[Ervaringen] NF7-S Madness!! (Deel 2)

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 1.105 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Bij mij is er laatst toch blijkbaar wat mis gegaan.
Oorzaak ben ik nog niet achter :'(, wel de SW IDE drivers eraf gegooid...

Wat er mis is? Ik ben al Mijn Documenten kwijt :'( Tering al dat werk voor niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok mijn processor lijkt geen einde aan te komen.. boot met 333 geheugen zelf nog gewoon op 210, kan volgens mij nog wel verder.. maar is NIET prime stabiel.

Ik heb een 2500+ barton (locked) 0342 SPMW

fsb: 210
mp: 11
vcore: 1.775
geheugen: 2,7 (2,8 werkt ook niet)

Waarom niet stabiel te krijgen boven de 202 fsb?? Zou mn geheugen de bottleneck zijn? Hij is namelijk helemaal stabiel tot:

fsb: 210
mp: 11
vcore: 1.75
geheugen: 2,8

Of wordt het tijd om een AQYFA 0340 TPAW aan te schaffen? (deze is toch nog niet gelockt?)

ps: heb gewone luchtkoeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Op welke cas settings draai je en welk merk/type geheugen is het? Als het op strakke timings is en dan op 200mhz met pc2700 dan valt het toch mee. Maar gewoon oem geheugen geraakt meestal niet erg ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pisart schreef op 11 november 2003 @ 19:21:
Op welke cas settings draai je en welk merk/type geheugen is het? Als het op strakke timings is en dan op 200mhz met pc2700 dan valt het toch mee. Maar gewoon oem geheugen geraakt meestal niet erg ver.
Ik heb 2x256mb pc2700 twinmos draait op 7,3,3,2.5

Trouwens.. wat is nou de beste setting voor die cpu interface: enable of disable (enable is oc settings zeggen ze in de bios, maar hoor vaak dat je deze beter op disable staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
Vaak is alleen in bios d10 enabled beter.
Die timings.... Die vertragen je systeem heeeeel erg.
Bovendien denk ik dat je geheugen verder ook wel de bottleneck is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:01

charrel

Cortisol4life..

Verwijderd schreef op 11 november 2003 @ 19:35:
[...]

Ik heb 2x256mb pc2700 twinmos draait op 7,3,3,2.5

Trouwens.. wat is nou de beste setting voor die cpu interface: enable of disable (enable is oc settings zeggen ze in de bios, maar hoor vaak dat je deze beter op disable staat).
Dat vroeg ik een stukje terug ook al, op disabled kom ik op veel hogere fsb's, maar memscore met bv sisoft is echt stukken lager dan op enabled met lagere fsb.
Je kan dus wel een beetje valsspelen door het uit te laten staan. Het lijkt of je een mega fsb hebt terwijl de werkelijke prestaties stukken lager liggen.
Levert wel leuke screenshots op om mee te patsen :7
Het is wel een beetje vage optie in het bios!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VinnieWeiss schreef op 11 november 2003 @ 19:38:
Vaak is alleen in bios d10 enabled beter.
Die timings.... Die vertragen je systeem heeeeel erg.
Bovendien denk ik dat je geheugen verder ook wel de bottleneck is
Ok dus timing => KUT .. dus nieuw geheugen kopen :Y)
(zit te twijfelen, direct 2x512, of 2x256 of 1x512 500mhz, allen corsair)

en ik heb bios 19, want ik heb rev. 2.0

dus op disabled begrijp ik B)

En de processor? Is die andere niet beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
  • Laatst online: 21-04 03:10
Ik heb ook nog 512 mb pc 2700 van twinmos, gewoon 1 reepje, kan 3dmarken op 228 fsb, maar na een paar uur prime, kapt die ermee, voor mij wel genoeg :P 11-2-2-2 , nee geen BH5 chippies :P, er moet wat meer inzitten in dat ram van jou .

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

charrel schreef op 11 november 2003 @ 19:38:
[...]

Dat vroeg ik een stukje terug ook al, op disabled kom ik op veel hogere fsb's, maar memscore met bv sisoft is echt stukken lager dan op enabled met lagere fsb.
Je kan dus wel een beetje valsspelen door het uit te laten staan. Het lijkt of je een mega fsb hebt terwijl de werkelijke prestaties stukken lager liggen.
Levert wel leuke screenshots op om mee te patsen :7
Het is wel een beetje vage optie in het bios!
En de CPU arithmetic benchmark? wordt die dan ook lager? (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 november 2003 @ 19:44:
[...]

Ok dus timing => KUT .. dus nieuw geheugen kopen :Y)
(zit te twijfelen, direct 2x512, of 2x256 of 1x512 500mhz, allen corsair)

en ik heb bios 19, want ik heb rev. 2.0

dus op disabled begrijp ik B)

En de processor? Is die andere niet beter?
Die 500mhz modules zijn crap. Die hebben helemaal slechte timings. Het best is gewoon PC3200 of PC3500. Liefst die met BH-5 zoals de Mushkin PC3500 Level 2 black. 2x is beter vanwege je dual channel.
Er is ook een D10 voor rev2 hoor ;)
Maar voor zover ik het goed heb opgevangen wordt met bios 18 en 19 betere resultaten gehaald met dat op disabled. (Dus ook in MB/s)

Processor dunno. Mijnes is een oudje alleen die doet het naar mijn inziens goed zat })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

caspergt schreef op 11 november 2003 @ 19:44:
Ik heb ook nog 512 mb pc 2700 van twinmos, gewoon 1 reepje, kan 3dmarken op 228 fsb, maar na een paar uur prime, kapt die ermee, voor mij wel genoeg :P 11-2-2-2 , nee geen BH5 chippies :P, er moet wat meer inzitten in dat ram van jou .
Dan heb je waarschijnlijk ook CL2 geheugen ofniet? En op hoeveel volt heb je het staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VinnieWeiss schreef op 11 november 2003 @ 19:50:
[...]

Die 500mhz modules zijn crap. Die hebben helemaal slechte timings. Het best is gewoon PC3200 of PC3500. Liefst die met BH-5 zoals de Mushkin PC3500 Level 2 black. 2x is beter vanwege je dual channel.
Er is ook een D10 voor rev2 hoor ;)
Maar voor zover ik het goed heb opgevangen wordt met bios 18 en 19 betere resultaten gehaald met dat op disabled. (Dus ook in MB/s)

Processor dunno. Mijnes is een oudje alleen die doet het naar mijn inziens goed zat })
Waar ik aan d8:

CMX512-4000C2PRO

Snelheid: XMS4000
Grootte: 512MB
Latency: 2-3-3-7-T1
Package: 184 DIMM
Heat spreader: Black XMS ProSeries

lijkt me vrij vlotte timing toch?? Helemaal als je niet eens op 500mhz zal draaien... dan kan de timing natuurlijk strakker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
Verwijderd schreef op 11 november 2003 @ 19:50:
[...]

Dan heb je waarschijnlijk ook CL2 geheugen ofniet? En op hoeveel volt heb je het staan?
Nee er stond op dat Twinmos stickertej Twinmos pc2700 CL 2.5 :9
Hij draait wel op 3.02 volt, maar daar is de pret niet minder om :P

P.S. Dat ram waar jij aan denkt ziet er best leip uit, ik vindt die PC4000 zooi allemaal maar crap , maar dit lijkt nog op iets heh normaal hebben die dingen veels te hoge timings etc maar op hoeveel volt draait die 250 dan ?

[ Voor 6% gewijzigd door caspergt op 11-11-2003 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06:47

sapphire

Die-hard pruts0r

als jij geld hebt voor de Corsair pro series, dan kun je van dat zelfde geld beter Mushkin pc3500 kopen met BH-5 chippies :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Laatst online: 10:01

charrel

Cortisol4life..

