Ok, aangezien het NF7-S draadje nu een [Ervaing] draadje is geworden moet dit dus in een nieuw topic 
Het probleem:
Mijn NF7-S wil niet hoger dan 236MHz stabiel. Als ik op 240MHz boot dan krijg ik een 16 kleuren desktop in 640x480 en word mn vga kaart niet herkend. Daarnaast is het zaakje niet lekker stabiel.
Verhoog ik de Vagp dan boot windows normaal. Na 1 reboot is het probleem er weer ondanks het verhoogde agp voltage
Dus dat werkt blijkbaar maar even..heel vaag.
Vdd voltage verhogen heeft geen nut. Ik kan 240 booten met 1.7V t/m 2.2V...het maakt allemaal geen verschil.
De volgende stap is dus memory, maar ook hier geen geluk. Ik heb even TwinMOS PC3700 te leen van Z3us omdat ik dacht dat mn Corsair de snelheden niet aankon. Wat blijkt? Precies dezelfde problemen
Ook timings halen niks uit.
M'n voeding ontlasten door lage Vcores/ lage MHzen te draaien helpt ook niks. De 3.3V mod doet ook weinig alhoewel ik die niet hoger dan 3.45V heb gehad.
Mijn vraag dus:
Wie herkent dit? En natuurlijk: wie weet wat het is?
Ik krijg het maar niet voor elkaar om het te fixen en zit echt zwaar aan een andere plank te denken...
Info:
- NB gevlakt
- waterkoeling op NB en CPU
- Vdd mod @ 1.7 ~ 2.2V
- Vddr mod @ 2.8 ~ 3.1V
- XP2500+
- Week 11 NB
- Corsair Twinx 3200LL CH-5
- TwinMOS PC3700 4.3ns
- 3.3V @ 3.45V
Misschien ben ik nog wat vergeten, maar dat zien we vanzelf..
Het probleem:
Mijn NF7-S wil niet hoger dan 236MHz stabiel. Als ik op 240MHz boot dan krijg ik een 16 kleuren desktop in 640x480 en word mn vga kaart niet herkend. Daarnaast is het zaakje niet lekker stabiel.
Verhoog ik de Vagp dan boot windows normaal. Na 1 reboot is het probleem er weer ondanks het verhoogde agp voltage
Vdd voltage verhogen heeft geen nut. Ik kan 240 booten met 1.7V t/m 2.2V...het maakt allemaal geen verschil.
De volgende stap is dus memory, maar ook hier geen geluk. Ik heb even TwinMOS PC3700 te leen van Z3us omdat ik dacht dat mn Corsair de snelheden niet aankon. Wat blijkt? Precies dezelfde problemen
M'n voeding ontlasten door lage Vcores/ lage MHzen te draaien helpt ook niks. De 3.3V mod doet ook weinig alhoewel ik die niet hoger dan 3.45V heb gehad.
Mijn vraag dus:
Wie herkent dit? En natuurlijk: wie weet wat het is?
Info:
- NB gevlakt
- waterkoeling op NB en CPU
- Vdd mod @ 1.7 ~ 2.2V
- Vddr mod @ 2.8 ~ 3.1V
- XP2500+
- Week 11 NB
- Corsair Twinx 3200LL CH-5
- TwinMOS PC3700 4.3ns
- 3.3V @ 3.45V
Misschien ben ik nog wat vergeten, maar dat zien we vanzelf..