offtopic:
CMR5 => september 2004
CMR5 => september 2004
hoezo vern**kt?Arfman schreef op 26 april 2004 @ 18:09:
Het is niet dat die test op zich moeilijk is, want ik had hem in 1 keer op de XBOX. Op de PC is hij moeilijk doordat de controls zo vern**kt zijn, en daar kan ik slecht tegen.
C2D 6600, 275 GTX Windows 7
De controls tijdens de testt zijn verneukt omdat er 'lag' zit tussen het gas geven en het daadwerkelijke uitvoeren van het commando, dit in tegenstelling tot het rijden tijdens een proef.joostve schreef op 27 april 2004 @ 22:20:
[...]
hoezo vern**kt?
wat had je dan gewilt? sturen met 1234
nee pijltjes en space key zijn goed genoeg
[ Voor 12% gewijzigd door Arfman op 27-04-2004 23:53 ]
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Verwijderd
Heb dit dus geprobeerd,maar helaas.Heb van Codemasters de hint gekregen om unified drivers van Nvidia te installeren,maar dat hielp dus ook niet.Verwijderd schreef op 27 april 2004 @ 21:10:
[...]
Voeg "NOVIDEO" toe aan het pad van de snelkoppeling waar je CMR04 mee start:
code:
1 C:\Program Files\Codemasters\Colin McRae Rally 4\CMR4.exe NOVIDEO
Heb Group B uitgespeeld en die is zeker lastig.Verwijderd schreef op 28 april 2004 @ 12:40:
Ik heb net 4WD advanced gehaald, nu ff met group B beginnen.. heb gevoel dat die lastig gaat worden.
Dan heb je de eerste twee manches als eerste afgesloten en rijd je dus als eerste de volgende twee manches, op deze manier heeft er nog niemand gereden en weten we niet hoever je voor of achter ligtVerwijderd schreef op 18 april 2004 @ 18:01:
Unlocken...? In het advanced kampioenschap zit 'ie gewoon...
Nog wat anders...Ik heb regelmatig dat ik geen times krijg bij een tussenpunt zodat ik geen idee heb of ik voor of achter lig...
I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin
Ik denk dat ik je gelijk moet geven.alvv schreef op 29 april 2004 @ 11:52:
Heb het spel een paar dagen geleden geinstalleerd en gespeeld, maar na een half uurtje vind ik het al niks meer aan.
het lijkt wel een arcade spel, de auto reageert heel nep.
in andere woorden: k*t spel
[ Voor 7% gewijzigd door ravw op 30-04-2004 13:41 ]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Cheaters never win.Verwijderd schreef op 29 april 2004 @ 21:12:
Heeft iemand al een uitgespeelde savegame?
want het wil mij niet lukken met racen
Nee maar hardloper (rijders) zijn doodlopers (rijders)
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
rightttBlackhole schreef op 30 april 2004 @ 13:39:
[...]
Ik denk dat ik je gelijk moet geven.
Want ik heb nu 2 banen gereden , maar het komt helemaal niet echt over
Zo als ik maar net met mijn achter bumber een boompje of zo raakt dat mijn auto 3 keer rond gaat
Ook het remmen is zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer traag.
Want het lijk wel als ik op ijs rijd.
Maar daar tegen als ik op ijs rijd dan heb ik weer het gevoel dat ik vast genagelt zit aan de grond.
nee dit is niet echt een top game.
Het uiterlijk ziet er mooi uit maar de binnenkant is waardeloos.
(Dit geld ook voor veel vrouwen trouwens)
En zo als in reallife hecht ik veel meer waarde aan iemand zijn innerlijk.
Dit met spellen dus ook.
