LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Verwijderd
Abit heeft al tijden Vcore tot 2.3V op AMD planken..Verwijderd schreef op 25 October 2003 @ 12:59:
Ik zie hier veel mensen die een vcore > 1.85V draaien. Maar in alle reviews die ik heb gelezen is 1.85V het maximum. Heeft iedereen dan een voltmod uitgevoerd, of is er een bepaalde bios die de hoge vcore unlockt?
Jep en 2.1 werkt zonder aan passingen perfect maar dan moet je al een hele goed h2o hebben of prom want met air gaan de temps behoorlijk omhoog alleen de Swiftech 900 en swiftech mxc 462 kunnen het nog net aan.Verwijderd schreef op 25 October 2003 @ 13:00:
[...]
Abit heeft al tijden Vcore tot 2.3V op AMD planken..
[ Voor 18% gewijzigd door Astennu op 25-10-2003 15:13 ]
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Maar ik moet echt NODIG upgraden naar H20 en wat Mushkin pc3500 level 2
tja mijn swiftech 2400 mhz 2.1 volt met 3k6 rpm fan werd 50C stressed dus dan wil ik wel eens weten wat je doet. Pc buiten staan of zo.caspergt schreef op 25 October 2003 @ 15:17:
Hmm waarom draai ik met benches altijd op 2.1 volt met een idle temp van 39 graden en stressed 48 graden ??? wel met een thermaltake volcano 7+ op 6000 RPM maarja
Maar ik moet echt NODIG upgraden naar H20 en wat Mushkin pc3500 level 2
Ik heb gewoon m`n fan op 6k staan, en ik heb 2 outtake casefans vlak naast de koeler dus de warme lucht is zo de kast uit, ik heb natuurlijk AS3 op m`n cpu.
En voor de rest koelt dat ding gewoon rete goed als je ut aan mij vraagt, ik heb gisteren nog prime 95 4 uur laten draaien met small fft`s maximum stress dus, en hij werdt na 4 uur 47 graden stressed.
Dus opzich wel goed dacht ik zo, maar dan draait die wel op 2 volt.
Wat ik wel soms bij benches doe is m`n ramen open gooien, jas aan
[ Voor 12% gewijzigd door caspergt op 25-10-2003 16:24 ]
ah jah t was een 80x80 fan vandaar 3600 rpm als max.caspergt schreef op 25 October 2003 @ 16:24:
3600 rpm fan heb je dus ??
Ik heb gewoon m`n fan op 6k staan, en ik heb 2 outtake casefans vlak naast de koeler dus de warme lucht is zo de kast uit, ik heb natuurlijk AS3 op m`n cpu.
En voor de rest koelt dat ding gewoon rete goed als je ut aan mij vraagt, ik heb gisteren nog prime 95 4 uur laten draaien met small fft`s maximum stress dus, en hij werdt na 4 uur 47 graden stressed.
Dus opzich wel goed dacht ik zo, maar dan draait die wel op 2 volt.
Wat ik wel soms bij benches doe is m`n ramen open gooien, jas aanen benchen maar, kast temp is dan 17 graden ofzo
jah die stond hier wel aancaspergt schreef op 25 October 2003 @ 22:53:
Huhh nu heb ik toch wat raars, als ik m`n Soundstorm weer inschakel stijgt die ook weer 5 graden![]()
![]()
helemaal nix moet ik denk ik ook maar eens verandering in gaan brengen.sapphire schreef op 26 October 2003 @ 00:20:
ff een vraagje over de SB, wat voor koeling heb hebben de mensen hier op de SB van hun Abit?
Verwijderd
Zou een SLK900 met een thermaltake 80mm fan (80CFM) erop en 7 casecoolers meer dan 2V aankunnen?
Zekers wel denk 2.1 ook geen prob is je moet gewoon kijken dat je temp rond de 50 blijft.Verwijderd schreef op 26 October 2003 @ 00:30:
offtopic:
Zou een SLK900 met een thermaltake 80mm fan (80CFM) erop en 7 casecoolers meer dan 2V aankunnen?
Gewoon een pentium 1 blokje op maat gezaagt, en ff geschuurd, best wel ruw eigenlijk dat oppvervlak, daarna, as3 op het midden, op de zijkanten 2 puntjes 1 seconden lijm, die warmte bestendig was, (stond op de verpakking) altijd handig natuurlijksapphire schreef op 26 October 2003 @ 00:20:
ff een vraagje over de SB, wat voor koeling heb hebben de mensen hier op de SB van hun Abit?
En volgens mij moet ik nodig ns heatsinks op m`n mosfets doen, want 1.9 volt wordt m`n cpu gewoon warmer door die dingen, ik ga weer ff naar de schuur toe, ff m`n voodoo 3 heatsinkje eraf halen, zagen en erop pleuren
[ Voor 19% gewijzigd door caspergt op 26-10-2003 12:53 ]
als je pc nu oc'ed hebt houden jullie die dan ook of verkopen je die direkt door ??
ik ben van plan een nieuwe pc te kopen met de volgende onderdelen:
VOEDING: ENERMAX Power Supply 430Watt
MOBO: ABIT NF7-S VERSION 2.0
HD: MAXTOR 120GB 8MB SATA (7200/150)
CPU: AMD XP 3200+, Barton Core 400MHz
KOELING: KOOLANCE EXOS External Cooling + KOOLANCE CPU 200
MEMORY: MUSHKIN Dual Pack 512MB PC3500 (2x256MB) Level2
ik wil die pc dan ook wat enige tijd houden en wat oc'en nie direkt mobo modden maar is dit het nu goede tijd voor een pc te kopen zoals deze of komen er mischien in de vroege toekomst (dit jaar nog) nog betere dingen uit (betaalbaar
sorry voor offtopic
Ik zit met een probleen.
Ik heb mijn barton 2500 nu op 200 * 11 lopen en hij is stabiel (op standaard voltage)
Zordra ik mijn fsb op 202 zet boot die niet meer (ccmos reset)
Hoe kan ik heb hoger krijgen, temp's zijn goed 44 graden stressed.
Ik heb al ge probeerd vcore te verhogen,
MP op 10.5 en 10,
Men op 333 gezet (twinmos pc 3200)
Hoogere fsb 205, 210 ,212 ens.
