Mocht je meer willen lezen over de problemen en mail wisselingen:
http://www.radaba.messageboard.nl/forum/viewtopic.php?t=245
[ Voor 13% gewijzigd door lawaai op 03-10-2003 17:50 . Reden: linkje ]
Dit kan dus ook heel verschillend zijn. Bij mij is het op 25-09-03 begonnen en op 26-09-03 kreeg ik bericht dat het mogelijk was. Ik heb gister mijn modem gehad.Wildfire schreef op 03 October 2003 @ 17:26:
Voor diegenen die een beetje overzicht proberen te krijgen over de tijdsduur van het 'technisch onderzoek' (ofwel, de test om te kijken of je lijn daadwerkelijk geschikt is voor ADSL):
Bij mij 23-09 begonnen, zojuist (03-10 dus) bericht gekregen dat m'n lijn geschikt is en dat de spulletjes binnenkort worden opgestuurd.
Nogmaals, ik begrijp heel goed hoe het zit en zoals het op de site van Demon staat is het ook prima, maar daar ging het me niet om! Het ging om de opmerking van iemand die zei dat alles boven de 512 kbit 'een soort van mazzel' was en dat is wel érg vrijblijvend.Styno schreef op 03 oktober 2003 @ 12:29:
Geen enkele abbo (kabel noch adsl) garandeert de snelheid die gehaald wordt, zie de vele "chello is traag" topics bijvoorbeeld.
[..]
Verwijderd
E-mailtje maakt niet zoveel uit. Die heb ik ook nooit ontvangen; m'n internet was destijds ook al afgesloten. Houd gewoon goed je persoonlijke statuspagina in de gaten op www.dslexpress.nl en het komt prima in orde.eX0duS schreef op 03 October 2003 @ 12:09:
Lekker handig eigenlijk.
Ik heb Chello opgezegd met een fax, de vraag is sowieso of ze dat ding "ontvangen", Chello kennende, zul je zien dat Chello afgesloten is, dat ik nog geen Demon heb, kunnen ze me ook geen email sturen.
Moet je natuurlijk wel ergens op internet kunnen....
Of heeft het puur met de centrale te maken ?
tastingw schreef op 03 October 2003 @ 18:32:
[...]
Dit kan dus ook heel verschillend zijn. Bij mij is het op 25-09-03 begonnen en op 26-09-03 kreeg ik bericht dat het mogelijk was. Ik heb gister mijn modem gehad.
Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Ik heb gisteren ook een mailtje gehad van demon waarin stond dat mijn modem opgestuurd wordt
Pluk de dag, maar laat nog wat hangen voor morgen! Specs
In het geval van Tilburg hebben we niets aan Speedtest... bij de ADSL-verbindingen voor Tilburg zijn elke keer maar één of twee gebruikers, absoluut niet representatief. Als dat wel zo zou zijn, dan zouden de 1024 kilobit upstream abbo's hier niet verder komen dan 360 kilobit/sec... lijkt me toch erg sterk.
Ik zie op speedtest dat de 8mbit versie helemaal niet zo snel is in Eindhoven.
Kijk ook eens hoeveel gebruikers er zijn van dat betreffende abonnement. Als het er maar een paar zijn heb je niets aan die metingen.eX0duS schreef op 04 October 2003 @ 14:39:
Weet iemand trouwens hoe het in Eindhoven zit met Demon (ik heb het toch al aangevraagd, maar goed), met de snelheid dus?
Ik zie op speedtest dat de 8mbit versie helemaal niet zo snel is in Eindhoven.
--edit--
Ik heb al gekeken... er is maar 1 gebruiker die bij Speedtest z'n 8192/1024 abbo heeft gemeten. Absoluut niet representatief dus.
[ Voor 15% gewijzigd door Wildfire op 04-10-2003 14:51 ]
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Dat had je geweten als je dit topic helemaal had doorgelezen. Tis veel werk, maar er staat een hoop informatie in dus doe dat eerst es.DKasemier schreef op 04 October 2003 @ 17:23:
Wat is nou ongeveer de uploadsnelheid die de meeste mensen zo'n beetje halen? En is 1KM van de centrale veel om dat te verknallen?
Dat had je geweten als je dit topic helemaal had doorgelezen. Tis veel werk, maar er staat een hoop informatie in dus doe dat eerst es.DKasemier schreef op 04 October 2003 @ 17:23:
Wat is nou ongeveer de uploadsnelheid die de meeste mensen zo'n beetje halen? En is 1KM van de centrale veel om dat te verknallen?
Uploadsnelheden vind je bovendien op
Raar, ik heb het 22-09 ingestuurd, de 30e hadden ze pas mijn order echt in werking gesteld en nog steeds niets.Wildfire schreef op 03 October 2003 @ 17:26:
Voor diegenen die een beetje overzicht proberen te krijgen over de tijdsduur van het 'technisch onderzoek' (ofwel, de test om te kijken of je lijn daadwerkelijk geschikt is voor ADSL):
Bij mij 23-09 begonnen, zojuist (03-10 dus) bericht gekregen dat m'n lijn geschikt is en dat de spulletjes binnenkort worden opgestuurd.
Ik had het dus eerder aangevraagd en op de 23e namen ze de order in verwerking... even voor de duidelijkheid...RooT schreef op 04 October 2003 @ 17:53:
[...]
Raar, ik heb het 22-09 ingestuurd, de 30e hadden ze pas mijn order echt in werking gesteld en nog steeds niets.
Ik vroeg het op de 15e 's avonds aan, op de 23e namen ze in het verwerking en begon de lijntest. En op 03-10 werd bevestigd dat de lijn goed was en dat ze de spulletjes zouden gaan opsturen.
Heb die combi hier en werkt zonder probs!Lexxx schreef op 02 October 2003 @ 15:59:
Zijn er trouwens ervaringen van mensen met een adsl via isdn aansluiting met een nt1 van het type s1? Ik heb namelijk gelezen dat de kans dat adsl niet werkt met dit type kastjes vrij groot is. Ik zal voor de zekerheid kpn eens bellen of er een ander kastje kan worden gemonteerd.