[This space is for rent]
Verwijderd
Met de binnenkant bedoelt hij dat hij het slecht vindt spelen.PoweRoy schreef op 30 april 2004 @ 19:15:
[...]
alles ziet er mooi uit behalve de binnenkantbinnenkant van je auto waar je nooit naar kijkt
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Draaien er soms programma's op de achtergrond?Macer schreef op 01 mei 2004 @ 20:22:
Ik heb hem ook, maar hij loopt hier gewoon niet lekker.. Snap er helemaal niks van, want aan mijn systeem kan het toch niet liggen
AMD Athlon XP 2800+
768MB Intern
Radeon 9800Pro met Catalyst 4.4
Op dit moment draait CMR op 1158x856 (of zoiets) met alles op hoog, maar schaduwen uit.. Maar toch regelmatig stottert het beeld.
Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen.
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
defraggen?Macer schreef op 01 mei 2004 @ 20:59:
Nee, eerst Samurize maar toen was het helemaal niet te spelen. Nadat ik deze had uitgezet gaat het wel, maar nog steeds met schokken..
Ik wil je wel een save game opsturen, maar zitten die gewoon in je colin macrae map of onder mijn documenten ofzo. Bij NFS Underground was het wel zoVerwijderd schreef op 29 april 2004 @ 21:12:
Heeft iemand al een uitgespeelde savegame?
want het wil mij niet lukken met racen
Verwijderd
Volgens mij zitten ze in de colin mcrae map onder data/drivers.-whodini- schreef op 01 mei 2004 @ 22:48:
[...]
Ik wil je wel een save game opsturen, maar zitten die gewoon in je colin macrae map of onder mijn documenten ofzo. Bij NFS UnVderground was het wel zo
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2004 10:40 ]
[This space is for rent]
Uhh dude, pc kiest niks, hij laat de dingen gewoon bij de eerste instelling zitten, dus als bij het aller-linkse vakje slicks zijn, staat het standaard ook op slicks...PoweRoy schreef op 02 mei 2004 @ 12:43:
had 2wd al uitgespeeld
maar ging nu 4wd doen, lukte aardig ( nix tweaken aan auto en pc zelf laten kiezen welke banden)
kom je bij engeland stage 3 en 4 en je glibberd ontiegelijk over de weg, had de pc slicks gekozenhet was modder en regende tiefus hard
nu 4wd uitgespeeld
bij andere races had ik altijd de goede bandenRoflmao schreef op 02 mei 2004 @ 13:05:
[...]
Uhh dude, pc kiest niks, hij laat de dingen gewoon bij de eerste instelling zitten, dus als bij het aller-linkse vakje slicks zijn, staat het standaard ook op slicks...
Standaard is je vering ook middel, hoogte van je wagen ook enz. enz.
[This space is for rent]
Verwijderd
Verwijderd
Wat voor geluid? Of vind jij het geluid van de auto heel raar ofzoViper7 schreef op 02 mei 2004 @ 21:11:
Ik heb m nu voor de PC, maar tijdens het race treed er een raar geluid op, die pas ophoud als ik naar het menu terug keer.
Iemand anders met dit probleem?
[ Voor 13% gewijzigd door Viper7 op 02-05-2004 21:31 ]
mailtje onderwegVerwijderd schreef op 02 mei 2004 @ 10:24:
[...]
Volgens mij zitten ze in de colin mcrae map onder data/drivers.
Stuur ze maar naar pvannuil AT home.nl
Viper7 schreef op 02 mei 2004 @ 21:25:
Iemand toevallig met het zelfde probleem
Dr. Strangelove schreef op 08 april 2004 @ 23:26:
Vreemd probleem bij mij: halverwege de stage komt er een ambient sound in op de achtergrond (b.v. regen) die constant blijft klinken, zelfs in het menu na de race. Na het starten van de volgende stage is het opeens weg, om halverwege de stage weer terug te komen.
soundcard driver updatenof een oplossing?
offboard soundcard kopenViper7 schreef op 02 mei 2004 @ 21:56:
heb ik gedaan, maar het maakte niks uit..
Verwijderd
Mijn dank is groot
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2004 07:54 ]
Zou dat serieus de oplossing kunnen zijn?
zeker wetenViper7 schreef op 02 mei 2004 @ 22:20:
Zou dat serieus de oplossing kunnen zijn?
