Sweex of 3Com 24 poort?

Pagina: 1
Acties:

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Waarom is die Sweex 24 poort maar 100 euro en als je dan een 3Com neemt dan is die ongeveer 500 euro. Ik weet dat iedereen roept neem toch 3Com maar wie heeft ervaring met Sweex 24 poort 19inch? Het scheelt toch een hoop geld en waarom zou je het niet kopen anders breng je het toch niet op de markt? Ik moet namelijk 2 van die 24 poort switchen/hubs hebben. Scheelt me grof gezegd toch 800 euro(nieuwe pc??)

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
3Com zou ik sowieso niet nemen , als je een proffesionele switch wilt neem dan een van HP

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 11:31
- Backplane: Ik weet niet wat die van Sweex is, maar die 3com zal ongetwijfeld sneller zijn
- Garantie/service: 3Com levenslang.
- Betrouwbaarheid: Ik heb meerdere sweex-dingen defect zien gaan, 3com in verhouding veel minder.

Kortom: voor thuisgebruik? Gewoon elcheapo sweexje.
Voor serieus/bedrijfskritisch? -> 3Com, HP, whatever. (idd, die hp procurves zijn master)

Enne, een 3Com 24prt kost geen 300 eur hoor, iets van 200 excl. Scheelt toch iets ;) (de 3com baseline bedoel ik dan, non-managable)

heb zelf een Superstack 3300... merk geen verschil met mn elcheapo 16poortje van hiervoor, maar goed, ik gebruik 'm ook niet echt zwaar. Alleen kan deze dan gemanaged worden

[ Voor 31% gewijzigd door DJSmiley op 20-08-2003 00:01 ]

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
Desolation Angel schreef op 19 August 2003 @ 23:56:
3Com zou ik sowieso niet nemen , als je een proffesionele switch wilt neem dan een van HP
dit vind ik een beetje mager onderbouwd. Ik ben veel profi switches tegen gekomen, en daaronder zaten ook 3com's

maar als je moest kiezen tussen een sweex of een 3com zou ik zelfs voor de 3com gaan (hangt natuurlijk ook van de prijs af)
Ik heb veel problemen gehoord over die sweex dingen. Sterker nog, een kennis van mij heeft d'r 1, en op een lan wilden we die gebruiken.
Maar toen bleek opeens dat hij de helft van de realtech kaarten niet goed ondersteunde, en een 4tal mensen zaten zonder netwerk :P
das erg lullig.

ik wil niet zeggen dat 3com perfect is, maar ze hebben toch iets meer de reputatie mee, en van sweex kan ik dat iig niet zeggen)

disclamer: dit is natuurlijk allemaal mijn mening en ik wens niet aangesproken te worden met 'je verteld onzin' of 'dat slaat nergens op' of iets in die geest

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 19:33
Ik kan me voorstellen dat een duurdere switch mischien een snellere backbone heeft, wat met een 24-poorts switch mogelijk best wel merkbaar is, omdat je dan een grotere kans hebt dat er veel verkeer tussen verschillende paren van poortjes plaatsvind.
Bijv. Divxjes overpompen tussen poortje 1 & 2 , maar ook tussen 3 & 24 en 4 & 22 enz.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-08 19:47
Hier is al eerder een bijna soortgelijk topic over geweest, al ging dat meer over het verbinden van de 2 switches met elkaar. Ik zou zeggen, kijk daar ook even rond.....
2 switchen op elkaar
Misschien heb je er wat aan. Er word iig heel wat besproken over die sweex 24-poorts switch (waar ik ervaring mee heb). Ik zal het topic nog wel ff bekijken of je nog vragen hebt over die sweex switch....... :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Het gaat mij niet echt om het verbinden maar meer om ik hoef niet het uiterste te hebben maar wel dat de boel goed werkt. Ik vind het niet erg om geld uit te geven voor 3Com met levenslange garantie. Maar wat heb je eraan als je strax naar Gigabyte LAN gaat? Kan je hem weggooien. En als zo'n Sweex eraan gaat dan koop je toch een nieuwe. Maar ik had het eigenlijk over de 3300 SS serie of kan ook SS 3300 van 3Com zijn. Ik heb nu al 5 computer's met Gigabyte LAN.

Het gaat mij ook om dat die aangesloten gaat worden aan misschien wat andere 3com switchen. De mensen die achter de pctjes werken moeten alleen maar die verbinding hebben en geen gezeik om het zo te zeggen. Er gaat waarschijnlijk Videoserver achter, novell server, Windows server en Linux server. Maar dan kan je wel roepen koop maar 3Com maar zoals ik eerder zei waarom brengen ze die dingen op markt als het zich niet kan bewijzen met die server's erachter? Want als er geen 3Com/HP was en je moest Sweex nemen tja was het niet moeilijk. Maar is het dan niet goedkoop is duurkoop?

En verschil is er niet???

Norton Ghost:
3Com 24prt switch: 24 laptop's, 300MB
Svec 5prt switch: 4 laptop's, nog net geen 100MB

Windows Verkenner
3Com 8prt only 100MB: 1 Gigabyte: 1 min
Benq 8prt 10/100MB: 1 Gigabyte: 3,5 min

Dus dat zijn de voordelen. Ik kan denk ik altijd nog een 3Com nemen als die Sweex niet bevalt toch?

Ik vind het wel leuk dat er zoveel reactie's hierop komen. HP neem ik niet vanwege de garantie die 3Com wel kan bieden(levenslang). En ooit koop ik wel dan een 3Com.

Ik gebruik toch alleen maar 3Com netwerkkaarten en Intel netwerkkaarten. Want Realtek is gewoon slecht ondanks dat ze overal erin gepropt zijn. Want zie je 3Com ook al met geluid bezig houden? Misschien ooit een nieuwe discussie over kwaliteit van de netwerkkaarten is ook wel aardig.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Pagina: 1