[Ervaringen] NF7-S Madness!! (Deel 2)

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 1.107 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
caspergt schreef op 19 October 2003 @ 13:44:
Stabiel ????? YOU DA MAN !!!
Hoeveel heb je nou op je ram staan 3.2 volts ??

Dit wordt een 3800 mbtje :9~ :9~ _/-\o_
Pifast klapt eruit bij de laatste stap, maar ik heb een vermoeden dat het mn proc is. Op 2.00V boot mn systeem namelijk niet..beetje vaag..

Die membench is redelijk stabiel. 3DMark kan ik net niet draaien helaas, maar internetten en msnen enzo is allemaal geen probleem. En 3DMark is ook mn proc denk ik. Ik kan wel op 9,5X testen, maar dat geeft een verkeerd beeld omdat alles onder de 10 vertraagt en het dus makkelijker is hoge fsb te draaien.

Ik moet dus even een proc hebben die flink hard gaat op laag voltage (en das lastig :P )

Ram staat hier op 3.18V en de Vdd op 1.8V. Vdd kan waarschijnlijk wel lager, maar op 1.8V gezet omdat ik haast had met tweaken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06:47

sapphire

Die-hard pruts0r

hehe dit is leuk om te volgen :)

FF een vraagje tussen door welke bios kan je nu het beste nemen om te OCen? En welke als je ook SATA wilt gebruiken ??

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sapphire schreef op 19 October 2003 @ 14:23:
hehe dit is leuk om te volgen :)

FF een vraagje tussen door welke bios kan je nu het beste nemen om te OCen? En welke als je ook SATA wilt gebruiken ??
Ik gebruik bios 10 en heb 1 HD op de SATA controller. Die membench is met mn C schijf op de sata.. Nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04 03:10
Eey hallo, jullie weten mischien nog wel dat ik niet het voltage kon meten met de multimeter van de VDD, nu heb ik dat dure multimeter ding van mn pa eindelijk uit kunnen vogelen, ik kan inmiddels 12 volt meten op de molex, maar nu doe ik dus de zwarte draad in een zwarte van een molex en de rode op het meetpunt en nu geeft die maar 1 volt aan !!! ik wordt er helemaal lirisch van weten jullie wat ik nu moet doen ?

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-08 16:07

Demo

Probleemschietende Tovenaar

caspergt schreef op 19 October 2003 @ 16:16:
Eey hallo, jullie weten mischien nog wel dat ik niet het voltage kon meten met de multimeter van de VDD, nu heb ik dat dure multimeter ding van mn pa eindelijk uit kunnen vogelen, ik kan inmiddels 12 volt meten op de molex, maar nu doe ik dus de zwarte draad in een zwarte van een molex en de rode op het meetpunt en nu geeft die maar 1 volt aan !!! ik wordt er helemaal lirisch van weten jullie wat ik nu moet doen ?
Waarom word je daar in hemelsnaam lyrisch van :?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
He fewture, je had beloofd om eens dat MP 9,5 te laten zien, vergeleken met 10... doe het dan eens opeen lagere FSB als 250. Eens kijken hoeveel het scheelt. Natuurlijk scheelt het want je hebt minder echte mhz-en, maar veel.... het scheelde wel iets had je eens laten zien, misschien 30mb sisoft bandbreedte maar da's nou niet echt een grote ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
caspergt schreef op 19 oktober 2003 @ 16:16:
Snel neerleggen die multimeter voordat je iest sloopt :X en eerst wat van elektro gaan snappen

edit:
ow ja, dat knopje :S

[ Voor 3% gewijzigd door pierre-oord op 19-10-2003 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:47

aKra

Intentionally left blank.

Waar kan ik die mooie koperen mosfet heatsinks kopen? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theshatter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-09 19:24
Denk ff aan AC / DC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
aKra schreef op 19 October 2003 @ 17:45:
Waar kan ik die mooie koperen mosfet heatsinks kopen? O-)
Coolermaster CRC-U01 (memory cooling). Die je hier ziet zijn gewoon op maat gemaakt denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
Demoniac schreef op 19 October 2003 @ 17:37:
[...]
Waarom word je daar in hemelsnaam lyrisch van :?
Omdat ik met dat ding al heel lang zit te prutsen en nog niet de vdd kan meten ! :P
Met wat voor soort multimeter meten jullie, met zòn cheap gamma dingetje ??

[ Voor 14% gewijzigd door caspergt op 19-10-2003 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

caspergt schreef op 19 oktober 2003 @ 20:34:
[...]

Omdat ik met dat ding al heel lang zit te prutsen en nog niet de vdd kan meten ! :P
Met wat voor soort multimeter meten jullie, met zòn cheap gamma dingetje ??
Ik wel :+
Werk prima hoor en kosten geen drol dus gaat ie een x kapot haal je gewoon een nieuwe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

Die van mij komt van de Aldi :+ das nog goedkoper :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pierre-oord schreef op 19 October 2003 @ 17:39:
He fewture, je had beloofd om eens dat MP 9,5 te laten zien, vergeleken met 10... doe het dan eens opeen lagere FSB als 250. Eens kijken hoeveel het scheelt. Natuurlijk scheelt het want je hebt minder echte mhz-en, maar veel.... het scheelde wel iets had je eens laten zien, misschien 30mb sisoft bandbreedte maar da's nou niet echt een grote ramp.
Ik heb vandaag 9,5 x 250MHz gedraaid. Punt is alleen..weer die 16 kleuren! Had ik met mn vorige plank ook al. Kon een sisoft draaien en daar kwam 3730 uit. 50MB/s trager dan 10 x 246. Need i say more?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 20 October 2003 @ 01:08:
[...]

Ik heb vandaag 9,5 x 250MHz gedraaid. Punt is alleen..weer die 16 kleuren! Had ik met mn vorige plank ook al. Kon een sisoft draaien en daar kwam 3730 uit. 50MB/s trager dan 10 x 246. Need i say more?
Je CPU draait natuurlijk wel 125 trager.

Die 16 kleuren daar heb ik hier ook last van. Zou het misschien de CPU kunnen zijn? Dat is makkelijk uit te vinden... Mijn CPU krijgt dat bij 245, een ander doet al vreemd bij 230 maar nooit de max gezocht.
Krijg jij bij memtest test 5 ook rijen fouten, maar kun je wel windows booten in 16 kleuren? Dat had ik namelijk...

Over die lan wordt overlegd door organisatoren, ze hebben wel eens problemen gehad met langskomen van mensen zeggen ze, je hoort het wel. Maar als ik dan jouw CPU kan testen in mijn bord, en die ook @ 9,5 x 250 16 kleuren geeft, kun je er bijna vanuit gaan dat het de CPU is... Mocht het wel m'n bord zijn die aan z'n max zit (geloof ik niet maja) kun je eens kijken of m'n tbred misschien wel hogere FSB aankan.