De temp's zijn het probleem niet maar wat wel ?
Ik heb het dus over de onboard Soundstorm.
Ik heb gewoon m'n stereo setje aangesloten op de groene aansluiting (left front & right front), maar na een kwartiertje gamen wil hij nog weleens beginnen met kraken.
Ik draai nu 220x10.5@2V met corsair XMS 2-2-2-11@2.9V Chipset @ standaard Voltage.
Ik heb me al af lopen vragen of het verhogen van het chipset Voltage uitkomst zou brengen, maar daar ben ik wel erg voorzichtig mee aangezien het verhogen het AGP Voltage ook nog weleens problemen met zich meebrengt.
Ja, het hele systeem word dan warmer en de SB is dan weer de dupe van koelingloos werken.
Mijn systeem draait nu op 10.5 * 220 = 2310 stabiel op lucht.
(Ik meld dit dus gewoon even dat het niet aan je installatie ligt ofzo, naja, misschien dan
Intentionally left blank.
Ja..ik heb er ook last van. Ben er nog niet achter wat het is. M'n systeem doet alle testen zonder problemen, maar het geluid kraakt heel af en toe. De SB zou kunnen aangezien die geen fan heeft bij mij. Op mn andere NF7 heeft hij wel een fan en die heeft het niet, dus misschien is dat het. Kzal er es een fannetje op plakken..HitmanWVU schreef op 26 October 2003 @ 18:33:
Hebben de heren ook wel eens last van gekraak in het geluid als er al een tijdje gegamed wordt?
Ik heb gewoon m'n stereo setje aangesloten op de groene aansluiting (left front & right front), maar na een kwartiertje gamen wil hij nog weleens beginnen met kraken.
Ik draai nu 220x10.5@2V met corsair XMS 2-2-2-11@2.9V Chipset @ standaard Voltage.
Ik heb me al af lopen vragen of het verhogen van het chipset Voltage uitkomst zou brengen, maar daar ben ik wel erg voorzichtig mee aangezien het verhogen het AGP Voltage ook nog weleens problemen met zich meebrengt.
en bedankt heaKra schreef op 26 October 2003 @ 22:01:
HitmanWVU ik heb dus exact hetzelfde, zelfs zonder overclock wil het nog wel eens gaan lopen kraken. Ik heb zelf nog een Live! in mijn PC zitten dus het was niet zo erg, terug op de Live! dus maar
(Ik meld dit dus gewoon even dat het niet aan je installatie ligt ofzo, naja, misschien dan)
Waarschijnlijk zal het dus zo zijn dat de SB te warm word. Zal binnenkort eens ergens een oud p3 coolertje strikken en deze erop plaatsen.Verwijderd schreef op 26 October 2003 @ 22:05:
[...]
Ja..ik heb er ook last van. Ben er nog niet achter wat het is. M'n systeem doet alle testen zonder problemen, maar het geluid kraakt heel af en toe. De SB zou kunnen aangezien die geen fan heeft bij mij. Op mn andere NF7 heeft hij wel een fan en die heeft het niet, dus misschien is dat het. Kzal er es een fannetje op plakken..
Ik heb al verschillende drivers geprobeerd. Momenteel draai ik de gehackte drivers die in de eerste pagina aanbevolen worden.M1lamb3r schreef op 26 October 2003 @ 22:08:
hitman, je zou kunnen proberen om opnieuw de nforce drivers te installen, dat heeft namelijk bij mij geholpen, ik had ook last van dat kraken (eerst knal daarna gekraak) maar na een reinstall van de drivers werkt et nu gewoon goed.
Ik had trouwens flashmenu gebruikt om mijn bios te flashen met bios10..... Dit ging niet geheel naar wens. Het hele beestje reageerde nergens meer op ook al zei het programma: "Flash successfull. Please reboot now" (oid).
Even naar m'n collega geweest om dat beestje te hotswappen. Zoiets is hartstikke makkelijk en stelt echt niets voor.
Weet iemand trouwens hoeveel volt een northbridge fan normaal krijgt? Ik heb namelijk nog een oude NB heatsink over en die wil ik op de SB zetten. De huidige vind ik een maatje te groot.
Over dat flashen naar bios d10: Bij mij lijkt het tijdens het flashen alsof de PC vastloopt (als ik van 18 naar 19 flash bv niet), maar zegt hij na +- een minuutje "flash succesfull" oid. Dan werkt alles weer en kan ik gewoon rebooten door op yes te klikken. Het werkt voor de rest wel, dus ik maak me er verder ook totaal niet druk om, zat alleen de eerste keer een beetje bang te zijn dat het mis ging...
12VVinnieWeiss schreef op 27 oktober 2003 @ 13:39:
Cker weten dat je de Bios 10 gebruikte? Een v1 bios flashed ie er namelijk ook zo op en dan is ie inderdaad een beetje irritant met booten (niet dus...)
Weet iemand trouwens hoeveel volt een northbridge fan normaal krijgt? Ik heb namelijk nog een oude NB heatsink over en die wil ik op de SB zetten. De huidige vind ik een maatje te groot.
Kwam uiteindelijk op idee om Multimeter er op los te laten.
O ja, vergeten kapotte CPU van kapot mobo af te halen als je hem toch nog even stroom geeft voor meting (NB fan was nog wel goed
Heb je daar geen plaatjes van?
[/lichtelijk-offtopic]
Met bios d10 kom ik in tegenstelling tot de meesten een stuk minder ver als met 18/19. Daarbij komt dat als ik te hoog klok met 10 ik mijn windows-install direct verneuk
Ghehe.. bij mij was het dus MBM5HitmanWVU schreef op 26 October 2003 @ 18:33:
Hebben de heren ook wel eens last van gekraak in het geluid als er al een tijdje gegamed wordt?

