alleen heb ik een opmerking:
Gisteravond was ik bij mijn aanstaande schoonouders op visite en ze lieten me een kranteknipsel zien (van de Telegraaf in Tilburg?) waarin staat dat ADSL bij ALLE providers een lokkertje is.
Zonnet, Hetnet, Wanadoo, etc.etc.
De kranteknipsel vertelt dat dit meestal na een half jaar weer het oude tarief wordt of de snelheid teruggebracht. (Dit vermelden ze soms wel.)
Dus ik zit me af te vragen of er echt geen addertje onder het gras zit bij Demon DSL express ??
Wie kan me verzekeren dat de tarieven en de snelheid van Demon hetzelfde blijven?
ze kunnen er toch niet zomaar opeens 10 pleuro's bovenop doen of de snelheid weer omlaag gooien?Verwijderd schreef op 25 September 2003 @ 10:38:
@CJdijk, ik heb ISDN, dus een 2e lijn laten aanleggen is niet nodig. We hebben nog 1 lijn vrij. En maken gebruik van BelPlus.
Ik ben zelf de baas, maar we moeten het samen overeens zijn. We willen immers gaan trouwen op 10 oktober a.s.!![]()
Ze begint overstag te gaan.. Hoe zou dat nou toch komen?![]()
Gisteravond was ik bij mijn aanstaande schoonouders op visite en ze lieten me een kranteknipsel zien (van de Telegraaf in Tilburg?) waarin staat dat ADSL bij ALLE providers een lokkertje is.
De kranteknipsel vertelt dat dit meestal na een half jaar weer het oude tarief wordt of de snelheid teruggebracht. (Dit vermelden ze soms wel.)
Dus ik zit me af te vragen of er echt geen addertje onder het gras zit bij Demon DSL express ??
Wie kan me verzekeren dat de tarieven en de snelheid van Demon hetzelfde blijven?

rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro Watch S7 AirPods Pro
Prijzen kunnen altijd wijzigen, kijk maar hoe vaak de kabelabbo's omhoog gegaan zijn of MX-stream. Maar bij Demon is er geen sprake van een tijdelijke aktieprijs.
Die lite abbo's hebben in veel gevallen ook abnormaal lage downloadlimieten.
Het enige waar ik me bij Demon iets bij voor kan stellen is dat de huidige FUP daadwerkelijk iets gaat betekenen.
Als je demon mag geloven komen ze pas in actie tegen heavy downloaders als het daadwerkelijk de performance van hun netwerk in gevaar brengt, en tot noch toe is dat nog niet aan de orde geweest.
Met de nieuwe snelheden wordt dat misschien wel een issue?
Doen ze niet.Verwijderd schreef op 25 September 2003 @ 10:38:
@CJdijk, ik heb ISDN, dus een 2e lijn laten aanleggen is niet nodig. We hebben nog 1 lijn vrij. En maken gebruik van BelPlus.
Ik ben zelf de baas, maar we moeten het samen overeens zijn. We willen immers gaan trouwen op 10 oktober a.s.!![]()
Ze begint overstag te gaan.. Hoe zou dat nou toch komen?![]()
En als ze het zouden doen, stap je gewoon direct over.
In nederland mag je gewoon vroegtijdig je contract opzeggen,
zodra er sprake is van een plotselinge prijsverhoging.
Het is dat ik begin dit jaar geen alternatief had,
toen KPN 20 procent duurder werd, anders zat ik nu al bij Demon.
BBNed is pas sinds augustus leverbaar in mijn woonplaats.

Gelukkig kost overstappen van de ene BBNed provider naar een andere,
minder offline tijd dan overstappen van KPN naar BBNed.
SpeedXS is bijvoorbeeld best wel een redelijk alternatief,
je kan bij hun zelf uitkiezen waar je de nieuwsgroepen vandaan wilt,
dus bijvoorbeeld ook bij supernews.com waar Demon ook zit.
Verwijderd
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2003 13:01 ]
Wat heeft Chello (kabelinternet) met Demon (ADSL via je telefoonlijn) te makenVerwijderd schreef op 25 September 2003 @ 13:00:
omdat chello zo fucked up is hier gaan we overstappen op demon 2048/1024. ik woon 458 m van de centrale vandaan zal ik dan die snel heden groten deels halen?ik heb hier wat verhalen gehoord over een 2e analoge lijn enzo. maar hoe zit dat precies? het is niet echt een probleem dat we ff geen internet ofzo hebben. als we chello opzeggen en dan demon opvragen zal dat gewoon gaan ofnie? ( ik heb wat pagina's gelezen maar werd nie veel duidelijker).
Of je de snelheid haalt: 2 mbit zul je wel halen als dat mogelijk is op jouw postcode, maar altijd geldt dat niet alleen de lengte van de kabel van invloed is op de verbindingssnelheid.
De islam kan uw vrijheid schaden
Dit snap ik niet helemaal. Kun je als je ISDN hebt op alletwee je lijnen ADSL aanvragen? Dus bijv. KPN op de ene en Demon op de andere?Verwijderd schreef op 25 September 2003 @ 10:38:
Nee, want je moet altijd de hoofdlijn opgeven, dus geen 2 providers op de hoofdnummerGenghis Khan schreef op 25 september 2003 @ 14:30:
[...]
Dit snap ik niet helemaal. Kun je als je ISDN hebt op alletwee je lijnen ADSL aanvragen? Dus bijv. KPN op de ene en Demon op de andere?
Verwijderd
Oke het stond in het vorige draadje, maar ik zal even een samenvatting geven. Kort.dCY schreef op 24 September 2003 @ 13:41:
Zit er in de Zyxel Prestige 650R-31 nu ook een firewall in..??