IIG makkelijke manier om eens wat mogelijkheden te proberen :)

edit:
Je vorige icon was veel 1337-er :X

[ Voor 5% gewijzigd door pierre-oord op 20-10-2003 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pierre-oord schreef op 20 October 2003 @ 10:38:
[...]

Je CPU draait natuurlijk wel 125 trager.

Die 16 kleuren daar heb ik hier ook last van. Zou het misschien de CPU kunnen zijn? Dat is makkelijk uit te vinden... Mijn CPU krijgt dat bij 245, een ander doet al vreemd bij 230 maar nooit de max gezocht.
Krijg jij bij memtest test 5 ook rijen fouten, maar kun je wel windows booten in 16 kleuren? Dat had ik namelijk...

Over die lan wordt overlegd door organisatoren, ze hebben wel eens problemen gehad met langskomen van mensen zeggen ze, je hoort het wel. Maar als ik dan jouw CPU kan testen in mijn bord, en die ook @ 9,5 x 250 16 kleuren geeft, kun je er bijna vanuit gaan dat het de CPU is... Mocht het wel m'n bord zijn die aan z'n max zit (geloof ik niet maja) kun je eens kijken of m'n tbred misschien wel hogere FSB aankan.

IIG makkelijke manier om eens wat mogelijkheden te proberen :)

edit:
Je vorige icon was veel 1337-er :X
Het is niet de cpu..het is je plank 100% zeker. Mn vorige plank had het probleem ook, maar dan op 242MHz..deze heeft het op 250. Ik heb er al tijden mee geworsteld en uiteindelijk resulteerde het in een plank die helemaal niet meer wilde. Ik ga het dus ook niet meer proberen.

Wat bij mij wel een beetje hielp was agp voltage. Als je die verhoogt en je reboot dan is je desktop normaal. Reboot je weer dan zijn die 16 kleuren er weer. AGP voltage heeft al 2 kaarten van mij gesloopt dus ik geloof het wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

zo te horen is er geen plank bestand tegen het OC geweld van Fewture ;)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
OK ik ga vandaag nog naar de Karwei toe voor een cheapass multimetertje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 20 October 2003 @ 10:47:
[...]

Het is niet de cpu..het is je plank 100% zeker. Mn vorige plank had het probleem ook, maar dan op 242MHz..deze heeft het op 250. Ik heb er al tijden mee geworsteld en uiteindelijk resulteerde het in een plank die helemaal niet meer wilde. Ik ga het dus ook niet meer proberen.

Wat bij mij wel een beetje hielp was agp voltage. Als je die verhoogt en je reboot dan is je desktop normaal. Reboot je weer dan zijn die 16 kleuren er weer. AGP voltage heeft al 2 kaarten van mij gesloopt dus ik geloof het wel..
Ik geloof het niet....

Het klopt gewoon niet...

Dat zou betekenen dat ik met peltier geen eens 1 F$%king mhz hoger haal, dat geloof ik niet. Zeker niet nadat ik een andere CPU erin zette, en deze niet harder wilde als een FSB van 230, welke mp dan ook. Daarom weet ik bijna zeker van de CPU... denk ik...

edit:
ik heb maanden gedraait op m'n oude videokaart met 1,7 agp geloof ik, het max van een 8rda+, en op 100 mhz agp snelheid, deed die mx440 zonder probs >:) daarna nog wat maanden zonder verhoging, had het gewoon eens allemaal op max gezet en niet terug gezet :P

[ Voor 13% gewijzigd door pierre-oord op 20-10-2003 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pierre-oord schreef op 20 oktober 2003 @ 11:40:
[...]

Ik geloof het niet....

Het klopt gewoon niet...

Dat zou betekenen dat ik met peltier geen eens 1 F$%king mhz hoger haal, dat geloof ik niet. Zeker niet nadat ik een andere CPU erin zette, en deze niet harder wilde als een FSB van 230, welke mp dan ook. Daarom weet ik bijna zeker van de CPU... denk ik...

edit:
ik heb maanden gedraait op m'n oude videokaart met 1,7 agp geloof ik, het max van een 8rda+, en op 100 mhz agp snelheid, deed die mx440 zonder probs >:) daarna nog wat maanden zonder verhoging, had het gewoon eens allemaal op max gezet en niet terug gezet :P
Wie zegt dat het de chipset is die niet harder kan.. En je haalt ook geen MHz hoger met die pelt..dat wisten we al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Laatst online: 13:47

aKra

VinnieWeiss schreef op 19 October 2003 @ 19:20:
[...]

Coolermaster CRC-U01 (memory cooling). Die je hier ziet zijn gewoon op maat gemaakt denk ik.
Hmmm... Inderdaad, maar door koper heen zagen is toch een flink karwei?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pierre,

Ik heb nog steeds hetzelfde mem en dezelfde cpu. Daar ligt het dus niet aan. Ik heb nu een andere plank en de 16 kleuren krijg ik 10MHz later. Trek je conclusies ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Hey Fewture ik kan je mail niet vinden in je profile dus vraag ik het hier maar :)
Ik zie dat je Kongston HyperX gebruiket. PC hoeveel gebruik jij, en weet jij waar je op moet letten als je HyperX geheugen wilt kopen dat een beetje goed clockt? (fsb 220/230?)?
alvast bedankt :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sapphire schreef op 20 October 2003 @ 15:17:
Hey Fewture ik kan je mail niet vinden in je profile dus vraag ik het hier maar :)
Ik zie dat je Kongston HyperX gebruiket. PC hoeveel gebruik jij, en weet jij waar je op moet letten als je HyperX geheugen wilt kopen dat een beetje goed clockt? (fsb 220/230?)?
alvast bedankt :)
Mn adres is fewtureATtweakersDOTnet ;)

Ik heb PC3500 met CH-5 chippies. Aan de buitenkant kun je helaas niet zien wat het is.. Ik heb de heatspreaders eraf gesloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vet plankie, Sandor!!
Nu nog ff stabiel en dan op 250! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 oktober 2003 @ 17:00:
Vet plankie, Sandor!!
Nu nog ff stabiel en dan op 250! ;)
Ja dat ding gaat als een leip :D 250 vind ie niet zo leuk alleen.. en 247,48,49 kan niet met bios 10 helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 20 October 2003 @ 12:24:
pierre,

Ik heb nog steeds hetzelfde mem en dezelfde cpu. Daar ligt het dus niet aan. Ik heb nu een andere plank en de 16 kleuren krijg ik 10MHz later. Trek je conclusies ;)
Ik weet het maar ik probeer toch nog ff de schijn op te houden ;) en kan het nog niet geloven hoe simpel het ook lijkt :P

Het is gewoon net ff té simpel eigenlijk, en zo werken computers nou eenmaal niet ;) ik ga er toch nog ff een barton in gooien hor, ben erg eigenwijs, maar zo af en toe zorgt dat ook wel voor goede dingen :X

edit:
Ik heb dus wel een cpu die niet harder wil als 230 (of zelf nog lager weet ff niet precies, maakt niet uit welke MP). Enne "
Wie zegt dat het de chipset is die niet harder kan." wat denk je dan dat het is? Het mem (twinmos/winbond BH5)..?