Alle leds branden al, die constant zouden moeten branden: power, sys en dsl.
Ik kreeg een ip-adres in de range van: 169.xxx.xxx.xx en ondanks ipconfig-release en renew geen ip-adres kunnen krijgen via de Demon DHCP server jammergenoeg.
Bij het "renewen" kreeg ik dus geen antwoord van de server van Demon. Ik kan dus nog niet surfen!
Even een vraag: moet je 100 m Lan led branden of de 10 m, hoort de netwerkkaart op 10 half duplex gezet te worden?
Ik dacht dat niet, maar goed alles is nog vrij nieuw voor me bij Demon...dus ik vraag het jullie.
Bijgaand voor de wachtenden onder ons nog even een statusbericht die hun misschien hoop geeft (LOL)
Status Demon DSL Orders
Belangrijk:
Op deze pagina wordt automatisch direct de actuele status vermeld. Het orderproces is volledig geautomatiseerd. Demon heeft geen aanvullende informatie. Wij verzoeken u dan ook niet te bellen met vragen over de status van uw aanvraag!
Ordernummer 141xx: Aanvraag.
05-09-2003 Ingediend. Demon Internet heeft uw bestelling ontvangen en een bevestiging van ontvangst gestuurd naar uw e-mail adres. Uw order zal worden doorgestuurd naar onze DSL partner.
16-09-2003 Verzonden. De order is door onze DSL partner ontvangen. De DSL partner zal de gegevens gaan controleren.
16-09-2003 Bevestigd. De ordergegevens zijn gecontroleerd en goedgekeurd door de DSL partner. Er zal nu een technisch onderzoek plaatsvinden om te bepalen of DSL daadwerkelijk mogelijk is op uw adres.
29-09-2003 Geaccepteerd. Het technisch onderzoek is uitgevoerd en DSL is mogelijk op uw adres. De lijn zal naar verwachting binnen drie weken worden opgeleverd. Indien u een modem besteld heeft zal dit voor de oplevering naar u worden toegestuurd.
Verzenddatum modem : 02-10-2003
Serienummer modem : xxxxxxxxxx
TPG Track & Trace nummer : xxxxxxxxxxx
Met dit Track & Trace nummer kunt u de status van de verzending van uw modem controleren. Door op de onderstaande link te drukken kunt u de verzend status direct opvragen.
Dat komt omdat je eerst je MAC adres moet registreren bij Demon. Pas daarna krijg je je definitieve adres.apacer schreef op 04 October 2003 @ 22:29:
Heb net m'n ethernetmodem binnen, 't is de Zyxel 650-31 analoog. Mijn lijn is nog niet opgeleverd, maar heb even gekeken als er een verbinding opgezet kon worden.
Ik kreeg een ip-adres in de range van: 169.xxx.xxx.xx en ondanks ipconfig-release en renew geen ip-adres kunnen krijgen via de Demon DHCP server jammergenoeg.
Bij het "renewen" kreeg ik dus geen antwoord van de server van Demon. Ik kan dus nog niet surfen!
<knip rest van verhaal>
Zodra je dat 169. adres krijgt, gewoon je browser starten, je komt vanzelf op de MAC registratie pagina.
That's all.
edit: of was die 169. reeks nou van Windows zodra ie geen adres kreeg van een dhcp server? Dat automatic ip adressing gedoe dus...
[ Voor 10% gewijzigd door Crusader op 04-10-2003 23:06 ]
If it ain't broken, play with it till it breaks.
Klopt da's inderdaad de windows private range, en daarmee kom je dus niet op de mac pagina van demon.Crusader schreef op 04 oktober 2003 @ 23:05:
[...]
Dat komt omdat je eerst je MAC adres moet registreren bij Demon. Pas daarna krijg je je definitieve adres.
Zodra je dat 169. adres krijgt, gewoon je browser starten, je komt vanzelf op de MAC registratie pagina.
That's all.
edit: of was die 169. reeks nou van Windows zodra ie geen adres kreeg van een dhcp server? Dat automatic ip adressing gedoe dus...
Het tijdelijke adres begint ergens met 212.238.x.x ( waar x natuurlijk voor andere adressen staan)
daarna krijg je je vaste ip adres, althans na een minuut of 15
Het heeft ook wel eens voordelen om je netwerkkaart op verschillende snelheden te proberen, niet elke netwerkkaart reageert even lekker op DHCP requestapacer schreef op 04 October 2003 @ 22:29:
Even een vraag: moet je 100 m Lan led branden of de 10 m, hoort de netwerkkaart op 10 half duplex gezet te worden?
Ik dacht dat niet, maar goed alles is nog vrij nieuw voor me bij Demon...dus ik vraag het jullie.
dus 10mb half duplex en full duplex en 100 mb half duplex en full duplex .
Het is het proberen waard.
Ik heb hier een netwerk kaartje die helemaal niet reageert , maar wel goed is geinstalleerd. dus tja netwerkkaarten zijn vreemde wezens.
[ Voor 24% gewijzigd door docftp op 04-10-2003 23:29 ]
Zou het een probleem zijn als ik een IQ zou hebben van een glas water?
Ik ga maandag maar weer eens bellen want ik ben nu al vanaf 23-8 bezig met de aanvraag en de lijntest is nog niet eens gedaan. Dus al dik 5 weken
[ Voor 50% gewijzigd door robbynaish op 04-10-2003 23:39 ]
Wat zegt de statuspagina? Dat je order is doorgestuurd naar de DSL partner nog steeds? Dit is wel ERG lang..robbynaish schreef op 04 oktober 2003 @ 23:37:
Ik ga maandag maar weer eens bellen want ik ben nu al vanaf 23-8 bezig met de aanvraag en de lijntest is nog niet eens gedaan. Dus al dik 5 weken
Ikzelf heb ook de modem binnen, maar de lijn is nog niet opgeleverd.
TOCH ff proberen natuurlijk
Zal er vandeweek eens mee klooien.