Verwijderd schreef op 11 november 2003 @ 19:48:
[...]

En de CPU arithmetic benchmark? wordt die dan ook lager? (8>
Gaat voornamelijk om je fsb snelheid, niet om de totale snelheid van je proc in mhz-en. Die gaat weldegelijk omhoog. Alleen je mem perfomance is stukken lager op disabled met hogere fsb. Dan lagere fsb met setting op enabled.
Ik had het dus ook niet over de totale overclock, zet alleen vraagtekens bij de resultaten die sommige halen. lijkt me handig omdat er dus voortaan bij te vermelden of die optie aan of uitstaat > cpu interface enabled< .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

charrel schreef op 11 november 2003 @ 21:56:
[...]

Gaat voornamelijk om je fsb snelheid, niet om de totale snelheid van je proc in mhz-en. Die gaat weldegelijk omhoog. Alleen je mem perfomance is stukken lager op disabled met hogere fsb. Dan lagere fsb met setting op enabled.
Ik had het dus ook niet over de totale overclock, zet alleen vraagtekens bij de resultaten die sommige halen. lijkt me handig omdat er dus voortaan bij te vermelden of die optie aan of uitstaat > cpu interface enabled< .
Stem ik DIRECT mee in Charrel... want mem bandbreedte is ZEKER een stuk lauwer als het disabled staat. Ook bij D19

Morgen wil ik er nog 1 bijkopen, heb de mogelijkheid voor een AQZFA 0335 SPMW en AQYFA 0340 TPAW. Welke moet ik kiezen? Volgens mij zijn ze allebij nog NIET gelocked. Of heb ik dat fout? Ik hoop snel van jullie te horen. Voordat ik een verkeerde koop.

Wil toch wel minimaal de 2300mhz halen (wat ik ook met mijn 1700+ al haal) :9~

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2003 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
Jongens, ik zit met een probleem, al sinds ik het bord heb, soms na een paar maanden stopt de sound er opeens mee, soms na een dag, en staat er dus bij sound geen soundcard meer, maar bij systeembeheer staan alle apparaten er nog wel, nu heb ik het elke keer met 1 of andere manier weer aan de praat gekregen, maar ik wordt er een beetje ziek van om dan weer om de week dan weer om de maand het probleem weer op te lossen.
Weet iemand hoe dit kan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Heej guys die Abit AN7 belooft ook el wat lekkers te worden aangezien die specs heeeel juicy zijn >:)

http://www.abit.com.tw/pa..._NAME=AN7&fMTYPE=Socket+A

Afbeeldingslocatie: http://www.abit.com.tw/upload/products/an7-top-500.jpg

Dan met name dit gedeelte >:)

Afbeeldingslocatie: http://www.abit.com.tw/images/product/100/FSB800.jpg

Maar eens op de HCC zon plankje scoren ;) >:)

[ Voor 49% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 12-11-2003 08:24 ]

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

caspergt schreef op 11 november 2003 @ 22:56:
Jongens, ik zit met een probleem, al sinds ik het bord heb, soms na een paar maanden stopt de sound er opeens mee, soms na een dag, en staat er dus bij sound geen soundcard meer, maar bij systeembeheer staan alle apparaten er nog wel, nu heb ik het elke keer met 1 of andere manier weer aan de praat gekregen, maar ik wordt er een beetje ziek van om dan weer om de week dan weer om de maand het probleem weer op te lossen.
Weet iemand hoe dit kan ?
heb hier nu 2 borden gehad waarvan het geluid ineens stopte/zeer slecht werd. Oplossing een ander bordje halen.

Mijn laatste bordje heeft nu alleen nog zeeer zacht geluid, maar het is zo'n lekker oc bordje dus wil ik hem niet kwijt.. dus maar even pci geluidskaart erin gehangen.

Volgens mij werkt dat onboard geluid toch niet echt super, bij mij werkte een reïnstall van xp ook niet. Bios versie veranderingen maakte bij mij ook niks uit.. Dus een oplossing lijkt mij er niet te zijn helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmokeyTheBandit schreef op 12 november 2003 @ 08:22:
Heej guys die Abit AN7 belooft ook el wat lekkers te worden aangezien die specs heeeel juicy zijn >:)

[afbeelding]

[afbeelding]

idd een leuk bordje volgens mij..
alleen lan: On board Realtek 10/100 LAN :X

info link over dit bordje
edit:
SmokeyTheBandit wat zijn we snel vandaag ;)
Maar die 800MHz FSB increases is natuurlijk wel erg lekker :P

alleen ide aansluitingen zitten wel erg vaag, haaks op je bord.
en helaas nog steeds maar 2 sata aansluitingen.. daar had ik er nu toch wel meer
van verwacht.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2003 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 08:26:
[...]

idd een leuk bordje volgens mij..
alleen lan: On board Realtek 10/100 LAN :X

info link over dit bordje
edit:
SmokeyTheBandit wat zijn we snel vandaag ;)
Maar die 800MHz FSB increases is natuurlijk wel erg lekker :P
Ja zo weer te werk he :P ;)
Ik denk dat die 800 FSB wel een lekkere invloed kan hebben op de al uber snelle NF7-S en als ie ook al de bugs oplost hebben we een winner in ons handen he :)

Maar even de reviews afwachten en dan verder oordelen ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmokeyTheBandit schreef op 12 november 2003 @ 08:30:
[...]

Ik denk dat die 800 FSB wel een lekkere invloed kan hebben op de al uber snelle NF7-S en als ie ook al de bugs oplost hebben we een winner in ons handen he :)

precies, helaas zie ik hem hier nog niet te koop staan bij de plaatselijke pc boer.. straks maar eens vragen of ze hem al kunnen bestellen.

zou namelijk wel een leuke oplossing zijn voor het mp probleem :)
ben erg benieuwd naar de eerste reviews :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-09 21:45

t3q

Say yes to teq

Mooi bordje, dan ga ik dees maar aanschaffen ipv de nf7-S

[ Voor 3% gewijzigd door t3q op 12-11-2003 10:37 ]

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[...]

Smokey..800FSB..zegt marketing je iets?

Verder is die plank gewoon een NF7-S met een nieuwe southbridge en uGuru erop. uGuru is waardeloos zoals we hebben kunnen lezen en die nieuwe SB heeft native SATA support.

Het enige waar je op kan hopen is die 10/10,5 MP fix :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmokeyTheBandit schreef op 12 november 2003 @ 08:22:

[afbeelding]

[afbeelding]

Waar wil jij die 800FSB vandaan halen? Denk je dat een Nforce2 chipset zomaar 400Mhz FSB aankan???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hempje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-05-2021
Mijn plank wil ook nie verder als 222 FSB, heb wel nog geen voltmods uitgevoerd (was dat eigenlijk ook niet van plan). Ik wil graag de 230 FSB halen, maar weet effe nie hoe ik dat mot klaar spelen, en JAH, kheb ut topic (beide delen) goed doorgeploegd. Het enige waar ik ben achter gekomen is dat men plank bios 19 lekkerder vind dan bios d10 (wat ook het geval was bij enkele andere), men proc kan een MAX van 2450 Mhz ongeveer (AIUHB, 2100+), en mijn geheugen (corsair pc2700 XMS) lijkt het allemaal te slikken. Daarbij heb ik ook last van een instabiele vcore :r

Een optie is het eventueel uitschakelen van APIC, heeft dit veel nut? zodat ik wel de 230 kan halen...Want ik wil dat wel eerst weten, voor ik een reinstall mot doen.

