met 1 micro???? damnzzz ben ik blij dat ik de meeste parts al heb besteldRoamoR schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 23:41:
[...]
JaBij mij koelt hij CPU, NB en VGA, momenteel op 27 graden.
mmh ik heb sinds 2 weekjes de kt12a-l30 met de dubbele blackice pro. ik heb daar 2 papst @ 7V opstaan. ik koel een radeon 9800xt, amd64 3400+ en chipset mee. Mijn temps zijn 40C idle en 47C 100% load. ik heb het gevoel dat ik met 1 micro het niet zou redden... 27C is trouwens erg koud voor een cpu op 100% load en 1 micro radiator zelfs op 12V lijkt me.
[ Voor 4% gewijzigd door Buntmans op 03-01-2005 00:39 ]
Verwijderd
Wat is 27 graden, je cpu? Kan ik namelijk echt moeilijk geloven.RoamoR schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 23:41:
[...]
JaBij mij koelt hij CPU, NB en VGA, momenteel op 27 graden.
Ik heb sinds 1 week dit setje ingebouwd, ik dacht ik neem er wat foto's van en deel ze met jullie:
Specs:
YY 0420 server cube
a64 3400+ in een abit kv8-pro 1.1
radeon 9800 pro 256mb (r360) @ xt
1gb corsair 3200LL 2326
asetek KT12a-l30 1/2"
rest staat erbij

temps proc. @ 7V: idle: 39-41C 100% load 46-49C
ik ben hier best tevreden mee. het enige irritante is nog de ratelende pomp. die klinkt als een op hol geslagen geigerteller of een oude luidruchtige drukke hdd.
ik dacht eerst aan lucht, maar ik heb a) gerefilled b) pomp opzekop/heen en weer/tegenaan tikken c) zelfde met radiator d) kast heen en weer geschud -> hielp niets.
dus nu denk ik aan een druk-probleem: a) er zit een knik (4e plaatje, pijl) in een slang b) volgens mij is de radiator zo verkeerd om, hij moet het water nu omhoog pompen (andersom past niet) -> heb al wat tygon slagen besteld.
als dat ook niet lukt ga ik hem overschroeven en op zoek naar een probleem en anders koop ik een eheim 1048 (toch ook wel genoeg voor dit setje ?).
Specs:
YY 0420 server cube
1gb corsair 3200LL 2326
asetek KT12a-l30 1/2"
rest staat erbij

ik ben hier best tevreden mee. het enige irritante is nog de ratelende pomp. die klinkt als een op hol geslagen geigerteller of een oude luidruchtige drukke hdd.
ik dacht eerst aan lucht, maar ik heb a) gerefilled b) pomp opzekop/heen en weer/tegenaan tikken c) zelfde met radiator d) kast heen en weer geschud -> hielp niets.
dus nu denk ik aan een druk-probleem: a) er zit een knik (4e plaatje, pijl) in een slang b) volgens mij is de radiator zo verkeerd om, hij moet het water nu omhoog pompen (andersom past niet) -> heb al wat tygon slagen besteld.
als dat ook niet lukt ga ik hem overschroeven en op zoek naar een probleem en anders koop ik een eheim 1048 (toch ook wel genoeg voor dit setje ?).
CPU ja. Kamertemp (schatting) rond de 20 graden, standaard vcore, kast rond de 35 graden. Dit wordt uitgelezen met MBM.Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 00:53:
[...]
Wat is 27 graden, je cpu? Kan ik namelijk echt moeilijk geloven.
Ik heb het rad overigens voor/onderin de kast, bij de inttake.
Tja, en als je dat niet gelooft....dan niet
[ Voor 7% gewijzigd door Roamor op 04-01-2005 19:05 ]
en wat is je idle temp dan ?
RoamoR schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 18:58:
[...]
CPU ja. Kamertemp (schatting) rond de 20 graden, standaard vcore, kast rond de 35 graden. Dit wordt uitgelezen met MBM.
ik heb ook zulke temps met mn WC...
met 3 blokkies krijg je al snel hogere temps. Heb je grote verschillen tussen idle en stressed? Dat kan namelijk duiden op slecht contact
Na een uur of twee Half Life 2, meestal naar 40 graden kast en 33/35 CPU. Niet schokkend dus.418O2 schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 19:08:
met 3 blokkies krijg je al snel hogere temps. Heb je grote verschillen tussen idle en stressed? Dat kan namelijk duiden op slecht contact
Ik heb overigens een Zalman fanregelaar, dit maakt ook uit. Als ik niet game, staan alle fans @minimaal, bij gamen gaan ze naar maximaal..
@ Buntmans, de eerstgenoemde temperaturen zijn mijn idles, beetje internetten, muziek enz.
[ Voor 9% gewijzigd door Roamor op 04-01-2005 19:16 ]
welke is eigenlijk stiller, want als ik straks allemaal hdd silencers heb en mijn watercooling dan begin lawaai te maken heb ik ook niks aan die hdd silencersFnF schreef op maandag 20 december 2004 @ 18:53:
[...]
Er is een review met een test tussen beide, de Asetek presteerde wel wat beter...
Maar het voordeel is dat ik een Bigwater gewoon bij NoRRoD kan krijgen voor iets van 99€...
En de andere zijn verzendkosten...
Maar die is wel goedkoper, want de Waterchill kost maar 89€ @ ATRO Computers...
Ik zou dus voor de Asetek gegaan, maar misschien ook wel de Bigwater aangezien het een goed waterblock is.
//EDIT:
Ik zie niet dat de KT03-L20 geen reservoir heeft, dat is onhandig, dus kom je bij de KT03A-L20 die wel een reservoir heeft, maar ook 10€ duurder.
Dan maakt het niks uit, en kan je opzich ook de Bigwater nemen...
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Wow, gave kast man. Zit ik ook aan te denken. Misschien moet je een ander stukkie slang doen waar ie geknikt zit? En bij mij lag de radiator bovenin de kast (bigtower) en daar had de pomp geen probleem mee. en dat geluid van die pomp snap ik echt niet. Ja, bij mij ratelde die ook in het begin maar dat was echt lucht. Spoel je pomp anders eens uit, misschien zit er een vuiltje in ofzo? Succes ermee iig.Buntmans schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 18:50:
Ik heb sinds 1 week dit setje ingebouwd, ik dacht ik neem er wat foto's van en deel ze met jullie:
Specs:
YY 0420 server cube
1gb corsair 3200LL 2326
asetek KT12a-l30 1/2"
rest staat erbij
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb gisteren 3/8" ID 1/2" OD tygon slang besteld, 2m. Ik vervangen gewoon alle slangen en hopen dat het niet meer knikt. Misschien als ik de volgorde veranderen van cpu->nb->gpu naar cpu->gpu->nb dat dat ook al scheelt. Als ik toch alle slangen ga vervangen neem ik meteen de pomp eens onder handen! Ik houd jullie op de hoogte !Digibilly schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 01:54:
[...]
Wow, gave kast man. Zit ik ook aan te denken. Misschien moet je een ander stukkie slang doen waar ie geknikt zit? En bij mij lag de radiator bovenin de kast (bigtower) en daar had de pomp geen probleem mee. en dat geluid van die pomp snap ik echt niet. Ja, bij mij ratelde die ook in het begin maar dat was echt lucht. Spoel je pomp anders eens uit, misschien zit er een vuiltje in ofzo? Succes ermee iig.
Die Tygon slangen passen niet! Ik had ze ook besteld maar kon ze weer terug sturen. De binnenmaat van dit setje is te klein. Volgens de man van tweakstore zijn er voor dit zetje geen tygon slangen. Misschien dat het met verloopstukjes wel lukt?Buntmans schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 15:13:
[...]
Ik heb gisteren 3/8" ID 1/2" OD tygon slang besteld, 2m. Ik vervangen gewoon alle slangen en hopen dat het niet meer knikt. Misschien als ik de volgorde veranderen van cpu->nb->gpu naar cpu->gpu->nb dat dat ook al scheelt. Als ik toch alle slangen ga vervangen neem ik meteen de pomp eens onder handen! Ik houd jullie op de hoogte !
Tygon Tubing 1/2" ID, 3/4" ODDigibilly schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 16:04:
[...]