Die zal wel hebben zitten knoeien met drivers ofzo. (MBM dus)
Ik heb het ook geinstalleerd staan, nu alleen staat het uit. Maar eergisteren op vorige winxp install stond het gewoon aan in de taakbalk, en counter-strike geluid klinkt wel goed?Syzzer schreef op 27 oktober 2003 @ 19:31:
[...]
Die zal wel hebben zitten knoeien met drivers ofzo. (MBM dus)
dit kon ik met 18 NIET en met 10 wel.
Ik d8 misschien is et wel interesant voor jullie.
Verwijderd
Wil het zelf wel opmeten maar daarvoor moet ik dan eerst het hele moederbord uit de kast halen + waterkoeling dus hoop dat iemand het makkelijker op kan meten of zo weet.
Verder heb ik m'n Vdd mod eraf gesloopt. Volgens mij doet dat ding he-le-maal niks!

Bij mij kon het in bijna alle gevallen opgelost worden door de AGP een paar Mhz hoger te zetten. Gekraak is dan niet meer waar te nemen, nog wel een beetje als ik Prime aanzet.
Bnet pindle#2913
Foutje..M1lamb3r schreef op 28 oktober 2003 @ 09:40:
maar waarom staat in het wcpuid mp 10.5? voor de rest wel nette score
Edit:
Dit heb ik met die nVidia tool gedaan btw.. Werkt wel ok dus..
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2003 09:53 ]
Ineens onder het spelen krijg ik allemaal gekraakt, gesis, gescheur gekke geluiden uit mijn audigy.
Sindsdien hoor ik af en toe tikjes als ik een mp3 afspeel

Hoe kan ik dit verhelpen, hiervoor had ik nergens last van.
BlaBlaBla
Problemen mogen hier niet.. ksst!Strider schreef op 28 October 2003 @ 15:57:
Ik was een paar dagen geleden flink aan het gamen.
Ineens onder het spelen krijg ik allemaal gekraakt, gesis, gescheur gekke geluiden uit mijn audigy.
Sindsdien hoor ik af en toe tikjes als ik een mp3 afspeel
Hoe kan ik dit verhelpen, hiervoor had ik nergens last van.
Zow! Dat is me een partij ziek zeg...Verwijderd schreef op 28 oktober 2003 @ 09:37:
Whoah..check dit
[afbeelding]
10.5x249MHz 11-2-2-2
Geen Vdd mod
Vddr @ 3.25V
Vcore @2.27V
Heel errug netjes!
Verwijderd
Wow, idd érg hard.... Wanneer ga je trouwens de Vdd mod doen (ik neem iig aan dat je die gaat doenVerwijderd schreef op 28 October 2003 @ 09:37:
Whoah..check dit
[afbeelding]
10.5x249MHz 11-2-2-2
Geen Vdd mod
Vddr @ 3.25V
Vcore @2.27V
Maar iig érg lekker
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2003 17:35 ]
Ik heb 10 x 250 gehaald, dat gaf 3846MB/s (1MB meer dan mn oude record), helaas crashte paint. Ik probeer van de week nog wel een keertje.Verwijderd schreef op 28 October 2003 @ 16:46:
[...]
Wow, idd érg hard.... Wanneer ga je trouwens de Vdd mod doen (ik neem iig aan dat je die gaat doen), ik denk dat dat ook nog wel het één en ander kan uitmaken, toch? Die had je er juist afgekickt omdat het niks uitmaakte, foutje
Maar iig érg lekkerIk hoop dat je die 250 FSB is haalt (vanuit de BIOS of niet), want dan zit je echt wel aan een 3900 MB'er (of iig bijna), denk ik
Om meer dan 3900 te halen moet ik 10,5 x 250 hebben, maar er is nu al te zien dat de plank begint in te kakken op die snelheid aangezien er steeds meer MHz voor 10MB/s erbij nodig is.
2x 256MB HyperX PC3500 CH-5. ik heb de heatspreaders eraf gesloopt btw. (Geen dual kit btw..gewoon 2 losse repen)NexuZ schreef op 28 oktober 2003 @ 17:06:
Met welk type HyperX geheugen heb je dat dan wel neit gehaald? PC hoeveel?
Ja..ik had het zelf niet echt verwacht eigenlijk. Zeker omdat deze plank in het begin absoluut niet wilde om over het mem nog maar te zijgencaspergt schreef op 28 October 2003 @ 17:44:
Sick sick sick en nog ns sicknog ff en je haalt nog de 3900 mbtjes , en dit met CH5 erruug kewl.