RaZoRbLaDe over hempje: "I know how you are, straigt-to-the-point-without-zeiver, no-bullshitting-me-otherwise-my-ass".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hempje schreef op 12 november 2003 @ 15:18:
Mijn plank wil ook nie verder als 222 FSB, heb wel nog geen voltmods uitgevoerd (was dat eigenlijk ook niet van plan). Ik wil graag de 230 FSB halen, maar weet effe nie hoe ik dat mot klaar spelen, en JAH, kheb ut topic (beide delen) goed doorgeploegd. Het enige waar ik ben achter gekomen is dat men plank bios 19 lekkerder vind dan bios d10 (wat ook het geval was bij enkele andere), men proc kan een MAX van 2450 Mhz ongeveer (AIUHB, 2100+), en mijn geheugen (corsair pc2700 XMS) lijkt het allemaal te slikken. Daarbij heb ik ook last van een instabiele vcore :r

Een optie is het eventueel uitschakelen van APIC, heeft dit veel nut? zodat ik wel de 230 kan halen...Want ik wil dat wel eerst weten, voor ik een reinstall mot doen.
Ik zou eerst met de l12 mod beginnen. Apic uitzetten heeft nut als je cpu meer sapjes moet hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2003 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
[...]

800 FSB op een AMD / Nforce 8)7 |:(

Zou leuk zijn als ze 't voor elkaar zouden krijgen maar lijkt me een beetje onmogelijk. Ten eerste zal je nForce chip 't nooit trekken, zoals Nostra ook al zei, en ten tweede zal je mem 't wel erg zwaar gaan krijgen als 't dan sync op DDR1600 (PC12800) zou moeten gaan lopen.

Maar als je van ergens rond de 250 FSB ineens naar 800 kan gaan springen, dan zou de techniek wel een Uber grote stap gemaakt moeten hebben. Op de laatste plaats kan je proc die ook niet hebben.

Pasgeleden was er van Xbit ook al zo'n wazig artikeltje te lezen te lezen dat je met de KT880 chipset van Via ook zoiets kon doen. Leuk als 't zou kunnen, maar ik geloof er nog niet in.
Zelfs al zou er DDR 800 bedoeld zijn, dan is 't voor een AMD proc niet mogelijk om dan maar ineens 4 signalen op de bus te zetten ipv 2.

Edit:
Wat er volgens mij met die FSB 800 bedoeld wordt is de communicatie tussen de NB en de SB. In volgens mij loopt daar op de huidige borden ook al een 800 Mhz verbinding tussen, als ik me niet vergis. Als iemand even een schematje zou kunnen opduikelen dan zou ik daar zeer happy mee zijn. Kon zo snel nog even niets zinnigs vinden. 8)

Edit 2:
zo'n schematje dus: (zoekt en gij zult vinden :+)
Afbeeldingslocatie: http://www.hw.by/images/8RDA/nForce2-S.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door YoupY op 12-11-2003 16:55 . Reden: toevoeging & typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub87
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-01-2023
YoupY schreef op 12 november 2003 @ 16:40:
[...]

800 FSB op een AMD / Nforce 8)7 |:(

Zou leuk zijn als ze 't voor elkaar zouden krijgen maar lijkt me een beetje onmogelijk. Ten eerste zal je nForce chip 't nooit trekken, zoals Nostra ook al zei, en ten tweede zal je mem 't wel erg zwaar gaan krijgen als 't dan sync op DDR1600 (PC12800) zou moeten gaan lopen.

Maar als je van ergens rond de 250 FSB ineens naar 800 kan gaan springen, dan zou de techniek wel een Uber grote stap gemaakt moeten hebben. Op de laatste plaats kan je proc die ook niet hebben.

Pasgeleden was er van Xbit ook al zo'n wazig artikeltje te lezen te lezen dat je met de KT880 chipset van Via ook zoiets kon doen. Leuk als 't zou kunnen, maar ik geloof er nog niet in.
Zelfs al zou er DDR 800 bedoeld zijn, dan is 't voor een AMD proc niet mogelijk om dan maar ineens 4 signalen op de bus te zetten ipv 2.

Edit:
Wat er volgens mij met die FSB 800 bedoeld wordt is de communicatie tussen de NB en de SB. In volgens mij loopt daar op de huidige borden ook al een 800 Mhz verbinding tussen, als ik me niet vergis. Als iemand even een schematje zou kunnen opduikelen dan zou ik daar zeer happy mee zijn. Kon zo snel nog even niets zinnigs vinden. 8)

Edit 2:
zo'n schematje dus: (zoekt en gij zult vinden :+)
[afbeelding]
Ik denk dat ze bedoelen 400fsb*2=800... dus die 250fsb=500 , maar of een chipset zomaar ffe 400 fsb kan halen lijkt mij zeer twijfelachtig... dan heb je 400fsb *6 = 2400Mhz... Moest het kunnen zou je wel rond de 25sec superpi zitten gok ik zo >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Volgens mij ben ik er nu met zekerheid achter dat mn NF7-S redelijk gaar is/cq het loodje aan het leggen is...

Ik kan met de Voltmod eraf niet meer stabiel draaien op deze plank. Om het half uur hangt tie wel een keer. Ik moet mn OS nog opnieuw installen, maar het is denk niet goed....

Alles geprobeerd.

Voor mij houd het NF7-S avontuur op denk, want ik heb mijn SN45G besteld :P
offtopic:
Ik denk dat ik mn plankje voor een prikkie probeer te verkopen, of hij gaat aan de muur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Jongens jongens idd dat et pure marketing is is wel duidelijk.
Hoe ze er aan komen weet ik voor de rest ook niet ,maar wel weet ik dat ze dat niet zomaar noemen anders hadden andere fabrikanten er ook wel van geprofiteerd lijkt mij .........

Maar zoals ik al zei de reviews maar even afwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

ehm plankje werd door Smokey vrolijk de grond in geboord maar de DFI lanparty NF2 Ultra Rev. B heeft Gigabit LAN en realtek 10/100 of nvidia dat weet ik niet zo uit mijn hoofd, affijn wel Gigabit dus. 4 Sata aansluitingen, Sil3114 Sata raid en nog veel meer.
Ook leuk, plankje loopt nu op een FSB van 254, niet geweldige timings (10-4-3) maar wat moet je verwachten van AData DDR 400 256 mb-reepjes. O, ja de rek is er nog niet uit. Komend weekend nieuw waterblok en de northbridge waterkoelen. Meer info:
http://www.amdforums.com/...ad.php?s=&threadid=271155

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

MP onder de 10, dan komen alle NF2 bordjes een eind verder... Probeer eens hoe ver je op MP 10 kunt komen. Ik begrijp dat dan waarschijnlijk je CPU de bottleneck gaat vormen, maar met een MP onder de 10 heb je echt een flinke performance drop.

Desalniettemin (wat een woord :x ) heel netjes :D . PiFast eens op die speeds!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
Syzzer schreef op 12 november 2003 @ 22:32:
MP onder de 10, dan komen alle NF2 bordjes een eind verder... Probeer eens hoe ver je op MP 10 kunt komen. Ik begrijp dat dan waarschijnlijk je CPU de bottleneck gaat vormen, maar met een MP onder de 10 heb je echt een flinke performance drop.

Desalniettemin (wat een woord :x ) heel netjes :D . PiFast eens op die speeds!
En dan vergeet je de timings ook nog eens...
Hmm DFI is leuk, maar Abit blijft waarschijnlijk toch wel de beste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Opzich goede prestaties van die DFI, maar mijn plank vermorselt die DFI op veel lagere settings :) Maar zeker een mooi plankje ja. En A-data PC3200 is als het goed is BH-5 dus dat zou hard moeten gaan..