Die Tygon slangen passen niet! Ik had ze ook besteld maar kon ze weer terug sturen. De binnenmaat van dit setje is te klein. Volgens de man van tweakstore zijn er voor dit zetje geen tygon slangen. Misschien dat het met verloopstukjes wel lukt?
Tygon Tubing 3/8" ID, 5/8" OD
Tygon Tubing 3/8" ID, 1/2" OD
Die drie heb ik kunnen vinden. Jij had ze bij tweakstore besteld? Zoals ik het hier opmeet moet die onderste passen. ik meet hier 9.5 ID 12.7 OD met mijn slangen, dat komt overeen met 3/8" 1/2".
Anders kan ik nog van die coolsleeves proberen, gewoon om standaard asetek slangen heen, iemand daar ervaring mee ?
edit: misschien is die ID toch wel 9mm bij asetek. zijn hier geen standaardmaten gebruikt ?
of zijn die tygon maten zo afwijkend? Weet iemand wat voor slangen er wel op asetek 1/2" passen, siliconen misschien ? wat een gedoe met die verschillende maten en "'s en mm's door elkaar.
edit: 2 stukjes tygon (3/8 en 1/2" ID) besteld bij oc-shop. beide paste niet. (wand te dik, en dus OD te groot)
[ Voor 41% gewijzigd door Buntmans op 10-01-2005 21:34 ]
Verwijderd
Kijk, het is dus je idle temp.(dacht even dat je het over stressed had dus). Maar wat zijn je temps naar een tijdje prime 95?RoamoR schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 18:58:
[...]
CPU ja. Kamertemp (schatting) rond de 20 graden, standaard vcore, kast rond de 35 graden. Dit wordt uitgelezen met MBM.
Verwijderd
als je nadenkt dat mijn 10 mm OD slang van waterchill 6.5mm ID isBuntmans schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 16:13:
[...]
bla bla bal
misschien is die ID toch wel 9mm bij asetek. zijn hier geen standaardmaten gebruikt ?
of zijn die tygon maten zo afwijkend? Weet iemand wat voor slangen er wel op asetek 1/2" passen, siliconen misschien ? wat een gedoe met die verschillende maten en "'s en mm's door elkaar.
dan moet je nadenken dat je naar 1/2 OD of 13mm OD slangen moet zoeken
of je gaat je fittings veranderen
Dat staat er toch ook:Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 17:02:
[...]
als je nadenkt dat mijn 10 mm OD slang van waterchill 6.5mm ID is
dan moet je nadenken dat je naar 1/2 OD of 13mm OD slangen moet zoeken
of je gaat je fittings veranderen
die 1/2" OD is idd goed. de vraag is of de ID van asetek 1/2" OD slangen ook 3/8" is...Ik heb gisteren 3/8" ID 1/2" OD tygon slang besteld
I wishVerwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 16:15:
[...]
dacht even dat je het over stressed had dus)
Burn testen doe ik niet veel (als hij maar een uur of drie kan gamen zonder vast te lopen oid vind ik het best, geen rare uitvallers etc.), de laatste ergens van de zomer.
Uit mijn hoofd: CPU iets van 40 graden, kast +- 45. Dit was overigens bij een kamertemperatuur van tegen de 30 graden.
offtopic:
Vind het niet erg hoor, maar laten we dit topic niet verder vullen met "roamor-persoonlijke-temps-gedoe". Ervaringen blijven gedeeld worden of course
Vind het niet erg hoor, maar laten we dit topic niet verder vullen met "roamor-persoonlijke-temps-gedoe". Ervaringen blijven gedeeld worden of course
[ Voor 17% gewijzigd door Roamor op 05-01-2005 18:45 ]
Verwijderd
dus als ik het verhaaltje 2 posts hierboven goed begrijp zijn de 10mm slangen van asetek 7x1,5?? dus dat komt neer op 10mm uitwendig 7mm inwendig? damnzz had ik nu maar voor de 1/2 aansluitingen gegaan
Verwijderd
Ik heb een Epox EP-4PDA2+ en ik wil hierop een Asetek Waterchill Chipset Cooler opzetten namelijk de http://atro.nl//images/aschip.jpg. Maar ik zie dat ik geen gaten heb rond mijn chipset, weet iemand hier een oplossing voor ?
Ik ben nog een beginner met waterkoeling maar na m'n geouwehoer met m'n Prometeia wil ik met waterkoeling aan de slag gaan.
Alvast bedankt voor de hulp
Ik ben nog een beginner met waterkoeling maar na m'n geouwehoer met m'n Prometeia wil ik met waterkoeling aan de slag gaan.
Tie-rips! volgens mij krijg je die er ook standaard bij de asetek setVerwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 02:51:
Ik heb een Epox EP-4PDA2+ en ik wil hierop een Asetek Waterchill Chipset Cooler opzetten namelijk de http://atro.nl//images/aschip.jpg. Maar ik zie dat ik geen gaten heb rond mijn chipset, weet iemand hier een oplossing voor ?
Ik heb vandaag de pomp tussen mijn setje uitgehaald, om hem eens grondig te onderzoeken.(voor diegene die net binnenkomen, lees mijn bericht 15 posts terug).
Ik heb hem opengeschroefd en ik kon niets vinden dat leek op een fout. Ook zat er niet veel vuil in, alleen wat aanslag die ik heb weggehaald.
Vervolgens heb ik heb bij het aanrecht aangesloten op alleen het reservoir en wat slangen: GEEN RATEL! de pomp is dus goed. Vervolgens heb ik de pomp teruggeplaatst, alle slangen vervangen (de knik is er ook uit dank aan tie-rips) en het systeem weer gevuld. Nu loopt alles weer en alles functioneerd, alleen: mijn pompje ratelt weer!! Mijn conclusie, dan moet het toch iets zijn met luchtbellen oid. Misschien ontlucht ik fout?
Ik laat het hele systeem vollopen tot er geen luchtbellen meer in mijn reservoir (of elders op zichtbare plaatsen) zitten, vervolgens vul ik het reservior en duw ik de laatste lucht eruit met de dop. Dan schroef ik duimschroef in de dop. Vervolgens heb ik de case op zijn zij gehad, geschud, de pomp onderteboven gehouden, heen en weer bewogen. Echt alles heb ik geschud. Vervolgens weer ontlucht..... maar de ratel blijft!!
Wat doe ik fout? en kan iemand mij het technische verhaal achter de luchtbellen en de ratel uit de doeken doen, als ergens toch nog lucht mocht zitten, in de radiator bv, waarom zorgt dat voor enorme herrie vanuit de pomp? en waarom krijg ik deze lucht, ondanks dat ik alles schud, op ze kop hou en klappen verkoop, er niet uit? En is het wel lucht, of zie ik iets over het hoofd?
Ik heb hem opengeschroefd en ik kon niets vinden dat leek op een fout. Ook zat er niet veel vuil in, alleen wat aanslag die ik heb weggehaald.
Vervolgens heb ik heb bij het aanrecht aangesloten op alleen het reservoir en wat slangen: GEEN RATEL! de pomp is dus goed. Vervolgens heb ik de pomp teruggeplaatst, alle slangen vervangen (de knik is er ook uit dank aan tie-rips) en het systeem weer gevuld. Nu loopt alles weer en alles functioneerd, alleen: mijn pompje ratelt weer!! Mijn conclusie, dan moet het toch iets zijn met luchtbellen oid. Misschien ontlucht ik fout?
Ik laat het hele systeem vollopen tot er geen luchtbellen meer in mijn reservoir (of elders op zichtbare plaatsen) zitten, vervolgens vul ik het reservior en duw ik de laatste lucht eruit met de dop. Dan schroef ik duimschroef in de dop. Vervolgens heb ik de case op zijn zij gehad, geschud, de pomp onderteboven gehouden, heen en weer bewogen. Echt alles heb ik geschud. Vervolgens weer ontlucht..... maar de ratel blijft!!
Wat doe ik fout? en kan iemand mij het technische verhaal achter de luchtbellen en de ratel uit de doeken doen, als ergens toch nog lucht mocht zitten, in de radiator bv, waarom zorgt dat voor enorme herrie vanuit de pomp? en waarom krijg ik deze lucht, ondanks dat ik alles schud, op ze kop hou en klappen verkoop, er niet uit? En is het wel lucht, of zie ik iets over het hoofd?
