Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...
Het gaat over cheats, niet over warez, misschien voor jou even erg, maar het eerste is hier gewoon toegestaan (tenzij het online is)Verwijderd schreef op 17 april 2004 @ 19:58:
@ Shedman & escape_nl:
http://gathering.tweakers.net/forum/faq/oudefaq#16
[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 17-04-2004 20:01 ]
The devil is in the details.
Niet als je ervoor moet betalen:December schreef op 17 april 2004 @ 20:01:
[...]
Het gaat over cheats, niet over warez, misschien voor jou even erg, maar het eerste is hier gewoon toegestaan (tenzij het online is)
https://secure.codemaster...odes/online.php?g=CMR4_PC
natuurlijk zijn deze cheats makkelijk te vinden op het internet, ze zijn zelfs verkrijgbaar bij de bekende race sim sites. dus bespaar ons allemaal deze discussie en gebruik gewoon google.

wat meer on topic, moet zeggen dat cmr04 me erg meevalt na de teleurstelling van cmr03. voor mij is het een opvuller tot Richard Burns Rally komt, die meer een sim zal zijn (hooggespannen verwachtingen
nu kan dat alleen maar met een ghost car.
C2D 6600, 275 GTX Windows 7
Verwijderd
Die mini games die je hier en daar krijgt om extra stuff te winnen hadden ze van mij wel achterwege mogen laten... Hoogst irritant te weten dat er upgrades zijn, maar dat ze zo ontiegelijk moeilijk te winnen zijn..
Ook wel vervelend dat McRae altijd hoog eindigt... Je MOET haast alles winnen om kampioen te worden (ik speel nu op advanced niveau) en McRae maakt nooit een ECHT grote misser. Tenminste, tot nu toe niet...
Ander vervelend iets... die regen met de in-car view... Je ziet echt heel weinig... Stukken minder dan met de bumper view... Je zou haast overstappen op die bumperview... OP een bepaald moment verloor ik m'n vooruit in Japan en dat ging toen stukken beter..
Daarnaast valt het me op dat de co-rider er toch wel vaker naast zit dan de reviews doen geloven... Veel vaker zelfs. Het zijn vaak kleine dingetjes, maar genoeg om je wat tijd te doen verliezen. Als hij zegt dat er een bocht volgt na een crest is dat de ene keer meteen, maar de andere echt wel een stukje later.... En da's heel vervelend...
Ik heb ook al een paar stages compleet verloren doordat ik totaal geen idee had waar ik heen moest... Het lijkt er op dat je somige rallys pas kan winnen als je ze meerdere keren gespeeld hebt en de weg kent, en da's nou net niet de bedoeling van een rally game...
En dan heb ik het nog niet over de soms wel erg onzichbare stukken rots waartegen je compleet tot stilstand komt...
Nou denk je vast: hij haat het spel. Nee, I LOVE IT!
Ik ben lichtelijk allergisch en ik moet zeggen dat ik eem kriebelende neus kreeg van de Greece stages! Al dat stof...! Ik kreeg ECHT het idee dat het in m'n neus ging zitten! Schitterend!
sommige minigames zijn weer heel makkelijk en sommige weer extreem moeilijk zoals de versnelling test
dat je een bepaald toerental moet vast houden voor een aantal seconden, dat is gewoon niet te doen op een toetsenbord, daar moet je echt een throttle voor hebben op een joystick of stuurwiel
Verwijderd
Nog wat anders...
Weet iemand trouwens of er al een banden guide voor CMR4 online is...? Ik zit nu vaak uren te twijfelen over welke banden ik nu moet kiezen... Soms is het ERG lastig!
En rommelt iemand van jullie ooit wel eens met de setup...? Tot nu toe rij ik alles op default: ik verander alleen regelmatig de banden. Ik zit nu in Engelang (hoeveelste land is dat eigenlijk...? Ik heb Finland puntenloos beeindigd ('k was ergens helemaal de weg kwijt in de regen), Australie werd ik 4e of zo (was ik ook ergens helemaal de weg kwijt: meteen kansloos achter), in Japan werd ik ook 4e doordat ik een twee keer in het water flikkerde (zag niets door de regen). En in Engeland lig ik nu ook aardig achterop doordat ik denk ik de verkeerde banden heb gekozen. De rest heb ik gewonnen (en nog redelijk makkelijk ook). Je kan eigenlijk wel zeggen dat ik alleen maar rallys heb verloren door een of twee grove missers waardoor ik meteen onherstelbaar ver achter lag... Zuur...