In modem stand (of te wel zoals je hem binnen krijgt) heb je geen firewall of niets. Hij geeft alles gewoon door
In routerstand (kun je vinden via www.zyxel.nl) heeft hij NAT en packetfiltering. Volgens sommige is dit een firewall volgens andere niet volledig. Echter het biedt redelijk goede bescherming tegen aanvallen vanaf het internet. Een goede firewall heeft meer mogelijkheden, maar voor de meeste mensen is het voldoende. Je kunt bij twijfel ook nog een softwarematige firewall draaien.
Bij de straat, vanaf hier begint de discussie over de firewall in de zyxel:Trunksmd in "Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor c"
[ Voor 9% gewijzigd door Cyberpope op 25-09-2003 17:50 ]
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Tot dat ik het ontvangen heb en ook echt werkt, blijf ik nog lekker even met mijn gare Chello lijntje hangen, want ik moet niet hebben dat ik een x aantal dagen zonder internet zit.
als je chello nu nog snel opzegt is je chello EIND OKTOBER "al" afgesloten. Anders eind November... en adsl van demon heb je meestal in 2-6 wekeneX0duS schreef op 25 September 2003 @ 17:59:
Zo, ik heb ook 8/1 mbit aangevraagd.
Tot dat ik het ontvangen heb en ook echt werkt, blijf ik nog lekker even met mijn gare Chello lijntje hangen, want ik moet niet hebben dat ik een x aantal dagen zonder internet zit.
[ Voor 5% gewijzigd door Tutti-frutti op 25-09-2003 18:02 ]
Ik heb van iemand gehoord dat toen hij Chello opbelde om het af te laten sluiten, hij zowat per direct geen verbinding meer had.
Ik ben een beetje huiverig voor Chello, want straks moet ik gaan betalen terwijl ik niet eens geen internet meer van hun heb, spookrekeningen etc.
[ Voor 3% gewijzigd door eX0duS op 25-09-2003 18:05 ]
Nou dat verhaal klopt niet volgens de officiele weg, je moet namelijk een brief sturen enzo. Als vroegste ben je dus eind volgende maand afgesloten van chello.. dus als ik jou was zou ik nu naar chello bellen (09001580) en dan administratieve vragen. Dan zeggen dat je je abbo wilt opzeggen.eX0duS schreef op 25 september 2003 @ 18:03:
Ik zit 2238 meter van de centrale af, hoe zal het dan zitten met mijn snelheid? Ik heb trouwens ISDN.
Ik heb van iemand gehoord dat toen hij Chello opbelde om het af te laten sluiten, hij zowat per direct geen verbinding meer had.
Ik ben een beetje huiverig voor Chello, want straks moet ik gaan betalen terwijl ik niet eens geen internet meer van hun heb, spookrekeningen etc.
In maart kon ik nog via telefoon opzeggen, en kreeg ik een brief toegestuurd. Echter moest ik bij mijn vader 10 dagen geleden een brief opsturen met rede van opzegging, mac adres, serienummer en handtekening. Chello heeft na 4 dagen een brief terug gestuurd, waarin staat dat er contact opgenomen wordt om een afspraak te maken voor het ophalen van de modem (waar je nog 45 euro borg van terug krijgt, mits het geen actie was).

Verwijderd
Ik krijg zojuist een brief van KPN dat mijn ADSL basic abbo afgesloten wordt.
Melding:
Uw ADSL aansluiting zal per 20 oktober 2003 buiten dienst worden gesteld.
Nou mijn vraag, op de Demon website (provider waar ik heen wil) staat het volgende:
Is hierbij mijn verbinding administratief door KPN verwerkt ?De verschillende DSL aanbieders in Nederland zijn nog geen werkende procedure overeengekomen over het omzetten van DSL lijnen naar aandere aanbieders. De telefoonlijn waarop u DSL Express aanvraagt moet vrij zijn van andere ADSL abonnementen voordat een nieuwe order op die lijn geaccepteerd zal worden. Uw opzegging moet administratief door KPN verwerkt zijn.
Of moet ik nog wachten, tips?
Je kunt het eerder proberen aan te vragen in de hoop dat het geaccepteerd wordt, zoniet dan probeer je het een dag of twee later weer eens.
In jouw geval kun je dus proberen zo rond de 25e oktober de aanvraag in te dienen
If it ain't broken, play with it till it breaks.
Verwijderd
Ik heb demon 2048/1024. De ene x is de upload (gemeten via speedtest) 89KByte/sec de andere x 74KByte/sec.
De download is wel altijd stabiel.
Alle software staat uit --> MSN/donkey/etc
Tja dat heb je als het niet softwarematig gelimiteerd wordt. Als je een 8M/1024 zou hebben zouden waarschijnlijk beide snelheden af en toe wat fluctueren.Verwijderd schreef op 25 september 2003 @ 21:01:
Hebben meer mensen er last van dat de upload varieerd?
Ik heb demon 2048/1024. De ene x is de upload (gemeten via speedtest) 89KByte/sec de andere x 74KByte/sec.
De download is wel altijd stabiel.
Alle software staat uit --> MSN/donkey/etc
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Dat moet je niet doen.Crusader schreef op 25 September 2003 @ 19:53:
ca. 5 dagen na de afsluiting door de KPN is je verbinding volledig administratief verwerkt.
Je kunt het eerder proberen aan te vragen in de hoop dat het geaccepteerd wordt, zoniet dan probeer je het een dag of twee later weer eens.
In jouw geval kun je dus proberen zo rond de 25e oktober de aanvraag in te dienen
Het beste moment is 6 dagen voor het afsluiten.
Je hebt namelijk altijd 7 dagen bedenktijd, in die tijd doen ze helemaal niets.
Na die week gaan ze meten en mag er GEEN adsl signaal op je lijn staan.
Als dat er wel is, wordt je aanvraag geannuleerd.
Dus in jouw geval, vraag Demon aan op 14 September.
Verwijderd
Ja ga daar maar niet van uit. KPN sloot mij 4 dagen later af dan dat ze hadden vermeld in de brief. Met als gevolg dat de lijntest van BB-net fout ging en mijn aanvraag werd afgewezen.cjdijk schreef op 25 September 2003 @ 22:47:
[...]