Ik begrijp uit je verhaal dat je het reservoir helemaal tot de nok toe vult en dan de dop er op schroeft? Volgens mij kan dan de lucht die nog eventueel in het systeem zit niet ontsnappen. Bij het ontluchten heb ik gewoon het reservoir half gevuld, dop er af en dan maar schuin houden die kast, radiator op de kop houden en flink schudden. Bij mij duurde het wel een aantal uur voor het geluid helemaal verdwenen was. En natuurlijk steeds het reservoir bijvullen als er opeens weer veel lucht ontsnapt. De extra slang die bij je setje zat was trouwens extra siliconenslang die ik er bij besteld had. Kun je iig die knik er uithalen. Nou, iig succes ermee.Buntmans schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 02:07:
Ik heb vandaag de pomp tussen mijn setje uitgehaald, om hem eens grondig te onderzoeken.(voor diegene die net binnenkomen, lees mijn bericht 15 posts terug).
(btw, mijn pc maakt nu met zalmankoelers minder lawaai dan met het asetecksetje. De temp is wel 6 graden hoger maar okay, ik doe het ervoor.)
ik schroef de schroef er pas in als alle lucht eruit is. met die dop kan je mooi de lucht uit het reservoirtje persen. En de pomp is best stil, was hij ook in mijn "aanrecht" setup. Alleen op de een of andere manier als ik hem aansluit op mijn systeem, komt er een ratel. En ik heb dus nu inmiddels 2 weken 16 uur per dag de pc aan (werk thuis) en ik schud elke dag de kast wel heen en weer en de pomp ook... en de hele dag hoor ik die ratel.. ik snap er eerlijk gezegt niets van. Met dop open heb ik ook geschud dus dat is het niet. Ik ga morgen weer schudden. Ik zal dan de radiator eens flinks onder handen nemen ik vermoed dat zie het dan mss is aangezien ik die maar een keer uit hebt gehaald om te schudden en op zijn kop te houden.Digibilly schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 04:09:
[...]
Ik begrijp uit je verhaal dat je het reservoir helemaal tot de nok toe vult en dan de dop er op schroeft? Volgens mij kan dan de lucht die nog eventueel in het systeem zit niet ontsnappen. Bij het ontluchten heb ik gewoon het reservoir half gevuld, dop er af en dan maar schuin houden die kast, radiator op de kop houden en flink schudden. Bij mij duurde het wel een aantal uur voor het geluid helemaal verdwenen was. En natuurlijk steeds het reservoir bijvullen als er opeens weer veel lucht ontsnapt. De extra slang die bij je setje zat was trouwens extra siliconenslang die ik er bij besteld had. Kun je iig die knik er uithalen. Nou, iig succes ermee.
(btw, mijn pc maakt nu met zalmankoelers minder lawaai dan met het asetecksetje. De temp is wel 6 graden hoger maar okay, ik doe het ervoor.)
Ok, vandaag radiator eruit gehad, pomp ook. Beide op de kop, geschud etc...
Tijdens dit hele gebeuren stuitte ik op een ander interessant feit, waardoor ik tot een nieuwe hypothese ben gekomen over wat er mijn pompje aan de hand is.
Als ik de pomp met 2 handen vastpak en druk uitoefen op de pomp van alle kanten, is de ratel weg!! Ik denk nu niet meer aan een luchtbel probleem, maar volgens mij is er het volgende aan de hand: als de druk stijgt (dus als ik heb in een heel circuit laat functioneren en niet in een "aanrecht-setup") dus blijkt het pompje als geheel niet stabiel meer. Hij trilt dan zo, dat onderdelen elkaar raken o.i.d.
Aangezien ik het pompje 2e hands heb gekocht en hij het bij de vorige eigenaar wel zonder ratel deed, denk ik dat tijdens transport de pomp instabiel is geraakt. Ik heb gelezen bij vergelijkende reviews over hydor vs. bv. eheim dat de hydor relatief instabiel is en snel stuk gaat. Dus dat maakt het hele verhaal ook wat waarschijnlijker.
Bedankt voor al jullie reacties iig! Ik ga een eheim kopen nu.
Tijdens dit hele gebeuren stuitte ik op een ander interessant feit, waardoor ik tot een nieuwe hypothese ben gekomen over wat er mijn pompje aan de hand is.
Als ik de pomp met 2 handen vastpak en druk uitoefen op de pomp van alle kanten, is de ratel weg!! Ik denk nu niet meer aan een luchtbel probleem, maar volgens mij is er het volgende aan de hand: als de druk stijgt (dus als ik heb in een heel circuit laat functioneren en niet in een "aanrecht-setup") dus blijkt het pompje als geheel niet stabiel meer. Hij trilt dan zo, dat onderdelen elkaar raken o.i.d.
Aangezien ik het pompje 2e hands heb gekocht en hij het bij de vorige eigenaar wel zonder ratel deed, denk ik dat tijdens transport de pomp instabiel is geraakt. Ik heb gelezen bij vergelijkende reviews over hydor vs. bv. eheim dat de hydor relatief instabiel is en snel stuk gaat. Dus dat maakt het hele verhaal ook wat waarschijnlijker.
Bedankt voor al jullie reacties iig! Ik ga een eheim kopen nu.
[ Voor 36% gewijzigd door Buntmans op 09-01-2005 17:04 ]
Verwijderd
Ik heb een Epox EP-4PDA2+ met een P4 2.4C, maar daar zitten de condensatoren nogal dicht bij de socket. Aangezien ik van de Asetek Antartica waterkoeler geen afmetingen heb weet ik niet of deze op de socket past.
Weet iemand of dit WC blok past op dit moederbord ?
Buntmans bedankt voor je reply, heb het chipsetkoeler probleem opgelost, zelf een pic gevonden hoe het precies moet.
Buntmans bedankt voor je reply, heb het chipsetkoeler probleem opgelost, zelf een pic gevonden hoe het precies moet.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2005 02:11 ]
afmetingen antarctica:Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 02:02:
Ik heb een Epox EP-4PDA2+ met een P4 2.4C, maar daar zitten de condensatoren nogal dicht bij de socket. Aangezien ik van de Asetek Antartica waterkoeler geen afmetingen heb weet ik niet of deze op de socket past.
breedte (bovenkant en onderkant) - 7 cm
breedte (midden) - 5.5 cm
lengte 9cm
ik bekijk hier net een plaatje van jouw mb http://www.zen26266.zen.co.uk/EP-4PDA2+main.jpg. die zwarte randen die je daar ziet daar blijft hij in zijn geheel binnen.
de vierhoekpunten van de antarctica zijn nl de uiterste hoeken van het blok en die gaan op die vier hoekpunten van dat zwarte ding op de foto als ik het goed heb.
vind het trouwens wel meevallen dat die condensatoren dicht bij je cpu zouden zitten, bij mijn abit kv8-pro zitten ze er nog een stuk dichter op!
maar past prima dus, succes!
[ Voor 14% gewijzigd door Buntmans op 12-01-2005 04:59 ]
Is er iemand die de koelpasta gebruikt heeft die erbij zat ? Ik dacht die te gebruiken aangezien mijn Arctic Silver bijna op was. Wat een grote fout ! Dat spul is zo rekkend als een kauwgum en de koelprestaties ! Eerst was CPU gemiddeld 36° en Northbridge dan 38-40°. Heb nu de northbridge zuiver gemaakt en met spul van Coolermaster (die witte) opnieuw gedaan. De temp van de chip is gezakt naar 30-32° !
Binnenkort als ik nieuwe fancontroller heb, even ook videokaart en CPU opnieuw doen best.
Binnenkort als ik nieuwe fancontroller heb, even ook videokaart en CPU opnieuw doen best.
He Phantom 88,Buntmans bedankt voor je reply, heb het chipsetkoeler probleem opgelost, zelf een pic gevonden hoe het precies moet.
ik heb dus hetzelfde blok wat jij hebt voor de northbridge en ook met hetzelfde probleem.
Kun je me vertellen waar je die pic hebt gevonden? Ik wil namelijk ook zo snel mogelijk dat leken oplossen. Is siliconenkit een oplossing?
Goud is geen geld
Verwijderd
iemand weleens geprobeerd om andere slangen dan van asetek zelf te gebruiken in de 10mm fittings??
k heb het eens geprobeerd met 12mm fittings.Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 18:36:
iemand weleens geprobeerd om andere slangen dan van asetek zelf te gebruiken in de 10mm fittings??