Maar zoals ik al eerder zei: het blijft een topspel!
Edit
Eh... volgens mij het ik Greece ook verloren doordat ik door al het stof in een bepaalde stage totaal de weg niet meer kon zien... Hm, al met al gaat het toch slechter dan ik dacht met m'n kampioenschap....
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2004 18:03 ]
De instellingen zijn wel leuk om mee te spelen. Zo zet ik bijvoorbeeld de rijhoogte lager en de rembalans verder naar achteren. Bandenkeuze is inderdaad soms lastig, wil je lang met je band doen, kies dan voor een groffere band. Wil je maximale grip, kies dan een fine band uit, maar reken er op dat als je tgen een steen aanrijdt je band lek raakt.
Ik heb DTM Racer 2 vanmiddag even gespeeld, maar ik vind dit spel 10x beter
Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!
Die met dat toerental is echt temakkelijk met een stuurwiel en temoeilijk met een tobo van mij hadden ze die wel weg mogen laten.joostve schreef op 18 april 2004 @ 17:53:
Japan is toch het level dat je moet unlocken?
sommige minigames zijn weer heel makkelijk en sommige weer extreem moeilijk zoals de versnelling test
dat je een bepaald toerental moet vast houden voor een aantal seconden, dat is gewoon niet te doen op een toetsenbord, daar moet je echt een throttle voor hebben op een joystick of stuurwiel
Asus Zenbook i7 256gb
Verwijderd
Eh... dit is een tip om beter zicht te krijgen tijdens donkere regenraces, neem ik aan...?
Wel grappig hoor, dat Graphics Option screen: de hulpinfo heeft het daar doodleuk over het goed opzetten van je TV scherm... Tsssssssssssss...
1
2
3
4
5
6
7
| [View4] XOFF=1.3 YOFF=-0.7500002 ZOFF=0.7 Pitch=344.5 Roll=0 Yaw=252.5 |
Ietsje lager en dichter bij de auto / weg
Op Asfalt:
Vering op zijn hardst, auto laagst, en die anti-roll bar (is toch stabilisatiestang?) doe ik een-na zachtst.
Maar op gravel?
Vering zachtst, hoogte? anti-rollbar?
Sneeuw hetzelfde vraagje...
Wie doet wat?
Verwijderd
klopt, ik had met de andere kampioenschappen niet half zo veel moeite als met de groep B... naast dat ze wagens lekker lastig te besturen zijn is de concurrentie ook nog eens twee stappen harder. Meer oefenen dusVerwijderd schreef op 20 april 2004 @ 08:59:
ff een vraagje! is het kampioenschap met group B auto's ook zo moeilijk bij jullie? ik kan toch aardig die 205 turbo onder conrole houde maar ik lig altijd zo ver achter op de leiders.
Als het parcours veel van die struikjes naast de weg bevat dan kan je volgens mij beter de auto iets hoger maken zodat je daar niet in vast komt te zitten, verder heeft het weinig nut.Roflmao schreef op 19 april 2004 @ 18:48:
Hoe doen jullie je car setup op sneeuw en gravel?
Op Asfalt:
Vering op zijn hardst, auto laagst, en die anti-roll bar (is toch stabilisatiestang?) doe ik een-na zachtst.
Maar op gravel?
Vering zachtst, hoogte? anti-rollbar?
Sneeuw hetzelfde vraagje...
Wie doet wat?
Hadden ze in de jaren '80 trouwens nog geen gravel banden of zo, want in die B-klasse heb je dus echt geen grip, welk type band je ook kiest
Pluk de dag, maar laat nog wat hangen voor morgen! Specs
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Verwijderd
De meeste group-B wagens hebben zulke gestoorde vermogens, dat er niet normaal mee valt te rijden (vandaar dat ze verboden zijn geworden)...fraggel schreef op 20 april 2004 @ 11:36:
[...]
Als het parcours veel van die struikjes naast de weg bevat dan kan je volgens mij beter de auto iets hoger maken zodat je daar niet in vast komt te zitten, verder heeft het weinig nut.