Trouwens, kan jouw mem die 250 eigenlijk wel aan? Misschien is dat nu je probleem? Je mag m'n bh5 er wel ff indoen als je denkt dat het zin heeft

[ Voor 25% gewijzigd door pierre-oord op 20-10-2003 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Laatst online: 10-09 13:58
The Doctor schreef op 19 October 2003 @ 20:47:
[...]

Ik wel :+
Werk prima hoor en kosten geen drol dus gaat ie een x kapot haal je gewoon een nieuwe :)
De mijne is duurder maar gaat niet snel stuk :P

@pierre-oord: Welk geheugen heb jij eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Laagvliegerke schreef op 20 October 2003 @ 18:55:
[...]

De mijne is duurder maar gaat niet snel stuk :P

@pierre-oord: Welk geheugen heb jij eigenlijk?
Twinmos/winbond BH-5

En @ 3,23 volt als het nodig is, corsair doet dat trouwens erg goed, m'n PC3200 deed iets van 235 11-3-3-2 en 240 met cas 2,5 dit winbond doet alles op z'n gemak op ik geloof 2,88 volt (minimale geloofik wat ik kan instellen in bios met voltmod)

[ Voor 34% gewijzigd door pierre-oord op 20-10-2003 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:15
VinnieWeiss schreef op 18 October 2003 @ 19:02:
[...]

Welke windows? In Windows XP moet je eerst SP1 installeren voordat je de USB drivers kan installeren dit ivm USB v2 enzo.
Staat de nieuweste bios op, en nog een effect. :(

Welke nforce 2 driver gebruiken jullie.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Trouwen, er heeft (bijna) niemand gereageerd op m'n vraag :P Niet erg al ik hem nog even stel? ;)
Laagvliegerke schreef op 17 October 2003 @ 18:07:
Mijn nieuwe hardware is zo goed als besteld, alleen twijfel ik nog over het mobo en de CPU. Momenteel heb ik een NF7-S rev1.2 en ik twijfel of ik die nu zou vervangen door een rev2.0. Mijn huidig mobo heb ik toch nog niet tot zijn maximum kunnen duwen aangezien mijn huidige CPU, het geheugen en onvoldoende koeling de beperkende factoren zijn. Maar waarschijnlijk ga ik met mijn rev1.2 toch niet kunnen tippen aan de rev2.0
En wat de CPU betreft, twijfel ik tussen de Barton 2500+ en de Barton 2600+.
Wat denken jullie?
Over het geheugen twijfel ik niet zoveel: Mushkin PC3500 Level 2 it is!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Laagvliegerke schreef op 22 October 2003 @ 18:29:
Trouwen, er heeft (bijna) niemand gereageerd op m'n vraag :P Niet erg al ik hem nog even stel? ;)

[...]

Over het geheugen twijfel ik niet zoveel: Mushkin PC3500 Level 2 it is!! :D
Dat is wel leuk mem. Qua cpu maakt het niet zoveel uit wat je kiest. Alleen de standaard instelling is net wat anders, maar verder kun je beter even letten op de codes op de cpu.

Als ik jouw was zou ik m'n plank vast vervangen wanneer deze helemaal op z'n eind zit. Kijk eerst maar eens wat die rev 1.2 kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd, zonde van die rev 1.2 plank, waar is de chipset gemaakt?
Taiwan of Korea?
Korea=crap maar Taiwan is best goed hoor, Oppainter deed 250 met een rev 1.2 plank.
Deze bordjes schreeuwen alleen om een Vdd mod en dikke koeling op de NB.
Als je 'm echt wegdoet wil ik 'm wel overnemen voor een leuk prijsje mits het wel een Taiwan NB is. ;)

Ps deze bordjes zijn ook niet echt dol op Bartons. :(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2003 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
YoupY schreef op 22 October 2003 @ 18:41:
[...]

Dat is wel leuk mem. Qua cpu maakt het niet zoveel uit wat je kiest. Alleen de standaard instelling is net wat anders, maar verder kun je beter even letten op de codes op de cpu.

Als ik jouw was zou ik m'n plank vast vervangen wanneer deze helemaal op z'n eind zit. Kijk eerst maar eens wat die rev 1.2 kan.
Een 2500+ dan maar, die is goedkoper :P De codes kan ik jammergenoeg niet bekijken :/ Het is trouwens nogal moeilijk om "extreme" oc-resultaten van een rev 1.2 te vinden. Maar ik kan nu hardware kopen aan een iets goedkopere prijs waardoor ik misschien beter toch meteen een rev 2.0 koop. Zeker als je weet dat een rev 1.2 officieel geen fsb van 200 ondersteunt waardoor ik waarschijnlijk niet ver boven de 200 zal geraken. Waarom vraag ik het eigenlijk nog? De keuze ligt eigenlijk voor de hand hé ;) Mijn grootste twijfel blijft eigenlijk de CPU maar zoals je zegt zal er inderdaad niet veel verschil zitten tussen een 2500+ en een 2600+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
edit:
Dit moest dus een edit zijn en geen quote van mezelf |:(
Verwijderd schreef op 22 October 2003 @ 19:09:
Taiwan of Korea?
Korea=crap maar Taiwan is best goed hoor, Oppainter deed 250 met een rev 1.2 plank.
Als je 'm echt wegdoet wil ik 'm wel overnemen voor een leuk prijsje mits het wel een Korea NB is. ;)

Geen idee waar de chipset gemaakt is. Ik heb nooit gekeken aangezien ik toch niet ver genoeg kan clocken met m'n huidige CPU en geheugen. Ik had het bordje gekocht omdat ik m'n vorige wat beu was en dit mij het ideale bordje leek. Deze plank lijkt wat overkill voor m'n huidige config maar een upgrade van CPU en geheugen wou ik meer op het eind van het jaar (ongeveer nu dus) doen.
Ik had nochtans echt moeite gedaan om zeker een rev 1.2 te hebben, wist ik veel dat er nog een rev 2.0 zou komen! 8)7 Gewoon te vroeg gekocht dus...
Ik weet echter nog niet of ik de rev 1.2 weg doe. Misschien hou ik 'em voor een 2de PC.
De bestelling is geplaatst! >:) Het kan wel nog een tijdje duren :+

[ Voor 25% gewijzigd door D-Three op 22-10-2003 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 22 October 2003 @ 19:09:
Taiwan of Korea?
Als je 'm echt wegdoet wil ik 'm wel overnemen voor een leuk prijsje mits het wel een Korea NB is. ;)

Zit je nou vaag grappig te doen, of heb je gewoon graag een rot bord ofzo?
"Korea=crap"
"mits het wel een Korea NB is"
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 15:36
Ik heb bij mijn nf7-s constant een rood lampje. Ding doet ook helemaal niets

Iemand enig idee wat dit inhoud/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pierre-oord schreef op 20 October 2003 @ 20:17:
[...]