Als je DSL lampje brandt is de kans groot dat je al kunt internetten. Ik kreeg een week nadat het bij mij werkte een mailtje van Demon dat m'n lijn opgeleverd was en dat vanaf dat moment het abonnement in ging. M.a.w. dus een weekje gratis internet gekregenapacer schreef op 04 October 2003 @ 22:29:
Heb net m'n ethernetmodem binnen, 't is de Zyxel 650-31 analoog. Mijn lijn is nog niet opgeleverd, maar heb even gekeken als er een verbinding opgezet kon worden.
Tis even een kwestie van je MAC adres invullen en dan zou je je vaste IP na een kwartiertje ofzo moeten krijgen.
Vwb de 10 of 100Mbit, hangt er gewoon af wat voor netwerkkaart je eraan hangt. IK had allerlei connectie problemen maar dat bleek uiteindelijk aan een gare netwerkkaart te liggen (oud 10Mbit dingetje). Toen ik die verving liep et allemaal als een trein. Heb nu gewoon een 100Mbit kaartje eraan hangen.
Dat wil ik nu al een hele tijd weten, volgens mij is nast de firmware update,dolby schreef op 05 October 2003 @ 13:37:
probeer het eens in de non router mode of probleem dan weg is
die router mode ook een mogelijke oorzaak van het wegvallen van de verbinding.
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
[ Voor 30% gewijzigd door Trunksmd op 05-10-2003 14:39 ]
De islam kan uw vrijheid schaden
Daar gaat het juist om, ik kom niet automatisch op die page via de webbrowser (en dat zou automatisch moeten gebeuren, lees ik her en der), dat zal misschien toch een teken zijn dat ze me nog geen ip-adres geven, zowel voorlopig als vast.rig0r schreef op 05 October 2003 @ 12:31:
[...]
Tis even een kwestie van je MAC adres invullen en dan zou je je vaste IP na een kwartiertje ofzo moeten krijgen.
Of moet ik alles handmatig inbrengen via de mac-page van Demon, in weze surfen naar die page en dan zelf aanmaken?
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Ik had hetzelfde probleem. M'n pa besloot toen maar de firmware te updaten van de modem, en toen hadden we internet. Weet niet of het nou aan de firmware lag, of dat ze misschien toevallig net bezig waren bij demonapacer schreef op 05 October 2003 @ 16:25:
[...]
Daar gaat het juist om, ik kom niet automatisch op die page via de webbrowser (en dat zou automatisch moeten gebeuren, lees ik her en der), dat zal misschien toch een teken zijn dat ze me nog geen ip-adres geven, zowel voorlopig als vast.![]()
Of moet ik alles handmatig inbrengen via de mac-page van Demon, in weze surfen naar die page en dan zelf aanmaken?
Verwijderd
Ik heb 2048-1024 abo(pas nieuw) wat dus 8-1 wordt.Damian schreef op 04 October 2003 @ 10:02:
iemand enig idee, waar ik een beetje snelheden enzow kan zien van Demon, en dan bedoel ik niet wat er word beloofd/gezegd, maar echte ervaringen van mensen zelf...
Ik haal download snelheden van gemiddeld
download
1990.19 kbps(waar 2048 kbps dus het max is)
upload
720 kbps (waar 1024 theoretisch de max is)
Andre
nu vraag ik me af hoe ik het netwerk het beste kan aanleggen.
Huidige situatie:
Com21 kabelmodem === SMC Barricade 7004ABR Router / Printerserver === D-Link 5 poorts Switch === 3 PC's
Nu is het zo dat ik de barricade in principe niet meer nodig heb omdat de Zyxel de routing-taken op zich kan nemen. Nu heb ik de barricade wel nodig voor de printerserver. Wat kan ik het beste doen, de Zyxel alleen als modem laten draaien en de barricade laten routen, of de barricade gewoon als een client aan de switch hangen en alleen de printerserver gebruiken?
Zou ik doen.Joppe schreef op 05 October 2003 @ 18:31:
Nu heb ik de barricade wel nodig voor de printerserver. Wat kan ik het beste doen, de Zyxel alleen als modem laten draaien en de barricade laten routen
Quoten is geweldig... - boer Krelis
Door de openingspost te lezen.boer Krelis schreef op 05 October 2003 @ 19:00:
Hoe weten jullie toch allemaal hoe ver jullie van de centrale zitten?
- specs - audioscrobbler -
Volgens mij is de routingfunctionaliteit niet zo groot als bij een losse router.Joppe schreef op 05 October 2003 @ 18:31:
Ik heb gisteren een demon-abbonement besteld ter vervanging van @home,
nu vraag ik me af hoe ik het netwerk het beste kan aanleggen.
Huidige situatie:
Com21 kabelmodem === SMC Barricade 7004ABR Router / Printerserver === D-Link 5 poorts Switch === 3 PC's
Nu is het zo dat ik de barricade in principe niet meer nodig heb omdat de Zyxel de routing-taken op zich kan nemen. Nu heb ik de barricade wel nodig voor de printerserver. Wat kan ik het beste doen, de Zyxel alleen als modem laten draaien en de barricade laten routen, of de barricade gewoon als een client aan de switch hangen en alleen de printerserver gebruiken?
Verder heb je dat gezanik ook niet met de helpdesk, dat je eerst je modem terug naar de standaard instellingen moet zetten als internet het eens niet doet.
Mocht je trouwens je coax kabel willen blijven gebruiken,
voor tussen je splitter in de meterkast en het modem bij je computer,
dat kan prima, doe ik ook (was Casema, nu Adsl KPN, wordt Demon):
cjdijk in "Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor c"
Coax gebruiken heeft niet zo'n zin, gezien de telefoon aan de ene kant van het huis binnenkomt, en de kabel aan de andere kant van het huis. Het kabelmodem zit nu ook direct op de hoofdaansluiting.
Of door even op GoT te searchen met een paar standaard trefwoorden, dan vind je het ook wel.
Customer service Telefoon
020-530 42 66*
* Telefonisch bereikbaar van maandag tot vrijdag: 9:00-17:30 uur.
Gesloten in het weekend en op nationale feestdagen.