Hadden ze in de jaren '80 trouwens nog geen gravel banden of zo, want in die B-klasse heb je dus echt geen grip, welk type band je ook kiest
205: 480 pk!! en 900 kilo, dat vlamt gewoon als een gek, en laten we helemaal niet praten over de Audi E2 Quattro met 550 pk en 1000+ kilo

[ Voor 10% gewijzigd door Roflmao op 21-04-2004 11:16 ]
met name als je rechtdoor rijdt dan heb ik het idee dat je wat wegschuift naar links of rechts
verder op gravel of ice werkt alles perfect hoor.
ja ik was een championship begonnen met één van die karretjes maar volgens mij is dat niet te doen hoorRoflmao schreef op 21 april 2004 @ 11:12:
[...]
De meeste group-B wagens hebben zulke gestoorde vermogens, dat er niet normaal mee valt te rijden (vandaar dat ze verboden zijn geworden)...
205: 480 pk!! en 900 kilo, dat vlamt gewoon als een gek, en laten we helemaal niet praten over de Audi E2 Quattro met 550 pk en 1000+ kilo(McLaren F1, een van de allersnelste wagens op aarde, zo niet, DE snelste wagen op aarde, heeft 627 pk en ietsje minder dan 1100 kilo d8 ik).
ben door de frustratie maar gestopt en ben maar aan de 4wd championship hard begonnen.
de besturing op asfalt klopt gewoon voor geen klotejoostve schreef op 21 april 2004 @ 11:21:
ik vind soms dat de auto niet goed reageerd op een stuk asvalt wegdek
met name als je rechtdoor rijdt dan heb ik het idee dat je wat wegschuift naar links of rechts
verder op gravel of ice werkt alles perfect hoor.

heb het sinds colin mcrae 3 al niet op de besturing, maar op gravel vind ik het nu wel meevallen
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb alleen een klein vraagje. Ik heb namelijk al een tijd geen rallygames meer gespeeld, en de bediening is weer erg wennen. Zijn er hier mensen die de handrem regelmatig gebruiken, of kun je die maar beter met rust laten en alleen de normale rem gebruiken? Vooralsnog gebruik ik 'm niet.
Overigens kun je wel cheaten bij het verkrijgen van de upgrades. Zodra je twee pogingen op zijn gewoon even afsluiten met CTRL-ALT-DEL, weer opstarten en je hebt twee nieuwe pogingen. Natuurlijk niet echt zoals het hoort, en eigenlijk ben ik ook tegen het gebruik van cheats, maar zelf heb ik nogal de neiging dat als ik mezelf een doel stel dat ik het ook per se wil halen. In dit geval wil ik dus per se dat onderdeel halen, desnoods door mezelf meerdere pogingen te gunnen
EuuhhhVerwijderd schreef op 22 april 2004 @ 16:50:
Ik heb alleen een klein vraagje. Ik heb namelijk al een tijd geen rallygames meer gespeeld, en de bediening is weer erg wennen. Zijn er hier mensen die de handrem regelmatig gebruiken, of kun je die maar beter met rust laten en alleen de normale rem gebruiken? Vooralsnog gebruik ik 'm niet.
Hoevaak gebruik jij de handrem in het dagelijkse verkeer dan ?
Alleen gebruiken bij een haakse bocht (hairpin), of in hele extreme gevallen, als je merkt dat je al ondersturend de berm in gaat glijden, even gebruiken.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Verwijderd
Ik heb nog geen rijbewijs, en heb er voorlopig ook het geld niet voor. Maar je punt is duidelijk, bedankt voor de info. Ik dacht dat je door de handrem te gebruiken misschien extra fijn door een bocht kon driften ofzo. En rally-rijden is natuurlijk een beetje lastig te vergelijken met het dagelijkse verkeer..Arfman schreef op 22 april 2004 @ 17:35:
[...]
Euuhhh
Hoevaak gebruik jij de handrem in het dagelijkse verkeer dan ?
Alleen gebruiken bij een haakse bocht (hairpin), of in hele extreme gevallen, als je merkt dat je al ondersturend de berm in gaat glijden, even gebruiken.
Grappig, je kan ook na de twee pogingen het championship verlaten (exit, ipv continue), championship weer opnieuw laden en zonder CMR4 weer opnieuw op te starten twee nieuwe pogingen doen om de test te halen.Verwijderd schreef op 22 april 2004 @ 16:50:
...