Twinmos/winbond BH-5

En @ 3,23 volt als het nodig is, corsair doet dat trouwens erg goed, m'n PC3200 deed iets van 235 11-3-3-2 en 240 met cas 2,5 dit winbond doet alles op z'n gemak op ik geloof 2,88 volt (minimale geloofik wat ik kan instellen in bios met voltmod)
offtopic:
hmmz goed geheugen, hoe kom je eraan? :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HitmanWVU schreef op 22 October 2003 @ 20:34:

Rood lampje betekend dat er stroom is, probeer eens een bios reset?

edit: Can't win em all Mr Hard ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2003 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HitmanWVU schreef op 22 October 2003 @ 20:34:

als het goed is is dat rooie lampje dat er stroom op je mobo staat, voor de rest moet je ff duidelijker omschrijven wat er precies aan mankeerd/gebeurt is

edit: Bossie2002 ik geef toe jij was eerder _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2003 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HitmanWVU
Verwijderd schreef op 22 October 2003 @ 20:37:
[...]

als het goed is is dat rooie lampje dat er stroom op je mobo staat, voor de rest moet je ff duidelijker omschrijven wat er precies aan mankeerd/gebeurt is

edit: Bossie2002 ik geef toe jij was eerder _/-\o_
Ja precies :P sorry

Heb al een aantal oorzaken geschrapt

- processor werkt in een andere pc
- geheugen werkt in een andere pc
- meerdere voedingen gebruikt

Wat er precies gebeurd is:

- harddisk & fans beginnen te draaien
- geen beeld
- geen piepjes/post

Edit: Ik ben echt toe aan orale verwenning

NA DE BIOS CLEAREN IS HET MAKKELIJK DE JUMPER OOK WEER TERUG TE ZETTEN :(

[ Voor 10% gewijzigd door HitmanWVU op 22-10-2003 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HitmanWVU schreef op 22 oktober 2003 @ 21:10:
[...]

Ja precies :P sorry

Heb al een aantal oorzaken geschrapt

- processor werkt in een andere pc
- geheugen werkt in een andere pc
- meerdere voedingen gebruikt

Wat er precies gebeurd is:

- harddisk & fans beginnen te draaien
- geen beeld
- geen piepjes/post

Edit: Ik ben echt toe aan orale verwenning

NA DE BIOS CLEAREN IS HET MAKKELIJK DE JUMPER OOK WEER TERUG TE ZETTEN :(
iig bios resetten ja want het lijkt wel je cpu die niks van zich laat horen, meschien TEver OCed ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Check even of er niets kortsluiting maakt (dus een schroefgaatje teveel achter je mobo). Verder even helemaal kaal testen op je bureau, alleen mobo+cpu+mem+video en kijken of die iets doet. Houd eventueel een keer de insert toets in tijdens het booten, die zet alle mem timings op standaard etc (wat een bios reset ook had moeten doen magoe). Wat voor mem enzo heb je?

Enne, mr. Hard, dat twinmos mem is idd fijn spul ;) ik weet ff niet meer alleen waar ik het heb gekocht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Ik denk dat dit de week gaat worden van mijn nieuwe abit want nu heb ik genoeg van deze.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
Heb vandaag ook weer een nieuwe NF7-S. M'n vorige plank was erg hard aan het dood gaan. Wanneer ik op failsave settings in de bios kwam zag ik de bios regel voor regel worden opgebouwd totdat ie bleef hangen. Op normale settings had ie hier minder last van, maar kwam ie af en toe wel en af en toe niet voorbij de POST. Schoot dus niet echt hard meer op.

Heb vandaag een mooie plank uitgezocht op sb. (kreeg die kerel net niet zover dat ie ook ff de koeler eraf haalde). Sb komt uit wk 21 en de NB uit week 20.

Tot nu toe heb ik 'm nog helemaal unmodded draaien. 236 Mhz is net niet stabiel ;(. M'n pc reboot elke keer wanneer die net een tijdje in Windows is. Zou dus best wel eens aan m'n proc kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HitmanWVU
Verwijderd schreef op 22 oktober 2003 @ 21:28:
[...]

iig bios resetten ja want het lijkt wel je cpu die niks van zich laat horen, meschien TEver OCed ofzo?
ik had m'n cmos jumper nog op 2-3 staan

waarschijnlijk wilde hij daarom niets :o

Best wel erg... Ben ik vanaf 19:00 mee bezig geweest :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
He maar fewture, als je kan komen naar die LAN, vind je het dan goed als ik m'n pelt effies op je southbridge zet? (op mijn ding zit een sink vastgelijmt met as3ad en da's zo goed als op). Kijken wat er gebeurd >:). Na het testen van een andere CPU daar haal ik toch die pelt ertussenuit namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
pierre-oord schreef op 23 October 2003 @ 09:28:
He maar fewture, als je kan komen naar die LAN, vind je het dan goed als ik m'n pelt effies op je southbridge zet? (op mijn ding zit een sink vastgelijmt met as3ad en da's zo goed als op). Kijken wat er gebeurd >:). Na het testen van een andere CPU daar haal ik toch die pelt ertussenuit namelijk :)
Hoe wil je eigenlijk Pelt + koeling vastzetten op die SB?

Ik heb eindelijk m'n waterkoeling spullen binnen. Nou nog wat tijd vinden tussen tentamens en het leren om het in mekaar te gaan zetten.
Volgende week dan ook maar na een van de tentamens even potmeters enzo gaan kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pierre-oord schreef op 22 October 2003 @ 20:29:
[...]

Zit je nou vaag grappig te doen, of heb je gewoon graag een rot bord ofzo?
"Korea=crap"
"mits het wel een Korea NB is"
;)
Eh, sorry, ff ge-edit..bedankt. :o :o :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pierre-oord schreef op 23 October 2003 @ 09:28:
Ik zie niet waarom ik mijn plank aan jouw tweakkunsten moet onderwerpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand met een Antec truecontrol en een nf7-s hier? Hoever zou je je vddr met deze psu kunnen opvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 October 2003 @ 16:53:
Iemand met een Antec truecontrol en een nf7-s hier? Hoever zou je je vddr met deze psu kunnen opvoeren?
Hoever zou je je Vddr willen hebben dan?
Met een gewone Vddr mod heb je al snel 3.2-3.25V, is dat nog niet genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:05
Ik heb nu ongv 100000x op ctrl + s en F4 geramd en ik kom het raid bios niet in...