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2004 22:31 ]
Staat dat niet in het boekje dat je erbij gekregen hebt?Hardcore_gamer schreef op 02 mei 2004 @ 22:22:
Als ik tijdens het game op BV: F12 of Prt-Scr druk, dan stop het beeld even net ofdat het een screen maak, dus ik neem aan dat ik een screenshot heb gemaakt, maar het probleem is; ik kan ze nergens vinden
Weet iemand waar de screens gelocaliseerd staan?
Alvast bedankt.
Opgelost door de map 'Collide' uit de sounds dir te halenViper7 schreef op 02 mei 2004 @ 21:25:
Ik weet al wat het is. Elk geluid van de omgeving, dus het geluid van een bordje omver rijden, geluid van grind, enz blijft hangen. Je kunt je dus wel voorstellen dat he na een tijdje racen veel herrie geeft, al die geluiden door elkaar. Geluid van de auto doet het gewoon normaal.
Iemand toevallig met het zelfde probleem of een oplossing?
edit: Ik heb die geluiden maar ff uit de sounds dir gehaald, want het maakt zon herrie
Verwijderd
Als CMR4 geen specifieke screenshot functie heeft (geen idee eigenlijk), dan werkt Prt-Scr waarschijnlijk gewoon standaard: er wordt dan wel een screenshot gemaakt maar dat zit dan in het geheugen: je moet dan een fotobewerkingsprogramma openen en dan dat screenshot plakken in een document. Dus net alsof Prt-Scr hetzelfde is als Ctrl-C, als je begrijpt wat ik bedoel. Je kan dus dan ook maar 1 screenshot maken per keer want anders wordt de vorige gewoon overschreven in het geheugen.Hardcore_gamer schreef op 02 mei 2004 @ 22:22:
Als ik tijdens het game op BV: F12 of Prt-Scr druk, dan stop het beeld even net ofdat het een screen maak, dus ik neem aan dat ik een screenshot heb gemaakt, maar het probleem is; ik kan ze nergens vinden
Weet iemand waar de screens gelocaliseerd staan?
Alvast bedankt.
P.S: CM4 is trouwens een geweldig spel, mijn voorkeur gaat naar de 2WD omdat ik die beter handelbaar vindt.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2004 10:25 ]
Bepaalde tracks hebben "extreme" verschillen in ondergronden... G-B heeft bijv. gewoon asfalt met natte gravel, en dus moet je kiezen tussen of tarmac banden, of wet gravel banden... Snap je? Meeste andere tracks hebben gewoon of alleen sneeuw, of alleen zand, of alleen tarmac omstandigheden...PoweRoy schreef op 02 mei 2004 @ 13:20:
[...]
bij andere races had ik altijd de goede banden
iig bij sneeuw had ik snow tires en bij zand, ligte gravel banden etc
Verwijderd
Ik gebruik zelden de banden die het spel vanzelf aangeeft! Ze komen soms wel in de buurt, maar ik verander ze meestal. Maar da's dan ook het enige: de rest van de setup laat ik met rust...PoweRoy schreef op 02 mei 2004 @ 13:20:
[...]
bij andere races had ik altijd de goede banden
iig bij sneeuw had ik snow tires en bij zand, ligte gravel banden etc
Hm. De rest van de setup pas ik vaak ook aan. Op asfaltrally's de vering laag en hard, gravel juist hoog en zacht om de klappen op te kunnen vangen. Ook in Finland, zet je schokbrekers hoog anders is je auto na 2 jumps helemaal ral.Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 14:47:
[...]
Ik gebruik zelden de banden die het spel vanzelf aangeeft! Ze komen soms wel in de buurt, maar ik verander ze meestal. Maar da's dan ook het enige: de rest van de setup laat ik met rust...