Overigens kun je wel cheaten bij het verkrijgen van de upgrades. Zodra je twee pogingen op zijn gewoon even afsluiten met CTRL-ALT-DEL, weer opstarten en je hebt twee nieuwe pogingen. Natuurlijk niet echt zoals het hoort, en eigenlijk ben ik ook tegen het gebruik van cheats, maar zelf heb ik nogal de neiging dat als ik mezelf een doel stel dat ik het ook per se wil halen. In dit geval wil ik dus per se dat onderdeel halen, desnoods door mezelf meerdere pogingen te gunnen.
Verwijderd
vorige x vond ik het egt bagger, vond t nogal lastig etc
nu de 2wd gedaan
[This space is for rent]
Verwijderd schreef op 22 april 2004 @ 19:12:
Ik gebruik de handrem ook maar zeer weinig, heft iemand nu een goede link voor die mod? want die vorige waren alleen maar screens!
Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 10:44:
Hier staat ook een torrent voor deze mod, zelf haalde ik 150 kb hiermee
http://community.codemast...9&perpage=15&pagenumber=2
https://secure.codemaster...odes/online.php?g=CMR4_PCVerwijderd schreef op 22 april 2004 @ 19:45:
Wie weet hoe het cheatsysteem bij dit spel werkt?
Want wil wel eens in de eend rijden
Verwijderd
http://www.bhmotorsports.com/movie/296
Dit spel wordt veel beter als Cmr4, in elk geval ziet het er grafisch een stuk beter uit.
Dit is Richard Burns Rally
Ontopic
Hier is nog een link voor de mod voor Collin mcrae 4
http://formula1.jatekok.hu/cmr4mod_eng.shtml
Verwijderd
Ik wou net hetzelfde zeggen!Lucky-Shirt schreef op 22 april 2004 @ 19:06:
[...]
Grappig, je kan ook na de twee pogingen het championship verlaten (exit, ipv continue), championship weer opnieuw laden en zonder CMR4 weer opnieuw op te starten twee nieuwe pogingen doen om de test te halen.
Hm, ziet er goed uit, maar wel wat minder spectaculair als CMR4... Op een of andere manier ziet het er allemaal wel realisticher uit (vooral door de gebruikte kleuren) maar dan wel een beetje op een doodse Deer Hunter versie 1 manier. Als je begrijpt wat ik bedoel... Maar wellicht dat het er in het 'echt' allemaal wel echt uitziet. Het filmpje (dat je kunt downloaden) is een beetje te lowres om het goed te kunnen beoordelen.Verwijderd schreef op 23 april 2004 @ 07:45:
Offtopic
http://www.bhmotorsports.com/movie/296
Dit spel wordt veel beter als Cmr4, in elk geval ziet het er grafisch een stuk beter uit.
Dit is Richard Burns Rally
Maar... ik ben zo gewend aan computerkleurtjes dat het echte leven er nogal saai uitziet... Tijdens het typen van deze reactie ben ik steeds weer teruggegaan naar de Burns site en ik moet zeggen dat het steeds meer tot me doordingt dat het er wel echt realistisch uit ziet...!
Dynamic weather spreekt me ook wel aan... Ik vind het best wel irritant dat je in CMR4, als het regent, van begin tot het eind exact dezelfde regen hebt en zo....
Maar eh... er zijn wel meer rallygames geweest met prachtige screenies en movies maar die zo'n verschrikkelijke bediening hadden dat ze als compleet mislukt kunnen worden beschouwd... (eigenlijk zowat ALLE rallygames behalve CMR...)
Maar ik zal 'm zeer zeker in de gaten houden!!! Jammer dat ik geen goede in-car views kan vinden: ben ik wel benieuwd naar. En weet iemand hoelang die (36) stages zijn...?
Verwijderd
Verwijderd
Heerlijke auto's.... eh... het is toch alleen een grafische mod...? Toen ik dit de eerste keer las dacht ik dat de auto's zelf ook lekkerder reden... Maar ik zal sowieso eens kijken. Is het makkelijk weer te uninstallen...?Verwijderd schreef op 23 april 2004 @ 10:20:
wat is die mod goed zeg! mooie menu's en heerlijke auto's echt een must have als je cmr4 hebt!
Verwijderd
Ik heb net het spel geinstalleerd, maar als ik bijvoorbeeld een "quick race" kies, sluit het spel zich af en keert terug naar windows
Heel vaag probleem, hebben meerdere mensen deze probleem of weet iemand hier een oplossing voor?
