[Ervaringen] NF7-S Madness!! (Deel 2)

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 1.109 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtremer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-08 12:17
Hoi Ik heb nu 3 dagen een Abit NF7-S

Maar 1 ding val me op :
- Vdimm
De Vdimm van de NF7-S ligt standaard als boven de 3.00V. Leuk, maar met de reepjes van tegenwoordig is 3V echt te weinig en al helemaal met merken zoals OCZ en Geil die standaard al veel voltage nodig hebben. De Vdimm mod lijkt vrij moeilijk, maar is eigenlijk zo gedaan.
Maar ik kan hem in de bios maar instellen tot 2,9 :(

Wat doe ik fout / Waar kijk ik overheen ?

Helpzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smollys
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-12-2024
Xtremer schreef op 01 november 2003 @ 02:37:

Maar 1 ding val me op :

[...]

Maar ik kan hem in de bios maar instellen tot 2,9 :(

Helpzz
Een beetje solderen aan je mobo mischien O-)
Je kan in de bios maar tot 2.9 v gaan ,maar met de vmod op je bordje wordt die 2.9 v -3.2v ofzo ,naargelang je je regelbare weerstand insteld .
Maar eerst dus handen uit de mouwen en solderen maar ;)

Ps :heb het zelf ook nog niet gedurft jom ,heb zelfs zonder vmod's al een kapot plankje gescoort :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:18

sapphire

Die-hard pruts0r

de meeste abit NF 7-s jes overvolten toch met ongeveer 0,1V dan heb je 3V

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
K heb mijne ook met V-mem gemod alleen als ik 3.15 instel gaat alles goed maar ga ik hoger dan worden de V-mem voltages instabiel. bv 3.2 volt en dan springt i heen en weer van 3.2 naar 3.14 en 3.12. Dus daar moet een 3.3 v mod voor koemen denk ik.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:01

charrel

Cortisol4life..

sapphire schreef op 01 november 2003 @ 18:56:
de meeste abit NF 7-s jes overvolten toch met ongeveer 0,1V dan heb je 3V
de mijne undevolt, 2.9 in bios is 2.78 echt ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Laatst online: 09-01 11:04

Maar 1 ding val me op :

quote:

- Vdimm
De Vdimm van de NF7-S ligt standaard als boven de 3.00V. Leuk, maar met de reepjes van tegenwoordig is 3V echt te weinig en al helemaal met merken zoals OCZ en Geil die standaard al veel voltage nodig hebben. De Vdimm mod lijkt vrij moeilijk, maar is eigenlijk zo gedaan.

Maar ik kan hem in de bios maar instellen tot 2,9

Helpzz
Als je nou eens goed een paar pagina's terug leest en de startpost leest en dan ook nog eens heel de draad kun je lezen dat de VDDR 'overvolt', wat wil zeggen dat tie 3,X nogwat levert als je hem op 2,9V zet...

Succes en post eens een shotje van je 250Mhz FSB, met WCPUID en Pifast en nog wat grut.... we zijn benieuwd..... vooral Serenity en ik.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb m'n enermax 350W vervangen door een truecontrol. Wat zitten spelen met de rails maar leverde voorlopig geen fsb winst op.
Wel valt me op dat de Truecontrol de temperatuur in de kast (en dus ook van m'n cpu) zo'n 5-6° doet stijgen.

Kan iemand me zeggen wat er allemaal op de 3.3V hangt (mem, ...) en wat op de 12V (cpu, fans, ...).
Dan weet ik wat er stuk kan gaan als ik de rails te ver opendraai :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:25

TiMMieJ

PSN: Orixez

Op 3,3 V zitte alleen maar onderdelen die op je mobo zitten dus je AGP je pci etc...
Op je 12V zitten vooral externe dingen zoals je HD's fan's cd-roms etc...
Dus met je 3,3V zou je een hoop dingen kunnen mollen maarjah dat zijn de risico's van het vak he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

Verwijderd schreef op 03 november 2003 @ 15:23:
Heb m'n enermax 350W vervangen door een truecontrol. Wat zitten spelen met de rails maar leverde voorlopig geen fsb winst op.
Wel valt me op dat de Truecontrol de temperatuur in de kast (en dus ook van m'n cpu) zo'n 5-6° doet stijgen.

Kan iemand me zeggen wat er allemaal op de 3.3V hangt (mem, ...) en wat op de 12V (cpu, fans, ...).
Dan weet ik wat er stuk kan gaan als ik de rails te ver opendraai :P
Ik heb ook een TrueCOntrol en heb alle lijnen al op de max gehad zonder dat er wat kapot is gegaan. Daarnaast past hij de voltages max. 5% aan, zodat je eigenlijk helemaal niets kunt slopen. Mijn 3.3V staat bijvoorbeeld altijd op zijn max (3.4V bij mij) en de 12V zet ik altijd op zijn max als ik ga PiFasten / Benchen, omdat mijn Vcore dan nóg wat stabieler wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Nieuwe drivers zijn uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Reduced susceptibility to audio glitches under heavy system load; additional fixes for 6 channel GetPosition glitches
Daar gaan veel tweakers blij mee zijn denk ik..

ftp://download.nvidia.com..._WinXP2K_WHQL_english.exe

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2003 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Uhm idd maar nu is de vraag zijn ze ook stabieler ? :P dat kan ik namelijk wel gebruiken :)

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindhoven657
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-05 12:57
Astennu schreef op 03 november 2003 @ 19:21:
[...]

Uhm idd maar nu is de vraag zijn ze ook stabieler ? :P dat kan ik namelijk wel gebruiken :)
Als jij dat dan eens gaat testen en vervolgens hier snel laat weten...... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Eindhoven schreef op 03 november 2003 @ 19:32:
[...]

Als jij dat dan eens gaat testen en vervolgens hier snel laat weten...... 8)
hehe ben ik al mee bezig :)

@ 2.43 driver kon ik 1.54 uur prime stabiel straaien @ 240 fsb 2770 mhz dus nu zullen we zien wat i nu haald.

