Sweex switch 16-port 10/100Mb

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008

• GoodspeeD
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:57
Ik wil deze misschien gaan aanschaffen, maar omdat het een vrij onbekend merk is, vroeg ik me af of iemand hier ervaring/ probs mee heeft (gehad). Graag zou ik van deze mensen horen wat hun bevindingen zijn met Sweex apparatuur.

website = http://www.sweex.com

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Ze hebben ook gewoon netwerkkaartjes etc, dat zijn gewonen realtecs voor heel weinig..., nooit echt problemen mee gehad , waarschijnlijk is die switch ook een cloon van iets :)

Wat kost die switch trouwens ?

Verwijderd

Heb net een Sweex switch gekocht (16 poort)

Ziet er leuk uit maar krijg hem niet aan de praat met 3com kaartjes, heb al van alles geprobeerd maar er komt soms maar een paketje door, dit is al de 2e switch wan sweex en weer klote :'(

Als ik een 3com switch of een LanArt switch aansluit werkt alles als een zonnetje :) (Deze zijn alleen van het werk en een beetje duurder) |:(

Klote dus............... ;( ;( ;( ;(

Zijn er meer mensen met deze problemen ?

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Sweex is niet echt onbekend hoor.... Safeway heette het vroeger, misschien zegt je dat wat.

Het is gewoon een soort merk zoals Trust. Goedkope spullen uit andere fabrieken met een ander merk labeltje.

Ik heb een Sweex 4 poorts switch, die doet het gewoon met Realtekjes en een 3com 3c900b

[ Voor 19% gewijzigd door dreeke op 14-02-2003 21:43 ]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:36
Hmz, ik heb hier ook een 16-port Switch van sweex, maar die werkt perfect, ook met mijn laptop met een 3com 10-base netwerk kaart...

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:21

Royz

Kleurenblind!!

dreeke schreef op 14 February 2003 @ 21:42:
Ik heb een Sweex 4 poorts switch, die doet het gewoon met Realtekjes en een 3com 3c900b
Ik ook! Voor wel €50 en hij draait lekker helemaal geen problemen mee! Maar ik kan me voorstellen dat anderen weer klote ervaringen hebben, zoals ik nu met Club 3D. De ene vindt het een wereldmerk omdat het zo goedkoop spul levert en de ander heeft er klote ervaringen mee :/. Misschien is het wel een gok :P.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Verwijderd

Ik heb alles al geprobeerd maar geen communicatie |:(

Ik heb de 3com kaarten vast op 100 Mbit full duplex, 100 Mbit Half duplex, maakt nix uit :'(

Ik gebruik de volgende configuratie:

1 keer Novell 5.1 server met 3com 3c905 op IP
1 keer Linux Firewall met 3com 3c905
2 keer werkstations ook met 3com 3c905

Als ik op het werkstation ping naar de linux bak dan komen van de 60 Pings 1 keer een reply :+
Ook met tcpdump zie ik maar heel weinig packets.

Sluit ik die andere switch aan dan is het 60 pings 60 replies 8)

Ook de Novell server is niet te vinden op het Netwerk

En dit is dus de tweede sweex switch die precies hetzelfde doet !!!!!!

Ik ben het ff kwijt ;(

Verwijderd

Laat ik nou net een Sweex 16-poorts switch gekocht hebben, en een 3COM kaartje in mijn PC hebben... Test 1 2 3... let me see...

downloaded 6350353 bytes in 9.141 seconds
That is 678 kilobytes/second
which is approximately 6391.3 kilobits/second ATM linerate speed.

Doet het prima. Vrij oud 3COM kaartje (3Com Corporation 3c905 100BaseTX [Boomerang])

Ik heb ook een built-in el-cheapo realtek laptop kaartje eraan hangen. No problem either.

Succes!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
En als je je netwerkkaartje op auto zet ?

Ik heb zelf overigens deze switch / smarthub

http://www.w-linx.com.tw/e_products.htm en dan de SW-016HR

• dreeke

dreeke

outdated icon

Royz schreef op 14 February 2003 @ 21:51:
[...]

Ik ook! Voor wel €50 en hij draait lekker helemaal geen problemen mee! Maar ik kan me voorstellen dat anderen weer klote ervaringen hebben, zoals ik nu met Club 3D. De ene vindt het een wereldmerk omdat het zo goedkoop spul levert en de ander heeft er klote ervaringen mee :/. Misschien is het wel een gok :P.