(staat op de site)
Bij mij bestaat het nummer niet hoor
Edit: Het probleem is net bij demon gefixt
[ Voor 9% gewijzigd door Tutti-frutti op 06-10-2003 10:24 ]
Probeer anders even de support te bellen..... 0800-336 66 68
Dat is bovendien gratis, en wellicht weten ze wat er aan de hand is met de Customer Service.
Ze zou uiteraard ook kunnen mailen naar de Customer Service: customer-service@demon.nl
The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw
tleuke is dat ik van support naar customer moet bellenTweeke schreef op 06 October 2003 @ 09:52:
Psst....vandaag is het stiekum een nationale feestdag
Probeer anders even de support te bellen..... 0800-336 66 68
Dat is bovendien gratis, en wellicht weten ze wat er aan de hand is met de Customer Service.
Ze zou uiteraard ook kunnen mailen naar de Customer Service: customer-service@demon.nl
EEJ, ER IS TRAINING VAN DEMON SUPPORT Medewerkers @ 0800-demonnu , goede zaak!
[ Voor 7% gewijzigd door Tutti-frutti op 06-10-2003 09:58 ]
In mijn geval ging ik de eerste paar keer ook niet automatisch naar die mac pagina, sterker nog, ik kon gewoon internetten zonder dat ik m'n MAC adres had opgegeven. Na wat geklooi aan mijn kant met netwerkkaarten e.d. kwam ik daarna wel automatisch op hun mac pagina terecht.apacer schreef op 05 October 2003 @ 16:25:
[...]
Daar gaat het juist om, ik kom niet automatisch op die page via de webbrowser (en dat zou automatisch moeten gebeuren, lees ik her en der), dat zal misschien toch een teken zijn dat ze me nog geen ip-adres geven, zowel voorlopig als vast.![]()
EDIT: Maar je kunt het dus gewoon proberen met de hand te doen, gewoon naar http://www.demon.nl/macadres gaan en daar je mac adres invullen (of naja invullen, hij vind em vanzelf, je hoeft alleen maar op toevoegen te rammen
[ Voor 14% gewijzigd door rig0r op 06-10-2003 11:48 ]
Daar klopt volgens mij geen hol van ... ik zit ook ruim 4>5 kilometer van de centrale af maar haal gewoon het maximale van m'n 2048/512 abbo
het duurt vaak weken voor je weer online bent, wat erg irritant is zeker voor de tweakers
nou hoorde ik een reclame op de radio dat je @home 2 maanden voor 35 euro pm mag uitproberen zonder extra kosten en na die 2 maanden kan je weer gewoon afzeggen.
als je dan afzegt bij kpn een abbo van @home neemt voor 2 mnd en dan naar bbned kan zonder al te veel extra kosten ( alleen wat moeite ) lijkt mij dat probleem oppgelost te zijn
of dit ook daadwerkelijk werkt weet ik niet en of @home er niks aan vast knoopt moet je me ook niet vragen. het is maar een idee
(ik zit btw nog aan chello tot bbned hier komt)
Door de openingspost GOED(!!!) te lezen.NuKeFaCe schreef op 06 October 2003 @ 14:56:
[...]
Daar klopt volgens mij geen hol van ... ik zit ook ruim 4>5 kilometer van de centrale af maar haal gewoon het maximale van m'n 2048/512 abbo
Staat een link in naar een site die de afstand tot de centrale kan uitrekenen.
OK OK ..DJT schreef op 06 October 2003 @ 15:10:
[...]
Door de openingspost GOED(!!!) te lezen.![]()
Staat een link in naar een site die de afstand tot de centrale kan uitrekenen.
[ Voor 6% gewijzigd door NuKeFaCe op 06-10-2003 15:22 ]
Dan heb ik weer internet thuis!!! ik zit nu al een week zonder!! aaaaarrrgh!
Dan moet je er waarschijnlijk nog 3 ofzow, en dat is nog snel dan, want toen ik het aangevraagd had zou het 5>8 weken duren... gelukking waren het er maar 4dCY schreef op 06 October 2003 @ 15:26:
Vandaag bevestiging van de DSL partner gehad ivm technisch onderzoek... Nu wachten op het mailtje dat de lijn is opgeleverd.
Dan heb ik weer internet thuis!!! ik zit nu al een week zonder!! aaaaarrrgh!
Ook hebben ze niet vooraf gemeld dat je een SSL-browser nodig hebt voor het aanmelden van het MAC-adres. Veel mensen die het modem aan een FreeBSD of Linux servertje hangen hebben helemaal geen browser op die bak en kunnen die ook niet downloaden omdat de verbinding nog niet operationeel is!
Ik moest gvd. helemaal die netwerkkaart in een Windows bak zetten voordat ik hem aangemeld kreeg. Lekker geregeld!
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
Heb ik ook nog even aan gedacht, om tijdelijk zo'n probeer kabelabbo te nemen.alushin schreef op 06 oktober 2003 @ 15:08:
het is misschien vergezocht en een beetje offtopic maar voor de mensen die van kpn naar bbned gaan:
het duurt vaak weken voor je weer online bent, wat erg irritant is zeker voor de tweakers
nou hoorde ik een reclame op de radio dat je @home 2 maanden voor 35 euro pm mag uitproberen zonder extra kosten en na die 2 maanden kan je weer gewoon afzeggen.
als je dan afzegt bij kpn een abbo van @home neemt voor 2 mnd en dan naar bbned kan zonder al te veel extra kosten ( alleen wat moeite ) lijkt mij dat probleem oppgelost te zijn
of dit ook daadwerkelijk werkt weet ik niet en of @home er niks aan vast knoopt moet je me ook niet vragen. het is maar een idee
(ik zit btw nog aan chello tot bbned hier komt)
Alleen blijkt het in de praktijk vaak slechts 2 weken te duren, max 6 weken.
Als je het dus een week voor einde KPN adsl aanvraagt, zit je 1 tot 5 weken
op een tragere internetverbinding via de telefoon op 56kilobit.
Is nog best wel mee te leven vind ik.