[wat was je vraag verder?]
Nou , wat denk je zelf?! Of het paste/lekte natuurlijk... En zo ja, welke waren dat dan? Zo moetlijk is MadTraxx zijn vraagstelling toch niet?
ik denk dat het nogal nauw komt omdat het knelkoppelingen zijn die voor die specifieke slang bedoelt zijn. Maar als de slang dezelfde maten heeft of het iig niet te veel afwijkt kan het niet een probleem zijn denk ik
Misschien dat bij een hardere slang dan die van asetek de knelkoppeling niet zo goed zijn werk meer kan doen... Doordat deze slangen misschien zachter zijn knelt ie em beter?
Verwijderd
ik heb slang van 8x1 besteld kijken of het past en of het lektPakjebakmeel schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 19:08:
Misschien dat bij een hardere slang dan die van asetek de knelkoppeling niet zo goed zijn werk meer kan doen... Doordat deze slangen misschien zachter zijn knelt ie em beter?
Ik had toen 11,6 mm slangen die behoorlijk zacht waren en t werkte wel enigsind , als je dr maar geen spanning op zette, anders ging t wel lekken. K heb t bij de dierenzaak hier in de buurt gehaald.
Verwijderd
Hij staat op de site van asetek zelf, onder downloads:Frank_Knopers schreef op zondag 23 januari 2005 @ 00:34:
[...]
He Phantom 88,
ik heb dus hetzelfde blok wat jij hebt voor de northbridge en ook met hetzelfde probleem.
Kun je me vertellen waar je die pic hebt gevonden? Ik wil namelijk ook zo snel mogelijk dat leken oplossen. Is siliconenkit een oplossing?
http://www.asetek.com/Dow...ooler%20Ver.%204.0_en.pdf
Suc6
Verwijderd
Ik wil asetek blokken gebruiken voor het koelen van de NB, de CPU en de GPU en ik wil hiervoor Tygon slang gebruiken:
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=2102
Maar deze aansluitingen voor de asetek koelblokken zijn 10MM en de tygon slang is 8*1,6MM dus 12 MM is dit passend te maken door middel van een koppeling ?
Ik heb gehoord dat Tygon erg goede slangen heeft voor waterkoeling en ik wil deze graag gebruiken
Alvast bedankt
Maar deze aansluitingen voor de asetek koelblokken zijn 10MM en de tygon slang is 8*1,6MM dus 12 MM is dit passend te maken door middel van een koppeling ?
Ik heb gehoord dat Tygon erg goede slangen heeft voor waterkoeling en ik wil deze graag gebruiken
Alvast bedankt
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2005 20:13 ]
Vraagje:
Past het vga koelblok uit de KT12A-L30 set eigenlijk wel op een PCI-Express videokaart?
Op de site van Asetek staat dat het alle AGP kaarten ondersteund dus heb een bang vermoeden aangezien ik net dit setje heb aangeschaft EN een X850 XT PE
Past het vga koelblok uit de KT12A-L30 set eigenlijk wel op een PCI-Express videokaart?
Op de site van Asetek staat dat het alle AGP kaarten ondersteund dus heb een bang vermoeden aangezien ik net dit setje heb aangeschaft EN een X850 XT PE
Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something
Verwijderd
De VGA blokken van Asetek zijn universeel dus dan zou het VGA blok moeten passen.
Lees dit topic op het asetek forum:
http://forum.vapochill.co...551&highlight=PCi+express
Lees dit topic op het asetek forum:
http://forum.vapochill.co...551&highlight=PCi+express
Ik ben van plan om een Asetek waterkoel setje aan te schaffen. Ik ben er alleen van plan de CPU en m'n Ti4200 mee te koelen.
De set die ik in gedachte heb is:
antarctica cpu block (alles met 12mm aansluitingen)
vga block
reservoir
Hydor L20 pomp
Single rad
Mijn vraag is of het temperatuursverschil tussen een single en een dual rad naar verwachting meer dan 5 graden is?
En of het met een dual rad in m'n setup niet verstandiger is om een Hydor L30 als pomp te nemen?
Ti 4200@ 300core-600mem
Barton 2600M@ 2600Mhz bij 2 volt (heethoofd ~120 watt)
De set die ik in gedachte heb is:
antarctica cpu block (alles met 12mm aansluitingen)
vga block
reservoir
Hydor L20 pomp
Single rad
Mijn vraag is of het temperatuursverschil tussen een single en een dual rad naar verwachting meer dan 5 graden is?
En of het met een dual rad in m'n setup niet verstandiger is om een Hydor L30 als pomp te nemen?
Ti 4200@ 300core-600mem
Barton 2600M@ 2600Mhz bij 2 volt (heethoofd ~120 watt)
[ Voor 5% gewijzigd door martijn_tje op 08-02-2005 17:32 ]
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
Ik had eerst een Hydor L30 maar die maakte teveel geluid. Deze heb ik vervangen door een eheim 1048. Die heeft dus maar de helft van de waterflow van die l30. Bij mij merk ik qua koelprestaties echt 0,0 verschil. Alleen alles is nu een stuk stiller.martijn_tje schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 17:24:
I
Ik heb trouwens ook die k12a-l30 set.
[ Voor 5% gewijzigd door Buntmans op 14-02-2005 01:28 ]
Ik vind de Hydor stil genoeg, hoor hem niet boven m'n toch al behoorlijk stille HD heen. Ik moet wel zeggen dat hij de eerste twee weken bij mij gerateld heeft. Kreeg hem pas stil door het systeem volledig te drainen en weer te vullen. Heb m'n kast alle kanten op gedraaid, beetje geschud, getikt tegen slang/pomp/rad/etc maar het had allemaal geen effect.
Na hervullen draaide het als een zonnetje en was hij heerlijk stil, en dat nu al sinds ~1.5 jaar ongeveer.
Na hervullen draaide het als een zonnetje en was hij heerlijk stil, en dat nu al sinds ~1.5 jaar ongeveer.
Bnet pindle#2913
@Buntmans
Bedankt, m'n spullen zijn nu in bestelling bij ct-systemen
hydor L20, antactica blok, reservoir en dual 120mm rad.
M'n video kaart (Ti4200) zit nu een zalman HP 80D op met fan op 5 volt dus die hoor ik straks ook niet. En die fan koelt meteen m'n southbridge, de nordbridge zit een zalman heatsink op en een 60mm fan (op 5 volt) die ook meteen wat frisse lucht over de mosfeds blaast. En een beetje airflow lijkt me ook wel verstandig met een barton mobile op 250x10. Dus die vga en norbbridge hou ik zo en als ik een nieuwe pc aanschaf dan wordt alles (behalve de PSU) watergekoeld. (vandaar de dual rad)
Bedankt, m'n spullen zijn nu in bestelling bij ct-systemen
hydor L20, antactica blok, reservoir en dual 120mm rad.
M'n video kaart (Ti4200) zit nu een zalman HP 80D op met fan op 5 volt dus die hoor ik straks ook niet. En die fan koelt meteen m'n southbridge, de nordbridge zit een zalman heatsink op en een 60mm fan (op 5 volt) die ook meteen wat frisse lucht over de mosfeds blaast. En een beetje airflow lijkt me ook wel verstandig met een barton mobile op 250x10. Dus die vga en norbbridge hou ik zo en als ik een nieuwe pc aanschaf dan wordt alles (behalve de PSU) watergekoeld. (vandaar de dual rad)
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
Verwijderd
Mijn pompje rateld vaak als die na een poosje niet aan geweest is, weer aan gaat, en dan moet ik hem 4 sec ongeveer laten draaien en dan uit en dan weer aan en dan doet die het weer prima.m'n pompje rateld
Er zit waaarschijnlijk lucht in. Hou de pomp eens goed scheef, schud er mee enz, om de lucht eruit te krijgen. Opnieuw vullen wil ook nog wel eens helpen
Geeft dit allemaal geen verbetering, dan is je pompje wellicht defect. Retour leverancier dus.
Maar zoals je begrijpt is dit erg irritant om elke keer te doen, heeft iemand anders dit ook? en is er ook een oplossing voor?