• Spice

Spice

En A-data PC3200 is als het goed is BH-5 dus dat zou hard moeten gaan..
Ik zal eens kijken, kzie net dat ze ook A-Data 500 hebben, wat zou daar op zitten?

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Afbeeldingslocatie: http://www.overclockers.com.au/articles/194595/chip3_small.jpg

En dat zijn als het goed is ge-relabelde Hynix 4ns Chips

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 23:46:
Opzich goede prestaties van die DFI, maar mijn plank vermorselt die DFI op veel lagere settings :) Maar zeker een mooi plankje ja. En A-data PC3200 is als het goed is BH-5 dus dat zou hard moeten gaan..
Idd en Spice ik ben absoluut niet tegen DFI maar als je kijkt in welk gedeelte van het forum je nu zit en dan de DFI vergelijkt met de Abit snap je wat ik bedoelde.

In dit gedeelte is prestatie het belangrijkste .... tuurlijk de screenies van 254 FSB is leuk maar het gaat hem om de bandbreedte zoals Serenity al zei :)

[ Voor 15% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 13-11-2003 10:19 ]

Verwijderd

Ik zit nu toch wat te twijfelen, aangezien er nu een nieuwe ontwikkeling is met dat DFI Lanparty NFII Ultra B bordje die dan nu WC kan hebben vind ik dat toch wel uiterst interessant...

Was de afgelopen maand heilig overtuigd om de Abit NF7-S te halen, maar nu weet ik het zo net niet.

Die DFI kan standaard een Vcore van 2.0 hebben, dus zonder te gaan lopen modden (wat ik niet kan en niet wil) kun je dan al vette OC halen.

En wat Spicer zei, was natuurlijk met een Adata reepje, lijkt me niet echt het beste spul om lekkere bandbreedte te scoren met Sisoft.... Als je er gewoon HyperX of Corsair in kwakt kom je al een heel eind verder op strakke timings neem ik aan.

Verder heeft het bord natuurlijk lekker veel features en ziet ie er strak uit voor in je gemodde case ;)

Dus, komt het er op neer dat ik het maar aan jullie vraag:
Wat kan ik nou het beste halen om flink te OC`en zonder modden?

• Vincentio
  • Niet online
NF7-s haalt standaard Vcore van 2.3 volt....
en een Vmem van 2.9 die overvolt naar 3V vaak..

Abit NF7-s v2 is volgens mij nog altijd de beste keus.
Anders zou denk ik de DFI ook al een heel stuk bekender zijn in tweakerland.

• Spice

Spice

Abit NF7-s v2 is volgens mij nog altijd de beste keus.
Anders zou denk ik de DFI ook al een heel stuk bekender zijn in tweakerland
DFI is deze week uit gekomen rev. B dan. vandaar de onbekendheid waarschijnlijk. Vdimm 3,3 volt Vcc 1,9 volt. Vcore max. 2,0 volt, laatste had van mij ook hoger gemogen.
eztra: er komt ook een infinity versie van de rev. B het is alleen niet zeker of deze naar nederland komt. Heeft de zelfde specs als de lanparty B alleen zonder de extra's: uv, lantas, frontx, ronde kabels. Ik weet niet of die de resetknop en powerknop die op het mobo zitten op de infinity versie komen.

edit: we gaan wel erg offtopic btw.

[ Voor 5% gewijzigd door Spice op 13-11-2003 15:13 . Reden: offtopic ]

• _Droopy
  • Laatst online: 08-08-2019

_Droopy

Tweaken of school?,....Hmmm..

Ik heb vannacht maar weer eens de tijd genomen om een beetje te clocken en daar kwam ik op een voor mij vreemde conclusie.
Het geheugen dat in in m'n NF7-S 2.0 heb zitten is GeIL Golden Dragon pc3500. dit geheugen loopt pas error vrij (in test 5 van memtest86 v3.0) op 200MHz. daar boven moet ik naar timings van Cas2,5-5-5-10 8)7 ipv de Cas2.0-3-3-6 waarop ze verkocht worden. :?

Op voltages tussen 2,5 en 3,24 getest en met geen mogelijkheid error vrij te krijgen. Wat me wel op viel was dat de errors minder werden (onder de 10.000!!!!) als ik het voltage lager gooide.
Toen ik de minste errors kreeg met 2,89v op het geheugen (had geen zin om m'n volt-mod eraf te halen.) ben ik met m'n VDD aan de gang gegaan.
Op (schrik niet) 2,34v. was ik pas error vrij. (op die zelfde timings [2,5-5-5-10])
Op dat moment ben ik met m'n timings gaan spelen en kwam uit eindelijk uit op settings die (enigsinds) respectabel waren. Cas2.0-3-3-11 dit kon ik door voeren tot een FSB van 254!!!! :o

Pic's volgen nog, m'n MM-keyboard verziekt de mogelijkheid om PrtScr te gebruiken, dus moet ik morgen ofzo eerst ff de HID-service uitzetten voor ik begin.

Is er verder nog iemand die vergelijkbare ervaringen opgedaan heeft?

(m'n volts staan nu niet zo hoog meer, ik draai nu op 200FSB @ 1,8V VDD en 3v MEM. Want tegen de ochtend begon ik wel weer errors te krijgen met memtest, dus maar ff genokt voor vandaag.)

[ Voor 3% gewijzigd door _Droopy op 13-11-2003 15:20 ]

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 november 2003 @ 12:59:
Ik zit nu toch wat te twijfelen, aangezien er nu een nieuwe ontwikkeling is met dat DFI Lanparty NFII Ultra B bordje die dan nu WC kan hebben vind ik dat toch wel uiterst interessant...

Was de afgelopen maand heilig overtuigd om de Abit NF7-S te halen, maar nu weet ik het zo net niet.

Die DFI kan standaard een Vcore van 2.0 hebben, dus zonder te gaan lopen modden (wat ik niet kan en niet wil) kun je dan al vette OC halen.

En wat Spicer zei, was natuurlijk met een Adata reepje, lijkt me niet echt het beste spul om lekkere bandbreedte te scoren met Sisoft.... Als je er gewoon HyperX of Corsair in kwakt kom je al een heel eind verder op strakke timings neem ik aan.

Verder heeft het bord natuurlijk lekker veel features en ziet ie er strak uit voor in je gemodde case ;)

Dus, komt het er op neer dat ik het maar aan jullie vraag:
Wat kan ik nou het beste halen om flink te OC`en zonder modden?
A-data is toevallig heel erg goed memory en er worden echt hele zieke resultaten mee gehaald. PC3200 reepjes op 250MHz en meer bijv! Het probleem is alleen...die zooi is/was hier niet te krijgen.

Maar goed, die DFI zal wel 240 strakke timings halen denk ik en dat is zeer netjes voor een non-OC plank. Ik denk dat een beetje tweaker er zeer goede resultaten mee kan halen.

Wat me alleen verbaast is dat hij met die A-data reep niet wil, maar dat kan ook "user error" zijn ;)

Ik zou zelf voor Abit gaan, maar dat komt gewoon omdat ik Abit trouw ben. Er zijn zat abitjes die 250MHz+ op slappe timings niet halen. Maar hoeveel DFI's halen die snelheid? Ik weet het niet iig.. Van de Abit kun je wel zeggen dat ze bijna allemaal hard gaan. 230 iig wel..

• Spice

Spice

Het probleem is alleen...die zooi is/was hier niet te krijgen.
Hoeveel moet je er hebben? :)

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 04:00
A-data hebben ze toch bij Salland?
www.sallandautomatisering.nl

Verwijderd

Topicstarter
Spice schreef op 13 november 2003 @ 16:03:
[...]