Dat moet je niet doen.
Even voor de duidelijkheid: het betreffende artikel stond in het Brabants Dagblad.Verwijderd schreef op 25 September 2003 @ 10:38:
Het ging in dat artikel over de Lite abonnementen die de providers voeren, daar barst het van de addertjes onder het gras. Zoals bv. de kosten na een paar maanden omhoog te schroeven of je eerst een half jaar zonder limiet te laten downloaden en dan opeens een strakke limiet op te leggen.
Wat betreft de kosten: nergens op de site van Demon staat vermeld dat het een tijdelijke prijs is, alleen maar dat nu de aanbieding is dat je geen aansluitkosten en modem betaalt... (alhoewel je dat bij het Lite-abonnement dus wel moet doen
Verwijderd
Ik denk dat ik Demon de 18de oktober ga aanvragen en hopen dat KPN niet gaat Fucken zodat het de 20ste de lijn er af is.
Graag wat meer reacties hier over zodat het wat duidelijker wordt.
Verwijderd
Gisteren ging me modem namelijk wel effe flippen, maar nog geen upgrade, helaaas
Verwijderd
Heb geduld, straks heb je het hele internet gedownload binnen no-timeVerwijderd schreef op 25 September 2003 @ 23:29:
Zijn er al meer mensen upgegrade van een 2048/512 verbinding naar 8/1024?
Gisteren ging me modem namelijk wel effe flippen, maar nog geen upgrade, helaaas
Het is precies zoals in mijn antwoord, heb daarover ge-emaild met Demon.Verwijderd schreef op 25 september 2003 @ 23:10:
Hmm ik raak verward veel verschillende reacties![]()
Ik denk dat ik Demon de 18de oktober ga aanvragen en hopen dat KPN niet gaat Fucken zodat het de 20ste de lijn er af is.
Graag wat meer reacties hier over zodat het wat duidelijker wordt.
Zelf ga ik 11 oktober Demon aanvragen, gezien 17 oktober mijn lijn KPN Adsl vrij is.
Alleen als KPN te laat is, mislukt je aanvraag, het kan een keer fout gaan.
Maar misschien is het idd. beter iets meer speling te nemen,
dus in mijn geval denk ik 13 oktober, dat is op maandag.
Verwijderd
Of had ik moeten wachten op een brief van KPN??
http://www.wifishop.nldCY schreef op 26 september 2003 @ 08:07:
Weet iemand een adresje ik voor een relaxe prijsje een draytek vigor 2600 kan halen...?
Je hebt exact het goede moment genomen.Verwijderd schreef op 26 September 2003 @ 07:57:
Ik heb een brief gehad van planet waarin staat dat mijn lijn 1oktober weg is dus ik heb nu al aangevraagd.
Of had ik moeten wachten op een brief van KPN??
Vandaag aangevraagd bij Demon.
Demon wacht een week (afkoelingsperiode, je kan er nog vanaf,
alsof je dat zou willen
Op 3 oktober gaat Demon een lijntest uit (laten) voeren.
Geen KPN Adsl meer op de lijn.
Aanvraag loopt gewoon door.
Als KPN er nog op zit, direct opnieuw aanvragen.

Het is verstandig regelmatig je status bij Demon te checken.
Correct me if I am wrong, je kan dat on-line doen via
https://services.nl.demon.net/xdsl/express/index.html
en dan klikken op "Mijn DSL Express" en je systeemnaam/paswoord invullen.
Zou ik eigenlijk ook wel willen weten of het zo werkt.
Verwijderd
Maar veel wijzer wordt je daar ook niet van, wacht anderhalf week al op het technisch onderzoek.........je kan er niet vanaf lezen dat het daar druk iscjdijk schreef op 26 September 2003 @ 08:45:
Het is verstandig regelmatig je status bij Demon te checken.
Correct me if I am wrong, je kan dat on-line doen via
en dan klikken op "Mijn DSL Express" en je systeemnaam/paswoord invullen.
Verwijderd
Ik ben een beetje de kluts kwijt tussen de Draytek Vigor 2200E, 2500 en de 2600I.cjdijk schreef op 24 september 2003 @ 16:19:
[...]
Een Draytek 2200E gaat tot 6 Megabit download.
Dus haal je niet het maximum uit de 8192/1024 verbinding.
Maar aan de andere kant, dat is een 2-8 verbinding,
dus is het maar de vraag of je zowiso de 8 wel gaat halen.
De upload wordt beperkt door het Zyxtel modem tot 896kilobit.
Je Draytek kan wel 1024 kilobit upload aan.![]()
Een Draytek 2600 echter (met ingebouwd modem) haalt WEL
de maximale snelheid, is ook wat duurder.
Gezien je nu het Zyxtel modem niet nodig hebt,
haal je dus met de upload ook het maximum.![]()
Zelf geef ik toch de voorkeur aan de 2200E,
gezien deze veel flexibeler is te gebruiken.
Zonder ingebouwd modem kan je hem altijd blijven gebruiken,
als je in de toekomst ooit overstapt naar internet via kabel/electriciteit/telefoon.
Want dan hoef je alleen maar het modem te vervangen wat je toch al gratis krijgt.![]()
Maar inderdaad zoals gezegd,
je kan voor een jaar een tweede telefoonlijn nemen, met belbudget abbo.
Wat natuurlijk ook kan, doe ik ook, is een maand via 56 kilobit internetten.
Als je vriendin toch meestal alleen emailt is dat zowiso voldoende.
Zo'n tweede lijn kost je trouwens eenmalig 50 euro aansluitkosten,
en 12 maanden belbudget a 10 euro per maand.
Dus bij elkaar 170 euro (contractduur is minimaal 1 jaar).![]()
* Hans is vrijgezel, hij wil liever geen baas thuis, eentje op het werk is voldoende
Volgens de helpdesk van Draytek heb ik het volgende gevraagd:
De 2200E is gelimiteerd tot 6 Megabit.