Ik ben wat verward over iets. Ik ben op zoek naar oranje/rode UV slang voor mijn KT12A-L30 setje. Echter vind ik enkel deze:
- PUR slang 8 mm. (8x1) - 1 meter (UV-sensitive oranje)
Deze PUR slang is geschikt voor alle waterkoelingproducten met een 8 mm. aansluiting, een 8x1 aansluiting of een 10 mm. Push-In aansluiting. Het speciale aan deze slang is dat deze fel oplicht bij UV-licht.
Specificaties:
* Binnendiameter: 8 mm.
* Buitendiameter: 10 mm.
Wat me in de war brengt is dit: - Siliconen slang 10 mm. (10x2) - 1 meter
Deze siliconen slang is geschikt voor alle waterkoelingproducten met een 10 mm. aansluiting of een 10x2 aansluiting..
Specificaties:
* Binnendiameter: 10 mm.
* Buitendiameter: 14 mm.
[ Voor 20% gewijzigd door Phuncz op 15-02-2005 14:19 ]
Ik had graag geweten of die PUR slang past. Die siliconenslang zit standaard bij de Asetek sets, nee ?
Als je een 10mm systeem hebt, dan is de buitendiameter 10mm. Als je een 1/2" systeem hebt, dan is de buitendiamater 13mm. Bij Asetek's snelkoppelingen gaat het vooral om die buitendiameter.
Die PUR-slang past dus wel op een 10mm aansluiting, niet op 1/2". Die siliconen passen misschien op een 1/2" geval, maar dat moet je koen14 vragen, zo te zien.
Die PUR-slang past dus wel op een 10mm aansluiting, niet op 1/2". Die siliconen passen misschien op een 1/2" geval, maar dat moet je koen14 vragen, zo te zien.
Ok, dan kan ik ze bestellen
Bedankt !
Ik heb laatst de 1m pur slang binnen gekregen, maar deze is knetter hard en kun je maar de helft knikken tov de asetek slangen. Ik gebruik hem dan ook niet omdat ie de bochtjes niet haalt.
Ow, dat is wel minder... Ik heb veel 180° bochten... Zal ik toch maar wat moeten zien te knutselen
Ik wil binnenkort de KT12-L20 set kopen. Op een AMD 64 3200+ (Winschester). Kan het setje het wel aan? (Met name de redelijk kleine radiator?) Kan geen reviews vinden waar ze de set op een AMD 64 +/- 3200+ (S939) hebben getest, dus weet niet welke resultaten ik kan verwachten.
De resultaten zullen praktisch hetzelfde zijn als met een opgefokte axp, ergens in de 40 dus
[ Voor 80% gewijzigd door eR1k op 23-02-2005 19:44 ]
Aah, netjes.TerraNova schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 19:42:
De resultaten zullen praktisch hetzelfde zijn als met een opgefokte axp, ergens in de 40 dus
[ Voor 8% gewijzigd door Naj_Geetsrev op 23-02-2005 19:48 ]
Tuurlijk, ligt er maar net aan wat jij nog acceptabel vindt. Als je er geen bezwaar tegen hebt om je fans harder te laten draaien (=noiseNaj_Geetsrev schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 19:47:
[...]
Aah, netjes.. Is er dan nog ruimte voor overclocken?
Zie ook: Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03)
And ? Heppie de slangen al geprobeert? Mijn ervaring is dat de asetek slangen helemaal zo gek nog niet zijn.Phuncz schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 12:38:
Ow, dat is wel minder... Ik heb veel 180° bochten... Zal ik toch maar wat moeten zien te knutselen
Ik heb in het begin een bescheiden scheutje UV Reactive anti algen vloeistof in de set gedaan maar dat was helemaal niet zo slim om te doen. Rotzooi...
Ik heb dus nu maar nieuwe slangen besteld bij Atro en hoop dat deze een beetje snel binnenkomen. Dan maar gewone autokoelvloeistof erin aangezien die ook gekleurd is en niet afgeeft. Die chemische UV troep kruipt echt IN de slangen . Als je een stukje slang loshaalt en door spoelt zie je dat het in het materiaal is getrokken... Nooit meer UV spul voor mij...
Nee heb de slangen nog niet besteld maar zal niet lang duren. Ik ga UV reactieve slangen nemen en dan gewoon anti-corrosie en stuff in het water.
Kan me iemand een anti-corrosie/anti-algen aanraden die NIET een enorme troep van de boel maakt en in je slang vreet ? Of een geschikte koelvloeistof is ook handig.
Kan me iemand een anti-corrosie/anti-algen aanraden die NIET een enorme troep van de boel maakt en in je slang vreet ? Of een geschikte koelvloeistof is ook handig.
Verwijderd
Ik wou het Asetek VGA blok in elkaar zetten. Dus koperenblok, hier een soort rubberen leertje op en dan het plexi kapje waar de aansluitingen op komen. Maar toen kreeg ik de aansluitingen niet goed op het blok omdat je deze moet draaien, de eerste was erg makkelijk maar toen zat de 90 graden aansluiting van de andere aansluiting in de weg. Blijkt dat deze aansluitingen uit twee delen bestaan, dus de bovenkant kan zich onafhankelijk van de onderkant (die je in het plexikapje draait) bewegen. Dus probleem opgelost.
[ Voor 195% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2005 19:17 ]
Had je beter de oplossing eronder kunnen zetten, kunnen anderen via de search ook jouw probleem + eventuele oplossing zienVerwijderd schreef op zondag 27 februari 2005 @ 18:04:
Oplossing al gevonden, mijn excuses
Ik heb ze binnengekregen en vandaag gemonteerd. UV orange PUR slang. Heb een Asetek Waterchill KT12A-L30 set, alle darmpjes vervangen. Zodra ik de pomp aanzet heb ik prijs: ALLE koppelingen lekken. Zelfs heel juist afsnijden, extra goed aandrukken, darm verwarmen enzo hielp niet. Zal maar weer terug Asetek darm pakken want dit is echt crap.Pakjebakmeel schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 12:11:
[...]
Ik heb laatst de 1m pur slang binnen gekregen, maar deze is knetter hard en kun je maar de helft knikken tov de asetek slangen. Ik gebruik hem dan ook niet omdat ie de bochtjes niet haalt.
Nog een vraag: de schroef van het reservoir is bijna half geoxideerd en ik merk dat mijn blokken een groene aanslag krijgen. Zelfs na bijna het volledig potje anti-algen spul erin te dauwen met demi water krijg ik nog corrosie ! Ja leuk... Gelukkig is het nog niet te erg. Is er een middel dat anti-alg/anti-corrosie is en niet heel je darmen aantasten ?
Denk dat dit komt doordat deze slangen veels te hard zijn voor de snelkoppelingen. Met slangklemen/pilaren zal het wel beter gaan. Blijft nog het probleem dat ze voor geen meter buigen..
* Ik gebruik deze set ( Kt12a ) nu enkele tijd en moet zeggen dat het een mooi ogende/profi set is. Vooral met het antartica blok. Echter zijn mijn temps niet super.
VGA NB + CPU ( X800p Nf3Ultra + A64 3500 130nm ) Omgeving=21 Cpu idle = 35/36 Stressed=44/45
* Ik gebruik deze set ( Kt12a ) nu enkele tijd en moet zeggen dat het een mooi ogende/profi set is. Vooral met het antartica blok. Echter zijn mijn temps niet super.
VGA NB + CPU ( X800p Nf3Ultra + A64 3500 130nm ) Omgeving=21 Cpu idle = 35/36 Stressed=44/45
[ Voor 43% gewijzigd door Pakjebakmeel op 17-03-2005 13:47 ]
Hier is mijn XP2400+ @ 2800+ met Radeon 9500 @ 9700 Pro op CPU 33° en case 23° zowat. Met CoolerMaster Silent 120mm casefans (1200rpm).
Heb een ander nut gevonden voor de slangen
Nu ja, heb het door wat het probleem was, de wanddikte is anders. De originele slangen van Asetek zijn 6,5mm en die UV slangen waren 8mm. Dus niet goed voor die push-on fittings...
Heb een ander nut gevonden voor de slangen
misschien dat jullie mij even kunnen helpen.