Hoeveel moet je er hebben? :)
Daarom staat er dus "is/was". Ik heb goed mem ;)

• Stinger666
Ik weet dat het niet echt mag, maar Spice! Als je nog geheugen zoekt? Je hebt geen email in je GoT Profile dus dan maar ff zo. Ik heb nog 3 latjes PC2700 Infineon USA liggen. Allemaal 256MB met heatspreader. Mail me maar. ;)

Mn NF7's loopt weer redelijk stabiel, maar er is toch iets goed mis... Mem en CPU zijn goed, maar pas dus op met het vlakken van je NB. Ik heb hem wel netjes vlak, maar misschien iets tever door ofzo? Ik zit nog steeds gewoon alleen dat zwarte.

Maar misschien wat baantjes geraakt of gewoon last van het zelfde waar Youpy ook last van heeft.

• Stinger666
offtopic:
Doublepost

[ Voor 94% gewijzigd door Stinger666 op 14-11-2003 10:50 ]

• Spice

Spice

thx Stinger but no thx, ik kan 2 van die reepjes die jij hebt zo ophalen en omruilen voor 2 A-data. Misschien doe ik dat volgende week wel.

• Chop2000
  • Laatst online: 10-09 23:44

Chop2000

Vroem

Spice schreef op 13 november 2003 @ 21:23:
thx Stinger but no thx, ik kan 2 van die reepjes die jij hebt zo ophalen en omruilen voor 2 A-data. Misschien doe ik dat volgende week wel.
mischien dat ik er over heen gelezen heb, maar hoe hard gaat dat a-data spul eigenlijk?

niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hempje
Ik heb net effe men 2100+ eraf gehaald, maar ik zie dat die L12 bug waar het om gaat bij die mod verbonden is, mot ik deze nu doorsnijden ofwat? en hoe kan ik dat het beste doen?

RaZoRbLaDe over hempje: "I know how you are, straigt-to-the-point-without-zeiver, no-bullshitting-me-otherwise-my-ass".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chop2000 schreef op 13 november 2003 @ 21:27:
[...]

mischien dat ik er over heen gelezen heb, maar hoe hard gaat dat a-data spul eigenlijk?
Verwijderd schreef op 13 november 2003 @ 15:23:
[...]

A-data is toevallig heel erg goed memory en er worden echt hele zieke resultaten mee gehaald. PC3200 reepjes op 250MHz en meer bijv! Het probleem is alleen...die zooi is/was hier niet te krijgen.

...............

Wat me alleen verbaast is dat hij met die A-data reep niet wil, maar dat kan ook "user error" zijn ;)

........................
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben eigenlijk alleen maar bezig met pifasten enzo en voor 24/7 gebruik draai ik altijd vrij lage settings. Nu had ik ff niks te doen en dacht ik..ik ga es kijken wat m'n plankje trekt, maar dan 100% stabiel. Tot nu toe met het volgende resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.fewture.cistron.nl/236primestabiel.JPG

Lang niet gek dacht ik zo. Ik weet nog toen ik de plank net had dat ik niet kon primen op 230MHz. 236Mhz is nu een eitje zo lijkt het. Vdd @ 1.7 in bios een geen mod. Wel een Vddr mod btw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
Lekker hoor, maar dat kan harder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
YoupY schreef op 14 november 2003 @ 16:09:
Lekker hoor, maar dat kan harder :P
Kan idd harder! Gaat ik nu ff doen..zeikerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Verwijderd schreef op 14 november 2003 @ 15:52:
Ik ben eigenlijk alleen maar bezig met pifasten enzo en voor 24/7 gebruik draai ik altijd vrij lage settings. Nu had ik ff niks te doen en dacht ik..ik ga es kijken wat m'n plankje trekt, maar dan 100% stabiel. Tot nu toe met het volgende resultaat:

[afbeelding]

Lang niet gek dacht ik zo. Ik weet nog toen ik de plank net had dat ik niet kon primen op 230MHz. 236Mhz is nu een eitje zo lijkt het. Vdd @ 1.7 in bios een geen mod. Wel een Vddr mod btw..
Hey das helemaal niet omdat je niets te doen had ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
Tering zit ik net weer die v-mod voor voeding te bekijken om hem te gaan doen. Merk ik dat het toch wel handig is om lenzen in te doen voordat ik inkopen ga doen.
Had 10k ohm pot en 1k ohm weerstand gelezen.

BTW wat voor potjes gebruiken jullie van welke prijs? ik heb nu standaard pots gehaald bij HEC, maar ik vind ze eigenlijk zo groot. En meerslags zijn weer super duur. (14 euro zei ie)

[ Voor 3% gewijzigd door Vincentio op 14-11-2003 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Hempje schreef op 14 november 2003 @ 15:44:
Ik heb net effe men 2100+ eraf gehaald, maar ik zie dat die L12 bug waar het om gaat bij die mod verbonden is, mot ik deze nu doorsnijden ofwat? en hoe kan ik dat het beste doen?
Kijk ff op internet, 1 brug verbonden (of 2 pinnen onder cpu) is 133 geloof ik, dan andere verbonden die ene niet is 166 en allebei ofzo maakt dan 200.

Iets in die richting, maar dat kun je zelf wel vinden. (dus niet uitvoeren wat ik hier zeg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

VinnieWeiss schreef op 14 november 2003 @ 16:21:
Tering zit ik net weer die v-mod voor voeding te bekijken om hem te gaan doen. Merk ik dat het toch wel handig is om lenzen in te doen voordat ik inkopen ga doen.
Had 10k ohm pot en 1k ohm weerstand gelezen.

BTW wat voor potjes gebruiken jullie van welke prijs? ik heb nu standaard pots gehaald bij HEC, maar ik vind ze eigenlijk zo groot. En meerslags zijn weer super duur. (14 euro zei ie)
Gewoon kleine instel potmetertjes.
Deze zijn 10 slagen en meestal blauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fijn weer mn 1700+ op mn abit gezet... 2500+ nu in asus... 1700 scoort tot noch toe beter bij mij...

Alleen vaag... nu doet prime het niet meer goed... hij gebruikt dan niet de volle processor.. en gaat ook niet verder... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hempje
Woejj, ik heb 235 fsb stabiel op mijn 2100+ t-bred :)

Nadat ik mijn cpu van een 133 naar 166 fsb heb veranderd dmv pinmod, doet hij nu 15mhz fsb xtra :*) Zonder pinmod dus eerst 220 fsb...

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/Pinmod.JPG
Dit is dus vanaf bovenkant socket bekeken, heb dus 2 gaatjes dmv een draadje verbonden met elkaar!

Jmmr dat mijn pc2700 Corsair mem die 235 fsb synchroon niet trekt. Nogal logisch jah, standaard 333mhz geheugen, 440 is maximum met 11-2-2-2. Dan maar es opzoek gaan naar pc3200 mem oid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hempje schreef op 14 november 2003 @ 18:24:

Nadat ik mijn cpu van een 133 naar 166 fsb heb veranderd dmv pinmod, doet hij nu 15mhz fsb xtra :*) Zonder pinmod dus eerst 220 fsb...

[afbeelding]
Dit is dus vanaf bovenkant socket bekeken, heb dus 2 gaatjes dmv een draadje verbonden met elkaar!

Jmmr dat mijn pc2700 Corsair mem die 235 fsb synchroon niet trekt. Nogal logisch jah, standaard 333mhz geheugen, 440 is maximum met 11-2-2-2. Dan maar es opzoek gaan naar pc3200 mem oid...
Nice :) !