Ehm, ik draai hier ook met een linux routertje ertussen, en ik ben gewoon via m'n windows pc naar die macadres pagina gegaan, het mac adres van de linux gateway wordt dan gewoon opgepikt als je achter nat zit.ari3 schreef op 06 October 2003 @ 15:44:
M'n Demon lijn is eindelijk opgeleverd. Wat wel behoorlijk brak is, is dat je het MAC-adres moet aanmelden. Ergens wel logisch natuurlijk, maar het is brak geïmplementeerd. Ze hebben geregeld dat het MAC-adres uit het TCP pakketje gehaald wordt. Je kunt dus niet zelf het MAC-adres inkloppen op die pagina! Wat een mongolen!
Ook hebben ze niet vooraf gemeld dat je een SSL-browser nodig hebt voor het aanmelden van het MAC-adres. Veel mensen die het modem aan een FreeBSD of Linux servertje hangen hebben helemaal geen browser op die bak en kunnen die ook niet downloaden omdat de verbinding nog niet operationeel is!
Ik moest gvd. helemaal die netwerkkaart in een Windows bak zetten voordat ik hem aangemeld kreeg. Lekker geregeld!
Ik had zelf een SuSE-server zonder grafische schil ten tijde van het operationeel gaan met Demon en heb er geen problemen mee gehad.ari3 schreef op 06 oktober 2003 @ 15:44:
Veel mensen die het modem aan een FreeBSD of Linux servertje hangen hebben helemaal geen browser op die bak en kunnen die ook niet downloaden omdat de verbinding nog niet operationeel is!
Gewoon met een PC uit het interne netwerk via de router gaan internetten en de MAC uit m'n router werd netjes geregistreerd.
Verwijderd
Ik vind dat je een beetje zeurtari3 schreef op 06 October 2003 @ 15:44:
M'n Demon lijn is eindelijk opgeleverd. Wat wel behoorlijk brak is, is dat je het MAC-adres moet aanmelden. Ergens wel logisch natuurlijk, maar het is brak geïmplementeerd. Ze hebben geregeld dat het MAC-adres uit het TCP pakketje gehaald wordt. Je kunt dus niet zelf het MAC-adres inkloppen op die pagina! Wat een mongolen!
Lees alles nog eens goed door zou ik zeggen! ... duurt wel iets langer dan 2 weken... maar ja als jij zolang met een modempje wilt internetten moet je dat vooral niet latencjdijk schreef op 06 October 2003 @ 15:51:
[...]
Heb ik ook nog even aan gedacht, om tijdelijk zo'n probeer kabelabbo te nemen.
Alleen blijkt het in de praktijk vaak slechts 2 weken te duren, max 6 weken.
Als je het dus een week voor einde KPN adsl aanvraagt, zit je 1 tot 5 weken
op een tragere internetverbinding via de telefoon op 56kilobit.
Is nog best wel mee te leven vind ik.
Maar als je SuSE server als router ingezet zou worden en je modem gewoon bridged werkt ging het minder soepel. Maar zoiets kan toch ook wel via Lynx ofzo?cowgirl schreef op 06 October 2003 @ 16:02:
[...]
Ik had zelf een SuSE-server zonder grafische schil ten tijde van het operationeel gaan met Demon en heb er geen problemen mee gehad.
Gewoon met een PC uit het interne netwerk via de router gaan internetten en de MAC uit m'n router werd netjes geregistreerd.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Meestal zodra je het modem binnenhebt, 2 weken na aanvraag, dus 1 week zonder adsl, dan lukt het direct al verbinding te maken,lawaai schreef op 06 oktober 2003 @ 16:20:
[...]
Lees alles nog eens goed door zou ik zeggen! ... duurt wel iets langer dan 2 weken... maar ja als jij zolang met een modempje wilt internetten moet je dat vooral niet laten
ondanks dat er in de brief die bij het modem zit staat:
"De lijn zal naar verwachting binnen drie weken worden opgeleverd."
Tenminste dat verhaal ben ik meerdere malen tegengekomen hier.
Voorbeeldje:
Verwijderd in "BBned, 1 mbit upload"
[ Voor 8% gewijzigd door cjdijk op 06-10-2003 17:09 ]
bbned en babyxlcaspergt schreef op 06 October 2003 @ 18:44:
Mischien een stomme vraag, maar werkt Demon ADSL ook met het KPN netwerk ??
En als antwoord: nee, Demon ADSL werkt niet met het KPN netwerkcaspergt schreef op 06 October 2003 @ 18:44:
Wel met de netwerken die mijn voorganger al noemde.
If it ain't broken, play with it till it breaks.
Allemaal mooi en aardig maar hoe lang duurt het voordat je ADSL van KPN weg is?cjdijk schreef op 06 oktober 2003 @ 17:08:
[...]
Meestal zodra je het modem binnenhebt, 2 weken na aanvraag, dus 1 week zonder adsl, dan lukt het direct al verbinding te maken,
ondanks dat er in de brief die bij het modem zit staat:
"De lijn zal naar verwachting binnen drie weken worden opgeleverd."
Tenminste dat verhaal ben ik meerdere malen tegengekomen hier.
Voorbeeldje:
Verwijderd in "BBned, 1 mbit upload"
Dat kan tot 4wk duren... daarna gaat demon een lijn onderzoek doen... dan krijg je je modem en doet ie het waarschijnlijk... dus niet zo eigenwijs. Heb het zelf ook meegemaakt... alleen als je nog geen adsl hebt dan kan het snel zijn. En als kpn mee gaat werken dan ook... ps als je BBned oid hebt dan is het ook snel... maar Van KPN naar BBned oid. gaat gewoon niet snel.
Als je dit leest vraag ik me af waarom ik eigenlijk een openingspost heb gemaaktcaspergt schreef op 06 oktober 2003 @ 18:44:
De islam kan uw vrijheid schaden
Voordat je van KPN afbent kan idd. wel een lange tijd duren.lawaai schreef op 06 October 2003 @ 19:58:
[...]
Allemaal mooi en aardig maar hoe lang duurt het voordat je ADSL van KPN weg is?
Dat kan tot 4wk duren... daarna gaat demon een lijn onderzoek doen... dan krijg je je modem en doet ie het waarschijnlijk... dus niet zo eigenwijs. Heb het zelf ook meegemaakt... alleen als je nog geen adsl hebt dan kan het snel zijn. En als kpn mee gaat werken dan ook... ps als je BBned oid hebt dan is het ook snel... maar Van KPN naar BBned oid. gaat gewoon niet snel.