Mijn 3.3V mod werkt niet lekker. Ik ga nog even de draden van de 2 Vmods inkorten en wat dikker maken. NoStra zit al de hele tijd me op te jutten om een bak voltage op het mem te zetten. Na wat ervaringen van anderen te hebben gezien met extreme voltages ga ik het maar es proberen. 3.3 tot 3.4V moet je dan aan denken. Das nog redelijk bescheiden vergeleken met anderen
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2003 17:59 ]
Ik heb het lang volgehouden om er nix over te zeggen, maar nu doe ik het lekker toch!
Tis idd ff wennen die nieuwe naam, Fewture was voor mij bijna een begrip
hehe eindelijk iemand die er wat van zegt
Inbranden...dat ze harder gaan lopen na een tijdje van belasten. Goed merkbaar met deze repen.sapphire schreef op 28 oktober 2003 @ 20:54:
Serenity (mm moet ff wennen) Wat bedoel je met inbranden? en heb je die heatspreaders er alleen afgesloopt om te kijken welke chippies het zijn of heeft dat nog een ander doel ?
De heatspreaders heb ik eraf gehaald om te kijken watvoor chips het waren. Toen ze eraf waren keek ik naar die tape en dacht ik; dit kan niet goed zijn. Dus heb ik ze eraf gelaten.
Uhm ik d8t dat mijn Corsair gelijmt zaten maar dat weet ik niet zekers. Mja ik laat ze maar zitten wat nu kunnen ze al 240 halen maar dat wil mijn mobo toch nietVerwijderd schreef op 28 October 2003 @ 21:59:
[...]
Inbranden...dat ze harder gaan lopen na een tijdje van belasten. Goed merkbaar met deze repen.
De heatspreaders heb ik eraf gehaald om te kijken watvoor chips het waren. Toen ze eraf waren keek ik naar die tape en dacht ik; dit kan niet goed zijn. Dus heb ik ze eraf gelaten.
Bij mn Corsair had ik ze er ook af.. zit gewoon met tapeAstennu schreef op 28 oktober 2003 @ 22:28:
[...]
Uhm ik d8t dat mijn Corsair gelijmt zaten maar dat weet ik niet zekers. Mja ik laat ze maar zitten wat nu kunnen ze al 240 halen maar dat wil mijn mobo toch niet.
Hoe zie je wat voor chips het zijn? Ik heb de heatspreaders ook van mijn HyperX af gehaald en daar staat gewoon Kingston opVerwijderd schreef op 28 oktober 2003 @ 21:59:
[...]
Inbranden...dat ze harder gaan lopen na een tijdje van belasten. Goed merkbaar met deze repen.
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Dat kan..ze zijn er ook met Kingston chips namelijk. Bij mij staat er gewoon Winbond CH-5 op.Demoniac schreef op 28 October 2003 @ 22:58:
[...]
Hoe zie je wat voor chips het zijn? Ik heb de heatspreaders ook van mijn HyperX af gehaald en daar staat gewoon Kingston op
Loop ik vanmorge naar men pc en zie ik dat de pc uitligt terwijl ik hem gisteren had laten aanstaan.
Heb hem vorige week wel eens effe voorzien van mijn chilled waterkoeling om te benchen ,maar had ondertussen al een weekje terug op luchtkoeling en braafjes op 11 X 200 lopen .( is meer dan genoeg voor dagelijks gebruik niwaar
Terug proberen aanzetten leverde niets op ,buiten schijven en koelers die beginnen draaien ,voor de rest nog geen biep.
Effe processor ,voeding ,geheugen ....... biosresset . Nada dus.
Dus voorlopig mijn oud epox 8kha+ maar terug in gebruik tot ik mijn NF7-s terug kan dragen naar de winkel voor RDA.
Wil ik vanavond toch maar eens gaan kijken met een loupe voor men oog wat er nu kan mis zijn met men NF7-s rev2 bordje ,zie ik plotseling erg uitvergroot onder men loupe een schippie (weet niet wat het is) dat er met dikke brokken met de hand is opgesoldeerd.schippie zelf is half gesmolten door het solderen en staat een blaas op ,er net naast hangt hetzelfde ding en dat is mooi maschinaal neergeplant en de nummers zijn er nog mooi op te lezen terwijl het andere 0.3 mm boven het bord zweeft en er met dike brokken soduur en half weggesmolten aanhangt (mooi te zien wanneer het een keertje of 20 uitvergroot is onder men sterke loupe)
Waarschijnlijk nieuw bordje gekocht en een gerepareerd in handen gekregen dus
Had al een vermoeden toen ik de doos voor de eerste keer opende en zag dat de plastiekzak rond het bord al voledig verfrommeld was ,en op het bord een hoop vingerafdrukken stonden.
Damm ,ik haat winkels die deze praktijken toepassen ,die zetten gerepareede bordjes die terugkomen gewoon boven op de stapel nieuwe ,en de eerste die er eentje vraagt draaien ze het in zijn pan .
Sory voor de oftopic zooi maar ben pissed na die ontdekking en moest het toch effe ergens kwijtkunnen
Om toch maar iets ontopic te melden dus ,is dat er weer een NF7-s rev2 het heeft begeven.
Voor de stats dus
Verwijderd
Serenity vind ik echt een trutten naam...vond Fewture 10x beter. Moet ie natuurlijk zelf wetenSyzzer schreef op 28 October 2003 @ 19:42:
[...]
offtopic:
Ik heb het lang volgehouden om er nix over te zeggen, maar nu doe ik het lekker toch!
Tis idd ff wennen die nieuwe naam, Fewture was voor mij bijna een begrip. Maar je nieuwe naam klinkt ook goed, moet alleen ff wennen
.
Ben ik toch benieuwd waar je dat mobo hebt gekocht.Smollys schreef op 29 October 2003 @ 00:04:
Een lang, droevig verhaal...
Ik zal eens wat zoekwerk gaan verrichten, maar echt iets bijzonders verwacht ik niet.
Ik heb wel een goed idee, omdat het altijd lijkt alsof die mod niet werkt of de prestaties alleen maar slechter maakt.: [b] Heeft er iemand een puur passieve zalman sink opzitten? Doe er dan een thermometer tussen met beetje geleidingspasta. Check de temp na 30 min stressen _zonder_ vdd mod. Daarna vddmod doen en weer stressen, ook een 30 min. Dan moet temp ongeveer hetzelfde zijn, of veel hoger als je van 1,5 naar 2,2 volt gaat bijvoorbeeld!
Of is dit al gedaan en loop ik achter op de feiten?
edit:
fewture vond ik ook beter ja. Hoe durft die zomaar z'n nick te changen zonder een poll