De 2500 is WEL geschikt voor de ADSL van KPN.
De 2600I is NIET geschikt voor ADSL van KPN.
Dus de 2200E valt af, want heel misschien wil ik een futureproof modem hebben die tot 8 Megabit kan leechen. De 2500 en 2600 serie kan tot 8 Megabit.
Dus als ik het goed begrijp: Na de overstap van Demon met BBned zou ik het beste voor de 2600I kiezen? (met ingebouwde modem). Als ik dat doe, dan heb ik kans dat ik in de toekomst weer op de lijn van KPN zit!
Of raadt iemand me een andere aan?

Verwijderd
Ik heb een DrayTek 2600 (Gewoon), deze draaid op KPN ADSL via XS4ALL gewoon stabiel, ik heb 'm bij een maat getest die via BBned Demon zit en daar werkt ie ook turbo.Verwijderd schreef op 26 september 2003 @ 09:32:
[...]
Volgens de helpdesk van Draytek heb ik het volgende gevraagd:
De 2200E is gelimiteerd tot 6 Megabit.
De 2500 is WEL geschikt voor de ADSL van KPN.
De 2600I is NIET geschikt voor ADSL van KPN.
Of raadt iemand me een andere aan?
Als je geen ISDN heb zou ik deze nemen
Maar als pas op 20 oktober het signaal bij hem eraf gaat, dan heeft ie dus nog signaal als ie de aanvraag doet, zelfs nog na 6 + 7 dagen.cjdijk schreef op 25 september 2003 @ 22:47:
[...]
Dat moet je niet doen.
Of zie ik het verkeerd
Ik denk dat je oktober bedoeld waar je september schrijft
[ Voor 5% gewijzigd door Crusader op 26-09-2003 11:30 ]
Ik heb meteen Demon gemailed hierover. Waarom leveren ze de 2048/1024 en 8192/1024 abbo's met dit modem terwijl deze de upstream niet aankan?
Eens kijken wat ze hierop zeggen.
Zelf haal ik die 1024kbps waarschijnlijk toch niet, dus voor mij zou het niet zo'n probleem zijn, maar het is toch wel lullig dat je een modem/router ontvangt die niet volledig gebruik kan maken van de dienst waarvoor 'ie geleverd is.
Verwijderd
Toch gaat het allemaal een beetje er tegen in, als je een abbo van 1024 up hebt wil je dat toch wel optimaal behalen, maar goed.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2003 12:58 ]
Disclaimer
De producten Demon DSL Express 2048/1024 en 8192/1024 worden aangeboden met zogeheten 'unlimited' upload. Dit wil zeggen dat de theoretische maximale uploadsnelheid rond de 1024Kbps ligt. De werkelijk te behalen snelheid is afhankelijk van een aantal factoren, zoals de kwaliteit van de koperdraad (telefoonlijn), afstand tot de centrale, gebruikte apparatuur (modem) en de overboeking. De downloadsnelheid van het product Demon DSL Express 8192/1024 kan liggen tussen 2048 en 8192Kbps. Demon biedt geen enkele garantie t.a.v. de te behalen snelheid.
- NAC Breda -
Deze opmerking kom ik vaak tegen.Wildfire schreef op 26 September 2003 @ 12:48:
Ik zat zojuist de specs van de ZyXel Prestige 650R reeks door te spitten. Upload is beperkt tot 832 kbps.
Ik heb meteen Demon gemailed hierover. Waarom leveren ze de 2048/1024 en 8192/1024 abbo's met dit modem terwijl deze de upstream niet aankan?
Eens kijken wat ze hierop zeggen.
Zelf haal ik die 1024kbps waarschijnlijk toch niet, dus voor mij zou het niet zo'n probleem zijn, maar het is toch wel lullig dat je een modem/router ontvangt die niet volledig gebruik kan maken van de dienst waarvoor 'ie geleverd is.
Ik vind dat we niet mogen klagen, je krijgt het ding (wat prima werkt overigens) gratis. Als je daar niet happy mee bent, koop je gewoon een andere (bedoel ik niet persoonlijk richting jou, maar in het algemeen).
Daarnaast gaat de officiële ADSL specificatie ook maar tot die 832 kbps als ik me niet vergis, dus dat modem voldoet prima aan de standaard.
Ik vergeleek het al eerder met de overburn mogelijkheid op cdr's. Het valt buiten de specs en je hebt mazzel als je d'r net wat extra data uit weet te persen
Ik besef heel goed dat het maximumsnelheden zijn, die niet gegarandeerd kunnen worden. Maar daar gaat het mij niet om.Verwijderd schreef op 26 September 2003 @ 12:52:
Wildfire, Demon kan uberhaubt de upload snelheden niet garanderen. Dit is allemaal afhankelijk van een aantal factoren...eerder genoemd in dit topic, waaronder de telefoonlijn (kwaliteit van het koper), afstand centrale...
Toch gaat het allemaal een beetje er tegen in, als je een abbo van 1024 up hebt wil je dat toch wel optimaal behalen, maar goed.
Het gaat erom dat de dienst maximaal 1024kbps upstream kan leveren, maar dat het bijbehorende modem maximaal 832kbps ondersteunt. Dat vind ik gewoon krom.
Afijn, ik zou die 1024kbps toch niet gaan halen omdat de telefooncentrale hier niet om de hoek zit... dus die 832kbps grens is voor mij hoogstwaarschijnlijk niet echt een probleem...
En het gaat Demon erom wie de mooiste deal heeft met modems.Wildfire schreef op 26 September 2003 @ 13:34:
[...]
Het gaat erom dat de dienst maximaal 1024kbps upstream kan leveren, maar dat het bijbehorende modem maximaal 832kbps ondersteunt. Dat vind ik gewoon krom.
In dit geval was dat Zyxel.