Als je Planet hebt bijvoorbeeld een jaar (!),
heb je een andere provider dan in ieder geval minimaal een maand.
Ook moet je bij alle providers minimaal 1 jaar lid geweesd zijn.
Maar in die periode heb je nog gewoon Adsl, dus maakt niet uit.
Dat je zonder Adsl zit varieert tussen 1 en 5 weken,
tenminste als je 1 week voor einde KPN je nieuwe abbo aanvraagt.
Alleen die tijd zonder adsl is relevant want mij betreft, en dat kan dus best slechts een week zijn.
Je modem krijg je meestal al na 2 weken, dus het moment dat je 1 week zonder adsl zit.
Als je dan 3 weken wilt wachten totdat Demon zegt dat je lijn officieel is opgeleverd,
en dus niet vast even wilt proberen, moet je dat natuurlijk zelf weten.
Wat ook altijd verstandig is, constant je aanvraag in de gaten houden,
en vergelijken met de voorbeeld datums die hier langskomen.
Dan kan je checken of jouw aanvraag gemiddeld verloopt,
of dat er zaken langer dan normaal duren.
Die openingspost van je wordt zeker gewaardeerd, ik heb Demon 8/1 aangevraagd en ik vidn die post erg goed. Postcode/afstandscheck pagina is erg handigWokschotel schreef op 06 October 2003 @ 20:22:
[...]
Als je dit leest vraag ik me af waarom ik eigenlijk een openingspost heb gemaakt
Zeker een prima post
Demon werkt met de volgende adsl netwerken:Crusader schreef op 06 oktober 2003 @ 19:40:
[...]
En als antwoord: nee, Demon ADSL werkt niet met het KPN netwerk
Wel met de netwerken die mijn voorganger al noemde.
bbned en babyxl en versatel: lage prijs.
KPN: hoge prijs (zie onderstaande quote)
http://www.demon.nl/support/dslverbinding/versatel.html
Ja hoor, kan wel.caspergt schreef op 06 oktober 2003 @ 18:44:
Als je Demon aanvraagt, terwijl er alleen KPN bij jouw postcode leverbaar is,
krijg je een z.g. bitstream verbinding via KPN.
Alleen hangt daar een ander prijskaartje aan, dan krijg je eigenlijk een soort zakelijke internet verbinding.
http://www.demon.nl/produ...sinessdsltoelichting.html
volgens mij is de grote toeloop een probleem bij Demon want ik kreeg gisteren een mailtje van demon:
Geachte heer,
Enige tijd geleden heeft u een Demon DSL Express (8192/1024**) abonnement
aangevraagd.
Helaas moeten wij u mededelen dat alle lopende aanvragen zijn stopgezet in
verband met capaciteitsproblemen bij BBNED/BABYXL.
De onverwacht grote toestroom van nieuwe aanvragen heeft ons hiertoe
genoodzaakt.
De modem die u deze week ontvangt kunt u zonder kosten terugzenden. U ontvangt
van ons hiervoor een verzendsticker die u op het pakket kunt plakken.
Onze welgemeende excuses voor het oponthoud. Wij hopen u zo snel mogelijk te
voorzien van het aangevraagde Demon DSL Express abonnement.
Mocht u nog vragen en/of opmerkingen hebben dan kunt u contact opnemen met onze
Customer service.
Met vriendelijke groet,
F.S.Z. van Asdoorn
Manager Sales
dussssssss
[edit] bovenstaand bericht blijkt gelukkig niet waar!!! = een fake mailtje!! [edit]
[ Voor 10% gewijzigd door sjempie op 07-10-2003 11:18 . Reden: nieuwe informatie ]
Je snapt het niet... KPN gaat pas je modem uit de centrale slopen als Planet afgesloten is. Stel voor 1 oktober. Dan kan het tot 4 weken 18 werkdagen duren alvorens de modem uit de centrale is (oke kan sneller) Daarna kan pas een andere aanbieder (like demon) een lijnonderzoek gaan doen. Dus binnen een week is onmogelijk of er moet iets verandert zijn.
sjempie: dat is balen....wanneer is er weer kans dan?
Heeft dit ook nog te maken met welke regio je woont of op welke centrale je aangesloten bent ?sjempie schreef op 07 October 2003 @ 07:36:
volgens mij is de grote toeloop een probleem bij Demon want ik kreeg gisteren een mailtje van demon:
Geachte heer,
aangevraagd.
genoodzaakt.
enz, enz, enz...........
Wel klote voor je.
ik ga strax even met ze bellen...
Wanneer komen nou de beloofde verhogingen voor de oude gebruikers van Demon
Houd ons op de hoogte.sjempie schreef op 07 oktober 2003 @ 08:08:
tja geen idee of het voor iedereen geldt... maar er staat wel ALLE lopende aanvragen....
ik ga strax even met ze bellen...
Ik heb nog 2 weken Adsl...
Moet ik toch maar weer even tijdelijk Wanadoo cable nemen.
Er is hier net door jordy opgebeld naar demon. Hier kregen we echter een verontwaardigde helpdeskmedewerker aan de telefoon. Deze zegt niks te weten van capaciteitsproblemen bij bbnet/babyxl. Deze beste meneer gaat het nog navragen.sjempie schreef op 07 October 2003 @ 07:36:
Geachte heer,
aangevraagd.
genoodzaakt.
De modem die u deze week ontvangt kunt u zonder kosten terugzenden. U ontvangt
van ons hiervoor een verzendsticker die u op het pakket kunt plakken.
Onze welgemeende excuses voor het oponthoud. Wij hopen u zo snel mogelijk te
voorzien van het aangevraagde Demon DSL Express abonnement.
Mocht u nog vragen en/of opmerkingen hebben dan kunt u contact opnemen met onze
Customer service.
Met vriendelijke groet,
F.S.Z. van Asdoorn
Manager Sales
dussssssss![]()
![]()
Er wordt straks teruggebeld
Pak je rust!