Ik wil voor het eerst aan waterkoeling beginnen en nou ben ik op marktplaats dit setje tegen gekomen:
Aangeboden: Waterkoeling Asetek WaterChill KT12-L20
Ik heb in de aanbieding Waterkoeling
een top waterkoel set merk asetek
deze zet is geschikt voor het koelen van videokaart chipset en cpu
ik heb zeeeeeeer goede resultaten behaald met het overclocken van mijn pc
maar aangezien ik overstap op andere hardware is deze set over bodig geworden de set is helemaal compleet en in zeer goede staat
nog geen jaar oud altijd met hoge kwaliteid koelvloeistof gedraait dus geen algengroei op de blokjes de set is geschikt voor amd en p4
ik heb 2 weken geleden de 120 mm fan nog vernieuwd voor een zwaardere
de set liet mijn p4 3.2 mhz stabiel op 4.2 mhz draaien
met een temp op full load van 47.5 graden
minimaal bod begint bij 150 euro nieuwprijs van deze set is 278 euro
een beller is sneller
Mijn systeem:
2500+ (met goeie stepping!)
A7N8X (non deluxe)
sapphire 9800pro
2x kingston hyper x 256mb pc3000 2-2-2-5
wd800jb
doel: oc en stilte
De vraagprijs vind ik alleen een beetje hoog. Nieuwprijs is ook een stuk lager dan vermeld
: 214,-
Wat zou een eerlijke prijs zijn?
Ik zat eerst aan een nieuw thermaltake bigwater of aquarius 2 setje te denken. Maar ik denk dat ik hiermee natuurlijk veel beter uit ben ook al is het 2de hands. Wat raden jullie me aan?? Heb dr al veel over gelezen, maar ik weet niet of door het gebruik de performance achteruit gaat (lijkt mij van niet).
M'n kast fungeert op het moment als stofzuiger met de huidige 5 casefans (alles bij elkaar 9 fans
)...kan mezelf niet eens hooren denken
Ik wil voor het eerst aan waterkoeling beginnen en nou ben ik op marktplaats dit setje tegen gekomen:
Aangeboden: Waterkoeling Asetek WaterChill KT12-L20
Ik heb in de aanbieding Waterkoeling
een top waterkoel set merk asetek
deze zet is geschikt voor het koelen van videokaart chipset en cpu
ik heb zeeeeeeer goede resultaten behaald met het overclocken van mijn pc
maar aangezien ik overstap op andere hardware is deze set over bodig geworden de set is helemaal compleet en in zeer goede staat
nog geen jaar oud altijd met hoge kwaliteid koelvloeistof gedraait dus geen algengroei op de blokjes de set is geschikt voor amd en p4
ik heb 2 weken geleden de 120 mm fan nog vernieuwd voor een zwaardere
de set liet mijn p4 3.2 mhz stabiel op 4.2 mhz draaien
met een temp op full load van 47.5 graden
minimaal bod begint bij 150 euro nieuwprijs van deze set is 278 euro
een beller is sneller
Mijn systeem:
2500+ (met goeie stepping!)
A7N8X (non deluxe)
sapphire 9800pro
2x kingston hyper x 256mb pc3000 2-2-2-5
wd800jb
doel: oc en stilte
De vraagprijs vind ik alleen een beetje hoog. Nieuwprijs is ook een stuk lager dan vermeld
Wat zou een eerlijke prijs zijn?
Ik zat eerst aan een nieuw thermaltake bigwater of aquarius 2 setje te denken. Maar ik denk dat ik hiermee natuurlijk veel beter uit ben ook al is het 2de hands. Wat raden jullie me aan?? Heb dr al veel over gelezen, maar ik weet niet of door het gebruik de performance achteruit gaat (lijkt mij van niet).
M'n kast fungeert op het moment als stofzuiger met de huidige 5 casefans (alles bij elkaar 9 fans
Heb voor mijn huidige Asetek WaterChill KT12-L30 setje (AMD XP2400+ @ 2800+, Asus A7N8X Deluxe NB, Radeon 9500 @ 9700 Pro) een extra Asetek single 120mm radiator besteld. Mijn temperatuur van CPU en mobo is van consequent 34°C en 30°C gestegen naar 40°C en 36°C door het plaatsen van fans met de helft van de luchtverplaatsing. Met het oog op de zomer en het plaatsen van een GF6600GT die OC'ed zal worden, hoop ik dat deze extra radiator nut heeft ? Zowiezo is de standaard dual 120mm rad voorzien van 2x 120mm fans die naar buiten blazen in pull-opstelling en de extra single 120mm rad zal hetzelfde opgesteld worden.
Hoe kan ik eigenlijk het makkelijkst de radiator aan mijn systeem toevoegen zonder heel het systeem te draineren ?
Hoe kan ik eigenlijk het makkelijkst de radiator aan mijn systeem toevoegen zonder heel het systeem te draineren ?
Bijvoorbeeld met een afklemstuk.. zoiets bv:Hoe kan ik eigenlijk het makkelijkst de radiator aan mijn systeem toevoegen zonder heel het systeem te draineren ?
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=1997
die is dan voor een OD van max. 10mm maar er zijn er vast ook wel te vinden voor 12mm.
Overigens zou ik aanraden je systeem gewoon ff te drainen is toch niet zo heel veel werk, maar ik ken je setup niet. Ik heb zo'n afsluitklem nog nooit zelf gebruikt, maar het zou moeten werken zou ik zeggen.
Mja, waarschijnlijk zal ik dat toch moeten doen, voor anti corrosie spul toe te voegen... Zie er gewoon tegenop omdat er altijd wel één druppel op een component lekt en dan moet ik de hele boel weer gaan droogblazen
Mijn setup is redelijk "all over the place", reservoir staat in het midden, radiator het hoogste.
Ik heb de KT12A-L30 koelingset nu gemonteerd op een a7n8x deluxe en 9800 pro.
Ik ben echter van plan om mijn hardware te upgraden naar:
AMD 64 3500 (socket 939) op een nader te bepalen Nforce 4 moederbord met een X850XT Platinum.
Past mijn waterkoelingsset op de hierboven vermelde hardware ??
Zijn er al mensen die het gedaan hebben
AMD 64 3500 (socket 939) op een nader te bepalen Nforce 4 moederbord met een X850XT Platinum.
Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567
Ja, geen probleem. Tenminste, of je CPU blok heeft meerdere 'koppen' of meerdere schroefgaten. De GPU en de NB passen sowieso.Henkus schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 17:27:
Ik heb de KT12A-L30 koelingset nu gemonteerd op een a7n8x deluxe en 9800 pro.
[ Voor 4% gewijzigd door Naj_Geetsrev op 12-04-2005 20:02 ]
Ik heb nu een extra Asetek single 120mm radiator bijgeplaatst in mijn systeem met KT12A-L30 setje (Asus A7N8X Deluxe v2.0, AMD XP 2400+ @ 2800+, Radeon 9500 @ 9700 Pro @ 400/300) die zijn lucht krijgt van 5 Coolermaster 120mm fans (2 intake, 3 outtake bij Radiators in pull-opstelling) met 1300rpm elk en de crossflow op low. Mijn temperatuur is hetzelfde gebleven, rond de 38-40°C bij een 21°C kamertemperatuur. Vroeger had ik fans met dubbel zoveel rpm en toen was de temperatuur 4°C lager. Heeft die 44€ dan totaal geen nut gehad naast stoer uit te zien ? Wat kan ik eventueel nog doen ? want ik wil in de zomer niet met problemen zitten dat mijn systeem boven de 50° uitkomt ofzo...
Het is nu stiller (hoop ik)?Phuncz schreef op donderdag 21 april 2005 @ 22:48:
Heeft die 44€ dan totaal geen nut gehad naast stoer uit te zien ? Wat kan ik eventueel nog doen ? want ik wil in de zomer niet met problemen zitten dat mijn systeem boven de 50° uitkomt ofzo...
Wat je zou kunnen doen is je rad bij de intakes te plaatsen. Zodanig krijg je koele lucht in je rad van buiten de kast, ipv de warme (opgewarmde) lucht die je er nu doorheen jaagt.
Ik heb vandaag ook m`n setje binnengekregen, ziet er prachtig uit.
Ben even aan het passen en meten geweest en krijg alles er wel in maar natuurlijk niet die dual 12 cm rad.
Ik heb een TermalTake Shark kast.. de enige plaats die ik heb is aan de bovenkant.. wil hier dus een gat in gaan maken.
Maar is dit wel de beste optie?
dus rad boven?
fans zuigen of blazen?(koude lucht van buiten of warme lucht van binnen naar buiten)
In de shark zelf zitten ookal 2 12 cm fans.. die laat ik gewoon zitten.. en tevens heb ik een coolermaster real power 450 watt met ook een 12 cm fan.. die hangt dus ook boven in de kast..