Edit:

Ik zag dat er ook weer een ide driver in zit die heb ik er ook maar op gezet maar in eerdere versies bleef deze trager te zijn dan de standaart driver dus dat ga ik strax ook ff testen.

[ Voor 23% gewijzigd door Astennu op 03-11-2003 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
Nou bij mij was ie in de eerste PCMark2002 run een stuk trager en de volgende run net iets sneller. Die eerste run was echt zoveel slechter dat er gewoon wel iets mis moet zijn gegaan. Denk dat me pc nog nie helemaal klaar was met booten.

Bij sommige is ie sneller, bij sommige trager en bij sommige gelijk. Best vaag.

Ik heb zelf de SW IDE driver getest en tot nu toe nog geen lock-ups in tegenstelling tot eerdere versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
VinnieWeiss schreef op 03 november 2003 @ 19:45:
Nou bij mij was ie in de eerste PCMark2002 run een stuk trager en de volgende run net iets sneller. Die eerste run was echt zoveel slechter dat er gewoon wel iets mis moet zijn gegaan. Denk dat me pc nog nie helemaal klaar was met booten.

Bij sommige is ie sneller, bij sommige trager en bij sommige gelijk. Best vaag.

Ik heb zelf de SW IDE driver getest en tot nu toe nog geen lock-ups in tegenstelling tot eerdere versies.
Kun je cd's branden met die IDE, en heb je nog (of wil je nog) eens een HDtach doen? Heb ik ook weleens gedaan, nu jouw beurt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
Bleh moet ik weer uninstallen enzo. :P
Ik zal zo wel even een cd-tje branden. Als ik nog ergens een cd-r heb...
Moet ik ook weer Nero 6 ergens vandaan toveren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:53
Ik heb net de fsb sense mod uitgevoerd op de socket zelf, maar wat ik mij nu afvraag is of je daarmee ook een andere proc krijgt als ie met vers bios boot. Ik heb dus een xp1800+ en na de mod werd ie dan ook herkend als xp1800+(11,5x133), moet dit niet 11,5x166 zijn geworden ? Voor zover ik kan zien kan ik nu 5MHz extra op de FSB overklokken, maar dit kan net zo goed ergens anders aan liggen. Heb nl ook de NB koeler eraf getrokken en de koelpasta veranderd.

Is er een probleem met een slechte 12v lijn op dit abit mobo ? Die van mij ligt idle @225x6 al op 1,91. Onder stress @11x215 zakt die 12v in naar zelfs 11,51. Ik heb een chieftec360 watt en er hangt op een HD en 2 fannetjes na niets aan de voeding tijdens het tweaken/testen. De voeding zou volgens mij en anderen dit met gemak moeten trekken.

edit:
Toen ik nog met de asus draaide was de 12v dik in orde, maar de asus haalt z'n cpu voeding van de 5V en de abit van de 12v.

[ Voor 8% gewijzigd door Razkin op 03-11-2003 20:32 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
Branden ging goed. Was even bang omdat Nero vastliep op een NTSC SVCD van 480x480 maar met een framerate van 30fps. Oftewel vage fps...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Nou ik draai nu meer dan 2 uur prime en nog geen error dus tot nu toe zijn de drivers al stabieler. Kijken hoeveel verschil in totaal. Strax zal ik eens kijken hoe het met mem prestaties zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:14

MaDLiVe

.-Observer-.

De Abit trekt idd wat harder aan de 12V lijn dan andere mobo's 11.91 is trouwens nog wel prima hoor. Die van mij schommeld met een dure enermax 550watter ook nog tussen de 11.99/11.91V

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MaDLiVe schreef op 03 november 2003 @ 21:58:
[...]

De Abit trekt idd wat harder aan de 12V lijn dan andere mobo's 11.91 is trouwens nog wel prima hoor. Die van mij schommeld met een dure enermax 550watter ook nog tussen de 11.99/11.91V
Mja..het verschilt ook heel veel per plank (lees: per NF7-S). Op sommige planken is de 12V heel laag.. Ligt niet aan de voeding iig. Of je moet echt een 300W no-name hebben. Ik heb een CWT-380 en die trekt het allemaal wel.. (380W dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NexuZ
  • Laatst online: 11-08 18:58
Mijn 12V lijn die schommelt tussen de 11.80 en 11.86 Volt. Is dat nog redelijk of moet ik me zorgen gaan maken?

De -12V lijn zit rond de -12.35 en de 3.3V Dual rond de 3.52 Volt. :S

Vind het maar beetje hoog die laatste twee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Astennu schreef op 03 november 2003 @ 21:38:
Nou ik draai nu meer dan 2 uur prime en nog geen error dus tot nu toe zijn de drivers al stabieler. Kijken hoeveel verschil in totaal. Strax zal ik eens kijken hoe het met mem prestaties zit.
Ik kan me enkel voorstellen dat als je drivers stabieler zijn ze de northbridge minder intensief laten werken en dus al je scores omlaag gaan?

Verder heb je natuurlijk nog de temperatuur die variabel is in je kamer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
pierre-oord schreef op 03 november 2003 @ 22:37:
[...]

Ik kan me enkel voorstellen dat als je drivers stabieler zijn ze de northbridge minder intensief laten werken en dus al je scores omlaag gaan?

Verder heb je natuurlijk nog de temperatuur die variabel is in je kamer :)
Nou draait nu 4.10 uur zonder probs en tis er net warmer geweest dan normaal.
Pifast zij 51.13 @ 2770 MHz 240 fsb. Das normaal voor mijn doen.

Sandra lijkt wat minder mb/s te geven: 3701 en 3508. zat eerst een mb of 30 hoger. nja als mensen dit ff bevestigen weten we dat ook weer.