edit2:
smolly, waar heb je dat bord gehaald? Zet dit ook ff in de shop-survey!
[ Voor 14% gewijzigd door pierre-oord op 29-10-2003 13:35 ]
Volgens mij heb je idd al eens zoiets gezegd en ik moet zeggen dat ik zelf ook begin te twijfelen. VDD verhogen (via die mod dus) levert me helemaal geen snelheidswinst op...pierre-oord schreef op 29 October 2003 @ 13:31:
mmm, ik heb het ooit al eens gezegt geloof ik of die vdd mods wel klopten.
Ik zal eens wat zoekwerk gaan verrichten, maar echt iets bijzonders verwacht ik niet.
Ik heb wel een goed idee, omdat het altijd lijkt alsof die mod niet werkt of de prestaties alleen maar slechter maakt.: [b] Heeft er iemand een puur passieve zalman sink opzitten? Doe er dan een thermometer tussen met beetje geleidingspasta. Check de temp na 30 min stressen _zonder_ vdd mod. Daarna vddmod doen en weer stressen, ook een 30 min. Dan moet temp ongeveer hetzelfde zijn, of veel hoger als je van 1,5 naar 2,2 volt gaat bijvoorbeeld!
Of is dit al gedaan en loop ik achter op de feiten?
[...]
Verwijderd
Nu ik eraan denk, zouden de ontbrekende fsb's (tussen 230 en 240 ontbreken er heel wat) in bios D10 wel beschikbaar zijn via dat nvidia system utility ding?
Bios 10 heeft niet alle fsb's, maar met de utility kun je ze wel draaien.Verwijderd schreef op 29 October 2003 @ 14:38:
Ik vind het nvidia sytem utility wel leuk. Spijtig dat er weinig functies ondersteund worden door de nf7-s.
Nu ik eraan denk, zouden de ontbrekende fsb's (tussen 230 en 240 ontbreken er heel wat) in bios D10 wel beschikbaar zijn via dat nvidia system utility ding?
Ik zal eens proberen als ik tijd heb met D19 10,5 mp te kunnen draaien zoals iemand zei. Iemand anders al geprobeerd of dat dan wel stabiel is? Misschien dat al die mailtjes naar abit toch zin heeft gehad?Verwijderd schreef op 29 October 2003 @ 14:55:
[...]
Bios 10 heeft niet alle fsb's, maar met de utility kun je ze wel draaien.
Mja..er zijn er zat die nog steeds die MP's niet kunnen gebruiken..pierre-oord schreef op 29 October 2003 @ 14:59:
[...]
Ik zal eens proberen als ik tijd heb met D19 10,5 mp te kunnen draaien zoals iemand zei. Iemand anders al geprobeerd of dat dan wel stabiel is? Misschien dat al die mailtjes naar abit toch zin heeft gehad?
Verwijderd
Das pure gerechtigheid, je ging ook veeeeel te hard met dat bordje, zo hard dat je mij voorbij kwam, en dat kan natuurlijk niet he?Smollys schreef op 29 October 2003 @ 00:04:
Damm ,damm ,damm![]()
![]()
Loop ik vanmorge naar men pc en zie ik dat de pc uitligt terwijl ik hem gisteren had laten aanstaan.
Heb hem vorige week wel eens effe voorzien van mijn chilled waterkoeling om te benchen ,maar had ondertussen al een weekje terug op luchtkoeling en braafjes op 11 X 200 lopen .( is meer dan genoeg voor dagelijks gebruik niwaar)
Terug proberen aanzetten leverde niets op ,buiten schijven en koelers die beginnen draaien ,voor de rest nog geen biep.
Dus voorlopig mijn oud epox 8kha+ maar terug in gebruik tot ik mijn NF7-s terug kan dragen naar de winkel voor RDA.
Wil ik vanavond toch maar eens gaan kijken met een loupe voor men oog wat er nu kan mis zijn met men NF7-s rev2 bordje ,zie ik plotseling erg uitvergroot onder men loupe een schippie (weet niet wat het is) dat er met dikke brokken met de hand is opgesoldeerd.schippie zelf is half gesmolten door het solderen en staat een blaas op ,er net naast hangt hetzelfde ding en dat is mooi maschinaal neergeplant en de nummers zijn er nog mooi op te lezen terwijl het andere 0.3 mm boven het bord zweeft en er met dike brokken soduur en half weggesmolten aanhangt (mooi te zien wanneer het een keertje of 20 uitvergroot is onder men sterke loupe)
Waarschijnlijk nieuw bordje gekocht en een gerepareerd in handen gekregen dus![]()
![]()
![]()
![]()
Had al een vermoeden toen ik de doos voor de eerste keer opende en zag dat de plastiekzak rond het bord al voledig verfrommeld was ,en op het bord een hoop vingerafdrukken stonden.
Damm ,ik haat winkels die deze praktijken toepassen ,die zetten gerepareede bordjes die terugkomen gewoon boven op de stapel nieuwe ,en de eerste die er eentje vraagt draaien ze het in zijn pan .
Sory voor de oftopic zooi maar ben pissed na die ontdekking en moest het toch effe ergens kwijtkunnen![]()
![]()
![]()
Om toch maar iets ontopic te melden dus ,is dat er weer een NF7-s rev2 het heeft begeven.
Voor de stats dus
Was het zo'n klein chippie links onderaan memslot 3?
Deze schijnen wel vaker door te branden, althans, ik heb het vaker gehoord.
pic?
Verwijderd
ik vind dit wel een beetje