En abit react niet op mijn e-mail.

Iemand een tip?

Ook ziet het sata raid device mijn hdd @ de serillel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
RS_003 schreef op 23 October 2003 @ 17:13:
Ik heb nu ongv 100000x op ctrl + s en F4 geramd en ik kom het raid bios niet in...

En abit react niet op mijn e-mail.

Iemand een tip?

Ook ziet het sata raid device mijn hdd @ de serillel niet.
Zonder HDD kun je het raid bios niet in, dus zorg eerst dat je HDD zichtbaar is (overigens minimaal UDMA100 HD nodig geloof ik). En verder, ik dat bios kun je niks instellen als er geen raid op zit, d'r is alleen een error-check geloof ik die je kan gebruiken met 1HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
pierre-oord schreef op 23 October 2003 @ 17:34:
[...]

Zonder HDD kun je het raid bios niet in, dus zorg eerst dat je HDD zichtbaar is (overigens minimaal UDMA100 HD nodig geloof ik). En verder, ik dat bios kun je niks instellen als er geen raid op zit, d'r is alleen een error-check geloof ik die je kan gebruiken met 1HD.
Maar mijn lieve bios ziet mijn Serillel hdd niet ( 200GB maxtor d9L @ ATA 133 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Verwijderd schreef op 23 October 2003 @ 16:53:
Jah, ikkuh! Als ik de 3.3V helemaal open draai (staat hij overigens altijd :p ) is hij 3.31V rockstable. Mijn max Vddr max (met mod) schommelt dan tussen de 3.24 en 3.28V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
Verwijderd schreef op 23 October 2003 @ 17:09:
[...]

Hoever zou je je Vddr willen hebben dan?
Met een gewone Vddr mod heb je al snel 3.2-3.25V, is dat nog niet genoeg?
Met die voltages is het wel verstandig om de 3.3V ook wat op te voeren. Volgens dit draadje op Xtreme is het wel verstandig om 0.2V verschil te houden tussen de Vdd en Vddr voor de stabiliteit.
Syzzer schreef op 23 October 2003 @ 19:06:
[...]
Jah, ikkuh! Als ik de 3.3V helemaal open draai (staat hij overigens altijd :p ) is hij 3.31V rockstable. Mijn max Vddr max (met mod) schommelt dan tussen de 3.24 en 3.28V.
Hoeveel watt is die Antec eigenlijk, want 3.31V waarvan 5% extra is bovenop de normale 3.3V valt me wat tegen. M'n Enermax EG465AX-VE doet standaard al 3.34V. Tijd om 'm te modden dus naar 3.5 of 3.6 :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

550W, en die 3.3V valt em idd tamelijk tegen. Maar de 12V en 5V zijn zo enorm stabiel, ik kan stressen @ 2.125 Vcore wat ik wil, mijn multimeter geeft nix anders aan dan 12.23V (heb ik hem op ingesteld omdat de BIOS me dan verteld dat het voltage 12,03V is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
RS_003 schreef op 23 October 2003 @ 18:42:
[...]

Maar mijn lieve bios ziet mijn Serillel hdd niet ( 200GB maxtor d9L @ ATA 133 )
Deze dingen worden nogal dikwijls vergeten:
• HD 100% zeker op master?
• Voeding aangesloten op de Serillel?? = zelfde stekker als voeding voor floppy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Syzzer schreef op 23 October 2003 @ 19:06:
[...]
Da's net het probleem bij mij, ik ben niet zo'n held met een soldeerbout dus heb ik wil ik liever geen vddr mod doen. Ik dacht een truecontrol te kopen in de hoop dat als ik dan de 3.3V volledig opendraai het effect gelijkaardig zou zijn.

Dus hoever zou men vddr stijgen zonder mod, enkel met de 3.3V volledig open?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Kan ik niet voor je testen. Had de mod eerder gedaan dan dat ik de voeding had en ik ga hem niet loshalen, want ik ben ook geen held met een soldeerbout :p .

Ik heb nu 4x iets gesoldeerd in mijn leven, 1x op school, 1x een ledje op een printplaatje vervangen en 2x op een mobo :p . Ik durf te wedden dat die mod je gewoon lukt. Het is gewoon een kwestie van geduld. De eerste 2x moest ik hem ook weer loshalen omdat ik na inspectie tot de conclusie kwam dat ik een ander pootje ook raakte / niet goed contact maakte.

Conclusie: gewoon modden :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
Aangezien m'n vorige bordje na een half uurtje draaien dood was vanwege een verschoven mosfet zit ik me af te vragen of de blokjes die ik erop wou gaan plakken eigenlijk wel voldoen. Destijds waren de blokjes niet gekoeld met een fan. Dit wil ik nu wel gaan doen. Graag even jullie mening over de volgende blokjes.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/youpy/mosfetblokjes.jpg
*Clickable*

De fan die ik erop wil gaan zetten komt van een standaard boxed koeler af. Deze is 6x6 cm en maakt 5000 rondjes per minuut :) Deze fan wou ik bovenop de condensatoren vast gaan lijmen.

Verder ben ik nog op zoek naar de sensor die de temperaturen meet. Ik heb via de diverse temp sensoren van mbm de volgende waardes:

Winbond 1Winbond 2Winbond 3
...2015-47
2N3904--47-47
diode--47-47

ff ter verduidelijking, er zijn in totaal 9 sensoren volgens mbm Winbond 1, winbond 2 en winbond 3, met daarachter nog wat tekst, behalve 1 sensor. Leek handig om dit ff in tabelvorm te kiepen.

Deze waardes zijn gemeten met een prommie evap temp van -53.

Zowel de prommie temp als de -47 die mobo monitor meet lijken me een beetje aan de lage kant. Volgens mij liggen ze in werkelijkheid wel een aantal graden hoger, maar wat ik me afvraag is of die -47 de temperatuur is die bij de interne diode van de cpu hoort.

[ Voor 3% gewijzigd door YoupY op 23-10-2003 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij is het niet mogelijk negatieve temps te meten..?

Over die sinks..
Zonder fan is bad. Dat hele gebied word mega warm en alleen sinks is dus never genoeg. Zet je er echter een klein fannetje op..tja..dan is het een heel ander verhaal. Ik heb een 80mm fan, maar een 60mm is ook voldoende. Het produceert allemaal niet zoveel warmte, maar zonder fan word het aardig heet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
Bij mij geeft ie ook -47 aan meen ik (-48 dus :P)
En dat kan echt niet mijn interne CPU temp zijn, aangezien die luchtgekoeld wordt...
Winbond 1 is Mobo,
Winbond 2 is CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goed..m'n OC vordert gestaag en het begint nu toch wel zieke vormen aan te nemen.. Meteen maar pics..