Hehehe afgezet... mijne was 28 euro

Verwijderd

Mijn 16-poorts kostte 43 euro... ben ik ook afgezet? :)

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 06:58

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Ik heb de WiFi pcmcia kaart en AP van sweex, prima over tevreden :)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

dreeke schreef op 15 February 2003 @ 22:36:

[...]

Hehehe afgezet... mijne was 28 euro
Waar koop jij je spullen dan? Hmmzz dacht eigenlijk dat het best goedkoop was :/.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• dreeke

dreeke

outdated icon

Royz schreef op 16 February 2003 @ 16:56:
[...]

Waar koop jij je spullen dan? Hmmzz dacht eigenlijk dat het best goedkoop was :/.

rechtstreeks van de groothandel ;)
(nee niet gejat gewoon legaal)

edit: alleen voor mezelf, iedereen bespaar je de moeite ... :)

[ Voor 12% gewijzigd door dreeke op 16-02-2003 16:58 ]

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

dreeke schreef op 16 February 2003 @ 16:58:

[...]

rechtstreeks van de groothandel ;)
(nee niet gejat gewoon legaal)

edit: alleen voor mezelf, iedereen bespaar je de moeite ... :)
Hehe ik betaalde 22€ meer en ik kreeg al korting B)! Ze maken wel een winst maar ik denk dat het ergens anders toch duurder was ;). Zo afgezet ben ik dus niet denk ik :D.

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
offtopic:
31 euro, 16 poorts Sweex :P (Groothandel ;))

Geen problemen hier, heb er 5 3com's aan hangen en 2 cheep0 netwerk kaarten ;). Volgens mij heb je gewoon een defect model?

[ Voor 6% gewijzigd door Workaholic op 16-02-2003 21:47 ]

Mijn V&A

Verwijderd

IK heb hem nu geprobeerd met een Toshiba laptop en mijn werkstation maar die communiceren prima, het zijn de 2 kaartjes in de Firewall en de server, die zijn van een oudere versie dan het 3com kaartje in mijn werkstation 8)7

Heb ze al geprobeert op 100 MB full en half duplex maar helemaal nix hoor
alleen 10 MB werkt nog :Z

In de andere switch van LanArt werkt alles wel op 100 MB :?

grtn en bedankt voor alle reacties :Y)

• Quantom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-05 00:18

Quantom

dude

crap, ik ging nu een 24 ports sweex switch kopen, zag er beestig goedkoop uit (125 €) en ik heb al zo weinig geld, maar nu dat ik lees dat er sommige een defect model hebben, hmmmm, dammit, ik wil die 24 port 19 inch switch

of kan het zijn dat julie over de gewone switches hebben en niet over de 19 inch switches

thx robbe

• connected
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 22:07

connected

tja daarnet deed ie nog :P

we hebben een paar weken geleden ook een 16 port sweex switch gebuikt op een lan en daar wou inderdaat ook een 3com kaart niet werken.
tis gelukkig na een beetje geklooi uiteindelijk wel gelukt op 10Mbit half duplex :(

Verwijderd

Ik heb het nu uitgezocht, het zijn allemaal 3c905 TX rev B kaartjes, ze werken

alleen op 10 Mbit Half Duplex :Z

Ik had nog rev A kaartjes (ouder ?) en die werken dus wel 8)7

Wel vreemd dat die 3com switch en die LanArt switch er geen last van hebben/hadden |:(

thx voor alle reply's ;)

Verwijderd

ik heb hier ook een sweex 16 port switch met een nieuwe 3c905-tx werkt perfect hoor mischien driver probleem van je 3com

• Sperenvanger
  • Laatst online: 15-07 23:11
Ik heb een 8 poorts switch van Sweex. Bij mij willen mijn twee 3Com 3C905-TX kaartjes niet werken. Mijn andere twee 3Com 3C905C-TX-M werken wel met de switch. Ook geen problemen met cheape Realtek 8139 zut.

[ Voor 7% gewijzigd door Sperenvanger op 02-05-2003 16:38 ]

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:53

Predator

Suffers from split brain

Oud topic.
Verwijderd schreef op 02 May 2003 @ 16:30:
ik heb hier ook een sweex 16 port switch met een nieuwe 3c905-tx werkt perfect hoor mischien driver probleem van je 3com
Gelieve niet zomaar een oud topic omhoog te schoppen.

[ Voor 94% gewijzigd door Predator op 02-05-2003 18:13 ]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.