voor specs zie sig
*edit* laat maar
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2003 22:43 ]
Noppe ,is een klein driepotig schippie links van de cpu fan aansluiting (4 mm ernaast ongeveer) helemaal bovenaan het bord.Verwijderd schreef op 29 October 2003 @ 16:35:
[...]
Das pure gerechtigheid, je ging ook veeeeel te hard met dat bordje, zo hard dat je mij voorbij kwam, en dat kan natuurlijk niet he?![]()
![]()
Was het zo'n klein chippie links onderaan memslot 3?
Deze schijnen wel vaker door te branden, althans, ik heb het vaker gehoord.
pic?
Ik denk niet echt dat dat kapot is ,maar het is duidelijk al eens vervangen geweest ,merk ik ook dat een van de condensator's net naast het cpu slot bovennaan helemaal bruin is en een andere vertoond ook sporen van uitlopen ,dacht dat het probleem van uitlopende condensators ondertussen uit de wereld was geholpen

Z3us ,heb je er al eens aan gedacht ,als ik een nieuw bordje moest krijgen
Ikzelf hoop gewoon dat ik zonder gedoe een nieuw krijg ,en deze keer eens echt een nieuw ,want hoe je het draait of keerd ,als er iets kapot gaat is daar gewoonlijk een rede voor ,en als je het repareerd zonder de oorzaak aan te pakken is de kans groot dat het terug kapot gaat ,en met zo een bordje in mijn pc verdedig ik liever niet men pifast score
Misschien is het bord een keer RMA (i.p.v. RDA) gestuurd door een prutstweaker of n00b die met zn heatsink of schroevendraaier deze chip eraf heeft gebeukt en er zelf met een dikke soldeerbout erop heeft geprutzt! Werkte toch niet helemaal lekker....Smollys schreef op 29 oktober 2003 @ 00:04:
Damm ,damm ,damm![]()
![]()
Heb hem vorige week wel eens effe voorzien van mijn chilled waterkoeling om te benchen ,maar had ondertussen al een weekje terug op luchtkoeling en braafjes op 11 X 200 lopen .( is meer dan genoeg voor dagelijks gebruik niwaar)
Waarschijnlijk nieuw bordje gekocht en een gerepareerd in handen gekregen dus![]()
![]()
![]()
![]()
Sory voor de oftopic zooi maar ben pissed na die ontdekking en moest het toch effe ergens kwijtkunnen![]()
![]()
![]()
Voor de stats dus
Winkel krijgt bord binnen en stuurt de klant een nieuwe, klant blij, winkel beetje blij, want het is goeie service....
Vervolgens zien hun een half gesoldeerde chip en solderen ze hem nog net iets beter dat het wel goed werkt....
Natuurlijk is er beschadiging opgetreden ten tijde dat tie niet goed zat en is er het een en ander aangefikt.....
De winkel had allang USER ABUSE moeten zeggen naar de misschien vorige klant en deze gewoon niet opnieuw in de winkel mogen leggen als tie gerepareerd was, wat mij 100% zo lijkt en anders.....
Had jij zelf ook wel eens kunnen bellen dat je een gebruikte plank hebt ontvangen.
Keb het zelf ook wel eens gehad.... verontschuldigingen gehad en de volgende dag een spiksplinternieuwe terwijl ik de oude nog op de post moest doen....
Goed om een lang verhaal kort te maken.... kut voor je!

Ik ga van de week de modjes maar eens proberen en proberen van hetzelfde geluidseuvel als wat Strider heeft te verhelpen. (Waarschijnlijk veroorzaakt door OC'en)
Nog updates voor de te solderen zaken?
Ik doe alles op lucht en ga op mn NB de laatste Zalman knikkeren met een 6 of 8CM erboven en het wat oudere Zalman broertje van die blauwe op mn SB.
Ik ga ook solderen met 0,5mm^2. Dat lijkt me verstandig met de stroom die er is....
Verder nog tips,...post ze!
Sukkel, je hebt dit toch niet zelf ook eens gedaan?Verwijderd schreef op 29 oktober 2003 @ 23:58:
Hmm..ik weet wel wat er met die plank gebeurd is.. Stekkertje van de cpu fan verkeerd erop. Dan fikt het mosfetje door dat ernaast zit... 3x raden hoe ik dat weet