De hd prestatie was niet echt lekker maar die zal ik morgen ff meten met de oude drivers nu igg 14816 kb/s

[ Voor 8% gewijzigd door Astennu op 03-11-2003 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Mijn systeem: AMD Barton 2500@2333 (11 x 212 mhz)
Moederbord: NF7-S 2.0 (gek he)
Geheugen: Infineon PC 2700 USA Original 5-2-2-2 @3.01 V
Voeding: Antec 430 W Truepower

Zou het veel schelen als ik de Vmem mod zal doen om de FSB hoger te krijgen? Ik krijg hem nu niet echt hoger.

[ Voor 6% gewijzigd door _Richie_ op 04-11-2003 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Astennu schreef op 03 november 2003 @ 23:56:
[...]

Sandra lijkt wat minder mb/s te geven: 3701 en 3508. zat eerst een mb of 30 hoger. nja als mensen dit ff bevestigen weten we dat ook weer.
Hier een achteruitgang van dik 50mb met sisoft met nforce3.13, snelste drivers voor mij zijn nog steeds de standaard abit op het cd'tje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Ik zal die membench ook wel ff doen binnenkort. Als dit klopt, minder mem bandbreedte, is het normaal datie stabieler werkt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het plaatje in de openingspost van de L12 mod is weg, kan dat misschien teruggeplaatst worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
  • Laatst online: 21-04 03:10
NexuZ schreef op 03 november 2003 @ 22:32:
Mijn 12V lijn die schommelt tussen de 11.80 en 11.86 Volt. Is dat nog redelijk of moet ik me zorgen gaan maken?

De -12V lijn zit rond de -12.35 en de 3.3V Dual rond de 3.52 Volt. :S

Vind het maar beetje hoog die laatste twee
Da`s nog zeer redelijk, ik hoop niet dat het idle is, maar mijn 12 volt lijn is met een cheapass qtec dingetje 11.78 :?

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
charrel schreef op 04 november 2003 @ 09:31:
[...]

Hier een achteruitgang van dik 50mb met sisoft met nforce3.13, snelste drivers voor mij zijn nog steeds de standaard abit op het cd'tje.
uhm wel vaag dat pifast er niet onder lijd meestal gaat i dan ook meteen in tijd omhoog maar dat was hier niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 november 2003 @ 13:51:
Het plaatje in de openingspost van de L12 mod is weg, kan dat misschien teruggeplaatst worden?
Is bij mij nog gewoon zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 september 2003 @ 20:57:
NF7-S Madness

De L12 mod

De C1 chipsets houden alleen van 166MHz of 200Mhz CPU's. Met een Tbred B 1700+ zul je niet veel verder komen dan 220MHz FSB. Door je CPU te modden naar 166MHz win je zo 15MHz op de FSB..zeker de moeite dus.
De mod werkt net als het unlocken van een CPU alleen dan op de L12 bruggen.

[afbeelding]

De brug met het pijltje geeft de brug aan die de FSB regeld. Dit plaatje is een 166MHz chip. Op een 133MHz chip moet je de brug dus dicht maken :)
dit bv??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 november 2003 @ 13:51:
Doet het gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Astennu schreef op 04 november 2003 @ 15:03:
[...]

uhm wel vaag dat pifast er niet onder lijd meestal gaat i dan ook meteen in tijd omhoog maar dat was hier niet het geval.
Probeer dan ook ff een membench :?

Misschien gaat er een andere vage snelheid omhoog terwijl je mem bandbreedte omlaag gaat waardoor dingen beter lopen?

Als er echt iets aan het mem is veranderd, is het ook een idee om misschien nog eens alle timings te proberen van die eerste, die je altijd op 11 zet. Misschien dat lager nu wel hogere bandbreedte wordt?

Overigens: Is het nog een idee om een pelt op de southbridge te zetten?
Weet iemand misschicen of de southtbridge op de northbridge is aangesloten op zo'n manier dat die ook sneller moet gaan werken?

Serinity, heb jij nou een koelblok / fan op je southbridge staan? Ik heb er WC op namelijk.... anders zou dat met hoge clocks kunnen hebben te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pierre-oord schreef op 05 november 2003 @ 07:25:
[...]

Probeer dan ook ff een membench :?

Misschien gaat er een andere vage snelheid omhoog terwijl je mem bandbreedte omlaag gaat waardoor dingen beter lopen?

Als er echt iets aan het mem is veranderd, is het ook een idee om misschien nog eens alle timings te proberen van die eerste, die je altijd op 11 zet. Misschien dat lager nu wel hogere bandbreedte wordt?

Overigens: Is het nog een idee om een pelt op de southbridge te zetten?
Weet iemand misschicen of de southtbridge op de northbridge is aangesloten op zo'n manier dat die ook sneller moet gaan werken?

Serinity, heb jij nou een koelblok / fan op je southbridge staan? Ik heb er WC op namelijk.... anders zou dat met hoge clocks kunnen hebben te maken?
Mijn SB is passief gekoeld door een Zalman NB-32J.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, nu wel weer.. vreemd..
Maar ff ontopic, ik heb nu bios 19 erin gegooit, en ik kan nu ook op mp 10 en 10.5 boven de 200 gewoon wat doen en dit kon eerder niet. Iemand anders dit al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 november 2003 @ 10:23:
[...]

Ja, nu wel weer.. vreemd..
Maar ff ontopic, ik heb nu bios 19 erin gegooit, en ik kan nu ook op mp 10 en 10.5 boven de 200 gewoon wat doen en dit kon eerder niet. Iemand anders dit al geprobeerd?
Ik geraak wel met elke bios boven 200 met multi 10 of 10.5. Het is pas vanaf 220FSB dat alle biossen behalve D10 moeilijk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zow ik heb weer wat vaags... Als ik mn bios in ga zie ik dit:

Paint skillzz :)
Afbeeldingslocatie: http://www.fewture.cistron.nl/bios.JPG

wtf is dit?? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Laatst online: 17:37
veels te nooberige opmerking maar:
te ver overgeclockt dat de toegang naar je bios setup naar de klote is??