Kheb een AMD 2000+
Asus a7v8x
768MBram pc2100
GF4 MX440
;(PS. Hij is van het net afgeplukt (is wel belangrijk om te vermelden denk ik
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2004 14:33 ]
Verwijderd
In dat geval... De groeten!Verwijderd schreef op 23 april 2004 @ 14:31:
;(PS. Hij is van het net afgeplukt (is wel belangrijk om te vermelden denk ik)
Volgens mij is het alleen grafisch, en het ziet er wel leuk uit ja.Verwijderd schreef op 23 april 2004 @ 14:11:
[...]
Heerlijke auto's.... eh... het is toch alleen een grafische mod...? Toen ik dit de eerste keer las dacht ik dat de auto's zelf ook lekkerder reden... Maar ik zal sowieso eens kijken. Is het makkelijk weer te uninstallen...?
Uninstallen ? Volgens mij moet je dan heel CMR4 uninstallen en weer vanaf de CD's installen, de 'installer' van de MOD is namelijk een self-extracting file die je in de CMR4 map moet uitpakken.
Voeg "STATICBUFFERS" toe aan het pad van de snelkoppeling waar je CMR04 mee start:Verwijderd schreef op 23 april 2004 @ 14:31:
Hey CmR4'ers![]()
Ik heb net het spel geinstalleerd, maar als ik bijvoorbeeld een "quick race" kies, sluit het spel zich af en keert terug naar windows. Ik kan alles doen maar als hij een race begint doet hij dit iedere keer.
Heel vaag probleem, hebben meerdere mensen deze probleem of weet iemand hier een oplossing voor?
Kheb een AMD 2000+
Asus a7v8x
768MBram pc2100
GF4 MX440
;(PS. Hij is van het net afgeplukt (is wel belangrijk om te vermelden denk ik)
1
| C:\Program Files\Codemasters\Colin McRae Rally 4\CMR4.exe STATICBUFFERS |
P.S.: Werkt ook met de retail versie...
Daarvoor hebben we dit topic.Verwijderd schreef op 23 april 2004 @ 09:34:
Jammer dat ik geen goede in-car views kan vinden: ben ik wel benieuwd naar. En weet iemand hoelang die (36) stages zijn...?
Verwijderd
Ey SnakeVerwijderd schreef op 23 april 2004 @ 17:08:
[...]
Voeg "STATICBUFFERS" toe aan het pad van de snelkoppeling waar je CMR04 mee start:
code:
1 C:\Program Files\Codemasters\Colin McRae Rally 4\CMR4.exe STATICBUFFERS
P.S.: Werkt ook met de retail versie...
Bedankt voor die STATICBUFFERS, het heeft namelijk geholpen
Hoe het kan snap ik niet
WRC 2004 MOD GTE FULL version (67,1 MB) + Ford Focus Castrol Patch (2,07 MB)
WRC 03-04 MOD (113 MB) + Update (2,09 MB)
Die Audi lijkt ietsje trager (is het niet), maar die 205 heeft een suicidale weggedrag, dus geef mij maar de Quattro...
wat voor bonussen krijg je dan?Roflmao schreef op 24 april 2004 @ 10:42:
Whehhe vandaag group-B uitgespeeld![]()
Die Audi lijkt ietsje trager (is het niet), maar die 205 heeft een suicidale weggedrag, dus geef mij maar de Quattro...

[ Voor 14% gewijzigd door Roflmao op 24-04-2004 11:21 ]
Volgens mij is dat standaard iets van c en v, maar dat moet je maar even nakijken.
Oh sorry, ik dacht dat je niet begrepen had dat je hem eerst van z'n vrij af moet halen, voordat de wielen zeg maar gaan draaienJozzz schreef op 24 april 2004 @ 19:23:
Ja dat zag ik, maar het gaat er juist om dat ik geen GAS kan geven. Schakelen lukt nog wel
Iemand hier al een oplossing voor ? Codeasters doet hun naam namelijk geen eer aan; de gearbox test is met het toetsenbord onmogelijk en met het stuurweil (Logitech Formula Force, waar CM sowieso een hekel aan schijnt te hebben) staan de seconden meteen op 0-whodini- schreef op 15 april 2004 @ 14:17:
Bij mij moet ik gas geven, en dan scrolt ie weer naar boven. Ook een Logitech Momo.
Met een Microsoft sidewinder is dit probleem er niet.