Afbeeldingslocatie: http://www.fewture.cistron.nl/nf7-s2/untitled.JPG
PiFast op 10,5 x 244MHz

De sisoft op die snelheid:
Afbeeldingslocatie: http://www.fewture.cistron.nl/nf7-s2/3808MBs.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.fewture.cistron.nl/nf7-s2/3845.JPG

Vooral die laatste is ziek..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Zow! Netjes man! _/-\o_

Had jij je 3.3V nou nog verhoogd? En zo ja tot hoeveel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vcore: 2.2V
Vddr: 3.18V
Vdd: 1.85V
3.3V: 3.40V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga denk maar ook is een abit nf7-s halen :9~
Want ik word schijt ziek van mijn 8rda+ omdat hij niet meer hoger gaat dan 201mhz fsb :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Verwijderd schreef op 23 October 2003 @ 23:28:
Hmmm, dan ben ik bang dat mijn 3 weken oude TrueControl550 er ook maar aan moet gaan geloven... Die 3.3V heeft zijn max op 3.31V (in MBM5) :( .

Jij meet je 3.3V toch op die MOSFET? Is die gelijk aan wat de BIOS / MBM aangeeft? Op mijn molex is mijn 3.3V nl wel 3.40V.

Weet er trouwens iemand waar je 3.3V nog meer voor wordt gebruikt als voor MEM, en Chipset? AGP zal ook wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Laatst online: 10-09 11:51

Garrett

Watercooler

Verwijderd schreef op 23 October 2003 @ 23:28:
Is dat 2.2V gekozen in de bios(mobo undervolt nogal) of 2.2 echte volts... dus bijv. 2.3 gekozen in bios?

Verder erg goeie score... vooral die 3800+ met je mem :9~

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mujo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08-2021

Mujo

Nee hè?

Verwijderd schreef op 23 October 2003 @ 23:30:
Ik ga denk maar ook is een abit nf7-s halen :9~
Want ik word schijt ziek van mijn 8rda+ omdat hij niet meer hoger gaat dan 201mhz fsb :(
Ik haal het ook niet op mijn NF7-S 2.0 hoor :)
Maar ik heb er dan ook geen modjes op gedaan.
2500+ Barton draait nu op 2300MHz 11.5x200.
Krijg fsb ook niet boven 205 ofzo.
Geen idee waarom het niet wil. Iemand een idee?
Mem=2x256 corsair 3200 twinx LL,
alles verder standaard voltages, behalve vcore naar 1,825 volt.

Gelieve niet te roken in mijn kantoorkamer!
Ik ben meer verslaafd aan sex, dan jij aan roken, maar je ziet mij toch ook niet neuken op kantoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Mujo schreef op 23 oktober 2003 @ 23:42:
[...]

Ik haal het ook niet op mijn NF7-S 2.0 hoor :)
Maar ik heb er dan ook geen modjes op gedaan.
2500+ Barton draait nu op 2300MHz 11.5x200.
Krijg fsb ook niet boven 205 ofzo.
Geen idee waarom het niet wil. Iemand een idee?
Mem=2x256 corsair 3200 twinx LL,
alles verder standaard voltages, behalve vcore naar 1,825 volt.
Gooi je Vddr en Vdd eens omhoog en probeer dan nog maar eens om hoger FSB te draaien (eerst bij lagere MP wel te verstaan) :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Syzzer schreef op 23 October 2003 @ 23:35:
[...]
Hmmm, dan ben ik bang dat mijn 3 weken oude TrueControl550 er ook maar aan moet gaan geloven... Die 3.3V heeft zijn max op 3.31V (in MBM5) :( .

Jij meet je 3.3V toch op die MOSFET? Is die gelijk aan wat de BIOS / MBM aangeeft? Op mijn molex is mijn 3.3V nl wel 3.40V.

Weet er trouwens iemand waar je 3.3V nog meer voor wordt gebruikt als voor MEM, en Chipset? AGP zal ook wel...
Ik heb een CWT380..dies hetzelfde als een Antec TP 380 :P
Garrett schreef op 23 October 2003 @ 23:39:
[...]

Is dat 2.2V gekozen in de bios(mobo undervolt nogal) of 2.2 echte volts... dus bijv. 2.3 gekozen in bios?
2.2V in bios.. 2.1 echt ofzo..
Verder erg goeie score... vooral die 3800+ met je mem :9~
Ja..ik dacht ik doe ff een membench op die pifast snelheid.. 3808MB/s..ik dacht WTF!! Reboot..fsb nog ff hoger. Eerst pifast geprobeerd, maar dat vond ie niet fijn..toen sandra..3845MB/s.. Holy crap!! :o Ik dacht dat ik gek werd.. :D

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2003 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mujo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08-2021

Mujo

Nee hè?

Gooi je Vddr en Vdd eens omhoog en probeer dan nog maar eens om hoger FSB te draaien (eerst bij lagere MP wel te verstaan) :D .
Als ik Vddr omhoog gooi van standaard 2.6v naar max van 2.9v lijkt het allemaal
niets uit te maken. Eerder wordt de boel instabieler.
Draai bios D19 overigens sinds een paar dagen. Niet dat er nou merkbare
verschillen zijn met D18, maar toch. Iedereen raadt D10 aan, maar toen ik die
er op had kwam ik minder ver dan met de originele D16 die ik geleverd kreeg bij
m'n bord.
Casetemp is op dit moment @2300MHz 19 graden case en 34 graden cpu.
Airflow is nog niet optimaal (alleen intake werkt, geen actieve flow rond
het moederbord, laat staan outtake)

Gelieve niet te roken in mijn kantoorkamer!
Ik ben meer verslaafd aan sex, dan jij aan roken, maar je ziet mij toch ook niet neuken op kantoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Verwijderd schreef op 23 October 2003 @ 23:45:
[...]

Ik heb een CWT380..dies hetzelfde als een Antec TP 380 :P

[...]
Maar waar meet jij die 3.40V dan? En wat geeft de BIOS/MBM dan aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Syzzer schreef op 23 October 2003 @ 23:49:
[...]
Maar waar meet jij die 3.40V dan? En wat geeft de BIOS/MBM dan aan?
MBM en de bios geven hetzelfde bij mij en das 3.40V. Op de mosfet geeft hij iets van 3.6 en op de stekker 3.7 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Verwijderd schreef op 23 October 2003 @ 23:50:
[...]