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PASware schreef op 05 november 2003 @ 12:21:
veels te nooberige opmerking maar:
te ver overgeclockt dat de toegang naar je bios setup naar de klote is??
ik heb daarvoor standaard gedraait..

mn systeem doet het gewoon..kan ook mn bios flashen enzo.. alleen niet het menu in :? Hij doet het nu dus op 11 x 100...yay! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 05 november 2003 @ 10:32:
[...]

Ik geraak wel met elke bios boven 200 met multi 10 of 10.5. Het is pas vanaf 220FSB dat alle biossen behalve D10 moeilijk doen.
begin eens met het terug lezen van bijvoorbeeld mijn posts :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 05 november 2003 @ 12:22:
[...]

ik heb daarvoor standaard gedraait..

mn systeem doet het gewoon..kan ook mn bios flashen enzo.. alleen niet het menu in :? Hij doet het nu dus op 11 x 100...yay! :D
Vaak is dat bij fan monitoring. Trek al je fan's eens los van je mobo, of knip het meestal gele rpm monitor draadje gewoon door. Ik denk dat het dan wel lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 november 2003 @ 12:16:

[afbeelding]

Dit heb ik al heel vaak gehad, dan blijft je CPU hangen bij het opbouwen van het biosscherm.

Een cmos reset helpt wel altijd bij mij, wazig dat dat niet bij jou werkt...

Ik heb ook al een paar keer gehad dat als ik de bios in ga dat ik 10000x BOOT FAILURE INCORRECT BOOT MEDIA te zien krijg... najah wazige shit is dat.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2003 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pierre-oord schreef op 05 november 2003 @ 13:24:
[...]

Vaak is dat bij fan monitoring. Trek al je fan's eens los van je mobo, of knip het meestal gele rpm monitor draadje gewoon door. Ik denk dat het dan wel lukt.
LOL! Welke fan? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je superbordje is toch niet overleden? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trek die bioschip uit je server en probeer die eens....Heb je meteen bios d10 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Laatst online: 10-09 13:58
Muis en toetsenbord zitten verkeerd! De aansluitingen omwisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

Verwijderd schreef op 05 november 2003 @ 12:16:

[afbeelding]

Whahahaha nooit gezien ventje ? :D ;)
Game over dude ,of doe hem es een paar keer flink resetten
Ik heb het zovaak gehad...

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Je suggereert dat z'n bord kapot zou zijn gegaan door een fan neem in aan :Z
Iedereen denkt meteen aan brak bios, check eerst eens andere dingen:
Ennuh, fan is dus ventilator he :P ;)

Check deze search eens, lees, en post...
http://gathering.tweakers...5Bsearch%5D=Zoek#hitstart
En hier een mooie post van jupiler die ook dacht dat het aan z'n clocks lag: Argh.. Kan niet meer in BIOS

Ik heb het zelf ondervonden namelijk op een ECS bordje... Overigens gebruik ik nooit die fan headers, tenzij het gewoon een CPU cooler is voor een office bak oid.

edit:
OMG, nu snap ik je geloof ik;
Je hebt geen fans aan je bord hangen. Ik dacht eerst dat ik iemand anders als jouw quote, rot nick :S , en jij hangt je fans ook nooit aan je bord geloof ik

:X

[ Voor 24% gewijzigd door pierre-oord op 05-11-2003 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Idd geen fan aan mn plank pierre ;)

En mn bord is ook niet dood. Hij doet het gewoon..heb nu bios 19 en hij werkt. YoupY stuurt me een andere chip.

Verder deed mn plank het wel, maar kon de bios niet in dus moest ik op 11 x 100 draaien :( Maar nu zit ik dus weer met die gare D19..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Droopy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-08-2019

_Droopy

Tweaken of school?,....Hmmm..

Verwijderd schreef op 05 november 2003 @ 19:32:

En mn bord is ook niet dood. Hij doet het gewoon..heb nu bios 19 en hij werkt. YoupY stuurt me een andere chip.

Verder deed mn plank het wel, maar kon de bios niet in dus moest ik op 11 x 100 draaien :( Maar nu zit ik dus weer met die gare D19..
Wat vindt je dan zo slecht aan dat D19-BIOS? (dat is iig wat ik uit je post begrijp.)
Ik draai er zelf ook mee en heb nog geen rare dingen meegemaakt.
(ook nog niet "super" aan het klooien gegaan, maar toch al wel weer iets hoger kunnen overclocken.)

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 05 november 2003 @ 19:32:

Dan flash je toch gewoon 10 :?

Of denk ik nou weer raar 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-09 11:51

Garrett

Watercooler

Idd.... of die bioscihp uit z'n server plukken en dan in z'n huidige plank stoppen, hij heeft nog een tweede NF7-S...

En dan hotflashen :Y)

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pierre-oord schreef op 05 november 2003 @ 20:02:
[...]

Dan flash je toch gewoon 10 :?

Of denk ik nou weer raar 8)7
Ja..zou je denken ja, maar dan kom ik dus niet meer in mn bios. Heb ook al een nieuwe D10 gedownload, maar dat hielp niks.. Vage bedoeling dit zeg..
Garrett schreef op 05 november 2003 @ 23:07:
Idd.... of die bioscihp uit z'n server plukken en dan in z'n huidige plank stoppen, hij heeft nog een tweede NF7-S...

En dan hotflashen :Y)
YoupY stuurt me een chippie.. En daarnaast is flashen het probleem niet. Dat gaat prima.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2003 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 11:29:
[...]

Ja..zou je denken ja, maar dan kom ik dus niet meer in mn bios. Heb ook al een nieuwe D10 gedownload, maar dat hielp niks.. Vage bedoeling dit zeg..

[...]

YoupY stuurt me een chippie.. En daarnaast is flashen het probleem niet. Dat gaat prima.
Dan is er blijkbaar iets aan de plank veranderd.