Ik kom morgen wel even langs met mijn 2 latjes van 256mb twinmos met winbond 5ns chippies ;)

Es kijken wat ie dan doet >:)

So far, so nice ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-09 11:51

Garrett

Watercooler

Hempje schreef op 14 november 2003 @ 18:24:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/Pinmod.JPG

OMG :o :o je hebt gewoon de 2 verkeerde doorverbonden op die pic |:( |:(

Zo hoort ie te zijn:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~dikke332/Pinmod.jpg

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hempje
Garrett schreef op 14 november 2003 @ 18:32:
[...]

OMG :o :o je hebt gewoon de 2 verkeerde doorverbonden op die pic |:( |:(

Zo hoort ie te zijn:
[afbeelding]
Ehm, naar wat beter research werk, op o.a. xtreme systems en nog wat sites ben ik er dus achter gekomen dat die van mij wel de goede pinmod is. Want hij werkt weldegelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hempje schreef op 14 november 2003 @ 18:35:
[...]

Ehm, naar wat beter research werk, op o.a. xtreme systems en nog wat sites ben ik er dus achter gekomen dat die van mij wel de goede pinmod is. Want hij werkt weldegelijk!
als hij werkt is het dus de goede lijkt me nogal makkelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:54
ok aamgeizen dit topic over de nf7-s gaat, heb ik een vraagje.

Zijn hier mensen die problemen hebben met de videokaart, omdat het mobo niet genoeg prik levert aan de videokaart?

Ik heb namenlik een video kaart germa'ed omdat hij de polygonen tekende als een lange oneindige balk.

vid kaart is btw een ati sapphire 9700np

en vagp staat/stond gewoon op default (was btw de enigste optie die ik gewoon vergeten ben te veranderen)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett

Garrett

Watercooler

Ik ben lekker toch eigenwijzer :P want bij mij werkt het ook :Y)
Kijk hier maar eens:
http://www.geocities.com/trats102002/nf7sFsbsense.html

Het is toch echt zo dat het 4e en 5e gaatje gebruikt worden voor de wiretrick

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Verwijderd schreef op 14 november 2003 @ 18:26:
[...]

Nice :) !

Ik kom morgen wel even langs met mijn 2 latjes van 256mb twinmos met winbond 5ns chippies ;)

Es kijken wat ie dan doet >:)

So far, so nice ;)
Jij hebt dezelfde reepjes als mij weet je nog Alain :) })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou heb bios d19 er weer op gegooid en heb het gevoel dat deze versie toch is beter OC-ed als d10

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/mopi/cpu.JPG

Dit is ongeveer de max aan MHZ met deze barton :'( de stepping suckt ook (zie specs sig) en de voltages die ik moet geven om zover te komen 2v vCore :'( gelukkig heb ik deze CPU gewonne op LAN en niet zelf gekocht ;x.
Word binnenkort tijd voor nieuw CPU-tje denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hempje
Garrett schreef op 14 november 2003 @ 18:56:
Kijk hier maar eens:

Ik heb dus de pinmod gedaan volgens: http://www.ocinside.de/go...op/pinmod/amd_pinmod.html :Y)
De pinmod kan blijkbaar op 2 manieren? Ik kan namelijk in men bios 2700+ selecteren of alles instellen via user define...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garrett schreef op 14 november 2003 @ 18:56:
Kijk hier maar eens:

Jup, die heb ik ook gezien...die heb ik gechecked en die klopt volges mij dus niet... Op 3 andere sites heb ik de pinmod gevonden die hempje heeft gebruikt. En zo te zien werkt ut bij hempje dus... >:)

Of ut werkt allebei :X

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2003 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett

Garrett

Watercooler

Hij werkt wel degelijk op de 2100+ die ik had RaZoRbLaDe :)
Maar goed, ze werken dus blijkbaar beide, en op m'n huidige "Duron" kan ik ook 2700+ en al die shit kiezen...

Bij de ene site zegt men 3e en 4e pinnetje, bij de andere 4e en 5e, pinnetje 4 lijkt mij dus wel cruciaal, en 3 en 5 zijn dan ground? Is het de bedoeling dat die bewuste 4e pin geground wordt? Misschien is dat het wel :)

Het kan natuurlijk zijn dat ik met mijn 'conclusie' uit mijn nek lul, ach het zou ook wat ;)

Anyway, het werkt :)

[ Voor 48% gewijzigd door Garrett op 15-11-2003 00:04 ]

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:46
nou jongens volgens mij is mijn plankje d00d :'(

Heb de d10 modified bios geflashed ivm sata.
Leek goed te zijn maar computer begon constant te resetten. Zelfs onder het booten. Voltages gechecked. Waren in orde. Voor de zekerheid weer terug naar d19 maar probleem was er nog steeds. Tig keer de bios gereset op alle manieren. Maar nog steeds resets. Daarna nog een keer bios reset gedaan en toen deed die helemaal niet meer. Hdds spinnen op maar geen beeld (ook geen piep ofzo). CPU, GPU, MEM, Voeding verwisseld maar zonder succes. Gok dat de bios chip dood is.
Kan wel janken nu. 2e nf7-s die naar de klote is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garrett schreef op 15 november 2003 @ 00:00:
Hij werkt wel degelijk op de 2100+ die ik had RaZoRbLaDe :)
Maar goed, ze werken dus blijkbaar beide, en op m'n huidige "Duron" kan ik ook 2700+ en al die shit kiezen...

Bij de ene site zegt men 3e en 4e pinnetje, bij de andere 4e en 5e, pinnetje 4 lijkt mij dus wel cruciaal, en 3 en 5 zijn dan ground? Is het de bedoeling dat die bewuste 4e pin geground wordt? Misschien is dat het wel :)

Het kan natuurlijk zijn dat ik met mijn 'conclusie' uit mijn nek lul, ach het zou ook wat ;)

Anyway, het werkt :)
Nee, denk dat jouw conclusie juist is. Die 4e pin heeft een ground nodig zover ik het uit de teksten kan op maken. En ik denk dat zowel pin 3 als 5 ground is. Ik ben maar voor de optie gegaan die op het meest aantal site's te vinden was... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Droopy

_Droopy

_Droopy schreef op 13 november 2003 @ 15:15:
Ik heb vannacht maar weer eens de tijd genomen om een beetje te clocken en daar kwam ik op een voor mij vreemde conclusie.
Het geheugen dat in in m'n NF7-S 2.0 heb zitten is GeIL Golden Dragon pc3500. dit geheugen loopt pas error vrij (in test 5 van memtest86 v3.0) op 200MHz. daar boven moet ik naar timings van Cas2,5-5-5-10 8)7 ipv de Cas2.0-3-3-6 waarop ze verkocht worden. :?

Op voltages tussen 2,5 en 3,24 getest en met geen mogelijkheid error vrij te krijgen. Wat me wel op viel was dat de errors minder werden (onder de 10.000!!!!) als ik het voltage lager gooide.
Toen ik de minste errors kreeg met 2,89v op het geheugen (had geen zin om m'n volt-mod eraf te halen.) ben ik met m'n VDD aan de gang gegaan.
Op (schrik niet) 2,34v. was ik pas error vrij. (op die zelfde timings [2,5-5-5-10])
Op dat moment ben ik met m'n timings gaan spelen en kwam uit eindelijk uit op settings die (enigsinds) respectabel waren. Cas2.0-3-3-11 dit kon ik door voeren tot een FSB van 254!!!! :o

Pic's volgen nog, m'n MM-keyboard verziekt de mogelijkheid om PrtScr te gebruiken, dus moet ik morgen ofzo eerst ff de HID-service uitzetten voor ik begin.

Is er verder nog iemand die vergelijkbare ervaringen opgedaan heeft?