MBM en de bios geven hetzelfde bij mij en das 3.40V. Op de mosfet geeft hij iets van 3.6 en op de stekker 3.7 ofzo.
OK, thnx, dan ga ik xtreme maar eens afzoeken hoe die mod op mijn voeding ook alweer ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
Syzzer schreef op 23 oktober 2003 @ 23:53:
[...]

OK, thnx, dan ga ik xtreme maar eens afzoeken hoe die mod op mijn voeding ook alweer ging.
Begin van dit topic staat ook een 3.3V mod iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Mujo schreef op 23 October 2003 @ 23:48:
[...]

Als ik Vddr omhoog gooi van standaard 2.6v naar max van 2.9v lijkt het allemaal
niets uit te maken. Eerder wordt de boel instabieler.
Draai bios D19 overigens sinds een paar dagen. Niet dat er nou merkbare
verschillen zijn met D18, maar toch. Iedereen raadt D10 aan, maar toen ik die
er op had kwam ik minder ver dan met de originele D16 die ik geleverd kreeg bij
m'n bord.
Casetemp is op dit moment @2300MHz 19 graden case en 34 graden cpu.
Airflow is nog niet optimaal (alleen intake werkt, geen actieve flow rond
het moederbord, laat staan outtake)
D19 ? WAs dat neit een beta ? zijn niet multiplers al gefixt ? want 11x240 wil nie techt bij de D18

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Astennu schreef op 24 October 2003 @ 11:41:
[...]

D19 ? WAs dat neit een beta ? zijn niet multiplers al gefixt ? want 11x240 wil nie techt bij de D18
Astennu je bent traag man... D19 is er al weer een week zowat. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op 24 October 2003 @ 11:49:
[...]

Astennu je bent traag man... D19 is er al weer een week zowat. :D
Jah ben 4 dagen weg geweest maar daar voor was i er nog niet :) maar enige verbetering ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djolaff
  • Laatst online: 05-12-2024
Hoi ik heb een vraagje ik heb ook een nf7-s gekocht met zalman zm-nb47j (dat blauwe ding).
Dus erop gezet en zie ik dat ie aan 2 zijden zo'n 4 mm tekort komt.
Mijn vraag is dus kan dit kwaad of niet.
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
djolaff schreef op 24 October 2003 @ 14:56:
Hoi ik heb een vraagje ik heb ook een nf7-s gekocht met zalman zm-nb47j (dat blauwe ding).
Dus erop gezet en zie ik dat ie aan 2 zijden zo'n 4 mm tekort komt.
Mijn vraag is dus kan dit kwaad of niet.
Alvast bedankt
Nope.. de NB is eigenlijk maar heel klein en zit in het zwarte vierkantje zeg maar. Waar je koeler opzit is dus alleen de casing van de chip. Niks aan de hand dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
Jeezus Fewture da`s idd sick, ik zei al dit wordt een 3800 mbtje :P maar dat wist iedereen natuurlijk al ;)
Wie weet trouwens wat de hoogste brandbreedte is op een AMD systeem ? Ik heb nog niet hoger gezien dan dat van Fewture.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fewture, wat voor werk doe je dat je genoeg poen hebt om eens in
de zoveel tijd spulletjes te vernaggelen met DOC? :+
Of heb je geen vriendin (scheelt ook bergen met geld)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
caspergt schreef op 24 October 2003 @ 15:13:
Jeezus Fewture da`s idd sick, ik zei al dit wordt een 3800 mbtje :P maar dat wist iedereen natuurlijk al ;)
Wie weet trouwens wat de hoogste brandbreedte is op een AMD systeem ? Ik heb nog niet hoger gezien dan dat van Fewture.
Ik had 3850MB/s uitgerekend..mja..het werd 3845MB/s :+

De hoogste die ik heb gezien is van Learn op 10,5 x 250Mhz en die bench gaf 3911MB/s. Maar 250MHz gaat helaas niet.. Ik ben nog niet helemaal zeker wat het probleem is. Nu ben ik op deze plank ook wat zuiniger moet ik zeggen :o
Verwijderd schreef op 24 October 2003 @ 15:22:
Fewture, wat voor werk doe je dat je genoeg poen hebt om eens in
de zoveel tijd spulletjes te vernaggelen met DOC? :+
Of heb je geen vriendin (scheelt ook bergen met geld)?
Ik ben gewoon student en werk als taxichauffeur (lekkere fooi enzo :P ). Ik vernaggel over het algemeen vrij weinig. Tot nu toe 2x GF4 Ti4200 en 2 mobo's gaar (maar niet stuk). En ja ik heb ook een vriendin :P
Zoveel geld geef ik niet uit aan tweaken.. Anders had ik wel een prometeia en een 9800Pro. Ik moet het doen met water en een schamele FX5200 ;)

Edit:

Ik koop iig veeeeeel minder hardware dan sommige users hier. Er zijn er hier die al 6 bartons hebben gehad, 3 Radeons en 5 Abit planken.. Dan valt het bij mij wel mee. Daarnaast verkoop ik mn HW altijd weer en dus heb ik voor heel weinig geld nieuwe HW. Bijv HyperX voor 10 euro ;) Barton voor 20 euro..etc etc.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2003 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 24 October 2003 @ 15:52:
[...]

Ik had 3850MB/s uitgerekend..mja..het werd 3845MB/s :+

De hoogste die ik heb gezien is van Learn op 10,5 x 250Mhz en die bench gaf 3911MB/s. Maar 250MHz gaat helaas niet.. Ik ben nog niet helemaal zeker wat het probleem is. Nu ben ik op deze plank ook wat zuiniger moet ik zeggen :o

[...]

Ik ben gewoon student en werk als taxichauffeur (lekkere fooi enzo :P ). Ik vernaggel over het algemeen vrij weinig. Tot nu toe 2x GF4 Ti4200 en 2 mobo's gaar (maar niet stuk). En ja ik heb ook een vriendin :P
Zoveel geld geef ik niet uit aan tweaken.. Anders had ik wel een prometeia en een 9800Pro. Ik moet het doen met water en een schamele FX5200 ;)

Edit:

Ik koop iig veeeeeel minder hardware dan sommige users hier. Er zijn er hier die al 6 bartons hebben gehad, 3 Radeons en 5 Abit planken.. Dan valt het bij mij wel mee. Daarnaast verkoop ik mn HW altijd weer en dus heb ik voor heel weinig geld nieuwe HW. Bijv HyperX voor 10 euro ;) Barton voor 20 euro..etc etc.
Wil je voor mij ook zo'n barton voor 20 euro halen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pierre-oord schreef op 24 October 2003 @ 16:02:
[...]