Dus de bios met D10 uit je oude bord doet het ook niet in het nieuwe, terwijl die daar wel werkt?

Vaag.. ook in het begin werkte het niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
_Droopy schreef op 05 november 2003 @ 19:45:
[...]

Wat vindt je dan zo slecht aan dat D19-BIOS? (dat is iig wat ik uit je post begrijp.)
Ik draai er zelf ook mee en heb nog geen rare dingen meegemaakt.
(ook nog niet "super" aan het klooien gegaan, maar toch al wel weer iets hoger kunnen overclocken.)
Nou..met D10 kan ik 245MHz draaien..met 19 niet..simpel.
pierre-oord schreef op 06 november 2003 @ 14:10:
[...]

Dan is er blijkbaar iets aan de plank veranderd.

Dus de bios met D10 uit je oude bord doet het ook niet in het nieuwe, terwijl die daar wel werkt?

Vaag.. ook in het begin werkte het niet?
Ik heb helemaal geen chips verwisseld kerel..lezen!

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2003 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 14:19:
[...]

Nou..met D10 kan ik 245MHz draaien..met 19 niet..simpel.

[...]

Ik heb helemaal geen chips verwisseld kerel..lezen!
Wissel ze dan 8)7 dan weten we weer meer ;) en kijk of het aan de bios chip ligt die vaag is (er is zoveel vaag met computers) of aan het mobo..

Ennuh, drop ff mailtje met je adres voor dat zilver spul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pierre-oord schreef op 06 november 2003 @ 14:37:
[...]

Wissel ze dan 8)7 dan weten we weer meer ;) en kijk of het aan de bios chip ligt die vaag is (er is zoveel vaag met computers) of aan het mobo..

Ennuh, drop ff mailtje met je adres voor dat zilver spul
YoupY stuurt me dus een chip op..daar wacht ik dus ff op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 14:38:
[...]

YoupY stuurt me dus een chip op..daar wacht ik dus ff op ;)
Je server mag zeker niet down >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
Welke drivers gebruiken jullie nou eigenlijk voor de chipset?

Om een of andere reden lockt 3.13 af en toe bij mij. Maar ik heb hem dan ook nie echt netjes geinstalled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij zijn die 3.13 drivers trouwens ietsje langzamer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weer iets vaags met me mobo

vandaag de xp2500+ gekocht maar krijg de MP niet hoger dan 11
dit kon trouwens met me oude 2400+ wel
De 2500+ zou toch unlocked moeten zijn op dit bordje?
Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
mmm , zo'n pelt maakt toch wel wat uit als je geen hoge VDD voltages draait. Ik kon met pelt op 1,4 VDD in bios _zonder_ vdd mod 240 net niet stabiel draaien, en, natuurlijk, 218 waarop ik m'n processor kon maxxen stabiel. Maar nu ik net m'n pelt eraf heb gehaald haalt m'n bord niet meer 218 stabiel op 1,4 VDD. Na verhogen in bios naar 1,6, het default voltage, loopt alles weer prima.

Het helpt dus toch wel, alleen kwam ik dus met voltage verhoging op nb met pelt nog niet verder. Ik zie wel eens, misschien kan ik nog eens andere CPU testen, maar dat zal waarschijnlijk een 64 bit worden tegen die tijd :)

Ik draai sinds een dag 3.13 er werkt goed. Ik heb alleen vergeten een bench te doen van tevoren 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-09 11:51

Garrett

Watercooler

Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 19:55:
weer iets vaags met me mobo

vandaag de xp2500+ gekocht maar krijg de MP niet hoger dan 11
dit kon trouwens met me oude 2400+ wel
De 2500+ zou toch unlocked moeten zijn op dit bordje?
Iemand een oplossing?
Welke BIOS heb je erin hangen?
En hoe hoog heb je de FSB gezet?

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mujo
  • Laatst online: 23-08-2021

Mujo

Nee hè?

Na checken in Sandra ga ik met de nieuwe 3.13 drivers ook ietsje achteruit in mem en hd-performance.

Gelieve niet te roken in mijn kantoorkamer!
Ik ben meer verslaafd aan sex, dan jij aan roken, maar je ziet mij toch ook niet neuken op kantoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garrett schreef op 06 november 2003 @ 23:16:
[...]
Welke BIOS heb je erin hangen?
En hoe hoog heb je de FSB gezet?
bios 18 en FSB van 230 MP staat op 11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Verwijderd schreef op 07 november 2003 @ 07:46:
[...]

bios 18 en FSB van 230 MP staat op 11
Flash Bios 10 er eens in (moet wel in Windows). Dat is voor de meesten de beste OC-bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Syzzer schreef op 07 november 2003 @ 08:18:
[...]

Flash Bios 10 er eens in (moet wel in Windows). Dat is voor de meesten de beste OC-bios.
werkt dat ook in xp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Guys de laaste rev. 2.0 plankjes ( van een maand of 2-3 )werken veel beter met de nieuwere biossen ( D18/D19) dan de oudere.
Heb je een plankie die je langer hebt dan 2-3 maanden dan zal de d10 beter werken .

Waarom weet niemand maar dit is uit uitvoerig testen gebleken :)
Heb zelf 2x nfs-rev. 2.0 eentje ouder dan 3 maanden en 1 jonger en dit klopt exact.

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Met Abit Flash menu ja :)

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bios 10 net geprobeerd maar weer geen succes.. mp kan nog steeds niet hoger dan 11..

net bios 19 ook maar geprobeerd.. zonder resultaat :|
Straks me cpu maar met de hand unlocken denk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 november 2003 @ 08:52:
[...]

bios 10 net geprobeerd maar weer geen succes.. mp kan nog steeds niet hoger dan 11..

net bios 19 ook maar geprobeerd.. zonder resultaat :|
Straks me cpu maar met de hand unlocken denk
Hoe wil je hem unlocken dan? Leg mij es uit hoe je een unlockte cpu unlockt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 november 2003 @ 09:46:
[...]