(m'n volts staan nu niet zo hoog meer, ik draai nu op 200FSB @ 1,8V VDD en 3v MEM. Want tegen de ochtend begon ik wel weer errors te krijgen met memtest, dus maar ff genokt voor vandaag.)
OOPS!!
Ik zie (nu ik die pic ff wil posten dat ik 252FSB heb gepost ipv. 454 |:(
M'n snelste PiFast staat hier. (ik zal um morgen nog ff submitten bij de challenge)
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~ayhks/Pictures/PiFast-227x12@=54,09.JPG

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
patryk schreef op 15 november 2003 @ 00:46:
nou jongens volgens mij is mijn plankje d00d :'(

Heb de d10 modified bios geflashed ivm sata.
Leek goed te zijn maar computer begon constant te resetten. Zelfs onder het booten. Voltages gechecked. Waren in orde. Voor de zekerheid weer terug naar d19 maar probleem was er nog steeds. Tig keer de bios gereset op alle manieren. Maar nog steeds resets. Daarna nog een keer bios reset gedaan en toen deed die helemaal niet meer. Hdds spinnen op maar geen beeld (ook geen piep ofzo). CPU, GPU, MEM, Voeding verwisseld maar zonder succes. Gok dat de bios chip dood is.
Kan wel janken nu. 2e nf7-s die naar de klote is :(
Heej hier heb ik ook last van. Ik had zelf het vermoeden dat het aan mijn niet zo nauwkeurig gevlakte NB lag, of aan mn Voltmod. Voltmod eraf en draaien en zelf op fabrieksinstellingen niet stabiel....

Ik draai nu alweer twee dagen zonder reboots.... dus ik denk dat het langzaam overgaat. Draai weer BIOS 18 of 19 nu...

Heel wreemd :X

Btw voor degege die de 3,3V willen doen. Misschien kun je deze ook aan de achterkant van je mobo op de pinnen doen. Dan hoef je niet in de draden van je voeding te knippen.

Het is maar een suggestie hoor, kweet niet of het kan, Serenity kan het denk bevestigen.

Laat ff weten hoe het met je NF7-S is over enkele dagen Patrick. Ik draai wel op FAB settings nu. Zal van de week weer eens pit erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
Aan de achterkant van je moederbord de 3.3V mod doen zal erg moeilijk worden. Voor elke aansluiting van de ATX stekker zit er namelijk maar 1 pin aan de achterkant. Om de 3.3V te modden heb je de Vsense nodig die langs de 3.3 loopt en deze is dus niet meer zichtbaar aan de achterkant van je plank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
Ik heb ook de modified D10 bios erop en draait als een tierelier, wel raar dat die bij jou zo vaag doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:46
Stinger666 schreef op 15 november 2003 @ 04:47:
[...]

Laat ff weten hoe het met je NF7-S is over enkele dagen Patrick. Ik draai wel op FAB settings nu. Zal van de week weer eens pit erop zetten.
Vandaag een asus a7n8x deluxe 2.0 gekocht omdat ik toch iets nodig had. Kan namelijk pas weer dinsdag naar maxpert. De asus is niet zo goed overklokbaar als de nf7-s doordat de voltages niet zo hoog kunnen. Ik ga morgen (vandaag) nog ff checken of ik de nf7-s tot leven kan brengen. (misschien dat iemand nog wat info/tips/how-to heeft ivm hot-flashen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

I'm back! :P

ff over die voltmods: is het misschien verstandig om er een condensator tussen de ground en potmeter te gooien? om eventuele oneffenheden weg te werken. :? :)

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Epsilon

zoooo

Mijn VDD en VDDR mod zijn ook gelukt :)
vandaag getest.

In eerste instantie was de VDD maar iets hoger dan standaard voltage, en 0.3v (!!) verschil tussen de 2 meetpunten ipv de aangegeven 0.1.

Na wat verlagen van de weerstand veranderde dit en kwam het verschil mooi op 0.1v te liggen ;)

Na de mod had ik deze waarde (met een 5k VR)
1.4v --> 1,33v en 1,59v -> 1,46v
1.7v --> 1,63v en 1,92v -> 1,77v
Ik ben geëindigd met deze waarden :
1.4v --> 1,62v en 1,72v -> 1,67v
1.7v --> 1,94v en 2,04v -> 1,99v

Voor de VDDR mod :

V I/O = 3,36v (zonder extra mods en overvolting)

2,6v --> 2,84v
2,9v --> 3,19v

De VDDR mod heb ik nog niet verder bijgesteld, dit is met max (1k) weerstand. Hij kan dus nog hoger als het moet. Maar voorlopig laat ik het hierbij.

Pics moeten nog komen :)
En de resulaten ook natuurlijk ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Epsilon op 16-11-2003 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, voor mij wat minder madness...

Nog geen voltmods op m'n bordje uitgevoerd, alleen de sb en de mosfets passief gekoeld. De nb wordt niet zo gek heet dus die zal het overklockgeweld wel overleven dacht ik zo.

Ik haal alleen maar 10x214 op een Vcore = 1,875v en Vdimm = 2,9v en Chipsetvoltage van 1,6v ... Memorytimings 5222, heb al geprobeerd deze wat losser te zetten maar dat wil ook al niet.

Als ik bijvoorbeeld op 10x216 ga zitten krijg ik bij het booten een lange piep en dan een of andere sirene waarop ik m'n bios dus moet reseten. Ik heb trouwens het 1.8 bios.

Hoe kan het dat hij er zo abrupt mee stopt en dat ik niet eens "instabiel" in windows kom... :?

M'n processor wil ook niet veel hoger dan 2200mhz en om nog meer voltage door dat ding heen te jassen...? Ik zit al redelijk hoog. Binnen welke voltages is hij veilig?

Ook vroeg ik mij af wat jullie verstaan onder stabiel? Ik stress die rakker een uurtje in prime95 en dan vind ik het wel oke... :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een klein probleempje,

Ik was net ff aan het overklokken, (had namelijk een ander reepje geheugen een tijdje en dat moet getest worden >:) )
Maar tijdens het overklokken, ik ging van 210 naar 215mhz en een voltage verhoging van 2.7 naar 2.8 ging er iets mis.

"Cmos checksum error"
WTF is dat nou weer?

Dus ik een bios resetje, zoals altijd als ik het verpruts, maar nu doet ie ook met mijn eigen geheugen het niet meer :S .

Iemand een idee wat het is, en wat ik moet doen om het op te lossen of is het bye bye NF7-S?? :'(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2003 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
Probeer eens te resetten door het bios batterijtje eruit te halen en dan de jumper om te zetten. Wil nog wel eens helpen, wanneer je zo'n melding krijgt, alleen het jumpertje is dan niet altijd genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YoupY schreef op 17 november 2003 @ 16:56:
Probeer eens te resetten door het bios batterijtje eruit te halen en dan de jumper om te zetten. Wil nog wel eens helpen, wanneer je zo'n melding krijgt, alleen het jumpertje is dan niet altijd genoeg.
Nee, batterijtje eraf, stroom eraf.. vervolgens bios reset gedaan en alles weer goed gedaan, maar nog steeds een beetje knetterend geluid uit de system speaker en:
Defaults loaded,
cmos checksum error

edit
Ik heb nu op aanwijzing van madlive ff de stekker uit het stopcontact en ik laat em ff rusten.. kijken of dat helpt. Andere ideeën zijn welkom!

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2003 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 november 2003 @ 14:13:
Oke, voor mij wat minder madness...

Nog geen voltmods op m'n bordje uitgevoerd, alleen de sb en de mosfets passief gekoeld. De nb wordt niet zo gek heet dus die zal het overklockgeweld wel overleven dacht ik zo.

Ik haal alleen maar 10x214 op een Vcore = 1,875v en Vdimm = 2,9v en Chipsetvoltage van 1,6v ... Memorytimings 5222, heb al geprobeerd deze wat losser te zetten maar dat wil ook al niet.