Hebben er meer mensen hier last van?
Wat ik ook niet voor elkaar krijg is die "Gear Test" seconden teller staat op nul bij het begin. Met toetsenbord niet.
Alle andere tests zijn wel gelukt alleen deze niet.
Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!
Maargoed, iemand dus een oplossing voor dat 0 seconden probleem ?
Heb m'n firewall uit en m'n virusscanner,heb nog "NOVIDEO"toegevoegd aan m'n cmr.exe.wat gaat er dan fout vraag ik me af.ik heb alleen een zwart scherm,dat "novideo"kun je toch gewoon toevoegen aan exe. bestand,of moet dat met "teken,inplaats van 2"?
Ik ben wat dat betreft een noob,met dit soort dingen,affijn,als iemand mij kan helpen
Voeg "NOVIDEO" toe aan het pad van de snelkoppeling waar je CMR04 mee start:Fern schreef op 27 april 2004 @ 20:49:
Ik heb hem dus ook maar besteld,vandaag binnen,installeren.....niks dus!!
Heb m'n firewall uit en m'n virusscanner,heb nog "NOVIDEO"toegevoegd aan m'n cmr.exe.wat gaat er dan fout vraag ik me af.ik heb alleen een zwart scherm,dat "novideo"kun je toch gewoon toevoegen aan exe. bestand,of moet dat met "teken,inplaats van 2"?
Ik ben wat dat betreft een noob,met dit soort dingen,affijn,als iemand mij kan helpen
1
| C:\Program Files\Codemasters\Colin McRae Rally 4\CMR4.exe NOVIDEO |
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2004 21:25 ]
hoezo vern**kt?Arfman schreef op 26 april 2004 @ 18:09:
Het is niet dat die test op zich moeilijk is, want ik had hem in 1 keer op de XBOX. Op de PC is hij moeilijk doordat de controls zo vern**kt zijn, en daar kan ik slecht tegen.
wat had je dan gewilt? sturen met 1234
nee pijltjes en space key zijn goed genoeg
De controls tijdens de testt zijn verneukt omdat er 'lag' zit tussen het gas geven en het daadwerkelijke uitvoeren van het commando, dit in tegenstelling tot het rijden tijdens een proef.joostve schreef op 27 april 2004 @ 22:20:
[...]
hoezo vern**kt?
wat had je dan gewilt? sturen met 1234
nee pijltjes en space key zijn goed genoeg
Bovendien slaan de games nergens op, denkt het Citroen team nu bv. echt meer kans te maken als ik die nieuwe gearbox niet heb ? Beetje jezelf in je buik bijten natuurlijk
Bovendien kan ik die tests nog steeds niet met stuur doen, omdat dan de seconden meteen op 0 staan. Iemand een oplossing hiervoor ?
[ Voor 12% gewijzigd door Arfman op 27-04-2004 23:53 ]
Verwijderd
Heb dit dus geprobeerd,maar helaas.Heb van Codemasters de hint gekregen om unified drivers van Nvidia te installeren,maar dat hielp dus ook niet.Verwijderd schreef op 27 april 2004 @ 21:10:
[...]
Voeg "NOVIDEO" toe aan het pad van de snelkoppeling waar je CMR04 mee start:
code:
1 C:\Program Files\Codemasters\Colin McRae Rally 4\CMR4.exe NOVIDEO
Dat NOVIDEO,kun je toch gewoon erbij typen zonder andere programma nodig te hebben toch?
als ie het straks nog niet doet

Heb Group B uitgespeeld en die is zeker lastig.Verwijderd schreef op 28 april 2004 @ 12:40:
Ik heb net 4WD advanced gehaald, nu ff met group B beginnen.. heb gevoel dat die lastig gaat worden.
Foutloos rijden is niet genoeg, je moet echt snelheid houden in de bochten.
Succes.
Ik heb hem trowens gehaald met de Ford RS200. De 205 is te nerveus om mee te rijden.
het lijkt wel een arcade spel, de auto reageert heel nep.
in andere woorden: k*t spel
Dan heb je de eerste twee manches als eerste afgesloten en rijd je dus als eerste de volgende twee manches, op deze manier heeft er nog niemand gereden en weten we niet hoever je voor of achter ligtVerwijderd schreef op 18 april 2004 @ 18:01:
Unlocken...? In het advanced kampioenschap zit 'ie gewoon...