Alsjeblieft laat het een fakemail zijn ofzo iets dergelijksDen the Man schreef op 07 oktober 2003 @ 09:28:
[...]
Er is hier net door jordy opgebeld naar demon. Hier kregen we echter een verontwaardigde helpdeskmedewerker aan de telefoon. Deze zegt niks te weten van capaciteitsproblemen bij bbnet/babyxl. Deze beste meneer gaat het nog navragen.
Er wordt straks teruggebeld
Goede alternatieven zijn meteen een sloot duurder; Cistron, Xs4all, Tweakdsl
Verwijderd
telebyte is ook ongeveer dezelfde prijs, ik vind het ook kut, hoop dat die mail fake is, mijn aanvraag loopt sinds 8 september...Miki schreef op 07 October 2003 @ 09:35:
[...]
Alsjeblieft laat het een fakemail zijn ofzo iets dergelijksMoet morgen ook aanvragen. Vrijdag is kpn van me lijntje af..
Goede alternatieven zijn meteen een sloot duurder; Cistron, Xs4all, Tweakdsl
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Ik ben btw Jordy en ik word straks terug gebeld.
Dus als het waar is bel ik meteen XS4all op dat ze het niet hoefen af te sluiten.
Je vraagt ADSL aan op de website, wij hebben thuis analoog en isdn, dus ik kan bijde opties kiezen. daarna heb ik het dus aangevraagd. Wat is dan dan de bedoeling, moet iknog wat regelen met KPN of doen zij dat ?? Is het gewoon wachten op de modem en internetten maar??
wazig dat ADSL, kabel is veel makkelijker
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Ga alsjeblieft het eerste deel lezen, dan kom je je vraag wel minstens 5 keer tegen of de search. Tis geen "ik weet het niet post het maar op GoT antwoordapparaat"Damian schreef op 07 October 2003 @ 09:46:
Snap eigenlijk niet al teveel van het hele proces van aanvragen.
Je vraagt ADSL aan op de website, wij hebben thuis analoog en isdn, dus ik kan bijde opties kiezen. daarna heb ik het dus aangevraagd. Wat is dan dan de bedoeling, moet iknog wat regelen met KPN of doen zij dat ?? Is het gewoon wachten op de modem en internetten maar??
wazig dat ADSL, kabel is veel makkelijker
Miki is in diep verdriet
Ik weet dat het inderdaad lang kan duren, maar dat is volgens mij niet de regel. Ik heb aangevraagd 1 dag voor de geplande afsluiting omdat ik niet wist van de 7 dagen afkoelperiode en tijdens de lijnmeting was mijn lijn netjes vrij.lawaai schreef op 07 October 2003 @ 07:42:
cjdijk
Je snapt het niet... KPN gaat pas je modem uit de centrale slopen als Planet afgesloten is. Stel voor 1 oktober. Dan kan het tot 4 weken 18 werkdagen duren alvorens de modem uit de centrale is (oke kan sneller) Daarna kan pas een andere aanbieder (like demon) een lijnonderzoek gaan doen. Dus binnen een week is onmogelijk of er moet iets verandert zijn.
Ik zou wel adviseren niet te strak te timen met aanvragen als KPN nog afgesloten moet worden. Een of twee dagen later is het toch gauw. Als ik het traject nog een keer in zou moeten zou ik een dag of 4 voor de geplande afsluiting aanvragen.
Waar kan je dat aanvragen, dat 3 maanden op proef bij Casemalawaai schreef op 03 oktober 2003 @ 17:49:
Ik ben overgestapt op dezelfde manier! Heb gemailed met zowel KPN / Planet en zelfs de Opta. (klacht ingediend natuurlijk over de trage manier van werken) Maar Kpn geeft heel netjes aan dat als Planet de lijn heeft opgezegd ze tot 4 wk. nodig hebben om de verbinding te "slopen" (zo noemt kpn het). Ik heb als oplossing kabel voor 3 maanden genomen. (een niet goed geld terug actie van casema). Maar idd. lijn onderzoek gaat meestal aardig snel. (waarom ze het doen weet ik niet, aangezien je al ADSL had/hebt)
Mocht je meer willen lezen over de problemen en mail wisselingen:
http://www.radaba.messageboard.nl/forum/viewtopic.php?t=245
Ik heb alleen abbonnementen kunnen vinden die minimaal een jaar duren.
Einde van deze week kan ik Demon aanvragen, maar als dat niet lukt,
dat overleef ik niet, dan maar even Casema, maar een jaar is te lang.
Over twee weken zit ik zonder Adsl namelijk.
En wanneer krijgen we nou die verhoging? Ik weet het niet maar het is wel dit jaar.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Ik had vanmorgen gemaild hierover met Demon, belde iemand van ze terug, het is onzin, ze nemen nog gewoon nieuwe klanten aan... gelukkigBor_de_Wollef schreef op 07 October 2003 @ 10:28:
Al nieuws met betrekking tot de capaciteitsproblemen bij bbnet / babyxl?
Tevens wilde ze even weten waar ik het had gelezen, ze waren er niet zo blij mee dat dat nieuws de wereld in is geholpen. Snelle reactie van Demon
Dat is niet gênant, dat is professioneel.
Haha, gelukkig. ik al dik in de stress. ik denken dat ik strax misschien geen internet had (waar een mens al niet ongerust van kan worden hehWallie schreef op 07 October 2003 @ 10:30:
[...]
Ik had vanmorgen gemaild hierover met Demon, belde iemand van ze terug, het is onzin, ze nemen nog gewoon nieuwe klanten aan... gelukkig
Tevens wilde ze even weten waar ik het had gelezen, ze waren er niet zo blij mee dat dat nieuws de wereld in is geholpen. Snelle reactie van Demon
Als het goed is komt bij mij deze week het modem binnen en dan kan ik eindelijk goed internetten met een degelijke snelheid
Pak je rust!
Er zijn dus GEEN capaciteitsproblemen en de aanvragen worden dus nog gewoon worden geaccepteerd!