Draytek 2200E meestal 832 kbit upload, hangt af welk modem je erbij gebruikt.Trunksmd schreef op 26 September 2003 @ 11:21:
Mensen, wat betreft de Draytek 2600. Op hun website staat 1 mbit upload. Maar ik heb ook al een internetwinkel gezien, waarbij staat 832 kbit upload. Wie nu te geloven? Zijn er nog andere adslrouters, die 1 mbit kunnen leveren?
Vaak is het niet de router maar het aangesloten modem de bottleneck.
De download gaat niet hoger dan 6144 kbit, dat ligt wel aan deze router.
Draytek 2600 heeft 1024 kbit upload, deze heeft een ingebouwd modem.
De download gaat in ieder geval tot 8192 kbit.
Ik was al een beetje slaperig idd, het moest oktober zijn.Crusader schreef op 26 September 2003 @ 11:28:
[...]
Maar als pas op 20 oktober het signaal bij hem eraf gaat, dan heeft ie dus nog signaal als ie de aanvraag doet, zelfs nog na 6 + 7 dagen.
Of zie ik het verkeerd
Ik denk dat je oktober bedoeld waar je september schrijft
1. Ik zit op mijn nwe adres ong 650 meter van de centrale, is al een oudere wijk dus de koperdraad zal waarschijnlijk niet de nieuwste zijn dus.... Heeft het nut als ik de 2/8 mbit neem tov de 2 mbit?
2. Ik heb een E-Tech adsl modem/router/wireless ding. Ik heb vernomen dat deze werkend is gekregen met bbned/babyxl maar ik kan nergens de up/download van het apparaat vinden.
Iig heb ik in jan/feb demon liggen
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
960kb zie startpost. Ping is bij die Cj een stuk minderVerwijderd schreef op 26 september 2003 @ 15:03:
Hoe zit het met de Copperjet 810? Kan dat wel tot 1024kbit/s?
[ Voor 3% gewijzigd door Largo op 26-09-2003 15:12 ]
Dat klopt helemaal, ik wacht ook al zo lang op techn. onderzoek. Ligt buiten Demon zeggen ze, soms is centrale vol, of moet er nog iets bijgeprikt worden.Verwijderd schreef op 26 september 2003 @ 09:03:
[...]
Maar veel wijzer wordt je daar ook niet van, wacht anderhalf week al op het technisch onderzoek.........je kan er niet vanaf lezen dat het daar druk is
Koop ik niets voor, maar anderen fietsen in 1 dag verder: adsl is mogelijk: bla bla bla. Maar o.k., het is voor een goed doel.
Let's wait and see fellowZZ..

De nieuwsbrief heeft het over 1 november dat die sensationele actie begint...Tutti-frutti schreef op 26 September 2003 @ 16:01:
Ik lees in de nieuwsgroepen dat de upgrade van bestaande abbonementen 1 oktober gaat plaats vinden. Er is geen bron vermeld, dus vertrouwen hoef je het niet... maar zou wel mooi zijn. Ik post hier wel weer wanneer er meer info is
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
is voor bestaande klanten, niet voor jou dusCyberpope schreef op 26 September 2003 @ 17:02:
En waar kunnen we die nieuwsbrief vinden ??? Ik moet per 1-12 een nieuwe ADSL verbinding hebben, dus dat zou intressant zijn
(grr kon beter edit doen van mn vorige post

[ Voor 9% gewijzigd door Tutti-frutti op 26-09-2003 18:59 ]
Het weer is momenteel minder veranderlijk dan een bepaalde
toeleverancier.
Begin october gaat men de kleine providers doen.
Op de 20e gaat men een "middelgrote" doen.
Daarna is afhankelijk van de snelheid/succes wanneer de anderen
omgezet worden. Eea zou kunnen inhouden dat oa cistron/demon dit
jaar nog over zouden kunnen.
Danny
Verwijderd
Ik krijg als het goed is straks ook de wide open verbinding van demon en wil toch ff kwijt dat ik met mijn planet adsl toch al boven de gem.downloadsnelheid en upload snelheid zit.ik zit 230 meter van de centrale vandaan,dus met andere woorden goed koper hier en korte afstand.Crusader schreef op 26 september 2003 @ 13:18:
[...]
Deze opmerking kom ik vaak tegen.
Ik vind dat we niet mogen klagen, je krijgt het ding (wat prima werkt overigens) gratis. Als je daar niet happy mee bent, koop je gewoon een andere (bedoel ik niet persoonlijk richting jou, maar in het algemeen).
Daarnaast gaat de officiële ADSL specificatie ook maar tot die 832 kbps als ik me niet vergis, dus dat modem voldoet prima aan de standaard.
Ik vergeleek het al eerder met de overburn mogelijkheid op cdr's. Het valt buiten de specs en je hebt mazzel als je d'r net wat extra data uit weet te persen
Dus als ik dat modem krijg dan word ik dus wel benadeeld want ik zou dus wel hoger kunnen dan die 832 of niet??
Daarentegen krijg je in deze wereld nooit iets gratis alles is mee berekend in de prijs of verekend met de adsl aanbieder zijn leverancier.(correct me if i'm wrong)
Dus ik zou toch wel graag een modem willen die mij wel de max download en upload kan leveren,zou jij toch ook willen in zo'n situatie?
Maak daar maar directeur Cistron vanwwillem schreef op 26 september 2003 @ 21:48:
Danny (medewerker Demon)

https://services.nl.demon...xpress/expressachtmb.html als je dat even leest, dan zie je dat ze geen garantie bieden dat je de volledige 1024kbit/s haalt.Verwijderd schreef op 26 September 2003 @ 22:14:
[...]
Ik krijg als het goed is straks ook de wide open verbinding van demon en wil toch ff kwijt dat ik met mijn planet adsl toch al boven de gem.downloadsnelheid en upload snelheid zit.ik zit 230 meter van de centrale vandaan,dus met andere woorden goed koper hier en korte afstand.
Dus als ik dat modem krijg dan word ik dus wel benadeeld want ik zou dus wel hoger kunnen dan die 832 of niet??