Wil je voor mij ook zo'n barton voor 20 euro halen? :+
Mja..je moet natuurlijk 1x wat geld eraan uitgeven. Maar verkoop je proc voor 70 en haal voor 90 een nieuwe bijv.. Kun je toch vaak een nieuw procje testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3N_B0Y
  • Laatst online: 06-03 08:26

D3N_B0Y

SENDO X

Ik zit met een probleempje met mijn moederbord hiero
sinds een aantal dagen doet mijn moederbord het niet meer hij post gewoon niet meer en geeft geen kik, er komt alleen stroom op en de fans draaien.

ik had toen alles geprobeerd van andere processors tot andere biossen maar het luk gewoon niet meer maar opeens na 2 dagen deed ie het weer perfect tot ik bios ging flashen naa D19 O+ en toen deed ie het weer niet

Zou 1 van jullie hier me kunnen helpen ik ben ten einde raad en heb geen zin in garantie B)

:: ABIT AN7 :: GF3 Ti200 :: 2500+ ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb vanmorgen ook een xp2500+ en een abit nf7s rev 2 mobo ... k krijg mn fsb
alleen niet hoger dan 205 ... k draai op 10.5 * 205.5 = 2157.7 , dis uiteraard erg
mager B)

Ik heb hieronder een plaatje met mn winbond hardware docter waarin mn volts te
zien zijn... heeft iemand misschien een idee welke voltages ik iets moet
opschroeven/minderen om mn fsb hoger te krijgen? :)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.puttenstein/volts.JPG

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2003 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
D3N_B0Y schreef op 24 October 2003 @ 16:28:
Ik zit met een probleempje met mijn moederbord hiero
sinds een aantal dagen doet mijn moederbord het niet meer hij post gewoon niet meer en geeft geen kik, er komt alleen stroom op en de fans draaien.

ik had toen alles geprobeerd van andere processors tot andere biossen maar het luk gewoon niet meer maar opeens na 2 dagen deed ie het weer perfect tot ik bios ging flashen naa D19 O+ en toen deed ie het weer niet

Zou 1 van jullie hier me kunnen helpen ik ben ten einde raad en heb geen zin in garantie B)
Hmm dit had ik ook met m`n eerste ABIT NF7-S >:) waar ik de vdd mod op deedt, fout contactje aangeraakt en korsluiting gemaakt, de ene keer deed die het niet, toen weer wel, de aan knop aangezet, ik vet pissed, maar huiswerk maken, toen opeens achter m`n bureau hoor ik de pc aan gaan, ik WTF !!, ik denk YES !! hij doet het weer, na een tijdje, uit gedaan, deed die het weer niet, na een tijdje wel weer, toen weer uit gedaan, ding aan KNAL voeding stuk, mobo gaf geen kik meer met een andere voeding, RMA dus, ik verzeker je je voeding gaat naar de schroothoop zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Laagvliegerke schreef op 23 October 2003 @ 19:37:
[...]

Deze dingen worden nogal dikwijls vergeten:
• HD 100% zeker op master?
• Voeding aangesloten op de Serillel?? = zelfde stekker als voeding voor floppy
100% zeker :)

Was al 1x eerder gevraagd.

Iemand het abit nl tel nr?

Want abit heeft geen .nl site maar wel een .nl email maar die reageren niet op mijn e-mails :( ( wacht nu al 7 dagen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3N_B0Y
  • Laatst online: 06-03 08:26

D3N_B0Y

SENDO X

caspergt schreef op 24 October 2003 @ 17:37:
[...]

Hmm dit had ik ook met m`n eerste ABIT NF7-S >:) waar ik de vdd mod op deedt, fout contactje aangeraakt en korsluiting gemaakt, de ene keer deed die het niet, toen weer wel, de aan knop aangezet, ik vet pissed, maar huiswerk maken, toen opeens achter m`n bureau hoor ik de pc aan gaan, ik WTF !!, ik denk YES !! hij doet het weer, na een tijdje, uit gedaan, deed die het weer niet, na een tijdje wel weer, toen weer uit gedaan, ding aan KNAL voeding stuk, mobo gaf geen kik meer met een andere voeding, RMA dus, ik verzeker je je voeding gaat naar de schroothoop zo.
hmm ik heb voeding nu al in andere pc gedaan .. heb maar 1 voeding voro 2 pcz :X maar ik zla jou dinges in ged8e houden en hem naar abit toesturen .. nu maar hopen dat het plankje het daar ook niet doet anders krijgi k half werkend mobo terug B)

:: ABIT AN7 :: GF3 Ti200 :: 2500+ ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Laatst online: 10-09 11:51

Garrett

Watercooler

Verwijderd schreef op 24 oktober 2003 @ 15:02:
[...]

Nope.. de NB is eigenlijk maar heel klein en zit in het zwarte vierkantje zeg maar. Waar je koeler opzit is dus alleen de casing van de chip. Niks aan de hand dus.
Klopt... de NB is nog geen vierkante cm :D
Ik heb ooit een EPoX 8K3A opgeblazen en toen uit verveling de NB ontleed :D

Ik hoop toch dat je op 1 of andere manier die 250 voor mekaar krijgt :*)

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
D3N_B0Y schreef op 24 oktober 2003 @ 18:18:
[...]

hmm ik heb voeding nu al in andere pc gedaan .. heb maar 1 voeding voro 2 pcz :X maar ik zla jou dinges in ged8e houden en hem naar abit toesturen .. nu maar hopen dat het plankje het daar ook niet doet anders krijgi k half werkend mobo terug B)
Dat lijkt me wel zo handig ja, het beste is om gewoon een RMA aan te vragen bij de zaak waar je hem hebt gekocht, dat gaat volgens mij wat vlugger, ik had dat ook gedaan, dinsdag op de post, donderdag nieuw bord, toppie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
Trouwens jongens, ik heb een ontdekking gedaan !
Ik had voor de gein maar weer ns m`n SB live 5.1 in m`n pctje gepropt voor MIDI sequencen enzo, nu zie ik m`n idle temp stijgen met 5 graden !!! ik schakelde hem uit in systeembeheer, en na een paar minuutjes is die weer 5 graden gedaald :?
Typisch dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Blijkbaar produceerd die kaart dan toch een behoorldijke hoeveelhied hitte nog... Wel veel trouwens, 5 graden :S .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
Nee maar in een paar minuten 5 graden eraf kan nooit, ik denk dat de kaart toch nog een beetje load op de processor geeft waardoor die idle niet helemaal idle is maar gewoon beetje bij beetje meer warmte produceert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Zat ik me net ook te bedenken, maar vind het wel vreemd. Je zou toch zeggen dat een soundcard het geluid 'overneemt' van de rest van je PC en die dus juist minder belast zou moeten worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
Tja ik snap het ook niet, ik weet alleen dat met m`n sb live aan m`n idle 40 tot zelfs 44 graden is !!! en m`n sb live uit, of eruit 35 tot 39 graden dan surf ik ook een beetje etc

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.