We willen voor onze 2 jaarlijkse lan een switch/switches gaan kopen, waarschijnlijk moeten het er 2 gaan worden omdat we een maximum aantal deelnemers van 32 hebben.
Dus dat betekent waarschijnlijk voor ons 2 x 16 poorts switch of 2 x 24 poorts moeten hebben. En het zou leuk zijn dat het 19" is. Maar niet perse.
Nu zie ik dat het merk SWEEX in ons budget past. Echter voor een lanparty vragen we ons toch af of dit merk wel voldoet. Want we willen totaal geen problemen krijgen met traagheid van de switches, draaien van MOHAA server/BF1942/UT2003 moet gewoon super kunnen draaien. Daarnaast is er toch veel leech verkeer, dus moet dat een beetje goed aankunnen.
Twee mogelijkheden:
1) Sweex Switch 19" 16 poorts LA300010 10/100
2) Sweex Switch 19" 24 poorts LA300020 10/100
In de search het e.e.a. kunnen vinden (oa):
Sweex of 3Com 24 poort?
Iemand ervaring met sweex 16 prt switch
Maar dit topic begon ik aan het merk te twijfelen:
Sweex switch 16-port 10/100Mb
Hier wordt namelijk verteld bijvoorbeeld 3com kaartjes niet werken. We willen natuurlijk voorkomen dat mensen op lanparty komen en met hun eigen kaartjes dus problemen hebben.
Zo ook bij dit topic wordt mijn twijfel groter:
Sweex 16 poort switch. Is het wat?
Eventueel uplink problemen/hitte veroorzaken (gewicht maakt me niet uit...)
Vraag uit dit topic vrij gelijk:
19 inch switch beter of niet...
Maar in dit topic kom ik niet helemaal achter of dit (in combinatie met 2 switches) merk voldoet voor hoeveelheid dataverkeer en snelheid van de te draaien games. En dat we niet echt problemen krijgen met netwerkkaartjes die weigeren etc.
Budget is momenteel zo'n 180 euro. Mocht het zo zijn dat er echt een andere switch beter is en dat we er maar 1 tje aan kunnen schaffen (1 x 24 bijvoorbeeld) dan willen we dat wel overwegen. Want dan kunnen we later nog eentje bijkopen, of ik koop prive er nog wel eentje bij.
Dus dat betekent waarschijnlijk voor ons 2 x 16 poorts switch of 2 x 24 poorts moeten hebben. En het zou leuk zijn dat het 19" is. Maar niet perse.
Nu zie ik dat het merk SWEEX in ons budget past. Echter voor een lanparty vragen we ons toch af of dit merk wel voldoet. Want we willen totaal geen problemen krijgen met traagheid van de switches, draaien van MOHAA server/BF1942/UT2003 moet gewoon super kunnen draaien. Daarnaast is er toch veel leech verkeer, dus moet dat een beetje goed aankunnen.
Twee mogelijkheden:
1) Sweex Switch 19" 16 poorts LA300010 10/100
2) Sweex Switch 19" 24 poorts LA300020 10/100
In de search het e.e.a. kunnen vinden (oa):
Sweex of 3Com 24 poort?
Iemand ervaring met sweex 16 prt switch
Maar dit topic begon ik aan het merk te twijfelen:
Sweex switch 16-port 10/100Mb
Hier wordt namelijk verteld bijvoorbeeld 3com kaartjes niet werken. We willen natuurlijk voorkomen dat mensen op lanparty komen en met hun eigen kaartjes dus problemen hebben.
Zo ook bij dit topic wordt mijn twijfel groter:
Sweex 16 poort switch. Is het wat?
Eventueel uplink problemen/hitte veroorzaken (gewicht maakt me niet uit...)
Vraag uit dit topic vrij gelijk:
19 inch switch beter of niet...
Maar in dit topic kom ik niet helemaal achter of dit (in combinatie met 2 switches) merk voldoet voor hoeveelheid dataverkeer en snelheid van de te draaien games. En dat we niet echt problemen krijgen met netwerkkaartjes die weigeren etc.
Budget is momenteel zo'n 180 euro. Mocht het zo zijn dat er echt een andere switch beter is en dat we er maar 1 tje aan kunnen schaffen (1 x 24 bijvoorbeeld) dan willen we dat wel overwegen. Want dan kunnen we later nog eentje bijkopen, of ik koop prive er nog wel eentje bij.