Daarentegen krijg je in deze wereld nooit iets gratis alles is mee berekend in de prijs of verekend met de adsl aanbieder zijn leverancier.(correct me if i'm wrong)
Dus ik zou toch wel graag een modem willen die mij wel de max download en upload kan leveren,zou jij toch ook willen in zo'n situatie?
edit: ritchie had het ook al eens gequote zie ik.De werkelijk te behalen snelheid is afhankelijk van een aantal factoren, zoals de kwaliteit van de koperdraad (telefoonlijn), afstand tot de centrale, gebruikte apparatuur (modem) en de overboeking.
[ Voor 4% gewijzigd door Speedener op 27-09-2003 08:29 ]
LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5
Verwijderd
Nu heb ik namelijk @home Breedband en nog een accountje bij Usenetserver.com
@Home heeft wel goede downloadsnelheden (300-400Kb),alleen de upload is kut, en als je iets upload, zakt je downloadsnelheid ook meteen in. En de mailserver en de DNS-server zijn af en toe niet betrouwbaar.
Voor het @home-abbo en het Usenet-abbo ben ik bij elkaar iets van 65 Euro kwijt, dus dat is ongeveel evenveel als het abbo van Demon. Het enigste wat me wel extra geld kost, zijn de aansluitkosten van een vaste telefoonaansluiting en en 10 euro per maand voor een belbudget-abbo bij KPN.
Nu heb ik alleen nog wat vragen:
1. Is het mogelijk om zonder een order te plaatsen te checken wat de afstand van mij tot de telefooncentrale is?
2. Ik woon in een flatgebouw dat er 20 jaar ofzo staat, betekent dat dit dat het koper dan misschien ook slechter is? En is het mogelijk om dit nog te checken ofzo?
3. In het geval dat ik bij Demon, dichter bij de 2mbit dan de 8mbit zit, is het dan mogelijk om zonder kosten het abbo te downgraden?
4. Wat is de kwaliteit van de newsgroepen van Demon? Hiermee bedoel ik of ik toch nog dat accountje bij Usenetserver.com moet behouden, of zijn de posts compleet?
Alvast bedankt voor de antwoorden!
Greetz Fobbe
1. Ja. het antwoord is meerdere keren te vinden in dit topic,Verwijderd schreef op 27 September 2003 @ 09:18:
Ik ben dus misschien van plan om ook op Demon 2-8/1 mbit over te stappen.
Nu heb ik namelijk @home Breedband en nog een accountje bij Usenetserver.com
@Home heeft wel goede downloadsnelheden (300-400Kb),alleen de upload is kut, en als je iets upload, zakt je downloadsnelheid ook meteen in. En de mailserver en de DNS-server zijn af en toe niet betrouwbaar.
Voor het @home-abbo en het Usenet-abbo ben ik bij elkaar iets van 65 Euro kwijt, dus dat is ongeveel evenveel als het abbo van Demon. Het enigste wat me wel extra geld kost, zijn de aansluitkosten van een vaste telefoonaansluiting en en 10 euro per maand voor een belbudget-abbo bij KPN.
Nu heb ik alleen nog wat vragen:
1. Is het mogelijk om zonder een order te plaatsen te checken wat de afstand van mij tot de telefooncentrale is?
2. Ik woon in een flatgebouw dat er 20 jaar ofzo staat, betekent dat dit dat het koper dan misschien ook slechter is? En is het mogelijk om dit nog te checken ofzo?
3. In het geval dat ik bij Demon, dichter bij de 2mbit dan de 8mbit zit, is het dan mogelijk om zonder kosten het abbo te downgraden?
4. Wat is de kwaliteit van de newsgroepen van Demon? Hiermee bedoel ik of ik toch nog dat accountje bij Usenetserver.com moet behouden, of zijn de posts compleet?
Alvast bedankt voor de antwoorden!
Greetz Fobbe
zoek zelf maar even naar het linkje waar je jouw postcode kan invoeren.
2. Nee.
3. Doen ze bij Demon voor je.
Als de door jouw bestelde snelheid niet haalbaar is,
kan je alleen een lagere snelheid bestellen, krijg je vanzelf een emailtje.
4. De nieuwsgroepen zijn beter of vergelijkbaar met die van Xs4All, zeer goed dus.
En in ieder geval vele malen beter dan die van @home.
Zelf heb ik geen ervaring met Usenet.
Jammer anders kon je op basis van ervaringen van anderen een schatting maken met betrekking tot de oplevering van je lijn.Geen statusberichten - Worden OW's voor uitgedeeld.
[ Voor 27% gewijzigd door Marzman op 27-09-2003 10:54 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Verwijderd
Kijk hiervoor in Demon #1 en #2 daar kom je er (te)veel tegenMarzman schreef op 27 september 2003 @ 10:52:
[...]
Jammer anders kon je op basis van ervaringen van anderen een schatting maken met betrekking tot de oplevering van je lijn.
Nee, er zit bij mijn weten geen inbelaccount bijKrijg je bij je Demon adsl-abonnement ook een inbelaccountje? Ik zit te wachten tot mijn lijn technisch gereed is, maar als ik een inbelaccountje had kon ik al gebruik maken van de newsserver. Mail werkt al bij mij, dus als er een inbelaccount bij zit zal dat ook al wel werken.
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2003 11:10 ]
Statusoverzichten zou ik ook wel prettig vinden, ter vergelijking.Marzman schreef op 27 September 2003 @ 10:52:
Krijg je bij je Demon adsl-abonnement ook een inbelaccountje? Ik zit te wachten tot mijn lijn technisch gereed is, maar als ik een inbelaccountje had kon ik al gebruik maken van de newsserver. Mail werkt al bij mij, dus als er een inbelaccount bij zit zal dat ook al wel werken.
[...]
Jammer anders kon je op basis van ervaringen van anderen een schatting maken met betrekking tot de oplevering van je lijn.
Maar als je even zoekt, zit er gelukkig wel het een en ander tussen.