(Anders neem ik mijn worden terug)
Heb jij hem toevallig niet ingeruild toen
Maaruh heb je/jullie nog tips voor de mod? Lees mn vorige post....
Verwijderd
Heb nu een MSI K7N Delta-L met een Barton 2500+ en ik ben er niet tevreden mee.
Als ik de fsb van de AQZFA 0335 WPMP op 11x 200 zet is ie niet meer stabiel met een vcore van 1.7 , max. vcore dat ik kan kiezen is 1.8 maar dat trekt ie ook al niet met piFast

De usb poorten gaan ook flippen als ik de fsb omhoog pleur, muis gaat heel raar doen, toetsenbord en muis werken af en toe niet eens na het booten van windows.
Ik heb een tijdje geleden besloten om waterkoeling te nemen en dat kan dus ook al niet met dit MSI bord

Is dit bord beter voor mij? Kan ik hier verder mee oc`en en kan ik er stabiel mee draaien op de 11x 200 of hoger met Corsair pc 3200 cas 2,5?
In ieder geval heeft dit mobo gaten rond de socket en heeft zelf geen moeilijkheden met een 200MHz FSB. De Vcore gaat tot 2.3V, maar dat had je zelf ook op kunnen zoeken.
MSI dat zegt genoeg! Lijkt mij zeker zeker de onstabiele factor in dit verhaal....Verwijderd schreef op 30 oktober 2003 @ 10:10:
Wat is de max. cpuvoltage van dit bordje
Heb nu een MSI K7N Delta-L met een Barton 2500+ en ik ben er niet tevreden mee.
Als ik de fsb van de AQZFA 0335 WPMP op 11x 200 zet is ie niet meer stabiel met een vcore van 1.7 , max. vcore dat ik kan kiezen is 1.8 maar dat trekt ie ook al niet met piFast
De usb poorten gaan ook flippen als ik de fsb omhoog pleur, muis gaat heel raar doen, toetsenbord en muis werken af en toe niet eens na het booten van windows.
Ik heb een tijdje geleden besloten om waterkoeling te nemen en dat kan dus ook al niet met dit MSI bord
Is dit bord beter voor mij? Kan ik hier verder mee oc`en en kan ik er stabiel mee draaien op de 11x 200 of hoger met Corsair pc 3200 cas 2,5?
Lekker een NF7-S nemen. Dit is op dit moment het snelste OC bordje voor AMD. De 8RDA+ van Epox kan het ook maar in iets mindere mate. De 8RDA3+ zou dan nog iets beter moeten zijn.... want die heb een nForce2 Ultra 400
Ik dacht dat de laatste NF7-S'en ook een nForce2 Ultra 400 aan boord hadden?Stinger666 schreef op 30 oktober 2003 @ 18:14:
[...]
MSI dat zegt genoeg! Lijkt mij zeker zeker de onstabiele factor in dit verhaal....
Lekker een NF7-S nemen. Dit is op dit moment het snelste OC bordje voor AMD. De 8RDA+ van Epox kan het ook maar in iets mindere mate. De 8RDA3+ zou dan nog iets beter moeten zijn.... want die heb een nForce2 Ultra 400
Iedere NF7-S rev. 2.0 heeft de Ultra400 aan boordLaagvliegerke schreef op 30 oktober 2003 @ 18:37:
[...]
Ik dacht dat de laatste NF7-S'en ook een nForce2 Ultra 400 aan boord hadden?

Laagvliegerke schreef op 30 oktober 2003 @ 18:46:
Ah okIk dacht ff dat Stinger666 bedoelde dat de 8RDA3+ beter was dan de NF7-S en die op zijn beurt terug beter dan de 8RDA+ Maar nu snap ik het... Tja, sommige mensen zijn wat trager van begrip dan anderen hé
Je doet je naam eer aan
De 8RDA heeft het ook..er is niks anders op het moment. De Ultra 400 is de C1 revisie.. Alle NF2 plankjes hebben die nu.Syzzer schreef op 30 oktober 2003 @ 18:42:
[...]
Iedere NF7-S rev. 2.0 heeft de Ultra400 aan boord. Wat hij bedoeld is dat de 8rda+ dat niet heeft.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2003 20:02 ]
De rev. vanaf 2.0 hebben allemaal ook een Ultra 400 aan boord.... maar in volgorde van OC 1. Abit 2. 8RDA+/8RDA3+ zelfde chipset en layout, alleen verschillende specs met wel of geen soundstorm....Laagvliegerke schreef op 30 oktober 2003 @ 18:46:
Ah okIk dacht ff dat Stinger666 bedoelde dat de 8RDA3+ beter was dan de NF7-S en die op zijn beurt terug beter dan de 8RDA+ Maar nu snap ik het... Tja, sommige mensen zijn wat trager van begrip dan anderen hé
MAar ik weet inmiddels van Serenity dat zijn chipset mod er alweer af is dus die laat ik om te beginnen ook maar weg dan

