Het volgende is aan de hand....
Ik heb mn NB gevlakt (althans; wat je vlak noemt, ik vind eerder dat het geen succes is maargoed) en er zit een Zalman NB47J op! Blijft lekker koud, rond de 25 graden.
Vddr gemod.... 20 slags potmeter van 5K erop, wat me een ruim voltage bereik geeft van 3,2V en meer.
Mijn latjes PC2700 Infineon voorzien van heatspreaders, welke ook goed werken.
Geteste BIOS'en D18, D19 en natuurlijk D10.
FSB gaat met posten tot 250Mhz, zonder problemen. Ik kan op 10*250Mhz mn sys opstarten. Mn geheugen trekt het dus op 250Mhz op 3,2V. Timings 5-2-2-2.
Mn CPU wil ook wel een aardig eindje mee. 2530Mhz MAX
Koeling is een Swiftech MCX462+ met Vantec Tornado welke de CPU op <2400Mhz op een Idle temp van 45 graden houd en stressed tussen de 45 en 50 graden.
Dit allemaal op 2,1V en hoger....
Pifast gedraaid en timings van geheugen naar 11-2-2-2 veranderen levert me geen snelheidswinst op.
Vanalles geprobeerd, maar ik kan mijn oude prestatie van 11,5*220Mhz niet eens meer halen. Welke ik voorheen wel stabiel kon Pifasten
10,5*230 lukt niet eens om te Pifasten. Windows laad tot 230Mhz FSBstabiel en hoger wil hij niet, maakt niet uit welk voltage of geheugen instellingen of chipsetvoltage.
Ik weet dat er ook een 3,3V I/O mod op je voeding is, maar mijn 3,3V lijn komt niet onder de 3,32 uit. Maar hij schommelt heel constant tussen 3,3 en 3,45 in. Omhoog een omlaag. Voordat ik die ga modden wil ik eerst zeker weten dat niks anders is.....
Ik vermoed dat mn NB gewoon niet verder wil. Hij is niet erg jong. A3 0311 is de core.
Voltages boven de 2,125V op de CPU resulteren in het niet opstarten van Windows. APIC mode uitzetten levert geen resultaat....
Het Enablen van de CPU Interface in Softmenu resulteert in het niet posten van het systeem boven de 220Mhz
Ik weet het echt niet meer....
Vind het jammer.... veel geld en tijd gestoken in het modden en tweaken, maar ik ben er alleen op achteruit gegaan?
Tips, tricks???