Hoe wil je hem unlocken dan? Leg mij es uit hoe je een unlockte cpu unlockt :)
het is niet echt unlocken maar je zou toch met het doorverbinden van pinnen een vaste mp in moeten kunnen stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 november 2003 @ 09:49:
[...]

het is niet echt unlocken maar je zou toch met het doorverbinden van pinnen een vaste mp in moeten kunnen stellen?
Dat kan idd..maar probeer eerst eens wat andere MP's.. Het zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 november 2003 @ 09:49:
[...]

Ik haal ook niet echt hoger dan 11x230.
Vergeet niet dat je dan ook al aan de 2530mhz zit he.
12x200 doe ik wel makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VinnieWeiss schreef op 07 november 2003 @ 10:42:
[...]

Ik haal ook niet echt hoger dan 11x230.
Vergeet niet dat je dan ook al aan de 2530mhz zit he.
12x200 doe ik wel makkelijk.
ja dat snap ik.. maar bijv 12 x 166 trekt ie ook al niet
Verwijderd schreef op 07 november 2003 @ 09:57:
[...]

Dat kan idd..maar probeer eerst eens wat andere MP's.. Het zou moeten werken.
heb net 11tot15 geprobeerd maar hij blijft gewoon 11 gebruiken...

edit:

net gekeken voor de pin mod, maar dat ga ik maar niet doen.. moet dan 5 pin verbindingen maken en dat vind ik te veel risico. Zal van het weekend de proc even op een andere mobo uitproberen.

edit2:
Verwijderd schreef op 07 november 2003 @ 18:39:
nog een slecht bericht..

natuurlijk wilde ik het er niet bij laten zitten.. dus dacht ga wel even met pin bruggen aan de slag.. maar dat werkt dus niet. Pc start dan niet meer op, heb verschillende mp geprobeerd met pinbruggen zonder resultaat..

Kortom ziet er nu naar uit dat je alleen de fsb omhoog kan gooien.. wat natuurlijk nog erg leuk is.. maar je al gauw tegen je max van je geheugen komt..

Blijf nu maar even op 2536 mhz draaien @ 1,8v
Het valt me wel op dat de temps zo lekker laag blijven van deze proc, net alles beetje zitten isoleren in me case en wc iets aangepast. Zit nu op een idle temp van 37 graden. En dat met deze snelheid, lijkt me niet verkeerd.

Ga vanavond maar eens verder op zoek naar info over de reden van het locken van deze proc. Want volgens mij zou je met een unlock zeer hoge resultaten moeten kunnen halen.

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2003 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Het volgende is aan de hand....

Ik heb mn NB gevlakt (althans; wat je vlak noemt, ik vind eerder dat het geen succes is maargoed) en er zit een Zalman NB47J op! Blijft lekker koud, rond de 25 graden.

Vddr gemod.... 20 slags potmeter van 5K erop, wat me een ruim voltage bereik geeft van 3,2V en meer.

Mijn latjes PC2700 Infineon voorzien van heatspreaders, welke ook goed werken.

Geteste BIOS'en D18, D19 en natuurlijk D10.

FSB gaat met posten tot 250Mhz, zonder problemen. Ik kan op 10*250Mhz mn sys opstarten. Mn geheugen trekt het dus op 250Mhz op 3,2V. Timings 5-2-2-2.
Mn CPU wil ook wel een aardig eindje mee. 2530Mhz MAX

Koeling is een Swiftech MCX462+ met Vantec Tornado welke de CPU op <2400Mhz op een Idle temp van 45 graden houd en stressed tussen de 45 en 50 graden.
Dit allemaal op 2,1V en hoger....

Pifast gedraaid en timings van geheugen naar 11-2-2-2 veranderen levert me geen snelheidswinst op.

Vanalles geprobeerd, maar ik kan mijn oude prestatie van 11,5*220Mhz niet eens meer halen. Welke ik voorheen wel stabiel kon Pifasten :X :?

10,5*230 lukt niet eens om te Pifasten. Windows laad tot 230Mhz FSBstabiel en hoger wil hij niet, maakt niet uit welk voltage of geheugen instellingen of chipsetvoltage.

Ik weet dat er ook een 3,3V I/O mod op je voeding is, maar mijn 3,3V lijn komt niet onder de 3,32 uit. Maar hij schommelt heel constant tussen 3,3 en 3,45 in. Omhoog een omlaag. Voordat ik die ga modden wil ik eerst zeker weten dat niks anders is.....

Ik vermoed dat mn NB gewoon niet verder wil. Hij is niet erg jong. A3 0311 is de core.

Voltages boven de 2,125V op de CPU resulteren in het niet opstarten van Windows. APIC mode uitzetten levert geen resultaat....

Het Enablen van de CPU Interface in Softmenu resulteert in het niet posten van het systeem boven de 220Mhz :? :'(

Ik weet het echt niet meer....

Vind het jammer.... veel geld en tijd gestoken in het modden en tweaken, maar ik ben er alleen op achteruit gegaan?

Tips, tricks???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Lijkt verdacht veel op wat ik hier ook heb. Ik ben tot de conclusie gekomen dat mijn mobo het gewoon niet trekt :(

Binnekort ga ik nog mijn waterblokjes vlakken, misschien dat dat me me net ff wat snelheidswinst opleverd. Iets adner kan ik me niet bedenken (heb ff geen geld voor een nieuwe plank helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Je zou eens kunnen proberen om het voltage van je chipset wat te verhogen. De nieuwe planken hebben dit niet zo heel erg hard nodig, maar met de oudere planken wil het wat meer helpen denk ik.

Verder is je 3.3V wel erg instabiel. Dit kan ik me ook wel voorstellen als 't mem er al 3.2V van nodig heeft. Ik denk dat je met een Vio mod dit wel kunt stabiliseren. Het is verstandig om ervoor te zorgen dat er tussen de Vio en Vddr een verschil zit van 0.2V. Dit bevorderd de stabiliteit weer en hoogstwaarschijnlijk kun je dan nog wat harder.