Ik heb de header van het mailtje doorgestuurd naar hem en ze gaan overwegen juridische stappen te ondernemen tegen de site waar je mailtjes vanuit fake-adressen kan sturen....
mijn excuses voor het onterecht paniek creeeren in dit topic...
* VooDoo|IA heeft ook een Demon 8/1 aanvraag lopen atm
Wat stond er in de mailheader btw ?
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Ik vermoed dat die email wel kan kloppen. Tis de afgelopen tijd stormloop geweest bij Demon. En als ze dan volhardend geen "nee" zeggen word het toch duidelijk. Grote kans dat er dus een aanmeld stop is/komt.. Xs4all is gelukkig nu ook meegegaan, goed 20 euro duurder in de maand maar wel de grote "heilige" ISP. Ik twijfel...Bor_de_Wollef schreef op 07 oktober 2003 @ 10:33:
Ik heb net ook gebeld. Ze zijn het aan het uitzoeken maar ze zeiden niet volhard nee.
[ Voor 3% gewijzigd door Miki op 07-10-2003 10:48 . Reden: Hey ik zie net dat het fake schijnt te zijn...kan iemand die headers nalopen AUB!! ]
Weet je hoeveel van dat soort sites er zijn ? Niet om paniek te zaaien maar het valt me tot nu toe op dat het mailtje alleen aankomt bij mensen die inderdaad adsl hebben besteld. Is er al iemand met hetzelfde mailtje die geen adsl heeft besteld of het al lang heeft? Hoeveel van dit soort mailtjes zijn er nu ongeveer boven water gekomen?sjempie schreef op 07 October 2003 @ 10:41:
Ik heb de header van het mailtje doorgestuurd naar hem en ze gaan overwegen juridische stappen te ondernemen tegen de site waar je mailtjes vanuit fake-adressen kan sturen....
[ Voor 30% gewijzigd door Bor op 07-10-2003 11:02 ]
Misschien is het dan slim om je vorige bericht even te editen om daar al duidelijk te zijn dat het fake bleek te zijn. Er zijn nogal wat mensen die maar half lezen....sjempie schreef op 07 October 2003 @ 10:41:
pfiew....... ik ben net (terug) gebeld door iemand van Demon dat het mailtje dat ik heb gekregen niet van hen afkomt en dat er dus niets aan de hand is!![]()
Er zijn dus GEEN capaciteitsproblemen en de aanvragen worden dus nog gewoon worden geaccepteerd!
mijn excuses voor het onterecht paniek creeeren in dit topic...maar het mailtje zag er erg betrouwbaar uit... vandaar...
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Op hun site bieden ze DSL Express aan 1024 down en 512 up voor € 39, dus mijn vraag was of dat makkelijk is om te zetten. Dat gaat dus via opzeggen oude abo en aanvragen nieuwe......... handig is anders.
Daar komt dus het probleem omdat het omzetten via KPN moet gaan en als het tegenzit heb je een week of weken geen DSL. Ja, daar zit ik niet op te wachten.
Demon is wel bezig met het stroomlijnen van dit soort veranderingen, maar wanneer dat gaat werken is onduidelijk.
Heeft iemand ervaring met zo'n omzetting en tips hoe je dit goed kan aanpakken, want ik wil wel over naar zo'n DSL express abo. Goedkoper en meer snelheid !!
Overigens ben ik uitstekend te spreken over Demon.
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Dat zogenaamde bericht van Demon is echt klinklare NONSENS. Ik heb net contact gehad met de Support afdeling van Demon en ze vertelden mij dat ze aan het onderzoeken zijn waar dit bericht vandaan komt.
Niemand hoeft zich zorgen te maken over de levering van zijn lijn, er is geen orderstop en er zijn zeker geen capaciteitsproblemen bij bbned of BaByXL. Het is ook zeker niet de bedoeling dat een eventueel al ontvangen modem teruggestuurd wordt.
Degene die dit verzonnen heeft mag bidden dat Demon er niet achter komt wie hij is.
Heeft gesproken: The minister of information Al Sahafaladdinsane schreef op 07 October 2003 @ 11:15:
Hallo allemaal,
Degene die dit verzonnen heeft mag bidden dat Demon er niet achter komt wie hij is.
Heb je uberhaubt iets gelezen van dit topic? Nee niet heh... doe dat eerst voordat je een vraag stelt....OgWok schreef op 07 oktober 2003 @ 11:04:
Heb vorige week eens gebeld naar Demon. Heb nu een DSL Metro abo met 768 down en 128 up voor € 43,50.
Op hun site bieden ze DSL Express aan 1024 down en 512 up voor € 39, dus mijn vraag was of dat makkelijk is om te zetten. Dat gaat dus via opzeggen oude abo en aanvragen nieuwe......... handig is anders.
Daar komt dus het probleem omdat het omzetten via KPN moet gaan en als het tegenzit heb je een week of weken geen DSL. Ja, daar zit ik niet op te wachten.
Demon is wel bezig met het stroomlijnen van dit soort veranderingen, maar wanneer dat gaat werken is onduidelijk.
Heeft iemand ervaring met zo'n omzetting en tips hoe je dit goed kan aanpakken, want ik wil wel over naar zo'n DSL express abo. Goedkoper en meer snelheid !!
Overigens ben ik uitstekend te spreken over Demon.
Demon heeft trouwens zijn nieuwsservers nog groter gemaakt.
Was voorheen 20 TeraByte, is nu 140 TeraByte.
Zhadum in "BBned, 1 mbit upload"
* Hans gaat ff vast 2000 spindeltjes met elk 100 cdr's kopen
Retentie alt.binaries.movies.divx = 15.7 dagen.
Retentie alt.binaries.dvd = 15.6 dagen.
Lijkt een beetje op die snelheidsverhogings vergelijking:
XS4All gaat van 768/128 naar 1024/160 voor 55 euro.
Demon gaat van 1024/512 naar 2048/1024 voor 55 euro.
XS4All gaat van 2.5 TeraByte nieuwsgroepen naar 20 TeraByte.
Demon gaat van 20 TeraByte nieuwsgroepen naar 140 TeraByte.
Geweldig die concurrentie.
Dit topic is gesloten.
![]()