Ben even aan het passen en meten geweest en krijg alles er wel in maar natuurlijk niet die dual 12 cm rad.
Ik heb een TermalTake Shark kast.. de enige plaats die ik heb is aan de bovenkant.. wil hier dus een gat in gaan maken.
Maar is dit wel de beste optie?
dus rad boven?
fans zuigen of blazen?(koude lucht van buiten of warme lucht van binnen naar buiten)
In de shark zelf zitten ookal 2 12 cm fans.. die laat ik gewoon zitten.. en tevens heb ik een coolermaster real power 450 watt met ook een 12 cm fan.. die hangt dus ook boven in de kast..
Ik zou de hete lucht uit je kast proberen te werken met een pull configuratie.
Een wat?.. srry daar heb ik nog nooit van gehoord
gatPredje schreef op donderdag 21 april 2005 @ 23:49:
Een wat?.. srry daar heb ik nog nooit van gehoord
^^^^^^^^
fans
^^^^^^^^
radiator
Idd zijn ze stiller, veel zelfs ! Nu komen mijn hardeschijven erbovenuit ipv. mijn fans over alles.RoamoR schreef op donderdag 21 april 2005 @ 23:01:
[...]
Het is nu stiller (hoop ik)?
Wat je zou kunnen doen is je rad bij de intakes te plaatsen. Zodanig krijg je koele lucht in je rad van buiten de kast, ipv de warme (opgewarmde) lucht die je er nu doorheen jaagt.
Ze bij de intake pakken gaat niet, ik zit met een stacker en twee 4-in-3 HD bays.
tweakers,
Ik heb mijn dual 12 cm rad. bovenin mijn Tt Shark geplaatst..
De airflow in mijn kast is al goed 2 12 cm outtake 1 12 cm intake.. ik denk echter dat het beter is de 2 fans van de rad koude lucht te laten inzuigen. (Tt Shark is aan de zijkant toch open)
Maar wat is krachtiger?
gat
^^^^^^^^^
zuig
^^^^^^^^^
fans
^^^^^^^^^
rad
of
gat
^^^^^^^^^
zuig
^^^^^^^^^
rad
^^^^^^^^^
fans
Ik heb mijn dual 12 cm rad. bovenin mijn Tt Shark geplaatst..
De airflow in mijn kast is al goed 2 12 cm outtake 1 12 cm intake.. ik denk echter dat het beter is de 2 fans van de rad koude lucht te laten inzuigen. (Tt Shark is aan de zijkant toch open)
Maar wat is krachtiger?
gat
^^^^^^^^^
zuig
^^^^^^^^^
fans
^^^^^^^^^
rad
of
gat
^^^^^^^^^
zuig
^^^^^^^^^
rad
^^^^^^^^^
fans
Verwijderd
heb net mijn asetek K12 L20 set binnen. Leuk maar wat werken die koppelingen K*T, als het net niet helemaal recht zit lekt het meteen. Ik durf zo echt niets in mijn pc te hangen. Wat een dramaspul zeg! Iemand dezelfde problemen?
Geduld is noodzakelijk. Zet je set eerst eens buiten je kast in elkaar, zodat je kunt concentreren op de werking van de slangen en koppelingen..Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 21:46:
heb net mijn asetek K12 L20 set binnen. Leuk maar wat werken die koppelingen K*T, als het net niet helemaal recht zit lekt het meteen. Ik durf zo echt niets in mijn pc te hangen. Wat een dramaspul zeg! Iemand dezelfde problemen?
Let er op dat:
1. Geen spanning op de slangen staat/
2. Dat je de goede slangen hebt gekregen (de eerdere versies hadden "harde" slangen)
3 eerst een paar uur laten draaien, zodat je kunt controleren op lekkages.
4 Slangen goed ver doordrukken, het voelt alsof je 2 posities hebt, de eerste moet je dus niet hebben
Verwijderd
Uiteraard heb ik dat gedaan.RoamoR schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 21:52:
[...]
Geduld is noodzakelijk. Zet je set eerst eens buiten je kast in elkaar, zodat je kunt concentreren op de werking van de slangen en koppeling
Zeg dat wel, iedere spanning zorgt meteen voor een lek.Let er op dat:
1. Geen spanning op de slangen staat/
2. Dat je de goede slangen hebt gekregen (de eerdere versies hadden "harde" slangen)
3 eerst een paar uur laten draaien, zodat je kunt controleren op lekkages.
4 Slangen goed ver doordrukken, het voelt alsof je 2 posities hebt, de eerste moet je dus niet hebben
Heb ze zeker goed doorgedrukt. Ze lekker me echt veel te snel. Ik probeer de slangen zo recht mogelijk af te knippen maar dit lukt me niet al te goed. Misschien dat ze daardoor lekken??
Knippen? Weet je zeker dat je dan een mooie rechte cut krijgt? Ik heb een stanleymes gebruikt overigens.
Verwijderd
ik snij ook met een nieuw stanleymes maar er ontstaan wel hele kleine zigzagjes en 100% haaks is het ook niet
Dan nog zou het zo geen problemen moeten geven. Ik had dergelijk probleem ook door darmen te pakken met een te grote binnendiameter. 8/10 had ik maar moest 6,5/10 zijn voor die push-in fittings.
@Mauritz Je moet bij die slangen eerst helemaal doorduwen (veel kracht) en dan goed stevig terug trekken dan werkt t waarschijnlijk wel( iig dat deed t hier).
Verwijderd
Inmiddels zit het spul in mijn kast. Nog zonder prik op het mobo want ik ben veel te bang voor lekkages. Ik heb gemerkt dat je die slangen haast niet onder druk een bocht kan laten maken omdat ze dan meteen gaan lekken bij de koppelingen. Als alles in een afgesloten kast zit lijkt me dat geen probleem maar ik wil mijn rad buiten de kast plaatsen dus luistert het allemaal wat nauwer. Ik ga maar eens een systeempje uitvinden om alles op zijn plek te houden, bedankt zover!
Klinkt toch alsof je nog met die "oude" slangen zit te werken?Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 17:05:
Ik heb gemerkt dat je die slangen haast niet onder druk een bocht kan laten maken omdat ze dan meteen gaan lekken bij de koppelingen.
Even een foto voor je genomen om het verschil te demonstreren:

Geloof me, dat maakt een hoop uit
Verwijderd
Hmmm, begrijp ik uit je foto dat de kortste slang het makkelijks een bocht maakt? UIt de kleur (voorzover je daarvan kan spreken) maak ik op dat de slangen waar ik mee aan de slag ben de korte zijn
edit:
ik heb wel 2 soorten slangen in huis omdat ik extra besteld heb. Wat "koppelt" nou lekkerder? Stug of soepel?
ik heb wel 2 soorten slangen in huis omdat ik extra besteld heb. Wat "koppelt" nou lekkerder? Stug of soepel?
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2005 17:43 ]
Beide slangen zijn op de foto gebogen tot ze net niet knikken. De oude (het kleurverschil komt door een iets gelige uitslag) is veel minder flexibel dan de nieuwe soort.
Dit heeft dus 2 voordelen; ten eerste kun je krappere bochten maken, waarbij de spanning niet hoger word op de snelkoppelingen en ten tweede hebben de snelkoppelingen betere grip op een zachtere slang.
Altijd de nieuwere gebruiken dus
Dit heeft dus 2 voordelen; ten eerste kun je krappere bochten maken, waarbij de spanning niet hoger word op de snelkoppelingen en ten tweede hebben de snelkoppelingen betere grip op een zachtere slang.
Altijd de nieuwere gebruiken dus
Verwijderd
Ik schrok me ook helemaal de $#$#@! toen ik setje voor eerst aanzetten. Bijna alles lekte. (ook een K20-L20) Buiten mijn kast ofcourse. De oorzak van bijna alle lekkages waren slangen die niet ver genoeg in fitting zaten. Ook moest ik 1 aansluiting van mijn rad met tang wat verder aandraaien. Toen werkte alles super
Slangen gewoon met schaar afgeknipt hoor. Moet je wel een scherpe / strakke hebben. Wertk perfect.