Verder worden nog steeds de beste resultaten behaald met de CPU interface op enabled. Een soortgelijke optie op m'n bijna wijlen asusje zorgde zorgde voor zo'n 3 mhz extra wanneer ie aanstond ten opzichte van de optie uit. Ik vermoed dat je met een nf7-s ongeveer dezelfde resultaten behaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
YoupY schreef op 07 november 2003 @ 19:41:
[...]

Je zou eens kunnen proberen om het voltage van je chipset wat te verhogen. De nieuwe planken hebben dit niet zo heel erg hard nodig, maar met de oudere planken wil het wat meer helpen denk ik.

Verder is je 3.3V wel erg instabiel. Dit kan ik me ook wel voorstellen als 't mem er al 3.2V van nodig heeft. Ik denk dat je met een Vio mod dit wel kunt stabiliseren. Het is verstandig om ervoor te zorgen dat er tussen de Vio en Vddr een verschil zit van 0.2V. Dit bevorderd de stabiliteit weer en hoogstwaarschijnlijk kun je dan nog wat harder.

Verder worden nog steeds de beste resultaten behaald met de CPU interface op enabled. Een soortgelijke optie op m'n bijna wijlen asusje zorgde zorgde voor zo'n 3 mhz extra wanneer ie aanstond ten opzichte van de optie uit. Ik vermoed dat je met een nf7-s ongeveer dezelfde resultaten behaald.
Met de optie CPU Interface enabled kan ik soms niet eens posten. Dus dat is ook geen echte optie....

Ik heb net weer alle BIOS'en geprobeerd en wat dingen veranderd, maar het heeft echt geen zin...

Ik heb vervolgens de Vddr mod even de potmeter losgesoldeerd, om te kijken of ik de oude resultaten weer terug kon krijgen, maar ik merk alleen maar meer onstabiliteit.

Het wordt alleen maar erger.... ik denk dat mn NF7-S richting wijlen gaat wat betreft het goeie OC werk.... Standaard is hij zo stabiel als wat.
Ik zal de eerste niet zijn :P

Ik denk stiekum dat mn NB toch niet helemaal goed is geschuurd.... (eerst met de dremel de grootste laag netjes weggehaald en daarna met schuurpapier verder uitgevlakt.... alleen hij is wel vlak maar niet op elke plek evenveel.... misschien ben ik zelfs wel tever gegaan ofzo.... (Stinger = prutzor :'( )

Maar Youpy, wat je zegt over die 3,3V I/O mod ben ik met je eens, ik zal misschien nog eens kijken of ik het doe....

(Ik loop al heel lang met het idee voor een Shuttle SN45G. En aangezien ik geen geld in een WC/Prommy o.i.d. wil investeren en mn oren gek worden van de herrie van alle fans, denk ik dat het eens tijd wordt voor iets anders)

Tips nog steeds welkom...

offtopic:
Stinger wordt een beetje treurig van zn PC op het moment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn ervaring is dat CPU int enable alleen goed werkt met bios 10.. Ik heb op 2 planken nu hetzelfde gehad. Met cpu int aan max 223MHz met bios 17 en 18..met bios 10 240 t/m 250..

CPU interface hakt echt heel erg hard in je bandbreedte en dus ook in je pifast tijd..

(tis vroeg ja..kom net uit mn werk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
SmokeyTheBandit schreef op 07 november 2003 @ 08:27:
Guys de laaste rev. 2.0 plankjes ( van een maand of 2-3 )werken veel beter met de nieuwere biossen ( D18/D19) dan de oudere.
Heb je een plankie die je langer hebt dan 2-3 maanden dan zal de d10 beter werken .

Waarom weet niemand maar dit is uit uitvoerig testen gebleken :)
Heb zelf 2x nfs-rev. 2.0 eentje ouder dan 3 maanden en 1 jonger en dit klopt exact.
Ik heb dit nu ook persoonlijk ervaren. Windows liep zelfs niet meer goed op 200 MHz. Het koste me wel 4 reinstalls van XP voordat ik er aan dacht dat het wellicht aan mijn bios lag. Alles draait nu weer goed en kom nu ook weer gelukkig door alle tests.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is ongeveer de maximale fsb wat je met bijv kingston 3200 geheugen kan halen?

draait nu 231 fsb maar wil dit een stuk gaan verhogen door ipv 2700 er 3200 in te zetten. Weet iemand de maximale haalbare fsb ongeveer?

zit trouwens een 2500+ op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Verwijderd schreef op 08 november 2003 @ 13:31:
wat is ongeveer de maximale fsb wat je met bijv kingston 3200 geheugen kan halen?

draait nu 231 fsb maar wil dit een stuk gaan verhogen door ipv 2700 er 3200 in te zetten. Weet iemand de maximale haalbare fsb ongeveer?

zit trouwens een 2500+ op
dat kan je nooit zeggen natuurlijk, koop dan pc3700 weet je zeker dat het hard gaat :P Heb je trouwens cpu interface wel op enabled staan? Anders heb je wel erg vet geheugen van 166 op 231fsb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

charrel schreef op 08 november 2003 @ 22:48:
[...]

dat kan je nooit zeggen natuurlijk, koop dan pc3700 weet je zeker dat het hard gaat :P Heb je trouwens cpu interface wel op enabled staan? Anders heb je wel erg vet geheugen van 166 op 231fsb!
Je kan beter zorgen dat je geheugen met goede chips heb dan dat je naar de rating ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
  • Laatst online: 21-04 03:10
Yo er schijnt een D10 bios te zijn die gehacked is dat SATA het dus doet maar ik kan hem niet vinden wie heeft um ??