Als ik bijvoorbeeld op 10x216 ga zitten krijg ik bij het booten een lange piep en dan een of andere sirene waarop ik m'n bios dus moet reseten. Ik heb trouwens het 1.8 bios.

Hoe kan het dat hij er zo abrupt mee stopt en dat ik niet eens "instabiel" in windows kom... :?

M'n processor wil ook niet veel hoger dan 2200mhz en om nog meer voltage door dat ding heen te jassen...? Ik zit al redelijk hoog. Binnen welke voltages is hij veilig?

Ook vroeg ik mij af wat jullie verstaan onder stabiel? Ik stress die rakker een uurtje in prime95 en dan vind ik het wel oke... :7
Als je northbridge heatsink niet zo heel heet wordt wil dat dus zeggen dat ie niet genoeg contact maakt met je nb.

Lappen die handel dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 november 2003 @ 20:14:
[...]

Als je northbridge heatsink niet zo heel heet wordt wil dat dus zeggen dat ie niet genoeg contact maakt met je nb.

Lappen die handel dus ;)
Nee, nooit echt aan die heatsink gevoeld. De systemtemperature is 27 graden. Dit is alleen wel verdacht laag voor een oc'd nb... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 november 2003 @ 20:29:
[...]

Nee, nooit echt aan die heatsink gevoeld. De systemtemperature is 27 graden. Dit is alleen wel verdacht laag voor een oc'd nb... :D
Dat is de temp toch niet van de NB ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geforce5_guy schreef op 17 november 2003 @ 20:33:
[...]

Dat is de temp toch niet van de NB ??
Lijkt me eigenlijk ook niet nee. Ik denk alleen niet dat het bij mij een hitteprobleem betreft. Want waarom 10x214 helemaal stabiel is en dat 10x216 niet eens wil booten... Nogal maf dan. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Zo was ff aan et surfen op verschillende fora en loopt ineens dit tegen het lijf :D >:)

http://forum.oc-forums.co...27114f3c4&threadid=246396
nf7vcore is able to set VCore, Vdimm, Vdd and the Ram-Timings
Tras, Trcd, Trp within Windows.

Known Problems:
- Changing VCore from <1.85V to >1.85V is unstable. But a
change from >1.85V to <1.85V should be stable.
- Vdd changing is sometimes unstable
Hier te downloaden :

http://www.hasw.net/nf7vcore/nf7vcore-0.2b.zip

Dit is een heel leuk stukje software omdat het je Vcore veel preciezer kan instellen als de bios.
Dus een must voor het fine tunen van de pc :D :)

Hieronder een pic van de app op mijn pctje :)

De FSB meting spoort niet helemaal maar voor de rest ;) :)

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/pjm.honselaar/nf7vcore.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 18-11-2003 11:09 . Reden: Pic toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

SmokeyTheBandit schreef op 18 november 2003 @ 10:59:
Zo was ff aan et surfen op verschillende fora en loopt ineens dit tegen het lijf :D >:)

[...]

Hier te downloaden :

Dit is een heel leuk stukje software omdat het je Vcore veel preciezer kan instellen als de bios.

[afbeelding]
Dit is op verzoek door Bluefirexp gemaakt en ook door hem getest... wat hem bijna z'n comp koste...
Ik heb persoonlijk contact met die gozers dus :)
Houd het in de gaten want er komt nog veel meer wat betreft het verbeteren van het programma ,ik heb hier de RDA+ versie...
Afbeeldingslocatie: http://users.bart.nl/~multatul/8rdavcore.JPG

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Droopy

_Droopy

[...]

Hier te downloaden :

[afbeelding]
Cool!!
Ga ik gelijk eens proberen als ik vannavond thuis ben.
Ik ben benieuwd of ik hiermee wel meer dan 2,2 op m'n cpu kan zetten. (hoewel, zie ik daar nou de max op 2,2V. staan? dat zou wel minder zijn, maargoed zowiezo ff proberen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chop2000
  • Laatst online: 10-09 23:44

Chop2000

Vroem

[...]

Hier te downloaden :

[afbeelding]
als je de readme leest, staat erbij dat je het ook via een command line kan instellen, zou je dan ook je vdimm hoger dan 2.9v kunnen zetten? >:)
iemand die het wil testen? :+

haha vcore moest vdimm zijn ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Chop2000 op 18-11-2003 18:53 ]

niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

je dan ook je vcore hoger dan 2.9v kunnen zetten?
Nee :)
Waarom niet ?... Omdat het gewoon niet gaat.. :P
Je Vcore IC gaat maar tot 2.3V en dan kickt OVP in dus...

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*
  • Laatst online: 10-09 15:34

porn*

...take on the world!

Damn! Is dit er ook voor de A7N8X? Of weet je iets wat voor componentjes oid hij gebruikt? Misschien dat ik dan zelf iets in elkaar kan flansen... :)

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

porn schreef op 18 november 2003 @ 17:37:
Damn! Is dit er ook voor de A7N8X? Of weet je iets wat voor componentjes oid hij gebruikt? Misschien dat ik dan zelf iets in elkaar kan flansen... :)
offtopic:
Je zou Hasw (maker van het progsel) kunnen tracen en emailen...volgens mij is hij vast bereid om ook iets voor de Asus te fabrieken :),Dat zou best Uber zijn !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*
  • Laatst online: 10-09 15:34

porn*

...take on the world!

Speedy-J schreef op 18 november 2003 @ 18:07:
[...]

offtopic:
Je zou Hasw (maker van het progsel) kunnen tracen en emailen...volgens mij is hij vast bereid om ook iets voor de Asus te fabrieken :),Dat zou best Uber zijn !
offtopic:
Zou zeker uber zijn! I'm on it, tnx ;)

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmotd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-07 07:35
1. Zoals in mn sig staat heb ik 2x256mb TwinMos 3700 ddr sdram geheugen. Probleem is alleen dat het op 200mhz ddr niet op strakke timings wil lopen (Pc start dan geheel niet op). Zou het aan kunnen liggen dat het geheugen gaar is |:( of ligt het aan wat anders? Zou het met wat meer por (volt) kunnen helpen??

2. Trekt de nf7-s 233mhz ddr geheugen speed (asyngroon)? Zo ja dan kan ik het ff memtesten, als hij uberhaupt op start... :o

Wat kan ik nog meer doen om te testen of de specs correct??

Het geheugen is gewoon cas 2.5

[ Voor 4% gewijzigd door tmotd op 18-11-2003 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
Uhh kijk als je ook maar een beetje oced :9 dan weet je dat over de pc3500 nu nog allemaal reclame crap is, ja mijn reepje twinmos pc2700 kan ook op 250 fsb op cas5 :P zoiets is jouw ram dus ook, je kan de pc3700 snelheid halen (hoe snel dat ook mag zijn) maar je moet de timings maar ff voor lief nemen.
of uhh Volts helpen altijd heh :Y) pleur d`r maar ff 3 volt op dan gaat die gegarandeerd op strakkere timings lopen, niet in 1 keer naar 3 volt hoor als je je ram niet al ns eerder hebt gedaan hoor, ik zou dat in iedergeval niet doen, gewoon eerst 2.8 daarna verhogen, maar eerst 0.1 volt hoger, kijken wat die doet, nog steeds niet goed ? nog een stapje hoger tot die stabiel is.

That`s it

[ Voor 38% gewijzigd door caspergt op 18-11-2003 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die PC3700 repen moet je niet op ras2cas 2 zetten..dan gaat alles goed. Zijn goede repen, gaan heel erg hard, maar geen ras2cas 2 ;) Ik heb ze getest :)
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.