Nog wat anders...Ik heb regelmatig dat ik geen times krijg bij een tussenpunt zodat ik geen idee heb of ik voor of achter lig...
I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin
Als je tijdens het auto kies menu bij een auto op F1/F2 drukt, draait ie de auto sneller de andere kant op, als je op F3/F4 drukt, opent ie alles (deuren, motorkap, bagage) en kan je ook alles dichtdoen
Tot zover deze nutteloze post
Ik denk dat ik je gelijk moet geven.alvv schreef op 29 april 2004 @ 11:52:
Heb het spel een paar dagen geleden geinstalleerd en gespeeld, maar na een half uurtje vind ik het al niks meer aan.
het lijkt wel een arcade spel, de auto reageert heel nep.
in andere woorden: k*t spel
Want ik heb nu 2 banen gereden , maar het komt helemaal niet echt over
Zo als ik maar net met mijn achter bumber een boompje of zo raakt dat mijn auto 3 keer rond gaat
Ook het remmen is zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer traag.
Want het lijk wel als ik op ijs rijd.
Maar daar tegen als ik op ijs rijd dan heb ik weer het gevoel dat ik vast genagelt zit aan de grond.
nee dit is niet echt een top game.
Het uiterlijk ziet er mooi uit maar de binnenkant is waardeloos.
(Dit geld ook voor veel vrouwen trouwens)
En zo als in reallife hecht ik veel meer waarde aan iemand zijn innerlijk.
Dit met spellen dus ook.
[ Voor 7% gewijzigd door ravw op 30-04-2004 13:41 ]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Cheaters never win.Verwijderd schreef op 29 april 2004 @ 21:12:
Heeft iemand al een uitgespeelde savegame?
want het wil mij niet lukken met racen
Nee maar hardloper (rijders) zijn doodlopers (rijders)
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
rightttBlackhole schreef op 30 april 2004 @ 13:39:
[...]
Ik denk dat ik je gelijk moet geven.
Want ik heb nu 2 banen gereden , maar het komt helemaal niet echt over
Zo als ik maar net met mijn achter bumber een boompje of zo raakt dat mijn auto 3 keer rond gaat
Ook het remmen is zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer traag.
Want het lijk wel als ik op ijs rijd.
Maar daar tegen als ik op ijs rijd dan heb ik weer het gevoel dat ik vast genagelt zit aan de grond.
nee dit is niet echt een top game.
Het uiterlijk ziet er mooi uit maar de binnenkant is waardeloos.
(Dit geld ook voor veel vrouwen trouwens)
En zo als in reallife hecht ik veel meer waarde aan iemand zijn innerlijk.
Dit met spellen dus ook.
wat denk je als je in het egt een boompje raakt? gewoon gelijk stil staat
het ligt aan de ondergrond waar je op rijd. f1 wagen hebben flinke downforce, rally wagens veel minder daardoro glij je een beejte maar moet je maares rijden op asfalt en op de modder wegen van uk

bij ijs is het lastig maar jij zit vast aan de grond
alles ziet er mooi uit behalve de binnenkant
[This space is for rent]
Verwijderd
Met de binnenkant bedoelt hij dat hij het slecht vindt spelen.PoweRoy schreef op 30 april 2004 @ 19:15:
[...]
alles ziet er mooi uit behalve de binnenkantbinnenkant van je auto waar je nooit naar kijkt
De graphics zijn mooi, maar de gameplay is slecht
AMD Athlon XP 2800+
768MB Intern
Radeon 9800Pro met Catalyst 4.4
Op dit moment draait CMR op 1158x856 (of zoiets) met alles op hoog, maar schaduwen uit.. Maar toch regelmatig stottert het beeld.
Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen.
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Draaien er soms programma's op de achtergrond?Macer schreef op 01 mei 2004 @ 20:22:
Ik heb hem ook, maar hij loopt hier gewoon niet lekker.. Snap er helemaal niks van, want aan mijn systeem kan het toch niet liggen
AMD Athlon XP 2800+
768MB Intern
Radeon 9800Pro met Catalyst 4.4
Op dit moment draait CMR op 1158x856 (of zoiets) met alles op hoog, maar schaduwen uit.. Maar toch regelmatig stottert het beeld.
Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen.