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

caspergt schreef op 08 november 2003 @ 23:11:
Yo er schijnt een D10 bios te zijn die gehacked is dat SATA het dus doet maar ik kan hem niet vinden wie heeft um ??
Kan je hier vinden:

http://www.logan.eclipse.co.uk/downloads.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Mag ik vragen wat er niet goed werkte met sata in d10 ? Ik heb namelijk het probleem dat ik een versleten lp geluid krijg, wanneer ik sata gebruik, is dat gefixt ?

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:18

sapphire

Die-hard pruts0r

k geloof dat D10 corrupte data versturde naar de HD

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
sapphire schreef op 09 november 2003 @ 12:12:
k geloof dat D10 corrupte data versturde naar de HD
IDD, in de nieuwe biossen is een langere tijd aan de S-ata controller toe te kennen om te reageren oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:10

Epsilon

LOOOOL

ik kwam unmodded tot 223mhz FSB op MP van 11
op MP van 9.5 tot 235mhz

opzich niet zo bijzonder

Heb ik mijn mobo eruit gehaalt voor mod enz

blijkt dat mijn Chipset WC blok maar met een kwart (!!!!) van mijn NB contact maakte. Ja, hij is gelapped.

Scheef gemonteerd dus :x
Heb weer meer hoop gekregen dus ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Epsilon schreef op 09 november 2003 @ 16:19:
LOOOOL

ik kwam unmodded tot 223mhz FSB op MP van 11
op MP van 9.5 tot 235mhz

opzich niet zo bijzonder

Heb ik mijn mobo eruit gehaalt voor mod enz

blijkt dat mijn Chipset WC blok maar met een kwart (!!!!) van mijn NB contact maakte. Ja, hij is gelapped.

Scheef gemonteerd dus :x
Heb weer meer hoop gekregen dus ^^
wat is je max nu dan? 2453?
in je sig staat AthlonXP 2500+@ 2511mhz :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:10

Epsilon

Verwijderd schreef op 09 november 2003 @ 16:35:
[...]

wat is je max nu dan? 2453?
in je sig staat AthlonXP 2500+@ 2511mhz :?
Mja ok, die 2511 was met mp van 11.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Laatst online: 16:04
yowz tweakers,

Was vandaag ff aan het pielen met de instellingen van dit bordje. Ik kwam erachter dat het vdd voltage verhogen helemaal geen zin heeft (bij mij dan tenminste). Ik draaide op 1.4v vdd voltage (standaard is 1.6v) op een fsb van 237. Als koeling zit er een innovatek graph-o-matic op. Heb heletijd lopen primen zonder enige gedonder. Helaas kan ik niet hoger omdat het geheugen niet verder wil (mem timings zijn 2-2-2-11). Ook niet met een vdd van 1.7v. Verder kan ik niet meer booten met als 'cpu interface op enabled' staat boven een fsb van 220. Dat is met bios d19. D10 wil bij mij totaal niet. Hij trekt in ieder geval geen fsb van 237 en dus ga ik ook niet verder testen. Verder wil ook nog ff zeggen dat ik met een fsb van 237 de cpu voltage niet hoger kan dan 2.03v bij mij. Bij 2.06v of hoger gaat het booten van windows heeeel erg traag of zelfs helemaal niet. Geen verschil tussen IDE of SATA. Ik draai dus momenteel 237x11 (mp verhogen kan, maar doordat de cpu voltage niet stabiel hoger kan heeft het geen zin)

Zo, dit waren weer ff mijn ervaringen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door PhuSioN op 09-11-2003 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Ik vraag me eigenlijk af hoe dat nu zit met die cpu interface optie in je bios.
Heb ik hem uitstaan dan red ik 242fsb, zet ik hem aan dan red ik 223fsb.
Met die 223fsb is m'n memscore hoger en de prestaties dus sneller. Het geeft volgens mij dan een beetje vertekend beeld.
wat doet die optie nu precies, ik ben van mening dat als je overclocked die op enabled moet staan voor snellere prestaties.
Weet iemand mischien precies hoe het zit?

[ Voor 3% gewijzigd door charrel op 09-11-2003 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
charrel schreef op 09 november 2003 @ 23:38:
Ik vraag me eigenlijk af hoe dat nu zit met die cpu interface optie in je bios.
Heb ik hem uitstaan dan red ik 242fsb, zet ik hem aan dan red ik 223fsb.
Met die 223fsb is m'n memscore hoger en de prestaties dus sneller. Het geeft volgens mij dan een beetje vertekend beeld.
wat doet die optie nu precies, ik ben van mening dat als je overclocked die op enabled moet staan voor snellere prestaties.
Weet iemand mischien precies hoe het zit?
Ik zal hem ook eens uitzetten van de week (zit in toetsweek) om te kijken hoe hoog ik dan haal; nu 240 net niet stabiel.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Kaasie! Je probleem lijkt me duidelijk nu! Je hebt een nieuwe 2500+ waarvan de MP gelocked is. Lucky you :P (LOL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stinger666 schreef op 10 november 2003 @ 20:02:
Kaasie! Je probleem lijkt me duidelijk nu! Je hebt een nieuwe 2500+ waarvan de MP gelocked is. Lucky you :P (LOL)
ja dat wisten we al effe.. maar bedankt voor je snelle conclusie 8)7

Maar mijn cpu is en blijft een super ding :) Vanaf woensdag hopelijk helemaal dan hoop ik een fsb van 236 of hoger te gaan halen met ander geheugen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 november 2003 @ 22:09:
[...]

ja dat wisten we al effe.. maar bedankt voor je snelle conclusie 8)7

Maar mijn cpu is en blijft een super ding :) Vanaf woensdag hopelijk helemaal dan hoop ik een fsb van 236 of hoger te gaan halen met ander geheugen. :)
Ik zie jou in meerdere draadjes, maar kan nog nergens vinden welke code jij hebt. Wat is de code van jou processor? Laat de mensen ff weten welke code zo'n goede processor is. :)
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.