Heb alvast Demon delen 1 t/m 3 offline opgeslagen,
dan heb ik in ieder geval iets te doen tijdens de periode zonder Adsl.
Een 56kbit inbel accountje had ik ook al even naar gekeken.
Alleen is dat bij Demon niet gratis, ik bedoel naast de belkosten,
heb je ook nog een vast maandelijks bedrag daarboven.
Dus dat doe ik toch maar niet, belkosten zijn al hoog genoeg.
Waarschijnlijk ga ik gewoon dat "direct-KPN-internet" inbel nummer gebruiken,
om die periode zonder Adsl te overbruggen.
Is in ieder geval WEL een voordeel nummer, 10 procent korting.
Verder denk ik, dat je de login gegevens al eerder opgestuurd krijgt,
dan dat je Adsl het gaat doen,
dus kan je al eerder je Demon email/nieuwsgroepen bekijken.
Ik las hier ergens dat iemand z'n spullen kreeg thuisgestuurd met het bericht dat de lijn pas drie weken later geschikt zou zijn. Hij probeerde het toch en kon gewoon al aan de gang... hangt er denk ik gewoon een beetje vanaf.cjdijk schreef op 27 September 2003 @ 13:03:
[...]
Verder denk ik, dat je de login gegevens al eerder opgestuurd krijgt,
dan dat je Adsl het gaat doen,
dus kan je al eerder je Demon email/nieuwsgroepen bekijken.
Je kunt toch ook met een andere newsserver die draadjes bekijken?Marzman schreef op 27 September 2003 @ 10:52:
Krijg je bij je Demon adsl-abonnement ook een inbelaccountje? Ik zit te wachten tot mijn lijn technisch gereed is, maar als ik een inbelaccountje had kon ik al gebruik maken van de newsserver. Mail werkt al bij mij, dus als er een inbelaccount bij zit zal dat ook al wel werken.
Tuurlijk zit dat modem in de prijs meeberekend, maar waar vind je dan elders zo'n goedkope en betrouwbare provider als Demon?Verwijderd schreef op 26 September 2003 @ 22:14:
[...]
En als jij vind dat je benadeelt bent met dat modem dan mag je best zelf een modem kopen hoor
Als ik mij druk zou maken om die paar kB's extra upload dan ga ik naar de winkel i.pv. de provider scheef aankijken.
Ik vind het een retegoede service van Demon en dat Zyxel modem bevalt mij tien keer beter dan de Alcatel die ik bij KPN had.
Je kan de meegeleverde Zyxel die standaard op bridged mode staat,DutchCommando schreef op 27 september 2003 @ 18:22:
Dat modem wat je erbij krijgt. Kan dat ook als router fungeren of moet ik ditmaal wel een router kopen? (Nu tweaked Alcatel, vandaar).
instellen als router, je hoeft hem niet te tweaken.
Het is zelfs mogelijk je Alcatel Speedtouch Home te gebruiken,
mits het een analoog, geen isdn model is.
Uiteraard moet je dan wel wat settings veranderen.
Zelf persoonlijk ben ik niet helemaal overtuigd of dat instellen als router,
bij het Zyxel modem helemaal probleemloos werkt.
Het valt mij namelijk op dat er een aantal gebruikers die hem als router
gebruiken, dat die vaak een uitvallende verbinding hebben.
Maar dat kan ook een oude firmware zijn,
of ik heb het helemaal mis.
Voor mij maakt het toch niet uit, ik heb al een losse router (Draytek 2200E).
In elk geval gebruik ik 'm als router (over ISDN) en heb nog nooit last gehad van disconnects. Ik gebruik de laatste firmware versie die ik kreeg van Demon support.cjdijk schreef op 27 september 2003 @ 19:11:
[...]
Zelf persoonlijk ben ik niet helemaal overtuigd of dat instellen als router,
bij het Zyxel modem helemaal probleemloos werkt.
Het valt mij namelijk op dat er een aantal gebruikers die hem als router
gebruiken, dat die vaak een uitvallende verbinding hebben.
Maar dat kan ook een oude firmware zijn,
of ik heb het helemaal mis.
Dus het kán wel probleemloos
Verwijderd
Jah, de modem is geconfigged als router, maar ik heb er nog nooit eerder last van gehad. Altijd stabiel geweest. Alleen deze ene keer. Hij zal me wel hebben willen etterencjdijk schreef op 25 September 2003 @ 09:12:
[...]
Heb je wel een firmware update gedaan?
Of heb je je modem als router ingesteld.
Ik denk nog steeds dat dit de reden is van de disconnects,
gezien het altijd dezelfde mensen zijn die daar last van hebben.
voor mij begint het al aardig op te schieten.
Over twee weken is mijn KPN-Adsl beeindigd,
en over 1 week ga ik Demon aanvragen.
Wanneer krijg je precies je systeemnaam en paswoord,
dus hoeveel dagen na het aanvragen.
Als je die dan hebt, kan je dan je status volgen via
en dan klikken op "Mijn DSL Express"
Heeft het zin om dan alvast mijn KPN modem in te stellen als BBNed modem,
en dan zo af en toe alvast te proberen verbinding te krijgen
Dus al voordat ik het Zyxel modem van Demon heb ontvangen.
Iemand ervaring hiermee of tips hierover
Je systeemnaam en wachtwoord(en) kies je direct als je je opgeeft (en vanaf dat moment kan je je status checken); dat zie je allemaal vanzelf wel, niet zo ongeduldig
NOFI, maar het valt me op,
dat je heel vaak de enter toets gebruikt in je posts.
Het lijkt wel of je te veel op een typmachine hebt gewerkt :)
of alsof de "auto line break" op 78 karakters staat ingesteld,
net als dat bij e-mail het geval is.
Een gewone post leest iig veel lekkerder,
is mijn mening
Wees consequent, maar niet altijd
Ik ben er wel achter gekomen dat als je een uitroepteken in je systeemnaam passwoord gebruikt, je niet kan aanloggen op dslexpress.nl om je status te checken.cjdijk schreef op 28 september 2003 @ 08:55:
en dan klikken op "Mijn DSL Express"![]()
Je zou toch denken dat dat ook een leesteken is?