Ik heb daar juist voor gravel banden gekozen. Het verschil op gravel is echt enorm, daar win je meer tijd dan dat je verliest op asfalt. Wat je dan wel moet doen is op gravel net wat aanvallender rijden, en op het asfalt juist wat minder risico's moet nemen.Het grote verschil dat je hebt in GB, waarin je inderdaad twee stages na elkaar hebt die TOTAAL verschillend zijn, is echter het enige echte probleem dat ik ben tegengekomen... Volgens mij heb ik daar voor tarmac banden gekozen omdat je op tarmac toch makkelijker het hardst kan scheuren en veel tijd kan winnen: met wet gravel banden verlies je daar teveel tijd. Denk ik. Het is dan wel lastig op het wet gravel, maar ja... je moet toch wat...!
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Verwijderd
Rijdt de auto niet heel anders als je de setup vernaderd? Ik ken de auto nu door en door en ik ben bang dat al dat gerommel met de setup me elke keer weer een 'andere' auto oplevert...Arfman schreef op 04 mei 2004 @ 04:15:
[...]
Hm. De rest van de setup pas ik vaak ook aan. Op asfaltrally's de vering laag en hard, gravel juist hoog en zacht om de klappen op te kunnen vangen. Ook in Finland, zet je schokbrekers hoog anders is je auto na 2 jumps helemaal ral.
Okay, bedankt voor de tip![...]
Ik heb daar juist voor gravel banden gekozen. Het verschil op gravel is echt enorm, daar win je meer tijd dan dat je verliest op asfalt. Wat je dan wel moet doen is op gravel net wat aanvallender rijden, en op het asfalt juist wat minder risico's moet nemen.
Ja de wagen reageert anders... As je de wagen laag zet, en de vering hard, reageert ie direct, en rijd ie stabiel, doe de vering zacht en hoog, dan rijd de wagen indirecter, en is ie minder stabiel, maar dit heeft een voordeel op gravel, met een zachte vering heb je meer grip... En idd voor de jumps is een hoge vering beter...Verwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 10:16:
[...]
Rijdt de auto niet heel anders als je de setup vernaderd? Ik ken de auto nu door en door en ik ben bang dat al dat gerommel met de setup me elke keer weer een 'andere' auto oplevert...
[...]
Okay, bedankt voor de tip!Dat zal ik zeker de volgende keer gaan proberen! Ik ben nu alweer bezig met een championship en zie erg op (bij wijze van spreken) tegen Engeland omdat die de vorige keer erg slecht ging, dus...
Ja, maar dan heb je wel de standaard setups qua gearbox en schokbrekers, en die zijn vaak niet ideaal. Rijd maar eens proef 1 van USA met default, en daarna met de goede banden, hoge vering en zachte schokbrekers. Let ook even op de tijden die je draaitViper7 schreef op 04 mei 2004 @ 14:19:
Als ik setup uit zet, past ie de auto dan automatisch aan aan de stage?
[ Voor 28% gewijzigd door MixingMastersM op 05-05-2004 10:04 ]
Heb je toevallig een stuurwiel aangesloten op je PC ?MixingMastersM schreef op 04 mei 2004 @ 22:05:
Ik heb dit spel ook sinds kort. In het begin (1 stage) draait hij als een zonnetje maar daarna is het haperen wat de klok slaat.
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2004 19:05 ]
Verwijderd
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2004 20:25 ]
Verwijderd
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Verwijderd
Mja .. ze rijden er 1 keer overheen in een 'redelijk' tempo, dat is absoluut niet te vergelijken met de totale expertise die je op de tracks moet hebben in Expert mode. Je moet de tracks zowat kunnen dromen wil je enige kans maken.Schumi4ever schreef op 09 mei 2004 @ 17:57:
In het echt bestuderen ze ook het parcours voordat ze er gaan rijden hoor
Verwijderd
[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2004 10:35 ]
Of iedereen zit te slapen/werkenVerwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 13:42:
Vijf uur later... Kijk, dat bedoel ik nou met 'dood topic'...
Verwijderd
Ja hoor! Ik volg dit forum op m'n werk!Schumi4ever schreef op 10 mei 2004 @ 14:13:
[...]
Of iedereen zit te slapen/werken
Heb jij geen leven?