Klopt het btw dat fan op 12v toch wel een tering herrie maakt? Dat viel me wel beetje tegen. Maar als ik fancontroller terugdraai.. stillllllllll
Slangen gewoon met schaar afgeknipt hoor. Moet je wel een scherpe / strakke hebben. Wertk perfect.
Klopt het btw dat fan op 12v toch wel een tering herrie maakt? Dat viel me wel beetje tegen. Maar als ik fancontroller terugdraai.. stillllllllll
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2005 12:05 ]
Die Sunon wel jah.... Gewoon vervangen door een betere (wat in feite al gedaan had moeten zijn).Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 12:03:
I
Klopt het btw dat fan op 12v toch wel een tering herrie maakt?
Ik zet mijn fan (Pabst 120mm) overigens alleen aan als ik ga gamen.
Welke alternatieve pompen zijn aan te raden voor een KT12A-L30 setje (6,5/10mm snelkoppelingen) die niet teveel vibraties veroorzaakt ? Want de Hydor L30 doet mijn hele kast trillen...
edit:
ik zie een Innovatek 12V pompje, dit lijkt me wel interessant omdat ik dan niet met die irri 230V stekker zit en het controle blokje... Deze kost dan 70€, als ik een Eheim 1046 pak, ben ik inclusief een FMJ behuizing, anti-vibratiekit en starter makkelijk 110€ kwijt.
ik zie een Innovatek 12V pompje, dit lijkt me wel interessant omdat ik dan niet met die irri 230V stekker zit en het controle blokje... Deze kost dan 70€, als ik een Eheim 1046 pak, ben ik inclusief een FMJ behuizing, anti-vibratiekit en starter makkelijk 110€ kwijt.
[ Voor 44% gewijzigd door Phuncz op 13-06-2005 17:01 ]
Verwijderd
Je kan proberen hem op schokdempende rubbers te zetten? of misschein de rest van je componenten in je kast goed na te lopen ( schroefjes e.d. )
Mja dat gaat moeilijk gaan, de pomp zit nu al geklemd tussen de bodemplaat en Cooldrive 6. Ik zoek een klein 12V pompje, hoog debiet is niet zo belangrijk.
Verwijderd
Ik ga binnenkort ook een Asetek CPU Cooling setje installeren in de CM Stacker.. Nu is alleen mijn vraag, welke plek in deze kast raden jullie het beste aan voor het plaatsten van een dual radiator?
- Voor onder ( 2x 120mm fan )
- Voor Hoog ( 2x 120mm fan )
- Onder achter ( ??? )
- Boven ergens ( ??? )
Dan kan je natuurlijk nog bepalen of je de voeding onder of boven neerkwakt, dat tezame met je cdroms en hdd's.. ( Alleen je cdroms op de onderste bay's is niet echt wat je zegt "mooi " )
Alvast bedankt!
- Voor onder ( 2x 120mm fan )
- Voor Hoog ( 2x 120mm fan )
- Onder achter ( ??? )
- Boven ergens ( ??? )
Dan kan je natuurlijk nog bepalen of je de voeding onder of boven neerkwakt, dat tezame met je cdroms en hdd's.. ( Alleen je cdroms op de onderste bay's is niet echt wat je zegt "mooi " )
Alvast bedankt!
Ik heb dezelfde kast met een Asetek KT12A-L30 set (dus dual 120mm rad), heb de radiator boven geplaatst. Wel 2 gaten moeten zagen en 1 van de balken van de "voedingshouder" (dat bakje achterboven) moeten weghalen. Hierdoor krijgt hij de lucht van de 2x 120mm fans van 2x 4-in-3 modules binnen. Onder is ook mogelijk maar dan maak je best gebruik van een shroud omdat het rooster kleiner is dan 120mm (ik geloof 70 of 90mm). De achterste fan heb ik dan ook nog voorzien van een extra single 120mm rad.
Verwijderd
zou je misschien een pic willen posten van je setup ? maybe meerdere aanzichten ? 
zou wel helemaaal tegek zijn
zou wel helemaaal tegek zijn
Heb hopelijk over een maand een leuke Sony F828 cam om foto's te maken maar voorlopig heb ik helaas niets om te laten zien
Verwijderd
Iemand ervaring met de Asetek VGA01/P2 1/2" op een geforce 6800GT ?
Ik kan ook nergens informatie vinden of de NB01P2 1/2" ook op de nforce 2 chipset past. (alleen intel sis en via).
Ik kan ook nergens informatie vinden of de NB01P2 1/2" ook op de nforce 2 chipset past. (alleen intel sis en via).
Hallo,
Ik zit te twijfelen. Ik wil namelijk waterkoeling aanschaffen en heb gekozen voor de Asetek KT03-L20 set. Deze bestaat uit een cpu blok, pomp, rad, reservoir en slangen. Dit blok is echter niet geschikt voor skt775. Nou heb ik zo`n CPU en zit ik met een keuze.
OF
KT03-L20 (+- 85 euro) + Asetek Antarctica 775 10mm (+- 40 euro)
OF
KT03-L20 (+- 85 euro) + Asetek skt775 top voor universeel waterblok (+- 20 euro)
Wat zouden jullie doen? Ik ben zelf geneigd het antarctica blok te nemen omdat ik het maximale uit m`n processor wil halen, maar ik blijf ook nederlander en als het standaardblok evengoed presteerd terwijl het goedkoper is, doe ik die....
Op de A7N8X series zit de chip geloof ik met drukdingen vast dus kan je daar je blokje zo opzetten.
Ik zit te twijfelen. Ik wil namelijk waterkoeling aanschaffen en heb gekozen voor de Asetek KT03-L20 set. Deze bestaat uit een cpu blok, pomp, rad, reservoir en slangen. Dit blok is echter niet geschikt voor skt775. Nou heb ik zo`n CPU en zit ik met een keuze.
OF
KT03-L20 (+- 85 euro) + Asetek Antarctica 775 10mm (+- 40 euro)
OF
KT03-L20 (+- 85 euro) + Asetek skt775 top voor universeel waterblok (+- 20 euro)
Wat zouden jullie doen? Ik ben zelf geneigd het antarctica blok te nemen omdat ik het maximale uit m`n processor wil halen, maar ik blijf ook nederlander en als het standaardblok evengoed presteerd terwijl het goedkoper is, doe ik die....
De Asetek vga blokken passen NIET op Geforce 6800 series kaarten.Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 12:07:
Iemand ervaring met de Asetek VGA01/P2 1/2" op een geforce 6800GT ?
Op de A7N8X series zit de chip geloof ik met drukdingen vast dus kan je daar je blokje zo opzetten.
[ Voor 6% gewijzigd door -ErikE- op 09-07-2005 15:08 ]
Ik ben van plan een waterblock voor m'n 6800GT te kopen. Maar de slang maat van asetek brengt me in de war.
M'n setje is 10mm dat is dus 10mm buitendiameter. Als ergens slangen 10mm bestel is dat dan ook 10mm buiten diameter? Of is die 10mm dan de binnen diameter en moet ik 8x1 hebben. Als ik 8x1 moet hebben zouden 8x1.6 tygon slangen dan ook passen?
Ik twijfel tussen deze 2 blokjes (die volgens mij practisch het zelfde zijn)
Innovatek Cool-Matic NV40 (83 euro met slang aansluitingen 8x1 inbegrepen)
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=1918
Aqua-Computer AquagraFX 6800 rev. 2 (75 euro zonder slang aansluitingen) http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=2601
slangaansluitingen kosten 4 of 5 euro per stuk. bijvoorbeeld deze:
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=1981
Tygon slangen 8x1.6
M'n setje is 10mm dat is dus 10mm buitendiameter. Als ergens slangen 10mm bestel is dat dan ook 10mm buiten diameter? Of is die 10mm dan de binnen diameter en moet ik 8x1 hebben. Als ik 8x1 moet hebben zouden 8x1.6 tygon slangen dan ook passen?
Ik twijfel tussen deze 2 blokjes (die volgens mij practisch het zelfde zijn)
Innovatek Cool-Matic NV40 (83 euro met slang aansluitingen 8x1 inbegrepen)
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=1918
Aqua-Computer AquagraFX 6800 rev. 2 (75 euro zonder slang aansluitingen) http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=2601
slangaansluitingen kosten 4 of 5 euro per stuk. bijvoorbeeld deze:
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=1981
Tygon slangen 8x1.6
[ Voor 3% gewijzigd door martijn_tje op 14-07-2005 17:58 ]