[ Voor 28% gewijzigd door docftp op 28-09-2003 10:03 ]
Zou het een probleem zijn als ik een IQ zou hebben van een glas water?
Wat is de FUP bij Demon. Ik download toch best wel veel divx'jes( Standalone divx speler) Bij Chello zit ik per maand op +/- 60 gig en tot nu toe niks gehoord.
Verwijderd
Ik zit deze maand op 100+GB en daarvoor op 80+GB en nooit wat gehoord.
Sommige mensen zitten boven de 200+GB en beweren ook nog niets gehoord te hebben, dus maak je niet druk zou ik zo zeggen.
Bedankt voor je info. Ik denk dat Demon meer bij mij past. Chello is op dit moment erg traag en ik denk niet dat er enige verbetering in komt. Het enige wat ik nog moet doen is telefoonlijn aanvragen van Kpn.Verwijderd schreef op 28 September 2003 @ 11:33:
FUP is fair use.... dus geen aantal mb's en de wachttijden zijn +/- 2,5 - 3,5 week.
Ik zit deze maand op 100+GB en daarvoor op 80+GB en nooit wat gehoord.
Sommige mensen zitten boven de 200+GB en beweren ook nog niets gehoord te hebben, dus maak je niet druk zou ik zo zeggen.
- Als ik nu adsl af laat sluiten bij de KPN duurt het +- 1-2 weken tot de lijn vrij is?
- Ik kan +- 5 werkdagen voor het afsluiten van die KPN adsl lijn Demon ADSL aanvragen?
- Daarna duurt het 2 - 3 weken voor ik adsl heb?
Totale duur +- 3-5 weken.
Zit ik een beetje correct te schatten?
Je kan zoiezo een week voordat je lijn vrij verklaard is al Demon aanvragen, aangezien je bij Demon toch zit met die afkoelperiode van 7 dagen. Daarna duurt het ongeveer inderdaad nog 2,5 week of meer voordat het ADSL bij je thuis werkt.DutchCommando schreef op 28 september 2003 @ 12:02:
Opzich wil ik wel overstappen, maar ik zit een beetje tegen die tijd zonder ADSL aan te hikken. Krijg ik weer allemaal gezeur over een telefoonlijn die ik bezet houd en uiteraard een vrij pittige telefoonrekening. Laten we even de stapjes op een rijtje zetten
- Als ik nu adsl af laat sluiten bij de KPN duurt het +- 1-2 weken tot de lijn vrij is?
- Ik kan +- 5 werkdagen voor het afsluiten van die KPN adsl lijn Demon ADSL aanvragen?
- Daarna duurt het 2 - 3 weken voor ik adsl heb?
Totale duur +- 3-5 weken.
Zit ik een beetje correct te schatten?
20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden
Krijg je meteen, want anders zou je de status van je aanvraag niet kunnen lezencjdijk schreef op 28 September 2003 @ 08:55:
Even nog wat vragen over Demon,
voor mij begint het al aardig op te schieten.
Over twee weken is mijn KPN-Adsl beeindigd,
en over 1 week ga ik Demon aanvragen.![]()
en dan klikken op "Mijn DSL Express"![]()
Heeft het zin om dan alvast mijn KPN modem in te stellen als BBNed modem,
en dan zo af en toe alvast te proberen verbinding te krijgen![]()
Dus al voordat ik het Zyxel modem van Demon heb ontvangen.
Iemand ervaring hiermee of tips hierover

Thanks.Ook schreef op 28 september 2003 @ 09:13:
[...]
Je systeemnaam en wachtwoord(en) kies je direct als je je opgeeft (en vanaf dat moment kan je je status checken); dat zie je allemaal vanzelf wel, niet zo ongeduldigVerder weet ik niet of het zin heeft om alvast te proberen met je huidige modem, maar het kan nooit kwaad natuurlijk. Als je toch al offline bent, sluit dat ding dan maar meteen aan!
offtopic:
NOFI, maar het valt me op,
dat je heel vaak de enter toets gebruikt in je posts.
Het lijkt wel of je te veel op een typmachine hebt gewerkt :)
of alsof de "auto line break" op 78 karakters staat ingesteld,
net als dat bij e-mail het geval is.
Een gewone post leest iig veel lekkerder,
is mijn mening
Offtopic:
Zelf persoonlijnk vind ik het prettiger lezen, kortere regels.
Dus niet steeds achter elkaar doortikken.
Ontopic:
Bestaan er tegenwoordig trouwens nog flat free abbo's voor 56Kbit?
Dus dat je bijvoorbeeld 1 maand 20 euro betaalt,
en onbeperkt kan downloaden, zonder telefoontikken.
Lijkt me misschien wel handig ter overbrugging.
Moet uiteraard niet teveel kosten, anders kan ik net zo goed af en toe inbellen.
Of zit je dan direct voor een lange tijd vast aan zo'n abbo?
Dat is niet de bedoeling, het gaat om 2 tot 6 weken.
zoja hoe zijn de ervaringen van deze gebruikers.
Een woord super, wat een verademing.cgok schreef op 28 September 2003 @ 15:44:
Zijn er ex-chello gebruikers die zijn overgestapt naar adsl van demon.
zoja hoe zijn de ervaringen van deze gebruikers.
KPN (tsja, ik kan het ook niet helpen) heeft met Het Net wel iets wat een klein beetje lijkt op flatfee-56k-internet, namelijk zogenaamde internetbundels. Zie http://www.hetnet.nl/surftarieven/ voor meer informatie.Bestaan er tegenwoordig trouwens nog flat free abbo's voor 56Kbit?
Dus dat je bijvoorbeeld 1 maand 20 euro betaalt,
en onbeperkt kan downloaden, zonder telefoontikken.
Lijkt me misschien wel handig ter overbrugging.
20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden
Dit topic is gesloten.