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
defraggen?Macer schreef op 01 mei 2004 @ 20:59:
Nee, eerst Samurize maar toen was het helemaal niet te spelen. Nadat ik deze had uitgezet gaat het wel, maar nog steeds met schokken..
Ik wil je wel een save game opsturen, maar zitten die gewoon in je colin macrae map of onder mijn documenten ofzo. Bij NFS Underground was het wel zoVerwijderd schreef op 29 april 2004 @ 21:12:
Heeft iemand al een uitgespeelde savegame?
want het wil mij niet lukken met racen
Verwijderd
Volgens mij zitten ze in de colin mcrae map onder data/drivers.-whodini- schreef op 01 mei 2004 @ 22:48:
[...]
Ik wil je wel een save game opsturen, maar zitten die gewoon in je colin macrae map of onder mijn documenten ofzo. Bij NFS UnVderground was het wel zo
Stuur ze maar naar pvannuil AT home.nl
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2004 10:40 ]
had 2wd al uitgespeeld
maar ging nu 4wd doen, lukte aardig ( nix tweaken aan auto en pc zelf laten kiezen welke banden)
kom je bij engeland stage 3 en 4 en je glibberd ontiegelijk over de weg, had de pc slicks gekozen
nu 4wd uitgespeeld
[This space is for rent]
Uhh dude, pc kiest niks, hij laat de dingen gewoon bij de eerste instelling zitten, dus als bij het aller-linkse vakje slicks zijn, staat het standaard ook op slicks...PoweRoy schreef op 02 mei 2004 @ 12:43:
had 2wd al uitgespeeld
maar ging nu 4wd doen, lukte aardig ( nix tweaken aan auto en pc zelf laten kiezen welke banden)
kom je bij engeland stage 3 en 4 en je glibberd ontiegelijk over de weg, had de pc slicks gekozenhet was modder en regende tiefus hard
nu 4wd uitgespeeld
Standaard is je vering ook middel, hoogte van je wagen ook enz. enz.
bij andere races had ik altijd de goede bandenRoflmao schreef op 02 mei 2004 @ 13:05:
[...]
Uhh dude, pc kiest niks, hij laat de dingen gewoon bij de eerste instelling zitten, dus als bij het aller-linkse vakje slicks zijn, staat het standaard ook op slicks...
Standaard is je vering ook middel, hoogte van je wagen ook enz. enz.
iig bij sneeuw had ik snow tires en bij zand, ligte gravel banden etc
[This space is for rent]
Verwijderd
Toen ik CMR4 had gekocht begon ik ,et het 4WD champ op advanced. Ik eindigde als 4e met een paar verschrikkelijk slechte rallies. Van de testen haalde ik er geen één! Veel te moeilijk!
Daarna heb ik een 4WD champ op normal gedaan. Dat was te makkelijk... Ik won alles heel simpel. De tests sloeg ik over, omdat ik die niet nodig had...
Nu ben ik vandaag weer met een 4WD champ op advanced begonnen. Ik heb de eerste 4 rallies (America, Finland, Sweden en Spain) zonder al te veel moeite gewonnen én... ik heballe tests in één keer gehaald!
Ik sta nu dik voor maar da's maar goed ook want nu beginnen de echt lastige rallies...
O ja, wat ik natuurlijk niet mag vergeten te zeggen... Ik ben van de incar-view overgestapt naar de bumper view... Call it cheating, I don't care... Ik heb dit vooral gedaan omdat ik de regenraces met de incarview VEEL te moeilijk vind. Je ziet echt te weinig. Je ziet sowieso al minder dan in het echt, dus...
Al met al: dikke pret! Topgame!
Iemand anders met dit probleem?
Verwijderd
Wat voor geluid? Of vind jij het geluid van de auto heel raar ofzoViper7 schreef op 02 mei 2004 @ 21:11:
Ik heb m nu voor de PC, maar tijdens het race treed er een raar geluid op, die pas ophoud als ik naar het menu terug keer.
Iemand anders met dit probleem?
Iemand toevallig met het zelfde probleem of een oplossing?
edit: Ik heb die geluiden maar ff uit de sounds dir gehaald, want het maakt zon herrie
[ Voor 13% gewijzigd door Viper7 op 02-05-2004 21:31 ]
mailtje onderwegVerwijderd schreef op 02 mei 2004 @ 10:24:
[...]
Volgens mij zitten ze in de colin mcrae map onder data/drivers.
Stuur ze maar naar pvannuil AT home.nl