PSN: Arienix
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2004 20:06 ]
Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!
bij mij net zo, heb ook een Thrustmaster FF en werkt perfect! heb de ff op high gezet, want maximum was me net iets téHm... Ik heb een Thrustmaster ff wheel (in feite ook van Guillemot: onder die naam staat 'ie ook in de Spelbesturingen!) en het werkt prima! Nooit problemen: en echt héérlijke ff (zelden met lekkerder ff gereden!)! Heb je de nieuwste drivers van het stuur wel?
smile an everlasting smile
Verwijderd
smile an everlasting smile
Ik wordt naar de desktop gegooit als ik in de instellingen m'n stuur heb ingesteld en dan OK druk, verder niet. Dus nu maar ff met het toetsenbord gedaan, gaat alsnog lekkerRooN schreef op 13 mei 2004 @ 14:25:
[...]
bij mij net zo, heb ook een Thrustmaster FF en werkt perfect! heb de ff op high gezet, want maximum was me net iets téen dan te bedenken dat de ff bij CMR3 echt zwaar verrot was, voelde bijna niets!!
ik heb alleen een erg irritant probleem, ik wordt random teruggegooid naar mn desktopik heb al van alles gezocht, er zijn nog geen patches en in dit topic ben ik het ook nog niet tegengekomen...heeft iemand dit ook? weet iemand een oplossing? best frustrerend hoor als je net een recordtijd aan t neerzetten bent en je ziet ineens je desktop voor je neus
Verwijderd
clock alles is ff terug en speel dan nog is!RooN schreef op 13 mei 2004 @ 15:27:
ik zou niet weten wat....
dit zijn mn specs:
2400+ @ 12x166
2x256 Mb PC2700 Dane-Elec
Asus V8440 GF4 Ti4400 128 Mb @ 300, 610
Epox 8K3AE
60 Gb Maxtor
550watt PSU
en verder nog cd-rom, brander, floppy, netwerkkaart
als het spel eenmaal doet, loopt het perfect (1152x864, FSAA op 2x en alles high) maar gewoon steeds terug naar mn desktop!!
STATICBUFFERS heb ik al geprobeerd, werkt niet.....
http://members.optusnet.c...mberley/WRCCOMP/index.htmSchumi4ever schreef op 24 april 2004 @ 00:36:
Wat is precies het verschil tussen de bovenste en de onderste
Volgens mij niet. Het gaat namelijk via GameSpy. Voor gamespy heb ik nog nooit extra poorten moeten openzettenTutti-frutti schreef op 29 mei 2004 @ 23:43:
Moeten er nog bepaalde poorten geforward worden om een game te hosten?
Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits
vanderwal schreef op 17 juni 2004 @ 01:15:
Bij mij werkte de game al goed, maar toch maar de update gedaan. maar dit zag ik op die site: "Controller calibration is now smoother and less hard to control."
maar wat bedoelen ze daar mee
Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 19:57:
[...]
Ja, maar dat gaat wel ERG lastig omdat de pijltjestoetsen VEEL te gevoelig zijn! Ik heb wel tig keer heen en weer moeten klikken om de deadzone goed te krijgen... (Eerst helemaal naar buiten toe en toen met een klik van 1 duizendste seconde weer naar binnen en toen stonden ze goed... Erg lastig... en voorlopig kom ik er niet meer aan, alhoewel iknog niet helemaal tevreden ben over de deadzone.....
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits
Verwijderd schreef op 17 juni 2004 @ 17:03:
Wie weet codes voor het unlocken van de auto's.
Ik kan niet de goede vinden
Westereinder schreef op 15 april 2004 @ 20:32:
[...]
Nee die hebben we niet en komen hier ook niet te staan, je moet er immer voor betalen. Als je ff had gelezen wist je ook dat deze vraag een paar regeltjes eerder al is gesteld.![]()
Ze zijn dus ook voor iedere pc anders.
[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2004 17:56 ]
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2004 21:28 ]
Verwijderd
Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2004 13:15 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq