Nee, maar ik kan er maar beter lol om hebben dan me er boos over maken toch?
Als je het zo bekijkt.Verwijderd schreef op 06 april 2004 @ 14:04:
[...]
Nee, maar ik kan er maar beter lol om hebben dan me er boos over maken toch?Kan er toch niks aan doen, en vond het wel grappig dat ik het nu ook heb.
ghehe das mijn post op dat forum heet ik DeFiAnCe
ik wou um net hier ook gaan posten
KPN - Vodafone Ziggo Partner

Colin Mcrae Zal Wel lekker lopen op de meeste computers
maar bij sommigen crashed de game
Wat Kan je doen ?
plz try the next tips
- 1. Sluit alle AntiVirus Software af
- 2. Sluit alle FireWall Software af
De bovenste tips helpen wel bij de meesten maar bij sommigen is er nog meer aan de hand
Voeg NOVIDEO toe aan het pad van de shortcut waat je CM04 mee start
code:
1
| "H:\Programme\Codemasters\Colin McRae Rally 04\cmr4.exe" NOVIDEO |
Probeer ook de NOHARD W A R E SOUND switch
code:
1
| "H:\Programme\Codemasters\Colin McRae Rally 04\cmr4.exe" NOHARDWARESOUND |
Also try the NOEAX switch
code:
1
| "H:\Programme\Codemasters\Colin McRae Rally 04\cmr4.exe" NOEAX |
Onder aan deze Post staat de "switch" list
Ok het spel werkt maar ik wil andere views dan de standaard
Dankzij RacerS Is dat nu mogelijk
CMR04Hack
Command Line Switch List
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
| "NOSOUND" -> Forces sounds to be switched off. "NOEAX" -> Disables EAX sound effects. "NOHARDWARESOUND" -> Forces sounds to be played in software only. "ALLOWHARDWARESOUND" -> Allows the use of hardware sound playback in Win9X/ME. Enable this if you have an nForce sound device and you are using Windows 9X/ME. "NOVIDEO" -> Disabled videos. "LQVIDEO" -> Forces the use of low-quality videos. "HQVIDEO" -> Forces the use of high-quality videos. "ANALOGUECONTROLS" -> Explained below. "RESETCONTROLS" -> Resets controls settings to default. "STATICBUFFERS" -> Set this to fix the GeForce 4 MX440 crash bug for nVidia drivers below version 43.80. "NOSHADERS" -> Forces the game to use the Fixed Vertex Function render path (i.e. removes all pixel shader effects). "RESETDISPLAY" -> Resets video settings to default. "FORCECLIPPING" -> Enables 3D clipping on every object. Some very old graphics cards may require this. "MULTIMONITOR" -> Allows the use of widescreen video modes if your display adapter is set up as a single device controlling multiple monitors. "FORCEHT" -> Forces the rendering of extra particles that appear by default on CPUs with HyperThreading. "DISABLEHT" -> Disables the rendering of extra particles that appear by default on CPUs with HyperThreading. "RESETNETWORK" -> Resets network settings to default. "NOMULTIINSTANCE" -> Disallows multiple instances of the shader object renderer. "SAFEMODE" -> Runs in safe mode. This is the same as running with all of the following options: RESETDISPLAY, NOSHADERS, NOSOUND, NOVIDEO, RESETCONTROLS, FORCECLIPPING and RESETNETWORK. |
daaar is ie
[ Voor 26% gewijzigd door CrankyGamerOG op 06-04-2004 22:17 ]
KPN - Vodafone Ziggo Partner
Reden vh vastlopen kan ook met je videokaart te maken hebben
Ik had zelf het probleem dat het spel dus compleet hing, pc vast en monitoren op standby.
Na de harde reset kreeg ik de melding dat mijn videokaart (Radeon 9700 Pro) de boosdoener was.
Mijn oplossing:
Catalyst 4.3 installeren (had 4.2)
2e monitor softwarematig uitgeschakeld (beeldscherm eigenschappen)
Dit omdat mijn 2e monitor op dezelfde resolutie draait als de primairy monitor.
Nu loopt het spel als een zonnetje zonder vastlopers
(btw, 4WD championship afgerond in een Lancer Evo, spel speelt errug lekker
)
Ik had zelf het probleem dat het spel dus compleet hing, pc vast en monitoren op standby.
Na de harde reset kreeg ik de melding dat mijn videokaart (Radeon 9700 Pro) de boosdoener was.
Mijn oplossing:
Catalyst 4.3 installeren (had 4.2)
2e monitor softwarematig uitgeschakeld (beeldscherm eigenschappen)
Dit omdat mijn 2e monitor op dezelfde resolutie draait als de primairy monitor.
Nu loopt het spel als een zonnetje zonder vastlopers
(btw, 4WD championship afgerond in een Lancer Evo, spel speelt errug lekker
Verwijderd
Ik heb duidelijk problemen met het spel, ik heb een asus 128 mb videokaart, P4 3.0 Ghz en 1024 mb dual channel geheugen en toch loopt het spel niet soepel op medium instellingen,
Ik heb al verschillende oplossingen geprobeerd met die "switchen" die in deze topic vermeld waren, maar niets hielp.
Verder lopen er geen andere zware toepassingen op de achtergrond.
Weet iemand raad?
groetjes
Ik heb al verschillende oplossingen geprobeerd met die "switchen" die in deze topic vermeld waren, maar niets hielp.
Verder lopen er geen andere zware toepassingen op de achtergrond.
Weet iemand raad?
groetjes
Wat heb je precies voor videokaart, en wat voor resolutie draai je?
Het spel loopt hier uitstekend op 1280x960, met alle settings op het maximale, 6x FSAA.
Amd op 2460Mhz met 512mb dualchannel ddr, en Radeon 9800pro.
Het spel loopt hier uitstekend op 1280x960, met alle settings op het maximale, 6x FSAA.
Amd op 2460Mhz met 512mb dualchannel ddr, en Radeon 9800pro.
Time is never wasted when you're wasted all the time.
Verwijderd
Ik heb een asus Geforce 4 9480 TVD 128 mb en draai op een resolutie van 1024
De laatste drivers van Nvidia staan erop
Groetjes
De laatste drivers van Nvidia staan erop
Groetjes
Vraagje,
Iemand ook het probleem dat bij de Dead Zone instellingen, het schuifje van de dead zones zo ontiegelijk hard beweegt, dat het bijna niet in te stellen is ???
Ik heb al rondgeloert op het forum van codemasters, maar kan der weinig over vinden.
Ik heb een Logitech Momo Force Racing Stuur.
Iemand ook het probleem dat bij de Dead Zone instellingen, het schuifje van de dead zones zo ontiegelijk hard beweegt, dat het bijna niet in te stellen is ???
Ik heb al rondgeloert op het forum van codemasters, maar kan der weinig over vinden.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Jup. Zoals ik al zei: Arfman in "Colin McRae Rally 04 topic"Damian schreef op 07 april 2004 @ 14:01:
Vraagje,
Heb helaas geen oplossing.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Zijn er meer mensen met het probleem dat het echt bijna 10 minuten lang duurt om het spel op te starten en als je dan een championship start duurt het ook zoiets lijkt elke keer te zijn bij het laden van onder andere een film 
edit: na wat klooien met de switches blijkt novideo een oplossing te zijn zodat het wel direct laadt maarja toch zou ik graag die video's willen zien
edit2: ik heb ff naar de video's gekeken in Data\Videos, ze zijn toch niet echt wat aan dus een oplossing zoek ik ook niet echt
edit: na wat klooien met de switches blijkt novideo een oplossing te zijn zodat het wel direct laadt maarja toch zou ik graag die video's willen zien

edit2: ik heb ff naar de video's gekeken in Data\Videos, ze zijn toch niet echt wat aan dus een oplossing zoek ik ook niet echt
[ Voor 42% gewijzigd door Jimmie op 07-04-2004 15:06 ]
Verwijderd
Ik heb een probleem met colin , ik heb het hier al meer gelezen maar een echte oplossing kon ik niet vinden....
Het eerste probleem is het opstarten van het spel , als de pc een poosje (paar uur) aan heeft gestaan start hij de pc ineens op als ik colin mcrae open
.
Als hij hem wel gewoon opstart en ik kom in het menu en kies de optie campionchip dan knalt hij uit het spel en ben ik al mijn internet cookies kwijt
. Verder doet hij het eigelijk perfect (de rally en die andere modus werken gewoon normaal..)
Mijn pc:
Pentium 4 , 2200mhz, 512mb ram (400mhz) , radeon 9600 pro. Ik heb een firewall en norton 2004 op de pc staan
Het eerste probleem is het opstarten van het spel , als de pc een poosje (paar uur) aan heeft gestaan start hij de pc ineens op als ik colin mcrae open
Als hij hem wel gewoon opstart en ik kom in het menu en kies de optie campionchip dan knalt hij uit het spel en ben ik al mijn internet cookies kwijt
Mijn pc:
Pentium 4 , 2200mhz, 512mb ram (400mhz) , radeon 9600 pro. Ik heb een firewall en norton 2004 op de pc staan
start hij opnieuw op bedoel je zeker?Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 18:13:
Het eerste probleem is het opstarten van het spel , als de pc een poosje (paar uur) aan heeft gestaan start hij de pc ineens op als ik colin mcrae open.
probeer eens andere catalysts voor je 9600pro.
Damned ik kan geen twee keer met mijn banden doen. De tweede keer gaat bijna altijd ergens halverwege tot het einde mijn rechtervoorwiel kapot (altijd het rechtervoorwiel
)
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Verwijderd
Als je niet botst houden je wielen het vaak goed vol hoor. Dan komt er maar een paar procent damage bij.Marzman schreef op 07 april 2004 @ 19:39:
Damned ik kan geen twee keer met mijn banden doen. De tweede keer gaat bijna altijd ergens halverwege tot het einde mijn rechtervoorwiel kapot (altijd het rechtervoorwiel)
Ik vindt het alleen jammer, dat je niet zoals deel 2 een multiplayer game kan opstarten waarbij je elkaar van de baan kan afduwen
Voor de rest gaat multiplayer wel aardig
Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik
Is het echt het botsen? Raak meestal maar een keer een struikje/boompje/steen ofzo. Dat je over die andere kleur grind rijdt aan weerszijden van de weg maakt dan niet uit? Of een stukje door het grasVerwijderd schreef op 07 april 2004 @ 19:54:
[...]
Als je niet botst houden je wielen het vaak goed vol hoor. Dan komt er maar een paar procent damage bij.maar als je tegen van die kloterige stenen naast de weg rijdt, of van die mini-paaltjes in engeland (
), dan gaan je wielen er snel aan ja.
Wel cool dat echt alles kapot kan springen bij het landen als je te hard over een "jump" heen gaat.
[ Voor 9% gewijzigd door Marzman op 07-04-2004 20:27 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
If All else Fails
Change the path of the shortcut into:
C:\Program Files\Codemasters\Colin McRae Rally 2\CMR2.EXE
Change the path of the shortcut into:
C:\Program Files\Codemasters\Colin McRae Rally 2\CMR2.EXE

Installing: 14%... 
Edit: Hoeveel schijfruimte gaat 'ie in beslag nemen

Edit: Hoeveel schijfruimte gaat 'ie in beslag nemen
[ Voor 60% gewijzigd door Valentino Rossi op 08-04-2004 13:05 ]
..::|VDW Pocketbike Racing Team|::..
Verwijderd
Ik heb net nog ff de CMR4 demo (sp) gespeeld, maar ik vind het toch stukken minder rijden dan CMR2... Ligt dat aan de demo...? Is er hier iemand die de controls zo heeft kunnen tweaken dat je hetzelfde lekkere gevoel als bij CMR 2 krijgt...? CM4 ziet er toch wel erg mooi uit als je CMR2 ff hebt gespeeld. Alleen vind ik CMR4 zo knudde rijden... In CMR2 kan ik heerlijk scheuren, in CMR4 glij ik veel te veel, alsof ik de hele tijd op ijs rij, en ook heb ik veel duidelijker het gevoel dat alles alleen maar draait rond het middelpunt van de auto...
Verwijderd
Welke poorten gebruik dit spelletje?
Ik heb namelijk port 3000 geforward (die geeft hij namelijk ook aan bij multiplayer setup) maar nog steeds ben ik onzichtbaar in de lijst zeg maar
Ik heb net ook nog op het codemasters forum gekeken.. maar da's echt triest.
Daar geven ze niet eens antwoord op de vraag welke poorten de game gebruikt!
En dat voor de makers van t spel
Ik heb net met een programma even nagetrokken welke poorten hij gebruikt als ik bij een ander inlog.
dat is 4608UDP en 27900UDP.
Maar hij doet het nou nog steeds niet bij mij.
Iemand nog een ideetje ?
Ik heb namelijk port 3000 geforward (die geeft hij namelijk ook aan bij multiplayer setup) maar nog steeds ben ik onzichtbaar in de lijst zeg maar

Ik heb net met een programma even nagetrokken welke poorten hij gebruikt als ik bij een ander inlog.
Maar hij doet het nou nog steeds niet bij mij.
Iemand nog een ideetje ?
[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2004 23:15 ]
Vreemd probleem bij mij: halverwege de stage komt er een ambient sound in op de achtergrond (b.v. regen) die constant blijft klinken, zelfs in het menu na de race. Na het starten van de volgende stage is het opeens weg, om halverwege de stage weer terug te komen.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Is er ook al zo'n cheatcode gen, zoals die er ook was voor CMR3 
Ben te lui om alles uit te gaan rijden, en wil toch wel eens in alle auto's (en alle rally's) kunnen rijden.
En btw vertik ik het om voor een paar cheats te gaan betalen. Het spel zelf is al duur zat
Got it
Edit: Niet dus. Werkt niet

Ik heb een ''acces code'' van 5 cijfers.. je kan maar 4 invoeren
Ben te lui om alles uit te gaan rijden, en wil toch wel eens in alle auto's (en alle rally's) kunnen rijden.
En btw vertik ik het om voor een paar cheats te gaan betalen. Het spel zelf is al duur zat

Got it
Edit: Niet dus. Werkt niet
Ik heb een ''acces code'' van 5 cijfers.. je kan maar 4 invoeren
[ Voor 30% gewijzigd door Valentino Rossi op 09-04-2004 11:19 ]
Verwijderd
GVD , klote codemasters ook. stom spel werkt niet eens met mijn gravis xterminator force . stom spel knalt eruit zodra ik bij me instellingen van de controller op ok klik . Ik meen te denken dat dit ik dit bij CM3 ook al had .
. waar is de tijd dat die klote spellen geen patches nodig hadden om het foutloos te doen

Aangezien CMR04 gebaseerd is op CMR3 verbaast dit me eigenlijk niet.Verwijderd schreef op 09 april 2004 @ 11:15:
GVD , klote codemasters ook. stom spel werkt niet eens met mijn gravis xterminator force . stom spel knalt eruit zodra ik bij me instellingen van de controller op ok klik . Ik meen te denken dat dit ik dit bij CM3 ook al had .. waar is de tijd dat die klote spellen geen patches nodig hadden om het foutloos te doen
Wel jammer voor een bedrijf met de naam "Codemasters".
Verwijderd
Nu al een redelijke tijd deze game aan het spelen, blijft super. Wat ik erg leuk vond was een 2wd championship, zoveel anders dan 4wd, machtig gedaan.
Atm heb ik 4wd en 2wd op normal gehaald, bijna klaar met 4wd advanced (nog 1 rally, vorige 5 al gewonnen
)
/me wil dit spel helemaal uitspelen zonder codes
Atm heb ik 4wd en 2wd op normal gehaald, bijna klaar met 4wd advanced (nog 1 rally, vorige 5 al gewonnen
/me wil dit spel helemaal uitspelen zonder codes
Laatste soundcard driver installeren:Dr. Strangelove schreef op 08 april 2004 @ 23:26:
Vreemd probleem bij mij: halverwege de stage komt er een ambient sound in op de achtergrond (b.v. regen) die constant blijft klinken, zelfs in het menu na de race. Na het starten van de volgende stage is het opeens weg, om halverwege de stage weer terug te komen.
http://nl.europe.creative.com/support/drivers/welcome.asp
Zo, heb het 2WD championship achter de rug:

Mooi man! Ik ben vooral dol op de Spaanse rally. GB vind ik 3x kut.. Vooral met regen door de bossen, dat kan ik echt niet. Behalve dan die mooie asfaltweggetjes door die echte Britse dorpjes heen
En mijn motivatie om dit kampioenschap te winnen:

De Golf
Wat een bak
Vooral nu paps vanmiddag net een Golf V (5 dus
) officieel besteld heeft bij de dealer. Moet er binnen 8 week zijn

Mooi man! Ik ben vooral dol op de Spaanse rally. GB vind ik 3x kut.. Vooral met regen door de bossen, dat kan ik echt niet. Behalve dan die mooie asfaltweggetjes door die echte Britse dorpjes heen

De Golf
Wat een bak
Verwijderd
Yumm Yumm Golf
Golf ziet er perfect uit moet hem zelf nog unlocken druk mee bezig.
Valt me trouwens nog mee dat ik het spel gewoon zonder probleem kan draaien in 1280x1024 met 4x AA aan op me oude antieke Geforce 4 TI 4680 XP 128mb.
En CMR4 is heeeel erg goed tedoen met keyboard vind ik heb nog niet geprobeerd met me stuur ben me adapter kwijt
.
Valt me trouwens nog mee dat ik het spel gewoon zonder probleem kan draaien in 1280x1024 met 4x AA aan op me oude antieke Geforce 4 TI 4680 XP 128mb.
En CMR4 is heeeel erg goed tedoen met keyboard vind ik heb nog niet geprobeerd met me stuur ben me adapter kwijt
De car handling op tarmac kan me juist minst van al overtuigen.Valentino Rossi schreef op 09 april 2004 @ 21:16:
Zo, heb het 2WD championship achter de rug:![]()
[afbeelding]
Mooi man! Ik ben vooral dol op de Spaanse rally. GB vind ik 3x kut.. Vooral met regen door de bossen, dat kan ik echt niet. Behalve dan die mooie asfaltweggetjes door die echte Britse dorpjes heen![]()
[afbeelding]
De Golf![]()
Wat een bakVooral nu paps vanmiddag net een Golf V (5 dus
) officieel besteld heeft bij de dealer. Moet er binnen 8 week zijn

Verwijderd
/me is al enorm aan het genieten van zijn Peugeot 206.. wat een bak zeg, zo lekker dat ie scheurt.
Toch maar ff 4wd advanced kampioenschap afmaken en dan beginnen aan 2wd advanced
Toch maar ff 4wd advanced kampioenschap afmaken en dan beginnen aan 2wd advanced
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2004 22:47 ]
Zeg kereltje, moet jij nog niet gaan slapen?Verwijderd schreef op 09 april 2004 @ 22:46:
/me is al enorm aan het genieten van zijn Peugeot 206.. wat een bak zeg, zo lekker dat ie scheurt.
smakelijkVerwijderd schreef op 09 april 2004 @ 22:55:
[...]
Hell no, na ongeveer 5 uur CMR4 vandaag heb ik m'n portie nog niet gehad
Verwijderd
ffs, heb ik griekenland (rally nr 6) gewonnen, komt Japan nog.. en ik kan er prolly nog 1 verwachten, maarja, met al 96 punten kan ik moeilijk verslagen worden
/me gaat slapen, morgen verder racen
Verwijderd
hrmpff.. @ de xbox versie ook alweer een bug gevonden *)
Ik lach hierom, omdat dit mijn aartsrivaal overkwam tijdens een championship op een moment dat het heel spannend was
. Hij kon zich nog net inhouden om mijn 2e controller niet kapot te smijten maargoed , dat boeide toen niet
Ik lach hierom, omdat dit mijn aartsrivaal overkwam tijdens een championship op een moment dat het heel spannend was
Mja... ik gebruik de onboard Soundstorm meuk van Nvidia, maar die drivers updaten maakte in elk geval niks uitVerwijderd schreef op 09 april 2004 @ 20:26:
[...]
Laatste soundcard driver installeren:
http://nl.europe.creative.com/support/drivers/welcome.asp
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Ik zit ook achter een router, maar heb verder geen poorten hoeven te forwarden om online multiplay te kunnen spelen. Ik kan op elke poort een host opzetten, zelfs op poort 20Verwijderd schreef op 08 april 2004 @ 22:11:
Welke poorten gebruik dit spelletje?
Maar hij doet het nou nog steeds niet bij mij.![]()
Iemand nog een ideetje ?
Wel heb ik Upnp aanstaan, maar ik weet niet of dit spel er gebruik van maakt.
Ook heb ik nog de firewall aanstaan in m'n router die verbindingen van buitenaf blokkeert, je moet dus wel eerst zelf een verbinding opzetten naar buiten.
Draai je misschien een firewall die verbindingen van Colin McRae tegenhoudt?
Heeft trouwens iemand al een oplossing voor de 1024x768 bug in de nieuwste NVidia Drivers met een Geforce4 Ti4200? Ik wil namelijk de resolutie nog hoger kunnen instellen, maar dat lukt niet met dit spel. Bij andere spellen kan ik wel gewoon de resolutie op 1280x1024 of 1280x960 instellen
[ Voor 57% gewijzigd door Acheron op 10-04-2004 10:49 ]
Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!
zie Geforce 4 Ti4600 niet hoger als 1024x768?!?hp38guser schreef op 10 april 2004 @ 10:43:
Heeft trouwens iemand al een oplossing voor de 1024x768 bug in de nieuwste NVidia Drivers met een Geforce4 Ti4200? Ik wil namelijk de resolutie nog hoger kunnen instellen, maar dat lukt niet met dit spel. Bij andere spellen kan ik wel gewoon de resolutie op 1280x1024 of 1280x960 instellen
Verwijderd
krijg in het scherm opties bij secrets na in intypen van
de code invalid code.
iemand enige suggesties?
thx
de code invalid code.
iemand enige suggesties?
thx
@Snake, daar staat dus geen oplossing voor mijn probleem. Als je op de website registreert krijg je trouwens toegang tot Group B met 2 auto's 
Je hoeft daarvoor het spel niet gekocht te hebben
Je hoeft daarvoor het spel niet gekocht te hebben
Met de beta nvidia drivers kom ik tot 1280x960, maar deze drivers werken verder niet helemaal lekker. Ik denk dat het probleem bij Nvidia ligt
net even getest en helaas is er nog steeds dat tyfus onrealistische rijgedrag
naja we maken er maar het beste van

Verwijderd
Ik heb de laatste dagen meer en meer de beide demo's van CMR4 gespeeld (de mp demo kan je ook gewoon als SP spelen!) en ik moet zeggen.. het wordt leuker en leuker!
Ik had hier eerder al gepost dat het rijgedrag van CMR4 me niet beviel: ik heb onlangs CMR2 weer geinstalleerd en dat scheurt veel lekkerder. Tenminste... tot voor kort! Ik bleef maar weer terugkomen naar de CMR4 demo's omdat de graphics toch wel echt een heel stuk mooier zijn! En dan ook een HEEL stuk mooier!
In ieder geval: hoe meer en meer ik die demo's speel, hoe meer ik doorkrijg hoe je moet rijden in CMR4. Het rijdt anders als andere games... Het zwlakt nogal.Of moet ik zeggen: dweilen... Maar of het nou realistischer of niet is, maakt me eigenlijk niet uit... Als het maar LEKKER rijdt!
Het enige wat telt is dat ik meer en meer plezier krijg in CMR4.
Vandaag rij ik opeens tig seconden van m'n demo-records af! Ik bleef tijden op hetzelfde niveau hangen, maar nu ik opeens de 'swing' te pakken heb (het is een bepaald gevoel dat je ff op moet pikken) gaat het opeens stukken beter. En het is (zoals ik al zei) echt stukken mooier allemaal... CMR3 heb ik nooit gespeeld (ik vond de demo verschrikkelijk...), dus de grafische sprong van CMR2 naar CMR4 is voor mij echt opvallend... De mistige sfeer in Sweden... De reflectie van de ochtendzon op de weg... prachtig! Ook het nattige, dompige sfeertje van Japan en de droogte van Australie: het is allemaal echt stukken mooier dan CMR2. Niet te vergelijken. En nu ik het rijden onder de knie begin te krijgen krijg ik steeds meer de drang de bodem van m'n spaarpot leeg te schrapen en CMR4 te kopen!
Jammer dat morgen de winkels dicht zijn...
Ik had hier eerder al gepost dat het rijgedrag van CMR4 me niet beviel: ik heb onlangs CMR2 weer geinstalleerd en dat scheurt veel lekkerder. Tenminste... tot voor kort! Ik bleef maar weer terugkomen naar de CMR4 demo's omdat de graphics toch wel echt een heel stuk mooier zijn! En dan ook een HEEL stuk mooier!
In ieder geval: hoe meer en meer ik die demo's speel, hoe meer ik doorkrijg hoe je moet rijden in CMR4. Het rijdt anders als andere games... Het zwlakt nogal.Of moet ik zeggen: dweilen... Maar of het nou realistischer of niet is, maakt me eigenlijk niet uit... Als het maar LEKKER rijdt!
Vandaag rij ik opeens tig seconden van m'n demo-records af! Ik bleef tijden op hetzelfde niveau hangen, maar nu ik opeens de 'swing' te pakken heb (het is een bepaald gevoel dat je ff op moet pikken) gaat het opeens stukken beter. En het is (zoals ik al zei) echt stukken mooier allemaal... CMR3 heb ik nooit gespeeld (ik vond de demo verschrikkelijk...), dus de grafische sprong van CMR2 naar CMR4 is voor mij echt opvallend... De mistige sfeer in Sweden... De reflectie van de ochtendzon op de weg... prachtig! Ook het nattige, dompige sfeertje van Japan en de droogte van Australie: het is allemaal echt stukken mooier dan CMR2. Niet te vergelijken. En nu ik het rijden onder de knie begin te krijgen krijg ik steeds meer de drang de bodem van m'n spaarpot leeg te schrapen en CMR4 te kopen!
Jammer dat morgen de winkels dicht zijn...

/edit en ja ik ben nu lekker opgefokt
[ Voor 11% gewijzigd door JvdW op 11-04-2004 19:35 ]
Southern Sun schreef op 11 april 2004 @ 14:34:
net even getest en helaas is er nog steeds dat onrealistische rijgedrag
Wie zegt dat je ertegen moet rijden?Westereinder schreef op 11 april 2004 @ 19:34:
die kut borden langs de weg welke blijkbaar harder dan de auto zijn en als een blok beton in de grond zitten, je weet wel die dranghekken die we hier hebben, zo licht als een veertje maar nee hoor in cmr r4 niet
![]()
/edit en ja ik ben nu lekker opgefokt![]()

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2004 19:55 ]
Wie speelt er allemaal online?
Verwijderd
Ik speel wel online, maar wil ook graag een game hosten maar dit lukt nog niet 
Ik heb port 3000 wel naar me pc gesluist maar dat mocht niet baten iemand anders nog een idee?
Ik heb port 3000 wel naar me pc gesluist maar dat mocht niet baten iemand anders nog een idee?
Issie al klaar met installeren of ehmValentino Rossi schreef op 08 april 2004 @ 12:21:
Installing: 14%...
Edit: Hoeveel schijfruimte gaat 'ie in beslag nemen![]()
Grootte: 2,48 GB (2.673.313.675 bytes
Grootte op schijf: 2,52 GB (2.708.176.896 bytes)
Dat staat er bij mij, het kan een beetje variabel zijn
2.549,00 MB staat hier, .2.5 gb
| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |
Verwijderd
Kun je de secrets ook unlocken zonder codemasters te bellen? Dat kost wel veel geld. Bij cmr3 was dit wel minder, die kosten achteraf.
Ander koop ik dit spel ook niet.
https://secure.codemaster...odes/online.php?g=CMR4_PCVerwijderd schreef op 12 april 2004 @ 14:36:
Kun je de secrets ook unlocken zonder codemasters te bellen? Dat kost wel veel geld. Bij cmr3 was dit wel minder, die kosten achteraf.
Hiermee is je bovenbuurman niet echt geholpen imo..

Het is wel mogelijk met een Cheatgen.exe.Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 14:36:
Daar zul je zelf even om moeten kijken, en dan is alles te unlocken.
Het lijkt me verder niet dat het hier toegestaan is aangezien je er anders voor moet betalen
Verwijderd
Is dit serieus....? Moet je dokken voor cheats...? En is het dan illegaal of zo om die cheats door te geven...? Heb ik nog nooit van gehoord....
Ja, het is serieus, ja je moet dokken voor cheats en ja, het is illegaal om die cheat code generator door te geven.
Belachelijk, maar waar.
Belachelijk, maar waar.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
neeVerwijderd schreef op 12 april 2004 @ 12:09:
Zijn het dezelfde stages in de multiplayer demo?
Verwijderd
All tracksVerwijderd schreef op 12 april 2004 @ 14:36:
Enter "BSDJUC" as a code.
Group B mode and Group B cars
Enter "CFCKGL" as a code.
All other cars (including bonus cars)
Enter "AIDLAU" as a code.
All car parts
Enter "FUDWHC" as a code.
All tests
Enter "DMLPOD" as a code.
All weather
Enter "CLRWTR" as a code.
Mirror tracks
Enter "EPDZJF" as a code.
Expert mode
Enter "HIQNRM" as a code.
Verwijderd
Nou, ik kon me niet bedwingen, dus... ik heb CMR4 gekocht!
En ik ben BLIJ! Ziet er allemaal prachtig uit. Enige wat ik me afvrag... ik ben net het Championship begonnen op Normal difficulty en na 4 stages in de USA sta ik iets van 1 minuut en 20 seconden voor. Met m'n vingers in m'n neus... Blijft het 'moeilijkheids'niveau zo laag...?
Maar het rijdt verder heerlijk! En die replays! Ik heb nog nooit eerder in een spel zo veel replays bekeken! Super!
Maar het rijdt verder heerlijk! En die replays! Ik heb nog nooit eerder in een spel zo veel replays bekeken! Super!
Verwijderd
elke versie van het spel heeft een andere secret code, dus die cheats hierboven gelden alleen voor de poster van de reply
Verwijderd
Dit is misschien een leuke aanvulling voor Cmr4 die wat anders willen
http://www.headoff.com/in...g%2FColin%20McRae%20o4%2F
WRC mod 03-04 for CMR o4 info :
official cars :
Peugeot 206 03-04 Gronholm\Rautianen
Focus 03-04 Martin\Park
Lancer 03-04 Panizzi
Impreza 03-04 Solberg/Mills
Xara 03-04 Loeb\Elena
official driver names ,new icons , menus , movies , etc..
/music is still under construction...../
installation :
Just extract the archive to Your CMR 04 main folder
directories which will be overwritten :
Colin McRae Rally 04\Data\Videos
Colin McRae Rally 04\Data\Textures
Colin McRae Rally 04\Data\Sounds\Frontend
Colin McRae Rally 04\Data\FrontEnd
Colin McRae Rally 04\Data\Drivers
Colin McRae Rally 04\Data\Cars\wrc models only
official cars :
Peugeot 206 03-04 Gronholm\Rautianen
Focus 03-04 Martin\Park
Lancer 03-04 Panizzi
Impreza 03-04 Solberg/Mills
Xara 03-04 Loeb\Elena
official driver names ,new icons , menus , movies , etc..
/music is still under construction...../
installation :
Just extract the archive to Your CMR 04 main folder
directories which will be overwritten :
Colin McRae Rally 04\Data\Videos
Colin McRae Rally 04\Data\Textures
Colin McRae Rally 04\Data\Sounds\Frontend
Colin McRae Rally 04\Data\FrontEnd
Colin McRae Rally 04\Data\Drivers
Colin McRae Rally 04\Data\Cars\wrc models only
Uhmmm ja, zo makkelijk blijft het. Normal is te makkelijk als je een beetje gewend bent race games te spelen. Hoewel de Group B op normal nog wel leuk is omdat die dingen vrij lastig te rijden zijn.Verwijderd schreef op 13 april 2004 @ 19:19:
Nou, ik kon me niet bedwingen, dus... ik heb CMR4 gekocht!En ik ben BLIJ! Ziet er allemaal prachtig uit. Enige wat ik me afvrag... ik ben net het Championship begonnen op Normal difficulty en na 4 stages in de USA sta ik iets van 1 minuut en 20 seconden voor. Met m'n vingers in m'n neus... Blijft het 'moeilijkheids'niveau zo laag...?
3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1
Verwijderd
Verwijderd schreef op 13 april 2004 @ 19:05:
[...]
hier stonden cheats voor de PS2...heb je dus niets aan
Advanced en Expert heb je ook nog...Verwijderd schreef op 13 april 2004 @ 19:19:
Nou, ik kon me niet bedwingen, dus... ik heb CMR4 gekocht!En ik ben BLIJ! Ziet er allemaal prachtig uit. Enige wat ik me afvrag... ik ben net het Championship begonnen op Normal difficulty en na 4 stages in de USA sta ik iets van 1 minuut en 20 seconden voor. Met m'n vingers in m'n neus... Blijft het 'moeilijkheids'niveau zo laag...?
Is er je nog niets opgevallen?Maar het rijdt verder heerlijk! En die replays! Ik heb nog nooit eerder in een spel zo veel replays bekeken! Super!
Verwijderd
Pffff..... eh... dat de auto er mooi uit ziet?!?
Ik heb werkelijk geen flauw idee.... Ik zal vanavond eens even heel goed kijken!
Leuk: koop je CMR4, krijg je ook nog gratis online raadsels erbij!
Ik heb een vaag probleem, namelijk: als ik een rally rij, en deze finish, komen de scores van de 15 deelnemers in beeld. Echter als mij Logitech Momo stuurtje aan mijn pc zit scrollen deze standings automatisch naar beneden, zo snel dat ik het niet lezen kan. Als ik met het toetsenbord als controller een rally finish scrollen de scores niet weg. Ik heb al gekeken of de pedalen niet toevallig in de ruststand al gas gaven of remden, maar dat is niet het geval. Wat zou het probleem toch zijn, ik wil graag mijn eigen naam eens zien, en niet nummer 14 en 15!
Hoeveel geld maakt jou gelukkig?
Verwijderd
Haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaallo zeg!!! Ik dacht na gisteravond (na 4 championshipraces in de USA): 'normal' is te makkelijk, ik ga opnieuw beginnen met 'advanced'. Zo gezegd, zo gedaan.
Alles gaat goed. Tegenstand is moeilijker, maar alsnog piece of cake. Ik win de USA met gemak. Vol vertrouwen ga ik naar Finland. De eerste twee races gaan zoals verwacht goed. Dikke voorsprong. Op naar race 3.... Potverdepotver... wat een &*#^weer! Ik rij dus uit principe alleen maar in de in-car view, maar man.... je ziet geen reet! En dat noemen ze dan ook nog 'light rain'!!! Weg dikke voorsprong!
Als race 5 begint heb ik iets van 15-20 seconden achterstand. Haal ik wel weer in, denk ik, want het is weer droog. Totdat ik in rit 6 bij die houtblokken kom... Pas na 3 pogingen heb ik door hoe ik erdoor heenmoet rijden. Ondertussen blijven m'n achterbanden twee keer haken aan een ontieglijk klein stukje rots langs de weg en kom ik achterstevoren te staan...
Uiteindelijk finish ik als laatste, met zo ongeveer 40 seconden achterstand.... Pffffffffffffffffffffffffff...
Maar... 't is wel mooi allemaal, hoor!
Vraagje: na de 6 USA races kreeg ik son Special: tot m'n stomme verbazing had ik toen geen in-car view meer! Alleen maar external of bumper! Ik heb gereden met de bumper view (lijkt nog het meest op in-car) maar het was wel zwaar wennen... (alhoewel ik natuurlijk wel won...
). Klopt dit...? Heeft iedereen dit? Is dat niet een beetje vreeemd...?
Al met al ben ik alsnog heelblij met CMR4. Wel vervelend dat je achter HELE kleine puntjes kan blijven haken en zo, maar het ziet er allemaal HEEEEEEEEEEEERLIJK uit! Die regen is gigantisch moeilijk maar wel erg mooi!
Alles gaat goed. Tegenstand is moeilijker, maar alsnog piece of cake. Ik win de USA met gemak. Vol vertrouwen ga ik naar Finland. De eerste twee races gaan zoals verwacht goed. Dikke voorsprong. Op naar race 3.... Potverdepotver... wat een &*#^weer! Ik rij dus uit principe alleen maar in de in-car view, maar man.... je ziet geen reet! En dat noemen ze dan ook nog 'light rain'!!! Weg dikke voorsprong!
Als race 5 begint heb ik iets van 15-20 seconden achterstand. Haal ik wel weer in, denk ik, want het is weer droog. Totdat ik in rit 6 bij die houtblokken kom... Pas na 3 pogingen heb ik door hoe ik erdoor heenmoet rijden. Ondertussen blijven m'n achterbanden twee keer haken aan een ontieglijk klein stukje rots langs de weg en kom ik achterstevoren te staan...
Uiteindelijk finish ik als laatste, met zo ongeveer 40 seconden achterstand.... Pffffffffffffffffffffffffff...
Maar... 't is wel mooi allemaal, hoor!
Vraagje: na de 6 USA races kreeg ik son Special: tot m'n stomme verbazing had ik toen geen in-car view meer! Alleen maar external of bumper! Ik heb gereden met de bumper view (lijkt nog het meest op in-car) maar het was wel zwaar wennen... (alhoewel ik natuurlijk wel won...
Al met al ben ik alsnog heelblij met CMR4. Wel vervelend dat je achter HELE kleine puntjes kan blijven haken en zo, maar het ziet er allemaal HEEEEEEEEEEEERLIJK uit! Die regen is gigantisch moeilijk maar wel erg mooi!
Check voor de gein eens een replay waar je met 50 km/u ofzo een bocht neemt...Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 20:05:
[...]
Nou, wat me wel opviel: de schade klopt niet met wat er tijdens de race gebeurt. Mijn zoon reed toenet m'n auto in de prak: de motorkap zat de halve race vor z'n raam. In de replay was de motorkap er echter na een botsing al helemaal af!
Is dat het goede antwoord...?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2004 21:13 ]
Heb ik ook, gewoon ff de rem intrappen, scrollt ie weer omhoog. Zal wel een bug zijn.Techlek schreef op 14 april 2004 @ 17:36:
Ik heb een vaag probleem, namelijk: als ik een rally rij, en deze finish, komen de scores van de 15 deelnemers in beeld. Echter als mij Logitech Momo stuurtje aan mijn pc zit scrollen deze standings automatisch naar beneden, zo snel dat ik het niet lezen kan. Als ik met het toetsenbord als controller een rally finish scrollen de scores niet weg. Ik heb al gekeken of de pedalen niet toevallig in de ruststand al gas gaven of remden, maar dat is niet het geval. Wat zou het probleem toch zijn, ik wil graag mijn eigen naam eens zien, en niet nummer 14 en 15!
CMR4 Camera Hack v. 1.1Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 19:47:
Vraagje: na de 6 USA races kreeg ik son Special: tot m'n stomme verbazing had ik toen geen in-car view meer! Alleen maar external of bumper! Ik heb gereden met de bumper view (lijkt nog het meest op in-car) maar het was wel zwaar wennen... (alhoewel ik natuurlijk wel won...). Klopt dit...? Heeft iedereen dit? Is dat niet een beetje vreeemd...?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2004 21:34 ]
Sjit remmen helpt nietMartijnA3 schreef op 14 april 2004 @ 21:20:
[...]
Heb ik ook, gewoon ff de rem intrappen, scrollt ie weer omhoog. Zal wel een bug zijn.
Hoeveel geld maakt jou gelukkig?
Bij mij moet ik gas geven, en dan scrolt ie weer naar boven. Ook een Logitech Momo.
Met een Microsoft sidewinder is dit probleem er niet.
Hebben er meer mensen hier last van?
Wat ik ook niet voor elkaar krijg is die "Gear Test" seconden teller staat op nul bij het begin. Met toetsenbord niet.
Alle andere tests zijn wel gelukt alleen deze niet.
Met een Microsoft sidewinder is dit probleem er niet.
Hebben er meer mensen hier last van?
Wat ik ook niet voor elkaar krijg is die "Gear Test" seconden teller staat op nul bij het begin. Met toetsenbord niet.
Alle andere tests zijn wel gelukt alleen deze niet.
Verwijderd
Dat kun je wijzigen!CrankyGamerOG schreef op 04 april 2004 @ 17:33:
bwah me stuur sucks
zenuwachtig geval word er gek van
de center is bij wijze van spreken 3 meter breed
ding blijft heeft denk ik 10 graden speling aan elke kant
niet meer gezond eh ?
Verwijderd
Ja, maar dat gaat wel ERG lastig omdat de pijltjestoetsen VEEL te gevoelig zijn! Ik heb wel tig keer heen en weer moeten klikken om de deadzone goed te krijgen... (Eerst helemaal naar buiten toe en toen met een klik van 1 duizendste seconde weer naar binnen en toen stonden ze goed... Erg lastig... en voorlopig kom ik er niet meer aan, alhoewel iknog niet helemaal tevreden ben over de deadzone.....
Klik op beide pijtjes tegelijk .....wil ook wel eens lukken
Nee die hebben we niet en komen hier ook niet te staan, je moet er immer voor betalen. Als je ff had gelezen wist je ook dat deze vraag een paar regeltjes eerder al is gesteld.Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 17:49:
Heeft iemand trouwens al unlock codes voor de PC? Die van de XBOX en PS2 werken niet?

Ze zijn dus ook voor iedere pc anders.
Verwijderd
Ik dacht dat je een stuurtje had? Met de pijltjes toetsen is het inderdaad heel erg klote rijden. Met een stuurtje gaat het al veel makkelijker.Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 19:57:
[...]
Ja, maar dat gaat wel ERG lastig omdat de pijltjestoetsen VEEL te gevoelig zijn! Ik heb wel tig keer heen en weer moeten klikken om de deadzone goed te krijgen... (Eerst helemaal naar buiten toe en toen met een klik van 1 duizendste seconde weer naar binnen en toen stonden ze goed... Erg lastig... en voorlopig kom ik er niet meer aan, alhoewel iknog niet helemaal tevreden ben over de deadzone.....
Ik was niet zo gecharmeerd van de demo, maar ik heb nu een paar keer met de full version gespeeld met FFB op max en het is toch wel erg gaaf
Verwijderd
Ik heb een stuurtje om mee te rijden, ja.... Ik had het over de pijltjestoetsen waarmee je de deadzone kan instellen op het optiescherm van de controller...Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 21:01:
[...]
Ik dacht dat je een stuurtje had? Met de pijltjes toetsen is het inderdaad heel erg klote rijden. Met een stuurtje gaat het al veel makkelijker.
iemand al gelukt deze mod te downloaden? de server ligt 9 van de 10 minuten op zijn gatVerwijderd schreef op 13 april 2004 @ 19:31:
Dit is misschien een leuke aanvulling voor Cmr4 die wat anders willen
..

Gebruik een downloadmanager. De downloadsnelheid ligt namelijk op 1 KB/s
Verwijderd
Hier staat ook een torrent voor deze mod, zelf haalde ik 150 kb hiermee
http://community.codemast...9&perpage=15&pagenumber=2
Bedankt voor de link escapeVerwijderd schreef op 16 april 2004 @ 10:44:
Hier staat ook een torrent voor deze mod, zelf haalde ik 150 kb hiermee
Volgens mij doe ik iets fout want ik zie geen verschil na het installen van die wrc patch
Heb hem zoals gevraagd in de root van cm4 geinstalleerd. Moet ik nog meer doen ofzo?
I'm not as think as you stoned I am
Verwijderd
Als het goed is moet je dubbelklikken op het batch exe bestandje wat dan in de root dir staat.
Ik zie duidelijk verschil, de kleuren van de auo's zijn anders, namen van de rijders en andere intro filmpjes
Ik zie duidelijk verschil, de kleuren van de auo's zijn anders, namen van de rijders en andere intro filmpjes
Ik moest de root van de schijf pakken waar die op stond, zat de hele tijd de install dir aan te geven terwijl het gewoon duidelijk in de readme staatVerwijderd schreef op 17 april 2004 @ 09:54:
Als het goed is moet je dubbelklikken op het batch exe bestandje wat dan in de root dir staat.

thnx ieg
I'm not as think as you stoned I am
Hoe hebben ze die filmpjes wel niet aangepast ???