Verwijderd
Dit is wel afhankelijk van je moederbord. Sommige doen 't beter dan andere. Bij de mijn huidige overvolt ie maar 0.04V terwijl op een ander bordje dat ik gehad heb het voltage van het geheugen met 0.16V werd verhoogdpierre-oord schreef op 31 oktober 2003 @ 12:51:
En het mem overvolt altijd, als je 2,9 kiest in bios krijgt je 3,0x zegmaar.
Alleen de VDD mod lijkt geen nut te hebben.sapphire schreef op 31 oktober 2003 @ 13:26:
Nou lees ik weer dat Serenity z'n voltmods eraf aan het slopen is, welke mods hebben dan wel nut op dat bord ?
Ik kan met D19 iig op FSB van 220 op een MP van 10 en 10,5 draaien
!!!!!!!
Ik ga nu hogere FSB testen, maar eerst wilde die hier zelf op 200 mhz fsb niet eens die mp's doen!
Dit zijn wel wat uitroeptekens waard !!!!!!!
edit:
Mijn CPU kan max 2400 mhz draaien.
10,5 x 230 = OK (2415 mhz)
10 x 240 = Niet OK, wel leuk muziekje als je PC start (2400 mhz)
9,5 x 240 = OK (2280 Mhz)
9,5 x 245 = OK (2328 Mhz)
9,5 x 250 = Fouten in memtest (2375 Mhz)
Overigens haal ik net de VDD mod los, en stel hierna in bios hoogste waarde ervoor in. De resultaten blijven precies hetzelfde als ik hierboven genoemd heb. Overigens haalde ik ook deze waardes zonder peltier, en nu dus zonder VDD mod (eerst had ik de mod al "omzeild" door mod + laagste vdd in bios = zelfde als unmodded).
Fewture serinity zei al eens dat het ook andere componenten op het bord zouden kunnen zijn die uitmaxen, wat natuurlijk geheel juist is. Ik hoop alleen dat ik toch nog kan zeggen dat het niet zo is, en het blijkt dat mijn CPU de FSB niet lekker vind. Morgen ga ik naar een lan party toe. Ik ga proberen daar eens een CPUtje te lenen, en kijken watie doet
Een OK betekend 2x test 5 memtest. Echt balen dat 10 nog niet helemaal feilloos werkt. Vooral die is erg belangrijk voor mij, als blijkt dat m'n processor niet hoger wil als een FSB van 240 kan ik hem zo mooi uitmaxxxen.
Toch ben ik blij dat abit nog eens iets gedaan heeft. Overigens is D19 nu ook vanaf de Abit website ( www.abit.com.tw ) te downloaden om te flashen in dos ipv in flashmenu.
[ Voor 80% gewijzigd door pierre-oord op 31-10-2003 14:49 ]
* D-Three verlangt al totdat zijn nieuw bordje er is
[ Voor 8% gewijzigd door D-Three op 31-10-2003 17:39 ]
D19 is nog steeds niks hier.. 10,5 x 220 is zo instabiel als wat. En dat zijn m'n 24/7 settings. Ook de welbekende sirene heb ik alweer veel te vaak gehoord.Laagvliegerke schreef op 31 oktober 2003 @ 17:38:
Dus door D19 kan je nu plots hoger? Mooi nieuws!
/me verlangt al totdat zijn nieuw bordje er is
Kortom, niks veranderd...zoals al eerder gemeld was..
Kijk dat er bij jouw niks veranderd hoeft voor mij niks te betekenen; eerst kon ik geen 10 en 10,5 draaien, zelfs niet op een fsb van 210 ofzo. Als je het niet geloofd flash ik morgen (rond 15:00 ben ik er iig) of overmorgen wel ff voor je, kun je zelf kijkenVerwijderd schreef op 31 oktober 2003 @ 18:34:
[...]
D19 is nog steeds niks hier.. 10,5 x 220 is zo instabiel als wat. En dat zijn m'n 24/7 settings. Ook de welbekende sirene heb ik alweer veel te vaak gehoord.
Kortom, niks veranderd...zoals al eerder gemeld was..

Kzit nu in windows @ 237x11.5 dat was eerst onmogelijk. Koetje draait en loopt niet vast of errors. Dus ga nu ff gamen kijken wat er gebreurt.
Waarom zou ik het niet geloven?pierre-oord schreef op 31 oktober 2003 @ 20:53:
[...]
Kijk dat er bij jouw niks veranderd hoeft voor mij niks te betekenen; eerst kon ik geen 10 en 10,5 draaien, zelfs niet op een fsb van 210 ofzo. Als je het niet geloofd flash ik morgen (rond 15:00 ben ik er iig) of overmorgen wel ff voor je, kun je zelf kijken

10 en 10,5 werken wel bij mij, maar dat deden ze ook al met bios 14 t/m 18. Het probleem komt juist als ik de fsb omhoog doe. Voor zover ik weet heeft iedereen dat.. Op xtreme lees je iig steeds dezelfde symptomen. Alles ok totdat de fsb omhoog gaat. En ook steeds bij 220 t/m 230 (verschilt per plankje).
jah, ok, 235 was voor mij iig nieuw, dus zit er toch een afwijking in het bios dat probeerde ik aan te geven, ik formuleerde het alleen een beetje scheefVerwijderd schreef op 31 oktober 2003 @ 22:02:
[...]
Waarom zou ik het niet geloven?
10 en 10,5 werken wel bij mij, maar dat deden ze ook al met bios 14 t/m 18. Het probleem komt juist als ik de fsb omhoog doe. Voor zover ik weet heeft iedereen dat.. Op xtreme lees je iig steeds dezelfde symptomen. Alles ok totdat de fsb omhoog gaat. En ook steeds bij 220 t/m 230 (verschilt per plankje).

Maare, op jouw planken doet bios 10 het altijd zo goed; als jij nou eens D10 op mijn plank flasht, misschien datie dan ook meteen gaat werken

edit:
astennu, dat meen je toch niet he, zo'n smak koelpasta ? !!

[ Voor 5% gewijzigd door pierre-oord op 31-10-2003 23:53 ]
Dit topic is gesloten.